[17" TFT] De ultieme TFT - deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.875 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:39:
[...]
Sedert wanneer wonen wij in Duitsland?
Sinds 3 co (winkel in DE) schermen verkoopt in Nederland. Als je dit topic verder leest zie je dat in Nederland de 173P plus ook niet komt.

Overigens heeft PromoX een vernieuwde startpost geschreven, in de vorige 2 stond gewoon te veel tekst om het aantrekkelijk te houden voor de gemiddelde lezer. Ook is er nu navigatie ingekomen, zodat de mensen die de startpost wel gelezen hebben meteen naar bijvoorbeeld de schermen kunnen gaan.

Gingen we er hiervoor al vanuit dat je de startpost gelezen had, of in ieder geval wist hoe het er aan toe gaat in 17" TFT land, nu gaan we er driedubbel vanuit, puur omdat deze startpost echt niet moeilijk is, en je dit makkelijk in 5 minuten gelzen kunt hebben. Ik hoop dat de modjes hier ook een beetje op gaan letten.

Er geldt trouwens - nog steeds - dat als je vind dat er iets in de startpost moet komen, je dat gewoon mag mailen en/of melden in dit topic!! Hoe meer informatie we hebben van TFT's hoe meer we kunnen dicussieren, en/of advies geven.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:31:
[...]
Deze is goed betaalbaar. Ik gebruik het scherm voor af en toe een game en ik surf/tekstverwerk aardig wat.
Ehm, dan zou ik gewoon voor een PVA/MVA scherm gaan en al helemaal niet voor een overdrive TN paneel. Je merkt waarschijnlijk het verschil niet eens tijdens het gamen (reactietijd wordt zwaar overdreven), maar de andere punten (werkzaamheden) merk je het zeker wel. De kleurweergave, inkijkhoek (ook verticaal), etc. lijken mij dan veel belangrijker. Ik zou ook letten op bijv. een goede voet etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 20-08-2005 12:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen.

Ik zit te twijfelen tussen een Samsung 710T en een Samsung 730BF.
Is er een groot verschil tussen de twee, afgezien van de prijs?

Welke van de twee heeft betere interpolation ( 1024x768 ipv 1280x1024 ). Het gaat nog wel ff duren voordat ik een nieuwe videokaart ga kopen, vandaar dat ik de interpolation belangrijk vind.

Ik dank jullie bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:53:
Beste mensen.

Welke van de twee heeft betere interpolation ( 1024x768 ipv 1280x1024 ). Het gaat nog wel ff duren voordat ik een nieuwe videokaart ga kopen, vandaar dat ik de interpolation belangrijk vind.

In principe is het enige verschil de snelheid van de monitor. Dit is alleen van belang als je echt veel snelle games speelt. (wat me niet waarschijnlijk lijkt met de relatief oude videokaart die jij hebt) Het design is natuurlijk ook nog een verschil, maar je zult zelf moeten bepalen welke jij mooier vind.

Qua interpolatie zullen ze of gelijk zijn, (de TFT's zijn van dezelfde fabrikant) of de 730BF zal beter omdat het een nieuwere monitor is. Ik denk trouwens niet dat iemand weet welke beter is, er zijn maar weinig mensen die de monitoren tegelijkertijd hebben zijn draaien. (in de winkel uitgezonderd, maar daar kan je niet echt de kwaliteitsverschillen zien)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:03
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:53:
Beste mensen.

Ik heb zelf een 930BF staan.. Als ik je advies moest geven dan zou ik nog ff wachten met een TFT kopen totdat je wel in de native resolutie kan spelen, de beeldkwaliteit is gewoon een stuk minder als je dat niet doet (beeld wordt wazig door de interpolation).. Of je moet het niet erg vinden om met zwarte randen te spelen natuurlijk, dat kan ook nog.. Maar ik vind dat zelf ook niks.. Volgens mij is dit alles op zo'n beetje alle TFT's ongeveer hetzelfde, dus ook de 710T of 730BF..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie van een 173P+ petitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:04:
Wat denken jullie van een 173P+ petitie?
je zit weer oneliners te posten, alhoewel dit wel een goede is

Op zich een goed idee, maar hoe wil je dat uitvoeren dan? Zoveel mensen zitten hier ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:42:
[...]

je zit weer oneliners te posten, alhoewel dit wel een goede is

Op zich een goed idee, maar hoe wil je dat uitvoeren dan? Zoveel mensen zitten hier ook weer niet.
Samsung Benelux mailactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag na o.a. de ervaringen uit dit topic gelezen te hebben bij de MediaMarkt Rijswijk de Samsung 730BF gekocht. Moet komende week alleen nog even terug om de 40 euro terug te krijgen op mijn aankoop want bij Yorcom (binnen de straal van 30 km ;) ) verkopen ze hem voor €309. Ik heb geen dode pixels en zal na een weekje gebruik een review(tje) schrijven voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt de 173P+ dan ook niet naar België?
Ik zie het niet echt zitten om nog langer te wachten op de 770P.
Wat is momenteel de beste all-rounder?
730BF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:22:
730BF?
Als je de OP leest zou dat de Fujitsu Siemens P17-2 moeten zijn (Overdrive PVA panel). aangezien de andere twee hier niet verkrijgbaar zijn...

De 730BF heeft een Overdriven TN panel die het juist geen allrounder maakt (kleine inkijkhooek, lager contrast, maar minder ghosting). Als je juist hardcore gamer bent is dit dan weer wel het scherm voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 10:22:
730BF?
Lindsay in het 19"topic

Wat voor scherm wil je nou kopen, 17"of 19"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:31:
[...]

Lindsay in het 19"topic

Wat voor scherm wil je nou kopen, 17"of 19"?
Ik twijfel nog tussen 17" en 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:11:
[...]
Als je nu is fatsoenlijke zinnen gaat typen, vorige kreeg je er ook al een waarschuwing voor.

Ten tweede: Zou je dan niet is beginnen met kiezen tussen 19" en 17"? Met overdrive MVA/PVA is in 19" veel meer keuze, en met 17" minder. (nu dus nog maar keuze uit 1) Begin daar is aan, Kies een paar schermen uit, en maak een volledig verhaal ervan. Daarna zien we je hier weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:11:
[...]
Zie [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml] voor de discussie tussen 17" en 19". Hier staan waarschijnlijk alle voor- en nadelen wel in genoemd.

Daarnaast klopt wat [rml]blizONE in "[ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 2"[/rml] zegt; de 730BF en de 930BF zijn geen all-round schermen. Voor mensen met minder eisen zullen alle taken er zonder problemen mee uit te voeren zijn, maar stel je meer eisen aan een scherm, moet je gewoon geen gamescherm kopen. Maar dit (en nog veel meer) valt natuurlijk ook allemaal op te maken uit de beide startposts en die zijn dan ook gemaakt om dergelijke "gemakkelijke" vragen in het topic te voorkomen :).

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 21-08-2005 13:01 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Laatst online: 07-02 11:29
Ik heb vandaag dit topic eens goed door zitten lezen en plots is mijn "zin" om een paneeltje te kopen sterk gedaald. Niet zozeer om de prijzen ofzo, maar omdat ik nog tevaak hoor dat zwart niet zwart is. Nou is dat opzich ook een klein beetje mening, maar het laatste wat ik wil hebben is dat als ik 300/400 harde euries op tafel leg voor een TFT is dat zwart "grijs" is.

Wie kan mij vertellen, of tips geven, over welke monitor voor mij geschikt is.

Mijn punten:

-Ik game, maar niet Full-Time (Far Cry, UT oldschool, Doom etc)
-Hecht veel waarde aan het echt zwart zijn van zwart :P nog duidelijk? :)
-Hang veel rond op internet en tekstverwerken gebeurd ook regelmatig.
-Design is niet echt super boeiend, maar moet iig wel de kleur zwart zijn.
-Niet al te duur
-En kijk ook nog regelmatig een DVD'tje..

Is er iemand die denkt het perfecte scherm te hebben/weten?

Ik lees ook steeds meer over PVA oid, is dat interessant voor mij?

:P Ga zo door met dit topic!!

