12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
De grootse reden waarom ik hem zou nemen is simpelweg omdat ik geen zin meer heb om zo op me iPod te letten, elk krasje ontwijken e.d., met deze speler zou ik dat veel minder hebben, en het is een leuker spelertje gebleken nadat ik hem in mijn handen heb gehad, en ja ik heb zo'n beetje elke apple 2x gehad dus wordt het tijd voor wat anders(tijdens het typen gewoon besloten ook 1 te halen
PSN & XBL: Denkoyugo
Hun spelers hebben weleens wat kuren, maar de service is top en dat compenseert de standaard zwaktes van de ZEN serie toch wel! Ze hebben altijd het vertrouwen in de klant. Je hoeft je eerlijkheid niet te bewijzen tegenover creative.
Ik durf de zen micro dan ook wel aan te raden (nee ik heb er zelf geen..)
[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 30-09-2005 01:07 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
[ Voor 3% gewijzigd door Hi-Sintar op 30-09-2005 04:18 ]
Welke firmware versie gebruik je?Hi-Sintar schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 04:17:
Wat ik raar vond, als ik met Mediasource bestanden vanuit mijn hdd direct naar een playlist op mijn Zen sleep, kan ik die mp3's niet terugvinden als ik bij mediasource kies om alles wat er op de Zen staat te zien..Zelfs met de Zen Explorer kan ik die bestanden niet vinden...Als ik eerste de mp3's naar de Zen kopieer en van daaruit naar een playlist, staan de bestanden wel gewoon in het overzicht van alle mp3's bij mediasource/zen explorer...Is dit een bug of hoort het zo?
In elk geval bij de 1.x versie zijn er 2 "partities", 1 voor de muziek en 1 voor overige bestanden.
Misschien heb je je mp3tjes op de verkeerde "partitie" gezet.
2.20.05Jegorex schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 11:13:
[...]
Welke firmware versie gebruik je?
In elk geval bij de 1.x versie zijn er 2 "partities", 1 voor de muziek en 1 voor overige bestanden.
Misschien heb je je mp3tjes op de verkeerde "partitie" gezet.
Ik sleep de liedjes gewoon naar de playlist, als ik dan op de "Zen Micro" icon klik met Mediasource kan ik die bestanden niet terugvinden. Als ik de liedjes eerst naar de Zen Micro icon sleep, en van daaruit naar een playlist, staan de bestanden er wel gewoon tussen. Niet dat het erg is ofzo, mijn Zen speelt ze gewoon keurig netjes af...Alleen hoop ik niet dat het moeilijk wordt als ik die mp3's later wil verwijderen.
Nu zit ik een beetje met mediasource organiser te kloten en ik krijg het gewoon niet voor elkaar om fatsoenlijk playlists te maken op mijn Zen. In de PC-muziekbibliotheek is dat vrij simpel, daar kan ik gewoon complete albums naar een playlist halen, hier heb je dan ook 3 panels voor (artiest,album en nummers). Maar als ik op de zen kijk kan dat alleen per nummer of nummers van de zelfde artiest. Niet handig aangezien ik een aantal verzamel albums in de lijst wil zetten.
Nu kan ik wel een op de PC gemaakte playlist overzetten, maar dan gaat ie dus ook de bijbehorende bestanden kopieren welke dus reeds aanwezig zijn op mijn Sleek (mijn complete collectie staat er op). Dat lijkt mij ook niet de bedoeling. Dus doe ik nou iets fout of is die software gewoon zo onhandig op dit punt?
ps. mediasource is geupdate tot de laatste versie en mijn Sleek is voorzien van de nieuwste firmware
[ Voor 5% gewijzigd door Acid_Burn op 01-10-2005 01:43 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik denk haast dat het met de sleek net zo moet zijn.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gewoon downloaden en de .exe openen, de rest gaat vanzelf als je zen aan de pc hangt.
Let wel op AL je gegevens op de zen worden gewist.
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Maar wat is het voordeel van firmware 2.xx dan? als ik zo vrij mag zijn dat te vragen.
Versie 1 firmware is PDE; een protocol ontwikkeld door Creative Labs. Hier heb je een stuurprogramma voor nodig dat je eerst installeert. Dit protocol is het snelste; en wordt middels projecten als libnjb ook op andere besturingssystemen ondersteund (bijvoorbeeld Linux & MacOS X).
Versie 2 firmware is MTP (Media Transfer Protocol); een protocol ontwikeld door Microsoft. Er zijn geen stuurprogramma's nodig, aangezien deze zijn ingebouwd in Windows XP. Dit protocol is minder snel als PDE. Het gebruik van Windows XP service pack 1 (2 aanbevolen) en Windows Media Player 10 (build 3800 aanbevolen) is vereist voor de speler kan functioneren.
of hier: http://nl.europe.creative.com/support/downloads/
kiezen voor mp3spelers-zen-zen micro
daarna firmware
[ Voor 37% gewijzigd door Acid_Burn op 02-10-2005 02:07 ]
Verwijderd
Ik heb de 2.20.05 er op gezet, maar ik vind dat heel onhandig werken, en met die Zen Explorer gaat het enorm makkelijk. Dus heb ik de vorige er maar weer opgezet.
FM-radio is ook machtig, heel goed ontvangst (Vlaams-Brabant)
Een tevreden gebruiker
is dit niet normaal als hij langere tijd uit heeft gestaan ? dit heb ik namelijk ook, en volgens mij start hij alleen snel op als hij in die standby stand staat.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:03:
Soms blijft hij een 5-tal seconden steken op het "Zen" schermpje als ik hem aanzet
jahoor dit is bij iedereen zo. Dit gebeurd als je zen 4 uur of 12 met oude firmware uit heeft gestaan. De zen moet dan weer een koude boot maken.The_eYe schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:34:
[...]
is dit niet normaal als hij langere tijd uit heeft gestaan ? dit heb ik namelijk ook, en volgens mij start hij alleen snel op als hij in die standby stand staat.
Verwijderd
Ja klopt inderdaad, maar toen ik dat de eerste keer merkte (toen ik in de morgen naar school vertrok) schrok ik wel even hoorThe One Pizza schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:39:
[...]
jahoor dit is bij iedereen zo. Dit gebeurd als je zen 4 uur of 12 met oude firmware uit heeft gestaan. De zen moet dan weer een koude boot maken.

Dit had ik ook, maar toen ik een keer mijn zen een keer heb laten spelen tot hij leeg was zonder het te gebruiken kwam ik erachter dat die 12 uur toch wel klopt. Vooral als je veel van nummer wisselt en dus elke keer de backlight gebruikt (kan je natuurlijk ook uitzetten) gaat het snel met je batterij. Ook de EQ gebruiken kost extra batterij. En ook WMA schijnt.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:14:
[...]
(hoewel ik soms het gevoel heb dat m'n batterij snel af is)
[ Voor 15% gewijzigd door The One Pizza op 02-10-2005 20:50 . Reden: typo ]
Verwijderd
www.bol.comECiftci schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 01:41:
Ik heb nog geen last gehad van de batterij. Ik wil die creative oordopjes bestellen maar zie ze nergens voor een redelijke prijs. Ik het premium pakket zitten ze en dan betaal je 40 euro en als je los koopt ben je 35 euro kwijt. Moet nog maar ff verder zoeken.
BESTEL ZE! Verkoop je extra netsnoer, verkoop je siliconen hoesje, verkoop je neckcord... Krijg je dat ding zowat voor niks meer.
een netsnoer
batterij
oordopjes
Verwijderd
WehheECiftci schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:22:
Heeft iemand intresse in een netsnoer en een extra batterij want ik in dat pakket zit:
een netsnoer
batterij
oordopjes
Maar nu is die kabel bij de jack los gegaan en valt het geluid weleens weg.
Heb ik hier ook gewoon garantie op want het ding beviel me best wel goed maar hij is niet meer los te koop. Alleen de Creative HQ-140 Backphone zie ik wel bij winkels.
Want ik had toch graag een backphone omdat ik daar nu helemaal aan gewend ben.
Hoe kan ik het het beste aan pakken?
Een HQ-60 kan voor je worden vervangen als er iets mis is met het snoer, dat is geen probleem. Net als je Zen Micro zit hier uiteraard gewoon garantie op. Je kunt ons bereiken op 00353 1 4333272; omdat het een Zen Micro accessoire is mag je voor Zen Micro kiezen in het menu.Peter_italia schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:26:
Maar nu is die kabel bij de jack los gegaan en valt het geluid weleens weg.
Heb ik hier ook gewoon garantie op want het ding beviel me best wel goed maar hij is niet meer los te koop.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Moet ik dan naar tony vragen?Tony Vroon schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:05:
[...]
Een HQ-60 kan voor je worden vervangen als er iets mis is met het snoer, dat is geen probleem. Net als je Zen Micro zit hier uiteraard gewoon garantie op. Je kunt ons bereiken op 00353 1 4333272; omdat het een Zen Micro accessoire is mag je voor Zen Micro kiezen in het menu.
Dat is niet strikt noodzakelijk, maar het mag welPeter_italia schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:26:
Moet ik dan naar tony vragen?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Ik gebruik nu Windows Media Player of gewoon via de verkenner, maar nadat ik al m'n mp3's er weer op had gezet (na die firmware-upgrade) waren de titels die ik albums had gegeven weg. Alles is nu dus weer slordig zeg maar. Is er een manier om dit te verhelpen dmv een programma of WMP?
Nee, dat klopt niet. Heb je de web update voor de Media Explorer al gedraaid?Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 22:40:
Het klopt toch dat de Zen Micro Media Explorer niet meer te gebruiken is als ik de nieuwe firmware heb? (2.20.05).
Ik ben er zeker van dat je deze web-update nodig hebt, anders zou je speler met MTP-firmware namelijk gewoon werken in de Media Explorer.ECiftci schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:35:
Hoe zou ik de webupdate moeten doen? En hoe zou ik moeten checken welke versie ik heb?
Verwijderd
Ik heb de files op mijn Zen nu kunnen bereiken door die nieuwe Media Explorer, maar de layout is anders. Ik zie nu een hele lijst met al mijn mp3's op een hoop, terwijl ik bij de vorige Media Explorer alles netjes zag gesorteerd op albums enz. Is dat orderen per album ook mogelijk in de nieuwe Explorer?Tony Vroon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:41:
[...]
Ik ben er zeker van dat je deze web-update nodig hebt, anders zou je speler met MTP-firmware namelijk gewoon werken in de Media Explorer.
Ik kan het natuurlijk orderen in het centrale scherm waar alles staat, maar ik heb liever zo'n schermpje links. Heb jij een idee?
Ik heb het gevoel dat je je tags bent kwijtgeraakt. Dan is de muziek overal "slordig", ook in de Media Explorer. De import-wizard kan overigens van de maplocaties nog wel eens tags voor je bouwen, als er structuur in zit. Dat is met een MediaSource collectie vaak het gevalVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:46:
Ik zie nu een hele lijst met al mijn mp3's op een hoop, terwijl ik bij de vorige Media Explorer alles netjes zag gesorteerd op albums enz.
Verwijderd
Ik ben inderdaad mijn tags kwijt. Ik heb zojuist een file via de import-wizard erop gezet, en nu krijg ik wel een mapje met artiest/album. Ik had namelijk voor de firmware-upgrade al m'n mp3 naar een mapje gekopieerd, en die weer teruggezet na de upgrade. Toen waren blijkbaar alle tags weg.Tony Vroon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:08:
[...]
Ik heb het gevoel dat je je tags bent kwijtgeraakt. Dan is de muziek overal "slordig", ook in de Media Explorer. De import-wizard kan overigens van de maplocaties nog wel eens tags voor je bouwen, als er structuur in zit. Dat is met een MediaSource collectie vaak het geval
Bedankt voor je hulp, ik wilde toch al eens de boel opruimen en goed taggen, dus dat kan ik nu goed gaan doen
met die nieuwe firmware hoef ik dus geen losse drivers meer mee te nemen naar andere mensen of dat nog wel?
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Verwijderd
Nee, ik zie ze nu allemaal op een hoop. Maar als ik ze opnieuw erop zet via de import-wizard kan ik ze taggen en dan krijgen ze wel aparte mapjes. Ik heb geen zin om alles wat er nu los op staat apart te gaan taggen.Nhaixatael schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:11:
Dus als ik het goed begrijp zie je nu al je mp3's in aparte mapjes, dus niet meer allemaal op 1 hoop gegooid?
Dit lijkt trouwens een probleem eigen aan Creative te zijn - in mijn vorige pc had ik een losse Creative geluidskaart, en ik weet nog dat het vinden van een complete driver ook daarvoor altijd een groot probleem was.
PS. Ik heb firmware versie 2.11.02
[ Voor 3% gewijzigd door Mas- op 05-10-2005 09:06 ]
Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs
deel 1 : http://www.megaupload.com/?d=422F8CH3
deel 2 : http://www.megaupload.com/?d=40534I2B
Twee .rar files, die samen de ISO bevatten.
Als de drivers voor MTP niet werken, stel ik voor dat je de klacht bij Microsoft neerlegt. Je hebt alleen drivers nodig voor gebruik met versie 1 (PDE) firmware.Mas- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 09:05:
Het kan aan mij liggen, maar op de Creative website staan geen complete drivers, alleen maar updates.
[...]
PS. Ik heb firmware versie 2.11.02
Vergeet niet de vereisten van MTP die ik eerder heb genoemd, Windows XP Service Pack 1 (SP2 aanbevolen) met Windows Media Explorer 10 (build 3800 of hoger sterk aanbevolen).
Verder heb je de CD in geen enkele situatie nodig, alle benodigde Creative-software is van het web te downloaden.
In de eerste plaats, bedankt dat je de boel hier in de gaten houdt en op deze manier mensen van advies voorziet. Service+++. Mijn probleem is nu dat bij alles wat ik probeer te doen en te installeren, hij zegt dat mijn Zen niet ingeplugd is. Vervelend, en vandaar dat ik dacht dat de drivers niet zouden kloppen. Alleen bij het installeren van de programma's van de oorspronkelijke cd zeurde hij daar niet over, maar nog steeds kan ik niets doen met mijn computer en mijn Zen, omdat hij 'm niet lijkt te zien. Windows kondigt wel vrolijk aan (met geluidje) dat er iets in en uitgehaald wordt.Tony Vroon schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:32:
[...]
Als de drivers voor MTP niet werken, stel ik voor dat je de klacht bij Microsoft neerlegt. Je hebt alleen drivers nodig voor gebruik met versie 1 (PDE) firmware.
Vergeet niet de vereisten van MTP die ik eerder heb genoemd, Windows XP Service Pack 1 (SP2 aanbevolen) met Windows Media Explorer 10 (build 3800 of hoger sterk aanbevolen).
Verder heb je de CD in geen enkele situatie nodig, alle benodigde Creative-software is van het web te downloaden.
Eerlijk gezegd ben ik nu ook een beetje verdwaald tussen de firmwareversies, de mediasource, de MTP, de media explorer en wat al niet nog meer, dus ik ben waarschijnlijk iets grandioos verkeerd aan het doen. Maar echt heel erg overzichtelijk vind ik het vooralsnog niet

Je kunt het beste de Windows Media Player 10 setup eens laten draaien. Ik heb het gevoel dat je een relatief oude build van Media Player hebt.Mas- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:08:
Mijn probleem is nu dat bij alles wat ik probeer te doen en te installeren, hij zegt dat mijn Zen niet ingeplugd is. Vervelend, en vandaar dat ik dacht dat de drivers niet zouden kloppen.
[...]
Windows kondigt wel vrolijk aan (met geluidje) dat er iets in en uitgehaald wordt.
De MTP/PlaysForSure ondersteuning is sterk verbeterd vanaf build 3800.
Hmm, na wat controleren blijkt dat ik MP 10 build 3802 heb, dus daar zal het dan niet aan liggen. Ik zit echt nogal vast, op het moment - ik kan geen nieuwe dingen installeren zodat mijn pc mijn mp3 speler detecteert, omdat mijn pc mijn mp3 speler niet detecteert.Tony Vroon schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:17:
[...]
Je kunt het beste de Windows Media Player 10 setup eens laten draaien. Ik heb het gevoel dat je een relatief oude build van Media Player hebt.
De MTP/PlaysForSure ondersteuning is sterk verbeterd vanaf build 3800.
[ Voor 14% gewijzigd door Mas- op 05-10-2005 13:25 ]
Open REGEDIT by Start -> run, regedit. Browse to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetEnumUSB. You will see folders with incoherent letters and numbers. Expand these once to see another unreadable folder. When you click on this, you'll see a FriendlyName field on the right side. If it says Creative Zen Micro or whatever your device is, delete the higher level incoherent folder, it should start with VID. Plug your player back in and let it reinstall.
Hierna kreeg kreeg ik een melding dat hij potdomme een nieuw apparaat gevonden had, en wel een Zen Micro, en dat ik die dan ook maar meteen gebruiken mocht. Probleem opgelost, dus, maar vraag niet hoe.
Ik heb in principe wel interesse in het hoesje ;-) Het moet alleen wel goed beschermen.ECiftci schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:11:
ik heb het premium paket voor accesoires besteld dus als iemand intresse heeft in iets behalve de oordopjes. Just shout!
De silicon skin beschermt erg goed, omdat deze redelijk dik is. Zelf vind ik de skin het mooiste op een Zen Micro White omdat deze naadloos aansluit qua kleurschema. Het is net of het bij de speler hoort.The One Pizza schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:28:
Ik heb in principe wel interesse in het hoesje ;-) Het moet alleen wel goed beschermen.
(Ik heb dus zelf een Zen Micro 5GB White + silicon skin + EP-630)
Ik een beetje met de oordopjes bezig geweest, als ik ze op een bepaalde stand hield deden ze het wel goed, dus ik dacht dat het aan de oordopjes lag.
Vandaag bij de Dixons (waar ik ook mijn Zen gehaald heb.) nieuwe oordopjes gehaald, pak ze uit, test ze in mijn Zen, nog steeds hetzelfde!
Nu is dus output van mijn Zen kapot..
Gelukkig mag ik door een extra verzekering bij de Dixons morgen een nieuwe uitzoeken..
Wel vreemd dat die output kapot is gegaan, ik gebruik mijn Zen alleen met fietsen en ga er altijd voorzichtig mee om.
[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 05-10-2005 17:47 ]
zat toch ook een extra batterij bij? eventueel wil ik die wel hebbenECiftci schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:14:
Ik krijg het spul morgen binnen. Ik zal ff kijken hoe en wat en dan zal ik je laten weten of je het hoesje van mij mag hebben
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Waarom verkopen die boeren van dixons je toch altijd die extra kutverzekeringen van ze.. Daar verdienen ze dus echt al het geld aan..RoD schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:46:
^^ Bekend probleem van de Micro, als je het topic doorgelezen had, had je gezien dat er erg veel mensen met dit probleem zijn. Sowieso had je een nieuwe moeten krijgen, daar heb je geen extra verzekering voor nodig.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Maargoed willen jullie betalen voor het siliconen hoesje en de batterij.
Misschien kunnen we het via de e-mail doen.ECiftci schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:43:
Zo ik heb het pakket binnen. Geweldige oordopjes trouwens![]()
[ Voor 4% gewijzigd door The One Pizza op 06-10-2005 21:40 . Reden: removed mail ]

Of die ook in Nederland beschikbaar komt?
[ Voor 10% gewijzigd door brehloi op 06-10-2005 19:23 ]
als je de batt nog hebt, dan is mijn mail nhaixatael@gmail.comECiftci schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:43:
Zo ik heb het pakket binnen. Geweldige oordopjes trouwens![]()
Voorlopig eerst de batterij eens uit de Zen Micro. Als er iets opgestuurd moet worden is het de batterij. Kun je mij eens een e-mail sturen met scherpe foto in JPEG-formaat op support@europe.creative.com alsjeblieft? Met m'n naam in de onderwerpregel ligt de mail het snelste in de juiste inbox.demichiel schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:42:
Euhm ik had een nieuwe zen micro gekregen, en nu blijkt dat de batterij lektmoet ik hem weer opsturen?
[ Voor 5% gewijzigd door Tony Vroon op 06-10-2005 23:04 ]
Ik heb die verzekering zelf genomen.. De Zen is mijn 5e of 6e (niet aldi-zooi) mp3-speler en ze gaan altijd na iets meer dan een jaar kapot of ze vallen een keer door een broertje ofzo.DKasemier schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 09:30:
[...]
Waarom verkopen die boeren van dixons je toch altijd die extra kutverzekeringen van ze.. Daar verdienen ze dus echt al het geld aan..
Met de verzekering heb ik 3 jaar verzekering, zelfs tegen val- of stootschade.
Wat wel vervelend is dat het 3 weken (
Verwijderd
Scoop: review op DAPreview.combrehloi schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:23:
Weet iemand meer van deze:
[afbeelding]
Of die ook in Nederland beschikbaar komt?
http://www.dapreview.net/content.php?review.232
Ik moet duidelijker zijn, sorryTony Vroon schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:03:
[...]
Voorlopig eerst de batterij eens uit de Zen Micro. Als er iets opgestuurd moet worden is het de batterij. Kun je mij eens een e-mail sturen met scherpe foto in JPEG-formaat op support@europe.creative.com alsjeblieft? Met m'n naam in de onderwerpregel ligt de mail het snelste in de juiste inbox.

De energie van de batterij is er 's avonds nog wel maar 's morgens kan ik de zen niet meer aanzetten. Dit is wat duidelijker.
Dat is 'battery drain'. Kan voorkomen als de nieuwe firmware niet juist geïnstalleerd is. Als eerste start je de speler op in het verborgen menu (knop op aan houden terwijl je de batterij plaatst). Nu sluit je de USB-kabel aan.demichiel schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:36:
De energie van de batterij is er 's avonds nog wel maar 's morgens kan ik de zen niet meer aanzetten.
Je hebt de keuze uit firmware 1.11.01 of 2.20.05; voor versie 2 is Windows XP met Media Player 10 noodzakelijk. Kies voor Reload Firmware op de Zen Micro en download de juiste firmware van de download-site. Zodra op de Zen "Reload Firmware Now" staat kun je op de PC de upgrade starten.
Houd er rekening mee dat met een 1 naar 2 upgrade of 2 naar 1 downgrade de muziek verloren gaat.
Ik vind die Ipod nano maar een mager ding.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:54:
Zijn er hier meer mensen die hun zen micro hebben verkocht door de ipod nano?
