Het Grote Guild Wars Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En wat gebeurt er dan met de skills die je hebt geunlocked voor de 2e profession? Krijg je deze terug? Kun je de skills in 1 keer kopen of moet je echt weer gaan questen / skills kopen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 01:45:
En wat gebeurt er dan met de skills die je hebt geunlocked voor de 2e profession? Krijg je deze terug? Kun je de skills in 1 keer kopen of moet je echt weer gaan questen / skills kopen?
Die krijg je weer terug als je die 2de profession weer terug neemt, dat weet ik wel. Ik doe het zelf niet omdat ik door mijn skillpoints heen ben. Ik neem aan dat je bij de skilltrader gewoon je nieuwe skills kan aanschaffen.
In het begin van de game heb ik het wel eens gedaan en kreeg toen gelijk een aantal skills om mee te starten plus dat ik er een paar quests bijkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

En weer was het zover. Galrath quest, weer aan het einde van de kwest vlak voor Galrath dood gaat => err=7. Ik word er echt moe van nu. Ik zal morgen mijn connectie nog eens testen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 07-08-2005 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Zo net thuis van Wacken, maar ik zie dat ze de farm spots niet hebben aangepast met de update van afgelopen dagen. Gelukkig maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Steffy schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 09:34:
Zo net thuis van Wacken, maar ik zie dat ze de farm spots niet hebben aangepast met de update van afgelopen dagen. Gelukkig maar :)
Nope, zit waarschijnlijk in de volgende updates :) Afgelopen dagen waren meer directe bugfixes hoorde ik. Zijn er meer mensen die veel meer last hebben van err=7 sinds de laatste updates?

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 07-08-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:50:
[...]

Nope, zit waarschijnlijk in de volgende updates :)
zullen wel weer nieuwe plekken ontstaan ze zeiden dat de ettins generfed waren, direct de 1e run sup vigor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:51:
[...]

zullen wel weer nieuwe plekken ontstaan ze zeiden dat de ettins generfed waren, direct de 1e run sup vigor :7
De ettins zijn ook generved. Je hebt blijkbaar geluk gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:52:
[...]

De ettins zijn ook generved. Je hebt blijkbaar geluk gehad :)
valt wel mee hoor ze zijn generfed maar na enkele runs heb je zoiezo redelijk wat sup runes gevonden.

Het is idd niet meer zo als eerst dat je 1e run direct 4 sup runes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Bor de Wollef schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 10:50:
[...]

Nope, zit waarschijnlijk in de volgende updates :) Afgelopen dagen waren meer directe bugfixes hoorde ik. Zijn er meer mensen die veel meer last hebben van err=7 sinds de laatste updates?
yup, ik heb er ooklast van. vooral 's avonds laat, en dan zo 2/3 keer in het uur. :O lvlen word erg lastig zo, net als missies en quests -_-;;

ik vind mesmer ook redelijk naar de overpowerde kant gaan. ript mana, doet uber dmg, kan alles blocken. necro's is meestal nogwel tegen te knokken, maar */Me of Me/* als me ele :(

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daves2hd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:19:
[...]

ik vind mesmer ook redelijk naar de overpowerde kant gaan. ript mana, doet uber dmg, kan alles blocken. necro's is meestal nogwel tegen te knokken, maar */Me of Me/* als me ele :(
Nou, ik heb Wa/Me maar ik vind dat helemaal niet overpowerd. Ik kan dan wel mana rippen (is ook nodig met warrior) en ik kan ook nog wel eens wat blocken, maar uberdamage.....nee.
Was het maar waar! :'(

Skills als "chaos storm" helpen goed om bv. een boss klein te krijgen maar je kunt ze maar op één target richten (nou ja, +1 dmg voor enemies er vlakbij).
En "backfire" is ook wel leuk, maar ook weer tegen één enemy tegelijk.
Bovendien kosten deze skills 15 energy per aanroep dus daar smijt je niet mee als warrior...

Een hele groep "foe's" snel platkrijgen kun met Wa/Me wel vergeten, of ik zie iets over het hoofd....
Misschien zijn er nog mesmerskills daarvoor die ik nog niet heb?
Volgens mij is alleen "cry of frustration" geschikt om meer enemies tegelijk aan te pakken (maar dan moet er wel een skill tegen je gebruikt worden en dan is het nog maar +10 dmg).
Misschien is er iemand die ervaring heeft met deze skill?

Ik zou het trouwens prettig vinden als je van elke professie één eliteskill in je build kon hebben...

Misschien gaat jou opmerking best wel op voor andere combi's maar niet voor Wa/Me denk ik :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogge mede GW players :9

Bedoelen jullie met die Ettins run die ettins buiten bij Kryta dus dat je eerst langs het strandje moet met al die Tengu incl.mesmers en daarna het grotere strand aflopen en dat je dus links naar boven loopt waar meteen 3 ettins staan ??? ( en daar was ik dus dood gegaan..lol..)

ennn wat blijft het toch een verslavendspel :9~ pffff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
daves2hd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 14:19:
Dat is omdat Mesmers sterk zijn tegen Ele's, niet omdat Mesmers overpowered zijn. En 'doet uber dmg' is ook nogal bullshit natuurlijk. Hier en daar kun je met Domination wat damage doen maar het blijft nogal situationeel. Illusion is enkel wat degen hexes, ook geen serieuze damage.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Godverdomme :( . Ik zit nog steeds vast bij Thunderhead keep...

Nu maar eens met wat guildies en henches geprobeerd. alles ging goed, alleen op een gegeven moment komt er een baas die we gewoon niet konden killen, echt alles uit de kast getrokken maar hij ging niet dood, wij wel helaas...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de eerste paar quests in post-searing alleen te doen, of minimaal met 2?

Ik heb de game net, en die luit waarmee ik speel zijn erg aardig, maar ze rushen als een gestoorde. En het zeggen helpt ook niet, ze zeggen ok, maar jagen gewoon weer door. Zal wel goed bedoeld zijn, maar in een eerste keer door een spel gaan lees ik de quests en handel ze rustig achter elkaar af .... niet dat ze alles huppakee zo ff gaan doen. Ik moet eerst nog de omgeving verkennen, mijn weg vinden, maar vooral niet ff snel door het spel heenjassen.

(Mocht er iemand zijn die dit ook heeft, just lemmie know ;)).

Daarnaast, ik zie dat je skills alleen oppikt en ze 'levelt' als je er punten in stop. Aangezien je toch maar 8 skills (eigenlijk 7 voor je resurrect skill) hebt, gebruik je dan toch die skills waar je punten in een tree van gebruikt, wel zo handig denk ik, de andere skills worden toch met de tijd onbruikbaar zou ik zeggen. Vandaar dat ik die 2nd profession niet echt begrijp, maar als je 1 skill tree per 'karaktertype' gebruikt, dan kan dat weer wel.

Ik heb in ieder geval een Necro (Mesmer) en mik mijn punten in Blood / Death magic (concentreer me vooral op Blood).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

@Farting Bob: gewoon lekker met henchmen op pad gaan, spelen met anderen wordt pas een beetje noodzakelijk tegen het einde van het verhaal, omdat de computer gestuurde henchmen niet altijd even snugger zijn en je echt een groepstactiek moet gebruiken. Gelukkig zijn de medespelers tegen die tijd ook een beetje slimmer geworden en zie je steeds minder rushers enz.