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Een normaal pva/mva zal voor jou waarschijnlijk te traag zijn om goed op te gamen. Met de voorkeuren die je hebt kom je dan al snel bij een overdrive mva/pva terecht. Wat 17" schermen betreft is de Fujitsu-Siemens P17-2 dan het enige scherm dat op dit moment echt verkrijgbaar is, maar daar is volgens mij geen zwarte versie van.

In de startpost staan verder nog 2 overdrive pva schermen van Samsung:
De 173P+: dat is afwachten of die nog naar de Benelux komt.
De 770P: zal hier dan toch wel verkocht gaan worden, maar dat kan ook nog wel even duren. Daarnaast zal het zeker geen goedkoop scherm worden.

Als je echt vasthoudt aan je eisen zal een scherm met een (overdrive) TN paneel minder geschikt voor je zijn.

Wil je echt meer keus, dan zou je, zeker op dit moment, voor een 19" scherm moeten gaan.

En als je twijfels hebt bij een scherm, gewoon zorgen dat je 'm in het echt kunt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkaarS schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 19:19:
Wie kan mij vertellen, of tips geven, over welke monitor voor mij geschikt is.

Mijn punten:

-Ik game, maar niet Full-Time (Far Cry, UT oldschool, Doom etc)
-Hecht veel waarde aan het echt zwart zijn van zwart :P nog duidelijk? :)
-Hang veel rond op internet en tekstverwerken gebeurd ook regelmatig.
-Design is niet echt super boeiend, maar moet iig wel de kleur zwart zijn.
-Niet al te duur
-En kijk ook nog regelmatig een DVD'tje..

Is er iemand die denkt het perfecte scherm te hebben/weten?
Wat PromoX zegt, de Fujitsu-Siemens dus :Y)

Anders kun je ook nadenken over wat je belangrijker vindt: gamen (kortere responstijd, tn-panel) vs. kleurechtheid (diep zwart, mva/pva-panel).

Ook kun je wachten op de nieuwe overdrive mva schermen van Samsung, of voor 19"gaan zoals PromoX al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een IIyama Visionmaster LS902UT. Geweldige monitor. Speel(de) alle spellen op 1280x1024@85hz en alles stond als een plaatje. Na bijna 3 jaar trouwe dienst overleed hij enkele weken geleden. Na een kortstondig rouwproces en begravenis ging mijn interesse uit naar de platte opvolger van de CTR, de TFT.

Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb mij laten voorlichten door een kennis die in de industrieele verkoop van IT spullen zit maar ook veel verstand heeft van TFT's e.d. Natuurlijk ben ik zelf ook de sites afgeweest om links en rechts eens te polsen, dus responsetijd e.d. werden nieuwe begrippen waarmee je rekening moest houden.
Hij adviseerde gelijk de Samsung (type weet ik niet meer) maar die lag ruim boven de 300 Euro en dat vond (en vind) ik nog steeds te duur. De 2de optie was de Acer AL1715 en ook mede door de goede garantie voorwaarden, de look en de snelle responsetijd (12ms) was de keus definitief.

Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
Of de kleurweergave beter/natuurgetrouwer is weet ik niet. Ik kan de monitor er tenslotte niet meer naast zetten om te vergelijken. Wel is alles, met name in de games, voor mijn gevoel echt veel scherper geworden, een verademing.

Ghosting, Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Omdat ik al voorbereid was door te lezen en te vragen heb ik een TFT met een goede rs gekocht die dus geen last veroorzaakt in games, want daarvoor wordtie nu eenmaal het meeste gebruikt.
Wel heb ik persoonlijk erg veel hinder van de helderheid. Wanneer ik in Windows werk, zo ook nu met het typen van deze review, dan moet ik een lamp schuin naast mij hebben want anders is alles veels te fel. In de games heb ik hier geen last van.
Ik heb al van alles geprobeerd. De instellingen van de monitor verandert, minder helderheid e.d. om het beeld wat donkerder te krijgen hielp niet veel. De gamma naar beneden helpt qua felheid wel maar dan worden de letters weer onleesbaar, daarom dus die lamp als workarround. Ook wanneer ik de instellingen aanpas in de driver van de videokaart (Asus X800XT PE) helpt niks. Het probleem is dat ik geen goede balans kan vinden. Zet ik hem in Windows donkerder dan zien mijn games in een nachtmissie oid er niet uit, echt pikzwart. Powerstrip helpt overigens ook niet.

Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)

De manier waarop alles eruit ziet en voelt is niks aan te merken.

Ten slotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
  • TFT
  • Ruimtebesparend
  • licht
  • scherper beeld
Nadelen
  • duur....?
  • balans helderheid in Windows en games

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaars
  • Laatst online: 07-02 11:29
Bedankt voor de tips. Ik wacht het allemaal wel lekker af. Mijn Hansol 710A :P haha houdt het vast nog wel even vol.
in de startpost staan verder nog 2 overdrive pva schermen van Samsung:
De 173P+: dat is afwachten of die nog naar de Benelux komt.
De 770P: zal hier dan toch wel verkocht gaan worden, maar dat kan ook nog wel even duren. Daarnaast zal het zeker geen goedkoop scherm worden.
En hier gaan ik op wachten :9

het internet is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Zou je ook kunnen vertellen wat voor type Acer jij hebt? Weten weten we ook waarover dit gaat. ;) Voor de rest bedankt voor je review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ook is er nu navigatie ingekomen, zodat de mensen die de startpost wel gelezen hebben meteen naar bijvoorbeeld de schermen kunnen gaan.
Goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Er zit geen patent op, dus je mag hem overnemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het septembernummer van PC Magazine:

Lcd-monitoren - Massatest achtentwintig 17-inch monitoren

Windows Vista - Eerste blik op de opvolger van Windows XP

Desktopvervangers - 10 notebooks die uw desktopmachine overbodig maken

Fotoprinters - Druk zelf uw digitale foto's af

Kinderen en internet - Online gevaren in kaart gebracht

Op onze cd-rom: de allernieuwste uitvoering van de Divx-codec en -speler, versie 6. Inclusief de beste aanvullende codecs, rippers en spelers. Verder hebben we mooiste geografische softwarepakketten van dit moment op cd gezet: Google Earth, Nasa World Wind en Terra Explorer.

http://pcmagazine.zdnet.nl/home.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:10:
In het septembernummer van PC Magazine:

Lcd-monitoren - Massatest achtentwintig 17-inch monitoren

http://pcmagazine.zdnet.nl/home.cfm
Heb je ook uitslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik ga hem van de week halen.
Meestal kan je de test na een paar weken ook op internet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Dat backlight wat doorstraalt heet backlight leakage, en dat kan voorkomen als het paneel slordig in de behuizing is gezet(en de behuizing tegen het paneel aandrukt)
Ik heb sinds vandaag een Samsung 730BF en ik heb dus last van backlight leakage. Is dit een reden om hem terug te brengen? Het kan dus ook zonder, als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 08:36:
[...]

Zou je ook kunnen vertellen wat voor type Acer jij hebt? Weten weten we ook waarover dit gaat. ;) Voor de rest bedankt voor je review!
Sorry voor het ongemak, heb het inmiddels aangepast.

Denk je dat iemand nog op het helderheid "probleem" gaat reageren?

doei doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
Ik kan het helaas niet vinden op de site van samsung, kan iemand mij vertellen hoe zwaar en hoe diep (cm) de Samsung Syncmaster 730BF is? Ik ben op zoek naar een nieuw scherm voor gamen maar deze moet wel draagbaar zijn ivm lan-party bezoekjes met als vervoermiddel de trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Hier staan alle gegevens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:06
@Tigertje, dank je wel! Hier was ik naar op zoek.

Wow, maar 1,75 cm diep, geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dus op zoek naar een nieuw scherm, dat vooral zal gebruikt worden om te gamen en mijn voorkeur gaat naar een Iiyama E431S–B,17
Maar bij deze http://www.qsupp.nl/index_qsupp.html winkel waar ik hem wil bestellen, staan de volgende specificaties over dit scherm:

Effectieve beelddiagonaal bxh 270x338 mm
Inkijkhoek Hor./Vert. 150/135 graden
Reactietijd 8 msec
Type TFT TN Wide Angle
Dotpitch 0.26 mm
Helderheid 300 cd/m2
Contrastverhouding 500:1 <--------Moet dit geen 700:1 zijn, of is dit nog het oude model??
Aantal kleuren 16.2 miljoen
Horizontale Synchronisatie 24–80 kHz
Vert. Synchronisatie 55–75 Hz
Max. Resolutie 1280x1024
Signaalingang Analoog D–Sub
Vesa Type 100
Signaalingang Digitaal DVI–D
Stroomverbruik 39 W
Gewicht 4.1 Kg
Afmetingen bxhxd 368x379x188 mm
Speakers Ja
Vesa Ja

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:55:
Ik ben dus op zoek naar een nieuw scherm, dat vooral zal gebruikt worden om te gamen en mijn voorkeur gaat naar een Iiyama E431S–B,17
Maar bij deze http://www.qsupp.nl/index_qsupp.html winkel waar ik hem wil bestellen, staan de volgende specificaties over dit scherm:

Contrastverhouding 500:1 <--------Moet dit geen 700:1 zijn, of is dit nog het oude model??
Dit lijkt inderdaad te gaan om het oude model. Hij staat echter als nieuw type (B3) in de pricewatch. Je zou voor de zekerheid 's na kunnen vragen om welk model het precies gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 23-08-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een tft gespot bij paradigit (site): de iiyama 17" TFT X436.

Deze ben ik hier nog niet tegengekomen (nu is 8ms ook niet echt een vernieuwing) maar het desgin stond me wel aan. Het enige wat ik in de specs tegenkwam was dit:

Viewing zone: Horizontal 150/135
Right/Left 75/75
Up/Down 75/60

Viewing zone (cr >5) Horizontal 170/165
Right/Left 85/85
Up/Down 85/80

Wat moet ik nu opmaken uit die viewing zone (cr> 5) ? Ik ben dit nog niet tegengekomen

de specs: http://www.paradigit.nl/pdf/10010566v.pdf

(ps. in de start post staat in het tabelletje: doelgroep bij TN: Die-hard gamer en bij overdirve-TN: Gamer... moet dit niet andersom zijn?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 21:06 . Reden: (link naar specs) + typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Een klein verzoekje.. ik heb deel 1 en 2 zitten doorspitten maar ik kan geen ervaringen vinden over de Acer 1751AS. google krijg ik ook niets op te zien qua reviews.. vind ik eigenlijk een beetje jammer want ik vind het een prachtige monitor om te zien en ook de specs zijn zeker niet lelijk.

Zou iemand zijn ervaringen met deze monitor kunnen posten?

MVG joon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromoX schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

Dit lijkt inderdaad te gaan om het oude model. Hij staat echter als nieuw type (B3) in de pricewatch. Je zou voor de zekerheid 's na kunnen vragen om welk model het precies gaat.
Maar is het verschil nu echt zo groot tussen een contrastverhouding 500:1 en 700:1?? Wat ga je merken bij een 500:1, dat de kleur zwart niet echt zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag PCMagazine gekocht en daarin stond een lcd-schermen test van 28 tft's. Het eerste dat mij opviel was dat er geen een iiyama bij zit.
Daarnaast vind dat ze heel weinig per monitor bespreken. Opzich niet gek als je 28 monitoren test :P
De redactie testte op ergonomie, afwerking, uitrusting, connectiviteit, uniformiteit, kleur, grijswaarden, witniveau, streaking, interlace-flikkering, leesbaarheid en dvd-weergave. Per onderdeel kan het scherm 5 punten halen. Het gemiddelde van al die punten is het eindoordeel.

De aanraders volgens de redactie zijn: De AG Neovo F-417. Deze omdat die heel goedkoop is en de kwaliteit behoorlijk is.
Een andere aanrader was de duurdere Sony SDM-HS75P. Deze scoorde op alle vlakken goed. Ik betwijfel of die bij gamers zal bevallen, maar dat even terzijde.
De derde aanrader was een multimedia scherm van Samsung, met tv tuner etc. Niet relevant voor hier denk ik.

Een hier veel genoemde monitor, de Samsung 730BF krijgt als eindoordeel 3,5 punt. Ze vonden het een goede monitor, met een mooi contrast en goede kleurweergave. Alleen de achtergrondverlichting is niet egaal.

De Acer AL1751AS krijgt ook als eindoordeel 3,5 punt. Ze gaven als commentaar dat de beschermende glasplaat voor reflecties zorgt bij donkere beelden. De kleurweergave vinden ze ook niet perfect. Rood lijkt meer oranje. Bij fijne lijnpatronen heeft het scherm extreem veel last van interferentie.

Al met al is het niet echt een test waar wij heel veel aan hebben. Wij kunnen beter gebruik maken van userreviews hier. PCM beschrijft de schermen te oppervlakkig om een goed oordeel te geven. (bijv. bij leesbaarheid hebben alle schermen 4 punten. Lijkt me sterk dat het bij allemaal hetzelfde is.maarja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Samsung SyncMaster 730BF voor iemand gehaald. Nu zat er een DVI kabel bij, maar wat mij opviel, is dat er zes pinnen in het midden 'missen'. Is dit normaal of heb ik een of andere vreemde DVI kabel in mn bezit. Even in code een DVI kabel zoals ik gewend ben en de DVI kabel die ik erbij kreeg:

code:
1
2
3
     .  .  .      .  .  .              .  .  .  .  .  .  .  .  
---  .  .  .      .  .  .         ---  .  .  .  .  .  .  .  .
     .  .  .      .  .  .              .  .  .  .  .  .  .  .

Iemand enig idee of de bijgeleverde kabel voldoet?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je even in het topic van de 19 inch monitoren kijken. Daar staat het uitgelegd.

Hier de link:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059678//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:49:
[...]
Maar is het verschil nu echt zo groot tussen een contrastverhouding 500:1 en 700:1?? Wat ga je merken bij een 500:1, dat de kleur zwart niet echt zwart is?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat het nieuwe model altijd aan te raden is boven het oude. De prijs van de nieuwe versie is ook niet echt veel hoger, dus daar hoef je het niet voor te laten.
joon schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:21:
Een klein verzoekje.. ik heb deel 1 en 2 zitten doorspitten maar ik kan geen ervaringen vinden over de Acer 1751AS. google krijg ik ook niets op te zien qua reviews.. vind ik eigenlijk een beetje jammer want ik vind het een prachtige monitor om te zien en ook de specs zijn zeker niet lelijk.

Zou iemand zijn ervaringen met deze monitor kunnen posten?
Er zijn in ieder geval 2 mensen die 'm hebben:
[rml]rob.reichardt in "[ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 2"[/rml]
[rml]plens in "[ 17" TFT] De ultieme TFT - deel 2"[/rml]

Wel jammer dat dan toch weer een user review uitblijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De enorm veeleisende gebruikers in dit 17" topic (welke niet met velen zijn volgens mij) hebben te wachten op de Samsung 770p. Als deze aan de verwachtingen voldoet zal hij een nog dieper zwart weergeven dat CRT's, zal hij slechts minieme ghosting en voor velen geen ghosting vertonen, zal de uniformiteit en kleurechtheid zonder aanpassingen erg goed zijn, kijkhoek supergroot, enorm verstelbare voet, ingebouwde USB hub etc. etc. Ik verwacht een prijs van zeker 400-500 euro, een prijs acceptabel voor een klein aantal mierenneukers, waartoe ik misschien wel hoor.

