Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Dit jaar heeft ie niet gespeeld, vorig jaar paar wedstrijden. Zit hij nu nog wel eens bij de selectie?Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:32:
King Nothing: weet jij zo of de middenvelder Daniel Manning 'in het echt' al eens in Emmen 1 heeft gespeeld? Ik heb die overgeheveld uit de jeugd omdat ik al zeker weet dat Mourad niet blijft, hij heeft nu 1 invalbeurt en 3 basisplaatsen gehad en een avg rating van 8.33! Scoorde tijdens z'n debuut!
Club zit er wel in bij mij maar alle spelers zijn fictief zeg maar. Zal wel aan de comps liggen of ze 'echt' zijn of niet?King Nothing schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:12:
Ik ga maar weer opnieuw beginnen
Er zit een cluppie in genaamd Harchester Utd en daar zitten een zut supertalenten die je voor 0 euro kan halen. Nu kan je dat team uitzetten als je een nieuw spel start, maar dat moet je ze aanvinken. Ik zag de vinkjes staan (die er dus standaard staan) en als je de vinkjes weghaald heb je Harchester er wel inzitten![]()
*knip*
[ Voor 39% gewijzigd door Vos op 26-10-2005 23:42 ]
Joa, Jong Emmen.Vos schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:41:
[...]
Dit jaar heeft ie niet gespeeld, vorig jaar paar wedstrijden. Zit hij nu nog wel eens bij de selectie?
Het zijn medewerkers van SI Games dacht ik, iig geen echte spelers en dat is niet afhankelijk van de databasegrootte.Club zit er wel in bij mij maar alle spelers zijn fictief zeg maar. Zal wel aan de comps liggen of ze 'echt' zijn of niet?
Beste vrind wette dat
Beste vrind wette dat
Ik had ze wel aangevinkt ja. Zo stond het standaard en heb dus niks veranderd. Wel jammer. Zijn het echt goeie talenten?King Nothing schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:52:
Dan staat'ie bij jou uit, dus de vinkjes heb je laten staan. Ik dacht dat de vinkjes uit moesten om de club "uit" te schakelen, maar het is dus andersom.
Verwijderd
Na FC Twente, Heracles en ADO Den Haag was RBC net 1 eredivisieclub teveel om uit de beker te schoffelen. Maar toch, Emmen in de halve finale van de Amstel Cup...daar mag je best van genieten.
Competitie sta ik inmiddels derde trouwens
ps. iemand noemde Marc Vaughan als 'iemand' van SIGames...nou is Marc niet zomaar iemand hoor...hij is vanaf het begin de Lead Tech guy achter CM/FM. Hij heeft onder andere het database systeem bedacht en de transfer logica wat CM zo'n succes heeft gemaakt. En het is ook nog een hele toegankelijke en aardige gozer
Ze zien er iig behoorlijk goed uit...Vos schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:08:
[...]
Ik had ze wel aangevinkt ja. Zo stond het standaard en heb dus niks veranderd. Wel jammer. Zijn het echt goeie talenten?
Voorbeeldje: Een striker van 24 die voor bijna de hele middenrij 18 heeft

Afijn, bij een volgende start van een spel maar eens kijken of het wat is.
Het zijn acteurs uit een tv serie "dream team" ofzoKing Nothing schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:46:
[...]
Het zijn medewerkers van SI Games dacht ik, iig geen echte spelers en dat is niet afhankelijk van de databasegrootte.
Neway:
IK BEN FOKKING KAMPIOEN GEWORDEN MET VOLENDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan het zelf nog nauwelijks bevatten.. het was een zeer spannend seizoen, 6 of 7 teams die vochten om het kampioenschap. Het was dus steeds stuivertje wisselen, zoals je hier kunt zien:

Ik scoorde er lustig op los, maar mijn verdediging liet ook de een na de ander door. Veel wedstrijden gehad waarin 3/4 goals niet genoeg waren voor de overwinning en veel wedstrijden gehad die we absoluut hadden moeten winnen, maar waar dat toch niet gebeurt is
Een na laatste wedstrijd was uit tegen Veendam. Wij domineerden, maar zij maakten gelijk in de 94e minuut. Ik was gewoon echt ff kapot en teneergeslagen. Het gevolg was namelijk dat we, met nog één wedstrijd te gaan, niet eerste stonden met één punt voorsprong (en het derhalve volledig in eigen hand hadden), maar dat we derde stonden met één punt achterstand op de nummers één en twee (Excelsior en Zwolle). Ik moest dus eigenlijk wel mijn laatste wedstrijd winnen, thuis tegen VVV, en dan hopen dat noch Zwolle, noch Excelsior zou winnen; ik had er een hard hoofd in.
De wedstrijd werd uiteindelijk makkelijk gewonnen met 4-0 en tot mijn grote verbazing en ontieglijke vreugd had Excelsior verloren en Zwolle gelijk gespeeld; IK BEN KAMPIOEN!!!
Met Volendam nota fokking bene. Doelstelling van de board was een safe midtable position, ik zelf had mijn doelstelling na zes wedstrijden bereikt; nacompetitie dmv het winnen van een periodetitel
Eindstand:

Absolute held van Volendam is Jack Tuyp die 5x scoorde in 4 cupwedstrijden en maar liefst 49x (!) in 38 competitiewedstrijden
[ Voor 7% gewijzigd door Benotti op 27-10-2005 00:28 ]
Verwijderd
Maduro wil altijd nemen , maar mist altijd

Verwijderd
geen problemen tot nu toe .. in taakbeheer geeft ie 186 mb aan bij mijSYQ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:17:
iemand ook last van geheugen problemen met dit spel? niet ik, maar het spel blijft foutmeldingen geven bij een kameraad. als je taakbeheer ernaast houd zie je gewoon dat fm steeds meer geheugen gebruikt (rond 400mb kapt ie ermee). laatste patch heeft ook niet geholpen
Als je in het Tactics-scherm zit kan je bij het View-dropdown menu een aantal lijstjes aangeven wie dingen moet doen (captains, penalties, corners etc etc).Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 03:34:
Weet iemand hoe je kan instellen wie strafschoppen moet nemen?
Virussen? Scan ze hier!
Gefeliciteerd. Nu ff wat betere verdedigers scoren en hopen dat je volgend seizoen niet degradeerd.Benotti schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:25:
IK BEN FOKKING KAMPIOEN GEWORDEN MET VOLENDAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met mijn Darmstadt game zit ik nu 4 wedstrijden in het 2e seizoen en gaat het wat wisselvallig.
1e wedstrijd 2-0 verloren, daarna 2 makkelijke overwinningen en daarna 5-1 verlies tegen het team wat onderaan stond

Maar ja, die Duitse competitie is redelijk close. Dus alles is mogelijk.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
gaat het net zo lekker met Kameroen, ben ik vergeten de incs te verwijderen, en ik heb die Harchester juist aangevinkd. Dan ga ik maar opnieuw, maar ik denk niet weer met Kameroen. De Teamgenerator zei dat ik Volendam moest doen, dus doe ik dat maar.
Edit: Ik kies toch maar voor Emmen, omdat die club het dichts bij mijn huis staat
Edit 2:Als werkloos begonnen, ben ik bij Volendam en VVV gaan solliciteren, Volendam zag wel wat in mij zitten
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 12:55 ]
* Sherlock heeft fm06 nog steeds niet gekocht, wordt volgende week waarschijnlijk. Ik ben ook nog met fm05 bezig, moet nog een paar maanden en dan heb ik hopelijk mijn 5de CL op rij gewonnen.. Dan is het wel mooi geweest, dan neem ik ontslag en ga ik eens een lange vakantie nemen. Daarna eens kijken of Ajax een beetje blijft presteren als ik weg ben (als ze een andere manager aanstellen natuurlijk)
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Ik zoek eigenlijk ook nog een keeper, maar vooral een opvolger van Tuyp (ik krijg Anastasiou gratis) Geweldige technical stats, alleen zijn natural fitness en stamina laten hem in de steek.Phydomir schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:06:
[...]
Gefeliciteerd. Nu ff wat betere verdedigers scoren en hopen dat je volgend seizoen niet degradeerd.
Daarnaast krijg ik ook nog Freddy Guarin
EDIT: RKC en Vitesse zijn na de nacompetitie gedegradeerd en VVV en Go Ahead zijn gepromoveerd. Moet het makkelijk maken om niet gelijk weer te degraderen
[ Voor 13% gewijzigd door Benotti op 27-10-2005 11:56 ]
Verwijderd
De MP-game met Petero (Fiorentina) en ik (Palermo):
Daar zijn we mee gekapt, dankzij mijn gepruts. Een ding heb ik er uit geleerd, ga in het begin niet lopen kloten met de elftalstatussen en stel ook niet al te veel in bij tacktiek, in het begin gewoon simpel houden en dan gaandeweg wat aanpassen. Wat deed ik, huppa elftalstatussen flink veranderen (met het oog op contractverlenging) en omdat ik toch zoveel kwaliteitsspelers had, lekker lopen kloten met tacktiek (dat zouden ze toch wel uitvoeren). Heb er van geleerd zal ik maar zeggen
Vanaf het begin af aan mot met de spelers, door de tacktiek presteerde het elftal de eerste wedstrijden niet en dan begin je onderaan, daalt het vertrouwen, dalen de prestaties en blijf je onderaan. Gevolg, spelers willen weg, jij als dictator doet alles wat in je mogelijkheden ligt om ze te behouden, wat zij weer niet leuk vinden en ze krijgen nog meer een schijthekel aan je dan eerst het geval was. Toen ik het eindelijk allemaal weer op orde had en de resultaten kwamen, echt 5x op rij gewonnen ofzo (steeg een fiks aantal plekken) kreeg ik van het bestuur te horen dat ik zsm mijn resultaten moet verbeteren en dat het bestuur er niet aan denkt om mij te ontslaan. Het begin van het einde (wel echt vaag na zo'n vet goede reeks), en na dat bericht presteerde ik niets meer

Ik denk, dikke pik ook met jullie en ik ben zelf opgestapt. Maar met zo'n reputatie was ik kansloos
Zo heb ik en Petero in de steek gelaten (die presteerde heel goed met Fiorentina) én mezelf een slapeloze nacht bezorgt. Palermo is een van mijn favo-clubs buiten Nederland irl en dat deed pijn

