MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
Met die open haard (er is er toch maar één, in de woonkamer niet?) net hetzelfde: ik heb zowel in die gang als onderaan de haard op zowat alle (bruikbare) knopjes zitten indrukken, maar toch krijg ik die Steward niet wakker geschud (zoals in het raadsel)
Kortom: ik zit muurvast, en zou graag de Mansion willen uitspelen, dus als iemand dit eerder gedaan heeft en wil helpen post dan maar.
@ SecondChoice, aan het einde van de gang boven de woonkamer hangen drie van die stokken. Naast die drie stokken zit als het goed is een menneke wat z'n tong uitsteekt. Hier op E rammen, en dat ding gaat omdraaien. Daarna snel naar de overkant d.m.v. slingen met de stokken, en dan aan de andere kant hetzelfde doen. En dan een beetje doen wat er gezegd wordt, is simpel.

Als je degene vlak boven het water wilt hebben moet je niet vanaf dat schuine gedeelte op het wandklimgebeuren springen, maar net iets verder (spatie langer ingedrukt houden) zodat je op dat uitsteeksel komt. Vanaf daar kan je dat artifact dan pakken.
Dondersmooi uitgelegd al zeg ik het zelf
[ Voor 65% gewijzigd door MarcoC op 07-04-2006 18:58 ]
Verwijderd
Dacht dat Golivier een lijstje wou maken in het weekend (stond hier), nog ff dus waarschijnlijk.MarcoC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:52:
Iemand een lijstje van alle zilvere artifacts? Ik mis er nog 1. Voor de rest heb ik alles.
MarcoC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:52:
@ SecondChoice, aan het einde van de gang boven de woonkamer hangen drie van die stokken. Naast die drie stokken zit als het goed is een menneke wat z'n tong uitsteekt. Hier op E rammen, en dat ding gaat omdraaien. Daarna snel naar de overkant d.m.v. slingen met de stokken, en dan aan de andere kant hetzelfde doen. En dan een beetje doen wat er gezegd wordt, is simpel.
edit: gelukt, thx
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 19:23 ]
Verwijderd
Dit weekend zal ik mijn best eens gaan doenVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:04:
[...]
Dacht dat Golivier een lijstje wou maken in het weekend (stond hier), nog ff dus waarschijnlijk.
[...]
spoiler:Maar in het zwembad (waar die 2 beelden naar het water gedraaid zijn) lees ik nu iets van een open haard waarDat had ik ook eerst gedaan, maar dat was voor de gouden medaille geloof ik.
spoiler:een verhoogde zichtbaarheid en duld (ofzo) de Steward (denk de butler) zou doen bewegen
edit: gelukt, thxZal nu even in het kort alle silveren proberen te posten.

Kan het niet genoeg vragen... iemand al de gouden artifacts in het eerste en tweede level gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 19:32 ]
Ik heb het rad 1 aan het draaien gekregen, en via rad 2 naar de andere kamer gesprongen (met die tijger). Vervolgens aan de linkerkant via de twee grote bewegende blokken naar de overkant gesprongen. Daar sta je op een plateau en krijg je een cutscene te zien van de ruimte en een aantal objecten (zoals dat beeld met de twee blokken).
Maar hoe kom ik nou verder? Waar moet ik vanaf dat plateau naar toe?
/Edit: lama, ben d'r al voorbij
Volgend probleem: ik loop nu een trap af en er komt een bal achter me aan gerold. Je moet volgens de aanwijzing schieten ofzo
[ Voor 19% gewijzigd door Priet op 07-04-2006 20:11 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
En hoe kom jij daar bovenop waar je nu staat? Dat lukt mij namelijk nietGandalfTheGrey schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:27:
Ik zit vast in Peru *(again).. het is al langs geweest, maar ik kom er niet uit.
Daarom de volgende screeny.. Hoe kom ik bij die Guards? De liaan pakken lukt niet
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
MarcoC schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:12:
Hmm, ik denk dat ik die artifact van "above the hearth, revealed visage" blabla nog moet.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Verwijderd
• 3 zilveren artifacts in de gym:
• 1 achter de verborgen wand rechts van de trappen in de woonkamer:
• 2 in het zwembad:
• 2 in de 2 verborgen gangen:
• 2 in de bibliotheek:
Verwijderd
Moet nu door de gang heen waar de vloer openschuift.
