Planet Internet neemt ruim 60.000 klanten over van Tiscali

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
Volgens nu.nl gisterenavond gaan er 60000 klanten van Tiscali naar KPN.
http://www.nu.nl/news/564...ten_over_van_Tiscali.html
Ik ben zo'n klant, die ook via het netwerk van KPN gaat. Ik neem aan dat de voorwaarden gelijk blijven of zou je je abbo mogen beeindigen als je provider je verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Jep.. Gisteravond ook een mailtje gehad.
Mail-adres vind ik het belangrijkste om te behouden. Hopelijk kunnen we ook gewoon de binary nieuwsserver van tiscali blijven gebruiken nu die eindelijk fatsoenlijk draait.
Ik denk dat ik morgen maar eens even ga bellen met Tiscali, kijken of daar iemand zit die me wat meer info kan geven.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
FlipFluitketel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:27:
Jep.. Gisteravond ook een mailtje gehad.
Mail-adres vind ik het belangrijkste om te behouden. Hopelijk kunnen we ook gewoon de binary nieuwsserver van tiscali blijven gebruiken nu die eindelijk fatsoenlijk draait.
Ik denk dat ik morgen maar eens even ga bellen met Tiscali, kijken of daar iemand zit die me wat meer info kan geven.
Ik blijf, denk ik, bij tiscali, ik heb geen mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
htca schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:31:
[...]

Ik blijf, denk ik, bij tiscali, ik heb geen mail ontvangen.
Je weet toch wel of je ADSL wel/niet via KPN loopt?

Zie overigens ook nieuws: KPN neemt ruim 60.000 klanten over van Tiscali

Mijn vraag blijft staan:
Ik heb ook een mail van Tiscali gehad, daar staat (oa) het onderstaande in:Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5
september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB
Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

Zou het voor mij al zin hebben dat ik nu al aangeef dat ik naar xs4all wil en dat ik mijn IP-adres wil behouden?
Het behouden van mijn IP-adres is blijkbaar niet mogelijk, maar die voorkeur voor xs4all moet ik toch ergens op kunnen geven.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop wel dat de newsserver dezelfde kwaliteit blijft leveren, anders ben ik weg. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:50:
Ik hoop wel dat de newsserver dezelfde kwaliteit blijft leveren, anders ben ik weg. :?
Daar kan je toch nog niets over zeggen, omdat je nog niet weet naar welke provider je gaat ... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Whahaha ik heb niet eens een fatsoenelijke newsserver via tiscali laat staan binaries. De news en mailserver van tiscali staat in België en dat doet geen wonderen helaas

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
beetje vervelend dit. Zit ik nu voor de rest van het contract wat ik met Tiscali heb lopen aan een KPN Adsl verbinding vast? KPN is wel errug langzaam vergeleken met BBNED of Versatel...

(waarschijnlijk ga ik binnenkort verhuizen, als daar versatel beschikbaar is zou ik graag overstappen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
bigfoot1942 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:54:
beetje vervelend dit. Zit ik nu voor de rest van het contract wat ik met Tiscali heb lopen aan een KPN Adsl verbinding vast? KPN is voor hetzelfde geld wel errug langzaam vergeleken met BBNED of Versatel...
Kleine fix :Y)
(waarschijnlijk ga ik binnenkort verhuizen, als daar versatel beschikbaar is zou ik graag overstappen...)
Wacht even met het afsluiten van nieuw ADSL-abbo tot er meer bekend is. Tiscali heeft gemeld dat ze je op korte termijn nader gaan informeren. Met wat geluk hoef je niet eens boete te betalen als je gaat verhuizen voordat je contract ten einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HerbyNL schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:54:
[...]

Whahaha ik heb niet eens een fatsoenelijke newsserver via tiscali laat staan binaries. De news en mailserver van tiscali staat in België en dat doet geen wonderen helaas
Ik ben over de omega server tot nu toe prima tevreden, retentie 6 a 7 dagen, en bijna altijd volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb een brief naar Tiscali verzonden met de melding dat ik graag naar Xs4all over wil gaan, als het eenmaal zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zou het IP adres gaan veranderen dan? Het blijft toch ADSL via KPN -> met vast IP adres, dus waarom het veranderen? Ik heb trouwens helemaal niet de indruk dat "we" naar XS4ALL of Planet of zo gaan. Ik ben er tot nu toe vanuit gegaan dat we rechtstreeks abonnee bij KPN worden, net als de KPN-direct abonnees.

Nu ja; mij maakt het geloof ik weinig uit. Zolang het IP maar niet zonder aankondiging veranderd en de facturen nog maar gemaild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb ook geen idee wat er gaat veranderen. Die brief heb ik verzonden om in ieder geval vermeld te hebben wat mijn voorkeur is, ze hebben immers gemeld dat je opmerkingen op kan sturen:
Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5
september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB
Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Eindelijk duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65253/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65254/full.jpg

Kortom: er verandert dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mochten jullie hem nog niet hebben gevonden, Tiscali heeft ook een internetpagina over de contractovername: http://kpn.tiscali.nl
Behalve de contractspartij schijnt er absoluut niks wijzigen.
De naam van de contractspartij wijzigt van Tiscali naar KPN.
Het enige dat voor u verandert is dat u voortaan een rekening krijgt van Tiscali namens KPN.
De (algemene) voorwaarden (zoals contractstermijn en prijs) en de dienstverlening (zoals e-mailadressen, homepage, snelheid internetverbinding, datalimiet, nieuwsgroepen, spamfilter en firewall) blijven ongewijzigd.

U hoeft niets te doen.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grappig, als je dus problemen met de verbinding hebt, moet je ook nog steeds bellen naar tiscali en niet naar kpn. Ik vond het al opvallend dat de helpdesk van kpn alleen maar storingen van "groene" ISP's aannam (planet, hetnet, ddsl en XS4all) en dat de rest via de helpdesk van de ISP moet gaan, ook tiscali klanten die door kpn overgenomen zijn.

Vaag eigenlijk wel. Ben benieuwd of dat zo blijft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Kennelijk had men nog geen tijd om aanpassingen / een echte overgang op te zetten, maar wel zin alvast het geld te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack78
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Alles blijft gewoon zoals het is. dus ik weet niet waar iedereen zich druk over zit te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ Birdie : daar lijkt het idd sterk op. Het zal wel iets met halfjaarcijfers te maken hebben.

@ jack78: dank voor de nuttige bijdrage! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie je wel! ik was er al bang voor.
Dit was te voorspellen omega.tiscali gaat dicht.

Ik heb mijn abbo iig opgezegd :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2021
Sorry dat ik dit topic aan het kicken bent, maar ik heb iets recentelijk waar ik mee zit.

Ik heb van de week een e-mail ontvangen met daarin de mededeling dat ik dus een nieuwe ISP, ipv van Tiscali, krijg. Zit ik met Planet Internet opgescheept....iets waar ik totaal niet blij van wordt. Ik dacht dat er niets zou wijzigen, maar het blijkt toch anders.

Ik wil weten of er anderen zijn die hetzelfde hebben. Misschien dat we de krachten kunnen bundelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hmmm, met Freeler gebeurde het zelfde geloof ik.
Kijk eens op www.watismijnip.nl wat er als provider staat?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:31:
Hmmm, met Freeler gebeurde het zelfde geloof ik.
Kijk eens op www.watismijnip.nl wat er als provider staat?
Dat moet ik dan vanavond thuis even doen, ik zit nu op kantoor.

Maar dit soort dingen kunnen ze toch niet maken. Zomaar even zeggen dat ik dus naar Planet Internet moet. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Tja, tis inderdaad erg raar.
Moet je dan ook nog meer betalen?
Mijn tante heeft nu dus Freeler inbellen, (ok das geen ADSL) en die belt nog altijd op de zelfde manier in, en als ze naar www.watismijnip.nl gaat, staat er als provider Planet Internet, ook het IP adres is van Planet Internet.
De ADSL klanten bij Freeler zijn ook overgebracht naar Planet Internet/Het Net geloof ik.
Maar ik denk dat jij je contract wel mag beëeindigen. :)

Ik heb nu Versatel via KPN, en ben bang dat met mij eens het zelfde gaat gebeuren... :(

[ Voor 10% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-11-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:43:
Tja, tis inderdaad erg raar.
Moet je dan ook nog meer betalen?
Mijn tante heeft nu dus Freeler inbellen, (ok das geen ADSL) en die belt nog altijd op de zelfde manier in, en als ze naar www.watismijnip.nl gaat, staat er als provider Planet Internet, ook het IP adres is van Planet Internet.
De ADSL klanten bij Freeler zijn ook overgebracht naar Planet Internet/Het Net geloof ik.
Maar ik denk dat jij je contract wel mag beëeindigen. :)

Ik heb nu Versatel via KPN, en ben bang dat met mij eens het zelfde gaat gebeuren... :(
Ik heb een mail gestuurd waarin ik om opheldering vraag. Ik zit sterk te overwegen om over te stappen naar Versatel. Dan neem ik zo'n Compleet Eredivisie met onbeperkt bellen in NL (dat is dan handig voor mijn moeder). Denk dat ik maar gewoon over ga...moet ik mijn worldonline-adres maar vaarwel zeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb de mail nog niet gehad (misschien wel, maar ik heb gisteren een hele lading mail gewoon weggeknikkerd zonder te kijken waar het van was), maar op het forum van tiscali loopt een thread erover en bij de mededelingen staat het ook, zie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3771
In de thread op het forum van tiscali staat het volgende:
Geachte heer xxxxxxxxxx,

Zoals u al eerder in de e-mail heeft kunnen lezen heeft KPN op 26 juli jl. een
deel van het klantenbestand van Tiscali overgenomen. Het gaat hierbij om
Tiscali-abonnees die internetten via het ADSL-netwerk van KPN. U hoort bij deze groep klanten.

Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door
KPN-internetprovider Planet Internet. Dit betekent dat uw huidige Tiscali-abonnement onder de naam van Planet Internet doorgaat. U ontvangt uw factuur dan ook voortaan van Planet Internet.

Binnen nu en twee weken ontvangt u per e-mail en ?gewone? post alle informatie
hoe de overstap in zijn werk gaat. We kunnen u nu al beloven dat u uw Tiscali
e-mailadressen gewoon kunt blijven gebruiken.

U kunt ervan op aan dat u voortaan bij Planet Internet in goede handen bent. Als u nog vragen heeft, kijk dan in onderstaande vragenlijst voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Linkje naar de thread: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=1153

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb nog geen e-mail ontvangen, maar op http://kpn.tiscali.nl/ staat inderdaad het volgende:
1-11-2005
Belangrijke mededeling voor alle Tiscali abonnees via het KPN netwerk

Op 26 juli 2005 heeft KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overgenomen. Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk. U behoort tot die groep klanten.

Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door KPN-internetprovider Planet Internet. U bent of wordt hierover door KPN per e-mail geïnformeerd.

U kunt op dit moment uw vragen en/of verzoeken NIET meer bij Tiscali indienen. U kunt hiervoor contact opnemen met Planet Internet via het GRATIS telefoonnummer 0800 – 0200803.
http://www.watismijnip.nl/ geeft overigens (nog) gewoon Tiscali aan.

Een groot voordeel is natuurlijk nova.planet.nl, na enige tijd zonder omega.tiscali.nl te hebben gezeten. Ik zal vanavond eens kijken of ik daar op kan. :)

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
noize79 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:26:
Sorry dat ik dit topic aan het kicken bent, maar ik heb iets recentelijk waar ik mee zit.

Ik heb van de week een e-mail ontvangen met daarin de mededeling dat ik dus een nieuwe ISP, ipv van Tiscali, krijg. Zit ik met Planet Internet opgescheept....iets waar ik totaal niet blij van wordt. Ik dacht dat er niets zou wijzigen, maar het blijkt toch anders.

Ik wil weten of er anderen zijn die hetzelfde hebben. Misschien dat we de krachten kunnen bundelen.
Waar komt dat dan vandaan? Je hebt nu Tiscali en die willen je naar PI over laten gaan? :?

Wat zegt de helpdesk erover?

LaMa ...

Betekent dit dat ik van Tiscali af kan?

@ FlipFluitketel : THX! Die had ik even gemist.

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 03-11-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
pven schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:33:
[...]

Waar komt dat dan vandaan? Je hebt nu Tiscali en die willen je naar PI over laten gaan? :?

Wat zegt de helpdesk erover?

LaMa ...

Betekent dit dat ik van Tiscali af kan?
Lees eens die thread op het forum van Tiscali door.. Degene die hem geopend heeft lijkt me een medewerker van Tiscali en geeft in een reactie aan dat mensen waarvan het contract binnen 3 maanden afloopt het per direct kunnen opzeggen.
Verder verandert er niks (als het goed is tenminste), mocht er wel een aanzienlijke verandering komen, dan heb je idd recht om je contract op te zeggen (dacht ik toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Precies. En aangezien de mailadressen behouden blijven, je internet verbinding hetzelfde blijft, de kosten niet stijgen en de kwaliteit gewoon hetzelfde blijft, is dat geen rden om op te zeggen. Wat letters en woorden (providernaam en dergelijke) in de algemene voorwaarden, je inlognaam en je ip adres wijzigen wel, maar niet in het nadeel van de klant (netwerk blijft hetzelfde, Planet internet presteert aantoonbaar beter in klanttevredenheid dan tiscali), het contract wordt niet met een jaar verlengd, dus opzeggingen worden niet geaccepteerd.

Als je het hard gaat spelen en het contract eenzijdig beeindigt en het komt uiteindelijk voor de rechter, kan ik je nu al voorspellen dat je alles alsnog mag gaan betalen. Dit is geen wettelijke grond om op te zeggen, net zoals een ander lettertje in algemene voorwaarden dat niet is. Alleen als de AV duidelijk in het nadeel van de klant wijzigt (en dat is voor de rechter niet "ik vind planet stom" :P), kan je opzeggen.

Dus als je je mailadres kwijtraakt, de abonnementen duurder worden, je contract opnieuw met een jaar ingaat of een ander aantoonbaar echt nadeel hebt, kan je het opzeggen en sta je ook sterk als je ISP het daar niet mee eens is. Anders heb je gewoon niets te klagen en zit je naar mijn mening gewoon uit principe te klagen om snel onder het contract vandaan te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 03-11-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
JvS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:39:
Precies. En aangezien de mailadressen behouden blijven, je internet verbinding hetzelfde blijft, de kosten niet stijgen en de kwaliteit gewoon hetzelfde blijft, is dat geen rden om op te zeggen. Wat letters en woorden (providernaam en dergelijke) in de algemene voorwaarden, je inlognaam en je ip

...knip...

Dus als je je mailadres kwijtraakt, de abonnementen duurder worden, je contract opnieuw met een jaar ingaat of een ander aantoonbaar echt nadeel hebt, kan je het opzeggen en sta je ook sterk als je ISP het daar niet mee eens is. Anders heb je gewoon niets te klagen en zit je naar mijn mening gewoon uit principe te klagen om snel onder het contract vandaan te komen.
Ik ben van mening dat ik toendertijd een contract heb gesloten met Tiscali. Ik heb hier toendertijd bewust voor gekozen. Planet Internet heb ik dus bewust niet gekozen.
Het is wel leuk en aardig allemaal, maar ik vind dus niet dat ze zomaar even kunnen switchen van provider zonder mij daar mijn mening over te vragen. Ik zou immers niet voor Planet Internet kiezen, maar voor XS4ALL.
Het is gewoon een belachelijk iets. Ik ben een overeenkomst aangegaan met Tiscali en nu eindig je ineens met een hele andere partij. Dat zou grappig zijn, koop je een seizoenskaart voor Feyenoord, wordt het bestand overgenomen door Ajax. Dat zou je toch ook niet accepteren.
Ik ben er echt vet pissed over. Ik heb ze vanmiddag gebeld en ik heb gezegd dat ik degene bent die bepaalt wanneer het contract opgezegd mag worden. Ze kunnen me wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ergens komt ook nog het puntje naar boven waarom het nu dan opeens een probleem is en niet een probleem was na de melding dat de klanten aan KPN verkocht werden. Toen was bekend dat er niets veranderde en nu is hetzelfde bekend alleen dat Planet gaat factureren.

