[IE7] Wat vinden we ervan?

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.227 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:16:
[...]

een groep uit india ofzo.. , allemaal mensen die lijken op mij :P
Lol inderdaad.. Maar wat een kleine groep mensen voor zo een gigantisch bedrijf. Ik snap niet dat ze zo weinig belang hechten aan de internet wereld. Wat betreft de serieuse internet ontwikkeling hebben ze heel wat moeten inleveren. Ze gaan dat nu ook eindelijk zelf ook inzien. Ik ben benieuwd of dit een positieve ontwikkeling gaat worden.

nieuws: Gates: meer focus op de webbrowser

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 09:10

giMoz

iets met meester...

is er trouwens een versie uit die op win2k3 draait? heb als ontwikkelaar dat op m'n laptop draaien...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Normaal bedoelen ze met feature complete dat er vanaf moment geen nieuwe features worden ingevoerd, en dat er alleen nog maar bugs worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:19

chem

Reist de wereld rond

giMoz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:08:
is er trouwens een versie uit die op win2k3 draait? heb als ontwikkelaar dat op m'n laptop draaien...
Check de reacties in het IEBlog eens :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 14:23

aex351

I am the one

Veel website werken perfect met ie7 behalve got forum :+

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
moet Femme IE 7 bannen. "Als U een moderne browser wilt raadt GoT U Opera , Firefox of Safari aan" _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 22-03-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 20:41

André

Analytics dude

Modbreak:Ik heb een aantal reacties getrashed, hou het ontopic en toon wat respect voor de ontwikkelaars :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HawVer schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:27:
[...]

Lol inderdaad.. Maar wat een kleine groep mensen voor zo een gigantisch bedrijf. Ik snap niet dat ze zo weinig belang hechten aan de internet wereld. Wat betreft de serieuse internet ontwikkeling hebben ze heel wat moeten inleveren. Ze gaan dat nu ook eindelijk zelf ook inzien. Ik ben benieuwd of dit een positieve ontwikkeling gaat worden.

nieuws: Gates: meer focus op de webbrowser
Met ^ ... ik zou alleen al zo'n team willen zien als testers. Een vergelijkbaar team voor engine, nog een vergelijkbaar team voor user interface, en een vergelijkbaar team voor security audit, en een vergelijkbaar team voor research.

Dit is wel heel weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz

giMoz

iets met meester...

chem schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:44:
[...]

Check de reacties in het IEBlog eens :)
hmm, idd niet dus :(

thnx..

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giMoz

giMoz

iets met meester...

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:08:
[...]

Met ^ ... ik zou alleen al zo'n team willen zien als testers. Een vergelijkbaar team voor engine, nog een vergelijkbaar team voor user interface, en een vergelijkbaar team voor security audit, en een vergelijkbaar team voor research.

je kan ook niet met 9 vrouwen in 1 maand een kind produceren.....

op een gegeven moment wordt je team te groot, en kan me voorstellen dat een kleiner team makkelijker en synergetischer werkt dan een grote...

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Sjah schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:21:
moet Femme IE 7 bannen. "Als U een moderne browser wilt raadt GoT U Opera , Firefox of Safari aan" _/-\o_
Dan raken ze veel klanten kwijt, ik weiger Fx te gebruiken om GoT te bezoeken, Opera zal ik misschien nog doen, maar Fx... nooit!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Nou nee doe maar niet: [WEB] is nog steeds geen forum om je software problemen op te lossen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door BtM909 op 22-03-2006 20:47 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32
Alex schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:24:
[...]

Dan raken ze veel klanten kwijt, ik weiger Fx te gebruiken om GoT te bezoeken, Opera zal ik misschien nog doen, maar Fx... nooit!
Wat is er mis met Fx? Hoe goed IE7 uiteindelijk toch moge blijken te zijn, erop overstappen zal ik niet....never nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:08:
[...]

Er staat ook alleen dat dit het India Team is, ik maak uit alles op (ook uit de namen die op het IEBlog posten) dat er in Redmond ook nog een heel team naast zit.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gunp01nt schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:48:
[...]

Er staat ook alleen dat dit het India Team is, ik maak uit alles op (ook uit de namen die op het IEBlog posten) dat er in Redmond ook nog een heel team naast zit.
Klopt, er is een team in de US, hieronder de leden en hun blogs:
Ali Alvi
Jeff Davis
Jeremy Epling
Dave Massy
Bruce Morgan
Justin Rogers
Tony Schreiner
Chris Wilson

En wat er mis is met Fx, dat is een heel ander topic, waar ik nu niet over ga beginnen, maar op Firefox Myths staat zo'n beetje omschreven wat ik tegen Fx heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is puur het team dat aan de 'making IE great for IT professionals'-feature werkt :P

Dit Chinese team werkt bv. weer aan een heel ander stuk van IE - hoeveel devvers er precies aan werken lijkt geen antwoord op te komen in de comments helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Alex schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:05:
En wat er mis is met Fx, dat is een heel ander topic, waar ik nu niet over ga beginnen, maar op Firefox Myths staat zo'n beetje omschreven wat ik tegen Fx heb...
offtopic:
Schitterend dat ze voor het bookmarken een IE only feature gebruiken op die pagina :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpje met de IE7-ontwikkelaars in Redmond: http://channel9.msdn.com/Showpost.aspx?postid=159460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

aex351 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:17:
Veel website werken perfect met ie7 behalve got forum :+
Dat komt o.a. door deze wazige bug in IE7.
Ik lijk ook altijd op een of andere manier bugs te triggeren in browsers, maar bovenstaande testcase laat toch wel zien dat IE7 nog verre van af is ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Alex schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:05:
[...]
Die pagina is wel weer ontzettende IE-propaganda zeg. Ze hebben her en der wel een klein puntje, maar ze verdraaien de boel wel behoorlijk. Ik hoop niet dat je die site al te serieus neemt.

Overigens las ik net dat ze Internet Explorer los willen trekken van Explorer. Eh. Als je IE los opstart, dan is het al een eigen process. Niks nieuws toch? Wat mis ik hier? Enige voordeel dat ik zie is dat ze 'gevaarlijk' JScript-functies, bedoeld voor Explorer, niet in IE hoeven te zetten. Maar of dat gaat gebeuren? Want wat gebeurt er dan met alle web-apps voor intranet?

offtopic:
Waarom kan ik als user niet PM'en in GoT? André, ik vind die moderatie overdreven, evenals die waarschuwing hier. Ik wil er graag over discussieren, maar heb weinig behoefte om dat via IM/e-mail te down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Nu online
ik heb topic niet helemaal doorgelezen, maar even een vraagje: word canvas ondersteund in IE7?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BasieP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:41:
ik heb topic niet helemaal doorgelezen, maar even een vraagje: word canvas ondersteund in IE7?
*proest*

wat denk je? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nexxennium schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:21:
[...]

Die pagina is wel weer ontzettende IE-propaganda zeg. Ze hebben her en der wel een klein puntje, maar ze verdraaien de boel wel behoorlijk. Ik hoop niet dat je die site al te serieus neemt.

Overigens las ik net dat ze Internet Explorer los willen trekken van Explorer. Eh. Als je IE los opstart, dan is het al een eigen process. Niks nieuws toch? Wat mis ik hier? Enige voordeel dat ik zie is dat ze 'gevaarlijk' JScript-functies, bedoeld voor Explorer, niet in IE hoeven te zetten. Maar of dat gaat gebeuren? Want wat gebeurt er dan met alle web-apps voor intranet?
Die pagina is soms mss overdreven of incorrect, maar het meeste klopt wel. Overigens vind ik het meer Opera-propaganda, Opera komt daar vaker naar voren als betere browser dan IE.

