Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Ik ben van plan een 17" TFT bij m'n net nieuwe PC te kopen maar ik zit erover te denken daar een paar maanden mee te wachten tot er meer all-round 17" TFT's uit zijn en de prijzen wat beter liggen. Is dit aan te raden of ligt het niet in de verwachting dat er in enkele maanden (2/3) veel gaat veranderen op deze markt?
Verwijderd
http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=1668&cid=5&pg=1
(Score: 4,5/5 ->Excellent)
[ Voor 17% gewijzigd door Swoosh op 10-08-2005 17:08 ]
Toegevoegd aan de startpost.Swoosh schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:59:
Review van de Samsung 730BF:
http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=1668&cid=5&pg=1

Ik had nooit zo'n groot effect verwacht van magic color. Kan iemand dit bevestigen?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
[ Voor 95% gewijzigd door Remi op 10-08-2005 16:32 ]
Verwijderd
Bovendien vroeg ik me af of het verschil tussen de 600:1 (samsung) / 700:1 (ljama) voor het oog zichtbaar is? Ik meende dat dit met de kleurdiepte te maken heeft? Of heb ik het nu mis?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:52:
Ik zag in deel 1 en 2 dat sommigen twijfelden tussen de nieuwe Iijama E431 en de Samsung 730BF. Ik vroeg me af of deze personen al een keuze hebben gemaakt en wat hun beweegredenen waren voor deze keuze? Ze zijn namelijk beide erg positief beoordeeld en zit zelf ook met dit "dilemma"
wel heb ik 1 scherm met een geheel dode pixel (blijft zwart), dus ik moet even contact opnemen met yorcom om m'n pixelgarantie te claimen
weet iemand hoe dat verder in z'n werk gaat?
verder viel me op dat het beeld ongelovelijk scherp is, stukken beter als m'n oude 19" iiyama CRT.
zodra ik wat meer tijd heb, zal ik even een volledig review schrijven
Ik houd mijn review kort, makkelijker voor mezelf maar volgens mij ook voor de lezer
1. Vorige scherm
M’n vorige monitor was een ouwe 17” Dell CRT, en wat een opluchting is deze H431S. Ik heb er 329,- voor betaald bij Alternate. Ik heb geen enkele dode pixel of sub-pixel.
2. Bijzonderheden
De mogelijkheid om deze monitor alle kanten op te draaien kenmerkt deze monitor, en onderscheidt hem van de E431S. Je kunt hem onhoog en omlaag schuiven, naar voren en naar achteren kantelen en naar links en naar rechts draaien. Interesseert dit je niet, kun je beter naar deze E431S kijken en/of de review van CLB lezen ([rml]CLB in "[ 17" TFT] de ultieme 17" TFT"[/rml]). De schermen van beide monitoren zijn identiek en de E431S is goedkoper.
3. Kleurweergave
Sja, ik vind het gewoon perfect. Het is beter dan mijn oude CRT; ik moet wel zeggen dat die echt al 5 jaar oud was. Spellen, foto’s, internet, Word, alles is strak. Wit is wit en zwart is zwart.
4. Ghosting
Ik heb geen recente spellen, ik heb veel UT (de ‘oude’ zeg maar) en GTA: Vice City gedaan, en dat speelt heerlijk. Rustig aan m’n ogen, zonder ghosting.
5. Overige punten
Ook over het contrast en de uniformiteit van het scherm ben ik zeer te spreken. De kijkhoek is vrij groot, groter dan bij veel laptops en andere TFT’s die ik heb gezien. Maar, helemaal perfect is het nog niet en dit is het enige punt waar mijn CRT beter scoort dan mijn TFT.
Het enige dat een beetje raar is aan de H431S, is dat als ik het scherm in Pivot-mode draai, ik naar mijn idee de monitor niet helemaal ver genoeg kan doordraaien; zo staat het scherm enigszins scheef. Als ik echt een lap tekst ga typen, zal ik een bierviltje onder de voet moeten leggen denk ik, om het scherm recht te krijgen. Misschien doe ik iets fout
Belangrijkste voordelen:
- Opties m.b.t. ergonomie
- prijs/kwaliteit verhouding is imho goed in orde
- scherm simpelweg uitstekend
Nadeel:
- Scherm kan niet ver genoeg doorgedraaid worden in Pivot-mode

(moeilijk te zien, maar de rechterhoek is licht hoger dan de linker)
Hi-res foto's zijn op verzoek te krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Artcore op 10-08-2005 17:38 ]
Supermooie monitor, alleen die voet staat mij niet aan. Dat halve cirkelachtige ietsArtcore schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:20:
Review Iiyama Prolite H431S-B3
2. Bijzonderheden
De mogelijkheid om deze monitor alle kanten op te draaien kenmerkt deze monitor, en onderscheidt hem van de E431S. Je kunt hem onhoog en omlaag schijven, naar voren en naar achteren kantelen en naar links en naar rechts draaien. Interesseert dit je niet, kun je beter naar deze E431S kijken en/of de review van CLB lezen ([rml]CLB in "[ 17" TFT] de ultieme 17" TFT"[/rml]). De schermen van beide monitoren zijn identiek en de E431S is goedkoper.
F*ck ik zie dat m'n foto's niet meer te zien zijn. Even proberen te fixen

EDIT: Sheisse al m'n foto's zijn weg van die internetsite (picturetrail) en ze staan ook niet op m'n computer of digitale camera-geheugenkaartje

Gsus Christ wat ben ik toch 'n p**rdenl*l
[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 10-08-2005 19:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vind 'm helemaal niet lelijk. Voor mij blijft dat scherm een alternatief, voor als het niets wordt met de 173P+ en de 770P.CLB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:23:
[...]
Supermooie monitor, alleen die voet staat mij niet aan. Dat halve cirkelachtige iets
Op de Argentijnse Samsung site is de 770P trouwens al toegevoegd.
Misschien dat iemand ze nog in z'n browser cache heeft staan? En als je ze hebt upload ze dan naar imageshack oid, of maak een lycos accountje aan.EDIT: Sheisse al m'n foto's zijn weg van die internetsite (picturetrail) en ze staan ook niet op m'n computer of digitale camera-geheugenkaartjeIemand al die foto's van die review misschien op z'n harde schijf gezet (licht mij eventjes in dan! Dan kan ik 't weer aanpassen in de review
)
And I'm the only one and I walk alone.
Verwijderd
Kan iemand trouwens m'n eerdergestelde vraag beantwoorden?
Hier had ik precies hetzelfde probleem, qua doordraaien.Artcore schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:20:Het enige dat een beetje raar is aan de H431S, is dat als ik het scherm in Pivot-mode draai, ik naar mijn idee de monitor niet helemaal ver genoeg kan doordraaien; zo staat het scherm enigszins scheef. Als ik echt een lap tekst ga typen, zal ik een bierviltje onder de voet moeten leggen denk ik, om het scherm recht te krijgen. Misschien doe ik iets fout(zie de laatste foto, hoewel het lastig te zien is.)
Tip:
schroef de monitor van de "voet" af.
Vervolgens zie je op de "voet" een gleuf waar een pinnetje in beweegt, dit pinnetje blokkeert het verder doorschuiven.
Je kan de gleuf aan een uiteinde een beetje uitboren, zodat je het scherm verder kan draaien.
(ps, let erop dat je aan de achterkant van de gleuf het veermechanisme niet raakt)
Kan verder totaal geen kwaad.
Zelf heb ik GTA: San Andreas gespeeld en talloze DVD's bekeken en ook ik kan geen ghosting ontdekken.
Verder is zwart ook echt zwart in mijn ogen.
Monitor maakt geen enkel geluid (schijnt bij sommige tft-monitoren weleens voor te komen (?)).
Verder wordt de monitor inclusief een DVI- en analoge-kabel geleverd.
