[17" TFT] De ultieme TFT - deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
PromoX schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:50:
[...]

Het typenummer (DE17PSQAQ) is wel van de Plus versie volgens mij. Ook als ik met google zoekt op dit nummer kom ik alleen maar Plus versies tegen.
zimbab schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:55:
Bovendien staat de normale 173P ook op de site. Zou een beetje gek zijn als ze dezelfde er twee keer op zetten.

De normale staat er trouwens voor 350 euro....70 euro duurder dus!
waarom bestellen jullie m niet meteen?

echt, de kans dat ze de 173p+ voor 270e verkopen is nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

280 euro ex BTW hè. Maar de reden dat ik hem nog niet koop is omdat ik nog niet geloof dat ze leverbaar zijn en omdat ik er nog geen geld voor heb. Heb even wat andere prioriteiten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Digibilly schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:13:
[...]

Volgens de site van Komplett.nl waar ik hem gekocht heb (Alle LCD monitoren houden zich aan de ISO 13406-2 standaard met betrekking tot pixelfouten.) mag een monitor een aantal dode pixels hebben. Enige manier om een andere monitor te krijgen is een beroep te doen op de 7 dagen op proef kopenregel maar daarmee heb ik die Benq ook al "gecancelled". Maar ben met je eens dat elk scherm 100% foutvrij moet zijn.

Wat ik hoorde bij Yorcom was dat elk tft-scherm 3 dode pixels mag bevatten die zich in het center van het scherm bevinden (dus tsjaa wat dat is is objectief) en dan kun je geen garantie claimen. In heel je scherm mogen er maximaal 5 dode pixels zitten (waarvan dus 3 in het center) en dan mag je ook nog niks claimen. Zijn het er dus meer dan 3 in je center of 5 totaal, kun je wel teruggaan

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:05:
In de starttopic mag wat mij betreft de Eizo L578 bij de Overdrive MVA schermen worden toegevoegd als zeer goede allrounder. Ook in diverse testen (PCM, ChipOnline, PC Consument, etc.) komt deze monitor er gewoon heel erg goed uit, zoniet als beste.
Ik heb dit scherm deze week aangeschaft en ben er tot nu toe zeer tevreden over. In vergelijking met de Samsung 730BF en Iiyama E431S-S3 die ik hiervoor kortstondig had vind ik de beeldkwaliteit beter, zo is er bijvoorbeeld geen enkele backlight leakage te constateren en wat ook erg handig is, is de automatische helderheidsinstelling d.m.v. een lichtgevoelige sensor. Dit werkt gewoon perfect en bovendien: de kleuren zijn echt subliem! Van ghosting ook geen last.
Enig nadeel is de prijs (€555). Maar daar staat dan ook wel weer 5 jaar garantie tegenover. In dit geval dus ook: "alle waar naar zijn geld".
Ik denk dat je met de prijs dan ook net de reden noemt waarom het scherm waarschijnlijk geen plek gaat krijgen in de startpost. Voor het zelfde geld (voor minder zelfs) koop je een erg goede 19" tft.

Wat je natuurlijk wel kunt doen is een review schrijven over het scherm. Deze zal dan zeker wel een plekje krijgen in de startpost.

@spk2go: Deze review kan ook nog wel toegevoegd worden.
dribbel schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:41:
[...]

[...]

waarom bestellen jullie m niet meteen?

echt, de kans dat ze de 173p+ voor 270e verkopen is nihil
Ik ben wel benieuwd naar de reactie op de mail van spk2go. Maar ik ga hem dus ook niet zomaar bestellen, hoe goedkoop ie ook is. Bovendien staat er een onbekende levertijd op de site, dus het is nog maar de vraag wanneer je het scherm daadwerkelijk zou hebben.

Daarnaast zijn er ook maar geen tot weinig goede reviews verschenen van het scherm en dat wacht ik ook liever even af.

[ Voor 56% gewijzigd door PromoX op 04-09-2005 10:23 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik denk dat je met de prijs dan ook net de reden noemt waarom het scherm waarschijnlijk geen plek gaat krijgen in de startpost. Voor het zelfde geld (voor minder zelfs) koop je een erg goede 19" tft.
Jup, bij 'ons' in het 19" topic staat er ook geen enkele Eizo in, omdat ik nu al weet dat 19 van de 20 mensen die toch niet gaat kopen door de hoge prijs. Laten we eerst maar wachten tot Eizo met betaalbare modellen komt, want ik heb begrepen dat ze dat ook gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 04-09-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:33:
[...]

Jup, bij 'ons' in het 19" topic staat er ook geen enkele Eizo in, omdat ik nu al weet dat 19 van de 20 mensen die toch niet gaat kopen door de hoge prijs. Laten we eerst maar wachten tot Eizo met betaalbare modellen komt, want ik heb begrepen dat ze dat ook gaan doen.
De vraag is dan weer wat voor kwaliteit panel er dan inzit. Ongetwijfeld ga je daarop inleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 04-09-2005 13:46 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Neuh, zaten volgens mij gewoon overdrive PVA panels van Samsung in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Digibilly schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:50:
Sinds vandaag de 730 BF in huis en stuk of wat dode pixels. Is wel minder irritant dan de groene die constant aanstond bij de Benq maar blijft balen. .
Met het schaamrood op me kaken moet ik bekennen dak heel geen dode pixels heb in me 730 BF. Net even met een doekje over het scherm en weg dode pixels :D :o :o :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

...

Ik heb 't al weggehaald >:)

[ Voor 150% gewijzigd door CLB op 05-09-2005 08:05 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, HOE offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
ACES direct heeft de 173P plus dus niet. Ze hebben de 173P plus ook weer van de site gehaald, of gaan dit nog doen. Helaas.....

accepted

[ Voor 68% gewijzigd door Krisp op 05-09-2005 17:23 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

8)7 excuses

[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 05-09-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hoe zal de 770P zich gaan verhouden tot de 173P Plus? Is de 770P er weer een echt duidelijk verbeterde versie van (as in een duidelijk verbeterd panel), of zit het hem meer in de uitgebreidere verstelmogelijkheden en USB-hub en dergelijke? De 770P is wel ietsje sneller (6ms tov 8ms) en heeft een iets grotere helderheid, maar zal het ook veel uitmaken qua beeldkwaliteit? Iemand die daar al iets meer over gelezen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
In de 770P en de 173P plus zit hetzelfde panel, tenminste voor verschillende panelen vind ik de spec's van de beide monitoren te veel op elkaar lijken. Ik denk dat de beste panelen van de band naar de 770P gaan, en de iets mindere naar de 173P plus. In de 770P staat overdrive iets scherper afgesteld, dus is die naar 6ms gegaan. Ook is het aansturingselement anders (10bits gammacorrectie, enz) waardoor de beeldkwaliteit theoretisch beter zou moeten zijn. De praktijk moet dat nog uitwijzen. Ook de voet is anders, beter verstelbaar en meer functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Samsung 730BF (een halve week in bezit)

1. Mijn vorige scherm
Mijn vorige scherm was een Dell M992 (CRT). Dit is een 19 inch scherm met een plat scherm. Deze heb ik aangeschaft bij mijn Dell pc, ongeveer 2-3 jaar geleden. Ik heb al een keer deze monitor laten vervangen, omdat de zijkanten van m’n scherm heel wazig waren (heb hier ooit ook een topic over gemaakt ). De nieuwe die ik toen kreeg was goed. Ondanks dat die best dichtbij stond, vond ik ‘m niet zo scherp. Ik moest m’n ogen erg inspannen om het goed te kunnen lezen. Ik had de resolutie op 1280*1024. Een lagere resolutie vond ik gewoon te groot voor een 19 inch scherm.
Nu ben ik de trotse bezitter van de Samsung 730BF. In vergelijking met de Dell is die veel scherper. Ik heb het scherm verder weg dan m’n CRT en ik kan het nog steeds erg goed lezen. Ik moest aan het begin wel even wennen aan de felheid, maar dat heb ik bijgesteld met het programma van m’n videokaart en de instellingen van de monitor zelf. Een ander voordeel is de ruimte. Wat scheelt dat veel met een CRT.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/beeldscherm1.jpg

