Maar als je product "kapot" is doen ze niet moeilijk over ze sturen gelijk een nieuwe als hij in Eindhoven binnen is zonder er naar te kijken. Dus ik vind het juist top support !!!AvanCade schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:35:
De zwakke kant van het Creative Support verhaal dus. Het bellen naar dublin of whatever is het probleem niet, maar als ik een 200 euri apparaat koop verwacht ik telefonische support op lokaal tarief. Even een form invullen dus.
Wel jammer, was best tevreden over Creative.
nadat ik de firmware wil upgraden vanaf de pc herkent het programma mijn zen micro niet, de zen micro blijft staan op recovery mode. als ik dan de kabel uittrek en de zen micro reboot krijg ik de error firmware probleemTony Vroon schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 12:53:
[...]
Dat is 'battery drain'. Kan voorkomen als de nieuwe firmware niet juist geïnstalleerd is. Als eerste start je de speler op in het verborgen menu (knop op aan houden terwijl je de batterij plaatst). Nu sluit je de USB-kabel aan.
Je hebt de keuze uit firmware 1.11.01 of 2.20.05; voor versie 2 is Windows XP met Media Player 10 noodzakelijk. Kies voor Reload Firmware op de Zen Micro en download de juiste firmware van de download-site. Zodra op de Zen "Reload Firmware Now" staat kun je op de PC de upgrade starten.
Houd er rekening mee dat met een 1 naar 2 upgrade of 2 naar 1 downgrade de muziek verloren gaat.
Verwijderd
helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TOP support!!!!!!!!!!!!!!!!VerkerkSander schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:37:
[...]
Maar als je product "kapot" is doen ze niet moeilijk over ze sturen gelijk een nieuwe als hij in Eindhoven binnen is zonder er naar te kijken. Dus ik vind het juist top support !!!
Wel jammer dat ze (bij mij) gemiddeld maar 3 maanden meegaan..
ping 127.212.23.124
Ja, maar ze hebben een naam hoog te houden, en als dit al de 3e Zen moet worden in 3 maanden, moeten ze hem wel zonder zeuren om ruilen, anders wordt de Creative naam geschaad.VerkerkSander schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:37:
[...]
Maar als je product "kapot" is doen ze niet moeilijk over ze sturen gelijk een nieuwe als hij in Eindhoven binnen is zonder er naar te kijken. Dus ik vind het juist top support !!!
De mijne doet het nog steeds.
Heb hem eind februari gekocht.
Bijna 8 maand oud dus.
Heb hem eind februari gekocht.
Bijna 8 maand oud dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Jegorex op 12-10-2005 00:00 ]
@Tony Vroon:
Kan jij bevestigen dat de Creative Zen Micro Photo ronde deze tijd in de winkel kan liggen? Op de site van Pixmania.com staat namelijk vermeld dat "Photo" morgen (13-10) voorradig is.
Kan jij bevestigen dat de Creative Zen Micro Photo ronde deze tijd in de winkel kan liggen? Op de site van Pixmania.com staat namelijk vermeld dat "Photo" morgen (13-10) voorradig is.
AULXJMHR
Verwijderd
Weet iemand waar je een witte leather carry case kunt bestellen, of heeft iemand er een??
http://pdaden.com/shop/ca..._id=16902&category_id=482
Hier eentje, bezorgtijd schijnt wel lang te zijn. Deze webwinkel is al eerder in de topic genoemd...
Hier eentje, bezorgtijd schijnt wel lang te zijn. Deze webwinkel is al eerder in de topic genoemd...
Verwijderd
Bedoelde meer degene van creative zelfThe One Pizza schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:19:
http://pdaden.com/shop/ca..._id=16902&category_id=482
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:50 ]
Verwijderd
Hoe meer ik dit topic lees, hoe meer ik begin te twijfelen aan de bouwkwaliteit van de Zen Micro.
Komaan, sommige mensen hier hebben op 3 maanden tijd 3x RMA moeten aanvragen voor hun speler, dat is toch niet meer normaal!
Je kan dan wel zeggen dat er veel Micro's verkocht worden enzo, maar dat dan sommige mensen keer op keer een defect krijgen vind ik toch erg raar.
Oké Creative ruilt ze ook wel direct om enzo, maar toch...
Komaan, sommige mensen hier hebben op 3 maanden tijd 3x RMA moeten aanvragen voor hun speler, dat is toch niet meer normaal!
Je kan dan wel zeggen dat er veel Micro's verkocht worden enzo, maar dat dan sommige mensen keer op keer een defect krijgen vind ik toch erg raar.
Je moet er ook even aan denken dat veel mensen hier pas komen als ze problemen met hun speler hebben.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:37:
Hoe meer ik dit topic lees, hoe meer ik begin te twijfelen aan de bouwkwaliteit van de Zen Micro.
Daarnaast stapelen ook veel RMA's hier zich juist op omdat Tony zo goed helpt. Was Tony niet zo vriendelijk geweest, hadden de sommige mensen hun problemen niet eens gepost!
Ja, aan de bouwkwaliteiten twijfel ik ook. Maar kan ook een foute reeks zijn, wie weet. En verder, zolang die van mij werkte deed deze het perfect, dus laat je niet afschrikken, het is zeker een goed product.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:37:
En bovendien is het zo dat je eerder slechte dingen hoort dan goede dingen (afkraken is nl. makkelijker dan complimenteren).
Én Creative doet niet moeilijk met vervangen, is op zich ook wel een plus punt. Ik mocht zelfs de kleur van me nieuwe Zen Micro uitkiezen (wordt dus een witte ipv de nu zwarte Zen Micro die nu een RMA'tje is).
Dat gebeurd in andere topics ook, alleen ligt het percentage problemen daar veel lager, ik merk in mijn omgeving ook dat Zen Micro's vaak kapot gaan. Sommigen hebben em al 2x voor RMA moeten sturen. Er kan een keer een fout product inzitten, maar als er _zoveel_ zijn met een kapotte koptelefoonaansluiting, dan is dat imho geen toeval meer.Jegorex schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:39:
[...]
Je moet er ook even aan denken dat veel mensen hier pas komen als ze problemen met hun speler hebben.
Volgens mij is het niet moeilijk om even een RMA aan te vragen als je recht hebt op garantie.ECiftci schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:43:
Daarnaast stapelen ook veel RMA's hier zich juist op omdat Tony zo goed helpt. Was Tony niet zo vriendelijk geweest, hadden de sommige mensen hun problemen niet eens gepost!
Het is ook niet moeilijk om een RMA aan te vragen als je garantie hebt. Toch vragen mensen Tony bijna dagelijks of ze garantie hebben en of ze hem mogen opsturen. Go figure

