_-~ Radeon topic deel 9 ~ -_

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ik heb wel eens gelezen dat je die ATIPOLAB het beste weg kunt halen (vraag me niet waarom :? ) .. ik doe het ook altijd en heb nooit ergens problemen mee gehad. Iemand schreef (misschien speculeerde hij maar wat) dat het gerelateerd was aan die ATIGART zooi die je maar beter niet kunt gebruiken, zeker niet als je een VIA chipset hebt. That's all I know about ATIPOLAB ... gewoon uitschakelen dus.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18689

klopt maar ik heb die atipolab dus ook uitstaan dat kan het niet zijn. het sschijnt dat ie de verkeerde mem.timings veroorzaakt met een via chipset.

k'heb net de allerlaatste 70 drivers geinstalled emaar bij collin doetie het in ieder geval nog steeds . maar de menus zijn nu wel goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb nog never van dergelijke stotteringen gehad, dus ik hoop niet dat het aan de viachipset ligt.
Damn, ik ga deze week voor het eerst over op een via+amd combo en ik lees steeds meer van dit soort dingen.
Ik denk dat ik m'n trouwe bx+intel maar even achter de hand houd;)
Het is trouwens toch de Kt7a geworden met via 133a chipset, dus misschien dat er eea gereviseerd is.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 19:01

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nee het heeft niet met de VIA rommel te maken, want ik had het niet, en zonder ook maar iets te installeren doet hij het wel, windhoos loopt ook ineens heel vaak vast, dus ik ga morgen gewoon klien installen, vanmiddag eigenlijk al :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Edward, maak je niet ongerust over die VIA chipset combo.

Heb sinds mijn huidige systeem nergens last van gehad dat op hardware problemen lijkt. (Windhoos is een ander verhaal ;) )

Wat ik altijd heb gedaan is de VIA drivers installen, daarna de Radeon drivers, en dan weer de VIA drivers...dan DirectX8 en hopla...gaan met die AMD-banaan!

Betreffende "Hickups" in 3DMark2000, die zijn bekend. Soms heb ik wel last van, en soms niet...ik denk dat het iets te maken heeft met SWAP-file in Windows...3dMark2000 wisselt nogal van formaat. (Is mijn idee, maar gelukkig heb ik meer verstand van schoorstenen >:) )

zie:
http://tweakers.net/aanbod.dsp?ProduktID=11795&DB=a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wie heeft er trouwens posetiefe ervaring met heatsinks op de chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok, stelt me idd weer wat gerust:).
Btw hoe kan je ook al weer zien dat je Thunderbird unlockt is?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
als je hem op een andere multiplier kunt zetten? ;) :D *D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

En voordat je em in je mobo stopt?;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
of er met een potlood op gekrast is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hb of 2h?
Bryunzeel of hema?
Der moeten toch wel wat connectors anders geplaatst zijn?
Nou we gaan eens searchen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Je TBird/Duron is unlocked als de L1 bridges verbonden zijn. Als ze open zijn is je CPU dus locked en kun je die bridges het beste verbinden met zo'n (technisch) vulpotlood (omdat die zo'n dunne punt hebben :z ). Hoe zachter het potlood hoe beter ie geleid maar ook hoe sneller het er weer vanaf 'valt'. HB is idd de beste keus :7 ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kijk, dat wilde ik weten:)
Heb jij de Radeon op AGP4x gekregen Bomberman?
En hoeveel scheelt het, 0,01% of iets meer?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb die AIW nog niet maar met die preprod kaart was het niet 100% stabiel op het Asus K7V bord .. ik moet zeggen dat ik het niet eens geprobeerd heb op het KT133 bord dat ik nu heb :o omdat het toch niks uitmaakt.
En hoeveel scheelt het, 0,01% of iets meer?
Iets meer, 0.013% geloof ik 8-).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat heb jij eigenlijk opeens een rare user-icon bomberman? (tenminste voor jouw doen dan) Of wordt je daar 's morgens naast wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Of ik daar naast wakker wordt? Oh man mocht ik willen O+ ... ik weet niet of jullie wel eens Star Trek Voyager kijken maar daar speelt ze Kes (check hier voor de full-size versie). Hmm my kind of girl 8-) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Oja, de grote foto herken ik wel, dat is toch dat koksmaatje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yep ... ik moet eigen zeggen speelde in Voyager want ze speelt er al niet meer in mee sinds '97 ;( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067

