[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.713 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:47:
Hmm, ik ben genaaid.

Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.

Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.

Wie kan me helpen? Ik weet het echt niet meer, is dit een mobo probleem?

System specs in mn sig.

/me heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig :( :(
Ik heb helaas het zelfde probleem sinds 2 weken weet er echt geen raad mee

Ik heb al tig forums opgezocht en kan maar niet tot een oplossing komen

Het enigste wat ik kan doen is gewoon pc 24/7 aan laten staan anders pakt die niet de beide repen
:( maar dat schiet niet op natuurlijk zo dat ding maakt een pokkeherrie als ik wil slapen maar het begint al te wennen

wat ik dus doe als ik die begint te piepen die 3 rode ledjes branden is 1 stick eruit halen de andere in het 1ste slot laten zitten

een half uurtje gamen uitschakelijn en dan zo snel mogelijk dat andere reepje erin en hopen dat die doorstart

heb ook al verscheidende biossen geprobeert instellingen daar lag het ook allemaal niet aan dus denk dat deze revisie van het moederbord gewoon f*!¤#" is

zelf heb ik een van de eerste dfi nf4 sli dr mammaplankje
daarbij ocz gold vx pc3200 loopt echt stabiel 250mhz 2225 3.4v
met een venice core 3500+ 11xmem dus 2750mhz op 1.66v
alles goed gekoelt behalve nbfan die wordt laatste tijd vaak warmer dan 55 graden terwijl het eerst altijd zon 45 50 graden werd
een asus n6800gt ook beetje oced
en voor de rest 2 schijven,floppydrive,dvd en cd speler

ik heb er last van gekregen sinds ik de 704 2bta bios gebruikte

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:50:
Dit is gewoon het cold boot probleem.. oftewel met 5 volt als vdim lijn, geeft dfi het eerste moment van booten een voltage van 2.6...

En dat is helaas te weinig voor de winbondjes. Niet alle winbondjes hebben zit, maar dit komt meestal na enige tijd (paar maanden).

Dit is niet dat je moederboard achteruit is gegaan, maar je geheugen.

Ik heb dit ook gehad met mushkin redlines, die kwamen van een andere tweaker (kadance074) die dit probleem ook had. Mijn G.Skills pc3200GH had daar nog geen last van.

Maar het probleem ligt dus niet bij het geheugen, het geheugen wil alleen na een tijd niet meer booten met 2.6 volt ;)
Ik dacht juist dat het cold-boot probleem met de nieuwe bios'en verholpen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het probleem net anders dan de cold boot, na de cold boot werkt alles prima, maar de second boot stopt hij met starten na het decteren van mij cpu. Kan dan alleen doorstarten als ik het 2de simmetje eruit haal :( (ocz pc4000vx). Als ik de computer dan weer uit doe en een paar uur stil laat staan en het 2de simmetje er weer in doe werkt het weer, en de 2de en 3de ... niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof echt niet dat mijn probleem een cold-boot probleem is, omdat dit in die nieuwe bios'en verholpen is. Maarja, wie ben ik . . .

Probleem is dat ik nu echt niet weet wat ik moet doen. Moederbord RMA? Geheugen RMA? Allebei RMA?

Mn PC t raam uit gooien?

:| 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Misschien eens posten op DFI Street? De medewerkers van DFI hebben misschien meer antwoorden... Ik zou ook wel eens graag hun antwoord horen!

[ Voor 20% gewijzigd door D-Three op 30-09-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:27:
Misschien eens posten op DFI Street? De medewerkers van DFI hebben misschien meer antwoorden... Ik zou ook wel eens graag hun antwoord horen!
Done:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=25237

Het linkje, als je het graag wilt volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik had jouw probleem anders begrepen. Dus het bordje wil niet booten met jouw VX @ 2,6V? In het begin had ik ook stabiliteitsproblemen met mijn bordje in combinatie met 2 x 512 Mb Mushkin Level One @ 2-3-3-6 2,6V. En dat terwijl de specs van het geheugen 2-3-2-5 zijn. Ik heb de spanning van het geheugen op 2,8V moeten zetten maar het beïnvloed mijn overclock niet. Met nieuwere biossen is het wel veel beter geworden. Maar mijn bordje bootte dus wel!

Ik heb een link gevonden over een user die problemen heeft met zijn LanParty nF4 in combinatie met VX:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10644
Dit is echter wel een oud draadje en gaat dus nog over de cold boot bug! Normaal zou die opgelost moeten zijn. Eigenaardig.

Tip: update jouw signature @ dfi-street anders delete men jouw post!
As of today, August 6th, 2005, EVERYONE that signs up at this forum and posts here MUST put together a signature with detailed system specifications. There is to be no argument about this anymore.

If you sign up here and wish to post a question for support, you MUST have a signature, or your posts WILL BE DELETED without question.

