Ik vind de DS tegen wat dan ook discussies uiterst vermakelijk.
ik zal het toelichten met een voorbeeld:
nederland moet voetballen tegen XXXX in toernooi XXXXX.
Ik vind geen ruk aan het voetballen, dat geef ik gewoon toe. Het boeit me niet wie er wint, ja de beste, maar omdat ik toevallig in nederland woon hoef ik niet perse tegen de ander te zijn, vooral als die beter is. Maarja.
Nederland speelt dan, en verliest. Ik lig er niet wakker van, maar vooral ooms en neven liggen dan nog uren erover door te praten:
"nederland was gewoon beter"
"nederland speelde veel beter, ze hebben immers meer balbezit"
"de anderen hadden veel meer kansen"
"de scheidsrechter was oneerlijk"
etc etc
Ik meng me dan erin en zeg bijvoorbeeld:
"wie had er ook alweer gewonnen?"
dan blijkt het ineens niet meer uit te maken wie er wint, want Nederland is gewoon beter!
ik vervolg dan: "wanneer heeft nederland voor het laatst iets gewonnen, een echte beker of zo?"
dan gaan ze zeuren over 1970 of zo, en dan zeg ik, "hmm, dus sinds ik geboren ben (achteraan in de eighties) heeft nederland nog nooit een beker gewonnen of wat?"
en dan zijn ze even stil, maar gaan toch weer door.
Waar het op neerkomt:
het gaat alleen erom dat ze erin geloven dat hun ding beter is.
Ondanks het feit dat iemand perfect dark op zijn 64 heeft, en hij er met de metroid prime naast heeft gezeten, zal hij altijd blijven beweren dat metroid mooier is, ook al is het gewoon een feit dat het blokkeriger, lagere resolutie, minder textures, minder polygonen, etc etc etc is.
Waarom? ze geloven erin.
Een vriend kan op zijn p800 filmpjes afspelen. maximale resolutie is 300 bij 120 of zo, en de bitrate is ik zeg maar, iets van 100kb/s. Ik had hem anime op de PSP laten kijken. Ik zei voor de grap, nou, nu moet jij ook maar een psp kopen eh?
nee, volgens hem niet. zijn P800 doet volgens hem PRECIES hetzelfde. Ik vraag naar de resolutie, dat maakt niet uit bij anime (het maakt hem dus niet uit dat je de ondertiteling niet kan lezen)
ik vraag naar de bitrate, dat maakt ook niks uit, op een klein scherm zie je het evrschil tussen 100kbs VS 768 kbp AVC niet.
Ook het verschil tussen de 4096 kleuren en de 16.000.000 kleuren maken niks uit.
Idem voor het geluid, dat veranderd niks aan de ervaring.
Heeft het nut om met hem in discussie te gaan? Nee.
waarom niet? hij geloofd erin.
zelfde met ds fans, ze geloven erin, ze zullen zeggen dat ze helemaal geen strakke graphics WILLEN. etc etc etc. Ze zullen hem mooier vinden dat de gfx van de N64, ook al zie je op screenshots duidelijk het verschil.
Ik bedoel maar.
Wat BarôZZa zegt is perfect beargumenteerd, geformuleerd, etc.
Wat de anderen er aan proberen te veranderen is gewoon grappig
Ik zie liever een "Het grote nintendo DiSs topic" waar mensen kritiek kunnen geven op nintendo.
Mits er een "Het grote PlayStation diss topic" natuurlijk.
Dan kan je als je echt negatieve feiten over een console wil, hier terrecht.
Als je bijv. een psp wil kopen en op het psp forum kijkt, dan krijg je een verkeerd beeld
hij is immers geweldig en er is niks fout mee
idem voor de DS
als een nietsvermoedende forumbezoeker in het ds topic terecht komt dan denk die
"what the fuck

!!! ALLEMAAL MUST HAVES!!! Moet je zien man, het apperaat is echt geweldig"
daarom probeer ik de ds bezitters ook erop te wijzen op de negatieve aspecten van hun console.
En het is vermakelijk natuurlijk
ow ja, voordat ik het vergeet, metal gear acid heeft best vaak slowdown, zo, dat zul je in het psp topic nergens lezen! zie je wat ik bedoel?