Fuji FinePix S9500

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.oudmaijer.com/linked/s9500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oudmaijer.com/linked/s9500-specs_1.pngAfbeeldingslocatie: http://www.oudmaijer.com/linked/s9500-specs_2.png

LinksS9500 of S9000?

De S9500 is de naam van deze camera voor Europa en Azie, S9000 is de naam zoals deze wordt gevoerd in de rest van de wereld.

Anti Shake/IS of Anti Blur?

Deze camera heeft GEEN Anti Shake/IS systeem, wel een anti-blur mode. Zie meer over de werking in dit draadje.

[ Voor 255% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 01-03-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 15:27
Ik vraag me af hoe groot de sensor van dit toestel is in vergelijking met bijvoorbeeld de D70. De afmetingen van de d70 zijn wel in mm te zien maar hier staat alleen 1/1.6" maar hoe groot is dat? 1x1 mm? Of 100x100 mm?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:30:
Ik vraag me af hoe groot de sensor van dit toestel is in vergelijking met bijvoorbeeld de D70. De afmetingen van de d70 zijn wel in mm te zien maar hier staat alleen 1/1.6" maar hoe groot is dat? 1x1 mm? Of 100x100 mm?
Die 1/1.6" slaat waarschijnlijk op de diagonaal van de CCD. Dit komt dus neer op 15,5 mm. In vergelijking met het 35mm formaat is dit ongeveer een crop van 1/3. In vergelijking met m'n s5500, 1/2,7" is het al heel wat groter.

Lijkt me wel een mooie camera, alleen vraag ik me af waarom ze niet de lens van de s5500 met een F van 2,8-3,1 hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk omdat deze sensor groter is? 1/1.6" vs. 1/2.7" (of was de S5500 ook al 1/1.6"?)

Edit: FF opgezocht: S5500 is 1/2.7"

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 02-08-2005 16:54 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ik zag vandaag de eerste testresultaten van een sample model van de Fujifilm finepix S9500 camera.
het zijn foto's van sail 2005.
de flash is wel aardig maar in de pdf kun je beter de kwaliteit zien.
www.fujifilm.nl/nieuws
de foto's zien er goed uit en het zoombereik is top.
vooral de chromestand foto's vind ik erg fraai. het lijken net velvia diafilm shots.
ik hoorde dat de camera ergens iend september leverbaar zal worden voor maar 699.00 euro.
ga het gelijk bekijken in de fotozaak als het daar is. de spec en deze sample foto's liegen er niet om!

cu
richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:51:
hallo,
ik zag vandaag de eerste testresultaten van een sample model van de Fujifilm finepix S9500 camera.
het zijn foto's van sail 2005.
de flash is wel aardig maar in de pdf kun je beter de kwaliteit zien.
www.fujifilm.nl/nieuws
de foto's zien er goed uit en het zoombereik is top.
vooral de chromestand foto's vind ik erg fraai. het lijken net velvia diafilm shots.
ik hoorde dat de camera ergens iend september leverbaar zal worden voor maar 699.00 euro.
ga het gelijk bekijken in de fotozaak als het daar is. de spec en deze sample foto's liegen er niet om!
Sorry hoor, maar deze nickname + dit commentaar + deze link.... werk je voor Fuji ofzo? 8)7
1. zoombereik zie je ook bij vergelijkbare camera's.
2. dit zijn kleine voorbeeld foto's onder optimale omstandigheden, geen 100% crops. De kwaliteit is dus niet te beoordelen. De camera van 100 euro van een vriend maakte precies dezelfde fotos als mijn 300D op dit formaat.
3. 699 euro en dan zeg jij "maar" ?

Ik zeg niet dat de camera slecht is, maar je kan het zeker niet op deze foto's beoordelen. Gewoon wachten tot een professionele review.

[ Voor 9% gewijzigd door T.T. op 20-08-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt dus mijn nieuwe camera, mijn Eos 350D is verkocht inmiddels. De S9500 staat bij Konijnenberg trouwens voor 579,- in de prijslijst en da's een bijzonder mooie prijs voor een camera als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
't lijkt mij ook wel een mooie camera(wil overstappen van film-kb-slr&film-MF-rf nar film-MF-rf&digi-allroundcam, zou lekker aan de overstap kunnen verdienen als ik een stap terug maak op KB gebied), al zal ik wel de eerste reviews afwachten, en eens zelf met dit ding zou willen spelen.

Hoewel ik in mijn nick geen fuji heb, toch even enkele links mbt dit toestel:

Het handboek en voorbeeldfoto's en nog wat foto's

Die voorbeeldfoto's spreken vooralsnog trouwens nog steeds nogal in het voordeel van film. Vrij veel ruis, niet optimaal gedetailleerde foto's (van het objectief lijkt wat veel gevraagd te worden?)

Voorstel voor het volgende: objectief equivalent 26-214mm f/2 (ok,als het moet f/2-3.5), wat minder ruis bij ISO 800-1600, weerbestendige behuizing

Een dSLR is mij in vergelijking tot een vergelijkbare fSLR nog te duur helaas, ook het idee van een allround/overalheen camera is mooi.

Nog even wachten...

[ Voor 42% gewijzigd door begintmeta op 21-08-2005 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 17:44:
Dit wordt dus mijn nieuwe camera, mijn Eos 350D is verkocht inmiddels. De S9500 staat bij Konijnenberg trouwens voor 579,- in de prijslijst en da's een bijzonder mooie prijs voor een camera als deze.
waarom wil je die eos inruilen voor een minder goede camera? niet dat ik klagen heb over fuji,heb zelf een s5500, maar een eos 350d is toch stukken beter, of gaat het over het geld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het gaat me om het feit van de de dure lenzen en het eeuwige gesleep daarmee, ik heb toch liever een cam die je zo overal mee naartoe kan nemen. De eos 350d is absoluut een goede camera maar bij nader inzien toch niks voor mij. Dus de S9500, geen gezeur meer met lenzen, geen stofproblemen op de sensor, geen gesleep met een zware tas.
Ik heb de S7000 ook nog in bezit en die doet totaal niet onder voor de eos 350d, dus de s9500 zal ook niet slechter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotos zien er inderdaad goed uit ! Alleen schrok ik nogal van de kwaliteit van deze foto die bij samples staat op de fuji site: :/ (maarja iso 800 8))

http://www.fujifilm.co.uk...sample_images/large/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:51:
Fotos zien er inderdaad goed uit ! Alleen schrok ik nogal van de kwaliteit van deze foto die bij samples staat op de fuji site: :/ (maarja iso 800 8))

dat had ik ook , ik klikte op die foto van iso1600, en had dat niet gelezen hehe

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer

Ik vind het opzich nog meevallen. Er stonden eerst foto`s op de site van Fuji japan, die waren veel slechter nog. Deze dus: http://fujifilm.jp/person...g/ff_finepixs9000_003.jpg Erg wazige foto!

Desondanks is het voor het geld een erg mooie camera toch, alleen zou ik liever de Konica Minolta dimage A3 met soort gelijke specs zien (+AS) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 21-08-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iso 800 halt me idd reuze mee. Maar die iso 1600 :/

[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 21-08-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

justawitte schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:07:
Daarom ben ik erg blij met mijn 300D, kan ik tenminste in slecht licht ook acceptabele foto's maken. Voor goed licht heb je geen bijzondere camera nodig. Volgens mij doet de S9000/S95000 het niet slechter dan andere camera's in deze klasse? (slecht dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justawitte schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:07:
Laten we eerlijk zijn, wanneer schieten we nou met iso 1600?
Vrijwel nooit toch..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:56:
Laten we eerlijk zijn, wanneer schieten we nou met iso 1600?
Vrijwel nooit toch..................
offtopic:
Ik wel in ieder geval: korte sluitertijden + weinig licht komt best vaak voor. Eigenlijk alles wat indoor bij gering kunstlicht of 's avonds gebeurt. Ik heb op mijn 300D ook de hack voor iso3200 geinstalleerd voor noodgevallen. Natuurlijk gebruik ik ook liever iso400 of 800, maar dat kan niet altijd.

Ik weet niet of het anderen is opgevallen, maar ik vind de foto's er nogal "overbewerkt" uitzien? Bijvoorbeeld die iso200 foto met flits, dan zien alle details er nogal vies uit. Alsof de camera er een berg bewerking overheen gooit?

[ Voor 20% gewijzigd door T.T. op 21-08-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:08
Eerlijk gezegd, vind ik de samples erg goed. Ook de 1600 iso foto. Je ziet wel duidelijk dat er in de camera flink aan gesleuteld is, maar er zijn legio digicams die er op 400 iso minder detail uit trekken dan deze op 1600. De foto's op 80 iso zien er zelfs DSLR-achtig uit, erg netjes! Ben heel benieuwd hoe de reviews zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 15:01
Ik denk ook dat ik voor deze cam ga, het lijkt me vooral erg handig dat je gewoon handmatig kan focussen en zoomen, want dat met die knoppies heb ik eigenlijk niet zoveel mee.

En de vele funties spreken me ook erg aan, want ik heb nu een minolta dimage z1 en die kan er echt niet tegen op.
En persoonlijk vind ik ook de foto's uit fuji camera's mooier kwa kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de S9500 besteld bij Konijnenberg voor 621 inclusief accu's, snellader en remboerskosten.
Eind September zal ik hem in bezit hebben als het goed is, dan ben ik waarschijnlijk één van de eersten. Zit nu ff zonder camera omdat ik mijn eos 350D verkocht heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:41:
Heb zojuist de S9500 besteld bij Konijnenberg voor 621 inclusief accu's, snellader en remboerskosten.
Eind September zal ik hem in bezit hebben als het goed is, dan ben ik waarschijnlijk één van de eersten. Zit nu ff zonder camera omdat ik mijn eos 350D verkocht heb.
Waarom heb je je EOS 350D verkocht als ik vragen mag? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CK schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

Waarom heb je je EOS 350D verkocht als ik vragen mag? Ben benieuwd :)
Oke daar gaan we weer, omdat een spiegelreflex me niet goed beviel, de lenzen te duur zijn, het eeuwige gesleep met een zware tas vol lenzen, het steeds moeten wisselen van lens, het stofprobleem op de sensor en de dure schoonmaakmiddelen hiervoor, het nabewerken van je gemaakte foto's in PS.
Met de S9500 heb ik een camera die ik mooi onder me jas kan meenemen, een mooi zoombereik heeft, een supermacrostand heeft, een real time histogram dat me op de S7000 ook heel goed bevalt, kortom alles in één en dat bevalt me veel beter net als mijn S7000.
Bovendien gaat deze S9500 niet onder doen voor een spiegelreflex en hij ziet er ook nog eens heel goed uit en oogt rubust.
Mooie tas erbij kopen en klaar is Bamboe, misschien nog een teleconvector voor een nog groter bereik. Ik kan niet wachten tot ik hem in bezit heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
een digitale 350 met geen hele bijzondere objectieven "inruilen" tegen een S9500 zou ik ook doen denk ik. Maar de kwaliteit valt me (voor zover dat nu te beoordelen is) nog zo veel tegen in vergelijking met mijn huidige film SLR, dat de voordelen niet echt opwegen tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:40:
[...]

Oke daar gaan we weer, omdat een spiegelreflex me niet goed beviel, de lenzen te duur zijn, het eeuwige gesleep met een zware tas vol lenzen, het steeds moeten wisselen van lens, het stofprobleem op de sensor en de dure schoonmaakmiddelen hiervoor, het nabewerken van je gemaakte foto's in PS.
Met de S9500 heb ik een camera die ik mooi onder me jas kan meenemen, een mooi zoombereik heeft, een supermacrostand heeft, een real time histogram dat me op de S7000 ook heel goed bevalt, kortom alles in één en dat bevalt me veel beter net als mijn S7000.
Bovendien gaat deze S9500 niet onder doen voor een spiegelreflex en hij ziet er ook nog eens heel goed uit en oogt rubust.
Mooie tas erbij kopen en klaar is Bamboe, misschien nog een teleconvector voor een nog groter bereik. Ik kan niet wachten tot ik hem in bezit heb.
waarom heb je niet gewoon je reactie tegen mij gequoted ;)
ik stelde dezelfde vraag, idd, vind die s5500 of zelfs s7000 in jou geval veeeel handiger om ergens naartoe te slepen, en is echt een goeje allround camera, even een mooi picje als ik mag _/-\o_ :

Afbeeldingslocatie: http://lrrp.clanhost.nl/tacs/DeNB3rt_jpg/vlieg3.jpg

let wel,is gemaakt met een s5500 voor de duidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelf ben ik nu ook eigenaar van een s5500z, maar ben deze serieus van plan te vervangen voor een s9k. op internet heb ik ook een review gevonden (niet te lezen, maar wel veel sample images) http://computers.livedoor.com/series_detail?id=17177
ik ben opzich wel onder de indruk van de foto's op 80~400ISO, die zijn namelijk simpelweg gewoon scherp! ook de noise in de foto's valt héél erg mee, misschien wel minder dan de s55k. iso 800 is nog wel te doen mits je het resized of verscherpt, iso1600 blijkt me eigenlijk niet echt werkzaam meer. hoewel deze vergeleken andere camera's erg goed is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:26:
zelf ben ik nu ook eigenaar van een s5500z, maar ben deze serieus van plan te vervangen voor een s9k. op internet heb ik ook een review gevonden (niet te lezen, maar wel veel sample images) http://computers.livedoor.com/series_detail?id=17177
ik ben opzich wel onder de indruk van de foto's op 80~400ISO, die zijn namelijk simpelweg gewoon scherp! ook de noise in de foto's valt héél erg mee, misschien wel minder dan de s55k. iso 800 is nog wel te doen mits je het resized of verscherpt, iso1600 blijkt me eigenlijk niet echt werkzaam meer. hoewel deze vergeleken andere camera's erg goed is!
Moet ik eerlijk zeggen dat ik die sample foto`s niet echt mooi vind, of ze zijn wat te licht of wat te wazig naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 13:40

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:40:
Sure, natuurlijk is een dSLR niet voor iedereen de beste optie, maar om de keus voor een non-dSLR maar meteen te verdedingen met de stelling dat de S9500 net zo goed is als een dSLR is natuurlijk flauwekul en dat weet jij ook al.

