Het Nintendo DS Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

BarôZZa schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:57:
Het ziet er niet slecht uit en ze hebben zelfs het blureffect naar de DS weten te krijgen. Alleen jammer dat er weer totaal niks boeiends met het touchscreen gedaan wordt:
Tja, maar als je zo gaat redeneren dan lijkt de touchscreen van de DS eerder een nadeel dan een voordeel te worden. Als een game er geen gebruik van maakt dan is de game in de ogen van veel mensen ineens minder goed. Volgens mij moet je niet redeneren vanuit het standpunt dat het gebruik van het touchscreen een must is. Als het gebruikt wordt en ook wat toevoegd is het een leuke extra, maar als hij niet gebruikt wordt dan is het spel niet meteen minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ophidian schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:13:
[...]

Dan toch maar de knoop doorgehakt en Nintendogs besteld.. Hoeveel aan invoerbelasting gaat mij dit kosten?!
geen :)

games van lik-sang worden uit duitsland naar jou verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens mensen hier de eerste screens van Burnout Legends DS, en dat ziet er heel lekker uit voor een DS racegame. 8)

Burnout Legends DS pics

[ Voor 18% gewijzigd door schnumi op 13-09-2005 20:54 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:47:
[...]

Neehoor.
Tenminste, ze hebben een paar artikelen (beperkt aanbod) die wel vanuit duitsland verstuurd worden (staat dan aangegeven met een icoontje geloof ik), maar het grootste gedeelte van hun spullen wordt gewoon vanaf het hoofdkantoor verzonden.

Er is een vrij grote kans dat je geen invoerheffing hoeft te betalen. Is mijn ervaring in ieder geval. Heb al een stuk of 8x bij lik-sang besteld, en nog maar 1x hoeven betalen. :) Het blijft natuurlijk wel een kwestie van geluk... het kan gebeuren dat de douane jouw pakje er net wel uit vist dan heb je pech. Hoeveel je dan precies moet betalen weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:47:
[...]

Oeh, geweldig.. Als het me bevalt ga ik ook maar kirby bestellen daar. Die lijkt me ook erg leuk!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Ik begrijp het punt van de mensen die zeggen "de touchscreen moet op zijn minst nut hebben/gebruikt worden".

Daarom koop je immers een DS.

Stel dat je nog geen handheld hebt, maar je wilt wel graag portable Burnout spelen..

In de DS versie wordt het onderste scherm gebruikt om de map en de schade te laten zien. (ïnnovatieve nieuwe ideeen die voorheen nooit eerder mogelijk leken worden nu dankzij the big N realiteit).
Maar hier staat wel tegenover dat de graphics van het niveau Ridge Racer anno 1994 zijn. Idem voor geluid.

De rest laat ik aan jullie verbeelding over.

Dat is nu juist wat ik echt zo jammer vind aan mijn lieve zilvere DS; 'echte spellen' (racen, platform, etc) die ik graag onderweg wil spelen, werken niet, of gebruiken amper de DS functies.
Terwijl andere games (nintendos enzo) dit wel heel leuk doen, maar de indruk achter laten niet veel meer dan een (grote) minigame te zijn.

Ridge Racer bijv. vind ik irritant spelen, op de ps1 vond ik het juist heel cool en snelheidsvol (RR V was ook wel bruut toen ik net de PS2 had).

Achja.

Wat ik wil zeggen is dit:
je staat in de winkel en wil burnout kopen, welke versie neem je?

Als de DS versie niks "DS-igs" kan toevoegen, dan is de keus snel gemaakt volgens mij.

Is die anime getinte rpg een "echte DS game"?

btw splintercell is wel leuk. De controls maken het juist extra uitdagend. Je moet de gebreken als een extra spelelement zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ft0n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:27
Faust schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:58:
btw splintercell is wel leuk. De controls maken het juist extra uitdagend. Je moet de gebreken als een extra spelelement zien ;)
Ah je hebt m toch ook gekocht? :)
Had m vandaag mee in de trein... geen succes, je ziet echt niets meer, tenzij je de nightvision opzet maar dan worden de FPS weer het probleem :P Meer een game om thuis te spelen, maarja daar koop ik geen handheld voor.

Ignorance Is Bliss

• Faust
Wat dat betreft werkt Metal Gear Acid beter in de trein; je kan in deze "inspiratievolle" (yeah right ;0 ) omgeving rustig nadenken over wat je volgende move gaat worden... :P

Ik begrijp wel de maker van MGS, hij zei dat een echte actievolle game zoals Bijv. MGS3 niet zou werken op een handheld. Ik hoop dat hij zijn mening herziet want SC is, mits je er de tijd voor neemt, echt wel te genieten.

Verwijderd

Faust schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:58:
Ik begrijp het punt van de mensen die zeggen "de touchscreen moet op zijn minst nut hebben/gebruikt worden".

Daarom koop je immers een DS.

Stel dat je nog geen handheld hebt, maar je wilt wel graag portable Burnout spelen..

In de DS versie wordt het onderste scherm gebruikt om de map en de schade te laten zien. (ïnnovatieve nieuwe ideeen die voorheen nooit eerder mogelijk leken worden nu dankzij the big N realiteit).
Maar hier staat wel tegenover dat de graphics van het niveau Ridge Racer anno 1994 zijn. Idem voor geluid.

De rest laat ik aan jullie verbeelding over.

Dat is nu juist wat ik echt zo jammer vind aan mijn lieve zilvere DS; 'echte spellen' (racen, platform, etc) die ik graag onderweg wil spelen, werken niet, of gebruiken amper de DS functies.
Terwijl andere games (nintendos enzo) dit wel heel leuk doen, maar de indruk achter laten niet veel meer dan een (grote) minigame te zijn.

Ridge Racer bijv. vind ik irritant spelen, op de ps1 vond ik het juist heel cool en snelheidsvol (RR V was ook wel bruut toen ik net de PS2 had).

Achja.

Wat ik wil zeggen is dit:
je staat in de winkel en wil burnout kopen, welke versie neem je?

Als de DS versie niks "DS-igs" kan toevoegen, dan is de keus snel gemaakt volgens mij.

Is die anime getinte rpg een "echte DS game"?

Ik snap wel wat je bedoelt .... bij mij werkt het net ff anders. Ik wil op handheld wat ik niet op console krijg. Ik wil dus niet handheld games die ik ook op of PC of op PS2 / Xbox en GameCube te spelen krijg. Ik hou dus van games die voor de handheld gemaakt zijn en niet voor console. Neem een Yoshi Touch & Go, zo'n gameervaring heb je niet op een ander platform.

Spelen die handel dus. Mario DS heb ik ook, is op zich niet een eentje die de touchscreen veel gebruikt, maar ik wilde van die N64 af, en deze versie is ook leuker (en grafisch zeker beter). Het leuke van de DS is ook dat ik GBA titels er ook op kan spelen, anders had ik 'm niet gekocht. Ik zit er niet op te wachten om al die titels die ik op de consoles gespeeld heb, ook in dezefde vorm op handheld.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Naar mijn mening is het verschil tussen de NDS en PSP dat de NDS een handheld is (in Gameboy traditie) en de PSP een portable console is.
NDS is iets dat je mee neemt in de trein en overal heen om op dooie momenten even wat te spelen. PSP is iets dat je bijvoorbeeld meeneemt op vakantie of gebruikt op plaatsen waar je normaal niet bij je console kan (bijvoorbeeld als familie leden je TV in gebruik hebben of geen zin in die herrie hebben). Hierdoor zijn de 'beperkingen' van een PSP (langere laadtijden kortere batterij) ook veel minder belangrijk. PSP zal naar mijn mening ook veel meer console ports blijven brengen en de kleinere meer puzzel achtige games komen naar NDS waar ze naar mijn mening ook beter tot hun recht komen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:09:
Ik begrijp wel de maker van MGS, hij zei dat een echte actievolle game zoals Bijv. MGS3 niet zou werken op een handheld. Ik hoop dat hij zijn mening herziet want SC is, mits je er de tijd voor neemt, echt wel te genieten.
Had iets met de UMD en batterijduur te maken dacht ik.

Maar ik ben het met je eens, voor games die niet gebruik maken van de features van de DS kun je soms beter een PSP kopen. Ziet het er nog beter uit ook.

Speel atm nog het meeste Super Mario 64, tot Advance Wars, Castlevania en meteos komen :)

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:59
Deddiekoel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:32:
Naar mijn mening is het verschil tussen de NDS en PSP dat de NDS een handheld is (in Gameboy traditie) en de PSP een portable console is.
NDS is iets dat je mee neemt in de trein en overal heen om op dooie momenten even wat te spelen. PSP is iets dat je bijvoorbeeld meeneemt op vakantie of gebruikt op plaatsen waar je normaal niet bij je console kan (bijvoorbeeld als familie leden je TV in gebruik hebben of geen zin in die herrie hebben). Hierdoor zijn de 'beperkingen' van een PSP (langere laadtijden kortere batterij) ook veel minder belangrijk. PSP zal naar mijn mening ook veel meer console ports blijven brengen en de kleinere meer puzzel achtige games komen naar NDS waar ze naar mijn mening ook beter tot hun recht komen.
Waarom zou je de PSP niet meenemen in de trein? Laadtijden zijn ook weer niet zo lang, de meesten zitten langer dan 30 sec in de trein. Batterij is ook genoeg om aardig wat te gamen tijdens een lange reis. Tenzij je werkelijk uren per dag in de trein zit. Consoleports komen denk ik naar zowel de DS als de PSP waarbij ze op de PSP waarschijnlijk meestal zullen uitblinken (aangezien het ports zijn is er van te voren meestal geen rekening gehouden met het touchscreen en gaan ze achteraf daar weer een belachelijke functie voor creëren).
Daarnaast zijn het bijna geen van allen echte ports. Tenzij je een game met andere levels etc als port beschouwt, PSP games zijn namelijk wel degelijk verschillend van de consoleversies(vaak kortere levels/banen, sneller beginnen etc).
DS is wel geschikter voor puzzelgames vanwege het touchscreen, maar de PSP heeft bijvoorbeeld ook weer Lumines.

Ik wacht zelf nog steeds af. Tegen de tijd dat de toptitels uitkomen zijn ze allebei bovendien ook weer cheaper en heb je meer spellen in de uitverkoopbak liggen.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik zeg ook niet dat het niet kan. Maar jij zegt ook al dat je voor PSP meer 'moet gaan zitten' en dus langere tijd achter elkaar zult spelen. Wat ik ook als bijkomend verschil zie tussen een handheld en een partable console is de aard van het spel. De NDS minigames kun je gewoon spelen en als je weg moet maakt het niets uit. Maar een race op je PSP onderbreek je wellicht niet zo makkelijk.

• BarôZZa
Ik zeg niet dat je er meer voor moet zitten hoor. Een race onderbreek je trouwens net zo makkelijk als een reeds mini-games in Warioware oid. Veel racegames op de PSP hebben daarom bovendien ook kortere banen. Ik denk dat het weinig tot niks uitmaakt of je nou op een DS of een PSP speelt in de trein. Zijn allebei geschikt ervoor. Alleen is het touchscreen van de DS nogal rottig in het openbaar vervoer. Rij je over een hobbel....

• lukaso
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 01:53
ik vind ds in de trein idd niet lekekr spelen, speel meestal gewoon supermonkeyball of anders bombermanDS.

Even iets andersm, hier zitten volgensmij net als ik ook wel een paar tertrisattack fans, en nu is met de micro en de verjaardag eindelijk panel de pon uitgebracht voor de gba, samen met dr.mario.
Volgensmij is het niet super, de muziek niet zo vet als op de snes en geen puzzelmode, maar mij lijkt het alsnog een vet spel...
Bij liksang is ie $29, http://www.play-asia.com/paOS-13-71-66-70-u32.html

Of ik wacht tot er een betere snes emulator is voor de ds, heb ik meteen ook groter scherm.

moeilijk moeilijk moeilijk...

• BarôZZa
Tetris Attack is idd erg vet. Was ik zwaar aan verslaafd op de SNES emulator.

Maar wat zijn de DS fans toch traag met nieuws ;)

Afbeeldingslocatie: http://ndsbuyer.com/images/news/2947-1_b.JPG

Afbeeldingslocatie: http://ndsbuyer.com/images/news/2947-2_b.JPG

China Has Successfully Cracked Nintendo DS, 10 Latest Games Tried Out

There's fully functional device known as Super PASS designed to play NDS Roms downloaded from the Internet with your Nintendo DS.

(PRWEB) September 9, 2005 -- There's fully functional device known as Super PASS designed to play NDS Roms downloaded from the Internet with your NDS. The device is officially released on 1st of Sept 2005, Announced by NDSBuyer.com, they have managed to try it out with 10 latest Roms.

First of all, you need to have a (1)SUPER CARD, (2)SD* memory card(at least 64MB), (3)an original game(any NDS game) and the (4)SUPER PASS. The original game will be inserted into the SUPER PASS adapter and it is used to bypass the NDS system checking system, and to load the *ROM file game successfully from the *SD card. They have tried 10 latest NDS *Roms from the list below:

0085 - Jump Super Stars (Japan)
0086 - Madden NFL 06 (USA)
0087 - Space Invaders Revolution (Europe)
0088 - Advance Wars Dual Strike (USA)
0089 - Nintendogs Chihuahua & Friends (USA)
0090 - Nintendogs Lab & Friends (USA)
0091 - Nintendogs Dachshund & Friends (USA)
0092 - Lunar Genesis (Japan)
0093 - Fullmetal Alchemist - Dual Sympathy (Japan)
0094 - Zhigan Yi Bi (China)
0095 - Akumajou Dracula Aoitsuki no Juujika (Japan)
0096 - Yu Gi Oh Nightmare Troubadour (USA)

And only two out of 10 games are not successful.

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:56:
Tetris Attack is idd erg vet. Was ik zwaar aan verslaafd op de SNES emulator.

Maar wat zijn de DS fans toch traag met nieuws ;)
traag ? Ik heb hier volgens mij ook de Passme al eerder voorbij zien komen, en die doet toch hetzelfde ?

• BarôZZa
Deze is anders, ziet er een stuk beter uit en ondersteunt SD kaartjes.

Verwijderd

BarôZZa schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:16:
Deze is anders, ziet er een stuk beter uit en ondersteunt SD kaartjes.
Ok..Ok....
Maar de M3 is al eerder vorbij gekomen, en die is WEL hetzelfde...

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alleen zijn echte fans tegen dit soort zooi.

[ Voor 116% gewijzigd door Max|Burn op 14-09-2005 15:27 ]

ma ma ma ma ma macron one

• lukaso
Dat is gewoon een supercard, met de nieuwste firmware kun je met alle passme devices homebrew runnen.

En met deze methode kun je nog niet saven...
Elke spel heeft een bepaalde hoeveelheid ruimte op de cartridge om te saven. Dan moet je in je passme ook een spel stoppen wat evenveel save-ruimte heeft als je rom. Bovendien heb je dan voor elke rom ook nog een goede ds cartridge nodig, die evenveel save-ruimte heeft.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

idd niet bijzonder nieuw nieuws.. de neoflash deed dat volgens mij al weken geleden.. alleen had je toen (nog steeds?) speciaal aangepaste NDS roms nodig..

Verwijderd

Deddiekoel schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:32:
Nou als ik 3 weken ga camperen is de accu duur van de psp toch wel een vrij groot nadeel. Mijn DS redde het al niet meer dan 2 weken.

Ik zie trouwens niet aan waarom de DS niet voor langere games gebruikt zou kunnen worden. Games als mario en kirby en in de toekomst games als bv lunar en lost in blue ben je toch echt wel lang mee bezig. Bij de psp heb je alleen wat meer het gevoel dan je een draagbare console heb omdat het er allemaal beter uitziet mjah dat betekent nog niet dat je die game langer wil spelen. Heb vandaag ook even whipeout pure mogen spelen (erg mooi btw) maar na 5 minuten had ik al het gevoel dat het nou niet echt iets anders dan normaal was (nou kan dat ook zijn omdat ik niet echt goed was ;)), niet dat dat persee slecht is maar ik had niet echt het gevoel dat ik die game 2 uur achter elkaar zou kunnen spelen.

• Faust
Heeft iemand van jullie de DS eens naast een PSP gezien en dan de helderheid van het scherm vergeleken?

Op het laagste niveau had ik namelijk 7,5 uur Metal Gear Acid gespeeld, ik vraag me dan af hoelang de DS nou echt meegaat.

Dit begrijp ik namelijk niet, een DS fan zei laatst tegen mij dat ik valsspeel als ik NIET op de hoogste stand speel. Dat moest. Toen ik hem vroeg waarom hij nooit met het volume op max speelde, was hij stil. Anyway.

MG acid in de trein is echter een super genot. Ik zit in de latere levels, die wat rond de 1 uur duren, je kan de psp direct in standby zetten, en verder spelen. Zelfde als DS open en dicht doen zeg maar.
Snelle kicks dus.

Ik snap dat de DS om er even 10 minuutjes op te spelen is.
Maarja, zoals velen zullen roepen, ik wil geen console spellen in de trein doen, zullen er nog meer roepen, ik wil minstens een half uur vermaak in de trein.

Splintercell is een game van een half uur, hierna krijg ik kramp aan mijn vingers :P

dat adventure spel, hoelang is die 'houdbaar' ? edit another code, kan je die in 2 uur uitspelen bedoel ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Faust op 14-09-2005 18:29 ]

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:28:
Heeft iemand van jullie de DS eens naast een PSP gezien en dan de helderheid van het scherm vergeleken?
Ja.

