_-~ Radeon topic deel 9 ~ -_

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 691 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Ik begin altijd pas om 8.30, ik ben iemand die heel slecht vroeg op kan staan.
Dat bestand staat idd in de 7041, je moet em dan alleen uitpakken ipv de exe runnen

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben ook meer een avondmens, maar ja, het went. Ach, wie runt er ooit de Install exe :? , ik pak ze altijd uit en installeer de INF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Ik ga trouwens weer overstappen op Win98SE of WinME .. ik krijg m'n CD-brander met geen mogelijkheid aan de praat :( . Is er misschien nog iemand met een AIW Radeon en Win9x/ME en zo ja, kan ik gewoon de laatste beta's intalleren? Ik ga het zelf toch wel uitproberen >:) maar advies is altijd fijn ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Doe maar gewoon win98se, Al die extra shit als system restore en health monitor vreet alleen maar recources en je doet er toch niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ow sorry met betas bedoelde ik de laatste beta Radeon drivers :D ... en waarschijnlijk ga ik voor Win98SE ja :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
No problemos met de laatste beta's onder me\98 maar ja ik heb geen TV shit en dat schijnt toch wel wat mee te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067

Gelul. :) Ik heb wel TV shit en dat ziet er perfect uit, ook met die laatste beta-drivers. Gisteravond heb ik nog een DivXje op de TV laten zien aan een paar vrienden van me en die gaan nu ook es voor een Radeon kijken. >:)

Alleen VideoIn deed heel even maf omdat ie standaard in zwart/wit staat. Even met het schuifje "COLOR" spelen en het is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Lees het welles op Rage3d Ron. Maar ja jij kan het weten jij doet ook aan timeshifting (is dat de term?) e.d. met je Radeon.

btw, Rage3d is weer uit de lucht hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

effe ietsanders

ik ga over op kabel..

kan kiezen
standaard abonnement,128kbit/s download
56kbit/s upload
max 3gbytes p/m
kost 59,90 p/m
of

premium abonnement ,384kbit/s download
128kbit/s upload
max 5gbytes p/m
kost 79,90 p/m
of
internet+ 1024kbit/s download
?
onbeperkt
kost 79,90 p/m maar moet wel een pci kaart erbij kopen F300,-

ik denk zelf dat ik de premium neem,heeft iemand ook deze snelheid hoe snel is dat met downloaden ?bv als je een driver download van 13mb?

zit nu nog met een telefoonverbinding dat is te langzaaaaaammmmmm....

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik zou dan voor die onbeperkt gaan, die 300 piek ben je over 6 maanden vergeten, maar de limiet heb je maandelijks mee te maken. Over snelheid kan ik niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
maximaal 5 gb per maand??????
hah ik heb gisteren al 3gb gedownload....
maar ja, 2mbit op het werk is niet verkeerd :P

bij adsl zit een limiet van 30gb per maand, vind ik 5 wel een beetje weinig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
ik denk zelf dat ik de premium neem,heeft iemand ook deze snelheid hoe snel is dat met downloaden ?bv als je een driver download van 13mb?
384Kbit/s is 48KByte/s (beetje weinig voor een kabelabo moet ik zeggen, Chello is meestal meer dan 100KByte/s) dus in het ideale geval duurt een driver van 13MB (Radeon?;) ) 4:36 min ...

Ik zou ook voor de laatste gaan als je die 300,- nu tenminste kunt missen. 1024Kbit/s (128KByte/s) is een stuk meer zodat je ook als het wat drukker op het netwerk is je toch een redelijke snelheid blijft houden (mag ik aannemen tenminste). Over die 5GB, das voldoende als je geen warez of DivX'en gaat downen zoals sommige mensen volgens mij doen die zeggen een paar GB/dag neer te halen >:) ...