Het heeft idd weinig zin om een skill te equipen als je er geen punten in gestopt hebt. Zo'n skill wordt sterker naarmate je er meer punten in stopt, dus eentje zonder punten is verderop compleet nutteloos. Je doet het naar mijn mening goed door niet te proberen overal punten in te stoppen, maar je te concentreren op één of twee specifieke mogelijkheden.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Europe had gisteren een paar keer de favor zag ik? Dat scheen nogal een unieke gebeurtenis te zijn hoorde ik. Wat is nu het grote voordeel van die 'favor' hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hej guild wars medespelers :D ik heb een lvl 20 E/R en ik kzoek eigenlijk een goede nieuwe guild, die ook echt aan guild battles doen want kheb nu stuk of 8 guilds gehad en geen van alle dee guild battles das tog zonden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:07:
@Farting Bob: gewoon lekker met henchmen op pad gaan, spelen met anderen wordt pas een beetje noodzakelijk tegen het einde van het verhaal, omdat de computer gestuurde henchmen niet altijd even snugger zijn en je echt een groepstactiek moet gebruiken. Gelukkig zijn de medespelers tegen die tijd ook een beetje slimmer geworden en zie je steeds minder rushers enz.

Het heeft idd weinig zin om een skill te equipen als je er geen punten in gestopt hebt. Zo'n skill wordt sterker naarmate je er meer punten in stopt, dus eentje zonder punten is verderop compleet nutteloos. Je doet het naar mijn mening goed door niet te proberen overal punten in te stoppen, maar je te concentreren op één of twee specifieke mogelijkheden.
Thnx ;). Ik speel zowieso met 1 maat van me. Maar dan komen er weer een paar bij .... die spelen het spel natuurlijk al maanden .... dus die raggen ff door de quests heen .... ik niet ;). Ik wil ff het verhaal meekrijgen. Henchmen is misschien wel handig ja ;).

Ik was ook niet van plan mijn punten buiten blood / death magic te gebruiken .... dus voornamelijk blood magic .... erg effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 10:11:
Europe had gisteren een paar keer de favor zag ik? Dat scheen nogal een unieke gebeurtenis te zijn hoorde ik. Wat is nu het grote voordeel van die 'favor' hebben?
Zag laatst dat het team van "Jun Soo Kwan" (of iets wat koreaans klinkt) had gewonnen. Alleen, dat was een europees team :D Daar werd wel om gegniffeld :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gezien dat Europa de favor had als ik aan het spelen was. Ook wel jammer, ben dus nog nooit in de Underworld of Fissure of Woe geweest:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:26:
Ik heb nog nooit gezien dat Europa de favor had als ik aan het spelen was. Ook wel jammer, ben dus nog nooit in de Underworld of Fissure of Woe geweest:|
Het wordt in de mainchat weergegeven als een team heeft gewonnen, als je er eens in wilt moet je daar op letten.
Je kan ook (wat ik tenminste doe) 's avonds zo nu en dan eens in The Temple Ages kijken, dan zie je meteen in de mainchat wie de favor heeft.
Want het is altijd 's avonds en 's nachts als Europa m heeft...

Het is wel nodig dat je level 20 bent anders wordt je in geen enkele groep toegelaten.
Gisteren ook weer, zat er een lvl 17 in de groep, die werd er zonder pardon uitgeknikkerd. Nog wel met een "sry" erbij maar het is wel sneu vind ik. :/
Het is als warrior sowieso al moeilijk een groep te vinden, ze hebben liever rangers en monks....

Gisteravond lukte het dus weer eens om in Fissure te komen.....kan heel lucratief zijn, had in 5 min 2 shards gevonden die ik voor 6k kwijt kon :)

Later ook nog even in UW geweest maar dat was geen leuk team, een monk die op me zat te zeuren dat warriors niet weg mogen lopen, wat ik dus deed om mezelf te kunnen healen met signet.
Dat had HIJ dus moeten doen, hij deed zelf zn werk niet goed. En ik ga echt geen zelfmoord plegen.....
En al het gold oprapen als jij dood op de grond ligt zodat je niet meedeelt :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:15:
[...]

Het wordt in de mainchat weergegeven als een team heeft gewonnen, als je er eens in wilt moet je daar op letten.
Je kan ook (wat ik tenminste doe) 's avonds zo nu en dan eens in The Temple Ages kijken, dan zie je meteen in de mainchat wie de favor heeft.
Want het is altijd 's avonds en 's nachts als Europa m heeft...

Het is wel nodig dat je level 20 bent anders wordt je in geen enkele groep toegelaten.
Gisteren ook weer, zat er een lvl 17 in de groep, die werd er zonder pardon uitgeknikkerd. Nog wel met een "sry" erbij maar het is wel sneu vind ik. :/
Het is als warrior sowieso al moeilijk een groep te vinden, ze hebben liever rangers en monks....

Gisteravond lukte het dus weer eens om in Fissure te komen.....kan heel lucratief zijn, had in 5 min 2 shards gevonden die ik voor 6k kwijt kon :)

Later ook nog even in UW geweest maar dat was geen leuk team, een monk die op me zat te zeuren dat warriors niet weg mogen lopen, wat ik dus deed om mezelf te kunnen healen met signet.
Dat had HIJ dus moeten doen, hij deed zelf zn werk niet goed. En ik ga echt geen zelfmoord plegen.....
En al het gold oprapen als jij dood op de grond ligt zodat je niet meedeelt :(
Zoiezo is het vereist dat je level 20 bent en je moet ascended zijn.

Je kan Uw alleen solo heb je mooi alles voor je zelf beetje geluk kans op ecos die 11k waard zijn :)

Als je snel wilt ga je met een smite team mee 4 spelers dus altijd nog kans op goede loot.

Maar ja aangezien ik geen monk heb, maar een warrior loop je meestal altijd de goede parties voorbij monks gaan liever met een smite monk mee dan in een full party tegenwoordig.

Als ik wel kan ik 2k per griffon run farmen 1 zon run kan ik 5 minuten dus zon 24k per uur, maar je hebt ook kans op goede items die +-50k tot 150k.

Ik zelf doe die run een paar keer per dag na 3-4 keer achterelkaar heb je het ook wel weer gezien.

Heb nu zon 320k plus 125 dyes die nu ontzettend veel waard zijn op amerikaanse servers en 17 shards en 4 ecos en 1 sapphire :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:44:
[...]

Zoiezo is het vereist dat je level 20 bent en je moet ascended zijn.

Je kan Uw alleen solo heb je mooi alles voor je zelf beetje geluk kans op ecos die 11k waard zijn :)

Als je snel wilt ga je met een smite team mee 4 spelers dus altijd nog kans op goede loot.

Maar ja aangezien ik geen monk heb, maar een warrior loop je meestal altijd de goede parties voorbij monks gaan liever met een smite monk mee dan in een full party tegenwoordig.

Als ik wel kan ik 2k per griffon run farmen 1 zon run kan ik 5 minuten dus zon 24k per uur, maar je hebt ook kans op goede items die +-50k tot 150k.

Ik zelf doe die run een paar keer per dag na 3-4 keer achterelkaar heb je het ook wel weer gezien.

Heb nu zon 320k plus 125 dyes die nu ontzettend veel waard zijn op amerikaanse servers en 17 shards en 4 ecos en 1 sapphire :)
Jij ontzettende patser jij! :)

Ik zou willen dat ik dat ook kan! :P

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 15:07:
[...]
Jij ontzettende patser jij! :)

Ik zou willen dat ik dat ook kan! :P
Ik wou dat ik een mo wa ipv van een wa monk had.

Zal nooit met men eigen char uw solo kunnen farmen, had het geluk dat ik iemand zijn char kon lenen en zo toch nog es solo uw kon farmen dit heeft me 3 ecos opgeleverd
plus een golden staff met een 20% longer entchantment mod erop :)
De ecos lijken steeds minder te worden soms heb je na 6 uw runs helemaal niks :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb nog een enorme noob vraag trouwens: heeft GW geen ingame mail systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:15:
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Rene59 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:15:
Nog niet, komt wel in een uitbereiding (of waarschijnlijker: in de 'zomer' update)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Hopelijk komt er dan ook een auction house.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rene59 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:53:
Hopelijk komt er dan ook een auction house.
Zijn ze al mee bezig die komt er zeker:) alleen wanneer is de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hopelijk komt die inderdaad snel. Ik heb er in ieder geval erg veel behoefte aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:07:
[...]

Zijn ze al mee bezig die komt er zeker:) alleen wanneer is de vraag
Dat word ook hoog tijd! Ik verkoop het meeste wat ik zelf gevonden heb en niet gebruik fijn aan de item boer. Dat bespaard me een hele hoop tijd, en het geld dat boeit me toch zoiezo geen reet op dit moment. Ik heb die maximum armor toch al gekocht, en leuke wapens kan je voor nop krijgen bij de collectors. Gold items zijn gewoon veel te duur man, en ze zijn in principe precies het zelfde als ieder ander wapen. Ze hebben alleen een goudkleurig naampje.

[tellsell]Wow, geweldig Mike, een goudkleurig naampje! Ja Jim, en hij kost maar 75.000 Gold! Is dat niet geweldig dames en heren?[/tellsell]

Mijn tip is dan ook. Koop helemaal NIKS van die handelaartjes. Iedereen probeerd je gewoon je centjes uit de zak te kloppen. En waarom? Omdat ze zo graag in een armor pakje willen rondlopen van 10.000'en gouden muntjes. Daar doen ze het dan voor? Belachelijk toch? Ik zou echt niet mijn tijd gaan verprutsen aan dat soort onzin man! Je hebt in totaal 6000 gold nodig om een 5 delig maximum armor te kunnen kopen. Plus de grondstoffen er voor. Maar die vind je onderweg wel ergens meestal. Laten we zeggen in totaal 10.000 gold. En dan ben je klaar! Wapens kun je voor niks krijgen bij de collectors. En de upgrades daar voor kun je gewoon op ieder slagveld vinden.

Wat heeft het eigenlijk voor nut om 350.000 gold op je bankrekening te hebben staan?! Dat zou ik wel eens willen weten van al die "door geld bezeten" lui! Zoals ik het nu bekijk heeft zo'n dikke bankrekening totaal geen enkel nut. Wat vinden jullie hier eigenlijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Maar wat als alle dingen die in de expansion pack komen erg duur zijn? Ik kan me niet voorstellen dat de items daar net zo duur zijn als nu. Wat moet iedereen dan met het geld? Ik verwacht bv in ieder geval nog duurdere amours etc.

Op zich heb je op dit moment absoluut een goed punt. De economie in GW is helaas ook erg slecht. De balans tussen gold en items / profession en gold (door farmen) is gewoon totaal zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Soms vraag ik mij ook wel eens af wat een gouden item voor toegevoegde waarde heeft. Zo vond ik laatst een gouden storm artifact. +9 energie (req. 5 air magic) en Quick recovery from deep wound.
Wat moet je daar nu mee? Er zijn tich artifacts met veel betere specs.

Naja, dat soort droppings krijg ik dan. Waardeloze zut. Of runes voor een 2nd profession, die niet te verkopen zijn :{

Vraag me ook af hoe dat droppingtoekenningssysteem in elkaar zit. Ik zit wel eens in een party waar de beste droppings voor diegenen zijn die het minst doen (zo lijkt het). Of mensen die een hele zwik paarse en enkele gouden items krijgen toegewezen en anderen vrijwel niets.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:47:
Soms vraag ik mij ook wel eens af wat een gouden item voor toegevoegde waarde heeft. Zo vond ik laatst een gouden storm artifact. +9 energie (req. 5 air magic) en Quick recovery from deep wound.
Wat moet je daar nu mee? Er zijn tich artifacts met veel betere specs.

Naja, dat soort droppings krijg ik dan. Waardeloze zut. Of runes voor een 2nd profession, die niet te verkopen zijn :{

Vraag me ook af hoe dat droppingtoekenningssysteem in elkaar zit. Ik zit wel eens in een party waar de beste droppings voor diegenen zijn die het minst doen (zo lijkt het). Of mensen die een hele zwik paarse en enkele gouden items krijgen toegewezen en anderen vrijwel niets.
Sommige mensen krijgen ook vaak een vet item toegewezen terwijl anderen helemaal niks krijgen. Nu mogen we eigenlijk wel blij zijn dat iets toegewezen word want als dat het niet geval was dan was er meer ruzie tussen teams dan dat er samen gespeeld werd. Maar goed, vaker krijgen mensen die maar wat staan te kutten gewoon een gouden item of iets anders leuks.

Gouden items die geen maximale power hebben mogen ze van mij in ieder geval gelijk per direct uit de game slopen. Het heeft gewoon geen enkele waarde! En wat moet ik in godsnaam met een gouden ongeidentificeerde armor? Werkelijk iedere keer als ik hem open maak en kijk wat er voor leuks in zit dan word ik achtergelaten met een teleurgesteld gevoel. 9 van de 10 keer zit er namelijk een of ander pruts rune in voor een andere profession, een minor blablabla. Er zit niet eens iets in wat ik zelf kan gebruiken! En dan komt daar nog eens bij dat ze of maar 120 gold kosten bij de rune trader, of ze zijn misschien 1000 gold waard bij de trader en ik raak ze aan de straat stenen niet kwijt voor 100 gold. Dat is een 10e deel van de prijs! En dan koopt nog niemand het! Ik word daar echt helemaal gek van hoor...

Dat hele handel gedoe in Guild Wars zuigt echt tot op het bot!! En dan komt er ook nog bij dat mensen die de vette items hebben ook nog eens meer kans hebben om te winnen in de tournaments, èn de arena's!! Ook weer zoiets... Dat is toch geen balans man. Ik sta daar met mijn level 20 character en een slap armor plus slap wapen. Staat in het andere team een of andere gast met een uber armor, een uber wapen, èn de vetste skills uit de game... Leuk!! Geweldig uitgebalanceerd!

Ik heb geluk dat ik geen fan ben van de PVP mode, ik vermaak me voorlopig nog wel even met de PVE mode. Veel leuker! Hopelijk komt er snel een fatsoenlijke uitbreiding anders ben ik bang dat ik het niet meer zal spelen nadat ik de game heb uitgespeeld... De game is op zich wel vet, maar ik zie echt zo veel dingen waar een verbetering in hoort te komen, en dat irriteert me wel een beetje, veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

TroonStaal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:47:
Dat heb ik ook vaak. Regelmatig krijgen dezelfde mensen meer items van waarde in een missie of tijdens een quest terwijl ik dan met alleen troep achter blijf. Een golden of purple item krijg ik eigenlijk bijna nooit, en dan bedoel ik ook echt bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:32:
[...]

Dat word ook hoog tijd! Ik verkoop het meeste wat ik zelf gevonden heb en niet gebruik fijn aan de item boer. Dat bespaard me een hele hoop tijd, en het geld dat boeit me toch zoiezo geen reet op dit moment. Ik heb die maximum armor toch al gekocht, en leuke wapens kan je voor nop krijgen bij de collectors. Gold items zijn gewoon veel te duur man, en ze zijn in principe precies het zelfde als ieder ander wapen. Ze hebben alleen een goudkleurig naampje.

[tellsell]Wow, geweldig Mike, een goudkleurig naampje! Ja Jim, en hij kost maar 75.000 Gold! Is dat niet geweldig dames en heren?[/tellsell]

Mijn tip is dan ook. Koop helemaal NIKS van die handelaartjes. Iedereen probeerd je gewoon je centjes uit de zak te kloppen. En waarom? Omdat ze zo graag in een armor pakje willen rondlopen van 10.000'en gouden muntjes. Daar doen ze het dan voor? Belachelijk toch? Ik zou echt niet mijn tijd gaan verprutsen aan dat soort onzin man! Je hebt in totaal 6000 gold nodig om een 5 delig maximum armor te kunnen kopen. Plus de grondstoffen er voor. Maar die vind je onderweg wel ergens meestal. Laten we zeggen in totaal 10.000 gold. En dan ben je klaar! Wapens kun je voor niks krijgen bij de collectors. En de upgrades daar voor kun je gewoon op ieder slagveld vinden.