2. Bijzonderheden
Ik heb dit beeldscherm bij de media markt in Zoetermeer gekocht. Hij was daar in de “uitverkoop”. Hij kostte daar 299 euro. Bij de media markt zit er standaard een pixelgarantie van 14 dagen op de schermen. Er zat een DVI en VGA kabel bijgeleverd. Omdat ik ook nog eens personeelskorting kreeg, kon ik deze aanbieding niet laten liggen.
Ik heb (nog) geen gebruik gemaakt van MagicTune. Ik hoor hier bijna alleen maar slechte reacties over dit programma. Ik heb ook niet het idee dat ik het nodig heb.
3. Kleurweergave
De kleurweergave van deze monitor is goed. De kleuren zoals ze horen te zijn worden ook zo weergegeven op deze monitor. Mijn oude Dell monitor gaf kleuren heel goed weer en ik heb niet het idee dat ik er met deze monitor op achteruit ben gegaan.
4. Ghosting
Ik heb de volgende spellen gespeeld. GTA san andreas, Need for Speed underground 2 en Max Payne (ja dat vette spel van een paar jaar oud dat nu voor 5 euro in de schappen ligt bij intertoys en ik die voor dat geld niet kon laten liggen ). Ik heb bij alledrie de spellen geen ghosting gezien. Zelfs toen ik met N4S met bijna 300kmpu over de weg racete zag ik geen ghosting. Ik heb ook twee dvd’s getest. “The fast and the furious” en “The lord of the rings 3”. Bij deze films zag ik ook geen ghosting. Heel misschien een beetje in TFatF. In de eindscene dat ze wedstrijdje doen wie het eerst over de spoorweg is. Vlak voordat ze de overweg overgaan zie je slow motion beelden. Ik weet niet of daar nu wat ghosting in zat of dat het bij de slow motion hoorde.
5. Contrast en Helderheid
De helderheid van dit scherm is niet normaal in vergelijking met m’n oude monitor. Alles spat van het scherm af. Van tekst tot foto en video.
Ik vind het zwart op deze monitor ook echt zwart. Ik speel geen Doom 3 en/of FEAR, dus met die spellen kan/wil ik het ook niet testen.
Toen ik de monitor net had aangesloten vond ik het wit wel erg wit. Het spatte van het scherm af. Ik moest de brightness aanpassen, anders zou ik hoofdpijn krijgen. Nu ben ik tevreden over het wit op het scherm.
Mijn Brightness staat op 50 en het contrast op 60. Over het contrast ben ik ook tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/beeldscherm2.jpg

6. Uniformiteit van het scherm
De witte kleuren zijn ook echt wit bij dit scherm.
Ik heb een beetje last van backlight leakage, maar dit vind ik niet storend. (zeker niet voor die prijs :P) Dit zit aan de bovenkant. Aan de onderkant en zijkant heb ik helemaal geen last van backlight leakage.
7. Kijkhoek
Ik ben tevreden met de kijkhoek. Ik zit altijd recht voor m’n pc, dus ik heb nergens last van. Zelfs als ik onderuitgezakt achter m’n pc zit, kan ik alles nog goed lezen en heb ik geen last van een te kleine kijkhoek.
Als je meer naar de zijkant gaat, dan wordt het beeld geliger. Ik raad dit scherm dan ook af aan mensen die met meerdere lui een dvd willen kijken. Tenzij die het niet erg vinden een gele film te zien. De verticale kijkhoek is gewoon prima.
8. Bouwkwaliteit
Het scherm staat stevig. Als je netjes doet wat in de handleiding staat, dan staat die stevig. Ik vind het, zoals meerdere hier, wel jammer dat het klepje op de achterkant voor de snoeren niet echt stevig is. Ik zie dit verder niet als groot probleem aangezien je hier alleen moet wezen om de snoeren aan te sluiten. De knopjes onder de monitor zitten daar erg goed. De knopjes zijn stevig. Het zal wel lastig zijn om de instellingen in het donker te wijzigen, maar dan doe ik gewoon een lampje aan.
9. De vormgeving
Ik vind het een mooi vormgegeven monitor. Ik heb een zwart systeem en daar staat het zwarte scherm goed bij. De zilveren randen zorgen ervoor dat dit een van de mooiste monitoren is, die op de markt zijn. Het is jammer dat die niet op hoogte verstelbaar is. Dat die geen pivot functie heeft vind ik niet zo erg.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/scj.bruin/images/beeldscherm3.jpg

10. De voor en nadelen op een rijtje.

Voordelen:
Mooie vormgeving
Geen ghosting (4 ms)
Helderheid en kleurweergave
DVI kabel meegeleverd
Prijs

Nadelen:
Backlight leakage
Kijkhoek
Snoerenklep

Copyright mastermano 

Let op! Dit is mijn mening. Het kan zijn dat andere mensen een andere ervaring hebben met dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DeluxZ

Livin' the good life

puike review :) B) _/-\o_

nu begin ik steeds meer te twijfelen welke monitor ik zal kopen :'(

Een Samsung 730BF of een Iiyama ProLite E431S (die ik overgens wel mooier vind)

[ Voor 81% gewijzigd door DeluxZ op 06-09-2005 11:27 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:08

Gallus

Cheesy

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:52:
Review Samsung 730BF (een halve week in bezit)

Let op! Dit is mijn mening. Het kan zijn dat andere mensen een andere ervaring hebben met dit product.
Toevallig heb ik gisteren ook dit scherm gekocht bij MediaMarkt. Ben er ook erg over te spreken. :) Wat jij noemt kan ik beamen. Ik heb misschien een beetje meer last van backlight leaking dan jij, maar het is niet storend. De Acer 1951AS die ik gisteren weer heb teruggebracht had dit wel té erg. Wel een beetje jammer dat mastermano's collega mij vol overtuiging vertelde dat er geen DVI-kabel bijzat. Ik heb er daarom een gekocht en mag dus weer terug...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ook is het aansturingselement anders (10bits gammacorrectie, enz) waardoor de beeldkwaliteit theoretisch beter zou moeten zijn. De praktijk moet dat nog uitwijzen.
Inderdaad, bij de IIyama H1900 bleek deze 10bits gammacorrectie niet bepaald voor succes te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Daar wacht ik dan dus een beetje op.....of dat veel verschil gaat maken Want voor de rest zijn het relatief kleine details en de 173P Plus vind ik gewoon mooier en is iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DeluxZ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:05:
puike review :) B) _/-\o_

nu begin ik steeds meer te twijfelen welke monitor ik zal kopen :'(

Een Samsung 730BF of een Iiyama ProLite E431S (die ik overgens wel mooier vind)
Nice review Mastermano! Gelukkig heb ik nu al 'n Ilyama E431S-S3 anders zou ik nu opzeker gaan twijfelen. Maarja die Ilyama is ook gewoon een heel puik beeldscherm dus ik ben 'n gelukkige GoTter

Ilyama E431S:
-8ms TN panel,
-helderheid 300 cd/m2,
-contrast 700:1,
-kijkhoek 150/135 graden,
-DVI-D

Samsung Syncmaster 730BF
-4ms TN panel,
-helderheid 300 cd/m2,
-contrast 600:1,
-kijkhoek 160/160 graden,
-DVI-D

De Ilyama heeft dus een iets hoger contrast en de Samsung
heeft 'n iets hogere ms en 'n iets grotere (verwaarloosbare) kijkhoek.

Prijzen liggen ongeveer bij elkaar. Ik betaalde 266,50 voor m'n scherm (inmiddels al 295,00 :r ) bij Yorcom. Ik heb er wel appart 'n DVI-kabeltje (a 15 euro) en pixelgarantie (a 29,95) bijgekocht.
Bij elkaar betaalde ik dus: 266,50 + 15 + 29,95 = 311,45 euro voor mijn scherm.
Alles zit er wel bij dan, en tsjaa DVI-kabeltje / pixelgarantie is natuurlijk niet verplicht.

De 730BF kost de om en nabij ook 300 euro (wel inclusief DVI-kabeltje & soms al inclusief pixelgarantie)

Als je echt zit te twijfelen lees dan nog is de reviews:

Review CLB: Ilyama Prolite E431S

Review I: Shr3d: Samsung Syncmaster 730BF

Review II: Mastermano: Samsung Syncmaster 730BF

Zoek andere reviews op, ga naar winkels om info te vragen and make your choice....

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 06-09-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Nu online

DeluxZ

Livin' the good life

CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:40:
[...]

Nice review Mastermano! Gelukkig heb ik nu al 'n Ilyama E431S-S3 anders zou ik nu opzeker gaan twijfelen. Maarja die Ilyama is ook gewoon een heel puik beeldscherm dus ik ben 'n gelukkige GoTter

Ilyama E431S:
-8ms TN panel,
-helderheid 300 cd/m2,
-contrast 700:1,
-kijkhoek 150/135 graden,
-DVI-D

Samsung Syncmaster 730BF
-4ms TN panel,
-helderheid 300 cd/m2,
-contrast 600:1,
-kijkhoek 160/160 graden,
-DVI-D

De Ilyama heeft dus een iets hoger contrast en de Samsung
heeft 'n iets hogere ms en 'n iets grotere (verwaarloosbare) kijkhoek.

Prijzen liggen ongeveer bij elkaar. Ik betaalde 266,50 voor m'n scherm (inmiddels al 295,00 :r ) bij Yorcom. Ik heb er wel appart 'n DVI-kabeltje (a 15 euro) en pixelgarantie (a 29,95) bijgekocht.
Bij elkaar betaalde ik dus: 266,50 + 15 + 29,95 = 311,45 euro voor mijn scherm.
Alles zit er wel bij dan, en tsjaa DVI-kabeltje / pixelgarantie is natuurlijk niet verplicht.

De 730BF kost de om en nabij ook 300 euro (wel inclusief DVI-kabeltje & soms al inclusief pixelgarantie)

Als je echt zit te twijfelen lees dan nog is de reviews:

Ilyama Prolite E431S

Review I: Samsung Syncmaster 730BF

Review II: Samsung Syncmaster 730BF

Zoek andere reviews op, ga naar winkels om info te vragen and make your choice....
bedankt voor de reactie ;) 8) Ik had al door wat de verschillen waren..Ik game redelijk veel dus lage reactietijd is wel fijn en een must. De kijkhoek maakt voor mij niet zoveel uit aangezien ik altijd recht voor het scherm zit. Ik vind persoonlijk dat de IIyama er mooier uitziet :) Prijs is nagenoeg hetzelfde en te verwaarlozen voor mij :9. Daarom ga ik denk ik voor de IIyama 8ms is toch goed voor gamen en scherm heeft weinig last van ghosting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DeluxZ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:52:
[...]

bedankt voor de reactie ;) 8) Ik had al door wat de verschillen waren..Ik game redelijk veel dus lage reactietijd is wel fijn en een must. De kijkhoek maakt voor mij niet zoveel uit aangezien ik altijd recht voor het scherm zit. Ik vind persoonlijk dat de IIyama er mooier uitziet :) Prijs is nagenoeg hetzelfde en te verwaarlozen voor mij :9. Daarom ga ik denk ik voor de IIyama 8ms is toch goed voor gamen en scherm heeft weinig last van ghosting....
NP! Dacht ik al (aan al je computerspecs in je onderschrift te lezen enzo) maar ja ik vind het gewoon leuk om alles zo op een rijtje te zetten! Welke kleur neem je de Ilyama? Zilver, zwart of beige?
(bij je computerspecs staat al dat je de Ilyama E431S hebt, niet op de zaken vooruitlopen heh >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Nu online

DeluxZ

Livin' the good life

CLB schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:59:
[...]

NP! Dacht ik al (aan al je computerspecs in je onderschrift te lezen enzo) maar ja ik vind het gewoon leuk om alles zo op een rijtje te zetten! Welke kleur neem je de Ilyama? Zilver, zwart of beige?
(bij je computerspecs staat al dat je de Ilyama E431S hebt, niet op de zaken vooruitlopen heh >:) )
zijn mijn toekomstige specs :P ik neem dan de zilvere :)

offtopic:
als je op het linkje klikt zie je wat ik al binnen heb :P met sterretje erachter

[ Voor 12% gewijzigd door DeluxZ op 06-09-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je puur op de beeldkwaliteit let van de H431S-B3 en de 730BF, wie ligt er dan voor? Ik zou denken lagere reactietijd --> slechtere beeldkwaliteit of gaat dit niet helemaal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Kom de 173P Plus uit in duitsland?
Ik ga daar binnekort toch naartoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Ik ben gisteren bij een aantal winkels wezen kijken naar de Samsung 730BF, onder andere Mycom en Mediamarkt.

Ik heb ze bij Mycom zelfs nog een niet gebruikt model uit de kast laten trekken, maar het lijkt er toch ten zeerste op dat als je een 730BF koopt je de backlight leakage voor lief moet nemen.

Ik ben nu van plan 80 euro bij het bedrag te leggen en te gaan voor een 930BF die hier geen problemen mee lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:17:
Ik ben gisteren bij een aantal winkels wezen kijken naar de Samsung 730BF, onder andere Mycom en Mediamarkt.

Ik heb ze bij Mycom zelfs nog een niet gebruikt model uit de kast laten trekken, maar het lijkt er toch ten zeerste op dat als je een 730BF koopt je de backlight leakage voor lief moet nemen.

Ik ben nu van plan 80 euro bij het bedrag te leggen en te gaan voor een 930BF die hier geen problemen mee lijkt te hebben.
Dan moet je maar eens wat reacties in het 19 inch topic lezen. Daar hebben ze er ook last van. Ik hoor bij de 19 inch meer negatieve reacties dan bij de 17 inch.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059678//

Ik heb zelf de 17 inch en heb alleen aan de bovenkant last van backlight. Ik vind het 0,0 storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:16:
[...]

Dan moet je maar eens wat reacties in het 19 inch topic lezen. Daar hebben ze er ook last van. Ik hoor bij de 19 inch meer negatieve reacties dan bij de 17 inch.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059678//

Ik heb zelf de 17 inch en heb alleen aan de bovenkant last van backlight. Ik vind het 0,0 storend.
Da's niet waar denk ik.. Suicyder z'n verhaal bevestigd mijn verhaal weer, dat de 730BF meer last van backlight leakage heeft dan de 930BF.. Zoals ik al eens gepost had heb ik 3x 930BF en 1x 730BF voorbij zien komen op mijn bureau, en de 730BF had echt veel meer last ervan dan de 930BF's.. Op de 930BF's was het amper te zien, op de 730BF duidelijk..

Maargoed, het kan per model verschillen dus.. Gewoon zelf gaan bekijken wat je ervan vindt (zoals altijd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Idd! Mijn Ilyama E431S-S3 heeft (ook in m'n review te lezen) last van wat backlight leakage aan de boven- en onderkant van m'n scherm. Dit is echt alleen te zien bij een heel donker scherm (bij mij alleen opstartscherm) en dus werkelijk niet storend. Als ik jouw was zou ik gewoon gaan voor die 730BF mja

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 07-09-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dat zo hoor over backlight leakage enzo, dan ben ik toch maar wat blij met mijn Acer AL1722 (zie 1 pagina terug voor de review). Wat mij dan weer opvalt is dat mensen die een Samsung 730BF hebben aangeschaft regelmatig praten over de backlight leakage.Dat terwijl dit scherm naar mijn mening vrij hoog wordt aangeschreven, ook mede door zijn responsetijd van 4 ms.

De mensen die de 730BF hebben aangeschaft zijn welliswaar zeer tevreden, maar ik vind het jammer dat er dan toch zoiets als Backlight Leakage optreed. Daar had mijnsinziens wel iets beter naar gekeken mogen worden door samsung.

Noujah, ieder happy met het zijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat mag je gerust onderstrepen hoor, je zou het niet zeggen, maar zelfs niet alle Samsung schermen zijn heilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review Samsung 730BF (werk er 3 dagen mee)

1. Mijn vorige scherm

Mijn vorige scherm (is nog steeds in gebruik bij mijn thuispc) was een CTX ?700 (CRT). Dit is een 17 inch scherm met een plat scherm. Deze had ik overgenomen van mijn vader toen mijn monitor het begaf (met een mooie knal). Hij is nu ongeveer 2 jaar oud. Ik heb de resolutie op 1024*768.
En nu heb ik voor mijn nieuwe pc voor op mijn kamer gekozen voor de Samsung 730BF en die draai ik het liefst op 1280x1024 (native resolutie). Dit beeldscherm is veel scherper dan de CTX (mag ook wel gezien het prijsverschil trouwens :P ) Ik moest aan het begin wel even wennen aan de felheid, maar dat was na een uur al normaal. En tja, zoals de meeste al hebben opgemerkt: het ruimteverschil met een CRT IS ZOOOOO ENORM! Dat moet je echt ervaren om het te begrijpen.

2. Bijzonderheden
Ik heb dit beeldscherm bij Azerty gekocht. Hij kostte daar 307 euro. Helaas kostte het nog eens €35 ofzo aan pixelgarantie. Er zat al een DVI en VGA kabel bij.

3. Kleurweergave
Heb ik helemaal niets op aan te merken met deze monitor. De kleuren zien er gewoon goed uit. De kleuren op mijn oude monitor begonnen al wat in te boeten aan scherpte, dus is deze monitor een verademing.

4. Ghosting
Zoals iedereen geloof ik heeft gezegd en ik kan het alleen maar beamen: Deze monitor heeft geen ghosting. Ik heb het geprobeerd met CS:S en F.E.A.R.-demo en geen ghosting gezien.

5. Contrast en Helderheid
De helderheid van dit scherm is (gelukkig) veel beter dan van mijn CTX. Het beeldscherm is zeer helder en scherp. Dus geen opmerkingen daar over van mijn kant.
Ook het zwart is gewoon zwart. Ik heb het nu alleen nog maar echt getest met de FEAR-demo, maar dat toonde toch aan dat zwart is zoals zwart behoord te zijn.
Net als mastermano was bij mij het wit veel te wit toen ik de monitor voor het eerst aanzette. Niet echt vreemd aangezien de brightness op 100 stond, duh! Na aanpassing van de brightness naar 50 en het contrast naar 60 is het gewoon zoals het hoort te zijn.

6. Uniformiteit van het scherm
Zoals al eerder aangegeven is wit ook echt wit (wat bij mijn vorige scherm wel anders was).
Helaas, heb ik ook een klein beetje last van backlight leakage aan bovenkant en nog minder aan de zijkanten. Je moet dan denken aan een streepje “licht” van nog geen cm breedte en een lengte van een cm of 7 aan de bovenzijde en heel weinig aan de zijkanten dat alleen zichtbaar is als je er echt op let bij het opstarten. Maar echt storend is het sowieso niet. Eerst vreesde ik van wel toen ik het voor het eerst merkte bij het opstarten, toch vind ik het nu niet storend en zie het ook helemaal niet als ik bezig ben. Ik zie het zelfs niet met het spelen van games als FEAR.

7. Kijkhoek
Terwijl veel mensen klagen over de kijkhoek van hun TFT-schermpje, ben ik er toch tevreden mee. Ik zit dan wel altijd recht voor m’n pc, maar ik heb het eens uitgetest en zelfs als ik bijna tegen de zijkant van het scherm aankijk, kan ik nog het scherm goed zien. Wel wordt het scherm geliger als je er schuin tegenaan gaat kijken, maar dat is voor mij toch geen probleem aangezien ik deze monitor vooral heb aangeschaft om op te gamen.

8. Bouwkwaliteit
Degelijk, stabiel, correct en solide. PUNT.
Simpel toch…Het scherm staat stabiel op zijn voet, voet is ook stevig en voelt niet cheap aan.
Enige minpunt is hiervoor al aangegeven: het klepje waarachter je aansluitingen zitten is nogal “minder” ten opzichte van de rest van het beeldscherm, maar niet in een mate dat het slecht is.

9. De vormgeving
Persoonlijk heb ik deze monitor vooral gekozen door de goede reviews en dat hij werd aangeprezen als zijnde ‘de’ gaming monitor, maar anders had ik hem misschien ook gekocht vanwege de zeer nette vormgeving. Het zwarte scherm met de zilveren randen staat gewoon zeer goed, vooral omdat de rest van mijn systeem zwart, zilver en zilver/zwart is. Jammer dat hij niet verstelbaar is en geen pivot functie heeft, maar dat is voor mij toch geen probleem.

10. De voor en nadelen op een rijtje.

Voordelen:

Geen ghosting / 4ms (wil je gamen, dan kan ik deze monitor echt aanraden)
Een zeer goed uitziende monitor waarvan ook de helderheid en kleuren goed zijn.
De benodigde kabels zijn meegeleverd

Nadelen:
Tja, daar zal ik dan waarschijnlijk de blacklight leakage, klepje en kijkhoek moeten neerzetten om het objectief te houden. Maar als ik eerlijk ben, vind ik bovenstaande argumenten voor mij persoonlijk van geen belang en horen van mij dan ook eigenlijk niet bij nadelen maar meer bij opmerkingen.

©Dark_Knight388 naar adaptie van de mooie en goede ©review van mastermano

Hopelijk hebben toekomstige kopers die nog niet zeker weten welke monitor ze willen kopen hier iets aan. Maar ik kan iedereen verzekeren dat ik zeer tevreden ben tot nu toe met deze monitor.

Ps. Mastermano, ik heb precies dezelfde lamp op mijn bureau staan naast mijn 730BF :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand al vertellen wanneer de 173P+ in nederland uitkomt??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:34:
Kan iemand al vertellen wanneer de 173P+ in nederland uitkomt??

bvd
niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ja, dat is lekker onderbouwd. Volgens enkele mensen hier, including me, zijn er toch winkels die andere 173P's en 193P's verkopen dan de originele. Dit zijn waarschijnlijk toch de Plus'jes. Helemaal zeker is het niet, maar om alleen maar 'niet...' te typen..

[ Voor 6% gewijzigd door Shakespeare2000 op 08-09-2005 08:25 ]

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Shakespeare2000 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:24:
[...]

Ja, dat is lekker onderbouwd. Volgens enkele mensen hier, including me, zijn er toch winkels die andere 173P's en 193P's verkopen dan de originele. Dit zijn waarschijnlijk toch de Plus'jes. Helemaal zeker is het niet, maar om alleen maar 'niet...' te typen..
Bij Komplett verkopen ze de 193P+, dit via hun Noorse moederbedrijf. Ik heb hier nog geen bericht gezien dat de 173P+ wel in Nederland verkocht wordt. Dus ik zou zeggen, informeer bij die winkels en als je meer duidelijkheid hebt, meld je het hier :).

Officieel worden ze hier volgens mij niet uitgebracht door Samsung. En dan vraag ik me af of Samsung wel ondersteuning biedt in geval van problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 08-09-2005 09:06 ]

• Yokozuna
Ik heb Samsung nog gemailed over de 770p, check, het is nog nieteens zeker OF hij uitkomt in de Benelux.
Geachte heer Schepers,

Bedankt voor uwemail aangaande de Samsung product en verkoop informatie.
De Syncmasters 173P+ en 193P+ worden door Samsung officieel binnen de Benelux nietgeintroduceerd. De dealers die deze monitors toch eventueel verkopen hebben deze via grijze import ingekocht.
770/970P
Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 770 en 970P in de Benelux uitgebracht zullen worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.

Met vriendelijke groet,
Mandy
Samsung Electronics Benelux

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:46:
Ik heb Samsung nog gemailed over de 770p, check, het is nog nieteens zeker OF hij uitkomt in de Benelux.

[...]
Als ze hem niet laten uitkomen, hebben ze in de Benelux een dik probleem, omdat we dan gewoon naar andere monitoren gaan, zoals de FS P17-2. Ik had de 770P dan veel liever gehad, maar als het echt niet anders kan, dan de P17-2 maar. Ik ga hier trouwens niet vanuit, in Brazilie zullen ze dit scherm echt niet heel goed gaan verkopen, dus hij moet wel in Europa komen. Anders wordt het toch een IA....

Verwijderd

welk tft scherm zouden jullie op dit moment aanraden voor mensen die regelmatig aan webdesign/drukwerk doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 21:02 ]

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:02:
welk tft scherm zouden jullie op dit moment aanraden voor mensen die regelmatig aan webdesign/drukwerk doen?
Als dat het enige is wat je doet, is de 173P waarschijnlijk de beste keus. Een andere optie is de P17-2, maar die is toch al een stuk duurder.

Maar dit had je natuurlijk zelf ook uit de startpost kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:02:
Idd dit is wel heel kort door de bocht zeg! Net of ze hier even 'n scherm voor jouw specifieke gebruik gaan uitzoeken, die precies bij jouw past en helemaal top is! Zelf ook even initiatief tonen zeg!!

• Yokozuna
spk2go schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:16:
[...]Als ze hem niet laten uitkomen, hebben ze in de Benelux een dik probleem, omdat we dan gewoon naar andere monitoren gaan, zoals de FS P17-2. Ik had de 770P dan veel liever gehad, maar als het echt niet anders kan, dan de P17-2 maar. Ik ga hier trouwens niet vanuit, in Brazilie zullen ze dit scherm echt niet heel goed gaan verkopen, dus hij moet wel in Europa komen. Anders wordt het toch een IA....
Hij komt iig wel in Duitsland uit, want daar stonden ze vorige week gewoon op de beurs.
Als dat het enige is wat je doet, is de 173P waarschijnlijk de beste keus.
Jep, beste keus als je alleen webdesign/drukwerk e.d. doet, zeker gezien de goede prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 10-09-2005 19:10 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:10:
[...]

Hij komt iig wel in Duitsland uit, want daar stonden ze vorige week gewoon op de beurs.
Dan wordt dan een 3 co gevalletje :Y) Alleen als hij in nederland ook uitkomt, en hij is niet veel duurder inclusief pixelgarantie, haal ik hem hier wel. we wachten (in mijn geval onrustig) af....

• Yokozuna
Jup, en anders hebben we de Belinea 101920 ref 111919 nog. 19" 8ms, 1000:1, 170graden hor/verticale kijkhoek, overdrive-MVA panel, voet in hoogte verstelbaar etc. en dat voor 375 euro! Als AUOptronics nou eens een 17" versie hiervan zou bakken, zouden we eindelijk goede en betaalbare allround 17" TFT's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20
waarom worden hier geen Viewsonic schermen bekeken enzo.
ik weet nog vaag van een vroeger topic dat die dingen erg goed waren (alleen beetje duur)
dus k vroeg me af waarom ik ze hier niet meer tegenkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

DraZ666 schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:53:
ik weet nog vaag van een vroeger topic dat die dingen erg goed waren (alleen beetje duur)
In het 17" topic zijn, in tegenstelling tot het 19" topic, nooit schermen van ViewSonic voorbijgekomen.

Het meest interessante 17" scherm van ViewSonic is waarschijnlijk de VX724, met een reactietijd van 3/5 ms. Maar waarom zou je dat scherm kiezen, als je voor 70 euro minder een Samsung 730BF kunt kopen.

Hetzelfde geldt voor de andere ViewSonic schermen. Voor wat ze bieden, zijn ze in vergelijking met andere merken veel duurder en daardoor voor de meeste mensen waarschijnlijk niet interessant.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 11-09-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
DraZ666 schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:53:
Viewsonic is ook vrij duur, en omdat er in topis als deze ook wordt gelet op de prijs/kwaliteit verhouding komen de duurdere monitoren pas in de startpost als ze echt voordeel bieden(eerder zijn met een nieuw paneel bijvoorbeeld) dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:20
ok ,danku voor de reply's :)

ik heb zelf een tijd lopen twijfelen om een 17" viewsonic te kopen omdat ik het erg mooie schermpjes vond (kwa vormgeving en beeld) ,maar dat is alweer meer dan een half jaar geleden. Daarnaast bestonden er toen nog geen goede Samsungs die in het zwart waren. Gelukkig hebbik toen een huis gekocht ipv een viewsonic :) en zijn er nu genoeg mooiere schermpjes te koop voor een wat gunstigere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Hier even een paar vragen van een TFT-newbie:

Ik overweeg over een maandje ongeveer (dan komt er wat geld vrij) een TFT-scherm te kopen ter vervanging van mijn half overleden Iiyama 19" CRT (na vele jaren van trouwe dienst overigens). Ik heb een aardige short-list van 17" modellen gemaakt obv alle gegevens die ik daarover kan vinden en wat ik gelezen heb in de TFT-forums van GoT (dank voor al deze nuttige berichten!). Mijn toppers:
- Iiyama H431S (vanwege hoogteverstelbaarheid, pivot en merk)
- Acer AL1722hs (vanwege hoogteverstelbaarheid, pivot en prijs)
- Samsung 730BF (vanwege 4ms en merk).

Nou heb ik een paar vragen waar ik antwoord op hoop te krijgen:
- ik heb vorige week voor het eerst met een TFT-scherm gewerkt op m'n werk, een Philips 170p6eg. Het is een doodsaaie monitor om te zien (vind ik dan), maar bevat wel alle zaken die ik belangrijk vind, incl. 8ms. Nou viel me 1 ding wel op: bij het scrollen van tekst, werd de tekst enorm vlekkerig. Is dit nou 'ghosting'? Zo ja, is dat in die mate nog wel normaal bij een 8ms scherm? Merk je dat ook bij games? Hoe is dat bij de drie schermen uit mijn lijstje - of m.a.w. zou het kunnen dat dit bij het paneel in de Philips gewoon slechter is?

- is er iemand die ervaring heeft met twee of alle drie de schermen uit mijn lijstje en weet hoe ze zich in de praktijk tot elkaar verhouden qua kleurechtheid, ghosting en backlight leakage?

Alvast bedankt voor de reacties!

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Hierboven staan 2 reviews van de 730BF. Beide zijn erg positief, behalve wat betreft backlight-leakage.

Het vlekken van de tekst zou ghosting kunnen zijn. Maar draait het scherm wel op zijn native resolutie, 32-bits kleurdiepte, 60Hz verversingssnelheid en eventueel ClearType ingeschakeld?

Ik werk op mijn werk overigens al ruim 8 maanden op een DELL 1703FP
Als ik voor iemand wat testjes kan doen met dit scherm moet diegene maar een gil geven. Voor zover ik kan zien is het een behoorlijk goed scherm.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 12-09-2005 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Omdat ik veel aan dit topic heb gehad schrijf ik bij deze ook maar een review over m'n nieuwe TFT-scherm. De uiteindelijke keuze viel op de Iiyama Prolite E431S (zwart).

De reviews die ik heb gelezen gaven uiteindelijk de doorslag in combinatie met het feit dat er een computerwinkel in de buurt was die 'm voor een redelijke prijs verkocht (Paradigit, €299,--). Daar zat de DVI-kabel niet bij inbegrepen, maar wel een goede pixelgarantie (bij 1 dode pixel of 3 dode subpixels mocht ie hoe dan ook worden omgeruild).

Vorig scherm
Was pas 2 jaar oud, een Iiyama CRT 17" die het prima deed. Ik wilde alleen een TFT vanwege het grotere beeld, het energiegebruik en omdat het oude scherm erg spiegelde bij daglicht.

Kleurweergave en helderheid
Die twee combineer ik maar, want het was eindeloos schuiven met beide instellingen. Ik moest veel meer wennen dan ik had verwacht; was wel enigszins voorbereid door wat ik erover gelezen had, maar de felheid speelde me in het begin toch wel parten.
De kleuren vond ik in het begin wat flets. Het is niet dat ze niet goed worden weergegeven, maar de kleur miste op de een of andere manier diepte.
Als ik met contrast en helderheid ging schuiven lukte het maar niet ze zo te combineren dat het ook echt voldeed. Het scherm was dan weer te fel, dan weer waren de kleuren te grijs.
Uiteindelijk, na een week, ben ik er meer aan gewend. 'Contrast' staat nu op 50 en 'Brightness' op 85; niet eens zover van de fabrieksinstellingen.
Nvidia-settings bleek uiteindelijk het best te werken. Dit zit bij de gewone nvidia-drivers, zowel onder Windows als onder Linux. Hiermee kon ik de fijnafstelling doen. Om de kleuren wat warmer te maken heb ik Digital Vibrance gebruikt. Daar worden de kleuren 'mooier' (is natuurlijk subjectief) mee, maar het gaat wel ten koste van de kleurechtheid. Een heel klein beetje deed bij mij wonderen.
Zwart is nu ook echt zwart. In het begin bleef het meer bij donkergrijs.

Ghosting
Daar is echt helemaal niks van te merken. Ik speel graag zware games als Half-life2 en alles vliegt over het scherm.

Spiegeling
Ik werk in een lichte kamer waar in de middag de zon fel door de ramen schijnt. Met m'n oude monitor kon ik dan absoluut geen games spelen. Dat kan nu wel: het scherm spiegelt bijna niet.

Scherpte
In games zijn de beelden haarscherp; een stuk scherper dan bij m'n vorige monitor. Er zijn veel meer details te zien, heel indrukwekkend.

Vormgeving
Heb ik eigenlijk niet zo'n mening over. Is oké.

Installatie
Was erg makkelijk. De handleiding is oké, het wijst zich allemaal vanzelf.

Pixels
Na twee dagen zat er ineens een dode subpixel, een rood puntje dat gelukkig net buiten het directe gezichtsveld ligt. Jammer, maar ik ga er niet mee terug. De garantie was redelijk en één dode subpixel valt nog wel te overzien.

Mijn conclusie
is dat ik na een week behoorlijk tevreden ben met m'n nieuwe aankoop. De monitor bespaart een hoop ruimte en biedt wat tegenwicht aan de energieslurpende componenten van de pc. Het beeld is uiteindelijk erg mooi geworden, maar dat kostte veel tijd om in te stellen. Gamen gaat perfect. Het scherm is zeer snel waardoor het lijkt alsof de hele pc sneller is. De ingebouwde speakers hadden niet gehoeven en heb ik niet aangesloten. Al met al een goed tft-scherm voor een redelijke prijs dat eruit ziet of het wel een aantal jaren meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Complimenten weer voor de startpost. Bondig en duidelijk voor de mensen die geen zin hebben 20 mins te lezen. Ik ga even jullie navigatiecode jatten :)

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:28
MetalNerd schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:19:
k overweeg over een maandje ongeveer (dan komt er wat geld vrij) een TFT-scherm te kopen ter vervanging van mijn half overleden Iiyama 19" CRT (na vele jaren van trouwe dienst overigens). Ik heb een aardige short-list van 17" modellen gemaakt obv alle gegevens die ik daarover kan vinden en wat ik gelezen heb in de TFT-forums van GoT (dank voor al deze nuttige berichten!). Mijn toppers:
- Iiyama H431S (vanwege hoogteverstelbaarheid, pivot en merk)
- Acer AL1722hs (vanwege hoogteverstelbaarheid, pivot en prijs)
- Samsung 730BF (vanwege 4ms en merk).
Ik heb de laatste tijd met een aantal verschillende schermen gewerkt, waaronder de 431s 435s, acer 1703, acer 1711 en de acer 1722.

De acer 1722 bevalt me het minst goed van het rijtje, Het beeld trilt en de kijkhoek is echt beroerd. Er moet regelmatig iemand meekijken met iemand anders en steevast bij de 1722 zie je iedereen vooroverbuigen of door de knieën gaan om het beter te kunnen zien. Wat wel fijn is, is dat je de monitor lekker hoog kan zetten.

Het beste bevallen mij de 431s en de 435s. Vooral die laatste is lekker werken: mooi stilstaand beeld en de kijkhoek is ook prima. Wel jammer dat'ie niet in hoogte verstelbaar is.

Wat echt een gemene test is voor tft's, is een achtergrond met een heel fijn patroon erin, daar gaan ze echt van over hun nek. De acer 1722 staat het dan echt uit te dansen, de iiyama 435 doet het dan een stuk beter (dat achtergrondje zit bij een bepaald programma wat wij moeten gebruiken en valt niet in te stellen, helaas).

Als ik kon kiezen uit het rijtje van jou, zou ik voor de iiyama gaan. (omdat ik de 1722 maar een onding vind en ik de samsung niet ken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

Raymond schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 01:11:
[...]

Ik heb de laatste tijd met een aantal verschillende schermen gewerkt, waaronder de 431s 435s, acer 1703, acer 1711 en de acer 1722.

De acer 1722 bevalt me het minst goed van het rijtje, Het beeld trilt en de kijkhoek is echt beroerd. Er moet regelmatig iemand meekijken met iemand anders en steevast bij de 1722 zie je iedereen vooroverbuigen of door de knieën gaan om het beter te kunnen zien. Wat wel fijn is, is dat je de monitor lekker hoog kan zetten.

Het beste bevallen mij de 431s en de 435s. Vooral die laatste is lekker werken: mooi stilstaand beeld en de kijkhoek is ook prima. Wel jammer dat'ie niet in hoogte verstelbaar is.