Ga mijn zen echt nooit omruilen voor een ipod nano
ik heb de micro juist gekocht omdat de nano zoveel kinderziektes had.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:54:
Zijn er hier meer mensen die hun zen micro hebben verkocht door de ipod nano?
*Veel mensen hebben ontzettend last van krassen
*Schermpjes die niet goed zijn geplaatst waardoor je ze kan indrukken
*En bij een relatief hoog aantal mensen vastlopers.
Verwijderd
En dan vergeet je nog dat de nano DUURDER is, terwijl de opslagcapaciteit minder dan de helft bedraagt...ECiftci schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:50:
[...]
ik heb de micro juist gekocht omdat de nano zoveel kinderziektes had.
De hele iPod reeks is gewoon een hype, niet meer niet minder.
Mensen die er echt iets vanaf kennen, gebruiken hun hoofd en gaan voor spelers van Creative/iRiver/Cowon, die zijn goedkoper EN beter!
@ Tony Vroon: is er al iets bekend over wanneer de Creative Zen Neeon nu eindelijk geintroduceerd zal worden in Europa?
Ik zie de Neeon nu namelijk ook bij de creativeshop van Amerika staan.. (dus niet meer alleen in Azie.) In Amerika overigens enkel met grijze achterkant, dus niet al die kleurtjes zoals in Azie.
[ Voor 7% gewijzigd door mathijsv op 09-10-2005 16:53 ]
Verwijderd
Waarom zijn die beter dan?Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:03:
[...]
En dan vergeet je nog dat de nano DUURDER is, terwijl de opslagcapaciteit minder dan de helft bedraagt...
De hele iPod reeks is gewoon een hype, niet meer niet minder.
Mensen die er echt iets vanaf kennen, gebruiken hun hoofd en gaan voor spelers van Creative/iRiver/Cowon, die zijn goedkoper EN beter!
Verwijderd
Had de Zen geen kinderziektes? Nu is het zo bij Apple, dat je gelijk een nieuwe krijgt als je een van bovenstaande problemen hebt. Die service zie je niet zo snel bij andere bedrijven.ECiftci schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 22:50:
[...]
ik heb de micro juist gekocht omdat de nano zoveel kinderziektes had.
Verwijderd
Ik denk dat je niet zo goed op de hoogte bent, want van krasjes op je scherm trekt Apple zich helemaal niks aan (heeft pas nog op alle grote nieuws sites gestaan).Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:50:
[...]
Had de Zen geen kinderziektes? Nu is het zo bij Apple, dat je gelijk een nieuwe krijgt als je een van bovenstaande problemen hebt. Die service zie je niet zo snel bij andere bedrijven.
Wat wel klopt is dat als je schermpje gebarsten is, DAN heb je recht op reparatie.
Waarom ik zeg dat de alternatieven vaak beter zijn dan de iPod reeks heeft te maken met geluidskwaliteit (die beter is), de prijs (die lager is), het aantal ondersteunde formaten (dat uitgebreider is) en de meegeleverde accessoires (die vaak voltalliger zijn bij alternatieven).
Daarbovenop is het bij de iPod noodzakelijk om de (crappy imho) iTunes software te gebruiken, terwijl de meeste producten van iRiver/Cowon gewoon te gebruiken zijn als hdd, zonder extra vervelende software (wat ik zelf erg belangrijk vind, want ik gebruik geen windows of mac os x).
Verwijderd
Waarom heeft mijn broertje dan een nieuwe gekregen toen hij een mailtje stuurde dat hij uitzonderlijk veel krassen had. Ze hebben hem zelfs de keuze aangeboden tussen gratis beschermhoesjes of een nieuwe. En bij gebarsten schermpje is er geen reparatie, maar krijg je gewoon een nieuwe, dat stond heel duidelijk op alle "nieuwssites".Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:02:
[...]
Ik denk dat je niet zo goed op de hoogte bent, want van krasjes op je scherm trekt Apple zich helemaal niks aan (heeft pas nog op alle grote nieuws sites gestaan).
Wat wel klopt is dat als je schermpje gebarsten is, DAN heb je recht op reparatie.
Waarom ik zeg dat de alternatieven vaak beter zijn dan de iPod reeks heeft te maken met geluidskwaliteit (die beter is), de prijs (die lager is), het aantal ondersteunde formaten (dat uitgebreider is) en de meegeleverde accessoires (die vaak voltalliger zijn bij alternatieven).
Daarbovenop is het bij de iPod noodzakelijk om de (crappy imho) iTunes software te gebruiken, terwijl de meeste producten van iRiver/Cowon gewoon te gebruiken zijn als hdd, zonder extra vervelende software (wat ik zelf erg belangrijk vind, want ik gebruik geen windows of mac os x).
- Lagere prijs wil niet zeggen beter
- Ik ben nog nooit een format tegen gekomen wat ik niet kon afspelen op mijn ipod mini (ze zullen er wel zijn, maar ze zullen wel zo niet boeiend zijn dat het niet eens interessant is voor de gebruiker)
- geluidskwaliteit beter? is in de meeste gevallen persoonlijk en de meeste nederlandse en duitse hifibladen zijn het erover eens dat de ipod de standaard is waar de alternatieven in de buurt proberen te komen. Ik heb bijv. hier het duitse blad Audio (augustus) voor me liggen waar 8 concurrenten worden getest, waaronder de creative. De enige die in de buurt komen van de ipod qua geluidskwaliteit zijn de iriver en de sony. De kwaliteit van de creative is bevredigend en hij blijft in de middenklasse hangen. Ik betaal liever meer geld voor mooier geluid en beter gebruiksgemak (en design, al is dat persoonlijk).
ja als je de standaard oordopjes gebruiktVerwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:50:
[...]
Waarom heeft mijn broertje dan een nieuwe gekregen toen hij een mailtje stuurde dat hij uitzonderlijk veel krassen had. Ze hebben hem zelfs de keuze aangeboden tussen gratis beschermhoesjes of een nieuwe. En bij gebarsten schermpje is er geen reparatie, maar krijg je gewoon een nieuwe, dat stond heel duidelijk op alle "nieuwssites".
- Lagere prijs wil niet zeggen beter
- Ik ben nog nooit een format tegen gekomen wat ik niet kon afspelen op mijn ipod mini (ze zullen er wel zijn, maar ze zullen wel zo niet boeiend zijn dat het niet eens interessant is voor de gebruiker)
- geluidskwaliteit beter? is in de meeste gevallen persoonlijk en de meeste nederlandse en duitse hifibladen zijn het erover eens dat de ipod de standaard is waar de alternatieven in de buurt proberen te komen. Ik heb bijv. hier het duitse blad Audio (augustus) voor me liggen waar 8 concurrenten worden getest, waaronder de creative. De enige die in de buurt komen van de ipod qua geluidskwaliteit zijn de iriver en de sony. De kwaliteit van de creative is bevredigend en hij blijft in de middenklasse hangen. Ik betaal liever meer geld voor mooier geluid en beter gebruiksgemak (en design, al is dat persoonlijk).

En ga jij maar eens googlen op Zen micro vs Ipod mini
je zult zien dat de 1e 3 tests zowiezow zeggen dat de zen micro beter is...
Verwijderd
Volgens mij zijn Shure E5c geen standaard oordopjes. We hebben het over de ipod nano.Onno_Devine schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 18:55:
[...]
ja als je de standaard oordopjes gebruikt![]()
![]()
En ga jij maar eens googlen op Zen micro vs Ipod mini
je zult zien dat de 1e 3 tests zowiezow zeggen dat de zen micro beter is...
en benk helemaal mee eens!
Bij de nieuwste Beta versie doet de sync het helemaal geweldig. Ik kan iedereen het programma aanraden omdat je hiermee ook makkelijk de ID3-tags kan wijzigen wat niet meer zo makkelijk gaat in Media Explorer met een 2.XX firmware.emoticon schreef op woensdag 28 september 2005 @ 15:20:
Ik gebruik Mediamonkey als MP3 library, en in de nieuwe versie 2.5 (nu nog alpha testing) kun je ook synchen met Play For Sure devices, dus ook de Micro. Ik heb de nieuwe PFS firmware 2.20.05 er op staan, maar bij mij lukt het synchen niet goed. Is het bij iemand anders al gelukt? Ik zal blij zijn als ik niet meer vanuit Windows Mediaplayer hoef te rommelen.
Bij mij niet, in ieder geval. (Wanneer het mij overigens bekend gemaakt wordt zal ik het niet direct met jullie mogen delen. Ik ben ook aan regels gebonden)mathijsv schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:52:
Het hoort hier eigenlijk niet thuis, maar ehm..
@ Tony Vroon: is er al iets bekend over wanneer de Creative Zen Neeon nu eindelijk geintroduceerd zal worden in Europa?
Verwijderd
Ik heb op dapreview (denkik) gelezen dat hij NOOIT in Europa uitkomt.Tony Vroon schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:53:
[...]
Bij mij niet, in ieder geval. (Wanneer het mij overigens bekend gemaakt wordt zal ik het niet direct met jullie mogen delen. Ik ben ook aan regels gebonden)
We zullen het niet doorvertellen hoorTony Vroon schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 10:53:
[...]
Bij mij niet, in ieder geval. (Wanneer het mij overigens bekend gemaakt wordt zal ik het niet direct met jullie mogen delen. Ik ben ook aan regels gebonden)
Volgens mij lezen jullie niet want ik heb net daarboven gepost dat mediamonkey ook heel goed kan syncen met beide firmwares. Het is helemaal gratis. Je hebt ook Notmad Explorer maar daar moet je voor betalen, maar heeft heel veel mogelijkheden. Er zijn volgens mij dus genoeg alternatieven. Media Player is idd niet echt handig.RoD schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 07:22:
Volgens mij geen enkele andere, WMP heeft er zon speciale feature voor.
Kijk ook eens op nomadness.net daar staat ook veel van dat soort informatie.
[ Voor 12% gewijzigd door The One Pizza op 10-10-2005 17:00 ]
[ Voor 65% gewijzigd door The One Pizza op 10-10-2005 21:27 ]
Nog meer mensen last van dit?
Eerste stap is het controleren van de harde schijf in het verborgen menu. Batterij uit, knop op aan vasthouden. Dan batterij terug zonder de knop los te laten.Magic666 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:29:
hmmmm de mijne blijft de laatste tijd vrij vaak hangen (tijdens het aanzetten)
Optie 1, clean up. Na afloop optie 4, reboot.
Het schijnt niet een al te bekend probleem te zijn, dus als iemand de oplossing weet hoor ik dat graag.
Wat is je batterij-icoon precies als je nu probeert te laden?AvanCade schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:18:
Is er iemand bekend met het probleem dat de batterij niet oplaad via USB en/of AC? [...] ik heb alle opties van recovery geprobeerd en ik heb nog de originele firmware (1.11.01)
Ik stel voor dat je het laadsysteem reset. Hiervoor sluit je de speler zonder geplaatste batterij op de lader aan. Laat hem opstarten, en sluit de speler op de normale manier af.
Nu plaats je de batterij, en sluit je de lader aan. De speler moet zelfstandig opstarten en beginnen met laden.
Ook na gedaan te hebben wat jij schreef krijg ik het zelfde icoontje, ik wacht eens een uurtje om te kijken of hij al iets voller is.
Alvast bedankt
Firmware updaten wordt me overal geadviseerd, maar dat lukt dus niet met een lege batterij.
Verwijderd
Verder heb ik even gekeken of de Creative® Zen Micro Carry Case weer te bestellen was in de shop en dat was zo. Nu heb ik een probleempje: ik heb geen creditcard. Is er echt geen andere mogelijkheid om te betalen? En weet iemand misschien waar deze hoesjes te koop zijn in de winkel?
Dan ben ik door mijn opties heen. Ik stel voor dat je me belt op 00353 1 4333272.AvanCade schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:19:
Het is nu inmiddels 1,5 uur later en zou hij op zijn minst 1 blokje voller moeten zijn. Niets is minder waar. Hij is nog steeds leeg en ik ontvang nog steeds de melding low battery.
Firmware updaten wordt me overal geadviseerd, maar dat lukt dus niet met een lege batterij.
Omdat Creative Labs in het buitenland is gevestigd (Dublin, Ierland) kunnen helaas alleen betalingen per creditcard (VISA/MasterCard) worden aangenomen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:12:
Nu heb ik een probleempje: ik heb geen creditcard. Is er echt geen andere mogelijkheid om te betalen?
Verwijderd
En is btw de traveldock al in de verkoop??
Alvast bedankt!
mag Dynabyte voor me doen, ik ga echt geen euro's bellen naar belgië. Beetje belachelijk dat het niet een nummer in Nederland is maar oke. Bedankt in ieder geval.Tony Vroon schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:30:
[...]
Dan ben ik door mijn opties heen. Ik stel voor dat je me belt op 00353 1 4333272.
Naar Vlaanderen bellen zou ik niet doen; wij zitten in Dublin (Ierland). Vandaar dat je dus een Iers nummer belt. Mocht dat een onoverkomelijk probleem zijn kun je inderdaad of ons een support request sturen via het web form of een bezoek brengen aan Dynabyte.AvanCade schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:24:
mag Dynabyte voor me doen, ik ga echt geen euro's bellen naar belgië. Beetje belachelijk dat het niet een nummer in Nederland is maar oke.
Wel jammer, was best tevreden over Creative
Dit topic is gesloten.
Dat er problemen met de hoofdtelefoonaansluiting voorkomen, is inmiddels bekend. Tenzij je er werkelijk wat aan toe kunt voegen, hoef je dat niet nog een keer te melden. In de andere gevallen mag je het topic doorlezen...