Het kantelen werkt subliem en ook het in hoogte verstellen is enorm goed bij deze monitor.
[ Voor 5% gewijzigd door geenstijl op 10-08-2005 18:34 ]
Man thanks!Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:28:
CLB: Ik had je foto's nog in m'n cache staan en heb ze even apart opgeslagen. Geef me je e-mail en ik stuur ze je op.
Kan iemand trouwens m'n eerdergestelde vraag beantwoorden?
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 10-08-2005 22:10 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Daar ben ik nu ook mee bezig (e431S-S3) en zie ook geen ghosting
wel loopt dat spel vaak vast (comp start dan automatisch opnieuw op),
kan dat aan m'n normale beeld-instellingen liggen? (of aan de GTA instellingen)
Nee das een bug wordt gecreerd door Nvidia sound drivers. (als je die gebruikt.)CLB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:54:
[...]
Daar ben ik nu ook mee bezig (e431S-S3) en zie ook geen ghosting
wel loopt dat spel vaak vast (comp start dan automatisch opnieuw op),
kan dat aan m'n normale beeld-instellingen liggen? (of aan de GTA instellingen)
Dauthi schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:37:
[...]
Nee das een bug wordt gecreerd door Nvidia sound drivers. (als je die gebruikt.)
ja that are the one I am using! Wat kan k hier aan doen dan??
@ Joris de Man: Dankje man voor het mailen van die foto's van m'n review!!
@ spk2go: Kun je even de link naar mijn review van de E431S-S3
in de startpost aanpassen? Als je er nu op klikt krijg je nog de review van deel 1 te zien
(en daar staat nog de links van picturetrail, die niet meer werken!! Dus dan zie je 'n fotoloze review
([rml]Dit is de juiste link[/rml])
[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 10-08-2005 22:20 ]
Op zoek gaan naar correcte drivers, als je een onboard soundcard gebruikt ff die onboard drivers downen, en anders drivers van fabrikantCLB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:08:
[...]
offtopic:
ja that are the one I am using! Wat kan k hier aan doen dan??
@ Joris de Man: Dankje man voor het mailen van die foto's van m'n review!!![]()
in de startpost aanpassen? Als je er nu op klikt krijg je nog de review van deel 1 te zien
(en daar staat nog de links van picturetrail, die niet meer werken!! Dus dan zie je 'n fotoloze review)
(gotstyle: Gebruik de search noob)
Dauthi schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:39:
[...]
Op zoek gaan naar correcte drivers, als je een onboard soundcard gebruikt ff die onboard drivers downen, en anders drivers van fabrikant![]()
(gotstyle: Gebruik de search noob)
Ik ben zeker 'n n00b op dat gebied ja. Wat jij nu allemaal zegt hmm

Het effect is groot ja, ik heb de 730BF. Het effect is (te) groot, en niet (imho) gewenstspk2go schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:27:
[...]
Toegevoegd aan de startpost.
[afbeelding]
Ik had nooit zo'n groot effect verwacht van magic color. Kan iemand dit bevestigen?
Lees daarvoor maar mijn review!
PS. Het plaatje in de TS van de 730BF werkt niet meer?
[ Voor 7% gewijzigd door Shr3d op 11-08-2005 00:31 ]
Als het effect zo groot is, dan kan dat 2(slechte) dingen betekenen:spk2go schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:27:
[...]
Toegevoegd aan de startpost.
[afbeelding]
1. De standaard kleurweergave is gewoon prutje.
2. Magic color maakt het alleen slechter.
Done.CLB schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:08:
(en daar staat nog de links van picturetrail, die niet meer werken!! Dus dan zie je 'n fotoloze review)
Hier doet hij het, zelfs na een harde refresh.Shr3d schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:30:
PS. Het plaatje in de TS van de 730BF werkt niet meer?
Wordt het contrast dan nog gehaald gehaald? (zonder MagicColor) Persoonlijk vind ik het er op het eerste gezicht niet eens heel slceht uitzien, maar ik zal het zelf ook een keer gaan testen.XiN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:34:
[...]
Als het effect zo groot is, dan kan dat 2(slechte) dingen betekenen:
1. De standaard kleurweergave is gewoon prutje.
2. Magic color maakt het alleen slechter.
Thanks!
Nog 'n kleine tip voor mensen die 'n Ilyama E431S-S3 (de nieuwe versie dus) willen aanschaffen:
er zit 'n sticker op de achterkant van het beeldscherm waarop staat dat het de E431S-S3 is
Ik ben ook bij Alternate wezen kijken, alleen stond hij daar niet in demo opstelling. Ik weet niet of ze dat willen doen. Vind het lastig om zo'n ding zonder hem gezien/vergleeken te hebben aan te schaffen.Artcore schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 17:20:.......
’n vorige monitor was een ouwe 17” Dell CRT, en wat een opluchting is deze H431S. Ik heb er 329,- voor betaald bij Alternate. Ik heb geen enkele dode pixel of sub-pixel.
En volgens mij heeft Alternate niet echt een 0 dode pixel garantie
Maar ziet er goed uit moet ik zeggen
Dat 'probleem' had ik ook. Ik had 'm werkelijk nog nooit gezien voordat ik m'n beeldscherm kocht. Toch gewoon gedaan (wel met 0 dode pixel garantie) en ik was uitermate verrast over hoe mooi die was (wel de E431S-S3 en bij Yorcom gekocht ipv Alternate) Je moet gewoon veel reviews lezen en veel foto's bekijken. Dan vindt je 'm al steeds en steeds mooier worden. Uiteindelijk hoef je 'm alleen nog maar te kopen en kaboem hij staat opeens reallife in je kamerTrin1ty schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:13:
[...]
Ik ben ook bij Alternate wezen kijken, alleen stond hij daar niet in demo opstelling. Ik weet niet of ze dat willen doen. Vind het lastig om zo'n ding zonder hem gezien/vergleeken te hebben aan te schaffen.
En volgens mij heeft Alternate niet echt een 0 dode pixel garantie
Maar ziet er goed uit moet ik zeggen
Heb hem bij de Mediamarkt gehaald. Daar was hij 349 in het foldertje (wow wat een aanbieding,NOT). Maar wilde het scherm sowieso eerst in het echt zien en dat kan dan wel weer goed bij de Mediamarkt. Zag toen dat Norrod het scherm voor 299 verkoopt en heb dus naar laagste prijs garantie gevraagd. De medewerker lachte wel even als een boer die kiespijn heeft toen dus bleek dat hun "aanbieding" 50 euro duurder was dan de normale prijs bij een andere winkel. Maar goed, ik kreeg hem wel mooi voor die prijs mee, en het beste is dat je bij de Mediamarkt gewoon mag komen ruilen als er een dode pixel is, dus je hoeft ook geen 0 pixel garantie te kopen.
Anderen in het topic hebben al het meeste aangegeven over deze TFT, dus niet echt iets toe te voegen opzich. Dit zijn mijn eerste indrukken:
- Mooi design
- Na wat tweaken (ati tray tools zoals eerder gezegd) goede kleuren/beeld. Standaard staat hij ook mega-bright..doet gewoon pijn aan je ogen. Maar dat lijkt wel normaal tegenwoordig als ze uit de fabriek komen bij tv's en tft's. Nu ben ik zeer tevreden.
- Beetje gespeeld met dat MagicColor maar het was niet echt mijn smaak.
- Speel veel Quake 3 en heb dat ook getest. Leek eerst wat vreemd aan te voelen. Weet niet wat het was, zag geen ghosting volgens mij. Zal misschien aan de switch van 1024x768 naar 1280x1024 hebben gelegen. Het wende wel. Zal het nog eens gaan testen en checken waar ik precies op moet letten bij ghosting om het te identificeren. Misschien zit het wel in m'n hoofd omdat iedereen het er zo over heeft bij TFT's
- Lekker veel ruimte op bureau nu en het scherm staat wat verder van de ogen af dus aangenamer. Maar dit zal je bij elke TFT hebben dus niet echt kenmerkend
Maar hij moet vooral geen ghosting hebben. Nu weet ik dat je dan een duurder scherm moet kopen maar dat geld heb ik niet.