[edit]-> Nee ik niet nee btw .. in het begin was het leuk maar de lol was er al snel af (voor mij) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
btw, Rage3d is weer uit de lucht hier
Merk het ook net ja ... begint nu toch wel heel erg irri te worden :( ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

i need some help here, die shimering zooi, om sneeuw weg te halen hoe werkt dat, ik kom namelijk niet meer op rage 3d

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 15:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb nu ook een radeon :)
Is er misschien nog iemand met een AIW Radeon en Win9x/ME en zo ja, kan ik gewoon de laatste beta's intalleren? Ik ga het zelf toch wel uitproberen maar advies is altijd fijn ...
Ik gebruik de AIW Radeon in win 98se en heb gewoon de laaste beta's geinstalleerd.

ik heb nu bij 3dmark2000 5714 punten, is dat een beetje goed voor dit systeem

AMD TB 900@1100
128MB 133Mhz
2x 30.7GB Maxtor 7200rpm (RAID 0)
ATI All-in-wonder (200/200) :)

Nieuwste beta drivers
DirectX 7A

Is het zinvol om DirectX 8 te instaleren ?

ik gebruik nu nog standaard koeling voor mij radeon, ik heb hier nog een blorb liggen maar zou ik verder komen als 200mhz ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
ik heb nu bij 3dmark2000 5714 punten, is dat een beetje goed voor dit systeem
:o !

Ik hoop dat mijn AIW ook 200/200 haalt :9~ ... zal wel niet verder komen dat 167MHz maargoed.

Ow ik denk niet dat extra koeling veel zal helpen, waarschijnlijk is het het 6ns DDR geheugen dat aan zijn limiet zit.

De laatste drivers zouden DirectX8 drivers moeten zijn dus met spellen als Mech Warrior 4 (DX8 game) kun je denk ik het beste wel DirectX 8 geinstalleerd hebben .. voor derest zal het niet veel uitmaken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

weet niemand waar ik die shimering spul kan vinden.?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 15:06

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ow ik denk niet dat extra koeling veel zal helpen, waarschijnlijk is het het 6ns DDR geheugen dat aan zijn limiet zit.
er zit iid 6ns geheugen op. in powerstrip 3 kan ik core en geheugen onafhankelijk van elkaar instellen.
alleen de core sneller zetten heeft dat zin ? (geforce 2 heeft daar niks aan, daar is geheugen gewoon te langzaamm, maar hoe zit het met de radeon ?)

rage3d is nog altijd plat. is er ergens te vinden wat de overclock resultaten zijn van de radeon ?
of is 200/200 gewoon het maximaal haalbare ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

holy shit klopt dat powerstrip een beetje?
mijn radeon draait op 210 nu! volgens powerstrip. Het is een OEM.
En ik dacht dat je core en mem apart kon installen met powerstrip 3

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Kun je appart instellen, hij staat standaard op syncronist en dat moet je dus op Asynchronist zetten. ik haal met mijn oem 32mb 194/194 en Edward met zijn Retail 64mb 225/225. Wat ik altijd begrepen heb is gelijke snelheid van mem en core wel het beste, maar gewoon proberen zou ik zeggen.

Rage3d werkt weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

hmmm 205 is eigenlijk echt stabiel.
Die optie die je noemde staat er niet bij mij? waar kan je die vinden.
Overigens maakt dat overclocken bijna niks uit

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

laat maat het is een oude powerstrip versie |:(

maar goed die radeon rules wel alleen in Elite force krijg ik rare zwarte vlakken als ik schiet of als er licht flitsen zijn

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

die krijg ik ook in een aantal demos,witte of zwarte vlakken wat iegenlijk iets moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Heeft iemand de nieuwe UT d3d (dx8 dxtc1 ondersteunend!!)renderer al aan de praat gekregen met de Radeon?

http://unreal.epicgames.com/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

Op dinsdag 16 januari 2001 19:12 schreef Albinoraptor het volgende:

[..]
Weet niemand dit ofzo??
Dit is een bekender probleem, kijk effe op Ati.com |:(