Hier nog een beursfoto:
Afbeeldingslocatie: http://www.rol.ru/pictures/it/news/sync770p.jpg
dubbele punt r !
spk2go schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:51:
Er zit geen patent op, dus je mag hem overnemen.
Alleen het stukje code is genoeg danku daarvoor :)

[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 24-08-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
Yokozuna schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:08:
De enorm veeleisende gebruikers in dit 17" topic (welke niet met velen zijn volgens mij) hebben te wachten op de Samsung 770p. Als deze aan de verwachtingen voldoet zal hij een nog dieper zwart weergeven dat CRT's, zal hij slechts minieme ghosting en voor velen geen ghosting vertonen, zal de uniformiteit en kleurechtheid zonder aanpassingen erg goed zijn, kijkhoek supergroot, enorm verstelbare voet, ingebouwde USB hub etc. etc. Ik verwacht een prijs van zeker 400-500 euro, een prijs acceptabel voor een klein aantal mierenneukers, waartoe ik misschien wel hoor.
Sinds de 173p+ niet meer uiktomt hier, zit ik nu ook te wachten op dit schermpje :)

momenteel zit ik met een wazige 15" crt, dus ik denk dat die tft wel een enorme verademing zal zijn, zoals ik ooit had toen ik mn 17"crt kocht, die zag er al super scherp uit voor mij :p

ik denk dan, je kunt beter onmiddelijk een degelijk scherm kopen, dan weer opnieuw te investeren in een scherm omdat je na een jaar toch beslist hebt dat je meer en echtere kleuren wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ik denk dan, je kunt beter onmiddelijk een degelijk scherm kopen, dan weer opnieuw te investeren in een scherm omdat je na een jaar toch beslist hebt dat je meer en echtere kleuren wilt
Zo is het maar net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat de twijfelen tussen de iiyama 431S (de nieuwe versie) en de samsung 730BF.
Ik heb gekozen voor de 730BF, het is echt een super scherm. Mooi beeld hoor!! En alle kleuren zijn zoals het hoort, zwart is echt zwart etc.
Een review schrijven kan ik niet echt, ben een verschrikkelijke n00b :|

Afbeeldingslocatie: http://img309.imageshack.us/img309/3060/afbeelding016kl22nd.jpg

offtopic: bijna dezelfde opstelling als Shr3d :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
* Xander heeft een schoonmaak vraagje.

Schoonmaken met safeclean en een CHUX reinigingsdoekje werkt prima, vlekken verdwijnen direct.
Máár, ik laat hierbij strepen achter. Niet direct zichtbaar bij gebruik, wel zichtbaar als het scherm uitsta en ik in een hoek van 90 graden tot het licht naar mijn scherm kijk. Ook niet echt de bedoeling.
Als ik hem gewoon afpoets met water zijn die strepen direct weg. Opzich werkt het goed: Safeclean gebruiken voor de vlekken, dan water gebruiken om de strepen van de safeclean weg te poetsen, maar dit lijkt me toch niet echt ideaal. (iig zou ik gedestilleerd water moeten gebruiken voor het geval het onder de rand weg loopt lijkt me :X)

Meer mensen die strepen krijgen na gebruik van safeclean? Of ligt dat aan mij? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:08:
Ik zat de twijfelen tussen de iiyama 431S (de nieuwe versie) en de samsung 730BF.
Ik heb gekozen voor de 730BF, het is echt een super scherm. Mooi beeld hoor!! En alle kleuren zijn zoals het hoort, zwart is echt zwart etc.
Een review schrijven kan ik niet echt, ben een verschrikkelijke n00b :|

[afbeelding]

offtopic: bijna dezelfde opstelling als Shr3d :P
Wat een mooi scherm :)

Waarom kun je geen review schrijven? Hoef je niet persé 1337 voor te zijn hoor, misschien bekijk jij het geheel wel van een heel andere kant en is dat voor andere mensen wel interessant?

Succes!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
Tigertje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:53:
[...]

Ik heb sinds vandaag een Samsung 730BF en ik heb dus last van backlight leakage. Is dit een reden om hem terug te brengen? Het kan dus ook zonder, als ik het goed begrijp.
ik heb ook net een 730BF gekocht, en ik heb er ook last van. Boven en onder, je ziet t alleen maar op een helemaal zwart beeld. Ik heb dr verder niet echt last van ofzo, maar is dit idd een fout en is het normaal niet zo?

• Inflatable
dribbel schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:15:
[...]

ik heb ook net een 730BF gekocht, en ik heb er ook last van. Boven en onder, je ziet t alleen maar op een helemaal zwart beeld. Ik heb dr verder niet echt last van ofzo, maar is dit idd een fout en is het normaal niet zo?
Nou weet ik natuurlijk niet hoe het erbij jullie uitziet, maar op mijn 930BF zie ik ook wat leakage met een helemaal zwart scherm in het complete donker.. Dat is volgens mij wel normaal bij een TFT, je moet je daar dus niet blind op staren..

• Tigertje
Inflatable schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:33:
[...]

Nou weet ik natuurlijk niet hoe het erbij jullie uitziet, maar op mijn 930BF zie ik ook wat leakage met een helemaal zwart scherm in het complete donker.. Dat is volgens mij wel normaal bij een TFT, je moet je daar dus niet blind op staren..
Ik heb hem inmiddels geruild en het is nu iets minder maar het zit er nog steeds. Dus ik laat het inderdaad nu maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Yokozuna schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:08:
Ik wacht hier dus ook op, en ik denk (weet vrijwel zeker) dat dit scherm aan de verwachtingen gaat voldoen, mits de 173P plus aan de verwachtingen voldoet. Ik weet namelijk vrijwel zkeer dat in de 173P plus en de 770P hetzelfde panel zit, alleen is hij hier wat scherper (= sneller) afgesteld.

Ik heb even een Poll aangemaakt om te kijken hoeveel mensen een 770P (denken te) gaan kopen.
Poll: Ga jij voor de Samsung 770P?
Ja, ik wil alleen het beste
Nee, ik vind hem te duur voor een 17" TFT
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=87300&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tigertje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:04:
[...]

Ik heb hem inmiddels geruild en het is nu iets minder maar het zit er nog steeds.
Dus ik laat het inderdaad nu maar zo.
Ik heb er ook ietsjes 'last' van bij m'n Ilyama E431S-S3 scherm, mja
is ook alleen te zien tijdens het opstarten (heel zwart scherm) dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook te kijken naar een goede tft scherm en de samsung 770P zal een heel goed scherm worden. Maar wanneer komt dit scherm dan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:39:
Ik zit ook te kijken naar een goede tft scherm en de samsung 770P zal een heel goed scherm worden. Maar wanneer komt dit scherm dan uit
Ik heb begrepen dat Salland zegt dat de 770P in november bij hun is.

Voor de rest zijn er behoorlijk wat mensen die toch voor de 770P gaan, en dat had ik niet verwacht. Dat betekend dus dat we eind november / begin december een mooie partij reviews kunnen verwachten over dit scherm.

Ondertussen heb ik de startpost ook aangepast. De 173P plus is (ik hoop tijdelijk) verdwenen, samen met de Iiyama 340S. De eerst omdat hij dus waarschijnlijk niet in Europa komt, en de twede omdat de 341S ondertusen dezelfde specificaties heeft met DVI. Ook zijn er kleine wijzigingen in de tekst.

[ Voor 22% gewijzigd door Krisp op 27-08-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na het verdrijnen van de 173P+ heb ik mijn zinnen op de P17-2 gezet. Helaas kan ik nergens een winkel vinden waar het scherm ook te zien is?

Dan nog even over ghosting. Van de week ben ik bij de mediamarkt gaan kijken om eens wat referentiemateriaal te krijgen. Er speelde een demo van een zwart-wit geblokte airboarder die snel ronddraaide. Alle monitoren hadden duidelijk last van ghosting bij deze snelle beelden, ook 12 ms modellen. Nu mijn vraag: als ik Windows vensters versleep, heb je dan ook last van ghosting? Dus bij ongeveer 12 ms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik had een Viewsonic VP912s (12ms 19" TN panel) en daar zag je duidelijk wat ghosting/streaking bij het verslepen van vensters in windows ja. Bij de Samsung 710T (12ms 17" TN panel) was dat weer minder.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 27-08-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik vind het erg jammer dat de 173p+ niet meer uitkomt hier, want het design van de 770 vind ik niet zo mooi. Maar misschien is het ook een kwestie van wennen. Ik heb namelijk ook geen zin een monitor te kopen om de looks als je weet dat die Samsung beter is. Hij is ook erg veelzijdig trouwens.
Het design van de 730BF vind ik trouwens wél errug mooi (zoals bijna iedereen hier).

