Het Creative Zen Micro Topic deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Wordt het gewoon door TPG bezorgd trouwens?
nee, door de overbuurman!

en 6gb vs 5gb: 't is alleen een harddisk hoor..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:11:
[...]

nee, door de overbuurman!

en 6gb vs 5gb: 't is alleen een harddisk hoor..
hallo je hebt ook nog zoiets als UPS en DHL namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:22

CaDje

Framedrops for life

ik heb nu een Iriver IMP350 (cd mp3 speler) en nog een USB mp3 speler. Die USB speler kan ik gewoon in de usb poort stoppen en ik kan er met Explorer bij.

Nu lees ik dat deze Zen 2 standen heeft, en als je de schijf stand gebruikt kun je geen mp3's meer afspelen.

Wat ik wil is een mp3 speler die ik aan de USB poort hang en dat windows deze herkend en ik 'm als schijf in explorer zie, zoals m'n sticky nu. (Dit heeft vooral te maken met school, win2k waar je niet en ook niets op kunt installen) En kan ik dan ook gewoon bestanden en mp3's door elkaar erop zetten. De mp3 spelers die ik nu heb kunnen dit namelijk. Ik neem aan dat de Zen dit ook kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

CaDje schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:27:
Nu lees ik dat deze Zen 2 standen heeft, en als je de schijf stand gebruikt kun je geen mp3's meer afspelen.
En kan ik dan ook gewoon bestanden en mp3's door elkaar erop zetten.
Je kunt bestanden op de Zen Micro plaatsen, hij heeft als het ware een ingebouwde USB-stick van variabele grootte. Deze grootte kan on the fly veranderd worden, zolang er geen gegevens verloren zouden gaan door de aanpassing.
Dit is strikt gescheiden van het muzieksysteem, wat als een database werkt. De muziek wordt hierin met taginformatie opgeslagen, zodat je snel op artiest, titel & genre kunt zoeken. Aangezien dit het snelle menusysteem & muzieknavigatie toestaat zie ik dit niet snel veranderen.

Overigens kun je PlaysForSure firmware installeren, dit werkt op iedere Windows XP computer waarop Windows Media Player 10 geïnstalleerd staat.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

The One Pizza schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:31:
Ik kan ook niet muziek via mediasource erop zetten, maar dat heb ik ook nog nooit getest. Via Media Explorer werkt alles goed. Ik heb firmware 1.11.1
Heb je onder Sources/Bronnen de Zen Micro staan in MediaSource? Zo ja, dan wordt de speler goed herkend en zou je er gewoon muziek op kunnen zetten.
Eventueel kun je de helpfunctie gebruiken voor een tour door de functies.

Eerste stap is in ieder geval het indrukken van de witte knop met twee blauwe pijlen onderaan. Nu verschijnt een extra paneel, wat op de muziekbibliotheek staat. Klik op het pijltje naar Muziekbibliotheek en selecteer Creative Zen Micro.
Nu moet al snel duidelijk worden wat de bedoeling is. Van het grote paneel naar het kleine paneel en omgekeerd, met de twee blauwe pijlen in de grijze balk.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Laatst online: 16:22

CaDje

Framedrops for life

Tony Vroon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:41:
[...]
Overigens kun je PlaysForSure firmware installeren, dit werkt op iedere Windows XP computer waarop Windows Media Player 10 geïnstalleerd staat.
Ja, dat kan wel op m'n eigen pc. Maar op school draaien ze win2k, en hierop kan niks installeerd worden. Dus ik vraag me af of het dan zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:28
Tony Vroon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:44:
[...]
Heb je onder Sources/Bronnen de Zen Micro staan in MediaSource? Zo ja, dan wordt de speler goed herkend en zou je er gewoon muziek op kunnen zetten.
Nee hij staat er niet onder bij mij. Staat alleen PC Music Library en Deze Computer. Ik heb versie 3.30.21 van MediaSource en heb ook Media Explorer geinstalleerd (wat ik dus eerst gebruikte). De laaste driver gedownload en firmware 1.11.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

na mijn vakantie in Zweden blijkt het pakketje met de vervanger voor mijn defecte Micro bezorgd te zijn! Hij werkt perfect en al mijn nummers staan er intussen weer op :).

Bedankt Tony voor de super snelle service, nog nooit zo'n snelle RMA procedure meegemaakt! Respect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

CaDje schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:08:
Maar op school draaien ze win2k, en hierop kan niks installeerd worden. Dus ik vraag me af of het dan zal werken.
PlaysForSure hardware gaat daar niet werken. Je kunt je Zen Micro overigens wel opladen zonder driver.
Maar inderdaad geen muziek uitwisselen. Je zou haast zeggen dat ze het expres hebben gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:18:
[...]

PlaysForSure hardware gaat daar niet werken. Je kunt je Zen Micro overigens wel opladen zonder driver.
Maar inderdaad geen muziek uitwisselen. Je zou haast zeggen dat ze het expres hebben gedaan? :?
dan zet je toch gewoon een paar nummers die je op school wilt hebben op de verwisselbare schijf... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:52:
[...]

Wordt het gewoon door TPG bezorgd trouwens?
Heb t zelf niet aan genomen maar ik volgde me pakketje via www.parceline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:40:
[...]

Heb t zelf niet aan genomen maar ik volgde me pakketje via www.parceline.com
Hmm dan moet ik wel een parceline nummer hebben....

Tony! Is ie al verstuurd? :D Ik kan niet langer zonder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

CRS nummer graag? (RMA nummer er niet bij, dat is iets te specifiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Vandaag mijn zen micro premium pakket binnengekregen. Ik had hem donderdag bij bol.com besteld en de levertijd is 3-4 werkdagen. Mooi op tijd dus. Als je een dag eerder besteld duurt het waarschijnlijk maar 3 dagen, aangezien er in het weekend niet gewerkt wordt, en maandag er geen post wordt bezorgt. Dus een mooie reden om een mini-review ervan te maken, in de hoop dat het jullie misschien van dienst kan zijn bij jullie keus.

Inhoud
  • De EP-630 oordopjes met S/M/L oordopjes.
  • Een Zen Micro batterij.
  • Een Zen Micro power adapter.
  • Een Neck Strap.
  • Een Siliconenhoes voor je Zen Micro.
  • Een gebruikershandleiding voor de batterij en een WEEE boekje.
Oordopjes
Ik zelf vind de zwarte oordopjes er erg mooi uitzien. Het snoer is opzich wel lang als je het gebruikt voor portable spelers, maar als je de oordopjes in een apparaat wat verder van je vandaan stopt is hij precies lang genoeg. De draad is in Y-vorm, dus hij is niet bedoeld om om je nek te hangen.

De geluidskwaliteit is beter dan ik gewend ben. Hiervoor had ik sony mdr-ed21lp oordopjes, en ik vind het opzich wel een aardige verbetering. Het is zeker wel een hele grote verbetering ten opzichte van de meegeleverde Creative oordopjes. Aangezien ik aardig van bass houd, vindt ik uit mijn opzicht dat er wel wat meer bass geleverd mag worden, maar ik mag niet klagen, aangezien het geluid wel erg mooi weergegeven wordt. Overigens klinkt via mijn versterker, met bass voluit en een nummer met volle bass, de bass wel erg super. Het is dus eerder dat voor de bass, de zen micro een bottleneck is dan de oordopjes. De oordopjes zijn een beetje wennen, maar voelen wel goed aan. Je oren worden wel heel goed afgesloten, dus het geluid hoeft niet hard gezet te worden.

Overige inhoud
Het siliconenhoesje is erg handig, en beschermt goed tegen scherpe voorwerpen die krassen kunnen veroorzaken. Het touchpad en het schermpje zijn niet beschermd.

De extra batterij is altijd handig voor erbij en is precies hetzelfde als degene die bij mijn micro was meegeleverd (3.7V, Li-ion, 680mAh).

De power adapter is ook precies hetzelfde, en is bij mij helaas overbodig, aangezien ik er al een had meegekregen met mijn Zen micro.

De neck strap is een mooi, stevig en kwalitatief ding. Hij is ook heerlijk kort, dus je speler hangt ongeveer ten hoogte van je buik. Deze gebruik je in combinatie met je siliconenhoesje om de speler te bevestigen.

Het gebruikershandleiding voor de batterij is een aanrader om door te lezen voor elke tweaker die het niet kan laten de batterij te verbeteren :+ .

Eindoordeel
Het pakket dat je al voor rond de €35,- kan kopen is zeker een goede prijs voor alle spullen ten waarde van meer dan €150,- los. De kwaliteit van de spullen zijn zeker goed en ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht heb. Ik had liever een remote/auto adapter in plaats van de stroom adapter in het pakket gezien, aangezien ik er nu 2 heb. Maar ik heb maar één woord nodig om het pakket samen te vatten: Geweldig.

Links
Creative store €50,-
Bol €37.94

Voor vragen en informatie
Voor vragen en informatie kan je altijd in dit topic posten of mij mailen/msnen naar ice[underscore]or[underscore]fire[at]hotmail[dot]com.

Foto's :9
Nu natuurlijk nog wat foto's van alle onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thverpakking.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thoortjes1.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thoortjes2.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thoortjes3.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thneckstrap.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thsilhoes.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thsilhoes2.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thtraveladapter.jpgAfbeeldingslocatie: http://mjacobs.nl/Got/zenmicro/thbatterij.jpg

Disclaimer
Hopelijk hebben jullie wat aan deze mini-review gehad. Eventuele fouten voorbehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door dev icey op 31-08-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:05:
[...]

CRS nummer graag? (RMA nummer er niet bij, dat is iets te specifiek)
CRS: edit

Bedankt alvast! Zit jij daar 24 uur per dag ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony, ik heb toch steeds vaker het probleem dat m'n zen bij het booten (of iets later) blijft hangen.....Vaak als ik m dan een uur laat liggen ofzo doet hij het wel weer, maar het is wel irritant, want dan moet de batterij eruit, en dan staat hij weer op Engels en is m'n naam er uit enzo......
Is hier iets aan te doen (ik heb al geprobeerd firmware er opnieuw in te zetten...)
alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:32:
Tony, ik heb toch steeds vaker het probleem dat m'n zen bij het booten (of iets later) blijft hangen.....Vaak als ik m dan een uur laat liggen ofzo doet hij het wel weer, maar het is wel irritant, want dan moet de batterij eruit, en dan staat hij weer op Engels en is m'n naam er uit enzo......
Is hier iets aan te doen (ik heb al geprobeerd firmware er opnieuw in te zetten...)
alvast bedankt :)
Als ik mijn batterij eruit haal staat ie volgens mij nog gewoon in het nederlands :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:12:
[...]

Als ik mijn batterij eruit haal staat ie volgens mij nog gewoon in het nederlands :/
Hmmm hier gaat er dan iets goed fout want hier is dat niet zo.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:12:
[...]

bij mij staat hij dan toch ook in het engels hoor! Het vervelendste van al is dat je dan ook al je radiozenders opnieuw moet instellen! (heb er zo n 20 ingesteld, met bijhorend naampje: geen pretje om dat eens in de twee weken opnieuw in te stellen |:( (want zo vaak crasht ie bij mij toch wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ja dat vroeg ik me ook allang af: is er dus niet ergens een configuratiebestandje op je Zen aanwezig, met je radiozenders en instellingen, dat je dan zou kunnen back-uppen op je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verstuurd op 26 augustus; momenteel in Birmingham (UK).
ParceLine consignment number is ingesproken op je voicemail, CRS-nummer kan worden verwijderd uit je posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XiN-eViL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:32:
Tony, ik heb toch steeds vaker het probleem dat m'n zen bij het booten (of iets later) blijft hangen.....
Als de speler niet doorstart, dan wordt dit over het algemeen veroorzaakt door ongeldige gegevens op de harde schijf. Dit kan worden opgelost door het draaien van een schijfcontrole:
- schakel de speler uit
- neem de batterij uit de speler
- houd de aan/uit schakelaar vast in de aan-stand
- plaats de batterij zonder de schakelaar los te laten
- wacht op het Recovery menu
- laat de schakelaar los
- kies voor Clean Up en bevestig
- kies voor Yes en bevestig
- geef de speler tot 60 minuten de tijd om de harde schijf te controleren
- kies voor Reboot als de speler in het Recovery menu staat
- kies opnieuw de taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:21:
[...]

Als de speler niet doorstart, dan wordt dit over het algemeen veroorzaakt door ongeldige gegevens op de harde schijf. Dit kan worden opgelost door het draaien van een schijfcontrole:
- schakel de speler uit
- neem de batterij uit de speler
- houd de aan/uit schakelaar vast in de aan-stand
- plaats de batterij zonder de schakelaar los te laten
- wacht op het Recovery menu
- laat de schakelaar los
- kies voor Clean Up en bevestig
- kies voor Yes en bevestig
- geef de speler tot 60 minuten de tijd om de harde schijf te controleren
- kies voor Reboot als de speler in het Recovery menu staat
- kies opnieuw de taal
Dit heb ik dus gedaan (al een paar keer), dan werkt hij weer even, maar na een paar dagen doet hij vaak weer vaag, maar soms ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:19:
[...]

Verstuurd op 26 augustus; momenteel in Birmingham (UK).
ParceLine consignment number is ingesproken op je voicemail, CRS-nummer kan worden verwijderd uit je posting.
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XiN-eViL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:47:
Dit heb ik dus gedaan (al een paar keer), dan werkt hij weer even, maar na een paar dagen doet hij vaak weer vaag, maar soms ook niet....
Zou je een backup willen maken van de muziek, en hierna de speler willen formatteren via het verborgen menu? Na afloop van het formatteren kun je met Reload Firmware versie 1.11.01 firmware in de speler laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 11:02
Gaat lekker hier. Bij Yorcom de micro besteld, een zwarte, zaterdag was er een pakketje en wat zit er in? Een paarse! Die is dus terug naar Yorcom. Vandaag krijg ik mijn pakketje van bol.com. Dat zou dus een premium accesoires pakket moeten zijn, maar je raadt het al, dat is het dus niet. Het is een geweldige reislader |:( Die mag dus ook terug. Vorige week alles besteld, 1 keer binnengehad, nu dus wachten op de 2de levering :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:39:
[...]

Zou je een backup willen maken van de muziek, en hierna de speler willen formatteren via het verborgen menu? Na afloop van het formatteren kun je met Reload Firmware versie 1.11.01 firmware in de speler laden.
k, ga ik meteen doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

TeringJantje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:32:
Vandaag krijg ik mijn pakketje van bol.com. Dat zou dus een premium accesoires pakket moeten zijn, maar je raadt het al, dat is het dus niet
Dat had ook wel een fantastisch mooie prijs geweest voor een premium accessoirepakket inderdaad. Ik ben bang dat dat op ontbinding van de koop uitkomt, ze zullen je voor die prijs geen premiumpakket willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Laatst online: 22-04 11:21
Tony Vroon schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Dat had ook wel een fantastisch mooie prijs geweest voor een premium accessoirepakket inderdaad. Ik ben bang dat dat op ontbinding van de koop uitkomt, ze zullen je voor die prijs geen premiumpakket willen leveren.
Dit is dus niet waar, zie ook mijn mini-review.
dev icey schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:16:
Vandaag mijn zen micro premium pakket binnengekregen. Ik had hem donderdag bij bol.com besteld en de levertijd is 3-4 werkdagen. Mooi op tijd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik blijf het vreemd vinden. Daar heb je normaal inderdaad precies een reislader voor. Heb het idee dat iemand prijzen verkeerd heeft ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een leuke aanbieding voor de liefhebber...
Aangezien ik nu een telefoon met mp3 speler heb doe ik mn Zen Micro 5gb in de verkoop.
Nieuw in doos vanwege eerdere garantieafhandeling.

http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/19022

Reacties via mail aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Laatst online: 24-12-2024
Tony Vroon schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:28:
[...]

Ik blijf het vreemd vinden. Daar heb je normaal inderdaad precies een reislader voor. Heb het idee dat iemand prijzen verkeerd heeft ingevoerd.
Ik heb vandaag ook mijn Premiumpakket van Bol.com binnengekregen Zondag besteld.

En heb nu veel plezier van mijn oordopjes,en siliconenhoesje (reislader ligt in de kast, heb er nu 2)

Het klopt dus wel !

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony, na die format hing vanochtend m'n Zen Micro gewoon weer hoor :? Hij begon 1 sec met muziek afspelen en toen bleef ie zoemen. Hij bleef hangen op het Creative Zen tekstje (het laatste voordat ie naar now playing gaat dus)....... :(

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XiN-eViL schreef op donderdag 01 september 2005 @ 07:10:
Hij begon 1 sec met muziek afspelen en toen bleef ie zoemen. Hij bleef hangen op het Creative Zen tekstje
Dat is een defect aan de harde schijf, helaas :/
RMA is noodzakelijk.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:54:
[...]

Dat is een defect aan de harde schijf, helaas :/
RMA is noodzakelijk.
:( :( :( Moet ik bellen of via de site RMA doen?
* XiN-eViL is niet blij, want dit is de tweede RMA al :(

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het is en blijft belangrijk dat er niet met MP3-spelers gegooid, gerend of gejogd wordt. Je mag me uiteraard even bellen op 00353 1 4333272, dat gaat het snelste. Zorg dat je CRS-nummer & serienummer bij de hand hebt?

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:29:
[...]

Het is en blijft belangrijk dat er niet met MP3-spelers gegooid, gerend of gejogd wordt. Je mag me uiteraard even bellen op 00353 1 4333272, dat gaat het snelste. Zorg dat je CRS-nummer & serienummer bij de hand hebt?
Tot hoe laat kan ik bellen * XiN-eViL zit nu nog op de TU/e zonder een mp3-speler :)

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Het lijkt erop dat we vroeg gaan sluiten; laat anders morgenochtend je CRS-nummer achter, dan bel ik je terug. Normaal gezien heb ik al om je mobiele telefoonnummer gevraagd, namelijk. Dan hoef je dat hier niet te posten.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:55:
Het lijkt erop dat we vroeg gaan sluiten; laat anders morgenochtend je CRS-nummer achter, dan bel ik je terug. Normaal gezien heb ik al om je mobiele telefoonnummer gevraagd, namelijk. Dan hoef je dat hier niet te posten.
K, dit volg ik even niet :?, maar morgen ben ik om 12:30 uit, dus dan kan ik wel zelf bellen naderhand :).

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hmm als ik het topic zo overkijk valt me op dat ze aardig vaak ter reparatie worden terug gebracht :/

Ik heb vernomen van een bevriende technische medewerker dat het vaak de koptelefoon aansluiting is die kapot gaat.
Ook vind ik de batterijduur niet bijzonder en heb ik op een aantal reviews gelezen dat deze snel leeg loopt als de micro uit is.
Helaas...hij is een stuk goedkoper te verkrijgen dan de ipod mini, maar door deze gebreken zie ik er vanaf.