Ze werken naar volledige CSS2 compatability, de vraag is of ze dat ook daadwerkelijk gaan halen, als ik het nu zo allemaal eens aanhoor valt het tegen, maar ze hebben nog een paar maanden. Het is niet niks, een volledige renderengine herbouwen én tegelijkertijd de oudere - niet meer bijgewerkte - websites werkend houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb niet het idee dat ze de renderengine volledig herbouwen. Het komt op mij allemaal over als een hack-job gezien het feit dat fixes voor bepaalde problemen weer nieuwe problemen opleveren in andere situaties...

Ik vind het ook bijzonder verwonderlijk dat ik zonder moeite zo een aantal testcases kan construeren die die problemen duidelijk laten zien. Je zou denken dat ze zelf toch ook wel kunnen bedenken waar de pijnpunten zitten en daar testcases voor kunnen bouwen :?
Dat ze niet overal aan kunnen denken is logisch, maar veel zaken liggen toch echt voor de hand.

[ Voor 49% gewijzigd door crisp op 23-03-2006 09:49 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:46:
Ik vind het ook bijzonder verwonderlijk dat ik zonder moeite zo een aantal testcases kan construeren die die problemen duidelijk laten zien. Je zou denken dat ze zelf toch ook wel kunnen bedenken waar de pijnpunten zitten en daar testcases voor kunnen bouwen :?
Dat ze niet overal aan kunnen denken is logisch, maar veel zaken liggen toch echt voor de hand.
Desnoods pakken ze de Safari of Mozilla testsuite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenba
  • Laatst online: 29-07-2024
Droom ik of werken de [ p h p ] blokjes hier op GoT plots wel in IE7b2preview? Gisteren had ik daar nog problemen mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Ik heb hem even geinstalleerd, wat een lelijke browser is het geworden zeg. Ik mag hopen voor Microsoft dat ze daar wat aan gaan doen, want het hij is echt te lelijk voor woorden. Echt een kleuter browser is het nu.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:46:
Ik heb niet het idee dat ze de renderengine volledig herbouwen. Het komt op mij allemaal over als een hack-job gezien het feit dat fixes voor bepaalde problemen weer nieuwe problemen opleveren in andere situaties...

Post je die bugs alleen hier of stuur je ze ook naar het IE-team? Als je ze alleen hier post: foei! Het is niet voor niks beta, zelfs nog beta preview!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:57:
[...]

Post je die bugs alleen hier of stuur je ze ook naar het IE-team? Als je ze alleen hier post: foei! Het is niet voor niks beta, zelfs nog beta preview!
Ik wil het uiteindelijk wel onder de aandacht brengen, ook van Microsoft maar het liefst ook het grote publiek - misschien wel in de vorm van een technische review hier op Tnet.

Wel blijf ik bij mijn mening dat MS de meeste van deze bugs er gewoon zelf uit moet kunnen halen in hun test-cyclus. Ik vraag me anders echt af of ze wel voldoende kennis mbt webstandaarden hebben of dat ze hopen dat dergelijke bugs in het wild niet naar boven zullen komen of dat ze ueberhaupt niet naar de standaarden testen...

(overigens heb ik ondertussen ook een aantal cases die fout gaan in Firefox en/of Opera :P )

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 23-03-2006 17:04 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:03:
[...]

Ik wil het uiteindelijk wel onder de aandacht brengen, ook van Microsoft maar het liefst ook het grote publiek - misschien wel in de vorm van een technische review hier op Tnet.

Wel blijf ik bij mijn mening dat MS de meeste van deze bugs er gewoon zelf uit moet kunnen halen in hun test-cyclus. Ik vraag me anders echt af of ze wel voldoende kennis mbt webstandaarden hebben of dat ze hopen dat dergelijke bugs in het wild niet naar boven zullen komen of dat ze ueberhaupt niet naar de standaarden testen...

(overigens heb ik ondertussen ook een aantal cases die fout gaan in Firefox en/of Opera :P )
Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag: meld je het bij het IE-team?
Je kunt wel leuk hier al je cases gaan posten, maar... het IE-team kent deze site waarschijnlijk niet eens, en Nederlands spreken ze waarschijnlijk ook niet. Ze kunnen natuurlijk alle features gaan testen, maar wanneer ze alles volgens de specs implementeren en testen, vinden ze het goed. Ze hebben jou nodig om de uitzonderingen te fixen. Dus meld die bugs, anders scheep je ons (=IE-gebruikers) straks op met een browser die niet doet wat hij moet doen...

edit:
En een technische review hier op T.net, ja leuk, maar zolang het beta is schiet je er niks mee op, aangezien alles nog kan wijzigen. Pas bij een RTM wordt het de moeite waard. Maar... ik heb hier ook nooit technische reviews gezien over Mozilla, Firefox, Opera of Safari...

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 23-03-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:03:
[...]

Niet misschien, gewoon doen :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:07:
[...]

Nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag: meld je het bij het IE-team?
Als ik zeg dat ik het sowieso onder de aandacht van Microsoft wil brengen dan bedoel ik in dit geval uiteraard specifiek het IE-team ;)
Je kunt wel leuk hier al je cases gaan posten, maar... het IE-team kent deze site waarschijnlijk niet eens, en Nederlands spreken ze waarschijnlijk ook niet.
De uitleg bij mijn testcases is in het Engels ;)
Feit is echter dat het maken van goede, duidelijke testcases een tijdrovende zaak is, en ik wil niet het idee krijgen dat ik MS' testwerk zit te doen voor nop (letterlijk en figuurlijk - als ik er tijd in stop verwacht ik ook dat er wat mee gedaan wordt).
Ze kunnen natuurlijk alle features gaan testen, maar wanneer ze alles volgens de specs implementeren en testen, vinden ze het goed. Ze hebben jou nodig om de uitzonderingen te fixen.
En dat is het 'm nou net; ik heb totaal niet het idee dat ze zaken volgens de specs implementeren en testen aangezien er dingen fout gaan die de basis vormen van o.a. het CSS layout-model; niet eens zozeer uitzonderlijke situaties dus.
Dus meld die bugs, anders scheep je ons (=IE-gebruikers) straks op met een browser die niet doet wat hij moet doen...
Gezien het feit dat deze beta als feature-compleet wordt aangemerkt door MS zit je sowieso opgescheept met een browser die anno 2006 niet doet wat 'ie zou moeten doen ;)
edit:
En een technische review hier op T.net, ja leuk, maar zolang het beta is schiet je er niks mee op, aangezien alles nog kan wijzigen. Pas bij een RTM wordt het de moeite waard. Maar... ik heb hier ook nooit technische reviews gezien over Mozilla, Firefox, Opera of Safari...
Als een product feature-compleet is geeft dat al een goed beeld van wat je kan verwachten - bugs daargelaten. En IE staat toch wat meer in de picture dan een Mozilla/Firefox, Opera of Safari - browsers waarvan de ontwikkeling sowieso al veel sneller gaat en die itt IE technisch gezien al veel verder zijn.
Juist het feit dat MS zes jaar na dato eindelijk eens met een nieuwe browser op de proppen komt is al reden genoeg om het geheel eens heel kritisch te bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 23-03-2006 18:11 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:08:
[...]