If you fail to make a sig and continue creating new threads asking support questions, you WILL be given a 7 day vacation (ban) and warned that if you come back, you MUST FOLLOW THE RULES OF THIS FORUM.

For details on how to make a signature, please check this link:

http://www.dfi-street.com/forum/sho...701&postcount=2

Example of a good signature:

DFI LanParty NF4 Ultra-D
Bios 6/23/2005-3 (date code is more important than the actual bios file name)
Athlon64 3200+ Venice
2x512MB OCZ PC3200 BH-5 UTT (OCZ4001024ELDCGE-K)
2x 80GB Hitachi SATA II hdd
NEC 3540A DVD-RW
Pioneer 16X DVDrom
Sapphire ATI X850XT Platinum Edition
OCZ Powerstream 520w power supply
Audigy II ZS sound card
Windows XP Pro SP 2

[ Voor 52% gewijzigd door D-Three op 30-09-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:16:
heb ook al verscheidende biossen geprobeert instellingen daar lag het ook allemaal niet aan dus denk dat deze revisie van het moederbord gewoon f*!¤#" is

zelf heb ik een van de eerste dfi nf4 sli dr mammaplankje
daarbij ocz gold vx pc3200 loopt echt stabiel 250mhz 2225 3.4v
met een venice core 3500+ 11xmem dus 2750mhz op 1.66v
alles goed gekoelt behalve nbfan die wordt laatste tijd vaak warmer dan 55 graden terwijl het eerst altijd zon 45 50 graden werd
een asus n6800gt ook beetje oced
en voor de rest 2 schijven,floppydrive,dvd en cd speler

ik heb er last van gekregen sinds ik de 704 2bta bios gebruikte
Het valt me nu pas op dat je ook VX hebt net als All_Star :+
Er is nog geen wijziging geweest in de revies van de LanParty nF4. Dus de eerste die verkocht worden, zijn nog steeds dezelfde als deze die nu verkocht worden. Alleen was er bij de eerste een probleem aangezien ze een slechte BIOS hadden.
En het probleem heb je dus sinds 704-2bta. Ik vraag me af of dit toeval zou zijn of heeft het er echt iets mee te maken? Heb je al een andere BIOS geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik wil een niewe systeem gaan kopen met een DFI Lanparty nF4 SLI-D, alleen kan ik nergens een goede lijst vinden met geheugens die erop werken,op de site staat alleen over recommed memory(maar dat zijn allemaal erg dure).
Dus zou iemand weten of Corsair TWINX1024-3200PT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz compitabel is met de SLI-D?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
@ All_Star: Ik volg nu ook dat topic op BleedinEdge. Mocht je wat meer te weten komen van RyderOCZ, laat het ons dat even weten. Dit wordt (jammergenoeg voor jou :|) materiaal voor in de volgende TS! (die ik nu trouwens wel al zou moeten openen)
Masioni schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:24:
Ik wil een niewe systeem gaan kopen met een DFI Lanparty nF4 SLI-D, alleen kan ik nergens een goede lijst vinden met geheugens die erop werken,op de site staat alleen over recommed memory(maar dat zijn allemaal erg dure).
Dus zou iemand weten of Corsair TWINX1024-3200PT DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz compitabel is met de SLI-D?
alvast bedankt!
Dat zou normaal geen probleem moeten zijn! Met Corsair moet je meestal geen problemen verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 01-10-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:33:
@ All_Star: Ik volg nu ook dat topic op BleedinEdge. Mocht je wat meer te weten komen van RyderOCZ, laat het ons dat even weten. Dit wordt (jammergenoeg voor jou :|) materiaal voor in de volgende TS! (die ik nu trouwens wel al zou moeten openen)
Als je daar nou héél ff mee wacht, misschien heb ik binnenkort meer informatie . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Laagvliegerke schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:33:

[...]

Dat zou normaal geen probleem moeten zijn! Met Corsair moet je meestal geen problemen verwachten.
Op dfistreet heb ik anders meerdere malen gelezen dat juist corsair vaak problemen oplevert in een DFI sli dr.
Lees o.a. deze reply van Agry Games in een topic over corsair support.
http://www.dfi-street.com....php?p=226139&postcount=5

ps:
Corsair zelf heeft laten weten idd alleen op hun eigen forum te ondersteunen en dat ze wel degelijk modules opsturen naar DFI alleen dat DFI blijkbaar deze niet beschibaar stelt aan AG en Rgone.

Ik denk dat als je een DFI board koopt het verstandig is om een merk te nemen dat zowel door DFIstreet als dat merk zelf goed gesupport wordt. De DFI is een board waarmee je naar mijn gevoel een bovengemiddelde kans op de benodigdheid van support hebt.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat OCZ echt super is qua aftersale support

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 02-10-2005 11:20 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:16:
[...]

Als je daar nou héél ff mee wacht, misschien heb ik binnenkort meer informatie . . .
Net daarom heb ik nog geen nieuw deel geopend. Hopelijk willen de modjes wat meewerken :)
Help!!!! schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:18:
[...]

Op dfistreet heb ik anders meerdere malen gelezen dat juist corsair vaak problemen oplevert in een DFI sli dr.
Lees o.a. deze reply van Agry Games in een topic over corsair support.
http://www.dfi-street.com....php?p=226139&postcount=5

ps:
Corsair zelf heeft laten weten idd alleen op hun eigen forum te ondersteunen en dat ze wel degelijk modules opsturen naar DFI alleen dat DFI blijkbaar deze niet beschibaar stelt aan AG en Rgone.

Ik denk dat als je een DFI board koopt het verstandig is om een merk te nemen dat zowel door DFIstreet als dat merk zelf goed gesupport wordt. De DFI is een board waarmee je naar mijn gevoel een bovengemiddelde kans op de benodigdheid van support hebt.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat OCZ echt super is qua aftersale support
Sorry! Je hebt volledig gelijk natuurlijk! Geloof het of niet maar ik was in de war met Crucial want ik wou nog zeggen dat Corsair met Ballistix zeer goede resultaten haalt. 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:47:
Hmm, ik ben genaaid.

Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.

Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.

Wie kan me helpen? Ik weet het echt niet meer, is dit een mobo probleem?

System specs in mn sig.

* Jack heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig :( :(
heb je de oranje en de gele memory slots al geprobeerd?
Heb je ook al een hele lage geheugensnelheid (onder de eigenlijke specs) geprobeerd?
Kan je eens proberen om met 2-3-2-5 te booten?

bizar probleem trouwens...
ik weet ook niet wat er aan de hand zou kunnen zijn...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ga morgen Geil Ultra-X PC3200 Winbond UTT geheugen halen, 2 x 512mb voor €139. We zien wel hoe hard het gaat, maar dan draait mn systeem tenminste weer, ik vind t zooo erg om mn 7800GT enzo niks te zien doen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja laagvliegerke ik heb andere biossen geprobeert en niks mocht helpen ook heb ik andere timings geprobeert jack en andere sloten maar het probleem blijft

ik ben benieuwd wat voor een reactie je ontvangt van ocz all_star

voortaan norpies pc 24/7 aanstaan tenzij ik mobo of mem kan trugstuuren of er een andere oplossing bekend wordt gemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:25:
ja laagvliegerke ik heb andere biossen geprobeert en niks mocht helpen ook heb ik andere timings geprobeert jack en andere sloten maar het probleem blijft

voortaan norpies pc 24/7 aanstaan tenzij ik mobo of mem kan trugstuuren of er een andere oplossing bekend wordt gemaakt :(
Morgen kan ik je laten weten wat het probleem is, want dan ga ik dat andere geheugen halen . . . . Als het dan gewoon boot (moet ik nog maar hopen, is ook Winbond UTT) dan moet het wel het OCZ VX geheugen zijn wat de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van OCZ gehad:

Hello Tim,

Have you read around about the DFI cold boot issue? or about "Ram Death"?
Both are hot topics right now with the UTT based ram like the VX. OCZ,
Mushkin, etc have all been affected by this with high voltage.

I also recommend staying off the 5V jumper...get the highest speed you can
with 3.2V or try one of these other methods for supplying 3.3V+:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10608
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10830

Here is a Link about the 5V problem:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10555

Also some more info about issues with the board:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59207

Tja . . . hier heb ik ook vrij weinig aan :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:22:
Mailtje van OCZ gehad:

Hello Tim,

Have you read around about the DFI cold boot issue? or about "Ram Death"?
Both are hot topics right now with the UTT based ram like the VX. OCZ,
Mushkin, etc have all been affected by this with high voltage.

I also recommend staying off the 5V jumper...get the highest speed you can
with 3.2V or try one of these other methods for supplying 3.3V+:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10608
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10830

Here is a Link about the 5V problem:
http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=10555

Also some more info about issues with the board:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59207

Tja . . . hier heb ik ook vrij weinig aan :Z
Hier heb je inderdaad heel erg weinig aan. Maar het kan wel zijn. De chips kunnen wel hoge spanningen aan (volgens de datasheets van Winbond) maar er staat ook bij dat ze dan zeer goed gekoeld moeten worden! De aanbevolen spanning ligt een stuk lager (2,7V). Daarom ook dat ik het gebruik van hoge spanningen (en dus ook de 5V-jumper) afraadt voor 24/7. Enkel nuttig voor benchmarks eigenlijk want het gebruik van een divider (en de afname van de bandbreedte) zorgt niet echt voor prestatieverlies.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:25:

Gebruikten jullie beide hoge spanning? En hebben jullie eens geprobeerd de 623 er in te flashen met de parameters zoals in de TS? Eénmaal de flash gebeurd is, zal de PC rebooten. Dan onmiddellijk in BIOS gaan en "load default parameters". Exit en save en PC uitschakelen. Voeding los koppelen, batterij er uit en jumper op CMOS clear. Zo een nachtje laten staan. Dan PC booten en onmiddellijk BIOS in gaan en terug "load default parameters". En dan de dingen veranderen in de BIOS die je wil (niet overclocken) en wat testen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Op de DFI website wordt een andere volgorde aangehouden:

1) Flash bios
2) Computer uit
3) Stroom eraf
4) Batterij eruit & CMOS clear (paar minuutjes is voor mij altijd voldoende geweest)
5) Batterij terug en CMOS jumper weer op default
6) Stroom er terug op
7) Boot
8 ) Load optimized defaults, F10, reboot
9) Bios instellen zoals je hem wilt hebben

Heeft voor mij bij ieder flash prima gewerkt.

Sinds een week of 2 vertoont mijn PC dezelfde problemen als hierboven beschreven. Mosfet en mem zijn altijd zeer goed gekoeld geweest. Bios versie maakt geen verschil (510-2/510-2FIX/623-2/704-2BTA), sloten ook niet. Als PC boot en ik run memtest is dat gewoon zonder errors, ik ga er dan ook vanuit dat mijn geheugen nog ok is. Heb mn VX verwisselt voor een setje BH5 en t probleem is weg. Mijn VX gaat niet terug in dit bord, zodra de nieuwe revisie uit is (Expert of Crossfire) ga ik ze weer gebruiken, tot die tijd dit setje BH5.

[ Voor 50% gewijzigd door Viss op 03-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BTW: de press release van de LANParty UT nForce4 SLI-DR Expert.

http://www.dfi.com.tw/Pre...D_URL=arch390.jsp&SITE=US

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Hier nog iemand met Cold Boot problemen.

Sinds kort echter wel met X2 3800+, voorheen een 3500+.

Winbond UTT van Twinmos is het gebruikte geheugen en de plank is een Ultra-D. Zie ook Signature.

Bij het opstarten van de machine. Druk de knop aan/uit in. Systeem gaat aan. CD/DVD stations knipperen. HD's spinnen op. Geen piep, geen beeld. Daarna een soort van automagische reset/reboot. (Nog steeds geen beeld gezien) Weer knipperen CD/DVD stations, HD's draaiden al. En dan bliep en gewoon POST screen en verder geen problemen. BIOS geeft geen fouten aan o.i.d.

Wat is dit? Is dit het opstarten van de 2e core of heb ik ook last van het probleem wat meer mensen hebben. Tiss 2x 512MB.

Voorheen (3500+, en oude bios) problemen gehad met spontane reboots in HL2/CS. Voltage RAM naar 2,9 gedaan en werkte weer perfect en sindsdien niks meer van de problemen. Nu met andere CPU en laatste nieuwe BIOS alles op standaard, dus ook 2,6V mem als ik me niet vergis en geen spontane resets gehad, maar wel het opstartakkefietje.

Oude 3500+ overigens gestressed en getest en werkte perfect, evenals de Winbond UTT's die hele nacht op 2,6V Memtest86+ hebben gedraaid zonder fouten. (Hebben toch al een keer 3,6V voor hun kiezen gehad >:) )

Iemand een idee! :Y) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Stinger666 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:47:
Bij het opstarten van de machine. Druk de knop aan/uit in. Systeem gaat aan. CD/DVD stations knipperen. HD's spinnen op. Geen piep, geen beeld. Daarna een soort van automagische reset/reboot. (Nog steeds geen beeld gezien) Weer knipperen CD/DVD stations, HD's draaiden al. En dan bliep en gewoon POST screen en verder geen problemen. BIOS geeft geen fouten aan o.i.d.

Heb ik ook wel eens gehad met nF3 DFI, mja die 3 seconden extra boot tijd vind ik niet zo erg hoor :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
echt klote van die coldboot;

Ik heb mijn Dfi nf 4 Sli net binnen en heb net Ocz vx 4000 bestelt; Krijg ik er dus ook last van?

En wat houdt het probleem precies in; Boot hij helemaal niet meer of duurt het booten langer?

Alsvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Viss schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:14:
Als PC boot en ik run memtest is dat gewoon zonder errors, ik ga er dan ook vanuit dat mijn geheugen nog ok is.
Dus jullie hebben allemaal dat probleem terwijl het systeem overgeclocked is? En @ stock speeds lukt het ook niet? Blijkbaar heeft het geheugen nu heel veel spanning nodig om te kunnen booten en vroeger niet. :|
Heb mn VX verwisselt voor een setje BH5 en t probleem is weg. Mijn VX gaat niet terug in dit bord, zodra de nieuwe revisie uit is (Expert of Crossfire) ga ik ze weer gebruiken, tot die tijd dit setje BH5.
BH-5 is toch supergeheugen? :) Waarschijnlijk maar 2 x 256Mb?
Nadeel van de nF4 is dat bij het booten de geheugenspanning even laag blijft. Net als de Vcore trouwens. Hieruit blijkt nog maar eens dat de moederborden van DFI toch geen superontwerp hebben. Wel leuke overclockopties en lekker overkill. Maar de details laten jammergenoeg soms te wensen over. Al bij al blijf ik toch tevreden over dit moederbord omdat het gewoon doet wat het moet doen. De normale gebruiker zal van deze problemen weinig merken. Ik ben geen superoverclocker en voor dagelijks gebruik draait mijn systeem op stock speeds met Cool'n'Quiet ingeschakeld. 24/7 (maximaal) overgeclocked draaien is helemaal niet nodig. Daar zullen veel overclockers meer instemmen. Daarom dat de "CMOS Reloaded" in de BIOS zo erg handig is. Bank 1 zijn mijn default instellingen. De overige banken zijn verschillende overclockinstellingen. Lekker handig :)
Mij valt net op dat het 16x PCI-e slot nu helemaal bovenaan zit. Bij de huidige LanParty nF4 is dit dus niet zo, daar zit een korter PCI-e slot. Voordeel is dat er meer plaats zit tussen de grafische kaarten in SLi-mode. Maar zou dat geen problemen geven met een koeler zoals bijvoorbeeld de Zalman 7700? Want het slot zit lijkt nu dichter bij de CPU te zitten? Misschien lukt het toch aangezien de CPU-socket verder naar achter zit?
Stinger666 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:47:
Hier nog iemand met Cold Boot problemen.

Sinds kort echter wel met X2 3800+, voorheen een 3500+.

Winbond UTT van Twinmos is het gebruikte geheugen en de plank is een Ultra-D. Zie ook Signature.

Wat is dit? Is dit het opstarten van de 2e core of heb ik ook last van het probleem wat meer mensen hebben. Tiss 2x 512MB.

Voorheen (3500+, en oude bios) problemen gehad met spontane reboots in HL2/CS. Voltage RAM naar 2,9 gedaan en werkte weer perfect en sindsdien niks meer van de problemen. Nu met andere CPU en laatste nieuwe BIOS alles op standaard, dus ook 2,6V mem als ik me niet vergis en geen spontane resets gehad, maar wel het opstartakkefietje.

Oude 3500+ overigens gestressed en getest en werkte perfect, evenals de Winbond UTT's die hele nacht op 2,6V Memtest86+ hebben gedraaid zonder fouten. (Hebben toch al een keer 3,6V voor hun kiezen gehad >:) )

Misschien de voeding die de piek bij het opstarten niet aan kan? Koppel eens alle optische drives en HD's los.

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 03-10-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeden dag

Ik heb de sli dr versie van dat bordt met een venice 3500. Nu is mijn vraag kan deze bios erop zetten (704-2BT)in combinatie met Corsair TWINX1024-3200C2PT DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz of gaat dit niet goed?

Alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb gehoord dat er problemen zijn met de 704-2BT bios en dat er hier dus ram modules dood gaan.

ik heb dit al eens eerder met een bios gehad. En aangezien ik deze er nu in heb zitten ben ik huiverig. Want ik heb geen zin in kappot geheugen. Heeft iemand hier meer over gehoord. ??

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Loskoppelen van de drives heeft geen zin. Soms moet ik zelfs ff reset drukken en dan boot de machine daarna gewoon wel. Voeding is een 550W Levicom met goede lijnen. En de X800XL hapt ook niet gelijk de volle mep. Wreemd. Ik denk dat het voltage van het geheugen even omhoog moet. Eens kijken wat dat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Bios maakt niets uit en 704-2Bta zou ok moeten zijn. In voorganger 704Bta zat bug met 123% special vid (en hoger), CPU dus. Is "opgelost" door alles boven de 113% te disablen.

Het voltage probleem aan mem tijdens boot zou in 510-2Fix voor t eerst zijn aangepakt, lijkt mij dat ze dit vanaf die bios en nieuwer hebben willen doen. Jammer alleen dat het niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Viss op 03-10-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
Stinger666 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:03:
Loskoppelen van de drives heeft geen zin. Soms moet ik zelfs ff reset drukken en dan boot de machine daarna gewoon wel. Voeding is een 550W Levicom met goede lijnen. En de X800XL hapt ook niet gelijk de volle mep. Wreemd. Ik denk dat het voltage van het geheugen even omhoog moet. Eens kijken wat dat oplost.
Voltage naar 3,2volt los het coldboot probleem op. MAar of mn Winbond dat 24/7 leuk vind. Die latten zijn goed en dat wil ik zo houden.

Owjah net ff snel OC testje gedaan. X2 3800+ boot gewoon op 265Mhz maar Windows geeft pic.sys error en weigert te booten. Moet ik mn TV kaart eruit joppen? Voorheen hoefde dit niet. 250Mhz stabiel en Pifast lukt met gemak op 1,5V (standaard 1,4V) Suggestions to push it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Laagvliegerke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:58:
[...]
Ik ben geen superoverclocker en voor dagelijks gebruik draait mijn systeem op stock speeds met Cool'n'Quiet ingeschakeld. 24/7 (maximaal) overgeclocked draaien is helemaal niet nodig. Daar zullen veel overclockers meer instemmen. Daarom dat de "CMOS Reloaded" in de BIOS zo erg handig is. Bank 1 zijn mijn default instellingen. De overige banken zijn verschillende overclockinstellingen. Lekker handig :)
[...]
Ik draai m'n 3000+ 24/7 op 2600MHz (289*9) (zeg ik niet om te pimpen trouwens), terwijl ik die CPU power niet dagelijks nodig heb. Zou het verstandig zijn om zoals je zegt veel te switchen van settings met CMOS Reloaded? Of is het juist schadelijk als ik dan weer op 1,8GHz draai, en dan weer op 2,6? Iets zegt me dat het zo is...

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Geen idee. Maar continue hoge voltages zijn niet goed. Ik denk niet dat een overclock met een lichte spanningsverhoging (zowel core als mem) veel kwaad kan. En is continue switchen wel nodig? :)
Viss schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:03:
Bios maakt niets uit en 704-2Bta zou ok moeten zijn. In voorganger 704Bta zat bug met 123% special vid (en hoger), CPU dus. Is "opgelost" door alles boven de 113% te disablen.

Het voltage probleem aan mem tijdens boot zou in 510-2Fix voor t eerst zijn aangepakt, lijkt mij dat ze dit vanaf die bios en nieuwer hebben willen doen. Jammer alleen dat het niet werkt.
Dat was toch in de 704? Het werd aangeraden deze niet te gebruiken en toen werd een gemodde variant door BigToe online gezet, de 704-2BT met die fout er uit. Daarna werd deze nog verbeterd naar 704-2BTA.

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 03-10-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben er nu dus zeker van dat 1 module niet helemaal jofel meer is want als ik het ene reepje erin doe boot die normaal en met de andere apart niet :/

ik heb met voltages en vanalles zitten schommelen ben zeker drie uur bezig geweest maar het is me helaas niet gelukt het probleem te kunnen vinden ;(

maar zodra ik ze alle 2 werkend heb dus doormiddel van pc poosje aan laten staan
flink gebruiken met de reep die werkt en daarna afsluit en zo snel mogelijk die andere erbij doe en weer opstart is er geen enkel probleem memtest erorvrij prime stabel en zonder hangups of iets :?

ook had ik vorige week een e mailtje gestuurd naar pc gate erover waar ik dus mijn latjes ocz gold vx pc3200 vandaan had en nog steeds geen reactie ontvangen is ook nog eens balen :(

denk dat ik maar eens direct contact moet opnemen met ocz en hopelijk een rma procedure kan starten zonder dat ik ze truggezonden krijg omdat die het bij hun waarschijnlijk wel normaal doet :'(

morgen maar eens in een andere pc testen want dit kan volgens mij niet aan dfi liggen zoals ik eerst dacht

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:32:
[...]

Ik draai m'n 3000+ 24/7 op 2600MHz (289*9) (zeg ik niet om te pimpen trouwens), terwijl ik die CPU power niet dagelijks nodig heb. Zou het verstandig zijn om zoals je zegt veel te switchen van settings met CMOS Reloaded? Of is het juist schadelijk als ik dan weer op 1,8GHz draai, en dan weer op 2,6? Iets zegt me dat het zo is...
Wat denk je dat cool 'n quiet doet? Die clockt de cpu op en terug door de multiplyer te veranderen. Gebruikt rmclock (Rightmark cpu clock utility) hiervoor, daar kan je ook de voltages instellen voor als hij terugklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Qua geheugen een tip: gebruik Samsung TCCD (G.Skill bijv) en ga 1:1 draaien... ik heb 3 verschillende 2x512MB DualChannel setjes TCCD geprobeerd hier (2x G.Skill en 1x GeiL) en ze lopen allemaal als een zonnetje, op hoge frequenties nog wel (310+Mhz @CL2.5 1T) zonder geklooi met secundaire timings, drive strength etc... heb natuurlijk ook wel mazzel gehad dat dit geheugen zo snel wil, maar het is zo stabiel als een huis en levert veelal betere prestaties dan VX/Winbond met een divider.
1 van die setjes staat trouwens net te koop in V&A :)
Bijv. 9x310 = 2.8Ghz 1:1 @CL2,5 1T

[ Voor 21% gewijzigd door Cheetah op 04-10-2005 00:02 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh bedoelde je voor mij?

hier ook altijd retestabiel en supersnel gewerkt tot nu toe

en ja ach waarom kopen als i ker nog garantie op heb ookal werkt het nu momenteel niet naar behoren

en btw hoefde juist niet met dividers te werken want mem deed 250mhz 2225 en mijn 3500+ precies 2750 dus dat werd dan 11x250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirefoxAG schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:54:
Qua geheugen een tip: gebruik Samsung TCCD (G.Skill bijv) en ga 1:1 draaien... ik heb 3 verschillende 2x512MB DualChannel setjes TCCD geprobeerd hier (2x G.Skill en 1x GeiL) en ze lopen allemaal als een zonnetje, op hoge frequenties nog wel (310+Mhz @CL2.5 1T) zonder geklooi met secundaire timings, drive strength etc... heb natuurlijk ook wel mazzel gehad dat dit geheugen zo snel wil, maar het is zo stabiel als een huis en levert veelal betere prestaties dan VX/Winbond met een divider.
1 van die setjes staat trouwens net te koop in V&A :)
Bijv. 9x310 = 2.8Ghz 1:1 @CL2,5 1T
Kom je daarmee onder de 42 seconden in pifast? Of onder de 37ns latency in everest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Laagvliegerke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:04:
Geen idee. Maar continue hoge voltages zijn niet goed. Ik denk niet dat een overclock met een lichte spanningsverhoging (zowel core als mem) veel kwaad kan. En is continue switchen wel nodig? :)
Aha. Ik draai het zaakje gewoon op 1,4vcore en 2,7vmem dus dat moet geen probleem zijn dan.
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:43:
Wat denk je dat cool 'n quiet doet? Die clockt de cpu op en terug door de multiplyer te veranderen. Gebruikt rmclock (Rightmark cpu clock utility) hiervoor, daar kan je ook de voltages instellen voor als hij terugklokt.
Ja inderdaad, nog niet aan gedacht. En die cpu clock utility moet ik ook eens checken :)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
batman73 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:47:
echt klote van die coldboot;

Ik heb mijn Dfi nf 4 Sli net binnen en heb net Ocz vx 4000 bestelt; Krijg ik er dus ook last van?

En wat houdt het probleem precies in; Boot hij helemaal niet meer of duurt het booten langer?

Alsvast bedankt.
krijg ik nog antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 14:18
offtopic:
eigelijk kan je dat niet zo vragen, maargoed

of jij er last van gaat krijgen is gokken. Ik draai hier ook met Ultra-d, 702-4BT bios, met VX PC4000 zonder problemen @ 300HTT (ram @ 245 2-2-2-5).

Die coldboot weet ik niet precies wat daarmee is, denk dat je binnen de catogorie coldboot nog verschillende klasses hebt, coldboot die eerst X seconden niets doet, en dan past bios post doet, en coldboots die gewoon helemaal niet booten. Daar had ik eerst last van, maar na een bios upgrade naar de officiele 623 niet meer.

//edit: @ Jelbo: hoeveel vcore geef jij om 300htt te draaien?, bij mij volstaat 1.45/1.46
1.40 is pifast stable, maar niet farcry stable, daarom dus maar wat extra`s :)
en wat zijn je temps? idle is hierzo 25-27, en stressed 37/38.

Toch zie ik andere mensen die ook een WC hebben, die helemaal niet zo`n groot verschil hebben in idle en stressed temp. Waarom ik wel :S.
Heb een Hydor L30 (1200l\u) en een 240 rad. Alleen me cpu zit er nog op aangesloten. Zie sig voor hardware specs. Als koelwater gebruik ik gedestileerd water met waterwetter en oranje/rood UV sensitive spul. Koelpasta is arctic silver

[ Voor 37% gewijzigd door magiel op 04-10-2005 18:01 ]

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Als het zo moet liever niet.

Maar alsnog antwoord...
Nee, de coldboot problemen van allstar zijn een uitzondering.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
sorry el snorri :P je hoeft je niet aangesproken te voelen.

Ik wou gewoon graag antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

magiel schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:51:
offtopic:
eigelijk kan je dat niet zo vragen, maargoed

//edit: @ Jelbo: hoeveel vcore geef jij om 300htt te draaien?, bij mij volstaat 1.45/1.46
1.40 is pifast stable, maar niet farcry stable, daarom dus maar wat extra`s :)
en wat zijn je temps? idle is hierzo 25-27, en stressed 37/38.

Toch zie ik andere mensen die ook een WC hebben, die helemaal niet zo`n groot verschil hebben in idle en stressed temp. Waarom ik wel :S.
Heb een Hydor L30 (1200l\u) en een 240 rad. Alleen me cpu zit er nog op aangesloten. Zie sig voor hardware specs. Als koelwater gebruik ik gedestileerd water met waterwetter en oranje/rood UV sensitive spul. Koelpasta is arctic silver
Mijn temps zijn nu 28/29 graden idle. Stressed weet ik nu niet, maar dat was van de zomer op een hete zolderkamer iets van tegen de 40 graden of zo. Ik zal Prime95 zo eens even aanzetten, dan kan ik het je vanavond laten weten.

Op 300HTT kwam ik met 1,45Vcore, maar dat voltage gebruikte ik toen ook met stock speeds. 1,40Vcore doet het tot nu toe geweldig op 289HTT, maar de stabiliteit hiervan heb ik nog niet getest (wel met 1,45V, niet met 1,4V). Ik ben helemaal geen die hard overclocker, dus ik ben nu allang dik tevreden. Wie weet zou ik met meer voltage wel tot 2,8GHz kunnen komen, maar, woah, ik vind het wel best nu alles stabiel draait ;)

Edit: dit alles met een Arctic Freezer 64 met Arctic Silver 5. In een Coolermaster Stacker met veel fans.

Nog een paar leuke fotootjes :Y)

Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/6335/afreezer64top4jb.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/3480/afreezer641cx.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door jelbo op 04-10-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

ik heb 2 reepjes corsair 512mb geheugen

in welke slots kan ik ze het beste steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 17:44
2 reepjes Value, BH-5/6, UTT, TCCD? Dat maakt ook nog uit. (ook voor je bios)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

De geheugen slots :P

offtopic:
voor zover ik weet de oranje slots, die werken hier iig prima

Ik ben na een lange tijd op stock gedraait te hebben ook weer eens gaan OCen, en ditmaal op lucht. Ik moet zeggen dat het erg wennen is na 2 jaar water :P
K ben nu puur voor de fun bezig aangezien ik de cpu power toch niet echt nodig heb voor de meeste dingen die k doe, maar ja tis een verslaving.
Iedere paar dagen verander ik gewoon iets en bench en werk dan een tijdje en dat steeds weer, draai nu 2,2 ghz op stock Vcore wat toch best leuk is :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik stel voor dat we dit verder zitten in een nieuw deel ;)
Deze week heb ik eerlijk gezegd nog niks gedaan aan de nieuwe TS maar er zijn toch al enkele kleine wijzigingen gebeurd vorige week. Ik hoop om eind deze week of begin volgende week toch nog het grootste stuk gedaan te krijgen. Mochten er nog tips voor de TS zijn, laat ze gerust weten!
Op naar deeltje 7! Wooohooo! 8)
[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 7[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Gaming247 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:37:
2 reepjes Value, BH-5/6, UTT, TCCD? Dat maakt ook nog uit. (ook voor je bios)
heb je hier wat aan?

twinx1024-3200xlpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

jelbo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:58:
[...]

Mijn temps zijn nu 28/29 graden idle. Stressed weet ik nu niet, maar dat was van de zomer op een hete zolderkamer iets van tegen de 40 graden of zo. Ik zal Prime95 zo eens even aanzetten, dan kan ik het je vanavond laten weten.

Op 300HTT kwam ik met 1,45Vcore, maar dat voltage gebruikte ik toen ook met stock speeds. 1,40Vcore doet het tot nu toe geweldig op 289HTT, maar de stabiliteit hiervan heb ik nog niet getest (wel met 1,45V, niet met 1,4V). Ik ben helemaal geen die hard overclocker, dus ik ben nu allang dik tevreden. Wie weet zou ik met meer voltage wel tot 2,8GHz kunnen komen, maar, woah, ik vind het wel best nu alles stabiel draait ;)

Edit: dit alles met een Arctic Freezer 64 met Arctic Silver 5. In een Coolermaster Stacker met veel fans.

Nog een paar leuke fotootjes :Y)

[afbeelding][afbeelding]
mooie pics :) en goede temps uiteraard!

Ik krijg binnenkort een Zalman 9500 en zal ook eens wat foto's maken en de temps posten :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Met de DFI nForce 4 kan je je pc met een simpele muisklik of toetsenbordknop aanzetten. Als ik dit enable dan mag ik nog zoveel keer op mijn muis of toetsenbord rammen totdat mijn vingers er van pijn doen, maar werken doet het niet! ;) Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Jack schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:44:
[...]

mooie pics :) en goede temps uiteraard!

Ik krijg binnenkort een Zalman 9500 en zal ook eens wat foto's maken en de temps posten :)
(Als laatste berichtje in dit alweer oude topic) :X

Mijn temps stressed: 38 graden. En ik zie uit naar je foto's! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En laten we nu maar echt verdergaan in het volgende deeltje:

[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 7[/rml]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.