Planet Internet neemt ruim 60.000 klanten over van Tiscali

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiscali heeft de kpn klanten niet afgestoten hoor, je moet beter opletten!
KPN heeft de kpn klanten van tiscali gekocht!

Even een stukkie webwereld:

KPN legt ongeveer 13 miljoen euro neer voor de klanten. Dat is ruim tweehonderd euro per abonnee. Volgens Tiscali zal de overname geen gevolgen hebben voor de klanten: de instellingen en voorwaarden blijven hetzelfde.

En nu heel simpel:
Als jij iets koopt is het toch van jou?
Als je een auto koopt dan bepaalt je garage toch niet wat je er mee mag of niet?
In dit geval zijn we gekocht door KPN dus maakt KPN uit wat er met ons gebeurt, daar heeft Tiscali niks meer over te zeggen.

Ook nog even een mailtje van Tiscali:
Op 26 juli 2005 zijn Tiscali en KPN overeengekomen dat KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overneemt.

Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL abonnement via het KPN-netwerk.
U behoort tot die groep klanten.

Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.

Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

En dan vooral die laatste regel, ik neem aan dat al die mensen die nu klagen toen ook netjes een brief hebben geschreven vóór 5 september 2005?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 23:50 ]

• noize79
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:37:
Tiscali heeft de kpn klanten niet afgestoten hoor, je moet beter opletten!
KPN heeft de kpn klanten van tiscali gekocht!

---knip---

Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

En dan vooral die laatste regel, ik neem aan dat al die mensen die nu klagen toen ook netjes een brief hebben geschreven vóór 5 september 2005?
Oh sorry hoor...ik zal mij nader verklaren... ik bedoelde met afstoten het besluit dat ze niet verder wilden met KPN ADSL. Het logisch gevolg daarvan is de koop door KPN. Excuses!

Maar nog even over opletten gesproken. Hier een stukje uit dat mailtje van 26 Juli :

Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.

Ok, wat zien we dus in bovenstaand citaat...we kunnen concluderen dat er voor mij niets verandert in de dienstverlening, instellingen en voorwaarden.

Vervolgens krijg ik op 31 Oktober een e-mail van Planet Internet:

Vanaf 1 november 2005 wordt uw Tiscali dienstverlening voortgezet door
KPN-internetprovider Planet Internet.

Heeee dat is vreemd....een wijziging in de dienstverlening!!!! Hadden ze niet op 26 Juli beloofd dat er niets zou wijzigen. Oh ja... dat was de conclusie die we net maakten. Bovendien als je kijkt op de site van de migratietool zie je dat je instellingen ook moet aanpassen. Ook vreemd, want ze hadden in de mail van 26 Juli immers beloofd dat de instellingen ook hetzelfde zouden blijven.

Gezien de mail van 26 Juli ga ik dan niet klagen. Niet zo gek ook, want er wijzigt immers niets voor mij!

Ik weet niet op welke manier jij redeneert, maar je moet toch ook concluderen dat het gewoon niet redelijk is wat ze hebben gedaan.

Verwijderd

noize79 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:17:
[...]

Oh sorry hoor...ik zal mij nader verklaren... ik bedoelde met afstoten het besluit dat ze niet verder wilden met KPN ADSL. Het logisch gevolg daarvan is de koop door KPN. Excuses!

Maar nog even over opletten gesproken. Hier een stukje uit dat mailtje van 26 Juli :

Ok, wat zien we dus in bovenstaand citaat...we kunnen concluderen dat er voor mij niets verandert in de dienstverlening, instellingen en voorwaarden.

Heeee dat is vreemd....een wijziging in de dienstverlening!!!! Hadden ze niet op 26 Juli beloofd dat er niets zou wijzigen. Oh ja... dat was de conclusie die we net maakten. Bovendien als je kijkt op de site van de migratietool zie je dat je instellingen ook moet aanpassen. Ook vreemd, want ze hadden in de mail van 26 Juli immers beloofd dat de instellingen ook hetzelfde zouden blijven.

Gezien de mail van 26 Juli ga ik dan niet klagen. Niet zo gek ook, want er wijzigt immers niets voor mij!

Ik weet niet op welke manier jij redeneert, maar je moet toch ook concluderen dat het gewoon niet redelijk is wat ze hebben gedaan.
Opletten en lezen is niet jou vak?

TISCALI schijft dat er niks veranderd aan de dienstverlening
Dat klopt ook, want met de verkoop van tiscali aan KPN is er ook NIKS veranderd!
Tiscali had dus gewoon gelijk!
Dat KPN daarna besluit om ons bij planet te droppen staat geheel los van tiscali's verkoop aan KPN.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
noize79 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:17:
[...]

Zoals Denniszs ook al schrijft, de dienstverlening blijft hetzelfde. In ieder geval tot je contract met Tiscali afgelopen is. Had je dan liever gehad dat Tiscali had gezegd van "Zoek het maar uit. Als je contract afgelopen is zorg je maar dat je een nieuwe provider hebt."?
Gegarandeerd dat een hele hoop mensen juist blij zijn dat ze niet de moeite moeten doen om een nieuwe provider te zoeken. Tuurlijk had Tiscali iedere abonnee kunnen vragen wat ie wou als het contract afgelopen was, maar je weet net zo goed als iedereen dat het bij Tiscali wel eens een puinzooi is qua administratie en dikke kans dus dat het dan compleet fout zou gaan.
Ook zou het waarschijnlijk zo zijn geweest dat, als je zelf een nieuwe provider had kunnen kiezen, dat je dan een periode zonder internet zou zitten. Dat probleem hebben ze nu dus vermeden om nog meer klachten te krijgen.

Je voorbeeld met de seizoenskaart klopt ook niet echt. Je contract en voorwaarden die je had bij Tiscali blijven gewoon gelden tot het contract afgelopen is, daarna ga je inderdaad over naar Planet mits je je contract niet laat beëindigen. En nu in je seizoenskaarten-voorbeeld: Halverwege het seizoen besluit ajax dat ze te weinig supporters hebben en neemt de supporters van feijenoord over. MAAR, de supporters van feijenoord blijven hun contract en voorwaarden behouden en mogen tot het einde van hun seizoenskaart gewoon bij feijenoord blijven kijken, als het seizoen afgelopen is gaan ze over naar ajax mits ze hun seizoenskaart niet laten beëindigen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb wat we betalen hier op het bedrijf eens bekeken; ik betaal nu aan kpn 57,06+19% btw + tiscali 45,99, dat is 113 euro bij elkaar?? klopt dat?
Normale tarief bij planet is 79,95 oid. Dan betaal ik wel ERG veel te veel, of zie ik iets over het hoofd?

• noize79
FlipFluitketel schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:25:
[...]

Zoals Denniszs ook al schrijft, de dienstverlening blijft hetzelfde. In ieder geval tot je contract met Tiscali afgelopen is. Had je dan liever gehad dat Tiscali had gezegd van "Zoek het maar uit. Als je contract afgelopen is zorg je maar dat je een nieuwe provider hebt."?
Gegarandeerd dat een hele hoop mensen juist blij zijn dat ze niet de moeite moeten doen om een nieuwe provider te zoeken. Tuurlijk had Tiscali iedere abonnee kunnen vragen wat ie wou als het contract afgelopen was, maar je weet net zo goed als iedereen dat het bij Tiscali wel eens een puinzooi is qua administratie en dikke kans dus dat het dan compleet fout zou gaan.
Ook zou het waarschijnlijk zo zijn geweest dat, als je zelf een nieuwe provider had kunnen kiezen, dat je dan een periode zonder internet zou zitten. Dat probleem hebben ze nu dus vermeden om nog meer klachten te krijgen.

Je voorbeeld met de seizoenskaart klopt ook niet echt. Je contract en voorwaarden die je had bij Tiscali blijven gewoon gelden tot het contract afgelopen is, daarna ga je inderdaad over naar Planet mits je je contract niet laat beëindigen. En nu in je seizoenskaarten-voorbeeld: Halverwege het seizoen besluit ajax dat ze te weinig supporters hebben en neemt de supporters van feijenoord over. MAAR, de supporters van feijenoord blijven hun contract en voorwaarden behouden en mogen tot het einde van hun seizoenskaart gewoon bij feijenoord blijven kijken, als het seizoen afgelopen is gaan ze over naar ajax mits ze hun seizoenskaart niet laten beëindigen.
OK, het is inderdaad zo, dat wat Tiscali schrijft, dat ze daar gelijk in hebben. Dan kunnen we dus stellen dat KPN zich niets aantrekt van reeds eerdere beloftes. We zijn gewoon gerust gesteld want ze wisten dat we op deze manier niet zouden klagen. Waar het dan fout gegaan is? Dat zal altijd een raadsel blijven.

Ik had inderdaad die keuze willen hebben. Als het bij Planet Internet zo naadloos kan, dan had dat bij andere providers ook gekund. Ik vind het gewoon belachelijk dat je naar Planet Internet toe moet.
Ze hadden makkelijk een overstappagina kunnen maken met daarop een keuze uit meerdere providers. Ik had bijvoorbeeld een overstap naar XS4All wel zien zitten.

Betreft mijn voorbeeld: Als ik nu een tracert naar mijn IP doe, dan zie je dat je alles via Tiscali gaat. Als ik de instellingen wijzig naar Planet, dan zal je zien dat het niet meer via Tiscali gaat. Logisch inderdaad, maar daar concludeer ik uit dat je dan op de tribune bij Ajax zit. Het loopt toch allemaal door het netwerk van Planet Internet.
Qua supporterszaken (lees dienstverlening) hoef ik Feyenoord niet meer te bellen, die doen er niets mee, je moet bij Ajax wezen voor service.
De overgang (lees migratie) naar Ajax gebeurt nu halverwege het seizoen.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

sander815 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 09:55:
ik heb wat we betalen hier op het bedrijf eens bekeken; ik betaal nu aan kpn 57,06+19% btw + tiscali 45,99, dat is 113 euro bij elkaar?? klopt dat?
Normale tarief bij planet is 79,95 oid. Dan betaal ik wel ERG veel te veel, of zie ik iets over het hoofd?
het deel wat je aan kpn betaald is per 2 maanden, dus dat moet je ff door 2 delen :) dan klopt t wel :P
Je hebt dan t advanced abo van planet, en das idd 79.95, maar dat was het bij tiscali ws ook al.

• sander817

sander817

ah ja, klopt idd, is per 2 maanden |:(

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

wishmaster1986 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:25:
ja klopt als je dat 0800 nummer belt dan sta je idd 30 min minimaal in de wacht want het is echt ongelooflijk druk hier op de helpdesk lijn. maar please bel niet alleen om te vragen wanneer je abo afloop. bel dan dit nummer : 0900-1905 kost wel 10 cent per minuut maar dan kunnen de mensen die echt problemen hebben met de connectie sneller worden geholpen hierzo..mijn grote dank naar jullie :9
offtopic:
weg

[ Voor 21% gewijzigd door _Mystikal_ op 10-11-2005 12:43 ]

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:15
ja dacht het niet, technische vragen moeten bij ons zijn. andere planet vragen bij jullie...hou ff jullie klanten bij jullie :P |:(

en btw wij sturen niet door naar jullie, kunnen we niet eens.

[ Voor 21% gewijzigd door wishmaster1986 op 10-11-2005 11:19 ]

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

offtopic:
geregeld :Y)

[ Voor 95% gewijzigd door _Mystikal_ op 11-11-2005 01:54 ]

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
luminous schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:45:
Klopt 't ook dat de mail van planet om 1 of andere vage reden nog niet goed werkt met de overgang?

Ik kan vaag genoeg wel inloggen op de webmail van planet (kom gewoon in de inbox) maar met Mozilla Thunderbird kan ik geen mail binnenhalen (pop.planet.nl port op 110) hij maakt wel connectie met de pop, vraagt dan om user / password, afijn alles al tig x opnieuw ingevuld maar werkt niet. :?

Wat ik daarentegen wel kan is mail versturen via mail.planet.nl

Mijn gegevens zijn verder goed ingevuld kwa username en password en pop/smtp.
Niemand anders die hier last van heeft?
Ik heb ondertussen met outlook en alles geprobeerd virusscan en firewall uit maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noize79
luminous schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:31:
[...]

Niemand anders die hier last van heeft?
Ik heb ondertussen met outlook en alles geprobeerd virusscan en firewall uit maar geen succes.
Ik heb het nog niet getest...kijk de kat even uit de boom. Maar de bekroonde servicedesk van Planet Internet zal ons met genoegen assisteren in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoeveel mensen er morgen zonder internet zitten.
Want volgens sommigen werken vanaf morgen de Tis gegevens niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 14:43:
Ben benieuwd hoeveel mensen er morgen zonder internet zitten.
Want volgens sommigen werken vanaf morgen de Tis gegevens niet meer.....
Bron?

Ik ben nog niet van plan om mijn Tiscali om te zetten naar Planet. Eigenlijk wil ik dat rekken tot juni, dan ben ik er toch weg.

Iemand enig idee of dit rekken nadelen heeft (met uitzondering van het verhaal van Denniszs ;)) ?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
pven schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:13:
[...]

Bron?

Ik ben nog niet van plan om mijn Tiscali om te zetten naar Planet. Eigenlijk wil ik dat rekken tot juni, dan ben ik er toch weg.

Iemand enig idee of dit rekken nadelen heeft (met uitzondering van het verhaal van Denniszs ;)) ?
FlipFluitketel in "KPN neemt ruim 60.000 klanten over van T..."

Nu verwijs ik dus naar iets wat ik zelf al eerder gezegd heb, maar dit werd mij door een medewerkster van planet verteld.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:51:
[...]

Nu verwijs ik dus naar iets wat ik zelf al eerder gezegd heb, maar dit werd mij door een medewerkster van planet verteld.
Ik geloof die medewerkster niet. Als ze iets dergelijks van plan zijn, had ik naast een mail ook een brief van ze verwacht. Als ik morgen niet meer via Tiscali mijn ADSL kan gebruiken: rechtsbijsand, here I come! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou tis maandag, tis gegevens werken nog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

pven schreef op zondag 13 november 2005 @ 20:06:
[...]

Ik geloof die medewerkster niet. Als ze iets dergelijks van plan zijn, had ik naast een mail ook een brief van ze verwacht. Als ik morgen niet meer via Tiscali mijn ADSL kan gebruiken: rechtsbijsand, here I come! ;)
Ik gok dat de rechtsbijstand je dan toch gaat vragen het eerst met de ISP zelf op te lossen, dus je belt tiscali, die verwijst je naar planet en jij weigert dat dan vervolgens en gaat je rechtsbijstand inschakelen. Die mensen weten helaas voor jou wél hoe het in de grotemensenwereld werkt en geven aan dat ze niets voor je gaan doen, als je niet eerst contact opneemt met de nieuwe ISP, planet, om ze het probleem te laten onderzoeken en op te lossen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:51:
[...]

Toevallig een naam gevraagd van diegene?
T werkt nog prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik kreeg eerst van twee kanten 11 november te horen als "dan gaat Tis eruit". Vervolgens ging er bij het doorverbinden iets fout. Ik bel opnieuw, maar kennelijk met een andere afdeling en krijg 15 december te horen..

Inmiddels is het tweede (eerste nooit gehad) mailtje dan toch binnen. Omzetten eerdaags maar 'ns effe proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:47:
[...]

Toevallig een naam gevraagd van diegene?
T werkt nog prima 8)
Neuh.. niet echt.. Maar ze praten daar wel langs elkaar af.. Ik weet even niet meer waar maar op een ander forum maakte iemand de opmerking dat tegen hem/haar verteld werd dat de Tiscali gegevens vanaf de 11e niet meer zouden werken. Oftewel, iedereen zegt iets maar niemand weet precies wat.

[edit]
Zoals hierboven dus ook al iemand de 11e te horen kreeg..

[ Voor 7% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-11-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou toch maar even omgezet
en zie tot mijn verbazing in mn speedtouch 510i bij diagnostics staan
onder IP connectivity

Ping Address = 195.190.249.36
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)

Wat dus resulteert in een orangje vraagtekentje/kruisje
terwijl met tiscali hier toch echt een groen dingetje stond

Ohhh
antwoord al gevonden

11. Wanneer ik in de modem in het menu Advanced naar Diagnostics ga zie ik bij WAN een oranje vraagteken.

De modem voert als diagnosetest een ping-test uit. Er wordt een data pakketje verstuurd naar de DNS server van de Service Provider. Veel Service Providers hebben de DNS servers afgesloten voor deze test in verband met de beveiliging. Hierdoor ziet u een oranje vraagteken staan omdat de test op IP Connectivity niet kan worden uitgevoerd. Het niet kunnen uitvoeren van deze ping-test is niet van invloed op uw internet verbinding.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:50

jmr

Echt leuk die overstap naar Planet Internet.

Afgelopen vrijdag 's ochtends de overstap maar gemaakt. Nieuwe IP adres meteen aan Tiscali doorgegeven voor het aanpassen van MX record voor onze mailserver.
Vervolgens er achter komen dat Planet poort 25 blokkeert, waardoor je verplicht bent e-mail via hun relayserver binnen te laten komen.
Maar weer naar Tiscali gebeld. Ja sorry meneer, maar dat kunnen we maandag (vandaag dus) om 3 uur pas voor u aanpassen.

Vanmiddag eindelijk alles aangepast. Wat blijkt. Alle e-mail die nog in de relay zit bij tiscali is nu niet meer te bezorgen omdat Tiscali alleen naar de server met hoogste prioriteit kan sturen, maar dat is geblokkeerd door Planet.

Iemand nog een oplossing voor me?

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 08:50
lekker overgestapt

leuk hoor, planet

"u tiscali emailadressen blijven geldig tot november 2006"

lekker niet dus, ik kan niets meer versturen via de tiscali server...
en al ik het via de planet server doe dan pikt hij dat niet...

pff gewoon weer inbellen met tiscali gegevens....

hier baal ik wel van hoor
moet ik dus WEL een emailadres aanmaken voor de hele familie

nouja, ik zet ze wel op gmail, dan zitten we bij de volgende stunt van KPN in ieder geval droog.

ah nee dit is het, DE combinati..
pop via tiscali, en smtp via planet :S

[ Voor 90% gewijzigd door kid1988 op 15-11-2005 11:42 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op maandag 14 november 2005 @ 23:58:
okee ik kom even binnen vallen
ik als nietsvermoedende tsicaligebruiker kwam er vandaag achter dat je moet overstappen (ofzo) naar planet
ik heb nu nog verbinding met internet via mn tiscali nr/inlog gegevens, en ontvang nogsteeds mijn tiscali Email...

kan iemand mij uitleggen wat dit betekent, en wat ik moet doen?

[ja ik heb wel mail gehad van planet, dit leek meer op een reclame email, anders dan een mail heb ik niets gehoord. op de "overstaphulpwebsite" van planet staan allemaal leuke guides, maar NERGENS staan de gegevens die ik moet hebben
ik wil gewoon een lijstje met mijn nieuwe mail servers (pop en smtp) mijn inbel gedoe en nog eventuele andere dingen die verandert zijn]

kan ik niet gewoon naar KPN overstappen, zonder email en al het provider gedoe?
Al die gegevens staan gewoon op
http://www.planet.nl/tiscali

voor vragen omtrent de mailtjes en je nieuwe inloggegevens (die je gewoon ontvangen zou moeten hebben) kan je een gratis nummer bellen bij planet: 0800-0200 803

En als je het topic gewoon door had gelezen had je geweten dat je NIET kan overstappen naar een andere providers zolang de looptijd van je tiscali contract nog niet voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 07:49:
[...]
voor vragen omtrent de mailtjes en je nieuwe inloggegevens (die je gewoon ontvangen zou moeten hebben) kan je een gratis nummer bellen bij planet: 0800-0200 803
Ik ben een paar dagen geleden overgestapt, maar ik kreeg mijn nieuwe inloggegevens als onderdeel van het overstapproces. Niet als email/brief dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
en je contract word zeker stilzwijged verlengt? niet dat je na 2 jaar een brief krijg van, he je abbo loopt af, wil je verlengen? of mogen we nu in de stront zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit staat allemaal bij de veelgestelde vragen. Nee je contract wordt niet per direct met een jaar verlengd. Je contract wordt wel stilzwijgend verlengd, maar dat is bij Tiscali ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Dit is een bekend probleem, en men is op dit moment aan t onderzoeken waar hetprobleem vandaan komt. Je ZOU natuurlijk (maar dat is mijn mening :/ ) ipv ranten hier gewoon even de helpdesk kunnen bellen van planet (op dat 0800 nummer), en t even door kunnen geven, dan zijn er meer gevallen bekend.

Verder is het idd zo dat je de POP van tiscali gebruikt en de SMTP van planet. Mailrelaying is bij bijna alle providers verboden ivm spam. je moet dus gewoon de SMTP van de provider waar je abonnee bent gebruiken. Lijkt me niets lastigs aan, toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pven schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:13:
[...]

Bron?

DIt rekken heeft als nadeel dat je als je gegevens echt niet meer werken (die datum is nog niet bekend op dit moment, die 14-11-05 was niet echt haalbaar :P ), je internet dood is.
Tiscali stopt haar dienstverlening via het netwerk van KPN. Dat betekent dat je op een bepaald moment om zal moeten naar de gegevens van Planet. Doe je dat niet, heb je geen internet. En dat is dan toch echt je eigen fout.

Je contract wordt gewoon 1 op 1 over gezet van Tiscali naar Planet. Dat betekent dezelfde voorwaarden, dezelfde dienstverlening (oftewel adsl over het KPN Netwerk), een gelijkblijvende contractsduur, dezelfde prijs, snelheid etc. Je moet alleen andere inloggegevens gebruiken.

Wat er idd fout kan gaan zijn zaken zoals het verhaal van de eigen mailserver. Dat had wel ff beter uitgezocht mogen worden, want poort 25 staat keihard dicht (overigens wel een workaround mogelijk, zgn smartrelay: http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=570 ).

Ik vraag me af of jij daadwerkelijk wat bereikt met je stap naar de rechtsbijstand. Denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
kee i heb alles nou geregeld maar er zijn nog een paar dingen die mij opvallen:

er word ons vertelt dat alles 1 op 1 word overgenomen, en dat er niets aan je product verandert.
ik heb nu 25, ipv 50 mb homepageruimte, en maar 4 ipv 5 mailboxen (vervelend want we zijn hier met 5 mensen thuis).
verder vind ik het wel leuk geweest
zodra mijn contract afloopt (2 december volgens mij) ga ik weg bij planet, ga wel gewoon naar KPN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

kid1988 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:13:
kee i heb alles nou geregeld maar er zijn nog een paar dingen die mij opvallen:

er word ons vertelt dat alles 1 op 1 word overgenomen, en dat er niets aan je product verandert.
ik heb nu 25, ipv 50 mb homepageruimte, en maar 4 ipv 5 mailboxen (vervelend want we zijn hier met 5 mensen thuis).
verder vind ik het wel leuk geweest
zodra mijn contract afloopt (2 december volgens mij) ga ik weg bij planet, ga wel gewoon naar KPN ofzo.
Alle mailboxen bij Tiscali blijven bestaan, dus: je houdt dezelfde mailbox grootte. Planet homepage is ook 50 mb: http://home.planet.nl
Per abonnee stelt Planet Internet een ruimte ter beschikking van maximaal 50 MB met een datalimiet van 1GB per maand. Als dit te weinig voor u is, biedt WebHosting u meer mogelijkheden.
Dus, je verhaal klopt voor geen kanten. Je hebt dus alle mailboxen van tiscali nog, EN je krijgt er 4 extra. Ook heb je net zoveel homepage ruimte. Eerst lezen, en goed kijken, dan pas ranten.

En over dat opzeggen: Ik neem aan dat je daarbij de geldende opzegtermijn van Tiscali in acht hebt genomen? zoniet, dan blijf je nog wat langer abonnee, en ook DAT is niet de schuld van Planet.

[ Voor 11% gewijzigd door _Mystikal_ op 15-11-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
_Mystikal_ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:16:
[...]

Alle mailboxen bij Tiscali blijven bestaan, dus: je houdt dezelfde mailbox grootte. Planet homepage is ook 50 mb: http://home.planet.nl

[...]

Dus, je verhaal klopt voor geen kanten. Je hebt dus alle mailboxen van tiscali nog, EN je krijgt er 4 extra. Ook heb je net zoveel homepage ruimte. Eerst lezen, en goed kijken, dan pas ranten.

En over dat opzeggen: Ik neem aan dat je daarbij de geldende opzegtermijn van Tiscali in acht hebt genomen? zoniet, dan blijf je nog wat langer abonnee, en ook DAT is niet de schuld van Planet.
Als ik het goed heb is er wel iets dat verandert.. De grootte van je mailbox. Bij Tiscali was die nl. 50MB en bij Planet is dat dacht ik 20MB. (Niet dat het me verder uitmaakt aangezien ik mijn mail toch dagelijks ophaal.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

FlipFluitketel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:05:
[...]

Als ik het goed heb is er wel iets dat verandert.. De grootte van je mailbox. Bij Tiscali was die nl. 50MB en bij Planet is dat dacht ik 20MB. (Niet dat het me verder uitmaakt aangezien ik mijn mail toch dagelijks ophaal.)
Dat klopt, maar ook weer niet :P de grootte van de mailboxen is bij Planet idd 20 mb, maar gezien het feit dat je de tiscali boxen behoudt,veranderd dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
_Mystikal_ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:08:
[...]

Dat klopt, maar ook weer niet :P de grootte van de mailboxen is bij Planet idd 20 mb, maar gezien het feit dat je de tiscali boxen behoudt,veranderd dat niet :)
Mkay.. Blijft dat ook zo als het eigenlijke contract van Tiscali afgelopen is? (Voor mij zal dat eind december/begin januari ergens zijn.)

Werk jij bij Planet of zo? (Als het al eerder vermeldt is, sorry..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

FlipFluitketel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:50:
[...]

Mkay.. Blijft dat ook zo als het eigenlijke contract van Tiscali afgelopen is? (Voor mij zal dat eind december/begin januari ergens zijn.)

Werk jij bij Planet of zo? (Als het al eerder vermeldt is, sorry..)
Die mailadressen blijven tot nader bericht bestaan :) het is natuurlijk compleet irreeel om te stellen dat iedereen bij de overgang een nieuw mailadres moet hebben :P

Ik werk idd voor planet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
_Mystikal_ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:03:
[...]

Ik vraag me af of jij daadwerkelijk wat bereikt met je stap naar de rechtsbijstand. Denk het eerlijk gezegd niet.
Dat was ik alleen van plan als ik afgelopen maandag via Tiscali niet meer op internet kon geraken. Vandaag heb ik mijn Tiscali-account overgezet naar Planet en alles werkt voortreffelijk! _/-\o_

Nu moet ik alleen nog uitzoeken hoe ik een vast IP-adres kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:41:
Op het KPN-netwerk heb je toch altijd een vast IP-adres? Je krijgt bij de overgang wel een nieuw adres maar dat zou daarna gewoon weer vast moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Vrijbuiter schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:47:
[...]

Op het KPN-netwerk heb je toch altijd een vast IP-adres? Je krijgt bij de overgang wel een nieuw adres maar dat zou daarna gewoon weer vast moeten zijn.
Mij staat bij dat je aan moet geven dat je een vast IP-adres wilt. (Of ben ik nu in de war met TweakDSL? :?)

Lama .. ik ben in de war met TweakDSL. Excuses!

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 15-11-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 13:54
pven schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:51:
[...]

Mij staat bij dat je aan moet geven dat je een vast IP-adres wilt. (Of ben ik nu in de war met TweakDSL? :?)
Ik denk dat laatste. En in het vervolg niet meer zoveel drinken op zondag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pven schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:41:
[...]

Dat was ik alleen van plan als ik afgelopen maandag via Tiscali niet meer op internet kon geraken. Vandaag heb ik mijn Tiscali-account overgezet naar Planet en alles werkt voortreffelijk! _/-\o_

Mooi dat het werkt :)

Je hebt een semi-vast IP adres. Dat betekent dat je ipadres in principe altijd gelijk is, en eigenlijk alleen bij dringende zaken als onderhoud wijzigt, of wanneer je een ander modem aan de lijn hangt. een compleet vast IPadres kunje niet aanvragen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Jerome! schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:01:
[...]

Ik denk dat laatste. En in het vervolg niet meer zoveel drinken op zondag :+
Ik ben al vier dagen ziek (buikgriep :r) ... :'(
_Mystikal_ schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:05:
[...]

Je hebt een semi-vast IP adres. Dat betekent dat je ipadres in principe altijd gelijk is, en eigenlijk alleen bij dringende zaken als onderhoud wijzigt, of wanneer je een ander modem aan de lijn hangt. een compleet vast IPadres kunje niet aanvragen voor zover ik weet.
Ok, duidelijk. Thanks!

(Ondanks dat ik nu blij ben, ben ik in juni toch weg bij ADSL via KPN. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Lichtelijk offtopic: kan ik bij Planet zien hoeveel dataverkeer ik gegenereerd heb? (Net als bij Tiscali)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb inmiddels die overstap uitgevoerd, maar er zijn toch nog wat onduidelijkheden vind ik. Bij Tiscali had ik een geheel vrije verbinding, niks wat geblokkeerd werd uproute. Ik draai dus ook een SMTP server en een SSH server, deze poorten staan nu alletwee inderdaad keihard dicht.

Hoe te handelen? Planet bellen en vriendelijke vragen of ze mijn verbinding niet willen firewallen? Wordt moeilijk denk ik. Ik kan natuurlijk de services op een andere poort laten luisteren, maar eigenlijk vind ik gewoon dat ik zelf mag weten waar ik m'n services op laat luisteren, daar betaal ik immers voor. Hebben jullie ideeën?

[edit: ik kan natuurlijk ook gewoon even op Planet.nl kijken waar het antwoord al letterlijk staat. Ook eerder in deze thread is 'ie genoemd. Tevens vergat ik dat ik hier (nota bene zelf) de outbound SSH poort op de firewall heb dichtgezet. Beetje stomme post dit dus - excuses! :)]

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

pven schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:43:
Lichtelijk offtopic: kan ik bij Planet zien hoeveel dataverkeer ik gegenereerd heb? (Net als bij Tiscali)
eeh nee, volgens mij niet. Je hebt overigens ook alleen maar een FUP, geen datalimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
Zelf heb ik tiscali Basic en zou naar planet comfort gaan. Ik wilde dus ook niet naar planet (erg slechte ervaringen als je veel online gamed) en heb dus gebeld naar dat 0800 nummer om te regelen om het abbo op te zeggen (en over te stappen naar XS4ALL).

Gebeld, menu'tje doorgelopen, en direct iemand aan de lijn :). Verteld dat ik niet wil overstappen naar Planet vanwege de volgende reden:
- ik betaal nu 44,95 en straks 49,95 (5 euro korting op de normale 54,96) -> 5 euro meer

Na wat gezoek naar bij gegevens kwam er dus uit dat er dan een "foutje" moet zijn gemaakt bij het versturen van de brief (foutjes die in het voordeel van planet uitvallen, niet iedereen neemt de moeite om ff te bellen over die 5 euro), want daar had dus 10 euro moeten staan.

Daarna gevraagd of ik nog andere klachten had waardoor ik niet zou willen verder gaan met planet. Dus gezegt dat ik niet veel positieve ervaringen met planet heb, en vooral met idioot hoge pings naar verschillende servers waar tiscali en xs4all wel normale pings hebben, veel last van packetloss ect.

Daar wist zij dan niets vanaf, dus vroeg ik maar of er nog wat aan de voorwaarden zou veranderen. Kreeg ik te horen dat ze alleen maar beter zouden worden (beter = verandering in de voorwaarden = ik niet akkoord = opzeggen). Dus ik zeg dat ik het niet eens ben met de nieuwe voorwaarden en op grond daarvan mijn verbinding wil opzeggen.

Maar dat kon dus niet en heeft ze maar een klacht aangemaakt met mijn verhaal. Nu word ik binnen 2 weken (of ik moet zelf eerder bellen) teruggebeld met een reactie op mijn klacht :|

Ik ga iig geen overstap dingtjes draaien of inloggen met de nieuwe gegevens waardoor planet kan zeggen dat ik daardoor accoord ben gegaan. Straks ook nog ff een aangetekende brief sturen dat ik het dus niet eens ben met de "verbeterde" voorwaarden en dus wil opstappen. Zo kunnen ze ook weer niet zeggen dat ze niets van me hebben gehoord.

Iemand nog tips?

[edit]
Lees nu ook dat de smtp poort word geblocked, weer een verandering in de voorwaarden waar ik het niet mee eens ben (en ja ik gebruik die poort ook echt).

[ Voor 5% gewijzigd door X-Rey op 16-11-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 13:22

JohnD

Bernd

Nou ik ben overgestapt naar planet. tot nu toe geen klachten. email geconfigureerd en m'n @planet.nl adres als standaard ingesteld.

Zal achter een half jaartje m'n @tiscali.nl adres laten vallen. Nog even mijn webhosting aanpassen (dns en mail forwarders) and I'm all done.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
X-Rey schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:16:
Ik ga iig geen overstap dingtjes draaien of inloggen met de nieuwe gegevens waardoor planet kan zeggen dat ik daardoor accoord ben gegaan. Straks ook nog ff een aangetekende brief sturen dat ik het dus niet eens ben met de "verbeterde" voorwaarden en dus wil opstappen. Zo kunnen ze ook weer niet zeggen dat ze niets van me hebben gehoord.
Uit mijn hoofd gezegd heb ik nergens een vinkje aangevinkt waarmee ik aangeef accoord te gaan met het een-of-ander. Volgens mij is het puur het overzetten van je account, je voorwaarden wijzigen immers niet dus waar moet je dan mee accoord gaan?

Overigens staat in de voorwaarden van Tiscali niets over het wel/niet blokken van poorten, dat ken je dan ook niet zien als een gewijzigde voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

X-Rey schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:16:
Daar wist zij dan niets vanaf, dus vroeg ik maar of er nog wat aan de voorwaarden zou veranderen. Kreeg ik te horen dat ze alleen maar beter zouden worden (beter = verandering in de voorwaarden = ik niet akkoord = opzeggen). Dus ik zeg dat ik het niet eens ben met de nieuwe voorwaarden en op grond daarvan mijn verbinding wil opzeggen.
Verandering van voorwaarden is GEEN reden om op te zeggen. Alleen duidelijk aantoonbare verslechtering (en mail via een relayserver moeten laten lopen valt bij een consumentenproduct als deze niet onder een verslechtering dat je het contract kan opzeggen, je kan nog steeds een eigen mailserver draaien, maar deze moet via mailrelay lopen).

Maar als je er met planet niet uitkomt, kan je er altijd voor kiezen het storneren, aanmaning, afsluiting, incassobureau en uiteindelijk een rechter (als planet zijn poot ook stijf houdt) en dan mag je voor de rechter verantwoorden wat er voor dermate verslechtering was dat je het abonnement eenzijdig opgezegd hebt.

Planet is kwalitatief aantoonbaar een betere ISP dan Tiscali, packetloss en hoge pings waar jij misschien bij 1 persoon/aansluiting ervaring mee hebt is niets zeggend. Er zjn 500.000 planet klanten en het is degrootste ISP en op XS4all na degene met de meest tevreden klanten (trosradar: 93% tevreden bij Planet en 77% tevreden bij Tiscali).

Dus, succes, uiteindelijk zal een rechter beslissen of dit rechtvaardig is of niet :o.

[ Voor 34% gewijzigd door JvS op 16-11-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Op dit moment veranderen mijn voorwaarden wel degelijk, ik zou volgens de brief die ik heb ontvangen 5 euro meer gaan betalen dan wat ik bij tiscali doe. Tot ik bevestiging krijg dat die 100% zeker een vergissing is geweest is dit een reden te contractverbreeking aangezien er dan een verandering in de voorwaarden is.

En er dus een wijziging in de diensten, wat als ik nou tiscali ervoor heb uitgekozen, omdat het bij hun wel mogelijk is. Dan ben ik het er niet mee eens dat als planet mij overneemt en ik niet meer gebruik kan maken van deze dienst. (SMTP)

[edit]
JvS schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:56:
[...]
Verandering van voorwaarden is GEEN reden om op te zeggen. Alleen duidelijk aantoonbare verslechtering (en mail via een relayserver moeten laten lopen valt bij een consumentenproduct als deze niet onder een verslechtering dat je het contract kan opzeggen, je kan nog steeds een eigen mailserver draaien, maar deze moet via mailrelay lopen).
Hoe verklaar je dan dat een vriend van me zijn vodafone abbo kan opzeggen doordat bellen in het buitenland goedkoper werd? Dat was een wijziging in de voorwaaden, hij was het er niet mee eens en kon opzeggen...

[edit 2]
Planet is kwalitatief aantoonbaar een betere ISP dan Tiscali, packetloss en hoge pings waar jij misschien bij 1 persoon/aansluiting ervaring mee hebt is niets zeggend. Er zjn 500.000 planet klanten en het is degrootste ISP en op XS4all na degene met de meest tevreden klanten (trosradar: 93% tevreden bij Planet en 77% tevreden bij Tiscali).
In de ut2004 community had iedereen die planet internet (en ik ken) heeft bij _elke_ verhoging van de snelheiden 2 maanden last gehad van slechte verbindingen naar het buitenland en bijna overal van packetloss... daarnaast hebben ze dit nu nog steeds vaker, en het zijn volgens mij geen specifieke gevallen, als 2 mensen, 1 in groningen en 1 in amsterdam naar de dezelfde server op het zelfde moment een kut verbinding hebben is dat niet iets wat je kunt terug brengen naar de specifieke klant, maar gewoon een probleem bij planet (andere kpn dochters hadden geen problemen)

[ Voor 66% gewijzigd door X-Rey op 16-11-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een vergissing geweest, als een ISP je een keer een contract stuurt met een foutje erin, betekent dat niet dat je het daarom op mag zeggen. Als de prijs wel in 1 keer 10% hoger was geworden, had dat wel een geldige reden geweest om op te zeggen, maar dit is dus een fout die al opgelost is zelfs
X-Rey schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:59:
Hoe verklaar je dan dat een vriend van me zijn vodafone abbo kan opzeggen doordat bellen in het buitenland goedkoper werd? Dat was een wijziging in de voorwaaden, hij was het er niet mee eens en kon opzeggen...
Dat Vodafone dat een goede reden vindt is geen jurisprudentie. Een verlaging van abonnementskosten zal geen enkele rechter een geldige reden vinden op te zeggen. Wellicht dat er in het buitenland ook wat tarieven omhoog gingen, maar ook al is dat niet zo, dan zegt dat dus nog niets over wat door een rechter als geldige reden wordt gezien (sta je bij de rechtbank met dat argument, zie je je al aankomen? :P).

[ Voor 56% gewijzigd door JvS op 16-11-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
X-Rey schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:59:
Op dit moment veranderen mijn voorwaarden wel degelijk, ik zou volgens de brief die ik heb ontvangen 5 euro meer gaan betalen dan wat ik bij tiscali doe. Tot ik bevestiging krijg dat die 100% zeker een vergissing is geweest is dit een reden te contractverbreeking aangezien er dan een verandering in de voorwaarden is.
Als die bevestiging niet komt, heb je idd een poot om op te staan. Maar reken maar dat die bevestiging gaat komen. :Y)
En er dus een wijziging in de diensten, wat als ik nou tiscali ervoor heb uitgekozen, omdat het bij hun wel mogelijk is. Dan ben ik het er niet mee eens dat als planet mij overneemt en ik niet meer gebruik kan maken van deze dienst. (SMTP)
In welk artikel van de voorwaarden van Tiscali staat dat jij er recht op hebt dat poort 25 open staat? (Ik heb gezocht en kan hem niet vinden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Als ik kies voor Tiscali, welke daarna word overgenomen door een andere ISP moet ik toch de keuze hebben om dit te weigeren? Waarom heb ik dan gekozen voor die specifieke ISP? Vanwege dingen die je bij andere niet kon en de prijs. Bij Planet kun je dingen dus niet die ik wel bij tiscali kan. Dan moet ik toch zeker kunnen weigeren op een overstap? Denk nu niet alleen aan die poort, maar gewoon om het princiepe, waarom zou je niet kunnen opzeggen als er iets wijzigt, buiten jouw macht om, waar jij het niet mee eens bent. Dan moet je er toch iets aan kunnen doen, dan gewoon het contract blijven betalen tot het einde?

Is dit nu zo raar gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
X-Rey schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:12:
Als ik kies voor Tiscali, welke daarna word overgenomen door een andere ISP moet ik toch de keuze hebben om dit te weigeren? Waarom heb ik dan gekozen voor die specifieke ISP? Vanwege dingen die je bij andere niet kon en de prijs. Bij Planet kun je dingen dus niet die ik wel bij tiscali kan. Dan moet ik toch zeker kunnen weigeren op een overstap? Denk nu niet alleen aan die poort, maar gewoon om het princiepe, waarom zou je niet kunnen opzeggen als er iets wijzigt, buiten jouw macht om, waar jij het niet mee eens bent. Dan moet je er toch iets aan kunnen doen, dan gewoon het contract blijven betalen tot het einde?
De voorwaarden die je bij Tiscali hebt, worden 1 op 1 overgenomen door Planet. Uiteraard kan het zo zijn dat je bij Tiscali ONGESCHREVEN privileges gebruikte, zoals bv. die poort 25. Aangezien men echter de GESCHREVEN voorwaarden 1 op 1 overneemt, heb je geen poot om op te staan. (Ik heb ook al van-alles onderzocht, maar het zit juridisch goed dicht getimmerd.)
Is dit nu zo raar gedacht?
Yep! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
Wierd shit :/

iig bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
je tiscali adressen zijn geldig tot 26 november 2006
mijn mailboxen blijven dan volgens mij niet bestaan, maar dat zal aan mij liggen

yay, waar ik dus net achter kwam is dat je contract stilzwijged word verlengt.

nouja, ik ben blij dat ik er niks voor hoef te betalen...zolang ik maar een internet verbinding heb

wat ik wel iets minder vind, ik vertelde mijn vader even dat we dus nu bij planet zitten, en hij dus zijn geld aan planet moet betalen
een (logische) reactie:
"maar ik heb toch internet bij tiscali?"
"is het even duur?"
"en mijn email werkt nog wel?"
alle 3 ja, hopen dat zn mail nog een poosje werkt, anders krijgen we dat weer
"nou ik begrijp er geen zak van"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mijn vader kreeg gister dus ook een Planet/Tiscali brief in de post. Behalve dat ze ronduit liegen, ze kunnen de snelheid niet verdubbelen, twijvel ik of ze de email adressen mogen opzeggen.
Mijn vader is namelijk nog een van de consunet oudjes ;)

consunet-> worldonline-> tiscali-> planet

Helaas heeft hij de voorwaarden/contracten natuurlijk ooit weggeflikkerd. Zijn er meerdere mensen met een consunet email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSH schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:47:
Mijn vader kreeg gister dus ook een Planet/Tiscali brief in de post. Behalve dat ze ronduit liegen, ze kunnen de snelheid niet verdubbelen, twijvel ik of ze de email adressen mogen opzeggen.
Mijn vader is namelijk nog een van de consunet oudjes ;)

consunet-> worldonline-> tiscali-> planet

Helaas heeft hij de voorwaarden/contracten natuurlijk ooit weggeflikkerd. Zijn er meerdere mensen met een consunet email adres?
En waarom zouden ze die e-mailadressen niet kunnen opzeggen?
Als zijn looptijd erop zit bij tiscali is dat contract dus weg.
Of wil je zeggen dat als je bij een provider zit en je gaat daar weg dat je dan ook je e-mail adressen maar kan houden?
No way.
Misschien moet jij eerst het topic maar is doorlezen en kijken wat er allemaal aan de hand is en hoe het zit met contracten en algemene voorwaardes.
Overigens mag je papie blij zijn dat ie tot november 2006 zn tis mail nog kan houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

kid1988 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:13:
[...]

je tiscali adressen zijn geldig tot 26 november 2006
mijn mailboxen blijven dan volgens mij niet bestaan, maar dat zal aan mij liggen.
2006, das volgend jaar. Dus ja, ze blijven bestaan.

• Gwaihir
  • Niet online
Poort 25 lijkt me geen ongeschreven privilege hoor. Die was open. Simpel feit, net zoals het een feit is dat hij bij Planet dicht zit. Ik heb er een goede work-around voor gevonden (SSL gebruiken), maar had anders ook opzeggen en overgaan op DirectADSL overwogen.

Een andere concrete verslechtering is dat de helpdesk van normaal tarief naar 10 cent / minuut gaat. Nou heb ik die in de 2,5 jaar Tiscali nooit gebeld, dus ga ik me er niet druk om maken. Doch, beide zijn wel degelijk veranderingen die klanten die zich gedupeerd voelen het wettelijk recht geven het abonnement te beëindigen.

Wat de snelheid betreft: volgens 't modem hebben we nu 5500kbps down, maar de meetbare snelheid naar buiten het planet netwerk is nog altijd zo'n 3000kbps, praktisch gelijk aan off-netwerk bij Tiscali. Bij lange na niet de lijnsnelheid, dus wat heb ik aan nog meer lijnsnelheid tussen mij en m'n wijkkast?

En waarom heeft iedereen het toch steeds over "looptijd"? Bijna alle contracten zijn toch voor onbepaalde tijd - van beide kanten? Of horen wij hier nu tot zo'n oude garde?

Overigens: de overstap is hier gebeurd. Ging niet vloeiend want die tool beweerde doodleuk dat iemand me al voor zou zijn geweest en weigerde de gegevens als nog prijs te geven. Uiteindelijk na 30 minuten aan de lijn het wachtwoord en e-mail adres voorgelezen gekregen. Helaas hadden ze vergeten te zeggen wat de gebruikersnaam voor ADSL exact was; Tiscali gebruikte een vaag achtervoegsel - "basis.tis" o.i.d.. Planet nam gelukkig met "planet.nl" genoegen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Birdie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:20:
Poort 25 lijkt me geen ongeschreven privilege hoor. Die was open. Simpel feit, net zoals het een feit is dat hij bij Planet dicht zit. Ik heb er een goede work-around voor gevonden (SSL gebruiken), maar had anders ook opzeggen en overgaan op DirectADSL overwogen.
Bij direct-adsl zit poort 25 ook dicht
Wat de snelheid betreft: volgens 't modem hebben we nu 5500kbps down, maar de meetbare snelheid naar buiten het planet netwerk is nog altijd zo'n 3000kbps, praktisch gelijk aan off-netwerk bij Tiscali. Bij lange na niet de lijnsnelheid, dus wat heb ik aan nog meer lijnsnelheid tussen mij en m'n wijkkast?
Dat heeft niets met planet te maken maar alles met de voorbereidingen van kpn om de verbinding voor te bereiden op de hogere snelheid.
En waarom heeft iedereen het toch steeds over "looptijd"? Bijna alle contracten zijn toch voor onbepaalde tijd - van beide kanten? Of horen wij hier nu tot zo'n oude garde?
Contracten met de meeste ISP's worden elk jaar stilzwijgend met een compleet jaar verlengd, binnen dat jaar mag je niet opzeggen. Belachelijk naar mijn mening, maar het is wel zo...

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:28
Als ik nu akkoord ga en m'n planet-account activeer, kan k dan ook weer gebruik maken van binaries? via planet?

• bigfoot1942
  • Niet online
nova.planet.nl kan je dan idd gebruik van maken. Bij mij duurde het echter wel een dag voordat ik kon verbinden.

• pven
  • Niet online
Birdie schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:20:
Ga op zoek naar de voorwaarden van Tiscali en toon aan waar staat dat jij recht hebt op een open poort 25. Ik weet het antwoord al, heb zelf al gezocht: dat staat er niet in.
Een andere concrete verslechtering is dat de helpdesk van normaal tarief naar 10 cent / minuut gaat. Nou heb ik die in de 2,5 jaar Tiscali nooit gebeld, dus ga ik me er niet druk om maken. Doch, beide zijn wel degelijk veranderingen die klanten die zich gedupeerd voelen het wettelijk recht geven het abonnement te beëindigen.
Alsof normale klanten iedere week de helpdesk bellen. Daarnaast hang je bij Tiscali al vrij snel bijna een uur aan de lijn en wordt je bij Planet, over het algemeen, vrij snel te woord gestaan.
Weer een loos argument. Dit is momenteel bij alle providers zo; zie ook KPN Snelheidsverhogingen - Deel II.
Nee dus, de meesten verlengen per jaar en verlengen stilzwijgend (daardoor zit ik t/m juni 2006 eraan vast :().
Overigens: de overstap is hier gebeurd. Ging niet vloeiend want die tool beweerde doodleuk dat iemand me al voor zou zijn geweest en weigerde de gegevens als nog prijs te geven. Uiteindelijk na 30 minuten aan de lijn het wachtwoord en e-mail adres voorgelezen gekregen. Helaas hadden ze vergeten te zeggen wat de gebruikersnaam voor ADSL exact was; Tiscali gebruikte een vaag achtervoegsel - "basis.tis" o.i.d.. Planet nam gelukkig met "planet.nl" genoegen.
Gelukkig is het een gratis 0800-nummer en heeft dit je alleen wat tijd gekost. :Y)

Waarom hoor ik trouwens niemand dat ze nu weer een binaire usenet-server kunnen gebruiken? Dat lijkt me toch een redelijk voordeel tov Tiscali. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 18-11-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Laatst online: 21:37

JorisPenders

Designer & Coder

Heb ze net maar even gemaild...

Zeer lastig als mijn IP wordt veranderd (heb 2 domeinen van mensen gekregen die direct naar mijn ip-adres doorlinken) en dan moet alles hier weer gewijzigd worden. Eigen server bij Tiscali mag gewoon, dus dan zou dat ook bij Planet mogen...

Port 25 is zwaar balen, maar via de workaround moet dat wel gaan lukken.

Het meest balen is nog wel dat die e-mailadressen per 1 november (2006 dan wel) wéér gewijzigd worden. M'n pa heeft net alles gewijzigd, kan de hele zooi weer omgegooid worden.

Voordeel is wel dat we straks weer een redelijke binariesserver hebben :)
Voor de rest baal ik er van....

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
DJ_Jorizzz schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:07:
Zeer lastig als mijn IP wordt veranderd (heb 2 domeinen van mensen gekregen die direct naar mijn ip-adres doorlinken) en dan moet alles hier weer gewijzigd worden. Eigen server bij Tiscali mag gewoon, dus dan zou dat ook bij Planet mogen...
Mag bij Planet volgens mij ook.
Het meest balen is nog wel dat die e-mailadressen per 1 november (2006 dan wel) wéér gewijzigd worden. M'n pa heeft net alles gewijzigd, kan de hele zooi weer omgegooid worden.
Je hebt twee domeinen maar je vader gebruikt een email-adres dat aan je IP gekoppeld is? :? Ik heb bewust lang geleden een domein geregistreerd om van dit soort geneuzel af te zijn; ik ben nu qua email provider-onafhankelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Laatst online: 21:37

JorisPenders

Designer & Coder

pven schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:15:

Je hebt twee domeinen maar je vader gebruikt een email-adres dat aan je IP gekoppeld is? :? Ik heb bewust lang geleden een domein geregistreerd om van dit soort geneuzel af te zijn; ik ben nu qua email provider-onafhankelijk. :)
Nope.. beetje verkeerd geformuleerd:

m'n pa heeft nu een adres @tiscali.nl, en moet dit dus omzetten naar @planet.nl... Inderdaad lastig! Zelf heb ik @joriswebdesign.nl, gewoon bij TransIP geregistreerd en dan ben je inderdaad provider-onafhankelijk (heerlijk :*))

Ik heb zelf diverse domeinen draaien, waarvan andere 2 mensen de DNS-records onder hun controle hebben, dus kan ik die weer gaan optrommelen om alles te wijzigen. Niet zo'n grote ramp, maar liever niet natuurlijk!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb:
Planet heeft tiscali overgenomen met de op dit moment geldende (geschrevenvoorwaarden).
Die blijven geldig TOT je einddatum van je tiscali contract..
DAARNA zit je onder de algemene voorwaarden van Planet.
Daarom kun je je tiscali mail adressen ook tot november 2006 gebruiken. In november ben je namelijk overgenomen dus tot dan kan uiterlijk je contract duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 13:54
Vandaag een schriftelijke bevestiging gekregen van het migreren van Tiscali naar Planet.
Daarnaast zat er een brief bij van de KPN waarmee je een gratis Malibu 360 (twv 149 euro) kan claimen, mits je 3 jaar bij KPN blijft of anders 3 euro in de maand moet gaan betalen aan administratiekosten, of het ding kosteloos retourneren. Toch een leuke bijkomstigheid aangezien het display van onze handset steeds slechter begint te worden.

offtopic:
Binnenkort maar even te zien achterhalen tot wanneer het abonnement van Tiscali eigenlijk zou lopen.
Zit er zelf aan te denken om over te stappen op ADSL direct. Scheelt toch weer wat in de kosten, en van de diensten van Tiscali/Planet maakten wij thuis toch weinig gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerome! op 18-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:23:
[...]
Bij direct-adsl zit poort 25 ook dicht
O; ok. Ik verwachte dat hij daar open zou zijn omdat mail services e.d. er daar juist niet bij horen, maar je naar ik altijd dacht alleen een open lijn naar het internet afneemt. Afijn; ben ik dus nog blijer dat ik een goede work-around heb gevonden. :D
pven schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:37:
[...]

Ga op zoek naar de voorwaarden van Tiscali en toon aan waar staat dat jij recht hebt op een open poort 25. Ik weet het antwoord al, heb zelf al gezocht: dat staat er niet in.
Sorry hoor, maar hier zit je toch echt zwaar maf te lullen. Op een open poort 80 heb ik dus volgens jou ook geen recht omdat het niet expliciet genoemd wordt?

Ik heb onze contractsvoorwaarden nog even nagekeken en wij ('t gaat over m'n pa's ADSL) hebben inderdaad een contract voor onbepaalde tijd, waarbij de oude voorwaarden dus in principe ook voor onbepaalde tijd doorlopen.

Overigens mogen binnen die voorwaarden mogen e-mail en home-page adressen veranderd worden en vind ik zo'n verandering met een jaar overgang een nette manier van werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Gwaihir op 18-11-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Birdie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:30:
[...]

Sorry hoor, maar hier zit je toch echt zwaar maf te lullen. Op een open poort 80 heb ik dus volgens jou ook geen recht omdat het niet expliciet genoemd wordt?
Jammer dat je niet meer onderzoek hebt gedaan; ik heb dat wel gedaan en weet dus wat ik schrijf. Bij deze nog meer uitleg.

Dit staat in de voorwaarden van Tiscali:
4.4 Tiscali behoudt zich het recht voor om in verband met service, onderhoud en beveiliging van het netwerk, de Dienst(en) en/of de systemen van Tiscali, de toegang tot de (onderdelen van) de Dienst(en) en/of (onderdelen van) haar systeem en/of netwerk (al dan niet tijdelijk) te blokkeren of het gebruik daarvan te beperken, indien zulks in de opvatting van Tiscali nodig is. Tiscali zal indien mogelijk de Abonnee tijdig van zulke maatregelen op de hoogte stellen.
Theoretisch mogen ze poort 80 blokkeren, als ze daar goede redenen voor hebben. Praktisch zullen ze dat niet doen, omdat je dan niet zo makkelijk meer kan surfen. Blijkbaar denkt Planet er net zo over, alleen hebben zij bepaald dat poort 25 op slot gaat. Nogmaals: jij hebt nergens zwart-op-wit staan dat Tiscali poort 25 niet mag blokkeren.
Ik heb onze contractsvoorwaarden nog even nagekeken en wij ('t gaat over m'n pa's ADSL) hebben inderdaad een contract voor onbepaalde tijd, waarbij de oude voorwaarden dus in principe ook voor onbepaalde tijd doorlopen.
Daar heb je een goed punt; hieronder wederom een quote uit de voorwaarden van Tiscali:
15.2 De Overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd, kan door elk der partijen uitsluitend schriftelijk per post aangetekend, met opgaaf van reden, worden beëindigd tegen het einde van een kalendermaand met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
Als men je niet via een aangetekende brief te kennen heeft gegeven dat de overeenkomst wordt opgezegd, is er dus geen sprake van beëindiging van de overeenkomst. Ik vermoed dat ze niets aangetekend naar je hebben verzonden. Het zal me benieuwen hoe Tiscali zich hier uit gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Titel edit :) (En nee, dat was je eerste request, TR-zetter ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:59:
[...]

Jammer dat je niet meer onderzoek hebt gedaan; ik heb dat wel gedaan en weet dus wat ik schrijf. Bij deze nog meer uitleg.

Dit staat in de voorwaarden van Tiscali:
[...]
Theoretisch mogen ze poort 80 blokkeren, als ze daar goede redenen voor hebben. Praktisch zullen ze dat niet doen, omdat je dan niet zo makkelijk meer kan surfen. Blijkbaar denkt Planet er net zo over, alleen hebben zij bepaald dat poort 25 op slot gaat. Nogmaals: jij hebt nergens zwart-op-wit staan dat Tiscali poort 25 niet mag blokkeren.
Sorry, maar dit is niet relevant (of we praten heel erg langs elkaar heen); uiteraard hebben ze een dergelijke clausule erin staan, want anders zouden ze per definitie niets mogen veranderen. Wanneer ze dan toch iets zouden willen veranderen zouden ze alle bestaande overeenkomsten op moeten zeggen (met in achtneming van termijnen) en vervolgen iedereen nieuwe overeenkomsten aan moeten bieden onder nieuwe voorwaarden en maar afwachten wie erop in gaat.