Ze gaat vanzelf rennen maar wordt iedere keer geslacht door de messen.
Hoe kom je hier door?
Heb hem al, dat ene ding erinschieten idd.
[ Voor 37% gewijzigd door MarcoC op 07-04-2006 20:45 ]
Door de instructie op het scherm op te volgenVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:40:
Ik heb net de eerste puzzel opgelost (met de wip en 3 kratten).
Moet nu door de gang heen waar de vloer openschuift.
Ze gaat vanzelf rennen maar wordt iedere keer geslacht door de messen.
Hoe kom je hier door?
[ Voor 46% gewijzigd door zazra op 07-04-2006 20:47 ]
Verwijderd
Dat wou het dus zeggen... dan moet ik blijkbaar nog 1 bronzen die ik totaal niet weet te vindenIcekiller2k6 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:19:
[...]
spoiler:die is ook al uitgelegd.. dat is dus als je uit de computer kamer komt onder de rap omhoog en dan heb je zo een leeuwen kop erboven.. 1 moet je trekken (de linker) en de rechter moet je er'in' schieten...

Wachten tot (over)morgen dan
Heeeeeeeeeeeeeee, kijk hier eens aan!
Tomb Raider: Legend retail patch v1.1
--------------------------------------------------------------------------------
Eidos Interactive has issued the first retail patch for Tomb Raider: Legend, updating the newly released third-person action adventure sequel by Crystal Dynamics to version 1.1. This update addresses performance problems, stability issues and controller problems, but does not yet completely activate the promised Next-Gen content.
This patch addresses the following issues:
- various performance problems
- stability problems
- controller problems
Warning:
The patch fixes performance issues with NVIDIA cardsbut doesn't completely activate the Next-Gen content. NVIDIA actively works on an updated driver
that should fully address the problems.
Download: 3DGamers 17mB
Je hebt 4 boeken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Bibliotheek: ______________________________ | [3] | | ___________________ | ____________ |====| [1] | | | | | |====| V | |__|[4] | |====| |_______ | |====| [2]| | | | | |___________| <_____ _____| \\[ ] [ ]/ \_______________/ |
In welke volgorde moet je nu die boeken pakken??
En wat moet ik daarna doen??
[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 07-04-2006 22:53 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Bedankt.m-webbie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:46:
[...]
Door de instructie op het scherm op te volgen
spoiler:eerst komt er een pijltje naar beneden dat is dus gewoon S in drukken en daar na nog 1 naar boven dacht ik of te wel W in drukken
Soms is het leven zo simpel.
Verwijderd
Deze volgorde:Rakkerzero schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:44:
In welke volgorde moet je nu die boeken pakken??
"topaas" is de gele op het verdieps0k schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:24:
blauw, topaas, groen, rood
In jouw tekening wordt dat dus 1-4-3-2.
Daarna komt een cutscene waar je een zilveren vindt en dan kun je de gouden halen in de woonkamer: [rml]Golivier in "[ Multi] Tomb Raider Legend"[/rml] en [rml]s0k in "[ Multi] Tomb Raider Legend"[/rml]Rakkerzero schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:44:
En wat moet ik daarna doen??
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 23:06 ]
Verwijderd
ben al uren bezig, very frustrating, maar hoe kun je een beetje flex snel erdoorheen springen
snap er geen kont van
Zo issie idd gelukt thanxVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:53:
[...]
Deze volgorde:
[...]
"topaas" is de gele op het verdiep
In jouw tekening wordt dat dus 1-4-3-2.
[...]
Daarna komt een cutscene waar je een zilveren vindt en dan kun je de gouden halen in de woonkamer: [rml]Golivier in "[ Multi] Tomb Raider Legend"[/rml] en [rml]s0k in "[ Multi] Tomb Raider Legend"[/rml]
Ik snapte de kleuren al niet.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Hier: http://rapidshare.de/file...trlegendpatch1_1.exe.html Werkt achteraf niet zonder originele DVD
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 00:19 ]
Vanaf het checkpoint ga je bovenlangs via de ladder (waar je naar toe moet springen door de lucht), het grote ding aan de zijkant wat je nog niet gebruikt heb (de andere kant was er 1 met een bal) en de muur..Payne schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:50:
[...]
En hoe kom jij daar bovenop waar je nu staat? Dat lukt mij namelijk niet
[ Voor 7% gewijzigd door GandalfTheGrey op 08-04-2006 00:37 ]
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Verwijderd
Gevaarlijk stukjeVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:05:
ik zit nu op die hoge wolkenkrabber en moet jumpen vanaf die verticale pijp, naar die horizontale die allemaal afknappen.
ben al uren bezig, very frustrating, maar hoe kun je een beetje flex snel erdoorheen springen
snap er geen kont van
Veel succes
Maar erg mooi spel, hoor ook dat deze wel weer leuk is om te spelen...binnenkort maar eens halen, net een dvd/cd/bla bon gekregen
Dat nippelverhaal is trouwens ook wel weer lekker overtrokken...maar ja, gratis reclame he
[ Voor 107% gewijzigd door Koetjeboe op 08-04-2006 08:10 ]
ik zit hier:

Ik weet niet waar je een 2de blok kan vinden(aan de andere kant zit de blok al op de knop).. ik dacht dus zelf erop gaan staan, maar als je er dan af gaat veranderd die weer trug en kan je het dus niet oplossen.
Waar vind ik een 2de blok of wat moet ik doen?
edit: al gevonden, opeens zag ik het
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-04-2006 12:18 ]
Er staan wat aanwijzigingen in beeld, je moet schieten ofzo
Het is de dual-core bug ja, maar dacht dat het echt alleen met de processor te maken had en niet dat het alleen voorkwam in combinatie met een bepaalde videokaart.Occy74 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:15:
[...]
Same here Sluut, enige remedie is dan een reboot..
Denk iets in de drivers van nVidia of wachten op een patch...
Het gekke is, ik wilde het opnemen met fraps om te laten zien maar dan zodra je begint op te nemen is de snelheid weer normaalen zodra je de opname stopt is het weer alsof ze aan de speed zit
Misschien weer een dualcore bug? (x2 4400+ hier)
Eerst wat ik doe als ik het spel op start is terug naar windows --> Alt-tab of ctrl-alt-del
Taakbeheer --> Processen --> bij trl.exe (Tomb Raider Legend) Affiniteit instellen op een CPU (1 uitvinken dus)
Nooit problemen verder
Gewoon heeeel hard rennen!! Je kunt over die 'traps' heenspringen (die dingen die uitsteken uit de muur, rechts zijn ze kapot)Priet schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:20:
In Africa: iemand enig idee hoe je fatsoenlijk die enorme bal kunt voorblijven die van achteraf de trap komt afgerold?
Er staan wat aanwijzigingen in beeld, je moet schieten ofzo
Verwijderd
thx!!Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:08:
[...]
Hier: http://rapidshare.de/file...trlegendpatch1_1.exe.html Werkt achteraf niet zonder originele DVD(dus niet icm de "extended demo")
Zelf heb ik 7900gt extreme edition bestelt voor beide spellen ( dus als iemand mij even kan melden met deze kaart hoe tr:l hiermee draait in next gen zou dat mooi zijn.
Verwijderd
brakGatygun schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:49:
Ze hadden beter met de next gen..... optie een advance knop erin kunnen zetten ( waar je bepaalde opties kunt aanvinken zoals schaduwen etc. ) Toch wel appart dat games zoals oblivion en TR:L een beetje veel vragen. Zelfs de duurste kaarten hebben problemen met de games.
Zelf heb ik 7900gt extreme edition bestelt voor beide spellen ( dus als iemand mij even kan melden met deze kaart hoe tr:l hiermee draait in next gen zou dat mooi zijn.
Videokaart al binnen. Nu nog 6 dagen wachten op moederbord en enermax 560 watt voeding
2 - Geel (Topaz een kleur geel)
3 - Groen (Viridian een soort groen)
4 - Rood (Crimson een kleur rood)
lang leve google
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
iemand?
Edit: ik ben erachter gekomen dat je de 4 bollen moest activeren, maar wat nu?
Edit 2: al gevonden wat je moest doen
[ Voor 23% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-04-2006 15:10 ]
Verwijderd
Hoe krijg ik die laatste slot open? Ik heb maar 1 box
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:49:
Ik zit hier vast: http://lara.yardcure.com/larastuck.JPG
Hoe krijg ik die laatste slot open? Ik heb maar 1 box
Verwijderd
Download: http://lara.yardcure.com
thx matsume
mischien in de start post zetten, Hacku?
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 15:17 ]
Insanus sum
Amanda dus, valt wel mee vind ik, er zijn genoeg rotsen.MarcoC schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:55:
Zit nu bij de eindbaas, echt lastig!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
(dit voegt niets toe aan het topic.. maar ik moet het toch ergens kwijt
PSN: Shiver23
Dat meen je niet? Is dat de eindbaas? Daar ben ik nu ook, lekker kort spel dan.FnF schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:57:
[...]
Amanda dus, valt wel mee vind ik, er zijn genoeg rotsen.
Je moet er twee keer tegen vechten.-Sander schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:47:
[...]
Dat meen je niet? Is dat de eindbaas? Daar ben ik nu ook, lekker kort spel dan.
Verwijderd
Ik ben nog niets extra's tegengekomen in het huis... Zal zometeen nog even het spel induiken... Lara is al een tijd niet meer thuis geweest... Zal haar meteen een verschooninkje aan laten trekkenMarcoC schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:55:
Ik had gelezen dat er een extra ruimte in het Croft Manor open zou gaan zodra je 'm uitgespeeld hebt, maar ik kan nergens iets extra's vinden. Klopt het wel wat ik gelezen heb?
Ze is weer even thuis geweest, niets veranderd als je het mij vraagt... (zelfs niet met 100 % uitspelen) Kom er net wel achter dat ze opeens een bikini kan aantrekken ! (ze kan zelfs kiezen uit de befaamde witte bikini
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:11 ]
Geen probleem!Shiver23 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:35:
Bedankt voor de spoiler FnF....
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
TMC schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:53:
Wel cool einde. Lara Croft goes Jack Bauer.![]()
[...]
Je moet er twee keer tegen vechten.
Verwijderd
Nee, niet nog een keer-Sander schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:09:
[...]
spoiler:Na die ruine met die rotsen nog een keer? Ik heb eerder al tegen dat geval gevochten in Kazachstan.
Verwijderd
Het draait opzich helemaal niet brak op zo'n kaart, het punt is alleen dat de nieuwe Nvidia driver een bepaalde vervelende inefficientie in hun eerdere drivers verhelpt die er voor zorgt dat het spel niet blijft haperen op bepaalde momenten.Gatygun schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:22:
Had het net gelezen in dit forum ( laatste keer dat ik hier was waren er nog maar 3 pagina's nu 30 O.o ). Ik hoop dat de patch van nvidia wat wonderen gaat verichten
Videokaart al binnen. Nu nog 6 dagen wachten op moederbord en enermax 560 watt voeding
Nothing to worry about dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 19:23 ]
Ach, dit zie je toch al duizend jaar van te voren aankomen. Sowieso, wtf boeit het verhaal nou.thecompany schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:04:
FnF, zou je dit commentaar voor jezelf kunnen houden of tenminste spoiler tags gebruiken!
Verwijderd
Lijstje is klaar ! Alle artefacts (van het huis staan op papier), ben dat hele huis nog een keer doorgestiefeld, alles kloptVerwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:04:
[...]
Dacht dat Golivier een lijstje wou maken in het weekend (stond hier), nog ff dus waarschijnlijk.
Verwijderd
Bij dit alles kan er gebruik gemaakt worden van dit kaartje... (zelf in elkaar geknutseld
http://rapidshare.de/files/17520645/Croft_Manor_Map.PNG.html
Croft Manor
Welkom in huize Croft ! Dit mooie Engelse landhuis wat al eeuwen in het bezit is van de familie Croft bestaat uit de volgende ruimtes, de bibliotheek (A), Lara's slaapkamer (
Uitrusting
De eerste keer dat je in haar huis komt heb je helemaal niets, geen lampje, geen grapple, geen wapens, geen binoculairs, helemaal niets !!! Voor de meeste artifacts heb je echter iets van deze uitrusting nodig. Hieronder staat dan ook beschreven hoe je je hele uitrusting bij elkaar kan sprokkelen.
Personal Lightsource (a)
dit lampje ligt in de bibliotheek op de hoek van het bureau waar Alister aanzit.
Magnetic Grapple (b)
dit handige stukje gereedschap is goed opgeborgen in de kluis in het Tech Center van Zip. Aan de rechterkant van deze computerkamer ligt een laptop op de vloer. Deze kan je gebruiken om de kluis, die zich ook in deze ruimte bevindt, te openen (cutscene).
Wapens (c)
Lara's trouwe twin pistols zijn uiteraard ook weer van de partij. Ze zijn te vinden in Lara's slaapkamer. Aan de linkerkant van de kamer zit een soort van houten kunstwerk (het hoofd van Medusa) tegen de muur aangeplakt. Aan weerszijde kanten van het kunstwerk staan twee houten palen met krissen. Deze krissen dienen als hendels om het houten kunstwerk te openen (cutscene).
Binoculairs (d)
deze liggen op het grote balkon aan de achterkant van het zwembad. Bij het paardenbeeld in het midden op het balkon.
Extra verhaaltje bij het zwembad (voor artifact 10 en 20 en 21)
Zwembad, rechts twee trekvissen allebei naar voren trekken, via eerste trekvis naar speer, zwaaien, naar balkonrandje, even schuifelen, naar tweede trekvis, dan via speer, zwaaien op grote balkon. Twee beelden, de zussen boven het water, eerst naar elkaar toe draaien, speren kruisen, krijg je weer een gouden kop/tong, drukken, opent het tweede rooster in het water (cutscene). Balkon boven de ingang, linkerkant, speren uit de standbeelden trekken. Spring naar de speer, zwaaien, springen, magnetic grapple uitgooien (belangrijk dat die vis weg is.. anders knal je er tegenaan), zwaaien naar speer, springen op balkon. Bal van de linkervis trekken, naar drukvlak rollen, gaat plantenbak naar beneden (cutscene).
Locaties van de Artifacts
Brons (16)
1) In de hal, aan de linkerkant onder de trap
2) Boven in de hal, linkerkant, trekken met je magnetic grapple, luikje gaat open
3) In de studeerkamer, bibliotheek, linkerkant van de kamer, kris, use, boekenkast schuift open
4) In de studeerkamer, bibliotheek, rechterkant van de kamer
5) In de geheime gang tussen de bibliotheek en de slaapkamer (kant slaapkamer), in een kist in de rechterhoek
6) In de slaapkamer, achter het bed (hoofeinde)
7) IN het zwembad, rechterhoek
9) Links, achter de duwvis ! Vis naar voren trekken, en klaar is kees. (duw de vis alvast helemaal naar de rand van het zwembad, voordeel voor later)
10) Boven op het grote balkon, boven de ingang van het zwembad, op de duikplank
11) IN het zwembadje in de gymzaal
12) Gymzaal, links van de ingang, magnetic grapple gebruiken om ding te verzetten, beetje creatief zijn…
13) Gymzaal, midden van de linkerwand, trap moet TEGEN de muur staan
14) Gymzaal, rechts van de ingang, zelfde doen als zilver 24, dan rechtdoor springen, zorg dat dat ding niet veranderd is !!!
15) Gymzaal, links achterin !!! Halvemaan ding veranderen, via de achtermuur
16) Gymzaal, rechts achterin !!! Halvemaan ding NORMAAL !!! Via groene klimwand
Zilver (10)
17) Boven in de hal, rechterkant, schieten met manual aim op dat zonnetje, luikje gaat open
18) Bibliotheek, rechterkant bij binnenkomen, onder de trap, kapot schieten, achter boekenkarretje
19) In de geheime gang tussen de bibliotheek en de slaapkamer (kant bibliotheek)
20) Zwembad, bovenop het balkon (niet die boven de ingang), achter het vissenbeeld aan de rechterkant.
