"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Na 23 wedstrijden hebben Cissé en Morientes er samen al 41 inliggen en toch loopt het voor geen meter (behalve in de CL, waar ik na 4 wedstrijden geplaatst ben voor de knock out fase in een poule met Udinese, Anderlecht en Celtic, maar kennelijk is ELKE premier league team 10x beter dan hun). Kan geen tactiek vinden waar ik de wedstrijd onder controle krijg, lijkt me toc niet zo moeilijk met Gerrard en Xabi Alonso op het middenveld!! Ben volledig afhankelijk van de opwellingen van Cissé en Morientes. Achterin is het werkelijke een schiettent
Ik speel of:
Reina (sinds 1 wedstrijd Dudek)
Riise, Kompany, Hyppia, Carragher
Zenden/Pongolle, Xabi Alonso, Gerrard, Luis Garcia
Cissé, Morientes
of:
Reina (dudek dus)
Riise, Kompany, Hyppia, Carragher
Xabi Alonso, Sissoko
Zenden/Pongolle, Gerrard, Luis Garcia
Cissé/Morientes
Krijg met allebei geen poot aan de grond grrr
[ Voor 43% gewijzigd door miekol op 08-11-2005 04:45 ]
probeer je huidige tactiek voro elke pot te tweaken.. kleine veranderingen in persoonlijke instellingen... ietsje aanvallender, ietsje verdedigender, ietsje meer/minder jagen op de bal, passing net iets anders, zo af en toe je ster MC een free role, soms weer niet, laat je 2 SC's eens kruisen met pijltjes etc...m4yall schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:04:
Wat een spel... Ben met Ajax overnieuw begonnen, want met veel competities vond ik het iets te sloom en Frankrijk en Duitsland draaiden mee zonder dat ik er trainer kon worden. Nu krijg ik alleen (weer) het probleem van de taktiek. De eerste seizoenshelft uitstekend gedraaid. Ianquinta in de spits samen met Harry en de goals kwamen wel. Af en toe wat treffers tegen, maar tegen de winterstop en daarna ging het al snel slechter. Veel verliespunten in de competitie (gelukkig nog wel 6 voorsprong op PSV) en ook uitgeschakeld door HSV in de UEFA cup.
Een goede taktiek die ook lang meegaat, is er bij mij nog niet gekomen. Half seizoen en dan is het over. Als ik daarna ook overstap op andere taktieken lijkt het gewoon niet te helpen....
Maar we blijven doorgaan in de hoop dat we er weer bovenop komen. Ben bezig met mijn verdediging te versterken. Ik hoop van Buyten van HSV vast te leggen. Lijkt me een aardige versterking, maar ik moet ook rekening houden met het vertrek van Maxwell. Daarvoor heb ik Fabio Grosso op het oog, maar Palermo wil em niet graag laten gaan...
Ik hoop kampioen te worden dit seizoen, als dat niet lukt dan weet ik het ook niet meer... I'll keep you posted..
dan krijgt de computer niet de kans om je tactiek te underminen omdat je steeds weer een net andere tactiek gebruikt!
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Anoniem: 153961
lees mijn verhaal nog eens... je speelt natuurlijk een andere tactiek of dat je tegen RBC/Heralcles moet of tegen Barcelona/Liverpool moet stepen... vooral mijn MC's spelen dan totaal anders, en ik pas dit aan na aanleiding van het scoreverloop... (En op MC staan gewoon Ono en Pardo, totaal geen heftig vet goeie spelers ofzo...) Als ik 2-0 voorsta haal ik meestal Pardo eruit en gooi een DMC erin op die plek en laat die verdedigend alles oppakken voor de defensie, en Ono op de MC plek en dan flink aanvallend ingesteld, geen pijltje naar voren...Anoniem: 153961 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:00:
Het is echt zo dat als je maar iets veranderd aan je tactiek dat het de volgende wedstrijd beter is, begint een beetje een gok spel te worden. Hoe willekeuriger en onzinniger de dingen zijn die je veranderd, hoe beter het resultaat. Wat ook helpt is zonder enige ratio basisspelers is een keer door iemand anders te laten vervangen en een tijdje je reserve spelers op te stellen. Ik kan hier nog iets bij voorstellen omdat je je spelers dan "prikkelt" om weer hun best te gaan doen. Maar ik geloof niet echt dat de ai je taktiek "counterd", het lijkt eerder dat het spel hardcoded tactische veranderingen beloont met beter spel, ongeacht wat je doet.
[ Voor 4% gewijzigd door vinnyb op 08-11-2005 13:59 ]
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Anoniem: 153961
Anoniem: 94542
ik zit nu al een uur te klooien. Ik zou het graag over het netwerk willen spelen. Wij hebben in ons huis een draadloos netwerk. Maar binnen FM 2006 krijg ik het niet aan de praat! Hij vind de server bijv. niet, als ik mijn ip adres in vul
Anyway:
Ik heb nu in 5 wedstrijden 2 tactieken gebruikt, imho te veel. Een 4-4-2 diamond en mn in fm 2k5 befaamde 3-2-3-1-2, met beide minimaal resultaat. Opnieuw van tactiek veranderen heeft imho geen zin, dan raakt iedereen in den war.
Dusch wat ga ik nu doen, ik ga zeer defensief spelen op de counter en dan kijken waar het schip strand. En ach, t is wel realistisch want de Superboeren doen t in de echte GGD ook bagger
Maar op t moment van spelen is t zoooo frustrerend...dat ik af en toe nogal negatief overkom (en eigenlijk ook gewoon ben
1e periode: 2e, 4-2-0, 14 punten (zondag)
2e periode: 1e, 6-0-0, 18 punten (gisteren, pc aangelaten)
3e periode: 18e, 0-1-3, 1 punt (vandaag, pc is uitgeweest)
In de 3e periode heb ik tegen 3 clubs gespeeld die 17e, 14e en 19e staan, De Graafschap stond 4e.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Zo win ik bijvoorbeeld de ene week met 3-0 van de nummer 1 die 10 punten voor staat ofzo.
En de volgende wedstrijd verlies ik met 4-0 van de nummer laatst.
Anoniem: 94195
Zo gaat het irl toch ook vaakJackazz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:25:
Ik wordt daar ook wel een beetje moe van eigenlijk. Van die wisselvallige resultaten.
Zo win ik bijvoorbeeld de ene week met 3-0 van de nummer 1 die 10 punten voor staat ofzo.
En de volgende wedstrijd verlies ik met 4-0 van de nummer laatst.
Zodra je team sterk genoeg is heb je daar amper tot vrijwel nooit meer last van (spreek uit fm-ervaring).
Het is wel zo dat ik in de CL bijvoorbeeld 2x tegen ac milan speel en thuis 2-0 maak en uit nog eens 2-0 om met 4-0 tegen een topploeg uit europa door te gaan naar de volgende ronde en vervolgens thuis tegen rbc verlies met 0-1 dat is dan wel minder maar 1 slippertje dat boeit me niet zoveel
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Er is werkelijk geen touw aan vast te knopen! Dan weer winnen, dan weer verliezen van de hekkensluiter, ik heb nog nooit zo een kut game gehad in FM/CM. En ik speel dit toch al echt vanaf CM2. Elke keer als je denkt je team op de rails te hebben verlies je (liefst thuis) weer kansloos tegen de hekkensluiter.
Ook zoiets, Morientes scoot 99/100 zijn 1e kans maar de 2e/3e/4e etc. gaan er NOOIT in. Ik heb net even bij zijn form gekeken hij scoort of 1 goal, of niet!! Dit gaat werkelijk nergens over, als Morientes er al 1 in heeft liggen mist ie daarna al zijn kansen! Wat is dit!
Zoals gezegd ben ik vrij vroeg in het seizoen al opgestapt bij Bolton, door te solliciteren bij andere clubs. Celta de Vigo wilde het wel met mij proberen. Ze hadden toen al 8 wedstrijden gespeeld en stonden tweede (na Barcelona
Vorig jaar gedegradeerd uit de Primera División, en toch verwachtte de board niet meer dan een respectable league position. De supporters vonden zelfs een safe-midtable wel genoeg.
Vreemd, want de selectie was zeker wel genoeg om op zijn minst promotie af te dwingen, en misschien wel kampioen te worden. Helaas gold dat ook voor de salarissen: die waren echt op niveau van de Primera Division. Veel te hoog... wagebudget was 300.000, wages in totaal waren 470.000, anderhalf keer zoveel dus. Ik heb iig een paar overbodige (oude) spelers verkocht, alsmede twee spelers die ik eigenlijk had willen houden, maar veel te duur waren. Ook gaat er over een paar weken nog eentje weg, wegens te duur en te oud (34 jaar, 43.500 euro per week). Zit nu op 360.000 euro, dat houd ik zo, ik hoop op een ruimer budget volgend jaar (reden: zie verderop in deze post).
Transfers: tsja, zie hierboven. Vertrokken zijn een DC, een DRC en een AMR. Er gaan nog twee D/WBL's weg (beiden per 1 juli 2012).
Binnenkomend heb ik van Bolton (mijn oude club), een groot talent binnen gehaald (een regen, dus een spoiler is dit niet). Deze speler is een DM/MRL van net 17 jaar en erg goede stats voor die leeftijd. Zie hieronder:
Ook kwam er nog een DRLC van een of andere Afrikaanse club, en nog een DC van Bolton voor wat extra diepte (Pettineo, een Liechtensteiner, jaja
In de Copa Del Rey (de Cup) lagen ze er al uit voordat ik er kwam.
In de competitie ging het super. Kijk naar het aantal doelpunten voor (hieronder)!. Alleen op het einde liep het ff wat minder, maar toen was ik al kampioen. Al die B-teams zijn echt waardeloos, de meesten werden met 7-0 of 8-0 verslagen (twee zelfs met 10-0!). Enige uitzondering is Athletic B waar het 'slechts' 5-1 werd... dit team is duidelijk te sterk voor de tweede divisie. Promoties dus... volgend jaar maar eens kijken hoe ik het in de Primera Division kan doen...
Competitie:
Selectie:
Beste speler:
Ondertussen ben ik dus ook bondscoach bij Rusland, zij wilden mij hebben (ik was op dat moment al bondscoach van Oostenrijk).
Hier ging het prima, ze waren eigenlijk al bijna zeker van kwalificatie voor het EK 2012. Ik hoefde nog maar twee wedstrijden te spelen (Letland uit en Turkije thuis).
Het resultaat:
Het EK word zwaar want ik zit in groep 2, samen met Portugal, Italië en Turkije... de odds zijn dan ook 33-1, niet al te best dus....
Virussen? Scan ze hier!
Barcelona B, that is, oftewel het reserve-elftal van BarcelonaBenotti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:06:
Barcelona gedegradeerd? Watte?
Net als Castilla het reserve-elftal van Real Madrid is
Die teams kunnen dus (uiteraard) ook niet promoveren naar de Primera Division.
Virussen? Scan ze hier!
(net te laat
Kheb net eindelijk Ron Vlaar weten los te weken bij AZ, wat doen die lui moeilijk zeg
[ Voor 83% gewijzigd door DenniZ op 08-11-2005 22:15 ]
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
:b : b : (b)Benotti schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:06:
Barcelona gedegradeerd? Watte?
tussenhaakjes b
[ Voor 9% gewijzigd door HCMarX op 08-11-2005 22:15 ]
Op me werk toch avonddienst, laptop meegenomen en ook maar eens gaan kijken wat ik met volendam aan kon (werkloos begonnen). Naja dit team is nogal sterk, dus ook in deze game eerste periode titel gewonnen. In winterseizoen stond ik 2de met 2 puntjes achter graafschap. Op dat moment zie ik een persbericht dat ik de grootste kandidaat ben om Sturing op te volgen bij vitesse, of ik wilde reageren. Omdat Volendam sterk is in de eerste, toch zouden ze waardeloos zijn in de ere, vooral omdat de beste spelers weg zouden gaan na dit seizoen. Vele had ik al verkocht om nog wat voor te krijgen, dus veel potentie had dit team niet naar mijn mening. Dus ik reageer op het persbericht dat ik zeker wel geintereseerd ben en vervolgens solliciteer ik meteen (neem altijd opbepaald contract vind ik leuker). Paar dagen later word ik aangenomen. Mijn salaris gaat omhoog betere spelers, nog in de beker (kwart finale). Alleen jammer dat ze hier ook schulden hebben. Ik hoop dat ik binnen een jaar weg kan naar een semi-prof club. Want daarvoor heb ik deze stap genomen.
Wilde altijd al iets over computers weten
AjaxTr!gger schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:15:
Ik snap niet dat jullie allemaal zo wisselvallig presteren. Mijn ajax wint zowat alles. Heel af en toe een dipje maar over het algemeen 8 van de 10x toch winst denk ik zo. Ik gebruik een 4-4-2 diamond waarbij de dmc , amc , ml en mr posities half opkomen. Werkt prima en de 4 verdedigers blijven gewoon staan. De persoonlijke instructies heb ik op de standaard game instellingen laten staan.