Als ik zeg dat ik het sowieso onder de aandacht van Microsoft wil brengen dan bedoel ik in dit geval uiteraard specifiek het IE-team ;)
Ah, mooi :)
De uitleg bij mijn testcases is in het Engels ;)
Feit is echter dat het maken van goede, duidelijke testcases een tijdrovende zaak is, en ik wil niet het idee krijgen dat ik MS' testwerk zit te doen voor nop (letterlijk en figuurlijk - als ik er tijd in stop verwacht ik ook dat er wat mee gedaan wordt).
Mooi dat je zoveel testcases maakt, hoeveel heb je er al ingediend, en hoeveel zijn er al afgehandeld?
En dat is het 'm nou net; ik heb totaal niet het idee dat ze zaken volgens de specs implementeren en testen aangezien er dingen fout gaan die de basis vormen van het CSS layout-model; niet eens zozeer uitzonderlijke situaties dus.
Mm, daar weet ik niks vanaf, heb al genoeg problemen met gewone lists enzo :Y)
Gezien het feit dat deze beta als feature-compleet wordt aangemerkt door MS zit je sowieso opgescheept met een browser die anno 2006 niet doet wat 'ie zou moeten doen ;)
Wat verwacht je nog meer van een browser dan? Ik denk dat het wel goed is zo, je hebt tabs, standardssupport (wordt aan gewerkt), RSS-reader enzo, wat wil je nog meer? Een browser die meteen je huis even stofzuigt?
Als een product feature-compleet is geeft dat al een goed beeld van wat je kan verwachten - bugs daargelaten.
Klopt, ik vind het redelijk goed, ik hoef die onzin (mailclient, anyone?) er niet bij, daar neem ik losse producten voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Hoort dit niet in software eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:12:
[...]
Mooi dat je zoveel testcases maakt, hoeveel heb je er al ingediend, en hoeveel zijn er al afgehandeld?
Ik heb bij de eerste preview van beta 2 al een aantal dingen genoemd in de IE-blog; een aantal van die zaken zijn ook opgelost voor zover ik heb kunnen zien (overflow:auto werkt nu goed ism floats, min/max-height/width is (deels) geimplementeerd, !important is gefixed).
Het probleem met z-index heb ik ook al aangekaart, maar dat is nog niet gefixed. Voor de rest werk ik nog aan de testcases zelf.
[...]
Wat verwacht je nog meer van een browser dan? Ik denk dat het wel goed is zo, je hebt tabs, standardssupport (wordt aan gewerkt), RSS-reader enzo, wat wil je nog meer? Een browser die meteen je huis even stofzuigt?
Ik heb het over technische zaken, niet over UI of features; zoals bijvoorbeeld:

- Volledige DOM level 2 support (o.a. event-model en ECMAScript bindings voor o.a. Element en Node objects)
- CSS generated content
- CSS table-layout
etcetera

Als MS die zaken nu niet implementeerd dan kunnen wij ontwikkelaars ze over 5 jaar nog niet gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 23-03-2006 18:33 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

.Alex schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:21:
Hoort dit niet in software eigenlijk?
Dat lijkt me niet, aangezien er op het web-develop niveau over de browser gesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:23:
Als MS die zaken nu niet implementeert dan kunnen wij ontwikkelaars ze over 5 jaar nog niet gebruiken...
Precies. We blijven (voor professionele sites) sowieso al een tijd vastzitten aan IE6, zolang daar nog pak-em-beet 10%+ van de gebruikers mee werken.

Maar daarom pleit ik er ook zo voor om persoonlijke sites gewoon te ontwikkelen met CSS2 en hoger. Gewoon awereness kweken bij mensen dat IE6 gewoon écht aan vervanging toe is, desnoods met IE7.

Natuurlijk krijg je weer opmerkingen van "wat achterlijk, zielig en arrogant". Maar zeg zelf: is het ook maar iets anders dan software maken voor bijv. alleen Linux of MacOSX? Sterker nog: software voor Linux/MacOSX draaien ook alléén maar op die OS'sen. Een goede site is op zo élk OS te bekijken; er is keuze in browsers en de keuze is gratis en goed.

MS heeft blijkbaar echt een prikkel nodig om gewoon goed werk te leveren. Nu kunnen ze nog arrogant achterover leunen; met hun marktaandeel zijn ze nog steeds de baas. We hebben nog tot november om ze op andere gedachten te brengen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
crisp schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:23:
[...]

Ik heb bij de eerste preview van beta 2 al een aantal dingen genoemd in de IE-blog; een aantal van die zaken zijn ook opgelost voor zover ik heb kunnen zien (overflow:auto werkt nu goed ism floats, min/max-height/width is (deels) geimplementeerd, !important is gefixed).
Het probleem met z-index heb ik ook al aangekaart, maar dat is nog niet gefixed. Voor de rest werk ik nog aan de testcases zelf.
Meld je die dan als reply op een topic? Je kunt beter de bugreport-tool gebruiken, ik citeer:
Feedback

As with the Beta 2 Preview, we are very interested in feedback and bug reports for any issues found using it. Please feel free to utilize any of the following feedback mechanism to send us your feedback.
  • Beta Client Bug Reporting Tool – You may install the Microsoft Beta Client Tool, which will help you fill out a bug report and include important logs and machine information to help us investigate a problem. This is the preferred way to report any issues that you run into with the new build.
  • IE Public Newsgroup – You may post any questions or problems to the microsoft.public.internetexplorer.general newsgroup, either through a newsgroup reader or on the Microsoft Discussion Groups site.
  • Email – You may send feedback and bugs to IETell@microsoft.com and it will be given to IE team members to review and act upon.
Ik heb het over technische zaken, niet over UI of features; zoals bijvoorbeeld:

- Volledige DOM level 2 support (o.a. event-model en ECMAScript bindings voor o.a. Element en Node objects)
- CSS generated content
- CSS table-layout
etcetera

Als MS die zaken nu niet implementeerd dan kunnen wij ontwikkelaars ze over 5 jaar nog niet gebruiken...
Daar heb je inderdaad een punt, al weet ik niet met alles wat je kunt doen, voor zover ik weet werken websites nu ook allemaal, zonder die leuke extra truucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Alex schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:19:
(...) Daar heb je inderdaad een punt, al weet ik niet met alles wat je kunt doen, voor zover ik weet werken websites nu ook allemaal, zonder die leuke extra truucjes.
Het ontwikkelen wordt echter enorm veel makkelijker, en leuke features worden beter mogelijk zonder client of serverside scripting of het misbruiken van CSS/HTML features als CSS goed geïmplementeerd zou zijn.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Daar heb je inderdaad een punt, al weet ik niet met alles wat je kunt doen, voor zover ik weet werken websites nu ook allemaal, zonder die leuke extra truucjes.
De meeste websites werken ook als je de hele website in een BMP giet met een image map.

Jammer dat je FF zo aan het aanvallen bent, terwijl je blijkbaar de grote voordelen van CSS2 en DOM-support niet weet te kent en kunt waarderen.
Ik kan je zeggen dat het bijzonder vervelend is om telkens weer dingen letterlijk met work-arounds te moeten oplossen voor IE, terwijl er een prachtige oplossing met standaarden zoveel sneller, elegenter en mooier te realiseren zou zijn.
Sommige van die dingen, zoals CSS2 (gedeeltelijk) worden dus nu in IE7 eindelijk aangepakt, maar dat is echt de helft van het verhaal.

Ik snap dan ook niet waarom er mensen zijn die zo lyrisch zijn over IE, en "thank you thank you!" roepen naar MS. Ik zou roepen "It took you long enough damnit. But where's the rest?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:50

MAZZA

Barbie is er weer!

Zoiets bouw je ook niet 'even'. Kijk naar Firefox (of eigenlijk Mozilla) dat ook niet 'even' hun engine ombouwt om ACID2 te kunnen renderen. Zij zitten inmiddels ook een beetje in hetzelfde schuitje waar het lastig is om even de boel op z'n kop te zetten en de engine grondig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zeker bouw je zoiets niet "even". Maar onmogelijk is het zeker niet. Opera 6 -> Opera 7 was ook een rewrite van de engine. En het schijnt dat ze voor O9 ook grote veranderingen hebben doorgevoerd.