Nu zat ik dus te denken aan deze 2 monitoren, weet iemand of deze schermen wat zijn en welke ik eventueel dan moet kiezen. Het lieft rond de €200,- , het mag er ook iets boven zijn.
Ik dacht aan deze:
17" Jewel Black VT-788 (klik)
17" Neovo F-417 Black(klik)
Ik heb geen idee vanaf hoeveel ms je geen ghosting meer waarneemt, misschien is dat ook wel persoonlijk en hangt het van het spel af. Maar lijkt me dat als je je gaat irriteren eraan het scherm sowieso z'n geld niet waard is. Ik zag in de pricewatch een Acer, 8ms, begin 200 euro...Xato schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:26:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe monitor en nu wil ik er niet te veel aan uitgeven. (ben een arme student) Ik speel wel redelijk wat games maar kijk ook af en toe een filmpje en internet een beetje etc.
Maar hij moet vooral geen ghosting hebben. Nu weet ik dat je dan een duurder scherm moet kopen maar dat geld heb ik niet.![]()
Nu zat ik dus te denken aan deze 2 monitoren, weet iemand of deze schermen wat zijn en welke ik eventueel dan moet kiezen. Het lieft rond de €200,- , het mag er ook iets boven zijn.
Ik dacht aan deze:
pricewatch: Acer AL1714ms (17", 8ms, D-sub)
Weet niet of dat wat is, maar in ieder geval een lagere responstijd dan diegenen die jij noemt. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en dus de Samsung 730BF genomen, 4ms. Ik game best veel. In de pricewatch zag ik die voor totaal 286 ofzo. Misschien even doorsparen als je hem niet meteen nodig hebt? (Niet dat ik je wil overtuigen van de Samsung maar die is wel degene met de laagste responstijd nu)
De contrastratio's van deze twee beeldschermen zijn ook niet bepaald hoog te noemen.Xato schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:26:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe monitor en nu wil ik er niet te veel aan uitgeven. (ben een arme student) Ik speel wel redelijk wat games maar kijk ook af en toe een filmpje en internet een beetje etc.
Maar hij moet vooral geen ghosting hebben. Nu weet ik dat je dan een duurder scherm moet kopen maar dat geld heb ik niet.![]()
Ik dacht aan deze:
Ik denk wel redelijk voor die prijs. Ik zou ook gewoon ietsjes doorsparen en dan gaan voor
die Samsung (of de Ilyama E431S-S3 die ikzelf heb. 8 ms. DVI-ingang enzovoorts)
Deze schermen kosten maar 'n fractie meer, (dus je kunt 'm misschien niet gelijk kopen)
maar je zit je niet vanaf het begin te ergeren over je beeldscherpte, kleuren, reactietijd
en dergelijke. Die twee schermen die jij hebt uitgezocht kosten 220 euro. Als je 5
Als je echt geen geld hebt of wilt doorsparen zou ik gewoon gaan voor 1 van die twee schermen
en dan alleen kijken naar het design, wat je het meeste aanspreekt. Volgens mij hebben ze
nagenoeg dezelfde specificaties dus dan zou je gewoon moeten kiezen wat je voor je wil hebben staan.
[ Voor 33% gewijzigd door CLB op 11-08-2005 18:23 ]
Verwijderd
50 tientjes is dus wel even 500 euroCLB schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:28:
[...]
De contrastratio's van deze twee beeldschermen zijn ook niet bepaald hoog te noemen.
Ik denk wel redelijk voor die prijs. Ik zou ook gewoon ietsjes doorsparen en dan gaan voor
Deze schermen kosten maar 'n fractie meer, (dus je kunt 'm misschien niet gelijk kopen)
maar je zit je niet vanaf het begin te ergeren over je beeldscherpte, kleuren, reactietijd
en dergelijke. Die twee schermen die jij hebt uitgezocht kosten 220 euro. Als je 50 tientjes meer neerlegt heb je wel 'n veel beter, scherper, helderder en sneller scherm. Dus gewoon ff sparen!
Als je echt geen geld hebt of wilt doorsparen zou ik gewoon gaan voor 1 van die twee schermen
en dan alleen kijken naar het design, wat je het meeste aanspreekt. Volgens mij hebben ze
nagenoeg dezelfde specificaties dus dan zou je gewoon moeten kiezen wat je voor je wil hebben staan.
50 tientjes is bij mij 50 euro?Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:07:
[...]
50 tientjes is dus wel even 500 euro
Ik ben Nort
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 11-08-2005 18:24 ]
Haha typo'tje (is ge-edit) Dankje want dat stond wel heel erg lomp iddSwoosh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:16:
[...]
50x10=500
5 tientjes dus of 50 eurootjes
Verwijderd
n00bvraag: Wat is 't verschil tussen 'n dode subpixel en 'n normale dode pixelVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:25:
Gisteren heb ik de Acer AL1732m aangeschaft, geweldige monitor. Mooi design, stevige voet en een goede beeldkwaliteit. Helaas heeft de monitor twee dode subpixels en een gewone dode pixel, waardoor ik hem morgen even ga omruilen. Zodra ik er één heb zonder dode pixels zal ik een review schrijven!
Een pixel bestaat uit subpixels, rood groen blauw. Een deffecte subpixel uit zich doordat niet alle kleuren weergegeven kunnen worden, je ziet hem als alleen groen of rood of blauwe pixel.CLB schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:38:
[...]
n00bvraag: Wat is 't verschil tussen 'n dode subpixel en 'n normale dode pixel
Als een hele pixel dood is zie je alleen zwart of een helder puntje.
Okee merci, dan had ik dus last van 'n dode subpixel op m'n telefoontje. Die was namelijk groenSwoosh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:48:
[...]
Een pixel bestaat uit subpixels, rood groen blauw. Een deffecte subpixel uit zich doordat niet alle kleuren weergegeven kunnen worden, je ziet hem als alleen groen of rood of blauwe pixel.
Verwijderd
Als de prijs hetzelfde wordt als in Canada (http://www.dreamwarecompu...ws/samsung_173p/index.htm) dan valt het nog mee:Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:09:
Ik kan eigenlijk niet wachten totdat dit nieuwe scherm (samsung 173p+) uitkomt. Alleen ben wel bang dat die aardig prijzig zal worden. Dus dan moet ik nog eens wachten totdat die goedkoper wordt
In canada zou hij $580 dollar kosten => 580 canadeese dollars zijn +/- 380 euro.
Niet echt goedkoop, maar ik had hem duurder verwacht
edit: link toegevoegd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 20:12 ]
.CLB schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:28:
[...]
De contrastratio's van deze twee beeldschermen zijn ook niet bepaald hoog te noemen.
en dergelijke. Die twee schermen die jij hebt uitgezocht kosten 220 euro. Als je 50 tientjes meer neerlegt heb je wel 'n veel beter, scherper, helderder en sneller scherm. Dus gewoon ff sparen!
Voor die 500 50 euro extra kan ik ook een 19" kopen, maar ik zag net bij Mycom bij mij in de buurt deze in de aanbieding staan: Iiyama 17"E430-S TFT voor €199,- is die wel beter of ook net niet. Anders spaar ik wel door ik heb geen zin in scherm waarvan ik baal en dus €200,- door de plee heb gespoelt. Maar het liefst koop ik hem in de winkel, kan ik testen op dode pixels en dan is hij zo terug gebracht.
[ Voor 6% gewijzigd door Xato op 11-08-2005 21:19 ]
Één dode subpixel uit zich in een pixel die cyaan, magenta, of geel is.Swoosh schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:48:
[...]