Wat heeft het eigenlijk voor nut om 350.000 gold op je bankrekening te hebben staan?! Dat zou ik wel eens willen weten van al die "door geld bezeten" lui! Zoals ik het nu bekijk heeft zo'n dikke bankrekening totaal geen enkel nut. Wat vinden jullie hier eigenlijk van?
Ach ja ik farm puur om het gold en dan om armor te kopen en een goed wapen.

Heb nu 75k gladiator armor en spaar nog voor fow armor dit kost.

110 shard en 110 ecos en tig andere materialen.
shard 3k per stuk
eco gemiddeld 11k per stuk

daarna de kosten van het armor zijn totaal 75k voor 5 delen.

Daarom spaar ik gold kwa stats heb je aan het armor van 7500 gold genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:09:

Gouden items die geen maximale power hebben mogen ze van mij in ieder geval gelijk per direct uit de game slopen. Het heeft gewoon geen enkele waarde! En wat moet ik in godsnaam met een gouden ongeidentificeerde armor? Werkelijk iedere keer als ik hem open maak en kijk wat er voor leuks in zit dan word ik achtergelaten met een teleurgesteld gevoel. 9 van de 10 keer zit er namelijk een of ander pruts rune in voor een andere profession, een minor blablabla. Er zit niet eens iets in wat ik zelf kan gebruiken! En dan komt daar nog eens bij dat ze of maar 120 gold kosten bij de rune trader, of ze zijn misschien 1000 gold waard bij de trader en ik raak ze aan de straat stenen niet kwijt voor 100 gold. Dat is een 10e deel van de prijs! En dan koopt nog niemand het! Ik word daar echt helemaal gek van hoor...
Die gouden ongeidentificeerde armor identificeer ik altijd wel maar ik maak er geen runes van met de expert salvage kit. Dan zijn ze tenminste nog een paar honderd gold waard bij de merchant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:32:

Tja, die handelaren....zolang ze je niet proberen af te zetten kan ik er wel mee leven. En als je jezelf op de hoogte houdt van de prijzen bij de traders weet je meestal wel wat redelijk is, dus het hoeft je niet te overkomen.
Ik handel zelf ook wel eens, het is toch gemakkelijk geld. Maar ik troggel geen dingen af (vooral met dye wordt dat gedaan geloof ik) van de newbe's in Ascalon. Ik kijk regelmatig bij de traders wat er is en wat het kost.
Zo was gisteravond de black dye 2k bij de trader, ik kon er 4 kopen voordat het op was. Dat verkoop ik dan weer als het duurder is. Het is nu alweer 7k bij de trader als het voorradig is.

Met wapens ligt het wat anders, het is soms wat de gek er voor geeft. Als iedereen gouden max dmg. wapens + extra 's wil maar het is zeldzaam dan kun je wel raden wat er met de prijzen gebeurt... Ik vind dat zelf ook wel leuk om te hebben hoor. Maar zo kun je jezelf ook weer een doel stellen als je alle missie en quests al hebt gedaan.

Als je veel speelt en veel missies doet (ik heb sommigen al tig keer gedaan gewoon omdat ik het leuk vindt) neemt je goldvoorraad vanzelf toe. En je moet er toch iets mee, daarom heb ik 15k armor gekocht met alles erop en eraan (superior vigor toen het 'nog maar' 35k was).
Maar dat UW armor ben ik echt nog lang niet aan toe hoor. ;)

Het is gewoon een onderdeel van het spel en de één vindt het leuk en de ander niet...

Wist je wel dat de grondstoffen bij de traders in het "veld" veel goedkoper zijn dan in de steden en outposts? Dat kan je heel wat k's gold schelen bij de aanschaf van nieuwe armor, je moet je er alleen naar toe vechten maar dat is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:10:
[...]

Wist je wel dat de grondstoffen bij de traders in het "veld" veel goedkoper zijn dan in de steden en outposts? Dat kan je heel wat k's gold schelen bij de aanschaf van nieuwe armor, je moet je er alleen naar toe vechten maar dat is wel te doen.
Da's waar, alleen staan sommige traders/crafters op onverwachte of bijna onmogelijk plekken. En dan blijk je nét niet de juiste materialen bij je te hebben, da's ook flink balen.
De crafter bij Sanctum Cay maakt bijvoorbeeld goede armor (voor mijn monk) maar als je net geen veren en paper scrolls bij je hebt kan je weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Da's waar, alleen staan sommige traders/crafters op onverwachte of bijna onmogelijk plekken. En dan blijk je nét niet de juiste materialen bij je te hebben, da's ook flink balen.
De crafter bij Sanctum Cay maakt bijvoorbeeld goede armor (voor mijn monk) maar als je net geen veren en paper scrolls bij je hebt kan je weer terug.
Dat moet je wel even weten ja...
Die paper scrolls, parchment geloof ik, kan je weer voordelig krijgen bij de trader halverwege tussen Bergen Hot Spring en Beetletun maar dan moet je wel wooden plancks meebrengen.

Voor dat soort 'boodschappen' gebruik ik mn lvl 20 char altijd even.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

TroonStaal schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:59:
[...]

Er is 1 trader voor 'rare' crafting materiaal die redelijk makkelijk te bereiken is: Ga naar Dunes of Despair, loop daar NIET de missie in, maar "Vulture Drifts". In dit gebied: pak de teleporter direct bij Dunes of Despair en loop daarna naar het oosten, richting "Arid Sea". De onderste portal richting "Arid Sea" neem je dan en dan staat daar direct een rare material crafter. Deze maakt Deldrimor Steel, Spiritwood, Vellum, Damask en nog wat dingetjes.

Als je de tijd ervoor wilt nemen, kun je die items craften en voor het dubbele verkopen aan spelers in Droknar's Forge. Toch een winst van 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

Heb nu 75k gladiator armor en spaar nog voor fow armor dit kost.

110 shard en 110 ecos en tig andere materialen.
shard 3k per stuk
eco gemiddeld 11k per stuk

daarna de kosten van het armor zijn totaal 75k voor 5 delen.
Glob Of Ectoplasm: 110 x 10.000g = 1.100.000g
Obsidian Shard: 110 x 3000g = 330.000g
Armor: 5 x 15.000g = 75.000g

Totaalprijs: 1.505.000g :O

Let op! Dan ben je nog goedkoop uit! Het kan nog altijd meer worden als de trader met hoge prijzen voor materiaal kosten gaat gooien. Ik heb dit armor geloof ik nog nooit gezien in de game trouwens. Misschien dat iemand er een plaatje van heeft? Ben wel eens benieuwd of je er ook echt iets vets voor terug krijgt! Dat mag ik toch hopen, pfiewww... B)

Zo kun je gelijk herkennen wie de boeren zijn in deze game. Misschien zie je er wel pimpy uit in je peperdure pakje, maar mensen weten ook gelijk wat voor typetje dat je bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:20

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Tsja, de economie is een beetje vervelend af en toe, maar ik denk vooral als je aan de verkeerde kant ervan zit. Ik ben zelf al een tijdje level 20, maar pas net ascended. Ik heb geen farmbuild en moet dus echt bikkelen om wat geld bij elkaar te krijgen. Ik had gisteren 30k bij elkaar, kwam na Dragon's Lair gedaan te hebben in Droknar's Forge, waar het max. armor te halen viel. Dat mag dan wel "maar" 7,5K kosten, maar inclusief materialen die ik miste was ik uiteindelijk iets van 22K kwijt.