21) Zwembad, ligt op kleine balkonnetje aan de rechterkant, kan je alleen komen via de plantenbak en het vissenbeeld aan de linkerkant. Eerst op vissenbeeld, dan magnetic grapple gooien naar plantenbak, deze gaat zwaaien, spring erop, en dan op balkon.
22) Zwembad, achter het hek
23) Op een plateautje in het kleine zwembadje in de gymzaal, kan je vanuit het water bereiken.
24) Gymzaal, op tweede plateau boven de gymzaal, zelfde als brons 13, alleen moet de trap nu ANDERS staan, niet tegen de muur, vanaf trap, spring op plateau, plateau beweegt naar ander plateau, daar ligt hij.
25) Gymzaal, BOVEN de ingang, kan vanaf zilver 24, kan ook anders, via de normale weg, eerste ding niet veranderen, tweede DING veranderen, maakt het mogelijk om bij het andere plateau te komen !!! Sta op plateau, grapple gebruiken, binnenhalen, springen (aanloop !! uiterste randje)
26) Onderdeel van de gouden artifact, boeken in de bibliotheek indrukken, kasten schuiven open, tada !
Goud (1)
(27) Net als in alle andere levels is er in Lara’s huis ook één gouden artifact te vinden. Dit artifact kan je pas halen als je een aantal raadsels hebt opgelost.
- Geheime gang bibliotheek – slaapkamer (boekenkarretjes duwen op plaats, cutscene)
De boekenkarretjes zijn te vinden in de bibliotheek, één onder de trap bij het 2de zilveren artifact, en de andere kan je zien als je de trap oploopt en je omdraait, gooi je magnetic grapple, even eraan trekken en hij valt. Allebei op de drukvlakken zetten, en de geheime gang gaat open.
- Raadsel: Above The Waters, Twin Sisters turn their backs one upon the other to leave the ambages unguarded (eerste gouden hoofd/tonggeval)
- ruggen beelden in het zwembad naar elkaar toe draaien
- Raadsel: Within the Hall of Knowledge, Tomes of Cerulean, Topaz, Viridian and Crimson in turn reveal their Arcanum.
- boeken in de bibliotheek; op volgorde van de kleur indrukken blauw, geel (studeerkamer), groen (trappen in de bibliotheek), rood, gaan de twee boekenkasten open (cutscene)
- Raadsel: Above the Heart, revealed visage and countenance touched in haste raise up the Steward.
- Ga naar de hal, haal de speren omlaag met je magnetic grapple, rechts van de slaapkamerdeur (hal) zit een gouden kop/tong, aanraken, snel via de speren zwaaien naar de andere kant, dan die gouden kop/tong daar aanraken, als het goed is krijg je een cutscene te zien, waarbij er een beeld uit de grond komt.
- Raadsel: The risen Athena turns to face te Sun, whose burden then reveils the Golden Laurel.
- Draai dit beeld richting het drukblok met de zon (beeld moet wegkijken van het Tech Center). Beeld zakt weg, komt een ander blok met de gouden artifact omhoog, deze is via de tweede speer te bereiken (naar toe gaan, en vallen).
Zooo dat was het dan !
Problemen met iets anders dan het huis... wellicht vind je hier iets wat je kan helpen
[rml]Golivier in "[ Multi] Tomb Raider Legend"[/rml]
Veel succes !
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 16:13 ]
Idd, thnx voor het verpesten van de clouShiver23 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:35:
Bedankt voor de spoiler FnF....
(Of kan een admin dit even doen, want dit is zonde natuurlijk voor veel mensen. )
Maar goed dat mag de pret niet drukken.
Ik moet zeggen dat ik me wel weer vermaak met deze TR. De gameplay is eindelijk weer lekker. De omgevingen zien er ook erg mooi uit
Een minpunt vind ik wel zoals eerder gezegt dat het spel zo lineair is. Dat vind ik wel een beetje zonde, omdat dit bijv.in TR3 (?) juist niet zo was, je kon via verschillende wegen op je bestemmingen komen etc. Dat is dan wel een achteruitgang.