Een pixel bestaat uit subpixels, rood groen blauw. Een deffecte subpixel uit zich doordat niet alle kleuren weergegeven kunnen worden, je ziet hem als alleen groen of rood of blauwe pixel.
Een pixel wordt pas rood, groen, of blauw bij twee dode subpixels in 1 pixel.
Verwijderd
Ik ben bang dat ze niet gaan omrekenen zoals wij dat doen. Ik denk dat die ook voor iets van 500 euro over de toonbank zal gaan. Het wordt een kwestie van (af)wachten...zuchtVerwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:11:
[...]
Als de prijs hetzelfde wordt als in Canada (http://www.dreamwarecompu...ws/samsung_173p/index.htm) dan valt het nog mee:
In canada zou hij $580 dollar kosten => 580 canadeese dollars zijn +/- 380 euro.
Niet echt goedkoop, maar ik had hem duurder verwacht
edit: link toegevoegd
Dat lijkt met niet. Er wordt verwacht dat de 192p+ tussen de 500 en 600 euro gaat kosten. Ik denk dat de prijs van de 173p+ rond de 400 euro gaat zitten.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:52:
[...]
Ik ben bang dat ze niet gaan omrekenen zoals wij dat doen. Ik denk dat die ook voor iets van 500 euro over de toonbank zal gaan. Het wordt een kwestie van (af)wachten...zucht
Ik denk het niet, omdat hun zichtzelf dan de markt uitprijzen, (500 euro voor een 17" TFT is gewoon te veel) en het laatste wat je wilt met zoveel research is weinig verkopen. Ik blijf bij mijn idee dat hij iets meer als 400 bij introductie is, en er iets onder zit na een paar weken.Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 23:52:
[...]
Ik ben bang dat ze niet gaan omrekenen zoals wij dat doen. Ik denk dat die ook voor iets van 500 euro over de toonbank zal gaan. Het wordt een kwestie van (af)wachten...zucht
Ik speel veel games, en ben mn 17" CRT beu. Ik wil daarom rond september een TFT aanschaffen, voor rond de €300. Nu kom ik dus uit bij de BenQ FP937+ met 8ms, en de Samsung 730BF met 4ms en overdrive. Welke is aan te raden, het is dus minder ms, tegen een groter scherm. Ik dacht dat de contrastratio van de Benq beter is. Of zijn er nog andere schermen die nog beter zijn voor dit bedrag ?
De wijzen komen uit het Oosten!
Als jij het lekkerder vind om een iets groter scherm te hebben bij de zelfde resolutie, dan zou ik voor de BenQ gaan. Hetzelfe geldt als je bij de BenQ geen ghosting meer ziet. Haalt het je niet uit, en/of zie je ghosting, ga dan voor de Samsung, het voordeel van de snelheid weegt niet op tegen het contrast.NoepZor schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:16:
Ik heb een vraag:
Ik speel veel games, en ben mn 17" CRT beu. Ik wil daarom rond september een TFT aanschaffen, voor rond de €300. Nu kom ik dus uit bij de BenQ FP937+ met 8ms, en de Samsung 730BF met 4ms en overdrive. Welke is aan te raden, het is dus minder ms, tegen een groter scherm. Ik dacht dat de contrastratio van de Benq beter is. Of zijn er nog andere schermen die nog beter zijn voor dit bedrag ?
Voor de rest prachtig scherm alleen films zijn kut fullscreen
Ja idd kun je ook 'n 19 inch kopen ja, maar wel met f*cked up specsXato schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:17:
[...]
.
Voor die 500 50 euro extra kan ik ook een 19" kopen, maar ik zag net bij Mycom bij mij in de buurt deze in de aanbieding staan: Iiyama 17"E430-S TFT voor €199,- is die wel beter of ook net niet. Anders spaar ik wel door ik heb geen zin in scherm waarvan ik baal en dus €200,- door de plee heb gespoelt. Maar het liefst koop ik hem in de winkel, kan ik testen op dode pixels en dan is hij zo terug gebracht.(En ik woon in Utrecht dus zat winkels in de buurt
)
Ik zou idd gaan voor die 17 inch Iiyama E430S! Dies opzeker goed en voor die prijs! NU HALEN!
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Zichtbaar formaat (H x
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal/verticaal: 150°/135°;
right/left: 75°/75°,
up/down: 75°/60°
Aantal kleuren 16.2 Miljoen
Dot pitch (vert. X hor.) 0.264 x 0.264 mm
Horizontale frequentie 24 – 80 KHz
Verticale frequentie 55 - 75 Hz
Bandbreedte videosignaal 135 MHz
Optimale resolutie 1.3 megapixels (1280 x 1024)
Resolutie
Ingangsaansluitingen D-Sub mini 15 pin
Output connector headphone socket
Synchronisatie Separate Sync
Plug & play VESA DDC2B™
Luidsprekers 2 x 1,5 W (Stereo)
Inbegrepen Power cable, Audio kabel, handleiding, D-Sub kabel.
Optional accessories Screen protection sheet (832Z001-02)
Apple compatibility All iiyama monitors zijn compatible met Apple-Macintosh computers
Interface On-Screen-Display in 6 talen (D, GB, ESP, F, I, JP) and 6 Front controls
(Power, Auto, Exit/Volume Control, Brightness, Contrast, Menu)
Gebruikersinstellingen brightness, contrast, kleur temperatuur, sRGB, auto set-up, Eco mode, horizontal / vertical position, clock, phase, sharpness, gamma correction, OSD position, OSD language, reset, volume
Driver Windows 95 / 98 / 2000 / ME / XP
Ergonomie TCO'99, ISO 13406-2, MPR III
Veiligheid CE, TÜV GS, FCC-B, UL/C-UL, VCCI-B
Stroomvoorziening AC 100 - 240 V, 50 / 60 Hz
Voedingseinheid internal
Energieverbruik max. 39 W in normaal gebruik, max. 2 W in Power management mode
Energiebeheer VESA DPMS, ENERGY STAR®
Diefstalbeveiliging Kensington®-lock
VESA mounting 100 mm
Kantel hoek 30° up
Gewicht 4.1 kg
Grootte (B x H x D) 368.5 x 379 x 188.5; 368.5 x 323.5 x 53 without base mm
Goede specs hoor voor zo'n prijs!
[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 12-08-2005 12:44 ]
Verwijderd
zou je misschien wat foto's willen posten van je "blauwe scherm" en van fullscreen films?Dauthi schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:37:
Nou mijn 730 BF is binnen, en als je gaat kijken en je zit er niet recht voor dan verkleurd de bovenkant van het scherm wordt dan blauwig. is dit normaalen is er iets aan te doen of niet ?
Voor de rest prachtig scherm alleen films zijn kut fullscreen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 13:26 ]
http://www.reinierszbeheer.demon.nl/IMG_0180.JPGVerwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:25:
[...]
zou je misschien wat foto's willen posten van je "blauwe scherm" en van fullscreen films?
Geheel blauw
http://www.reinierszbeheer.demon.nl/IMG_0182.JPG
Bovenkant blauw Onderkant Normaal
Moest deze maken zonder flits dus er zit beweging
http://www.reinierszbeheer.demon.nl/IMG_0186.JPG
http://www.reinierszbeheer.demon.nl/IMG_0187.JPG
http://www.reinierszbeheer.demon.nl/IMG_0188.JPG
Geen zin om te resizen, mijn excuses daarvoor
[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 13-08-2005 15:49 ]
En wat is er mis bij de films? Bedoel je dat er een beetje licht te zien is aan de onderkant en bovenkant...dat viel me bij die van mij ook op maar het was echt heel weinig en pas als je er echt op ging letten merkte je het als de achtergrond zwart was.