De psp waar ik whipeout pure op speelde leek helderder te zijn (weet niet welke stand) dan het scherm van mijn ds. Al had ik mijn ds er niet naast liggen maar dat gevoel had ik wel een beetje.
Ik snap dat de DS om er even 10 minuutjes op te spelen is.
Maarja, zoals velen zullen roepen, ik wil geen console spellen in de trein doen, zullen er nog meer roepen, ik wil minstens een half uur vermaak in de trein.
Hier begin je weer met je debiele opmerkingen. DS is helemaal niet voor even 10 minutjes. Houd nou eens op met dit soort opmerkingen of ga gewoon ergens anders posten.

Verwijderd

Topicstarter
Het meerendeel van de mensen met een DS zit helemaal niet te wachten op de burnout compilatie. Die willen spellen van Nintendo die puur voor dat systeem zijn ontwikkeld en waar dus ook een hele andere filosofie achter zit. Ik heb een DS voor games als Advance Wars en Mario Luigi, niet voor Goldeneye of Burnout.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Er zijn ook third party games wel de moeite waard..alleen weet ik nog niet of burnout daar onder gaat vallen :) ELiA is gewoon een van de velen die console games op de portable zoeken en wij duidelijk niet.

• Faust
Nintendogs moet je toch ook doseren?

of spelen jullie die langer dan 10 minuten?

idem voor warioware. een game duurt daar 10 seconde, in 10 minuten kan je dus 60 games uitspelen, toch?

Another code is idd iets anders, dat is duidelijk. Een avonturen spel doe je langer, je moet nadenken enzo.

En splintercell... :9~ :9~ :9~

btw als je warioware langer dan 10 minuten doet, dan heb je toch minstens rsi, of zie ik dit verkeerd?

ontopic: heeft iemand de snes emulator voor de DS al draaien?

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
When it was announced in early 2001, the revelation that Namco and Monolith Soft (the latter being a development house comprised of many of the same people who worked on SquareSoft's classic 1998 title Xenogears) were working on a new title called Xenosaga, it confirmed rumors that had been running rampant throughout the gaming community at the time: that SquareSoft's beloved Xenogears would see a sequel.

[...]

While the new information concerning the newest Xenosaga title and the series' future will no doubt be the biggest story to come of this feature to many, Xenosaga I + II was also announced for the Nintendo DS, which is looking to be a remake of the first two Xenosaga titles for the handheld. The battle system is said to be based on Episode I's battle system with a "PF System" added on. The gameplay will be complimented by recreation of some cutscenes using the in-game engine, with others using an FMV format. It is said that this title is being made to prepare people for Episode III. Whether or not this title is one in the same with Xenosaga DS, which has been announced for quite some time, is unknown, but it seems likely.
Bron: RPGamer.com

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/450/xenosaga8lc.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Icelus op 14-09-2005 20:55 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Even een vraagje over JSS, hoe unlock je op grasslands levels boven de 2-2? want die krijg ik niet te zien (kan niet veder dan 2-2 waar ik geen opdracht kan completen al zegt ie wel congrats maar daarna opent er alleen een pad naar een bestaand level). Ik kan alleen naar een andere planeet toe.

• Faust
better yet,

ze moeten de ps1 versie naar de ds poorten.

Xenogears is nog steeds een van de mooiste squaresoft games.

Ziet er in ieder geval goed uit die xenosaga 1 en 2. Hoop niet dat het verhall hetzelfde is :) Anders wordt het een saaie bedoeling ;)

Verwijderd

Is er voor de DS ook een goede movieplayer te krijgen die echt full screen is op het scherm van de DS waar ik ook gewoon divx dingen enzo kan opzetten (nadat ze wat kleiner zijn gemaakt dan) met goede (goed genoeg om ondertiteling een beetje te lezen en niet teveel blokjes enzo) kwaliteit?

• Faust
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:56:
met goede (goed genoeg om ondertiteling een beetje te lezen en niet teveel blokjes enzo) kwaliteit?
Goede players misschien wel, maar ik ben bang dat je met een horizontale resolutie van 200nogiets niet veel kan lezen.

Ik heb al problemen met PSPs op 480... trek je conclusies.

Films kunnen dus, mits je de taal verstaat

anime niet...

...tenzij je japans spreekt.

• lukaso
ELiA wat doe je hier eigenlijk, heb je eigenlijk wel een DS?

En over je fullscreen video, moet je een GBAmovieplayer hebben.

Verwijderd

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:59:
[...]

Goede players misschien wel, maar ik ben bang dat je met een horizontale resolutie van 200nogiets niet veel kan lezen.

Ik heb al problemen met PSPs op 480... trek je conclusies.

Films kunnen dus, mits je de taal verstaat

anime niet...

...tenzij je japans spreekt.
Ik heb dan wel geen video's op een psp gezien maar als ik de grote van dat scherm zie moet je wel heel slechte ogen (of een bagger video hebben) als je daar niet behoorlijk ondertitels op kan lezen.

In het geval van de DS heb je misschen wel gelijk, al kan je kleine letterjes in games ook makkelijk lezen. En als ik het niet kan lezen geeft dat alleen maar weer een extra boost om toch maar wat meer tijd in het leren van japans te spreken ;) (en ik kijk toch alleen maar anime die ik al gezien heb, het gaat er meer om dat ik wat heb om naar te kijken het verhaal ken ik dan toch al).
lukaso schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:13:
ELiA wat doe je hier eigenlijk, heb je eigenlijk wel een DS?

En over je fullscreen video, moet je een GBAmovieplayer hebben.
En dat is de beste? want ik lees overal verschillende dingen. De een zegt play yan heeft de beste kwaliteit, de ander gbaplayer, de een speelt dit wel af, de ander niet etc.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:28:
Op het laagste niveau had ik namelijk 7,5 uur Metal Gear Acid gespeeld, ik vraag me dan af hoelang de DS nou echt meegaat.
Iets meer dan acht uur met backlights aan. Zonder de backlights (twee backlights wel, de DS heeft immers twee schermen) kom je denk ik wel een stuk hoger uit. De PSP vreet ontiegelijk veel batterijen vanwege het scherm en de UMD die constant blijft draaien. Dat zijn in mijn ogen de twee grote stroomvreters van de PlayStation Portable.