Ik ben nog niet klaar met het spel, dus misschien zit dit er nog wel in, maar van wat ik hier gelezen heb ga ik daar niet vanuit.
[ Voor 6% gewijzigd door Kayz op 08-04-2006 22:34 ]
Verwijderd
Ik zocht nog die bronzen achter Lara's bed. Ik had er nochtans zeker honderd keer (over) gekeken.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:19:
Hier mijn eigen gemaakte walkthrough van het grote Croft huis !
Thx voor de walktrough, mooi uitgelegd, zeker met de tekening, en bevat meteen alle artifacts
Verwijderd
Dankjewel !Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:31:
[...]
Ik zocht nog die bronzen achter Lara's bed. Ik had er nochtans zeker honderd keer (over) gekeken.
Thx voor de walktrough, mooi uitgelegd, zeker met de tekening, en bevat meteen alle artifacts

Verwijderd
Wellicht miste ik een stukje ergens want wat bedoelde haar vader nou? Dat ze nog leeft ergens in dat Avalon, waar je kan komen als je in die poort springt of zo? Want dat is waar Amanda het om te doen was denk ik... Pull out the sword or it explodes etc. Ik mis wat gaten wardoor ik de clou niet helemaal snap, misschien dat iemand mijn gaatjes in kan vullen
Heeft iemand toevallig een savegame of een manier om snel daar te komen? Ik baal hier zo van
Dat ziet er goed uit. Als je mij dat plaatje even wil doormailen (karel [at] hardware.info) zal ik het hosten en zet ik jouw walkthrough in de topicstart (met spoiler uiteraard).Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:19:
Hier mijn eigen gemaakte walkthrough van het grote Croft huis !![]()
verhaal
Verwijderd
OkidooooHacku schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:16:
[...]
Dat ziet er goed uit. Als je mij dat plaatje even wil doormailen (karel [at] hardware.info) zal ik het hosten en zet ik jouw walkthrough in de topicstart (met spoiler uiteraard).
Verstuurd en wel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 10:36 ]
Verwijderd
thecompany schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:00:
Is er een makkelijke manier om die eerste Boss te killen of moet je gewoon domweg schieten? Ontwijken-Ontwijken-schieten...
Veel succes !
tijd geleden dat ik zon leuk SP spel gespeeld heb.
alles op high @ 1600x1200 (zonder next gen ofcourse)
zonder problemen....
netjes in elkaar gezet dit spel (afgezien van een paar kleine bugjes)
bijv in peru heb je zon stuk moet je met je grappling aan zon balk om op een ledge te komen, laterna moet je er ook weer terug, maar dan kan je gewoon naar onder.
maar als je daar weer je grappling gebruikt, kom je weer op die ledge, gebruik je dan de grappling op de volgende hookpoint om verder te gaan, blijft lara in de uitkeeping hangen en je kan niks meer...
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Is de enige reward die ik nog moet , maar wordt er een beetje gek van kan hem niet vinden

[ Voor 7% gewijzigd door _VooDooMen_ op 09-04-2006 13:22 ]
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Zie spoiler, hoop dat het duidelijk is.Kootstra schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:38:
Weet iemand waar de gouden reward in het eerste level zit , en hoe je hem krijgt?
Is de enige reward die ik nog moet , maar wordt er een beetje gek van kan hem niet vinden
Zet een kist op de rechterplaat en 1 op de middelste plaat. Zorg dan dat je op de linkerplaat springt en dat Lara er dan ook gelijk afstapt voordat de cutscene begint. Als je de cutscene afwacht voordat je van de plaat afstapt is de deur te ver open.
- Ga na de cutscene weer terug op de plaat staan en zorg dan dat de deur half open blijft staan.
- Ga naar de deur toe en via de spleten aan de zijkanten (2 stuks) kan je via het midden van de deur op een plateau boven de deur komen waar je de gouden reward kan vinden. Je moet goed timen omdat het allemaal maar net kan.
Verwijderd
Het staat er tussenRainofDeath schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:37:
Ik zit nu in de sovjet missie, Bij de eindbaas ( dat vage monster uit de tempel) hoe kun je dat ding verslaan? ik heb al wat zitten kloten met die hendels, en daarna met die machine wat in het midden staat....
