[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

DRAM Voltage Control in Genie BIOS Settings. Ik zou wel even zoeken op Internet welk voltages je RAM aankan, of wat het standaardvoltage is.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:39:
Mijn mobo draait nu eindelijk stabiel (DFI Lanparty NF4 SLI-DR)

Alleen komt nu het volgende probleem om de hoek zetten, de installatie van Windows XP Pro SP2.

Bij het opstarten van de cd-rom blijft de installatie telkens of hangen bij Boot from CD of bij de hardware informatie wordt gecontroleerd.

Komt iemand dit probleem bekend voor ?

Heb verder de laatste bios versie 23-06-2005 geflashd, heb een AMD Athlon 64 X2 4200+ (Manchester) processor met maar 1 geheugen module in de bovenste oranje bank ipv meerdere.

Hopelijk kan iemand mij helpen
Hoe weet je dan of het stabiel draait? Aangezien je nog niet eens Windows kan installeren? :)
Zoals gezegd: de spanning op het geheugen verhogen. Meer bepaald naar 2,8V.
magiel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:59:
Ik snap niet hoe iedereen hier over de FSB=300 komt.

K heb hier een Venice 3000+ in een Ultra-D met OCZ VX PC4000,
maar als ik op FSB250 zit, heb ik al een vcore van 1.55 nodig om hem pifast stable te houden.

Ga ik verder naar FSB265, heb ik voltage van 1.65 om pifast te kunnen draaien zonder na de 6e stap al error te hebben.

Ik denk dat ik slechte revisie heb van me processor :(
Het is niet FSB maar HTT ;) :P Ja, ik weet het., ik ben een miergeslachtsgemeenschapper :)
jelbo schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 22:53:
Die van mij lijkt nu stabiel te lopen op 2763,66 GHz op 1,504 Volt... Even een nachtje Primen om het zeker te weten...

[afbeelding]

Edit: die temp piek komt doordat ik even m'n crossflow fan op 7v zette :P
Onze CPU's lijken een beetje op elkaar :P LBBLE 0520CPDW Toevallig van dezelfde week :)
De mijne staat nu al enkele uren te prime met volgende settings:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/225x11.png
Voorlopig nog geen dividers gebruikt. Ik zal dan nog wel ff checken hoe hoog de HTT wil eerst wil ik een indicatie van hoe hoog de CPU gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door D-Three op 03-08-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
jelbo schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:26:
magiel: heb je bij de DRAM Settings CPC op Disable gezet, en 100MHz 1/02 ingesteld als divider? Dat is uiteraard alleen maar om de max van je CPU te vinden.

Is je voeding 24 pins en zijn alle 4 de aansluitingen aangesloten op het moederbord? Misschien dat het hem daar in zit.. 400W is eigenlijk ook net iets te weinig volgens DFI, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Njah ik geloof dat mijn ram zo`n divider niet nodig heeft, en ik hoop toch wel dat hij tot 300HTT mee kan zonder divider.Uiteraard met iets meer stroom dan 3.3v, Gegarandeerde OCvoltage van OCZ is 3.5 :). Verder heb ik de CPC nog niet op Disable staan, i kga zo ff kijken.

Nee me voeding is niet 24 pins, maar over 4 weken, als ik opnieuw salaris krijg, dan komt er asap een OCZ modstream 520Watt in :)
En voor zo ver ik weet zitten er maar 3 stroomaansluitingen op het moederbord :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Laagvliegerke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 18:48:Onze CPU's lijken een beetje op elkaar :P LBBLE 0520CPDW Toevallig van dezelfde week :)
De mijne staat nu al enkele uren te prime met volgende settings:
[afbeelding]
Voorlopig nog geen dividers gebruikt. Ik zal dan nog wel ff checken hoe hoog de HTT wil eerst wil ik een indicatie van hoe hoog de CPU gaat.
Ah, ik vroeg me al af waarom je gelijk al zou primen met zo'n lage HTT. Ik weet ook nog niet hoever ik hem 24/7 laat lopen hoor, zoveel maakt het me niet uit. 2700MHz lijkt bij mij de max te zijn, dus dan weet ik dat en houd ik daar rekening mee. :)
magiel schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 21:14:Njah ik geloof dat mijn ram zo`n divider niet nodig heeft, en ik hoop toch wel dat hij tot 300HTT mee kan zonder divider.Uiteraard met iets meer stroom dan 3.3v, Gegarandeerde OCvoltage van OCZ is 3.5 :). Verder heb ik de CPC nog niet op Disable staan, i kga zo ff kijken.

Nee me voeding is niet 24 pins, maar over 4 weken, als ik opnieuw salaris krijg, dan komt er asap een OCZ modstream 520Watt in :)
En voor zo ver ik weet zitten er maar 3 stroomaansluitingen op het moederbord :)
Misschien dat je RAM uiteindelijk geen divider nodig heeft, maar om de max van je CPU te vinden moet je je RAM ver onder de stock speed laten lopen, zodat die geen beperkende factor gaat worden.

Oeioeioei, een 20 pins PSU en maar op 3 punten aangesloten? Ik zou niet durven werken op jouw PC. Heel veel problemen waarover ik heb gelezen hadden als oorzaak een slechte of niet toereikende voeding. Daarbij ging het eerst weken/maanden goed, maar daarna stopte de boel ermee. En ik dacht dat mensen er zelfs hun RAM mee hadden beschadigd... :o

[ Voor 25% gewijzigd door jelbo op 03-08-2005 22:24 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het stemt me hoopvol dat je voorbij de 2700 MHz geraakt bent. Aangezien ik ook een LBBLE van week 20 heb. Maar we weten ook al lang dat een zelfde stepping niet altijd een zelfde overclock betekend. Trouwens heb je als een geprobeerd op 1,55V want dat zou ik toch durven gebruiken 24/7.

@magiel:
Jelbo heeft gelijk hoor, er zijn 4 aansluitingen op het moederbord:
1. 24-pin ATX-stekker
2. 4-pin +12V-stekker (ook wel gekend als P4-stekker)
3. HDD-type power connector
4. FDD-type power connector

De laatste 2 zijn bijkomstig in die zin dat het aangeraden wordt deze aan te sluiten indien je 2 videokaarten gebruikt. Maar het kan zeker geen kwaad om deze toch aan te sluiten indien je maar 1 videokaart hebt want misschien haal je er wel hogere/stabieler overclocks mee op zowel videokaart als moederbord :D

Het is trouwens niet zo erg dat het "maar" een 20-pins voeding is en dat je "maar" 3 voedingsaansluitingen gebruikt. Daardoor zal je je PC zeker niet naar de knoppen helpen. Ikzelf heb een half jaar zonder problemen een Zalman 400W gebruikt. Een kwaliteitsvoeding van "slechts" 400W is dus geen probleem al zou ik voor overclocken toch de raad van DFI opvolgen: minimum 480W. Maar ik zou in jouw geval zeker niet durven overclocken met een Q-Tec 400W!! Dit is dus inderdaad de beperkende factor van jouw overclock. Heb je al eens jouw spanningslijnen gemeten tijdens het overclocken en stressen??

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 03-08-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Neej nog niet :),

Maar modstream 520 watt is in bestelling ondertussen :).