Verwijderd
Ik heb gsiter mijn traveldock binnen gehad
, best leuk spul
, muziek valt echt niet tegen voor die kleine boxjes, maar als je echt lekkere muziek wil moet je er een subwoofertje naast gooien.
Het moet idd gezegd dat de faal-ratio van de Zen Micro wat hoog lijkt, zeker ivgl met de andere topics.
Dat is idd omdat hier vooral enkel mensen posten als ze problemen hebben. Maar de eerste generatie micro's was gewoon brak (die met de zwakke koptelefoonaansluiting). De reeks erna schijnt een heel pak robuuster te zijn. Althans dat hoop ik
.
Maar mijn zen micro heeft al zo veel uren gespeeld dat hij al waar voor zijn geld heeft gebleken. Ik ben er nog steeds even verliefd op als in het begin
Dat is idd omdat hier vooral enkel mensen posten als ze problemen hebben. Maar de eerste generatie micro's was gewoon brak (die met de zwakke koptelefoonaansluiting). De reeks erna schijnt een heel pak robuuster te zijn. Althans dat hoop ik
Maar mijn zen micro heeft al zo veel uren gespeeld dat hij al waar voor zijn geld heeft gebleken. Ik ben er nog steeds even verliefd op als in het begin
Kapotte hoofdtelefoonaansluiting zie ik nieteens alleen als een productiefout, het is ook een gebruikersfout als je het mij vraagt. STEL ik leg me Zen Micro hele dag op de tafel en ik luister erna, dan zou die hoofdtelefoonaansluiting niet kapot gaan. Het is dus gewoon ook een kwestie hoe je ermee omgaat.
Wat ik echt als productie fouten zie is bijv wat ik zelf heb, dat de batterij gewoon weigerd op te laden en vergelijkbare dingen.
Wat ik echt als productie fouten zie is bijv wat ik zelf heb, dat de batterij gewoon weigerd op te laden en vergelijkbare dingen.
Verwijderd
De 6gb micro is er eigenlijk redelijk recent pas bijgekomen, dus die zal wel minder last hebben van de koptelefoonaansluiting-bug neem ik aan?
^ Ja, lijkt mij wel... Ik had een micro gekocht, had na een maandje RMA nodig, 2 weken nadat ik mijn nieuwe had weer... De huidige heb ik al 2 maanden probleemloos, deze is ook van de nieuwe serie (waar de 6gb ook van is..)
Ikhad het probleem met een 6gb 2 weken terug (headjack probleem), nu al 2 weken een nieuwe. Nog geen problemen gehad tot nu toe 
Kreeg gelijk een nieuwe bij de winkel.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Verwijderd
Ik vind het echt ongelooflijk dat zelfs nu nog mensen last hebben van dat headjack probleem, bij de nieuwste reeksen van de Micro!Burning_Tyre schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:34:
Ikhad het probleem met een 6gb 2 weken terug (headjack probleem), nu al 2 weken een nieuwe. Nog geen problemen gehad tot nu toe
Creative moet het toch ook al wel opgevallen zijn, of zijn ze blind daar?
Maar verwisselen jullie dan zo vaak van headphones eigenlijk, want ik neem aan dat als je de headphone gewoon ingeplugged laat, dat er dan niets mis kan gaan, dat hij enkel bij veelvuldig in & uit pluggen kapot gaat?
Misschien komt het doordat de plug nogal uitsteekt, dus druk van opzij is voor te stellen.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Nou, het probleem is bij de nieuwe opgelost, maar sommige winkels hebben er niet zoveel verkocht dat ze die nieuwe hebben, die verkopen gewoon die oude nog.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:41:
[...]
Ik vind het echt ongelooflijk dat zelfs nu nog mensen last hebben van dat headjack probleem, bij de nieuwste reeksen van de Micro!
Creative moet het toch ook al wel opgevallen zijn, of zijn ze blind daar?![]()
Maar verwisselen jullie dan zo vaak van headphones eigenlijk, want ik neem aan dat als je de headphone gewoon ingeplugged laat, dat er dan niets mis kan gaan, dat hij enkel bij veelvuldig in & uit pluggen kapot gaat?
En ik Plug bijna nooit in en uit, en heb nu mijn 3e Zen (al wel het langste..) En de jack zit muurvast, bij die anderen had hij gewoon speling wat dus ook in je broekzak kon gebeuren..
Verwijderd
Ahzo!TheZeroorez schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Nou, het probleem is bij de nieuwe opgelost, maar sommige winkels hebben er niet zoveel verkocht dat ze die nieuwe hebben, die verkopen gewoon die oude nog.
En ik Plug bijna nooit in en uit, en heb nu mijn 3e Zen (al wel het langste..) En de jack zit muurvast, bij die anderen had hij gewoon speling wat dus ook in je broekzak kon gebeuren..
Wel ik ga mijn 6gb bestellen bij 4launch webshop, zo'n shop heeft normaal gezien geen voorraad, dus dan krijg je wel een nieuwe rechtstreeks van Creative denkik.
Voor die reden ben ik persoonlijk ook niet terug gegaan naar de winkel met mijn kapotte Zen. Dát en omdat ik bij Creative die mooie witte Zen kon kiezenTheZeroorez schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Nou, het probleem is bij de nieuwe opgelost, maar sommige winkels hebben er niet zoveel verkocht dat ze die nieuwe hebben, die verkopen gewoon die oude nog.
Ik blijf me verbazen over reacties.
Een apparaat van ruim 200 euro hoort niet 'al 2 maanden' mee te gaan, maar meerdere jaren. Zijn jullie allemaal zo gewend aan het vastlopen van apparatuur dat jullie dit voor lief nemen?
Ik kreeg vandaag de vraag van een treinvriendje wat ik voor speler had. De zen micro dus. Ik ben er inmiddels wel iets blijer mee, maar adviseerde toch om deze niet te kopen ivm de storingen eraan. En hem zeker _niet_ bij mycom te kopen. (zie ook pjottum in "Creative: Zen micro" en pjottum in "Creative: Zen micro")
Een apparaat van ruim 200 euro hoort niet 'al 2 maanden' mee te gaan, maar meerdere jaren. Zijn jullie allemaal zo gewend aan het vastlopen van apparatuur dat jullie dit voor lief nemen?
Ik kreeg vandaag de vraag van een treinvriendje wat ik voor speler had. De zen micro dus. Ik ben er inmiddels wel iets blijer mee, maar adviseerde toch om deze niet te kopen ivm de storingen eraan. En hem zeker _niet_ bij mycom te kopen. (zie ook pjottum in "Creative: Zen micro" en pjottum in "Creative: Zen micro")
ping 127.212.23.124
Bijna net zoals op een Apple forum: fouten worden geminimaliseerdpjottum schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:07:
Nee, maar je hebt wel gelijk vind ik, het zou niet mogen. Gelukkig geeft het voor mij niet zo erg als ze niet moeilijk doen over RMA, want dan zou het helemaal te gek voor woorden zijn. Nu ja, ik hoop dat Creative toch orde op zaken heeft gesteld. Ik vind het ook wel raar dat een bedrijf dat al zo lang mp3 spelers maakt, nog altijd iets zo elementairs als een koptelefoonaansluiting fout kan ontwerpen.
Maar zolang deze speler zijn werk zo fantastisch blijft doen heb ik geen reden tot klagen natuurlijk
Verwijderd
Ok de service achteraf is wel goed natuurlijk, maar dat is helemaal geen excuus!MMach schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:08:
[...]
Bijna net zoals op een Apple forum: fouten worden geminimaliseerd.
Nee, maar je hebt wel gelijk vind ik, het zou niet mogen. Gelukkig geeft het voor mij niet zo erg als ze niet moeilijk doen over RMA, want dan zou het helemaal te gek voor woorden zijn. Nu ja, ik hoop dat Creative toch orde op zaken heeft gesteld. Ik vind het ook wel raar dat een bedrijf dat al zo lang mp3 spelers maakt, nog altijd iets zo elementairs als een koptelefoonaansluiting fout kan ontwerpen.
Maar zolang deze speler zijn werk zo fantastisch blijft doen heb ik geen reden tot klagen natuurlijk
"Ja onze spelers gaan belachelijk vaak stuk, maar we ruilen ze wel direct om hoor!"
En wat als je speler dan stukgaat net buiten de garantieperiode?
Aangezien ze zo vaak problemen hebben, is het slechts een kwestie van tijd natuurlijk, en ik zou toch graag hebben dat mijn apparaatje van 225 euro (plus 40 accessoires) ook nog werkt na 1 jaar!
Zal ik dan gewoon maar even melden dat die van mij het nou al 6 maanden prima doet ? of krijg ik dan te horen dat dit een nutteloze opmerking is ? wat ik probeer te zeggen is: mensen gaan hier niet vertellen hoe lang hun speler het al WEL doet.... dus het lijkt allemaal erger dan het is, ik ken verder zat mensen die nog steeds heel tevreden zijn met hun zen micropjottum schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:07:
Verwijderd
Ik persoonlijk vind het een erg nuttige opmerkingThe_eYe schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:57:
[...]
Zal ik dan gewoon maar even melden dat die van mij het nou al 6 maanden prima doet ? of krijg ik dan te horen dat dit een nutteloze opmerking is ? wat ik probeer te zeggen is: mensen gaan hier niet vertellen hoe lang hun speler het al WEL doet.... dus het lijkt allemaal erger dan het is, ik ken verder zat mensen die nog steeds heel tevreden zijn met hun zen micro
/me Wacht nogsteeds op ze Zen Micro
me pa heeft zaterdag gebeld naar Paradigit hoe het zat met de Zen Micro.
Werden super geholpen, moest je het inname nummer gegevn, gedaan.
De Zen bevond zich nog in Ierland
Waar de "Creative" fabriek? zat.
Oke nou hij is nog net geen 3 weken weg (20 dagen : 7=2,6 week) morgen is hij dus 3 weken weg.
Maar hij zou spoedig komen!
Dus ik wacht op een telefoontje van paradigit
Vraagje trouwens, zou ik een nieuwe krijgen? (ik had het oordopjes aansluiting probleem), want vele die hem opgestuurd hebben hier hebben wel een nieuwe toch?
Want zouden ze echt voor die aansluiting die hele zen openmaken en het nodige vervangen/repareren?
Onno_Devine
De Zen bevond zich nog in Ierland

