Dit verbaast me dus echt, Anet maakt de run steeds moeilijker, maar laatst las ik nog in een interview met een of andere belangrijke gast bij anet dat ze niks tegen farmen en runnen hebben. Ze zeiden zelfs dat de Droknar run bewust in de game is gestopt. Goed, als dat zo is, waarom maak je hem dan steeds moeilijker?
Hetzelfde met farmen, ze hebben er niks op tegen, maar ze nerfen wel zealots fire zodat hij niet meer met cyclone axe werkt. Nogal raar vind ik... Zealots fire doet nu dus eigenlijk ook niet meer wat er in de skill-beschrijving staat, alleen maar om farmen tegen te gaan, waar ze eigenlijk niet tegen zouden zijn?
En dan hebben we de chests, dat lijkt idd meer een moneydrain, ik heb er iig nog niks fatsoenlijks uitgekregen en de keys zijn doorgaans duurder dan wat het oplevert. Ik gebruik alleen nog maar gedropte keys, en zelfs daar denk ik sterk over om die maar te verkopen. Zonet kreeg ik ook weer zo'n waardeloos paars item, een holy rod met firedmg en nog een crappy mod...
Wat betreft farmen en runnen: Als ze ertegen waren, hadden ze deze strategieeen wel onmogelijk gemaakt. Maar dat hebben ze niet gedaan, ze hebben er alleen voor gezorgd dat je meer moeite moet doen voor je geld

Het zijn dus balance fixes.
En dat chests moneydrains zijn is ook logisch. Ten eerste zou er een positieve feedback-loop ontstaan als dat niet zo was (spelers runnen naar kist, openen hem, verkopen items bij NPC, kopen keys, runnen naar kist, verkopen items, etc) en krijgen zo een grote hoeveelheid gold voor weinig moeite. Daar gaat de economie van naar de knoppen. Ten tweede moet geld op 1 of andere manier het spel uit. Er wordt voortdurend geld (en dan heb ik het niet over waarde, maar puur over gold en platinum) bijgemaakt: Iedere keer dat een monster gold dropt, en iedere keer dat een speler iets aan een merchant verkoopt. Simpele basiseconomie stelt dat als er meer geld bij komt, de waarde van dat geld omlaag gaat. Op een of andere manier moet er dus net zoveel geld vernietigd worden als dat erbij komt. Nu heeft guild wars geen potions of repair costs (wat in veel andere MMORPGs de grootste uitgaven zijn), en dus zijn er een hoop money drains nodig. Armor is een goede, maar op een bepaald moment heb je je beste armor wel gehaald. En de echt goede items halen veel spelers binnen door te traden met andere spelers, waarbij er geen geld verdwijnt. Dus moet er een money drain zijn voor high-level spelers die geen idee hebben wat ze met hun geld moeten...
Ik vind die kisten overigens vanuit gamedesign-oogpunt briljant

Ze leveren een enorme moneydrain op, vooral voor high-lvl spelers, en zijn toch de moeite wel waard vanwege de zeer zeldzame dingen die je af en toe vindt. En aangezien het creeeren van
waarde geen probleem is in verband met inflatie, helpt het de economie van het spel.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 15-09-2005 00:20
]