Maar dat er een FDD achtige aansluiting was dat wist ik helemaal niet |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( (ja ik sla heel hard me hoofd tegen de muur :) )

Vinden we deze ongeveer 1cm onder de processor?, op dezelfde hoogte als het PCI-e X4 slot?

Heb me altijd afgevraagd waarvoor deze aansluiting nou was, maar nooit bedacht om uit te gaan zoeken wat er op moest |:( |:( |:( |:( |:(

Volgens everest blijven me voltlijnen aardig stabiel nog op 260HTT...

Hopelijk vrijdag of zaterdag toch me modstream maar binnen, geeft een stuk veiliger gevoel :)

[ Voor 17% gewijzigd door magiel op 04-08-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Epsilon

Laagvliegerke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:35:
Het stemt me hoopvol dat je voorbij de 2700 MHz geraakt bent. Aangezien ik ook een LBBLE van week 20 heb. Maar we weten ook al lang dat een zelfde stepping niet altijd een zelfde overclock betekend. Trouwens heb je als een geprobeerd op 1,55V want dat zou ik toch durven gebruiken 24/7.

@magiel:
Jelbo heeft gelijk hoor, er zijn 4 aansluitingen op het moederbord:
1. 24-pin ATX-stekker
2. 4-pin +12V-stekker (ook wel gekend als P4-stekker)
3. HDD-type power connector
4. FDD-type power connector

De laatste 2 zijn bijkomstig in die zin dat het aangeraden wordt deze aan te sluiten indien je 2 videokaarten gebruikt. Maar het kan zeker geen kwaad om deze toch aan te sluiten indien je maar 1 videokaart hebt want misschien haal je er wel hogere/stabieler overclocks mee op zowel videokaart als moederbord :D

Het is trouwens niet zo erg dat het "maar" een 20-pins voeding is en dat je "maar" 3 voedingsaansluitingen gebruikt. Daardoor zal je je PC zeker niet naar de knoppen helpen. Ikzelf heb een half jaar zonder problemen een Zalman 400W gebruikt. Een kwaliteitsvoeding van "slechts" 400W is dus geen probleem al zou ik voor overclocken toch de raad van DFI opvolgen: minimum 480W. Maar ik zou in jouw geval zeker niet durven overclocken met een Q-Tec 400W!! Dit is dus inderdaad de beperkende factor van jouw overclock. Heb je al eens jouw spanningslijnen gemeten tijdens het overclocken en stressen??
Volgens mij ben ik scheel maar ik kan hem niet vinden :D.

Ik draai overigens een 24pin voeding en de p4 + Molex connector zijn wel aangesloten dus het zal niet echt noodzakelijk zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Epsilon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:36:
[...]

Ik draai overigens een 24pin voeding en de p4 + Molex connector zijn wel aangesloten dus het zal niet echt noodzakelijk zijn :).
Net onder heatsink links onder de socket.

[ Voor 29% gewijzigd door Viss op 08-08-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Epsilon schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:36:

Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/7325/nf40715ck.th.jpg

En in de manual staan ze allemaal aangegeven

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/5171/nf40209tc.th.jpg:

Ik heb mijn 3000+ nu stabiel op 2700MHz. Er zouden misschien nog een paar meer megaherzen uitgeperst kunnen worden, maar 2,7 vind ik mooi genoeg :)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/4203/2700mhz8hg.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
jelbo schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Ik heb mijn 3000+ nu stabiel op 2700MHz. Er zouden misschien nog een paar meer megaherzen uitgeperst kunnen worden, maar 2,7 vind ik mooi genoeg :)

[afbeelding]
LoL volgens mijn CBI hebben wij EXACT dezelfde processor, zelfde nummertjes e.d.
Maar als ik op 2500mhz zit wil hij al 1.6vcore hebben :S, Zou dit door m`n 400watt Qtec komen en dat hij met de OCZ ModStream 520 wel op 1.5 op 2700 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

CBI zegt niets over die speciale stepping, batchnummers en zo. LBBLE 0520EPMW zijn de dingen waar het om gaat. En die kan je alleen direct van je CPU aflezen, dus niet digitaal helaas.

Maar het zou inderdaad aan je voeding kunnen liggen dat hij niet zover gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Mede tweakers, let toch erg goed op je voeding ! Het is echt een heel belangrijk en wezenlijk onderdeel van elk electronisch apparaat. In ons geval die beroemde, beruchte 4 aansluitingen op een DFI bord. Gebruik ze echt allemaal, ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Het bord werkt heus wel met 1 dikke aansluiting, maar al snel worden er koperbanen in het moederbord overbelast. Ze worden heet, krijgen meer weerstand etc. Hoe meer pluggen je gebruikt, deste beter en koeler je moederbord werkt. Er komt namelijk van 4 kanten spanning naar binnen. Sorry voor de "hartekreet"!

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mobo draait nu eindelijk stabiel (DFI Lanparty NF4 SLI-DR)

Alleen komt nu het volgende probleem om de hoek zetten, de installatie van Windows XP Pro SP2.

Bij het opstarten van de cd-rom blijft de installatie telkens of hangen bij Boot from CD of bij de hardware informatie wordt gecontroleerd.

Komt iemand dit probleem bekend voor ?
Ik heb exact het zelfde probleem hier, wanneer ik een setup van Windows XP wil uitvoeren blijft het proces hangen bij het bestand shell.dll.
Ik dacht in eerste instantie aan een kras op de cdrom, maar nu ik dit lees kan er een overeenkomst worden gezien...

Mag ik vragen bij wat bestand je setup blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

walstroom schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:21:
Mede tweakers, let toch erg goed op je voeding ! Het is echt een heel belangrijk en wezenlijk onderdeel van elk electronisch apparaat. In ons geval die beroemde, beruchte 4 aansluitingen op een DFI bord. Gebruik ze echt allemaal, ook al denk je dat je het niet nodig hebt. Het bord werkt heus wel met 1 dikke aansluiting, maar al snel worden er koperbanen in het moederbord overbelast. Ze worden heet, krijgen meer weerstand etc. Hoe meer pluggen je gebruikt, deste beter en koeler je moederbord werkt. Er komt namelijk van 4 kanten spanning naar binnen. Sorry voor de "hartekreet"!
Je hebt helemaal gelijk. Enorm veel problemen waarover ik op forums heb gelezen hadden uiteindelijk als oorzaak een slechte kwaliteit voeding, 20 pins voeding of niet alle power connectors aangesloten. Dus het kan een hele tijd goedgaan, maar je bent in wezen je moederbord langzaam aan het slopen. :>

Echt hoor, op dfi-street zag ik dagelijks van die mensen met problemen als "Mijn systeem werkte 2 maanden perfect, en vanmorgen POST'e hij niet meer en hoorde ik allerlei piepjes." "Wat voor voeding gebruik je? Heb je alle connectors aangesloten?" "Een 400 Watt 20 pins voeding, op 3 punten aangesloten." ;(

Officiële statement van DFI omtrent voedingen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

jelbo schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:14:
[...]