Wel een beetje een kindergezichtje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tja ieder zijn eigen smaak ;) ... wel klote dat de PTT m'n AIW Radeon vandaag niet heeft afgeleverd. Altijd als je er niet voor thuis kunt blijven komen ze aan de deur en blijf je er een keer voor thuis komen ze niet :( . Bah ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Volgens mij had Ron het zelfde probleem met zijn Radeon ;)

niet schrikken >:)

http://www.hi.is/~pallj/jennifer/lien/myndir/jennifer04.jpg

Voor Bomberman maar ff weggehaald en alleen de link laten staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus Smit, moet dat nou? >:)

En inderdaad... ik had dat gekut ook met de PTT. Heel irritant als je er om zit te springen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Holy shit hjs haal weg, heel m'n beeld van haar naar de klote ;(>:) !

Hmm ik heb derest van de foto's eens gechecked maar volgens mij is ze zwaar depressief geworden nadat ze uit Voyager gekickt is ofzo! 30 kilo zwaarder en high on crack! (Check de datum)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja hallo, iemand een id, hoe ik aan een complete versie van 3dmark kom op een orginelen manier :)?

ff over die radeon tweaker, waaar is de knop purge register voor? zodra ik dat doe afsluit en opnieuw opstart (de tweaker zelf dan) dan zijn mijn instellingen allemaal weg :( kan iemand me ff vertellen wat het nut van deze knop is? alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
"Purge Register" betekent ook 'reinig' register, oftewel alle instellingen worden weg gehaald. Die knop werkt dus ok :+ ...
Ja hallo, iemand een id, hoe ik aan een complete versie van 3dmark kom op een orginelen manier ?
Toch gewoon via Madonion.com :? .. of bedoel je iets anders met 'orginele'?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Jezuz fokin christ wie is die Jennifer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

Zwart/Wit is ze wel oke, maar in kleur.....DAMN!!! Ooit Heidi Klum gezien?!

Ik heb evt ook wel een grappig .XLS bestandje met een enquete over +/- 75 mooie vrouwen (mét pics;) )...Meel me ff als je interesse hebt...

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Dat xls bestand ken ik en die Jennifer is de user-icon van Bomberman
(of moet ik zeggen was de user-icon >:) ) :+

over user-iconen gesproken, wat doe dat ventje nu? zie ut nie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20187

Hallo,
Wie wil mijn Asus GF2 64 Mb pure ruilen tegen een 64 Mb Radeon??:?:?:?:?:?:?:?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Hoeveel ga je bij betalen >:)
(o shit heb geen 64mb Radeon) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik geef toe ze heeft er nogal beroerd uitgezien een tijd maar die icon blijft! Kes in tha 'ouse aight. En die ruil van die GTS 64MB tegen een Radeon 64MB .. was daar een week geleden maar meegekomen ;) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Geef mij die andre Jennifer maar, dat is tenminste een vrouw met een mooie kont:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andre Jennifer? Is dat net zoiets als Andre van Duin maar dan met langer haar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
LoL!

Jennifer Lopez :9~ .. ja heb ik ook al eens een icon van gehad 8-).

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/Jennifer.jpg

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
lopez? Nah, ziet er misschien wel aardig uit, maar dat doen er wel veeeel meer, maar zulke kapsones als dat mens heeft :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

met complete versie van 3dmark bedoelde ik dus met resultbrowser, want nu krijg je alleen de totaal uitslag, en ik wil wel eens de verschillen van verschillende onderdelen bekijken, maar dat kan dus niet met de shareware versie

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 januari 2001 16:40 schreef Ome Roon het volgende:
Andre Jennifer? Is dat net zoiets als Andre van Duin maar dan met langer haar? :)
Lol, tsja,... die typo's killen me nog een keertje.
Maarja, kapsones hebben ze allemaal, zodra dat ze een keertje bij Sesamstraat of een keer in de Playboy hebben gestaan denken ze dat de hele wereld op hun zitten te wachten
Gewoon orders uitdelen in de keuken;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 22 januari 2001 17:20 schreef The_PyroPath het volgende:
met complete versie van 3dmark bedoelde ik dus met resultbrowser, want nu krijg je alleen de totaal uitslag, en ik wil wel eens de verschillen van verschillende onderdelen bekijken, maar dat kan dus niet met de shareware versie
Ja ik weet dat je dat bedoelt maar dan moet je toch gewoon naar Madonion.com gaan en de full version kopen? Tenzij je het 'minder' legaal wilt doen maar da ga ik hier niet neerzetten >:) (als ik het zou weten ;) ) . En edward, je maakt een joke over orders in de keuken toch he ... alsjeblief zeg. Ik weet dat je nog van de ouwe stempel bent >:) maar praat niet van die onzin ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 januari 2001 17:33 schreef Bomberman het volgende:

[..]
En edward, je maakt een joke over orders in de keuken toch he ... alsjeblief zeg. Ik weet dat je nog van de ouwe stempel bent >:) maar praat niet van die onzin ;) ...
Hehe, nee hoor, zo oud ben ik ook weer niet,
Van mij mogen vrouwen de rekening betalen en tuinbroeken dragen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik las net je post in het Rage3D forum over die unified drivers.
HoH: Are the current Radeon drivers still based on the previous Rage (Pro)(128) drivers? We've heard that there is a complete driver rewrite from the ground up in progress, is this true? If so, when will we see these new drivers?

DN: The Radeon drivers re-use a significant amount of code from the Rage 128 series drivers. Graphics drivers today are rather complex pieces of software, and complete rewrites are not always the best idea given the short design cycles for our products. We are always searching for ways to improve our drivers, however, and if we feel that rewriting parts of them can significantly improve performance or stability, then that is the path we will take.
:(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep, ik had in dat interview toch wel graag wat over die unifieds gelezen en als ze in een eindstadium zijn geweest, dan hadden ze daar echt wel wat over naar buiten gebracht.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tja .. unified wil toch zeggen dat ze werken voor alle ATI chips? Daar geef ik nou net niets om >:) , ik heb liever drivers die van de grond af op zijn gebouwt speciaal voor de Radeon(2). Blijkbaar (haal ik tenminste uit dat interview) is de lifecycle van de Radeon (of elke andere chip) tekort om daar aan te beginnen en das jammer omdat dat betekent dat de Radeon dus nooit helemaal tot zijn recht zal komen (tenzij de Radeon2 architectuur grotendeels overeen zal komen met de huidige Radeon zoals bij nVidia chips tot nu toe het geval is geweest (van de TnT1 tot de GeForce2 Ultra). Tja het spijt me om te zeggen maar voor echt 'volwassen' en tot de max getunende drivers moet je niet bij ATI zijn (bij wie wel weten we allemaal).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, ik dacht dat ze vanaf de RadeonI unifieds wilden maken, die iid ook voor de Radeon2 en verder geschikt zouden zijn.
Als ik leider was van zo'n megaconsern dan zou ik toch op z'n minst uit alle hoeken van de wereld programmeurs aantrekken?
Maar ja, aan de andere kant heb ik geen flauw benul wat er allemaal komt kijken voor het fabriceren, marketteren en contionueren van een complex produkt als een grafische kaart;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 17:26 schreef edward2 het volgende:

Gewoon orders uitdelen in de keuken;)
Je leest het verkeerd Bomberman, hij bedoelt dat zij op een kruk zit en orders uitdeelt: En nu afwassen Edward, vergeet je de Pizza niet in de oven, en mhhh, ik heb ook iets nodig, ga ff baterijen halen aub ;)

LOL :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Das geen kapsones meer, maar (zwaar)onder de plak, dat overkomt je pas als je getrouwd bent;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

Hallo!?!?!?!?!
Op zondag 21 januari 2001 15:48 schreef SuB het volgende:
ok ok ik ga me ook in het radeon gebeuren mengen. Ik gebruik nu zo'n 2 of 3 jaar nvidia en ben het eigenlijk sinds ik mijn 22" heb beu. De beeld kwaliteit vind ik op 2d gebied echt tegen vallen (shaduw vorming enzo). Nu zou ik op zich een radeon kunnen kopen maar ik denk dat ik nog wel ff met mijn gf DDR kan doen.

Daarom wil ik eigenlijk w88 op de nieuwe generatie (radeon 2??). Maar zijn er al specs geschikbaar voor de radeon 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hallo Sub. Check hier ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nou als het goed is krijg ik strax m'n AIW ... zijn de laatste beta's (4.13.7072) voor Win9X/ME ook de beste? Of kan ik beter de 7041's gebruiken (het gaat alleen om 3D prestaties aangezien ik Win98SE alleen voor games gebruik) ... thnx.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@HJS : Het is de bedoeling dat hij een tijdje een cigaretje rookt en daarna zijn darmen even wat ruimte geeft....Het is me opgevallen dat er weinig tot geen animated gifs meer zijn....Doen ze het nog wel?!

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
nou het is dat je het zegt, en dan nog zie ik het niet :)

En gewoon beginnen met de Laatste Beta's van de ATI site Bomberman, desnoods nog ff de opengl van 7041 terug zetten (edward verteld in het begin van de topic wel bestand dat is)
Volgens iemand op rage3d zit er vanaf de 7062 drivers een bug in de openGL.
Vervang de bestaande atio9xag.dll (dir win/sys) door de "oude" atio9xag.dll van bv 7041.
Je kan gelijk weer UT met LokiopenGL spelen :)
en die zit gewoon in die exe van M$, ff openen met winzip ipv van uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ok thnx :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn we trouwens weer vroeg heren ;)

Ook weer hard aan het werk?! Ben ik trouwens een van de weinigen die een result-drop heeft met de laatste drivers in 3dMark?!
Ze gaan zo'n 40 punten omlaag. Heeft dit te maken met reg.settings?! Want ik heb een clean-install gedaan...(incl WinME => Format c: rules :( )

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:25
ff een radeon II vraageje:

krijgt deze ook dualhead, twinview of whatever?

Ik heb nu een g400, en die is perfect in 2d en in 3d gaat het allemaal niet meer helemaal goed, dus ik zoek een andere..
een gf2mx leek me niet goed omdat die te weinig functies op 2e monitor had.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wel 40 punten? Nou, bij mij swabbert het iedere keer als ik 3dmark draai is de score weer gehee anders, varieert tussen de 4400 en de 4600 punten. Kan te maken hebben met de tweaks of hoeveel geheugen je net vrij hebt op het moment van benchmarken of ... (the unexplained world of computers)

Het blijft af en toe net hokuspokus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan mi no spang...Ik dacht dat het een hoop was, maar als je 200 punten swabbert...
Ik haal nu ongeveer 4950....
A7V/128mb pc133/20Gb 7200RPM/Radeon64MB DDR @180/180 / Duron800@800

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tja een Celeron op 900 mhz is lang niet zo snel als een Duron op 800 :( en mijn geheugen en mijn HD zijn ook trager :( nou ja.

Even over Deus-Ex nog tips? heb eindelijk eens de Full-versie geregeld (had al eens een zip welke niet werkte) ff die DLL ophalen, nog meer tips?

En project IGI, daar nog tips over, loopt af en toe erg traag, volgens mij moet je in ieder geval de Fog uitzetten want dan krijg je rare landschappen. Las op Rage3d iets over Cacheman en als poweruser instellen dus dat heb ik dan maar gedownload, verder nog tips :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

Welke drivers zijn nou het beste?

Ik heb nog een vraag; phat vage sjit, ik zie aan de randen van windowtjes (in win2k) een vage distortion ofzo? zegmaar onstabiele pixels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wat word er nu precies verbeterd door dat bestandje uit de 7041 drivers te halen en in je huidige shit te pleuren? En kan ik met de Radeon+games beter vast houden aan SE of toch voor ME gaan?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Je pakt de oude opengl drivers en die werken samen met de Lokishit voor UT. en dus iemand beweert dat in de nieuwe opengl een bug zit en in deze dus niet.

Persoonlijk heb ik voor SE gekozen en ME er weer afgeknikkerd. ME heeft wat shit op de achtergrond draaien welke ik toch niet gebruik en alleen maar resources vreten.

en welke drivers zijn het best? geloof gewoon de laatste en dan moet je ff kijken of je dat opengl verhaal nodig hebt, Las net dat de 7041 de beste 3dmark score geven. (alsof dat belangrijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij draait dat openGL ook als een speer met die laatste drivers. 9 van de 10 keer is het verschil in fps bij mij te verwaarlozen maar dat komt waarschijnlijk omdat de rest van m'n systeem de Radeon afremt. :P

Een P-III 500 in een BX2 bordje is natuurlijk niet optimaal, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Iemand nog cheaten met 3dmark :D *D
The first cheat:
Download Raid-on Tweaker. Go to special settings->advanced settings. Check the "Disable rendering" checkbox.
This will of course make the screen completely black during the whole test, but it'll give you rendering speed as high as your cpu can handle. My Athlon 500 is a little slow so I couldn't get higher than 5500, but that's quite an improvement over my normal 4100 score.
Make sure you uncheck the "disable rendering" box after you're done benchmarking, else you may get some unpleasant surprise next time you're starting your favourite game

Cheat2:
Run you computer unoverclocked, or preferably underclocked as low as possible.
Then start 3dmarks2k and make everything ready for benchmark (but don't start it yet).
Then start SoftFSB. Now overclock you cpu as high as possible by rasing the FSB.
Run the benchhmark.
Now 3dmarks will believe your cpu is much slower than it is. And since 3dmarks measures time by counting cpu cycles that has passed this will make 3dmarks think that it has run the test in much shorter time (time = elapsed_cycles / cpu_frequency).

With a GHz CPU and those cheats I guess you could easily get 15000 3dmarks.
Als je het al probeert alleen ff doen voor de lol en nu niet naar madonion laden aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Damn zelfs cheaten bij 3DMark ... aangezien veel mensen ook veel 3DMark 'spelen' waarom niet ;) .

Ik heb vandaag m'n All In Wonder Radeon binnen gekregen ... dit kaartje ruled :) ! Tuurlijk overclockt ie niet echt lekker (ik heb nooit geluk met videokaarten .. wel met CPU's :) ). Ik haal ong. 187MHz zonder artifacts maar ik laat de kaart gewoon op 183MHz lopen, Retail speed. Verder is de TV zeer goed. Ik heb een tijd geleden ook een Miro PCTV Pro gehad maar die kwaliteit is er niets bij (vooral bij snelbewegende beelden). Volgens mij wordt die adaptive deinterlacing oid gebruikt ... Je kunt ook het TV beeld als desktop background gebruiken, phat! Ik heb met deze kaart ook minder HyperZ artifacts dan met die preproduction card ... als deze kaart 64MB had was het de ultimate kaart van dit moment :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm raar ik heb helemaal geen HyperZ artifacts meer, zelfs niet als HierarchicalZ geactiveerd is (samen met FastZClear). Ook niet als in de 3DMark demo die helicopter over de heuvel komt vliegen (bekend artifact stukje toch?). Ik heb ook dat ie heel erg schokt in 3DMark :? ... ligt het niet gewoon aan die laatste beta's misschien? Ik ga strax toch maar ff de 7041's proberen ... 3DMark scores zijn best lekker (maar niet extreem hoog): 4780 in 32-bit en 5170 oid in 16-bit (beide maar 1 maal gedraait en met de laatste beta's en de kaart @ 182MHz. Moet 183MHz zijn maar dat maakt Powerstrip 2.78 er weer van |:( ).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