En een groot team als van IE moet zoiets toch ook makkelijk in 1,5 jaar kunnen. Ik vraag me af wat nou meer werk was: de Trident engine, die ze sinds IE4 gebruiken, patchen of from scratch opnieuw beginnen met CSS3-support in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik denk dat Opera minder hoeft te herschrijven aan haar engine dan IE. Daarnaast is het voor hun relatief makkelijker om een rewrite te doen omdat niet ontzettend veel afhankelijk is van Opera. Overigens heb ik verder ook geen idee hoe lang Opera bezig is geweest met die rewrite. Misschien ook wel jaren?

CSS3 is overigens nog niet eens een officiele spec en dus nog steeds onderhevig aan veranderingen. Als je met dat als oogpunt een nieuwe engine gaat ontwerpen dan vraag je om problemen :) CSS 2.1 is zelfs nog geen recomendation als ik me niet vergis.
Either way, het aanpassen van Trident is niet gemakkelijk omdat zij met heel wat meer zaken rekening moeten houden dan bijvoorbeeld Opera. Firefox met een groeiende userbase heeft hier dus ook al last van.

[ Voor 8% gewijzigd door MAZZA op 23-03-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]
Meld je die dan als reply op een topic? Je kunt beter de bugreport-tool gebruiken, ik citeer:
Ik bepaal zelf hoe en wanneer ik bugs report aan MS en ik laat me wat dat betreft niets voorschrijven tenzij ik ervoor betaald wordt. Per slot van rekening praten we hier over een produkt dat ik niet eens (wens te) gebruik(en) en over bugs die ze zelf al hadden moeten vinden; een browser in deze staat een beta noemen (bijna beta 2) is eigenlijk schandalig :P
Het is dat het in mijn eigen belang is als webdeveloper dat MS eindelijk eens een goed produkt op een markt vergeven van n00bs brengt dat ik er ueberhaupt nog moeite voor doe ;)
MAZZA schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:55:
Zoiets bouw je ook niet 'even'. Kijk naar Firefox (of eigenlijk Mozilla) dat ook niet 'even' hun engine ombouwt om ACID2 te kunnen renderen. Zij zitten inmiddels ook een beetje in hetzelfde schuitje waar het lastig is om even de boel op z'n kop te zetten en de engine grondig aan te passen.
Acid2 is ten eerste geen complete testsuite en test bovendien voornamelijk edge-cases waar je irl maar weinig mee te maken zult krijgen. Daarbij staat Acid2-compliance wel degelijk op de agenda van Moz maar was Gecko 1.8 (deerpark) op het moment van publicatie van de Acid2 test al frozen voor nieuwe features. Ik verwacht overigens niet dat ze daarvoor de hele engine hoeven om te bouwen (dat hebben ze na NS4 al gedaan, itt Trident die volgens mij nog steeds hele stukken IE4 code bevat).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Nu online
leuk joh denigrerende antwoorden geven..
nu nog een inhoudelijk antwoord misschien?
't was serieus bedoelt, dus reageer zodanig of reageer niet

Wil je een beetje op je woorden letten. Crisp is iets meer dan een moderator en weet dus wel hoe hij moet reageren op het forum. Als je het gebruik en de betekenissen van smilies niet snapt, niet meteen gaan lopen steigeren :)

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 26-03-2006 07:39 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MAZZA schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:29:
CSS3 is overigens nog niet eens een officiele spec en dus nog steeds onderhevig aan veranderingen. Als je met dat als oogpunt een nieuwe engine gaat ontwerpen dan vraag je om problemen :)
Delen van CSS3 zijn 'implementation-ready'; per slot zijn implementaties ook noodzakelijk om hiaten in de specs te kunnen vinden. Dat MS daar niet aan wil is hun goed recht, maar daarmee verliezen ze wel hun vooruitstrevende imago (voor zover ze dat nog hadden).
CSS 2.1 is zelfs nog geen recomendation als ik me niet vergis.
CSS2.1 is een revisie van 2.0 en is daarmee eigenlijk automagisch recommendation. De 'Last Call' voor comments is ook al bijna een jaar verstreken. Als je CSS2 wilt implementeren dan wordt daarmee de laatste revisie van CSS2 bedoelt zoals Hixie hier mooi beschrijft.
Either way, het aanpassen van Trident is niet gemakkelijk omdat zij met heel wat meer zaken rekening moeten houden dan bijvoorbeeld Opera. Firefox met een groeiende userbase heeft hier dus ook al last van.
Mwa, I couldn't care less als ze deprecated zaken waar al eeuwen goede (betere) alternatieven voor zijn zouden laten vallen (document.all bijvoorbeeld). Sowieso zijn veel van de nieuwe CSS features/fixes nu ook alleen beschikbaar in strict standards compliance mode.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BasieP schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:50:
[...]

leuk joh denigrerende antwoorden geven..
nu nog een inhoudelijk antwoord misschien?
't was serieus bedoelt, dus reageer zodanig of reageer niet
Dat was niet denigrerend maar sarcastisch.
MS heeft nu al moeite om CSS2 volledig/correct te implementeren. XHTML willen ze nog niet eens aan, dus waarom zouden ze een (deel van) een specificatie gaan implementeren die bovendien is opgesteld door een werkgroep van browservendors waar ze zelf geen deel van uitmaken?

Overigens zie ik zelf meer in (X)HTML5 dan in W3C's XHTML2

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Blijkbaar zitten er al CSS3 selectors in IE7. Zo zie je maar weer dat IE7 toch meer is dan je denkt ;)

Dave Shea heeft een etentje gehad met de IE7 developers op de Mix06 conference. Hij heeft daarop een verhaaltje getikt over IE7 en de toekomst ervan. Een grote stap noemt ie het:
http://mezzoblue.com/archives/2006/03/23/ie7_details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

crisp schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:57:
Delen van CSS3 zijn 'implementation-ready'; per slot zijn implementaties ook noodzakelijk om hiaten in de specs te kunnen vinden. Dat MS daar niet aan wil is hun goed recht, maar daarmee verliezen ze wel hun vooruitstrevende imago (voor zover ze dat nog hadden).
Toch moet ook jij er niet aan denken dat de browserboer met het grootste marktaandeel onderdelen uit de CSS3 spec op niet volkomen juiste manier (dat hebben we vaker gezien) implementeert, waarna er een hele generatie websites uit de grond gestampt wordt met gebruikmaking van die foute implementatie. Op die manier is dan door toedoen van Microsoft weer eens de facto een andere standaard in de praktijk ontstaan dan de specificatie voorschrijft. Om dan alsnog weer standards compliant te worden zal dan een beregroot probleem worden; dat zorgt voor een incompatible web.