Je had ook gelijk bezwaar aan kunnen tekenen lijkt mij toen de verkoop/aankoop bekend werd. Beetje achteraf gedoe mijn inziens nu opeens. En dan nog is het maar de vraag of er wat veranderd is en als er dan wat veranderd is aan het product of dat tenadelen is. (wat JvS al aangeeft)

Voor je DSL lijn was je al KPN klant en je bent nogsteeds KPN klant. Zijn ook nog eens twee afzonderlijke delen van elkaar volgensmij.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 03-11-2005 16:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 20:38
mischien leuk om te weten, als jullie naar de helpdesk bellen van tiscali dan kunnen jullie mij aan de lijn krijgen. dus als jullie een lange wachttijd van zon 3 kwartier willen besparen dan kunnen jullie ook jullie vragen hier stellen 8) dan zal ik jullie graag te woord staan B)

[ Voor 9% gewijzigd door wishmaster1986 op 03-11-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:01:
mischien leuk om te weten, als jullie naar de helpdesk bellen van tiscali dan kunnen jullie mij aan de lijn krijgen. dus als jullie een lange wachttijd van zon 3 kwartier willen besparen dan kunnen jullie ook jullie vragen hier stellen 8) dan zal ik jullie graag te woord staan B)
Collega XD

zelfde hier ;) *mompelt iets over een HL2 shirt :P*

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
bjck schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:47:
Ergens komt ook nog het puntje naar boven waarom het nu dan opeens een probleem is en niet een probleem was na de melding dat de klanten aan KPN verkocht werden. Toen was bekend dat er niets veranderde en nu is hetzelfde bekend alleen dat Planet gaat factureren.

Je had ook gelijk bezwaar aan kunnen tekenen lijkt mij toen de verkoop/aankoop bekend werd. Beetje achteraf gedoe mijn inziens nu opeens. En dan nog is het maar de vraag of er wat veranderd is en als er dan wat veranderd is aan het product of dat tenadelen is. (wat JvS al aangeeft)

Voor je DSL lijn was je al KPN klant en je bent nogsteeds KPN klant. Zijn ook nog eens twee afzonderlijke delen van elkaar volgensmij.
Je zegt dat het dus bijzaak is dat ze even van provider wisselen. Eind juli hebben ze aangegeven dat er niets zou wijzigen. Nou, er verandert dus wel degelijk wat. Ze hebben niets gecommuniceerd dat er een wijziging zou plaatsvinden op het gebied van ISP.
Ik heb in het verleden met mijn werk alleen maar slechte ervaringen gehad bij Planet, dit betekent dus dat ik niet in zee wil met die gasten.
Het is niet alleen Planet dat nu gaat factureren, maar ook Planet die de 'service' gaat leveren. Dan mag het toch zo zijn dat ik hiervoor pas. Van die 'service' heb ik namelijk geen hoge pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij loopt mijn verbinding niet via KPN. Kun je dat zien door een tracert naar je eigen IP te doen? Ik zie in elk geval

code:
1
2
3
4
5
6
7
Tracing route to dsl-82-171-xxx-xxx.undef.tiscali.nl [82.171.xxx.xxx]

over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms     1 ms    <1 ms  dsl-82-171-xxx-xxx.undef.tiscali.nl [82.171.xxx.xxx] 

Trace complete.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Nee, dat kan je niet zien door thuis naar je eigen ip te tracen ;)
Wel door te tracen naar bijv. xs4all.nl dan krijg je iets van 190.195 als een van de eerste hop's of zow :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-11-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ff off-topic

@Nhaixatael zit je ook in ede of een andere vestiging? en zo ja waar zit je?? :9 ff praatje maken met onder tussen 40 wachtenden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
noize79 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:11:
[...]

Je zegt dat het dus bijzaak is dat ze even van provider wisselen. Eind juli hebben ze aangegeven dat er niets zou wijzigen. Nou, er verandert dus wel degelijk wat. Ze hebben niets gecommuniceerd dat er een wijziging zou plaatsvinden op het gebied van ISP.
Ik heb in het verleden met mijn werk alleen maar slechte ervaringen gehad bij Planet, dit betekent dus dat ik niet in zee wil met die gasten.
Het is niet alleen Planet dat nu gaat factureren, maar ook Planet die de 'service' gaat leveren. Dan mag het toch zo zijn dat ik hiervoor pas. Van die 'service' heb ik namelijk geen hoge pet op.
Ach kom, Planet komt uit elk onderzoek als één van de beste providers naar voren, alleen XS4All scoort vaak beter. Wat denk je dan dat er in service slechter wordt? De lijn en het netwerk blijft KPN, daar verandert niets aan, je mailadressen blijven bestaan, je homepage ruimte bij Planet gewoon hetzelfde als bij Tiscali etcetera. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar in welk punt scoort Tiscali beter dan Planet, in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:19:
ff off-topic

@Nhaixatael zit je ook in ede of een andere vestiging? en zo ja waar zit je?? :9 ff praatje maken met onder tussen 40 wachtenden _/-\o_
utrecht :P en tis hier rustig :z

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
luie flikkers :9

maar wij hebben ook nog de freeler klanten die over worden genomen :+ waarom nemen jullie dan niet een deel over? gemiddelde wachttijd hier is 45 min |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
ZieMaar! schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:20:
[...]

Ach kom, Planet komt uit elk onderzoek als één van de beste providers naar voren, alleen XS4All scoort vaak beter. Wat denk je dan dat er in service slechter wordt? De lijn en het netwerk blijft KPN, daar verandert niets aan, je mailadressen blijven bestaan, je homepage ruimte bij Planet gewoon hetzelfde als bij Tiscali etcetera. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar in welk punt scoort Tiscali beter dan Planet, in jouw ogen?
Leuk zo'n onderzoek, maar ik baseer mijn mening uit mijn eigen ervaring. Ik zit al sinds 1998 bij Tiscali/Worldonline en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik heb één jaar Planet Internet gehad op de zaak en heb niet anders dan problemen gekend. We zijn gauw overgestapt op XS4ALL.
Kan je je dan niet indenken dat ik niet blij wordt van het feit om ineens bij Planet ondergebracht te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:26:
luie flikkers :9

maar wij hebben ook nog de freeler klanten die over worden genomen :+ waarom nemen jullie dan niet een deel over? gemiddelde wachttijd hier is 45 min |:( |:(
wij zitten al 3 dagen op ons service level ^_^

maar anyway, ontopic :)

voor zover ik weet verandert er nix alleen dat je nu dus voor tech support moet bellen met planet, mensen die bellen voor support worden hier door verwezen naar planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
noize79 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:28:
[...]

Leuk zo'n onderzoek, maar ik baseer mijn mening uit mijn eigen ervaring. Ik zit al sinds 1998 bij Tiscali/Worldonline en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik heb één jaar Planet Internet gehad op de zaak en heb niet anders dan problemen gekend. We zijn gauw overgestapt op XS4ALL.
Kan je je dan niet indenken dat ik niet blij wordt van het feit om ineens bij Planet ondergebracht te worden?
Een beetje. Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, maar ik vraag me alleen af wat je zo tegen Planet Internet hebt. Voor zover ik kan beoordelen verandert er bijzonder weinig voor je (in je nadeel), maar nogmaals, ik kan natuurlijk wat over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
OMG, dus jullie sturen alle mensen naar ons door? :? waarom??

wij krijgen nu vragen waar we helemaal niet over gaan 8)7 vandaar dat het zo druk is :r

ach ja ben toch om 1800 klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
wishmaster1986 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:42:
OMG, dus jullie sturen alle mensen naar ons door? :? waarom??

wij krijgen nu vragen waar we helemaal niet over gaan 8)7 vandaar dat het zo druk is :r

ach ja ben toch om 1800 klaar :9
je werkt toch voor tiscali zeg je net? dan sturen we ze toch niet naar jullie door :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
nee wij doen die planet helpdesk, dus de klanten die worden overgenomen kunnen ons bellen als ze problemen hebben :o
maar dat betekent niet dat je elke persoon die tiscali in zijn zin zegt gelijk naar ons moet doorsturen :+

[ Voor 32% gewijzigd door wishmaster1986 op 03-11-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Hmm, zit dus bij Versatel met een ADSL Lite abbo via KPN.

