Ik ben bezig met een nieuwe site die ik graag hoog wil hebben op bepaalde keywords. Nu ben ik al wat in het SEO gedoken, en heb al wat guides doorgelezen. Wat mij een beetje een doorn in het oog is, is dat ik graag in het menu mooi opgemaakte kopjes wil hebben. Dit is helaas alleen mogelijk door middel van plaatjes. En laat het nou net zijn dat die kopjes redelijk relevante informatie bevatten over de site.
Nu had ik het idee, om te kijken of een bezoeker een bot is, en om dan de plaatjes om te schakelen naar gewoon plain text. Alleen heb ik heel sterk het gevoel dat dat een beetje de zoekmachine misleiden is. Nu ben ik een beetje gaan kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld een <h2> met een achtergrondplaatje, maar dat gaat niet werken, omdat de tekst dan over het plaatje heen komt te staan.
Alhoewel, misleiden? Het uiteindelijke doel en inhoud van de tekst is hetzelfde, alleen converteer ik de gebruikerservaring naar een voor de spider geschikte overeenkomende ervaring..
Heeft iemand een idee hoe ik de kopjes toch mooi kan vormgeven, maar dat die informatie toch wordt geindexeerd?
En als ik mijn dev site nu in Lynx bekijk, dan zie ik in plaats van het plaatje gewoon de alt tekst staan, zit er in die hoek misschien een oplossing?
[
Voor 15% gewijzigd door
Svennetjee op 10-04-2009 18:20
. Reden: Klein beetje tekst toegevoegd over misleiden, Edit2: vraag over alt tags toegevoegd ]