Dat CSS3 om die reden nog buiten beschouwing wordt gelaten door het IE-team vind ik wel verdedigbaar. Overigens is diezelfde reden er de oorzaak van dat nu ook nog geen XHTML-ondersteuning wordt toegevoegd. Op zich kan ik me wel vinden in dat standpunt van: "áls we het doen dan doen we het ook goed". Die houding vind ik meer te huldigen, dan een overhaaste drang om ineens wat noviteiten toe te voegen, wat wellicht niet goed uit zou pakken en de chaos alleen maar groter zou maken. :)

Voor wat betreft (X)HTML5, daar ben ik ook ontzettend benieuwd naar. Ik heb laatst weer eens een stukken van de working draft zitten lezen en er zitten echt heel interessante zaken bij: contextmenu's, een semantisch menu-element (een blocklevel-element dat li-elementen kan bevatten), een section-element (semantisch element voor bijvoorbeeld hoofdstukken), een article-element voor bijvoorbeeld forumposts of weblog-items, een header- en een footer-element (juist zaken als "header", "footer" en "menu" zijn de meestgebruikte classes in hedendaagse websites - heerlijk als daar gewoon semantische elementen voor komen). En fancy dingen als een progress-bar bijvoorbeeld. En het mooiste: geldige HTML 4.01 is ook geldige HTML5. Ketsjing. Dat klinkt een stuk beter dan de volstrekte backwards incompatibiliteit die in XHTML2 voorzien is. Hopen dat zowel W3C als Microsoft dat op termijn ook inziet; maar laten we eerst eens zien hoe Mozilla, Opera en Safari er werk van gaan maken en wat dat oplevert. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MAZZA schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 01:39:
Blijkbaar zitten er al CSS3 selectors in IE7. Zo zie je maar weer dat IE7 toch meer is dan je denkt ;)

Dave Shea heeft een etentje gehad met de IE7 developers op de Mix06 conference. Hij heeft daarop een verhaaltje getikt over IE7 en de toekomst ervan. Een grote stap noemt ie het:
http://mezzoblue.com/archives/2006/03/23/ie7_details/
Da's fijn voor Dave, wat een gratis etentje al niet kan doen om net zo lyrisch te geraken over IE7 als het IE-team zelf...
What exists now is as feature-complete as it will get, so expect no more CSS or major bug fixes past this point for IE7.
Gezien de aard van bepaalde bugs die er nu nog inzitten noem ik het ook een grote stap... achteruit. Nieuwe hacks dus speciaal voor IE7 :/ Waar kan ik de rekening naartoe sturen?

[ Voor 13% gewijzigd door crisp op 24-03-2006 02:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Zijn dat nieuwe bugs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

deels wel ja

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb nog nergens echt een artikel gezien over nieuwe bugs in IE7. Misschien kan je er een schrijven? Opzich wel interessant namelijk. Wellicht doen ze er zelfs nog wat mee. Beter nu dan na een final zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MAZZA schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:41:
Ik heb nog nergens echt een artikel gezien over nieuwe bugs in IE7. Misschien kan je er een schrijven? Opzich wel interessant namelijk. Wellicht doen ze er zelfs nog wat mee. Beter nu dan na een final zou ik zeggen ;)
Zoals ik al eerder vermelde heb ik wel plannen om een technical review te schrijven over IE7 waarin bugs en tekortkomingen toch wel een centraal deel zullen gaan innemen.
MS is immers een mega-bedrijf met mega-winsten en daar mag je m.i. toch wel iets van verwachten, en IE7 maakt die verwachtingen technisch gezien gewoonweg niet waar. Eerlijk gezegd is het gewoon een aanfluiting en een slap-in-the-face voor webdevelopers die al jaren roepen om standards-compliance en het hacken omwille van IE beu zijn. Diezelfde developer mogen straks juist extra gaan hacken omdat MS z'n werk weer eens niet goed gedaan heeft.
Dan kan je wel zeggen dat IE op de goede weg is etcetera en blablabla, maar IE blijft de remmende factor. En ja, dit zijn ook mijn frustraties, en die heb ik alleen maar omdat tig procent van de mensheid te lam is om te kijken naar betere alternatieven voor hun webbrowser...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 22:05
Natuurlijk zijn er betere alternatieven... voor webdevelopers ;) Maar blijkbaar heeft "tig procent van de mensheid" geen behoefte aan een alternatieve browser, en voldoet IE prima voor die mensen.

Ja, dat is vreselijk vervelend ja...

[ Voor 15% gewijzigd door MichelVH op 24-03-2006 09:53 ]

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MichelVH schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:52:
Natuurlijk zijn er betere alternatieven... voor webdevelopers ;) Maar blijkbaar heeft "tig procent van de mensheid" geen behoefte aan een alternatieve browser, en voldoet IE prima voor die mensen.

Ja, dat is vreselijk vervelend ja...
Natuurlijk lijkt IE prima te voldoen; als devver moet je wel zorgen dat je site werkt in IE dus je average bezoeker zal niets merken van de benodigde hacks en workarounds. Het uit zich hooguit in de ontwikkelkosten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Mijn opmerking was "met CSS3 in het achterhoofd". Zou er voor IE7 een nieuwe engine zijn geschreven, dan hadden ze die m.i. moeten maken met CSS2.1-support, maar alvast rekening houden met CSS3, zodat dat er later, als het final is, zonder grote problemen erin gehangen zou kunnen worden.

Crisp, je zegt dat ze nog steeds niet aan XHTML willen. Waarom niet?! XHTML1.0 is (vrijwel) identiek aan HTML4.01, alleen in een XML-notatie. XHTML 1.1 is in feite niet veel meer dan XHTML 1.0 minus alle depricated dingen. Nou dat zou dan toch ook geen problemen hoeven op te leveren lijkt me.

Als devver vind ik XHTML fijn: het dwingt me iig om netjes well-formed code te schrijven. Elke fout wordt *pats* afgestraft.

offtopic:
Superdeboer: XHTML2 kent ook sections. Wellicht minder uitgebreid dan in HTML5. Ook menu-features zitten in XHTML2. En ik vind het hartstikke fijn als ze alle oude ballast van HTML4 overboord gooien.
HTML5 kent leuke features. M.i. zou het echter beter zijn om de krenten uit de HTML5-pap te plukken en die in een XHTML2-jasje te gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

MAZZA schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:41:
Zie bv. http://www.quirksmode.org...02/explorer_7_beta_1.html en de links die daar gegeven worden.
[...]

Afgezien van de frustratie bij de developers, kost het meer tijd en dus meer geld. Ook klanten zouden meer standaarden-support moeten eisen omdat het hun geld bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nexxennium schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:32:
Mijn opmerking was "met CSS3 in het achterhoofd". Zou er voor IE7 een nieuwe engine zijn geschreven, dan hadden ze die m.i. moeten maken met CSS2.1-support, maar alvast rekening houden met CSS3, zodat dat er later, als het final is, zonder grote problemen erin gehangen zou kunnen worden.
Vziw is er helemaal geen nieuwe engine geschreven maar wordt Trident gewoon weer voor de zoveelste keer opgelapt. Ik denk dat sommige CSS2 features en in meerdere mate CSS3 features daardoor wel eens onmogelijk (correct) te implementeren zijn in IE.
Crisp, je zegt dat ze nog steeds niet aan XHTML willen. Waarom niet?! XHTML1.0 is (vrijwel) identiek aan HTML4.01, alleen in een XML-notatie. XHTML 1.1 is in feite niet veel meer dan XHTML 1.0 minus alle depricated dingen. Nou dat zou dan toch ook geen problemen hoeven op te leveren lijkt me.
XHTML is een XML application met alle voor- en nadelen van dien. Die voordelen vervallen doorgaans bij het gebruik voor normale websites (zeker als je gewoon als text/html blijft sturen want de browser behandeld het dan gewoon als HTML) maar de nadelen blijven.
Als devver vind ik XHTML fijn: het dwingt me iig om netjes well-formed code te schrijven. Elke fout wordt *pats* afgestraft.
En dat is iets wat je op een website waar mogelijk content van derden wordt gebruikt niet wilt. (defined) error-correction is dan wel zo prettig. De meeste CMS-en kunnen geen wellformed output garanderen.