Beste vrind wette dat
Doh, natuurlijkwildhagen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:14:
[...]
Barcelona B, that is, oftewel het reserve-elftal van Barcelona

ajaks is inderdaad in het spel de topclub van Nederland, dus als je tegenstand wilt zal je toch echt met een ander team moeten spelenKing Nothing schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:42:
[...]
AjaxD'oh, met topclubs is het spel veel makkelijker. Ga maar eens in de GGD aan het werk met een zelfuitgevogelde tactiek, kijken of je het dan nog zo makkelijk vind.
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Je gaat een stap lager? Vitesse is naar mijn weten een prof club.SirDarkAngel schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:36:
*knip*
Alleen jammer dat ze hier ook schulden hebben. Ik hoop dat ik binnen een jaar weg kan naar een semi-prof club. Want daarvoor heb ik deze stap genomen.
Anoniem: 26445
Maar mijn eerder gehoopte punt uit de eerste twee wedstrijden is binnen en nu hopen dat we er wat van kunnen maken dit seizoen. De bookmakers denken van niet met een notering van 1000-1
Ja maar liever een semi-prof club met mogelijkheden (lees een beetje geld). Dan een prof-club met schulden, want dat gaat op den duur frusterend werken. Je weet dat je betere spelers nodig hebt om op dat niveau te kunnen presteren, maar daar is dan geen geld voor.Vos schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:03:
[...]
Je gaat een stap lager? Vitesse is naar mijn weten een prof club.
Virussen? Scan ze hier!
Dit seizoen zit het kampioenschap er zeker in, ajaks verliest al vroeg in het seizoen punten en Dirkie is alweer goed op dreef dus ik denk dat het wel gaat lukken
Kheb trouwens die Gladstone nog geprobeerd te halen, zeker een topverdediger, jong en goedkoop maar hij vroeg 275.000 loon
Pardon??? Zat-ie aan de coke toen je hem het offer deed?DenniZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:18:
Kheb trouwens die Gladstone nog geprobeerd te halen, zeker een topverdediger, jong en goedkoop maar hij vroeg 275.000 loon
Virussen? Scan ze hier!
Tis een braziliaan he, geen argentijnwildhagen schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:26:
[...]
Pardon??? Zat-ie aan de coke toen je hem het offer deed?
(En ja, ik heb het spel eindelijk!)
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Tja ik speel met Feyenoord en heb vorig seizoen een topseizoen gedraaid, me nu geplaatst voor de CL dus ik heb wat geld te besteden.
Maar ter vervanging van Gladstone heb ik nu Ron Vlaar aangekocht voor 8 miljoen. Ik moest hem per se hebben
Mijn begin bij feyenoord was alles behalve filtsend. Een nieuwe game 'voelt' toch altijd weer anders aan, zeker bij fm2006! Het liep in het begin voor geen meter. 1e ronde amstel cup uitgeschakeld, na 10 wedstrijden een gedeelte 13e(!!!) plaats.. Bestuur van de club begint moeilijk te doen, supporters vinden het niet fijn.. Ik sign ook nog eens een speler waarvan het bestuur aangaf dat ze niet dachten dat hij het waard was (Mobali, Midfield playmaker)... Dus alles behalve ok... Na een nieuwe tactiek (standaard 442) met eigen aanpassingen te hebben doorgevoegd begon het langzaam maar zeker te komen. Eerst was er een unbeaten run van ongeveer 7 matches, waarvan ik de laatste 5 op rij won... Board en supporters begonnen bij te trekken, zo ook de media, zie plaatje:

Gedurende het seizoen kreeg ik voor een pot tegen ADO ook nog het volgende advies van Wim Janssen (staat bij onformation als 'club favorite'). Ik heb nog flink zitten dubben of ik mols nu dubbele mandekking ging geven. Toch maar gedaan, en won de pot.....

Het ging vrij goed, ik klom op tot de 2e plaats 2 potten voor het einde van het seizoen. Ik stond nog 3 punten achter op ajax, dat net als ik nog 2 potten moest spelen. Ono vond het nodig om iedereen op scherp te zetten 2 potten voor het einde....

Je raadt het al, ik won 2x, ajax verloor 1x en speelde 1x geliijk, dus ik KAMPIOEN!!! En dat na zo'n matige start....

Ik kreeg ook nog een leuke vraag van de media nadat ik kampioen was over mijn gemmidelde leeftijd (terwijl ik toch echt van galen, doni en lodewijks in m'n team had...

Stats van de ploeg. Ik moest het vooral hebben van mijn 2 spitsen en mijn MC... zoals je in de stats terug kunt zien... Ook kan je zien dat ik niet heel veel spelers heb aangekocht....

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 09-11-2005 14:31 ]
En wacht maar, ik ben net begonnen...
Dat vind ik niet netjes van je. Getuigt van weinig respect. Dat je een andere voorkeur hebt is niet zo gek, maar de schrijfwijze is net zo kinderachtig als p$v of feyenerd.
[ Voor 54% gewijzigd door Sherlock op 09-11-2005 15:10 ]
Vanwege mijn Rotterdamse geloof weiger ik het op die manier en zeker met hoofdletter te schrijvenSherlock schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:12:
Kan je al een beetje schrijven? Het is Ajax.

Anoniem: 127135
Ben wel heel erg benieuwd en is er al een lijst met talenten?
Daar heb je toch geen nieuwe pc voor nodig?Anoniem: 127135 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:04:
Aangezien ik mn nieuwe pc nog nie binnen heb speel ik nog geen fm 2006!
Ben wel heel erg benieuwd en is er al een lijst met talenten?
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 127135
ik vind als ik eerlijk ben de snelheid nou niet echt heel veel minder geworden sinds die versie... bleef sinds die ongeveer gelijk (ik draai nu ook op een AMD Athlon 800MHz met 512MB PC133)..... dus misschien toch proberen?Anoniem: 127135 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:17:
hahaha je heb wel gelijk, maar wil de nieuwe spel wel spelen als hij lekker draait! op pc waar ik nu spellen speel draait zelfs cm 03/04 nog behoorlijk langzaam dus..
Loopt tegen de 30 aan en nog altijd een 'die-hard hooligan'. Wat een mannetjeDenniZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:54:
Allemaal succes stories over Feyenoord dus.... waar zijn die ajaksh03ren nou?
(ik heb op 16jarige leeftijd wel eens een hele schaamtevolle discusies gehad op dit forum met Japser als ik me niet vergis, over De Graafschap (hij) en Vitesse (ik). Ik zat dat een aantal weken geleden is terug te lezen, blijft leuk, maar is natuurlijk triest. De leeftijd (van mijn kant iig) verklaarde een hoop.)
Ah papa sherlock had al ingegrepenSherlock schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:12:
Kan je al een beetje schrijven? Het is Ajax.
offtopic:
Dat vind ik niet netjes van je. Getuigt van weinig respect. Dat je een andere voorkeur hebt is niet zo gek, maar de schrijfwijze is net zo kinderachtig als p$v of feyenerd.
Al zie ik nu al op tegen die Ajax spam... Ik vond Feyenoord wel weer is vernieuwend
(das weer een andere langlopende, inmiddels afgeslote, discussie)
Wat een mannetjeAnoniem: 94195 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:51:
[...]
Loopt tegen de 30 aan en nog altijd een 'die-hard hooligan'. Wat een mannetje![]()
(ik heb op 16jarige leeftijd wel eens een hele schaamtevolle discusies gehad op dit forum met Japser als ik me niet vergis, over De Graafschap (hij) en Vitesse (ik). Ik zat dat een aantal weken geleden is terug te lezen, blijft leuk, maar is natuurlijk triest. De leeftijd (van mijn kant iig) verklaarde een hoop.)
[...]
Ah papa sherlock had al ingegrepen
Al zie ik nu al op tegen die Ajax spam... Ik vond Feyenoord wel weer is vernieuwend![]()
(das weer een andere langlopende, inmiddels afgeslote, discussie)
Is dat een vraag of een dreigement? (ben wat achterdochtig aangelegd, en het antwoord lijkt me duidelijk)DenniZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:03:
[...]
Wat een mannetjeHeb je het nou over mij?
Iig, ik zag een flits van herinnering toen ik jouw bericht las van mijn eigen 'hooligan' taferelen (op got).
(in werkelijkheid ben ik een watje hoor, na de wedstrijd altijd direct door naar de mac en talpa
geef de URL es, ben benieuwdAnoniem: 94195 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:51:
Mij zie je ook niet vechten met de ME hoor, blijf natuurlijk wel staan tot ze het vak schoon gaan vegen (Schalke thuis
Het was volgens mij nog niet eens Japser, het was meer van mijn kant zielig volgens mij
Geen zin om dat helemaal terug te zoeken heur, zo bijzonder was het ook weer niet, het ging iig gepaard (of begon) met een discussie over dat telkens dezelfde talenten werden gekocht.
Maargoed, laten we weer ontopic gaan: Lig sinds zondagavond ziek in bed, volgende week tentamens. FM?
Dat is me nou al 3x overkomen als ik de enige club ben die hem in 1ste instantie wil en als ik dan een bod maak heeft elke topclub in europa interesse. Zo ben ik weer een Imo toptalent genaamd Porcellis van Internacional misgelopen
Hehe, dat kan ik me ook nog wel herinneren ja. Ivan Bosnjak en Todorov hebben nogal wat losgemaakt!Anoniem: 94195 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:34:
Geen zin om dat helemaal terug te zoeken heur, zo bijzonder was het ook weer niet, het ging iig gepaard (of begon) met een discussie over dat telkens dezelfde talenten werden gekocht.

je hebt toch een optie bij tranfer van "make offer public" of zoiets, heb je dat dan niet aanstaan?Tr!gger schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:50:
Waar ik een schijthekel van begin te krijgen nu is als ik weer is een goed talent vind en die wil aanschaffen er nog geeneen club in is geinteresseerd. Ik bied dan op die speler en opeens is Juventus ook geinteresseerd en uiteindelijk gaat hij dan ook naar de andere biedende club.
Dat is me nou al 3x overkomen als ik de enige club ben die hem in 1ste instantie wil en als ik dan een bod maak heeft elke topclub in europa interesse. Zo ben ik weer een Imo toptalent genaamd Porcellis van Internacional misgelopen
Maar ik zal je zeggen, t eerste wat ik deed toen ik FM2006 opstartte was kijken hoe mijn superteam uit FM2005 eruit is gekomen. Neem een Simon Vukcevic, die had ik toendertijd ook in mn spel, en nu in 2006 weer briljante stats (heb em niet, te duur
T'is wel zo dat ik nu toch een compleet ander spel speel dan in FM2005, ten eerste door het gebrek aan geld en ten tweede door het gebrek aan puntjes. Maar als ik de kans krijg zal ik toch echt wel enkele oude helden van me weer aantrekken
Leuk, ouwe topics doorlezen
http://gathering.tweakers...message/19738187#19738187
En Ziggy begon!!!
http://gathering.tweakers...message/19741989#19741989
En nog beweren dat ik bleekjes ben ook, kijk wie er nu nog steeds zit ... ja Ziggy
http://gathering.tweakers...message/19757475#19757475
[ Voor 113% gewijzigd door Japser op 09-11-2005 18:02 ]
Ik doe sowieso altijd private transfers, maar dat zou idd een oorzaak kunnen zijn. Nu net weer een DR waar ik op bied als enige op de wanted lijst, en hop opeens Bayern Munchen die ook een bod uitbrengt. Overigens allebei afgewezen maar ik vind dit toch te nep voor woorden.sarinsarin schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:28:
[...]
je hebt toch een optie bij tranfer van "make offer public" of zoiets, heb je dat dan niet aanstaan?
Dat van die talenten sta ik nog steeds achter (was toentertijd ook erg), maar de restJapser schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:45:
Hmm die discussie, daar staat me ietwat van bij
Maar ik zal je zeggen, t eerste wat ik deed toen ik FM2006 opstartte was kijken hoe mijn superteam uit FM2005 eruit is gekomen. Neem een Simon Vukcevic, die had ik toendertijd ook in mn spel, en nu in 2006 weer briljante stats (heb em niet, te duur).
T'is wel zo dat ik nu toch een compleet ander spel speel dan in FM2005, ten eerste door het gebrek aan geld en ten tweede door het gebrek aan puntjes. Maar als ik de kans krijg zal ik toch echt wel enkele oude helden van me weer aantrekken
Leuk, ouwe topics doorlezen
http://gathering.tweakers...message/19738187#19738187
En Ziggy begon!!!![]()
![]()
http://gathering.tweakers...message/19741989#19741989
En nog beweren dat ik bleekjes ben ook, kijk wie er nu nog steeds zit ... ja Ziggy
http://gathering.tweakers...message/19757475#19757475
edit:
Geweldig
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 09-11-2005 18:41 ]
Ik ben een arme student, die zelfs moet sparen voor een avondje stappen (ben je dan wel student?)DenniZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:44:
Heb je geen laptop? Kan je in je bed spelen, deed ik vroeger met CM2_ita
magoed, t wordt hier ongeveer lachwekkend. 19de plaats in de GGD. Wedstrijden gespeeld ; 7 , waarvan er 5 verloren.
Omniworld - FC Emmen, ruststand 0-4, Omniworld totaal kansloos. Na rust, ik dacht al iets van "ik lach me gek als we nu nog verliezen" 1-4, 2-4, 3-4

Beste vrind wette dat
Ik heb in deze fm al een 5-0 voorsprong (binnen 20min al bereikt en ruststand) tot 5-4 eindstand gehadKing Nothing schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:41:
Wat een maf spel is het toch ook
Omniworld - FC Emmen, ruststand 0-4, Omniworld totaal kansloos. Na rust, ik dacht al iets van "ik lach me gek als we nu nog verliezen" 1-4, 2-4, 3-4Gelukkig krijgt Omniworld dan een rode kaart en scoort Van Dijk de 3-5... Aanvalcijfers: 8,8,8,9 enz, verdediging + keepert: 6-6-6-6-7

Emmen - AZ, 4e ronde beker:
00.30: 1-0, Kalnins \o/
03.56: 1-1 Afgekeurd \o/
06.43: 1-1, Van Beukering
23.18: 2-1, Leferink
45.00: rust
63.25: 2-2, Valencia
85.18: 3-2, Leferink, afgekeurd gvd.
90.00: einde, verlenging
95.37: 2-3, Valencia, afgekeurd
105.00: rust in verleging
120.00 einde, penalties:
0-1 AZ
mis El Khalifi
0-2 AZ
1-2 Leferink
mis AZ
mis Karreman
mis AZ
mis Boeckx
mis AZ
2-2 VD Brink Pfieeuuww
mis AZ
mis van Westerop
2-3 AZ
3-3 Wawrzynczok
mis AZ
4-3 Schoenmakers
5300 toeschouwers?
[ Voor 56% gewijzigd door King Nothing op 09-11-2005 22:57 ]
Beste vrind wette dat
Beste vrind wette dat
Had ik met RKC gisteren ook tegen Utrecht. Bij rust 0-3 voorsprong en in de tweede helfte in de laaste 10 minuten scoren ze nog 2 keer. Maar het blijft toch raar. Krijg je eerst op je donder van Vitesse met 5-2 en vervolgens win je van Utrecht met 2-3. Terwijl ze toch ongeveer even sterk zijn.Anoniem: 94195 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:36:
[...]
Ik heb in deze fm al een 5-0 voorsprong (binnen 20min al bereikt en ruststand) tot 5-4 eindstand gehad
Anoniem: 17912
scheelt idd inkomsten, maar ik speelde gisteren toch echt met veendam (sorry schaam me diep als Emmenaar maar die wou me na me ontslag) uit tegen Sparta in de beker, maar dat was niet in de kwartfinale, gaak ook nog onderiut met 7-1King Nothing schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:01:
Beloning is een kwartfinale, thuis tegen AjaxDie loting klopt niet helemaal he? FM zet altijd de laagst spelende clubs in een thuiswedstrijd (dwz: GGD altijd thuis tegen HCE). IK heb toch echt liever Ajax uit dan thuis, 'k maak toch geen schijn van kans
Anoniem: 2557
Dan zal ik jullie fijntjes op de hoogte brengen of ik dergelijke problemen ook heb, of gewoon alles weet te winnen (niet alles, maar realistisch gezien wat ik zou moeten winnen).
Zover ik weet ging het in elk geval goed...ik heb FM2006 hier op mijn werk ook wel geinstalleerd maar op de een of andere manier kan ik min savegame niet inladen
Anoniem: 55506
Vooral dat roze dopje is geweldig, niemand die weet waar je over lultAnoniem: 94195 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:35:
[...]
Dat van die talenten sta ik nog steeds achter (was toentertijd ook erg), maar de rest

Anyway
Liever dat, dan niet gepromoveerd en wél kampioenAnoniem: 55506 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 13:34:
[...]
Wel gepromoveerd maar geen kampioen..
hee dat doe ik ook altijd.. tenminste, in het vak blijven tot we weggestuurd worden... in welk vak zit je? (ik = Vak U)DenniZ schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:19:
Mij zie je ook niet vechten met de ME hoor, blijf natuurlijk wel staan tot ze het vak schoon gaan vegen (Schalke thuis) of tot de paarden erbij gehaald worden (ajaX <- thuis
)
Verander je iets aan je tactiek ? Ik heb toch gemerkt (is hier al eerder voorbijgekomen geloof ik) dat elke wedstrijd je tactiek een klein beetje aanpassen beter resultaten geeft.Anoniem: 26445 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:54:
[...]
Had ik met RKC gisteren ook tegen Utrecht. Bij rust 0-3 voorsprong en in de tweede helfte in de laaste 10 minuten scoren ze nog 2 keer. Maar het blijft toch raar. Krijg je eerst op je donder van Vitesse met 5-2 en vervolgens win je van Utrecht met 2-3. Terwijl ze toch ongeveer even sterk zijn.
Ik had grote problemen met Feyenoord, op een gegeven moment dacht ik zelfs dat ze richting degradatie gingen, maar nu al 5 of 6 wedstrijden op rij gewonnen.
Een basistactiek (waarin ik bv mn spitsen over de grond aanspeel nu, Kuijt en Kalou zijn niet de grootsten/beste koppers) die bij elke wedstrijd wordt gefinetuned (of naja, domweg ietwat veranderd) blijkt the trick te zijn hier.
Met Man Utd win ik erg veel (heel erg veel), maar ook daar rol ik Arsenal met 5 - 0 op, om vervolgens van nummer 16 te verliezen met 1 - 0 ofzo. Ik vind dat in dit geval niet echt vreemd. Ik denk dat mn spelers op dat moment te licht over de tegenstander denken, wat je ook IRL vaak genoeg ziet gebeuren. Ik heb alleen nog niet uitgevonden hoe ik dat kan oplossen.
Wat dat betreft mis ik de teambespreking vooraf wel. Dat zou een goede gelegenheid zijn om de spelers op scherp te zetten, juist in dit soort gevallen.
Anoniem: 22297
Goed idee ff bij SI voorstellen. Weet niet waarom sommige mensen moeite hebben om hiervoor de tijd te nemen.Ik was 1 keer boos omdat Arsenal 3-1 van Blackburn had verloren. Krijg ik zo'n berichtjedat campbell bij de pers was gegaan om te zeggen dat ik uit mijn dak was gegaan in de kleedkamer. SI weet het FM-lovers zoet te houden met simpele dingenSleepie schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:22:
[...]
Wat dat betreft mis ik de teambespreking vooraf wel. Dat zou een goede gelegenheid zijn om de spelers op scherp te zetten, juist in dit soort gevallen.
klopt, dat heb ik ook al een aantal keer gehad... (1-1 spelen tegen AGOVV in eredivisie met iedereen 5-en en 6-en is voor mij meestal genoeg om uit m'n dak te gaan)... kep ook nog nooit gehad dat spelers zich 'unfair' behandeld voelen, had een maat van mij wel....Anoniem: 22297 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:58:
[...]
Goed idee ff bij SI voorstellen. Weet niet waarom sommige mensen moeite hebben om hiervoor de tijd te nemen.Ik was 1 keer boos omdat Arsenal 3-1 van Blackburn had verloren. Krijg ik zo'n berichtjedat campbell bij de pers was gegaan om te zeggen dat ik uit mijn dak was gegaan in de kleedkamer. SI weet het FM-lovers zoet te houden met simpele dingen
toch moet dit nog ge-finetuned worden!
Anoniem: 90313
Ik heb in tijden niet zo gelachenAnoniem: 90313 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:20:
Gister gelachen met mijn AZ tegen het grote PSVBesloten defensief 4-4-2 te gaan spelen, eind eerste helft scoorde PSV een goal. Vervolgens bleef het lang 0 - 1 nadat ik vervolgens nadruk op de aanval ging leggen wist ik een doelpunt te maken, 1-1. Daarna eingen doelpunt van PSV dus 2-1 voor mij en vlak voor het laaste fluitsignaal 3-1, gewonnen!
Kwartfinale beker, ben ik gvd 5 basisspelers kwijt door interlands