Het heeft niks met de kleuren te maken als je het goed bekijkt het volledige blauwe scherm is gewoon van een andere kijkhoek gemaakt en dan krijg je dat effect. En tja de films vind ik beter op de tv qua kwaliteit van het beeld dan op deze tft.Swoosh schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:19:
Heb je al gekeken hoe je kleur instellingen zijn en die aangepast? Dat zou moeten helpen bij het volledig blauwe scherm, gewoon je rood blauw groen waardes bijstellen. Dat half blauwe scherm is wel vreemd dan.
En wat is er mis bij de films? Bedoel je dat er een beetje licht te zien is aan de onderkant en bovenkant...dat viel me bij die van mij ook op maar het was echt heel weinig en pas als je er echt op ging letten merkte je het als de achtergrond zwart was.
Ooh okay...dus je was gewoon niet tevreden over de kijkhoek. Tja, ik zie bij die van mij ook wel dat de kleur veranderd als de kijkhoek te groot wordt (wordt overigens niet zo blauw als wat jij hebt, bij mij wordt wit beetje gelig), maar ik zit er toch recht voor dus heb er geen last van.Dauthi schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:28:
[...]
Het heeft niks met de kleuren te maken als je het goed bekijkt het volledige blauwe scherm is gewoon van een andere kijkhoek gemaakt en dan krijg je dat effect. En tja de films vind ik beter op de tv qua kwaliteit van het beeld dan op deze tft.
En divxjes (neem ik aan) zien er altijd wel beter uit op tv. Tv heeft namelijk een lagere resolutie waardoor kleine foutjes enzo minder opvallen dan op een hoge resolutie computer scherm. En je blijft het feit houden dat er pixels en dus blokjes zijn, ook al zijn ze heel klein en dat is bij de tv niet zo.
Bij tn schermen is het vrij normaal dat de inkijkhoek naar beneden prutje is, dus eigenlijk is het vrij normaal.
Als je er zo min mogelijk last van wilt hebben, dan ga je 55cm van je monitor afzitten en zorg je dat de bovenkant van de monitor op ooghoogte zit, dat is trouwens ook wat de arbo voorschrijft...
ik heb er ook verder niet veel last van ofzo maar het viel me gewoon heel erg op dat zo vreselijk blauw werd terwijl ik niet echt in een hoek van 150 graad zit te kijken etc. etc..XiN schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:25:
Dat komt toch gewoon door de inkijkhoek?
Bij tn schermen is het vrij normaal dat de inkijkhoek naar beneden prutje is, dus eigenlijk is het vrij normaal.
Als je er zo min mogelijk last van wilt hebben, dan ga je 55cm van je monitor afzitten en zorg je dat de bovenkant van de monitor op ooghoogte zit, dat is trouwens ook wat de arbo voorschrijft...
En arbo, is geblaat mensen krijgen nog steeds RSI als ze aan de arbo doen. Ik doe juist alles wat de arbo verbiedt en heb nog nooit last gehad van rsi. Gewoon sporten en veel bewegingen doen met je armen e.d. werkt beter dan al die regeltjes.
[rml]MasterMido in "[ 17" TFT] de ultieme 17" TFT"[/rml]
Iemand al enig idee wanneer deze leverbaar wordt? Overal is hij nog pre-order of lange levertijd. (in de pricewatch voor 203 euro te vinden)
Heb al bij verschillende (web)winkels geinformeerd en bij BenQ zelf maar helaas geen antwoord.
Misschien dat iemand het hier weet
[ Voor 15% gewijzigd door Breaker op 13-08-2005 15:39 ]
Jammer dat hij alweer 399,- was, ik had gehoopt op 349. De prijs was weer omhoog gegaan >_>
Maarja je kan wel via internet bestellen, maar zo in de winkel kopen bespaart je toch wat moeite. (Bij Qsupp was deze monitor tijdelijk uitverkocht 4/5 weken)
Net even aangesloten. Zeer scherp, nog geen dode pixels ontdekt
LOL, hij is nu 399?! Vond ze met hun 349 in het foldertje al duur. Weet niet welke Mediamarkt je was, maar ik heb hem dus in Groningen gehaald en met laagste prijs garantie (prijs bij Norrod) heb ik hem voor 299 gekregen.keanu_ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:13:
Zojuist een Samsung 730 BF bij de mediamarkt gekocht.
Jammer dat hij alweer 399,- was, ik had gehoopt op 349. De prijs was weer omhoog gegaan >_>
Maarja je kan wel via internet bestellen, maar zo in de winkel kopen bespaart je toch wat moeite. (Bij Qsupp was deze monitor tijdelijk uitverkocht 4/5 weken)
Verwijderd
dat scheelt. Als er een computerzaak in een straal van 30 km is en die verkoopt het beeldscherm voor een stuk minder, dan heeft de media markt laagste prijsgarantie. Dan moeten ze 'm voor minder meegeven. Ik werk er zelf ook bij een media markt (zoetermeer).keanu_ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:25:
achja ik heb hem via het bedrijf van mijn ouders, dus met BTW teruggave. En groningen ligt hier niet om de hoek
Het scheelt natuurlijk wel dat je het via je ouders bedrijf gedaan hebt.
Verwijderd
Da's raar, bij de Mediamarkt in Breda kostte ie nog gewoon €349. Ik had er vandaag ook eentje gehaald, maar deze is inmiddels weer retour. Wat mij erg tegenviel is de hoeveelheid backlight die uitstraalt in de randen van het scherm, niet alleen bovenin en onderin, maar echt bij alle randen. In de winkel viel het niet op, thuis wel. Het wit van de Google pagina was ook niet egaal wit, mijn stokoude 15"CRT was veel rustgevender.keanu_ schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:13:
Zojuist een Samsung 730 BF bij de mediamarkt gekocht.
Terug met dat ding dus en omgeruild voor een Iiyama E431S. Thuisgekomen meteen aangesloten en: 1 dode pixel. Dat wordt dus weer omruilen
Maar ik ben er nog niet uit of het dan wel weer een E431S wordt: in vergelijking met de Samsung 730BF vind ik de Iiyama E431S wel beter: het wit van de Google pagina, het rare effect bij de 730BF dat Swoosh beschrijft had ik ook bij de 730BF (geen ghosting, maar iets anders "vaags", bij het spelen van Call of Duty), maar aan de andere kant: bij de E431S is zwart GEEN zwart (was bij Samsung wel beter) en is er ook backlight uitstraling in de randen (vooral bovenin).
Mijn referentie is een screensaver (ST modellen) die ik heb gedownload bij Ford (http://www.ford-fun.nl/downloads.php?return=screensavers). Mijn eis is eigenlijk dat de achtergrond gewoon zwart moet zijn en dan ook echt egaal zwart, zonder hinderlijke backlight uitstraling . Zowel de Samsung als de Iiyama voldoen hier NIET aan.
Maar welke monitor dan wel? De Acer AL1751As? Iemand ervaringen met deze? Hoe zit het met de weerspiegeling?
Of toch een Fujitsu Siemens P17-2?
Verwijderd
Ik heb sinds een paar weken de 1751as. Destijds aangeschaft omdat hij tov van andere modellen in de winkel een zeer warm contrastrijk beeld weergeeft. Ik moet zeggen dat de weerspiegeling thuis erg meevalt. Je moet er natuurlijk een beetje rekening mee houden met de opstelling van de monitor tov je lampen en je zitpositie. In de winkel was dat veel erger, maar goed daar hangen dan ook twintig TL balken in de buurt.Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:50:
[...]
Da's raar, bij de Mediamarkt in Breda kostte ie nog gewoon €349. Ik had er vandaag ook eentje gehaald, maar deze is inmiddels weer retour. Wat mij erg tegenviel is de hoeveelheid backlight die uitstraalt in de randen van het scherm, niet alleen bovenin en onderin, maar echt bij alle randen. In de winkel viel het niet op, thuis wel. Het wit van de Google pagina was ook niet egaal wit, mijn stokoude 15"CRT was veel rustgevender.