[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 27-08-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
Hmm eens even aardig dit topic doorgespit. Erg handy, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit:

Ik ben op zoek naar een goeie 17" TFT.
Wat doe ik erop: Af en toe game, af en toe fotootjes bewerken.
Nou zijn die all-round overdrive MVA/PVA schermen best duur en vraag ik me dus nu met name af:

Merk je echt het verschil tussen 16.2 en 16.7 milj. kleuren? Contrast verschil tussen MVA en TN panel vind ik iets minder belangrijk, maar als ik nou met 16.2 milj. kleuren echt "kleuren mis" vind ik dat wel beetje jammer tijdens het stoeien met mijn foto-verzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hangt er vanaf op welk level je bezig bent met fotobewerking etc. :) Als het gewoon voor de wat minder serieuze hobby is, dan voldoet een TN paneel met 16.2miljoen kleuren waarschijnlijk wel, getuige de tevreden reacties. Sommige mensen fotoshoppen nog liever op hun TN paneel met 16.2 miljoen kleuren ipv. hun CRT met 16.7 miljoen kleuren, omdat ze door de scherpte van het beeld details zien die ze op hun CRT niet zagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 28-08-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 20:45
Goeie dag allemaal! Na het doorlezen van dit gehele topic EN de zoekfunctie gebruikt te hebben, heb ik nog geen antwoord gevonden op mijn vraag. Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een tft-scherm aan te schaffen in plaats van mijn LG studioworks crt-scherm.

Ik ben lang bezig geweest met winkel af te gaan om schermen te bekijken in real life en toen viel mij op dat er schermen zijn die een glasplaat voor het scherm hebben zitten. Dit beviel mij erg goed en daarom viel mijn oog op de AG neovo E17B of E19B. Heeft iemand ervaringen met dit scherm, of redenen om dit scherm niet te nemen?

Alvast bedankt,
GraphXfreak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 05:53
GraphXfreak schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:05:
Ik ben lang bezig geweest met winkel af te gaan om schermen te bekijken in real life en toen viel mij op dat er schermen zijn die een glasplaat voor het scherm hebben zitten. Dit beviel mij erg goed en daarom viel mijn oog op de AG neovo E17B of E19B. Heeft iemand ervaringen met dit scherm, of redenen om dit scherm niet te nemen?
Reden om het niet te nemen? Er zit een glasplaat voor? :X :D

Hou er dan iig rekening mee dat je sneller reflecties krijgt, juist door die glasplaat. Je moet met het opstellen van je scherm dan veel bewuster zorgen dat er geen licht op valt dan je met andere schermen moet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
GraphXfreak schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:05:
Goeie dag allemaal! Na het doorlezen van dit gehele topic EN de zoekfunctie gebruikt te hebben, heb ik nog geen antwoord gevonden op mijn vraag. Ik ben van plan om binnen afzienbare tijd een tft-scherm aan te schaffen in plaats van mijn LG studioworks crt-scherm.

De E17B zou ik sowieso niet nemen, omdat dat scherm gewoon verouderd is. De E19B heeft wel redelijke spec's, maar blinkt nergens in uit. Als ik dus zou moeten kiezen tussen die 2, zou het de E19B worden. Overigens staat die niet in de pricewatch, dus ik weet niet waar die te koop is? de E19B is trouwens een 19" TFT, dus dan kan ik je verwijzen naar het 19" topic. :)

Andere kandidaten die ik erg mooi vind is de Samsung 730BF, en ook de Sony schermen, al worden die hier weinig gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Paar dagen geleden een Acer AL1751As aangesloten bij mijn oom, en ik moet zeggen dat het een erg mooi scherm is! Er zit geen glasplaat voor, maar in plaats daarvan een soort plastic plaat vlak voor het paneel zelf, dus niet zoals bij die Xerox schermen, dat het eigenlijk op de behuizing ligt. Hierdoor heb je weinig weerspiegeling van beeld en licht, wat wel prettig is, maar toch bescherming voor je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe up-to-date de schermen zijn die in het begin staat bij het kiezen van het juiste scherm.
Dus ik vraag hier nu maar even welke voor mij het meest geschikt zou zijn..?

Ik doe veel aan website-ontwikkeling en gamen. Eigenlijk zou ik mezelf allround noemen want ook zie ik af en toe een film.
Ik zoek een 17"
Rond de 250 euro, liever niet meer.

Iemand een aanbeveling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:43:
Ik weet niet hoe up-to-date de schermen zijn die in het begin staat bij het kiezen van het juiste scherm.

Ik doe veel aan website-ontwikkeling en gamen. Eigenlijk zou ik mezelf allround noemen want ook zie ik af en toe een film.
Ik zoek een 17"

Iemand een aanbeveling?
Die lijst is behoorlijk up to date, eigenlijk iets te up to date, omdat nog niet alle schermen die in de startpost staan uit zijn.

Ik denk dat jij voor de Iiyama E341s, de Hyundai L72D, of de Acer AL 1722HS moet gaan. Deze staan allemaal in de startpost, en hebben een prijs van ongeveer 250 euro. De Samsung 730BF is eigenlijk beter, maar dar betaal je dus ongeveer 50 euro meer voor.

Ik hoop je hiermee goed geholpen te hebben, en dat je volgende keer wat meer inzit toont. (onderin staat de laatste wijzigingsdatum, die is nog van zaterdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:43:

Ik zoek een 17"

Iemand een aanbeveling?
Ik kan je de Ilyama E431S aanprijzen.
Ikzelf heb de zilveren versie (nu 292,50 bij Yorcom. Ik had 'm voor 266,50 'n maand geleden >:) )
De zwarte respectievelijk beige versie kost 279,95. Supergoed scherm om op te gamen. Geen last van ghosting/ frameskipping. Kleurweergave is gewoon super. Van webdesignen weet ik niks af, maar volgens mij heb je hier ook geen specifiek soort scherm voor nodig!? Films afspelen is ook gewoon relaxed. Dvd'tje erin en boem. net of je tv kijkt. Tsjaa hij zit misschien iets boven je budget, maar ik kan je dus deze aanraden. Voor meer info check mijn review -->Review Ilyama E431S-S3

@ Spk2go: heb jij geen werk/ school ofzo, dat je zoveel post :) Computercase al gemod? Mijne is nog steeds normaal :D

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 29-08-2005 14:07 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
CLB schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:05:
[...]

Ikzelf heb de zilveren versie (nu 292,50 bij Yorcom. Ik had 'm voor 266,50 'n maand geleden >:) )
De zwarte respectievelijk beige versie kost 279,95. Supergoed scherm om op te gamen. Geen last van ghosting/ frameskipping. Kleurweergave is gewoon super. Van webdesignen weet ik niks af, maar volgens mij heb je hier ook geen specifiek soort scherm voor nodig!? Films afspelen is ook gewoon relaxed. Dvd'tje erin en boem. net of je tv kijkt. Tsjaa hij zit misschien iets boven je budget, maar ik kan je dus deze aanraden. Voor meer info check mijn review -->Review Ilyama E431S-S3

@ Spk2go: heb jij geen werk/ school ofzo, dat je zoveel post :) Computercase al gemod? Mijne is nog steeds normaal :D
Ik mag me hier bij aansluiten.
Ik heb werk, en school, alleen ik heb deze week geen werk en geen school (5 september pas) dus je ziet mij van de week nog lekker veel posten. Aan modden ben ik nog niet toegekomen, die dremel ligt klaar, alleen ik moet hem nog ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet kunnen wachten :/ en ben naar de mediamarkt geweest.

Een philips 170C 17" is het geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:34:
ik heb niet kunnen wachten :/ en ben naar de mediamarkt geweest.

Een philips 170C 17" is het geworden
Haha jij bent ook gaar!
Maaruhm bevalt die 'n beetje
(die smiley was ietwat dubieus namelijk?)
Hoe duur was die uiteindelijk?
Waarom heb je nu opeens die gekocht eigenlijk?
Wel 'n review schrijven heh, die verwachten we nu gewoon :)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 29-08-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Sinds eind vorige week een Hyundai L72D+ in huis.

Ik had een budget van zo'n 250 euro en wilde voor dit geld technisch het beste scherm met nul defecte (sub)pixels. Uitgaande van een bedrag van plm. 25 à 50 euro voor de extra garantie zou het scherm een dikke 200 euro mogen kosten.

Totdat ik op een aanbieding stuitte voor de Hyundai. Hierbij werd een gratis zero defect (sub)pixel garantie gegeven. Met een prijs van 260 euro werd dit 8ms/700:1 scherm daardoor erg interessant. Omdat de pixelgarantie inmiddels niet meer gegeven wordt, heeft het weinig zin om de naam van de shop te vermelden.