0-1 Verloren dus van Ajax

[ Voor 46% gewijzigd door King Nothing op 10-11-2005 22:27 ]
Beste vrind wette dat
Anoniem: 55506
Zoals gezegd was ik favoriet voor de titel op Shakthar-2 na. Zij waren ook degene die lange tijd de koppositie hadden, tevens had Dynamo Kiev-2 zich om de titelstrijd gemoeit. Tot de onderlinge ondermoeting tussen Shakthar-2 en mij, ik won van ze

De beste man van het seizoen was Feschuk met zijn 23 goals. Hij werd halverwege het seizoen al uitgeroepen tot 3e spits van het jaar in Oekraine en dat terwijl hij in de 2e divisie speelde
Met een steuntje in de rug van Oekrainse trots Oleg Luznhy (hij vond dat ik het voortreffelijk had gedaan
Enfin, mijn ML vertrok voor 1,5m dus daar moest een vervanger voor worden gezocht. Voor de rest had ik vorig seizoen al een leuke ervaren AMC gestrikt. En natuurlijk waren sommige spelers gewoon te zwak om op dit niveau te presteren, dus heb ik redelijk wat vervangers gehaald
19 jarige keeper.
Nieuwe captain.
Derde spits.
Gratis MRtje.
En nog een talentje.
Ben nog bezig met een rechtsback, maar dat moet wel goedkomen. En, op een neger en een moldavier die mag vertrekken na, allemaal Oekrainers
Voor enkele die het nog niet vatten: de onderstreepte woorden zijn dus klikbaar voor screens
Edit: en dan nog wat, wie weet hoe ik die links in een NIEUWE pagina kan laten openen

Zo, en nu is 't klaar.
Anoniem: 90313
Ik wel naar mijn slechte resultaten met AZ tot dat momentAnoniem: 94195 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:09:
[...]
Ik heb in tijden niet zo gelachen
Nu zit ik dus in de transferperiode en zoals ik al had gedacht stroomden de boden op Iaquinta binnen:
Chelsea, na onderhandelen gingen ze akkoord met een transfersom van 40 miljoen.
Barcelona, zonder onderhandelen 28 miljoen + van Bommel & Messi (Messi wou alleen niet naar Ajax dus deze deal ging niet door
Man utd, zonder onderhandelen 28 miljoen, maar wouden niet meer betalen.
Real Madrid, na onderhandelen 45,5 miljoen euro.
Iaquinta heeft een contract geaccepteerd van Real Madrid dus ik kan nu op zoek naar een nieuwe spits. Harry heeft het bij mij niet slecht gedaan, maar dat is en blijft mijn tweede spits. Rosenberg is voor mij af en toe invaller voor een AMC aangezien hij hier wel op uit de voeten kan.
Dit zal een leuke en drukke transferperiode worden. Landon Donovan heb ik al binnen en op Esposito heb ik een bod uitstaan. I'll be in touch....

Ik heb daarnaast de kwartfinale van de CL gehaald, ben toen na een 0-0 thuis met 3-2 uit uitgeschakeld tegen Bayern M. Ik baalde als een stekker aangezien ik in de poule ook al tegen ze had gespeeld, ik heb ze daar 2x klop gegeven, met een 1-6 uit overwinning en een 4-2 thuis overwinning. Helaas waren ze bij Bayern toch wat sterker, mijn ploeg kwma goed weg thuis, en uit kwamen ze pas in het laatste kwartier tot leven.
Ik heb dit seizoen 3 spelers gekocht, namenlijk Wilhelmson, Agger en Jakobsen. Helaas waren Agger en Wilhelmson niet beschikbaar in de CL. Wilhelmson heeft het meer dan uitsteken gedaan bij mij. Hierdoor is Rosales op de transferlijst terecht gekomen.
Mijn topper dit seizoen waren toch wel Babel en Rosenberg. Rosenberg heeft 42 goals in 42 wedstrijden gemaakt
Ik heb voor volgens seizoen al een aantal spelers vastgelegd. Dit zijn Jenner (hopelijk gaat die groeien bij mij, stats waren nog niet indrukwekkend) Aisatti (zelfde als Jenner) en Gaurin, hij gaat de vervanger van Galasek worden, die ik toch regelmatig rust moet geven. Mijn middenvelders zijn sowieso snel moe, ik moet daar dan ook nog wat breedte versterkingen halen. Ik ben op dit moment vooral op zoek naar een RM, Bresciano van Parma staat daarvoor hoog op mijn lijstje, maar mijn scoutingsapparaat is al actief op zoek!
Spielerei...
Ik had er zes spelers bijgehaald...dat krijg je als je een divisie omhoog gaat. Op 1tje na waren ze allemaal transfervrij: Pablo Vitti (ST), Sergio Aguero (AMC), Romeo Castelen van Feyenoord (AMR), Ronnie Stam van NAC (MC), Coulibaly (DC) en Guoda van AZ (DRC). Het vorige seizoen had ik al Sjaak Polak en Gretr Steinsson gehaald omdat de selectie van Vitesse wel heel erg dun was. Huurling Richmond Bossman heb ik definitief overgenomen, en twee spelers uit de jeugs spelen momenteel heel goed.

Sinds wanneer is de doelstelling van Newcastle middenmotor zijn ?

Iemand een idee of hij nog te redden is??? Uiteráárd heb ik geen backup
Anders moet ik opnieuw beginnen
Virussen? Scan ze hier!
Het gevaldat de 10de plaats voor het bestuur voldoende is.Vos schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:43:
Toevallig staan ze nu ook irl 10e...in mijn game 2e seizoen 16e....maar is niet echt realistisch nee.
Heb jij even mazzel, heb je het Duitse Nationale Elftal er weer bijwildhagen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:34:
aaaaaaaargh!! Cannot load save game![]()
![]()
Iemand een idee of hij nog te redden is??? Uiteráárd heb ik geen backup
Anders moet ik opnieuw beginnen![]()

Ach, maar jij switch toch best vaak van team enzo toch, je bent niet echt met een club bezig ofzo.
(tenminste niet een klein clubje wat je naar de top wil brengen ofzo, dan zit je hier, dan weer daar)
Maargoed, je bouwt wel een coach carrière op natuurlijk... en je was met WK (rusland) bezig.
Inmidddels opnieuw begonnen of toch nog kunnen redden?
Rusland was toch al uitgeschakeld overigens (2-1 verlies bij Portugal, 4-0 winst op Turkije, 3-0 verlies tegen Italie, derde in de groep en dus exit).
Ben maar weer opnieuw begonnen, dit keer dus wel met een klein clubje dat ik groot wil brengen
Gaat om het team Finishparkiet in de Poolse tweede divisie.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet ook niet of backuppen wel zin heeft...ik heb hetzelfde namelijk, maar dan juist met de kopie van het origineel. Die had ik gekopieerd voor op kantoor, maar die kan ie niet lezen...het origineel gelukkig nog welwildhagen schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:45:
Zou idd ook zomaar nog kunnen, ik weet dat iemand van SI het destijds met corrupte FM05-games ook wel eens deed. Zal morgen (heb nu ff geen zin meer) eens op het forum gaan zoeken hoe en wat ook al weer.
Ben nu net de winterstop gepasseerd, sta 2e en heb verschrikkelijk veel doelpunten gemaakt. Vooral Leferink scoort veel... heeft nu al iets van 23 op zijn naam staan

PSV bood 2,2 miljoen voor Leferink, maar dat heb ik afgeslagen. Leferink traint goed, wordt alsmaar sterker, is in zeer goede vorm... ik houd 'm lekker totdat zijn contract bijna afloopt. En dan verkopen
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Zijn vorig jaar gepromoveerd naar de tweede, en de odds voor promotie zijn 2000 tegen 1... dus je kunt je ongeveer wel indenken hoe het zit
Om te beginnen de financien: die zijn ok. Er zit ongeveer 270.000 euro in kas, het transferbudget bedraagt 65.000 euro. Het wagebudget is 12.500 per week, waarvan nog 7.500 euro beschikbaar is. Enige minpuntje is dat het 'stadion' slecht 2000 plaatsen heeft (waarvan 900 zitplaatsen). Ja, dat is geen typo, het is echt 2000, lijkt wel een ordinair wijk-trapveldje. Beetje weinig inkomsten dus
Ok, dan de selectie. Hmmm...... ja, zo gaan we wel degraderen. Damn, erg smal, en niet alle spelers zijn wat je noemt bruikbaar.... met name de defensie vertoont nogal wat overeenkomsten met een vergiet. Inkopen dan maar. Oeps, niemand wil komen, ook al bied je ze 3x hun huidige salaris met allerlei bonussen erbij, en 25 procent loonsverhoging per jaar... zelfs on loan willen ze niet...
Enige nieuwe spelers die ik kon kopen is een nieuwe ST (Kukulski), een nieuwe GK (Kozik) en een DM/ML (Adaszek). Nu zijn iig de aanval goed voorzien van spelers, en de DM-positie ook. Middenveld is an sich ook OK, zei het wat smalletjes, maar de spelers die ik heb zijn iig goed bruikbaar. De defensie blijft een zwak punt, hier moet ik volgend jaar echt spelers bijhalen. En ik moet iig Romaniuk (DLC) en Swiecki (DRC/DM) houden, dat zijn wel twee zeer goede defenders. Iig heb ik al een DL en een DC (talenten) en een D/WBR (redelijke backup, komt over een tijdje pas) vast kunnen leggen voor volgend jaar.
Overigens bestaat de selectie bijna alleen uit Polen, er zijn slechts enkele buitenlanders: een Tsjech (Cap) en twee Nigerianen (Kelechi en Gallardo) zijn de enige uitzonderingen.
In de Cup (Puchar Polski) kwam ik na een eenvoudige overwinning in de eerste ronde, in de tweede ronde al meteen een van de beste ploegen van het land (Groclin) tegen. Thuis verloor ik met 2-0. uit werd het een 2-1 verlies.
In de competitie ging het wel erg lekker... ze hebben wel lekker veel relegation-spots overigens (zie screenshot ergens hieronder). Ik stond dus als favoriet voor degradatie aangemerkt, maar het liep wat anders, zoals je kan zien... niet slecht
Competitiestand:
Selectie:
Beste speler qua stats:
Topscorer:
Virussen? Scan ze hier!

En die N. M. L. staan zeker voor Niet Mee Lachen
[ Voor 24% gewijzigd door JanW op 12-11-2005 19:30 ]
En ja, ik vond het wel een grappige naam, daarom heb ik ze uitgekozen, zonder dat ik hun voorgeschiedenis kende
[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 12-11-2005 19:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
1
2
3
4
5
| Lp Drużyna: Mecze: Z R P Bramki: Punkty De andere clubs.... 18 Finishparkiet NML 15 2 4 9 16-27 10 |
[ Voor 70% gewijzigd door JanW op 12-11-2005 19:37 ]
Enige voordeel van die club zijn de goede, gezonde financiele toestand.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.