Dit is hem:

[afbeelding]

En in de manual staan ze allemaal aangegeven

[afbeelding]:

[afbeelding]
Geen wonder dat ik hem niet kon vinden, daar hangt mn cpu koeler overheen (XP120) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
LoL ja dan krijg je dat :P

Mijn CPU is nu met 1.36 Vcore trouwens 24/25 graden, kamertemp is dat ook ongeveer >:)
waterkoeling werkt dus ;) :D

Weet iemand hier toevallig welk WCchipsetkoelblok er op een Ultra-D past, zonder dat deze ruzie krijgt met de graka? Mijn huidige past niet :(

Of is er een manier om het onderste PCI-e slot te gebruiken om daar je videokaart in te doen?

[ Voor 50% gewijzigd door magiel op 05-08-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
Ik heb eindelijk mijn geheugen terug van RMA, en ik heb toch weer hetzelfde probleem als altijd. Ik denk dat het aan de geheugencontroller op de processor (Winchester) ligt, maargoed ik leg het toch even voor:
Boven de 250mhz HTT 1:1 werkt mijn computer niet. Ik heb het nu op 250 1:1 draaien met erg strakke timings. 260 1:1 werkt niet (nu komt hij niet eens tot "Verifying DMI Pool Data", vóór de RMA kwam ik nog wel eens in Windows met wat geklooi maar ook dat was niet Prime stabiel). Niet met hogere voltages, niet met lossere timings.
NIET 1:1 werkt het overigens wél, het geheugen kan hoger dan 250mhz stabiel memtesten, en de processor kan hoger dan 250mhz primen, maar als ze dus allebei hoog gaan, dan houdt het op wat mijn computer betreft.
Iemand een ander idee?

-edit-
Inbranden was de oplossing :)
Nu 260 1:1 @ 3,4v met zeer strakke timings

a64 tweaker
Afbeeldingslocatie: http://quantumkitten.com/260.png
everest
Afbeeldingslocatie: http://quantumkitten.com/2602.png

[ Voor 14% gewijzigd door DeadKennedy op 05-08-2005 20:58 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
magiel schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:36:
LoL ja dan krijg je dat :P

Mijn CPU is nu met 1.36 Vcore trouwens 24/25 graden, kamertemp is dat ook ongeveer >:)
waterkoeling werkt dus ;) :D

Weet iemand hier toevallig welk WCchipsetkoelblok er op een Ultra-D past, zonder dat deze ruzie krijgt met de graka? Mijn huidige past niet :(

Of is er een manier om het onderste PCI-e slot te gebruiken om daar je videokaart in te doen?
Ja dit doe ik ook, die hele rits jumpers onder je bovenste pci-e slot naar de andere positie zetten, en je videokaart in het onderste slot doen, kloar is magiel.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Weet iemand hier al een oplossing voor het cold boot probleem met hoge vdimm sticks?

Ik heb namelijk van Kadance074, zijn redlines ontvangen omdat hij het volgende probleem had;

De sticks runnen prima in memtest op 255 volt 3.45 volt.

Maar zodra de pc wordt uit gezet, en weer aan wordt gedaan is er geen boot , en wel mempiepjes.

Dit zou komen door het feit dat het DFI bord aan het begin van booten niet direct een vdim van 3.** volt geeft. Dit kunnen de redlines niet aan, waardoor er niet gepost kan worden :(
Mijn pc3200GH sticks (gskill winbond UTT) hebben (nog) geen last van cold boot problemen. Maar ik zie dat deze pas na lang gebruik komen. Bij kadance na een maand, bij andere al na 10 dagen.
Over dit probleem heb ik een interesante thread gevonden, maar helaas tot nu toe geen oplossing:

http://www.xtremesystems....ve/index.php/t-63715.html

Zijn er hier nog meer mensen met dit prob?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
En dat is dus met de laatste bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Alle biossen, 623 blijkt beste begin voltage te geven, maar nog steeds niet genoeg :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
In die link die je gegeven hebt, blijkt iemand goede resultaten te hebben met bios 702. Let wel, dit is een alpha-bios en mag je enkel gebruiken indien jouw CPU rev E is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

walstroom schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:21:
ik geloof hier dus niks van, de 2 extra power aansluiting zijn gemaakt voor SLI, als je dus 2 VGA kaarten heb, dan moet je deze zeker aansluiten. Dit is ook beschreven en ook bij andere merken moederborden hoef je deze dingen ook niet aan te sluiten en ik hoor toch nooit problemen.
mensen die problemen hebben, gebruiken een 20 pins voeding of ze gebruiken de 4volt lijn. Tja als je dan niet goed koelt dan gaat het mis ja. Ik gebruik de 2 extra power connectors niet, ik heb het geprobeerd, maar het bord is hierdoor zeker niet stabieler.
deze mobo heb ik dus al 3-4 maanden en tot nu toe geen problemen en ik verwacht ook geen problemen als ik de 2 extra power connectors niet gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
alvv schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

ik geloof hier dus niks van, de 2 extra power aansluiting zijn gemaakt voor SLI, als je dus 2 VGA kaarten heb, dan moet je deze zeker aansluiten. Dit is ook beschreven en ook bij andere merken moederborden hoef je deze dingen ook niet aan te sluiten en ik hoor toch nooit problemen.
mensen die problemen hebben, gebruiken een 20 pins voeding of ze gebruiken de 4volt lijn. Tja als je dan niet goed koelt dan gaat het mis ja. Ik gebruik de 2 extra power connectors niet, ik heb het geprobeerd, maar het bord is hierdoor zeker niet stabieler.
deze mobo heb ik dus al 3-4 maanden en tot nu toe geen problemen en ik verwacht ook geen problemen als ik de 2 extra power connectors niet gebruik
Idd, net zoiets als snelle bougie vonkjes, onzin dus.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Laagvliegerke schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 04:34:
In die link die je gegeven hebt, blijkt iemand goede resultaten te hebben met bios 702. Let wel, dit is een alpha-bios en mag je enkel gebruiken indien jouw CPU rev E is!!
702 wilde ook niet. Plus dat daar een heel raar probleem mee kwam met de nvidia lan. Bij aanmelden msn gaat netwerk plat.. ik krijg dan even geen ip meer van mn router.. duurt ongeveer een minuut.
Ik blijf in ieder geval bij tccd's, mushkin redline te koop ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een DFI Lanparty NF4 SLi-DR

ik heb een probleem met welke cpu cooler ik moet halen,want ik heb de 2 x 512 ddrram set van corsair (XMS Xpert XL 2-2-2-5 met de led displays)

ik wil de led displays graag goed zichtbaar en afleesbaar houden. Welke cpu cooler zouden jullie me adviseren of is er iemand die deze setup ook heeft ?

plz help me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Waterkoeling? :P
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1202&articID=301

Ik zou het zo niet direct weten. Zalman 7700 zeker niet, Thermalright XP-120 ook niet...

Wens je te overclocken? Want dan is een zeer goede koeler natuurlijk wel nodig.
Misschien eens deze artikels bekijken:
nieuws: Diverse cpu-koelers met heatpipes getest
nieuws: Kwartet Athlon 64-koelers vergeleken
nieuws: AMD Athlon 64-koelers vergeleken

[ Voor 36% gewijzigd door D-Three op 06-08-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ben weer aan het oc'en geslagen. Eerst de max van mijn geheugen bepaald en tot een droevige 227 HTT gekomen :( Toen besloten eens de Papst die ik nog had liggen schuin bij het geheugen te monteren, airduct erbij gemaakt van een stuk plastic van een CD hoesje.

En toen kwam ik al tot betere prestaties. Ben nu nog aan het memtesten, iig is de 230 HTT die eerder mislukte op elk voltage al behaald :D Dus het heeft wel wat effect ;)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:15:
Hoi ik heb een DFI Lanparty NF4 SLi-DR

ik heb een probleem met welke cpu cooler ik moet halen,want ik heb de 2 x 512 ddrram set van corsair (XMS Xpert XL 2-2-2-5 met de led displays)

ik wil de led displays graag goed zichtbaar en afleesbaar houden. Welke cpu cooler zouden jullie me adviseren of is er iemand die deze setup ook heeft ?

plz help me
Arctic Cooling Freezer 64?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:35:

Ik zou het zo niet direct weten. Zalman 7700 zeker niet, Thermalright XP-120 ook niet...

`

XP120 past anders prima hier met heatspreader. _/-\o_ kan hem er zelfs uithalen met de sink erop.

Edit: foutje niet goed gelezen. Die passen idd niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja maar hij wil de displays kunnen zien plus dat die geheugens ook veel hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Werken die dividers eigenlijk wel goed?
core speed: 2640 MHz
multiplier: 11
HTT: 240 MHz
In de bios heb ik de divider 9/10 ingesteld. Als ik het goed heb, moet dat dan toch 240 * 9/10 = 216 MHz? Volgens CPU-z is het echter 203 MHz of CPU/13. Hoe komen ze daar bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

De dividers worden benaderd, maar zijn gene echte dividers. De uiteindelijke CPU frequentie is een veelvoud van de mem frequentie. Dus altijd XXX * XX. Dus het klopt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb sinds pas eindelijk - na een probleem met mijn PCI-e bus, wat een maand kostte om te RMA'en - mijn DFI Lanparty NF4 Ultra-D draaiende. Voor volledige specs zie mijn signature.

Ik heb nu echter gigantische problemen met mijn 2 Maxtor SATA schijven: Een MaxLine III 300GB 16mb, en een DiamondMax 10 200GB 8mb.
Met name de MaxLine III geeft in combinatie met dit moederbord problemen. In eerste instantie wilde het mobo de schijf helemaal niet detecteren. Mobo hing dan in de POST op de SATA drive detectie. Pas na een CMOS reset ging dit "goed". Echter als het systeem enkele uren heeft uit gestaan vereist het _weer_ een CMOS reset voordat de schijf word herkend.
De DiamondMax 10 schijf wordt altijd gedetecteerd, maar alleen als die als single drive op de SATA bus is aangesloten. Zodra de Maxline III word bijgeschakeld word geen van beide schijven meer gedetecteerd en hangt het mobo op de SATA drive detectie.

Ik heb ondertussen al gelezen over problemen met de nForce4 chipset en DiamondMax10 schijven. De Maxline III is afgeleid van de Diamondmax 10 dus dat er problemen zijn verbaast me niet. Wat ik echter niet snap is dat de schijf na een CMOS reset wel word gedetecteerd, na een reboot ook, maar na uitzetten van de PC en opnieuw opstarten (koude start) niet meer.
Verder nog een bijkomend probleem: ik word in Windows te pas en te onpas getracteerd op een BSOD met reboot (voordat ik de melding kan bekijken). <edit>ligt niet aan overklok... zojuist een BSOD-reboot gehad met systeem @ default... terwijl ik even weg was en het systeem dus idle was</edit>
Bij gebruik van internet en/of opzetten MP3 tje wil het systeem soms gewoon spontaan met een BSOD eruit klappen... zou dus ook die schijf kunnen zijn :/

Naast bovenstaand werkt ook mijn (USB) Logitech Cordless Desktop MX op dit mobo niet in dos. DOS keyboardsupport moet in de bios zelfs uit staan omdat het setje anders in Windos niet eens werkt. In dos doet het 't sowieso niet... ongeacht de bios-setting. Lampjes gaan ook niet branden, totdat Windows opgestart is.

Ik heb deze schijven en dit cordless desktopsetje ook samen gebruikt in combinatie met een MSI K8N Neo2 Platinum (nForce3 Ultra) en het enige probleem wat ik daarbij had was dat die na een "warme" reboot niet door de schijfdetectie heen kwam (bij uit/aanzetten nooit problemen).
Ik las iets over een firmware update voor de DM10, maar niet voor de MaxLine III... en HDD flashen word - naast het risico - een probleem, want ik heb hier alleen maar NF2, NF3 en NF4 mobo's (waarvan 2 met een Silicon Image SATA controller die flashen ook niet ondersteund geloof ik).
Het nieuwste officieele DFI bios zit al geflashed op het mobo...

Iemand verdere suggesties? Ik heb begrepen dat Asus dit op zijn NF4 mobo's ook heeft opgelost met een bios update... Een DFI beta bios misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 08-08-2005 14:42 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Heb de laatste officieele bios (23-6) er weer eens overheen geflashed, en nu doet bijna alles het plotseling "goed". Keyboard/dos probleem is verdwenen en beide schijven worden gedetecteerd.

Echter had net weer een "random reset" :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Ik heb m`n OCZ Modstream 520 watt binnen :D

maar ik zit nu op een HTT van 245, en pifast doet er 60.15 seconde over.

Echter met m`n Qtec voeding deed pifast er bij een HTT van 245 "slechts" 55.45 seconden over.

Hoe kan dit ?

//edit ik weet het al, blijkbaar heeft je geheugensnelheid ook te maken met pifast, deze had ik op 2:1 ingesteld, die draait dus nu op 125 (HTT250). zometeen dit ff aanpassen en weer op 1:1 zetten :)

[ Voor 32% gewijzigd door magiel op 09-08-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:03
OOPS dubbelpost...deze mag weg worden gehaald

[ Voor 93% gewijzigd door Who Am I? op 10-08-2005 08:30 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Laagvliegerke schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:35:

Zalman 7700 Zit er hier gwoon op hoor:D Je moet alleen geen geheugenmodules met LED's gebruiken. En de kan het bovenste PCI-E slot neit gebruiken...de 4x geloof ik. Maar hier koelt ie als een gek!! Onder de 30C! (AMD Athlon 64 3500+ @ 2400MHz)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja, dat weet ik ook want ik heb ook een 7700 :P Maar hij heeft geheugen met een LED-display dus kan hij de 7700 zeker niet gebruiken.
FirefoxAG schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:55:
Heb de laatste officieele bios (23-6) er weer eens overheen geflashed, en nu doet bijna alles het plotseling "goed". Keyboard/dos probleem is verdwenen en beide schijven worden gedetecteerd.

Echter had net weer een "random reset" :/
Misschien kan je eens dit topic doorlezen: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=9496

[ Voor 63% gewijzigd door D-Three op 10-08-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:35
Maandag heeft mijn mobo geurtjes gegeven alhoewel ik er niet om gevraagt had. Met andere woorden is mijn mobo doorgebrand.
Mijn specs:

Amd 3500+ venice 2,2ghz @ 2,4ghz
Mushkin Redline 2*512 @3,3 Volt (actieve gekoeld)
Geforce GT 6600 pci-ex
Dfi Lanparty Sli-d
Bios 6.23-2 (geoptimaliseerd voor UTT en BH/CH)
Tagan TG480-U01 PSU

Na lang tweaken en instellen begon me systeem eindelijk redelijk stabiel te lopen, mijn geheugen werkte allereerst niet met de instellingen. Na mijn spanning steed hoger te zetten kon hij bijna steeds beter lopen met de instellingen 2-2-2-6 wat dit geheugen makkelijk aan moet kunnen.
Maandag heb ik de spanning wat opgevoerd omdat ik bij memtest na 4 min nog steeds errors kreeg, Hierbij heb ik de dodelijke dram 4v select jumper gebruikt waarmee ik de spanning na een reboot zoals in de handbeschrijving staat tot 3,3 volt kon opschroeven. Ik startte memtest en bij de 7 min had ik nog steeds geen error ik dacht mooi zo eindelijk loop het een stuk beter. Na een 30 min, valt mijn computer uit en begint het enorm te stinken naar een doorgefikte IC luchtje en ja hoor ik zag het al, het onderstaande IC was doorgebrand.
Wat ik me echter afvraag is waarom? In de inleiding van dit topic staat dit ic helemaal niet aangegeven als gevaarlijk ic (wat extra koeling nodig heeft). Kan iemand mij vertellen wat ik fout deed, zodat het bij mijn volgende moederbord niet weer gebeurd.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mdewinne/Forum/dfi_nf4_doorgebrand.jpg.

[update]Voeding toegevoegd[/update]

[ Voor 6% gewijzigd door Moffin op 10-08-2005 19:40 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat voor voeding gebruik je????

Edit: Is deze 24 pins???? en was alles goed aangesloten?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Ja 24 pins en alles is goed aangesloten, de basic dingen mag je overslaan, want dat is het probleem niet iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjmeut
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 06:43
Heb je de 4V jumper op de juiste manier gebruikt? Er zijn namelijk meer foute dan goede manieren om dit te doen.

Ik heb zelf net trouwens even (met de vinger) gevoeld en de ic waar je het over hebt wordt hier nauwelijks warm. Dit terwijl mijn systeem toch aardig belast is. Op dit moment draait het hier op 2745Mhz (305 x 9) met de 4V jumper in gebruik.

| Specs | Opteron 165@2.9GHz | DFI SLI-D | 2x1GB OCZ Performance | Asus 8800 GTS 640MB | Corsair 620W | X-Fi XtremeMusic | Dell 2007WFP |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Pech/slecht bord is natuurlijk ook optie. Heb nog niet eerder iets vergelijkbaars gelezen over die plek op moederbord, ongeacht gebruikt van 5+ rail voor vdimm.

[ Voor 11% gewijzigd door Viss op 10-08-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Moffin schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:34:
Maandag heb ik de spanning wat opgevoerd omdat ik bij memtest na 4 min nog steeds errors kreeg, Hierbij heb ik de dodelijke dram 4v select jumper gebruikt waarmee ik de spanning na een reboot zoals in de handbeschrijving staat tot 3,3 volt kon opschroeven.
8)7 :X

Wat al zoveel keer genoemd is, als je maar 3,3Volt gebruikt op de 4 Volt lijn dan belast je je mosfet's te zwaar. Waardoor in jouw geval een waarschijnlijk al wat slechtere kwaliteit mosfet is door gebrandt.

[Updated spec's]

• magiel
"4.0 - 3.3 = 0.7v" wat je over hebt.
"4.0 - 3.7 = 0.3v" wat je over hebt.
Logisch :+

Maar met de 4.0v jumper in gebruik, geldt hoe meer volt je over hebt, hoe warmer je mosfets/geheugen word. De volts die niet in gebruik zijn worden direct in warmte om gezet. De volts die wel in wel in gebruik zijn, creeren een stuk minder hitte.

Komt er dus op neer dat je beter 3.7vdimm kan doen dan 3.3vdimm als je de 4.0jumper om hebt gezet.

heeft te maken met opgenomen vermogen e.d. Laatste keer dat ik goede les natuurkunde op vmbo niveau, had is echter al 1,5 jaar geleden. dus verbeter mij als ik het fout heb :),

• KingNothing
  • Laatst online: 30-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:38:
En wat voor voeding gebruik je????

Edit: Is deze 24 pins???? en was alles goed aangesloten?
Ik heb nog een 'oud' model (non 24 pins) voeding en ik gebruik de 4V lijn(3.5V op het geheugen). Geen enkel probleem draait prima...

Die-hard Brexiteer

• Viss
magiel schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:51:
"4.0 - 3.3 = 0.7v" wat je over hebt.
"4.0 - 3.7 = 0.3v" wat je over hebt.
Logisch :+

Maar met de 4.0v jumper in gebruik, geldt hoe meer volt je over hebt, hoe warmer je mosfets/geheugen word. De volts die niet in gebruik zijn worden direct in warmte om gezet. De volts die wel in wel in gebruik zijn, creeren een stuk minder hitte.

Komt er dus op neer dat je beter 3.7vdimm kan doen dan 3.3vdimm als je de 4.0jumper om hebt gezet.

heeft te maken met opgenomen vermogen e.d. Laatste keer dat ik goede les natuurkunde op vmbo niveau, had is echter al 1,5 jaar geleden. dus verbeter mij als ik het fout heb :),
4v optie, 5+ volt rail. "Over" = dus 1,7/1,3 in je voorbeeld.

• magiel
Viss schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 09:14:
[...]

4v optie, 5+ volt rail. "Over" = dus 1,7/1,3 in je voorbeeld.
Owja, zo was het idd :). bedankt ;)
maar m`n opzet was wel goed :)

• DeadKennedy
Moffin, heb je wel PRECIES de handleiding gevolgd bij het omzetten van het 4v jumperblok?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Hallo

Ik heb een probleempje met mijn nf4 dli-d
Het zit als volgt, ik wilde er 2 latten twinmoss bh5 speedpremium pc3500 insteken, maar als ik er 1 lat insteek weigert de pc te booten. Ik hoor steeds de "dram error occured" beepjes, maar booten wil hij niet.
Kan dit zijn dat mijn bios nog geen bh5 ondersteunt en ik deze bios moet updaten? Omdat ik al gelezen heb dat sommige biossen nog geen bh5 ondersteunen

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Hoi ik wil graag mijn gekregen 3200+ venice overklokken naar 2,5 ghz.
Volgens mij is dit het perfecte moederbord daarvoor (DFI lanparty nf 4 ultra-D).
Nu wil ik alleen weten heeft iemand ervaring met goed pc4000 geheugen?

Dit wil ik krijgen;
Htt; 250 mhz
Ht mp; 4 => 1000 mhz
Geheugen; 250 Mhz
Mp; 10x => 2,5 ghz

Dus geheugen dat zonder gekloot makkelijk op 250 mhz kan draaien.

Bij voorbaat dank

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:52:
Hallo

Het zit als volgt, ik wilde er 2 latten twinmoss bh5 speedpremium pc3500 insteken, maar als ik er 1 lat insteek weigert de pc te booten. Ik hoor steeds de "dram error occured" beepjes, maar booten wil hij niet.
Kan dit zijn dat mijn bios nog geen bh5 ondersteunt en ik deze bios moet updaten? Omdat ik al gelezen heb dat sommige biossen nog geen bh5 ondersteunen
Druk je ze wel in de goede banken?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Moffin
Kijk dat is mooi om te weten, dan zet ik mijn geheugen volgende keer gelijk op 3,5 volt, wat mijn mushkins makkelijk aan kunnen.

Ja ik heb precies de handleiding gelezen, dus dat kan het probleem niet zijn, had ik overigens van de dfi site gedownload. Dat de mosfets te zwaar worden belast, dat is eigenlijk logisch maar de mosfets zouden het wel aan moeten kunnen toch? Of vervalt nu de garantie? En als ik een volgende board heb, dan wil je dus zeggen dat ik eigenlijk beter niet de 3,3 volt kan gebruiken maar de 3,5 v instelling.
KingNothing schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 07:12:
[...]
Ik heb nog een 'oud' model (non 24 pins) voeding en ik gebruik de 4V lijn(3.5V op het geheugen). Geen enkel probleem draait prima...
Moet ik het anders eens proberen bij mijn volgende mobo zonder de extra 4 pins?

[ Voor 25% gewijzigd door Moffin op 11-08-2005 18:38 ]

Verwijderd

DaWaN schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:27:
[...]

Druk je ze wel in de goede banken?
Ja, ik steek ze in de gele, maar met beide latjes in zeggen die diagnostic leds zelf dat ram niet aangesloten is
1 latje lukt, mara wil enkel niet bootten
Latjes draaiden op een asus bordje, en moederbordje is een dag oud, echt raar

• DeadKennedy
batman73 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:05:
Volgens mij is dit het perfecte moederbord daarvoor (DFI lanparty nf 4 ultra-D).

Dit wil ik krijgen;
Htt; 250 mhz
Ht mp; 4 => 1000 mhz
Geheugen; 250 Mhz
Mp; 10x => 2,5 ghz

Bij voorbaat dank
Mushkin Redline PC4000, wat ik heb, draait gegarandeerd op 250mhz cas 2-2-2.

WEBN & chill (@IBKR)

• Moffin
Met welke spanning draai je dan op je geheugen deadkennedy, want ik kreeg het echt niet stabiel pas bij 3,3 volt.

• J-air
en waar koop je dit geheugen Dead kennedy?

Mushkin Redline PC4000

Hooplijk niet te duur >:)

• Moffin
Ik heb er 195 voor betaald 2de hands, weet niet wat die modules nu kosten tegenwoordig.

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
Mushkin RedLine bij Icomputers of Bytes@Work 245 Euro
OCZ VX4000 - Pricewatch link 265 Euro
GeiL ONE PC4000 overclocking-ram.de 205 Euro

Meer informatie in het [OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2 topic.

[ Voor 18% gewijzigd door Gaming247 op 11-08-2005 19:07 ]

[Updated spec's]

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

Ik heb een DFI Lanparty NF4 SLI-DR
Western Digital 74GB (WD740GD, 10000RPM, 8MB, SATA)
Hitachi 250GB (Deskstar 7K250, 7200RPM, 8MB, SATA)

de laast genoemde is 250GB maar in windows zegt ie 127 GB! er is geen partitie aangebracht!
Is dit een simple jumpertje wat om moet?

Ik heb me door de verkoper laten vertellen dat de WD op master staad en de Hitachi op slave?
en dat ik maar ff een jumpertje moet omzetten!

Ik weet hier geen ene mallemoer over maar heb ook geen zin om met een kast van veelste veel 50 km te moeten sjouwen!

Wie kan mij helpen?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Verwijderd

heb je sp1 of sp2 geinstalleerd staan?

Verwijderd

Hier op mijn DFI nforce4 UT, 3200winchester @2350
FSB 235
LDTx4.0
CPU VID 1.43
Dram 3.00
watergekoeld door een tt bw setje.
Heb ik een gloeiend hete NB chipset.mbm geeft een temperatuur aan van 53 graden, die baart me wat zorgen en ben eens benieuwd hoe jullie het op hebben gelost..

• darkphoenix
  • Laatst online: 10:50

darkphoenix

Chikara

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:23:
heb je sp1 of sp2 geinstalleerd staan?
sp2!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Moffin
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:11:
Hier op mijn DFI nforce4 UT, 3200winchester @2350
FSB 235
LDTx4.0
CPU VID 1.43
Dram 3.00
watergekoeld door een tt bw setje.
Heb ik een gloeiend hete NB chipset.mbm geeft een temperatuur aan van 53 graden, die baart me wat zorgen en ben eens benieuwd hoe jullie het op hebben gelost..
Ik had me chipset gekoeld met de Zalman ZM-NB47J (Pricewatch) :
Ik moet wel het een en ander zagen in mijn nb cooler maar met een fan op low rpm was hij nog lager dan mijn standaart chipset. 33-42 graden.

[ Voor 47% gewijzigd door Moffin op 11-08-2005 20:37 ]

• D-Three
Gaming247 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 22:27:
[...]

8)7 :X

Wat al zoveel keer genoemd is, als je maar 3,3Volt gebruikt op de 4 Volt lijn dan belast je je mosfet's te zwaar. Waardoor in jouw geval een waarschijnlijk al wat slechtere kwaliteit mosfet is door gebrandt.
Inderdaad maar die mosfets moeten het toch wel langer dan een half uur kunnen vol houden. Het is wel zo dat hun levensduur ferm naar beneden gaat.
@ Moffin: Je hebt het geheugen en het power-circuit voor het geheugen toch gekoeld hé? Het geheugen is toch niet gesneuveld?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:52:
Hallo

Ondersteuning voor BH-5 is geen probleem. Ik heb CH-5 en toen ik eens probeerde te booten met 1 latje lukte het ook niet. Verder heb ik er niet op gezocht aangezien 2 latten totaal geen probleem is. Proberen dus :) Desnoods ook eens in een ander slot proberen.
batman73 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:05:

Dit wil ik krijgen;
Htt; 250 mhz
Ht mp; 4 => 1000 mhz
Geheugen; 250 Mhz
Mp; 10x => 2,5 ghz

Bij voorbaat dank
Gewoon PC-4000 kopen van een bekend merk. Dan ben je redelijk zeker ;)

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 11-08-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Moffin schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:45:
Met welke spanning draai je dan op je geheugen deadkennedy, want ik kreeg het echt niet stabiel pas bij 3,3 volt.
3,48 volt, 260mhz, allerstrakste timings.
BH/CH/UTT geheugen doet het pas fatsoenlijk vanaf 3,3v.

Ik heb het bij icomputers gekocht, 250 euro ongeveer toentertijd. (zie pricewatch linkjes in reactie hier boven). Volgens mij is dat GEIL ONE geheugen ook goed, ongeveer van hetzelfde laken een pak voor zover ik kan zien.

@Decoz:
probeer dit eens:
1 reepje in de bovenste slot doen, verder niks
booten, 6.23-2 bios er op flashen
uitzetten
tweede reepje in het andere gele slot
booten

[ Voor 14% gewijzigd door DeadKennedy op 12-08-2005 00:55 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
[quote]Laagvliegerke schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 22:31:
[...]

Inderdaad maar die mosfets moeten het toch wel langer dan een half uur kunnen vol houden. Het is wel zo dat hun levensduur ferm naar beneden gaat.
@ Moffin: Je hebt het geheugen en het power-circuit voor het geheugen toch gekoeld hé? Het geheugen is toch niet gesneuveld?

Ja ik heb het geheugen gekoeld op low rpm zoals staat omschreven dat mijn geheugen aan koeling nodig heeft, gelukkig is mijn geheugen niet gesneuveld, ik hoop iig dat mijn processor nog werkt.

Mijn power circuit van mijn geheugen gekoeld? Volgens mij heb ik dat niet in de handleiding zien staan, heb je het dan over de mosfets zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt bedoeld met utt etc?
Is dat de geheugen reepjes of wat snap het niet helemaal ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
dat zijn de chipsoorten die op geheugen zitten. Hiervan zijn er heel heel erg veel, maar die gene die hier genoemd worden zijn het beste.
Zelf heb ik BH-5 op OCZ VX PC4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik dat ergens zien dan? Op het geheugen zelf of?
Heb namelijk 2 kingston hyperX modules geen idee welke chip erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
Ik zie in de main topic koeling staan, nu staan er allemaal pijlen bij. Ik weet dat die delen redelijk warm kunnen worden.

Zijn hier oplossingen voor?
ik dacht zelf misschien aan kleine ram heatsinkjes die daar waarschijnlijk wel oppassen.
Is dat mogelijk of moet ik het doen met een goede Case Flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Zowizo word iets al beter gekoelt als je het koeloppervlakte vergroot. (dus door er een heatsinkje op te zetten).

en een airflow word met overclocken zowizo al aangeraden dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

achter op het boardje zit een s/pdif aansluiting (geel, lijkt op tv out), kan dit fungeren als tv out? Want dan zou ik er graag mijn ps one scherm aanhangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ergens kan ik zien welk geheugen ik gebruik?
Op de Kingston site kan ik niks vinden, heb kingston hyperX geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:37:
achter op het boardje zit een s/pdif aansluiting (geel, lijkt op tv out), kan dit fungeren als tv out? Want dan zou ik er graag mijn ps one scherm aanhangen >:)
Natuurlijk niet

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Nee dit werkt inderdaad niet als beeldschermuitgang, er zit toch geen grafische chip op het mobo?
offtopic:
dit zou wel stoer zijn:P

Maar iemand die weet waar deze uitgang wel voor is?
Hij lijkt wel heel erg op een beelduitgang ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
magiel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:00:
Nee dit werkt inderdaad niet als beeldschermuitgang, er zit toch geen grafische chip op het mobo?
offtopic:

Nouwe....heel makkelijk....de rooie tulp is s/pdif-IN en de gele is s/pdif-UIT.
s/pdif= sony/philips digital interface, gebruik je om de onboard geluids chip digitaal aan te sluiten op een externe versterker.
Helaas zijn deze niet optisch, alhoewel de SLI-DR versie via de X-Bracket wel een optische aansluiting heeft. Helaas heb ik mijn onboard geluidschip opgeblazen op de een of andere manier waardoor ik genoodzaakt was een Audigy 2 *noggiets* aan te schaffen :X

[ Voor 19% gewijzigd door Who Am I? op 14-08-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Even kort vragje....was er nou wel of geen ruimte op dit mobo om de graka's uit te rusten met een Zalman VF700-Cu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Dat hing er geloof ik vanaf of je SLI gebruikte ofniet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:14:
Waar ergens kan ik zien welk geheugen ik gebruik?
Op de Kingston site kan ik niks vinden, heb kingston hyperX geheugen.
Dit kun je zien door middel van CPU-Z, of gewoon door middel van je kast losschroeven en kijken wat er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Moffin schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:10:
Ja ik heb het geheugen gekoeld op low rpm zoals staat omschreven dat mijn geheugen aan koeling nodig heeft, gelukkig is mijn geheugen niet gesneuveld, ik hoop iig dat mijn processor nog werkt.

Mijn power circuit van mijn geheugen gekoeld? Volgens mij heb ik dat niet in de handleiding zien staan, heb je het dan over de mosfets zelf?
Die koelblok rechts boven: http://www.bigbruin.com/r...imageview.php?file=15.jpg
Daar kan het erg heet worden, vooral als de 4V-jumper gebruikt wordt.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:23:
Wat wordt bedoeld met utt etc?
Is dat de geheugen reepjes of wat snap het niet helemaal ;)?
[rml][ OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2[/rml]
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:09:
Kan ik dat ergens zien dan? Op het geheugen zelf of?
Heb namelijk 2 kingston hyperX modules geen idee welke chip erop zit.
Kijken naar de chips op de modules of op http://www.techpowerup.com/memdb/
magiel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:00:
offtopic:

Handleiding? :P ;)
Who Am I? schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 09:11:
Even kort vragje....was er nou wel of geen ruimte op dit mobo om de graka's uit te rusten met een Zalman VF700-Cu?
Dat is normaalgezien mogelijk maar met SLi is het heel erg krap zoals bij de meeste SLi-borden. Zie bijvoorbeeld de Gigabyte K8NXP-SLI:
Afbeeldingslocatie: http://www.insanetek.com/reviews/cooling/Zalman%20VF700-AlCu%20VGA%20Cooler/images/DSCN9374.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.insanetek.com/reviews/cooling/Zalman%20VF700-AlCu%20VGA%20Cooler/images/DSCN9375.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 16-08-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Dan lijkt mij dat het bij alle SLI borden krap is, het ruimte verschil tussen de PCI-e sloten moet altijd hetzelfde zijn, anders past de SLI brug niet toch?
offtopic:
naar mijn weten is deze niet in lengte verstelbaar

verder als je je PCI-e snelheid gaat verhogen (standaard 100Mhz) dan krijg je meer bandbreedte tot je beschikking neem ik aan. Wat voor nut heeft dit? PCI-e is al overkill aan bandbreedte op vrijwel alle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
magiel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:39:
Dan lijkt mij dat het bij alle SLI borden krap is, het ruimte verschil tussen de PCI-e sloten moet altijd hetzelfde zijn, anders past de SLI brug niet toch?
offtopic:
naar mijn weten is deze niet in lengte verstelbaar
Afstand tussen de PCI-e sloten verschilt nogal per fabrikant. Kijk maar naar ASUS die hebben zelfs nog 2 PCI-e sloten tussen de PCI-e16x sloten zitten. Bij andere moederborden zitten ze weer dichter bij elkaar. Verschilt dus per fabrikant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Maar bij de asus moederborden word dus een ander formaat SLIbrug geleverd dan bij bijv. MSI borden,
anders lijkt mij het afstandsverschil niet mogelijk

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Na een succesvolle OC van 'n dual Celeron (BP6... *zucht* waar is de tijd) en een watergekoelde P4, is dit m'n 1e AMD64 project. Is het niet aan te raden om met mijn setup (DFI nf4 Ultra-D, 3500+ E6, OCZ PC4000 VX) een BIOS van dfi-bios.tk te gebruiken nl. deze: 7.02-2 (BH-5,UTT)?