Terug met dat ding dus en omgeruild voor een Iiyama E431S. Thuisgekomen meteen aangesloten en: 1 dode pixel. Dat wordt dus weer omruilen![]()
Maar ik ben er nog niet uit of het dan wel weer een E431S wordt: in vergelijking met de Samsung 730BF vind ik de Iiyama E431S wel beter: het wit van de Google pagina, het rare effect bij de 730BF dat Swoosh beschrijft had ik ook bij de 730BF (geen ghosting, maar iets anders "vaags", bij het spelen van Call of Duty), maar aan de andere kant: bij de E431S is zwart GEEN zwart (was bij Samsung wel beter) en is er ook backlight uitstraling in de randen (vooral bovenin).
Mijn referentie is een screensaver (ST modellen) die ik heb gedownload bij Ford (http://www.ford-fun.nl/downloads.php?return=screensavers). Mijn eis is eigenlijk dat de achtergrond gewoon zwart moet zijn en dan ook echt egaal zwart, zonder hinderlijke backlight uitstraling . Zowel de Samsung als de Iiyama voldoen hier NIET aan.
Maar welke monitor dan wel? De Acer AL1751As? Iemand ervaringen met deze? Hoe zit het met de weerspiegeling?
Of toch een Fujitsu Siemens P17-2?
Zwart is bijna zwart
Tot nu toe ben ik zeer tevreden......
Dat backlight wat doorstraalt heet backlight leakage, en dat kan voorkomen als het paneel slordig in de behuizing is gezet(en de behuizing tegen het paneel aandrukt).Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 21:50:
[...]
Da's raar, bij de Mediamarkt in Breda kostte ie nog gewoon €349. Ik had er vandaag ook eentje gehaald, maar deze is inmiddels weer retour. Wat mij erg tegenviel is de hoeveelheid backlight die uitstraalt in de randen van het scherm, niet alleen bovenin en onderin, maar echt bij alle randen. In de winkel viel het niet op, thuis wel. Het wit van de Google pagina was ook niet egaal wit, mijn stokoude 15"CRT was veel rustgevender.
Terug met dat ding dus en omgeruild voor een Iiyama E431S. Thuisgekomen meteen aangesloten en: 1 dode pixel. Dat wordt dus weer omruilen![]()
...
Doordat het dus eigenlijk niks met het gebruikte paneel te maken heeft is het moeilijk om te zeggen welke monitor je daarvoor moet nemen, er is een kans dat je het niet hebt op een volgende E431S of 730BF.
Her veranderen van het wit en de kleuren komt door de kleine vertikale kijkhoek, als je dat helemaal niet wilt dan moet je een (overdrive)mva/pva nemen.
En dat vage...
Zie je dat ook op de E431S, of alleen op de 730BF?
Als je het ook op de E431 ziet dan is het gewone ghosting, en dan zie je het iets erger op de P17-2, en als je het alleen op de 730BF ziet dan is het overdrive ghosting die door de 'overshoot' veroorzaakt wordt en dan merk je het waarschijnlijk iets minder erg op de P17-2.
heb je trouwens de 500:1 E431S of de 700:1?
[ Voor 8% gewijzigd door n-i-x op 13-08-2005 22:29 ]
Verwijderd
ja, maar hoe groot is die kans? Ik vermoed dat de kans wordt vergroot door een scherm te nemen met een dunnere rand: hoe dunner de rand, des te groter de kans op leakage.XiN schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:27:
[...]
Dat backlight wat doorstraalt heet backlight leakage, en dat kan voorkomen als het paneel slordig in de behuizing is gezet(en de behuizing tegen het paneel aandrukt).
Doordat het dus eigenlijk niks met het gebruikte paneel te maken heeft is het moeilijk om te zeggen welke monitor je daarvoor moet nemen, er is een kans dat je het niet hebt op een volgende E431S of 730BF.
Bij de Samsung 730BF is dit ook al eens eerder gemeld, zie ook de review van http://www.hardwarezone.c...w.php?id=1668&cid=5&pg=3:Her veranderen van het wit en de kleuren komt door de kleine vertikale kijkhoek, als je dat helemaal niet wilt dan moet je een (overdrive)mva/pva nemen.
"The 730BF had an extremely high white saturation level at the light end of the scale and in this test we noticed that it had trouble rendering hues near peak white. In a 256 intensity scale, patterns with a low index of 250 had already begun to blend in with the background on a digital connection. The performance here was below par as the average display should be able to render up to an index of 253 with little trouble."
Ik zag het alleen op de 730BF en niet op de E431S. Het was net of je naar een onscherp beeld zat te kijken.En dat vage...
Zie je dat ook op de E431S, of alleen op de 730BF?
Als je het ook op de E431 ziet dan is het gewone ghosting, en dan zie je het iets erger op de P17-2, en als je het alleen op de 730BF ziet dan is het overdrive ghosting die door de 'overshoot' veroorzaakt wordt en dan merk je het waarschijnlijk iets minder erg op de P17-2.
Als het goed is de 700:1 (dus met de 3 in het serienummer).heb je trouwens de 500:1 E431S of de 700:1?

Moet je even de achterkant van je monitor checken. Daar moet 'n sticker opzitten, waar dat opstaat!Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 01:12:
[...]
Als het goed is de 700:1 (dus met de 3 in het serienummer).

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 14-08-2005 11:59 ]
Hoef je niet de beste, heb je niet zo veel geld voor de allernieuwste tft-schermen?
Maar je hoeft idd niet zo 1 2 3 blablabla 'is dit goed'
Voor de rest ben ik bezig met een tabel waarin alle voor- en nadelen van de panelen in komen te staan, alleen is de layout niet geweldig (lees: alleen de eerste kolom zit in de tabel, de rest steekt eruit) Oa in het nVidia topic staat een tabel in een tabel, dat wil ik dus ook, maar ik krijg het niet voormekaar. (Ook niet als ik alleen copy-past doe) Zou iemand daarmee kunnen helpen? Alvast bedankt!
Terwijl ik de startpost aan het bekijken was viel het mij op dat er nu eigenlijk alleen maar Samsung panelen in staan. Houdt dit in dat Samsung gewoon de beste panels kan maken, of zie ik wat over het hoofd? Ik zou graag een scherm in de startpost willen hebben van een andere bouwer.
Misschien kan het scherm nog een kleine vermelding krijgen onder de E431 als goedkoop alternatief zonder DVI, maar wat mij betreft mag ie ook wel helemaal verwijderd worden, juist vanwege het gebrek aan DVI.spk2go schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 15:07:
Ik heb de startpost aangepast, en de 770P erbij gedaan. Een beetje een andere foto als normaal, maar ik vind het wel een goede indruk geven van de monitor. De Iiyama Prolite E430S wil ik verwijderen, omdat niemand hem meer koopt. Iemand op tegen?
Het lijkt erop dat de andere paneel bouwers zich vooral focussen op de 19" markt. Hetzelfde doen de schermfabrikanten als je ziet dat er volgens mij nog geen enkel 17" niet-samsung scherm, op de FS na, is met een overdrive paneel.Terwijl ik de startpost aan het bekijken was viel het mij op dat er nu eigenlijk alleen maar Samsung panelen in staan. Houdt dit in dat Samsung gewoon de beste panels kan maken, of zie ik wat over het hoofd? Ik zou graag een scherm in de startpost willen hebben van een andere bouwer.
Als je nog hulp nodig bent met die tabellen moet je het maar even laten weten en/of toevoegen op msn.
[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 15-08-2005 09:11 ]
Verwijderd
Inderdaad, precies dezelfde sticker (voor wie daar nog aan twijfelde).CLB schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:52:
[...]
Moet je even de achterkant van je monitor checken. Daar moet 'n sticker opzitten, waar dat opstaat!
