Ik ken het, ik zit in hetzelfde soort schuitje. Echter, ik heb er voor gekozen om een goede 28-75 mm f/2,8 te kopen (nee dus, inderdaad geen Canon L glas, da's echt buiten budget).Anoniem: 63942 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:11:
[...]
Veel mensen hebben in eerste instantie geen 500, 1000 of meer euro over voor een lens. Zeker voor een student is dat nogal lastig. [...]
Het is maar waar je prioriteiten liggen. Zelf vind ik het dus belangrijker om scherpte en lichtsterkte (en betrekkelijk snelle, weinig jagende, zoom) te hebben dan veel zoombereik. Een ander kiest er dus juist wel voor om veel zoombereik te hebben, maar daar weer andere dingen voor in te leveren. Daar is niets mis mee. Niet iedereen heeft dezelfde doelen voor ogen / wil hetzelfde kunnen fotograferen als een ander.
De 70-200 mm volgt bij mij later wel. Of dat een Canon 70-200 f/4 L USM wordt of een Sigma 70-200 f/2,8 APO, dat zien we wel tegen de tijd dat daar centen voor zijn. Ik heb al mogen schieten met een Canon 70-200 f2/8 L IS USM, dus ik weet waar ik voor door zou kunnen sparen.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE