dat heb ik gedaan, die staat op 3x
bij mij hielp het LDT voltage verhogen.
Begin eens met 1,3 en kijk of dat scheelt. Zou meer dan genoeg moeten zijn.
Verwijderd
LOl ben ik blij dat ik van dat ding af ben
Ik had (rond maart dit jaar) een sli dr met 2 6800gt's erop en jawel TCCD ram *zucht* alle biossen en settings van vele geprobeerd zelf die van het dfistreet forum maar niks op dat mobo wou deftig werken......
Ik heb 1 mooie score gehaald voor zowel 2005 als 2003 op lucht en dan maar verkocht.......
Nuja het was ook wel de eerste keer dat ik zo een zeer gedetailleerd bios voor men neus had maar toch....
Ik had (rond maart dit jaar) een sli dr met 2 6800gt's erop en jawel TCCD ram *zucht* alle biossen en settings van vele geprobeerd zelf die van het dfistreet forum maar niks op dat mobo wou deftig werken......
Ik heb 1 mooie score gehaald voor zowel 2005 als 2003 op lucht en dan maar verkocht.......
Nuja het was ook wel de eerste keer dat ik zo een zeer gedetailleerd bios voor men neus had maar toch....
zegt dat wat over jou of over het bordje
Verwijderd
eerder wat over het bordje die met eender welke instelling geen half uur zonder bleuscreen wou werken.
Ow het ram werkt wel exelent op andre bordjes, en wees gerust meneer overclock is één van men beste vrienden
Of je had pech met het moederboord of de instellingen waren niet goed... RMA had misschien geholpen?
Verwijderd
Ik denk eerlijk gezegd dat het bordje een fabricage fout had hoor want zelf instellingen van grote mensen in de hardware wereld die ook tccd hadden wouden niet werken.Gaming247 schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:50:
Of je had pech met het moederboord of de instellingen waren niet goed... RMA had misschien geholpen?
btw: gskill pc 4800 LA.
De persoon die hem nu heeft had bh5 en hij heeft tot nu nog geen problemen gekend dus volgens mij kon dat bord echt niet overweg met tccd op de één of andere manier.
Tja, soms heb je pech met dit bord. Dus vooral goed nagaan of alle onderdelen goed met elkaar samenwerken. Ik heb vooral naar het geheugen gekeken, en gekozen voor geheugen wat andere mensen succesvol draaiden en waar ze enthusiast (in het Nederlands spel je dit anders geloof ik) over waren. Het was wel even spannend toen ik m'n PC aandeed, maar ik had dus geluk
En ik ben nu supertevreden met m'n overclock (van 1,8GHz naar 2,6GHz op 1,4V
) en m'n DFI exclusive 180-nog-wat mem divider
En ik ben nu supertevreden met m'n overclock (van 1,8GHz naar 2,6GHz op 1,4V
[ Voor 4% gewijzigd door jelbo op 16-09-2005 22:57 ]
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
Ik had dan nog is de geweldige chance van een 3500+ te hebben met een CBBID core die net de 2454 wou hebben en geen Mhz meerjelbo schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:56:
Tja, soms heb je pech met dit bord. Dus vooral goed nagaan of alle onderdelen goed met elkaar samenwerken. Ik heb vooral naar het geheugen gekeken, en gekozen voor geheugen wat andere mensen succesvol draaiden en waar ze enthusiast (in het Nederlands spel je dit anders geloof ik) over waren. Het was wel even spannend toen ik m'n PC aandeed, maar ik had dus geluk![]()
En ik ben nu supertevreden met m'n overclock (van 1,8GHz naar 2,6GHz op 1,4V) en m'n DFI exclusive 180-nog-wat mem divider
niks dan troubles met dat systeem maar toche en mooie 11.051 op 2005 gehaald en 23.000 op 2003.
Vandaag heb ik even wat heatsinkjes op wat IC'tjes (of hoe heten ze) geplakt. Ik hoop dat ik ze er nog af krijg, mocht ik ooit van een RMA gebruik moeten maken
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Verwijderd
Heb hier ook een DFI-lanparty ultra-D met een 3700+SD en 2 reepjes 412 MB ocz VX Gold , In het begin had ik continue een ' bios checksum error ' en kreeg ik in windows regelmatig strepen in me beeld , en als ik een game wilde opstarten ' freezde ' me beeld en hing de pc vast , na een nieuwe bios versie heb ik nergens problemen meer mee !!
Me 3700+ loopt nu prime stabiel op 2600MHz
Welke bios is trouwens beter voor OCZ geheugen ? of maakt dat niets uit ?
Me 3700+ loopt nu prime stabiel op 2600MHz
Welke bios is trouwens beter voor OCZ geheugen ? of maakt dat niets uit ?
Het gaat niet om het merk geheugen maar om de chip die erop zit, in jouw geval een Winbond UTT chip;
*Biosversie*-1 (algemene BIOS, niet geoptimaliseerd)
*Biosversie*-2 (geoptimaliseerd voor UTT en BH/CH)
*Biosversie*-3 (geoptimaliseerd voor TCC*/Micron)
*Biosversie*-1 (algemene BIOS, niet geoptimaliseerd)
*Biosversie*-2 (geoptimaliseerd voor UTT en BH/CH)
*Biosversie*-3 (geoptimaliseerd voor TCC*/Micron)
[ Voor 4% gewijzigd door Gaming247 op 18-09-2005 17:53 ]
Nou eindelijk de Northbridgekoeler vervangen door deze Vantec:
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16835110106
obv deze thread:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11986
Je moet wel een klein beetje dremelen aan de Vantec en als je hem erop zet lijkt ie een beetje wankel erop te zitten maar sofar so good. Ben erg tevreden.
Voorheen met het 704-2BT bios zat ie idle aan de 55 a 60 graden. Nu met hetzelfde bios, weliswaar nog buiten de kast doet ie, met prime95 torture draaiend, 46 a 47 graden.
Alhoewel ik in de oude situatie in het bios had ingesteld dat de fan pas bij >63 graden voluit mag wat een hoop lawaai scheelde is 46 a 47 graden met bijna geen geluid in de nieuwe situatie toch echt een stuk relaxter.
Vantec + AS5 is
ps: oh ja je moet ook het blauw plastic kapje er afhalen anders past je videokaart mss niet....
http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16835110106
obv deze thread:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11986
Je moet wel een klein beetje dremelen aan de Vantec en als je hem erop zet lijkt ie een beetje wankel erop te zitten maar sofar so good. Ben erg tevreden.
Voorheen met het 704-2BT bios zat ie idle aan de 55 a 60 graden. Nu met hetzelfde bios, weliswaar nog buiten de kast doet ie, met prime95 torture draaiend, 46 a 47 graden.
Alhoewel ik in de oude situatie in het bios had ingesteld dat de fan pas bij >63 graden voluit mag wat een hoop lawaai scheelde is 46 a 47 graden met bijna geen geluid in de nieuwe situatie toch echt een stuk relaxter.
Vantec + AS5 is
ps: oh ja je moet ook het blauw plastic kapje er afhalen anders past je videokaart mss niet....
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 18-09-2005 18:11 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ik zat ookal te kijken of je die vantec niet kon gebruiken, maar wat ik me afvraag is of deze wel echt stil is en of hij ook beter koelt (vast wel aangezien die Vantec van koper is).
Maar die temps vind ik nogal hoog moet k zeggen, met een Zalman 47j en een 120mm fan als intake @ 5v wist ik me chipset onder normaal gebruik meestal wel rond de 40 graden te houden, hoger liever niet.
en de meeste koelers voelen wss gamel aan op die chipset ondat het een relatief klein oppervlakte is en er geen bescherm ring á la videokaarten omheen zit.
Maar die temps vind ik nogal hoog moet k zeggen, met een Zalman 47j en een 120mm fan als intake @ 5v wist ik me chipset onder normaal gebruik meestal wel rond de 40 graden te houden, hoger liever niet.
en de meeste koelers voelen wss gamel aan op die chipset ondat het een relatief klein oppervlakte is en er geen bescherm ring á la videokaarten omheen zit.
Ik zal morgen nog even goed meten als de kast ook weer dicht zit.sapphire schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:59:
ik zat ookal te kijken of je die vantec niet kon gebruiken, maar wat ik me afvraag is of deze wel echt stil is en of hij ook beter koelt (vast wel aangezien die Vantec van koper is).
De chipset zelf schijnt makkelijk meer dan 60c te kunnen hebben dus, alhoewel hoe lager hoe beter, ik maak me niet echt zorgen. Ik wilde iig af van die herrie van de standaardfan.
Bij mij is het probleem verder dat de hete lucht van mijn 7800 videokaart rechtstreeks in de NB fan blaast en er verder ook niet echt makkelijk verse lucht bij kan komen.
Het was iig leuk om te doen maar ben benieuwd wat de temp zal zijn met kast dicht onder full load. Ik laat het nog wel weten.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Na een aantal maanden niks aan overklokken gedaan te hebben, heb ik besloten het 704-2ATB BIOS uit te proberen. Ik ben zelfs kwijt wat ik hiervoor had, volgens mij een customized 516 bios ofzo.
Nu heb ik een aantal maanden op 2600 mhz gedraaid (8X325HTT 1,52V) mem op 236 (3/4 3,4V).
Heb hem nu iets omhooggekrikt naar wat "mooiere" waarden. 2666 Mhz (8X333 bij 1,61V) en mem op 242 Mhz bij hetzelfde voltage. Nu was dit voorheen niet stabiel te krijgen, CPU Voltage was of teveel of te weinig. Nu lijkt hij wel stabiel te lopen, maar dat kan ook komen omdat het nu kouder is dan toen. Kamertemp is toch wel zo'n 4 graden minder. Iig zegt het niets slechts over het BIOS
.
Temps zijn nu: (Zalman 7700-CU op +/- 1048rpm)
-Kamer: 23
-Idle: 29
-Stressed:47
Oh ja, miss wel een leuk weetje, ik heb sindskort mijn NB cooler vervangen door zo'n Zalman geval. Nu heb ik hem off-center geinstalleerd zodat ik niet hoefde te dremelen/buigen. Vereist wel wat passen en meten, maar is wel de moeite waard. Chip wordt niet warmer dan 50 graden (na F.E.A.R. demo). Miss. kan ik er een foto van plaatsen.
Nu heb ik een aantal maanden op 2600 mhz gedraaid (8X325HTT 1,52V) mem op 236 (3/4 3,4V).
Heb hem nu iets omhooggekrikt naar wat "mooiere" waarden. 2666 Mhz (8X333 bij 1,61V) en mem op 242 Mhz bij hetzelfde voltage. Nu was dit voorheen niet stabiel te krijgen, CPU Voltage was of teveel of te weinig. Nu lijkt hij wel stabiel te lopen, maar dat kan ook komen omdat het nu kouder is dan toen. Kamertemp is toch wel zo'n 4 graden minder. Iig zegt het niets slechts over het BIOS
Oh ja, miss wel een leuk weetje, ik heb sindskort mijn NB cooler vervangen door zo'n Zalman geval. Nu heb ik hem off-center geinstalleerd zodat ik niet hoefde te dremelen/buigen. Vereist wel wat passen en meten, maar is wel de moeite waard. Chip wordt niet warmer dan 50 graden (na F.E.A.R. demo). Miss. kan ik er een foto van plaatsen.
Ja zou top zijn als je ff een foto kon plaatsen!Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 01:59:
Na een aantal maanden niks aan overklokken gedaan te hebben, heb ik besloten het 704-2ATB BIOS uit te proberen. Ik ben zelfs kwijt wat ik hiervoor had, volgens mij een customized 516 bios ofzo.
Heb hem nu iets omhooggekrikt naar wat "mooiere" waarden. 2666 Mhz (8X333 bij 1,61V) en mem op 242 Mhz bij hetzelfde voltage. Nu was dit voorheen niet stabiel te krijgen, CPU Voltage was of teveel of te weinig. Nu lijkt hij wel stabiel te lopen, maar dat kan ook komen omdat het nu kouder is dan toen. Kamertemp is toch wel zo'n 4 graden minder. Iig zegt het niets slechts over het BIOS.
Helemaal geen fan is nog beter. Mss probeer ik dat dan ook nog wel. Welke zalman heb je precies?
Oh ja het 704-2BTA bios is hetzelfde als het gewone 704-2BT bios alleen met wat minder strakke timings zodat meer systemen gewoon gelijk werken/booten. Dus wellicht staan sommige timings met dit bios wat minder strak dan bij je vorige.
PC Specs
Verwijderd
Ik heb voordat ik flashte een foto genomen van mijn settings, en er zijn idd 3 timings minder strak gezet, maar het max van mijn mem op die strakkere timings met 3,4V was 245 Mhz. Daar zit ik nu dus nog onder. De CPU was voorheen volgens mij echt de beperkende factor. Ik heb mijn PC vannacht uitgezet omdat ik niet wilde dat ie vastliep terwijl ik aan het meuren was....Hij is nu een uur of 3 prime stable met een temp van 46C. Zo stabiel is ie nog niet geweest op deze settings.Help!!!! schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:43:
[...]
Ja zou top zijn als je ff een foto kon plaatsen!![]()
Helemaal geen fan is nog beter. Mss probeer ik dat dan ook nog wel. Welke zalman heb je precies?
Oh ja het 704-2BTA bios is hetzelfde als het gewone 704-2BT bios alleen met wat minder strakke timings zodat meer systemen gewoon gelijk werken/booten. Dus wellicht staan sommige timings met dit bios wat minder strak dan bij je vorige.