Nou heb ik verder weinig geld meer nodig, maar ik zou ook best wel eens een max. damage staff willen (ben N/Mo). Als je kijkt wat leuke staffs doen, dan zal ik toch echt weer een tijd moeten sparen. Ik heb toevallig twee gouden items gevonden vandaag en gisteren. Een max. damage shield en een max. damage axe. Die heb ik mooi unidentified gelaten en ga ik denk ik verpatsen. Zodat ik zelf misschien ook een keer een leuk wapen kan kopen. Het houdt elkaar een beetje in stand denk ik.

Valt het jullie trouwens ook op dat als je naar prijzen kijkt op rpgtraders.net dat warrior items het meest opbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
Duh er zijn het meeste warriors… :P

Ey maar als je toevallig een mooie necro staff wil, ik kan de collectors wel voor je halen, Max staff +10 energy 11-22 damage, req 9 bloodmagic volgens mij met 20% kans op sneller casten van blood magic en 20% kans op sneller recharge van blood skills.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 02:22:
[...]

Misschien dat iemand er een plaatje van heeft? Ben wel eens benieuwd of je er ook echt iets vets voor terug krijgt! Dat mag ik toch hopen, pfiewww... B)
Op http://forums.gwonline.net/forumdisplay.php?f=116 staat bij elke profession een topic waarin de meeste plaatjes van 15k armor en fissure armor te zien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg je als je lvl 20 bent, en je lvlt zeg maar nog atribute points ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 10:21:
krijg je als je lvl 20 bent, en je lvlt zeg maar nog atribute points ?
De meeste atribute points krijg je tijdens het levelen zelf. Dat zijn er in totaal 170 om precies te zijn. Daarna kun je nog 2 extra quests doen. Deze leveren beide 15 attribute points op per quest! In totaal zul je dus de bschikking kunnen krijgen over 200 atribute points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:20:
[...]

Dat heb ik ook vaak. Regelmatig krijgen dezelfde mensen meer items van waarde in een missie of tijdens een quest terwijl ik dan met alleen troep achter blijf. Een golden of purple item krijg ik eigenlijk bijna nooit, en dan bedoel ik ook echt bijna nooit.
mja laatst had ik in een mission gewoon 2 gouden items en de rest kreeg alle troep >:)

dan krijg je idd wel wat commentaar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Toch vind ik dit systeem van toewijzing beter dan het dobbelsysteem van WoW. Gezeik over items kan het speelplezier compleet bederven. Daar heb ik in GW nog geen enkele keer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Toch heb ik het idee dat het huidige systeem niet voor iedereen even goed uitpakt. Ik krijg soms het gevoel dat de dropkans niet echt voor iedereen gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Ekitch schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:50:
Duh er zijn het meeste warriors… :P

Ey maar als je toevallig een mooie necro staff wil, ik kan de collectors wel voor je halen, Max staff +10 energy 11-22 damage, req 9 bloodmagic volgens mij met 20% kans op sneller casten van blood magic en 20% kans op sneller recharge van blood skills.
Er is zeker maar een kleine kans dat ik binnen niet al te lange tijd zelf in staat ben om die te halen? Ik ben nu dus in Droknar's Forge aangekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
CookiePower schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:10:
[...]

Er is zeker maar een kleine kans dat ik binnen niet al te lange tijd zelf in staat ben om die te halen? Ik ben nu dus in Droknar's Forge aangekomen. :)
Kan wel wil je alleen tijd besparen :)

Zoek me maar op Ekitch Hellclaw ingame

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Het is idd gruwelijk vreemd hoe die drops inelkaar steken. Laatst bij een missie knokte ik me suf en kreeg geen enkele keer iets, totdat ik tijdens diezelfde missie door iets dom aan het begin van een groot gevecht dood neer viel. Een van de laatste baddies die ik met geen vinger had aangeraakt dropte voor mij een gouden armor met superior rune er in. 8)7

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Is het vreemd dat als je 100+ uur gespeelt hebt (E/Mo17, N/Mo16 en nog een pre-char) nog nooit een superior rune hebt gevonden? Ik heb trouwens bijna nog nooit een minor, laat staan een major rune gevonden, en die ik dan vond waren voor een andere profession.

Wat me trouwens een paar keer is opgevallen (kan toeval zijn) is dat de laagste level speler in een party, vaak de beste loot krijgt.

Met m'n E/Mo17 vanaf Druids Overlook tot aan Aurora Glade heb ik niks anders dan shells gekregen.
En iets van 3 keer een armor van een White Mantle (uiteraard weer met alleen wat materials).

Nu ben ik geen farmer, zoals je aan m'n builds kan zien, maar dit is toch niet normaal?
Of zit ik nu te zeuren, of speel ik te weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Neuh heb 2 lvl 20 chars maar ook nog nooit een superior rune gevonden.

Geluck is bij de farmers heb ik het idee

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Phuck schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:26:
Is het vreemd dat als je 100+ uur gespeelt hebt (E/Mo17, N/Mo16 en nog een pre-char) nog nooit een superior rune hebt gevonden?
nee, same here helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 09-08-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Gelukkig, (nou ja gelukkig :P ) ik 'schrok' al.
Valt wel mee dus, we spelen rustig en geduldig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekitch schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:39:
Neuh heb 2 lvl 20 chars maar ook nog nooit een superior rune gevonden.

Geluck is bij de farmers heb ik het idee
nee hoor :)

speel 2 weken en ben lvl 20....stuk of 4 superior runes gevonden zonder te farmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst toevallig een minor rune gevonden, ook mijn eerste na 60+ uren spelen, hij was uiteraard voor een ranger.

niet een van mijn characters heeft als prof "ranger" maar goed een rune is een rune ook al heb je der niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower

CookiePower

Iemand postte ooit in één van deze topics dat hij dacht dat de kans op mooie items groter was als je al een paar goede items in bezit had of bij je droeg. Dus sindsdien draag ik alle paarse/gouden items en runes bij me en het lijkt te werken. Ik kan dus niet farmen, maar bij missies krijg ik meestal ook een paar mooie drops, waarbij soms ook nog major runes zitten. Superiors heb ik volgens mij nog nooit gevonden, maar een superior rune of blood magic is toch niet zo heel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet een handige site waar je kan zien waar je alle elite skills kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Als je echt eens je geluk wilt proberen: probeer dan eens vanuit Beetletun met 1 of 2 henchmen naar de Gypsy Ettin's te gaan (pal oostelijk). Met ietwat geluk moet je (als je een beetje een normaal level hebt gehaald) deze aankunnen en denk ik dat je vast wel 1 of 2 (minstens) paarse items moet kunnen vinden.

Tevens is er een barrel te vinden oostelijk van Divinity Coast, waar (als je in je eentje er komt) waarschijnlijk ook (low level) gele/goude of paarse items zullen droppen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:48:
wie weet een handige site waar je kan zien waar je alle elite skills kan krijgen?
http://www.xennon.co.uk/eliteskills/

[ Voor 20% gewijzigd door CoRrRan op 09-08-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom soms steden op de map knipperen? Ik zag het nu weer met Bloodstone Fen.
Normaal is het een schild met zwaard, maar als het knippert ontbreekt het zwaard.
Heeft het iets te maken met missies die daar nog moeten?
Met mn lvl20 char heb ik dat niet meer.

