Jammer dat je niet meer onderzoek hebt gedaan; ik heb dat wel gedaan en weet dus wat ik schrijf. Bij deze nog meer uitleg.Birdie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:30:
[...]
Sorry hoor, maar hier zit je toch echt zwaar maf te lullen. Op een open poort 80 heb ik dus volgens jou ook geen recht omdat het niet expliciet genoemd wordt?
Dit staat in de voorwaarden van Tiscali:
Theoretisch mogen ze poort 80 blokkeren, als ze daar goede redenen voor hebben. Praktisch zullen ze dat niet doen, omdat je dan niet zo makkelijk meer kan surfen. Blijkbaar denkt Planet er net zo over, alleen hebben zij bepaald dat poort 25 op slot gaat. Nogmaals: jij hebt nergens zwart-op-wit staan dat Tiscali poort 25 niet mag blokkeren.4.4 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service, onderhoud en beveiliging van het netwerk, de Dienst(en) en/of de systemen van Tiscali, de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of netwerk (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks in de opvatting van Tiscali nodig is. Tiscali zal indien mogelijk de Abonnee tijdig van zulke maatregelen op de hoogte stellen.
Daar heb je een goed punt; hieronder wederom een quote uit de voorwaarden van Tiscali:Ik heb onze contractsvoorwaarden nog even nagekeken en wij ('t gaat over m'n pa's ADSL) hebben inderdaad een contract voor onbepaalde tijd, waarbij de oude voorwaarden dus in principe ook voor onbepaalde tijd doorlopen.
Als men je niet via een aangetekende brief te kennen heeft gegeven dat de overeenkomst wordt opgezegd, is er dus geen sprake van beëindiging van de overeenkomst. Ik vermoed dat ze niets aangetekend naar je hebben verzonden. Het zal me benieuwen hoe Tiscali zich hier uit gaat redden.15.2 De Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd, kan door elk der partijen uitsluitend schriftelijk per post aangetekend, met opgaaf van reden, worden beëindigd tegen het einde van een kalendermaand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||