[17" TFT] De ultieme TFT - deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.876 views sinds 30-01-2008

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

* Ebayzo heeft nu twee E431's in bezit

Eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar ja :) Ik had een E431 besteld bij Alternate om naast mijn E435 te zetten. Alleen besloot Alternate na vooruitbetaling twee TFT's te verzenden inplaats van één :) Ik vond het allang best en was van plan om niks te zeggen totdat ik toch wel schuldgevoelens kreeg :P Toch maar even een mailtje gestuurd, en kon het tweede scherm voor een leuke prijs houden. Nu ben ik aan het bekijken of ik mijn E435 nog ga verkopen... misschien kan ik er nog wel een ander leuk doel voor vinden :)

Maar nu kom ik dus bij het tweede punt :) Ik zou graag zo'n dual monitor voet hebben, maar kan alleen maar van die associaal dure vinden :( Iemand enig idee of die dingen ook voor een leuk prijsje verkocht worden?

Default blanke hetero

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Haha sta je opeens ook raar te kijken als je twee monitordozen krijgt :*)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:19

rik

XiN schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:07:
Waarvoor?
..
Als je snel + grote kijkhoek wilt, dan moet je een overdrive *VA-monitor nemen, zoals de P17-2 uit de startpost.

De beslissing is verder aan jou lijkt me.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb de mogelijkheid om voor 150 euro de LG aan te schaffen, ik wil er dus gelijk twee eigenlijk (ivm photoshop etc). Als ik een 8ms zou nemen wordt het al een stuk duurder (normale prijs zeg maar) dus dan lijkt me 2x deze iets minder snelle beter..

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

CLB schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:58:
Haha sta je opeens ook raar te kijken als je twee monitordozen krijgt :*)
Nou het zat dus in één grote doos die ik al erg groot vond voor één zo'n scherm :) En toen kwamen er dus twee uit :P

Default blanke hetero

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ebayzo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:49:
[...]
Nou het zat dus in één grote doos die ik al erg groot vond voor één zo'n scherm :) En toen kwamen er dus twee uit :P
Dan toch maar de 770P bij Alternate bestellen??? O-)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

spk2go schreef op donderdag 22 september 2005 @ 12:53:
[...]

Dan toch maar de 770P bij Alternate bestellen??? O-)
:? Heb nu 3 Iiyama's thuisstaan...lijkt me wel even voldoende.

Default blanke hetero

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik bedoel dat ik dan de 770P ook daar bestel, en er twee krijg. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ebayzo schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:15:
[...]
:? Heb nu 3 Iiyama's thuisstaan...lijkt me wel even voldoende.
Hij had het meer over zichzelf denk ik ;)
Maar het lijkt me sterk dat ze nog een keer zo'n fout maken helaas. Ik neem aan dat iemand daar flink op zijn donder heeft gehad hiervoor.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:47
Ik denk ook dat je met zo'n dure monitor als de 770P straks ook niet zoveel kans hebt dat je em voor een zacht prijsje mag houden...

• Muse
  • Niet online
Ik denk ook niet dat ik zo eerlijk zou zijn. O-)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wazige shit daar bij Alternate. Een vriend van me heeft er ook eens twee computers van gekregen terwijl hij er één had besteld. Als ze daar nu eens op zouden gaan letten dan kunnen ze de prijzen omlaag gooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

XiN schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:58:
Ik denk ook dat je met zo'n dure monitor als de 770P straks ook niet zoveel kans hebt dat je em voor een zacht prijsje mag houden...
Zo zacht was het prijsje ook niet hoor...€225 ipv €250.
Heb ook wel spijt dat ik het uiteindelijk toch heb gemeld. Ze waren er volgens mij nooit achter gekomen. Moest zelf nog helpen door klantnummer, factuurnummer en dat soort dingen te geven. Klantenbestand daar is volgens mij ook niet helemaal lekker.

[ Voor 32% gewijzigd door Ebayzo op 23-09-2005 11:03 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Anders moest je zeker de verzendkosten ook nog zelf betalen... 8)7 Nee, dat prijsje zou voor mij nog te hard zijn. Volgens mij maken ze er nu gewoon nog winst op. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Mwoa, de marges bij goedkope postordershops (ook bij grotere zaken als Alternate) zijn waarschijnlijk maar heel erg klein, vooral bij winkels als OBCS e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ben nu bijna 2 maanden trotse bezitter van 2 Iiyama ProLite E431S-S3 monitoren.

Moet zeggen ze bevallen super. Bij games nergens last van. Goede contrast en helderheid.
Enige jammere aan Iiyama vind ik nog altijd het niet meeleveren van een DVI kabel bij de monitors.

Heb tot nu toe (op 1 monitor na) altijd Iiyama's gehad dus ben ook bekend met de sevrice (die trouwens super is als ze de tijd hebben ervoor >:) )

Helaas heb ik vandaag de eerste defecte pixel geconstateerd. Niet zo heel ernstig daar het in de linker onder hoek is maar toch.
Zodra je zoiets vind trekt het direct je aandacht :|

Nog 2 te gaan zullen we maar zeggen alvorens ik een nieuwe TFT kan vragen. :P

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Carp_Hunter schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:16:
...Helaas heb ik vandaag de eerste defecte pixel geconstateerd. Niet zo heel ernstig daar het in de linker onder hoek is maar toch.
Zodra je zoiets vind trekt het direct je aandacht :| ...
In plaats van te wachten tot er vanself nog een paar bijkomen kan je ook dit proberen(het filmpje).
Het schijnt soms nog echt te werken ook...

[ Voor 6% gewijzigd door n-i-x op 23-09-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Nu ook officieel door samsung zelf bevestigd:

Klik!

Ik denk dat we er nu zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze monitor:

Sony sdm-hs75pb

Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/8C37690C52B883F1C1256FB0005FD27D_big.jpg
Formaat 17 inch
Pixel pitch 0,264 mm
Helderheid 420 cd/m²
Contrast verhouding 500:1
Reactiesnelheid 8 ms
Resolutie (max.) 1280 x 1024

Frequentiebereik
Horizontaal 28-80 kHz
Verticaal 48-75 Hz

Kijkhoek
Horizontaal 160 º
Verticaal 160 º

Aansluiting D-sub, DVI-D

Kleur(en) Zwart
Introductie model 2005
Zoja is deze geschikt voor games en office gebruik?
Het Design stond me wel aan :)

Volgens deze site, schijnt het wel een aardige monitor te zijn, of zie ik dit helemaal verkeerd?

*KLIK*

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Voor office kan je zowat elke monitor gebruiken, en voor games lijkt deze 8ms TN me ook wel geschikt.
Waar je alleen wel rekening mee moet houden, is dat je wat reflecties krijgt(net als op de CRT) door de glasplaat.
Het voordeel is dan weer dat die glasplaat+filters de inkijkhoek iets groter maken.

