[PC]Football Manager 2006

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.042 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Wou net zeggen was een beetje te mooie skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
lol, das fifa manager 2006 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FIFA Manager... getver... da's vloeken in de kerk in dit topic hoor :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Cis schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:45:
[...]

Zucht

[afbeelding]
Als je de detailinformatie wilt, moet je ff zeggen hoe ik die op kan vragen. Ik kwam er nl. niet achter :/
Is dat wel Football Manager? Lijkt meer op FIFA (gezien het EA Sports logo)...

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 00:14

Cis

MarkvE schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:35:
[...]

Is dat wel Football Manager? Lijkt meer op FIFA (gezien het EA Sports logo)...
Foutje.. iets teveel gedronken vanavond :)

Sorry heren :) (ik zit dus in het verkeerde topic met het verkeerde spel :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door Cis op 01-11-2005 23:45 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

Lekker Wildhagen _/-\o_

Ik ben inmiddels aan het tweede seizoen begonnen met RS Mechelen (gepromoveert naar 2e klasse) en Vitesse (vorig seizoen flink moet snijden in selectie/kosten --> middenmoot geëindigd).

De start is veelbelovend, net als de transfers van beiden clubs.
Bij Mechelen heb ik mijn topscoorder van vorig jaar (25goals) voor 500k verkocht en voor ongeveer 100k aan jonge talentjes gekocht (enkele ex jeugdinternationals). Sowies mijn een hele nieuwe selectie bij elkaar gesprokkeld, de 'oudjes' dmv vrije transfers en de talenten met zakcentjes :)
Een van die talenten, een 20jarige spits heeft nu 8 goals gemaakt in 5 wedstrijden _/-\o_

Vitesse heb ik zoals gezegd voirg jaar flink moeten snijden in de selectie wat resulteerde in een vrij saai seizoen waar ik nooit echt bij machten was om mee te doen bovenin. Financieel had ik zo wel alles op orden en dat gaf mogelijkheden voor dit seizoen. Ik heb veel vrije transfers aangetrokken, waaronder een onbekende argentijnse spits (22jr) met zeer goede stats. 4 gescoord in 3 wedstrijden :*) Het belangrijkste is dat ik nu een brede selectie heb, en ook wat jeugdspelers achter de hand die ik iig dit seizoen laat rijpen in de beloftencompetitie, maar die kunnen fungeren als stand-in indien nodig.

Morgenavond is ff flink opschieten in de comp en dan zal ik donderdagavond (begin van mijn weekend :9 ) is ff wat screens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Cis schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:45:
[...]

Ik zal proberen dat screenshot met aceton van mijn netvlies te branden! TEH HORROR!!!111oneone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cis schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:45:
[...]

Ik vindt het wel een schande dat je dat spel speelt en je een manager noemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Krijg je er van als je het woord manager in de gamenaam zet dan krijgen de spelers waanideeen. De echte managers spelen alleen Football Manager 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 00:14

Cis

Anoniem: 22297 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:34:
[...]

Ik vindt het wel een schande dat je dat spel speelt en je een manager noemt :P
Ik vond het ook al zo makkelijk :+

Ik zal Football Manager even kopen en kijken of het dan nog steeds zo makkelijk gaat :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

We krijgen er steeds meer opties bij in deze reeks. Zie door het bomen het bos niet meer. Als je bv individuele instructies geeft, dan moet dit niet in conflict zijn met de teaminstructies. Half Time team talks vind ik onzin. Dan zou je op zijn minst ook een talk voor het begin van de wedstrijd moeten houden.

Iedereen vindt dat het zo realistisch mogelijk moet, maar houd er toch rekening mee dat het een spel moet blijven. Het is nu een puzzel geworden waar je constant wat aan moet veranderen. Waar je eerst 5 minuten over deed doe je nu minstens 2 keer zo lang over. Hoewel de looks lijken op de voorganger is naar mijn gevoel de overgang naar deze match-engine veel drastischer.

Toegegeven, de plezier die je hebt nadat iets werkt is dan ook groter... Maar de frustratie dat het dan na een tijdje weer helemaal mislukt is dubbel zo erg. Je stopt er zoveel tijd in om iets werkend te krijgen. Dat werkt dan voor je gevoel eindelijk perfect. En dan lukt het niet meer. Het moment waar het op gebeurt is dan ook zo willekeurig dat ik er geen touw aan kan vastknopen.

Het zal allemaal wel veel beter gaan na een tijdje. Maar tegen die tijd is FM2007 wel allang uit 8)7

einde rant.

* Anoniem: 53218 gaat weer FM2006 proberen uitdokteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 53218 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:38:
We krijgen er steeds meer opties bij in deze reeks. Zie door het bomen het bos niet meer. Als je bv individuele instructies geeft, dan moet dit niet in conflict zijn met de teaminstructies.
Is toch logisch? Als jij tegen het team zegt dat ze Ultra Defensive moeten gaan spelen, en je geeft vervolgens je spitsen de opdracht om Gung Ho te gaan spelen is dat toch ook een conflict in real time?
Half Time team talks vind ik onzin. Dan zou je op zijn minst ook een talk voor het begin van de wedstrijd moeten houden.
PreMatch-teamtalk zou er idd ook bij mogen... maar HalfTime vind ik zeker geen onzin, en juist realistisch. Ik bedoel, in het echt zitten ze toch ook niet een kwartier aan hun koffie te nippen?
Iedereen vindt dat het zo realistisch mogelijk moet, maar houd er toch rekening mee dat het een spel moet blijven. Het is nu een puzzel geworden waar je constant wat aan moet veranderen. Waar je eerst 5 minuten over deed doe je nu minstens 2 keer zo lang over. Hoewel de looks lijken op de voorganger is naar mijn gevoel de overgang naar deze match-engine veel drastischer.
FM is geen gewoon spel in arcade-style. Het is een simulatie, die de werkelijkheid zo dicht als mogelijk te benaderen. En dat kost gewoon tijd.

Als je snelle (arcade-)actie wil kan je imho beter naar FIFA Manager of Pro Evolution Soccer ofzo gaan, dan zijn die spellen beter geschikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Juist, pre-match moeten ze er dan ook bij dan, om ze even duidelijk te maken dat dit een zeer belangrijke wedstrijd is of dat er bij nog een keer verlies flink ingegrepen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:44:
[...]

Is toch logisch? Als jij tegen het team zegt dat ze Ultra Defensive moeten gaan spelen, en je geeft vervolgens je spitsen de opdracht om Gung Ho te gaan spelen is dat toch ook een conflict in real time?
[...]

PreMatch-teamtalk zou er idd ook bij mogen... maar HalfTime vind ik zeker geen onzin, en juist realistisch. Ik bedoel, in het echt zitten ze toch ook niet een kwartier aan hun koffie te nippen?
[...]

FM is geen gewoon spel in arcade-style. Het is een simulatie, die de werkelijkheid zo dicht als mogelijk te benaderen. En dat kost gewoon tijd.