[ Voor 17% gewijzigd door DJ Chicken op 01-09-2005 19:30 ]

aahh durka durka durka

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

DJ Chicken schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:26:
Ik heb vernomen van een bevriende technische medewerker dat het vaak de koptelefoon aansluiting is die kapot gaat.
Ik ben bang dat deze medewerker bij navraag niet zal bestaan; anders zou ik je bij naam moeten kennen. Klopt overigens niet met de rapportage die ik net heb ingediend. Het is jammer dat je op basis van geruchten een speler uitsluit.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:55:
Waar vind ik trouwens dat CRS nummer en serienummer (aan de achterkant heb ik wel een modelnummer en een nummer boven de streepjescode, dit is wss het serienummer :? maar waar het CRS nummer?)

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Tony Vroon schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:49:
[...]

Ik ben bang dat deze medewerker bij navraag niet zal bestaan; anders zou ik je bij naam moeten kennen. Klopt overigens niet met de rapportage die ik net heb ingediend. Het is jammer dat je op basis van geruchten een speler uitsluit.
Nop, hij is technische medewerken bij de mediamarkt. Krijgen veel zen micros terug met losse koptelefoon ingang.

En dan over de accu, dat waren totaal verschillende reviews, die ik een half jr terug opgezocht heb op het internet. Uit 3 vd 4 reviews die ik toen kon vinden werd dat vermeld.

Zeker geen geruchten dus!

Er zullen ook talloze tevreden gebruikers zijn zonder deze problemen, maar het heeft mij iig aan het denken gezet.
Ik ging voor de zen micro door alle extra’s die het apparaat heeft en de accessoires, en natuurlijk voor de goede prijs.

Maar nu wacht ik nog maar ff met een aankoop, de ipod neem ik sowieso niet. De ipod is geweldig mooi en degelijk, maar ik vind het te duur en kaal geleverd.

[ Voor 23% gewijzigd door DJ Chicken op 01-09-2005 20:08 ]

aahh durka durka durka

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

DJ Chicken schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:04:
En dan over de accu, dat waren totaal verschillende reviews, die ik een half jr terug opgezocht heb op het internet.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Definitief opgelost in firmware 1.11.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Ik kan natuurlijk niet toevallig met die RMA van kleur van m'n Zen veranderen?
En waar staan nu dat CRS en serienummer en welke is welke :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het tijd wordt dat er eens wat goede revieuws bij komen voor alle twijfelaars.

Zen nu 2 weken in mijn bezit!

speeld met gemak 12 uur muziek (elke dag 3 uur reistijd, en gaat 5 werkdagen mee)
Dus met tussentijd uitstaan haal ik makkelijk 12 uur luister plezier.

Het opnemen van de radio is heel handig, en zelfs het opnemen van een gesprek is mij zeer goed bevallen.

De oordopjes wil ik nog veranderen, Iemand tips voor hele goeie?! (zijn die uit het premium pakket goed?)

Data op de Zen werkt uitstekend, ik wissel er Divx movies mee uit en dat gaat heel snel en zeker.

Ik heb de 6 gig versie met de 1.11.01 software geloof ik, en nog geen probleem tegengekomen.
behalve dat het display soms bij het opstarten even kort blijft hangen op de ZEN tekst.....
Maar als je dan een toets aanraakt staat hij keurig op de playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XiN-eViL schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:05:
En waar staan nu dat CRS en serienummer en welke is welke :P?
K had voor RMA een zilvere, en toen ik hem terugkreeg, een verrasing: een zwarte, zonder erom gevraagd te hebben. Misschien willen ze je toch wel een ander kleurtje aanbieden ;)
Succes met de RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Heb net een RMA aangevraagd, en toen vroegen ze welke kleur ik terug wou.

@ TONY,,
hoe lang duurt het voordat ik een e-mail krijg met de gegevens die ik nodig ben voor een RMA. heb tegen 10:30 gebeld, maar nog geen e-mail ontvangen.

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XiN-eViL schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:05:
Van mij mag je best een ander kleurtje kiezen, zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

PQR schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:25:
hoe lang duurt het voordat ik een e-mail krijg met de gegevens die ik nodig ben voor een RMA. heb tegen 10:30 gebeld, maar nog geen e-mail ontvangen.
Binnen 24 uur heb je die e-mail binnen. Het vervangproduct wordt eerst gereserveerd; zodra hier alles klaar ligt wordt jouw adreslabel opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

Tony Vroon schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:32:
[...]

Binnen 24 uur heb je die e-mail binnen. Het vervangproduct wordt eerst gereserveerd; zodra hier alles klaar ligt wordt jouw adreslabel opgestuurd.
ok, dank je wel

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:32:
[...]

Van mij mag je best een ander kleurtje kiezen, zolang de voorraad strekt.
:D mooi, dat is al iets goeds :P, maar waar vind ik nu dat CRS nummer? Serienummer staat aan de binnenkant, dat heb ik, maar CRS niet?

OMG Tony was even (even = best lang) niet beschikbaar, dus kreeg een Engels iemand, ik heb maar m'n naam (spellen int Engels is lastig) en telefoonnummer achtergelaten :). Maar * XiN-eViL heeft nog geen CRS nummer

CRS = klantnummer? Want die vind ik net in de mail van de vorige RMA :)

Edit 13^37:
K, Tony belde me terug "van Gathering of Tweakers" :) :P
*zwart verwisseld heeft voor donkerblauwe* :)

[ Voor 43% gewijzigd door XiN-eViL op 02-09-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

XiN-eViL schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:29:
CRS = klantnummer? Want die vind ik net in de mail van de vorige RMA :)
Inderdaad, dat klopt :)
Maar dat had ik aan de hand van je telefoonnummer al gevonden; vandaar dat ik alles al klaar had staan. Komt in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Tony Vroon schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:41:
[...]

Inderdaad, dat klopt :)
Maar dat had ik aan de hand van je telefoonnummer al gevonden; vandaar dat ik alles al klaar had staan. Komt in orde.
Dat had ik door ja, dat je dat al gevonden had. BTW, je bent 1 vd weinige de @xin-evil.com goed uitspreekt :P :+.
Ik schrok wel ff toen ik een Engels iemand aan de telefoon kreeg :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, schrok me vandaag helemaal rot om m'n zen...

Plug alles in, wil gaan luisteren en het geluid klinkt heel raar, alsof de mp3decoder niet goed werkte ofzo... opnieuw aan-/uitgezet, nogsteeds zo.