Verwijderd

XiN schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:29:
Voor office kan je zowat elke monitor gebruiken, en voor games lijkt deze 8ms TN me ook wel geschikt.
Waar je alleen wel rekening mee moet houden, is dat je wat reflecties krijgt(net als op de CRT) door de glasplaat.
Het voordeel is dan weer dat die glasplaat+filters de inkijkhoek iets groter maken.
is waar maar ligt er volgens mij ook aan waar je de monitor plaatst, mijn kamer is nogal donker dus ik denk dat ik er dan minder last van hebt dan als je in een hele lichte omgeving zit

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ik heb in een opwelling een TFT gekocht, en dat was dus niet een 770P....

.

.

.

Maar wel een half kapotte TFT zonder blacklight. ;) Voor een schijntje. Nou heb ik daar wel een vraagje over, want ik wil hem op een projector leggen. Moet ik dan de glasplaat die erchter ligt meenemen, of mag ik die weglaten??

[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 24-09-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:32:
[...]

is waar maar ligt er volgens mij ook aan waar je de monitor plaatst, mijn kamer is nogal donker dus ik denk dat ik er dan minder last van hebt dan als je in een hele lichte omgeving zit
Zolang alle verlichting achter de monitor zit schijn je praktisch geen reflecties te hebben, dus als je de monitor met de achterkant richting het raam zet en je lamp er ook achterhangt is het oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
spk2go schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:56:
Ik heb in een opwelling een TFT gekocht, en dat was dus niet een 770P....
...
Foei!...(of was het mischien de 970P?)
spk2go schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:56:
...
Maar wel een half kapotte TFT zonder blacklight. ;) Voor een schijntje. Nou heb ik daar wel een vraagje over, want ik wil hem op een projector leggen. Moet ik dan de glasplaat die erchter ligt meenemen, of mag ik die weglaten??
Hier kan je vinden hoe je zo'n ding kan bouwen, ik hoop dat je daarin antwoord op je vraag vindt.

[ Voor 24% gewijzigd door n-i-x op 25-09-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:19:
[...]

Zolang alle verlichting achter de monitor zit schijn je praktisch geen reflecties te hebben, dus als je de monitor met de achterkant richting het raam zet en je lamp er ook achterhangt is het oké.
En dat is gelukkig ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
@ Spk2go:

Je CM Centurion 5 CAC al gemod? Hier 'n plaatje van 'n andere Mod-GoTter

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vdillen/P1010217.JPG

Ziet er opzich best wel kicke uit

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 26-09-2005 20:09 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff de Samsung 730 BF gehaald :)

En geen dooie pixels :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 12:50:
Ik heb net ff de Samsung 730 BF gehaald :)

En geen dooie pixels :P
review?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Een tijdje geleden heeft Iiyama een nieuwe monitor geintroduceerd. Ik dacht dat er binnenkort wel iemand mee zou komen, maar blijkbaar is dat niet gebeurd.

Het gaat om de Iiyama ProLite X436S. Hij heeft hetzelfde panel als de Acer 1722hs, maar heeft als extratjes een infraroodsensor (zonder beweging geen beeld) en een lichtsensor, waardoor hij automagisch de lichtsterkte kan aanpassen. Ik heb hem bij de MyCom zien staan voor 359 (volgens mij) en in de Pricewatch is hij 320 euro (inc verzendkosten)

Afbeeldingslocatie: http://www.iiyama.nl/media/cache/9034.jpg

Waarom deze kiezen boven de 1722hs en soortgenoten met hetzelfde panel, of is hij te duur voor wat hij biedt?

Overigens de Acer 1751As vandaag gezien bij de Dixons, mooie monitor is dat! Alleen hij was niet echt scherp bij mij, maar volgens mij kwam dat door het filmpje wat ze draaiden. (flauwe promotie)

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 27-09-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:23:
Een tijdje geleden heeft Iiyama een nieuwe monitor geintroduceerd. Ik dacht dat er binnenkort wel iemand mee zou komen, maar blijkbaar is dat niet gebeurd.

Het gaat om de Iiyama ProLite X436S. Hij heeft hetzelfde panel als de Acer 1722hs, maar heeft als extratjes een infraroodsensor (zonder beweging geen beeld) en een lichtsensor, waardoor hij automagisch de lichtsterkte kan aanpassen. Ik heb hem bij de MyCom zien staan voor 359 (volgens mij) en in de Pricewatch is hij 320 euro (inc verzendkosten)

[afbeelding]

Waarom deze kiezen boven de 1722hs en soortgenoten met hetzelfde panel, of is hij te duur voor wat hij biedt?

Overigens de Acer 1751As vandaag gezien bij de Dixons, mooie monitor is dat! Alleen hij was niet echt scherp bij mij, maar volgens mij kwam dat door het filmpje wat ze draaiden. (flauwe promotie)
Die ilyama heb ik ook gezien mooie monitor, bij informatique is die in de aanbieding voor 299,- ..

En over de 1751As zeer mooi design alleen ik vind die glasplaat iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
spk2go schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:23:
...
...
voor de infraroodsensor, de lichtsensor(die zorgt er in theorie voor dat je 's avonds geen last van koppijn krijgt), venwege het uiterlijk, en vanwege het merk.

Of dat de meerprijs waard is mag je zelf bedenken.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb even 'n vraagje over de hertz-frequentie
waarmee ik m'n beeldscherm moet laten draaien.

Ik heb namelijk gisteren nieuwe drivers geinstalleerd
en ik dacht sindsdien 'last' te hebben van een soms
(duurt dan 1 seconde ofzo) schokkerig beeld.

Ik heb 't beeldscherm toen 'n reset gegeven zodat hij weer op de
fabrieksinstellingen kwam en sindsdien zie ik 't niet meer. Dus kan het daaraan liggen?

Als ik 't goed heb en ik bij de goede instellingen kijk,
draait m'n scherm nu op 60 Hz.
Hij draait op 'n resolutie van 1280 x 1024 pixels.

Gewoon niks aan doen, omdat ik er geen last van heb of
hoger zetten? (op 70, 72 of 75 Hertz) (Beeldscherm: Ilyama E431S-S3)

Ik heb op m'n computer nu ook weer zo'n Nvidia logo'tje rechtsonder in m'n taakbalk staan, waarmee ik snel naar alle Nvidia-shit kan enzo. ('t lijkt op 'n groen oogje) Vorige keer heb ik die weggehaald, door 'm te disabelen, maar nu kan ik echt nergens meer vinden hoe dat moet!? Iemand?

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 29-09-2005 17:28 ]

• n-i-x
Als je geen last hebt van die 60Hz, dan moet je het gewoon zo laten staan lijkt me, dat is meestal de aanbevolen refreshrate van een TFT.

Dat groene oog kan je trouwens heel simpel weghalen:
Stap 1: Je set de muiscursor boven het groene oog.
Stap 2: Je klikt een keer op de rechter muisknop.
Stap 3: Je beweegt de muis naar 'Exit'.
Stap 4: (Klik).

• CLB
  • Niet online

CLB

XiN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:44:
Als je geen last hebt van die 60Hz, dan moet je het gewoon zo laten staan lijkt me, dat is meestal de aanbevolen refreshrate van een TFT.

Dat groene oog kan je trouwens heel simpel weghalen:
Stap 1: Je set de muiscursor boven het groene oog.
Stap 2: Je klikt een keer op de rechter muisknop.
Stap 3: Je beweegt de muis naar 'Exit'.
Stap 4: (Klik).
Okee dan laat ik 'm zo draaien!

Is die dan voor altijd weg dat oogje, of moet ik dat gewoon elke x doen als ik m'n comp opstart? :+

• n-i-x
Ik weet niet, ik heb mijn PC nog niet opnieuw opgestart...

Weet iemand trouwens hoe je dat groene oog weer terugkrijgt?(snif...)

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:25:
[...]

Die ilyama heb ik ook gezien mooie monitor, bij informatique is die in de aanbieding voor 299,- ..

En over de 1751As zeer mooi design alleen ik vind die glasplaat iets minder
Het is niet echt een glasplaat zoals bij de Xerox schermen hoor, maar een kunstof plaat die vlak voor het paneel is verwerkt, en dus zeg maar niet op de randen rust, zoals de glasplaat bij een Xerox scherm. Dit zorgt er ook voor dat er weinig spiegeling is.

• CLB
  • Niet online

CLB

XiN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:56:
Ik weet niet, ik heb mijn PC nog niet opnieuw opgestart...

Weet iemand trouwens hoe je dat groene oog weer terugkrijgt?(snif...)
Naja ik heb 't gelijk maar ff 'grondig' uitgezocht

Hij staaat nu uit bij jouw heh! Om 'm weer aan te krijgen:

-ga naar je desktop
-rechtermuisknop
-nvidia-beeldscherm
-klik je beeldscherm aan
-ga naar werksets (dat moet links in 't menu'tje staan wat je dan ziet)
-vink: Pictogram van de taakbalk inschakelen aan (zo kun je 'm dus ook weer uitzetten :P )

• n-i-x
Dank.
Ps. Die manier die ik eerder noemde, daarbij blijft het groene oog dus ook na een herstart weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XiN schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:27:
Dank.
Ps. Die manier die ik eerder noemde, daarbij blijft het groene oog dus ook na een herstart weg.
Yes ik zag 't ja! Heb jij nog iets verzet in die nvidia-beeldinstellingen of heb je alleen op je monitor zelf het contrast en kleur ingesteld enzo of dus echt diep in die nividia-menu's dingen veranderd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik beniewd naar ben; zou het percentage schermen met dode (sub)pixels kleiner zijn bij een 17 inch tft in vergelijking tot de 19 inch versie van dit - nagenoeg - zelfde scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Ze hebben ze hetzelfde aantal pixels, (1280x1024) dus hetzelfde aantal pixels wat stuk kan gaan. Ik denk dat het niet uitmaakt of je een 17" of 19" scherm hebt, het percentage dode (sub)pixels blijft gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
CLB schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 12:02:
[...]

Yes ik zag 't ja! Heb jij nog iets verzet in die nvidia-beeldinstellingen of heb je alleen op je monitor zelf het contrast en kleur ingesteld enzo of dus echt diep in die nividia-menu's dingen veranderd?!
Ik heb een tijdje zitten spelen met de kleurinstellingen(zowel van de monitor als van de videokaart), maar uiteindelijk heb ik alles weer terug gezet naar de standaardwaarden(behalve dan de helderheid van de achtergrondverlichting), omdat foto's er dan het meest waarheidsgetrouw uitzagen.
De gebruikte monitor is trouwens een MVA(19"), dus mischien valt er bij anderen wel iets aan te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Samsung 730BF 339,- bij de Mediamarkt (stonden vandaag echt 20 tft-schermen in 't MM-krantje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:13:
Samsung 730BF 339,- bij de Mediamarkt (stonden vandaag echt 20 tft-schermen in 't MM-krantje)
Hmm... Ik heb vorige week bij een Mediamarkt nog een Samsung 730BF voor 315 euro (incl. 14 dagen niet-goed-geld-terug-garantie, wat dus eigenlijk een 14-dagen 0-dode-pixelgarantie is) meegekregen. Vergeet namelijk niet dat Mediamarkt een laagsteprijsgarantie heeft; zoek dus ff een winkel binnen een straal van 30 km die dezelfde tft aanbiedt voor een lagere prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
mathijsv schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:40:
...(incl. 14 dagen niet-goed-geld-terug-garantie, wat dus eigenlijk een 14-dagen 0-dode-pixelgarantie is)...
Dat is standaard voor Mediamarkt, dus dat krijg je nu ook als je iets koopt bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:13:
Hier in Rotterdam staat die voor 300 aangeboden hoor, eerst was het 319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:10:
[...]

Hier in Rotterdam staat die voor 300 aangeboden hoor, eerst was het 319
Ok ok, ik typte alleen maar 'n MM-krantje over wat ik vandaag in de bus heb gekregen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:12:
[...]

Ok ok, ik typte alleen maar 'n MM-krantje over wat ik vandaag in de bus heb gekregen :*)
kan kan :) Misschien is het morgen weer veranderd je weet het nooit daarzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Inderdaad, dat klopt ze zouden binnenkort een nieuwe vracht schermen krijgen waaronder een aantal nieuwe types 19". (MM Alexandrium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:54:
Inderdaad, dat klopt ze zouden binnenkort een nieuwe vracht schermen krijgen waaronder een aantal nieuwe types 19". (MM Alexandrium)
voor hoeveel bieden ze de 19 inch ( 930BF) dan aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:10
Weet iemand een goede review van een philips 170p6eg?
Ik ben van plan om er een te kopen, omdat het mij wel een goed scherm lijkt en het een klasse 1 paneel is: geen (sub)pixels die aan of uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalNerd
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-05 14:48

MetalNerd

Wake up and smell the ashes...

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:34:
Ik ben van plan om er een te kopen, omdat het mij wel een goed scherm lijkt en het een klasse 1 paneel is: geen (sub)pixels die aan of uit staan.
Ik weet zo snel geen review (moet je ff Googlen), maar kan je wel wat gebruikerservaring meegeven - ik heb zo'n ding op m'n werk.
Het is een saai ding (erg subjectief, maar goed...), de tekst scrolt vlekkerig, bij het kantelen moet je goed op de snoeren letten en hij is erg duur voor wat je krijgt (een ander merk met pixelgarantie is vaak nog goedkoper). Ik zie dit ding echt als een kantoormonitor - niet voor thuisgebruik.
Ik weet niet hoe games het erop doen, maar op dat vlak staan Samsung panelen toch beter bekend.
Is budget geen probleem, heb je graag een bekend en vertrouwd merk en boeit het niet hoe het scherm oogt, dan heb je aan deze Philips verder een prima monitor met goede ergonomie (verstelt makkelijk in hoogte), maar voor mij zijn de nadelen te groot.
Let wel: het is mijn persoonlijke mening en gevoel bij deze monitor...

nieuwste aanwinsten: Western Digital 2500JB, Samsung SyncMaster 930BF, SonyEricsson W800i, Nintendo DS, Leadtek A6600 GT AGP, NEC 3520 DVD-RW DL 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Dank je,

Google geeft ook geen echte reviews.
Eerst had ik een eizo L578 op het oog, maar die is echt te duur.
De monitor is voor algemeen gebruik, af en toe een spelletje. Goede beeldkwaliteit voor foto/video is belangrijker.
De samsung 770 uit de topicstart is volgens mij nergens te koop, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:34:
Klasse 1 is volgens mij alleen bright and black pixel policy. Dus je moet een altijd witte of zwarte pixel hebben wil je in aanmerking komen voor omruilen.