Tering eh eerst resources checken en dan pas GoT lastigvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 19 januari 2001 13:08 schreef Bomberman het volgende:
Ik ga trouwens weer overstappen op Win98SE of WinME .. ik krijg m'n CD-brander met geen mogelijkheid aan de praat :( . Is er misschien nog iemand met een AIW Radeon en Win9x/ME en zo ja, kan ik gewoon de laatste beta's intalleren? Ik ga het zelf toch wel uitproberen >:) maar advies is altijd fijn ...
Win2k!!!!! :)

Welk prog gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik zit sinds vanochtend weer met Win98SE en het suckt >:) ! Met die brander in Win2K gebruikte ik Nero 5.0.3.8 oid ... ik heb al die ASPI zooi van adaptec geprobeerd (zowel de ouwe als de nieuwe) maar het werkte nog niet. Check thiz btw: mijn OGR-rate is gedaald van 9.02MNodes/s naar 8.3MNodes/s :o ! Bah, hopelijk is er een fix voor die brander en worden de Radeon drivers wat beter onder Win2K ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ook weer eens een grote schoonmaak (formatc:;))gehouden en zit nu even met W98.
Het vreemde is dat W98 veel sneller opstart dan WinMe in m'n geval.
Ik heb trouwens een WinMe udate versie, zal het daar aan liggen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Lijkt me niet, de upgrade moet toch alleen maar ff checken of je een eerdere windows versie hebt toch? Volgens mij is ie identiek aan de full version ME. Win98SE blijft (volgens mij door m'n netwerkkaart) 30 seconden hangen tijdens het opstarten ... verder ligt het internet soms ff plat voor 15 seconden. Damn irritant allemaal. Nu weet ik weer waarom ik zo graag een GTS wilde ipv een Radeon, was ik ff vergeten! Maarja te laat, ben nu ff bidden voor goeie Win2K radeon drivers (in de komende 4 maanden als het zou kunnen .. bedankt ATI).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher

reapher

Z POWER

wow die radeon gaat steeds lekkerder worden. Unreal draait heerlijk op 1280x1024x32bit ~60fps avg. De rest draait ook erg goed. :)
2d en 3d is zo anders dan een gforce vooral 3d en 2d is gewoon erg goed van de radeon. Zitten hier nog wel wat bugs, maar ik kan me dat ook herinderen in de tnt tijd. Dus het komt wel goed hoop ik. Al met al een erg goede koop.

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 20 januari 2001 13:30 schreef Bomberman het volgende:
Ik zit sinds vanochtend weer met Win98SE en het suckt >:) ! Met die brander in Win2K gebruikte ik Nero 5.0.3.8 oid ... ik heb al die ASPI zooi van adaptec geprobeerd (zowel de ouwe als de nieuwe) maar het werkte nog niet. Check thiz btw: mijn OGR-rate is gedaald van 9.02MNodes/s naar 8.3MNodes/s :o ! Bah, hopelijk is er een fix voor die brander en worden de Radeon drivers wat beter onder Win2K ...
Mail of ICQ me effe over ForceASPI.
Welke brander/mobo heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb een Philips 460CDA (4*4*16) oid ... ik heb hem geflashed met een Yahama firmaware (binnenwerk is gewoon Yamaha) omdat Philips na een tijdje geen firmware updates meer uitbracht :r . Als je het naar mijn mailadres zou willen mailen zeer veel dank 8-) ...

[edit]-> Ow en voor m'n mobo zie signature ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Bij de éénalaatste driver (7068) is de video-in echt super. Ik weer niet of dat ook bij voorgangers is. Ik ben van de M$ drivers naar 7068 gegaan en wat een verschil. Echt super gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Dat Rage3D is niet echt stabiel he? Ik zit alweer naar een scherm te turen van hun hoster :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tsja van dat rage3d krijg op z'n zachtst gezegd, een beetje de schijt van.
Ik zat net een paar interresante threads te lezen en hup weg is alles weer:(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik vermoed dat ze dit keer aan het verhuizen zijn naar een andere server, want het scherm dat ik nu krijg is van een ander dan eerst

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee ze zijn al verhuisd naar die nieuwe provider .. wat er nu weer is weet ik ook niet :( . Nu ff kijken hoe die cowboy het witte huis over gaat nemen ... ff lachen als ie weer een fout maakt tijdens zijn speech >:) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Op zaterdag 20 januari 2001 15:17 schreef Coppermine het volgende:
Bij de éénalaatste driver (7068) is de video-in echt super. Ik weer niet of dat ook bij voorgangers is. Ik ben van de M$ drivers naar 7068 gegaan en wat een verschil. Echt super gewoon
Ik heb ook de 7068 drivers en ik kan de video-in optie niet aan de praat krijgen.