Overigens begrijp ik je rant op een dSRL kwa nabewerking niet echt, ik heb op SAIL foto's gemaakt met de 20D op JPEG (ik heb even geen HDD ruimte meer voor RAW files) en dus heb ik de 20D zo ingesteld dat hij bij contrast, scherpte en saturatie wat extra werk doet, en dat gaat perfect.

Voor zover ik het kan beoordelen heb jij geen zin om een dSLR met al zijn opties grondig te doorgronden en zijn al je genoemde punten op het verwisselen na dan, niet waar maar heb jij gewoon geen zin om uit te zoeken hoe het werkt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik las net in het forum van DPreview.com (fuji talk) dat alle foto's tot op heden alleen nog zijn gemaakt met het "beta" model en niet het of officiele release model voor de verkoop. er zullen nog een paar aanpassingen worden gepleegd.
Waarom durf ik niet te zeggen, dit is wat ik gelezen heb in dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:30:
ik las net in het forum van DPreview.com (fuji talk) dat alle foto's tot op heden alleen nog zijn gemaakt met het "beta" model en niet het of officiele release model voor de verkoop. er zullen nog een paar aanpassingen worden gepleegd.
Waarom durf ik niet te zeggen, dit is wat ik gelezen heb in dat forum.
Met andere woorden die foto's zeggen nog totaal niks over het uiteindelijke resultaat. Lijkt me vrij aannemelijk dat de verkoopmodellen nog beter zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een letterlijke quote:
Not bad for an experimental model (prototype) of the S9000. Leaves one with the hope that the final production model will be better and resolves the rough edges that some have commented on.

Translation of the second paragraph:

"Here, FinePix S9000 by Date Junichi (the experimental model) we deliver the photograph taken on the spot picture."

Regards,

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Ja ik kan niet anders zeggen dat ISO 1600 op een "gewone" digitale camera gewoon erg goed is met de hoeveelheid ruis die je ziet. Ik ben zelf erg onder de indruk van deze camera :) Ik zit er sterk over te denken m`n panasonic camera in te wisselen tegen deze. Alleen weet ik niet of ik zonder de OIS kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja OIS is toch wel een hele vooruitgang in de camera, ik zelf ben nu eigenaar van een Fuji Finepix S5500 en heb ook de Pana FZ20 in mijn handen gehad. Daarom heb ik ook op Full-zoom even wat foto's geschoten, en moet zeggen dat de foto's van de Pana er daar beter uit kwamen. De fuji heeft bij low light nog wel eens wat onscherpte omdat je hem dan toch sneller beweegt.

Het is een handig ding op de camera, maar de S9500 blijkt me toch echt wel een uber camera met uitstekende prestatie (nu zeker helemaal met de manual focus, heerlijk dmv een ring ipv knopjes!) En ik zelf ben helemaal fan van de warme kleuren die fuji gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk! Officiële foto's van het model dat op de markt gaat komen, en damn die zien er strak uit!
Op de link dus de foto's van het officiële productie model:

http://home.fujifilm.com/.../lineup/s9500/sample.html

enjoy!

edit: (full size images)

Hier een ISO 80 shot van de S9500:
http://home.fujifilm.com/.../s9500/images/sample1.jpg

hier een ISO 800 shot van de S9500:
http://home.fujifilm.com/...0/images/s_cimage01_1.jpg

kom er dankzei een EXIF data reader achter dat adobe photoshop 7 is gebruikt?

_/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:30:
1/1,8'" is 7,2x5,3 , diagonaal 8,9 mm

Zie http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08-2023
Ik heb 'm ook besteld. Geen twijfel mogelijk dat dit een super camera is. Resultaten uit het verleden bieden soms wel een garantie voor de toekomst. Dit wordt namelijk m'n 4e Fuji in 2 jaar tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:32:
Ik heb 'm ook besteld. Geen twijfel mogelijk dat dit een super camera is. Resultaten uit het verleden bieden soms wel een garantie voor de toekomst. Dit wordt namelijk m'n 4e Fuji in 2 jaar tijd ;)
ik heb hem ook besteld, dit word mijn 3e fuji! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 10-08 21:23

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Klein vraagje van een S 602z gebruiker, kan je bij deze S9500 ook weer voorzetlensjes gebruiken?
Zoals bij de S602 / S5500 / S7000. Dus macro / polar enz. Ik heb gezocht echter nog geen antwoord gevonden.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

dit blijkt me wel omdat de lens hood (zonne kap) er ook ingedraait word zoals in de manual word beschreven, ook het klepje voor de bescherming van de lens word hier ingeklikt. volgens mij kan dit gewoon, zelfde principe als de s5000/s5500 ed

edit:

▪ Voorzetlenzen mogelijk lees ik nu op de pagina!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-07 23:28

ormagon

Definitely Maybe

De eerste uitgebreide preview/review 3 pagina's lang !!
Hieronder staat een preview:

Nederlandse versie
Engelse versie

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/html/review/fujifilm/finepix/01_fujifilm_finepix_s9500.jpg
Wij wisten de hand te leggen op een zeer vroeg pre-productie model van de nieuwe Fujifilm FinePix S9500 digitale camera, in de Verenigde Staten de Fujifilm FinePix S9000 genoemd. Dit gloednieuwe model is de volgende generatie van hybride digitale camera's met een Super CCD beeldsensor aan boord. Deze door Fujifilm ontworpen beeldsensor, Super CCD HR, is tevens alweer de 5de generatie die door Fujifilm gebruikt wordt en Fujifilm is dan ook verheugd om 's werelds eerste 9 Megapixel beeldsensor voor digitale compact camera's aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

Ibex

^^ met stom.

Ik wacht toch liever een review van dpreview af :). De review van die site hierboven oogt wat "goedkoop".

