[IE7] Wat vinden we ervan?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 10.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hopelijk is het IE-team tegen die tijd ook zo ver up-to-date dat het meteen wordt meegenomen in de volgende release van IE. Ik kan me voorstellen dat het IE-team 18 oktober een feestje heeft (18 oktober is de officiële release van IE7), en daarna zullen ze gaan werken aan IE8. Hoop ik. En omdat het meeste werk qua security enzo gedaan is, kunnen ze zich nu meer gaan richten op dingen die ze zelf óók belangrijk vinden: compatability met de standaarden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

IE schijnt het juist als enige "goed" te doen door wél de gammawaarde te gebruiken, itt de andere browsers die het (wijselijk, imo) maar achterwege laten. De oplossing is simpel: GIMP. Open de PNG, sla hem op, daarbij "save gamma" NIET aangevinkt. Kan Photoshop ongetwijfeld ook, ergens...

IE6 en IE7 hebben vziw hetzelfde effect, ze hebben het effect dus behouden. Vreemd en jammer, het had geen kwaad gekund als ze dat gewoon weggelaten hadden.

Dus: IE doet het niet fout, maar is hier wel de vreemde en vervelende eend in de bijt ;)
Hmmz, dat verklaart wel weer het een en ander waarom ik eerst kleurverschil zag in mijn PNG's in de browser en hoe ik ze gesaved had in Photoshop. Heb toen maar weer allemaal GIF's gebruikt i.p.v. de PNG's. Heb alleen de PNG's wel steeds vaker nodig de laatste tijd...

Mijn klanten zijn trouwens MKB-bedrijven. Mijn sites zien er profi uit maar zijn ook 100% goed. In FF is dan ook op elke pagina een groen vinkje te zien rechtsonderin.

Hier een voorbeeld wat een devver niet echt aangerekend kan worden: een tijdje geleden is er door een patent door MS besloten iets uit IE te halen waardoor er nu eerst op een Flash element geklikt moet worden voordat het randje eromheen weg is. Voor onderhoud aan sites neem ik nu meteen wat javascript mee zodat die randjes niet meer worden getoond, maar ik kan dit onmogelijk bij 80 andere sites kosteloos gaan aanpassen. Daar heb ik simpelweg de tijd niet voor. Maar als mijn klanten weer wat laten updaten wordt het wel gratis meegenomen. Ik denk dan dat is toch wel een goede service toch? Voor de rest nog nooit 1 probleem gehad met forward compability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

King_Louie schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:23:
[...]

Gezien het feit dat 2.1 nog een Working Draft is, denk ik dat we voorlopig nog wel even geduld moeten hebben voor 3 een recommendation is. Al zullen Mozilla en Opera waarschijnlijk al een groot deel implementeren voor het zover is.
CSS2 is REC, en hoewel CSS2.1 WD is wordt wel aangeraden implementaties te baseren op 2.1 en niet op 2.0. Overigens om REC status te krijgen moet een specificatie wel implementaties hebben; vaak is een WD dan ook een 'call for implementations'. Als iedereen gaat zitten wachten tot een specificatie REC wordt alvorens te implementeren dan gaat dat dus niet opschieten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het al aan bod is gekomen (heb geen zin om dit hele topic door te spitten), maar wat een ruk-browser is IE 7 zeg.

- DOM2 level invoegen van radio buttons: niet gefixed
- Insertbefore(x,y) kan nog steeds een foutmelding opleveren (invalid argument)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:03:
Weet niet of het al aan bod is gekomen (heb geen zin om dit hele topic door te spitten), maar wat een ruk-browser is IE 7 zeg.

- DOM2 level invoegen van radio buttons: niet gefixed
- Insertbefore(x,y) kan nog steeds een foutmelding opleveren (invalid argument)
Op het gebied van DOM en javascript is ook nagenoeg niets gewijzigd, dat is en was bekend.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok (was ik niet van op de hoogte) ... maar is en blijft dus een rukbrowser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

IE7 Gold is uitgekomen. Yahoo heeft hem al uitgebracht met wat van hun eigen spullen erop: bloatware. Te downloaden:
http://downloads.yahoo.com/internetexplorer/index.php

Instructie om Yahoo 'extra's' weg te krijgen:
At the moment there is no link on Microsoft.com, but Yahoo has the final build bundled with Yahoo Mail. All you need to do is download the Yahoo edition and use WinRAR to extract the files and run IE7-Setup.exe.
Diagram: http://img176.imageshack.us/img176/2772/ie7vq0.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door GoTyce op 19-10-2006 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Release versie nu bij Microsoft

Windows XP SP2 Edition
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74211

Windows Server 2003 32-bit Edition
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74212

Windows XP & Windows Server 2003 x64 Edition
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74213

Windows Server 2003 ia64 Edition
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74214

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Net geinstalleerd... God wat duurde dat lang! En natuurlijk wéér rebooten. Maar oké. Ik had een beta van de DevToolbar. Nou jammer, die werkte niet met IE7 en als ik IE die AddOn liet checken en updaten, dan werkte dat niet. Erg jammer. Verder is het - voor de gebruiker - vast een aardige browser, maar ik blijf bij FF. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik wacht wel even op de final standalone, of de standalone van IE6. Dan kan ik ze beide draaien.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Michali schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:34:
Ik wacht wel even op de final standalone, of de standalone van IE6. Dan kan ik ze beide draaien.
Dat was ik ook van plan inderdaad. Maar ik heb nu toch maar een VirtualPC opgezet, waar ik o.a. WinXP met IE6 in draai.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Komt er een officiële standalone versie dan? en IE6 standalone bestaat toch al? Of is die niet IE7 compatible? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Michali schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:34:
Je kan dit RC1-standalone script gebruiken. Even IE7 Standalone Setup.bat aanpassen zodat deze de nieuwe installer aanroept, en het werkt (bij mij in ieder geval).

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:29
Heb hem net ook de final geinstalleerd en nu kan ik niet meer scrollen met mijn muis en ook de tabs werken niet.

Is dit een bekend probleem met oplossing ? ;)
Dan hoor ik deze graag!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:08:
Heb hem net ook de final geinstalleerd en nu kan ik niet meer scrollen met mijn muis en ook de tabs werken niet.

Is dit een bekend probleem met oplossing ? ;)
Dan hoor ik deze graag!
Is je Windows wel genuine?
Je kan proberen xmllitesetup.exe uit te voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door GoTyce op 19-10-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Cloudje schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:09:
[...]