Dit verandert niets aan het feit dat het sluiten van poort 25 voor sommigen een concrete verslechtering in de geboden dienst betekent, waardoor je dus het wettelijk recht hebt een contract voortijdig te beëindigen. Sommigen geven hierboven aan dat te willen en anderen zeggen daarover dat het niet toegestaan zou zijn.

Om het nog even samen te vatten: je kunt als gebruiker Planet niet verplichten poort 25 te openen (wat jij kennelijk wil onderstrepen), maar als je er last van heb mag je wel per direct vertrekken (wat ik bedoel te melden).
pven schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:59:Het zal me benieuwen hoe Tiscali zich hier uit gaat redden.
Planet bedoel je, neem ik aan? Niet, denk ik. Waarom zouden ze de overeenkomst op willen zeggen? Alleen om de algemene voorwaarden van Planet zelf erop te kunnen zetten? De huidige door Tiscali geschreven voorwaarden zijn voor hun toch ook niet slecht en ze hebben al aangegeven bereid te zijn tot in lengte van dagen die EUR 5,- korting te geven.
pven schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:37:
[...]

Gelukkig is het een gratis 0800-nummer en heeft dit je alleen wat tijd gekost. :Y)
Overigens, nu je het toch nodig vind door te zagen: ik hoor graag van je wat je in hemelsnaam met deze opmerking wilt zeggen? :? 8)7 Mag hier van jouw niets gepost worden over fouten / onzorgvuldigheden van Planet of zo? Ik vind ontbrekende mailtjes en informatie die niet werkt waardoor ik flink moet puzzelen, moet bellen en doelloos lang in de wacht staan niet vloeiend of prettig. Zeker daar dit alles wel een overgang betreft waar ik niet om gevraagd heb en niets mee win. Waarom mag ik dat niet opmerken? Of ben jij zo'n scholier die nog tijd teveel omhanden heeft of zo?

[ Voor 15% gewijzigd door Gwaihir op 20-11-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Birdie schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:40:
[...]

Dit verandert niets aan het feit dat het sluiten van poort 25 voor sommigen een concrete verslechtering in de geboden dienst betekent, waardoor je dus het wettelijk recht hebt een contract voortijdig te beëindigen. Sommigen geven hierboven aan dat te willen en anderen zeggen daarover dat het niet toegestaan zou zijn.

Om het nog even samen te vatten: je kunt als gebruiker Planet niet verplichten poort 25 te openen (wat jij kennelijk wil onderstrepen), maar als je er last van heb mag je wel per direct vertrekken (wat ik bedoel te melden).
Nee hoor, we zitten op dezelfde lijn. Maar jij vindt dat een gesloten poort 25 een verslechtering is, terwijl Planet dat niet vind omdat ze aan de Tiscali-voorwaarden voldoen. Daarnaast biedt Planet, als ik het goed heb begrepen, een alternatief voor poort 25 waardoor je er geen/minder last van hebt.
[...]

Planet bedoel je, neem ik aan? Niet, denk ik. Waarom zouden ze de overeenkomst op willen zeggen? Alleen om de algemene voorwaarden van Planet zelf erop te kunnen zetten? De huidige door Tiscali geschreven voorwaarden zijn voor hun toch ook niet slecht en ze hebben al aangegeven bereid te zijn tot in lengte van dagen die EUR 5,- korting te geven.
Klopt, ik bedoel Planet; excuses!

De overeenkomst met Tiscali voor onbepaalde tijd gaat vervallen; je gaat immers over van Tiscali naar Planet waarbij Tiscali uiterlijk tot 1 november 2006 iets voor je kan betekenen. Afgaande op de Tiscali-voorwaarden, moeten ze deze overeenkomst per aangetekende brief opzeggen (dat staat immers in hun voorwaarden). Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als je Tiscali-overeenkomst niet per aangetekende brief op wordt gezegd, dan wordt er immers niet meer voldaan aan de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:49:
De overeenkomst met Tiscali voor onbepaalde tijd gaat vervallen; je gaat immers over van Tiscali naar Planet waarbij Tiscali uiterlijk tot 1 november 2006 iets voor je kan betekenen.
De overeenkomst met Tiscali is al vervallen: ze hebben 'm aan Planet verkocht en het is daarmee (halverwege dit jaar al) een overeenkomst met Planet geworden.

Voor zover ik weet is zo'n verkoop aan een nieuwe partij die de contracten - in redelijkheid - na wil gaan leven wettelijk gewoon toegestaan*, wederom met dien verstande dat iemand die de nieuwe contractpartner met rede als een verslechtering ziet het contract per direct kan beëindigen. Zo'n iemand - met persoonlijke, concrete slechte ervaringen met Planet - deed eerder al zijn mond open in dit topic. (* Een bedrijf kan z'n contractuele verplichtingen bijvoorbeeld niet ontlopen door ze effe dumpen in een dummy firma die ze met geen mogelijkheid kan nakomen, maar daar is hier geen sprake van.)

Algemene opmerking: veel mensen lijken te vergeten dat onze rechtsstaat zich baseert op individuele afspraken en situaties. De contracten zijn individueel, niet tussen ISP en "de gebruikers" maar telkens tussen twee individuele (rechts)personen. Een verkoop als deze (of andere aanpassingen) is wettelijk ok omdat het "voor de massa" hetzelfde blijft (of beter wordt). Om diezelfde reden kan een individu vaak geen voortzetting van de oude situatie eisen (want het maken en in stand houden van zo'n individuele uitzondering zou de contractpartner dan onredelijk veel middelen kosten). Maar wanneer zo'n individu toch nadelen ondervindt is hij of zij al heel snel vrij het contract dan ook van zijn / haar kant te laten voor wat het is (te beëindigen) en een gunstiger alternatief te zoeken. Bedrijven vinden dit vaak niet leuk en met name de bureaucratischer exemplaren kunnen er vaak ook niet mee omgaan, maar ik heb nog van niet één rechtzaak gehoord die een bedrijf gewonnen heeft terwijl het een gebruiker in z'n contract vast wilde houden na een wijziging die voor de betreffende gebruiker een verslechtering van de dienst inhield. Persoonlijk vind ik dit ook heel normaal: je bent toch vrij om te gaan en te staan waar je wilt? Waarom zou de andere kant een afspraak mogen aanpassen zonder dat je er zelf opnieuw over mag denken?

Anyway.. tot zover de Planet overstap voor mij (voor m'n pa eigenlijk). Het is geregeld, alles werkt weer prima, het kost nog hetzelfde. Klaar :) Mijn eigen recente overstap naar Wanadoo is nog een ander verhaal..

[ Voor 4% gewijzigd door Gwaihir op 20-11-2005 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Birdie schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:13:
[...]

De overeenkomst met Tiscali is al vervallen: ze hebben 'm aan Planet verkocht en het is daarmee (halverwege dit jaar al) een overeenkomst met Planet geworden.
Dat is dus niet waar; ze hebben het per 1 juli aan KPN verkocht en die heeft het per 1 november bij Planet onder gebracht. Voor november wist je nog niet dat je Tiscali@KPN naar Planet@KPN zou gaan.
Anyway.. tot zover de Planet overstap voor mij (voor m'n pa eigenlijk). Het is geregeld, alles werkt weer prima, het kost nog hetzelfde. Klaar :)
Afbeeldingslocatie: http://home.skyaccess.nl/d2tip446/smilie/stupid.gif
Mijn eigen recente overstap naar Wanadoo is nog een ander verhaal..
En ik zit met een overstap van KPN naar BBned ; het zal me benieuwen wat voor een ellende dat met zich mee gaat brengen, maar ook dat is een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat ik net lekker achter mijn pctje wat muziek te luisteren. Komt mijn vader binnen; "We hebben dit voorstel van Planet Internet gehad. Zou je dit willen doornemen?" Jahoor, dat wil ik wel. Ga wat zoeken op GoT en kom dit topic tegen. Beetje doorgelezen en ben tegen gekomen dat niet iedereen met zich laat spelen.

Wij zaten vroeger met een ISDN inbelverbinding bij Planet Internet. Toen ADSL goed betaalbaar werd zijn we naar Tiscali overgestapt omdat we gewoon niet tevreden waren met Planet Internet. Nu "moeten" we alsnog.

Bij veel mensen bijven de kosten, snelheid, services en emailadressen (voorlopig) gelijk. Zo is het bij ons niet. Ons abonnement bij Tiscali kost 2 x 14,95 1 x 14,95 en 1 x 19,95 per maand. Nu worden / zijn we overgenomen door Planet Internet en gaan 1 x 14,95 en 1 x 19,95 betalen. Voor allebei 3mbit downstream en 512kbit upstream. In verhouding is Planet Internet dus duurder. Edit: dit blijkt bij Tiscali hetzelfde bedrag te zijn.

Een andere verandering ligt (misschien) in het voordeel van Planet Internet. Bij Tiscali zat bij het afsluiten van het contract een datalimiet van 2gig. In de tussentijd zijn de abonnementen flink gewijzigd en hebben nooit meer wat van deze datalimiet gehoord. Het kán een voordeel zijn voor Planet Internet.

Zijn er andere geldige redenen om het contract bij Planet op te zeggen? Als er dan toch van abonnement / emailadres gewijzigd moet worden ga ik liever naar XS4All omdat ik daar veel betere verhalen over hoor. En het feit dat Planet Internet ons zo even een ander abonnement onder de neus schuift met de melding dat we gelijk even onze inbel -en emailgegevens kunnen wijzigen gaat er echt niet in! Allemaal leuk en aardig, maar zo ga je niet met je klanten om. Laat dan als eerste de keuze of je überhaupt wil blijven, heb nergens die mogelijkheid gevonden om het contract te ontbinden omdat de maandelijkse kosten bij ons wel degelijk omhoog gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

Na een lange zit om het gehele forum door te lezen blijf ik het vreemd vinden dat we zelf moetet activeren:

Als je overgenomen wordt en er veranderd niks stuur dan de gebruikers een brief met de nieuwe inloggegevens. Er is namelijk ook iemand geweest die geactiveerd had en de oude gegevens van tiscali gewoon kom blijven gebruiken. Het lijkt er op dat er zich ergens een addertje onder het gras zit!!.