* Robin blijft met smart wachten op Mario Kart DS en Kirby Canvas Curse

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

slazh

Here To Stay

Ik zit met smart te wachten op de nieuwe Castlevania game,
hoewel ik de GBA titels nooit gespeelt heb.
Nu zat ik te denken om Castlevania: Aria of Sorrow te kopen,
maar ik twijfel nog een beetje. Is Aria of Sorrow aan te raden, en zo ja,
zouden jullie deze nu nog kopen ook als er een nieuwe Castlevania aan komt?

Verder heb ik nu een aantal maanden Kirby Canvas Curse en dat is het op dit moment
echt helemaal. Zowel mijn vriendenkring als ik vinden dit echt een geniaal spel.

[ Voor 3% gewijzigd door slazh op 15-09-2005 00:33 ]

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:12:
ze moeten de ps1 versie naar de ds poorten.
Nogmaals, ports = :r

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
slazh schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:32:
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe Castlevania game,
hoewel ik de GBA titels nooit gespeelt heb.
Nu zat ik te denken om Castlevania: Aria of Sorrow te kopen,
maar ik twijfel nog een beetje. Is Aria of Sorrow aan te raden, en zo ja,
zouden jullie deze nu nog kopen ook als er een nieuwe Castlevania aan komt?

Verder heb ik nu een aantal maanden Kirby Canvas Curse en dat is het op dit moment
echt helemaal. Zowel mijn vriendenkring als ik vinden dit echt een geniaal spel.
Aria of Sorrow is imho een van de beste castlevania's ooit gemaakt, dus uiteraard is dat de moeite waard :D
Bovendien is Dawn of Sorrow een regelrecht vervolg op Aria of Sorrow dus zal het zowieso wel de moeite waard zijn die eerst gespeeld te hebben.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• Icelus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.ngcfrance.com/images/news/ds/mario_luigi_2/box_us.jpg

Eerste T-rated Mario? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/5746/ac5tm.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Icelus op 15-09-2005 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spypiet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 22:02

Spypiet

Lit

Moet bij Animal Crossing geen WiFi logo? :Y)

RKVV Messen (207117) V.254 [Gamecollectie]

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/7831/wowonds5aa.th.jpg

Net ff ge-Photo-soept! >:)

Zou wel overheerlijk zijn als het echt waar was :9

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

kiek eens!
Afbeeldingslocatie: http://photos1.blogger.com/blogger/563/1372/1600/DS_wifi_magazine_scan.jpg

I'M IN LOVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Alleen... "There will be no peripheral communication, just pure gameplay"
Da’s wel lastig IMO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Zullen ze daar mee bedoelen geen communicatie, of dat je gelocked bent aan je land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het betekent dat er geen ingame communicatie is, alleen pure gameplay.
Gelijk hebben ze eerlijk gezegd, op xbox live erger je je ook al dood aan kiddy's (en fransen en duitsers en engelsen en amerikanen)
En de soort spellen die ze uitbrengen zijn ook niet de soort waarbij je tegen iemand zou willen praten (behalve schelden en dat willen ze juist niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Collaborator op 20-09-2005 13:54 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
online gamen via WiFi met je DS... ik kan niet wachten! :9~ Nintendo schiet op......... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja precies... ik denk dat dat 't wel weer interessant maakt.. maar zeggen dat zoiets niet zou gebeuren lijkt me onlogisch.. keyboardimplementatie is echt een eitje.. sterker nog, ik vind 't eindelijk iets waar de DS z'n krachten kan laten zien.. voor MMORPG's zou het "ideaal" zijn iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend van andere spellen die Nintendo's WiFi op korte termijn gaan ondersteunen? Dus behalve MarioKart, Animal Crossing, Metroid, Bomberman en Tony Hawk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:16:
Is er al iets bekend van andere spellen die Nintendo's WiFi op korte termijn gaan ondersteunen? Dus behalve MarioKart, Animal Crossing, Metroid, Bomberman en Tony Hawk?
er zijn geruchten dat pokemon ds ook online zal gaan maar dat is nog neit zeker.
btw,bomberman online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja bomberman? wou net zeggen, weet ik niks van... zou ik overigens TE sick vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

TheEvilCuber schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:18:
Het betekent dat er geen ingame communicatie is, alleen pure gameplay.
Gelijk hebben ze eerlijk gezegd, op xbox live erger je je ook al dood aan kiddy's (en fransen en duitsers en engelsen en amerikanen)
En de soort spellen die ze uitbrengen zijn ook niet de soort waarbij je tegen iemand zou willen praten (behalve schelden en dat willen ze juist niet.
Maar ik hoop echt wel dat je wel enige vorm van communicatie hebt.
Dus niet dat je alleen iemands nick kan opzoeken uit een lijst en dan kijken of ’ie je uitnodiging accept.

Ik wil wel met vrienden kunnen communiceren dat het bijvoorbeeld het laatste potje is omdat ik ga eten of iets in die richting. Niet dat ik diegene moet opbellen: "nog een potje ?" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

.KeN. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:12:
[...]

Maar ik hoop echt wel dat je wel enige vorm van communicatie hebt.
Dus niet dat je alleen iemands nick kan opzoeken uit een lijst en dan kijken of ’ie je uitnodiging accept.