Wow, wat een scherm! De enige noemenswaardige ervaring die ik met TFT schermen had, beperkte zich tot de TFT in mijn notebook. Ik heb drie machines naast elkaar gezet om goed te kunnen vergelijken:

Asus notebook met 15" TFT
Desktop met 17" iilyama CRT
Desktop met 17" Hyundai TFT (analoog aangesloten)

Dat de notebook niet erg kleurecht was, wist ik al. De kleuren van de Hyundai waren, op het zicht, identiek aan de kleuren op de iilyama. Maar wat een verschil: Waar fotoos op de iilyama er goed uitzien, spatten ze gewoon van het Hyuydai scherm. Glanzende objecten glanzen veel meer en komen veel natuurlijker over. Als ik het beter zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat het verschil vergelijkbaar is met het verschil tussen video en dvd, echt groot!

Ik heb geen ghosting of andere ongewenste dingen vast kunnen stellen. Ik ben geen gamer dus ghosting heb ik alleen kunnen controleren met DVD's.

Kortom: een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

Haha jij bent ook gaar!
Maaruhm bevalt die 'n beetje
(die smiley was ietwat dubieus namelijk?)
Hoe duur was die uiteindelijk?
Waarom heb je nu opeens die gekocht eigenlijk?
Wel 'n review schrijven heh, die verwachten we nu gewoon :)
Hij was 259, ik geloof dat er een laagste prijs garantie bij zat.
Tot nu toe heb ik niets te klagen.
Het scherm zelf is zilver/grijs van kleur en ziet er mooi uit, wat 'chiquer' dan de meeste andere schermen in die prijsklasse.
Smilie was voor de slechte eigenschap van mezelf dat ik ineens besluit om zo'n aankoop te doen.

Verder is het wennen aan 1280 x 1024 toch wel wat klein. Maar hij komt zoals geloof ik elk scherm het mooiste uit zo.
Tot nu toe heb ik alleen call of duty gespeeld om even snel te kijken hoe het eruit ziet. Mooi en ik moet geen last hebben van vertraging met 12 ms....

Edit: Net ff een film aangezet. Valt me iets tegen, vrij 'korrelig' beeld. Geen idee waar dat dan aan kan liggen, iemand tips om dat iets te verbeteren?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
CLB schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:05:
[...]

De zwarte respectievelijk beige versie kost 279,95.
Wat voor garantie geven ze daar bij? Oftewel moet je nog pixelgarantie en een DVI-kabel kopen, of zit het er in?
(kan het niet op hun site vinden iig)

[ Voor 7% gewijzigd door kingmob op 30-08-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kingmob schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:23:
[...]

Wat voor garantie geven ze daar bij? Oftewel moet je nog pixelgarantie en een DVI-kabel kopen, of zit het er in?
(kan het niet op hun site vinden iig)
Pixelgarantie heb ik er toen bijgekocht a 29,95 (8 dagen)
DVI-kabel moet je er ook los bijkopen (ik betaalde dacht ik 15,- )

't Komt er wel weer bij, maarja ik vond dat ze 'n topservice hadden dus, dan maar iets meer betalen

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 30-08-2005 17:56 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Heeft iemand nog een Iiyama E435S in het zwart staan die ik over kan nemen? Ik wil dus twee monitoren maar de E435 is nergens meer te leveren en heb het liefst twee dezelfde schermen.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 12:24

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Ok, in ieder geval positieve reacties over de Acer AL1751AS.
Wat vinden jullie van de kijkhoek? (vooral omdat die vaak wat minder blijkt te zijn bij schermen met een lage response-tijd)
Is het nog een geschikt scherm om met een stapel vrienden een filmpje te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Uit het 19" topic:
djbuzzz schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:27:
Hmm, kom ineens dit tegen:

http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=312448&cks=PRL

Komt de 193+ nu toch wel in Nederland?
Voor 499 euro een 193P plus kan de volgende twee dingen betekenen:
- De 770P wordt veel te hoog ingeschat, en gaat voor 400 euro over de toonbank, omdat je bij meer als 450 euro jezelf gewoon de markt uit prijst.
- De 173P plus komt ook, en gaat dus voor minder als 400 euro over de toonbank. (denk aan 380 oid)

Deze twee kunnen allebei waar zijn, maar ook allebei niet waar. De tijd zal het ons leren. :) In ieder geval vind ik dit een mooie ontwikkeling, als de 173P plus niet komt, en de 770P is 450 euro of meer stap ik misschien wel over naar 19"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Eerst maar eens zien dat ze die ook daadwerkelijk kunnen leveren. Als dat inderdaad het geval is dan stap ik misschien wel over naar de 19"......ik vind die 770p namelijk gewoon echt lelijk om te zien en de 173p/193p vind ik gewoon errug mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 20:04
Ik ben nu even aan het kijken bij wat leveranciers van me, en eentje heeft momenteel 2 maal de 193P in het assortiment (1 letter verschil in vendorcode) voor dezelfde prijs.
Een andere leverancier heeft een 173P plus in het assortiment, wederom voor dezelfde prijs als de 173P, maar deze heeft ook die 'afwijkende' letter in de code. Deze afwijkende codes zijn niet de codes die op de site van Samsung staan bij de 173P en 193P. Who knows! :9~

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 730BF gekocht bij Mycom Nijmegen. Hij was wel duurder als wat in de pricewatch staat (EU 350), maar ik koop zo'm scherm toch liever in de winkel, dan kan ik de verkoper recht in zijn gezicht aankijken als er iets mis is en ik me eitje kwijt wil >:)
Zeer tevreden over de service, op mijn vraag "Hoe zit dat met dode pixels?" werd geantwoord: als je binnen 8 dagen 1 dode pixel ontdekt kun je hem komen omruilen. Geen extra garantie nodig dus! (niet dat ik die nodig had, heb geen dode pixels of sub-pixels kunnen ontdekken)

Wat me wel opvalt is de ontzettende brightness als je em voor t eerst aanzet, daar moet ik nog even mee stoeien, en de backlight leakage die toch wel opvallend aanwezig is bij een geheel zwart scherm. Deze werd wel wat minder na wat gekloot met die brightness, en verder vind ik het niet zo'n heel probleem (films kijk ik wel op mijn oude 26" philips tv, vind ik toch wat prettiger, lekker vanuit bed of vanaf de bank.)

edit
hm... zie net dat "wel wat duurder" wel mag worden verandert in een stuk duurder....
Naja ben er toch erg blij mee dus wtf....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:53:
Gisteren de 730BF gekocht bij Mycom Nijmegen. Hij was wel duurder als wat in de pricewatch staat (EU 350), maar ik koop zo'm scherm toch liever in de winkel, dan kan ik de verkoper recht in zijn gezicht aankijken als er iets mis is en ik me eitje kwijt wil >:)
Zeer tevreden over de service, op mijn vraag "Hoe zit dat met dode pixels?" werd geantwoord: als je binnen 8 dagen 1 dode pixel ontdekt kun je hem komen omruilen. Geen extra garantie nodig dus! (niet dat ik die nodig had, heb geen dode pixels of sub-pixels kunnen ontdekken)

Wat me wel opvalt is de ontzettende brightness als je em voor t eerst aanzet, daar moet ik nog even mee stoeien, en de backlight leakage die toch wel opvallend aanwezig is bij een geheel zwart scherm. Deze werd wel wat minder na wat gekloot met die brightness, en verder vind ik het niet zo'n heel probleem (films kijk ik wel op mijn oude 26" philips tv, vind ik toch wat prettiger, lekker vanuit bed of vanaf de bank.)

edit
hm... zie net dat "wel wat duurder" wel mag worden verandert in een stuk duurder....
Naja ben er toch erg blij mee dus wtf....
ach, 350 valt wel mee, ik was voor 2 schermen + 2x pixelgarantie en verzenden ook iets van 700 euro kwijt...

en dan had ik exact dezelfde pixelgarantie als jou, als ik binnen 8 dagen 1 pixel kon vinden, dan kon ik hem gewoon omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:53:
en de backlight leakage die toch wel opvallend aanwezig is bij een geheel zwart scherm.
Ik heb hier op mijn bureau nu 3x 930BF en 1x 730BF voorbij zien komen, en wat me opviel was dat de backlight leakage op de 730BF duidelijk te zien was en bij alle 930BF's niet tot nauwelijks.. Kan toeval zijn, ik weet het niet, maar het zou ook kunnen dat de 730BF er structureel meer last van heeft dan de 930BF.. (8>

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 02-09-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om een 730BF te kopen, één van dees dagen. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Is die blacklight leakage echt storend, of valt deze niet zo hart op?
Ik zou een scherm willen dat zowel games als films goed weergeeft. Is dit dan een goed scherm? Of raden jullie dan misschien een ander aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ik zou zeggen ga er een in een winkel bekijken, zet een compleet zwarte achtergrond op, en kijk wat je er zelf van vindt op verschillende brightness settings.. Ik denk dat het per monitor kan verschillen.. Zoals ik al zei, ik heb 3 930BF's gezien die er amper last van hadden, en 1 730BF die er iets meer last van had.. Ik weet niet of dat toeval is, of structureel, daarvoor zou ik meer 730BF's moeten zien..