Subpixels horen daar niet bij. Correct me if i'm wrong.

Bron: handleiding van de philipswebsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Philips noemt het perfectpanel, maar dat hoeft het dus niet te zijn, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:35:
De samsung 770 uit de topicstart is volgens mij nergens te koop, dat zou ook nog een optie kunnen zijn.
Uit de startpost:
Opmerkingen: Waarschijnlijk in november komt deze monitor in de Benelux.
De 770P moet dus nog uitkomen en de verwachting is dat dit de beste 17" monitor zal zijn die op dat moment te koop is. Of het scherm daadwerkelijk zo goed wordt zullen reviews uit moeten wijzen, maar misschien kun je daar nog op wachten?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
ik heb het net opgezocht, ze hebben een pdf document met hun pixel policy: daarin staat dat bij perfectpanels ook geen subpixel problemen mogen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:34:
ik heb het net opgezocht, ze hebben een pdf document met hun pixel policy: daarin staat dat bij perfectpanels ook geen subpixel problemen mogen voorkomen.
Heldere en donkere pixels in een LCD-scherm zijn defecte pixels. Sommige fabrikanten beschouwen heldere en donkere pixels in een LCD-scherm nog steeds als een onvermijdelijke productiefout. Philips is het daar niet mee eens. De monitoren van Philips voldoen aan ISO-norm 13406-2 Class 1 en bij de productie worden defecten in het LCD-scherm niet getolereerd. Dit wordt bewezen door onze Perfect Panel™-garantie waarmee u recht hebt op reparaties of vervanging van een LCD-monitor als deze ook maar één defecte heldere of donkere pixel heeft.

copy philips website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Ver weg gestopt vond ik dit pdf-je waar ik de informatie vandaan heb.

http://www.p4c.philips.co...00/170p6es_00_ppd_nld.pdf

Correct me, if 'm wrong :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:19:
Ver weg gestopt vond ik dit pdf-je waar ik de informatie vandaan heb.

http://www.p4c.philips.co...00/170p6es_00_ppd_nld.pdf

Correct me, if 'm wrong :?
:-)
Hmm, da's redelijk overtuigend. Maar die twee (doc en website) spreken elkaar tegen.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Het ene zal wel een algemeen verhaal zijn, en het pdf-je een specifiek document dat op detail in de materie ingaat.

Wachten tot november op de samsung is geen optie, ook omdat mijn vrouw het geen mooie monitor vind. :)
Een ander A merk is ook een optie, misschien ene ilyama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpas schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:45:
Het ene zal wel een algemeen verhaal zijn, en het pdf-je een specifiek document dat op detail in de materie ingaat.

Wachten tot november op de samsung is geen optie, ook omdat mijn vrouw het geen mooie monitor vind. :)
Een ander A merk is ook een optie, misschien ene ilyama
Kijk ook eens naar de L568 van eizo. Staat hier voor me. Onovertroffen wat beeld betreft.
www.disc-planet.nl (pixelgarantie van 7 dagen)

Heb eerst een VP191s gehad en die haalt het lang niet bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
(klik)
Dat is een site waar een aantal objectieve metingen(van de snelheid onder andere) van een aantal monitoren staat, zodat je het direct kunt vergelijken.
De reden dat ik het hier post, is natuurlijk omdat de 730BF er tegenwoordig ook in staat.

Nog een toelichting op die snelheid-plaatjes:
Dat is het autotje van PixPerAn, dat (jammer genoeg)gefotografeert is met een sluitertijd van 1/1000s
Omdat het dus van 1ms is, terwijl een frame 16ms is, is het fototje nog steeds een soort van momentopname.
Als je dan een fototje hebt van het begin van het frame, dan zie je het overdrive-effect vrij duidelijk(zoals bij de 730BF in die link), en als je het iets later neemt, dan zie je zowat niks meer van het vorige frame(FP91V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Ik zal vanavond eens bij de mediamarkt in ede een kijkje nemen.
De Eizo L568 is een optie en ook de veelgeprezen Ilyama H431-W3.
Afhankelijk van hoe de beeldkwaliteit is kies ik voor de dure eizo of de ilyama :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
@session1978

Kun je met de eizo met af en toe een spelletje spelen, of is dat niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janpas schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:39:
@session1978

Kun je met de eizo met af en toe een spelletje spelen, of is dat niet om aan te zien.
Af en toe zou best kunnen, dat gamen dan.

Het is een Eizo en deze fabrikant is altijd heel eerlijk met responstijden.
Vergeleken met een andere fabrikant zou je dit een 20 ms schermpje kunnen
noemen. Er is wel wat vertraging te zien, maar wat je daarvoor terugkrijgt:
Gewoon perfect beeld, 100% zwart, 100% wit en kwaliteit.

Nog een topic erover:
[rml][ LCD] Nieuw 17'' Eizo LCD scherm is uit! (L568)[/rml]

Ga eerst eens kijken bij een Media Markt ofzo. Daar staat ie vast wel.
Ik ben in elk geval verkocht. De volgende wordt weer een Eizo, dat weet ik nu al.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
Het is een EIZO geworden
en wel de L578 :P de 551 hadden ze niet, en deze kostte 499. De speakertjes vinden wij juist wel handig, meestal gebruik ik voor spellen een koptelefoon en die kan ik wel doorlussen.

De beeldkwaliteit is super, zeker vergeleken met mijn 4 jaar oude philips 109P20. Die staat er opeens als een oude bak bij.
Het grappige is dat een zwarte achtergrond op mijn oude scherm nog lichter is dan op de eizo :*)
Filmpjes zien er ook goed uit. Bij foto's zie ik nog meer detail dan op mijn oude scherm.
Het beeld is ook beter dan de Dell 1704 op mijn werk.

Ik ben er erg tevreden mee, allemaal bedankt voor de tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede keuze :)
Zie ook mijn eerdere review: http://www.tweakers.net/productsurvey/109715
Ik heb hem nu ca. 1,5 maand en nog steeds tevreden. Wat mij betreft een ultieme TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:20:
Goede keuze :)
Zie ook mijn eerdere review: http://www.tweakers.net/productsurvey/109715
Ik heb hem nu ca. 1,5 maand en nog steeds tevreden. Wat mij betreft een ultieme TFT.
Disc-planet test zelf de TFT van te voren als je daar om vraagt. (reactie op de post)
Dus dan heb je alleen nog kans op beschadigen tijdens transport. Maar ja,
ook daarna heb je nog 7 dagen om te ruilen ivm pixelfouten.