Wat was het nou? De plug vande ab zat er net niet helemaal goed in, kon nog één tikje verder. Dus een een subtiel duwtje was dat ook weer opgelost.

Dus voordat je hard in de stress schiet bij zoiets, check dat eerst ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn pc geformatteerd en heb nu een probleem om muziek van m'n pc naar m'n zen te kopieren. Ik heb firmware versie 2.00.12, zodat ik normaal gesproken via de windows verkenner makkelijk alles kan regelen. Er staat nu dus geen software mbt m'n zen op mijn computer maar dat is met deze firmware versie ook niet nodig wordt gezegd. Moet ik nu wel drivers installeren? Ben de installatiecd even kwijt dus dat is lastig, waar kan ik evt ergens de drivers downloaden? Maar nogmaals, ik dacht dat je met deze firmware versie dus verder geen software hoefde te installeren.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:54:
Ik heb firmware versie 2.00.12, zodat ik normaal gesproken via de windows verkenner makkelijk alles kan regelen. Er staat nu dus geen software mbt m'n zen op mijn computer
Voor gebruik met MTP/PlaysForSure is de volgende software nodig om de speler te herkennen:
- Windows XP Home/Professional met Service Pack 2
- Windows Media Player 10, bij voorkeur build 3800 of nieuwer

Om de speler in Explorer te kunnen gebruiken, heb je de Media Explorer web-update nodig die je van de Creative-website kunt downloaden. Je kunt echter al wel gelijk met Windows Media Player synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!!
een upgrade van wmp 9 naar 10 deed t m. Toen kon windows wel automatisch de drivers installeren (dus zonder cd of software van Creative) en nu kan ik m'n mp3 speler gewoon via de verkenner benaderen. Wel vreemd dat die hier wmp 10 voor nodig heeft, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Niet online
Ik heb mn Zen nu met de 2.xx firmware maar ik wil hem weer update naar 1.xx.xx vanwege de battery drain bug, maar ik wil de liedjes die nu op mijn Zen staan eerst op mn HD zetten. Maar met mn trial versie van Notmad Manager kan ik geen liedjes downloaden van mn zen, WMP10 ook niet en de Creative Zen Explorer werkt niet met de 2.xx.xx firmwares. Wat kan ik nu doen?

[ Voor 5% gewijzigd door FlipFlink op 04-09-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

FlipFlink schreef op zondag 04 september 2005 @ 23:27:
ik wil de liedjes die nu op mijn Zen staan eerst op mn HD zetten
Dan zou ik eerst de Media Explorer web update installeren, of de MediaSource plugin for PlaysForSure devices, dan kun je de bestaande nummers gewoon naar je PC terughalen.
Beiden te downloaden vanaf de Creative-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Laatst online: 02-03-2024
Ben ik nou de enige die ziet dat er een andere firmware versie op de site aanwezig is..? Namelijk 2.11.02. 8)7 Want zie alleen maar postings over firmware versie 2.00.12

[ Voor 22% gewijzigd door MasterMike op 05-09-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B) smart thinking.... :+

niemand wil die firmware natuurlijk want iedereen gebruikt 1.11.01 vanwege de verbeterde batterij-duur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

MasterMike schreef op maandag 05 september 2005 @ 00:11:
Ben ik nou de enige die ziet dat er een andere firmware versie op de site aanwezig is..? Namelijk 2.11.02. 8)7
Klopt, 2.11.02 heeft alle verbeteringen van 1.11.01, maar dan in een MTP-smaakje. Ik dacht dat jullie dat inmiddels wel zelf bedacht hadden. Excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag!

Ik heb zo'n 3 maanden geleden een zwarte Creative Zen Micro (5 GB) gekocht. Al die tijd heb ik wat kleine probleempjes gehad, zoals het plotseling uitvallen midden in een nummer en het niet meer van de "lock" af willen gaan. Maar over het algemeen was ik wel tevreden met deze speler: mooi design, perfect formaat en uitstekend geluidskwaliteit. 5 GB schijfruimte is tevens meer dan voldoende voor mij.

Maar de laatste paar dagen deed mijn speler wat vreemd, de batterij was veel sneller leeg dan normaal en de knoppen reageerden niet altijd even goed. Nu is het zelfs zo dat mijn speler niet meer op wilt starten. Om de een of andere reden blijft hij hangen in "Recovery Mode", ik kan nog wel heen en weer scrollen tussen de 4 opties, maar niks selecteren. De accu eruit halen helpt ook niks. De accu eruit halen is tevens de enige mogelijkheid om de speler nog uit te krijgen. De aan/uit schuif knop heeft geen effect meer.

De speler "runt" op firmware v. 0.0.58. Niet dat ik deze nog kan updaten, maar misschien verklaart het het een en ander? Wat is er met mijn speler aan de hand? Kan deze nog gemaakt woorden en zo ja wat moet ik daar voor doen?

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

- E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op Monday 05 September 2005 @ 14:09:
Om de een of andere reden blijft hij hangen in "Recovery Mode", ik kan nog wel heen en weer scrollen tussen de 4 opties, maar niks selecteren.
Om een selectie te doen maak je een "tap" op de touchpad, precies ter hoogte van het bolletje (tussen de twee pijltjes in). Als eerste stap doe je een Clean Up. Deze geef je tot 60 minuten de tijd om de harde schijf te controleren, en vervolgens kies je voor Reboot.
De speler "runt" op firmware v. 0.0.58.
Dit is niet de firmware-versie, maar de versie van de emergency bootloader. Als een Clean Up niet afdoende is, kun je met Reload Firmware de speler dwingen om met de PC te verbinden. Zorg dat je de firmware updater voor versie 1.11.01 al klaar hebt staan, deze is te downloaden vanaf de Creative-website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reply!

Misschien had ik mijn probleem niet duidelijk genoeg omschreven, maar ik kan dus niet "tappen" op mijn touchpad. Er gebeurt gewoon niks als ik precies op het bolletje druk. Het enige wat kan is heen en weer scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 14:28:
ik kan dus niet "tappen" op mijn touchpad. Er gebeurt gewoon niks als ik precies op het bolletje druk. Het enige wat kan is heen en weer scrollen.
Als de recovery mode onbruikbaar is, dan is dit probleem helaas niet op afstand op te lossen. Je kunt mij bereiken op:
00353 14333272

Zou je het serienummer vast willen aflezen, dat staat onder de batterij (boven de streepjescode). Verder wil ik graag de exacte aankoopdatum weten. Stukje papier en een werkende pen is altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
Tony Vroon schreef op Monday 05 September 2005 @ 09:35:
[...]