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:54:
Ik wacht toch liever een review van dpreview af :). De review van die site hierboven oogt wat "goedkoop".
nogal, ze geven geen een foto's vrij van deze camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben me op tweakers uitgebreid aan het oriënteren op een nieuwe dig. camera. Heb nog geen keus gemaakt en zie verschillende interessante opties: Canon Powershot S2, Pana FZ20/FZ30, Kodak Easyshare P850 en onlangs is hier ook de Fuji FinePix met haar nieuwe modellen bijgekomen.
CK schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:14:
Ja ik kan niet anders zeggen dat ISO 1600 op een "gewone" digitale camera gewoon erg goed is met de hoeveelheid ruis die je ziet. Ik ben zelf erg onder de indruk van deze camera :) Ik zit er sterk over te denken m`n panasonic camera in te wisselen tegen deze. Alleen weet ik niet of ik zonder de OIS kan...
Hoe zit het met de OIS op de S9000/9500? Ik zie op de officiële site dat er een onderwerpprogramma is 'Anti-bewegingsonscherpte'. :?
Weet iemand wat dit precies inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik gok dat de camera dan een wat hogere iso + lagere f waarde kiest, om zo toch nog een korte sluitertijd te hebben. Waarschijnlijk gewoon (nagenoeg) hetzelfde als een sportstand.

[ Voor 22% gewijzigd door _ferry_ op 29-08-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

Ibex

^^ met stom.

Dit houdt in dat hij voor een snellere sluitertijd kiest. Om de belichting nog min of meer te waarborgen, zal hij het diafragma helemaal opgengooien (laag f-getal). Het gaat hier dus niet om een soort van IS.

Correct me if i'm wrong :).

Wat _ferry_ ook zegt dus :).

[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 29-08-2005 21:17 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:07:
Hallo,

Ben me op tweakers uitgebreid aan het oriënteren op een nieuwe dig. camera. Heb nog geen keus gemaakt en zie verschillende interessante opties: Canon Powershot S2, Pana FZ20/FZ30, Kodak Easyshare P850 en onlangs is hier ook de Fuji FinePix met haar nieuwe modellen bijgekomen.

[...]

Hoe zit het met de OIS op de S9000/9500? Ik zie op de officiële site dat er een onderwerpprogramma is 'Anti-bewegingsonscherpte'. :?
Weet iemand wat dit precies inhoudt?
Die zit er niet op helaas. Ze gooien de iso omhoog en de sluitertijd omlaag. Daarmee trucen ze gewoon de stabilisatie. Toch heb je hier minder aan in mijn ogen als je flink gaat zoomen en uit de hand wilt schieten. Dat is de reden waarvoor ik voor de Panasonic heb gekozen toendertijd.

De ISO 1600 op een prosumer cam is in een woord geweldig. Als dit op de panasonic fz30 zat (met hetzelfde ruis niveau) dan had ik hem gisteren nog besteld. Op diverse sites noemen ze 15 september als de datum waarop Konica Minolta + Sony met de opvolgens van de A2/F828 komen. Dit zijn nog wel geruchten, maar ik wacht in spanning af. Ik moet eerlijk zeggen dat de A2/A200 ook een super cam is.

Jammer van de FZ30 vind ik toch echt de hoeveelheid ruis. Wat mij betreft had 6 mp zat geweest op de fz30, had je ook meteen minder ruis gehad. maar helaas.

De S2 vind ik persoonlijk wat te beperkt en is meer te vergelijken met de KM Z6 vind ik. Die Kodak die je noemt is ook een mooie cam.

Lastig kiezen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
Ibex schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:54:
Inderdaad het lijkt alsof er iets niet klopt. Typisch vind ik dat ze verwijzen naar de foto's gemaakt tijdens de Sail 2005, terwijl ik die ook ben tegengekomen op de fuji site (zien er overigens mooi uit, maar voorbeelden zijn in lage resolutie en de foto's gemaakt bij optimale omstandigheden), dus wellicht dat er enige connectie is tussen de reviewers en fuji? Hoe kom je anders aan zo'n vroeg model? Verder is het commentaar wel erg positief. Mijn vermoeden is dan toch dat ze dus niet geheel objectief zijn.

Hou dan ook, persoonlijk lijkt het me een erg fijne camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reply op mijn vraag over de image stabilisatie.

Het is inderdaad erg lastig kiezen.... 8)7
De hoge ISO van de Fuji spreekt mij erg aan. Alleen lijkt OIS mij bij een superzoom wel een voorwaarde (lees: een zeer belangrijk voordeel), als je veel gebruik wilt maken van de zoom. Toch...?

(Het voordeel van OIS, samen met een wat langere sluitertijd, is er denk ik niet door de hogere ISO. Maar als je ver inzoomt, lijkt de OIS mij toch wel erg prettig)
CK schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:08:
[...]
Jammer van de FZ30 vind ik toch echt de hoeveelheid ruis. Wat mij betreft had 6 mp zat geweest op de fz30, had je ook meteen minder ruis gehad. maar helaas.
De FZ30 valt mij tot nu toe nog erg tegen. Nu twee reviews gezien, waarbij vooral de review op dcviews erg teleurstellend is. Ik wacht nog even de andere reviews af, maar gelet op wat ik nu gezien heb en het huidige prijsniveau, valt de FZ30 voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:02:
Eindelijk! Officiële foto's van het model dat op de markt gaat komen, en damn die zien er strak uit!
Op de link dus de foto's van het officiële productie model:

http://home.fujifilm.com/.../lineup/s9500/sample.html

enjoy!

edit: (full size images)

Hier een ISO 80 shot van de S9500:
http://home.fujifilm.com/.../s9500/images/sample1.jpg

hier een ISO 800 shot van de S9500:
http://home.fujifilm.com/...0/images/s_cimage01_1.jpg

kom er dankzei een EXIF data reader achter dat adobe photoshop 7 is gebruikt?

_/-\o_
toon volledige bericht
Ik vind die foto's nou niet bepaald indrukwekkend. Het ruisniveau op ISO1600 is acceptabel, maar de bokeh bij de eerste foto valt me tegen. Bij de eerder geposte shots zie ik een grote hoeveelheid chromatische abberatie en de scherpte aan de rand is nou ook niet bepaald super. Sowieso mis ik op de 100% crops wat scherpte.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 06-08 22:58

EXX

EXtended eXchange

Als ik deze cam vergelijk met mijn KM A2 kom ik tot het volgende:

+ Beduidend minder ruis bij hogere ISO, zelfs een bruikbare ISO 1600. Dit is een grote vooruitgang.
+ Meer zoom (300 mm tov 200 mm) met dezelfde groothoek. Bij de A2 moet ik om dezelfde zoom te bereiken een (forse) teleconvertor gebruiken.

- Mindere EVF. Geen enkele camera in deze klasse heeft tot nu toe de EVF van de A2 kunnen evenaren. Ook deze niet. Bovendien is de EVF van de A2 kantelbaar, iets wat ik veel gebruik.
- Geen beeldstabilisatie. Dit vind ik toch een echt een nadeel. Ervaring met de A2 leert mij dat je bij volle tele beeldstabilisatie echt nodig hebt. Ondanks de 1600 ISO lijkt me deze Fuji niet geschikt om bij kunstlicht met de volle tele te kunnen fotograferen zonder flitser.

Voor de rest ontlopen de camera's elkaar niet veel. Vergelijkbare LCD, die op dezelfde manier uitklapbaar is. Beide manual zoom en manual focus ring.

Ik zou nog steeds de A2 kiezen. Ik ben overigens benieuwd of de geruchten kloppen en KM idd met een A3 gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door EXX op 31-08-2005 09:07 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een aantal foto's die gemaakt zijn met het officiële productie model. ik zal ze later op de avond proberen te posten, ik moet namelijk even een goede host hebben met genoeg bandbreedte, had vandaag op onze eigen servers 7 gb in 4 uurtjes tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Omdat ik een positive gebruiker ben van de S602z en bij mij manier van foto's maken prettig vindt. Hoef ik niet zonodig een D350 of D50 /70. En heb toch wel zin in deze nieuwe S9500. Dus maar mijn maatje de S602z in de verkoop doen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montana schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:46:
Omdat ik een positive gebruiker ben van de S602z en bij mij manier van foto's maken prettig vindt. Hoef ik niet zonodig een D350 of D50 /70. En heb toch wel zin in deze nieuwe S9500. Dus maar mijn maatje de S602z in de verkoop doen.
ik heb hier een hele hoop foto's geschoten op iso 400, en ik vind ze opzich aardig scherp. op 80 zijn ze gewoon helemaal vrij van noise. de foto's die ik heb kun je ook zien dat de focus gefixt is, en ook de compressie verbeterd. ik heb hem gelijk besteld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04-2024

Ik begrijp het enthousiasme van een aantal mensen in deze topic voor deze camera nog niet zo goed. Oke, de specificaties van de camera zijn interessant (daarom zit ik dit topic ook te lezen). Maar er zijn nog steeds geen serieuze reviews. Foto-voorbeelden die tot dusver op internet verschijnen, zou ik op zijn voordeligst willen beschrijven als "gaat wel", maar de meeste sample-foto's die nu te zien zijn vind ik ronduit slecht (onscherp, veel ruis en purple fringle) in vergelijking met superzoom-concurrenten als canon (S2), panasonic (DMC-FZ20 of FZ30) en sony (H1), die met minder pixels en lagere prijzen fraaie(re) resultaten geven (die camera's beschikken over beeldstabilisatie, iets wat bij een groot zoombereik geen luxe is). Maar ja, misschien is mijn scepsis onterecht en tonen reviews aan dat ik ongelijk heb.

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
op http://www.fotoquelle.nl/?product=562 staat ie voor 649,- euro.....buitenlands model!!

houd dat in dat straks de nederlandse modellen 100 of meer euro's duurder zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto konijnenberg verkoopt hem voor 579,- nederlands model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Nop, prijs is verhoogd naar €599,- nog goedkoop. De mensen die hem al hebben besteld hebben geluk.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
als ik mijn fuji s7000 verkocht krijgt voor rond de 350 euro....dan pas kan ik hem ook zekers bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand een idee wanneer de eerste (echte) reviews komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wat links met foto's van de S9500. Afkomstig van Dpreview. Het zijn Tsjechische sites en helaas niet al te snel.

http://www.fotografovani....inepix-s9500-r.html?pos=5

Vergelijking foto's met verschillende ISO:
http://www.fotografovani....inepix-s9500-r.html?pos=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze camera nu al, of is het enthousiasme alleen op basis van specs en 1 hands on review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking nachtfoto's F10 vs S9500:
(link van dpreview, fuji talk)

http://homepage.ntlworld.com/hartrockets/s9500/

instellingen: ISO 1600, F2.8 1/4 shutter speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterVL57
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:12:
Vergelijking nachtfoto's F10 vs S9500:
(link van dpreview, fuji talk)

http://homepage.ntlworld.com/hartrockets/s9500/

instellingen: ISO 1600, F2.8 1/4 shutter speed
Opnieuw een voorbeeld dat niet echt in het voordeel van de s9500 uitvalt. Enerzijds is bij de F10 slecht omgegaan met het licht van de lantaarnpaal, maar lijkt de foto verder wel scherper en vertoont minder ruis dan de foto van de S9500

alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de foto's van de s9500 nog steeds erg tegen vallen, had veel meer van het uiteindelijke resultaat verwacht van deze camera. hij maakt geen slechte foto's, maar ik ben niet van plan mijn s5500 ervoor weg te doen! dan maar 5 mp minder.

buitendat, volgens mij luidt sony een hele nieuwe reeks digicam's in met een CMOS sensor, ik zelf wacht tot er meer met zo'n camera komen! gezien de super kwaliteit van die sony. in het forum van dpreview zijn al sampels te vinden namelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ja maar wie zegt dat de foto's van de S9500 dat die van het uiteindelijke productiemodel zijn.
Grote kans dat het productiemodel veel betere foto's produceert, maar dat is nog afwachten tot dat er echte reviews komen ipv de previews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

De S9500, net als vele ben ik best wel enthousiast over de vooraankondiging van de deze camera. Althans de specificaties lijken dat het “beestje” meer kan dan mijn huidige camera.

Dus net als vele wacht ik af in spanning en overweeg mijn huidige camera te verkopen. Maar ja nu komen er van allerlei berichten dat de foto’s nogal tegen vallen.

En dit komt mij eigenlijk wel heel bekent voor. Dat was zo ook met de S5500, de S7000 maar ook met de S602 die ik nu heb. En toch maakt mijn camera foto’s waarvan ik meer als tevreden ben.

Volgens mij is dat het probleem met een camera die er wel en ook weer niet helemaal verkrijgbaar is. Hij is wel verkrijgbaar in b.v. Canada wat Oosterse landen en geloof ook in Engeland.
En dan vliegen de berichten zowel positief als negatief je om de oren vanuit de diverse forums. Het bekende Dpreview maar ook op het Duitse Fujifilm forum. De een is er voor de ander spuugt er tegen en nog een ander is helemaal ontroerd tot in de hemel.

Tja, en wat weten we van de foto’s die gepost zijn, vaak vallen die tegen, maar ook de onderwerpen die als voorbeeld dienen. Van veraf foto’s tot een bosje vergane bloemen in een veld.
Of en vergelijking van camera 1 met camera 2 in het donker. En dan is het maar net zo, waar ben je vatbaar voor, dat kan negatief zijn maar ook positief. Als je vindt wat je zoekt dan zul je dat alleen maar versterken in je respons naar andere. Dit geld ook anders om mocht het negatief zijn.