Kreeg net een mailtje binnen op mijn Versatel ADSL account wat ik alleen gebruik voor de ADSL verbinding:
Geachte abonnee,

U heeft zich aangemeld voor de gratis Webdisk-variant van 10 MB.

Echter: de betaalde varianten zijn nu veel voordeliger geworden. Met de Webdisk-variant van 500 MB betekent dat 50 keer meer opslagcapaciteit, voor slechts € 1,95 per maand.

Hiermee kunt u “stapels” digitale foto’s bewaren en online aan anderen laten zien. U kunt de Webdisk-variant van 500 MB ook gebruiken als back-up faciliteit, want u wilt uw bestanden natuurlijk niet verliezen als uw computer crasht of gestolen wordt.

Surf naar www.planet.nl/webdisk voor meer informatie.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet
Ik heb mij helemaal niet aangemeld voor Webdisk!
En heb ook helemaal geen Planet Internet abbonement. (en niet gehad ook)
En hoe komen ze dan aan mijn e-mail adres?
Tis een speciaal e-mail adres waar alleen het ADSL abbo op geregistreerd staat, de e-mail adressen die echt gebruikt worden zijn Gratis inbellen accounts.

Edit: Op dit adres komt wel altijd de KPN nieuwsbrief binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 03-11-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:16:
Hmm, zit dus bij Versatel met een ADSL Lite abbo via KPN.

Kreeg net een mailtje binnen op mijn Versatel ADSL account wat ik alleen gebruik voor de ADSL verbinding:

[...]

Ik heb mij helemaal niet aangemeld voor Webdisk!
En heb ook helemaal geen Planet Internet abbonement. (en niet gehad ook)
En hoe komen ze dan aan mijn e-mail adres?
Tis een speciaal e-mail adres waar alleen het ADSL abbo op geregistreerd staat, de e-mail adressen die echt gebruikt worden zijn Gratis inbellen accounts.

Edit: Op dit adres komt wel altijd de KPN nieuwsbrief binnen.
Heb je de de rest van dit topic gemist ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb dus een VERSATEL abbo hé, GEEN Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
ZieMaar! schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:36:
[...]

Een beetje. Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt, maar ik vraag me alleen af wat je zo tegen Planet Internet hebt. Voor zover ik kan beoordelen verandert er bijzonder weinig voor je (in je nadeel), maar nogmaals, ik kan natuurlijk wat over het hoofd zien.
Twee jaar geleden hadden we op de zaak dus Planet Internet. We hebben daar ontzettend veel problemen mee gehad. Heel veel downtime in het begin, later deden ze hartstikke moeilijk met het doorzetten van de MX-records (voor onze mail-server). Tenslotte heeft het abnormaal lang geduurd voordat we dus daadwerklijk verlost van ze waren (lees: nog meer downtime).
Eigenlijk alleen maar negatieve punten; en die vormen dus tesamen mijn mening. Ik heb het gevoel alsof ik nu Planet in mijn strot geduwd krijg. Als consument heb je schijnbaar tegenwoordig niets meer te zeggen.
Het kan best dat jij goede ervaringen heb, maar ik dus niet. Technisch zal het dan misschien allemaal wel goed zijn, maar ik betaal ook voor service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:15:
Euhm.. Ja?? WTF heeft dat met dit topic te maken? :/
Dit topic gaat over de klanten die een contract hadden afgesloten voor ADSL van Tiscali over het KPN netwerk. Vervolgens worden die klanten overgenomen door KPN en nu worden deze zelfde klanten weer doorgegeven aan Planet Internet.. Het ontgaat mij dus compleet wat Versatel hier mee te maken heeft.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:39:
[...]

Euhm.. Ja?? WTF heeft dat met dit topic te maken? :/
Dit topic gaat over de klanten die een contract hadden afgesloten voor ADSL van Tiscali over het KPN netwerk. Vervolgens worden die klanten overgenomen door KPN en nu worden deze zelfde klanten weer doorgegeven aan Planet Internet.. Het ontgaat mij dus compleet wat Versatel hier mee te maken heeft.. :?
offtopic:
Alle KPN-abonnees van Versatel hebben mail gekregen van PI over een nieuw account. PI weet van niets en Versatel wil geen commentaar geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Hmm.. apart dat ik nog geinformeerd moet worden over iets wat kennelijk al enkele dagen terug van kracht is geworden. Dat komt niet bijzonder zorgvuldig over.

Ik lees hier dat log-in en IP gaan veranderen. Begrijp ik goed dat ik dus een brief ga krijgen met nieuwe gegevens en voor een bepaalde datum die moet gaan gebruiken om verbinding te behouden? Ik mag toch hopen dat hier wel effe een paar weekjes overheen gaan en dat ik dus niet ineens zonder verbinding zit omdat bijvoorbeeld .. de brief nog in de post zit of zo?

Voor de helpdeskmedewerkers alhier: heb ik na de verandering wel weer één vast IP? Dat is voor ons nl. wel belangrijk. Als dat niet langer het geval is vrees ik dat ik met spoed naar een ander abonnement om moet zien.
Henkie-Jan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:15:
Precies: heb je de de rest van dit topic gemist ofzo? :? Man, lees bijvoorbeeld effe de topic titel in plaats van hier off-topic doorheen te blijven blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Je migreert naar planet, en daar heb je ook weer een vast ip. Die kan in een enkel geval (zeldzaam) wijzigen, maar niet nadat je daar bericht over hebt gehad. Dit gebeurt veelal bij onderhoud waarbij een ip wissel noodzakelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door Marcel op 04-11-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar op het kpn netwerk is het lastig om van IP te wisselen, lastig voor de ISP/kpn dus. je hebt overigens nooit officieel een vast ip gehad, maar er is er ook nog nooit eentje zomaar gewijzigd :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben boos ... :(

Ik wil Tiscali@KPN opzeggen, omdat ik naar Speedlinq@BBned wil. Om dat aan te kunnen vragen, moet ik weten wanneer mijn contracrt met Tiscali@KPN-abbo afloopt. Ik gebeld met Tiscali en krijg te horen dat ik naar Planet Internet moet bellen. Ik gebeld met Planet Internet waar ik na ruim 15 minuten te horen krijg dat het nog zeker twee weken duurt, voordat ze me de einddatum van mijn contact kunnen melden omdat ze de administratie nog niet hebben ontvangen. Een van de datums die Tiscali in het verleden heeft genoemd is 16-DEC-2005 ; vandaag is het 04-NOV-2005, tel daar twee weken bij op en met wat pech ben ik weer voor een jaar genaaid. :(

Ik ga gewoon opzeggen en ga er vanuit dat 16-DEC-2005 de datum is. Ik heb ooit een mail van Tiscali ontvangen waar deze datum in wordt genoemd. Een-en-ander zal wel gaan escaleren, maar dat neem ik voor lief. ('You gotta fight for your right' ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Ik vraag me af of dit betekend dat ik (voor de buurvrouw van mn moeder) zometeen toch per maand kan opzeggen. Toen ik vorige week vrijdag met Tiscali belde wisten ze me te vertellen dat ik 1 maand voor afloop van het abonnement had op moeten zeggen waardoor we er nu nog tot volgend jaar November aan vast zitten.