Je hebt dus altijd een 100% perfecte TFT (al dan niet na omruilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen ik zit met een vraag,
ik wil ook een nieuwe TFT aanschaffen, mijn oog is gevallen op de IIyama E431S-B3, zwart.
Nu kijk ik op de verschillende sites in de pricewatch en daar staat soms bij contrast 500:1 en een andere keer weer 700:1, kan iemand mij vertellen wat t nu is? of zijn er verschillende versies van dit model?
Weet iemand eventueel een betere keus? (doeleinde = gamen)(budget = ongeveer 300 euro)

Op de site van Ilyama zelf staat ook 700:1 dus dat zal t wel zijn

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:54:
Beste mensen ik zit met een vraag,
ik wil ook een nieuwe TFT aanschaffen, mijn oog is gevallen op de IIyama E431S-B3, zwart.
Nu kijk ik op de verschillende sites in de pricewatch en daar staat soms bij contrast 500:1 en een andere keer weer 700:1, kan iemand mij vertellen wat t nu is? of zijn er verschillende versies van dit model?
Weet iemand eventueel een betere keus? (doeleinde = gamen)(budget = ongeveer 300 euro)

Op de site van Ilyama zelf staat ook 700:1 dus dat zal t wel zijn
Er bestaan dus twee versies van dit scherm. De oude (500:1) en de nieuwe revisie (700:1)

Je moet er niet vanuit gaan dat je dan de nieuwe maar zal krijgen!

Je moet goed op de doos letten, waar die in geleverd wordt!

Ikzelf heb het nieuwe scherm en is echt briljant gewoon (ook qua games echt 'n genot)

Stond ook in de startpost heh:
Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 500:1 (oud) 700:1 (nieuw), kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Deze monitor vervangt de vorige E341S-serie en de E345S-serie, en heeft een nieuw panel met verbeterde eigenschappen. Het typenummer het een extra 3, dit is echter wel een compleet ander scherm. Voor mensen die vinden dat dit scherm te weinig verstelmogelijkheden heeft, is de H341-W3/B3/S3 een geschikte variant.
LET OP: rond 16 Juni heeft Iiyama op de site dit scherm met het nieuwe panel van Samsung (zelfde als Acer AL1722hs) online gezet. De vernieuwde versie is leverbaar, maar niet elke shop zal dan de vernieuwde versie hebben! Even vragen naar de specificaties zal veel problemen oplossen.

Review van mijn Ilyama E431S-S3 (zilveren dus :-) W3 = white s3 = silver en b3 = black :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:32:
[...]

Er bestaan dus twee versies van dit scherm. De oude (500:1) en de nieuwe revisie (700:1)

Je moet er niet vanuit gaan dat je dan de nieuwe maar zal krijgen!

Je moet goed op de doos letten, waar die in geleverd wordt!

Ikzelf heb het nieuwe scherm en is echt briljant gewoon (ook qua games echt 'n genot)

Stond ook in de startpost heh:
Specs: 8ms TN panel, helderheid 300 cd/m2, contrast 500:1 (oud) 700:1 (nieuw), kijkhoek 150/135 graden, DVI-D

Opmerkingen: Deze monitor vervangt de vorige E341S-serie en de E345S-serie, en heeft een nieuw panel met verbeterde eigenschappen. Het typenummer het een extra 3, dit is echter wel een compleet ander scherm. Voor mensen die vinden dat dit scherm te weinig verstelmogelijkheden heeft, is de H341-W3/B3/S3 een geschikte variant.
LET OP: rond 16 Juni heeft Iiyama op de site dit scherm met het nieuwe panel van Samsung (zelfde als Acer AL1722hs) online gezet. De vernieuwde versie is leverbaar, maar niet elke shop zal dan de vernieuwde versie hebben! Even vragen naar de specificaties zal veel problemen oplossen.

Review van mijn Ilyama E431S-S3 (zilveren dus :-) W3 = white s3 = silver en b3 = black :*)
Hartelijk dank voor je antwoord. Ik weet nu dat ik dus die van 700:1 moet bestellen, wel iets duurder maarjah, dan heb je ook wat. Ook je review was erg nuttig, stond veel info in.
Zodra ik m heb laat ik ff weten hoe t speelt :)
(excuses voor t feit dat ik t zelf niet had gezien in startpost, het is ook nog vroeg :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:38:
[...]

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik weet nu dat ik dus die van 700:1 moet bestellen, wel iets duurder maarjah, dan heb je ook wat. Ook je review was erg nuttig, stond veel info in.
Zodra ik m heb laat ik ff weten hoe t speelt :)
(excuses voor t feit dat ik t zelf niet had gezien in startpost, het is ook nog vroeg :P)
NP! Waar bestel je 'm dan? Met je dan maar iets duurder... :|

Ikzelf had 'm dus bij Yorcom(.nl) voor 266,50
Ik keek net en daar was hij nu 295 euro (en de zwarte versie was niet leverbaar)
Ook heb ik er toen nog 29,95 bij betaald voor pixelgarantie van 8 dagen
en 'n DVI-kabeltje bij gekocht voor 17,50 (dacht ik 8)7 )

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 07-10-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25
Ik zit te zoeken naar een scherm voor het gebruik van een beetje gamen en interneten enzovoorts.
Ik zat zelf te denken aan een Samsung 710N 17''TFT,Zilver,12ms,D-Sub Link
Mijn budget is minder dan 275€ en ik wil hem kopen bij Alternate of Informatique
/edit: het liefst een zilver kleur achtig scherm

[ Voor 8% gewijzigd door Phyth0n op 07-10-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

[mierenneukmodus] Uit de startpost over de 770: Het plaatje is de zwarte versie, de 770P wordt ook nog geleverd in het rood, wit, en blauw. Het plaatje is van de WITTE versie [/mierenneukmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:44:
[...]

NP! Waar bestel je 'm dan? Met je dan maar iets duurder... :|

Ikzelf had 'm dus bij Yorcom(.nl) voor 266,50
Ik keek net en daar was hij nu 295 euro (en de zwarte versie was niet leverbaar)
Ook heb ik er toen nog 29,95 bij betaald voor pixelgarantie van 8 dagen
en 'n DVI-kabeltje bij gekocht voor 17,50 (dacht ik 8)7 )
Bij Perfect-system.nl voor 305,00....
en dan komt die kabel en de garantie er nog bij dus samen zo'n 350,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:37:
[...]

Bij Perfect-system.nl voor 305,00....
en dan komt die kabel en de garantie er nog bij dus samen zo'n 350,-
Hmm dan zou ik 't wel weten of ff wachten en bij Yorcom bestellen of nog 'n goedkopere shop vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft iemand van GoT toevallig ook ervaring met het BenQ FP71W Widescreen 17" TFT scherm? Ik heb sindskort een laptop met widescreen, en ik vind dat gamen op een widescreen scherm, echt veel en veel mooier en fijner speelt. Ik wist zelf niet eens dat er 17" WS tft schermen te koop waren, dus bij deze de vraag nogmaals:

Heeft er iemand ervaring met het BenQ FP71W scherm,
- Heeft het scherm last van ghosting? (25ms...)
- Is het scherm niet te licht? Heb nu zelf een ProLite E435S, maar die is imo echt veel te licht.
- Hoe is de ervaring met zulke wide schermen icm. met een WXGA resolutie?