Een divx je op mijn tv via de video out bekijken gaat prima... maar nu wilde ik eens wat videoclips opnemen op mijn computer. Dat lukte dus niet.

Ik gebruik dat meegeleverde convertortje wat bij mijn Radeon 64 Mb DDR ViVo OEM zat, maar het enige wat ik te zien krijg als ik het Video-In programma van ATI opstart is een zwart beeld waar wat lijnen overheen lopen.

Wat doe ik verkeerd, iemand ideeen?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Wat me nu weer gebeurd, ik krijg ineens last van haperingen met mijn radeon, het bleeld loopt soepel blijft ff hangen loopt weer soepel verder enzovoort, iemand een ID hoe dit komt, ik had er namelijk geen last van en het is erg irritant.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Laatst online: 19-06 07:47
Op zaterdag 20 januari 2001 19:05 schreef The_PyroPath het volgende:
Wat me nu weer gebeurd, ik krijg ineens last van haperingen met mijn radeon, het bleeld loopt soepel blijft ff hangen loopt weer soepel verder enzovoort, iemand een ID hoe dit komt, ik had er namelijk geen last van en het is erg irritant.
hier heb ik dus ook last van. Als ik de demo van stunt GP speel heb ik op 1600x1200 hetzelfde probleem als jij. Als ik hem op 1024 zet niet meer, heel vaag want in het begin deed hij het wel goed :?:?:?:?:?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8633

Ik gebruik dat meegeleverde convertortje wat bij mijn Radeon 64 Mb DDR ViVo OEM zat, maar het enige wat ik te zien krijg als ik het Video-In programma van ATI opstart is een zwart beeld waar wat lijnen overheen lopen.

Wat doe ik verkeerd, iemand ideeen?
Je hebt een andere scartconvertor nodig, eentje met een schakelaar om van Scart-out (zoals diegene die je nu hebt) om te zetten naar Scart-In voor de de tvbeelden op je scherm te zien. Kijk eens in de Gamma...

Enne Edward2, bij mij start de Me veel sneller op dan de 98se (tis ook een update). Iets van een 13 seconden van aanzetten tot inlog scherm, daarna nog een 10 seconden, vooral door al extra proggies. Na 5 maand vind ik dat nog behoorlijk snel. :9

Bomberman: die time-out van 30 seconden ligt volgens mij aan een tcp-ip probleem, ik heb dat ook vaak gehad. Je kunt daar eens wat prutsen, Netbui ofzo voor lokaal netwerk gebruiken (als je dat hebt)... misschien verdwijnt het dan. Bij ME nooit last van gehad. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:42
Op zaterdag 20 januari 2001 13:14 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Dit is een bekender probleem, kijk effe op Ati.com |:(

Tering eh eerst resources checken en dan pas GoT lastigvallen.
Ik denk altijd dat ze bij GoT meer weten dan daar >:).
Maar heb het nog niet daar kunnen vinden. Zal nog wel verder zoeken als jij zegt dat het er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Bomberman: http://www.dvd-digest.net/downloads/files/misc/forceaspi_17.zip Tja, moet je al mijn posts maar lezen >:)

(lang geleden als eens de link gezet hier, en de volgende keer dus ff search doen, was je hier terecht gekomen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/24215 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Thanx M&M... ik had al een klein beetje een vermoeden. Ik zal eens kijken naar een andere SCART converter.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Dankjewel hjs, maar ik was niet op zoek naar ForceASPI anders had ik wel een search gedaan .... hoor >:) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

FYI:
Net een blorb op mn Radeon geplakt, past niet echt. Ik heb de pootjes er af gehaald zodat er ruimte was voor 1 of ander ding dat in de weg zat :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Laat je OC results maar horen als je het getest hebt, ben benieuwd :) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Eigenlijk zou iedereen met een brander dat forceAspi heel snel moeten tanken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom heb ik ForceASPI nodig dan? M'n Plextor brandt alles wat ie voorgeschoteld krijgt. :) En de burnproof werkt ook goed, wat wel handig als er weer wat icq-messages binnenkomen op een druk moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Op zaterdag 20 januari 2001 21:44 schreef Zer0 het volgende:
FYI:
Net een blorb op mn Radeon geplakt, past niet echt. Ik heb de pootjes er af gehaald zodat er ruimte was voor 1 of ander ding dat in de weg zat :)
Ik heb een chrome orb op mijn radeon, en moest 1/5 van de koelvinnen er af halen.
En ik kom nog maar rond de 195/195 daar boven vastlopers en artifects, misschien heatsinks op chips???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

heeft nu niemand verder last van pauzes tijdens een verder vlekkeloze 3Dmark2000? of weet iemand hoe het te fixen, ik heb er ineens last van, het heeft er veel weg van dat hij iets laad van de hd, maar das dus niet zo, HELP? in cs heb ik er trouwens geen last van.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het niet weten, nooit last van die pauzes.

Wel een ander probje: in 3dmark2000 zie ik bij die test in dat vissersdorpje duidlijke lijnen in de textures, juist daar waar een texture overgaat in een vagere resolutie (dus niet tussen textures zelf). Waarom is fade dit niet rustig in elkaar over? Die abrupte overgang veroorzaakt iets van een 3-4 lijnen (vooral op de straatstenen).

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ehhmm ... dat gebeurt bij mipmapping (al sinds de eerste S3-Virge kaarten >:) ) ... das dus heel normaal. Als je in games voor trilineare filtering kiest heb je er geen last meer van (maar je levert wel wat speed in). Probeer maar in Quake 3 ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18689

"heeft nu niemand verder last van pauzes tijdens een verder vlekkeloze 3Dmark2000? of weet iemand hoe het te fixen, ik heb er ineens last van, het heeft er veel weg van dat hij iets laad van de hd, maar das dus niet zo, HELP? in cs heb ik er trouwens geen last van."

dat heb ik dus ook ,ook als ik collin mcrea 2.0 speel gaatie ineens schokken en daarna weer vloeiend heel irri ! 3dmark dus ook weer hetzelfde.

ikzelf vermoed dat het met de reg tweaks te maken heeft . ik zit net tegen een maat van me te vertellen dat ik eerst nog 5800 marks haalden en om de 1 of andere reden nu nog maar 5156 !? ik heb nu wel 32mb radeon in plaats van die 64 maar dat kan dat verschil toch nooit uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

ok ok ik ga me ook in het radeon gebeuren mengen. Ik gebruik nu zo'n 2 of 3 jaar nvidia en ben het eigenlijk sinds ik mijn 22" heb beu. De beeld kwaliteit vind ik op 2d gebied echt tegen vallen (shaduw vorming enzo). Nu zou ik op zich een radeon kunnen kopen maar ik denk dat ik nog wel ff met mijn gf DDR kan doen.