Oftwel gaan we nu dus over naar de voorwaarden van Planet en geldt dan automatisch dat als je langer dan een jaar bij Tiscali zat dat je per maand kan opzeggen?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Backpacker schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:16:
Oftwel gaan we nu dus over naar de voorwaarden van Planet en geldt dan automatisch dat als je langer dan een jaar bij Tiscali zat dat je per maand kan opzeggen?
Nee, je oude voorwaarden blijven van kracht. Ik gok dat je nieuwe voorwaarden krijgt als e huidige contract af is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:09:
je hebt overigens nooit officieel een vast ip gehad
Zeker wel, dit stond vermeld in de informatie over het betreffende abonnement op het moment dat ik het bij Tiscali afsloot - kan ik waarschijnlijk nog wel een printje van opdiepen mocht het ooit nodig zijn. Het is zelfs volledig toegestaan servers te draaien op het abonnement (men achtte de grens van upload en datalimiet kennelijk voldoende en terecht denk ik). Er zijn vast wel wat mensen die dat ook behoorlijk serieus doen - met domeinnaam, noemenswaardig aantallen bezoekers en zo.

Anyway, mij gaat het slechts om een paar mensen via SSH erbij te kunnen laten - we draaien o.a. automatische back-ups op die manier, m.b.v. rsync - dus als het IP nu een keertje wijzigt en "wellicht ooit nog wel eens" vind ik het wel ok.

Wat mij wel verontrust is dat ik van dit alles van Tiscali / Planet nog helemaal niets heb gehoord (sinds dat eerste mailtje eind juli), terwijl ik op het Tiscali forum lees dat de Tiscali log-ins eind volgende week al zullen ophouden te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Birdie schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:30:
[...]

Zeker wel, dit stond vermeld in de informatie over het betreffende abonnement op het moment dat ik het bij Tiscali afsloot - kan ik waarschijnlijk nog wel een printje van opdiepen mocht het ooit nodig zijn. Het is zelfs volledig toegestaan servers te draaien op het abonnement (men achtte de grens van upload en datalimiet kennelijk voldoende en terecht denk ik). Er zijn vast wel wat mensen die dat ook behoorlijk serieus doen - met domeinnaam, noemenswaardig aantallen bezoekers en zo.

Anyway, mij gaat het slechts om een paar mensen via SSH erbij te kunnen laten - we draaien o.a. automatische back-ups op die manier, m.b.v. rsync - dus als het IP nu een keertje wijzigt en "wellicht ooit nog wel eens" vind ik het wel ok.

Wat mij wel verontrust is dat ik van dit alles van Tiscali / Planet nog helemaal niets heb gehoord (sinds dat eerste mailtje eind juli), terwijl ik op het Tiscali forum lees dat de Tiscali log-ins eind volgende week al zullen ophouden te functioneren.
Wat betreft die servers dacht ik me dat ook te herinneren dat dat toegestaan was, maar onlangs heb ik een mailtje naar de helpdesk ( :X ) gestuurd omdat alle mailtjes die ik naar xs4all mailadressen stuurde geblokkeerd werden. Hier kreeg ik als antwoord op dat waarschijnlijk mijn ip-adres op een blacklist stond. Het was dus niet alleen mijn ip-adres want in de mailtje die retour kwamen stond een link naar een site om te controleren of het ip-adres op een blacklist stond en er stond een hele range van tiscali ip-adressen op.
Wat verder nog in de reactie van de helpdesk stond was dat het niet toegestaan was om een eigen mail/webserver te draaien. (Mijn buurman internet ook via mijn adsl-lijn en hij heeft er wel een mail/webserver op draaien en dat was bij mij allang bekend. Aangezien de sites van hem eigenlijk alleen voor familie e.d. bedoelt zijn trekken ze niet echt veel verkeer en laat ik de zooi fijn draaien.)
Het ip-adres werd bij mij als dynamisch aangegeven (in de 1e brief van Tiscali), maar ik heb sinds dat ik adsl heb altijd hetzelfde ip-adres gehad.

Ik heb hier ook nog geen mail/brief van Tiscali/Planet gehad en een vriend van me ook niet. Je bent dus niet de enige..

[ Voor 4% gewijzigd door FlipFluitketel op 05-11-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Backpacker schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:16:
Ik vraag me af of dit betekend dat ik (voor de buurvrouw van mn moeder) zometeen toch per maand kan opzeggen. Toen ik vorige week vrijdag met Tiscali belde wisten ze me te vertellen dat ik 1 maand voor afloop van het abonnement had op moeten zeggen waardoor we er nu nog tot volgend jaar November aan vast zitten.

Als je contract bij Tiscali afloopt, en je zegt niet op, dan zul je wel een nieuw contract bij Planet krijgen, dus een jaarcontract, met een opzegtermijn van 1 maand. Als je bij Tiscali dus alleen per jaar op kan zeggen, dan verandert er bij Planet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Geachte heer M. De Weert,

We hebben het u vorige week al laten weten: uw Tiscali-dienstverlening wordt voortgezet onder de naam van Planet Internet (ook KPN).

Uw abonnement
Uw huidige Tiscali ADSL-abonnement via het KPN-netwerk loopt naadloos over in ADSL Comfort van Planet Internet. U krijgt meer dan u gewend was!
U blijft hetzelfde betalen. Bij Tiscali heeft u een speciaal abonnementstarief. Hiervoor wordt u gedurende de looptijd van uw contract gecompenseerd.
Geen datalimiet.
Uw internetsnelheid wordt nog dit jaar 2 keer zo snel.
U krijgt een gratis veiligheidspakket bestaande uit een E-mail SpamFilter,
E-mail VirusScanner en PC Firewall. Bovendien ontvangt u elke maand gratis een muziektegoed t.w.v. € 10,- voor Music Stream.
U behoudt uw Tiscali e-mailadres(sen) tot 1 november 2006.
De factuur
Vanaf nu ontvangt u uw elektronische factuur in uw nieuwe e-mailbox van Planet Internet. Bij Planet Internet betaalt u € 54,95 (dit bedrag is inclusief het
KPN ADSL-abonnement). De compensatie gedurende de looptijd van uw contract bedraagt € 5,00 per maand en wordt maandelijks op uw Planet Internet-factuur in mindering gebracht.

Planet Internet in het kort
Planet Internet is de grootste en meest bekroonde internetprovider van Nederland, met tal van extra diensten en mogelijkheden. Met Planet Internet kunt u binnenkort probleemloos de volgende stap naar de toekomst zetten zoals digitaal bellen en tv kijken. Komt u ergens niet uit, dan staat onze professionele servicedesk voor u klaar.

Zet nu de stap.
Activeer nu uw abonnement en klik hier zodat u profiteert van alle voordelen! Binnen een paar minuten bent u klaar en heeft u de stap gemaakt naar Planet Internet.

Vragen over uw overstap?
Als u nog opmerkingen en/of vragen heeft over uw abonnement, kijk dan op www.planet.nl/tiscali. Of bel ons speciale telefoonnummer 0800 0200803 (gratis): bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

Wij wensen u veel plezier met uw abonnement!

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

P.S. Activeer vandaag nog uw abonnement. U profiteert dan zo lang mogelijk van alle voordelen!

Waarom moet ik dit abo activeren? Blijkbaar kunnen ze zonder jouw toestemming je niet zomaar op het Planet netwerk zetten!
Ik heb destijds, 2,5 jaar geleden, een abo afgesloten met Tiscali en niet met Planet.
Wat gebeurd er als ik niet activeer?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Ik ben overgestapt, maar het ging niet vlekkeloos. Nadat ik de eerste keer mijn user/passw ingevoerd had in mijn ST510 gaf het modem aan verbonden te zijn.
Maar zodra ik een internet pagina wilde openen kwam er een planet scherm met 'wachtwoord onjuist'.
Gelukkig is het nog wel mogelijk om terug te schakelen naar je Tiscali settings mocht het niet lukken. :)

Nu heb ik het een half uurtje later weer geprobeerd en toen ging het goed. Het kan dus even duren voordat je activatie verwerkt is denk ik.