Ik hoop niet dat ik in een fout topic zit, als iemand me kan helpen, bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Lees deze review en je weet het antwoord op je vragen.
De E435S staat trouwens ook in die review, dus je kan meteen vergelijken met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
XiN, erg bedankt!
Ik game wel niet veel, maar een reactie tijd van 130ms in het ergste geval is niks voor mij.

Jammer, dan houdt ik het nog maar even bij 4:3. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amd4all schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:21:
Ik zit te zoeken naar een scherm voor het gebruik van een beetje gamen en interneten enzovoorts.
Ik zat zelf te denken aan een Samsung 710N 17''TFT,Zilver,12ms,D-Sub Link
Mijn budget is minder dan 275€ en ik wil hem kopen bij Alternate of Informatique
/edit: het liefst een zilver kleur achtig scherm
De 710N staat bij Dixons voor 256 euro bij Dixons ( 3 euro goedkoper dan Alternate en geen verzendkosten boven de 45 euro mocht er geen winkel bij je in de buurt zijn ).
Ik heb het scherm gezien en vond het geen mooi beeld en zou liever een Philips nemen die in je budget past of even doorsparen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review: Samsung SyncMaster730BF

1. Vorige scherm:
Mijn vorige scherm was een 2 jaar oude 19inch Medion monitor (CRT). Aanvankelijk wilde ik een 19inch TFT kopen. Mijn oog was gevallen op een BenQ monitor, maar aangezien ik toen geen geld had heb ik die niet gekocht. Toen na veel lezen hier en in andere topics kwam ik erachter dat het eigenlijk geen **** uitmaakt of je nu 17inch of 19inch neemt. Alleen de pixels zijn groter, dus het beeld is korreliger. Daarom een 17inch, en aangezien ik regelmatig een spelletje speel, deze snelle jongen.

2. Bijzonderheden:
Nadat ik in pricewatch had gekeken, zag ik dat bij Yorcom deze monitor vrij goedkoop was (298 euro). Omdat een vriend van mij goede ervaringen met Yorcom heeft ben ik voor deze zaak gegaan.
Ik had eerst gebeld naar Yorcom, daar zeiden ze dat ze de monitor op voorraad hadden, en dat ik langs kon komen om hem op te halen. Helaas zijn ze bij Yorcom maar tot 4 uur open. Ik weer bellen, en ze zouden iemand achterlaten die mij m'n monitor kon overhandigen. Helaas had de trein vertraging en kon ik er niet om 16.30 zijn. Halve week later alsnog de monitor opgepikt.
De verkoper kon me vertellen dat ik een prima keuze had gemaakt. Ik wist waar ik voor wilde gaan dus er was niet veel te vertellen. Pixelgarantie was niet nodig volgens hem. Er waren nog geen schermen teruggekomen, en idd alle pixels doen het. :D. Ik heb dus geld uitgespaard door geen pixelgarantie te nemen.

3. Kleurweergave:
Naar mijn mening is de weergave van kleuren goed, dan wel erg goed. Ik ben geen graficus, dus ik heb ook niet super realistische kleuren nodig. En deze kleuren zijn 10x mooier dan op mijn medion monitor.

4. Ghosting
0 ghosting zoals iedereen hier al zegt. Ik heb nog nooit een TFT monitor zo snel als deze gezien.
Wel nog een ander punt: Dit scherm heeft overdrive (of RTA), als ik dit aan heb staan en ik kijk in Call of Duty naar de lichte wolken, dan lijkt het alsof er een soort schaduw achter die wolken zit. Als ik overdrive uit zet (van 4ms naar 8ms dus) dan is het weg. (Verder zie ik geen verschil in snelheid). Zijn er meer mensen met dit probleem. Als ik tijd heb zal ik screenshots proberen te maken (in hoeverre dat mogelijk is)

5. Contrast & Helderheid
Diepte van het zwart is ok. Maar dat was het op m'n CRT ook wel. Wit is duidelijk beter dan op de CRT.

6. Uniformiteit van het scherm
Zoals al meerdere mensen hier gepost hebben, hebben deze schermen wel last van backlight leakage. In het midden (boven en onder) zie je een lichte gloed als het scherm zwart is. Aan de zijkanten is vrijwel niks te zien, en de hoeken zijn gewoon goed.
Normaal heb je hier geen last van. Ik zie het alleen in donkere levels van games. Er valt mee te leven.

7. Kijkhoek
Tja, het is en blijft een TN panel, je zult er nooit met meer dan 5 man een film op kunnen kijken. Als je dat wilt, dan moet je een ander scherm kopen. Ik ben dus tevreden met de kijkhoek aangezien ik films ergens anders kijk.

8. Bouwkwaliteit:
Behuizing is van kunstof maar is wel degelijk en stabiel. Ook de montage van de voet was een makkie en is bovendien stevig. En er zit een mooie kap aan de achterkant om je kabeltjes weg te werken. Alleen jammer dat het scherm alleen te kantelen is (dus niet draaien enzo)

9. Vormgeving:
Deze monitor past mooi bij de rest van m'n systeem, en oogt strak en moderm. Daarom een dikke 10 voor de vormgeving.

10. Voordelen & Nadelen:

Voordelen:
  • Supersnel 4ms (Game-monitor bij uitstek)
  • Ruimte-besparend
  • Strak design
  • Erg compleet (inclusief alle kabeltjes en stekkertjes)
Nadelen:
  • Backlight leakage (minimaal, ik kan me er niet aan storen)
  • Onverklaarbare effecten in CoD
  • Scherm trekt stof aan (Ik moet nodig schoonmaak spul halen)
Nawoord:
Ik hoop dat toekomstige TFT kopers iets aan deze review hebben. Ik lees namelijk met veel genoegen de reviews van andere mensen, en ik hecht hier ook vrij veel waarde aan. Screenshots van het Overdrive probleempje komen eraan als het allemaal lukt.

Een tevreden gebruiker

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:04:
4. Ghosting
0 ghosting zoals iedereen hier al zegt. Ik heb nog nooit een TFT monitor zo snel als deze gezien.
Wel nog een ander punt: Dit scherm heeft overdrive (of RTA), als ik dit aan heb staan en ik kijk in Call of Duty naar de lichte wolken, dan lijkt het alsof er een soort schaduw achter die wolken zit. Als ik overdrive uit zet (van 4ms naar 8ms dus) dan is het weg. (Verder zie ik geen verschil in snelheid). Zijn er meer mensen met dit probleem. Als ik tijd heb zal ik screenshots proberen te maken (in hoeverre dat mogelijk is)
Hoe zet je overdrive uit??? Ik heb zelf een 930BF, kan het daarop ook?