welke resolutie gebruik je daarbij? ik heb namelijk 5430+ marks in 800x600x32 en das niet overklokt, op een Duron 800@918 en met regtweakes, maar welke artifacts zouden er moeten zijn dan bij die heuvel? ik heb nog nix gezien, maar ik ben er ook nooit voor gaan zitten om te kijken dus.....

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ook geen artefacts, alleen in NOLF met hierachicalZ maar daar maakt hierarchical Z wel het verschil tussen speelbaar op 1280x960 of niet (zonder hierch. niet speelbaar)
Ik (p3 862)haal in 3Mark2k in 1024x768x32 met de Radeon op 200/200 zo'n 5100 punten, let wel zonder 32 bits Z-buffer en zonder 8 bits stencil (scheelt iets)in d3d .

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik gebruik 1024*768 (zou eigenlijk iedereen moeten gebruiken anders is het een beetje misleidend). Dat van die artifacts, lag toch aan de preproduction card schijnbaar. Met 3DMark in 32-bit hangt je score heel erg af van de speed van de Radeon (memspeed vooral denk ik) dus dat je hoger scoort met een 200/200 Radeon is niet zo vreemd. Ik ga nu een beetje tweaken en drivers wisselen, dat gestotter in 3DMark zit me niet echt lekker (nee 3DMark is geen game maar het zal meer iets over D3D in het algemeen zeggen).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Waar heb je dat precies, toch niet in de adventure net voor dat schuurtje waar je naar "binnen" gaat?
Oja, met de openGl uit 7041 en lager kan je UT in openGl spelen zonder kernel error en geen banding in Q3.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb dus mijn puter opnieuw geinstalleerd maar ik heb nu dus ineens met de nieuwe drivers en regtweaks ongeloofelijk trage rook in CS, en het is heel vreemd.
Ik had de nieuwe drivers enzo en toen had ik last van haperingen in 3d mark maar 30+ frames met fog, nu heb ik alles opnieuw geinstalleerd en geen haperingen meer in 3d mark, maar werkt mijn fog dus niet lekker en ook niet echt licht meer te noemen, iemand een ideee hoe ik de fog weer op 30+ frames krijg ipv 8? HELP ik speel dit spel namelijk belachelijk vaak :)

owja en ik heb alleen lichten die door muren schijnen in UT en SStest2

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

WAKKER WORDEN STELLETJE AOW TREKKERS :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 07-06 14:52
PyroPath...heb je CS wel ingesteld op OpenGL?
De dingen die jij beschrijft lijken heel erg veel op de D3D settings.

Enne...rustig aan he, 't is vroeg zat :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Laatst online: 23-06 11:59

gpex

Pex voor intimi

Weet iemand trouwens waarom OpenGL default zo donker staat (gamma laag)?

Is dit centraal in te stellen of kan je dit beter per programma doen en zoja, hoe (bijv. in UT)?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Gebruik je toevallig Powerstrip? Zo ja moet je daar ff color correction uitschakelen (staat aan by default) ... hebben jullie btw dat verhaaltje over de GTS Ultra gelezen op de voorpagina? Phew blij dat ik er geen gekocht heb!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpex
  • Laatst online: 23-06 11:59

gpex

Pex voor intimi

Ik gebruik inderdaad Powerstrip (om te overclocken >:)) maar color correction staat al uit.

Wat ik eigenlijk graag wil is dat ik de gamma settings voor D3D en OpenGL afzonderlijk van elkaar kan instellen (net zoals ik dat kon/kan met mijn Voodoo2 drivers).

Met Powerstrip kan je wel profiles maken maar dan moet je steeds van profile switchen als je ook van een D3D applicatie naar een OpenGL applicatie switcht. |:(

Heeft iemand een betere oplossing? Registry settings misschien?

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

Op dinsdag 23 januari 2001 12:14 schreef minus0ne het volgende:
Welke drivers zijn nou het beste?

Ik heb nog een vraag; phat vage sjit, ik zie aan de randen van windowtjes (in win2k) een vage distortion ofzo? zegmaar onstabiele pixels..
Nou dankje zeg..

kan iemand antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Edward, hoe bevalt die Kyro nu?
al wat meer tijd gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heel goed hjs, de doos kleurt prachtig bij m'n bureau.
Nee, hij bevalt niet goed, drivers zijn nog te buggy.
Maar ik ga eerst met de operatie Thunderbird 1,2 + Abbit KT7a beginnen.
Ik heb nog nooit een pc zelf geheel opgebouwd, dat wordt een hoop ellende, dus ik ga vanavond eerst nog maar even gamen, want misschien duurt het wel een eeuwigheid voor dat dat systeem weer eens draait.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Dat kaartje heeft de lelijkste doos die ik ooit gezien heb voor een videokaart :o ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

LOL, heb je hem nou nog niet uitgepakt? :)
ik zou wel eens willen weten wat er gebeurd als powerVR met ATi gaat samenwerken, om die nVidia te pesten :)

ow en de problemen in CS zijn als sneeuw voor le soleil verdwenen, vrij vaag maar nu ineens 40+ frames met rook :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
tjezus, zaten jullie te springen om aktie ofzo? wat een reakties in zo'n korte tijd :)

Hoe ziet die doos eruit? plaatje aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb nog nooit een pc zelf geheel opgebouwd, dat wordt een hoop ellende, dus ik ga vanavond eerst nog maar even gamen, want misschien duurt het wel een eeuwigheid voor dat dat systeem weer eens draait.
Welnee dat valt best mee :) . Gewoon in elkaar zetten, bios instellen, windows er vers op, winupdate draaien tot alles geupdate is, drivertjes erop en alles werkt. Ik zat volgens mij een uur later al benches te draaien :7 ... en anders is er altijd GoT nog.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat is er mis met Tom? kom er weinig meer, maar heb er een hoop geleerd

Afbeeldingslocatie: http://www.powercolor.com.tw/english/product/images/evilkyro.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.videologic.com/ProductInfo/VividBoxBoard300px.jpg
of
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 24 januari 2001 15:40 schreef Bomberman het volgende:

[..]
Welnee dat valt best mee :) . Gewoon in elkaar zetten, bios instellen, windows er vers op, winupdate draaien tot alles geupdate is, drivertjes erop en alles werkt. Ik zat volgens mij een uur later al benches te draaien :7 ... en anders is er altijd GoT nog.
Kijk das nou een hoopgevend bericht:)

Maar ik heb een SCSI schijf en controller en zal raid/striping uit moeten schakelen en je zal zien dat dat probs gaat geven.
Maar das ook wel weer leuk om op te lossen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Oh ff vergeten dat je SCSI had :) ... en hoe kan het trouwens dat m'n plaatje van die Kyro box verandert is :?:?:? Ik leg een link en ineens krijg ik dat plaatje? Snap er niks van (snap nu wel jou reactie hjs) ...