Oke nou hij is nog net geen 3 weken weg (20 dagen : 7=2,6 week) morgen is hij dus 3 weken weg.
Maar hij zou spoedig komen!
Vraagje trouwens, zou ik een nieuwe krijgen? (ik had het oordopjes aansluiting probleem), want vele die hem opgestuurd hebben hier hebben wel een nieuwe toch?
Want zouden ze echt voor die aansluiting die hele zen openmaken en het nodige vervangen/repareren?

Onno_Devine
Verwijderd
Volgens mij kost zo'n operatie nog meer aan werkloon voor creative dan dat het apparaatje voor hen kost, dus ik denk dat ze gewoon een nieuwe opsturen.Onno_Devine schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:07:
/me Wacht nogsteeds op ze Zen Micro
De Zen bevond zich nog in IerlandWaar de "Creative" fabriek? zat.
Oke nou hij is nog net geen 3 weken weg (20 dagen : 7=2,6 week) morgen is hij dus 3 weken weg.![]()
Maar hij zou spoedig komen!![]()
Want zouden ze echt voor die aansluiting die hele zen openmaken en het nodige vervangen/repareren?![]()
Onno_Devine
ik heb nu ook na 1 maand het headjack propleem maar wat nu?
moet ik mailen naar creativ of naar de winkel?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ligt aan de winkel. Als het mycom is kan je beter meteen naar Creative gaan, je kan Tony bellen via het nummer wattie hier al meerdere malen neergezet heeft; dan kan je hem naar Eindhoven sturen, testen ze hem daar en krijg je een nieuwe. (wat een prima garantie afhandeling is, maar daar ging mijn post niet over)Bschnitz schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:24:
ik heb nu ook na 1 maand het headjack propleem maar wat nu?
[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 17-10-2005 15:49 ]
ping 127.212.23.124
Dat vind ik zeker wel een nuttige opmerking. Ik ben met het apparaat zeer tevreden, maar ik vind dat er veel te veel uitval van is. Te snel op de markt gebracht denk ik.The_eYe schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:57:
[...]
Zal ik dan gewoon maar even melden dat die van mij het nou al 6 maanden prima doet ? of krijg ik dan te horen dat dit een nutteloze opmerking is ? wat ik probeer te zeggen is: mensen gaan hier niet vertellen hoe lang hun speler het al WEL doet.... dus het lijkt allemaal erger dan het is, ik ken verder zat mensen die nog steeds heel tevreden zijn met hun zen micro
Wat me wel opvalt: je zegt: hij doet het nou al 6 maanden prima! (waaruit een bepaalde verwachting spreekt
@de apple opmerking:
ik heb een iMac - die bevalt uitstekend maar is in de tijd die ik hem heb toch al 1 keer vastgelopen..
ping 127.212.23.124
Zeggen dat de jouwe het al 6 maanden doet zegt helemaal niks. Het gaat erom welk percentage van de spelers kapot gaat. Als dat percentage hoog ligt (en dat lijkt me bij de Zen Micro zo) dan is dat gewoon slecht. Daarbij kan de speler bij de een natuurlijk wel goed werken, en bij de ander niet, logisch.
Tuurlijk lijkt het erger dan het is, maar het aantal is toch zeker wel heel opvallend, ik merk het in dit topic, en in mn omgeving. Een klasgenoot van me heeft em al 2x op moeten sturen, en er zijn nog enkelen bij mij op school waarvan ik weet dat ze em ook terug hebben gestuurd.
Tuurlijk lijkt het erger dan het is, maar het aantal is toch zeker wel heel opvallend, ik merk het in dit topic, en in mn omgeving. Een klasgenoot van me heeft em al 2x op moeten sturen, en er zijn nog enkelen bij mij op school waarvan ik weet dat ze em ook terug hebben gestuurd.
Ja klopt er gaan er meer stuk dan zou moeten, maar soms vraag ik me toch ook af hoe mensen ermee omgaan. ik zie soms mensen die hun mp3 speler aan de koptelefoon rondslingerenRoD schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:05:
Zeggen dat de jouwe het al 6 maanden doet zegt helemaal niks. Het gaat erom welk percentage van de spelers kapot gaat. Als dat percentage hoog ligt (en dat lijkt me bij de Zen Micro zo) dan is dat gewoon slecht. Daarbij kan de speler bij de een natuurlijk wel goed werken, en bij de ander niet, logisch.
nu is dit mischien een extreem voorbeeld, maar mensen moeten wel begrijpen dat deze spelers niet gemaakt zijn om heel grof mee om te gaan.
Nee klopt, evenals zeggen dat jouwe stuk is helemaal niks zegt.....dit was mijn punt juistZeggen dat de jouwe het al 6 maanden doet zegt helemaal niks
los van het headphone jacket probleem ben ik van mening dat het allemaal best meevalt, en aangezien creative iets aan die jacket heeft gedaan, lijkt me niet dat er echt veel aan de hand is.
Mischien dat veel winkels nog oude zen's verkopen, dit zou natuurlijk wel een probleem kunnen geven
Het enige wat ik hiermee probeerde aan te geven is, dat dit topic niet echt een goed beeld geeft van hoeveel mensen nou echt problemen hebben, want mensen die geen problemen hebben posten dat niet, ik deed dit dus even wel en je ziet gelijk dat mensen hier op in gaanpjottum schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:57:
[...]
Wat me wel opvalt: je zegt: hij doet het nou al 6 maanden prima! (waaruit een bepaalde verwachting spreekt)
ben benieuwd of dit topic er nog steeds zo negatief uit zou zien als iedereen die helemaal tevreden is met zijn speler dat even gaat posten
[ Voor 19% gewijzigd door The_eYe op 17-10-2005 16:18 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag eindelijk creative gebeld ahv het nummer wat Tony heeft gegeven. Werd goed geholpen en ik krijg gewoon een nieuwe opegestuurd na het invullen van een RMA-formulier wat ik nog krijg en mijn speler aangetekend op de post te doen.
Ben blij dat het wel gewoon gemakkelijk geregeld wordt, en kopie van de factuur ofzo hoeft niet eens.
Ik heb dus over zo'n 14 dagen een nieuwe speler denk ik en ik kies nu de witte denk ik, terwijl ik eerst de zwarte speler had. Vind de witte ook gaaf en verandering kan geen kwaad dacht ik zo.
Ben blij dat het wel gewoon gemakkelijk geregeld wordt, en kopie van de factuur ofzo hoeft niet eens.
Ik heb dus over zo'n 14 dagen een nieuwe speler denk ik en ik kies nu de witte denk ik, terwijl ik eerst de zwarte speler had. Vind de witte ook gaaf en verandering kan geen kwaad dacht ik zo.
lol ja maar dan vraag je erom om hem kapot tekrijgen, Ik bezorg tijdschriften (media expresse hehe)The_eYe schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
Ja klopt er gaan er meer stuk dan zou moeten, maar soms vraag ik me toch ook af hoe mensen ermee omgaan. ik zie soms mensen die hun mp3 speler aan de koptelefoon rondslingeren![]()
![]()
nu is dit mischien een extreem voorbeeld, maar mensen moeten wel begrijpen dat deze spelers niet gemaakt zijn om heel grof mee om te gaan.
[...]
Nee klopt, evenals zeggen dat jouwe stuk is helemaal niks zegt.....dit was mijn punt juist
los van het headphone jacket probleem ben ik van mening dat het allemaal best meevalt, en aangezien creative iets aan die jacket heeft gedaan, lijkt me niet dat er echt veel aan de hand is.
Mischien dat veel winkels nog oude zen's verkopen, dit zou natuurlijk wel een probleem kunnen geven
[...]
Het enige wat ik hiermee probeerde aan te geven is, dat dit topic niet echt een goed beeld geeft van hoeveel mensen nou echt problemen hebben, want mensen die geen problemen hebben posten dat niet, ik deed dit dus even wel en je ziet gelijk dat mensen hier op in gaan![]()
ben benieuwd of dit topic er nog steeds zo negatief uit zou zien als iedereen die helemaal tevreden is met zijn speler dat even gaat posten
Enne dan zou hij er toch tegen moeten kunnen als hij GEWOON in je broekzak zit en je loopt?
Want ik jheb nu ff me anderen mp3 speler ook een creative maar dan Muvo TX
en die krijg toppeens ook lichte stoornissen bij de aansluiting