Ik wil wel met vrienden kunnen communiceren dat het bijvoorbeeld het laatste potje is omdat ik ga eten of iets in die richting. Niet dat ik diegene moet opbellen: "nog een potje ?" 8)7
Wat er precies gezegd is is dat er geen communicatie door middel van accessoires zal zijn. Dat wil niet zeggen dat er geen communicatie mogelijk zal zijn. Ik verwacht eigenlijk een Pictochat-achtige interface en voor sommige spellen misschien zelfs een voice-over-IP implementatie.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:17:
[...]
Wat er precies gezegd is is dat er geen communicatie door middel van accessoires zal zijn. Dat wil niet zeggen dat er geen communicatie mogelijk zal zijn. Ik verwacht eigenlijk een Pictochat-achtige interface en voor sommige spellen misschien zelfs een voice-over-IP implementatie.
Dat laatste hoop ik wel ja. Zeker bij MarioKart. Als je helemaal niet met elkaar kunt communiceren kun je net zo goed tegen de cpu spelen. Als ik ergens een bananenschil drop wil ik wel iemand horen zeggen: "*%#!, wie heeft die banaan op de brug gelegd?!" :p Dat is nou juist de lol van online (en multiplayer) gaming of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Precies.. maar uit dat verhaal haal ik dat dus niet.
Zodat de kinderen niet kunnen worden blootgesteld aan 'gevaren' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

.KeN. schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:51:
Precies.. maar uit dat verhaal haal ik dat dus niet.
Zodat de kinderen niet kunnen worden blootgesteld aan 'gevaren' :X
Online games krijgen altijd een hogere rating (minstens Teen dacht ik) dus communicatie via voice lijkt me uitgesloten.
Misschien wel een lobby systeem waar je kan typen met een filter voor scheldwoorden.(in metroid bijvoorbeeld?)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
onder online gaming kan je als het goed is niet communiceren(behalve met ac,daar kun je met elkaar chatten)
maar ik had gehoord dat er een 'spel' uitkwam dat ds speak ofzoiets heette.
de titel zegt het al: je kan praten via de mic. en zal online gaan.
of dit waar is weet ik neit maar het zou leuk zijn

[ Voor 5% gewijzigd door sylux op 20-09-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

sylux schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:58:
onder online gaming kan je als het goed is niet communiceren(behalve met ac,daar kun je met elkaar chatten)
Heb je daar ook een bron voor?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:03:
[...]

Heb je daar ook een bron voor?
yup,stond in de vorige [n]gamer

daar stond dit:
wil je ze toch een halt toeroepen dan kun je tekst-berichten oversturen om waar dan ook in het dorp met elkaar te praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

sylux schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:14:
[...]

yup,stond in de vorige [n]gamer

daar stond dit:
wil je ze toch een halt toeroepen dan kun je tekst-berichten oversturen om waar dan ook in het dorp met elkaar te praten
Nee, ik bedoelde niet Animal Crossing maar de andere spellen. Online gaming zonder kunnen te communiceren is een beetje nutteloos. Tijdens een potje is het misschien niet noodzakelijk, maar in een lobby kunnen communiceren over bijvoorbeeld welk level/track/speltype je wilt spelen is toch een vereiste voor bijvoorbeeld online Mario Kart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
MetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:47:
[...]

Nee, ik bedoelde niet Animal Crossing maar de andere spellen. Online gaming zonder kunnen te communiceren is een beetje nutteloos. Tijdens een potje is het misschien niet noodzakelijk, maar in een lobby kunnen communiceren over bijvoorbeeld welk level/track/speltype je wilt spelen is toch een vereiste voor bijvoorbeeld online Mario Kart.
oo,bedoel je het zo. ik dacht dat je onder het gamen bedoelde. dan leek het me logisch om niet met elkaar te kunnen communiceren omdat ik neit gamen en praten teglijk kan. in een lobby zou het best kunnen.
maar eerlijk gezegd denk ik het neit.

[ Voor 3% gewijzigd door sylux op 20-09-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik weet wel vrij zeker dat het komt aangezien het nogal moeilijk online gamen wordt zonder lobby's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
die lobby's zijn er wel maar of je er ook kan comuniceren met andere gamers weet ik neit.
en jullie wisten waarschijnlijk allemaal al dat je mensen in je buddelist kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

uhm...wat is het nut van een lobby als je niet communiceer ;)
en jullie wisten waarschijnlijk allemaal al dat je mensen in je buddelist kan doen?
Ja.

[ Voor 47% gewijzigd door Max|Burn op 20-09-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik neem wel aan dat je via text kunt communiceren. Waarschijnlijk zal nintendo daar een woordfilter op gooien om exlicit lyrics te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deddiekoel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:19:
Ik neem wel aan dat je via text kunt communiceren. Waarschijnlijk zal nintendo daar een woordfilter op gooien om exlicit lyrics te voorkomen.
Nou, je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken (gratis online-service is zeker een mooi cadeau van Nintendo), maar dit valt me toch een beetje tegen. Ik ging er eigenlijk de hele tijd van uit dat je bij de online spellen vanzelfsprekend met elkaar zou kunnen praten onder het spelen. De DS heeft notabene een ingebouwde microfoon, het ligt zo voor de hand. Natuurlijk is het een nobel streven om de jongere gamers te willen beschermen, ik kan daar ook wel begrip voor op brengen. Maar toch vind ik het jammer. :p

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:53:
[...]

Nou, je mag een gegeven paard natuurlijk niet in de bek kijken (gratis online-service is zeker een mooi cadeau van Nintendo), maar dit valt me toch een beetje tegen. Ik ging er eigenlijk de hele tijd van uit dat je bij de online spellen vanzelfsprekend met elkaar zou kunnen praten onder het spelen. De DS heeft notabene een ingebouwde microfoon, het ligt zo voor de hand. Natuurlijk is het een nobel streven om de jongere gamers te willen beschermen, ik kan daar ook wel begrip voor op brengen. Maar toch vind ik het jammer. :p
Off-topic: Father Ted fan? _/-\o_

Nintendo heeft aangegeven dat ze voice-over-ip in ieder geval overwegen voor in spellen. Ik denk alleen dat de wat geweldadigere first- en second-party spellen en wat third-party titels daar misschien gebruik van zouden maken. Ik vraag me wel af hoe Nintendo WiFi Connection gaat werken in de praktijk in vergelijking met Xbox Live.