Overigens lijkt me de HTML vs XHTML discussie hier niet thuishoren, plus het feit dat die al tot in den treure hier gevoerd is en waar ik al menigmaal mijn mening en de feiten heb verkondigd ;)
offtopic:
Superdeboer: XHTML2 kent ook sections. Wellicht minder uitgebreid dan in HTML5. Ook menu-features zitten in XHTML2. En ik vind het hartstikke fijn als ze alle oude ballast van HTML4 overboord gooien.
HTML5 kent leuke features. M.i. zou het echter beter zijn om de krenten uit de HTML5-pap te plukken en die in een XHTML2-jasje te gieten.
HTML5 kent ook XML-serialisation (nicknamed XHTML5) en is itt XHTML2 wel backwards-compatible.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 24-03-2006 10:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik weet 't alleen is die nog gebaseerd op de vorige beta :) In de huidige beta hebben ze naar eigen zeggen veel bugs gefixt dus vandaar dat ik benieuwd ben naar een geupdate overzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
crisp schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:42:
[...]
Vziw is er helemaal geen nieuwe engine geschreven maar wordt Trident gewoon weer voor de zoveelste keer opgelapt. Ik denk dat sommige CSS2 features en in meerdere mate CSS3 features daardoor wel eens onmogelijk (correct) te implementeren zijn in IE.
Ik zei ook "zou" ;)
XHTML is een XML application met alle voor- en nadelen van dien. Die voordelen vervallen doorgaans bij het gebruik voor normale websites (zeker als je gewoon als text/html blijft sturen want de browser behandeld het dan gewoon als HTML) maar de nadelen blijven.
Dat ligt dan aan die websites. En of je het in op je productieserver als XML wilt versturen is idd de vraag, voor devven kan het handig zijn.

Speaking of which, IE6 is zo achterlijk om "accept: */*" te sturen, om vervolgens te flippen op application/xhtml+xml. Nou is dat eenvoudig weer te omzeilen. Maar hebben ze dat nou ook eens gefixt in IE7?
En dat is iets wat je op een website waar mogelijk content van derden wordt gebruikt niet wilt. (defined) error-correction is dan wel zo prettig. De meeste CMS-en kunnen geen wellformed output garanderen.
Dat is dan een fout van het CMS. Mijn eigen CMS levert wel XHTML-code op. XHTML1.1 valid zelfs. CMS van bedrijf waar ik werk levert iig well-formed XHTML. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Overigens lijkt me de HTML vs XHTML discussie hier niet thuishoren, plus het feit dat die al tot in den treure hier gevoerd is en waar ik al menigmaal mijn mening en de feiten heb verkondigd ;)
Klopt, ik had het ook al al off-topic gemarkeerd ;)

Enigszins relevant is het wel: net als IE7 is HTML5 gewoon weer een berg features bovenop een verouderde core geplakt. Backwards compatibiliteit is m.i. nauwelijks relevant: zou een site gebruik willen maken van nieuwe features, dan wordt dat toch vaak gedaan samen met een complete rewrite van die site. Voor de browser geldt dat Mozilla en Opera een nieuwe standaard toch snel zullen oppikken. De basis van de renderengine blijft identiek. Er zijn alleen andere elementen, met hun eigen defeault CSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Hehehe geinig om te zien dat er gelijk 2 GoT'ers in de comments van IE Blog met bugs lopen te gooien :P

Nieuwe blog trouwens over een CSS Zen Garden ontwerp dat een aantal 'nieuwe' features van IE7 toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De IE-devvers hebben een soort Bugzilla geopend - eindelijk. Via Microsoft Connect kun je nu bugs melden, zie: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/03/24/560095.aspx

crisp: start your bugposting :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:13:
De IE-devvers hebben een soort Bugzilla geopend - eindelijk. Via Microsoft Connect kun je nu bugs melden, zie: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2006/03/24/560095.aspx

crisp: start your bugposting :p
mmz, Passport account nodig :/

Nou ja; ik zal eens kijken als ik zin en tijd heb :P

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 24-03-2006 23:17 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als je MSN Messenger gebruikt heb je een Passport :p
En voor MS is het op die manier makkelijker om bij te houden wie iets post en de medicijnenspammers buiten de deur te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:52

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
edit: dacht het woordje 'not' te lezen, maar dat was mijn verbeelding, my bad :)

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 25-03-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Alex schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:28:
Als je MSN Messenger gebruikt heb je een Passport :p
Ik gebruik Trillian en voornamelijk ICQ :P Maar ik heb wel een MSN account - eens kijken of dat werkt :)
En voor MS is het op die manier makkelijker om bij te houden wie iets post en de medicijnenspammers buiten de deur te houden :)
Da's inderdaad wel logisch

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
We Are Borg schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:34:
[...]
Not a lot of issues :D ? Denk dat de site wordt vol gegooid met bugs
Lezen, er staat dat ze juist wél veel meldingen verwachten...

crisp schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 23:34:
[...]
Ik gebruik Trillian en voornamelijk ICQ :P Maar ik heb wel een MSN account - eens kijken of dat werkt :)

Da's inderdaad wel logisch
Met een MSN account kun je gewoon inloggen, je logt nl. in op MSN met een Passport account, daardoor kun je ook eigen adressen gebruiken i.p.v. @hotmail.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sinds wanneer is iemand verplicht (die er niet eens voor wordt betaald) om bugs aan te melden? Ik vind je aggresieve toon, om mensen ertoe aan te zetten om bugs te melden, een beetje overdone. Het gaat hier niet om test-cases die in rare condities voorkomen. Het zijn redelijk simpele test-cases, dus vind het zelf eigenlijk een schande als je dit soort bugs moet aanmelden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stuitte net op een bijzonder vreemde bug, waar ik met vorige beta-releases van IE7 geen last van had. Op het moment dat ik op mijn CMS een item uit een select-box wil kiezen krijg ik bovenin een gele balk 'Er wordt een popup geblokkeerd', terwijl dit een select-box zonder Javascript o.i.d. is. Hebben meer mensen hier last van of zou dit door de CSS-eigenschappen komen die IE7 op de één of andere manier niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BtM909 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 07:42:

Sinds wanneer is iemand verplicht (die er niet eens voor wordt betaald) om bugs aan te melden? Ik vind je aggresieve toon, om mensen ertoe aan te zetten om bugs te melden, een beetje overdone. Het gaat hier niet om test-cases die in rare condities voorkomen. Het zijn redelijk simpele test-cases, dus vind het zelf eigenlijk een schande als je dit soort bugs moet aanmelden :)
Niemand is ertoe verplicht, ik stel het alleen wel op prijs, als IE-gebruiker. Ik wil geen crippled engine, ik probeer dus zo veel mogelijk mensen aan te sporen bugs te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Alex schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:42:
[...]
Niemand is ertoe verplicht, ik stel het alleen wel op prijs, als IE-gebruiker. Ik wil geen crippled engine, ik probeer dus zo veel mogelijk mensen aan te sporen bugs te melden :)
Ik zie dat juist als taak van de IE gebruikers zelf ;) Jullie kiezen immers voor die browser, en zadelen ons met de problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Alex schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:42:
[...]
Niet om je droom te verknallen ;), maar die crippled engine ga je krijgen. Ze hebben al aangegeven bepaalde dingen niet meer te fixen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
We Are Borg schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:01:
[...]

Niet om je droom te verknallen ;), maar die crippled engine ga je krijgen. Ze hebben al aangegeven bepaalde dingen niet meer te fixen voor de release.
Klopt, maar wat ze nog wel fixen moet ook in orde zijn, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Ik heb nog twee wat vage bugs die ik ooit in IE6 ben tegen gekomen en die in IE7 nog niet zijn opgelost
Invoer die in een textbox verschijnt die geen focus heeft.
Tekst die over de scrollbars van een iframe loopt.

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:19
Alex schreef op zondag 26 maart 2006 @ 20:46:
[...]