ook al was het maar heeel even.
Zou de aansluiting van mij Zen daardoor "gemold" kunnen zijn door gewoon het lopen?
ik ga er echt super voorzichtig mee om...
Ik denk het niet, ik loop er namelijk ook de hele dag mee, en heb hem ook tijdens het fietsen in m'n broekzak (ding wordt echt zo ongeveer de hele ochtend en middag gebruikt) daar moet hij wel tegen kunnen lijkt mij.Onno_Devine schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:05:
[...]
Zou de aansluiting van mij Zen daardoor "gemold" kunnen zijn door gewoon het lopen?
ik ga er echt super voorzichtig mee om...
zolang maar niet bij elke stap je koptelefoon plug tegen je benen aandrukt zegmaar.
Ik gebruik zelf een rechte plug aan mijn koptelefoon(s) maar ik denk dat als je zo'n L vormige plug gebruikt er nog minder kans is dat hij door constant heen en weer bewegen los gaat zitten.
Verwijderd
Dat er nog Micro's in de winkels liggen met die slechte headjack kan ik begrijpen, maar hoe is het dan te verklaren dat mensen, nadat ze rechtstreeks van creative een nieuwe gekregen hebben, OPNIEUW hetzelfde probleem krijgen? Dan geeft Creative opnieuw zo'n speler uit de slechte reeks, dat KAN toch gewoon niet!
Klopt, de koptelefoonaansluiting is vaak een zwak punt, ook het eerste wat er bij de budgetspelers aan kapot gaat.The_eYe schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:13:
[...]
Ja klopt er gaan er meer stuk dan zou moeten, maar soms vraag ik me toch ook af hoe mensen ermee omgaan. ik zie soms mensen die hun mp3 speler aan de koptelefoon rondslingeren![]()
![]()
Ok, dan had ik dat even gemist[...]
Nee klopt, evenals zeggen dat jouwe stuk is helemaal niks zegt.....dit was mijn punt juist
Desondanks komen er nog wel steeds veel posts bij over kapotte Zen's... maar misschien dat het in de toekomst beter wordt. Mogen ze overigens wel opschieten om er wat aan te doen, anders is het te laat, en blijt de Micro een slechte naam op dat gebied houden.los van het headphone jacket probleem ben ik van mening dat het allemaal best meevalt, en aangezien creative iets aan die jacket heeft gedaan, lijkt me niet dat er echt veel aan de hand is.
Het topic geeft zeker geen juist beeld weer, maar als je het vergelijkt met andere mp3speler-topics, ligt het percentage "mijne is stukHet enige wat ik hiermee probeerde aan te geven is, dat dit topic niet echt een goed beeld geeft van hoeveel mensen nou echt problemen hebben, want mensen die geen problemen hebben posten dat niet, ik deed dit dus even wel en je ziet gelijk dat mensen hier op in gaan![]()

Ik heb nog nooit mijn bon gekopieerd voor Creative, serienummer en onderdeelnummer ofzoiets was voldoende voor hun.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:40:
[...]
Ok de service achteraf is wel goed natuurlijk, maar dat is helemaal geen excuus!
"Ja onze spelers gaan belachelijk vaak stuk, maar we ruilen ze wel direct om hoor!"
En wat als je speler dan stukgaat net buiten de garantieperiode?
Aangezien ze zo vaak problemen hebben, is het slechts een kwestie van tijd natuurlijk, en ik zou toch graag hebben dat mijn apparaatje van 225 euro (plus 40 accessoires) ook nog werkt na 1 jaar!
Creative kan ook nog een oude voorraad hebbenVerwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:55:
Dat er nog Micro's in de winkels liggen met die slechte headjack kan ik begrijpen, maar hoe is het dan te verklaren dat mensen, nadat ze rechtstreeks van creative een nieuwe gekregen hebben, OPNIEUW hetzelfde probleem krijgen? Dan geeft Creative opnieuw zo'n speler uit de slechte reeks, dat KAN toch gewoon niet!