Daarom wil ik eigenlijk w88 op de nieuwe generatie (radeon 2??). Maar zijn er al specs geschikbaar voor de radeon 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik heb dat gestotter ook welles in 3dmark, geen idee waarom :(
Iemand een idee wat dat ATIPOLAB doet in je opstart opties? (systeeminfo)
en ForceASPI is erg nuttig om te hebben als je eens een andere O.S. gaat installeren, en je komt erachter dat die niet alles ASPI drivers installeert (win2k is een goed voorbeeld, maar in ME staan ze ook niet standaard goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb wel eens gelezen dat je die ATIPOLAB het beste weg kunt halen (vraag me niet waarom :? ) .. ik doe het ook altijd en heb nooit ergens problemen mee gehad. Iemand schreef (misschien speculeerde hij maar wat) dat het gerelateerd was aan die ATIGART zooi die je maar beter niet kunt gebruiken, zeker niet als je een VIA chipset hebt. That's all I know about ATIPOLAB ... gewoon uitschakelen dus.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18689

klopt maar ik heb die atipolab dus ook uitstaan dat kan het niet zijn. het sschijnt dat ie de verkeerde mem.timings veroorzaakt met een via chipset.

k'heb net de allerlaatste 70 drivers geinstalled emaar bij collin doetie het in ieder geval nog steeds . maar de menus zijn nu wel goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb nog never van dergelijke stotteringen gehad, dus ik hoop niet dat het aan de viachipset ligt.
Damn, ik ga deze week voor het eerst over op een via+amd combo en ik lees steeds meer van dit soort dingen.
Ik denk dat ik m'n trouwe bx+intel maar even achter de hand houd;)
Het is trouwens toch de Kt7a geworden met via 133a chipset, dus misschien dat er eea gereviseerd is.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nee het heeft niet met de VIA rommel te maken, want ik had het niet, en zonder ook maar iets te installeren doet hij het wel, windhoos loopt ook ineens heel vaak vast, dus ik ga morgen gewoon klien installen, vanmiddag eigenlijk al :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 14:52
Edward, maak je niet ongerust over die VIA chipset combo.

Heb sinds mijn huidige systeem nergens last van gehad dat op hardware problemen lijkt. (Windhoos is een ander verhaal ;) )

Wat ik altijd heb gedaan is de VIA drivers installen, daarna de Radeon drivers, en dan weer de VIA drivers...dan DirectX8 en hopla...gaan met die AMD-banaan!

Betreffende "Hickups" in 3DMark2000, die zijn bekend. Soms heb ik wel last van, en soms niet...ik denk dat het iets te maken heeft met SWAP-file in Windows...3dMark2000 wisselt nogal van formaat. (Is mijn idee, maar gelukkig heb ik meer verstand van schoorstenen >:) )

zie:
http://tweakers.net/aanbod.dsp?ProduktID=11795&DB=a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Wie heeft er trouwens posetiefe ervaring met heatsinks op de chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok, stelt me idd weer wat gerust:).
Btw hoe kan je ook al weer zien dat je Thunderbird unlockt is?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
als je hem op een andere multiplier kunt zetten? ;) :D *D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

En voordat je em in je mobo stopt?;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
of er met een potlood op gekrast is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hb of 2h?
Bryunzeel of hema?
Der moeten toch wel wat connectors anders geplaatst zijn?
Nou we gaan eens searchen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Je TBird/Duron is unlocked als de L1 bridges verbonden zijn. Als ze open zijn is je CPU dus locked en kun je die bridges het beste verbinden met zo'n (technisch) vulpotlood (omdat die zo'n dunne punt hebben :z ). Hoe zachter het potlood hoe beter ie geleid maar ook hoe sneller het er weer vanaf 'valt'. HB is idd de beste keus :7 ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kijk, dat wilde ik weten:)
Heb jij de Radeon op AGP4x gekregen Bomberman?
En hoeveel scheelt het, 0,01% of iets meer?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb die AIW nog niet maar met die preprod kaart was het niet 100% stabiel op het Asus K7V bord .. ik moet zeggen dat ik het niet eens geprobeerd heb op het KT133 bord dat ik nu heb :o omdat het toch niks uitmaakt.
En hoeveel scheelt het, 0,01% of iets meer?
Iets meer, 0.013% geloof ik 8-).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wat heb jij eigenlijk opeens een rare user-icon bomberman? (tenminste voor jouw doen dan) Of wordt je daar 's morgens naast wakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Of ik daar naast wakker wordt? Oh man mocht ik willen O+ ... ik weet niet of jullie wel eens Star Trek Voyager kijken maar daar speelt ze Kes (check hier voor de full-size versie). Hmm my kind of girl 8-) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Oja, de grote foto herken ik wel, dat is toch dat koksmaatje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yep ... ik moet eigen zeggen speelde in Voyager want ze speelt er al niet meer in mee sinds '97 ;( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel een beetje een kindergezichtje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tja ieder zijn eigen smaak ;) ... wel klote dat de PTT m'n AIW Radeon vandaag niet heeft afgeleverd. Altijd als je er niet voor thuis kunt blijven komen ze aan de deur en blijf je er een keer voor thuis komen ze niet :( . Bah ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Volgens mij had Ron het zelfde probleem met zijn Radeon ;)