Ik ga er vanuit dat de huidige A-Merk camera makers er toch wel een beetje verstand van hebben wat ze op de markt zetten en zeker daar een stukje markt onderzoek naar gedaan hebben. En niet zomaar een “waardeloos / slecht” product op de markt zetten. Zeer belangrijk hierin is ook dat we samen ook niet de bekender appels met peren gaan vergelijken.

Dus wat ga ik doen, ik wacht net zo als al die anderen op een goede gerenommeerde review en laat me niet te veel kleuren door allerlei vermeende “goed” gemaakte foto’s in allerlei spannende Isowaarde’s. Zo, dit wou ik ff kwijt. Het zat me niet hoog of zo, maar telkens weer, met het komen en gaan van al die zo geliefde “nieuwe producten” zie je het weer gebeuren. Mocht het zo zijn dat ik overga naar deze camera. Dan zullen jullie het snel genoeg weten / merken aan de foto’s hier op het forum. Zoniet dan toch nog van foto’s van mijn oude “beestje”de S602z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Wat een gezeur om niks. Het kost nu eenmaal tijd voordat je een camera blind kunt bedienen en er het beste uit kunt halen in de gegeven situatie. Bij m'n F710 en S5500 kwamen pas na 2500 foto's de gewenste resulaten. Het zal weer een uitdaging worden om de S9500 te doorgronden, want aan de techniek zal het echt niet liggen. Kom maar op met dat ding >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

pvdplanet schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:35:
Wat een gezeur om niks. Het kost nu eenmaal tijd voordat je een camera blind kunt bedienen en er het beste uit kunt halen in de gegeven situatie. Bij m'n F710 en S5500 kwamen pas na 2500 foto's de gewenste resulaten. Het zal weer een uitdaging worden om de S9500 te doorgronden, want aan de techniek zal het echt niet liggen. Kom maar op met dat ding >:)
Geheel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opnieuw wat voorbeeld foto's:
http://mcheng.com/photos/S9500test/

Gr Rutger

• pvdplanet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

ik ben me ook aan het orienteren op een camera in deze klasse. eerder werd ik enthousiast van de Panasonic FZ30, maar na wat reviews, voorbeeldfoto's en discussies viel het me nogal tegen. zo kwam ik een discussie tegen waar de S9500 als alternatief werd aangekaart, maar naarmate deze discussie vorderde haakten men ook weer af op de S9500: "I was told by a camera repair guy to try and avoid long lenses like 28-300 for eg. He says these have plenty of pins and elements that can get stuck up in the long run." ..... "apparently Fuji zoom lenses are prone for zoom errors!"
anyway, ik vond het opzich wel een interessante discussie, dus ik dacht ik plaats het hier even bij, vanaf post 47 hebben ze het ook over de S9500:

http://www.photographyblog.com/index.php/weblog/comments/panasonic_dmc_fz30_announced/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana

Montana

Vooraf, ik ben dus niet zo'n linkjes poster. maar deze wil jullie niet onthouden.

Let op veel foto's kan dus een beetje traag zijn.

http://www.rpst-digital.o...d.php?t=5620&page=2&pp=15

De teksten kan helaas niet lezen ( Thais of zo) maar de foto's zijn van die aard dat ik zeg
eindelijk een paar die met aandacht gemaakt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij dcresource zijn er wat (nieuwe) voorbeeldjes te vinden waaruit wederom blijkt dat fotos eigenlijk alleen een acceptable kwaliteit hebben in een kleine cirkel rond het midden van de foto... voor de rest veel onscherpte naar de randen toe en de paarse randjes zijn overal te vinden.

Jammer! deze camera had percies de goede specs, maar een te goedkope lens (?) doet hem een beetje de das om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Geen idee op welke manier ze hun foto's resizen maar de pics worden er nogal blurry van.

Als ik zelf het origineel verklein is het resultaat wel scherp

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s9000-review/DSCF0600-pp.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.pvdplanet.net/images/DSCF0600.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet precies waarnaar je refereert, maar ik had het over de originelen i.i.g. Het beoordelen op basis van resizes heeft m.i. absoluut geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Ik snap dat het wat onduidelijk overkomt. Voor mij is het belangrijker hoe de foto er op 800x600 en 640x480 uitziet (scherpte/kleuren/ruisniveau), dat een foto fullsize niet helemaal perfect is hoeft dan ook geen reden zijn om van deze cam af te zien. De voordelen van de S9500 wegen namelijk ruimschoots op tegen de nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat zijn de voordelen van de S9500die opwegen tegen welke nadelen van wat HostingHotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de S9500 reeds in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al 2 volle weken vollop aan het kijken naar de Panasonic FZ30 en de Fuji S9500 en zit met spanning te wachten op de 1e (goede) review van de S9500.

Zover ik nu heb kunnen oordelen, heeft de Panasonic voor mij als grootste voordeel: Groter lcd scherm met scherpere resolutie.
Echter vind ik de ruis op iso400 echt te veel. Aangezien ik deze cam ook voor binnenshots en nachtshots wil gebruiken, twijfel ik er erg aan of ik op iso200 goede resultaten zal krijgen.

That brings me to the S9500..

Met iso waardes tot 1600 is deze natuurlijk erg interessant, zeker gezien het feit dat de iso ruis bij de fuji op 1600 net zoveel is als bij de fz30 bij 400.....
Bij de fuji kun je op 400 nog steeds zeer goede foto's maken en ook op 800 is de kwaliteit nog goed te noemen.
Echter heeft de fuji als nadeel dat het lcd schermpje iets kleiner is dan de fz30 (1,8" t.o.v. 2.0") en dat de resolutie de helft is dan die van de fz30.
Denk dat je het gewoon even moet zien om te concluderen of het acceptabel is of niet.

Het gaat uiteindelijk toch om de kwaliteit van de foto, dus ik denk dat ik het lcd schermpje niet zwaar zal laten tellen in mijn besluit.

Het grootste probleem met Fuji momenteel (gezien er nog geen goede review is), is dat er veel gespeculeerd wordt en de 1e resultaten (met pre-model!) niet echt overtuigend zijn.

Maar het blijft dus wachten op een echte review, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de S9500, gezien de groothoek en de hoge iso waardes.

Mocht iemand hier een van beide cam's hebben, dan horen we graag je bevinding ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
Ik heb hem al besteld het is dus nu alleen nog wachten dat ik hem krijg, en als ik hem heb zal ik wel een paar foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
De postbode is vandaag aan de deur geweest dus morgen heb ik 'm dan eindelijk _/-\o_

Donderdag zal ik uitgebreid gaan testen in de omgeving (Edam bijvoorbeeld) en zaterdagavond z'n vuurdoop in de Lexion te Westzaan.