Ben wel te spreken over dit BIOS tot zover
Ik zal wat foto's nemen, ik heb vandaag geen tijd meer, dus online zetten gaat wellicht niet meer lukken. Die zalman is zo'n ZM-NB47J heatsinkje. De beugeltjes kun je daar zelf bij positioneren. Ik heb gewoon mijn VGA kaart erin gelaten, gekeken of de heatsink clear was van de VGA kaart en zo de clipjes gemonteerd. Easy-peasy. NB is nu 43C onder prime. (ik heb wel een Zalman V700-cu op mijn VGA, dus die blaast er een beetje overheen (1700rpm)).
Verwijderd
Heeft iemand nog een werkende link naar die module waar je kan zien hoever je een CPU kan overclocken , de huidige link in de startpost werkt niet meer.
Mijn dank.
Mijn dank.
Verwijderd
Hier zijn de foto's "Help!!!!!".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 13:35 ]
Muwhahahahaha, ik kwam tijdens de les vanmorgen emt het zelfde idee
dit is echt toevallig 
Naja vanaaf even uit proberen
Naja vanaaf even uit proberen
Verwijderd
Ik had het blok een kwartslag gedraaid...nu kan de airflow van je vid. niet langs je koelribben.
Maar dat zal je waarschijnlijk al wel geprobeerd hebben :-)
Maar passive cooling voor je NB is iets wat ik ook nog ga doen...dat ding is altijd het meest luidruchtige in me systeem...
Maar passive cooling voor je NB is iets wat ik ook nog ga doen...dat ding is altijd het meest luidruchtige in me systeem...
Verwijderd
ik zit hier met een vervelend probleem , heb me 3700+ SD draaien op 11x236 en htt op 3 , nu had ik mijn geheugen op 7/10 staan ( 2 x 512 mb ocz VX Gold ) maar hoorde dat dit geheugen ook makkelijk boven 200MHz kon , na dit geprobeerd te hebben het op 236 te zetten ( synchroom ) kreeg ik de melding ' detecting array ' te zien en startte de pc niet meer op. iemand enig idee wat dit betekend ?
Op google levert het niet echt veel op...
Op google levert het niet echt veel op...
Raid? Wat meer info zou handig zijn, voltage cpu/mem voor en na probleem, bios etc. Start ie alweer op? Indien dat niet zo is begin eens met cmos clear en kijk of ie op default weer wil starten. Voor 236 zou ik beginnen met 3,2v op je mem.
Verwijderd
Hehe, nee, niet geprobeerd, wel aan gedachtVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:07:
Ik had het blok een kwartslag gedraaid...nu kan de airflow van je vid. niet langs je koelribben.

Alles bij elkaar zitten er best veel fans in mijn kast, maar deze lopen allemaal op 5 of 7 V, dus de NB koeler was idd echt TE irritant voor woorden (vooral als ie variabel liep).
Thanx !! Dit maakt het veel duidelijker.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:34:
Hier zijn de foto's "Help!!!!!".
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn videokaart is echter veel langer. Het uiteinde komt op een halve centimeter na, tot de gele floppyconnector. Bij mij zal het helaas niet gaan passen....
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 19-09-2005 18:34 ]
PC Specs
Maar als ik die foto`s goed bekijk, en de context een beetje lees, lijkt mij dat je de core van de chipset niet in het midden van de heatsink heb zitten, maar iets meer naar de rechtsbovenste hoek (voor de mensen met een ATX kast, en voor de mensen met een BTX kast een andere, nu geen zin om na te denken welke hoek dat dan is
,
Geleid de warmte dan nog wel goed? Zoja, dan ga ik ook maar een nieuwe halen, (heb inmiddels al 4 pinnetjes afgeknipt omdat ze in de weg zaten) en hem zo positioneren
Geleid de warmte dan nog wel goed? Zoja, dan ga ik ook maar een nieuwe halen, (heb inmiddels al 4 pinnetjes afgeknipt omdat ze in de weg zaten) en hem zo positioneren
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Verwijderd
Ik ben een pc aan het samenstellen,
en ik wil graag een DFI Lanparty nF4 ultra-D als moederbord hebben.
Maar heb ik nog een vraag; kan ik Corsair TWINX1024-4400C25 DDR SDRAM, 1 GB,
PC4400, 550 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB) op het moeder bord hebben?
Dus kan er op het moederbord PC4400?
En ik wil wel een stille pc hebben en de NB cooler maakte nogal wat geluid meen ik, en wil er ook graag een Zalman ZM-NB47J passieve NB cooler opzetten, maak past dat wel als ik er een Asus EN7800GTX TOP/2DHTV in heb?
Mvg,
Edit: Ik ga toch voor een XFX GeForce 7800 GTX Overclocked 256 MB, PCI Express x16.
en ik wil graag een DFI Lanparty nF4 ultra-D als moederbord hebben.
Maar heb ik nog een vraag; kan ik Corsair TWINX1024-4400C25 DDR SDRAM, 1 GB,
PC4400, 550 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB) op het moeder bord hebben?
Dus kan er op het moederbord PC4400?
En ik wil wel een stille pc hebben en de NB cooler maakte nogal wat geluid meen ik, en wil er ook graag een Zalman ZM-NB47J passieve NB cooler opzetten, maak past dat wel als ik er een Asus EN7800GTX TOP/2DHTV in heb?
Mvg,
Edit: Ik ga toch voor een XFX GeForce 7800 GTX Overclocked 256 MB, PCI Express x16.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:31 ]
Verwijderd
Dat Corsair geheugen werkt prima op dit moederbord hoor. En op de vorige pagina van dit topic kan je foto's zien van die NB47J op deze plank. Je moet wel wat pinnetjes afknippen, maar dan kan het wel lukken denk ik.
Ik heb trouwens ook nog een vraagje voor de mensen hier. Is het mogelijk om met een Powerstream in het BIOS voor Vdimm hogere waarden te kiezen dan 3,1V? Ik heb de handleiding even doorgenomen en daar staat dat de 3,1+V opties enkel zichtbaar worden wanneer de 4V-jumper omgezet wordt. Maar met m'n Powerstream zou ik in principe zo naar 3,7V moeten kunnen zonder met die jumper te werken. Op die manier is het toch allemaal wat veiliger... Iemand die daarop een antwoord klaar heeft?
Ik heb trouwens ook nog een vraagje voor de mensen hier. Is het mogelijk om met een Powerstream in het BIOS voor Vdimm hogere waarden te kiezen dan 3,1V? Ik heb de handleiding even doorgenomen en daar staat dat de 3,1+V opties enkel zichtbaar worden wanneer de 4V-jumper omgezet wordt. Maar met m'n Powerstream zou ik in principe zo naar 3,7V moeten kunnen zonder met die jumper te werken. Op die manier is het toch allemaal wat veiliger... Iemand die daarop een antwoord klaar heeft?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 19:32 ]
Verwijderd
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=61632Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 19:27:
Dat Corsair geheugen werkt prima op dit moederbord hoor. En op de vorige pagina van dit topic kan je foto's zien van die NB47J op deze plank. Je moet wel wat pinnetjes afknippen, maar dan kan het wel lukken denk ik.
werkt al half jaar perfect!