niet schrikken >:)

http://www.hi.is/~pallj/jennifer/lien/myndir/jennifer04.jpg

Voor Bomberman maar ff weggehaald en alleen de link laten staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus Smit, moet dat nou? >:)

En inderdaad... ik had dat gekut ook met de PTT. Heel irritant als je er om zit te springen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Holy shit hjs haal weg, heel m'n beeld van haar naar de klote ;(>:) !

Hmm ik heb derest van de foto's eens gechecked maar volgens mij is ze zwaar depressief geworden nadat ze uit Voyager gekickt is ofzo! 30 kilo zwaarder en high on crack! (Check de datum)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ja hallo, iemand een id, hoe ik aan een complete versie van 3dmark kom op een orginelen manier :)?

ff over die radeon tweaker, waaar is de knop purge register voor? zodra ik dat doe afsluit en opnieuw opstart (de tweaker zelf dan) dan zijn mijn instellingen allemaal weg :( kan iemand me ff vertellen wat het nut van deze knop is? alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
"Purge Register" betekent ook 'reinig' register, oftewel alle instellingen worden weg gehaald. Die knop werkt dus ok :+ ...
Ja hallo, iemand een id, hoe ik aan een complete versie van 3dmark kom op een orginelen manier ?
Toch gewoon via Madonion.com :? .. of bedoel je iets anders met 'orginele'?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Jezuz fokin christ wie is die Jennifer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15607

Zwart/Wit is ze wel oke, maar in kleur.....DAMN!!! Ooit Heidi Klum gezien?!

Ik heb evt ook wel een grappig .XLS bestandje met een enquete over +/- 75 mooie vrouwen (mét pics;) )...Meel me ff als je interesse hebt...

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Dat xls bestand ken ik en die Jennifer is de user-icon van Bomberman
(of moet ik zeggen was de user-icon >:) ) :+

over user-iconen gesproken, wat doe dat ventje nu? zie ut nie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20187

Hallo,
Wie wil mijn Asus GF2 64 Mb pure ruilen tegen een 64 Mb Radeon??:?:?:?:?:?:?:?:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Hoeveel ga je bij betalen >:)
(o shit heb geen 64mb Radeon) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik geef toe ze heeft er nogal beroerd uitgezien een tijd maar die icon blijft! Kes in tha 'ouse aight. En die ruil van die GTS 64MB tegen een Radeon 64MB .. was daar een week geleden maar meegekomen ;) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Geef mij die andre Jennifer maar, dat is tenminste een vrouw met een mooie kont:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andre Jennifer? Is dat net zoiets als Andre van Duin maar dan met langer haar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
LoL!

Jennifer Lopez :9~ .. ja heb ik ook al eens een icon van gehad 8-).