Ik ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdplanet schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:00:
De postbode is vandaag aan de deur geweest dus morgen heb ik 'm dan eindelijk _/-\o_

Donderdag zal ik uitgebreid gaan testen in de omgeving (Edam bijvoorbeeld) en zaterdagavond z'n vuurdoop in de Lexion te Westzaan.

Ik ben benieuwd 8)
Levert dat geen problemen op, als je een dergelijke camera mee naar binnen wilt nemen? Ik ben in ieder geval benieuwd naar de kwaliteit van de foto's die je 's avonds gaat maken.

gr Rutger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdplanet
Nee ik sta op de gastenlijst. Dresscode white, blue :9~ en silver. Dat wordt wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
pvdplanet schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:00:

Ik ben benieuwd 8)
Waar heb jij hem besteld, misschien weet ik dan ook dat die van mij spoedig gaat komen :)

• pvdplanet
Ik heb 50 pics genomen, waaronder een hoop vanuit de auto. Het toestel ligt fantastisch in de hand en voelt erg solide. De foto's zijn erg kleurrijk, alleen zijn ze inderdaad niet altijd overal even scherp. Dit lijkt me echter een kwestie van de juiste instellingen op het juiste onderwerp gebruiken. Dit apparaat heeft potentie :9~

Hier zijn wat testfoto's op 800x600 (kwaliteit: 80%): http://www.pvdplanet.net/s9500

More to come 8)

Verwijderd

Leuk om wat foto's te zien van een S9500-bezitter! :)
Heb je ook al foto's met veel zoom genomen? Hoe ervaar je het dat de s9500 geen IS heeft?

• pvdplanet
Het is nu donker aan het worden en je merkt dat de pics in de anti-blur stand een stuk scherper zijn bij het volledig inzoomen. Waar ik echt benieuwd naar ben zijn foto's in het donker. Straks dus effe uitproberen bij een winkelcentrum in aanbouw :)

De gebruiksaanwijzing heb je eigenlijk niet nodig als je al een Finepix camera hebt. Het AF hulplicht is zeer krachtig :)

• PeterVL57
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:39:
Leuk om wat foto's te zien van een S9500-bezitter! :)
Heb je ook al foto's met veel zoom genomen? Hoe ervaar je het dat de s9500 geen IS heeft?
Ik was aanvankelijk nogal sceptisch over de foto's, die ik tot dusver van deze camera had gezien. Maar dit ziet er zeker niet verkeerd uit voor een eerste serie. Ik ben benieuwd naar de test-reviews.

Verwijderd

De mijne is inmiddels ook vandaag gearriveerd, dit weekend volop schieten dus.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 13:18 ]

Verwijderd

Gezien de foto's (bedankt!!) ga ik er vanuit dat je deze in point en shoot mode hebt gebruikt, zonder veel te veranderen aan de instellingen.
Ziet er op het 1e gezicht inderdaad goed uit en zeker met in je achterhoofd de gedachten dat je alles kunt veranderen wat je maar wilt :7

Echter blijft het natuurlijk jammer dat er zoveel negatieve verhalen zijn over deze cam (zie vele internationale forums).

Je kunt deze cam absoluut niet vergelijken met een d-srl, maar veel mensen doen dit helaas wel, waardoor er een negatief beeld van deze cam wordt geplaatst.

het lijkt me gewoon een goede cam om als hobby amateur lekker veel mee te leren en te doen en waar je gewoon mooie foto's uit kunt toveren. Je moet echter wel de tijd ervoor nemen om het optimale uit dit toestel te halen.

Anti-blur mode is alleen een switch naar een hogere iso waarde, dus het blijft jammer dat ze dit niet gecombineerd hebben met een AS (anti-shake) optie, want dan had je echt een semi-perfecte camera.

het allermooiste zal een combi zijn van de Panasonic FZ30 en de S9500... (iemand zin om te solderen?).

Zaterdag ga ik de s9500 bekijken, dan zou deze bij een winkel in mijn buurt moeten zijn... ben benieuwd!
Zal kijken of ik een CF kaartje kan meenemen en wat foto's kan nemen van verschillende punten in verschillende iso's etc..
Ben benieuwd of ik de cam voor 20 minuten mee krijg :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2005 15:38 ]

Verwijderd

Ben benieuwd of het je gaat lukken om de camera mee te krijgen.... })

Hier wat links van dpreview. Vooral de eerste link heeft aardige foto's:
http://marvinlee.multiply.com/photos/album/5
http://marvinlee.multiply.com/photos/album/6
http://marvinlee.multiply.com/photos/album/2

De volgende foto vind ik erg mooi:
http://forums.dpreview.co...rum=1012&message=15136109

Tenslotte nog een Duitse review. Mijn duits is bedroevend, dus wat precies de bevindingen zijn, weet ik niet. Ik plaats daarom de link voor degene die wat meer kennis heeft van de duitse taal:
http://www.digitalkamera.de/Info/News/29/43.htm

NB. Als je de review volledig wilt lezen, moet je betalen. Je kunt wel de plussen en de minnen zien.

Verder geeft iemand op dpreview nog de volgende samenvatting/conclusie:
'In a nutshell the test says that the S9500 has by far the best pic quality in its class only rivaled by the Sony R1 which of course has a larger sensor.
In the past the tests of that site have been quite reliable. Looking forward to the upcoming dpreview test verifying the findings.'

Bij deze laatste zin sluit ik me helemaal aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looks good.

Bedankt voor de links trouwens...
Ik verwacht ook dat de reviews van deze cam in ieder geval een "recommended" geven of wellicht een "Highly recommended"...

Op naar de winkel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-07 20:16

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:51:
Tenslotte nog een Duitse review. Mijn duits is bedroevend, dus wat precies de bevindingen zijn, weet ik niet. Ik plaats daarom de link voor degene die wat meer kennis heeft van de duitse taal:
http://www.digitalkamera.de/Info/News/29/43.htm
Ik heb er 18 jaar gewoond, dus laat ik me eens nuttig maken. :)
Fazit

Der "Testflug" ist gelungen, die Fujifilm FinePix S9500 hat keine Bruchlandung hingelegt. Damit sie aber zum Überflieger wird, müsste sie noch weitere Fortschritte in Sachen Bedienung (Einstellung bildwichtiger Parameter, Sucher-Auflösung, Belichtungsvorschau) und Ausstattung (insbesondere bei der Blitztechnik) machen. Die besondere Stärke der FinePix S9500 liegt einmal wieder weniger bei der Bedienung und Ausstattung als bei der Bildqualität. Nichtsdestotrotz hat Fujifilm mit der FinePix S9500 eine gewisse "Schallmauer" durchbrochen, und wenn die Japaner noch ein bisschen an diesem Kamera-Konzept herumfeilen, werden sie aus einem absolut "flugtauglichen" Gerät wie der FinePix S9500 einen wahren "Senkrechtstarter" mach
"Conclusie

