Zoals beloofd, vanochtend naar de winkel geweest om een blik te werpen op de kwaliteit van de S9500..
Kom ik in de winkel, staat naast de S9500 de FZ30
Heee... mag ik die even proberen?
Kortom, beide cam's in handen gehad.
Persoonlijk vind ik de FZ30 mooier qua cam, maar dat is puur uiterlijk. FZ30 bedient verder goed, voelt goed aan (is wel lichter dan de S9500), en is wel zeer prettig met een 2" lcd.
Echter vind ik de S9500 lcd fijner in gebruik, uitklappen etc.. Je hebt gewoon meer schuine standen dan op de FZ30.
Mijn voornaamste zorg was de kwaliteit van de 9500 lcd, echter is deze scherp genoeg en ook in zonnige omstandigheden is het zeer goed te zien.
Heel enthousiast mijn CF erin gestopt, foto's gemaakt (verschillende iso's op 2 verschillende lokaties) en naar huis om te checken. Maar geen foto's op de kaart te vinden

Bleek dat er nog een XD kaartje in de camera zat, waar dus die foto's op stonden.
Had mijn keuze eigenlijk toch al gemaakt, dus ik terug, de foto's alsnog bekeken in de winkel op de PC en de 9500 gekocht
Damn, wat zitten er veel mogelijkheden op dat ding, gewoon top!
Duurt alleen even voordat je weet waar alles voor dient.
Al een x-aantal foto's gemaakt met verschillende instellingen en op het 1e oog kun je tot ISO 400 gewoon zeer goede foto's maken. Vanaf 800 heb je lichte ruis (nog steeds acceptabel) en op ISO 1600 is het vrij duidelijk aanwezig.
Kortom, 1e gevoel bij deze camera is goed, voelt goed aan, alles op de juiste plek en ook zoomen en focussen gaat goed.
Foto's volgen!
Nog wensen?