Ik had trouwens deze link geplaatst:

http://www4.tomshardware.com/graphic/00q4/001129/images/evilkyro.jpg

Wtf ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom zal wel afvangen dat z'n plaatjes extern gelinked worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm zoiets zal het wel zijn ja .. kan ie niet gewoon in half transpartant "Tom's Hardware" erop zetten. Vindt dit wel een rare manier ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zo ik ben weer half in de lucht met m'n nieuwe combo, alleen wordt m'n CD-rom nog niet herkend en is het een orgie van jawelste door divices die IRQ's sharen.
Ik heb dus Windows dus nog niet opnieuw geinstalled;)
SCSI ipv van raid kiezen ging gelukkig makkelijk.
Oja de proc. was unlockt:)
Dus 9x133 zit er nu min in.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
looking good :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
En edward, vorderd het al wat :?

Rage3d
Quite simply, Markham, Ont.-based ATI Technologies was spread too thin, developing too many products at once-and wasting R&D money on very speculative projects...
ATI is now creating products tailored to specific customers. It has trimmed staff, shelved the willy-nilly development of products with very speculative revenue streams, and beefed up resources for its best initiatives. For example, ATI has doubled the staff working on the Radeon graphics chip, an award-winning product that should find favor among PC makers.
*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 14:47
Hoe zit het op dit moment met de performance van de Radeon 32MB DDR onder win2k?? Goeie drivers enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Geloof dat de w2k performance nog wat achterblijft maar er zit verbetering in.

Bomberman weer er meer van want die heeft\had w2k maar heeft voor zijn games wel weer win98se erop gezet (beide :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb de laatste beta's (3100) nog niet getest (werken niet met de AIW Radeon's video- en tv-functies) maar met de 3043's had ik een drop in 3DMark van ong. 450-500 punten. Quake 3 Demo001 daalde met geloof ik 8fps. Drivers zijn wel zeer stabiel. Hoe het met de 3100's zit en of ze betere performance geven weet ik dus niet. Je hoeft iig niet, zoals met GTS kaarten en de juiste drivers, dezelfde 3D performance onder Win2K en WinME/9x te verwachten ;( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Bomberman weer er meer van want die heeft\had w2k maar heeft voor zijn games wel weer win98se erop gezet (beide :? )
Yep ik draai ze nu beide (dual boot). Win98SE voor al het 3D 'werk' (=games 8-)), Win2K voor derest.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 25 januari 2001 12:47 schreef hjs het volgende:
En edward, vorderd het al wat :?
Ik zit weer op m'n werk, kan pas vanavond laat weer verder gaan.
Positieve nieuws is dat alle games (die door patches geen CD meer nodig hebben en een paar illi's:))foutloos lopen, met de hele rattaplan enabled in de videokaart/mobo zoals: AGP4X, fast writes ect.
Alleen heb ik nog een aatal tweaks in het bios te verrichten, waarvoor ik eerst een aantal guides door moet spitten.
Die DVD-speler heb ik ook nog niet aan de praat, die is gewoon verdwenen, en ook m'n IRQ verdeling is nog niet helemaal zoals het hoort.
Maar ik denk dat dit zo stabiel als een huis gaat lopen:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Suc6 :) ... maareh, je weet toch dat de Radeon geen fast writes ondersteunt eh ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Foei Bomberman, de Radeon ondersteunt wel Fast Writes.

External bus interface: full AGP 4x/2x (including SBA, DME and Fast Writes) and PCI 2.2 (including Bus Mastering).

http://www.rage3d.com/articles/specs/radeon.shtml

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee echt niet, dat staat daar echt fout :o ! Als jij aan kunt tonen dat je Fast Writes aan de praat krijgt (bv met Powerstrip) krijg je van mij ... gelijk >:) .

*D

B-)

:+

Vooral die laatste is natuurlijk een zeer goed bewijsstuk >:) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hehe, als alles draait zal ik eens verder kijken, maar zijn hier al eens eerder draadjes over geweest?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF wat anders: weet iemand hoe lang de kabel mag zijn van je video IN naar de videorecorder voor er kwaliteitsverlies zichtbaar wordt?

De videorecorder staat namelijk in een andere kamer dan de PC... ;-(
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.