De 'testvlucht' is gelukt, de Fujifilm Finepix S9500 heeft geen buiklanding gemaakt. Voordat ze echter super wordt, moeten er nog wat verbeteringen komen bij de bediening (instellen van belangrijke beeld-parameters, zoeker-resolutie, belichting-preview) en uitrusting (vooral bij het flitsen). De sterkste punten van de FinePix S9500 liggen weer eens minder bij de bediening en uitrusting, maar wel bij de beeldkwaliteit. Desalniettemin heeft Fujifilm met de FinePix S9500 een zekere barrière doorbroken, en als de Japanners nog een beetje aan dit camera-concept sleutelen, kunnen ze van een absoluut goed 'vliegobject' als de FinePix S9500 een echte 'superjet' maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:51:
[...]
Ik heb er 18 jaar gewoond, dus laat ik me eens nuttig maken. :)
Daar hoopte ik al op! :*)

Dat de bediening (zoeker) en uitrusting (flitser) op bepaalde punten nog verbeterd moet worden, las ik ook in een gebruikers review op het fuji forum. Hoe ervaren de s9500-bezitters op dit forum deze punten?

Persoonlijk klinken de bevindingen mij goed in de oren. Wat eerder op deze site al werd gezegd, is dat de meningen op de diverse internationale site's nogal uiteen liepen. Ook veel negatieve berichten. Volgens de duitse review is er dus echter met de kwaliteit van de foto's niks mis .Ben wel benieuwd wat ze met de flitser bedoelen.

De volgende link is ook wel aardig:
http://members.lycos.co.uk/thebrogans/images/S9500/
Misschien heb ik deze link al eens geplaatst, maar er staan nu nieuwe foto's op. Onder meer wide, makro, optische en digitale zoom foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er morgen opuit in het natuurgebied alhier, tegen de avond zullen er
dan wat foto's verschijnen. De eerste testfoto's hier in huis zien er al
goed uit en dat in het donker. Camera laat zich lekker bedienen en je
begrijpt hem vrijwel direct qua menu als je al een Fuji hebt gehad/hebt. Wat
me erg opvalt is dat ie gewoon geweldig in de hand ligt, veel beter dan mijn
vorige camera, de Eos 350D. Knopjes kun je allemaal met duim en wijsvinger
blindelings bedienen, een zeer goede ergononie dus. Ook erg mooi zijn de
rubber ringen op het objectief om in te zoomen en met de hand scherp te
stellen. Standaard wordt er een mooie zonnekap bijgeleverd trouwens die erg
goed smoelt op deze camera. Erg handig zijn het opklapbare display en het real time histogram waarmee je kunt zien of je foto goed zal zijn alvorens je hem genomen hebt. Ik had wel liever gezien dat het display ook kan klappen naar de zijkant.
Wat me opvalt is dat het display erg veel ruis vertoont bij gebruik binnenshuis, op de foto's is die ruis overigens niet terug te zien. Ik kreeg vandaag al positieve reacties van buurtbewoners die vroegen welke camera dit was
:) Ik weet zeker dat ik veel plezier aan deze cam ga beleven net als mijn S7000.
Nooit meer gezeur nu met stofjes op je sensor en dure lenzen kopen en wisselen. Deze camera heeft alles in één en neem je zo mee onder je jas erop uit.
Ik heb er overigens een snellader en 4 2500maH batterijen bij gekocht van het merk lenmar, de mach 1 Speedcharger, deze zouden goed voor 300 foto's zijn.

Verwijderd

Zoals beloofd, vanochtend naar de winkel geweest om een blik te werpen op de kwaliteit van de S9500..
Kom ik in de winkel, staat naast de S9500 de FZ30 :9
Heee... mag ik die even proberen?

Kortom, beide cam's in handen gehad.
Persoonlijk vind ik de FZ30 mooier qua cam, maar dat is puur uiterlijk. FZ30 bedient verder goed, voelt goed aan (is wel lichter dan de S9500), en is wel zeer prettig met een 2" lcd.
Echter vind ik de S9500 lcd fijner in gebruik, uitklappen etc.. Je hebt gewoon meer schuine standen dan op de FZ30.
Mijn voornaamste zorg was de kwaliteit van de 9500 lcd, echter is deze scherp genoeg en ook in zonnige omstandigheden is het zeer goed te zien.

Heel enthousiast mijn CF erin gestopt, foto's gemaakt (verschillende iso's op 2 verschillende lokaties) en naar huis om te checken. Maar geen foto's op de kaart te vinden :'( Bleek dat er nog een XD kaartje in de camera zat, waar dus die foto's op stonden. 8)7

Had mijn keuze eigenlijk toch al gemaakt, dus ik terug, de foto's alsnog bekeken in de winkel op de PC en de 9500 gekocht _/-\o_

Damn, wat zitten er veel mogelijkheden op dat ding, gewoon top!
Duurt alleen even voordat je weet waar alles voor dient.
Al een x-aantal foto's gemaakt met verschillende instellingen en op het 1e oog kun je tot ISO 400 gewoon zeer goede foto's maken. Vanaf 800 heb je lichte ruis (nog steeds acceptabel) en op ISO 1600 is het vrij duidelijk aanwezig.

Kortom, 1e gevoel bij deze camera is goed, voelt goed aan, alles op de juiste plek en ook zoomen en focussen gaat goed.
Foto's volgen!
Nog wensen?

Verwijderd

Proficiat Nefius met de S9500, ik ben er ook zeer tevreden over.
Morgen komen mijn foto's online.

• nnndoh
  • Niet online
mediamarkt zag ik hem staan voor €679 staan :(
voor mij gaat de vlieger voorlopig niet op, krijgt mijn fuji s7000 niet verkocht

Verwijderd

nnndoh schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:55:
mediamarkt zag ik hem staan voor €679 staan :(
voor mij gaat de vlieger voorlopig niet op, krijgt mijn fuji s7000 niet verkocht
Ik zou die S7000 echt wel erbij houden hoor, ik houd hem er ook bij als backup. De S7000 is een dijk van een cam, je krijgt er spijt van als je die verkoopt.
Ik heb mijn S9500 inclusief Lenmark oplader en 4 2500mah batterijen voor 619 euro, ik was wel een van de eersten die hem daar besteld hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 17:29:
...
Kortom, 1e gevoel bij deze camera is goed, voelt goed aan, alles op de juiste plek en ook zoomen en focussen gaat goed.
Foto's volgen!
Nog wensen?
Gefeliciteerd met de aanschaf van jullie nieuwe camera! Wensen? Laat maar wat zien zou ik zeggen. Nog niet verschrikkelijk veel foto's gezien, dus alles is welkom. Ben vooral benieuwd naar de zoom foto's en de foto's bij slecht licht.

Bamboe: EUR 619,-- inclusief lader + batterijen is niet duur. Hoe zit het met de garantie?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.