Iemand ervaring mee?

• magiel
:),

heb je eigelijk wel eens de laatste officiele bios gebruikt?

• Huigie
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:41:
Na een succesvolle OC van 'n dual Celeron (BP6... *zucht* waar is de tijd) en een watergekoelde P4, is dit m'n 1e AMD64 project. Is het niet aan te raden om met mijn setup (DFI nf4 Ultra-D, 3500+ E6, OCZ PC4000 VX) een BIOS van dfi-bios.tk te gebruiken nl. deze: 7.02-2 (BH-5,UTT)?

Iemand ervaring mee?
Gebruik de 704-2BT bios.

Specs

• D-Three
Deze kende ik niet. Bedankt voor de link, Huigie!
Heeft deze ook last van de Vcore-bug??
Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:41:

Iemand ervaring mee?
De laatste officiele BIOS is de 623-3. Die doet het zeker niet slecht maar met jouw geheugen zou de 623-2 beter moeten zijn. De 704 blijkt het bij sommigen beter te doen maar kan je niet terug vinden op dfi-bios.tk omdat deze een bug bevat die jouw CPU om zeep kan helpen bij een bepaalde Vcore-instelling. Daarover kan je wel meer info terugvinden in dit topic. De 702 is een variant op de 623 en bied meer dividers maar mag je enkel gebruiken in samenwerking met een rev E CPU. Dus kort gezegd; de 702-2 is zeker niet af te raden voor jouw opstelling ;)

• Huigie
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Laagvliegerke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:50:
Deze kende ik niet. Bedankt voor de link, Huigie!
Heeft deze ook last van de Vcore-bug??

De 704 blijkt het bij sommigen beter te doen maar kan je niet terug vinden op dfi-bios.tk omdat deze een bug bevat die jouw CPU om zeep kan helpen bij een bepaalde Vcore-instelling.
Yw, geen Vcore bug, alles boven de 113% is uit de bios gemod dus de 704-2BT is safe voor iedereen.

Specs

• sapphire
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

IEmand een ideetje wat er beter gaat werken op een DFI Ultra-D
Een XP-120 emt een leuke fan erop of een Zalman 7700CU.
K mag namelijk voor iemand een high-end koeler gaan uitzoeken om een Vennie 3000+ mee te koelen met een lichte OC ( ding gaat 2,5 ghz lopen :)). Dat ze beide goed koelen daar was ik al achter, maar welke is de stilste en koelt het best. (ik weet dat het bij de XP-120 aan de fan ligt maar toch).
Iemand een tip/hint ?
Pffff, lastig zeg lucht koeling :P

edit: oeh! zo'n coolermaster hyper dinges ziet er ook leuk uit.
ow en budget is redelijk hoog dus qua prijs maakt beide neit uit.

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 18-08-2005 21:56 ]

Gabriël AM5

• magiel
Ik zou de Xp120 nemen met een papst dingetje erop.
De zalman maakt op 12v meer geluid dan je eigelijk wil, naar mijn ervaring, en een goeie stille papst fan doet dat niet :)

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Hier heb je een leuk rijtje: http://www.hartware.de/review_416_7.html

Ik heb zelf een CM Hyper 6+ besteld omdat je hem zo mooi naar achteren kunt richten waardoor de warme lucht gelijk de kast uit gaat.
De XP-120 blaast even goed alles de kast weer in.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
welke bios is het beste voor een DFI nF4 Ultra icm met GSkill 2x 512MB 4400LE? Heb even op dfi-bios.tk gekeken, en mij leek 6.18-3 wel een goeie. Is dat de beste voor TCCD mem?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Laagvliegerke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:50:
De 702 is een variant op de 623 en bied meer dividers maar mag je enkel gebruiken in samenwerking met een rev E CPU. Dus kort gezegd; de 702-2 is zeker niet af te raden voor jouw opstelling ;)
Werkt die 702-2 alleen met E stepping omdat die een lichtjes gewijzigde geheugencontroller hebben tov de vorige? Als 'n paar extra dividers "alles" is wat je meer krijgt dan de 623 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel erg rustig met de nieuwe biosjes de laatste tijd, ik heb 623-2 weer lekker ingeruild voor de 704-2 met de voltage bug (123%+), die loopt een stuk lekkerder hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Weer even eenv raag, zij er mensen die een X800 kaart (of andere) gebruiken emt een Arctic Silencer erop? Lukt dat een beetje, of komt de koeler net aan niet op de stock chipsetkoeler zoals te verwachten ?
Ik kan hier namelijk niets over vinden :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
sapphire schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:55:
IEmand een ideetje wat er beter gaat werken op een DFI Ultra-D
Een XP-120 emt een leuke fan erop of een Zalman 7700CU.
K mag namelijk voor iemand een high-end koeler gaan uitzoeken om een Vennie 3000+ mee te koelen met een lichte OC ( ding gaat 2,5 ghz lopen :)). Dat ze beide goed koelen daar was ik al achter, maar welke is de stilste en koelt het best. (ik weet dat het bij de XP-120 aan de fan ligt maar toch).
Iemand een tip/hint ?
Pffff, lastig zeg lucht koeling :P

edit: oeh! zo'n coolermaster hyper dinges ziet er ook leuk uit.
ow en budget is redelijk hoog dus qua prijs maakt beide neit uit.
Het maakt niet echt uit, denk ik. De fan wordt toch automatisch geregeld door het moederbord. :) Let wel, dit is blijkbaar enkel zo bij de LanParty-serie, de nF4-DAGF (Infinity-serie) doet dit niet. Als ik een koper hebt voor mijn 7700Cu, denk ik dat ik misschien een Zalman CNPS9500 ga kopen. Alhoewel ik nog twijfel aangezien een 7700 ook de componenten op het moederbord mee koelt.
Wat wel grappig is, ik heb sinds kort Cool'n'Quiet geïnstalleerd en ik zie mijn 7700Cu steeds stil vallen om na enkele seconden terug te beginnen draaien en dan terug stil te vallen :P Zou ik de CPU niet passief kunnen koelen? :D
Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:42:
[...]

Werkt die 702-2 alleen met E stepping omdat die een lichtjes gewijzigde geheugencontroller hebben tov de vorige? Als 'n paar extra dividers "alles" is wat je meer krijgt dan de 623 :?
Geen idee.
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:53:
Het is wel erg rustig met de nieuwe biosjes de laatste tijd, ik heb 623-2 weer lekker ingeruild voor de 704-2 met de voltage bug (123%+), die loopt een stuk lekkerder hierzo.
Ik denk dat ik eens deze BIOS ga proberen. Blijkbaar vallen er redelijk goede resultaten mee te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

je fan door eht moederbord laten regelen, LOL, nou liever niet dan gooi ik en lekker aan me fancontroller ;).
En laagvliegerke toch, je zou moeten weten dat ik een Ultra-D heb, ik post hier toch al sinds het bord in NL uitkwam :P

Gabriël AM5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.