Had er stom genoeg nog nooit eerder op gelet... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

yup schilden die blinke/knipperen zonder zwaarden heb je nog een missie te doen ;)
kwam er zelf pas achter na 3 missies :p toen snapte ik ook dat elke stad met schild een misse had ^^;;

ik kom echt in no chance in hell met mijn lv 17 E/R naar dronknars forge :( kansloos, zelfs met een berg mercs. heb echt het idee dat een aantal mensen die ik ken het veel sneller en beter kunnen nogwel 3 lvls lager :p en het wel halen.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het farmen is nog het enigste wat een beetje lukt heb nu al weken last van lagg missies zijn hierdoor onspeelbaar :(

Heb voor weken die run af en toe gedaan weet niet eens meer hoe het is om zonder lagg te farmen.

Kan ook nog aan @home liggen, maar download gaat wel max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu in de ring of fire, maar heb al m'n skill points op, iemand nog een idee hoe je snel skill points krijgt? Of blijft het gewoon levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:19:
Zit nu in de ring of fire, maar heb al m'n skill points op, iemand nog een idee hoe je snel skill points krijgt? Of blijft het gewoon levelen?
griffons farmen is snel xp kan wel paar skills points per uur verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:36:
[...]

griffons farmen is snel xp kan wel paar skills points per uur verdienen
En zonder farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:19:
Gezien de replies wil ik hier even iets verduidelijken. Je hebt Attribute points en skill refund points. Vanaf level 1 tot 20 blijf je bij levelup Attribute points krijgen, tot een max van 170. Er zijn 2 quests die allebij 15 extra attribute points geven (200 in totaal dus). Dan zijn er nog skill refund points, waar je er maximaal 24 van kan hebben. Als je een attribute (zoals healing prayers, strength, blood magic, etc) naar beneden doet (en dus weer gebruikte attribute points terug krijgt) dan kost dat je een refund point. Bij elke 250xp die je daarna verdient krijg je er weer een refund point bij, tot een max van 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel toch al een hele tijd Guild Wars maar ik heb eigenlijk best wel een noobie vraagje... Maakt het wat uit of een wapen een lage of hoge requirement heeft? En wat is het verschil hier in? Ik heb namelijk een zwaard met 8 req, en eentje met 11. Kan ik dan beter maar 8 punten in mijn swordsmanship stoppen en dat 8 req zwaard gebruiken? Of kan ik beter swordmanship op 11 zetten en dat zwaard met 11 req gebruiken? Ik weet namelijk niet of dat zo veel uit maakt qua damage en zo. Heb ik eigenlijk nog nooit op gelet...

Kan het ook zo zijn dat als je een zwaard hebt met een req van 8, en je zet je swordsmanship op 11, dat hij dan meer damage doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Req = Requirement. Een hogere req is alleen maar nadelig aangezien het je forceert minimaal zoveel punten te investeren in die attribuut.

Swordsmanship/Axe/Hammer mastery geeft per punt inderdaad een bonus aan je damage, naast dat het je sword/axe/hammer skills effectiever maakt.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog eens even goed gezocht op enkele websites, en kwam het volgende tegen:

http://www.gwonline.net/page.php?p=159#AttributeRequirements

Attribute Requirements

All items actually have 2 values for their attribute driven modifiers (weapons, staves and rods are damage, focus items are energy). There is the listed value, which only comes into effect if you meet the item’s attribute requirement. There is also a hidden value of which you cannot see. This only comes into effect when you do not meet the requirement. If an item does not have an attribute requirement, then both the listed and hidden values are identical.

In general, if you do not meet the attribute requirement of an item ...
- Weapon damage is equivalent to a level 5 weapon of the same type.
- Shield armor is reduced by approximately 25%.
- Focus items will either be +3 or +5 energy.

The hidden value is always lower than the listed value, and is equivalent to a level 5 weapon. Not all weapons are identical in this respect however, they can have different hidden damage ranges.

However items will sometimes spawn that do not agree to the above guidelines. It is important to realize that the attribute requirement has no effect on the damage (except through the baseline). It only determines which value is used (the hidden or the listed value). A 15-22 sword with an attribute requirement of 8 will deal the same damage as a 15-22 sword that has an attribute requirement of 10 – provided that you have your sword mastery at 10 or more. If you do not meet the requirements for both (i.e. a sword mastery of 7 or less) then they will not necessarily deal the same damage as the hidden damage range could be different (one might be 5-7 whilst the other might be 6-8).

Dat wil dus zeggen dat je beter een zwaard met req 8 kunt nemen en daar lekker mee gaat hakken. Kun je de overige puntjes weer stoppen in je skills _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

edit:

-laat maar -

[ Voor 168% gewijzigd door M55 op 10-08-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:53:
Heb nog eens even goed gezocht op enkele websites, en kwam het volgende tegen:

http://www.gwonline.net/page.php?p=159#AttributeRequirements

Attribute Requirements

All items actually have 2 values for their attribute driven modifiers (weapons, staves and rods are damage, focus items are energy). There is the listed value, which only comes into effect if you meet the item’s attribute requirement. There is also a hidden value of which you cannot see. This only comes into effect when you do not meet the requirement. If an item does not have an attribute requirement, then both the listed and hidden values are identical.

In general, if you do not meet the attribute requirement of an item ...
- Weapon damage is equivalent to a level 5 weapon of the same type.
- Shield armor is reduced by approximately 25%.
- Focus items will either be +3 or +5 energy.

The hidden value is always lower than the listed value, and is equivalent to a level 5 weapon. Not all weapons are identical in this respect however, they can have different hidden damage ranges.

However items will sometimes spawn that do not agree to the above guidelines. It is important to realize that the attribute requirement has no effect on the damage (except through the baseline). It only determines which value is used (the hidden or the listed value). A 15-22 sword with an attribute requirement of 8 will deal the same damage as a 15-22 sword that has an attribute requirement of 10 – provided that you have your sword mastery at 10 or more. If you do not meet the requirements for both (i.e. a sword mastery of 7 or less) then they will not necessarily deal the same damage as the hidden damage range could be different (one might be 5-7 whilst the other might be 6-8).

Dat wil dus zeggen dat je beter een zwaard met req 8 kunt nemen en daar lekker mee gaat hakken. Kun je de overige puntjes weer stoppen in je skills _/-\o_
Dit is het zelfde stukje van de dmg guide op gwonline.net wat ik hier gepost had.

De meesten weten het wel daarom zijn de low req wapens met goede mods en mx dmg bijzonder veel geld waard.
Je kan bv missies en quest doen en voor veel xp quest heb je uw en fow. dat levert per quest 10000 en sommige 5000 xp op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sperenvanger schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:23:
[...]

Gezien de replies wil ik hier even iets verduidelijken. Je hebt Attribute points en skill refund points. Vanaf level 1 tot 20 blijf je bij levelup Attribute points krijgen, tot een max van 170. Er zijn 2 quests die allebij 15 extra attribute points geven (200 in totaal dus). Dan zijn er nog skill refund points, waar je er maximaal 24 van kan hebben. Als je een attribute (zoals healing prayers, strength, blood magic, etc) naar beneden doet (en dus weer gebruikte attribute points terug krijgt) dan kost dat je een refund point. Bij elke 250xp die je daarna verdient krijg je er weer een refund point bij, tot een max van 24.
En daarnaast heb je ook skill points waarmee je nieuwe skills kunt kopen ... vanaf level 20 krijg je bij iedere level up geen nieuw level meer, maar een skill punt erbij, geen skill refund punt, maar een skill punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie build gevonden http://forums.gwonline.ne...hread.php?t=357625&page=1 the invincible monk. wel jammer is dat je met deze niet in uw kan om je maximaal level 3 moet zijn met deze build.

