_-~ Radeon topic deel 9 ~ -_

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 692 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gaan we weer verder, en voor de vraag van Johan HierachicalZ moet je eens uit zetten.

En oja nog ff een bedankje aan Bomberman, ik ben er van overtuigd dat zodra hij zijn Radeon verkocht heeft de unified drivers gereleasd worden >:) (kan gewoon niet anders, de persoon welke als eerste een Radeon had (privee persoon en geen importeur of benchmarker zoals Eric B) hem eindelijk kwijt is dat dan die dingen verschijnen waar hij dus al 5 maanden op gewacht heeft :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

ik heb het al.

bij mij stond de tablefogenable op 0 heb hem op 1 gezet en nu werkt het wel goed,.,

alleen staat exportwbuffer en wfogenable nog op 0 kan ik deze al op 1 zetten of werkt dat nog niet in de nieuwe drivers

johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

ExportWBuffer en WFogEnable maar lekker op 0 laten staan.
Ze geven alleen maar problemen ook in de nieuwste drivers.
Waarschijnlijk worden ze pas opgelost in de unified drivers (wanneer? wanneer? Hopelijk staat dat in het interview van Anand met Dave Orton).

(owja ben benieuwd welke Nvdiot nu weer komt klagen, misschien niet omdat ze nu een eigen topic hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 12:50
Hjs, nog bedankt voor je gratis reclame :)

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Bomberman , pas op bij de aanschaf van zo een Elsa Gladiac Ultra , ik heb hem ook gehad , maar de beeldkwaliteit was echt waardeloos.Er staat ook wat over vermeld in de review van de Ultra op www.tweak3d.net .
-onscherp beeld (echt hoofdpijn boven de 85 Hz)
- wavy lines in 2d.

Er blijken heel wat van deze versies in omloop te zijn tegen een lage prijs.
Gelukkig namen ze hem bij mij terug en toen heb ik maar een radeon gekocht.
En nooit spijt van gehad , de beeldkwaliteit is gewoon 30% beter zowel in opengl , als d3d als in 2d.maw. snelheid is ook niet alles.

dit is de link naar het artikel op tweak3d :
http://www.tweak3d.net/reviews/elsa/gladiacultra/2.shtml

En er zijn er heel wat goedkoop te krijgen die dit probleem hebben.Kijk ook maar in de forums bij nvnews.net daar zijn ze een topic hierover gestart , die nu al over de 100 replies heeft , allemaal over dit soort problemen.

Mijn advies:eerst proberen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10101

Ik ben sinds kort een errug blije bezitter van een radeon. Ik moet alleen webtv installeren maar kan dit nergens vinden. Ik draai ME nederlandse versie. Ik weet dat de engelse versie het wel heeft maar ik weet dat het met de nederlandse ook kan. Het is hier eerder behandelt maar ik kan het niet meer vinden. Er zijn zoveel reply's over dit mooie kaartje. Kan iemand het a.u.b. nog een keer uitleggen. Ik heb voor mijn gevoel alle reply's al gehad. Bij voorbaat dank........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
OK, nadat TwisteR mij van een DVI-DSub verloopstekkertje had voorzien heb ik eindelijk de All in Wonder geinstalleerd.

Beeldkwaliteit op 1600x1200 is flink wat beter dan met de GF2: geen schaduwen en onscherpe lijnen, gewoon strak

Klopt het trouwens dat het ding op 1600x1200 niet hoger gaat dan 85 Hz (niet dat het iets boeit maar ik wil het graag weten)

Snelheid is redelijk, in 3Dmark haalde ik met de 7068 drivers ruim 4600 punten (P3 733 @ 880, 384 Mb en een erg gare win98SE installatie) GTS2 haalt dik 1500 punten meer maar dat kan me ook niet echt boeien

En waarom heb ik nooit eerder een TV kaart gekocht...dat r0x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tja Daniel, 3dmark is echt een nVidia benchmark, zekers in 16 bits (dus default) ik geloof dat de Radeon wel de snelste is op een AMD in 32 bits (maar ja de 16bit snelheid van een Radeon is maar weinig sneller dat de 32bits snelheid en daar zit bij een Geforce een veel groter gat)

Tja, die reclame voor je Radeon's wordt nu niet meer gelezen, want niemand leest nog deel 8 van deze topic :+ (maar daar verwijs is dus naar Radeons welke te koop zijn op tweakers.net)