En tot aug 2006 heb ik wel nog mijn tis mailboxen (5 stuks met van 50 Mb) maar vervolgens hou ik er maar 4 over van 20Mb. is een verschil van 170 Mb. En ik zie bij planet dat er berichten van max 5 mb verstuurd mogen worden. Is bij Tis ook hoger. Als Tiscali dan alleen hun eigen netwerk wil gebruiken zorg dan ook dat je het overal kunt leveren en gooi dan de KPN klanten er uit.

En als trouwe gebruiker vanuit de tijd van Worldonline kan ik nog steeds dat mailadres blijven gebruiken. Kan me niet voorstellen dat dat nu ook niet kan

macOS 15.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
Ik heb de Tiscali boel inmiddels ook omgezet naar de Planet instellingen. Maar nu kan ik mijn Tiscali mail niet meer kijken :(
De pop3 mail server van tiscali vindt het ip adres waarmee ik nu werk (een Planet ip-adres dus) schijnbaar niet leuk, en blokkeert dus.. En ze beweren dat je de Tiscali mail tot nov 2006 zou moeten kunnen gebruiken.. :(
Iemand met hetzelfde probleem?
Ohja ik kan mijn Planet instellingen ook niet wijzigen, begint ie iets te mekkeren over dat dit tijdelijk niet mogelijk is ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:18:
Ik heb de Tiscali boel inmiddels ook omgezet naar de Planet instellingen. Maar nu kan ik mijn Tiscali mail niet meer kijken :(
De pop3 mail server van tiscali vindt het ip adres waarmee ik nu werk (een Planet ip-adres dus) schijnbaar niet leuk, en blokkeert dus.. En ze beweren dat je de Tiscali mail tot nov 2006 zou moeten kunnen gebruiken.. :(
Iemand met hetzelfde probleem?
Nee, heb ik totaal geen last van. Ik kan vanaf Planet mijn pop-mail bij Tiscali nog steeds binnen halen. Wat is de foutmelding die je krijgt?
Ohja ik kan mijn Planet instellingen ook niet wijzigen, begint ie iets te mekkeren over dat dit tijdelijk niet mogelijk is ofzo..
Welke instellingen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
pven schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:20:
[...]

Nee, heb ik totaal geen last van. Ik kan vanaf Planet mijn pop-mail bij Tiscali nog steeds binnen halen. Wat is de foutmelding die je krijgt?

[...]

Welke instellingen? :?
Dit is de foutmelding:
Er is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: 'POP3', Server: 'pop3.tiscali.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-Err Access not allowed from source ip', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC92
En de instellingen die ik bedoel zijn gewoon de Planet instellingen, zoals wachtwoord wijzigen, email alias instellen enzo. Ik kan niet inloggen op de Planet site... Dan zegt ie dit:
Uw verzoek kan momenteel niet worden behandeld.
Probeert u het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zojuist heb ik even gechecked en kan ik idd nog steeds mijn pop-mail bij Tiscali ophalen. Bel morgen even met dat 0800-nummer, is gratis maar kost je wel wat tijd.
[...]

En de instellingen die ik bedoel zijn gewoon de Planet instellingen, zoals wachtwoord wijzigen, email alias instellen enzo. Ik kan niet inloggen op de Planet site... Dan zegt ie dit:

[...]
Dat is een storing, bij mij werkt het momenteel ook niet. De site zegt het zelf al: 'Probeert u het later nog eens.' :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:24:
Dit is de foutmelding:
[...]
[...]
Beide zijn bekende storingen bij Planet Internet, en er wordt gewerkt aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:32
Nog even iets over poort 25, intern op het Planet/HetNet netwerk staat hij niet dicht. Je moet een extra MX record aanmaken in je DNS, welke naar mailrelay.planet.nl wijst.

Ik heb mijn mailserver thuis nu al zo'n half jaar staan, en het werkt perfect!

Mijn instellingen zijn als volgt:

mail A 1.2.3.4
mail MX 10 domein.nl
mailrelay.planet.nl MX 20 domein.nl

Doordat de mail niet direct afgeleverd kan worden op domein.nl, gaat hij naar de 2de mailserver, en de 2de mailserver verstuurt hem weer door naar domein.nl, omdat deze er wel bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

hebben mensen een brief oid gehad met nieuwe inloggegevens? Ik heb tot nu toe nog niks gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

nautaonline schreef op maandag 21 november 2005 @ 07:06:
Nog even iets over poort 25, intern op het Planet/HetNet netwerk staat hij niet dicht. Je moet een extra MX record aanmaken in je DNS, welke naar mailrelay.planet.nl wijst.

Ik heb mijn mailserver thuis nu al zo'n half jaar staan, en het werkt perfect!

Mijn instellingen zijn als volgt:

mail A 1.2.3.4
mail MX 10 domein.nl
mailrelay.planet.nl MX 20 domein.nl

Doordat de mail niet direct afgeleverd kan worden op domein.nl, gaat hij naar de 2de mailserver, en de 2de mailserver verstuurt hem weer door naar domein.nl, omdat deze er wel bij kan.
mjah, dat heet smartrelay en is al minimaal 3x aangehaald hier :P Staat ook op Planet Help, als trefwoord 570 invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
sander815 schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:30:
hebben mensen een brief oid gehad met nieuwe inloggegevens? Ik heb tot nu toe nog niks gehad
ja, duurde misschien een weekje. Maar waarom heb je die nodig? via de pagina's waarop je je abbo moest omzetten kreeg je ook al je gegevens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het kan inderdaad zijn dat je niet meer kunt poppen naar je tiscali mail als je internet via planet. Log in op de webmail van tiscali en stel een forward in naar het planet adres. En haal die op met pop... kloar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aarsbuds0r schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:33:
Het kan inderdaad zijn dat je niet meer kunt poppen naar je tiscali mail als je internet via planet.
Enig idee waarom? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Omdat de tiscali server geen verbinding toestaat vanaf niet Tiscali-IP's... Tenminste, niet voor gratis (extra) mailboxen. Beetje apart dat ze niet ook Planet-ip's daar gewoon aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Afgaande op _Mystikal_'s reactie zal dat toevoegen van de Planet-IPs weldra wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik kan hier gewoon de mail van Tiscali ophalen met Planet (gewoon via de pop-server van Tiscali dus). Ook heeft mijn vader nog een consunet account (ooit door de consumentenbond i.s.m. WOL aangemaakt) en die halen we ook nog gewoon binnen (voor degene die WOL niet meer kennen, dat is dat bedrijf dat door Nina Brink naar de beurs werd gebracht en enorm flopte en later is overgenomen door het huidige Tiscali).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En als je op http://www.watismijnip.nl kijkt, staat daar echt dat je al via Planet op internet zit? Zo ja: Het zou wel kunnen hoor, dat sommige mailboxen er wel last van hebben en anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:49:
En als je op http://www.watismijnip.nl kijkt, staat daar echt dat je al via Planet op internet zit? Het zou wel kunnen hoor, dat sommige mailboxen er wel last van hebben en anderen niet.
Ik heb gewoon een Planet ip-adres (86.81.7.x) en bij Tiscali was het 195.240.181.x.
(Planet staat op die site ook aangegeven als mijn provider.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik kon gewoon mijn mail weer ophalen nadat ik in de router de inloggegevens van Tiscali er uit heb geknikkert en de inloggegevens van Planet in had gevoerd. :P

Wanbeleid is ook beleid.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm spannend... Heb gister een klachtenticket aangemaakt voor een Tiscali -> Planet klant die denkt per direct te kunnen opzeggen, wegens een wiijziging in de voorwaarden. Hij kwam met een best goed punt. Ik wacht nog even de uitkomst van de klacht af, voor ik dat punt vertel. :)

• Gwaihir
  • Niet online
Bij mijn pa is ook die brief met het aanbod voor een gratis telefoon op de mat gevallen. De brief van Planet die erbij zat spreekt over wijziging van de algemene voorwaarden "bij aflopen van het huidige contract". Bij nazoeken zag ik dat dat ook voor de korting geldt. Ik hoop dus maar dat ze goed geregistreerd hebben dat we op een doorlopend contract zitten, eentje die dus helemaal geen afloopdatum heeft.

• sander817

sander817

zijn er mensen die al opgezegd hebben, maar waarbij het contract nog wel even doorloopt?
Bij tiscali zeggen ze dat ik overga naar planet, bij planet weten ze nergens van en kunnen ze me niet eens terugvinden in het systeem. Ik zou door planet gemaild/gebelt worden, maar dat is alweer een weekie geleden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• error33
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:08

error33

Klungelsmurf bestaat nog

error33 schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:06:
:Tot aug 2006 heb ik wel nog mijn tis mailboxen (5 stuks met van 50 Mb) maar vervolgens hou ik er maar 4 over van 20Mb. is een verschil van 170 Mb. En ik zie bij planet dat er berichten van max 5 mb verstuurd mogen worden. Is bij Tis ook hoger. Als Tiscali dan alleen hun eigen netwerk wil gebruiken zorg dan ook dat je het overal kunt leveren en gooi dan de KPN klanten er uit.

En als trouwe gebruiker vanuit de tijd van Worldonline kan ik nog steeds dat mailadres blijven gebruiken. Kan me niet voorstellen dat dat nu ook niet kan
Ben ik de enigste die zo denkt ?

macOS 15.5

Pagina: 1 2 3 Laatste