[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 03-09-2005 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer AL1722hs Review

Hallo mensen,

Ik vond het nu maar eens tijd worden dat ik van mijn scherm een review moest gaan schrijven. Ik heb een Acer AL1722hs, nu precies een week in mijn bezit. Ik heb er de afgelopen tijd heel veel gebruik van kunnen maken wegens vakantie. Ik heb dus mooi de tijd gehad het scherm te testen en nu dus een review te schrijven.

Het scherm waar het allemaal om draait:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65842/thumb.jpg
(klikbaar)

Vorig Scherm
Mijn vorige scherm was een 15" CRT van Trust. Ik had een pc gebouwd, maar had nog een beeldscherm nodig. Mijn voorkeur ging (vanzelfsprekend) uit naar een 17" TFT, maar omdat ik er toen nog geen geld voor had en ik toch een beeldscherm nodig had ben ik via een collega van mijn vader aan dat beeldscherm gekomen. Hij kostte mij €5,- en ik heb me er prima mee gered.

Bijzonderheden
Zoals in de start post al vermeld staat, maakt dit scherm gebruik van het nieuwe TN panel van Samsung. Dat scherm staat garant (blijkt wel) voor mooie en scherpe beelden (mede door de DVI-aansluiting). En met een respronsetijd van 8 ms. is het scherm gewoon erg snel.
De prijs van het scherm viel uiteindelijk ook nog wel mee. €253,01 Bij Salland Automatiseringen in Raalte. (inmiddels al weer €20,- duurder)

http://www.naarsa.nl/cont....php?pid=11944&catId=304#

Ik had geen dodepixel garantie 'gekocht' met als argument dat ik dan waarschijnlijk 50 euro zou weggooien, want ik ging er vanuit dat het scherm gewoon goed was. en die 50 euro heb ik mij bespaard, want tot op de dag van vandaag ben ik vrij van dode (sub)pixels :)

Ook heeft het scherm de Pivot functie, waar door je het scherm 90 graden (rechtsom) bij kunt draaien. Dit kan handig zijn voor mensen die veel met tekstverwerkers werken bijvoorbeeld. Het scherm is makkelijk te draaien en ziet er zo bijgedraaid toch wel apart uit, al zeg ik het zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65843/thumb.jpg
(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65844/thumb.jpg
(klikbaar)

Kleurweergave
De kleuren worden perfect weer gegeven. Er is niets mis mee. Geen rare effecten op het beeldscherm als vervagende kleuren of het zwart worden aan de randen. Zie ook de pic. hieronder. Het is niet mijn eigenlijke desktopafbeelding, maar voor dit stukje heb ik even een desktop van google gehaald om de kleuren te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65849/thumb.jpg
(klikbaar)

Ghosting
Ik speel nog wel redelijk wat games, dus ik vond bij de aanschaf van een TFT dat 'ie wel een snelle responsetijd moest hebben, want als gamer wil je natuurlijk geen Ghosting. De laatste tijd heb ik veel Need for Speed: Underground 2 en Counter Strike: Source gespeeld en het beeld was gewoon goed, mooi en strak. Alles speelde ik op een resolutie van 1280x1024 wat tevens het maximum is voor de TFT.
Zoals gezegd, geen last van Ghosting en spelen als een trein ;)

Contrast & Helderheid
Zo'n TFT is dus echt wel heel wat anders dan een 15" CRT'tje (van Trust nog wel :P) dus het was in het begin wel even wennen aan hoe scherp en helder de TFT wel niet was. Maar daar raak je snel aan gewend. Ik hoefde in het begin alleen maar even de resolutie in te stellen, de helderheid een beetje minder helder in te stellen (standaard ingesteld is het wel érg fel) en toen was ik klaar. Niets meer aan doen. Prachtig allemaal.

Wit is wit, zwart is zwart, groen is groen etc. Kleuren lopen niet vaag in elkaar over. Alles is scherp en een feest voor je ogen.

Kijkhoek
De kijkhoek is 150/135 graden. Groot genoeg in mijn opzicht. Iemand die naast mij zit kan perfect zien wat er allemaal aan de gang is, maar er moeten dan niet veel meer menesen bij komen ;)
fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65845/thumb.jpg
(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65846/thumb.jpg
(klikbaar)

Bouwkaliteit
Acer staat nou nog niet echt bekend om zijn gerenomeerde bouwkwaliteit. Meestal voelen de schermen aan als plastic of een ander goedkoop kunstof materiaal. Bij dit scherm is de bouwkwaliteit het enige dat wel iets verbeterd zou kunnen worden. Het scherm staat stabiel, maar als je het bij wilt draaien of naar de Pivot functie wilt brengen voelt het niet solide. Het wiebelt een beetje en dat is jammer. Maar die enkele keer dat ik aan het scherm zit, neem ik voor lief. Hij doet waar hij voor gemaakt is: goed mijn beeldjes weergeven ;)

Vormgeving
Qua vormgeving zijn de meningen verdeeld. Ik ben er erg over te spreken, maar er zijn ook mensen die hem niet zo bijzonder vinden. Opzich is de kleursamenstelling van het scherm (zilvergrijs scherm met een zwarte voet) een beetje 'common', maar het past goed bij de rest van mijn apparatuur. Wat het scherm een modern effect geeft is het bedieningspanneel. Achter het zwarte glasplaatje aan de onderkant van het scherm bevinden zich 5 ledjes die de functies van de knopjes die zic eronder bevinden weergeven. Leuk gedaan in mijn opzicht. Dat is weer eens wat anders dan die logootjes die in je scherm gekerfd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65847/thumb.jpg
(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65848/thumb.jpg
(klikbaar)

De voet voelt stevig en staat als een huis. Het scherm kan nog wel vrij veel omhoog. Mooi om op ooghoogte te krijgen. Brede mogelijkheden.

De stekkers aan de achterkant bevestigen was even een beetje lastig, omdat je niet erg veel ruimte hebt om ze te bevestigen, maar na een minuutje zitten ze muurvast.
Het scherm wordt voorzien van 'prik' door een externe voeding. Dit is wel beter, want zo wordt ook rekening gehouden met het feit dat het scherm aan de muur gemonteerd kan worden en de TFT dan zijn warmte goed kwijt kan.

Ook zijn er nog 2 speakers in het scherm gebouwd. Deze zijn aan te sluiten dmv. de bijgeleverde audio-kabel. Ik heb niet geprobeerd deze speakers aan te sluiten, omdat het geluid via dit soort speakers meestal niet erg goed is en ik liever mijn eigen (mini-set)Speakers gebruik.

Voor- en Nadelen

Voordelen:
- Snelle Responsetijd,
- Hoog Contrast,
- Prijs (toen ik hem kocht),
- Bedieningsgemak,
- Vormgeving.

Nadelen:
- Niet altijd even solide,
- Gebruik van materiaal.