Verwijderd

Paar jaar geleden een paar afleveringen gezien bij de vpro, en nu heb ik vorige week de DVDbox binnengekregen via eBay. Ik lach me nu echt helemaal gek. _/-\o_ Geniale humor. "I'm not a fascist, I'm a priest! Fascists dress up in black and tell people what to do. Whereas priests...... More drink!"
Nintendo heeft aangegeven dat ze voice-over-ip in ieder geval overwegen voor in spellen. Ik denk alleen dat de wat geweldadigere first- en second-party spellen en wat third-party titels daar misschien gebruik van zouden maken.
Ik zou het toch echt prachtig vinden als ze het ook in mariokart stopten. :D
Met al die retrobanen kan het ook niet helemaal op de allerkleinsten gericht zijn, ze weten best dat ze daar mensen mee aantrekken die al vanaf de snes meedoen. Misschien moeten ze anders 2 versies uitbrengen. Eentje met voice chat voor boven de 18. ;)

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nintendo heeft aangegeven dat ze voice-over-ip in ieder geval overwegen voor in spellen
Ze overwegen voip maar niet in games hoor. (Denk ik) Alleen als losstaand communicatiemiddel. Tijdens games kan de DS de rekenkracht daar niet aan kwijt..tenzij je pong speelt ofzo :P

• apNia

apNia

Denk je?
't Is denk ik niet veel meer dan streamend decompressen...

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik denk dat voice communication ook niet past in hun hotspot plan. Ik zou iig goed pissig worden van lui die bij zo'n openbare hotspot tegen hun NDS lopen te schreeuwen.
Ik zal het niet missen, heb maar heel even op XBox live gespeeld maar werd er behoorlijk gek van. Als de gameplay rokt heb je ook niet nodig denk ik.

• apNia

apNia

Geen moer die toch en publique in z'n DS gaat brullen? Ik durf al geen blaas-games bij Wario Ware in de tram te spelen .. laat staan in een druk winkelcentrum gaan roepen tegen zo'n DS van "HEY HOMO JE CHEAT OMGGG"

• BarôZZa
apNia schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:59:
Denk je?
En compressen als je zelf praat...

• apNia

apNia

BarôZZa schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:05:
[...]

En compressen als je zelf praat...
niet als ik in de tram zit ;)

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

S2S

Ik hoor net dat dawn of sorrow al in de winkels ligt hier?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

S2S schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:11:
Ik hoor net dat dawn of sorrow al in de winkels ligt hier?
Castlevania ligt vanaf 30 september in de winkels :9~
Yupyup die moet ik hebben :) (ook meteen ff Advance wars en Nintendogs DS :P)

This space is occupied

• S2S

S2S

kijk dan maar niet op www.dimplus.nl ;)...want ligt ie al EU versie

Verwijderd

Is castlevenia al te koop hier in NL? (Dus ook bij intertoys etc bedoel ik dan)

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:17:
Is castlevenia al te koop hier in NL? (Dus ook bij intertoys etc bedoel ik dan)
Dat weet ik niet. Maar het lijkt er wel op dat de game eerder is uitgeleverd. Mot je ff kijken.

Maar waarom haal je de games bij intertoys, ze zijn daar altijd duurder dan in de gameshops.

Verwijderd

S2S schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:22:
[...]

Dat weet ik niet. Maar het lijkt er wel op dat de game eerder is uitgeleverd. Mot je ff kijken.

Maar waarom haal je de games bij intertoys, ze zijn daar altijd duurder dan in de gameshops.
Ik haal mijn games niet altijd bij intertoys maar ik heb alleen niet altijd zin om helemaal naar de stad te gaan voor een game als ik ook even in 5 minuten naar de intertoys kan.

Morgen ga ik wel even bij replay kijken of ze hem al hebben.

• Icelus
  • Niet online
Iwata talks Nintendo Wi-Fi
Speaking at the Tokyo Game Show, Nintendo president Satoru Iwata has revealed more details of the company's plans to promote wireless gaming for the Nintendo DS.

"It is our goal that all consumers who purchase a Wi-Fi enabled game will try Wi-Fi connection at least once," he said.

Iwata confirmed that consumers will not be required to pay any monthly fees to play first party titles - the only costs incurred will be the price of games and the user's own Internet connection. He said that Nintendo has worked hard to design a system which is secure and protected from the kind of abuse that can come from anonymity.

A Nintendo-branded USB Wi-Fi access point will appear on the shelves along side the first Wi-Fi enabled game for use by gamers who don't have a wireless Internet connection already set up - which would suggest that third party wireless access points can also be used.

Online retailer Play is already taking pre-orders for the "Nintendo DS USB Access Point", due for release on November 11. The adaptor is priced at GBP 14.99, a saving on what Play claims is an RRP of GBP 19.99.

Nintendo has said that there will be two types of service to choose from - users can either find people to play against according to how they've performed in the offline game, or create a list of friends.

Neither service will support voice chat as, according to a Nintendo Europe product manager quoted in a recent product guide, "We need to be entirely confident that there can be no untoward activity."

Gamers will be able to play online for free at high street stores across the country, which will be equipped with Wi-Fi antennae. Nintendo is also said to be negotiating free Wi-Fi hotspot connections with leading telecomms companies, and looking to close the deal by the end of the year.

The supplement confirmed that Mario Kart DS will launch in Europe on November 11, with Tony Hawk's American SK8Land to follow soon after. Animal Crossing Wild World and Metroid Prime Hunters are due for release in 2006.

Bron: Eurogamer.net

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 21-09-2005 22:48 ]

• S2S

S2S

Ik heb al wi-fi USB sticks....Als ik MK heb, ben ik zo online HUP HUP....schiet al op. Bah mot nog zoveel halen. Castlevania, Spidey, X360....

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm.. geen voice chat dus.
Nou maar hopen op iets van pictochat voor communicatie.

• apNia

apNia

S2S weet niet of je zomaar elke USB stick kan gaan gebruiken hoor. Ik heb ook nog die ene die jullie gebruikte voor XLink, maar ik zit een beetje te denken aan de software enzo, maar vooral de hardware. Zal mij benieuwen..