Als je snelle (arcade-)actie wil kan je imho beter naar FIFA Manager of Pro Evolution Soccer ofzo gaan, dan zijn die spellen beter geschikt.
Gungho en Ultradefensive zijn extremen. Ik heb het meer over vleugelspelers en een aanvallend middenvelder die heel aanvallend moeten zijn of weing pressie moeten doen om ruimte over te houden terwijl je dan defensief gezien niet eens meer uit de voeten meer kan komen. Ik heb het een keer mee gemaakt dat het perfect ging als ik alles op Normaal of default heb gelaten maar binnen de korste keren wordt daar ook korte metten mee gemaakt door de tegenstander.

Wat ook erg irritant is, is je centrale verdediger de instructie geven om niet naar voren te gaan of pressie te voeren (Ultra Def. en closing down op 1) dat hij dan nog leuk zijn eigen ding aan het doen is. De verklaring hiervoor zou zijn omdat hij bepaalde attributen heeft waardoor hij dat toch gaat doen! Talking about cancelling out. Dus een superverdediger met een paar kutattributen waar jij niets aan hebt, moet je laten schieten omdat hij niet je tactiek past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, daar heb je dan ook weer gelijk in.
Dus een superverdediger met een paar kutattributen waar jij niets aan hebt, moet je laten schieten omdat hij niet je tactiek past...
Ja... in het echt heb je dat ook. Je kan een spits hebben die supergoed is, maar als die alleen functioneert in een drie-spitsensysteem, moet je die ook laten schieten als jij met twee spitsen speelt (anders komt-ie niet tot zijn recht).

Heb je wel meer... ook bij goalkeepers bijvoorbeeld: misschien wereldstats, maar als zijn eccentricity te hoog is hoef ik hem niet. Je loopt dan namelijk het risico dat je keeper opeens naast je spitsen meerent in een aanvall (en het doel dus open laat), omdat-ie toevallig een rare bui heeft...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:05:

Wat ook erg irritant is, is je centrale verdediger de instructie geven om niet naar voren te gaan of pressie te voeren (Ultra Def. en closing down op 1) dat hij dan nog leuk zijn eigen ding aan het doen is. De verklaring hiervoor zou zijn omdat hij bepaalde attributen heeft waardoor hij dat toch gaat doen! Talking about cancelling out. Dus een superverdediger met een paar kutattributen waar jij niets aan hebt, moet je laten schieten omdat hij niet je tactiek past...
Ik ken een bepaalde club in het noorden van het land die in het echt hetzelfde probleem heeft met spitsen ;)

Dus das ook weer realistisch. Ik scout ook op taktiek. Ik heb andere eisen bij een vleugelspeler dan jij. Je ziet aan AZ hoe goed een team kan draaien als je scout op kwaliteiten binnen de taktiek, ze hebben echt niet de beste voetballers voor de positie, maar wel binnen de taktiek die Adriaanse, en nu van Gaal speelt.

Voetbal manager zijn is geen makkelijk baantje ofzo he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus uiteindelijk kan je concluderen dat dit spel stats-gebonden is. Als je maar de beste spelers hebt, maakt het niet uit welke tactiek je hebt?

Of je maakt een tactiek dat past bij je spelers en als je dan toch verliest, dan heb je slechte spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 53218 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:16:
Dus uiteindelijk kan je concluderen dat dit spel stats-gebonden is. Als je maar de beste spelers hebt, maakt het niet uit welke tactiek je hebt?

Of je maakt een tactiek dat past bij je spelers en als je dan toch verliest, dan heb je slechte spelers.
Nee, en nee.

Het is een combinatie van beiden.

Als jij de 11 beste spelers ter wereld op het veld zet, maar zonder enige tactiek/aanwijzing, worden ze echt geen kampioen (in een fatsoenlijke competitie uiteraard).

En er is ook geen enkel team (zowel in FM als in het echt) wat het hele jaar zonder dipjes superieur blijft presteren. Er zijn altijd blessures, soms zijn spelers gedemotiveerd (om welke reden dan ook) etc etc.

En ook in het echt komt er soms een dosis geluk bij kijken. Zonder geluk vaart niemand wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm PES is de FM van voetbal games (lees: niet management)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb een paar vraagjes:

1) Omdat ik bij een hele kleine club in Engeland ben begonnen (Weymouth, Conference South) heb ik aan het begin van het seizoen een nieuwe fysio gehaald omdat de andere niet echt geweldige score's had op de belangrijke attributen. Maar als er nu een speler geblesseerd raakt krijg ik nog iedere keer een rapport van de oude fysio. Mijn vraag is dus: Hoe kan ik de hoofd fysio instellen? Of moet ik daarvoor het contract met de andere verbreken?

2) Is het mogelijk om je coach of assistent manager bij het 2de elftal en jeugdteam te laten kijken voor spelers die de overstap wel zouden kunnen maken? Of moet je dan het managen van het 2de team ook op je nemen?

3) Als je er voor gekozen hebt om je assistent manager/coach de team talks in de rust te laten doen. Hoe kan je dan zien wie dit op zich neemt? Is dat altijd de assistent manager?

Ben benieuwd of jullie mij hier mee kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:24:
[...]

Nee, en nee.

Het is een combinatie van beiden.

Als jij de 11 beste spelers ter wereld op het veld zet, maar zonder enige tactiek/aanwijzing, worden ze echt geen kampioen (in een fatsoenlijke competitie uiteraard).

En er is ook geen enkel team (zowel in FM als in het echt) wat het hele jaar zonder dipjes superieur blijft presteren. Er zijn altijd blessures, soms zijn spelers gedemotiveerd (om welke reden dan ook) etc etc.

En ook in het echt komt er soms een dosis geluk bij kijken. Zonder geluk vaart niemand wel.
Dat het spel nogal stats-based is betekent dat stats de overwicht hebben. Lees maar rond. Vooral tactics legende Cleon van de SIgames forum (moderator) wil het wel eens een paar keer in zijn artikelen en posts herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:19:
[...]

Hm PES is de FM van voetbal games (lees: niet management)
Idd, PES kan je niet echt noemen.

Het enige wat ik dan zou kunnen doen, is terug gaan naar een oudere versie van het spel, zoals FM2005. Maar je zult dan zien dat ik die natuurlijk weer te simplistisch vind na het spelen van FM2006.

Het is ook nooit goed. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeuj!

12geblesseerden :>

en over 3 dagen alweer spelen, en daarna weer over 3 dagen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Ben ik het niet mee eens. :P
FM is een wiskundige benadering van het voetbal, waarbij je dus vastzit aan de benadering die de devs ontwikkeld hebben. Er zal daardoor altijd 1 taktiek zijn die té goed werkt, en er zullen altijd taktieken zijn die daardoor niet naar behoren kunnen werken, simpelweg omdat de wiskundige benadering waarvoor gekozen is dat niet toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Anoniem: 2557 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:11:
[...]

Ik ken een bepaalde club in het noorden van het land die in het echt hetzelfde probleem heeft met spitsen ;)
IK zal wel iets doms zeggen, maar doel je op Emmen? :)
Jackazz schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:47:
Ik heb een paar vraagjes:

1) Omdat ik bij een hele kleine club in Engeland ben begonnen (Weymouth, Conference South) heb ik aan het begin van het seizoen een nieuwe fysio gehaald omdat de andere niet echt geweldige score's had op de belangrijke attributen. Maar als er nu een speler geblesseerd raakt krijg ik nog iedere keer een rapport van de oude fysio. Mijn vraag is dus: Hoe kan ik de hoofd fysio instellen? Of moet ik daarvoor het contract met de andere verbreken?
Kan je niet instellen.Makkelijkste is idd de oude fysio ontslaan, maar jah, dat kost weer geld he :/ Dus smeer hem een zo kort mogelijk lopend contract aan en laat dat aflopen of ontsla hem direct erna :)
2) Is het mogelijk om je coach of assistent manager bij het 2de elftal en jeugdteam te laten kijken voor spelers die de overstap wel zouden kunnen maken? Of moet je dan het managen van het 2de team ook op je nemen?
Dat moet je zelf uitvogelen vziw, dus zelf je U21/18 en 2e managen.
3) Als je er voor gekozen hebt om je assistent manager/coach de team talks in de rust te laten doen. Hoe kan je dan zien wie dit op zich neemt? Is dat altijd de assistent manager?
Ben benieuwd of jullie mij hier mee kunnen helpen
Ja, dat lijkt me dan wel logisch dat hij dat doet. Wordt alleen een ander "probleem" als je meerdere assistenten hebt.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 18:29
ben een 2e game begonnen met Ajax.

zit nu in feb 2006.

ben net al uit de champions league gevlogen naar de uefa cup ,ik speelde elke wedstrijd super en domineerde zelf juventus in beide wedstrijden maar vloog eruit omdat op de belangrijke momenten mijn topscoorder een blessure had.

heb maar 3 spitsen, Marcus Berg, Rosenberg en Anastasiou waarvan Berg super is en die andere scoren bijna nooit.
Had ik de mazzel dat in de 3e wedstrijd champs league Berg voor paar maanden geblesseerd is en de week erop Anastasiou en Rosenberg ook (niet dat ik hun 2 miste).
Dus rond de 6 weken lang geen spits gehad op die manier ben ik er achter gekomen dat D allessandro een super spits is.

aangezien Anastasiou weg gaat ben ik bezig 2 nieuwe spelers te scouten.
heb al scouts in Azie en Z-Amerika lopen opzoek naar jong talent en als 2e spits heb ik interesse in Van Hooijdonk, of weet iemand een beter alternatief wat gratis of goedkoop is? Leeftijd boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Miles Teg schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:16:
[...]

Ben ik het niet mee eens. :P
FM is een wiskundige benadering van het voetbal, waarbij je dus vastzit aan de benadering die de devs ontwikkeld hebben. Er zal daardoor altijd 1 taktiek zijn die té goed werkt, en er zullen altijd taktieken zijn die daardoor niet naar behoren kunnen werken, simpelweg omdat de wiskundige benadering waarvoor gekozen is dat niet toelaat.
Daarom zei ik ook: zo dicht als mogelijk ;)

Tuurlijk, het programma word nu eenmaal gemaakt door mensen (doh? joh! ;)), dus die zullen er altijd (onbewust) bepaalde dingen in stoppen zoals zij (SI in dit geval) ze zien.

Maar vergelijk het eens met de andere games: FIFA, PES, CM (de huidige, niet die van SI) etc. Dan denk ik dat je toch kunt stellen dat FM in dit genre toch de meest realistische sim is die er te vinden is.

Anyway, ik ga nu lekker spelen. Veel leuker dan discussieren ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigbot schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:07:
heb al scouts in Azie en Z-Amerika lopen opzoek naar jong talent en als 2e spits heb ik interesse in Van Hooijdonk, of weet iemand een beter alternatief wat gratis of goedkoop is? Leeftijd boeit niet.
Ik kon in 2006 gratis Hasselbaink ophalen...misschien is dat iets voor je?

Kunnen wat mensen trouwens eens kijken of in hun game deze speler ook zit:
spoiler:
Sergio Aguero, Argentijn, Independiente..AMC/FC 19 jaar...die heb ik net gehaald, staat bij omschrijving 'could be the next Pablo Aimar'. Dus volgens mij wel een goeie aankoop voor Vitesse. Nu ben ik alleen benieuwd of ie 'echt' is of een regenerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 2557 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:08:
[...]

Kunnen wat mensen trouwens eens kijken of in hun game deze speler ook zit:
spoiler:
Sergio Aguero, Argentijn, Independiente..AMC/FC 19 jaar...die heb ik net gehaald, staat bij omschrijving 'could be the next Pablo Aimar'. Dus volgens mij wel een goeie aankoop voor Vitesse. Nu ben ik alleen benieuwd of ie 'echt' is of een regenerate.
spoiler:
Hij is echt (stats gaan terug tot 2002/2003, dus geen regen).

Heeft bij mij die omschrijving niet (geen enkele). Aardige stats, maar geen superklasse. Zit in 2010 nog steeds bij Indepediente (22 jaar inmiddels, nooit ergens anders gevoetballed volgens stats). Vorig jaar 33 apps, 3 goals, rating 7.36. Best sezoen was 2007/2008 met 26 apps en 20 goals, rating 7.38

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Bij mij kon ik in de winter Kluiverd voor slechts 3.1M ophalen. heb niet kunnen zien hoe hij het deed, werd toen ontslagen :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:21
Dat could be the next <iemand>, wordt random gedaan bij sommige talentvolle spelers. Dus als ie de volgende Aimar wordt genoemd zit er waarschijnlijk wel potentieel in.

[[een reactie op de spoilers van bovenstaanden, maar vond dat dit wel buiten spoilers kon :) ]]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dreadramon schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:09:
Dat could be the next <iemand>, wordt random gedaan bij sommige talentvolle spelers. Dus als ie de volgende Aimar wordt genoemd zit er waarschijnlijk wel potentieel in.

[[een reactie op de spoilers van bovenstaanden, maar vond dat dit wel buiten spoilers kon :) ]]
Ah ok, ik had het nog nooit gezien...volgens mij stond het er ook nog niet toen ik hem scoutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alsof Aimar nou zo'n superster is.

Na een halve eeuw zeggen we nog steeds van jonge talentjes dat die mss de nieuwe maradona of pele zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 53218 op 02-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Vraag aan de lui die in de GGD spelen:

Ook zo'n rare stand? Bij mij staan De Graafschap en Veendam bovenaan, op de voet gevolgt door Dordrecht en Go Ahead. Daarachter Excelsior, Eindhoven en Omniworld :? Dan Den Bosch, MVV, Emmen, Telstar, Helmond, AGOVV, Sittard, FC VD, Haarlem, VVV, TOP, Cambuur en Zwolle is laatste. Komt mij een beetje vreemd over. FCDB, FCVD, VVV en Zwolle zouden (veel) hoger moeten staan als je de spelers bekijkt.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:55:
Alsof Aimar nou zo'n superster is.

