Ik heb ook een vaag probleem, waarvan ik niet iets specifieks op internet over kan vinden. Ik ben al 12 uur(!!) bezig om IE7 te installeren en verbruikt tot nu toe al ruim 450 MB

Ik heb al zo weinig schijfruimte over op C:\ en heb al meerdere keren data moeten verschuiven zodat ik IE7 verder kan laten installeren? Dit is toch niet normaal?
De installer schrijft overigens maar met zo'n 150kb per seconde naar een logfile IE7_main.log in C:\windows.(Die is dus nu ruim die 450MB)
M'n pc heeft een 64bit dualcore AMD 4400+ met winxp64bits versie, en redelijk wat updates voor windows. De schijven waar ik op installeer zijn maxtor 8 ofzoiets (even uit m'n hoofd) met raid5(3x die schijven) en een MSI Nvidia Nforce4 sli. Ik heb ook wel vaker problemen met trage installers, en zipprogjes, maar 12 uur?? Voor een install van geloof dat 80mb aangegeven werd voor IE7? Zou het soms aan de combi Raid en 64bit soft/hardware liggen?
Me processor is nauwelijks belast en het geheugen is nog lang niet vol...
Iemand een verklaring of tip hiervoor?
Edit:
Oh me proc gebruikt niet 'bijna niets', maar rond 45%, EN m'n schijven zijn continu bezig met installeren/schrijven/lezen(?), maar toch schrijft ie met maar 150kbps naar die file toe...
2:
Nu is me drive weer vol volgens de installatie (heb overigens nu rond de 90MB echt vrij

???). Maar de installatie blijft weer hangen met de vraag om 5Mb extra ruimte vrij te maken. Terwijl die de vorige keer om 25mb vroeg (en ik 120mb had vrijgemaakt). De gewraakte file is nu precies een uur later 535MB. De schrijfsnelheid is dus wel wat lager dan ik eerder zei. Meer rond de 24kbps.
OPGELOST!!
Ik kon lang blijven wachten wanneer ik met het installeren door zou gaan op deze manier. De logfile bevatte alleen maar het volgende: (Uit kunnen lezen in CMD met "type ie7_main.txt"... als ik notepad zou gebruiken dan zou notepad vastlopen om een bestand van zo'n grootte te lezen

)
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Calculating bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> 95994448 bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>>
Diskspace Required: 95994448,
Diskpace
Available 469737472
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Calculating bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> 95994448 bytes needed to install.
06:20.000: INFO: |Initialize >>> Diskspace Required: 95994448,
etc. etc. dit dus vele keren in die file van 535MB.
Je ziet al dat er bij het onderstreepte stukje iets heel vaags staat. Ongeveer 95MB benodigd, maar er is wel degelijk ruim 460MB beschikbaar

Er zat gewoon een hele slecht geprogrammeerde loop in. Die loop is in werking getreden toen ik de eerste keer een melding kreeg dat mijn C:\ schijf vol zat
, en vervolgens zou die tot in het oneindige wel door willen loopen. Toen ik eindelijk bedacht had dat ik het logfile ook in een cmd venster met type ie7_main.log kon inzien, en erachter kwam dat dat mijn schijfruimte aan 't opeten was, heb ik gewoon maar de installatie gestopt. Daarna moest ik rebooten en kon ik het opnieuw proberen. Nu is het dus gelukt. Hoop dat iemand anders hier nog eens wat aan heeft
[
Voor 53% gewijzigd door
Verwijderd op 27-01-2008 16:19
. Reden: More info ]