Verwijderd
Voor warmtegeleiding maakt het denk ik niet veel uit. Ik heb mijn PC omgebouwd tot BTX, en nu zit de core van de chipset dus meer rechtsonder (ATX dus linksboven) onder de heatsink. De beugeltjes zorgen dat ie goed op de core drukt. De temps zijn een stuk lager dan met de default NB cooler (zelfs als je de fan laat loeien). Ik weet niet wat de mensen met een gedremelde zalman NB voor temps hebben, ik zit op zo'n 39/40 idle. Als je 4 pinnetjes afknipt dan heeft dat denk ik meer invloed op de prestaties van je heatsink dan de positionering ervan.magiel schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:11:
Maar als ik die foto`s goed bekijk, en de context een beetje lees, lijkt mij dat je de core van de chipset niet in het midden van de heatsink heb zitten, maar iets meer naar de rechtsbovenste hoek (voor de mensen met een ATX kast, en voor de mensen met een BTX kast een andere, nu geen zin om na te denken welke hoek dat dan is,
Ik heb even na zitten denken over die vin-airflow-kwestie. Aangezien de heatsink een rechthoekige base heeft (vrij smal), is het volgens mij niet mogelijk om hem op dezelfde manier een kwartslag gedraaid te bevestigen. Leuk ruimtelijk inzicht testen zo op een maandagavond
Over ruimtelijk inzicht gesproken, ooit wel eens een gemode ZM 80C HP op je chipset bevestigd 
das pas lachen om te zien, maja niet erg praktisch was het
das pas lachen om te zien, maja niet erg praktisch was het
Had jij dat dat? 
Post is wat pics dan
.
Ik zit er aan te denken om een Freezer 64 te kopen en deze te erop te bouwen...
Hangt er van af of m`n Zalman bij mn arctic silencer in de weg komt te zitten
Post is wat pics dan
Ik zit er aan te denken om een Freezer 64 te kopen en deze te erop te bouwen...
Hangt er van af of m`n Zalman bij mn arctic silencer in de weg komt te zitten
lol, ging ook eens de bios updaten, neem de modded bios voor de ultra voor een SLI-D
how stupid can you be
how stupid can you be
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
? Iedere bios is voor alle versies van het bord afaik.Gamer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:24:
lol, ging ook eens de bios updaten, neem de modded bios voor de ultra voor een SLI-D
how stupid can you be
Voor een 17" tft heb je 2 x 7800GTX SLIGamer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:24:
how stupid can you be

hoezo ?Viss schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:48:
[...]
? Iedere bios is voor alle versies van het bord afaik.
ik kreeg een mooie biep bij het herstarten...
tja, in tegenstelling tot mijn nick laat vermoeden, game ik niet zoveel, enkel nu en dan een benchmark.Vandread schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:50:
[...]
Voor een 17" tft heb je 2 x 7800GTX SLISorry kon het niet laten deze belabberde post van jaloersheid te posten...
rest is overkill
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Gamer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:05:tja, in tegenstelling tot mijn nick laat vermoeden, game ik niet zoveel, enkel nu en dan een benchmark.
rest is overkill
Bij deze ben je uitgenodigd:
UFO week aka Tweakweek
//einde offtopic
[ Voor 24% gewijzigd door Vandread op 20-09-2005 12:12 ]
Slechte flash? Na de flash eerst stroom eraf, batterij eruit, cmos clear paar minuutjes, boot, load optimized def, reboot en vervolgens bios instellen zoals je wilt.Gamer schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:05:hoezo ?
ik kreeg een mooie biep bij het herstarten...
Zou het nog een keer proberen. Er zijn geen afzonderlijke biossen voor Ultra, Ultra-D, SLI etc. Alle DFI NF4 biossen zijn geschikt voor ieder type van dat bord.
[ Voor 22% gewijzigd door Viss op 20-09-2005 12:22 ]
oh, wist ik niet 
thx.
thx.
OK net weer een zalman heatsinkje gemo(l)d zodat ie nu ook past icm met een Zalman 700CU. Deze zit strak tegen de chipset sink aan en blaast er dus ook een beetje lucht over zodat het nu stiller is en ietsjes koeler (1 á 2 graden) 
ook heb ik even de gelegenheid aangesproken om de Ultra-D ---> SLI-D mod uit te voeren, alleen kan ik niet zien of het werkt aangezien alle progsel die k heb gewoon zeggen DFI nF4 series
edit: Volgens de POST heb ik nu een nF4 SLI chipset
ook heb ik even de gelegenheid aangesproken om de Ultra-D ---> SLI-D mod uit te voeren, alleen kan ik niet zien of het werkt aangezien alle progsel die k heb gewoon zeggen DFI nF4 series
edit: Volgens de POST heb ik nu een nF4 SLI chipset
[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 20-09-2005 14:53 ]
offtopic:
magiel kijkt met een spiegeltje welke revisie hij heeft
magiel kijkt met een spiegeltje welke revisie hij heeft
welke revisie heb jij? ik neem aan de 1e, vanaf 2 is het niet meer mogelijk ( heb ik gelezen) om die mod uit te voeren
Dunno, ik had er iig redelijk vroeg 1 dus ik denk de eerste
Dit is niet leuk!!
Ik kon eerst met mijn Athlon64 3500 (winchester) overklokken tot 2450mhz (daarboven werd ie instabiel), iets wat ik al erg laag vond, aangezien hij niet warmer dan 35C werd en ik een btachnummer 129 heb geloof ik. DIt was met het 510Bios. Nu heb ik geupdate naar het 623Bios en kom ik niet boven de 2255mhz uit
Hier mijn instellingen ongeveer:

Ik snap het echt niet...Hij word niet warmer dan een graad of 35C stressed.
Iemand suggesties?
Als je meer info nodig heb moet je ff zeggen wat, dan zalk et opzoeken.
Ik kon eerst met mijn Athlon64 3500 (winchester) overklokken tot 2450mhz (daarboven werd ie instabiel), iets wat ik al erg laag vond, aangezien hij niet warmer dan 35C werd en ik een btachnummer 129 heb geloof ik. DIt was met het 510Bios. Nu heb ik geupdate naar het 623Bios en kom ik niet boven de 2255mhz uit
Hier mijn instellingen ongeveer:

Ik snap het echt niet...Hij word niet warmer dan een graad of 35C stressed.
Iemand suggesties?
Als je meer info nodig heb moet je ff zeggen wat, dan zalk et opzoeken.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
je hebt je bios geflashed en hij gaat opeens niet zo hard meer, enige actie die je dan hebt gedaan is je bios geflashed. terug naar ouwe bios dus XD
nee daar ligt het niet aan. Je processor heeft meer stroom nodig, dus verhoog de Vcore een klein beetje en zie daar
hij zal langer stabiel blijven
Maakt niet uit, kheb de vcore al verhoogd en dat maakt nix uit.magiel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:55:
nee daar ligt het niet aan. Je processor heeft meer stroom nodig, dus verhoog de Vcore een klein beetje en zie daarhij zal langer stabiel blijven
Ik kan idd proberen trug te gaan....eerst ff een paar andere adviezen afwachten.je hebt je bios geflashed en hij gaat opeens niet zo hard meer, enige actie die je dan hebt gedaan is je bios geflashed. terug naar ouwe bios dus XD
[ Voor 30% gewijzigd door Who Am I? op 20-09-2005 18:00 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
al geprobeert de ht multiplyer op 4 te zetten of een mem divider (alhoewel 205 wel erg weinig is )Who Am I? schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:38:
Ik kan idd proberen trug te gaan....eerst ff een paar andere adviezen afwachten.
Al gedaan. werkt niet.anthonyjameskok schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:18:
[...]
al geprobeert de ht multiplyer op 4 te zetten of een mem divider (alhoewel 205 wel erg weinig is )
ACh wtf....ik ga eerst wel ff proberen naar et bios hiervoor te gaan en als et dan nog niet werk meld ik me weer.... Toch bedankt voor de reacties
[ Voor 24% gewijzigd door Who Am I? op 20-09-2005 18:40 ]
Ik ben sinds gisteren eindelijk aan het OC'en geslagen. Het is alweer een hele tijd sinds ik nog heb geoverclocked (in de tijd van de Duron
).
Voorlopig draait mijn 3000+ Venice @ 9 * 283.8MHz (= 2554MHz). Het geheugen zit aan 232MHz 2-2-2-5-7 1T.
Ik gebruik nu ClockGen for nForce4 om in Windows te overclocken. Ondertussen draai ik SiSoft Sandra's burn in test (enkel voor het geheugen) en de
om mijn processor te stressen. Als ik zeker weet dat een bepaalde snelheid stabiel is, stel ik de FSB in het BIOS een paar MHz lager in en ga ik weer verder in Windows.
Zijn er nog andere tools die ik zeker moet hebben? Ik gebruik ook nog PiFast uit de GoT PiFast challenge, maar om de een of andere reden wil die momenteel niet meer ("P does not have the right sign in GiantStep", geheugenerror?).
En wat wil de "tweede" sensor zeggen? En hoe warm mag die worden? Voorlopig houdt mijn CPU het bij 35-40C (FX-55 boxed cooler
) en de NB ergens tussen 40C en 50C.
Voorlopig draait mijn 3000+ Venice @ 9 * 283.8MHz (= 2554MHz). Het geheugen zit aan 232MHz 2-2-2-5-7 1T.
Ik gebruik nu ClockGen for nForce4 om in Windows te overclocken. Ondertussen draai ik SiSoft Sandra's burn in test (enkel voor het geheugen) en de
Zijn er nog andere tools die ik zeker moet hebben? Ik gebruik ook nog PiFast uit de GoT PiFast challenge, maar om de een of andere reden wil die momenteel niet meer ("P does not have the right sign in GiantStep", geheugenerror?).
En wat wil de "tweede" sensor zeggen? En hoe warm mag die worden? Voorlopig houdt mijn CPU het bij 35-40C (FX-55 boxed cooler
Verwijderd
Ik heb een beetje een vreemd iets hier. Ik heb hier de 4volt select/ mod toegepast op mijn ut nforce4 ultra d maar wanneer ik een reboot geef is mijn maximum dramvolt keuze weer tot 3.20 ingesteld.
iemand een suggestie?
iemand een suggestie?
Verwijderd
Waarschijnlijk moet je dan je cpu voltage verhogen , Als dit op auto staat werkt het namelijk niet !!
Heb eens even de voltages na gemeten
, nu blijkt er dus ongeveer 0.1 volt afwijking te zijn!
Smartguardian (zelfde meting als bios):
vDimm: 3,26
vCore : 1,55
VHTT: 1,15
vChip: 1,45
Multimeter:
vDimm: 3,36
vCore : 1,61
VHTT: 1,23
vChip: 1,51
Smartguardian (zelfde meting als bios):
vDimm: 3,26
vCore : 1,55
VHTT: 1,15
vChip: 1,45
Multimeter:
vDimm: 3,36
vCore : 1,61
VHTT: 1,23
vChip: 1,51
Het is bekend dat de BIOS readings en de daarop gebaseerde readings in programma's als smartguardian (meestal) niet nauwkeurig zijn.
Als je een goede Multimeter hebt zou ik daar op vertrouwen !
Als je een goede Multimeter hebt zou ik daar op vertrouwen !
PC Specs
even een niet echt DFI bord related vraag.
Ik heb een nieuw kastje, waar dus 3 HD leds in zitten, iemand een idee hoe/waar aan te sluiten ? vind het nogal vaag eigenlijk.
Ik heb een nieuw kastje, waar dus 3 HD leds in zitten, iemand een idee hoe/waar aan te sluiten ? vind het nogal vaag eigenlijk.
kastje? met 3 HD led`s...
ff er van uitgaande dat je een nieuwe behuizing hebt waar 3 harde schijf leds in zitten.
Ik geloof dat dat voor raid opstellingen is, welke gecreeert worden met een PCI-raid kaart.
Daarop zitten dan ook de aansluitingen voor extra ledjes...
ff er van uitgaande dat je een nieuwe behuizing hebt waar 3 harde schijf leds in zitten.
Ik geloof dat dat voor raid opstellingen is, welke gecreeert worden met een PCI-raid kaart.
Daarop zitten dan ook de aansluitingen voor extra ledjes...
We zijn al bijna aan 500 posts dus straks open ik een nieuw deel. Meteen ook het moment om de TS verder bij te werken
Als je even alle delen bekijkt, zal je zien dat er toch al regelmatig veranderingen zijn doorgevoerd. Maar toch zou ik even jullie hulp nodig hebben.
Wat willen jullie er in terug zien? Wat zouden jullie liever niet meer zien terugkomen? Wat moet er anders? Is de TS wel overzichtelijk genoeg? Verder nog tips, links, ... ? Laat maar horen! Hoe meer reacties hoe liever want ik twijfel een beetje welke richting de TS moet uitgaan.
Alvast bedankt!
Wat willen jullie er in terug zien? Wat zouden jullie liever niet meer zien terugkomen? Wat moet er anders? Is de TS wel overzichtelijk genoeg? Verder nog tips, links, ... ? Laat maar horen! Hoe meer reacties hoe liever want ik twijfel een beetje welke richting de TS moet uitgaan.
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 23-09-2005 18:21 ]
Link naar MIPS computer voor aangepaste nF4 waterkoelingblokjes.
En wat over de aankomende nF4 SLI-DR Expert?
En wat over de aankomende nF4 SLI-DR Expert?
hier heb ik wat mogelijke puntenLaagvliegerke schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 18:20:
We zijn al bijna aan 500 posts dus straks open ik een nieuw deel. Meteen ook het moment om de TS verder bij te werkenAls je even alle delen bekijkt, zal je zien dat er toch al regelmatig veranderingen zijn doorgevoerd. Maar toch zou ik even jullie hulp nodig hebben.
Alvast bedankt!
- uitleg van de getallen die achter de biosen staan 1,2,3 bh5 tccd ed (zienet dat het al in de start post staat)
- link naar site waar je kunt kijken welke geheugen chips je hebt (staat ergens een link in dit topic)
- update over het sli-modden van de (noord) brug ivm met nieuwe niet modbare chips
- de truc om de bios te laten denken dat je de 5v jumper hebt gebruikt terwijl je je van de 3.3v trekt
- mischien wat over het gebruik van de slots geel/oranje: waneer welke
- het gebruik van 20 pins atx stekkers en het nut van de extra hd en flopy molex
- een stukje / how to van het klaar maken van alternatieve nb blokjes en de consequenties daar vanen entueele compabiliteit van blokjes
- mogelijk heid om de externe ledjes te laten werken op de debug aansluiting (weet niet of dit kan wilde ik zo gaan probern horen juliie iig nog van)
- stukje over (extra) koeling mosfets
- incompabiliteit van maxtor 9 hd's?
je zou ook de TS zo basic moglijk kunne houden en dan linken naar posts waar deze punten uit gelgd worden (wel minder overzichtelijk
edit : ik heb e dignostische ledjes naar frontpanel op de ultra-dr getest: zitten aangesloten: gewoon draadje vastsolderen en doortreken naar waar je wilt (pinout staat in de manual)
[ Voor 18% gewijzigd door AJK op 23-09-2005 22:17 . Reden: typo+aanvuling ]
@ anthonyjameskok: Enkele van de dingen die je voorstelt, staan als in de TS hoor
Het onderdeel "koeling" moet inderdaad nog verder uitgewerkt worden. Ook de link naar MIPS computer die Gaming247 net gegeven heeft, ga ik daar onderbrengen.
Het grootste probleem is om alles een beetje overzichtelijk te houden.
@ Gaming247: Heb je wat meer info over de nF4 SLI-DR Expert want daar is niet zo heel veel over te vinden. Wordt het eigenlijk een volledig ander moederbord? Want daar vrees ik een beetje voor. Namelijk een moederbord dat qua naam wel gelijk is maar verder volledig verschillend is.
@ Gaming247: Heb je wat meer info over de nF4 SLI-DR Expert want daar is niet zo heel veel over te vinden. Wordt het eigenlijk een volledig ander moederbord? Want daar vrees ik een beetje voor. Namelijk een moederbord dat qua naam wel gelijk is maar verder volledig verschillend is.
[ Voor 33% gewijzigd door D-Three op 23-09-2005 22:12 ]
klopt had niet goed gelezen(heb ik wel vaker heb het ook doorgesteerpt)Laagvliegerke schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:09:
@ anthonyjameskok: Enkele van de dingen die je voorstelt, staan als in de TS hoorHet onderdeel "koeling" moet inderdaad nog verder uitgewerkt worden. Ook de link naar MIPS computer die Gaming247 net gegeven heeft, ga ik daar onderbrengen.
ik vind wel dat het stukje van de 20 pins stekker terug moet komen stond er vroeger ook in en heb er laats nog 2 mensen in in mijn omgeving dit bord nieuw hadden mee geholpen
mis skun je de TS opspiltsen in 2 stukken
post 1 : basic dingen zoals biosen en specs basic stuf dus
post 2: mods en ander doc onder werpen
dit lijk mij overzichtelijker weet niet of dit mag (staat niet in de regelementen geloof ik)
verder veel succes met het maken van typen van de stukjes kan evt wel even helpen
[ Voor 6% gewijzigd door AJK op 23-09-2005 22:22 ]
Misschien heb je wat aan dit plaatjeLaagvliegerke schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:09:

Het lijkt erop dat het nu veel makkelijker is om "dikkere" koeling te gebruiken zoals dikkere waterblokken bijvoorbeeld. Maar goed je kan natuurlijk ook gewoon de mcw50 van swiftech gebruiken
[ Voor 13% gewijzigd door eR1k op 23-09-2005 22:43 ]
- Andere Lay-out (Ongeveer hetzelfde als DFI's Crossfire moederboord)Laagvliegerke schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:09:
- Andere Secundaire S-ATA controller (via PCI-bus waarschijnlijk) Promise S-ATA300 met Raid-5 support
- 3 PCI sloten tegen 2 van de vorige revisie
- Een grotere ruimte tussen de 16x PCI-E sloten, meer ruimte voor airflow of ruimte voor een andere chipset koeler.
- Geen 5Volt jumper meer, ?alles gaat via het bios?
- 8 Pins connector, i.p.v. 4 pin''s "P4/12Volt" connector.
Dit was het denk ik of iemand anders moet nog wat gezien hebben...
Voor de TS:
- Link naar DFI-Street?
Mijn nF4 Ultra van DFI licht niet op in het donker zoals in de TS..
ook heb ik het probleem dat als ik een divider gebruik, ik nog steeds fouten krijg in test 8 van memtest 1.60. Mn cpu draait prime stable op 9x305 op 1.54V. Maar als ik hoger wil moet ik een divider instellen. Ook al stel ik 2:1 in, nog krijg ik fouten:( hoe kan dit? Als ik de cpu wat lager clock en het geheugen 1:1 laat draaien, dan is het weer goed.
Voor het oplichten heb je een UV lamp nodig.
hoe schadelijk is het als je de 4v jumper niet goed zet, zo dus:
--
. --
. --
. --
. --
. .
in plaats van zo:
-- .
-- .
-- .
-- .
-- .
Dus dat hij de onderste 2 pinnetjes niet pakt en deze geopend laat. Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag in het donker op m`n gevoel die jumper om ging zetten, ging dit dus mis
Nou geeft m`n mobo aan dat hij m`n processor niet meer ziet
Is nou m`n mobo stuk, of is m`n processor stuk ?
--
. --
. --
. --
. --
. .
in plaats van zo:
-- .
-- .
-- .
-- .
-- .
Dus dat hij de onderste 2 pinnetjes niet pakt en deze geopend laat. Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag in het donker op m`n gevoel die jumper om ging zetten, ging dit dus mis
Nou geeft m`n mobo aan dat hij m`n processor niet meer ziet
Verwijderd
Ik had eerst problemen met mijn geheugen in dual channel mode - errors wanneer ik geheugen in posities 2 en 4 had, en geen problemen in single channel mode, of met een enkele geheugenreep. Maar het lijkt nu te werken. Ik vond op de dfi street forum namelijk de volgende gids:
DFI NF4 BIOS Memory Guide
Heb de voorzichtigste aangeraden instellingen genomen en een voor een dingen veranderd. Bleek dus dat mijn setup het niet leuk vond als mijn Command Rate of CPC op 1T (Enable) staat. Heb het nu disabled, en het werkt (hoewel langzamer). Misschien dat ik het met wat meer klooien sneller kan maken maar ik ben allang blij dat ik mijn spullen niet terug hoef te sturen.
Misschien dat anderen hier wat aan hebben.
DFI NF4 BIOS Memory Guide
Heb de voorzichtigste aangeraden instellingen genomen en een voor een dingen veranderd. Bleek dus dat mijn setup het niet leuk vond als mijn Command Rate of CPC op 1T (Enable) staat. Heb het nu disabled, en het werkt (hoewel langzamer). Misschien dat ik het met wat meer klooien sneller kan maken maar ik ben allang blij dat ik mijn spullen niet terug hoef te sturen.
Misschien dat anderen hier wat aan hebben.
je meot je bios updaten naar de laatste gecertificeerde versie 
dat helpt
dat helpt
Goed gezet en cmos clear (tijdje, eventueel incl batterij) al geprobeerd ?magiel schreef op zondag 25 september 2005 @ 14:22:
hoe schadelijk is het als je de 4v jumper niet goed zet, zo dus:
--
. --
. --
. --
. --
. .
in plaats van zo:
-- .
-- .
-- .
-- .
-- .
Dus dat hij de onderste 2 pinnetjes niet pakt en deze geopend laat. Toen ik in de nacht van vrijdag op zaterdag in het donker op m`n gevoel die jumper om ging zetten, ging dit dus mis![]()
Nou geeft m`n mobo aan dat hij m`n processor niet meer zietIs nou m`n mobo stuk, of is m`n processor stuk ?
jup al gedaan. Geen positief resultaat 
Ga maar is naar de factuur zoeken ...
//edit: voor in de nieuwe startpost:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577, weet niet of het al gezegd is, maar dat is ook een leuk draadje
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577, weet niet of het al gezegd is, maar dat is ook een leuk draadje
[ Voor 51% gewijzigd door magiel op 25-09-2005 22:30 . Reden: link toegevoegd ]
Briljant draadje 
Serieus die moet echt in de TS !!
Serieus die moet echt in de TS !!
http://www.dfi-street.com...php?p=179596&postcount=91
goed idee, relatief goedkoop voor zulke overkill koeling ^^
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 4 (Socket 478)
Ik zie dat iedereen zich in het zweet werkt om een fanloze chipsetfan te vinden...je kan er natuurlijk ook zelf eentje ontwerpen... Een vriend van mij doet metaalbewerking en ik ben nu bezig met een ontwerpje maken voor een fanloze chipsetkoeler. Ik denk dat ik hem volledig van koper ga laten maken.
Als je zelf een ontwerpje hebt zou ik aan die vriend kunnen vragen of hij een exemplaar er van kan maken en dan zou ik em kunnen opsturen....(zal helaas niet gratis zijn)
Als je zelf een ontwerpje hebt zou ik aan die vriend kunnen vragen of hij een exemplaar er van kan maken en dan zou ik em kunnen opsturen....(zal helaas niet gratis zijn)
verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kendeVandread schreef op zondag 25 september 2005 @ 23:11:
http://www.dfi-street.com...php?p=179596&postcount=91
maar de Freezer 64 is goedkoper dan de Freezer 4, dus ik zou de 64 nemen.
Ik snap iets niet: mijn RAM doorstaat meer dan 2 dagen MemTesten (test 5) zonder een foutje op 230MHz 1.5-2-2-5-7 1T (3.2V), maar als ik in Windows ga stress testen dan loopt alles vrij snel volledig vast (Windows freezet, geen BSOD of reboot).
Zelfs op 226MHz kan SuperPI geen enkele run afmaken. Waar kan dit aan liggen?
Zelfs op 226MHz kan SuperPI geen enkele run afmaken. Waar kan dit aan liggen?
edit:
Ik kan het geheugen wel zonder problemen benchen met Sandra en Everest.
Ik kan het geheugen wel zonder problemen benchen met Sandra en Everest.
[ Voor 13% gewijzigd door F.U.B.A.R op 26-09-2005 12:18 ]
Zweet? Eentje ombouwen lijkt me stukkie simpeler dan zelf gaan bouwen:+Who Am I? schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:20:
Ik zie dat iedereen zich in het zweet werkt om een fanloze chipsetfan te vinden...je kan er natuurlijk ook zelf eentje ontwerpen... Een vriend van mij doet metaalbewerking en ik ben nu bezig met een ontwerpje maken voor een fanloze chipsetkoeler. Ik denk dat ik hem volledig van koper ga laten maken.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het er al is ^^
Nou ik kende hem wel maar wist niet meer waar die ergens stond, had die thread nog niet gezien MET die Freezers erbij, alleen die Alpha cooler.magiel schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:24:
[...]verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kende
tja k heb geen tijd om ook op DFI-street te kijkenmagiel schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:24:
[...]
verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kende
maar de Freezer 64 is goedkoper dan de Freezer 4, dus ik zou de 64 nemen.
Dan heb je wel een heel druk levensapphire schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:50:
[...]
tja k heb geen tijd om ook op DFI-street te kijkenkan soms netaan de tijd opbrengen om hier rond te hangen

Njah ik vond hem ook pas via google, via dfi-street zelf ook niet meer om vage redeVandread schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:02:
[...]
Nou ik kende hem wel maar wist niet meer waar die ergens stond, had die thread nog niet gezien MET die Freezers erbij, alleen die Alpha cooler.
Maar we dwalen af, het is gewoon een linkje die in de nieuwe startpost MOET
Ik durf et haast niet te vragen! Maar doe et lekker toch
Zijn er ook mensen die een amd x2 4400+ op een DFI Lanparty nF4 SLI-DR mobo hebben geprikt? en overclock ervaringen hebben met deze proc (op lucht)
Zijn er ook mensen die een amd x2 4400+ op een DFI Lanparty nF4 SLI-DR mobo hebben geprikt? en overclock ervaringen hebben met deze proc (op lucht)
[ Voor 8% gewijzigd door BTU_Natas op 26-09-2005 22:31 ]
Ligt gewoon aan de proc he, zoals je ziet worden er met x2 3800's leuke scores gehaald en met 4400's zal dat ook wel zo zijn.
Verwijderd
Lol chipset koeler van die gast ken ik al maandje of 3 Wel bruut ding trouwens
Ik ga wachten op de Xpert versie van DFI daar kan je teminste wel elke koeler op zetten.
Ik ga wachten op de Xpert versie van DFI daar kan je teminste wel elke koeler op zetten.
Door zo basic mogelijk te houden, wordt het overzicht misschien wel beter. Daar heb ik ook al aan gedacht. Nadeel is dat er velen te lui zullen zijn om al die links door te spitten. Geen flame want zo ben ik ook somsanthonyjameskok schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:52:
je zou ook de TS zo basic moglijk kunne houden en dan linken naar posts waar deze punten uit gelgd worden (wel minder overzichtelijk
Heb je eventueel foto's en een kleine beschrijving?edit : ik heb e dignostische ledjes naar frontpanel op de ultra-dr getest: zitten aangesloten: gewoon draadje vastsolderen en doortreken naar waar je wilt (pinout staat in de manual)
Ik vond dat er wat teveel info in de TS stond en in mijn ijver heb ik inderdaad wat teveel gewistanthonyjameskok schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:16:
[...]
ik vind wel dat het stukje van de 20 pins stekker terug moet komen stond er vroeger ook in en heb er laats nog 2 mensen in in mijn omgeving dit bord nieuw hadden mee geholpen
Verschillende biossen vind ik niet echt basic. Zeker beta en modded biossenmis skun je de TS opspiltsen in 2 stukken
post 1 : basic dingen zoals biosen en specs basic stuf dus
post 2: mods en ander doc onder werpen
dit lijk mij overzichtelijker weet niet of dit mag (staat niet in de regelementen geloof ik)
verder veel succes met het maken van typen van de stukjes kan evt wel even helpen
Als je vind dat er stukken bij moeten, mag je altijd wel iets mailen hoor. Indien het bruikbaar is, kan ik het wel opnemen. Momenteel ben ik bezig met het herwerken van de TS maar het is tijdrovend
Heb ik er voorlopig ingezet bij "links". Maar ik zal waarschijnlijk nog links zetten naar verschillende topics op dfi-street.jelbo schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:54:
Voor de TS:Ik heb ook nog het LanParty logo in .ai formaat, misschien dat ik of iemand anders daar nog een mooi plaatje mee kan maken? Als afwisseling?
- Link naar DFI-Street?
Een mooi plaatje mag altijd als het huidige echt lelijk is
Deze was al eens voorbij gekomen. Maar toch bedankt om hem terug onder mijn aandacht te brengen. Deze zou bij het onderdeel "Koeling" moeten komen.magiel schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:29:
jup al gedaan. Geen positief resultaat
En mocht iemand het niet met mij eens zijn... Ik hoor het graag!
[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 28-09-2005 20:02 ]
zit in de nforce4 dezelfde bug als in de nforce3 waar s-ata poorten het overklokken kunnen blokkeren?
Voor zover ik weet niet. Ik heb er zelf geen last van (289HTTx9MP), en ik heb er ook nog nergens iets over gelezen (en ik heb veel over dit mobo gelezen op verschillende forums).Lev schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:11:
zit in de nforce4 dezelfde bug als in de nforce3 waar s-ata poorten het overklokken kunnen blokkeren?
Zowel de PCI-sloten als de SATA-poorten zijn gelocked. Dus het overclocken mag normaalgezien hier op geen invloed hebben.Lev schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:11:
[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 28-09-2005 23:49 ]
momenteel heb ik corsair geheugen dat op 200mhz 2-2-5-2 draait maar wat ik niet kan overklokken..
heeft het zin om dit geheugen te vervangen door geheugen dat overklokbaar is maar op lagere timings loopt?
het gaat me om gaming performence
heeft het zin om dit geheugen te vervangen door geheugen dat overklokbaar is maar op lagere timings loopt?
het gaat me om gaming performence
2-2-2 geheugen dat niet overclockbaar is... dan doe je echt iets verkeerd 
Wat is het precies en wat heb je gedaan?
En volgens mij zit je in het verkeerde topic

Wat is het precies en wat heb je gedaan?
En volgens mij zit je in het verkeerde topic
Als hij een LanParty nF4 heeft, zit hij wel juist 
Maar zoals Vandread al zei; dat geheugen moet het normaal wel redelijk doen.
Maar zoals Vandread al zei; dat geheugen moet het normaal wel redelijk doen.
Ik wilde net de standaard bios gaan upgraden naar een betere, maar mijn floppy drive werkt niet
Geen idee waarom in ieder geval, maar weten jullie of het ook mogelijk is om via windows te flashen ipv via dos.

Winflash
ff googlen ernaar
ff googlen ernaar
Of via USB-stick. Heb ik net gedaan, gaat zeer goed!
Verwijderd
Hmm, ik ben genaaid.
Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.
Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.
Wie kan me helpen? Ik weet het echt niet meer, is dit een mobo probleem?
System specs in mn sig.
/me heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig
Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.
Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.
System specs in mn sig.
/me heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig
Je gebruikt de 5v jumper, verzet die eens als je m eruit haalt.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:47:
Hmm, ik ben genaaid.
System specs in mn sig.
* El Snorro heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig![]()
Haal de power er dan compleet af.
Mem eruit, vanaf 3,3v lijn booten.
Bios in 'optimized defaults loaden'
saven, opstarten.
Dan windows laten booten.
Uitzetten.
5v jumper weer omzetten en evt oc instellen, en dan zou ie t waarsch weer moeten doen hoop ik...
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Dit is gewoon het cold boot probleem.. oftewel met 5 volt als vdim lijn, geeft dfi het eerste moment van booten een voltage van 2.6...
En dat is helaas te weinig voor de winbondjes. Niet alle winbondjes hebben zit, maar dit komt meestal na enige tijd (paar maanden).
Dit is niet dat je moederboard achteruit is gegaan, maar je geheugen.
Ik heb dit ook gehad met mushkin redlines, die kwamen van een andere tweaker (kadance074) die dit probleem ook had. Mijn G.Skills pc3200GH had daar nog geen last van.
Maar het probleem ligt dus niet bij het geheugen, het geheugen wil alleen na een tijd niet meer booten met 2.6 volt
En dat is helaas te weinig voor de winbondjes. Niet alle winbondjes hebben zit, maar dit komt meestal na enige tijd (paar maanden).
Dit is niet dat je moederboard achteruit is gegaan, maar je geheugen.
Ik heb dit ook gehad met mushkin redlines, die kwamen van een andere tweaker (kadance074) die dit probleem ook had. Mijn G.Skills pc3200GH had daar nog geen last van.
Maar het probleem ligt dus niet bij het geheugen, het geheugen wil alleen na een tijd niet meer booten met 2.6 volt
[ Voor 45% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-09-2005 22:01 ]
Dit topic is gesloten.