Overigens: bij daglicht is de kwaliteit van het zwart wel gewoon goed en zie je ook geen backlight leakage, dus valt het misschien alleen op bij weinig licht. En valt het in de winkel, met veel TL verlichting, daarom ook niet echt op.
Vanavond nog eens kijken, als de kwaliteit is zoals nu blijft het toch een E431S denk ik, maar dan wel dode-(sub)pixelvrij
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 16:07:
[...]
Inderdaad, precies dezelfde sticker (voor wie daar nog aan twijfelde).
Overigens: bij daglicht is de kwaliteit van het zwart wel gewoon goed en zie je ook geen backlight leakage, dus valt het misschien alleen op bij weinig licht. En valt het in de winkel, met veel TL verlichting, daarom ook niet echt op.
Vanavond nog eens kijken, als de kwaliteit is zoals nu blijft het toch een E431S denk ik, maar dan wel dode-(sub)pixelvrij
Het is een heel klein beetje te zien bij het Windows XP opstartscherm.
In het midden van het scherm zie je dan het Windows XP logo en de rest van het scherm is gewoon helemaal pikzwart.
Aan de boven- en onderkant is dan idd sprake van het begrip backlight leakage, maar echt werkelijk alleen te zien als je weet dat het bestaat.
Bij 'donkere' games zoals Soldier of Fortune II - Double Helix of Unreal Tournament (waar je in donkere kamers/ gangen/ gebouwen loopt) heb je er werkelijk geen last van (ook niet eens te zien als je er echt op gaat letten) Je ziet het gewoon niet (als het er is) en je stoort je er dus ook niet aan
Conclusie: De Ilyama E431S-S3 is gewoon 'n
superscherm waarbij geen sprake is van irritante backlight leakage
@ Nielsvo: Kom anders 'n x bij mij kijken/ gamen op mijn E431S-S3S dode pixel vrije superschermpje
[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 14-08-2005 22:29 ]
Verwijderd
Klopt, die backlight leakage valt niet echt heel erg op, maar ik zit hier nu 's avonds met vrij weinig verlichting aan naar het scherm te kijken en wederom: zwart is niet echt zwart, eerder donkergrijs. Het zal wel een kenmerk zijn van TFT en verder bevalt het scherm me wel tot nu toe. Ik vraag me af of er wel een betere is voor dit geld dus ik ga hem waarschijnlijk voor eenzelfde omruilen (i.v.m. de dode pixel).CLB schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 20:15:
[...]
In het midden van het scherm zie je dan het Windows XP logo en de rest van het scherm is gewoon helemaal pikzwart.
Aan de boven- en onderkant is dan idd sprake van het begrip backlight leakage, maar echt werkelijk alleen te zien als je weet dat het bestaat.
Hoe is het zwart van het scherm bij jou als al het licht uit is 's avonds? Ook ben ik wel benieuwd naar je brightness/contrast/gamma instellingen: ik heb de eerste 2 op 50% staan en gamma correctie uit. Verder wat getweaked aan de Ati instellingen, maar alleen als ik alles op -100 zet krijg ik het scherm ECHT pikzwart (maar dan heb je dus ook geen contrast e.d. meer)@ Nielsvo: Kom anders 'n x bij mij kijken/ gamen op mijn E431S-S3S dode pixel vrije superschermpje [/center]
Voor de rest zat ik nog na te denken over overdrive. Eigenlijk is dat gewoon opvoeren van je TFT panel. Zou dat dan ook betekenen dat de levensduur van zo'n panel achteruit gaat?
Wie werkt bij een groothandelaar, en weet wel of de 770P en/of de 173P plus komen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze niet komen.Geachte heer ......,
het spijt mij zeer maar de datasheet op onze site is fout. Dit is al doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling.
De + serie zal hier in Nederland niet uitkomen. Daar wij alleen informatie voor de BENELUX hebben, kunnen wij niet zeggen hoe dit met de omliggende landen zit.
Tot slot zijn wij een technische helpdesk en doen geen verkoop. Derhalve zijn wij pas op de hoogte van nieuwe producten als ze net uit zijn of zeer snel op de markt komen. Hierdoor hebben wij geen informatie over de 750P.
Voor informatie voor nieuwe producten raad ik u aan om van tijd tot tijd op onze site te kijken of te informeren bij een van onze dealers.
Daar zij wel de verkoop doen, zijn zij in de regel eerder geinformeerd over nieuwe producten dan dat wij dat zijn.
Mocht u nog vragen hebbendan verneem ik dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
......
Samsung Electronics
Verwijderd
Ik weet nu ook niet meer naar welk scherm ik moet uitkijken.
Verwijderd
Verwijderd
Ik niet meer, moest vorige week gewoon een nieuwe monitor hebben. Ben uiteindelijk maar voor de Acer AL1732m gegaan, helaas al een keer omgeruild wegens dode pixels en moet nu vanwege hetzelfde probleem weer terug.Yokozuna schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:49:
(ik wacht ook op de 173P+)
Verwijderd
Iemand al ervaring met de Eizo Flexscan L578? Ik weet het, voor dat geld koop je ook een hele mooie 19" (en dan hou je waarschijnlijk nog geld over ook), maar ik vind 17" wel groot genoeg. En deze komt overall als (één van de) beste uit de testen. Plus 5 jaar garantie
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:48 ]
Verwijderd
alvast bedankt
ik had dus een dode pixel op 1 van mn samsung schermen, en die zou ik vandaag terugsturen.
had dus even de tft meegenomen naar mn werk, zodat ik hem tussen de middag ff kon versturen.
Nu wou mn chef ook het scherm even zien, hij was namelijk ook geintresseerd in een samsung scherm.
Scherm dus even aangesloten, alles ingesteld...
Maar nu kan ik m'n dode pixel gewoon NIET meer terugvinden!!
(ik weet waar ie zat, maar hij schijnt nu weer in leven te zijn!)
kan het zijn dat hij weer tot leven is gekomen??
Dit is wel vervelend, kan hem nu ook niet opsturen, en als ie over een week toch maar besluit om alsnog te overlijden, dan zit ik met een dode pixel die ik niet meer kan claimen...
[ Voor 10% gewijzigd door GeleFles op 17-08-2005 10:44 ]
Het zou best kunnen dat de pixel weer is gaan werken inderdaad. Ik heb op het werk al jaren tft met een defecte (sub)pixel. Ook die is lang niet altijd te zien. Ook is ie altijd vrij gemakkelijk, door er voorzichtig overheen te wrijven, weer tot leven te wekkenRonnieB82 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:43:
kan het zijn dat hij weer tot leven is gekomen??
Dit is wel vervelend, kan hem nu ook niet opsturen, en als ie over een week toch maar besluit om alsnog te overlijden, dan zit ik met een dode pixel die ik niet meer kan claimen...
Het hoeft dus geen groot probleem te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 17-08-2005 10:47 ]
Dit verschilt van vorige reacties, waarin duidelijk verteld werd dat de 173P+ niet naar de Benelux zou komen, maar echt veel schiet je er niet mee op natuurlijkDank u voor uw email met betrekking tot de Samsung Syncmaster 173P+,
Het verschilt per land welk producten wij wel of niet introduceren.
Momenteel is het nog niet bekend wanneer en of de Syncmaster 173P+ in de BeNeLux
uitgebracht zal worden. Zodra hier meer duidelijkheid over is, zal hiervan melding
worden gemaakt op onze website www.samsung.nl.

Het is nu nog vager geworden!PromoX schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:47:
[...]
Het zou best kunnen dat de pixel weer is gaan werken inderdaad. Ik heb op het werk al jaren tft met een defecte (sub)pixel. Ook die is lang niet altijd te zien. Ook is ie altijd vrij gemakkelijk, door er voorzichtig overheen te wrijven, weer tot leven te wekken.