Wat echt een gemene test is voor tft's, is een achtergrond met een heel fijn patroon erin, daar gaan ze echt van over hun nek. De acer 1722 staat het dan echt uit te dansen, de iiyama 435 doet het dan een stuk beter (dat achtergrondje zit bij een bepaald programma wat wij moeten gebruiken en valt niet in te stellen, helaas).

Als ik kon kiezen uit het rijtje van jou, zou ik voor de iiyama gaan. (omdat ik de 1722 maar een onding vind en ik de samsung niet ken)
Bedankt Raymond - hoe persoonlijk een individuele waarneming ook is, ik hecht hier wel waarde aan. Iiyama had toch al mijn voorkeur boven Acer en dit bevestigt mijn vermoeden (ook al heb ik ook hele positieve reacties over Acer gehoord).

Alleen zit ik nog erg te twijfelen over die vlotte Samsung...

Is er nog iemand die wel eens een recente 431 of 435 (met nieuwe panel) heeft kunnen vergelijken met de 730BF?

[ Voor 3% gewijzigd door MetalNerd op 13-09-2005 09:22 ]

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik wil wel met iemand 'n test doen tussen mijn Ilyama E431S en de Samsung 730BF!

Kunnen we misschien 'n keer wat afspreken met meerdere GoTters op 'n avond ofzo, waarop we dan allerlei schermen kunnen bekijken en misschien kunnen we er dan wel wel 'n lan-party-achtige avond van maken ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 13-09-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
Offtopic: heb je die foto zelf gemaakt? Da's toch Temple IV in Tikal (Guatemala)? Ik heb hier precíes dezelfde foto liggen, vanaf dezelfde plaats genomen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door mathijsv op 13-09-2005 23:49 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:58:
Ik wil wel met iemand 'n test doen tussen mijn Ilyama E431S en de Samsung 730BF!

Kunnen we misschien 'n keer wat afspreken met meerdere GoTters op 'n avond ofzo, waarop we dan allerlei schermen kunnen bekijken en misschien kunnen we er dan wel wel 'n lan-party-achtige avond van maken ofzo
Hmmm....das geen slecht idee. "De grote TFT vergelijkingstest" In december lijkt me dat wel wat, dat is de 770P er ook. Misschien een idee om 19" er ook mee te nemen? Die zullen dit ook wel willen. :)

• CLB
  • Niet online

CLB

mathijsv schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 23:48:
[...]

Offtopic: heb je die foto zelf gemaakt? Da's toch Temple IV in Tikal (Guatemala)? Ik heb hier precíes dezelfde foto liggen, vanaf dezelfde plaats genomen 8)
Haha ja zelf gemaakt! Kewl heh! Mja ik denk dat nog wel
meer mensen precies datzelfde foto'tje hebben genomen.
Ps post die van jouw ook is haha

• CLB
  • Niet online

CLB

spk2go schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:54:
[...]

Hmmm....das geen slecht idee. "De grote TFT vergelijkingstest" In december lijkt me dat wel wat, dat is de 770P er ook. Misschien een idee om 19" er ook mee te nemen? Die zullen dit ook wel willen. :)
Ja idd goed idee man! Post het daarzo zou ik zeggen (ikzelf kom nooit in dat topic)
Ik heb 't inmiddels gepost! Jij toch nog niet? Anders edit ik m'n bericht daar wel weer

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 14-09-2005 20:33 ]

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om een 17 inch tft te kopen ter vervanging van mijn 19" iiyama scherm. Hij bevalt verder nog goed, maar hij is wat lomp groot en is ook een dagje ouder aan het worden.
Mijn oog is aan de hand van dit topic gevallen op een Fujitsu Siemens P17-2, aangezien ik van alles wat doe met mijn pc.
Ik ga het scherm gebruiken voor office werk en af en toe een spelletje, maar dat moet er dan wel redelijk uit zien zonder al teveel ghosting.

Maar nu is mijn vraag, is hij echt alleen online te bestellen of zijn er ook winkels die dit scherm verkopen? Ik heb al wat winkels bekeken hier in Enschede, maar ik kan zo 123 vrij weinig vinden :(

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:38:
Ik zit eraan te denken om een 17 inch tft te kopen ter vervanging van mijn 19" iiyama scherm. Hij bevalt verder nog goed, maar hij is wat lomp groot en is ook een dagje ouder aan het worden.
Mijn oog is aan de hand van dit topic gevallen op een Fujitsu Siemens P17-2, aangezien ik van alles wat doe met mijn pc.
Ik ga het scherm gebruiken voor office werk en af en toe een spelletje, maar dat moet er dan wel redelijk uit zien zonder al teveel ghosting.

Maar nu is mijn vraag, is hij echt alleen online te bestellen of zijn er ook winkels die dit scherm verkopen? Ik heb al wat winkels bekeken hier in Enschede, maar ik kan zo 123 vrij weinig vinden :(
Je zou kunnen vragen of Azerty of Salland hem in het asortiment kan zetten, dat is het enige wat ik redelijk dicht in de buurt weet te zitten, (nog niet eigenlijk) Azerty heeft de P19-2 iig in hun asortiment, dan kan misschien de P17-2 ook wel worden opgenomen.
en nee, ik had nog niet gepost

Verwijderd

Ik heb al erg vaak op Internet gezocht naar reviews van de Iiyama E431S-S3/B3/W3 maar die heb ik eigenlijk nergens kunnen vinden. Ook bij de startpost staan ze er niet mij. Weet iemand dergelijke sites zodat ik die reviews kan lezen? Engels en Duits (en uiteraard Nederlands) is geen probleem. (Die sites kunnen dan eventueel ook aan de startpost toegevoegd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:07:
Ik heb al erg vaak op Internet gezocht naar reviews van de Iiyama E431S-S3/B3/W3 maar die heb ik eigenlijk nergens kunnen vinden. Ook bij de startpost staan ze er niet mij. Weet iemand dergelijke sites zodat ik die reviews kan lezen? Engels en Duits (en uiteraard Nederlands) is geen probleem. (Die sites kunnen dan eventueel ook aan de startpost toegevoegd worden).
Zijn geen echte reviews maar wel heeeeeeeeel veel gebruikerservaringen
(ik weet natuurlijk niet of het over het oude panel of het nieuwe panel gaat (of allebei)

Ilyama E431S

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nieuwe monitor, alleen er nooit geld voor gehad. Nou komt (hoop ik) eind van de maand het geld van m'n vakantiebaantje binnen, dus kan ik _eindelijk_ een nieuwe monitor kopen. Aangezien m'n bureau niet echt diep is wil ik een 17" tft (zit anders te dicht op 't scherm om alles te zien).

Wat ik doe met de pc: ik kijk veel films/series (vooral anime), en doe aan videobewerking (Avid, wil er ook in verder gaan met m'n studie). Als ik kijk naar de startpost moet ik dus een (overdrive) MVA/PVA paneel hebben. Nou vraag ik me af of een niet-overdrive-paneel wel genoeg is om geen ghosting te krijgen bij video bewerken/kijken?

Verder, is overdrive niet slecht voor de 'houdbaarheidsdatum' van een paneel? Ik had ergens gelezen dat overdrive eigelijk gewoon meer stroom door het scherm laten lopen (waarom deden ze dat vanaf het begin dan niet, moeten ze wel een goede reden voor gehad hebben neem ik aan?)

Mijn budget is zo'n 300-400 euro, dus als ik kijk naar de overdrive monitoren zou het de Siemens worden, maar ergens neig ik wat meer naar de 173P van Samsung. Natuurlijk is de Fujitsu Siemens beter, maar is het echt nodig? (ik bedoel, film is maar 25fps, dus 25ms zou voldoen dacht ik wel)

[ Voor 5% gewijzigd door Iwes op 17-09-2005 21:58 ]

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
uhm...
film is inderdaad vaak 25fps, maar 1000/25 = 40ms
Verder geld zo'n regel niet echt helemaal, want dat zou betekenen dat een scherm met 16ms GTG geen ghosting meer zou hebben, ghosting nog wel aanwezig schijnt te zijn.

Mijn eigen ervaring met mijn MVA(19", maar dat maakt voor de snelheid niet teveel uit denk ik) zijn dat het voor films kijken wel snel genoeg is.
Ik zie heel soms(in donkere stukken) wel een beetje ghosting, maar als ik er niet op let dat stoort het me ook niet, en het komt eigenlijk vaker voor dat er een blur in het videobestand zit dan dat het door mijn monitor veroorzaakt wordt.
Dit is trouwens nadat de monitor een tijdje ingewerkt is, toen ik em net had was ie veel trager, dus je moet niet meteen de hoop opgeven als je monitor trager is dan dat je verwacht had.

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 18-09-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er tog maar vanaf gezien om een 19" tft te kopen vooral omdat ik het niet echt nodig heb. En 17" tft's draaien op dezelfde resolutie als 19" tft's. Ik zit net als bij de 19" modellen weer te twijfelen tussen een aantal schermen.