Is je Windows wel genuine?
Je kan proberen xmllite.exe uit te voeren.
Yup is genuine , zal het even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hoewel het ongetwijfeld mijn eigen schuld is vind ik het vooral jammer dat een website horizontaal en verticaal centreren met minimale css truckage werkte in IE5, IE5.5, IE6, Firefox en Opera, maar niet IE7.

Ik krijg het ook niet aangepast zodat alle browsers tevreden zijn, dus ik zal wel over gaan op alleen IE6 / IE7 ondersteunen (want server-side browser sniffing gaat met echt te ver voor zoiets).

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyberSnooP schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:12:
Hoewel het ongetwijfeld mijn eigen schuld is vind ik het vooral jammer dat een website horizontaal en verticaal centreren met minimale css truckage werkte in IE5, IE5.5, IE6, Firefox en Opera, maar niet IE7.

Ik krijg het ook niet aangepast zodat alle browsers tevreden zijn, dus ik zal wel over gaan op alleen IE6 / IE7 ondersteunen (want server-side browser sniffing gaat met echt te ver voor zoiets).
Een HTML-comment voor je DTD zetten zodat IE7 in quirksmode rendered ;)

Punt hier is natuurlijk dat IE7 wel attribute-selectors ondersteund, maar nog niet het CSS table-layout model :)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 19-10-2006 12:17 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

crisp schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:16:
:> Stiekem had ik al gehoopt dat er een dergelijke simpele oplossing zou zijn
Punt hier is natuurlijk dat IE7 wel attribute-selectors ondersteund, maar nog niet het CSS table-layout model :)
Wel raar dat IE niet in quirks-mode springt zodra hij het table display styles tegenkomt, maar misschien liggen die criteria ook anders (ik geef tenslotte een stricte DTD op, dus opzich zou gehoorzaamt IE wat dat betreft netjes.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:11:
[...]

Yup is genuine , zal het even proberen!
Als je ie7setup.exe even extract met winrar kun je in de map 'update' dat bestand vinden (xmllitesetup.exe). Je kan idndl.exe en nlsdll.exe ook uitvoeren als xmllitesetup niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 29-08 19:41
Patsen met warez en posten van trolls doe je maar ergens anders.

[ Voor 86% gewijzigd door NMe op 19-10-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Alex) schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:05:
Ja, IE is behoorlijk k*t daarin, dat geef ik toe. Zo'n klein ding, en de implementatie van .png is nog slecht gedaan ook, het is namelijk een DirectX-filter. Zet daar een opacity op en de mooie schaduwen worden een egale kleur :s
Dus IE7 support niet écht transparent PNG's, maar past gewoon automatisch de [bekende] workaround toe :/

En ik ben wel benieuwd of iemand IE7 als standalone al aan de praat heeft gekregen, als webdeveloper wil ik toch echt wel kunnen blijven testen in IE6 [zonder daar een 2e PC of vmware voor nodig te hebben]

[ Voor 19% gewijzigd door StarLite op 19-10-2006 12:41 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CyberSnooP schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:30:
[...]

:> Stiekem had ik al gehoopt dat er een dergelijke simpele oplossing zou zijn.
Een andere en mooiere oplossing is IE een alternatieve stylesheet geven dmv conditional comments, dan hoef je IE ook niet in quirksmode te dwingen.
[...]

Wel raar dat IE niet in quirks-mode springt zodra hij het table display styles tegenkomt, maar misschien liggen die criteria ook anders (ik geef tenslotte een stricte DTD op, dus opzich zou gehoorzaamt IE wat dat betreft netjes.
De CSS-specificatie schrijft voor dat UA's properties die het niet ondersteund moet negeren. De DTD bepaald of een browser in quirksmode rendered of in standards-compliant mode. Dat IE ook in quirksmode rendered als er een HTML-comment voor de DTD staat is in feite een bug :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

StarLite schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:37:
[...]

Dus IE7 support niet écht transparent PNG's, maar past gewoon automatisch de [bekende] workaround toe :/
Het 'native' XMLHttpRequest object is ook enkel een COM-wrapper voor het ActiveX component ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Cloudje schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:31:
[...]

Als je ie7setup.exe even extract met winrar kun je in de map 'update' dat bestand vinden (xmllitesetup.exe). Je kan idndl.exe en nlsdll.exe ook uitvoeren als xmllitesetup niet helpt.
Het is gelukt, dat was het inderdaad , bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

henkyyyyyyy schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:41:
[...]

Het is gelukt, dat was het inderdaad , bedankt! :)
You're welcome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb zojuist IE7 ook geinstalleerd en het draait verder soepel. Ik heb echter wel een vraag. Voor de kenners moet dit een simpele vraag zijn, maar ik weet niet waar ik het in kan stellen :) Bij het klikken op een linkje opent een venster bij mij altijd niet volledig. Ik moet dan op het vierkantje drukken en dan komt het hele venster volledig in beeld. Wie weet waar ik in IE7 in kan stellen dat pagina's volledig ipv in een half-vol venster worden geopend? bvd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:27:
Net geinstalleerd... God wat duurde dat lang! En natuurlijk wéér rebooten. Maar oké. Ik had een beta van de DevToolbar. Nou jammer, die werkte niet met IE7 en als ik IE die AddOn liet checken en updaten, dan werkte dat niet. Erg jammer. Verder is het - voor de gebruiker - vast een aardige browser, maar ik blijf bij FF. :)
Ik heb na de installatie de DevToolbar via add-ons geinstalleerd en deze werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:13:
[...]

Ik heb na de installatie de DevToolbar via add-ons geinstalleerd en deze werkt prima.
Same here. Doet 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we Client Software Algemeen voor :)

[ Voor 83% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik heb zojuist IE7 geinstalleerd, en nu wil deze bij opstarten naar http://runonce.msn.com/runonce2.aspx. Deze site doet het echter niet. Gezien de runonce denk ik dat na 1x openen deze shortcut verdwijnt. In options staat als startup pagina gewoon mijn favo startpagina. Deze wordt echter steeds genegeerd. Alleen klikken op Home brengt mij er.

Iemand enig idee hoe ik die shortcut naar runonce weg kan krijgen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
coelho schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:55:
Ik heb zojuist IE7 geinstalleerd, en nu wil deze bij opstarten naar http://runonce.msn.com/runonce2.aspx. Deze site doet het echter niet. Gezien de runonce denk ik dat na 1x openen deze shortcut verdwijnt. In options staat als startup pagina gewoon mijn favo startpagina. Deze wordt echter steeds genegeerd. Alleen klikken op Home brengt mij er.

