Fotos die je hier ziet kan je ook maken met veel goedkopere cams!
Een aantal foto's zijn ook met goedkopere cams te maken, maar in bijzondere omstandigheden (snel bewegend onderwerp, stromend water, weinig licht,..) zul je toch een toestel nodig hebben waarbij je met scherptediepte, sluitertijd e.d. kunt spelen.
Eenvoudige compacts zijn daarin toch beperkt. Maar als je de S9500 als een goedkoop toestel beschouwd, dan is het inderdaad ongelooflijk wat je eruit kunt halen.
Dingen als hogere ISO-waarden met lage ruis en TTL-flitsen zijn wel dingen die een duurdere cam (voor mij) interessant zouden maken, maar daarentegen vind ik het schieten vanaf display (met kantelbaar display, waardoor vanuit laag of hoog standpunt kan worden geschoten) en de mogelijkheid tot het maken van filmpjes toch wel ook wel weer voordelen wat de S9500 zo aantrekkelijk maakt.
Wat betreft de ruis... inderdaad moet je die op 100% bekijken. Ik schiet meestal op 100 of 200 omdat ik die wil minimaliseren, maar bij 400 of eventueel 800 hoeft (bij fors resizen) dus ook absoluut geen probleem te zijn. Voor een
niet-dSLR is de ruis van de S9500 één van de betere, dus het probleem moet ook niet worden overdreven.