Oja, en als nog iemand graast voor Team Radeon moet die nu ff flushen, want Bomberman heeft ook veel geflusht als afscheids kado (gaat OGR doen :( ) dus als iedereen nu vanavond nog ff maximaal flusht staan we morgen misschien in de top 100 ;) :?
(had sinds een week thuis ook een koe om mijn nieuwe Celeron te testen op volle belasting en die heeft net dus ook wat blokjes gespuugd (lang niet zoveel als Bomberman :( ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Draai 3dmark2k maar eens in 32 bits en bv in een hogere res, dan zijn ze zeer aan elkaar gewaagd.
Ik heb een tijdje een GF2 Ultra gehad en deze had in veel d3d spellen lagere dalen (NOLF, 3dMark2k en UT engine's) in de framerate dan de Radeon, de pieken waren ook (veel) hoger met de GF2U, maar ik kies voor de eerste;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Dat zeg ik toch edward :? ;) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kijk eens naar de tijd, hjs;)
What the f* zijn ze toch aan het stoeien bij Rage3d?
Ik had een goeie conversatie met een gozer van rage3d, die enkele zeer interresante UT tweaks had, het resultaat was dat hij UT,(in Loeki de Leeuw openGL) in 1600x1200x32, met een framerate die never onder de 27 fps dook, kon spelen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Had ik al gezien edward ;), daarom die smileys :+

Ik heb Rage3d nog geen 1 keer gezien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Rage3d is weer in de lucht:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8773

Wat is de performance onder win2k eigenlijk vand de radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 14 januari 2001 22:02 schreef Serious Devil het volgende:
Wat is de performance onder win2k eigenlijk vand de radeon
Zuigend , zo kan je het beste omschrijven ! Reken maar op 20% trager in 1024x768 en meer in iedere hogere reso :(:(:(

(Dat is nu ook de reden dat ik een Gforce II heb nu, maar ik stap zodra ik weer een goede deal vind over op een Radeon, hij is errug snel die Gforce II, maar in 32bit keldert zijn performance hard en echt mooi vind ik hem ook niet)

Zodra ATI goede win2k drivers heeft zorg ik dat ik weer heel snel een Radeon krijg (Misschien een Radeon Ultra:9). En nee ik ga geen win9x/ME installen alleen voor mijn videokaart !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13710

Nog een vraagje,ik heb laatst gelezen dan de tv out van de 64mb ddr vi/vo vrij brakjes zou zijn? Ik heeft nu een Hollywood + kaartje voor mij ndvd speler, maar in mijn nieuwe pc wil ik een Radeon hebben, maar als ik geld kan besparen, omdat de tv goed is doe ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12334

[effe half-offtopic]
Ik heb nu een Hercules GeForce 2 GTS 64MB, zal ik deze inruilen voor een ATi 64mb vivo?
Wat heeft de ATi wat de GF2 niet heeft? ok ok, betere 2D kwaliteit, maar mijne is al zo goed (ja ik kan het natuurlijk niet vergelijken), maar het is niet onscherp, of schaduwen of whatever, dus wat moet ik me daarbij voorstellen :?

En ook: is hij in 16-bit ook een beetje snel? ik speel namelijk alles in 16 bit ipv 32, omdat het nog compleet geen zin heeft aangezien er nog geen spellen uit zijn die in 32bpp zijn ontworpen, en het is zonde van die 50% performance :)

Wat vinden jullie?

edit: oja khep ook een creative mpeg-out kaartje, en die levert bestwel aangename dvd's op me TV, dus daarvoor heb ik het niet nodig, en voor vidcappen ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op maandag 15 januari 2001 00:40 schreef minus0ne het volgende:
En ook: is hij in 16-bit ook een beetje snel? ik speel namelijk alles in 16 bit ipv 32, omdat het nog compleet geen zin heeft aangezien er nog geen spellen uit zijn die in 32bpp zijn ontworpen, en het is zonde van die 50% performance :)
Dat is juist het mooie van een Radeon, die keldert niet 50% in performance als je van 16 naar 32 bits gaat (en volgens mij zijn er al aardig wat spelen uit die ontworpen zijn met 32 bita kleur in gedachten, er is alleen altijd rekening gehouden met het feit dat sommige kaarten of helemaal geen 32 bits ondersteunen (Voodoo3), of te langzaam zijn voor 32 bits (Geforce >:))

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar isie ook een beetje goed gebouwd met de toekomst in gedachte? spellen als Halo en Tribes2 enzo? :9

Dus jullie raden me aan om me geforce2 64mb te verkopen en een ATi te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Veel geld minus, lastige keus, ik zou eerst de Unified drivers maar afwachten.

en we zijn genoemd bij de DPC ;) we hebben als mijlpaal 400.000 gehaald
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/106293 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Nice, congrats Team Radeon ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Oh en bedankt Halo_Master voor de waarschuwing, ik zal er zeker op letten! Ik ben er alleen nog steeds niet uit of ik nou de Gladiac 32MB DDR of de Gladiac Ultra 64MB DDR zal nemen. Bij de eerste verdien ik er ong. 50,- op, bij de tweede kost het me (maximaal, prijs weet ik nog niet precies) 400,- extra ... suggesties? Ik denk dat de 32MB een betere 'bang-for-tha-buck' heeft, vooral nu de NV20 zo dichtbij is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ja , ik heb ook een Elsa Gladiac GF2 32 MB DDR gehad , echt een lekker kaartje.Nu ik er zo over nadenk heb ik in een half jaartje wel 4 vid cards gehad.
-V5 5500 (veel beter kaartje dan de meeste denken , vooral FSAA)
-Elsa Gladiac 32 MB, voor fl. 600,- gekocht en beregoed.
-Elsa Gladiac Ultra , voor fl. 975 ,- was in 3d wel erdelijk te spelen , kreeg in 2d echt last van mijn ogen , beresnel , maar snelheid is ook niet alles.
-Ati Radeon 64 MB Vivo , de beste tot nu toe , DE Allrounder van dit moment met de beste beeldkwaliteit.
-NV20?Radeon 2? waarschijnlijk wel allebei.
Een videokaart is 1 van de upgrades waarvan het effect gelijk merkbaar is.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Ik lees nu al een tijdje mee met de Radeon topics omdat ik zelf ook een Radeon 64 Mb ViVo OEM heb. Iets wat hier altijd terug keert zijn de unified drivers. Iedereen loopt maar te roepen dat de performance van je Radeon daar waarschijnlijk flink mee verbeterd wordt.

Maar wat doet jullie dat eigenlijk vermoeden? Er is toch nog maar zeer weinig bekend over deze unified drivers? Ik mag misschien een beetje pessimistisch zijn, maar ik ben bang dat als de unified drivers komen, dan gaat de performance winst voor heel veel mensen tegenvallen.. :'(

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Die berichten over unified drivers komen dus van andere fora waar we daar overlezen, Edward had een keer ergens een forum en die persoon zei dat hij ze op zijn systeem had staan en dat ze snel waren, het is gewoon het Radeon gerucht en we wachten maar rustig af (kunnen niks anders doen) en verwachten er niet te veel van (valt anders zo zwaar tegen) :+ 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Je zou best eens gelijk kunnen hebben maar de reden dat iedereen denkt dat ze zoveel sneller zullen zijn is dat ze helemaal vanaf de grond opnieuw zijn opgebouwd. De vorige drivers schijnen (weet het niet zeker) een beetje afgeleid te zijn van Rage128(Pro) drivers en laten de Radeon daardoor niet volledig tot zijn recht komen. Ook zijn het DirectX7 drivers die nu DirectX8 uit is en er ook games voor uit komen niet meer echt optimaal presteren.

Ik denk trouwens dat ik toch voor de Ultra ga. Ik kan 256MB van me RAM verkopen zodat ik maar maximaal honderd gulden bij hoef te leggen :). Check thiz: de upgrade van P3-800EB + i820 Intel bordje + 128MB PC800 RDRAM + preproduction ATI Radeon 64MB naar AMD TBird 1GHz@1.1GHz + AOpen AK73Pro + 512MB PC133 Infineon 2-2-2 + Gladiac 64MB Ultra heeft me in totaal maar 350,- gulden gekost :7 (ervan uitgaande dat ik die Ultra neem) ... niet slecht eh :* ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 18-06 10:22
Dat heb je zeker niet slecht gedaan... :)

Wat die unified drivers betrefd... als ze inderdaad compleet vanaf de grond opnieuw opgebouwd worden, dan begrijp ik nu waarom men denkt dat ze wel eens een stuk sneller kunnen worden... Ik ben heel benieuwd... dat wordt wachten dus.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik lees regelmatig in een ATI nieuwsgroep,(egroups)daar stond een post van iemand die waarschijnlijk betatester voor ATI was.
Er stond letterlijk iets in de trend van: "the Radeon will smoke the GTS with this driver".

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
the Radeon will smoke the GTS with this driver
:o

Hou er rekening mee dat de Radeon geen magische chip is, ik vraag me af waar de chip al die power vandaan moet halen dan. Het enige waar de kaart zijn voordeel uit kan halen is HyperZ related stuff. De chip heeft minder pipelines en de derde texture unit kan alleen gebruikt worden met triple texturing ... ben zeer beniewd (ben ik al een paar maanden >:) .. net als jullie waarschijnlijk ;( ) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou, als die specs van de NV20 waar zijn en er weinig aan gfeatures gebeurd, dan w8 ik nog wel ff op de RadeonII, er zijn mensen die denken dat nVidia dit doet zodat ze vlak erna komen met een hele nieuwe kaart die veel meer features heeft, maar ik denk dat nVida niet zo gek is, dat kost veel te veel geld om een kaartje voor 4 maanden uit te brengen. Hoop eigenlijk wel dat de Radeon de beloofde specs heeft en de NV20 de laatst genoemde, wat ik me dan afvraag is of ATi eens wat bekender word, in positieve zin. want bedenk wel bij de NV20 en R200:

NV20 :
1e generatie mem goodies
3e generatie TL

R200
2e generatie mem goodies
2e generatie TCL

en over de 3dFX tech kan je makkelijk zijn, die kunnen ze NOOIT in deze chip hebben zitten. veel te kort dag.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ehh .. 3dfx is dood toch :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

bomberman hoeveel vraag je voor je geheugen????

of zijn die al verkocht

mail me maar wing@wing.tmfweb.nl

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Check je mail 8-) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8773

is met die nieuwe driver de performance onder win2k ook veel beter?:?
Win9x/Me zuigt namelijk. Had een keer winMe erop gezet, om mijn grafische kaart, maar dat is echt niks meer als je win2k gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nee ik bedoel de technologie die nVidia gekocht heeft van 3dFX, die kunnen ze nooit al in de GPU verwerkt hebben :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Laatst online: 19-06 07:47
Heeft iemand al carnivores 3 geprobeerd? Ik krijg allemaalwitte strepen door het beeld. Dit is niet op software mode, alleen direct3d. Ik heb me Radeon niet overgeclockt, dus dat is het niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward, bevalt die Kyro eigenlijk een beetje? Zo'n kaartje kost echt niets (268,-) .. misschien iets om te gebruiken totdat de NV20 uit is ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, ik ben nog niet verder gekomen, beetje weinig tijd, ik heb de Radeon er nog steeds in zitten voor een potje Giants:), ik wil van de week a.d.h.v. een FAQ nog eens verder kijken.
Q3 loopt er iig heel aardig mee, op GeForce2 mx niveau en UT liep voor geen meter dus wil ik ff die FAQ erbij leggen.
Jeroen, waar heb je Carnivores 3 vandaan?
Btw, de demo van Halo komt eraan (wijd begrip, kwa tijd)gaan we eens kijken of er echt 3 texture units in de Radeon zitten;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11
Hallo ik heb effe een vraagje over mijn radeon met betrekking tot games.
Nolf moet ik spelen op 800x600 en met FSAA2x aan, loopt soepel maar als ik FSAA uit zet en wil spelen in lopen de letter uit en krijg is rare zwarte strepen naast letter. Dit heb ik ook bij Colin 2, alleen dan met 800x600 loopt het normaal?
Kan iemand mij helpen, ik had dit probleem eerst niet en pas sinds 2 dagen. Software matig? Of hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb ook even een vraagje, ik ben al een tijd opzoek naar een betere videokaart, aangezien mijn voodoo2 zijn beste tijd wel heeft gehad.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Radeon 32Mb (825 voor een 64Mb vind ik net iets te veel).
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de OEM en de Retail, volgens de pricewatch is de retail 140 gulden duurder.
Dus wat krijg je voor die 140 gulden extra? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1601

hmm zou ik ook eigenlijk wel willen weten...
ik d8 ooit zoiets gelezen te hebben van ander geheugen, maar dat weet ik niet zeker...
ik was van plan deze week nog een Radeon 32MB DDR OEM te halen, maar zouden de extra prestaties dat geld nou waard zijn?

[edit: lettertje vergeten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De retail versies hadden sneller ram en waren ook hoger geklokt, maar inmiddels zijn er ook OEM versies met sneller ram, dus helemaal duidelijk is het niet...

Hoe zit het trouwens met de Radeon Ultra ? Die zou toch op 240/480 geklokt worden en dan zouden de andere Radeons op 200/400 draaien ? Ik meende dat ik dit ergens had gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat van de Radeon Ultra heb ik ook gelezen, of dat nou door ATI werd verteld of door derden weet ik niet meer.
Ik kan trouwens de 1280x960 resolutie hack niet meer aanzetten mbv de Radeontweaker (die van Homer S), volgens mij pas sinds de 7068 drivers, hebben er hier meer last van?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Ik heb ergens gelezen dat de Oem en retail 32mb ddr versie dezelfde specs hebben, namelijk 166/166
http://www.ati.com/na/pages/products/pc/radeon32_ddr/index.html

Dit is de retail versie en heeft dus ook 166 core. Volgens mij heeft alleen de 64mb retail een core van 183.
Correct me if I'm wrong :)

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Nee klopt precies :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

edward, dat komt omdat de regkeys verplaatst zijn waarschijnlijk, dat las ik althans ergens

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 15 januari 2001 21:03 schreef Coenen het volgende:
Ik heb ook even een vraagje, ik ben al een tijd opzoek naar een betere videokaart, aangezien mijn voodoo2 zijn beste tijd wel heeft gehad.
Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Radeon 32Mb (825 voor een 64Mb vind ik net iets te veel).
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de OEM en de Retail, volgens de pricewatch is de retail 140 gulden duurder.
Dus wat krijg je voor die 140 gulden extra? :?
Een doosje, een CDtje (met outdated drivers), en.. zo'n leuk registratie formuliertje wat je nooit invult :D

Gewoon OEM nemen, of Bulk (zelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
Edward, check je mail. Ik post de link maar niet hier omdat het warez is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ik heb dus eindelijk 3dmark gedownload maar ik kan dus niet de resultaten bekijken behalve dan dat ene getal, hoe kom ik aan de rest? owja dat ene getal is bij:
- 800x600x32
- 32bit Z buffer
- tripplebuffer
- D3D hard t&L opti
5455, is dit gewoon?
ik loop op een Duron 800@910 128MB 133 MHz ram gestouwd op een MSI K7T Pro II, met de op een na laatste beta/leaked drivers voor de radeon en de 2.27 voor de viarommel. ik kan niet hoger dan 800x600 want monitor is kaduuk gegaan en heb geen centjes voor een nieuwe :(

[edit]
het is trouwens een niet overklokte 32DDR plank.|:(
Hebben jullie ook last van ongeveer 3 of 4 balken vage textures op de grond in de adventure demo/bench? dichtbij heldere balk, dan een waziger, dan nog een nog waziger enz.?
en weet iemand of en zo ja hoe het op te lossen is

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie ook last van ongeveer 3 of 4 balken vage textures op de grond in de adventure demo/bench? dichtbij heldere balk, dan een waziger, dan nog een nog waziger enz.?
en weet iemand of en zo ja hoe het op te lossen is
Volgens mij heeft dat met de mipmap te maken, ik zie het nl bij alle videokaarten en volgens mij is er niet van af te raken (irritant is het wel!).
(Het kan zijn dat ik de plank hier volledig missla, dus als iemand het zeker weet mag hij mij verbeteren ;))

Die score klopt wel ongeveer denk ik, maar ik zou hem wel gaan overklokken is toch weer zo'n 600 3dmarks winst per 30mhz extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Volgens mij heeft dat met de mipmap te maken, ik zie het nl bij alle videokaarten en volgens mij is er niet van af te raken (irritant is het wel!).
Dat zijn idd de verschillende miplevels ... er is wel vanaf te komen: trilineare filtering gebruiken :).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ok Jeroen, bedankt, ik vanavond eens kijken als ik uit m'n werk ben.
Wat die regkey's betreft dan zal ik eens kijken hoe ze handmatig te enablen zijn.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
Hmmm, edward ik kreeg een auto mailtje terug dat het e-mail adres niet bestaat. Heb je hem wel ontvangen? Geef anders even een goed mail adres die het wel doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zit nou op m'n werk, maar je kan em ook naar E.L.Schrijver@DZH.RWS.minvenw.nl sturen, thanx.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

http://www.ati.com/na/pages/spdrivers/98ME-720-0110b.exe

Nieuwe drivers, eerst ff trainen, shit:(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

wat een vage versie?

zijn ze een beetje goed?

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11
Op maandag 15 januari 2001 20:19 schreef Albinoraptor het volgende:
Hallo ik heb effe een vraagje over mijn radeon met betrekking tot games.
Nolf moet ik spelen op 800x600 en met FSAA2x aan, loopt soepel maar als ik FSAA uit zet en wil spelen in lopen de letter uit en krijg is rare zwarte strepen naast letter. Dit heb ik ook bij Colin 2, alleen dan met 800x600 loopt het normaal?
Kan iemand mij helpen, ik had dit probleem eerst niet en pas sinds 2 dagen. Software matig? Of hardware?
Weet niemand dit ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

over de nieuwe drivers, zijn even snel als de op een na laatse althans bij mij ga ik van 5455 naar 5452 3dMarks dus, maar als de regkeys verandert zijn sinds de een na laatste drivers, en dus de tweaker niet werkt dan zou hij ook sneller/langzamer kunnen zijn want bij de 5455 3Dmarks had ik wel allerlij regkeys, kan iemand daar duidleijkheid in verschaffen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Weet iemand of de tweakers werken voor deze drivers????

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7876

Deel 9 alweer! De laatste keer dat ik poste was nog in deel 1 (een van de eerste bezoekers >:))
Moet wel cool zijn, zo'n Radeon, als er zoveel over gepost wordt :)
Zelf heb ik een Geforce 2 mx en die doet het prima met de huidige generatie spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15997

Als het goed is werken de tweakers wel met deze nieuwe drivers, hier tenminste wel. Draai de nieuwe Radeon drivers + RadTweak 0.8.0 ofzoiets, de nieuwste versie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15997

Update: Powerstrip lijkt niet goed te werken met de nieuwe drivers, wanneer ik me Radeon overklok doet 3dmark 2000 het nie meer....:?

Meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij mij is de beeldkwaliteit in 2d nog beter geworden (Sony G400), maar de shimmering hack was nog steeds nodig, toch wel vreemd bij nieuwe drivers, terwijl ATI op de hoogte is van het probleem en de fix al min of meer heeft.
Verder weinig verschillen met z'n voorganger tot nu toe, tenminste in mijn geval.
UTLoki openGL vertikt het nog steeds om gewoon te laden, nog steeds de kernelfout, en in UT switchen van d3d naar openGL is nog de enige remedie.
Nolf loopt bij mij uitstekend, maar je kan eens proberen om HierarchicalZ te disablen.
Helaas weer geen 1280x960, ik ga maar eens om hulp vragen op rage3d, hoe die key's handmatig erin te zetten.
Powerstrip3 beta heeft bij mij ook wel eens 3dMark2K verknald, opnieuw installeren van m'n drivers loste dat op en ook nu geen probs.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik kwam terug van het postkantoor vandaag waar ik m'n Radeon op de post had gedaan en je raad nooit wat ik lees .. nieuwe drivers 8-) ! Hmmm vraag me af of het toeval is ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd hebt, maar je hebt mazzel het zijn nog niet de 80?? drivers :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Kan iemand mij die radtweak versie 0.8.0.1 (die werkt ook voor de nieuwste drivers, sturen? via iemeel ofzo op wilco@fibre.a2000.nl ik kom namelijk niet op de site van sourceforge oid

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tweaker is gemaild.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

velen dank

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Heeft het nog nut om die tweaker te gebruiken :? Ik gebruik de Tweaker van Homer Simpson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Die shimmering patch (glosloweredge ofzoiets uit mijn hoofd), die kan ik niet uitvoeren.
Ik gebruik de 7041 drivers en die hele regseting is er bij mij dus gewoon niet.
Nu heb ik hem handmatig op de goede plek erbij gezet en nog geen verschil.(met de 7068 drivers ook geen setting te vinden)

Ik heb een IIyama vmp 451 a902mt en ik word er echt een beetje ziek van hoe waardeloos het beeld in 2d soms is. Het is strak, mooie kleuren alleen dat sneeuweffect wordt je gek van. Nou heb ik ook af en toe dat alle 4 de corners van mijn monitor ff naar binnentrekken en dan geel worden (landing veranderd)en daarna opeens weer normaal worden. Dit 2,3 keer achter elkaar. Ik weet niet of het defecte hardware is of iets anders maar ik wil wel graag een oplossing hiervoor.

Trouwens. mijn 3dmark score is 4755, dit lijkt mij een beetje laag als je mijn sys spec bekijkt (zie onder), is dit gewoon een random test want op rage3d komen de durons er onderhand sneller uit als de thunderbords en de radeon32mb sneller als de 64mb ? lijkt me niet.

Alle opmerkingen en oplossing worden gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
ff een quote uit de registry settings guide bij Rage3d
The following 2 settings are the only value that should generally need modification in the [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\xxxx\DAL] registry key. Where xxxx = the adapter "number" as specified by Windows. These registry settings should be DWORD values.

-GCOOPTION_SlowerEdge: Settings: 1 = Enabled, 0 = Disabled

This setting corrects for the shimmering that some Trinitron/Diamondtron tube monitors experience with the Radeon. It slightly modifies the horizontal frequency/slows the edge rates to correct for inconsistencies in system configuration and varying monitor timings. By default this value is set to "0", or disabled and should be fine for the majority of systems out there. If you experience shimmering in your monitor, try setting this to "1" and you should see significant improvement. You will have to reboot between changes of this setting. This option is only available in the most recent drivers, specifically drivers with a build of D7.16-xxxxx-xxxx-ATI and later. There appear to still be some issues with full screen DOS sessions, but this is supposed to be fixed with drivers coming out shortly.

-GCORULE_RMXSupport: Settings 1 = Enabled, 0 = Disabled

Inserting and setting this value to "1" enables the "Scale image to panel size" button so that it will appear in the FPD section of "ATI Displays" in the advanced display properties. This option will scale resolutions lower than the maximum supported by a given flat-panel screen to be the full size of the screen instead being displayed in a smaller window. Changing this setting requires a reboot. [Props to forum member "X" for getting the information from ATI and Tater for alerting me to the post.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
ja dat weet ik dus al maar die regsettings zijn er niet, en handmatig toevoegen heeft ook geen zin gehad....
andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
je moet dus wel herstarten voordat ze werken en je moet ze ook handmatig invoeren moest ik ook (niet dat ik last had van dat shimmering, maar ik dacht dat ik het misschien niet goed zag en wou eens kijken hoe het beeld was met de patch aan ;) ik heb hem snel weer verwijderd want ik had geen fullscreen DOS meer :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
rebooten heb ik ook gedaan ja, zal wel een typo geweest zijn denk ik
je moet ze invoeren als dword value, maar moet je ze daarna als heximal ingeven?

maar dat shimmering, hoe moet je dat zien:
ik zie zeg maar een kokend water effect over mijn beeld ( heel lichtjes maar wel storend en niet altijd, zucht), bij het afsluiten zie ik een sterk moire effect (echt lijnen)

begin de indruk te krijgen dat mijn monitor niet lekker is...:( en dat zou ik niet echt leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tja, sorry dan lijkt het erop dat het iets anders is dan dat shimmering verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
hoe zie je dat shimmering dan wel, daar kan ik nergens iets over vinden...

in 3d vind ik de kwaliteit echter zeeeeeeer goed, maar het kan ook zijn dat je het dan eigenlijk niet ziet door de beweging op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Er was op Rage3d ooit een hele lange topic hierover. maar waar die gebleven is, edward moet maar ff uitleggen wat het precies doet daar ik er geen problemen mee heb.
Het is geloof ik het heel licht trillen vooral zichtbaar op een lichte achtergrond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

VAGE drivers die nieuwe dingen, nadat ik alles getweaked heb blijft mijn 800x600x32 32Zbuffer tri buffer score in 3Dmark omstreeks de oude 5455, maar in CS zijn de framrates van om en nabij 50 naar om en nabij 80 gegaan ?????:?:?, niet dat ik het erg vind hoor, en de rook word iets minder tergent dus ipv 12-20 word het 20-30, maar geen verandering in 3D marks ??

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10875

Martijnos, ik heb die 64 mb versie, maar mijn core staat bij beide op 166/166 standaard??

Ik heb het met powerstrip, stabiel nu op 175 kunnen zetten.

Oja, vraagje er zit wel een sensor op mijn videokaart. Maar ik heb geen idee met welk programma ik de temperatuur kan bekijken. Die van de processor en mobo zitten bij de Asus Probe. Ik heb namelijk gemerkt dat het enorm scheelt als ik mijn videokaart overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnos
Dan heb je waarschijnlijk de Oem versie. Of niet?

"Choose life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Tuurlijk heeft ie de OEM, alleen van die sensor is nieuw voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
nou, mijn shimmering is grotendeels weg, eindelijk een beetje een echte beeldkwaliteit. dankzij de installatie van de bekende patches, 1 heeft niet zoveel nut maar na installatie van alletwee de patches is het nu wel goed.

gelijk eens gekeken wat ik met powerstrip en 3dmark2000 kon bereiken, ik heb mijn kaartje maar ff op 182 geklokt (liep goed trouwens,geen artifacts, maar nu weer terug naar standaard 163 want ik heb geen extra koeling op de radeon) en de score was nu 4870????? dat is maar 120 meer, en dat voor zo'n systeem? Is dit nu echt laag of gewoon gemiddeld, alle spellen lopen als een droom hoor... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 22-06 17:20
Hey, hier weer een nieuw lid van de Radeon garde.
Een tevreden lid, op één ding na dan. Mijn Windows gui is vreselijk wazig vergeleken met mijn vorige, Nvidea, kaart.
Is dit bv met de shimmering patch te verhelpen of heeft iemand een ander briljant idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 22-06 17:20
Btw, DinoPK, op de Iiyama en de CPU cooler na (ik Pro 400 en Spire) is mijn systeem precies hetzelfde als de jouwe, dus misschien heb jij een idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Volgens iemand op rage3d zit er vanaf de 7062 drivers een bug in de openGL.
Vervang de bestaande atio9xag.dll (dir win/sys) door de "oude" atio9xag.dll van bv 7041.
Je kan gelijk weer UT met LokiopenGL spelen:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10875

Hjs, ik denk tenminste dat het een temp-sensor is, hij heeft ook hetzelfde soort kabeltje en zit tegen mijn GPU netzoals bij de CPU. Dat het de OEM versie is.. Ik zou het niet weten, er zat geen doos bij, wel twee boekjes maar niks met stats ofzo.

Verder, kan het kloppen dat je met de eerste drivers (zaten bij de kaart in november '00) toch goed uit de voeten kunt?? Ik heb namelijk nergens problemen mee, en speel toch wel een behoorlijk aantal spellen. Alleen mijn Giants wil niet draaien. En dat lijkt me nou net een mooi spel. Voorstukjes doet ie nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
4tune:
tja als je een lijstje samensteldt wat de gemiddelde tweaker wil of heeft kom je aardig bij ons systeempje in de buurt heh,
het leuke is alleen dat de signature niet lang genoeg is om de rest van mijn toegevoegde hardware op te schrijven :)
ach klinkt allemaal leuk maar kost ook een heeeele hoop geld allemaal.

De shimmering regsettings kan je toevoegen, die hebben bij mij heel erg geholpen. Ik zit ook 12 uur per dag achter een monitor dus als ik dan achter die van mij zit uiteindelijk zie ik alles toch wel wat minder scherp dus daar zit de rest van mijn probleem denk ik in.
En drivers.... nog geen problemen gehad met de 7041 hql drivers. Al dat beta gerommel voor die paar fps die je toch niet nodig hebt (anders had iedereen hier wel een gf2 gekocht).

Succes en post je 3dmark score ook eens , ik vond die van mij een beetje aan de lage kant voor zo'n systeem.

Vraagje voor iedereen hier trouwens die zijn radeon heeft overgeklokt, hebben jullie er allemaal extra koeling op gegooid of kan je veilig overklokken met de standaard koeling?
mijn suberorb maakt namelijk al genoeg lawaai...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Eindelijk had ik geld! en heb dus even de radeon 64ddr vivo gekocht gister, nu maar even afwachten :)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heeft er iemand last van extreem lage 3dmarks in 640x480x16 met de nieuwe drivers?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op donderdag 18 januari 2001 17:21 schreef The_PyroPath het volgende:
Heeft er iemand last van extreem lage 3dmarks in 640x480x16 met de nieuwe drivers?
Ik ook zonder (zie signature) >:) ... maar das niet echt iets om je druk om te maken, wel ;) ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 22:31
hey, heeft iemand ook een radeon (gehad) in een k6-2 systeem? of weet iemand een site waar de radeon op zo'n systeem getest is? ik was van plan een voodoo 5500 te halen, maar dat is nu niet echt verstandig meer dnek ik....:( ik heb een k6-2 500.....ik wil een nieuwe vdo kaart om nu speelbare framerates te halen (30+) maar over een half jaar haal ik een nieuw mobo, dus liever geen advies als "een voodoo3 is de beste keus voor jou" :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
..mwa, volgens mij gaat het gewoon nog goed hoor, een radeon op dat systeem...maar ik had een goedkoop gforce 2 mx je gekocht en deze overclocked en dan met het geld dat je uitspaart tegelijk met je mobo upgrade enzo een nieuwe, echt goeide viedeokaart gekocht..radeon 2 ofsow

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Er zijn weer meer mensen met K6-2/3 systemen en een Radeon, neem maar eens een kijkje hier. Ik zou wel voor de SDR versie gaan omdat de meerprijs van de DDR het op jou systeem niet waard is ... nee ook niet als je gaat upgraden over een tijdje 8-). Na die upgrade van je kan de SDR zeker nog gewoon mee (al helemaal voor 30fps) en het scheelt je bijna 200 piek die je beter aan die upgrade kunt besteden lijkt mij :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Oh en btw, binnenkort ben ik alweer terug met een ... Radeon! Ik moet toegeven de krachten van de nVDark Side Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net7/fireskull.gif waren sterk maar omstandigheden hebben ertoe geleid dat ik weer op het goede pad ben terecht gekomen, een Radeon AIW als mijn reddingsmiddel Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net3/biggrin.gif (for tha flamers .. geintje jongens >:) ). U hoort dus nog van mij (en die unified detonator-3 achtige drivers mogen nu toch wel eens snel komen!!) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

He he, tsja wat dat beteft scheel ik niet veel met je, ik wissel ook graag.
Maar op dit moment is er niks beter dan de Radeon (voor mij iig)
Maar geloof maar dat ik naar het moment uitkijk wanneer de NV20 officieel aangekondigd wordt.
De mooste geruchten zijn toch wel dat nVidia zich ook met beeldkwaliteit gaat bezighouden:
-betere filters, EMBM, en nog diverse andere grafische hoogstandjes, vertexshaders ect.
Maar al met al ben ik zeer tevreden met de Radeon, echt een klasse kaart en ook de komst van de RadeonII kijk ik met belangstelling tegemoetO+

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik ben ook zeer beniewd naar de NV20 ... op papier kickt ie iig zowel de Radeon en de GTS Ultra hard onder de kont! Waarschijnlijk hou ik nog wel een tijd vast aan die AIW Radeon totdat de prijzen redelijker worden en de games de features gaan ondersteunen :9 ... (nadeel van die AIW is als je eenmaal gewend bent aan die TV-tuner/MPEG1/2 Tv opnemen op de HDD etc je het niet meer graag afgeeft .. hopelijk komt er ook een soort AIW NV20 kaartje (zoals Asus nu met die MX ook doet)) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
He he, tsja wat dat beteft scheel ik niet veel met je, ik wissel ook graag.
Ik vindt dat het bij mij nogal mee valt ... ik heb meer dan 5 maanden dezelfde kaart gehad en das erg lang voor mij 8-) ! Ik heb die nVidia niet gehad, doe het sinds ik die Radeon 64MB verkocht heb met een Voodoo2 kaartje :D (eej ik kan tenminste UT blijven spelen) ... D3D werkt niet eens onder Win2K LoL (mis Sacrifice ;( )!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik ben een Profeet :+ (maar zo snel had ik nu ook weer niet verwacht ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Djeez, hjs, vroeg op?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Werk-Dagelijks, tijdens het ontbijt ff de Radeon-topic checken, de meeste intressante items zijn altijd na bed-tijd :+

nog ff over dat opengl verhaal, staat dat bestand gewoon in die zip\exe van 7041?
deed gister weer ff mijn favo spel (grachtenracer) (heb nu weer win98se) en in D3D liep ie nu soepel maar in opengl crashte ie :(
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.