Je moet het wel uitbrengen, wil je brood op de plank krijgen.. je kan moeilijk ieder mens de optie geven van alles zelfmaken of agezet worden...dan zouden we nou nog vechten om stokken en mooi gekleurde steentjes...Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:41:
Ik zeg toch niet dat je het moet uitbrengen? De topicstarter doet een uitspraak over het kopieren van een porsche, hij begint geen namaak porsche fabriek.
Als iedereen/ik penquins wil zien en die andere alleen maar slangen hebben, waarom zou ik/iedereen dan naar die nadere gaan?Soultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Wat is je punt? Als je niet naar die 'foute' dierentuinen gaat, maar wél bereid bent te betalen voor een andere, waarom zou die er (marktwerking weer) dan niet vanzelf komen?
De reden dat die er niet komt is dat je helemaal niet wil betalen; je wil gewoon naar de 'foute' dierentuin maar dan zónder te betalen.
eh neej, want als je een CIV3 clone maakt voor de Mac maken hun advocaten gehakt van jeSoultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Het heeft bovendien niets met mijn punt te maken: dat het voor die prijs verkocht wordt betekent dat dat min of meer de waarde is. Als het veel goedkoper kon, waren er toch al lang stapels Civ III clones voor de Mac die de helft kosten en net zo goed zijn?
Dus je koopt the real thing voor afzetprijzen, of niet en je download/ript of gebruikt een emulator, voor zover dat mogelijk is....
Artiesten? Neej, die verdienen juist belachelijk weinig per nummer... denk je dat Ja Rule en al die andere rappers voor de gein hun eigen record label zijn begonnen? Die willen die 60cent marge p/nummer van de platenmaatschappij zélf houden....Soultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Heel simpel: jij vind dat je het werk van artiesten die een te hoge prijs rekenen gratis mag downloaden. Als jij een te hoog loon eist, mogen mensen jouw werk dus gratis krijgen. Lijkt me niet meer dan redelijk, toch?
Als je denkt dat dat kan zonder gevolgen ben je behoorlijk naiefSoultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Inderdaad. Wat is je argument?
De prijzen stijgen 5ct, de economie zakt bijna in...raad eens want 10 euro doet....
Welke concurrent? De duitsers? De amerikanen? Er is geen concurrent, er is geen marktwerking op muziek, want iedere maatschappij hanteert dezeflde idioot hoge marges...Soultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Omdat als je ze niet laat zakken, je klanten bij de concurrent gaan tanken. Duh. Dat is marktwerking.
Dat was het hele punt van die dierentuin anekdote
Jij betaald ook liever geen 15 euro voor een brood, het feit dat je dat wel zou doen als ze overal zoveel zouden kosten is omdat je niet wilt dat jij of je kinderen omkomen van de honger. Het feit dat mensen dus 15-20 euro per CD betalen, is omdat ze niet anders kunnen, niet omdat de CD's zo duur zijn. Waar kun je in de benelux cd's kopen voor eerlijke prijzen(en dan reken ik iets van 50ct per nummer, want zelfs die itunes nummers zijn idioot duur door die monopolie marge) op een fatsoenlijk medium(ik vind CD's namelijk nogal 1980, geef me dan een CF/SDkaart met die nummers)Soultaker schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:
Stel je nu voor dat ik niet bereid ben 15 euro voor een CD te betalen - dan vind jij het logisch als ik naar de CD-winkel ga en daar voor 15 euro een CD koop?
Dat is echt volslagen belachelijk. Dat mensen iets kopen betekent dat ze dat er voor willen betalen. Natuurlijk, ik zou ook liever goedkopere dingen kopen, maar het is niet anders.
[ Voor 5% gewijzigd door Rey Nemaattori op 13-12-2005 23:05 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori