[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste
Acties:
  • 191.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heb je de oude website geredirect naar de nieuwe website?

edit:

wel belangrijk om niet alles naar root te redirecten maar gewoon van pagina naar pagina indien mogelijk

Oud pagina A naar nieuw pagina A
Oud pagina B naar nieuw pagina B

etc

[ Voor 62% gewijzigd door AOC op 31-05-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 17:33

André

Analytics dude

Zijn de pagina's op de oude site geredirect?
Is de nieuwe site goed geïndexeerd door google?

De pagespeed score staat volledig los van eventuele indexatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

De oude site moest meteen offline zodra de nieuwe up was, omdat ze onder de oude naam geen zaken meer mochten doen of zoiets. Dus heb ik nooit een redirect opgezet. Het gaat hier dus om 2 totaal verschillende domeinnamen.

Google Search Console geeft aan dat er geen crawlfouten zijn, en de meeste pagina's zijn geïndexeerd.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Zonde, een domeinnaam van +10 jaar oud zal wel enige backlinkprofiel en authoriteit hebben opgebouwd waar je nieuwe website van had kunnen profiteren d.m.v. redirects. Het is nu kwestie van voor af aan beginnen qua SEO. Je website op de schop gooien qua lay-out zal weinig uitmaken op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik weet het, daar heb ik ook voor gewaarschuwd. Maar er was iets juridisch waardoor ze de oude domeinnaam en handelsnaam niet meer mochten gebruiken en het moest allemaal snel omgezet worden.

In dit topic lees ik veel over het belang van veel en goede content en ook over het gevaar van dubbele content. Daarom rees de vraag of een lage nav/content ratio nadelig zou zijn.

Backlinks probeer ik op te bouwen door vermeldingen op link aggregators zoals de telefoongids en door middel van pagina's op social media.

In elk geval bedankt voor de reacties!

[ Voor 19% gewijzigd door Not Pingu op 31-05-2017 15:56 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Wat ik eigenlijk wel interessante vraagt vind.

Een website als www.wordpress.com heeft onder zich duizenden subdomains als sitename.wordpress.com. In hoeverre zal dit hun rootdomain beinvloeden qua ranking / crawl rate mochten deze subdomeinen van slechte kwaliteit zijn en b.v. scam, duplicated content, slecht backlinkprofiel etc hebben?

Of behandeld google rootdomain / subdomain helemaal los van elkaar? Dus ook niet dat crawlbudget verdeeld wordt over de verschillen subdomeinen die een rootdomain rijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Voorbeeld:
(sub folder) domeinnaam.com/eng , /nl enzovoort
(tld) domeinnaam.com voor de Engelse taal en .nl voor de Nederlandse taal enzovoort

Qua beheer zie ik niet echt voordelen voor één van de twee methoden. Bij analyse van de cijfers bespeur ik tevens geen concreet voordeel bij één van de twee werkwijzen. Bijvoorbeeld dat een sub folder (een deel van) de "waarde" meekrijgt van het hoofddomein waardoor sub folders direct een hogere positie behaald in organische resultaten. Persoonlijk vind ik .nl voor de Nederlandse taal, .de voor Duits taal enzovoort begrijpelijker uitingen richting de klant.

Wat zijn jullie cijfers en ervaringen bij de genoemde methoden? Wat geniet jullie voorkeur en waarom? Ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theesipper
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-09-2022
blijhoofd_bennie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:21:
Voorbeeld:
(sub folder) domeinnaam.com/eng , /nl enzovoort
(tld) domeinnaam.com voor de Engelse taal en .nl voor de Nederlandse taal enzovoort
Voor mijn eigen site heb ik beide methodes toegepast. Ik denk dat het afhankelijk is hoe intensief je het wilt aanpakken. Zelf ben ik gestart met een .com engelse site. Daarna heb ik meerdere talen toegevoegd. Voor mij nl site ben ik gegaan voor .nl omdat ik dit ambitieus wilde aanpakken, ook echt met nl customer support en een nl blog. Echter voor de de site wilde ik niets meer dan een vertalen. Daarom heb ik besloten een .com/de subfolder te gebruiken. Qua kosten heeft het wat voordelen (niet veel): geen aparte .de domein en ik hoef geen aparte SSL te kopen. Mijn .com domein heeft bovendien al Cloudflare, dus dit kon ik ook besparen.

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik heb een tijdje terug al begrepen dan Google niks meer doet met keywords in de meta-tags.
Maar zijner nog wel andere redenen waarbij je de keywords in de meta-tag prima kan gebruiken?