Niet dat ik ergens last van heb ofzo hoor trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met dit scherm?? --> http://www.cool-prices.nl...--3,sgid--152,artId--3133

Specs zijn nl. wel goed voor die prijs, kan alleen nergens een review ervan vinden.

Kleur Zwart
Type TFT
active matrix
Diagonaal 17 inch
Dotpitch .264 mm
Aantal kleuren 16.7 miljoen
Kijkhoek (horizontaal) 160 °
Kijkhoek (verticaal) 140 °
Contrast ratio 400 : 1
Helderheid 350 cd / m2
Responstijd 8 ms
Max. resolutie analoog 1280 x 1024
Horizontale frequentie 22 - 82 KHz
Verticale frequentie 50 - 76 Hz
Input connector 15 pin D-sub
DVI-D
Afmetingen 39.5 x 41.4 x 20.8 cm
Plug & Play -
Geluid 2x 2.5W speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:26
Zojuist mezelf voorzien van een Samsung 730BF.

Bewust voor 17 inch gekozen omdat 19 geen meerwaarde voor mij heeft en ik geen zin heb om voor 490 euro bij Dell een 20 inch 2005 aan te schaffen (kijk maar op de site, ze zijn in de aanbieding voor geïnteresseerden).

Ik heb mijne bij Euromaxi gehaald, ondanks dat ik in Vlaardingen woon en Yorcom dichterbij was geweest. Zij komen heel oprecht over en dat was me het reisje wel waard.

Review :

Stierenoog trekt me de woorden uit de mond, ik ben het grotendeels eens met zijn verslag van deze monitor.

Er is een heel klein beetje backlight bleeding waar te nemen, maar komende van een Hitachi 174 is het eigenlijk niet te zien. Het scherm is tevens pixelperfect (tot zover iig).

De helderheid en het contrast van het scherm staan weer een trede hoger dan die van mijn 2 jaar oude Hitachi en de helderheid heb ik flink naar beneden moeten bijschroeven (maar dat is geheel mijn persoonlijke smaak). Dit is dus absoluut geen minpunt.

Ik heb het scherm even op ghosting getest met Rag Doll Kung Fu en heb het niet kunnen ontdekken. Wellicht is dit niet de beste test, maar ik zal het vanavond nog even met een aantal andere spelen testen.

Film kijken gaat prima, met een mooie beeldkwaliteit en wederom geen ghosting (al is dat nooit echt een issue met films). Getest heb ik met afleveringen van Battlestar Galactica in HD kwaliteit en een niet nader te noemen film van mindere kwalitiet...eh....teit. Ook deze laatste gaf geen problemen in de weergave, ondanks de slechte compressie.

Over de vormgeving en bouwkwaliteit ben ik uiterst tevreden, al vind ik de Ilyama X436S-S (nu verkrijgbaar voor 295,-) mooier (deze mag wel in de startpost trouwens, dat scherm is prachtig). Ik had zelf liever even gewacht op de 770P, maar die vond mijn vrouw walgelijk, vooral de voet en zij moet er (helaas ;)) ook naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:36:
[...]
Hoe zet je overdrive uit??? Ik heb zelf een 930BF, kan het daarop ook?

Niet dat ik ergens last van heb ofzo hoor trouwens..
Menu -> Setup -> RTA -> On/Off

ik bedenk me nu dat screenshots maken geen zin heeft, aangezien het aan de monitor ligt en niet aan m'n videokaart of computer.
Maar niemand hier heeft verder problemen met overdrive? Ik heb er niet veel last van, maar een beetje storend is het wel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:14:
...ik bedenk me nu dat screenshots maken geen zin heeft, aangezien het aan de monitor ligt en niet aan m'n videokaart of computer...
Je zou Foto's kunnen maken...

Heb je het met het autotje in PisPerAn ook?
Als je het daar ook bij hebt, dan kan je daar een foto maken, dat vergelijkt namelijk makkelijker denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

Menu -> Setup -> RTA -> On/Off

ik bedenk me nu dat screenshots maken geen zin heeft, aangezien het aan de monitor ligt en niet aan m'n videokaart of computer.
Maar niemand hier heeft verder problemen met overdrive? Ik heb er niet veel last van, maar een beetje storend is het wel
Ok thxs.. Nou, ik heb het net ff uitgezet in een potje UT2004 op mijn 930BF.. En dus meteen weer aan.. Overdrive/RTA uit is dus echt niks, dan heb je weer het oude LCD/TFT wazige beeld met gamen.. Met overdrive aan heb ik nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:33:
[...]
Ok thxs.. Nou, ik heb het net ff uitgezet in een potje UT2004 op mijn 930BF.. En dus meteen weer aan.. Overdrive/RTA uit is dus echt niks, dan heb je weer het oude LCD/TFT wazige beeld met gamen.. Met overdrive aan heb ik nergens last van..
Misschien is UT sneller, maar met call of duty zie ik geen verschil met of zonder overdrive. Behalve dat ik met overdrive vage wolken zie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Mischien heeft het paneel van de 730BF ook zonder overdrive al snelle GTG-overgangen, en zorgt de te grote versnelling van de overdrive ervoor dat je negatieve ghosting krijgt?
(nee, ik klets niet uit mijn nek; hier kan je zien dat Overdrive negatieve ghosting tot gevolg kan hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Sinds gister een Liyama 431s-B aangeschaft met Pivot voet. Gelukking geen defecte pixels :)
Brilliant ding, super scherp etc en de verstelmogelijkheden zijn ook erg welkom maar ik heb toch twee vragen.
Zwart is zwart en wit is echt wit behalve als mijn hele desktop leeg is (mijn desktop is zwart). Dan lijkt het zwart wat fletser. Ik heb al een hoop geprobeert met instellen dus als er nog tips zijn graag maar ik zie dit niet als ik bijvoorbeeld webpaginas bekijk waarin zwart en wit voorkomt dan is het echt superzwart en wit etc. Tevens zie ik wat backlight bovenaan de rand. Ik ben CRT gewent en daar heb je dat niet maar ik neem aan dat dat bij alle TFT's is en dat dat geen reden is om hem in te ruilen?

Grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:54
Goedendag,

ik heb onlangs een nieuwe gamecomputer gekocht (Klik) maar ik gebruik nog steeds mijn stokoude 15 inch crt monitor. Dat kan natuurlijk niet bij deze pc. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil. Hoofddoel is games spelen en dan voornamelijk ut 2004 (en later 2007;)). Ik zit te twijfelen tussen een goede game-tft (bijv. 730BF a 300 euro) of eerst gewoon een 2ehands 17/19 inch crt a 50-100 euro monitor en afwachten wat de toekomst zal brengen qua platte schermen (zie ook dit). Volgens mij is de beeldkwaliteit van crt monitoren nog steeds wel minimaal gelijk aan die van tft (vooral in games). Zouden jullie mij nog aan- of afraden om te wachten op nieuwe technieken? Wat ik ben bang dat als ik nu dus die 730 BF koop, dat hij over 1-2 jaar misschien wel een stuk veroudert is.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ikzelf zou nu gewoon gaan voor 'n TFT (de Samsung of 'n Ilyama) en niet wachten.
Het zijn gewoon nu al meisterlijk mooie schermpjes en tsjaa over 2 jaar heb je weer veel betere,
maar ik denk dat je nog wel een tijdje vooruit kunt hoor met zo'n TFT die je nu koopt!!