Tweede puntje: mijn ip-adres is gewijzigd, hou daar dus rekening mee als je een webserver draait of iets dergelijks.

Overigens heb ik de migratietool NIET gebruikt. Deze vereiste dat je je vuurmuur en antivirus tijdelijk uit deed schakelen, maar dat gaat er bij mij niet in.

[ Voor 24% gewijzigd door Jerome! op 07-11-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken je Tis gegevens nog als je deze invoert in je modem?
En dat van dat ipadres had je kunnen lezen op de site bij planet :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:33:
Werken je Tis gegevens nog als je deze invoert in je modem?
En dat van dat ipadres had je kunnen lezen op de site bij planet :)
Ja, toen het in eerste instantie niet werkte kon ik weer terug naar mijn oude gegevens.
En wat betreft het IP adres, dat was maar een waarschuwing (heb geen webserver oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:36:
[...]

Ja, toen het in eerste instantie niet werkte kon ik weer terug naar mijn oude gegevens.
En wat betreft het IP adres, dat was maar een waarschuwing (heb geen webserver oid)
Aah oke dan!
2 providers op 1 verbinding kan dus makkelijk 8)

Mensen die nog over gaan stappen en activeren, lees goed http://www.planet.nl/tiscali door!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

EvoII schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:52:
Vanaf nu ontvangt u uw elektronische factuur in uw nieuwe e-mailbox van Planet Internet. Bij Planet Internet betaalt u € 54,95 (dit bedrag is inclusief het
KPN ADSL-abonnement). De compensatie gedurende de looptijd van uw contract bedraagt € 5,00 per maand en wordt maandelijks op uw Planet Internet-factuur in mindering gebracht.
Dit steekt mij nog het meest. Mijn abbo loopt in februari af. Vanaf dan moet ik dus 5 euro per maand meer gaan betalen. Of begrijp ik dat verkeerd ?

En ik wil helemaal niet naar planet. Bij tiscali kon ik gratis sms's versturen. Volgens mij kan dit bij planet niet. Dus zo 1 op 1 ga je niet over. Mooi mailtje hoor, je hoort ze alleen maar over de voordelen, ik zie dus al 2 nadelen.

En net als hierboven een aantal mensen heb ik slechte ervaringen met planet. Ze kregen het niet voor elkaar op onze b-smtp mail van een inbel account om te zetten naar een adsl account. Ondanks dat we adsl hadden bij planet, moesten we met een planet inbel account de mail op onze mail server binnen halen. Na een jaar hadden ze het nog niet voor elkaar en zijn we weggegaan. En u zit ik thuis met die mannen opgescheept.

Tiscali bedankt :(

edit: en om het nog mooier te laten lijken geven ze bij tiscali de oude(huidige) snelheden op, en bij planet de nieuwe. Terwijl het hele kpn netwerk deze upgrade krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Force op 07-11-2005 20:00 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je contract in februari afloopt mag je wel is even bellen met 0800-0200 803
want ik meende ergens gelezen te hebben dat, wanneer je contract binnen 3 maand afloopt je hem nu op kan zeggen.
Maar bind mij er niet op vast, dus vraag het voor de zekerheid even na.
Ze zijn nog tot 22:00 bereikbaar
Waarschijnlijk val je er dan net buiten, maar toch

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Net gebeld en eindelijk iemand aan de lijn gekregne die het zonder probleem op kon zoeken. Helaas loopt mijn contract t/m juni 2006.

Wat is jullie mening: kan ik ze aan hun eerder verzonden mailtje houden (met einddatum december 2005) of heb ik daar mezelf alleen maar mee?

Overigens ben ikvan plan om de overstap naar Planet bij mijn rechtsbijstand na te vragen. Ik heb namelijk het gevoel dat ik onder het Tiscali-contract uit moet kunnen komen omdat ik nu eenmaal niet voor Planet heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat je contract van tiscali mee gaat naar planet, incl de voorwaarden en de looptijd.
Je gaat in principe geen nieuw contract aan bij planet namelijk. Maar het is gewoon je huidige contract wat bij planet ondergebracht wordt.
Ik denk wel dat de providers en kpn dit door juristen hebben laten onderzoeken, helaas.
Maar je kan het proberen.
Ik heb nu adsl advanced en krijg eigenlijk, voor hetzelfde bedrag bij tiscali, meer diensten geleverd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:33:
Het probleem is dat je contract van tiscali mee gaat naar planet, incl de voorwaarden en de looptijd.
Je gaat in principe geen nieuw contract aan bij planet namelijk. Maar het is gewoon je huidige contract wat bij planet ondergebracht wordt.
Ik denk wel dat de providers en kpn dit door juristen hebben laten onderzoeken, helaas.
Maar je kan het proberen.
Ik heb nu adsl advanced en krijg eigenlijk, voor hetzelfde bedrag bij tiscali, meer diensten geleverd.
Het rare aan het verhaal blijft dat ik nu dus een mail voor de overstap krijg. Ik heb gisteren gebeld en gezegd dat ik die overstap niet zag zitten. Mede door het feit dat ik niet met Planet Internet in zee wil en nu helemaal omdat ik dus per November 2006 mijn mailadressen kwijt ben.

Ik zie het als contractbreuk van Tiscali. Ik heb jaren geleden met Tiscali namelijk een overeenkomst gesloten. Deze komen ze nu niet meer na. Het kan toch niet zo zijn dat zo overgekocht kunnen worden. Hebben wij als afnemer/consument dan helemaal geen inspraak meer?

Het voorbeeld wat ik constant hanteer: Ik heb een seizoenskaart van Feyenoord. Ineens blijkt dat Ajax te weinig supporters heeft en daarom gaan ze shoppen bij Feyenoord. Mij zie je dan toch ook de komende wedstrijd niet op de tribune zitten bij die club uit Amsterdam. Mee eens, je ziet voetbal, maar ik maak toch bewuste keuzes bij het kiezen van een club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja lastig...
Het probleem is een beetje dat er geen contract wordt beïndigd en er geen nieuw contract wordt afgesloten.
Je huidige contract blijft overeind tot het einde van de looptijd.

Je blijft ook hetzelfde betalen en de voorwaarden blijven hetzelfde. Mocht je nu bij Planet meer moeten betalen dan wordt dat verrekend. Tot het einde van je Tis looptijd.
Het is dus ook logisch dat je na 1 nov 2006 je e-mailadressen kwijt bent.
Dat is namelijk de uiterlijke datum dat de contracten van tiscali zijn verlopen. En de mensen dus een planet contract hebben gekregen of naar een andere provider zijn over gestapt.

Als je van de ene provider naar de ander overstapt ben je ook je mailadressen kwijt. Je mag dus blij zijn dat je e-mailadressen nog tot november 2006 blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:52:
Mja lastig...
Het probleem is een beetje dat er geen contract wordt beïndigd en er geen nieuw contract wordt afgesloten.
Je huidige contract blijft overeind tot het einde van de looptijd.

Je blijft ook hetzelfde betalen en de voorwaarden blijven hetzelfde. Mocht je nu bij Planet meer moeten betalen dan wordt dat verrekend. Tot het einde van je Tis looptijd.
Het is dus ook logisch dat je na 1 nov 2006 je e-mailadressen kwijt bent.
Dat is namelijk de uiterlijke datum dat de contracten van tiscali zijn verlopen. En de mensen dus een planet contract hebben gekregen of naar een andere provider zijn over gestapt.

Als je van de ene provider naar de ander overstapt ben je ook je mailadressen kwijt. Je mag dus blij zijn dat je e-mailadressen nog tot november 2006 blijven bestaan.
Ja dat kunnen ze wel leuk zeggen, maar als ze dadelijk automatische incasso doen, dan staat daar mooi Planet Internet bij. Deze ga ik dan ook niet accepteren, want ik accepteer een automatisch incasso van Tiscali. Daar heb ik een contract mee.
Ze kunnen mij niets maken, want ik heb een contract met Tiscali. Helaas voor mij verbreekt Tiscali alle banden, dus ....contractbreuk door Tiscali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
noize79 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:14:
[...]