Iemand enig idee hoe ik die shortcut naar runonce weg kan krijgen?
had ik eerst ook maar nu ineens doet hij het weer.... Denk dat het te druk word voor microsoft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Microsoft.com gaf daarstraks een "Server too busy"-melding. (Niet op de downloadpagina van IE7 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Klopt het dat IE7 geen opacity meer ondersteund? Ik krijg het niet werkend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Michali schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:10:
Klopt het dat IE7 geen opacity meer ondersteund? Ik krijg het niet werkend namelijk.
Cascading Stylesheet:
1
filter:alpha(opacity=20);

Werkt hier wel gewoon, maar je moet wel hasLayout forceren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

[ Voor 87% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:11

Rhapsody

In Metal We Trust

[ Voor 90% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 12:16 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Grote prutser schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
filter:alpha(opacity=20);

Werkt hier wel gewoon, maar je moet wel hasLayout forceren :X
Idd. dat werkt wel. Ik kan me alleen niet herinneneren dat dat eerst ook moest. Was dat wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:En nu voor de laatste keer (mensen kunnen blijkbaar geen Topic Waarschuwing lezen): Dit topic is NIET bedoeld voor support vragen over IE7 zelf! Het gaat om webdevelopment aspecten en niet om software en / of configuratie vragen.

Posts, na deze modbreak, die niet in dit topic horen, worden getrasht met mogelijk consequenties!

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 24-10-2006 12:15 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
crisp schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 12:16:
[...]

[...]
Zo heb ik een probleem ook opgelost in een site van mij, alleen komen er dan weer x problemen voor terug omdat IE7 de pagina dan helemaal niet meer volgends de regeltjes laat zien.

Vet irritant :(

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Speedener schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:42:
[...]

Zo heb ik een probleem ook opgelost in een site van mij, alleen komen er dan weer x problemen voor terug omdat IE7 de pagina dan helemaal niet meer volgends de regeltjes laat zien.

Vet irritant :(
Meestal kan je dergelijke problemen dan ook beter oplossen dmv een extra stylesheet voor IE(7) die je dmv conditional comments inlaadt. Ik ben het met je eens dat alle browsers in SC-mode en IE in Q-mode niet de meest ideale mix is.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 24-10-2006 14:44 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ok, dan zal ik na vele beta’s ook maar ’s een vraagje stellen, omdat ik er in de final nog steeds last van heb.

Het kan natuurlijk gewoon aan de code van m’n page liggen, ben geen HTML guru, en heb ‘m dan ook met hulp van iemand in elkaar geflanst. Gebruik ‘m als opstart page ipv dat ik favorites gebruik. Omdat ik 'm dan overal bij de hand heb.

Heb het probleem nog nooit in IE6 gehad, noch in Firefox, Konquer of Opera.
Het gaat om deze: http://home.quicknet.nl/mw/prive/hawk2/pks/links.html page.
Ik selecteer aan de linker kant een categorie, en dan verschijnen er rechts de links van die categorie.
Overal, behalve in IE7 dus. Daar wordt namelijk alles in hetzelfde linker venster gedumpt. Kortom, is m’n code fout of ontbreekt er iets aan, of is het IE7?

Eerst wordt deze als index.html aangeroepen (hierboven als links.html, omdat er nog een voorgaande index is):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Peter's Favorites</TITLE>
</HEAD>

<FRAMESET COLS="8%, 37%" BORDER=0 SCROLLING="no"> 
<FRAME SRC="menu.html" name="menu">
<FRAME SRC="submenus/hardwsup.html" name="main">
</FRAMESET>

<NOFRAMES>
Sorry, no frames for you...
</NOFRAMES>
</HTML>

[ Voor 22% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-10-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je weet dat constructies als:
HTML:
1
2
3
<BODY BGPROPERTIES="fixed"
<BODY BGCOLOR="black">
<BODY BACKGROUND="pictures/bgrnd.jpg" LEFTMARGIN="20" TOPMARGIN="20">

niet echt goed werken?

En het lijkt erop dat IE7 je base target negeert. Waarschijnlijk omdat de <base>-tag tussen <head> en </head> moet maar die missen bij jouw. Sowieso klopt van je eerste stukje HTML geen fluit.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<HTML>
<BODY>

<BASE TARGET="main">
<BODY BGCOLOR="black">
<STYLE type="text/css"></STYLE>
</BODY>

Maak van heel die pagina eens:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>

<base target="main">
<style type="text/css"> </style>
</head>

<body bgproperties="fixed" bgcolor="black"  background="pictures/bgrnd.jpg" leftmargin="20" topmargin="20">
<!-- je content hier -->
</body>
</html>

[ Voor 18% gewijzigd door AtleX op 25-10-2006 16:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AtleX schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:04:
Je weet dat constructies als:
HTML:
1
2
3
<BODY BGCOLOR="black">

niet echt goed werken?

En het lijkt erop dat IE7 je base target negeert. Waarschijnlijk omdat de <base>-tag tussen <head> en </head> moet maar die missen bij jouw. Sowieso klopt van je eerste stukje HTML geen fluit.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<HTML>
<BODY>

<BASE TARGET="main">
<BODY BGCOLOR="black">
<STYLE type="text/css"></STYLE>
</BODY>

Maak van heel die pagina eens:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<html>
<head>

<base target="main">
<style type="text/css"> </style>
</head>

<body bgproperties="fixed" bgcolor="black"  background="pictures/bgrnd.jpg" leftmargin="20" topmargin="20">
<!-- je content hier -->
</body>
</html>
Ha, ja, had al zo'n vermoeden dat het ergens niet spoorde :).
Maar heel erg bedankt, want hij werkt nu in IE7 :D.
Niet vaak met HTML bezig, hooguit wat aanvullen.
Was er al mee bezig geweest, maar mocht niet baten.
Eerdaags dan ook alle subpagina's even bijwerken, want die zijn ook niet helemaal netjes qua code zie ik nu ik een en ander vergelijk. Thank's _/-\o_ .

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-10-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand al tegen dit probleem aan gelopen?
als je bijvoorbeeld http://www.jouwdomeinnaam.nl/subdirectory.nl/

dan geeft IE7 zijn error pagina weer.

Al verschillende dingen geprobeerd, maar het lijkt er op dat IE7 dit op een of andere manier aan het filteren is.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat is één van de kenmerken van het heuristic phishing filter: veel phishing sites hebben een map www.ilove.tld/phishing/postbank.nl o.i.d., zodat de gebruiker het adres van hun bank ziet. Door dit te blokkeren hoopt MS de gebruikers beter te waarschuwen.

Oplossing: hernoem je map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Toch vreemd dan, dat http://azwart.nl/test.nl/ in zowel IE7 als FF gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tijdens de Ajax Experience conferentie heeft Microsoft's Chris Wilson, platform architect voor Internet Explorer, laten weten dat binnen het bedrijf inmiddels hard wordt gewerkt aan Internet Explorer 8. Hoewel Internet Explorer 7 nog maar net beschikbaar is gekomen, zal Internet Explorer 8 volgens Wilson veel verbeteringen bevatten en hij betitelde de opvolger van de populaire browser dan ook als 'IE Next'. Het zwaartepunt tijdens de ontwikkeling van IE 8 zal liggen op beveiliging en privacy voor de gebruiker en verbetering van het 'Web application platform'. Ook compatibiliteit zal een belangrijk punt zijn in Internet Explorer 8. Waarmee de browser compatible zal zijn werd niet duidelijk, maar vermoedelijk doelt hij hier niet op de W3C-standaarden, want ondanks beweringen van Microsoft zijn webontwikkelaars van mening dat Internet Explorer 7 op dit punt nog steken laat vallen.

Logo Internet Explorer 7.0 (kleinst)Wilson ging ook in op de Ajax-ondersteuning in Internet Explorer 7. Volgens de Microsoft-medewerker verhelpt IE 7 niet alleen kleine bugs met betrekking tot Ajax-ondersteuning, maar 'maakt het ontwikkelen van Ajax leuk'. Hij liet weten dat in de volgende versie van Internet Explorer de ondersteuning van JavaScript, de scriptingtaal die de basis vormt voor Ajax, waarschijnlijk zal verbeteren. Hij liet echter in het midden of de browser ook de volledige JavaScript 2.0-specificatie zal ondersteunen, een feature die wel op de planning staat voor de volgende versie van Firefox. Hij liet in zijn visie op de toekomst voor het WWW weten dat mashups een belangrijke innovatiebron zullen vormen. Hierdoor tonen webontwikkelaars ook een vernieuwde interesse in de toevoeging van semantische informatie aan gegevens op het internet. Hiermee wordt bedoeld dat ook voor een computer begrijpelijk is wat voor informatie op bijvoorbeeld een website aanwezig is. Verder liet Wilson weten dat de diverse XHTML-standaarden voorlopig niet officieel ondersteund zullen worden door Internet Explorer. Een van de doelen die Microsoft momenteel heeft is om webontwikkelaars die hier professioneel mee bezig zijn het leven te vereenvoudigen. Een veel gevraagde feature van deze doelgroep is de mogelijkheid om verschillende versies van Internet Explorer naast elkaar te kunnen installeren op een systeem. Wilson liet weten dat dit echter technisch gezien erg ingewikkeld is om te realiseren, omdat IE zo diep in het besturingssysteem is geworteld. Hij liet echter weten dat Microsoft hier wel onderzoek naar aan het doen is en dat vermoedelijk voor dit probleem virtualisatie een geschikte oplossing is.
nieuws: Microsoft werkt aan IE 8: 'huidige versie is al Ajax-ready'

Ah zucht :/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
De huidige versie is al Ajax ready? Dan was IE6 toch ook al? Volgens mij hebben ze hem niet helemaal meer op een rijtje daar. Ach, veel erger kunnen ze me niet meer teleurstellen. Ik heb iig. de laagst mogelijke verwachtingen voor IE8. Dan kan het (hopelijk) alleen maar positief uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inderdaad, en het xmlhttp object in IE7 is zelf niet native. Het is in elk geval heel duidelijk dat de verschillen tussen IE en andere browsers alleen maar groter aan het worden is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Michali schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 12:28:
Ach, veel erger kunnen ze me niet meer teleurstellen. Ik heb iig. de laagst mogelijke verwachtingen voor IE8. Dan kan het (hopelijk) alleen maar positief uitpakken.
Ze kunnen het wél erger maken. Door wéér met allerlei proprietaire zut te komen. Dingen die 80% volgens de standaard zijn en 20% hun eigen bouwsels. Nog meer verschillen zoals bijv. het events-model, HTMLElement/DOM-support, instantieren van een XMLHttpRequest-object etc etc. :(

Typerend ook, uit het eWeek-artikel:
Moreover, Wilson said IE will likely not support XHTML any time soon. "Not until we can do it right," he said.
Naja zeg. Hoe moeilijk is het nou? Échte XHTML gooi je gewoon door een XML-parser (die ze allang hebben) en dan hup, in de DOM. Zit er een fout? Dan klap je eruit met een error. Doen Opera en Gecko iig ook. Als webdevver weet je precies waar je aan toe bent en zorg je dat het goed is. Ideaal.

Het vertrouwen in MS mbt IE en standaarden heeft bij mij iig een nieuw dieptepunt bereikt. Zien is geloven, maar al die "we're committed to"-praatjes mogen ze voor zich houden. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Was te verwachten he na het kunnen bewonderen van IE7 als het eindresultaat van 'hard werken'. Zolang er geen inhaalslag wordt gemaakt (dus vooruit lopen op ondersteuning en features) zal IE8 ook gewoon weer achter de feiten aan lopen, net als IE7 nu doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Eh... er is nog helemaal niks vastgesteld qua compatability enzo. Voor zover ik weet is Chris Wilson één van de meest bevlogen IE-devvers, ook qua standards.

Het artikel op de FP is geschreven vanuit een behoorlijk anti-IE-perspectief, aangezien het originele artikel op eWeek een stuk minder gekleurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:26:
Eh... er is nog helemaal niks vastgesteld qua compatability enzo. Voor zover ik weet is Chris Wilson één van de meest bevlogen IE-devvers, ook qua standards.
Je kunt niet standaarden serieus nemen en het 4 releases van een browser later nog steeds verkloten.
Het artikel op de FP is geschreven vanuit een behoorlijk anti-IE-perspectief, aangezien het originele artikel op eWeek een stuk minder gekleurd is.
Ik zie niets negatiefs in het artikel op de frontpage? Het enige negatieve dat ik zie, is meer "security", "user experience" en andere blabla. Security lukt ze niet, over de user experience valt ook te discussieren en "AJAX ready"? Een wrapper rond een ActiveX object is gewoon lachwekkend.

En leuk dat ze nu al bezig zijn aan IE8, maar voorlopig lees ik alleen nog maar over de dingen die ze niet zullen doen. Geen XHTML ondersteuning, geen JS 2.0, alleen wat binnenmonds gemompel over betere compatibiliteit. Het is een zooitje incompetente amateurs en ik heb mijn hoop op een fatsoenlijke browser van Microsoft allang opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik vraag me idd af hoe je niet op zijn minst sceptisch kunt zijn over wat Wilson in het artikel van eWeek te melden heeft, in het licht van IE6/IE7 en eerdere uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
King_Louie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:16:
[...]