Verwijderd
Het erge is, creative kampt al veel langer met jack problemen... Mijn Zen USB 2.0 is ook al eens teruggeweest. En de Xtra stond er ook om bekend.AvanCade schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:56:
[...]
Creative kan ook nog een oude voorraad hebben
En nou is mijn vader zijn micro onlangs ook terug geweest..
En dan zegt men dat apple niet leert van zijn fouten, maar Creative kan er ook wat van (niet dat je mij ooit met een ipod zal zien lopen).
Verwijderd
Ik ben erg tevreden met mijn Zen micro. Heb hem nu enkele maanden. Hij is inderdaad 2 keer vastgelopen, maar dat is geen probleem. Dat los je in 1 minuut op en kan je weer vrolijk door luisteren. Mijn zusje heeft een Ipod Mini. Ik moet zeggen dat ik de bediening van de ZEN veel makkelijker vind dan die van de Ipod Mini. Misschien omdat ik nu erg aan de ZEN gewent ben, maar toch opmerkelijk. Ik had dat niet verwacht. Voor de rest is de Ipod Mini prijs/kwaliteit duurder vind ik. De Ipod mini is namelijk uitgerust met bagger oordpojes tov die van de zen micro. Daarnaast kan je met de Ipod niet naar de radio luisteren. Opladen via stopcontakt is er ook niet bij. Kan alleen via USB terwijl je bij de zen micro ook een net-stroom naar usb adapter erbij krijgt. Darnaast kan je de batterij van de zen eenvoudig wisselen. De batterij gaat wel minder lang mee dan die van de ipod. Maar je hebt bij de ipod mini geen mogelijkheid om een tweede batterij mee te nemen. Bij de zen micro wel dus.
Verder word de zen uitgerust met iets meer geheugen (5gb tov 4gb), voor min of meer dezelfde prijs.
Op de website van paradigit kwam ik het volgende artikel tegen:
10010446 Creative Zen Mirco premium accesoires € 49,95
Iemand een idee wat er zoal in dit pakket zit???
Ik ben ook opzoek naar de creative EP-630 oordopjes. Waar kan ik deze in de winkel vinden (omgeving Utrecht of Nijmegen)??
Verder word de zen uitgerust met iets meer geheugen (5gb tov 4gb), voor min of meer dezelfde prijs.
Op de website van paradigit kwam ik het volgende artikel tegen:
10010446 Creative Zen Mirco premium accesoires € 49,95
Iemand een idee wat er zoal in dit pakket zit???
Ik ben ook opzoek naar de creative EP-630 oordopjes. Waar kan ik deze in de winkel vinden (omgeving Utrecht of Nijmegen)??
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 12:29 ]
Je kan dat premium pakket beter bij bol.com bestellen, scheelt je 10 euro.
Bij bol kan je ook zien wat erin zit: andere doppies, een accu en nog wat zut.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
die beschermhoes is wel heel fijn eigenlijk, zo hoef je dat plastice ding er niet voor te gebruik en is hij nog compacter in je broekzak en komen er ook geen krassen op.pjottum schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:01:
Je kan dat premium pakket beter bij bol.com bestellen, scheelt je 10 euro.
ja die hoes is wel een goeie, blijft de accu-klep altijd goed dicht, en schuift de speler niet zo snel op gladde schuine oppervlakkenVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:17:
[...]
die beschermhoes is wel heel fijn eigenlijk, zo hoef je dat plastice ding er niet voor te gebruik en is hij nog compacter in je broekzak en komen er ook geen krassen op.

heel erg bedankt zal tony eens belle ^^pjottum schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:49:
[...]
Ligt aan de winkel. Als het mycom is kan je beter meteen naar Creative gaan, je kan Tony bellen via het nummer wattie hier al meerdere malen neergezet heeft; dan kan je hem naar Eindhoven sturen, testen ze hem daar en krijg je een nieuwe. (wat een prima garantie afhandeling is, maar daar ging mijn post niet over)
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Dat zeg ik ook nietAvanCade schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:35:
[...]
Voor die reden ben ik persoonlijk ook niet terug gegaan naar de winkel met mijn kapotte Zen. Dát en omdat ik bij Creative die mooie witte Zen kon kiezen

Ik had al een witte
[ Voor 3% gewijzigd door TheZeroorez op 18-10-2005 18:54 ]
Verwijderd
Ik zit er aan te denken om die oordopjes te kopen uit het premium pakket (incl. pakket
). Nu vroeg ik me af hoe groot die dingen zijn in je oor. Die dopjes die bij mijn Zen Micro zaten, waren namelijk een beetje groot voor mijn kleine oortjes
. Ik heb ook al de backphones van Creative geprobeerd, maar mijn hoofd is blijkbaar ook iets aan de kleine kant
. Dus? Zijn die oordopjes redelijk van formaat of moet ik het maar doen met mijn Sony Walkman dopjes uit 1995?
Hier wederom een vraag over de Creative Zen Micro Carry Case. Heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen? Het liefst in de buurt van Rotjeknor
, maar Delft of Den Haag mag ook. Alvast bedankt.
...

Hier wederom een vraag over de Creative Zen Micro Carry Case. Heeft iemand enig idee waar ik deze kan kopen? Het liefst in de buurt van Rotjeknor
...
Er zien drie "formaten" van rubbertjes bijgeleverd. Van "groot" naar "klein". Dus je kan zelf kiezen van je het prettigste vindt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:01:
Zijn die oordopjes redelijk van formaat of moet ik het maar doen met mijn Sony Walkman dopjes uit 1995?...
Verwijderd
okey,Roeltjuh schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:18:
@DoO_darkrush_NL
Dit zit er in:
dev icey in "Het Creative Zen Micro Topic deel 3"
Thanks...!!!!!!!!! Die EP-630 oordopjes zitten er zelfs in + een extra batterij = altijd handig!!!!!!!!!!
Ik mag van mn ouders helaas niets online bestellen. Dusja... zit weinig anders op dan 15 euro extra te dokken. Maar ziet er allemaal zeer goed uit!!!! Ik ga een pakketje halen binnekort!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 00:38 ]
damnn nu wordt wel gek hoor ik heb me zen gewoon NOG niet
ondertussen is hij al ehm 24 dagen weg : 7= 3 weken en 3 dagen weg
dus ik bel WEER paradigit ja ik wil de status van mijn zen micro opvragen hoe het ermee staat.
Nou dat kan ik u niet zeggen hij zal wel bij creative zelf zijn
.
(na lang stille hints geven van check die status dan in de pc voor me EINDELIJK iets van ik zal even voor u kijken, maar ik moest er wel om vragen aantal keren.
Ja ik verwacht hem snel, ja maar hij is al meer dan 3 weken weg!, en toen ik hem inleverde werdt er toch echt gezegt maximaal 2 weken en het zal waarschijnlijk 2 weken duren en dan heb je hem weer
.
(reactie man paradigit:) nou dat heeft me collega dan niet goed gezegt want het kan zo 4 WEKEN DUREN
damn, heeft 1 van jullie zijn zen ook wel eens bij paradigit gekocht en laten opsturen omdat er problem,en mee waren? zoja hoelang duurde het?
En andere die hem zelf opgestuurt hebben hoelang duurde het voordat je hem terug kreeg?
Onno_Devine

ondertussen is hij al ehm 24 dagen weg : 7= 3 weken en 3 dagen weg

dus ik bel WEER paradigit ja ik wil de status van mijn zen micro opvragen hoe het ermee staat.
Nou dat kan ik u niet zeggen hij zal wel bij creative zelf zijn

(na lang stille hints geven van check die status dan in de pc voor me EINDELIJK iets van ik zal even voor u kijken, maar ik moest er wel om vragen aantal keren.
Ja ik verwacht hem snel, ja maar hij is al meer dan 3 weken weg!, en toen ik hem inleverde werdt er toch echt gezegt maximaal 2 weken en het zal waarschijnlijk 2 weken duren en dan heb je hem weer

(reactie man paradigit:) nou dat heeft me collega dan niet goed gezegt want het kan zo 4 WEKEN DUREN

damn, heeft 1 van jullie zijn zen ook wel eens bij paradigit gekocht en laten opsturen omdat er problem,en mee waren? zoja hoelang duurde het?
En andere die hem zelf opgestuurt hebben hoelang duurde het voordat je hem terug kreeg?
Onno_Devine
Koop gewoon bij MM, als je dat een paar weken geleden had gedaan kreeg je ook nog een speel jongen erbij.. (Nee, géén gameboy..)
Met foto's van de zen microTheZeroorez schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:10:
Koop gewoon bij MM, als je dat een paar weken geleden had gedaan kreeg je ook nog een speel jongen erbij.. (Nee, géén gameboy..)
Ik heb een creative zen micro 5GB in mn handen waarvan het display niet meer werkt. De backlight doet het nog wel en hij geeft nog geluid. Maar verder geen letter te zien.
Iets over bekend of moet hij naar creative?
Iets over bekend of moet hij naar creative?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
ik zou een mail krijgen voor zo'n rma formulier maar nu is het al zaterdag en ik had afgelopen maandag al gebeld. 'Binnen een paar uur of iig binnen enkele dagen' zou ik de mail krijgen. Nog steeds niks, zal maar weer gaan bellen dan

Moet je doen, ik krijg het altijd binnen enkele minuten tot hooguit uren
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Verwijderd
Ik heb het ZEN Micro premium pakket toch maar gekocht. Prachtig setje en die EP-630 oordopjes die erbij zitten klinken echt goed. Mooi gebalanceerd geluid. Het siliconen beschermhoesje is ook erg handig en voelt prettig aan. Wel ff wennen zijn die in-ear dopjes t.o.v. de standaard dopjes van creative. Voor 35 tot 50 euro heb je er echt een prachtig pakket aan. Een aanrader.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 13:30 ]
Na ong. 3 weken wachten heeft de Dixons me gebeld en heb ik gisteren mijn Zen 6 Gb op kunnen halen.. 
Mijn zilveren 5 Gb had het bekende oorplug-output probleem en is nu netjes omgerolen tegen een zwarte (
) 6Gb Zen..