Klopt, 2.11.02 heeft alle verbeteringen van 1.11.01, maar dan in een MTP-smaakje. Ik dacht dat jullie dat inmiddels wel zelf bedacht hadden. Excuses :)
In deze firmware is toch niet de battery-drain opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The One Pizza schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:03:
[...]

dat dacht ik eigenlijk ook niet.... volgens mij is dat alleen nog in de 1.11.01 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera, ik heb weer een Zen. Het heeft even wat bezorg-zorgen gekost (adreswijziging was niet doorgekomen, is dat soms een DHL-probleem of zo?), maar er ligt nu weer een barst- en krasvrije lime-groene zen voor m'n neus. Tony, bedankt!

Trouwens een vraagje aan andere RMA-ers: geeft jullie nieuwe speler ook zo veel licht? Bij mij schijnt het blauwe lampje dwars door het groene frontje, handig als ik 's nachts wil lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tony ik lees nu al sinds een tijdje het topic en houdt ook een beetje in de gaten, en heb zelf ook een creative gekocht. Mijn vriendin kort daarop ook. Maar nu een maand later beginnen de klachtjes voor haar klachten ;) ten eerste 1 van de oordopjes is kapot, valt dit nu ook onder garantie??
En ze heeft ook veel last van dat er stofjes en zelfs haartjes onder het beeldscherm komen. Ik heb al gekeken of er ergens aan klein openingkje zit. Maar ze begint er steeds meer aan te irriteren, en het wordt ook steeds erger (lijkt net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik ben natuurlijk Tony niet, maar een dopje stuk lijkt me toch eerder kwestie van 'misbruik' (om het met een groot woord te zeggen) dan van productiefout, niet?

En stofjes? Draag je de speler in een hoesje, of zo in je zak. Want zonder hoesje is vragen om stofjes he.

Daarnaast toch nog even wat algemeners over creative: :7

Ik gebruik al jarenlang hun producten, en ze doen meestal wat ze beloven. Soundcard, speakertjes, mp3spelers, etc. Echter, zowel bij m'n Jukebox 3 als bij m'n zen micro had ik problemen.
De jb3 gaf van in het begin af en toe een hang-up, en na bijna een jaar is ie er gewoon mee opgehouden. HD-crash dus waarschijnlijk. En voor de volledigheid: ik behandel mijn spullen altijd met de uiterste zorg!
Nu een zen micro in bezit, en deze heeft eveneens last van de bekende hang-ups. En als ik hier de reacties lees, ben ik niet de enige.
Nu moet ik zeggen dat de service zeer keurig is, gewoon een nieuwe telkens, maar 2 op 2 vind ik toch wel sterk, en ik heb de indruk dat deze problemen bij Creative vaker voorkomen dan bij andere merken.

Heeft Tony hier een reactie op? }) ;)

Ik wil hier dus zeker niet creative spullen bashen, want als ze werken, doen ze hun werk voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:27:
1 van de oordopjes is kapot, valt dit nu ook onder garantie??
Ja, ik zorg ervoor dat dat vervangen wordt.
En ze heeft ook veel last van dat er stofjes en zelfs haartjes onder het beeldscherm komen. Ik heb al gekeken of er ergens aan klein openingkje zit.
Dat hoort niet, nee. LCD is een afgesloten module, dus die afsluiting is niet langer in orde. Als er 1 haar onder het scherm zit, volgen er meer. (En ja, ik kan me voorstellen dat dat een vervelend gezicht is, ook al werkt hij verder prima)

Je kunt me vanaf morgenochtend weer bellen. Graag het serienummer & aankoopdatum bij de hand houden, samen met een stuk papier en een pen die het doet.
Drosera schreef op maandag 05 september 2005 @ 22:44:
JB3 [...] HD-crash [...]

zen micro in bezit [...] hang-ups
Ik ben bang dat je toch niet zo voorzichtig bent als je zelf denkt, in dat geval. Een harde schijf heeft bewegende delen.
Kunnen we allemaal proberen van die mythe "Hij slaat niet over dus hij kan ertegen" af te komen? Het is geen grammofoonplaat, en ook geen discman. Als de schijf draait, en jij geeft het ding een fikse schok, dan krijgt de harde schijf er van langs. Aangezien je niet kunt voorspellen wanneer de schijf draait is het van belang om er normaal mee om te gaan.
Dat "bekende hangups" noemen vind ik overigens redelijk ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeringJantje
  • Laatst online: 20-09 11:02
Tony Vroon schreef op maandag 05 september 2005 @ 09:35:
[...]

Misschien een domme vraag, maar wat is dan het verschil met die andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:14:
[...]

Ja, ik zorg ervoor dat dat vervangen wordt.

[...]

Dat hoort niet, nee. LCD is een afgesloten module, dus die afsluiting is niet langer in orde. Als er 1 haar onder het scherm zit, volgen er meer. (En ja, ik kan me voorstellen dat dat een vervelend gezicht is, ook al werkt hij verder prima)

Je kunt me vanaf morgenochtend weer bellen. Graag het serienummer & aankoopdatum bij de hand houden, samen met een stuk papier en een pen die het doet.
Heel erg bedankt voor de reactie Tony!! Echt een Top Service!Maar vandaag kan ik ook nog niet bellen me vriendin heeft hem in gebruik.. en ik moet zo naar school. maar morgen bel ik dan wel. Nog maals bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Laatst online: 02-03-2024
The One Pizza schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:03:
[...]

Kijk en daar ging het mij nu om omdat iedereen zat te klagen over de batterij duur bij de versie 2.00.12. En daarom vroeg ik het ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:35
Tony Vroon schreef op maandag 05 september 2005 @ 23:14: voor de duidelijkheid: @ dorsera

[...]

Ik ben bang dat je toch niet zo voorzichtig bent als je zelf denkt, in dat geval. Een harde schijf heeft bewegende delen.
Kunnen we allemaal proberen van die mythe "Hij slaat niet over dus hij kan ertegen" af te komen? Het is geen grammofoonplaat, en ook geen discman. Als de schijf draait, en jij geeft het ding een fikse schok, dan krijgt de harde schijf er van langs. Aangezien je niet kunt voorspellen wanneer de schijf draait is het van belang om er normaal mee om te gaan.
O-) Ik ben er wel voorzichtig mee. Ik weet ook wel hoe een harde schijf werkt, en wat daarmee kan en niet kan. Die JB3 is enkel gebruikt in de trein, waar ik gewoon rustig neer zat, en op mijn kamer thuis en waar ik studeer. En al van in het begin deed ie zo, het is gewoon erger geworden gedurende de gebruikstijd. Tot aan de crash dus.
Trouwens, Creative leverde bij m'n JB3 een draagtasje voor aan je riem. Hoewel ik nooit de speler op die manier heb gebruikt, lijkt het toch alsof dat wel kan. Of geeft creative alleszins een verkeerde indruk. Maar ja, niemand wil een mp3-speler waar op staat in grote letters: OPGELET, ENKEL TE DRAGEN OP EEN FLUWELEN KUSSEN

En die zen micro: het is een compact, draagbaar ding, dus ik verwacht dat ik dat toch rustig kan gebruiken tijdens het winkelen, te voet naar de les gaan, .... UITERAARD ga ik er niet mee joggen, MTB-en, skydiven en wat weet ik nog.
Tja, hoe wil je het dan noemen? B) En als je heel de zen micro topic eens doorleest (deel I en II) zal je zien dat van bekende hang-ups spreken niet zo gek is.

EN nog eens: ik ben zeer tevreden van creative, en dat is grotendeels ook te danken aan de schitterende service. Ik ken niet veel merken die dat leveren. En ik zal rustig nog een volgende creative mp3-speler kopen. Maar kritiek, als hij alleszins redelijk terecht is, en op een onderbouwde manier gegeven, mag hopelijk ook? :7

En nu we toch bezig zijn: ik verander van pc. Vermits ik mediasource gebruik, zou ik dat ook op die nieuwe pc zo willen doen. Echter, bij het importeren van m'n mp3's (op die eerste pc) had ik heel wat werk om de tags in mediasource goed te zetten. Mijn vraag is nu: blijven deze tag's behouden, of zitten die opgeslaan in mediasource, en ga ik dus bij het opnieuw installeren en invoeren van muziek op een nieuwe pc al die tag's weer tegoei moeten labelen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony ik had een paar weken geleden gepost dat ik mijn zen micro opnieuw had aangezet, en toen kreeg ik een zzzzzzzzzzzzzzz geluid en niets deed het meer. Batterij los en weer opnieuw aanzetten, rebuilding libary, weer dat geluid, toen aan pc aangesloten en aangezet, rebuilding libary en toen deed ie het weer.

Vandaag weer precies hetzelfde :'( , weet niet of er iets mis kan zijn met mijn zen micro?? Want is niet echt handig als dit elke paar weken gebeurd!

Alvast bedankt Tony!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb net de zen micro 6 gb gekocht, bevalt me goed goede geluidskwali met standaard oordopjes
software was makkelijk te instaleren fff uitzoeken hoe de software precies werkt maar dat lukt wel via de zen micro media explorer maar ik had wel een vraagje als je de bestanden heb overgezet en hij is helemaal klaar met overzetten kan je dan gewoon de usbplug verwijderen of moet je hem nog ergens anders ontkoppelen zoals je doet bij plug and play apparaten

een prima apparaat dus( paar uur in bezit):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:
hallo

ik heb net de zen micro 6 gb gekocht, bevalt me goed goede geluidskwali met standaard oordopjes
software was makkelijk te instaleren fff uitzoeken hoe de software precies werkt maar dat lukt wel via de zen micro media explorer maar ik had wel een vraagje als je de bestanden heb overgezet en hij is helemaal klaar met overzetten kan je dan gewoon de usbplug verwijderen of moet je hem nog ergens anders ontkoppelen zoals je doet bij plug and play apparaten

Als je iets aan het overzetten bent worden de pijltjes op je beeldscherm(zen micro) als het goed is zwart, als deze weer wit worden kun je hem weer loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
MasterMike schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 10:09:
[...]

Kijk en daar ging het mij nu om omdat iedereen zat te klagen over de batterij duur bij de versie 2.00.12. En daarom vroeg ik het ook :9
Zou iemand daar duidelijkheid over willen geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet, en ik al een paar keer gezegd heb inmiddels zit tot dusver alleen een oplossing voor het "battery drain" probleem in de 1.11.01 firmware en verder NIET.

correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:23:
hallo

gelukkig zijn er leestekens uitegevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja was gewoon ff snel hoor:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

The One Pizza schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:48:
Zou iemand daar duidelijkheid over willen geven??
Dat heb ik een aantal posts geleden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:04:
Tony ik had een paar weken geleden gepost dat ik mijn zen micro opnieuw had aangezet, en toen kreeg ik een zzzzzzzzzzzzzzz geluid en niets deed het meer. Batterij los en weer opnieuw aanzetten, rebuilding libary, weer dat geluid, toen aan pc aangesloten en aangezet, rebuilding libary en toen deed ie het weer.
Backup van de muziek maken en de speler formatteren in het verborgen menu (batterij plaatsen met de aan/uit knop in de aan-stand). Vervolgens Reload Firmware en 1.11.01 of 2.11.02 inladen (afhankelijk van je voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 23:32:
[...]

Backup van de muziek maken en de speler formatteren in het verborgen menu (batterij plaatsen met de aan/uit knop in de aan-stand). Vervolgens Reload Firmware en 1.11.01 of 2.11.02 inladen (afhankelijk van je voorkeur).
Alweer bedankt, hoop dat het nu over is!!!

Verwijderd

Ik volg nu al geruime tijd dit topic, omdat ik overweeg om een zen micro te kopen. Ik ben namelijk een beetje contra Ipod-hype, en vindt het design niet zo mooi. Bovendien biedt de zen micro enkele voordelen, zoals de radio. Nu lees ik hier echter regelmatig dat de HDD het laat afweten, en dat schokken niet zo goed zijn. Nu vraag ik me echter af wat men onder schokken verstaat?
Kan fietsen bijvoorbeeld voldoende schokken veroorzaken om de HDD te te beschadigen?
Of kan een rit met de wagen over slechte wegen deze beschadigen? Mijn CD-speler, liet het deze zomer namelijk afweten wegens te veel schokken, waardoor de schokbuffer steeds leeg liep, en we dus zonder muziek verder moesten. Zouden dit soort schokken voldoende zijn?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

In de ipod zit ook een HD toch dus dan moet je er ook mee oppassen. Er staat wel bij dat je niet mag joggen met dat ding en niet laten vallen maar fietsen moet wel kunnen denk ik :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:44