Mochten jullie nog vragen hebben, of willen jullie meer foto's, dan hoor ik het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 16:49 . Reden: foto's zijn nu thumbnails ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Erg nette review _o_ :)

Hoe zijn de kabels aan de achterkant weggewerkt, is daar een 'kabelgootje' voor aanzwezig? :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de achterkant is geen kabelgootje aanwezig. De stekkers gaan op hun aansluiting en dan blijven de kabels los. 't Is maar net hoe je ze dan zelf wegwerkt. Ik heb een opening in mijn bureau gemaakt en de kabels naar mijn pc geleid. Ze gaan dus direct naar beneden, zodat ik er verder geen last van heb. Maar nogmaals: geen kabelgootje of iets dergelijks aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 01:40:
Ik ben van plan om een 730BF te kopen, één van dees dagen. Maar nu begin ik toch te twijfelen. Is die blacklight leakage echt storend, of valt deze niet zo hart op?
Ik zou een scherm willen dat zowel games als films goed weergeeft. Is dit dan een goed scherm? Of raden jullie dan misschien een ander aan?
Bij mij is de backlight leakage bij compleet zwart scherm duidelijk zichtbaar (denk dus als je films kijkt met zarte randen onder en boven dat dit ook het geval is), maar zoals ik al aangaf ben ik nogal in gevecht met die brightness, het scherm is ontzettend fel, maar als je de brightness helemaal terugdraait, lijken de kleuren zo "flets" (op zich wel logisch natuurlijk, alleen wel jammer dat het niet zo makkelijk is om een middenweg te vinden.)

Persoonlijk vind ik het niet zo heel erg storend, maar zoals ik ook al aangaf (volgens mij) kijk ik films gewoon op mijn tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
http://www.acesdirect.nl/...pecificatie&prodid=141348
En toen kon je een 173P plus kopen voor 279 euro ex BTW (332,01 inc)...

Ik ga nu zelfs geloven dat de 770P voor minder als 400 euro te koop zal zijn...

@ yoko hieronder: ik heb ze gemailed :)

[ Voor 10% gewijzigd door Krisp op 03-09-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, volgens mij verlies ik de weddenschap :) Mail acesdirect even overhoop zou ik zeggen.

edit: Ik heb Samsung zojuist gemailed dat ze per email zeiden de 193P+/173P+ niet te verkopen in NL, maar dat ze wel bij enkele winkels verkocht gaan worden met die sites erbij, ben benieuwd wat ze zeggen.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 03-09-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Pff.....als de ontwikkelingen nu zo gaan dan moet ik maar even wat geld gaan reserveren......ik zal erg blij zijn als de 173P+ ons landje nog even meepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Sinds vandaag de 730 BF in huis en stuk of wat dode pixels. Is wel minder irritant dan de groene die constant aanstond bij de Benq maar blijft balen. Hoeveel pixels zitter er in een streepje van zeg 1 mm? Want die heb ik nl op de plaats waar de windowsklok zit. Nogmaals, er valt mee te leven maar als ik hem daardoor kan omruilen?
Die Benq die ik had was 19" maar vind 17" toch prettiger. Brightness vind ik bij deze beter en wb dat leklicht aan onder en bovenkant: Wel aanwezig maar denk dak dat vannacht in geheel donker beter kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
spk2go schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:18:
http://www.acesdirect.nl/...pecificatie&prodid=141348
En toen kon je een 173P plus kopen voor 279 euro ex BTW (332,01 inc)...

Ik ga nu zelfs geloven dat de 770P voor minder als 400 euro te koop zal zijn...

@ yoko hieronder: ik heb ze gemailed :)
Samsung 171N geeft ie bij mij aan als ik op je link klik

dat zal dus wel veranderd zijn, tis iig niet de 173p+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

dribbel schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:57:
[...]

Samsung 171N geeft ie bij mij aan als ik op je link klik

dat zal dus wel veranderd zijn, tis iig niet de 173p+
Dat dacht ik ook al toen ik het de eerste keer zag 8)7.

Maar als je nog 's goed kijkt:
Samsung 17IN TFT 1280X1024 75HZ 173P PLUS DUAL TCO-03 SILVER IN

Die 1 is een i en staat dus voor 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Samsung 730BF gekocht. De prijs in de winkel was 299 euro, inclusief dvi kabel en 14 dagen pixel garantie (media markt). Als personeelslid ging er nog eens een 20% vanaf :)

Dit is dan ook de reden dat ik dit scherm gekocht heb.

Een uitgebreide review volgt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag ook ff in de Mediamarkt geweest.
Gelijk ff beeldschermen gekeken.
De Samsung 173P en 193P waren idd f*cking mooi.

@ Mastermano: pas maar op, vandeweek krijg je denk heel veel nieuwe collega's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
PromoX schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:02:
[...]

Dat dacht ik ook al toen ik het de eerste keer zag 8)7.

Maar als je nog 's goed kijkt:
Samsung 17IN TFT 1280X1024 75HZ 173P PLUS DUAL TCO-03 SILVER IN

Die 1 is een i en staat dus voor 17 inch.
oohja, ik zie het nu idd

toch zal het wel niet kloppen.... wordt er niet bedoeld "plus dual", whatever dat dual dan ook is, ipv "173p plus". Dan zou dit dus de gewone 173p zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door dribbel op 03-09-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Digibilly schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 16:50:
Sinds vandaag de 730 BF in huis en stuk of wat dode pixels. Is wel minder irritant dan de groene die constant aanstond bij de Benq maar blijft balen. Hoeveel pixels zitter er in een streepje van zeg 1 mm? Want die heb ik nl op de plaats waar de windowsklok zit. Nogmaals, er valt mee te leven maar als ik hem daardoor kan omruilen?
Die Benq die ik had was 19" maar vind 17" toch prettiger. Brightness vind ik bij deze beter en wb dat leklicht aan onder en bovenkant: Wel aanwezig maar denk dak dat vannacht in geheel donker beter kan bekijken.
Ik zou sowieso geen scherm accepteren met een dode pixel, in mijn ogen is dat een defect apparaat.. Omruilen dus bij winkel danwel bij Samsung zelf..

Je hebt trouwens wel veel pech als je dode pixels bij 2 schermen had.. Ik heb heel wat schermen voorbij zien komen hier, maar 9/10 was 100% in orde..

[ Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 03-09-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

dribbel schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:14:
[...]

oohja, ik zie het nu idd

toch zal het wel niet kloppen.... wordt er niet bedoeld "plus dual", whatever dat dual dan ook is, ipv "173p plus". Dan zou dit dus de gewone 173p zijn.
Het typenummer (DE17PSQAQ) is wel van de Plus versie volgens mij. Ook als ik met google zoekt op dit nummer kom ik alleen maar Plus versies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bovendien staat de normale 173P ook op de site. Zou een beetje gek zijn als ze dezelfde er twee keer op zetten.

De normale staat er trouwens voor 350 euro....70 euro duurder dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de starttopic mag wat mij betreft de Eizo L578 bij de Overdrive MVA schermen worden toegevoegd als zeer goede allrounder. Ook in diverse testen (PCM, ChipOnline, PC Consument, etc.) komt deze monitor er gewoon heel erg goed uit, zoniet als beste.
Ik heb dit scherm deze week aangeschaft en ben er tot nu toe zeer tevreden over. In vergelijking met de Samsung 730BF en Iiyama E431S-S3 die ik hiervoor kortstondig had vind ik de beeldkwaliteit beter, zo is er bijvoorbeeld geen enkele backlight leakage te constateren en wat ook erg handig is, is de automatische helderheidsinstelling d.m.v. een lichtgevoelige sensor. Dit werkt gewoon perfect en bovendien: de kleuren zijn echt subliem! Van ghosting ook geen last.
Enig nadeel is de prijs (€555). Maar daar staat dan ook wel weer 5 jaar garantie tegenover. In dit geval dus ook: "alle waar naar zijn geld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Inflatable schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:50:
[...]

Ik zou sowieso geen scherm accepteren met een dode pixel, in mijn ogen is dat een defect apparaat.. Omruilen dus bij winkel danwel bij Samsung zelf..

Je hebt trouwens wel veel pech als je dode pixels bij 2 schermen had.. Ik heb heel wat schermen voorbij zien komen hier, maar 9/10 was 100% in orde..
Volgens de site van Komplett.nl waar ik hem gekocht heb (Alle LCD monitoren houden zich aan de ISO 13406-2 standaard met betrekking tot pixelfouten.) mag een monitor een aantal dode pixels hebben. Enige manier om een andere monitor te krijgen is een beroep te doen op de 7 dagen op proef kopenregel maar daarmee heb ik die Benq ook al "gecancelled". Maar ben met je eens dat elk scherm 100% foutvrij moet zijn.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.