Veel succes
opgelost ... ( was me joystick
[ Voor 15% gewijzigd door Tenesmia op 09-04-2006 17:28 ]
Ad Astra Per Aspera
bij mij wil lara ze niet indrukkenboeken in de bibliotheek; op volgorde van de kleur indrukken blauw, geel (studeerkamer), groen (trappen in de bibliotheek), rood, gaan de twee boekenkasten open (cutscene)
Verwijderd
Lees dit eens door....Nano2009 schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:55:
[...]
bij mij wil lara ze niet indrukken(iig niet als je op E drukt)
en dit... (onderaan... bij het gouden artifact)
Als ze ze dan nog niet wil indrukken.... is ze vast ongesteld
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 16:13 ]
Als ik het goed heb zit ik daar ook vast. 2 hookpoints vlak achter elkaar. Die eerste lukt maar, maar die tweede. Dat is het probleem. De grappling hook wil niet blijven haken. Of moet ik het op een speciale manier doen?CrankyGamerOG schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:39:
bijv in peru heb je zon stuk moet je met je grappling aan zon balk om op een ledge te komen, laterna moet je er ook weer terug, maar dan kan je gewoon naar onder.
maar als je daar weer je grappling gebruikt, kom je weer op die ledge, gebruik je dan de grappling op de volgende hookpoint om verder te gaan, blijft lara in de uitkeeping hangen en je kan niks meer...
[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 11-04-2006 14:23 ]
Zou niet weten waar ik heenmoet
Ook het schieten vind ik erg nep.. lockt automatisch op een vijand en gewoon L1 inhouden en hij/zij is dood. Hopen dat ze die dingen in het volgende deel anders doen.
http://www.tombraiderchro...r7/walkthrough/index.htmlDennahz schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:28:
Zou niet weten waar ik heenmoetDik halfuur mee bezig geweest.
alleen hij staat bij mij op 99%

Zit er nog iets in het huis verstopt waar ik met me dommme kop voorbij ben gelopen?.
Ik heb alle time trials en schildjes.
Ook alle cheats unlockt en alle pakjes.
Vind het erg jammer, had toch wel 100% willen hebben
Verwijderd
Heee Top !!CrashOverDrive schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:48:
Ik heb hem ook net uitgespeelt,
alleen hij staat bij mij op 99%,
Zit er nog iets in het huis verstopt waar ik met me dommme kop voorbij ben gelopen?.
Ik heb alle time trials en schildjes.
Ook alle cheats unlockt en alle pakjes.
Vind het erg jammer, had toch wel 100% willen hebben.

In mijn geval dus Engeland
Verwijderd
Priet schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:30:
In kazachstan:
spoiler:Ik zie wel 8 blauwe ballen aan het plafond hangen, op welke moet ik nou schieten
Gaat goed komen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 20:54 ]
als je op 99% zit en je hebt alles gehaalt,
speel dan het level waar je het laatste object gehaalt hebt volledig uit.
Weet iemand wat er nog extra gebeurt nadat je 100 hebt?.
In het Manor staat er nog steeds geen vinkje achter "Find hidden secrets"
Verwijderd
Ahhh top !CrashOverDrive schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:59:
Voor iedereen met hetzelfde probleem als ik dus had,
als je op 99% zit en je hebt alles gehaalt,
speel dan het level waar je het laatste object gehaalt hebt volledig uit..
Weet iemand wat er nog extra gebeurt nadat je 100 hebt?.
In het Manor staat er nog steeds geen vinkje achter "Find hidden secrets"![]()
Ik heb niets bijzonders gezien nadat ik hem had uitgespeeld.. ja.. twee mooie nikebinies... (alleen in je huis te bewonderen) maar weet niet zeker of die er pas waren nadat ik hem helemaal had uitgespeeld...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 21:14 ]
Verwijderd
Overheen wandelen max 3.Caboman schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:34:
Hoe pak je die rode health packs? lukt me niet, of zit ik vol heb er 3.
Dit topic is gesloten.