Klopt, maar wat ze nog wel fixen moet ook in orde zijn, vind ik :)
ja, maar dan hoef je 't anderen nog niet op te dringen ;)

Wat ik nu van IE7 zie vind ik toch apart. Want MS kiest toch elke keer voor een totaal eigen weg, niet een nieuwe engine, en nu bij deze bugzilla clone is het ook vrij 'closed'. Je moet passport hebben, je moet inloggen. Weinig toegankelijk. Soms kwam ik via google bij bugzilla, veel prettiger, dat soort dingen.. Verbaast me gewoon. Maar goed, ben benieuwd wat ze er uit eindelijk van bakken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Simon schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:18:
[...]

ja, maar dan hoef je 't anderen nog niet op te dringen ;)

Wat ik nu van IE7 zie vind ik toch apart. Want MS kiest toch elke keer voor een totaal eigen weg, niet een nieuwe engine, en nu bij deze bugzilla clone is het ook vrij 'closed'. Je moet passport hebben, je moet inloggen. Weinig toegankelijk. Soms kwam ik via google bij bugzilla, veel prettiger, dat soort dingen.. Verbaast me gewoon. Maar goed, ben benieuwd wat ze er uit eindelijk van bakken.
Buiten het feit dat het vrij closed is, vraag ik me af wat dit nu gaat veranderen aan de huidige manier van werken. IE team had al toegang tot bugs. Okee, niet centraal en in een door MS beheerd systeem, maar de bugs waren bekend. Alleen een centraal punt creeeren om deze bug reports te ontvangen gaat niet helpen. Ze moeten ook bereid zijn om deze bug reports aan te pakken, builds via windows update vrij te geven (IE 7.01, 7.02), etc. Persoonlijk, hoop dat ik er naast zit, zie ik dit niet gebeuren. Straks krijgen we IE7, hoop bugs in een systeem waar niks mee wordt gedaan tot IE7.5/8 uit komt wat half jaar/jaar/jaren kan duren, en zelfs als het dan wordt opgepakt is het weer te laat :)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb juist liever geen 7.01/02/03 etc die css bugs fixed maar hele builds. Anders moet je je css hacks aan gaan passen voor 20 verschillende IE versies.Lijkt me niet fijn werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Van de huidige Firefox en Opera gebruikers verwachten we ook dat ze een recente build gebruiken, juist omdat er regelmatig nieuwe uitkomen. Waarom mogen we dat van IE gebruikers niet verwachten? Als ze met een oude versie blijven rondsurfen dan merken ze het vanzelf wel, vroeger of later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er moet simpelweg een beter updatesysteem komen dan via Windows Update, want ondanks alle meldingen van het beveiligingscentrum etc. hebben veel mensen Automatische Updates toch uitgeschakeld. Maar ja, voordat er zoiets in IE komt zijn we (vrees ik) bij IE10, aangezien IE7 feature-complete is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:05

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Precies daar ben ik het mee eens.

Microsoft zou internet explorer eens los moeten slopen van t gehele windows (ik las een paar pag terug dat ze zoiets ook wilden doen maar dat was nog niet helemaal duidelijk geloof ik).

Net zoals ze dat met windows media player hebben moeten doen. Valt me nog mee dat niemand daar nog bezwaar tegen heeft gemaakt.

Maargoed, waarschijnlijk wordt na verloop van tijd ie7 een 'verplichte' automatisch download, en voor oudere windows versies miss in de vorm van een 'kleine' servicepack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

edit:
Oud nieuws :(

[ Voor 87% gewijzigd door AtleX op 28-03-2006 22:28 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
From the horse's mouth:
The company plans to update IE 7 at least every 18 months.
Ik vind dat veel te lang. Zeker omdat die eerste IE7 nog zo matig is op gebied van standards support. Dat betekent dat we vanaf nu nog zeker zo'n twee jaar moeten stellen zonder normale DOM-support en zonder goede CSS2 support.

Typisch Microsoft imo. Zeggen dat ze "committed" zijn om iets te bereiken. Maar als het gaat om open standaarden valt dat keer op keer vies tegen.

On the bright side: Mozilla en Opera liggen al mijlenver voor. En twee jaar moet toch voldoende zijn om de rest van de wereld dat ook te laten snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nexxennium, lekkere optimist...
Zo lang zit er ook tussen twee versies Fx, of twee versies van een andere browser, alleen komen ze bij Fx met meer tussentijdse updates die je zelf moet installeren, i.p.v. automatisch via Windows Update.

Ik geef je gelijk op standaardengebied, daar kunnen ze nog veel bereiken, maar ze zijn bezig, hopelijk zitten ze dan met IE8 op wenselijk niveau (waarschijnlijk CSS3 tegen die tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Nexxennium schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:39:
From the horse's mouth:

[...]

Ik vind dat veel te lang. Zeker omdat die eerste IE7 nog zo matig is op gebied van standards support. Dat betekent dat we vanaf nu nog zeker zo'n twee jaar moeten stellen zonder normale DOM-support en zonder goede CSS2 support.

Typisch Microsoft imo. Zeggen dat ze "committed" zijn om iets te bereiken. Maar als het gaat om open standaarden valt dat keer op keer vies tegen.
Helemaal mee eens. Ik las het titel en dacht "gelukkig, heb geen gelijk gekregen" en dan lees ik 18 maanden....
Tegelijk heeft het bedrijf ook aangegeven dat na de final release van Internet Explorer 7 de ontwikkeling van de browser niet opnieuw enkele jaren vrijwel zal worden stilgelegd
Nee, geen jaren nee, maar wel anderhalf jaar. Veels te lang imo
Alex schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:48:
Nexxennium, lekkere optimist...
Zo lang zit er ook tussen twee versies Fx, of twee versies van een andere browser, alleen komen ze bij Fx met tussentijdse updates die je zelf moet installeren, i.p.v. automatisch via Windows Update.
Fx komen ze steeds meer met tussentijdse updates en imo is dat ook erg goed. Ik wacht nooit de update functie van FF zelf af maar installeer zodra er een nieuwe build is. Of het echt anderhalf jaar duurt voordat Fx of Opera bijv met een nieuwe build komt die via de update functie naar voren wordt gebracht weet ik niet, maar het lijkt me wat lang als ik een gok zou moeten doen. En dan nogmaals, ze komen tenminste met tussentijdse build die goed werken :). Ik geef Nexxennium helemaal gelijk met zijn visie en heeft niks met optimisme te maken. Kijk hoe IE het nu aanpakt en tel daar 18 maanden bij op voordat er enige hoop is dat de rest van al het werk aan IE wordt gedaan. Wat naar mijn mening is IE7 (ik weet het, nog steeds beta) niet goed genoeg verbeterd als product. Kortom, IE7 komt uit en dan mag je 18 maanden weer hopen op iets beters. Sorry, geloof er gewoon niet in
Ik geef je gelijk op standaardengebied, daar kunnen ze nog veel bereiken, maar ze zijn bezig, hopelijk zitten ze dan met IE8 op wenselijk niveau (waarschijnlijk CSS3 tegen die tijd)
Zullen ze nog een behoorlijke inhaalslag moeten maken, maar hoop dat je gelijk hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 28-03-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik wijs je er maar even op dat Opera en FF hun CSS2.1 en DOM-support wel al op hoger niveau hebben. (Kan natuurlijk beter, zeker DOM-support). En daarbij worden irritante CSS-bugjes bij deze browsers wel opgelost.