Ja dat kunnen ze wel leuk zeggen, maar als ze dadelijk automatische incasso doen, dan staat daar mooi Planet Internet bij. Deze ga ik dan ook niet accepteren, want ik accepteer een automatisch incasso van Tiscali. Daar heb ik een contract mee.
Ze kunnen mij niets maken, want ik heb een contract met Tiscali. Helaas voor mij verbreekt Tiscali alle banden, dus ....contractbreuk door Tiscali.
Het is al weer een paar maanden geleden dat de betaling naar KPN over is gegaan. Ik vermoed, weet het niet helemaal zeker, dat Tiscali al een paar maanden niets bij je af heeft geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
pven schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:16:
[...]

Het is al weer een paar maanden geleden dat de betaling naar KPN over is gegaan. Ik vermoed, weet het niet helemaal zeker, dat Tiscali al een paar maanden niets bij je af heeft geschreven.
Hmm goed punt...dan moet ik eens navragen bij mijn ouders hoe die telefoonrekening er momenteel uit ziet. Zij betaalden voor het KPN-deel, ik voor de rest.

[ Voor 6% gewijzigd door noize79 op 08-11-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noize79 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:14:
[...]

Ik zou zeggen, vecht het aan!
Maar.....
Ik denk toch echt wel dat Tiscali, Planet en KPN dit door juristen hebben laten onderzoeken op fouten en waterdichtheid dus ik geef je weinig kans.
Maar toch, wie niet waagt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:26:
[...]

Ik zou zeggen, vecht het aan!
Maar.....
Ik denk toch echt wel dat Tiscali, Planet en KPN dit door juristen hebben laten onderzoeken op fouten en waterdichtheid dus ik geef je weinig kans.
Maar toch, wie niet waagt.......
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je als klant gewoon h-e-l-e-m-a-a-l niets te zeggen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 15-09 18:45
hmm, het is weer lekker vaag, volgens de site van Planet zou ik ondertussen 2 mails en een brief gehad moeten hebben om mijn account om te zetten. Niks gehad dus. Ga maar is ff mailen naar Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

noize79 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:31:
[...]

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je als klant gewoon h-e-l-e-m-a-a-l niets te zeggen heb.
Er verandert amper iets aan je verbinding, alleen heeft tiscali de klanten aan een andere ISP verkocht. Zolang die niets aan de voorwaarden doen, heb je niet echt te klagen en kan je opstappen aan het eind van je contractsperiode.

Er gebeurt echt niets met je verbinding verder, dus klagen gaat alleen over principe dat je niet wil dat je bij een andere ISP komt. Als je er echt zo ontevreden over bent (wat in principe opvallend is, aangezien kpn en planet zo ongeveer het hoogst scoren op kwaliteit EN helpdesk) dan kan je aan het eind van de contractsperiode naar een andere ISP overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb besloten om er niet voor te gaan strijden en het maar op zijn beloop te laten. Momenteel heb ik het te druk om in een juridische strijd te belanden. Ik ga Tiscali/Planet opzeggen en stap in juni waarschijnlijk over naar Speedlinq@BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:55:
[...]

Er verandert amper iets aan je verbinding, alleen heeft tiscali de klanten aan een andere ISP verkocht. Zolang die niets aan de voorwaarden doen, heb je niet echt te klagen en kan je opstappen aan het eind van je contractsperiode.

Er gebeurt echt niets met je verbinding verder, dus klagen gaat alleen over principe dat je niet wil dat je bij een andere ISP komt. Als je er echt zo ontevreden over bent (wat in principe opvallend is, aangezien kpn en planet zo ongeveer het hoogst scoren op kwaliteit EN helpdesk) dan kan je aan het eind van de contractsperiode naar een andere ISP overstappen.
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verandert er iets aan mijn IP-adres als ik overstap van Tiscali ADSL?
Ja, u krijgt een nieuw IP-adres
Wijziging van mijn IP-adres is zeker ook geen reden om vroegtijdig het contract te beëindigen?

Volgens mij word ik slechter door twee dingen: bij Tiscali mag ik 10 SMS-jes per week/maand verzenden en ik heb een XOIP-nummer. Ben ik die kwijt als ik naar PI overstap? Zo ja, dan word ik er dus slechter van of heeft PI iets vergelijkbaars?

[ Voor 37% gewijzigd door pven op 08-11-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

pven schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:49:
[...]

Wijziging van mijn IP-adres is zeker ook geen reden om vroegtijdig het contract te beëindigen?
Nee, tenzij je dit zwart op wit op papier hebt staan dat je een vast ip gegarandeerd hebt en je een rechter kunt overtuigen dat dit voor jou een significant nadeel is.

Je wil trouwens naar speedlinq gaan? Moet je eens op trosradar foruim lezen hoe die met hun klanten omgaan. over overstappen naar de ISP met zo'n beetje de slechtste communicatie en service allertijden gesproken :o.

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 08-11-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:52:
[...]

Nee, tenzij je dit zwart op wit op papier hebt staan dat je een vast ip gegarandeerd hebt en je een rechter kunt overtuigen dat dit voor jou een significant nadeel is.

Je wil trouwens naar speedlinq gaan? Moet je eens op trosradar foruim lezen hoe die met hun klanten omgaan.
Ik heb de verhalen gelezen. Echter: als je de helpdesk niet nodig hebt, valt het volgens mij allemaal best mee. Overigens moet ik vermelden dat ik er nog niet helemaal aan uit ben. Dat ik naar BBned over ga stappen is zeker (scheelt me een twee tot drie tientjes per maand, voor hetzelfde), maar welke provider moet ik nog wat verder onderzoeken.

edit:
Jaja: maak het nog wat erger met je edit. :P

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:49:
[...]

Volgens mij word ik slechter door twee dingen: bij Tiscali mag ik 10 SMS-jes per week/maand verzenden en ik heb een XOIP-nummer. Ben ik die kwijt als ik naar PI overstap? Zo ja, dan word ik er dus slechter van of heeft PI iets vergelijkbaars?
Heb jij in je contract staan dat je 10 smsjes mag versturen en mag xoipen?
Staat het in de AV?
Volgens mij niet en volgens mij mag een provider ten alle tijden services toevoegen of verwijderen.
Kijk maar naar de nieuwsgroepen van tiscali.
Toen die werden opgeheven mocht je toch ook niet je contract opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verd*kkeme ... ze hebben het juridisch langs alle kanten dicht getimmerd. Ik geef het zoeken op, ik zit mijn tijd uit en daarna ben ik bij ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
"Uw contract wordt ongewijzigd overgenomen" of woorden van gelijke strekking.

Ik draai een eigen mailserver. Bij Tiscali staat TCP-poort 25 (in/out) gewoon open. Bij Planet niet. Om mail te kunnen ontvangen moet de mail via hun relayserver lopen. Ok, begrijp ik (zonefiles, etc).

Maar kan iemand mij vertellen of ik hierdoor ook beperkt wordt in de omvang van de ontvangen emails? Ik ontvang nogal eens software-updates (ben pre-alpha tester) via email. Dit gaat nogal eens om meerdere tientallen megabytes per message. Door een eigen, direct benaderbare, emailserver te draaien, had ik geen limiet.

Gaat er een limiet optreden als mijn inkomende mail verplicht via de relayservers van Planet loopt?