maar ach zodra je ook maar iets van een hoge level killt level je al op

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar zitten die griffons waar iedereen het over heeft? Ik kan daar denk ik nog niet komen, aangezien ik momenteel tegen de westkant van de map aanzit, maar ik kan er denk ik ook niet ver vanaf zitten, aangezien ik niet ver van lvl 18 af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 22:33
Hmm ik wist niet dat er 2 quests waren waar je 15 attributes kon krijgen, 1tje heb ik gedaan, ergens buiten een dorpje in de desert. Waar zit die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Droknar's vlakbij de storage zit ene Vayni, die heeft eerst een quest dat je Seeker's Passage, Hero's Audience en Destiny's Gorge moet bezoeken. Hier moet je een van de quests doen om je secondary profession te veranderen: dit betekent dat je de mogelijkheid hebt om je secondary profession te veranderen, niet dat je hem moet veranderen. Als je een van deze quests hebt gedaan kan je bij Vayni een quest ophalen waarmee je de laatste 15 attribute points krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:11:
mooie build gevonden http://forums.gwonline.ne...hread.php?t=357625&page=1 the invincible monk. wel jammer is dat je met deze niet in uw kan om je maximaal level 3 moet zijn met deze build.

maar ach zodra je ook maar iets van een hoge level killt level je al op
Wel indrukwekkend filmpje, maar ik begreep niet helemaal waarom hij level 3 moest blijven?
Dan had hij te weinig mana ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Zo laag mogelijke health zonder superior runes denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 01:53:Dat wil dus zeggen dat je beter een zwaard met req 8 kunt nemen en daar lekker mee gaat hakken. Kun je de overige puntjes weer stoppen in je skills _/-\o_
Even mezelf quoten, leuk!

Let wel op dat hoe hoger je attribute points staan, des te meer damage je doet me een skill attack. Iets wat ik vergeten was er bij te zetten... Die skill attacks komen verrekte handig van pas al zeg ik het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Vanmiddag 2 keer wat guildies door Galrath heen geholpen, en ik had nogal geluk met de drops, in 2 runs toch zo'n 8k rijker geworden. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:37:
waar zitten die griffons waar iedereen het over heeft? Ik kan daar denk ik nog niet komen, aangezien ik momenteel tegen de westkant van de map aanzit, maar ik kan er denk ik ook niet ver vanaf zitten, aangezien ik niet ver van lvl 18 af ben.
bij augury rock prophet's path

• CookiePower

CookiePower

Zojuist voor het eerst tijdens de Favor of the Gods voor Europa de Underworld ingeweest. Mijn eerste party had een leader die het grappig vond om met maar 4 mensen naar binnen te gaan, met als gevolg dat we binnen de minuut dood waren. De tweede party nam er 7 mee, geen monk en we hebben zelfs nog twee beesten kunnen afmaken. Ik had geen idee dat het zo moeilijk zou zijn. ;)

Jammer dat ik de enige van mijn guild (vriendengroep) ben die ascended is, anders konden we het een keertje met zijn allen beginnen. Het was in Temple of Ages zo hectisch dat het voor een N/Mo ondoenlijk was om een goede party te vinden.

Verwijderd

Voor de liefhebbers een aardige site met info. Links zie je alle game info staan. Klik er eens doorheen. Er is zelfs een auction.

http://guildwars.gameamp.com/

Groeten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 00:29 ]

• Rene59
Zijn die grips trouwens wat waard? Ik heb nu een axe grip of axe mastery (12%) en een bow grip of Marksmanship (10%) in m'n stash.

Verwijderd

New update :)
Update – Wednesday, August 10[/b]

Fixed a bug that was making some desert teleporters unresponsive.

Corrected flaw in Price of Failure skill that was causing missile attacks to miss their targets more than 25% of the time.

Corrected Hundred Blades skill to deal damage accurately; previously it was dealing only 75% of its intended damage.

Corrected Mind Freeze skill so that damage is dealt regardless of whether the caster's energy is lower than the target's energy.

Corrected flaw in Mist Form skill that was preventing it from reducing damage from elemental damage attacks.

Corrected "The Price of Steel" quest so that so that White Mantle always drop Ruined Armor for players on the quest.

Fixed a bug that was preventing the skill-swap dialog from disappearing after talking to Captain Greywind.

Fixed several rare client and server crash bugs.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:25:
Voor de liefhebbers een aardige site met info. Links zie je alle game info staan. Klik er eens doorheen. Er is zelfs een auction.

http://guildwars.gameamp.com/

Groeten.
Dat is idd een hele handige site, vooral de guides en de collectors locations. Dat scheelt weer frustratie als je een hele weg de verkeerde items heb meegezeult.
CookiePower schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:20:
Zojuist voor het eerst tijdens de Favor of the Gods voor Europa de Underworld ingeweest. Mijn eerste party had een leader die het grappig vond om met maar 4 mensen naar binnen te gaan, met als gevolg dat we binnen de minuut dood waren. De tweede party nam er 7 mee, geen monk en we hebben zelfs nog twee beesten kunnen afmaken. Ik had geen idee dat het zo moeilijk zou zijn. ;)

Jammer dat ik de enige van mijn guild (vriendengroep) ben die ascended is, anders konden we het een keertje met zijn allen beginnen. Het was in Temple of Ages zo hectisch dat het voor een N/Mo ondoenlijk was om een goede party te vinden.
Zag het gisteravond ook, Europa had een aardige tijde de FotG. Iets van de Ascalon Electricity Company oid :D
Ben zelf nog nooit in de UW of FoW geweest, ben met mijn monk/mesmer pas ascended en wil eerst eens betere armor (nu slechts 51)

Niemand die trouwens weet wat ik met die Ancient weapon aanmoet die te vinden is in de Crystal Desert? Ik heb er al naar gezocht maar volgens mij is het net zo'n item als de Gwenn spullen en de Ale in pre-searing: nergens goed voor :{

[ Voor 9% gewijzigd door Vrijdag op 11-08-2005 10:04 . Reden: tiepvaut ]

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ja, gisteravond was het de avond van Europa. Volgens mij heeft Europa de favor gehad vanaf 19:00 tot waarschijnlijk middernacht. En ja CookiePower: FoW en UW zijn zeker niet makkelijk. Als je dit goed wilt doen, dan is het heel erg aan te raden om eens een ervaren persoon mee te nemen. Die kan je dan een beetje wegwijs maken in hoe de quests zich verhouden, hoe de monsters spawnen en hoe ze het beste kunnen worden aangepakt.

Zelf (vanwege dat ik op de Amerikaanse servers zit) heb ik al een flink aantal keer een flink aantal quests in FoW en UW afgerond. Meestal met mensen van het guild, maar ook af en toe met een P(ick) U(p) G(roup). De eerste keer dat ik de FoW inging was er iemand bij die ons precies kon vertellen wat we moesten doen om het te overleven en dit is toen ook heel erg goed gelukt.

Je kunt voor 2 doeleinden trouwens de FoW en de UW ingaan:
  1. Quests en XP (= skill points) (IMO het leukste om te doen.)
  2. 'Farmen' (In FoW worden "Obsidian Shards" en in UW worden "Globs of Ectoplasm" gedropped, deze zijn dan weer nodig voor het duurste en meest speciale armor van het spel die je bij een crafter in de Fissure of Woe kunt laten maken.)
Tevens droppen in de FoW "Chaos Axes" (de lichtgevende bijlen) en in UW droppen "Eternal Shiels" en "Storm Bows". Dit zijn alledrie 'status' items, en mits ze max zijn, wordt er redelijk voor betaald (tenminste op de Amerikaanse servers). Waarschijnlijk, omdat het aanbod op de Europeese servers minder is, zullen ze mogelijk ook nog wel wat meer opleveren als ze niet max zijn.
TroonStaal schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:24:
[...]