Het hoeft dus geen groot probleem te zijn.
Ik ben weer thuis, heb scherm weer aangesloten, en weer die dode pixel terug!!!
nu snapte ik er helemaal geen bal meer van, dus ik heb even de dvi kabel van mn andere (goede) scherm, in het 'defecte' scherm gedaan.
En weg is mn dode pixel weer!!
ligt dus blijkbaar aan de kabel, of aan mn 2e uitgang op mn videokaart...
volgende week komt toch weer een update voor mn systeem binnen, inclusief videokaart met 2x DVI, dus dan ben ik ook van het probleem af... heb nu ook geen zin meer om me er nog verder druk om te maken
Ik kreeg net hetzelfde terug deze week toen ik vroeg wanneer hij zou uitkomen in België. Hopelijk wachten ze er niet te lang meer mee (ik wacht al bijna een jaarPromoX schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:54:
Ik heb inmiddels ook een reactie van Samsung gehad mbt de 173P Plus:
[...]
Dit verschilt van vorige reacties, waarin duidelijk verteld werd dat de 173P+ niet naar de Benelux zou komen, maar echt veel schiet je er niet mee op natuurlijk.
Verwijderd
Ik zou hem gewoon laten checken als ik jou was, grote kans namelijk dat wanneer hij volgende keer terugkomt er gewoon blijft zitten. Als je hem terugbrengt en hij zit er dan nog krijg je een nieuw scherm, maar als hij er niet meer zit en je krijgt geen nieuw scherm zal je er waarschijnlijk ook geen last meer van hebben!RonnieB82 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:39:
[...]
Het is nu nog vager geworden!
Ik ben weer thuis, heb scherm weer aangesloten, en weer die dode pixel terug!!!
nu snapte ik er helemaal geen bal meer van, dus ik heb even de dvi kabel van mn andere (goede) scherm, in het 'defecte' scherm gedaan.
En weg is mn dode pixel weer!!
ligt dus blijkbaar aan de kabel, of aan mn 2e uitgang op mn videokaart...
volgende week komt toch weer een update voor mn systeem binnen, inclusief videokaart met 2x DVI, dus dan ben ik ook van het probleem af... heb nu ook geen zin meer om me er nog verder druk om te maken
Mag ik vragen waarom je er niet helemaal tevreden over was? Last van ghosting o.i.d.?Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:21:
Vandaag de Iiyama E431S-S3 teruggebracht naar Mediamarkt (1 dode subpixel). Besloten om maar geen nieuwe mee te nemen, was er toch niet helemaal tevreden over en ga nu waarschijnlijk voor een overdrive PVA.
Ik ben namelijk van plan zo'n E431S-S3 aan te schaffen
Verwijderd
Nee, van ghosting geen last gehad, maar ik heb vrij weinig licht op de kamer waar de computer staat en daardoor valt het extra goed op dat zwart gewoon niet echt zwart is, maar eerder donkergrijs. Dit is schijnbaar een eigenschap van TN panelen zoals ook in de Iiyama E431S-S3 en daarom ga ik nu voor een overdrive MVA/PVA. De kans op ghosting neemt dan wel iets toe, maar dat is voor mij minder belangrijk dan een goede kleurweergave.Mitt3nz schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:45:
[...]
Mag ik vragen waarom je er niet helemaal tevreden over was? Last van ghosting o.i.d.?
Ik ben namelijk van plan zo'n E431S-S3 aan te schaffen
Verwijderd
dat jullie het ff weten
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:00:
[...]
Hoe is het zwart van het scherm bij jou als al het licht uit is 's avonds? Ook ben ik wel benieuwd naar je brightness/contrast/gamma instellingen: ik heb de eerste 2 op 50% staan en gamma correctie uit. Verder wat getweaked aan de Ati instellingen, maar alleen als ik alles op -100 zet krijg ik het scherm ECHT pikzwart (maar dan heb je dus ook geen contrast e.d. meer)
M'n licht in m'n kamer is gewoon helemaal uit en
alleen m'n beeldscherm staat aan: zwart is echt pikzwart
Ook niet donkergrijs of iets dergelijks. Echt gewoon ZWART!!!!!
Brightness: 90
Contrast: 50
Gamma: staat bij mij ook uit
Voor de rest heb ik niks ingesteld in m'n videokaart-instellingen en dergelijke
(als ik 'm op jouw instellingen zet heb ik 'n halfgrauw-grijs/blauw beeld??)
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 18-08-2005 23:15 ]
Verwijderd
Ik ga de gok in ieder geval niet meer nemen. In Windows kun je nog wat met brightness en contrast spelen, maar zowel de leakage als het niet-zwart-zijn viel mij al op bij de eerste keer dat ik mijn computer opstartte: in een BIOS opstartscherm kun je niks instellen. Dan houdt het toch eigenlijk al op, toch?
Ik heb er 'n Club3D GF 6600 GT 128 mb PCI-Express D/T videokaart inzitten en als ik dan op m'n bureaublad ben en dan op de rechtermuisknop druk heb ik 'n optie 'NVIDEA-instellingen' als ik daar op klik kom ik echt in 'n menu, waar ik alles zou kunnen instellen wat je maar kunt bedenken.Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:28:
Misschien dat het dan aan de videokaart ligt of aan het exemplaar van de monitor, ik weet het niet. Naast het feit dat zwart bij mij niet zwart was, was er ook nog backlight leakage bij zowel de Samsung 730BF als de IIyama.
Ik ga de gok in ieder geval niet meer nemen. In Windows kun je nog wat met brightness en contrast spelen, maar zowel de leakage als het niet-zwart-zijn viel mij al op bij de eerste keer dat ik mijn computer opstartte: in een BIOS opstartscherm kun je niks instellen. Dan houdt het toch eigenlijk al op, toch?
Op Prad.de staat dat de 173P plus niet meer komt, en dat voor de 173P de 770P komt als opvolger.
Daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee, want de 770P wordt vrijwel zeker duurder dan 400 euro. Gaan we nu massaal voor de 770P, of wordt het toch een ander scherm, zoals bijvoorbeeld de 730BF?
gdvdmspk2go schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:02:
De mensen die ook in het 19 inch topic kijken hebben dit kunnen lezen, maar hij ook nog even:
Op Prad.de staat dat de 173P plus niet meer komt, en dat voor de 173P de 770P komt als opvolger.
Daar ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee, want de 770P wordt vrijwel zeker duurder dan 400 euro. Gaan we nu massaal voor de 770P, of wordt het toch een ander scherm, zoals bijvoorbeeld de 730BF?
Iemand een idee waneer die 770P dan zou uitkomen ?
Verwijderd
Ik vind de 173P+ een stuk mooier dan de 770P. Ik ga daar sowieso niet op wachten. Hij kost waarschijnlijk een vermogen (E400/500+) en dat heb ik er niet voor over. Trouwens als de 770P dan eindelijk uitkomt, kondigen ze misschien weer een betere aan en zo blijft het een vicieuze cirkel.spk2go schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:02:
De mensen die ook in het 19 inch topic kijken hebben dit kunnen lezen, maar hij ook nog even:
Ik zit dus nu echt serieus te denken aan de 730BF. Deze is goed betaalbaar. Ik gebruik het scherm voor af en toe een game en ik surf/tekstverwerk aardig wat. Voor films heb ik m'n pc doorgelust naar m'n tv. Ik heb dus ook geen problemen met de kijkhoek.
Ik vind het wel jammer dat die niet op hoogte verstelbaar is en het zwart bij sommige mensen niet echt zwart is.
Als ik dan misschien de keuze heb gemaakt, moet ik nog eens goed nadenken of ik toch geen 19 inch wil. Ik heb nu namelijk een 19 inch CRT staan.
Verwijderd
Sedert wanneer wonen wij in Duitsland?spk2go schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:02:
Dit topic is gesloten.