Na een halve eeuw zeggen we nog steeds van jonge talentjes dat die mss de nieuwe maradona of pele zijn.
Aimar was anders wel de belichaming van de Argentijnse spelverdeler, overzicht, snelheid en techniek. Hij heeft alleen geen super carriere gehad door verkeerde keuzes qua clubs. Beetje zoals Kluivert zeg maar. Dus nee geen superster, maar wel een uitzonderlijk goede voetballer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Hmmz. Heb het nu toch wel heel erg zwaar met Darmstadt. Sta op een 15e plek, wat degradatie betekend. Heb al 6 wedstrijden niet gewonnen (wel vaak 2-1, 3-2 en 1-0). Heb echter wel al een contract voor mezelf bij Bochum versiert, ook in de 2e divisie alleen wel een klasse beter. Zo werk ik me langzaam op naar een top club :Y)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 22:28
Toenet even dikke lol in de 3de ronde van de Beker met ajax. Hoezo Rosenberg is een slechte spits >:)

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/491/1305kn.th.jpg

En natuurlijk spreken de performances dan voor zich 8)

Afbeeldingslocatie: http://img425.imageshack.us/img425/7324/lekker6yz.th.jpg

Ok de tegenstander was niet veel soeps maar dan nog is het de grootste overwinning die ik heb geboekt in FM2006 zo ver :P. Overigens liet ik mijn normale spits Nikola Zigic lekker rusten voor de competitie en de CL. Echt een kopcannon voor mensen die een hele goede target man zoeken (ik speel em gewoon als rechterspits maar het is een reus ;) )

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Tr!gger schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:41:
Toenet even dikke lol in de 3de ronde van de Beker met ajax. Hoezo Rosenberg is een slechte spits >:)
Tegen een amateurclub :z :P

Goh, ik heb nacompetitie gehaald met FC Emmen \o/ 5e Periode gewonnen. Ben nu 10 op rij ongeslagen (periode 4-2-0) en geklommen van de 13e naar de 6e plaats en ik heb, met nog 8 wedstrijden te gaan, nog zicht op de titel. Graafschap en Veendam staan nog 8 punten voor me.
Ik hoop dat ik morgen iig de regulaire competitie kan uitspelen, nacompetitie wordt komend weekeinde denk ik.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:53

zit nu in feb 2006.

ben net al uit de champions league gevlogen naar de uefa cup ,ik speelde elke wedstrijd super en domineerde zelf juventus in beide wedstrijden maar vloog eruit omdat op de belangrijke momenten mijn topscoorder een blessure had.

heb maar 3 spitsen, Marcus Berg, Rosenberg en Anastasiou waarvan Berg super is en die andere scoren bijna nooit.
Had ik de mazzel dat in de 3e wedstrijd champs league Berg voor paar maanden geblesseerd is en de week erop Anastasiou en Rosenberg ook (niet dat ik hun 2 miste).
Dus rond de 6 weken lang geen spits gehad op die manier ben ik er achter gekomen dat D allessandro een super spits is.

Promoveer tiberkanie uit de jeugd naar je 1e elftal die goed 8) ...In welk jaar
zit je eigenlijk?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Tr!gger schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:41:

[afbeelding]

En natuurlijk spreken de performances dan voor zich 8)

[afbeelding]

Ok de tegenstander was niet veel soeps maar dan nog is het de grootste overwinning die ik heb geboekt in FM2006 zo ver :P. Overigens liet ik mijn normale spits Nikola Zigic lekker rusten voor de competitie en de CL. Echt een kopcannon voor mensen die een hele goede target man zoeken (ik speel em gewoon als rechterspits maar het is een reus ;) )
Je hebt alwel een zooi spelers aangekocht zeg. Ik speel trouwens tegen amateurs altijd met mijn 2e elftal om mijn basis wat rust te gunnen. Mooie overwinning hoor _/-\o_

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

het lukt mij maar niet om in windowed mode te spelen |:( , ik weet dat je -windowed -small_window achter de executable (ofzoiet) moet zetten, maar dat lukt gewoon niet :(
iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Laatst online: 04-06 12:13

Rexomnium

Vincam aut moriar

Anoniem: 111813 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:24:
het lukt mij maar niet om in windowed mode te spelen |:( , ik weet dat je -windowed -small_window achter de executable (ofzoiet) moet zetten, maar dat lukt gewoon niet :(
iemand tips ?
Probeer ingame eens ALT+ENTER

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Welke schermresolutie gebruik je?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders kan je dat toch bij je instellingen aanpassen of vergis ik me hier nou in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

na ingame met ALT+ENTER te proberen zegt hij iets van: wijzigen van scherminstellingen mislukt. kijk na of je systeem dit toestaat.

@sherlock: ik draai het op 1024x768 (op een 15" scherm met een normale resolutie van 1280x800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-06 22:28
Anoniem: 111813 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:24:
iemand tips ?
Het staat gewoon in de opties ingame hoor..Na het opstarten naar preferences en dan display en Full Screen uitvinken dan zou ie meteen naar windowed mode moeten springen. Je hoeft niks achter je exe te zetten 8)7 .

@el-jorge

Er zit wat nieuw bloed in ja :). Sevilla had blijkbaar geld teveel en kocht 3 van mijn spelers, Mitea, Charisteas (scoorde zeer goed dat wel) en babos mochten vertrekken. Daarom heb ik dus een extra spits aangetrokken (cavenaghi) en moest ik ook een nieuwe keeper hebben.

Tiago Cardosa werd gehuurd van Atletico Paranaense en inmiddels heb ik em ook gekocht omdat ie fantastisch presteert _/-\o_ , verder waren in de winterstop 2005/2006 daarvoor rosenberg en Charisteas geblesseerd en heb ik toen maar kluivert binnengehaald voor 2.9m als backup.

Zelfde verhaal met Gladstone, verdedigers geblesseerd of geschorst dus ik moest vlug een nieuwe DC hebben en hij doet het zeer goed. Deisler, Aquilar en Rivaldo alle 3 op een free transfer (2006/2007). De Technical stats van Rivaldo zijn op zn 34ste nog steeds goddelijk en prima als invaller of om 1 helft als AMC te spelen.

Overigens wilde ik Landzaat om galasek op te volgen maar van Gaal wilde em niet kwijt en om nou 10 miljoen neer te leggen voor een 30 jarige VM dan koop ik liever een braziliaan met soortgelijke stats voor de helft en 24-25 jaar :P

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De bugs in de Portugeze, Spaanse en Mexicaanse divisie schijnt opgelost te zijn!

Dus mensen die daarin willen spelen, dat kan nu.

Te downloaden op http://community.sigames..../f/521102691/m/2162020371

Changelist:
+ Fixed problem with Portuguese league and foreigner rule, counting any non-Portuguese players as being foreign, instead of non-EU.
+ Fixed random unregistering of players in leagues which restrict re-registering of players to certain times of the year (Portugal/Spain/Mexico etc)
+ Fixed potential injury news item crash (trying to display injury league table for a non-existent competition).
+ Fixed a crash at the end of the season in Belgium when running with top division only.
+ Added extra sanity checks for manager reputation, to help prevent quick escalation of reputation.

[ Voor 58% gewijzigd door wildhagen op 03-11-2005 14:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah mooi, daar heb je ook profijt van als je er nu niet in speelt, maar ze wel hebt geselecteerd voor een carrièremove (wat ik wil, Spanje dan).

ff voor de zekerheid: Hij kan gewoon over een al spelende game toch? Ben nu net lekker bezig...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 03-11-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:07:

ff voor de zekerheid: Hij kan gewoon over een al spelende game toch? Ga nu net lekker bezig...
Volgens Marc Duffy (dacht ik, iig een SI-member) kan het idd gewoon met reeds lopende games ja.

Ga hem vanavond ook apply-en, heb ook Spanje meedraaien (hoewel ik er nu dus niet speel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:09:
[...]

Volgens Marc Duffy (dacht ik, iig een SI-member) kan het idd gewoon met reeds lopende games ja.

Ga hem vanavond ook apply-en, heb ook Spanje meedraaien (hoewel ik er nu dus niet speel).
Ja, ach King Nothing doet het ook altijd met zijn lange games. Sla hem wel ff onder andere naam op, zou anders zo zonde zijn. Aan de andere kant, mocht dat niet kunnen, dan is de lol er van de game ook wel af (zeker na meerdere patches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f106c4c7be5a4f28fdad49cd5baf8ca4/full.jpg

Spannend slot. :Y)

Ben nu 12 op rij ongeslagen, de laatste 6 zelfs gewonnen: 1-0, 2-0, 3-1, 3-1, 3-1 en 3-0. Mijn 3-2-3-2 tactiek lijkt dus behoorlijk goed te zijn, voor het eerst dat ik een eigen tactiek in elkaar flans die ook nog (redelijk) werkt, alleen het hoge aantal tegengoals baart mij nog enige zorgen :/ Ik denk dat 1 van mijn DMC's maar met de punt naar achter moet gaan spelen om de 3 DC's te gaan ondersteunen :)

IK hoop dat ik vanavond het seizoen kan afsluiten...

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eerste bevindingen met die nieuwe patch:

- Opstarten van de game duurt een stuk langer dan voorheen (op zich niet zo erg, doe je toch maar één keer)
- In de 2D engine stottert de wedstrijd helaas een stuk meer (met name op het middenveld).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Na de vervelede bug, van het niet kunnen aantrekken van mijn co-ownerplayers, bij mijn Fiorentina game ben ik maar weer voor het avontuur gegaan :P. Een Oostblok uitje had ik nog nooit gedaan in mijn cm/fm carriere dus heb ik voor Oekraine gekozen. In de First League heb ik de taken overgenomen bij Karpaty. Afgezien van Shaktar-2 waren wij torenhoog favoriet voor de titel, eitje dus :P. Mijn doel is meteen promoveren door middel van kampioenschap en daarna langzaamaan Oekraine domineren :7. Tevens wil ik Oekraine wel leiden naar een EK/WK verrassing en daarna een leuke club in het westen van Europa enige successen bezorgen. Maar he, dat zijn plannen voor in de verre toekomst, eerst kou kleumen in Lviv :).

De selectie was redelijk; ze waren vooral jong en dat is natuurlijk tof! Na enkele aankoopjes heb ik een leuk team dat makkelijk promotie kan halen. Paar voorbeeldjes :).

Mijn international:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Ukraine/suchkov.jpg
Aangezien hij buitenlander is mag hij vertrekken voor 1,5m(!). Aan het einde vh seizoen trouwens!

En dan Sevchenko's opvolger :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Ukraine/feschuk2.jpg
Let vooral op zijn -21 statistieken. Onder mij gedebuteerd natuurlijk 8).

En de rest van mijn selectie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Ukraine/selectie.jpg

De topper uit bij Shaktar-2 met Aghahowa en kornuiten kwam in de 3e pot al. Een solide 2-3 overwinning, maar na 2 nederlagen in 15 potjes heb ik toch niet de koppositie kunnen behouden..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sbalster/Petero/Ukraine/stand.jpg

Kijken of ik die nepperds uit Donetsk thuis ook 'even' aan de kant zet :P. U hoort van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo de beloofde updates met screens. Geniet ervan (peter) :Y)

VITESSE

Vorig jaar vanwege financiële toestand veel moeten verkopen, niets kunnen aantrekken etc. Een grauw seizoen in de middenmoot was het gevolg. Ik had geen echte reserves, dus bij het minste geringste stond ik met 17jarige lulletjes op het veld. Saai seizoen, maar het gaf me mogelijkheden voor dit seizoen. Weliswaar transfersvrij alles, maar ik had er qua loon nu de mogelijkheden toe. Ik heb dan ook flink wat spelers aangetrokken in de zomer. Waaronder: Miranda. Vooralsnog blinkt hij niet uit in 1tegen1, hij moet het meer hebben van strafschoppen, intikkertjes, koppen etc. Ideaal zou een bewegelijke spits zijn als kompaan, zie hier: Dahlberg. Moet nog een maand wachten, maar in dat duo zie ik wel toekomst. Een spelertje dat er bijv. achter kan gaan spelen is het talent: Taianan (vd zomer aangetrokken). Hij speelt dit seizoen al geregeld mee, en maakt een veelbelovende indruk. Hij wordt dan ook de nieuwe Lincoln genoemd. Doe mij maar de nieuwe Ronaldinho, dat terzijde. Voorlopig eerst maar is in de reserves spelen en beter worden dmv training. Een duo wat ik tijdig een contract heb voorgelegd is Janssen & Jansen. De as van het elftal, staan beiden tot 2010 onder contract.

Hebben al deze aankopen en ingrepen wel zin gehad? Jazeker wel: stand vitesse

Zit dan alles mee? Nee, dat niet. Het succes eist zijn tol. Er lopen deze zomer enkele belangrijke contracten af, eigenlijk maar 2 die écht belangrijk zijn (de rest goede stand-ins). Maargoed, die willen dus niet bijtekenen. Denk dat ik ze in de winter verkoop, vang ik er nog wat voor.
>> Knol (naast Jansen centraal achterin) : hier heb ik opzich genoeg goede vervangers voor, maar toch.
>> Knopper (naast Janssen centraal op middenveld): aanvoerder, die ga ik echt missen... Hij heeft zelfs even in de voorselectie van het NL-elftal gezeten begin dit jaar (beetje overdreven vond ik).

RC MECHELEN (niet kv):

Vorig jaar kampioen vd 3e divisie (op laatste speeldag beslist tegen nr 2 thuis: 3-0). Ik had natuurlijk een knudde elftal, en moest dus nodig versterken wilde ik in de 2e divisie een rol van betekenis spelen (lees: niet degraderen). Ik heb mijn ex-spits (nechelput) maar verkocht voor 500k aan AA Gent (eerste klasse), en toen ben ik gaan shoppen:
>> Mijn topschutter van vorig jaar (25goals) weg, dus een nieuwe spits: Criel (oordeelt u zelf)
>> Het liefst natuurlijk jong talent wat je met winst kan verkopen, dus LB: Vastmans (5 assists)
>> Mijn middenveld was lachwekkend, dus dat moets vernieuwd worden: Gatusso & Pirlo
>> Vorig jaar het hele seizoen zonder echte rechtsbuiten gespeeld, dus: Tibari
>> Dan nog een topper achterin, vorig jaar als kampioen net zo veel goals tegen: Coninx

Dit alles resulteert in een hoopvol begin: stand mechelen

Itt Vitesse heb ik het bij Mechelen wat beter onder controle qua contracten. Er lopen deze zomer alleen enkele oudjes af, en de rest heb ik goed onder contract staan. Criel en Vastmans beiden tot 2009 zelfs (maar ik ga ervanuit dat ik daar flinke klappers mee kan maken op de transfermarkt). Ook de financiën zijn ruimschoots in orde, voor een semi-profclub 1.5 miljoen op de bank, er daar het belangrijkste bij is dat ik het voorlopig niet hoef uit te geven. In de winter maar is kijken of ik wat luitjes transfervrij kan aantrekken, en dan volgend jaar voor promotie/titel strijden.

Zo, ik maar weer is verder spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:37:
Zo de beloofde updates met screens. Geniet ervan (peter) :Y)
Danku, het was het wachten waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Mijn 3e seizoen is net afgelopen. Darmstadt 98 blijft in de 2e Bundesliga :D

Door een goede run richting het einde van het seizoen ben ik uiteindelijk 12e geworden, met 38 punten. Het is toch wel duidelijk dat mijn verdediging de zwakste schakel was. Ik heb namelijk bijna net zoveel doelpunten gescored als de promotie kandidaten maar ook het meeste aantal doelpunten tegen gehad van iedereen (op 1 team na) :S

Maar goed. Volgend seizoen naar Bochum, dus veel voor Darmstadt kan ik niet meer doen, maar ik heb er een leuke tijd gehad. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 12:25

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik ben nu bijna halverwege het eerste seizoen met Ajax. Ik heb met mijn tactic volgens mij gelijk in de roos geschoten. Na een wisselvallige voorbereiding heb ik namenlijk nog niks verloren. In de competitie 3x gelijk en 10x gewonnen (dacht ik). CL gaan nog veel beter, ik zit in een poule met Bayern, Betis en Porto, niet de moeilijkste poule, maar zeker niet de makkelijkste. Ik begon moeizaam met Porto thuis. Daarna begon het feest. Ik versloeg Bayern uit met 0-6 8)7 _/-\o_
bij rust stond ik al met 0-4 voor echt ernstig, daarna Betis nog met 5-2 verslagen, wat natuurlijk ook niet gek is. CL heb ik nu 5 wedstrijden gespeeld, waarvan 4 gewonnen, en een gelijk 8) :+
In de beker lootte ik gelijk PSV uit (3e ronde weer worden de europese ploegen ingeloot, is dus een ronde te vroeg), na een makkelijke voorsprong voor mij moest ik aan het einde toch even met de billen knijpen, maar ik stapte gelukkig met een 2-3 overwinning van het veld :*)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phydomir schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:30:
Het is toch wel duidelijk dat mijn verdediging de zwakste schakel was. Ik heb namelijk bijna net zoveel doelpunten gescored als de promotie kandidaten maar ook het meeste aantal doelpunten tegen gehad van iedereen (op 1 team na) :S
Ik ken het probleem. Bij mij had ik meer doelpunten (1) als Utrecht(5e) maar had ruimschoots de meeste doelpunten van iedereen. 80 doelpunten tegen in 34 wedstrijden is gewoon te erg voor woorden trouwens.

Ben daarom mijn tactiek aan het aanpassen zodat ik het achterin beter dicht kan houden. Natuurlijk worden de verdedigende posities ook versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Wildhagen

Gister was je niet al te positief over de update van de patch, hoe is de stand van zaken nu?
(schokt het echt veel het 2D-scherm?)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 04-11-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb de Soundcache op All gezet in de preferences (ipv de default Smart), naar aanraden van een topic op het SI-forum, en dat scheelt iig al een stuk.

Nu schokt-ie nog incidenteel, maar daar kan ik wel mee leven. Het andere minpuntje, de langere opstarttijd, vind ik al helemaal niet zo'n issue. Is nog altijd sneller dan FM05 was.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2005 12:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
net met mijn Ajax game de Uefa cup gewonnen tegen Betis Sevilla.

ik was best nerveus want komop Betis heeft top spelers.
ik had mazzel want 2 weken ervoor begonnen De Jong en Heitinga weer met de training (waren mijn beste verdedigers beide in zelfde wedstrijd langdurig geblesseerd (3 maanden)
hun stats waren flink gedaalt maar tijdens de competitie wedstrijd vlak voor de finale deden ze het goed dus.

nadeel was dat Berg geblesseerd was en D allessandro niet 100% in vorm was dus niet geschikt voor spits :)
win ik op de een of andere reden met gemak :/
nu nog 2 wedstrijden competitie tegen PSV en AZ sta punt gelijk met AZ voor 1e plaats.

zal kijken fo ik nog shot kan maken van uitslag :) want mijn team was wel lekker maar meerdere spelers ver van fit.
ik heb nu van Hooijdonk en 2 nieuwe verdeidgers angetrokken voor volgend seizoen maar ik wou kijken of ik nog lekker geld kon verdienen door paar van mijn spelers te verkopen maar niemand is geinteresseerd in mijn spelers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:25:
Ik heb de Soundcache op All gezet in de preferences (ipv de default Smart), naar aanraden van een topic op het SI-forum, en dat scheelt iig al een stuk.

Nu schokt-ie nog incidenteel, maar daar kan ik wel mee leven. Het andere minpuntje, de langere opstarttijd, vind ik al helemaal niet zo'n issue. Is nog altijd sneller dan FM05 was.
Mooi, dat zet ik hem er vanavond overheen. Ik speel sowieso toch altijd met geluid uit. Onder FM zet ik altijd muziek op, kijk tv etc. Dat werkt niet echt door elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60428

Hiep hoi,

Na zeer succesvolle, doch vreemde qualificatie rondes voor de Champions League, ben ik in de Halve Finales beland. Manchester United. Die doen het dit seizoen niet zo heel best, dus ik rook mijn kansen om met Ajax in de CL finale te komen. Na een thuiswinst met 2-1 verwachte ik een heel erg lastige uitwedstrijd. Dit werd het uiteindelijk ook wel, maar het pakte wel leuk uit, zie screenshot.
Dit is de rust-stand.

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4639/manutdajax2bx.th.jpg

Eindstand werd 5-4 in het voordeel van Man Utd. Ik ruim door op doelgemiddelde.

Finale tegen Bayern Munchen

En dat werd weer zo'n vage ruime uitslag. Zie screenie

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/1308/ajaxbayern4pl.th.jpg

Ajax kampioenen!!!

En wat nou probleem met scoren; check dit dan:

Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/281/ajaxhoezoslechtscoren9vx.th.jpg

Ik ben echt zo blij!! Nu alleen de nederlandse competitie nog. Hierin sta ik 1e met een punt voor op PSV. Derde plaats is bezet door AZ. Laatste wedstrijd voor mij is tegen Heerenveen, en PSV moet nog tegen AZ. Kan redelijk gerust zijn dat ik de competitie dus ook win.

M'n taktiek is vrij aanvallend trouwens. Ik speel 4-2-2-2 met opkomende backs. Spitsen Charisteas en Rosenberg trappen ze er achter elkaar in. Mauro Rosales is mijn assist-machine, samen met Ryan Babel goed voor 36 assists en 19 goals. Als target man heb ik Charisteas ingesteld, en Wesley Sneijder is m'n playmaker op het middenveld, soms samen met De Jong, die ik wisselende posities geef (DC/DR/WBR/MR/MC/DM). Ik ben helemaal happy!!!

edit:

Zie dat m'n spelers minder happy zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 60428 op 04-11-2005 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tussenstand Ajax - Heerenveen:

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/6373/ajaxheerenveen6gg.th.jpg

Ladida...gaat lekker met deze taktiek

edit:

Ajax kampioen ole ole!

Ajax - Heerenveen : 7 - 0

Afbeeldingslocatie: http://img273.imageshack.us/img273/1453/ajaxheerenveenft4ha.th.jpg

Opzouten met die boertjes uit Eindhoven

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 60428 op 04-11-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Hehe, je gaat er wel helemaal in op he! Hoe zien de spelersposities er uit bij je tactiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
wildhagen schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:25:

Duurt het langer om het spel op te starten, of om een nieuwe game aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sherlock schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:36:
Hehe, je gaat er wel helemaal in op he! Hoe zien de spelersposities er uit bij je tactiek?
Afbeeldingslocatie: http://img35.imageshack.us/img35/9425/taktiek5jm.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51945

Geen slecht systeem dus aan je scores te zien :)

Ik speelde gewoon 4-4-2 met de buitenste middenvelders een pijl naar voren.
Als ik een hele wedstrijd bekijk dan hebben mijn backs weinig te doen en veel ruimte voor zich.
Zal ook eens een wedstrijdje met zo'n 4-4-2 gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ik denk dat ik een bug heb

bij mij is net het WK in duitsland begonnen en omdat ik nog een goedkope spits kee k ik bij een paar ploegen wie hun bij zich hebben als spits (misschien zo een goedkope spits te vinden)

voor mijn database heb ik aan het begin veel landen gekozen:
veel Zuid Amerikaanse en Euopeese landen waaronder ook duitsland

was net de wedstrijd Paraguay - Duitsland liep af met 3-3
ik keek wie gescoord had en ik kende de duitse spelers niet.
toen ik in het Duitse team keek waren alle spelers grijs en dooken dus ook in de zoek functie niet op, geen enkele speler kende ik.
keek ik bij Paraguay en een paar van die spelers kende ik en ze waren allemaal wit (en bestaan dus ook allemaal).
hoe kan dit? dat Duitsland alles spelers heeft die onbekend zijn en niet in de search gevonden worden? of is dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigbot schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:08:
ik denk dat ik een bug heb

bij mij is net het WK in duitsland begonnen en omdat ik nog een goedkope spits kee k ik bij een paar ploegen wie hun bij zich hebben als spits (misschien zo een goedkope spits te vinden)

voor mijn database heb ik aan het begin veel landen gekozen:
veel Zuid Amerikaanse en Euopeese landen waaronder ook duitsland

was net de wedstrijd Paraguay - Duitsland liep af met 3-3
ik keek wie gescoord had en ik kende de duitse spelers niet.
toen ik in het Duitse team keek waren alle spelers grijs en dooken dus ook in de zoek functie niet op, geen enkele speler kende ik.
keek ik bij Paraguay en een paar van die spelers kende ik en ze waren allemaal wit (en bestaan dus ook allemaal).
hoe kan dit? dat Duitsland alles spelers heeft die onbekend zijn en niet in de search gevonden worden? of is dit al bekend?
SI heeft de licenties niet van het Duitse Elftal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Klopt zijn al wel fixes voor te vinden. Die ook duitsland speelbaar maken en de verschillende competitie namen(UEFA Champions League ipv Champions Cup etc). Kijk eens rond op verschillende fansites als The dugout en sortitoutsi.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wou eigenlijk liver de spits van dit nep duitse elftal want die had erg lekkere stats.

:+ betekend natuurlijk wel dat als je duitse spelers hebt je die nooit hoeft te missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Benotti schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:38:
[...]

Duurt het langer om het spel op te starten, of om een nieuwe game aan te maken?
Opstarten. Aanmaken misschien ook, maar ik ben doorgegegaan met mijn originele spel na deze nieuwe minor-patch, dus dat kan ik niet zeggen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

oeps staat er al in :)
-------------

wat is dat toch met 1ste minuut goal tegen. al zovaak gehad :(

[ Voor 94% gewijzigd door SYQ op 04-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146127

blijkbaar vond mijn keeper het nodig om in de 69ste minuut mee te gaan bij een corner. Ik weet niet of hij nog in de zomertijd zit of dat hij het tijd vond om eindelijk op voorsprong te komen 8)7. Gelukkig nog net goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 146127 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:26:
blijkbaar vond mijn keeper het nodig om in de 69ste minuut mee te gaan bij een corner. Ik weet niet of hij nog in de zomertijd zit of dat hij het tijd vond om eindelijk op voorsprong te komen 8)7. Gelukkig nog net goed afgelopen.
Let me guess: de keeper heeft een hoge waarde bij Eccentricity? Dan is dit het effect daarvan ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146127 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:26:
haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Help? :?

Heb 4 keepers, allemaal geblesseerd (2 weken tot 5 maanden)... what the heck? :?

Nu heb ik niet een een U18-keeper meer inzetbaar :(

(sorry, moest het ff kwijt)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Bij mij was het laatst zo dat er dan ineens een "grijze" keeper bij kwam op de dag van de wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94542

Waar staan de savegames? Ik hoop niet in een mijn documenten o.i.d. map, want ik heb mijn hd geformateerd, en vergeten mijn savegame op te slaan.. Ik heb gekeken in de map van fm2006 zelf, maar kom zo gauw niet een save game tegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Helaas wel in je mijn documenten map :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94542 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:06:
Waar staan de savegames? Ik hoop niet in een mijn documenten o.i.d. map, want ik heb mijn hd geformateerd, en vergeten mijn savegame op te slaan.. Ik heb gekeken in de map van fm2006 zelf, maar kom zo gauw niet een save game tegen :(
Standaard op je C schijf in Mijn Documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja Sjakie, je bent de sjaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
lach die jongen niet uit!

hahahahahahahaha

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ach, wanneer de volgende patch komt zou hij waarschijnlijk toch een nieuwe game hebben willen starten, dus hopelijk voor hem maakt het niet veel uit ;)

(zul je dus net zien dattie al een goede careergame had :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
Daarom zet ik ze altijd in de fm map zelf =)

HOop voor je dat je nog niet te ver was :)

Succes iig met opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Nu online

Sherlock

No Shit

He Sjakie, heb je een quick format gedaan of een full format? In het eerste geval heb je nog wel kans dat de savegame terug te vinden is, maar dan moet je wel meteen de schijf uit je pc halen omdat er over heen geschreven wordt tijdens het gebruik.
Daarna als slave in een (ander?) systeem hangen en er een recovery progje op los laten.

/tech ;)

Enigzins ontopic:
GRMBLL, Heb nog steeds mijn cd niet gekregen, had juist zo gehoopt dat ik dit weekend zou kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor mensen die graag met de echte namen van de competities, bekers en nationale teams (Duitsland o.a.) werken: hier kan je een RealNames-fix downloaden: http://thedugout.net/dl_file.php?id=402

Instructies zitten erbij (vrij simpel).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

wildhagen schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:36:
Voor mensen die graag met de echte namen van de competities, bekers en nationale teams (Duitsland o.a.) werken: hier kan je een RealNames-fix downloaden: http://thedugout.net/dl_file.php?id=402

Dat is handig.

Weet iemand trouwens of er een manier is om het Nederlandse commentaar te wijzigen? Dus echt de tekst aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:36:

werkt dit alles ook tijdens een game, of moet je dan echt een nieuwe game starten?
(anders is het wel zo leuk, kan ik nog een carrièremove maken naar Duitsland ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Anoniem: 94195 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:25:
[...]

werkt dit alles ook tijdens een game, of moet je dan echt een nieuwe game starten?
(anders is het wel zo leuk, kan ik nog een carrièremove maken naar Duitsland ofzo)
Ik heb het net geprobeert.. en het werkt ook tijdens een game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, werkt ook met bestaande savegames :)

Maak voor de zekerheid anders ff een backup van je .fm-file :)

Heb wel een klein foutje ontdekt: de Cup heet nog steeds Amstel Cup, terwijl het tegenwoordig de Gatorade Cup heet. Je kan dit overigens zelf aanpassen in de .LNC-file (de grootste).

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2005 13:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134660

Zo, gister maar ff gehaald. Na een jaar FM2005 (waarin ik met Arsenal tot 2014 ben doorgegaan :P) ben ik over. Eerste spel maar de makkelijke weg genomen en met Barcelona begonnen. Ligt het trouwens aan mij, of klopt de data van de Nederlandse competitie nog niet helemaal? Kuijt finishing van 14? Den Ouden van 19? Das toch wel apart. Verder merk een nette snelheidswinst :> . Nou, maar eens even checken of de oude tactieken nog werken :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Nadat de Spaanse registratie bug kortgeleden gefixed is, ben ik nu begonnen met Barcelona. Het is pre-season en Valdes heeft zijn poot gebroken en is vijf maanden out. Als vervanger heb ik Morgan de Sanctis op het oog en na aangegeven te hebben in de media dat ik hem graag zou willen hebben, gaf Udinese aan hem niet te willen verkopen, maar De Sanctis zelf zag een overstap wel zitten en hoopte dat de zaak zo snel mogelijk zou worden afgehandeld en hij had zodoende zijn zaakwaarnemer daarover geinformeerd.
Nu krijg ik opeens bericht van zijn zaakwaarnemer dat hij De Sanctis aanbiedt aan mij. :D Eerst moet ik er echter wel uitkomen met Udinese :P

Screen:

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6512/sanctis2gi.th.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 05-11-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09
Even een update over mijn game (ben nog in 2005/2006, 19 wedstrijden gespeeld)
Man Utd staat heel stevig op de eerste plaats en hebben de laatste 11 wedstrijden gewonnen. Wayne Rooney speelt nog steeds de sterren van de hemel en ook Ruud scoort er vrolijk op los.
Feyenoord begint na een moeizame start langzaam wat beter te draaien. De meeste wedstrijden zijn nog steeds erg spannend, maar Feyenoord wint ze nu tenminste.
RBC blijft verrassen :D In de kwartfinale van de beker uitgeschakeld tegen PSV. 3 -2 verlies in blessuretijd :'( In de competitie staan ze nu 8ste _O_ Al mn beste spelers willen nu wel hogerop, dus ik vrees dat ik er een hoop ga kwijtraken en een moeilijk volgens seizoen ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Topicstarter
Bug gevonden:

Seizoen 2005/6 is net afgelopen en de nacompetitie moet nog beginnen. Ik ben geen kampioen geworden en dus speel ik, dankzij een periodetitel, nacompetitie. Toch krijg ik een bericht binnen dat 9 spelers wegmogen omdat we de Eredivisie niet hebben gehaald :? Ik kan toch nog promoveren via de nacompetitie?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Argh, zit dit bug er nog steeds in?? Zat ook al in 05 IIRC.

Daar zat nog een andere irritante bug in, namelijk als de 16e/17e club, die dus nacompetitie speelt, de nacompetitie wint, en dus in de HCE blijft, dan kreeg je de melding dat die club gepromoverd was... wat dus niet zo was!

Geen ernstige bug verder, maar ik snap niet dat ze het niet opgelost hebben... zo moeilijk lijkt het toch niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Nederlandse competitie heeft kennelijk geen al te hoge prioriteit :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:+

1. Unpack file to you "data\db\lnc\all" where you have installed FM 2006
(Usually its C:\Programmer\Sports Interactive\Football Manager\data\db\lnc\all"
Do you have the game installled other place, then you just have to installed it
, in that folder.

allright.

2. Remember to Delete the fake.lnc file or the real_name. if you all ready have
install v1. and you MUST delete every file in the folder if it isnt anyone you have created
by your self, there can be conflict with the Chinese league wont appear correct and same with
the south african league if these not are deleted. Or else just deleted the fake.lnc in the same folder as this file
is unpack to.

aghum :? Gewoon de fake.Inc toch verwijderen (nadat hij eerst is overschreden door de nieuwe) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, fake.lnc moet weg. En als je versie 1 van deze RealNames had moet je ook al die files verwijderen.

En de auteur moet idd nog eens beter opletten bij de les Engels ;)

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2005 19:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.