Ik dacht er zelf ooit eens aan om de keywords die ik aan een nieuwsbericht koppel, in de meta-tag te plaatsen.
Is niet een could do, must do, of een don't?

[ Voor 8% gewijzigd door AW_Bos op 05-07-2017 14:38 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik neig naar don't. Bij Bing gebruiken ze het als spam signal. Google gebruikt het niet. Waar komt je verkeer vandaan? Is het waardevol verkeer?

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420461

Da's al een tijdje dood - ik zou geen enkele reden weten te bedenken waarom je het nog zou gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-05 10:44
Iemand die mij even de juiste richting in kan helpen? Wil mijn website graag goed geïndexeerd hebben. Heb netjes YOAST draaien, een sitemap aangemaakt maar heb het gevoel dat ik iets verkeerd doe.

Even voor de beeldvorming: ik heb een onepage homepage, het menu scrollt dus naar de specifieke onderdelen op mijn homepage #contact #recenties #diensten whatever.

Verder heb ik ónder mijn diensten in het menu een 4-tal pagina's aangemaakt waar ik wat dieper in ga op de diensten. Losse pagina's (child pagina's) met als hoofdpagina de home.

Nu wil ik het zo hebben bijv:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CkvH4OT.png

Mijn sitemap lijkt gewoon correct:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cdyjf3O.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/od9K2o9.png

En binnen mijn Google Dashboard ook:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LknUr0m.png

Echter als ik een zoekopdracht doe krijg ik mijn pagina's dus verspreid over de zoekresultaten, als losse result en niet als subpagina/menu .

Doe ik iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Nee, dit is iets wat Google d.m.v. hun algoritme bepaald. Hierin kan je zover ik weet weinig aan doen behalve je site prima crawlable en gestructureerd houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Valt er niet iets aan extra meta data mee te geven? Site draait eerlijk gezegd al iets van 4/5 maanden, zonder enige verandering :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Misschien dat iemand de heilige graal al ontdekt qua tricks heeft maar dit is wat Google erover kwijt wilt https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=en

Ik heb er nog niet echt in verdiept omdat Google ze bij onze sites netjes oppakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Waterkoker schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:50:
Misschien dat iemand de heilige graal al ontdekt qua tricks heeft maar dit is wat Google erover kwijt wilt https://support.google.com/webmasters/answer/47334?hl=en

Ik heb er nog niet echt in verdiept omdat Google ze bij onze sites netjes oppakt :)
Yes, die had ik gezien. Gekke is dat ik tal van andere websites heb waar het wel gewoon goed gaat. Zal denk ik komen door mijn opzet en de niet normale manier waarschijnlijk van het aanbieden van die subpages onder een one page pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 21:08
Volgens mij worden daar populaire onderdelen binnen de site getoond. Je hebt er in ieder geval geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-04 19:33
Wanneer je een webshop hebt die in een nichemarkt wereldwijd goed rankt, doe je er dan verstandig aan om de site ook te beter in te richten voor "local seo"? Of heeft dit een negatieve impact op global ranking?
Bijvoorbeeld adres in de footer en lokaal meer links generen vanaf websites / bedrijven met een hoge autoriteit?
Of kan dit prima naast elkaar lopen en versterkt het elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

@Taine0 Wat Jasper zegt. Populaire pagina's kunnen door google op deze manier getoond worden. Verder heb je daar geen invloed op, behalve dan SEO Technisch. Maar dat lijkt wel op orde gezien je sitemap.

Enige manier is met Adwords en Sitelink extensies. Maar dat kost geld.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Mr Orange schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:28:
Wanneer je een webshop hebt die in een nichemarkt wereldwijd goed rankt, doe je er dan verstandig aan om de site ook te beter in te richten voor "local seo"? Of heeft dit een negatieve impact op global ranking?
Bijvoorbeeld adres in de footer en lokaal meer links generen vanaf websites / bedrijven met een hoge autoriteit?
Of kan dit prima naast elkaar lopen en versterkt het elkaar?
Heeft je lokale aanwezigheid toegevoegde waarde? Kunnen mensen langskomen? Zo niet, dan heeft het - denk ik - weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
Jasper schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:59:
[...]

Heeft je lokale aanwezigheid toegevoegde waarde? Kunnen mensen langskomen? Zo niet, dan heeft het - denk ik - weinig zin.
Het is inderdaad ook een stenen winkel.. anders heeft het inderdaad weinig zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ik snap je punt inderdaad.

Wat zou je aanpassen om local te ranken? Kan je niet 1 pagina inrichten, met als doel het promoten van de offline winkel, en die optimaliseren voor local seo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Waar doe je eigenlijk een spam report dat veel omvangrijker is dan 1 site alleen? De paid links page van Google laat bijv 1 url als site die links verkoopt, en 1 url die je maar in kunt vullen als site die links zou inkopen. Echter heb ik een omvangrijk aantal websites (zeg maar 100+ websites) die allen echt aantoonbaar low quality content hebben maar toch bovenin de zoekresultaten staan. Bekijk ik het linkprofiel dan is alles vanaf dezelfde sites aan elkaar gelinked op verschillende hostingpakketjes bij verschillende aanbieders.

Concurrentie is prima; begrijp me niet verkeerd, maar dit slaat nergens op. Dit is gewoon iemand die loopt te kloten met local seo en er blijkbaar een truucje voor heeft gevonden wat blijkbaar binnen de zoekmachine werkt.

Ik zou textueel kunnen vermelden, bekijk dit text bestandje met links etc maar de vraag is of google daar iets mee doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 12-07-2017 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

Als je contacten binnen Google hebt zou je het op kunnen sturen. Dan heb je kans dat als het echt omvangrijk en duidelijk is dat ze op een knop drukken. En je kunt 1 spamreport aanmaken met in de omschrijving de lijst met de overige url's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Mr Orange schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Het is inderdaad ook een stenen winkel.. anders heeft het inderdaad weinig zin..
Heb je eigenlijk ook je lokale vermelding via GoogleMijnBedrijf compleet ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
the noise schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Heb je eigenlijk ook je lokale vermelding via GoogleMijnBedrijf compleet ingericht?
Ja, dat is allemaal goed ingevuld.
Ik vraag me af, wat de impact is als ik de contactgegevens in de footer zet. Beperken deze locatie specifieke kenmerken de globale ranking?

Ik kan het me niet voorstellen, maar ik zoek bevestiging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Mr Orange schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ik kan het me niet voorstellen, maar ik zoek bevestiging. :)
Nah, dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

André schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:54:
Als je contacten binnen Google hebt zou je het op kunnen sturen. Dan heb je kans dat als het echt omvangrijk en duidelijk is dat ze op een knop drukken. En je kunt 1 spamreport aanmaken met in de omschrijving de lijst met de overige url's.
Dat omschrijvingsvakje is echter maar 1000 chars groot. Ik heb een spam report ingediend met o.a een verwijzing naar een text bestand met meerdere URL's en methodiek. Maar zoiets duurt altijd even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThE_ED
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-02 20:56

ThE_ED

Stuffed Animal

Ik ben benieuwd hoe de natural language optie gaat werken in Analytics. Ziet er interessant uit, al iemand geprobeerd? (Eigenlijk is analytics wellicht een los topic, bedenk ik me nu)

https://analytics.googleb...get-answer-in-google.html

Ik ben fan van dingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Kan wel hierin hoor, mocht de discussie hierover groot worden dan maken we er een apart topic van :)

Nog niet mee gewerkt overigens tot nu toe, in Analytics.

Op SEO-gebied gaat er (weer) wat veranderen: Moz heeft er in de Whiteboard Friday aandacht aan besteed: Searcher Task Acomplishment.

Gaat er in principe om dat de mensen die via Google Search op je site belanden, zo goed mogelijk bediend moeten worden met de taak of taken die ze op je site willen uitvoeren. Hoe beter bediend, hoe beter je site scoort. Linkje: https://moz.com/blog/searcher-task-accomplishment

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 636270

Het hele SEO gebeuren wordt sowieso een stuk meer focussen op problem solving. Is de eerste tip die ik ook laatste tijd meegeef. Probeer vanuit je klant te denken, wat wil de klant op je website en hoe lost hij dat via jouw website op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jona1990
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Ik heb op mijn marketingafdeling maar beperkte FTE voor SEO. Als ik even heel simpel naar de drie SEO-peilers kijk: content doen we zelf omdat we de kwaliteit willen waarborgen (kan je niet uitbesteden naar mijn idee). Techniek doen we via de developer van onze websites. Ik zit nu alleen nog met autoriteit opbouwen (oftewel linkbuilding). Is het aan te raden om dat uit te besteden? En zo ja, heeft iemand aanbevelingen? Ik heb het idee dat er een heleboel nare bedrijven in deze business zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Ja eens, er zitten veel nare bedrijven in die business. Ik zou dit in eigen beheer doen. Anders krijg je ladingen links waar je niet op zit te wachten ben ik bang.

Is de content die je nu maakt niet goed/interessant genoeg dat het organisch opgepakt wordt? Of weet die doelgroep jou nog niet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636270

Jona1990 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:48:
Ik heb op mijn marketingafdeling maar beperkte FTE voor SEO. Als ik even heel simpel naar de drie SEO-peilers kijk: content doen we zelf omdat we de kwaliteit willen waarborgen (kan je niet uitbesteden naar mijn idee). Techniek doen we via de developer van onze websites. Ik zit nu alleen nog met autoriteit opbouwen (oftewel linkbuilding). Is het aan te raden om dat uit te besteden? En zo ja, heeft iemand aanbevelingen? Ik heb het idee dat er een heleboel nare bedrijven in deze business zitten.
Content valt best uit te besteden, geef het externe bureau of de freelance tekstschrijver dan wel een handleiding mee. Technische punten bijvoorbeeld van een specifiek artikel of het product. Wat ik absoluut aanraad is om zogenaamde monsterartikelen te gaan schrijven. Minimaal 1000+ woorden en veelal informatief met anchor links bovenin de tekst.

Over je linkbuilding, het is inderdaad interessanter om dit zelf te gaan doen. Kwantiteit is niet hetgeen dat telt. Kwaliteit is hierin veel belangrijker. Zoek goede relevante websites op en vraag daar een blog op te plaatsen bijvoorbeeld. Als je eens op zoek bent naar een leuk verhaal over nare praktijken betreft linkbuilding:

https://letterzaken.nl/keyboost-ipower-hoe-en-risico/

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 20:13
Ik heb een vraagje over mijn website, over hoe ik een probleem SEO technisch moet oplossen.

Ik heb een Wordpress website (www.lennyvandijk.nl). De homepagina is een blog, en in het menu verwijs ik ook door naar die blog. Alleen weet google volgensmij niet dat ik een blog heb. Ook in de sitemaps (die via Yoast worden aangemaakt), mis ik de blog pagina.

Maak ik nu een stomme denkfout, of hoe kan ik dit netjes regelen?

Yep - de link onder het woordje 'Blog' verwijst naar je homepage, en http://lennyvandijk.nl/blog zegt "Oops! That page can’t be found." ;)

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-05 20:13
Anoniem: 420461 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:45:
[...]

Yep - de link onder het woordje 'Blog' verwijst naar je homepage, en http://lennyvandijk.nl/blog zegt "Oops! That page can’t be found." ;)
Dom, uiteraard. Ik heb dus de blog pagina aangemaakt.

Wat is nu de best practice? http://lennyvandijk.nl en http://lennyvandijk.nl/blog hebben dezelfde content en dat is SEO technisch niet handig. Na wat rondzoeken weet ik nu niet of ik een 301 redirect of een canonical URL moet gebruiken (de ene website zegt dit, en de andere dat).

En moet ik nu http://lennyvandijk.nl door laten verwijzen naar http://lennyvandijk.nl/blog ... of andersom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André

André

Analytics dude

ImmortalSoul schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:28:
[...]

Dom, uiteraard. Ik heb dus de blog pagina aangemaakt.

Wat is nu de best practice? http://lennyvandijk.nl en http://lennyvandijk.nl/blog hebben dezelfde content en dat is SEO technisch niet handig. Na wat rondzoeken weet ik nu niet of ik een 301 redirect of een canonical URL moet gebruiken (de ene website zegt dit, en de andere dat).

En moet ik nu http://lennyvandijk.nl door laten verwijzen naar http://lennyvandijk.nl/blog ... of andersom?
Waarom zou je een /blog pagina aanmaken als dat een kopie is van de homepage? Ga je de homepage nog anders inrichten? Zo niet zou ik /blog verwijderen. Google ziet echt wel dat het om een blog gaat zonder dat woord in de URL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eerst moet je je even afvragen wat je nu eigenlijk wilt - moet de homepage de laatste blog bevatten, dan regel je dat en hang je onder /blog de andere blogs. Als je alles op je homepage wilt hebben dan heb je dus geen 'Blog' pagina nodig.

edi: wat @André dus ook al zegt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 420461 op 23-11-2017 15:57 ]

• Jajajajajajajaj
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-11-2022
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een site waar ik een leuk zakcentje iedere maand mee verdien. Ik stond altijd bovenaan op de meest gerelateerde zoekterm in Google en heb ongeveer 2,5-5k sessies per dag.

Maar nu is er een concurrent die heeft 35k backlinks aangemaakt met de meest vieze omschrijvingen...
Nu ben ik hierdoor gezakt in Google en verlies ik inkomsten + ik sta ook op vele websites nu als "scammer" "fraud" etc.