Je kunt niet standaarden serieus nemen en het 4 releases van een browser later nog steeds verkloten.
Vergeet niet dat IE6 uit 2001 stamt, toen waren standards nog niet zo'n prio als ze nu zijn. Er zijn ook berichten geweest dat IE6 de laatste IE-release ooit zou zijn. 5 jaar is een enorme inhaalslag, en door de tijdsdruk hebben ze in 18 maanden 5 jaar werk moeten doen, dat ze op > 50% zitten vind ik op z'n zachtst gezegd lovenswaardig. En kom nou niet aan met Firefox, Opera of andere browsers: de renderengine van die browsers is gedurende die 5 jaar regelmatig geüpdate, i.t.t. Trident.
[...]

Ik zie niets negatiefs in het artikel op de frontpage? Het enige negatieve dat ik zie, is meer "security", "user experience" en andere blabla. Security lukt ze niet, over de user experience valt ook te discussieren en "AJAX ready"? Een wrapper rond een ActiveX object is gewoon lachwekkend.
De "bugs" die op Secunia staan zijn gewoon lachwekkend: Address Bar Spoofing komt alleen voor in popups, met een superlange URL. Door heel veel parameters etc. op te geven verberg je een stuk van de originele URL, maar dat komt simpelweg doordat het scherm niet breed genoeg is. Oplossing: erin klikken en met de pijltjestoetsen o.i.d. de adresregel bekijken. De andere bug is geen IE-bug maar een Outlook Express-bug.

En wat is er verder mis met een wrapper rondom een ActiveX-object?
En leuk dat ze nu al bezig zijn aan IE8, maar voorlopig lees ik alleen nog maar over de dingen die ze niet zullen doen. Geen XHTML ondersteuning, geen JS 2.0, alleen wat binnenmonds gemompel over betere compatibiliteit. Het is een zooitje incompetente amateurs en ik heb mijn hoop op een fatsoenlijke browser van Microsoft allang opgegeven.
Dat er geen XHTML-support komt kan ik me voorstellen: het is nog steeds vrij onduidelijk waar het voor dient en hoe je het het beste kunt gebruiken. Over JavaScript 2.0 is weinig duidelijkheid, maar er staat nergens dat er definitief geen JS2 inkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:53:
[...]
Vergeet niet dat IE6 uit 2001 stamt, toen waren standards nog niet zo'n prio als ze nu zijn. Er zijn ook berichten geweest dat IE6 de laatste IE-release ooit zou zijn. 5 jaar is een enorme inhaalslag, en door de tijdsdruk hebben ze in 18 maanden 5 jaar werk moeten doen, dat ze op > 50% zitten vind ik op z'n zachtst gezegd lovenswaardig. En kom nou niet aan met Firefox, Opera of andere browsers: de renderengine van die browsers is gedurende die 5 jaar regelmatig geüpdate, i.t.t. Trident.
Standaarden zijn altijd al belangrijk geweest. Het zijn Microsoft en Netscape geweest die ze destijds eigenhandig onder het tapijt hebben geveegd.

Overigens zou ik niet willen zeggen dat ze al over de helft van hun inhaalslag zijn. Verre van. Trident heeft voor IE7 wat hacks erbij gekregen. Om er daadwerkelijk op te kunnen bouwen, zullen ze opnieuw moeten beginnen.
De andere bug is geen IE-bug maar een Outlook Express-bug.
Die zich voordoet in IE.
En wat is er verder mis met een wrapper rondom een ActiveX-object?
Het is niet native. Net als de PNG support, waarbij het beruchte CSS filter gewoon hard ingebakken is. Ze hebben simpelweg alle fixes die we eerst zelf moesten toepassen, ingebakken in de engine.
Dat er geen XHTML-support komt kan ik me voorstellen: het is nog steeds vrij onduidelijk waar het voor dient en hoe je het het beste kunt gebruiken.
Oh? Wat dacht je van toch wel het grootste voordeel van XHTML: het mengen van XML formaten in één document d.m.v. namespaces. Ik heb al in een real-world situatie gezeten waarbij ik SVG wilde toepassen in een web applicatie. Jammer genoeg moest deze applicatie uiteindelijk ook publiekelijk toegankelijk worden, waardoor SVG embedden in de code niet mogelijk was.
Over JavaScript 2.0 is weinig duidelijkheid, maar er staat nergens dat er definitief geen JS2 inkomt.
Maar toch durf ik er om te wedden dat we dat wel kunnen vergeten. In het geval van IE bieden in het verleden behaalde resultaten wel degelijk garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maar wat is dan het verschil tussen native zoals in Fx of gewrapped via een ander component? (MSXML of DirectX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:30:
Maar wat is dan het verschil tussen native zoals in Fx of gewrapped via een ander component? (MSXML of DirectX)
Het brengt weer allerlei andere ellende met zich mee. Zo is op een PNG met alphachannel geen opacity in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:28
Ik vind het jammer dat men niet wat positiever tegenover IE7 kan staan hier (en op t.net fp). Tuurlijk in die vijf jaar dat we geen nieuwe browser hebben gezien van MS hadden ze een perfect W3C-compatible browser kunnen maken maar wie dat had verwacht vind ik wel een beetje naief.

In plaats daarvan hebben we een soort geupdate IE6 gekregen die voor mij als web developer toch wel de grootste irritaties oplost zoals; goede PNG-support, :hover op alles en overflow werkt nu goed. Als ze zo doorgaan en bij IE8 weer een aantal bugs oplossen dan vind ik dat alleen maar een goede ontwikkeling.

Hier een lijstje met opgeloste bugs in IE7 http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/08/22/712830.aspx

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex) schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:30:
JavaScript:
1
XMLHttpRequest.prototype.something = function() {}

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ramon de Jesus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:42:
Ik vind het jammer dat men niet wat positiever tegenover IE7 kan staan hier (en op t.net fp). Tuurlijk in die vijf jaar dat we geen nieuwe browser hebben gezien van MS hadden ze een perfect W3C-compatible browser kunnen maken maar wie dat had verwacht vind ik wel een beetje naief.
Ik had ook geen perfecte browser verwacht, maar wel meer dan dat we nu gekregen hebben. Zolang er nog een groot aantal fundamentele issues zijn (layout) en een aantal zeer fundamentele zaken ontbreken of zwaar buggy zijn (inherit, z-index, table-layout model, generated content) kan je niet echt spreken van een browser die tov z'n voorganger substantieel meer standards-compliant is. Not to mention the fact dat er buiten CSS weinig tot niets verbeterd is op dat vlak.
In plaats daarvan hebben we een soort geupdate IE6 gekregen die voor mij als web developer toch wel de grootste irritaties oplost zoals; goede PNG-support, :hover op alles en overflow werkt nu goed. Als ze zo doorgaan en bij IE8 weer een aantal bugs oplossen dan vind ik dat alleen maar een goede ontwikkeling.
PNG-support is nog steeds afwijkend tov de norm (gamma correction) en rendering van alfa-transparante PNG's is tergend traag wat je voornamelijk merkt bij scrollen.
Of overflow inderdaad correct geimplementeerd is is iets dat ik nog eens goed moet bekijken; het is inderdaad wel verbeterd (en gelukkig heeft MS geluisterd en ook min/max-width/height geimplementeerd) maar of het ook 100% correct is durf ik te betwijfelen.

Als IE8 ook enkel maar weer een handjevol bugfixes met zich meebrengt ipv een grondige rewrite van de renderengine dan vind ik dat zeker geen goede ontwikkeling, maar op dit moment durf ik niet (meer) te hopen op een fundamenteel juiste aanpak van MS.
Hier een lijstje met opgeloste bugs in IE7 http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/08/22/712830.aspx
Het lijstje niet-opgeloste bugs tov IE6 is minstens 10x zo lang en ik zie zo al een aantal items waar zeker nog wel iets op aan te merken valt. Even een paar uitlichten:
Select control: CSS style-able and not always on top
Het select-element heeft nog zeker wel issues, vnl mbt scripting
Addressed many relative positioning issues
Addressed many absolute positioned issues
...and introduced some new issues as well...
<?xml> prolog no longer causes quirks mode
Maar een HTML-comment voor de DTD nog steeds wel
Absolute positioned elements now use always correct containing block for positioning and size information
Nope, bottom:0 is nog steeds broken

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de Image Toolbar gebleven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die is verwijderd omdat er heel veel klachten over binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zit er nog best veel verschil in positionering tussen IE6 en IE7 op het gebied van oa floats. Ik ben nog niet helemaal uit waar het probleem ligt, en wie het nu wel en wie het nu niet goed doet. Ik merk in ieder geval miniscule verschillen op van +/- 3 tot 6px als ik ga controleren met PSD's. Meer tests op FF, Opera, etc. moeten uitwijzen waar het probleem ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Ramon de Jesus schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 08:42:
Nu kan ik het nu niet onderbouwen (geen IE7 voorhanden), maar ik had laatst een simpele testcase gemaakt met het volgende stuk CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
li > ul { display: none; }
li:hover > ul { display: block; }

en dat faalde nog steeds! Eigenlijk vind ik dat meer dan kwalijk. Vooral met de pretentie voor "betere CSS 2 support".

[ Voor 4% gewijzigd door GX op 19-11-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

^^ Zowel in IE7 als Firefox heb ik hetzelfde resultaat. Hover werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

GX schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:57:
[...]

Nu kan ik het nu niet onderbouwen (geen IE7 voorhanden), maar ik had laatst een simpele testcase gemaakt met het volgende stuk CSS:
Cascading Stylesheet:
1
2
li > ul { display: none; }
li:hover > ul { display: block; }

en dat faalde nog steeds! Eigenlijk vind ik dat meer dan kwalijk. Vooral met de pretentie voor "betere CSS 2 support".

Hier ook geen IE7 voorhanden (win2k) maar als ik CRiSiS mag geloven werkt dat dus wel gewoon in IE7. Weet je zeker dat je oorspronkelijke testcase niet in quirksmode draaide? De meeste CSS-verbeteringen zijn namelijk enkel beschikbaar in standards compliant mode.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In de standards compliant mode werkt :hover inderdaad, dat kan ik bevestigen. Echter, dan doet IE niks meer met de * html hacks :( Maar goed, meestal heb je toch een apparte stylesheet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hacku schreef op maandag 20 november 2006 @ 09:34:
In de standards compliant mode werkt :hover inderdaad, dat kan ik bevestigen. Echter, dan doet IE niks meer met de * html hacks :( Maar goed, meestal heb je toch een apparte stylesheet.
Het was toch ook al lang vantevoren bekent dat dergelijke hacks niet meer zouden werken in IE7 standards compliant mode...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarschijnlijk heb ik dat ooit eens gelezen maar ik wist het niet meer.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

Is het in IE7 ook mogelijk om lokale bestanden en mappen of mappen en bestanden op de server via een hyperlink te openen?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<a href="file://d:/Map/bestand.html">Lokaal bestand werkt wel in IE <= 6</a>
<a href="file://c:/Map/">Lokaal map werkt wel in IE <= 6</a>
<a href="file://servername/map/">Open map op Server</a>
<a href="file://servername/map/bestand.html">Open bestand op Server</a>
en
<a href="c:\Map">Lokaal map</a>
<a href="c:\Map\bestand.html">Lokaal bestand</a>
Deze constructies werken niet in IE7

HTML:
1
2
<a href="\\server\map" target="_blank">Openen</a> en 
<a href="\\server\map\bestand.ext" target="_blank">Openen</a>
werken wel.

[ Voor 29% gewijzigd door neevedr op 05-12-2006 13:59 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:53:
Helaas zit er nog best veel verschil in positionering tussen IE6 en IE7 op het gebied van oa floats. Ik ben nog niet helemaal uit waar het probleem ligt, en wie het nu wel en wie het nu niet goed doet. Ik merk in ieder geval miniscule verschillen op van +/- 3 tot 6px als ik ga controleren met PSD's. Meer tests op FF, Opera, etc. moeten uitwijzen waar het probleem ligt. :)
Ben ff nieuwsgierig naar de uitslag, maar dit klinkt niet toevallig als 3px gaps waar je nu tegenaan loopt? 3px klinkt nl. erg bekend :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sorry dat ik dit topic zo omhoogschop, maar ik vond het volgende wel belangrijk w.b.t. IE en standards-support: Working Together for a Better Web. In deze post op het IEBlog stelt een nieuwe medewerkster zich voor, Molly E. Holzschlag. Ze is ondermeer bekend van WaSP en is vaakgevraagd door het W3C.

Lees het artikel eens door, dit zou wel eens kunnen betekenen dat IE 8 weer een zeer goede browser wordt wat standards betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Excuses voor schop lijkt me niet nodig als het relevant is, en dit is relevant wat je post ;)

Had het artikel ook al gelezen. Echter, noem mij wat sceptisch: eerst zien dan geloven. Tuurlijk Molly kan leuke ideeen en kennis aan boord hebben die zeker nuttig kunnen zijn voor het IE dev team, maar zal er ruimte worden gegeven door het management om deze kennis te laten doorwerken op IE als browser? MS's prioriteiten liggen naar mijn mening niet bij het ondersteunen van standaarden. Ze roepen het wel, maar we zien het nooit terug, tenminste, bij IE7 heb ik het nauwelijks terug gezien. Laat ze eerst maar eens wat waar gaan maken ipv mooie verhaaltjes op een blog posten :)

Daarnaast is mensen met kennis inhuren 1 ding, maar of er dan gelijk een goede browser uit komt rollen is een 2de....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Chris Wilson is ook pro standards-compliance en werkt al jaren bij MS; dat heeft tot nu toe toch ook niet echt vruchten afgeworpen.
Molly is ook een zealot, maar ik vraag me af hoeveel echte technische kennis ze heeft...

Overigens vond ik deze recente post van Chris Wilson enigszins zorgwekkend, met name:
We (MSFT) can't change error-handling at ALL, because we're locked into compat.
Zolang MS blijft vasthouden aan backwards-compatibility van deprecated en propriety technologieën zal IE nooit volledig standards-compliant worden...

[ Voor 49% gewijzigd door crisp op 02-02-2007 00:48 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tja, dat is inderdaad een nadeel van IE, die verdomde backwards-compatability. Maar aan de andere kant: het is wel mogelijk om twee verschillende rendermethodes aan te houden (quirks en standards), zoals nu al gebeurt. Als dit wordt uitgebouwd (standardsmode dus) voorzie ik om eerlijk te zijn weinig problemen.

Overigens: IE 7 is in 18 maanden tijd opgebouwd, in die tijd is er veel meer aandacht besteed aan security dan de meeste mensen zich realiseren. Er is ook het nodige werk aan ondersteuning van standaarden verricht, alleen wordt het in een korte tijdsperiode lastig om ineens alles te kunnen fixen.

Uiteraard zullen er altijd struikelblokken blijven, maar dat is overal. Als Renault ineens een nieuwe auto bouwt met componenten die er wel op lijken, maar toch niet helemaal precies hetzelfde zijn als in het eerdere model, gaan mensen ook klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik vraag me af wat het doel gaat zijn van Molly E. Holzschlag. Moet ze als een soort van Judge Dredd met een zweep gelijk een corrigerende klap uitdelen als weer één of andere knurft bij MS "oplossingen" zoals hasLayout verzint? Ofwel: betaald zeiken dat het allemaal crap is en dat het beter moet? Het doel, de W3C-standaarden, lijkt me toch wel duidelijk. En de concurrente geeft toch al mooi aan waar de lat zo ongeveer ligt.

Of zal ze zich gaan bezig houden om nieuwe (MS-only, voor nu) technieken samen te laten smelten met de huidige standaarden? Ik denk hierbij aan XAML.

@Alex. Wat ik nou tot op de dag nog steeds niet begrijp, is waarom het niet mogelijk was om zowel een team te zetten op security en een team op CSS2.1 support. MS kan daar toch echt wel voldoende resources voor vrijmaken lijkt me?

[ Voor 16% gewijzigd door Fuzzillogic op 02-02-2007 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik hoop dat het het eerste zal zijn, maar... time will tell... als IE 8 maar nog een heel stuk beter wordt...

Wat die teams betreft: ik heb natuurlijk geen verstand van hoe MS human resources verdeelt, maar het lijkt me dat ze besluiten dat een team uit X mensen bestaat die daar hun expertises hebben. Er is een prioriteitenlijst en security stond kennelijk hoger dan standards (wat ik me kan voorstellen).

[ Voor 57% gewijzigd door Alex) op 02-02-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:43:
Chris Wilson is ook pro standards-compliance en werkt al jaren bij MS; dat heeft tot nu toe toch ook niet echt vruchten afgeworpen.
Molly is ook een zealot, maar ik vraag me af hoeveel echte technische kennis ze heeft...
Hoe het met haar technische kennis gesteld is durf ik niet te zeggen, maar één ding is zeker: het is wel een felle tante. Waar Chris Wilson eerder de 'surrender monkey' uithangt, vraagt zij gewoon aan Bill Gates waarom Microsoft niets met standaarden doet (hij geeft er overigens tranentrekkende antwoorden op).

Ik denk dat haar rol vooral het continue op de agenda houden van de standaarden zal zijn en het intern predikken over het gebruik ervan. En dat laatste lijkt vooral belangrijk te zijn, aangezien ik in ieder geval het idee heb dat ze standaarden niet echt "begrijpen". Ja, ze moeten bepaalde specificaties en richtlijnen volgen, maar waarom? Daar hebben ze geen idee van. Ik denk dat ze op dat punt een goede bijdrage zal leveren.
Zolang MS blijft vasthouden aan backwards-compatibility van deprecated en propriety technologieën zal IE nooit volledig standards-compliant worden...
Ik denk dat nieuwe ontwikkelingen sowieso alleen in de "standaarden modus" zullen werken. Laat je DOCTYPE vallen en je zit weer in het oude, vertrouwde IE 5.x te werken.

Maar goed, ik denk niet dat ze als onze Messias het verlichting gaat brengen en de wereld van web development een waar paradijs maakt, maar het is in ieder geval een stap in de goede richting. Er is nu tenminste iemand "van onze kant" betrokken bij de ontwikkeling van IE, en niet enkel de "but we changed the UI and made loads of security improvements!!" luitjes.

De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

King_Louie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 06:24:
[...]

Hoe het met haar technische kennis gesteld is durf ik niet te zeggen, maar één ding is zeker: het is wel een felle tante. Waar Chris Wilson eerder de 'surrender monkey' uithangt, vraagt zij gewoon aan Bill Gates waarom Microsoft niets met standaarden doet (hij geeft er overigens tranentrekkende antwoorden op)
Buiten het feit dat ik het met je eens bent dat Bill er verschrikkelijke antwoorden op geeft (wat ik hem ook niet kwalijk kan nemen eigenlijk), is het meer een gezellig gesprekje zonder echte diepgang. Tuurlijk, Molly stelt 'de vraag', maar wat gebeurd ermee? Bill geeft een afwijkend antwoord aangezien hij er ook niet echt een antwoord op kan geven en benadrukt nogmaals dat de userinterface belangrijk is om er voor te zorgen dat er genoeg gebruikers aan IE vast blijven zitten als browsers. En gelijk heeft hij, want een goede engine verkoopt niet of liever gezegd: een userinterface verkoopt beter :)

Maar goed, we zullen zien wat Molly brengt. Blijf bij mijn standpunt: mensen met kennis inhuren heeft geen zin als je ze geen ruimte geeft om daadwerkelijk ook te doen waar ze goed in zijn. De focus van MS blijft liggen op die userinterface en andere zut, en dan komt er nog wat CSS support bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
De nadruk bij IE7 lag op veiligheid en de nieuwe (tabbed interface). Dat was immers belangrijk voor consumenten en bedrijven.

Nu IE7 af is, in IE7 een aantal belangrijke veranderingen heeft ingevoerd op het gebied van CSS, en er actief wordt gewerkt aan nieuwe Internet Explorer versies, ben ik positief gestemd over de toekomst van Internet Explorer.

Met IE7 is er de mogelijkheid gecreëerd door MS om tijd en moeite te steken in zaken waarop IE is gaan achterlopen. Ze zullen waarschijnlijk nooit zo braaf worden als Opera en Firefox e.d., maar het client-side webdevelopen moet natuurlijk wel uitdagend blijven :)

[ Voor 3% gewijzigd door Blaise op 02-02-2007 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Niet online
Blaise schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:37:
Met IE7 is er de mogelijkheid gecreëerd door MS om tijd en moeite te steken in zaken waarop IE is gaan achterlopen. Ze zullen waarschijnlijk nooit zo braaf worden als Opera en Firefox e.d., maar het client-side webdevelopen moet natuurlijk wel uitdagend blijven :)
Als ik uitdagend wil ga ik wel met m'n laptop op het spoor zitten ;)

Maar inderdaad, er is nu ruimte voor andere zaken. Belangrijke zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

http://annevankesteren.nl/2007/02/ie7-css-hacks

Laat imo wel zien hoe dingen 'gefixed' worden in de nieuwe versies van IE. Op deze manier blijf je achter de feiten aan lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Dat is natuurlijk geen goede manier van bugs fixen, maar om even de advocaat van de duivel te spelen: IE7 werd gerushed omdat het op tijd af moest zijn voor Vista.

Het developing team van IE heeft aangegeven dat het gebruik van "hacks" en hacks niet de manier is om verschillen tussen browsers op te lossen. Het implementeren van hack-varianten zoals Anne die vermeld, zorgt ervoor dat je sites moet updaten als IE in een nieuwe versie de hack negeert, maar niet de render bug.

Anne is volgens mij ook geen voorstander van dat soort hacks, en wil aantonen dat IE7 slecht omgaat met het oplossen ervan. Helaas zijn er ook webdesigners die wèl graag gebruik maken van hacks, en tegen de lamp lopen als in een toekomstige IE versie de hack wel negeert, maar niet de renderfout oplost. Dat vind ik kwalijker dan dat IE '~color: blue' rendert als 'color: blue'.

Zoals ik al eerder in dit topic aangaf: ik denk dat er vanaf nu veel aandacht wordt besteed aan bugs en verdere ondersteuning van standaarden. De nieuwe interface is af en het is veilig (op wat kleine kinderziektes na misschien). Wat blijft er dan over dan het verbeteren van de engine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 04:59
In de nieuwe wga-vrije IE7 hebben ze nu standaard de menu-balk aangezet. Zozo, Ms kwam erachter dat mensen hun geintjes en nieuwigheidjes niet altijd lusten. Net zoals ze in Win98 opeens met 1-click openen kwamen op de desktop, hebben ze ook teruggedraaid, al is die optie er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De user interface interesseert hier niemand iets, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo niet? Mensen vinden het juist een fijne browser als hij fijn & makkelijk te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
cheatah bedoelt denk ik , dat dit topic wel even in webdesign staat, wat ook klopt. Maarja er is geen besprekingstopic ergens anders voor IE7, en ik ga er ook geen openen. IE is blijkbaar not done op tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sjah schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:30:
cheatah bedoelt denk ik , dat dit topic wel even in webdesign staat, wat ook klopt. Maarja er is geen besprekingstopic ergens anders voor IE7, en ik ga er ook geen openen. IE is blijkbaar not done op tweakers. ;)
[search=internet explorer 7], 2e link. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
*kick*

Wow, IE8 gaat als het goed is de ACID2 test goed renderen in standardsmode... Zou MS dan toch eindelijk een goede browser engine opgezet hebben? :)

ACID2 is gewoon complex, en als het niet in de vorm van een hack geimplementeerd is zijn er zeker ingrijpende wijzigingen in de render engine aangebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hm, we zijn benieuwd, maar die acid test zegt niet alles.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de laatste update is het wat vervelend geworden gebruik van internet explorer 7

Zie ook de nieuws http://www.webwereld.nl/a...nternet-explorer-lam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
JanDM schreef op woensdag 19 december 2007 @ 22:34:
*kick*

Wow, IE8 gaat als het goed is de ACID2 test goed renderen in standardsmode... Zou MS dan toch eindelijk een goede browser engine opgezet hebben? :)
Ik mag het hopen ;)
ACID2 is gewoon complex, en als het niet in de vorm van een hack geimplementeerd is zijn er zeker ingrijpende wijzigingen in de render engine aangebracht...
Ik denk niet dat ze dit in de engine hebben staan:
code:
1
2
3
4
5
als sitenaam bevat "acid2" dan
   toonSmileyPlaatje();
anders
   gebruikCSS();
eindeAls
;)

Ik vraag me af waarom ze nu ineens iets posten? Ik heb vorige week (11/12) een kaart (per post) verstuurd naar die Dean, met een vraag om meer info... die kaart zou 5-7 werkdagen op zich laten wachten... dus waarschijnlijk gisteren of vandaag bezorgd.

Het zal wel niet dat ze daarom info posten, maar ik vind het toch wel erg toevallig...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we gewoon even verder in 't andere topic?

Ik heb enkel de posts gemerged met Helll Just froze over... IE8 Passed Acid2 Test welke na de startpost van Schizo zijn gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 20-12-2007 10:27 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Persoonlijk vind ik het niet zo heel boeiend dat IE8 voor de Acid test slaagd. Want FF doet dat niet, maar renderd meeste websites toch gewoon goed. We zullen wel zien wat er allemaal van komt, IE7 was iig al een verbetering tegenover IE6. Laten we hopen dat IE8 een verbetering word tegenover IE7 :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welk deel uit m'n post boven die van jou begreep je niet :?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen offtopic geblaat, geen Microsoft bashing maar gewoon normaal onderbouwd discussieren over de ontwikkeling van IE7 :)

En nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om support op IE7 zelf, maar om de webdevelopment aspecten van IE7.

Eventueel discussies over het standalone draaien (mits dat inmiddels mogelijk is) laten we toe, maar kom je er niet uit, kom dan ook niet hier klagen :)