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

apNia schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:59:
Wat dus vrij veel power kost...je vergeet voor het gemak dat we allemaal op 1ghz+ pc's zitten terwijl de DS 67mhz + 32mhz is.

Verwijderd

Yup, Castlevania DoS was gisteren al uit bij Replay (in Weert iig)
Heb al flink wat gespeeld! :)

• apNia

apNia

Ja maar Max ik vergelijk dat nooit, het is een heel andere hardware setup. Op m'n 66mhz kon ik alleen maar dromen de graphics te krijgen die ik heb op de DS. Dat is niet te vergelijken. Ik weet wel dat de GBA net te zwak was voor MP3 decompressie. Maar toegegeven, het is een zware taak. Zal mij benieuwen!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De ene 66mhz is niet de ander nee maar 66mhz risc is alsnog weinig voor voip :) Het ding kan het makkelijk aan maar tegelijk met een grafisch goede game..i dont think so.

• apNia

apNia

denk wel dat dat geregeld kan worden hoor... zo friggin zwaar is 't OOK weer niet...

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Zover ik kon zien heeft de DS geen floating point unit (FPU). Laten VOIP en overige speech codecs nu meestal/altijd floating point gebruiken... Je zou of moeten emuleren of een codec moeten hebben zonder fp (erg inefficient en dus traag)

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 22-09-2005 13:40 ]

• S2S

S2S

apNia schreef op donderdag 22 september 2005 @ 00:09:
S2S weet niet of je zomaar elke USB stick kan gaan gebruiken hoor. Ik heb ook nog die ene die jullie gebruikte voor XLink, maar ik zit een beetje te denken aan de software enzo, maar vooral de hardware. Zal mij benieuwen..
Tuurlijk wi-fi is wi-fi ;) deze keer gebruikt Nintendo wel een standaard :)

• apNia

apNia

yay! denk je dat ze dan ook gewoon software beschikbaar zullen stellen voor die SWEEX stick die we hebben gekocht? :D

• S2S

S2S

apNia schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:29:
yay! denk je dat ze dan ook gewoon software beschikbaar zullen stellen voor die SWEEX stick die we hebben gekocht? :D
Zo werkt het niet! Je hebt geen software nodig van Nintendo. Je stick hoefd alleen maar het internet te route en klaar is kees. En dat kan de stick nu al. Hij hoefd zeg maar alleen ingesteld te worden op AP.

Het stukje software zit nl in de game.

[ Voor 10% gewijzigd door S2S op 22-09-2005 16:52 ]

• apNia

apNia

hmm zal je geen registratiekey nodig hebben oid?
of software waar je mee in de lobby zit? die tussen je PC en DS communiceert?

• S2S

S2S

apNia schreef op donderdag 22 september 2005 @ 17:22:
hmm zal je geen registratiekey nodig hebben oid?
of software waar je mee in de lobby zit? die tussen je PC en DS communiceert?
Lijkt me niet nee ;) Hoe ga je anders op openbare hostpots bij bv winkels...eerst software installen op pc? heheehehhehe

Het lobby gedeelte zit natuurlijk in het spel, neem is een kijkje in een PSP game of een Xbox live game, dat principe zullen ze wel aanhouden.

En je registreerd je Nicknaam of ID via je DS, die in verbinding staat met de USB stick via het 802.11 B protocol, die weer op zn beurt zorgt voor het internet.

Verwijderd

Damn vandaag weer 2 games erbij :9~ Eerst castlevania gekocht bij replay (ze hadden ook traume center voor 60 euro btw, maar dat vond ik nogal duur en ik had geen idee of het voor niet japanners ook te begrijpen was) en toen ik thuiskwam lag ook Osu! Tatakae! Ouendan op de mat :) Het is zo op het eerste gezicht echt een leuke game alleen jammer dat de DS niet zulke geweldige speakers heeft. Het geluid klinkt vind ik toch echt te krakerig, zelfs op een laag volume. Maar misschien dat dat met een koptelefoon een stuk minder is.

Castlevanie heb ik nog niet gespeeld maar het lijkt me wel een leuke game. Merk trouwens toch dat ik wel veel games heb (polarium, nfs, mario, kirby, JSS, Osu! Tatakae! Ouendan, castlevania) maar dat ik nog geen 1 game uit heb. polarium en nfs speel ik nooit meer (niet leuk meer), mario heb ik bijna uit, kirby alleen nog wat sterren verzamelen en JSS speel ik bijna niet omdat het zonder guide niet te doen is. Gelukkig lijken die 2 nieuwe games van mij wel games die je ook echt in de bus even lekker kan spelen :)

Nog even over het voicechat over wifi, ik wil GEEN voicechat. Ik wil gamen en dan wil ik niet naar dom gelul luisteren en daarbij is het geluid van de DS nou ook niet uber goed en tijdens een game zelf wil ik al helemaal geen stemmen. In een lobby ofzo zou ik pictochat oid meer dan genoeg vinden. Voicechat is gewoon irritant zeker omdat je je DS vooral in openbare gelegenheden zal gebruiken.

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar hoe de fuck kan je saven bij castlevania? of moet je soms eerst een heel level uitspelen voordat je kan saven :?

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:04:
Misschien een domme vraag, maar hoe de fuck kan je saven bij castlevania? of moet je soms eerst een heel level uitspelen voordat je kan saven :?
Nog nooit een Castlevania gespeeld?

Af en toe kom je kamertjes tegen waarin je kan saven (met een lichtbal of whatever)
Zo was het op de GBA dan :P

This space is occupied

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Jup, Castlevania is een beetje de Japanse gotische tegenhanger van Metroid.
Hierbij doel ik vooral op de manier van levels doorlopen, upgrades, saven, de kaart enzo, het heeft gewoon zo'n zelfde feel.
Wat Castlevania dan weer uniek maakt is de toevoeging van RPG elementen.

Maar de GBA versies waren geweldig, dus ik verwacht ook minstens zoveel van de DS versie!

[ Voor 40% gewijzigd door SD5k op 22-09-2005 20:47 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.