Nu had ik wel een vermoeden uit welke hoek het kwam en heb via een e-mailadres op die website erachter gekomen dat dezelfde persoon ook een bedrijf heeft. Toen ben ik gaan kijken naar zijn concurrenten in die tak van sport en wat blijkt.. Hij heeft ook daar dezelfde negatieve backlinks met dezelfde anchor teksten gebruikt.

Dezelfde links op dezelfde websites, dezelfde anchor teksten. Oftewel hij huurt iemand in om al zijn concurrenten vol te spammen met negatieve links.

Wat kan ik hier tegen doen? Hebben jullie tips?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

Arjan A

Cenosillicafoob

Kan je niet contact opnemen met Google Nederland? Lijkt me dat dit vervuiling is van hun database en dat die concurrent wat penalty verdient...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• AOC
  • Niet online

AOC

Jajajajajajajaj schreef op donderdag 30 november 2017 @ 06:06:
Beste Tweakers,

Ik heb op dit moment een site waar ik een leuk zakcentje iedere maand mee verdien. Ik stond altijd bovenaan op de meest gerelateerde zoekterm in Google en heb ongeveer 2,5-5k sessies per dag.

Maar nu is er een concurrent die heeft 35k backlinks aangemaakt met de meest vieze omschrijvingen...
Nu ben ik hierdoor gezakt in Google en verlies ik inkomsten + ik sta ook op vele websites nu als "scammer" "fraud" etc.

Nu had ik wel een vermoeden uit welke hoek het kwam en heb via een e-mailadres op die website erachter gekomen dat dezelfde persoon ook een bedrijf heeft. Toen ben ik gaan kijken naar zijn concurrenten in die tak van sport en wat blijkt.. Hij heeft ook daar dezelfde negatieve backlinks met dezelfde anchor teksten gebruikt.

Dezelfde links op dezelfde websites, dezelfde anchor teksten. Oftewel hij huurt iemand in om al zijn concurrenten vol te spammen met negatieve links.

Wat kan ik hier tegen doen? Hebben jullie tips?
Handmatig proberen de backlinks te verwijderen. Contact opnemen met de webmaster etc.

Mocht dat niet lukken kan je disavow van Google gebruiken https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

artikel hierop ingaand https://www.shoutmeloud.com/google-disavow-links.html

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 30-11-2017 10:44 ]

• André

André

Analytics dude

Arjan A schreef op donderdag 30 november 2017 @ 09:43:
Kan je niet contact opnemen met Google Nederland? Lijkt me dat dit vervuiling is van hun database en dat die concurrent wat penalty verdient...
Helaas, Google NL gaat hier helemaal niets aan doen, als er al iets gebeurd is dat vanuit Dublin. Maar over het algemeen is NL te klein voor ze en laten ze het lekker aan het algoritme over.
De suggestie hierboven is de juiste: disavow lijstje opstellen en indienen bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 09:15
Achterhalen door welk ip dit is geplaatst door dit na te gaan bij de webmasters. Hiervoor sowieso aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waterkoker schreef op donderdag 30 november 2017 @ 10:39:
[...]

Handmatig proberen de backlinks te verwijderen. Contact opnemen met de webmaster etc.

Mocht dat niet lukken kan je disavow van Google gebruiken https://www.google.com/webmasters/tools/disavow-links-main

artikel hierop ingaand https://www.shoutmeloud.com/google-disavow-links.html
Disavow. Hoezo handmatig links gaan verwijderen? Weet je wat 35k aan links opruimen (handmatig) gaat kosten? :X

Ik heb dit ook eens gehad. Een concurrent benadeelde een hoop websites van klanten van mij en met 250+ startpagina's. In het kort gingen die startpagina's over hetzelfde onderwerp, met voor 95% aan sites met een 'low value' anchor en zelfs naar pagina's die er helemaal niets van doen mee hadden. De overige 5% werden aan z'n eigen websites toegeweid met wel de juiste anchors.

Uiteindelijk alles in disavow per domein gezet, en op korte termijn vielen ook zijn websites volledig weg (en de mijnes kwamen terug).

Ik had er een advocaat op gezet, maar om en nabij was het voor mij moeilijk te bewijzen dat "hij" erachter zat. Kwam die goed mee weg nog ook. Jij hebt daarintegen een email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een goede vraag: Heeft de fbclid die FB in hun links gebruikt nog iets met SEO te maken?
En kan het kwaad om alles met ?fbclid=xxxx in de URL te strippen terwijl het niet ten koste gaat aan de SEO?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1 ... 37 38 Laatste