Granted, dat ze zeggen dat er 18 maanden tussen twee releases in zit hoeft nog niet te betekenen dat ze geen minor updates uitbrengen. Maar gezien hun track record betwijfel ik dat zeer. Ik geef ze dan ook zeker niet het voordeel van de twijfel. Persoonlijk snap ik niet dat sommigen dat voordeel wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Volgens mij brengt MS voor geen enkel product minor updates uit. Het enige dat ze fixen is security-issues, maar geen echte bugs. Ze hebben in een donkerbruin verleden es IE 5.5 uitgebracht, tot ongenoegen van zo'n beetje iedere webdeveloper, maar verder alleen maar major versies. Ja en SP's, maar die voegen ook niets toe, tenminste niet aan de layout engine.

We mogen dus verwachten dat er na 18 maanden ná IE7's release pas weer een nieuwe IE klaarstaat, als ze hun woord houden (wat ze nog nooit gelukt is qua releasetermijnen). Zelfs met een dikke 18 maanden ontwikkelen geef ik ze, net als Nexxennium, zeker niet het voordeel van de twijfel, gezien wat ze de afgelopen 10 jaar hebben gedaan.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

_Thanatos_ schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 01:47:
Zelfs met een dikke 18 maanden ontwikkelen geef ik ze, net als Nexxennium, zeker niet het voordeel van de twijfel, gezien wat ze de afgelopen 10 jaar hebben gedaan.
Idd, want als je gaat kijken naar de veranderingen tussen IE 6 en 7 (en dan puur vanuit WEB oogpunt) is er voor de enorme periode tussen deze 2 browsers vrijwel niks erg weinig veranderd. Vraag ik me gelijk af: wat zullen ze dan 'kunnen' doen in 18 maanden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
The company plans to update IE 7 at least every 18 months.
Er staat dus niet dat er IE8 komt, er staat dat er een update komt minstens 1x per 18 maanden. En ze hebben ook niet verteld hoeveel werk ze gaan steken in het bijna perfect krijgen van CSS etc, omdat er zoveel andere features zijn die ze in die tijd ook kunnen realiseren (nieuw bookmarksysteem oid).

Dus het is beter om gewoon te kijken naar wat we nu hebben / krijgen. IE 7 is webstandaard complete, er worden geen CSS bugs meer gefixed. Dus hier moeten we het weer een tijd mee doen. En de opties die nu ondersteund worden maken veel nieuwe layouts mogelijk, dus het is een spannende tijd om sites te bouwen.

(in alle moderne browsers zitten renderfouten, als firefox 90% marktaandeel had dan zaten we te zeiken over hun fouten omdat we daar het meeste last van hadden). Zeiken heeft dus ongeveer 18 maanden geen zin meer nu dus :P

[ Voor 15% gewijzigd door Justice op 29-03-2006 10:20 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
in alle moderne browsers zitten renderfouten, als firefox 90% marktaandeel had dan zaten we te zeiken over hun fouten omdat we daar het meeste last van hadden
Natuurlijk. Maar dan kan ik je wel vertellen dat de websites er héél wat anders uit zouden zien dan vandaag, omdat we opeens wél de beschikking hebben over een op zijn minst fatsoenlijke CSS2 implementatie.

Als webdevver kunnen we wel wat doen: IE-support op een lager pitje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is verder ook absoluut niet wenselijk dat er tussentijds updates worden uitgebracht die de functionaliteit qua rendering aanpassen. Je kunt beter een browser hebben waarvan je de bugs weet, dan een browser die bestaat uit diverse updates, die je dus ook kunt gaan ondersteunen, en waarvan je het gedrag al helemaal niet kunt voorspellen. Dat is echt een maintenance nightmare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
MS doet dat al. Op dubieuze wijze. 10 minuten geleden liep ik tegen het volgende euvel aan:

Alle browsers behalve IE6 SP2:
background-position: center top;

IE6 SP2:
background-position: center -1px;

Als ze problemen zouden oplossen dan zou ik het niet erg vinden. Maar nu maken ze problemen. En het is niet eens te detecteren met conditional comments. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Nexxennium schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:26:
[...]
Als webdevver kunnen we wel wat doen: IE-support op een lager pitje zetten.
Dude get real :) Als je professioneel bezig bent met web ontwikkeling dan weet je uiteraard dat dat de grootste onzin is die je maar kunt verkondigen. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Nexxennium schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:24:
MS doet dat al. Op dubieuze wijze. 10 minuten geleden liep ik tegen het volgende euvel aan:

Alle browsers behalve IE6 SP2:
background-position: center top;

IE6 SP2:
background-position: center -1px;

Als ze problemen zouden oplossen dan zou ik het niet erg vinden. Maar nu maken ze problemen. En het is niet eens te detecteren met conditional comments. :(
Volgend de specificatie is het
Cascading Stylesheet:
1
background-position: top center;
'background-position'
Value:
[ [<percentage> | <length> ]{1,2} | [ [top | center | bottom] || [left | center | right] ] ] | inherit

Initial:
0% 0%

Applies to:
block-level and replaced elements

Inherited:
no

Percentages:
refer to the size of the box itself

Media:
visual
Ligt dus aan jezelf.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Justice schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:39:
[...]

Volgend de specificatie is het
Cascading Stylesheet:
1
background-position: top center;
Ok, je hebt gelijk...
Ligt dus aan jezelf.
...maar je bent het er wel mee eens dat dat irrelevant mierenneuken is?

Ik heb het net even omgedraaid en zoals verwacht was er geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wet iemand hoe internet explorer7.0 beta 1 te verwijderen is. ik wil graag de nieuwe versie uitgaan proberen. ( beta 2)

Ik ben gelukkig gewoon de huis tuin en keuken internetter. Wat ik tot nu toe zie is zeer leuk en het werkt allemaal redelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 29-03-2006 13:28 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Configuratiescherm > Software > Updates weergeven aanzetten, of %systemroot%\$NtUninstallie7beta1$\spuninst\spuninst.exe uitvoeren

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 29-03-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Alex schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:53:
Configuratiescherm > Software > Updates weergeven aanzetten, of %systemroot%\$NtUninstallie7beta1$\spuninst\spuninst.exe uitvoeren
De eerste had ik al uitgeprobeerd. Hij stond er niet tussen. Die tweede moet je die gewoon in start>Uitvoeren>code direct knippen en plakken. zo ja dan werkt hij niet.

Ik vind dit toch wel heel vervelend. Ik hoop niet dat dit het tweede systeem wordt dat vernagelt is door internet explorer( vorige was een win 98 waar ik in plaats van explorer, firefox wou en explorer deinstalde en toen begonnen de problemen)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45
MAZZA schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:36:
[...]

Dude get real :) Als je professioneel bezig bent met web ontwikkeling dan weet je uiteraard dat dat de grootste onzin is die je maar kunt verkondigen. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet? :)
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat professionele webdevelopers ie support moeten bieden, maar toch heeft Nexxennium wel een punt. Als alle, maar dan ook alle, webdevelopers support voor IE zouden laten vallen, dan was de keuze voor de huis tuin en keuken consument snel gemaakt.
Helaas zal dat niet gaan gebeuren...en dus komt MS er mee weg.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nexxennium schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:23:

Ik heb het net even omgedraaid en zoals verwacht was er geen enkel verschil.
Zoals het hoort, want top left en left top mogen gewoon allebei. De specificaties dwingen helemaal niet een bepaalde volgorde af. Men moet gewoon beter leren lezen.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen offtopic geblaat, geen Microsoft bashing maar gewoon normaal onderbouwd discussieren over de ontwikkeling van IE7 :)

En nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om support op IE7 zelf, maar om de webdevelopment aspecten van IE7.

Eventueel discussies over het standalone draaien (mits dat inmiddels mogelijk is) laten we toe, maar kom je er niet uit, kom dan ook niet hier klagen :)