Niemand die trouwens weet wat ik met die Ancient weapon aanmoet die te vinden is in de Crystal Desert? Ik heb er al naar gezogd maar volgens mij is het net zo'n item als de Gwenn spullen en de Ale in pre-searing: nergens goed voor :{
Dat Ancient Weapon is een quest item, volgens mij krijg je deze quest in Hero's Audience.

[ Voor 15% gewijzigd door CoRrRan op 11-08-2005 09:39 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

CoRrRan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:34:

[...]
Dat Ancient Weapon is een quest item, volgens mij krijg je deze quest in Hero's Audience.
Ik heb gekeken, maar ik kon er niets vinden, terwijl ik wel al de professions paths en de 15 skillpoint quest heb gedaan.
Wat er op lijkt is de Family sword quest, maar die is vlakbij Amnoon oasis en eigenlijk veel te makkelijk.

Ik kwam er gisteren achter dat Witness Rastin (vlakbij Ascalon City) nog een quest voor me had, twv 2000 xp. Moest naar de Scribe in Ascalon gaan en een boek ophalen, daarna naar Artisan Dave voor papyrus rollen en dan weer terug. Nog nooit zo makkelijk zoveel xp gekregen. Is die quest nieuw of heb ik die altijd over het hoofd gezien :? Of ben ik gewoon vergeetachtig en heb 'm indertijd wel gedaan?
En waarom krijgt mijn vriendin wél de quest van Statue of Dwayna, en als ik kijk is er alleen nog maar een "footstone"? Terwijl we beiden monk/mesmer zijn (okee, zij is daarmee net uit pre-searing)

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

TroonStaal schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:27:
[...]

Ik heb gekeken, maar ik kon er niets vinden, terwijl ik wel al de professions paths en de 15 skillpoint quest heb gedaan.
Wat er op lijkt is de Family sword quest, maar die is vlakbij Amnoon oasis en eigenlijk veel te makkelijk.

Ik kwam er gisteren achter dat Witness Rastin (vlakbij Ascalon City) nog een quest voor me had, twv 2000 xp. Moest naar de Scribe in Ascalon gaan en een boek ophalen, daarna naar Artisan Dave voor papyrus rollen en dan weer terug. Nog nooit zo makkelijk zoveel xp gekregen. Is die quest nieuw of heb ik die altijd over het hoofd gezien :? Of ben ik gewoon vergeetachtig en heb 'm indertijd wel gedaan?
En waarom krijgt mijn vriendin wél de quest van Statue of Dwayna, en als ik kijk is er alleen nog maar een "footstone"? Terwijl we beiden monk/mesmer zijn (okee, zij is daarmee net uit pre-searing)
Ja, het zou inderdaad ook die "Family Sword" quest kunnen zijn. Ik dacht dat dit ook "Ancient" was, maar kan me er inderdaad in vergissen.

Daarnaast zijn er inderdaad nieuwe quests bijgekomen, die je dan krijgt als je opeens weer even terug bent in een van de low level area's.

Dan heb je inderdaad ook nog een quest die je krijgt bij het Statue of Dwayna (volgens mij in Sardelac Sanitarium), maar de truque hierbij is: de server waar je op zit (Europees/Amerikaans) moet op dat moment de favor hebben. Anders kun je "Dwayna's Avatar" niet oproepen, van wie je de quest moet krijgen. De statues werken precies hetzelfde als de statues in de Temple of Ages. Als je 'gebied' de favor heeft, kun je de emote "/kneel" voor het statue uitvoeren, waarna er een ghost/avatar/spirit verschijnt waar je interactie mee kunt hebben. Deze statues zitten verstopt door de hele map en je kunt ze op meerdere plekken vinden. Ik weet dat er eentje staat in Nebo Terrace (bij de doorgang naar Ascalon Settlement), in Dreadnought's Drift (boven Snake Dance), in Mineral Springs bij de cave richting de Seer (boven Granite Citadel/Tasca's Demise).

Als er nog meer zijn, dan hoor ik dat graag, ben wel geinteresseerd naar die locaties.

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat kun je met die statues of Dwayna dan? Het enige wat de avatar mij als keuze laat is "nothing - i'll be on my way".

• gsteen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-01-2020
Degenen in Sardelac Sanitarium en Druid's Overlook geven quests als je met de spirit/avatar praat. De rest die CoRrRan noemde ben in nog niet of geven inderdaad alleen de keuze "nothing - i'll be on my way".

@CoRrRan
Serenity Temple heeft ook statues en geloof dat ik in old ascalon er ook een heb gezien.

[ Voor 53% gewijzigd door gsteen op 11-08-2005 13:22 ]

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Bor de Wollef schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:10:
Wat kun je met die statues of Dwayna dan? Het enige wat de avatar mij als keuze laat is "nothing - i'll be on my way".
Ik weet dat degene in de Temple of Ages (dus niet die voor Grenth en Balthazar, want die leiden naar de Fissure of Woe en de Underworld) niets speciaals doen (nog niet iig, waarschijnlijk komt dit nog wel eens). Ook de statues in gebieden waar andere mensen ook zitten, dus Sardelac Sanitarium en inderdaad Serenity Temple, zullen niets anders doen dan "Nothing - I'll be on my way" zeggen. Echter, als je een statue tegenkomt in een gebied met monsters, zul je er waarschijnlijk wel interactie mee kunnen hebben. (Mits je continent de favor heeft.)

Verwijderd

ik weet nog wel dat ik me toen ik begon met GW toen het net uitkwam, ik me helemaal kapot ergerde aan de andere talen die er gesproken werden. (waarschijnlijk is dat ook de reden van mijn lange pauze geweest) Dat heeft men mooi opgelost, maar wat ik nog erger vind nu, is het aantal mensen dat zomaar groepen verlaat en echt 0,0 voor een ander over heeft. Dat ben ik van de andere MMO's die ik gespeeld heb toch niet gewend. Echt 9 van de 10 keer stapt er wel minstens 1 iemand uit een groep als je halverwege bent. Van mij mogen ze er een dikke xp penalty of zo opleggen. Als je van te voren weet dat je weg moet, ga dan niet nog in een groep.

• Rene59
Nou nee bedankt. Ik zit te vaak in een groep die, óf als een idioot gaat rushen, óf mij als monk uitscheldt omdat ik ze niet kan healen tussen de 300 mobs die ze gepulld hebben. Dan ben ik toch erg blij dat ik in 1 klik weer terug ben bij het startpunt om een andere groep te joinen.

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:18:
ik weet nog wel dat ik me toen ik begon met GW toen het net uitkwam, ik me helemaal kapot ergerde aan de andere talen die er gesproken werden. (waarschijnlijk is dat ook de reden van mijn lange pauze geweest) Dat heeft men mooi opgelost, maar wat ik nog erger vind nu, is het aantal mensen dat zomaar groepen verlaat en echt 0,0 voor een ander over heeft. Dat ben ik van de andere MMO's die ik gespeeld heb toch niet gewend. Echt 9 van de 10 keer stapt er wel minstens 1 iemand uit een groep als je halverwege bent. Van mij mogen ze er een dikke xp penalty of zo opleggen. Als je van te voren weet dat je weg moet, ga dan niet nog in een groep.
Mijn game crashed ook wel eens. Hoe wil je daar dan mee om gaan?

Verwijderd

zojuist sundering sword pommel kapot gecraft :(

Was over de 100k waard nu heb ik alleen wat iron overgehouden en verkopen lukt niet met een sword wat verders niks bijzonders heeft

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:56:
zojuist sundering sword pommel kapot gecraft :(

Was over de 100k waard nu heb ik alleen wat iron overgehouden en verkopen lukt niet met een sword wat verders niks bijzonders heeft
ach gebeurt me regelmatig :) 5 life steal mods, 30hp fortitude mods, gaat altijd wel 's mis.. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou er rekening mee dat werving voor clans en/of guilds niet toegestaan is op GoT