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/Jennifer.jpg

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
lopez? Nah, ziet er misschien wel aardig uit, maar dat doen er wel veeeel meer, maar zulke kapsones als dat mens heeft :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

met complete versie van 3dmark bedoelde ik dus met resultbrowser, want nu krijg je alleen de totaal uitslag, en ik wil wel eens de verschillen van verschillende onderdelen bekijken, maar dat kan dus niet met de shareware versie

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 januari 2001 16:40 schreef Ome Roon het volgende:
Andre Jennifer? Is dat net zoiets als Andre van Duin maar dan met langer haar? :)
Lol, tsja,... die typo's killen me nog een keertje.
Maarja, kapsones hebben ze allemaal, zodra dat ze een keertje bij Sesamstraat of een keer in de Playboy hebben gestaan denken ze dat de hele wereld op hun zitten te wachten
Gewoon orders uitdelen in de keuken;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 22 januari 2001 17:20 schreef The_PyroPath het volgende:
met complete versie van 3dmark bedoelde ik dus met resultbrowser, want nu krijg je alleen de totaal uitslag, en ik wil wel eens de verschillen van verschillende onderdelen bekijken, maar dat kan dus niet met de shareware versie
Ja ik weet dat je dat bedoelt maar dan moet je toch gewoon naar Madonion.com gaan en de full version kopen? Tenzij je het 'minder' legaal wilt doen maar da ga ik hier niet neerzetten >:) (als ik het zou weten ;) ) . En edward, je maakt een joke over orders in de keuken toch he ... alsjeblief zeg. Ik weet dat je nog van de ouwe stempel bent >:) maar praat niet van die onzin ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 22 januari 2001 17:33 schreef Bomberman het volgende:

[..]
En edward, je maakt een joke over orders in de keuken toch he ... alsjeblief zeg. Ik weet dat je nog van de ouwe stempel bent >:) maar praat niet van die onzin ;) ...
Hehe, nee hoor, zo oud ben ik ook weer niet,
Van mij mogen vrouwen de rekening betalen en tuinbroeken dragen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik las net je post in het Rage3D forum over die unified drivers.
HoH: Are the current Radeon drivers still based on the previous Rage (Pro)(128) drivers? We've heard that there is a complete driver rewrite from the ground up in progress, is this true? If so, when will we see these new drivers?

DN: The Radeon drivers re-use a significant amount of code from the Rage 128 series drivers. Graphics drivers today are rather complex pieces of software, and complete rewrites are not always the best idea given the short design cycles for our products. We are always searching for ways to improve our drivers, however, and if we feel that rewriting parts of them can significantly improve performance or stability, then that is the path we will take.
:(

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep, ik had in dat interview toch wel graag wat over die unifieds gelezen en als ze in een eindstadium zijn geweest, dan hadden ze daar echt wel wat over naar buiten gebracht.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Tja .. unified wil toch zeggen dat ze werken voor alle ATI chips? Daar geef ik nou net niets om >:) , ik heb liever drivers die van de grond af op zijn gebouwt speciaal voor de Radeon(2). Blijkbaar (haal ik tenminste uit dat interview) is de lifecycle van de Radeon (of elke andere chip) tekort om daar aan te beginnen en das jammer omdat dat betekent dat de Radeon dus nooit helemaal tot zijn recht zal komen (tenzij de Radeon2 architectuur grotendeels overeen zal komen met de huidige Radeon zoals bij nVidia chips tot nu toe het geval is geweest (van de TnT1 tot de GeForce2 Ultra). Tja het spijt me om te zeggen maar voor echt 'volwassen' en tot de max getunende drivers moet je niet bij ATI zijn (bij wie wel weten we allemaal).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja, ik dacht dat ze vanaf de RadeonI unifieds wilden maken, die iid ook voor de Radeon2 en verder geschikt zouden zijn.
Als ik leider was van zo'n megaconsern dan zou ik toch op z'n minst uit alle hoeken van de wereld programmeurs aantrekken?
Maar ja, aan de andere kant heb ik geen flauw benul wat er allemaal komt kijken voor het fabriceren, marketteren en contionueren van een complex produkt als een grafische kaart;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Op maandag 22 januari 2001 17:26 schreef edward2 het volgende:

Gewoon orders uitdelen in de keuken;)
Je leest het verkeerd Bomberman, hij bedoelt dat zij op een kruk zit en orders uitdeelt: En nu afwassen Edward, vergeet je de Pizza niet in de oven, en mhhh, ik heb ook iets nodig, ga ff baterijen halen aub ;)

LOL :D :+
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.