Namelijk de:

Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms G-G, D-sub/DVI-D)
Iiyama ProLite H431S-B3 (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart, Pivot)
ViewSonic VX724 (17", 5ms, D-sub/DVI-D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:04:
Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms G-G, D-sub/DVI-D)
Iiyama ProLite H431S-B3 (17", 8ms, D-sub/DVI-D, Zwart, Pivot)
ViewSonic VX724 (17", 5ms, D-sub/DVI-D)
Ik zou de Viewsonic sowieso laten gaan, die heeft minder contrast en is is minder snel dan de Samsung 730BF. Bovendien betaal je bij Viewsonic ook behoorlijk voor de naam. De 730BF overtreft hem dus op twee (eigenlijk 3) belangrijke punten. Blijven over de H341S-B3 en de 730BF. Welke je hieruit kiest zal van je budget, en je computergedrag afhangen. Speel je erg veel FPS en/of wil je iets meer betalen, ga dan voor de 730BF. Hecht je toch meer waarde aan ietsje meer contrast, en wil je niet zo veel betalen, is de H431S een goede optie. Die keuze ligt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:39:
[...]

Ik zou de Viewsonic sowieso laten gaan, die heeft minder contrast en is is minder snel dan de Samsung 730BF. Bovendien betaal je bij Viewsonic ook behoorlijk voor de naam. De 730BF overtreft hem dus op twee (eigenlijk 3) belangrijke punten. Blijven over de H341S-B3 en de 730BF. Welke je hieruit kiest zal van je budget, en je computergedrag afhangen. Speel je erg veel FPS en/of wil je iets meer betalen, ga dan voor de 730BF. Hecht je toch meer waarde aan ietsje meer contrast, en wil je niet zo veel betalen, is de H431S een goede optie. Die keuze ligt bij jou.
bedankt voor je advies, ik game af en toe en doe beetje aan photoshop en internetten dan zal ik denk wel voor de H431S ook omdat deze nog een Pivot functie heeft en de 730BF niet. Of is dit een verkeerde keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:04:
bedankt voor je advies, ik game af en toe en doe beetje aan photoshop en internetten dan zal ik denk wel voor de H431S ook omdat deze nog een Pivot functie heeft en de 730BF niet. Of is dit een verkeerde keuze?
Nee, het is in jouw situatie een goede keuze :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 18-09-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Backlight leackage?

Ik heb de 730, maar ik heb geen idee waar het over gaat. Ik heb gewoon een puik scherm.

Waar moet ik dat aan herkennen dan?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:22:
[...]

Nee, het is in jouw situatie een goede keuze :)
Ok bedankt, dan is mijn keuze snel gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:04:
Het zal een prima keus zijn, maar of het de beste keus is, zul je zelf moeten bepalen. Wel ik je wijzen of het feit dat de Acer 1722hs en de Hyundai L72D (+), die hetzelfde panel hebben, en voor hetzelfde geld, of iets minder te koop zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:32:
[...]

Het zal een prima keus zijn, maar of het de beste keus is, zul je zelf moeten bepalen. Wel ik je wijzen of het feit dat de Acer 1722hs en de Hyundai L72D (+), die hetzelfde panel hebben, en voor hetzelfde geld, of iets minder te koop zijn. :)
hetzelfde panel als de ilyama??

want als dat zo is dan scheelt dat 50 euro als ik op pw kijk

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Inderdaad, en uiteindelijk zit er (bijna) geen kwaliteitsverschil in deze 3 monitoren. Toch zit er prijsverschil in. Het panel is trouwens hetzelfde als de nieuwste E431S-B3 met 700:1 contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zondag 18 september 2005 @ 18:49:
Inderdaad, en uiteindelijk zit er (bijna) geen kwaliteitsverschil in deze 3 monitoren. Toch zit er prijsverschil in. Het panel is trouwens hetzelfde als de nieuwste E431S-B3 met 700:1 contrast.
En als ik dan zou moeten kiezen tussen de Hyundai en de Acer, ik weet wel dat de Acer een Crystalbrite functie heeft, Van de Hyundai weet ik niet zoveel van af. Als het niet tenkoste van de kwaliteit gaat dan ga ik kiezen uit 1 van deze 2 monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Over de Crystalbrite van Acer: sommige vinden dit(of een vergelijkbare techniek) geweldig omdat de inkijkhoek iets groter is en de kleuren iets meer van het beeld springen, maar anderen haten het weer omdat zo'n laag nogal reflecteerd.
Voor je dus bijvoorbeeld de Acer bestelt raad ik je wel aan om eerst in de winkel te gaan kijken of het je wel bevalt.

Als het je niet bevalt dan ziet die Hyundai er wel mooi uit(hij is volgens de pricewatch ook met pivot/hoogte-verstelbaarheid te krijgen.)
Eigenlijk komt het er dan op neer dat die H431 overbodig is(tenzij je €50,- extra wilt betalen om em in 1 kleur te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:05:
Over de Crystalbrite van Acer: sommige vinden dit(of een vergelijkbare techniek) geweldig omdat de inkijkhoek iets groter is en de kleuren iets meer van het beeld springen, maar anderen haten het weer omdat zo'n laag nogal reflecteerd.
Voor je dus bijvoorbeeld de Acer bestelt raad ik je wel aan om eerst in de winkel te gaan kijken of het je wel bevalt.

Als het je niet bevalt dan ziet die Hyundai er wel mooi uit(hij is volgens de pricewatch ook met pivot/hoogte-verstelbaarheid te krijgen.)
Eigenlijk komt het er dan op neer dat die H431 overbodig is(tenzij je €50,- extra wilt betalen om em in 1 kleur te krijgen).
Ik heb de Acer al gezien in de winkel en heb ook van verschillende mensen al gehoord dat die glaslaag nou niet echt super is, Ik vond het zelf ook niet egt spr. Waarschijnlijk ga ik dan voor de Hyundai :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik kwam er daarnet achter dat m'n display niet op standby springt (en dus helemaal uit gaat)
Nu zag ik 'n screensaver van Windows XP door m'n beeld dwarrelen (ik moest even naar beneden omdat de bel ging en was paar minuutjes weg.) Normaal zit ik altijd achter m'n beeldscherm als die aanstaat dus had 't nog nooit meegemaakt.

Ligt dit aan m'n scherm of ergens aan 1 of andere instelling? En hoe kan ik dat disabelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
Hé, kan iemand mij vertellen hoe de E431S-B3 presteert ten opzichte van de B2? Het enige wat ik qua verschil in specificaties kan vinden is de lagere responstijd en het hogere contrast. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die ze naast elkaar heeft vergeleken (mits zo'n persoon er is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

MarcoC schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:36:
Hé, kan iemand mij vertellen hoe de E431S-B3 presteert ten opzichte van de B2? Het enige wat ik qua verschil in specificaties kan vinden is de lagere responstijd en het hogere contrast. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die ze naast elkaar heeft vergeleken (mits zo'n persoon er is).
Gevonden op kieskeurig.nl

Het Iiyama scherm E431s is inderdaad uit de roulatie geweest, maar is met een
verbeterd concept teruggekomen, omdat de vraag naar dat scherm buitengewoon
groot was. Het vernieuwde concept heeft een verbetering ondergaan in contrast
en snelheid en betreft inderdaad 8 ms. Ik heb zelf ook nog het oude concept,
maar ben met nog 4 familieleden buitengewoon tevreden. Kortom een topscherm.

Ik weet niet of je dit precies bedoelde, maar volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Kijk, dat is nog is een prijs. 469 inc. BTW als adviesprijs betekend 430 als marktprijs. Is iets lager als ik oorspronkelijk dacht (450) maar iets hoger als ik hoopte (400) Ik vind het een reele prijs, en ik zal de eerste zijn die hem koopt hier. :Y) (als mensen mij laten wachten tenminste, ik moet ff de tijd krijgen om hem te bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Die 770P is echt de ultieme 17" TFT als ik zo die specs zie. Ik hou dat scherm ook al een tijdje in de gaten. Ik gebruik nu nog steeds een CRT, maar dat scherm zou wel eens mijn eerst stap in TFT-land kunnen worden als ik een beetje gespaard heb.
Twee toch?

[ Voor 24% gewijzigd door Muse op 20-09-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
^^ idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik merk dat hierboven een gooi wordt gedaan naar twee keer 770P naast elkaar? Als je dat hebt, zou ik graag willen weten of dat lekker werkt (die dingen zijn misschien wel te goed te verstellen) Zit er zelf namelijk ook over te twijfelen, maar ik koop ze in ieder geval niet allebei tegelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 21:05
spk2go schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:18:
Ik merk dat hierboven een gooi wordt gedaan naar twee keer 770P naast elkaar? Als je dat hebt, zou ik graag willen weten of dat lekker werkt (die dingen zijn misschien wel te goed te verstellen) Zit er zelf namelijk ook over te twijfelen, maar ik koop ze in ieder geval niet allebei tegelijk. :)
Mijn afweging is idd een 2x770P of 1x een groot paneel (1600x1200). Mijn ervaring op werk met 2 schermen (laptop 1400x1050 + TFT 1280x1024) zijn, voor ontwikkelwerk, niet altijd even goed. Je hebt wel veel ruimte, maar niet alle programma's werken er soepel mee. Sommige dialogs openen op het andere scherm, op een of andere manier is het altijd gokken waar de Explorer nu weer terecht komt, af en toe een window kwijt, het niet goed kunnen sluiten van windows op het linker scherm omdat de muis doorschiet als je hem de hoek in drukt om op het rode kruisje te drukken. Allemaal geen hele grote punten, maar het kost allemaal aandacht en energie die ten koste gaat van de concentratie. Voor thuiswerk kan het natuurlijk wel meevallen omdat ik in de werksituatie veel meer dingen tegelijk open heb en dus veel sneller overzicht kwijtraak.

Maar aan de andere kant, 2x 770P ziet er wel ongelofelijk stoer uit :) Mijn ideaal is om ze met hun eigen voet tegen de muur te plakken en muis + tobo in een la zodat het hele buro oppervlak leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31
ik wil mijn grote monitor gaan vervangen voor een tftje
ik zag deze staan en die vond ik wel wat.
kan iemand mij vertellen of het wat is??

het gaat om de Acer AL1716s

Display Size 17" 338 x 270 mm
Pixel Pitch 0.264mm
Design Color Silver+black
Resolution 1280 x 1024
Brightness (typ.) 300 cd/m2
Contrast Ratio (typ.) 500:1
Max. Refresh Rate 1280x1024 @75Hz
Viewing Angle (typ.) 150(H), 135(V)
Response Time (typ.) 12ms
Input Signal "VGA (Analog D-sub)
Power Adaptor (100V-240V)
Internal Power Consumption 44W
Dimensions (WxHxD mm) 377 x 393 x 182
Weight (kg) 4,6

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/3288091435/upload/E0Entity3/1/Acer_AL1716s_normal.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 20-09-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dirk0s schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:50:
ik wil mijn grote monitor gaan vervangen voor een tftje
ik zag deze staan en die vond ik wel wat.
kan iemand mij vertellen of het wat is??
...
Waarvoor?
gamen? grafisch werk? office werk?

Als je een goedkope monitor wilt hebben om spelletjes op te spelen, dan is het iets intressants(vooral vanwege de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:31
het is eigenlijk voor ong 1 uur in de week een spel spelen de rest is internet werk voor school en msnen e.d. en wat typ werk meer is het niet

• n-i-x
Dan is het een prima monitor voor jou(aangezien het 1 uur per week is ga ik er van uit dat je niet heel veel geld over hebt om het snelste van het snelste te krijgen, en voor het internet-gebeuren voldoet elke monitor)

Maar als je ooit nog eens besluit om grafisch werk te gaan doen, dan zal je waarschijnlijk een andere monitor oeten gaan halen(Foto's kijken enzo kan wel, maar als je zelf dingen gaat maken en je moet zeker weten dat je de juiste kleur ziet, dan heb je een grotere inkijkhoek nodig)

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Heeft er hier al iemand ervaring met de Sony SDM-HS75P B (B)
Afbeeldingslocatie: http://productimages.sony-europe.com/im-SDMHS75P-generic-rev.jpg
Technische gegevens van beeldscherm
Contrastverhouding (max.) 600:1
Schermkleur (milj.) 16.2
Schermtype a-Si TFT, TN
Luminantie (cd/m²) 420.0
Grootte van paneel (in) 17.0
Pixelgrootte (mm) 0,264 x 0,264
Beeldhoek V:H (graden) 160/160
Kijkgebied H x V (mm) 337,9 x 270,3
LCD-reactietijd
Aflopende tijd (sec.) 0.004
Oplopende tijd (sec.) 0.004
Totale reactietijd (sec.) 0.008

Ik kan deze tft nu voor 269,00 euro kopen (showmodel) wat voor dit scherm natuurlijk wel erg goedkoop is. Toch zit ik te twijfelen omdat ik veel grafisch werk doe een dus de kleurechtheid en contrast wel belangrijk is.
Weet iemand misschien nog andere 17" schermen voor rond de 270 euro met een beter contrast en of kleur weergaven?

[ Voor 1% gewijzigd door Tweak-Freak op 21-09-2005 15:38 . Reden: typo ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Leuk en snel scherm, maar de helderheid is wel heel hoog.... Die zul je terug moeten schroeven, waardoor ook het contrast weer minder wordt. Overigens snap ik de reactietijd niet helemaal, is dit nu 4 of 8 ms?

• n-i-x
de reactietijd lijkt me gewoon 8ms(4ms rise + 4ms fall)
Verder verwacht ik van Sony wel dat ze een optie bieden om de achtergrondverlichting terug te schroeven via de backlight, waardoor je geen contrast zal verliezen.

Wat ik me eerder afvraag met grafisch werk, dat is of die kijkhoek wel groot genoeg voor je is.
Die Sony is een monitor met een TN paneel dat(inderdaad) een wat lager contrast, en een kleinere kijkhoek heeft dan *VA's.
De *VA's zijn alleen(als er geen overdrive op zit) wat langzamer.

Als je dus alleen spelletjes speelt, dan kan je beter een MVA/PVA kopen, zoals bijvoorbeeld de Samsung 173P of de Benq FP72V(vooral die laatste is intressant, vanwege de prijs/spec verhouding).foutje, sorry

[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 21-09-2005 17:47 ]

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-09 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Kijkhoek maakt me niet zo veel uit zit er toch gewoon recht voor. Wat reactie tijd betreft vind ik het niet zo heel erg als er af en toe een beetje ghosting te zien is maar spellen moeten nog wel speelbaar blijven.
Die Benq is wel erg mooi maar helaas te duur voor me.

• n-i-x
uhm... ik had een 2-tje voor een 3-tje aangezien, ik dacht dus even dat ie even duur was als die Sony...

Verder over het recht voor het scherm zitten:
Ook als je er recht voor zit dan heb je een kijkhoek naar de hoeken van 40-50 graden, en dan verkleurd een TN al...
Maar ik begrijp uit je post hierboven dat je dus ook games speel(wat voor soort eigenlijk?)
Dus dan kan je die Sony nemen voor die prijs, en een beejte oneffenheid van boven naar beneden hebben, of een goedkopere *VA(die 173P bijvoorbeeld) en ghosting hebben bij spelletjes...(als je meer geld zou hebben, dan zou de P17-2 uit de startpost een mooie all-rounder worden, maar €100 extra is inderdaad niet niks.

De vraag wordt dan dus: hoe snel heb je nodig(wat voor soort spelletjes speel je? FPS? of rustige spelletjes?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

Hoe zinnig is het om nu nog een LG 17 FLATRON TFT L1715S aan te schaffen? Goede keus of hopeloos verouderd? Voornamelijk voor photoshop, webdesign, heel klein beetje gamen en office.

[ Voor 26% gewijzigd door rik op 21-09-2005 17:59 ]

• n-i-x
Waarvoor?
de L1715S is een 16ms monitor, en zal dus niet de beste monitor zijn voor snelle spellen.
Maar als je een goedkope monitor zoekt om kantoorwerk mee te doen, en soms een spelletje, dan kan het best een nuttige aanschaf zijn.

Ik zie dat je nu de gebruiksdoelen hebt neergezet...
Voor office is in principe elke monitor geschikt, en gamen zal op deze monitor waarschijnlijk niet zo slecht zijn dat je het niet af en toe kunt doen.
Verder denk ik dat webdesignen ook wel kan(is eigenlijk ook kantoorwerk lijkt me).
Maar bij fotobewerking moet je eigenlijk een zo groot mogelijke inkijkhoek hebben, ook als je er recht voor zit.
Gelukkig hebben de Lg.Philips-panelen een grotere inkijkhoek dan de Samsungs, maar het blijven TN-monitoren, dus zal je een licht kleurverloop van boven naar beneden zien.
Als je dit dus niet wilt hebben, dan moet je voor een *VA gaan(denk aan bijvoorbeeld de 173P die in de startpost staat), maar die zijn meestal wel weer traag, waardoor je alleen langzame spellen kunt spelen.
Als je snel + grote kijkhoek wilt, dan moet je een overdrive *VA-monitor nemen, zoals de P17-2 uit de startpost.

De beslissing is verder aan jou lijkt me.

[ Voor 67% gewijzigd door n-i-x op 21-09-2005 18:14 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

DaCoTa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:30:
het niet goed kunnen sluiten van windows op het linker scherm omdat de muis doorschiet als je hem de hoek in drukt om op het rode kruisje te drukken.
Dan zal ik je even een nieuwtje vertellen.......je kan ook linksboven in je windows klikken. Twee keer klikken en de window sluit.

• Yokozuna
spk2go schreef op woensdag 21 september 2005 @ 15:54:
Leuk en snel scherm, maar de helderheid is wel heel hoog.... Die zul je terug moeten schroeven, waardoor ook het contrast weer minder wordt.
Dat is meestal niet zo. Kijk maar naar de metingen van THG -> contrast stability. Daar meten ze het contrast van maximaal tot minimale helderheid, dat blijft meestal redelijk gelijk. (wit wordt minder fel, zwart wordt zwarter -> stabiel contrast)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.