Nu nog nieuwe Firmware erop planten en dan muziek erop!
Mijn zilveren 5 Gb had het bekende oorplug-output probleem en is nu netjes omgerolen tegen een zwarte (
Nu nog nieuwe Firmware erop planten en dan muziek erop!
hoe weet je of je een zen micro gewoon hebt of een micro SE?
of is dat het verschil tussen de 5GB en 6GB?
Je had natuurlijk even kunnen zoeken want het staat al meerdere keren in de topic. Het verschil is te zien aan de touchpad:juanp schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:07:
hoe weet je of je een zen micro gewoon hebt of een micro SE?
![]() Zen Micro SE | ![]() Zen Micro |
Bron: http://www.seiya-subtitles.net/zmbdcompendium.html
[ Voor 15% gewijzigd door The One Pizza op 25-10-2005 13:16 . Reden: paar enters verwijderd ]
Verwijderd
Ik heb een ernstig probleem denk?
Ik wilde nieuwe firmware erop zetten, namelijk 2.20.5.0.
Alles ging goed, hij starte opnieuw enzo maar op 2/3 bleef hij heel lang op hetzelfde punt.
Na een 10 min heb ik de stekker er maar uitgertrokken.
Nu gaat me zen dus niet meer aan, alleen als je hem aan de oplader legt dan gaat het display aan en blijft hij op het zelfde beeld handen, --> Creative en copyright ed.
Wat moet ik nuu in hemelsnaam doen?!
Thx alvast!
Ik wilde nieuwe firmware erop zetten, namelijk 2.20.5.0.
Alles ging goed, hij starte opnieuw enzo maar op 2/3 bleef hij heel lang op hetzelfde punt.
Na een 10 min heb ik de stekker er maar uitgertrokken.
Nu gaat me zen dus niet meer aan, alleen als je hem aan de oplader legt dan gaat het display aan en blijft hij op het zelfde beeld handen, --> Creative en copyright ed.
Wat moet ik nuu in hemelsnaam doen?!
Thx alvast!
Waarschijnlijk moet je je firmware opnieuw laden, dit doe je in het recover menu. Dit start je op je batterij eruit te halen. Vervolgens je powerknop naar links vast te houden en de batterij erin te doen. Het menu start dan op. Waarschijnlijk moet je Reload Firmware doen.
Kijk hier maar:
klik hier
Kijk hier maar:
klik hier
[ Voor 35% gewijzigd door The One Pizza op 24-10-2005 17:50 ]
Ook last van gehad, even in de 'hidden' startup en je firmware dumpen:
Batterij eruit, zen aanzetten (knopje vasthouden), batterij erin, knopje los, en dan 'Recovery mode' ofzoiets. Dan eventjes opnieuw installeren (proberen althans..)'
edit:
was te laat met posten
Batterij eruit, zen aanzetten (knopje vasthouden), batterij erin, knopje los, en dan 'Recovery mode' ofzoiets. Dan eventjes opnieuw installeren (proberen althans..)'
edit:
was te laat met posten
[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 24-10-2005 17:50 ]
Verwijderd
Bedankt voor jullie vlotte reply,The One Pizza schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:46:
Waarschijnlijk moet je je firmware opnieuw laden, dit doe je in het recover menu. Dit start je op je batterij eruit te halen. Vervolgens je powerknop naar links vast te houden en de batterij erin te doen. Het menu start dan op. Waarschijnlijk moet je Reload Firmware doen.
Kijk hier maar:
klik hier
Wat moet je doen als dit het niet doet
Want ik krijg namelijk geen menuutje
Je moet je powerknop net zo lang vasthouden tot dat je zen vanzelf opstart. Dus accu eruit. Knopje naar links houden tot hij opstart....
Verwijderd
ik snap niet wat ik dan fout doe. Hij start wel op, maar ik krijg geen menu.
Alleen het creative opstartsysteem.
Ik hoef hem trouwens niet eens aan te zetten, zodra ik de batterij erin doe gaat ie al aan.
Alleen het creative opstartsysteem.
Ik hoef hem trouwens niet eens aan te zetten, zodra ik de batterij erin doe gaat ie al aan.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 19:04 ]
vreemd bij mij komt als ik dat recovery menu laad eerst ook het creative logo en dan een lijstje met keuzes. Kijk hier voor meer informatie...
Verwijderd
Het zal er vast ook een paar keer hebben gestaan in dit topic, maar wat is het verschil hiertussen??The One Pizza schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 13:30:
[...]
Je had natuurlijk even kunnen zoeken want het staat al meerdere keren in de topic. Het verschil is te zien aan de touchpad:
[afbeelding]
Zen Micro SE
[afbeelding]
Zen Micro
Bron: http://www.seiya-subtitles.net/zmbdcompendium.html
Die plaatjes zijn toch verschillend?? Dat is wat er anders is, de rest van de verschillen (als die er zijn) zullen wel binnenin zittenVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:14:
[...]
Het zal er vast ook een paar keer hebben gestaan in dit topic, maar wat is het verschil hiertussen??
jongens Paradigit heeft EINDELIJK gebeld :D:D hij was binnegekomen dus 
hij dacht dat het een nieuwe was maar wist het nog niet zeker(hij maakte hem nog niet open
)
En ik kom er moet even wachten en toen werdk geholpen! hij at in bubbeltjes plastic.. nah meteen eruit aan en kijken hoeveel GB
en ja ja een NIEUWE Zen Micro EN 6GB ipv 5GB :D:D
zo als hij opgeladen is ff flashen en genieten van die pracht speler :D:)
hij dacht dat het een nieuwe was maar wist het nog niet zeker(hij maakte hem nog niet open
En ik kom er moet even wachten en toen werdk geholpen! hij at in bubbeltjes plastic.. nah meteen eruit aan en kijken hoeveel GB
en ja ja een NIEUWE Zen Micro EN 6GB ipv 5GB :D:D
zo als hij opgeladen is ff flashen en genieten van die pracht speler :D:)
Pl€uris..
Ik heb tot 2 keer aan toe een nieuwe 5gig ontvangen, maar wel goede service, daar niet van.
Ik heb tot 2 keer aan toe een nieuwe 5gig ontvangen, maar wel goede service, daar niet van.
hmmz mja, kheb wel 28 dagen moeten wachten :xTheZeroorez schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:09:
Pl€uris..
En wat ik bij deze speler merk dat alles ZEER soepel gaat
Bij mijn vorige had ik dat je bij die knop van vorige/terug altijd hard moest duwen
Maar bij deze je kan haast zeggen ik hou me vinger erboven en hij gaat al terug :o:d
Iemand hier nog intresse in een Zen micro accesoire pakketje alleen zonder de ep630 dopjes, tegen een redelijke prijs? Mail me maar even, zie profiel voor mail adres.
Verwijderd
Zit er bij de nieuwe 6GB ook een stroomadapter bij?
Aangezien ik op korte termijn naar het buitenland ga, en hiervoor nog graag een 6GB micro wil aanschaffen moet ik weten of ik hem immer ook kan opladen. Anders heeft het vrij weinig zin eentje aan te schaffen.
Aangezien ik op korte termijn naar het buitenland ga, en hiervoor nog graag een 6GB micro wil aanschaffen moet ik weten of ik hem immer ook kan opladen. Anders heeft het vrij weinig zin eentje aan te schaffen.
Volgens mij niet, alleen bij de eerste serie 5GB zat een stroomadapter.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
Hier staat hij ook niet bij. Je kan ook een klein USB hubje kopen dat op stroom werkt dan kan je ook opladen
Zoals vermeld wordt er bij de 6GB versie geen lader standaard bijgeleverd. In het buitenland is een reislader de beste oplossing. Deze heeft opzetstukjes zodat de speler over de gehele wereld gebruikt kan worden.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:24:
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Natuurlijk is hij gewoon beter, daar is geen argumentatie voor nodig.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:19:
Maar de ipod nano is toch gewoon beter?
Dat de Creative Zen Micro
- 30 euro goedkoper is.
- een mooiere vormgeving heeft
- 1gb meer ruimte heeft
- het geluid mooier weer geeft
Even serieus. Qua specificaties is de Creative Zen Micro beter. Op het gebied van design moet je zelf maar beslissen, en of dat je graag een kleurenscherm wil.
Nog even wachten en dan is de Creative Zen Micro Photo ook beschikbaar in Europa/Nederland. Dan is de keuze (in iedergeval voor mij) snel gemaakt.dev icey schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:44:
[...]
Natuurlijk is hij gewoon beter, daar is geen argumentatie voor nodig.
Dat de Creative Zen Micro, hoeft totaal niet naar gekeken te worden.
- 30 euro goedkoper is.
- een mooiere vormgeving heeft
- 1gb meer ruimte heeft
- het geluid mooier weer geeft
Even serieus. Qua specificaties is de Creative Zen Micro beter. Op het gebied van design moet je zelf maar beslissen, en of dat je graag een kleurenscherm wil.
AULXJMHR
T is alleen wel jammer dat de Zen Micro een ongeloofelijk lelijk scherm heeft tov de andere spelersDutchPhoenix schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:59:
[...]
Nog even wachten en dan is de Creative Zen Micro Photo ook beschikbaar in Europa/Nederland. Dan is de keuze (in iedergeval voor mij) snel gemaakt.
Als er verder nog flash in had gezeten ipv een HD dan was het een echte kanshebber voor mij geweest, maar nu spaar ik nog wel ff door
Als jij een iPod beter vindt, onderbouw dat dan (of houd het voor jezelf). En “iedereen heeft er één” slaat natuurlijk nergens op (er zijn nog veel meer mensen met een Blokker-ding…). Het blijft immers een mening. Dergelijke opmerkingen zijn nergens op GoT de bedoeling.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Het was dus niet de bedoeling dat hier op dit onderwerp door werd gegaan....
[ Voor 98% gewijzigd door DeeD2k2 op 27-10-2005 20:40 ]
Verwijderd
Precies! Dit is wat ik wilde horen van een moderator. Je geeft zelf al aan dat "iedereen heeft er een" geen argument is, MAAR ook geen tegenargument. Ik zou hier best wel eens een echte discussie willen zien over de ipod en zen, maar dan zonder dit soort kansloze argumenten. Dus mod let je daar dan ook op als we wel met echt argumenten komen en daar met loze opmerkingen op wordt gereageerd. Een voorbeeld is de eerste reactie na mij. Waarom is de Micro beter? Omdat hij 30 euro goedkoper is? Een Fiat is hierbij beter als een Porsche. Een mooiere vormgeving? Puur persoonlijk, evenals "geluid mooier weergeven" nauwelijks te controleren is en daarvan een groot deel ook persoonlijk is. Er is al vaker geprobeerd een discussie op gang te brengen, maar dat eindigde steeds in een ja/nee spelletje, waarbij de persoonlijke voorkeur van de mods bij de zen micro/iriver/enz lag en dat ook duidelijk was te merken.DeeD2k2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:03:
Als jij een iPod beter vindt, onderbouw dat dan (of houd het voor jezelf). En “iedereen heeft er één” slaat natuurlijk nergens op (er zijn nog veel meer mensen met een Blokker-ding…). Het blijft immers een mening. Dergelijke opmerkingen zijn nergens op GoT de bedoeling.
Volgens mij valt er maar bar weinig te discussieren over welke muziekspeler er nou beter is. Dat is wat jij mooi vind. De 1 vind super-dun mp3 spelertje met kleurenscherm belangrijker dan de prijs de ander andersom. Het zijn volgens mij allemaal goede (met ook minder goede eigenschappen) apparaten.
/me meld zich als Zen Micro eigenaar sinds gisteravond!
Ik was eigenlijk niet van plan om de Micro te kopen, ik was wel al een hele tijd op zoek naar een goede nieuwe mp3 speler en twijfelde tussen de ipod photo, de psp (met 1gig mem stick) of de Zen Micro.
Vlak voor sluitingstijd ging ik nog even de Vobis in om te kijken of de ipod daar misschien was afgeprijsd (ivm de ipod video) maar dat viel tegen.
Maar ik zag wel de Zen Micro staan voor 219 (6 gig) maar die hadden ze helaas alleen in wit. Toen boden ze me de 5 gig aan + asscoires pack voor 199 totaal en dat vond ik toch wel een erg nette prijs.
Nu ben ik echt zeer tevreden over het geluid, de besturing en de vormgeving.
Het geluid klinkt heel anders dan ik gewend ben, ik ben zwaar overstuurd geluid gewend (hogere hoge tonen en dikkere bassen + dikke EQ) Maar dat is juist iets slechts merkte ik vandaag, want ineens klonk alles 'anders' veel 'netter' en natuurlijker
Tot nu toe nog geen problemen gehad met het output-jack (heb de SE, weet niet of de originele toevalig nog verkocht word?)
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn beslissing en helemaal over het assesoires pakket (sillicon hoes en in-ear phones zijn erg handig en goed)
Ik was eigenlijk niet van plan om de Micro te kopen, ik was wel al een hele tijd op zoek naar een goede nieuwe mp3 speler en twijfelde tussen de ipod photo, de psp (met 1gig mem stick) of de Zen Micro.
Vlak voor sluitingstijd ging ik nog even de Vobis in om te kijken of de ipod daar misschien was afgeprijsd (ivm de ipod video) maar dat viel tegen.
Maar ik zag wel de Zen Micro staan voor 219 (6 gig) maar die hadden ze helaas alleen in wit. Toen boden ze me de 5 gig aan + asscoires pack voor 199 totaal en dat vond ik toch wel een erg nette prijs.
Nu ben ik echt zeer tevreden over het geluid, de besturing en de vormgeving.
Het geluid klinkt heel anders dan ik gewend ben, ik ben zwaar overstuurd geluid gewend (hogere hoge tonen en dikkere bassen + dikke EQ) Maar dat is juist iets slechts merkte ik vandaag, want ineens klonk alles 'anders' veel 'netter' en natuurlijker
Tot nu toe nog geen problemen gehad met het output-jack (heb de SE, weet niet of de originele toevalig nog verkocht word?)
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn beslissing en helemaal over het assesoires pakket (sillicon hoes en in-ear phones zijn erg handig en goed)
[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 28-10-2005 16:41 ]
This space is occupied
Jongens!, nu krijg ik TOTAAL een punt hoofd van mijn Zen Micro (6GB).
Omdat mijn andere het oordopjes probleem had is ie opgestuurt geweest (blabla heel verslag van gfemaakt.)
dit was nog GEEN week geleden
En nu, ik kom uit school, om even wat te relaxen wat muziek op.
Zen micro aan. Hmm opstarten duurd wel heel lang
, hij gaat maar niet verder
, even het geluid horen owh dat klinkt precies het zelfde als je muziek luisterd op je comp en die crasht.
Hmm dies dus duidel;ijk vast gelopen.., aan/uit knop geprobeerd, hm gaat niet uit
, dan maar de accu eruit.
En weer erin, (jaa dit allemaal op de fiets
), "Rebuilding Libarary" owkeuj zal denk wat beschadigd zijn? en herstelt het nu?... GRRRR hangt daarna meteen weer (die tekst staat er nogsteeds en het balkje is aant einde van het scherm).
Damn wat moet ik doen? dit is al meteen weer na nog geen week dat ik een nieuwe versie heb gehad
Wat moet ik nu doen? ik krijg er echt ene punt hoofd van hoor..
Omdat mijn andere het oordopjes probleem had is ie opgestuurt geweest (blabla heel verslag van gfemaakt.)
dit was nog GEEN week geleden
En nu, ik kom uit school, om even wat te relaxen wat muziek op.
Zen micro aan. Hmm opstarten duurd wel heel lang