Er is nu ook al 'n scherm ontwikkelt met 'n contrastratio van maar liefst 1.000.000:1 en tsjaa die komt ooit ook wel eens in productie. Als je daar op gaat wachten, betaal je uiteraard de volle duit en 'n half jaar later heb je alweer een miljard:1 contrast en zo gaat 't maar verder en verder

(CLB kan 't artikeltje niet meer vinden maar het stond volgens mij op de pda site van nu.nl)

PDA.Tweakers.net - Nieuws - [ Sharp ontwikkelt tft met contrastratio van 1.000.000:1 ]
Gepost door Ralph Smeets vrijdag 7 oktober 2005 - 18:27 - bron: Sharp

Sharp heeft een nieuw lcd-paneel ontwikkeld dat een contrastratio heeft van 1.000.000:1. Het scherm meet 37" en heeft een resolutie van 1920x1080 beeldpunten en is daarmee uitermate geschikt voor HDTV. De maximale helderheid van het scherm is 500cd/m² wat betekent dat de 'kleur' zwart echt zwart is met 0,0005nits. Ter vergelijking, tft-schermen die geschikt zijn om bijvoorbeeld foto's te verwerken komen vaak niet onder de 0,25nits. Hierdoor zou het scherm vooral geschikt zijn voor het gebruik in donkere ruimten, zoals videostudio's. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Sharp dit scherm in eerste instantie bedoeld heeft voor het gebruik in de filmindustrie. Hoe Sharp deze contrastratio voor elkaar heeft gekregen, wil het niet zeggen. Wellicht dat Sharp gebruik maakt van dezelfde technieken als Brights in hun DP37-P HDR-scherm dat een contrastratio heeft van 200.000:1.

Hmm gaat niet helemaal over computerbeeldschermen lees ik nu, maarja deze
techniek zal daar heus wel in worden gepropt, dus dit artikeltje is niet helemaal relevant, maar ja

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 09-10-2005 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:37:
[...]

Misschien is UT sneller, maar met call of duty zie ik geen verschil met of zonder overdrive. Behalve dat ik met overdrive vage wolken zie
Ik heb net een rondje gelopen op mp_carentan en mp_brecourt, met en zonder RTA.. En je ziet idd minder verschil als in UT2004, maar ik zie nog steeds wel verschil hoor, met RTA wordt het iets waziger (meer ghosting dus).. En ik zie geen verschil in de wolken ofzo, dus ik weet niet wat jouw probleem precies is.. Misschien is een 730BF wel iets anders dan een 930BF, al denk ik dat ze gewoon hetzelfde zijn (behalve de groote)..

[ Voor 26% gewijzigd door Inflatable op 09-10-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Trin1ty schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:06:
Sinds gister een Liyama 431s-B aangeschaft met Pivot voet. Gelukking geen defecte pixels :)
Brilliant ding, super scherp etc en de verstelmogelijkheden zijn ook erg welkom maar ik heb toch twee vragen.
Zwart is zwart en wit is echt wit behalve als mijn hele desktop leeg is (mijn desktop is zwart). Dan lijkt het zwart wat fletser. Ik heb al een hoop geprobeert met instellen dus als er nog tips zijn graag maar ik zie dit niet als ik bijvoorbeeld webpaginas bekijk waarin zwart en wit voorkomt dan is het echt superzwart en wit etc. Tevens zie ik wat backlight bovenaan de rand. Ik ben CRT gewent en daar heb je dat niet maar ik neem aan dat dat bij alle TFT's is en dat dat geen reden is om hem in te ruilen?

Grz
Aanvullend (waarschijnlijk erg domme vraag), ik heb de DVI kabel aangesloten op mijn videokaart en is het nu zo dat ik mijn analoge kabel er dan uit zou moeten kunnen trekken?? Want als ik dat doe heb ik geen beeld meer, ook als ik de inputknop indruk om te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
De Analoge kabel heb je inderdaad niet meer nodig als je DVI gebruikt, maar dan moet je de DVI kabel niet alleen in de videokaart steken, maar ook in de monitor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XiN schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:50:
De Analoge kabel heb je inderdaad niet meer nodig als je DVI gebruikt, maar dan moet je de DVI kabel niet alleen in de videokaart steken, maar ook in de monitor. ;)
Haha mooie opmerking

Ik heb zowel m'n DVI als m'n analoge kabel gewoon in zowel m'n computer als m'n beeldscherm zitten, en heb 'm gewoon ingesteld op DVI-aansluiting. Ik heb toch geen last van dat extra kabeltje :+

Wel krijg ik elke keer bij opstarten/afsluiten 'n blauw scherm te zien dat er geen monitor is gevonden. Niet normaal lijkt me?

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 10-10-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

zwelgh

-**-

In de mediamarkt flyer staat nu een aanbieding van een 17" TFT voor 219,- met response 8ms en contrastratio 400:1. Ik kan het merk niet lezen, typenummer is E17PS.
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/nationaal_wk41/
Kent iemand deze monitor en is het wat?

edit: eerst ff googlen :)
http://www.videoseven.de/website/displays/en/produkte/displays/17_zoll/e17ps/index.php
Iemand ervaring met deze monitor?

[ Voor 29% gewijzigd door zwelgh op 10-10-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

lijkt erop dat er videoseven staat

Hmm je had 't al gevonden.

Ziet er goed uit, maar voor 219 heb je ook wel 'n goed/bekend merk scherm denk ik

Nog 'n PDF'je met alle specs

[ Voor 96% gewijzigd door CLB op 10-10-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:31

zwelgh

-**-

CLB schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:41:
lijkt erop dat er videoseven staat

Hmm je had 't al gevonden.

Ziet er goed uit, maar voor 219 heb je ook wel 'n goed/bekend merk scherm denk ik

Nog 'n PDF'je met alle specs
Ik wil een TFT ook voor gamen gebruiken, maar dan kan ik beter toch de Samsung Syncmaster 730BF gaan kopen. Die is sneller en van een bekender merk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee waar ze de: Samsung Syncmaster 770P gaan kopen?

Ik doe nu een grafische school in Amsterdam (ook wel het GLA genaamd). En moet dus mooie, strakke kleuren hebben. Het enige is is dat ik heel veel game naast school werk. Ik heb nu een Sony CTR (of zoiets, ik weet geen eens het type nummer, zolang heb ik hem al) maar die is bijna op, letters zijn onscherp, kleuren kloppen (vaak) niet.

Ik vind de Samsung Syncmaster 770P wel duur (480 las ik ergens), maar het is voor mijn school én voor mijn grootste hobby. En aangezien een monitor toch wel minimaal een jaar of 7 mee gaat. Vind ik de aanschaf wel waard, wat jullie?
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.