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:28:
Ik volg nu al geruime tijd dit topic, omdat ik overweeg om een zen micro te kopen. Ik ben namelijk een beetje contra Ipod-hype, en vindt het design niet zo mooi. Bovendien biedt de zen micro enkele voordelen, zoals de radio. Nu lees ik hier echter regelmatig dat de HDD het laat afweten, en dat schokken niet zo goed zijn. Nu vraag ik me echter af wat men onder schokken verstaat?
Kan fietsen bijvoorbeeld voldoende schokken veroorzaken om de HDD te te beschadigen?
Of kan een rit met de wagen over slechte wegen deze beschadigen? Mijn CD-speler, liet het deze zomer namelijk afweten wegens te veel schokken, waardoor de schokbuffer steeds leeg liep, en we dus zonder muziek verder moesten. Zouden dit soort schokken voldoende zijn?
Mijn zen heeft probleemloos:

-Met me mee gefietst
-Gelopen
-Gesprint om de trein te halen
-Oost Duitse Autobahn overleefd
-Een vrije val van ongeveer 1 meter overleefd

En ik heb hem nu... al zo'n 10 maanden dagelijks gebruikt.

En een hdd is veeeel robuster dan een cd. Hardlopen doe ik liever met een flashspeler, maar het schijnt ook weinig kwaad te kunnen. Ik heb nog nooit gehad dat m'n zen oversloeg.

Maar dit zal allemaal ook wel voor een iPod gelden, die hebben immers ook gewoon een hdd...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• justinb81
  • Laatst online: 16-09 21:59
Weet iemand trouwens of je een ontvangst bevestiging krijgt van creative als ze je speler binnen hebben? Volgens track&trace moet hij er allang zijn. maar nog geen bevestiging van creative?

edit:

hmm en direct krijg ik een ontvangst bevestiging..... MOOI!!!

[ Voor 19% gewijzigd door justinb81 op 08-09-2005 20:19 ]

Verwijderd

Dan zal ik eens van de dagen eens gaan informeren naar een zen micro.
Aangezien ik toch niet van zin ben om er mee te gaan lopen, en hij minder gevoelig is dan een cd, dan kan ik het er wel op wagen.

Verwijderd

na het doorlezen van de topic zijn er nog twee dingen die me niet volledig duidelijk zijn:
  • Waar zit em het verschil tussen een Zen Micro 5GB en een Zen Micro 6GB, buiten de capaciteit dus. :+
  • Ik las hier in dit topic ook over de nieuwere versie (die geen tekst heeft staan op de BACK knop), zijn er verder nog verschillen tussen die nieuwere en oorspronkelijke versie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 19:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:22:
Ik zit met een (voor mij persoonlijk) vrij nijpend probleem, gezien het intensief gebruik van de mp3speler ;) Het betreft hier de Creative Zen 20 GB, een iets ander model dus, maar het lijkt me overbodig hier een nieuw topic voor aan te maken :)

Het ding heeft vooralsnog altijd prima heeft gewerkt, maar vertoont nu ineens kuren.. De hoofdtelefoons (die het op andere apparatuur wel goed doen) geven namelijk het geluid niet goed door. Soms alleen laag, als je dan wat frunnikt met het plugje alleen hoog, of alleen in het linkeroor, of rechteroor, etc. Soms als je het plugje bepaalde kanten op duwt doet ie het weer even, maar goed, dit is geen doen natuurlijk.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Het is bij iedere set hoofdtelefoons hetzelfde probleem, ligt dus duidelijk aan de mp3speler.

Wat rondzoekend zie ik dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit probleem. Oplossing kan ik echter zo snel niet vinden eigenlijk :?
Kheb hetzelfde probleem en vind dit erg storend. Koop je een duur product gaat t alsnog met rustig gebruik kapot :( Erg slecht die ingang van de zen micro. En kheb me aankoopbewijs niet meer:S

Verwijderd

Hoi,

ik heb dit prob ook,

je hebt geen aankoop bewijs nodig voor te rma'en , je moet gewoon mailen en dan moet je adres/serie nr enz ingeve
dan moet je, je zen opsturen en krijg je een nieuwe.

ja zo simpel ;)

morgen stuur ik mijn op.
(je mag zelfs kiezen welke kleur je wilt)

xyus

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:09:
na het doorlezen van de topic zijn er nog twee dingen die me niet volledig duidelijk zijn:
  • Waar zit em het verschil tussen een Zen Micro 5GB en een Zen Micro 6GB, buiten de capaciteit dus. :+
  • Ik las hier in dit topic ook over de nieuwere versie (die geen tekst heeft staan op de BACK knop), zijn er verder nog verschillen tussen die nieuwere en oorspronkelijke versie?
er is volgens mij geen verschillen tussen de 5gb en de 6gb, enige verschil is dus de capaciteit
en over het 2de punt, volgens mij zijn alleen de "afbeeldingen"op de "knoppen" veranderd en als het goed is zijn de problemen die de 5gb had verholpen..

Verwijderd

verschillen moet verschil zijn (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik weer... Ik had dat probleem waarbij mijn Zen niet meer uit "Recovery Mode" wilde, omdat geen enkele knop reageerde (zie 1 pagina terug).

Ik wilde je net gaan bellen Tony, maar ik dacht van laat ik het eerst nog een keer proberen. Ik heb de accu dus leeg laten lopen (had geen andere keus, maar dat terzijde), stop ik 'm net in de oplader, blijkt ie het gewoon weer te doen!

Ik ben mijn Zen nu dus weer aan het opladen en hopelijk heb ik je hulp niet meer nodig. Maar laat ik niet te vroeg juichen :) In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier ben ik wederom...

Het probleem blijkt nog niet helemaal verholpen. Mijn speler gaat nu de hele tijd vanzelf aan en uit.

Ik denk dat ik je van de week toch maar even bel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:09:
Ook is bij (de witte dan) het wit rondom het beeldscherm etc. doorzichtig, d.w.z. dat het licht erdoorheen schijnt. Ik heb ook het idee dat het randje tussen het schermpje en het touchpad iets groter is.

Ik heb onderhand mijn 3e zen micro _/-\o_

Jaja, nu zit de jack écht vast
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dat er problemen met de hoofdtelefoonaansluiting voorkomen, is inmiddels bekend. Tenzij je er werkelijk wat aan toe kunt voegen, hoef je dat niet nog een keer te melden. In de andere gevallen mag je het topic doorlezen...