Hmm dies dus duidel;ijk vast gelopen.., aan/uit knop geprobeerd, hm gaat niet uit

En weer erin, (jaa dit allemaal op de fiets
Damn wat moet ik doen? dit is al meteen weer na nog geen week dat ik een nieuwe versie heb gehad
Wat moet ik nu doen? ik krijg er echt ene punt hoofd van hoor..
Als eerste de batterij eruit. Vervolgens met de aan/uit knop op de aan-stand (daar vasthouden, anders veert hij terug) de batterij terug. Blijf de knop vasthouden tot het verborgen menu verschijnt.Onno_Devine schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:48:
Damn wat moet ik doen?
Kies voor optie 1, Clean Up (schijfcontrole). Geef de speler tot 60 minuten de tijd om de schijf op te ruimen. Nadat de speler terug in het menu staat kies je voor optie 4, Reboot. Wacht op de library rebuild, die met een volledig gevulde schijf tot 2 minuten kan duren, en controleer of de speler weer bruikbaar is.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
hmmmm de cd die bij de micro zat wil niet meer opstarten, eoa demo32 foutmelding. Ik wil de zen micro explorer hebben. Op de website heb ik wel een versie gedownload maar die werkt niet; tijdens het instaleren zegt ie dat je de mico aan de pc moet hangen en dat ie dat gedecteerd wordt.
Helaas gebeurd dit bij niet, hij blijft zeggen dat ie niks kan vinden... ondanks dat micro wel is aangesloten.
Iemand nog een idee waar ik een werkende versie van de explorer kan vinden?
edit: de webupdate van de explorer schijnt te werken!
Helaas gebeurd dit bij niet, hij blijft zeggen dat ie niks kan vinden... ondanks dat micro wel is aangesloten.
Iemand nog een idee waar ik een werkende versie van de explorer kan vinden?
edit: de webupdate van de explorer schijnt te werken!
[ Voor 6% gewijzigd door Magic666 op 28-10-2005 20:23 ]
Tony super!!! bedankt man!! hij werkt weer als kweet niet watTony Vroon schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:12:
[...]
Als eerste de batterij eruit. Vervolgens met de aan/uit knop op de aan-stand (daar vasthouden, anders veert hij terug) de batterij terug. Blijf de knop vasthouden tot het verborgen menu verschijnt.
Kies voor optie 1, Clean Up (schijfcontrole). Geef de speler tot 60 minuten de tijd om de schijf op te ruimen. Nadat de speler terug in het menu staat kies je voor optie 4, Reboot. Wacht op de library rebuild, die met een volledig gevulde schijf tot 2 minuten kan duren, en controleer of de speler weer bruikbaar is.
er stont dat je 60 min de speler de tijd moest geven. maar dat was bij mij binnen 30 sec gebeurd
En toen ff rebooten en happa hij werkten weer super!
Heel erg bedankt
Verwijderd
nog steeds niks gehoord van creative, ze zouden me een mail sturen, maar ik heb zelf ook nietm eer gebeld trouwens door tijdgebrek. Zijn ze waarschijnlijk vergeten, vind ik wel matig. Oke, fouten kunnen gemaakt worden, maar niet als je wilt uitblinken in goede service. Het schort bij mij zo een beetje aan consistentie.
Ik hoop dat je begrijpt dat postings zoals je juist hebt geplaatst niemand verder helpen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:23:
nog steeds niks gehoord van creative
Een verzoek om het om te bouwen naar opbouwende kritiek is misschien een brug te ver, maar een CRS-klantnummer (wat je met 100% zekerheid ontvangen hebt) zou me desnoods zelfs in staat stellen om je op maandag op te bellen om dit in orde te maken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dat er problemen met de hoofdtelefoonaansluiting voorkomen, is inmiddels bekend. Tenzij je er werkelijk wat aan toe kunt voegen, hoef je dat niet nog een keer te melden. In de andere gevallen mag je het topic doorlezen...
Dat er problemen met de hoofdtelefoonaansluiting voorkomen, is inmiddels bekend. Tenzij je er werkelijk wat aan toe kunt voegen, hoef je dat niet nog een keer te melden. In de andere gevallen mag je het topic doorlezen...