Edit: De helpdesk heeft geen antwoord

[ Voor 4% gewijzigd door Hermarcel op 09-11-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hoe zit het nu met de afrekening? Staat dit gewoon als totaalbedrag op de kpn factuur?
dus niet een deel op kpn, en ander deel op planet?

op de oktober factuur vind ik het niet terug, alleen 57,06 voor kpn extra(ex btw)

vanaf 1 november zou het naadloos over moeten gaan, maar mijn ip is hetzelfde, user@tiscali.nl werkt nog steeds op het modem. Welke gebruikersnaam op webmail krijg ik nu bij planet?
ik heb van planet niks gehad

[ Voor 82% gewijzigd door sander817 op 09-11-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Laatst online: 15-09 18:45
Heb gisteravond Planet even gebeld, en het kon kloppen dat ik nog geen gegevens gehad heb. Uiterlijk voor het eind van deze maand moeten alle abonnees de gegevens ontvangen hebben en goed kunnen werken met Planet.

Als je ze even belt kunnen ze ook gelijk vertellen per wanneer je abo afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ja, ik probeer het op dat 0800 nr, maar 2x30 min is me toch wat te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
ja klopt als je dat 0800 nummer belt dan sta je idd 30 min minimaal in de wacht want het is echt ongelooflijk druk hier op de helpdesk lijn. maar please bel niet alleen om te vragen wanneer je abo afloop. bel dan dit nummer : 0900-1905 kost wel 10 cent per minuut maar dan kunnen de mensen die echt problemen hebben met de connectie sneller worden geholpen hierzo..mijn grote dank naar jullie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
Vrijbuiter schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:51:
"Uw contract wordt ongewijzigd overgenomen" of woorden van gelijke strekking.

Ik draai een eigen mailserver. Bij Tiscali staat TCP-poort 25 (in/out) gewoon open. Bij Planet niet. Om mail te kunnen ontvangen moet de mail via hun relayserver lopen. Ok, begrijp ik (zonefiles, etc).

Maar kan iemand mij vertellen of ik hierdoor ook beperkt wordt in de omvang van de ontvangen emails? Ik ontvang nogal eens software-updates (ben pre-alpha tester) via email. Dit gaat nogal eens om meerdere tientallen megabytes per message. Door een eigen, direct benaderbare, emailserver te draaien, had ik geen limiet.

Gaat er een limiet optreden als mijn inkomende mail verplicht via de relayservers van Planet loopt?

Edit: De helpdesk heeft geen antwoord
Bij Planet Internet mogen de MX-records in ieder geval niet aangepast worden. Daar hebben wij op kantoor toen ook zo gezeik mee gehad. Dat was ook één van de redenen waarom we toen overgestapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
JvS schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:55:
[...]

Nu zeg jij dus weer hetzelfde....maar is het dan ook geen principe-kwestie? Als je een beetje nadenkt dan is het toch normaal als je een keuze krijgt voorgeschoteld. Ik kan dat voorbeeld over mijn seizoenskaart van Feyenoord er wel weer bij halen, maar het schijnt dus normaal te zijn dat je gewoon verkocht wordt en dat je een provider in je strot geduwd krijg.

En als ze zo hoog scoren, waarom zit ik dan een half uur te wachten voordat ik zo'n mederwerker spreek. In die 8 jaar bij Worldonline/Tiscali ben ik altijd netjes geholpen. Ik heb op de zaak 1 jaar Planet Internet gehad en ik hing dikwijls aan de telefoon.
Jij hoeft voor mij niet te begrijpen dat ik niet naar Planet wil. Ik heb mijn redenen...
Er zijn overigens mensen die in het verleden hun contract hebben opgezegd bij Planet om naar Tiscali te gaan. Leuk voor ze dat ze weer terug bij af zijn...

Helaas zijn we nu enkele dagen verder en het begint er op te lijken dat het inderdaad juridisch dicht zit. Heb nog her en der wat vragen uit staan, maar ik ben bang dat het een onbegonnen zaak is. Dit wil niet zeggen dat ik vrede heb met het geheel, ik zal ook zo snel mogelijk mijn contract opzeggen. Helaas moet ik het uitzitten tot 31 Juli. Als ik dit eind juni geweten had, dan had Tiscali op 1 juli een opzegbrief van mij ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wishmaster1986 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:25:
ja klopt als je dat 0800 nummer belt dan sta je idd 30 min minimaal in de wacht want het is echt ongelooflijk druk hier op de helpdesk lijn. maar please bel niet alleen om te vragen wanneer je abo afloop. bel dan dit nummer : 0900-1905 kost wel 10 cent per minuut maar dan kunnen de mensen die echt problemen hebben met de connectie sneller worden geholpen hierzo..mijn grote dank naar jullie :9
beantowword mmijn vragen dan even via email oid, hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Jape1985 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:20:
Heb gisteravond Planet even gebeld, en het kon kloppen dat ik nog geen gegevens gehad heb. Uiterlijk voor het eind van deze maand moeten alle abonnees de gegevens ontvangen hebben en goed kunnen werken met Planet.

Als je ze even belt kunnen ze ook gelijk vertellen per wanneer je abo afloopt.
Lekker vaag.. Toen ik maandag belde om te vragen waarom ik nog niks gehoord had (en 15min daarna kwam het mailtje) werd me verteld dat 14-11 de inloggegevens van Tiscali niet meer zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
vanaf 1 november zou het naadloos over moeten gaan, maar mijn ip is hetzelfde, user@tiscali.nl werkt nog steeds op het modem. Welke gebruikersnaam op webmail krijg ik nu bij planet?
ik heb van planet niks gehad
je moet nog wel ff op de link klikken die je via je mail nog krijgt. als je dan psies doet wat er op scherm komt te staan dan ga je naadloos over :) zoniet dan kun je me bellen op dat 0800 nummer en dan naar kevin vragen 8)

btw nu niet bellen want ga naar huis, ff wat voedsel naar binnen werken :Y) morgen ben je welkom B)

[ Voor 12% gewijzigd door wishmaster1986 op 09-11-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 14:00
Klopt 't ook dat de mail van planet om 1 of andere vage reden nog niet goed werkt met de overgang?

Ik kan vaag genoeg wel inloggen op de webmail van planet (kom gewoon in de inbox) maar met Mozilla Thunderbird kan ik geen mail binnenhalen (pop.planet.nl port op 110) hij maakt wel connectie met de pop, vraagt dan om user / password, afijn alles al tig x opnieuw ingevuld maar werkt niet. :?

Wat ik daarentegen wel kan is mail versturen via mail.planet.nl

Mijn gegevens zijn verder goed ingevuld kwa username en password en pop/smtp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

noize79 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:13:
[...]
. Ik kan dat voorbeeld over mijn seizoenskaart van Feyenoord er wel weer bij halen, maar het schijnt dus normaal te zijn dat je gewoon verkocht wordt en dat je een provider in je strot geduwd krijg.
Dit is volledig onvergelijkbaar. Een voetbalclub is er voor de voetbalclub. Dit gaat om een isp die je verbinding met de rest van internet regelt.

Dat jij er persoonlijk problemen mee hebt, is geen reden om op te zeggen. Je mag er bij voelen wat je wil, maar het is geen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
JvS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:09:
[...]
Dit is volledig onvergelijkbaar. Een voetbalclub is er voor de voetbalclub. Dit gaat om een isp die je verbinding met de rest van internet regelt.

Dat jij er persoonlijk problemen mee hebt, is geen reden om op te zeggen. Je mag er bij voelen wat je wil, maar het is geen reden.
Vind je? Nou ik zie anders wel een verband, alleen de context is anders. Denk er maar eens wat beter over na.

Als Ajax seizoenskaarten overneemt van Feyenoord, dan is dat toch ook niet redelijk. Het blijft voetbal uit de Eredivisie. Alleen de partij waar je op de tribune zit wordt anders.

Het is toch belachelijk dat je naar Planet toe moet. Je heb gewoon geen keuze...je moet naar Planet. Ik vraag er toch niet om...Het had wel zo netjes geweest als Tiscali had gezegd van..Goed, we stoten het ADSL via KPN gedeelte af.... Naar welke provider zou je willen?

Er wordt totaal geen belang gehecht aan het oordeel van de consument. Bovendien worden er gewoon persoonsgegevens verkocht...nog zoiets.
Pagina: 1 2 3 Laatste