Lost in Blue niet al te best besproken op IGN
Elke dag naar voedsel moet zoeken, vuur maken, water halen... allerlei huishoudelijk klusjes... schijnt erg nadrukkelijk aanwezig te zijn, en het hele spel nogal taai te maken om door te komen.
Physically interacting with the game is fun the first 20 times or so ... after that, it's just another part of the daily drudgery.
Dat ervaar ik trouwens wel vaker bij DS-spellen waar het touchscreen als gimmick wordt gebruikt. Om deuren te openen, dingen rond te draaien, mensen aan te spreken etc. In het begin heel leuk, maar als je daar eenmaal overheen bent wordt het eerder storend en zou je willen dat je die acties gewoon met de actieknoppen uit kon voeren.
Ik vind dat het touchscreen vooral fantastisch werkt bij spellen die er duidelijk helemaal omheen gebouwd zijn zoals Polarium en Yoshi Touch 'n Go. Daar is het echt onovertroffen, maar bij grapjes als vuur aanmaken in Lost 'n Blue werkt het eerder hinderlijk. Terwijl ik me daar van tevoren juist het meeste op verheugd had, toen ik er filmpjes van zag op de DS-presentaties enzo.

Het kan verkeren.
Anyway, Lost in Blue krijgt van IGN dus een 6,8. Niet barslecht, maar toch ook niet het briljante adventure-spel waar ik een beetje op gehoopt had. Jammer.
En dan is er nog de aankondiging van
Contact!

Een nieuwe RPG voor de DS, gemaakt door hetzelfde team als Killer7

De beschrijving klinkt alvast weer lekker bizar, over een oude professor die neerstort op een vreemde planeet. En hulp vraagt aan een jongen die Cherry heet om zijn ruimteschip weer te repareren. Als hij dan vervolgens het contact kwijtraakt met die Cherry richt de professor zich rechtstreeks tot de koper van het spel met de vraag om hem te gaan helpen.

Dat lijkt me een intrigerend begin van een spel! Helemaal als ik me herinner wat een mindfuck Killer7 af en toe was, kan het erg interessant worden als je als speler intensief bij het computerspel betrokken gaat worden. Ik ga deze in ieder geval aandachtig volgen.