Dan de SP-game met twee clubs, Vitesse (NL), RC Mechelen (B ).
Dat gaat allemaal erg voorspoedig en ik zal vanavond wat screens posten ter illustratie.
Vitesse: Net als in het echt hebben ze schulden moest ik bovendien ook flink snijden in de loonlasten. Zodoende heb ik alles wat niet bruikbaar is voor het A-elftal en wat een leeftijd heeft van 16+ verkocht/ontslagen. Kost eenmalig een paar duiten, maar op de lange termijn minder verlies. Ik heb een van mijn talentvolle spelers (yakubu) voor een jaar aan Leverkussen verhuurd met als vergoeding 1miljoen (direct uit de schulden). Om de loonlasten wat verder in de korten heb ik besloten mijn duurste man (keeper: Wapenaar) transfervrije te laten vertrekken: Galatasaray.
Ik sta niet meer in de min, voldoe inmiddels aan de eisen gestelt mbt de loonlasten, maar that's it. Ik kan mij absoluut niets permiteren, en zal eerst moeten presteren en me moeten beperken tot vrije transfers. Ben voorlopig eerst nog bezig de contracten van mijn beste spelers open te breken
Ik strijd iig mee voor de UEFA-tickets
RC Mechelen: Ook RC Mechelen gaat goed. Ik wist echt niet wat ik moest verwachten van het niveau in de Belgische derde (laatste) klasse. Het kon dus alle kanten op. Ik kon de kwaliteiten van mijn selectie ook niet bepalen op enkel de stats, wou mijn selectie dus eerst maar is even een aantal wedstrijden aan het werk zien en dan gaandeweg het seizoen maar versterken indien noodzakelijk (maar dat is het wel heur
We zullen zien hoe ik het het vervolg van het seizoen zal doen, maar het ziet er hoopvol uit. Ikzelf zou wel graag direct naar de Belgische Tweede Divisie willen promoveren (dûh), nee maar dan blijf ik daar wel ff een tijdje hangen. Dan heb je alleen iets meer uitstraling dan wanneer je helemaal onderin speelt, met het oog op transfers. Wordt vervolgd... (vanavond screens).
Dan zou ik bij eerst genoemde clubs eens gaan shoppen. Vaak wel wat spelers die graag in eredivisie willen blijven ballen!Benotti schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:37:
[...]
EDIT: RKC en Vitesse zijn na de nacompetitie gedegradeerd en VVV en Go Ahead zijn gepromoveerd. Moet het makkelijk maken om niet gelijk weer te degraderen
Huren is ook een mooie optie voor een club met neit veel geld, maar wel veel ambitie
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd
In de tweede doen ze ook aan periodetitels (drie stuks). Heb er nu een op zak voor de nacompetitie .. moet nog vier wedstrijden. Vanavond hoop ik kampioen te zijnVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:24:
Ah in de Belgische 3e Divisie doen ze ook aan 'periodetitels', heb de eerste periode binnen --> Playoffs
Virussen? Scan ze hier!
Goede tip, ik ga meteen kijken!456 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:08:
[...]
Dan zou ik bij eerst genoemde clubs eens gaan shoppen. Vaak wel wat spelers die graag in eredivisie willen blijven ballen!
Beste vrind wette dat
Virussen? Scan ze hier!
Nieuwe game wordt nu opgestart, nu is Harchester uitgeschakeld. Ik probeer te draaien met 22 competities in 8 landen (Engeland, Nederland, Belgie, Zweden en Schotland volledig, Duitsland, Italie en Spanje alleen de hoogste divisies), kijken of daar nog een leuke carriere uit te halen is
Beste vrind wette dat
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Je moet een competitie echt selecteren om er te kunnen managen. Als je alleen Nederland selecteert kan je alleen in Nederland managen (bondscoach uitgezonderd, dat kan wel).Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:39:
Wat is het voordeel als je meerde competities aanvinkt? Als je alleen nederland kiest kan je toch ook ontslag nemen en later in italie bijvoorbeeld een baan nemen??? Of moet je competities aanvinken om daar na een tijdje aan de slag te kunnen?
En je moet de league op minimaal Normal of Extra Detail laten draaien. Als je hem als Basic Detail aamerkt kan je d'r ook niet managen, alleen de uitslagen worden dan bijgehouden.
Virussen? Scan ze hier!
Extreem buggy valt hartstikke mee. Ik zou zel wel gewoon selecteren en wanneer de fix uitkomt kun je ook in die landen managen.wildhagen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:12:
King Nothing: Spanje kan je misschien beter weglaten, die competitie is momenteel extreem buggy (net als die van Portugal en Mexico). SI is bezig met een patch daarvoor
Verwijderd
Ik had alleen dat het lang duurde als ik op doorgaan drukte terwijl me computer het makkelijk aan zou moeten kunnen. Of is dat die bug van spanje en portugal?
Mwah... spelers die spontaan van elftal wisselen, spelers die hun registratie opeens kwijt zijn (en dus niet inzetbaar zijn), EU-spelers die opeens als Foreigner worden beschouwd (en dus gelimiteerd inzetbaar zijn)... vind ik toch echt zeer ernstige bugs hoor..
Word de fix savegame compatible of moet je je game opnieuw starten? Ik heb Spanje ook geselecteerd, omdat ik toen nog niets wist van deze bug...Ik zou zel wel gewoon selecteren en wanneer de fix uitkomt kun je ook in die landen managen.
Virussen? Scan ze hier!
Er is een verschil tussen zeer ernstige bugs, en extreem buggy. De competities an sich werken prima, het wordt pas vervelend wanneer je zelf wilt gaan managenwildhagen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:28:
[...]
Mwah... spelers die spontaan van elftal wisselen, spelers die hun registratie opeens kwijt zijn (en dus niet inzetbaar zijn), EU-spelers die opeens als Foreigner worden beschouwd (en dus gelimiteerd inzetbaar zijn)... vind ik toch echt zeer ernstige bugs hoor..
Hoogstwaarschijnlijk (net zoals alle patches) savegame compatibleWord de fix savegame compatible of moet je je game opnieuw starten? Ik heb Spanje ook geselecteerd, omdat ik toen nog niets wist van deze bug...
Mhoa, ik heb alleen de Primera Divison geselecteerd, tegen de tijd dat een club daar mij vraagt om manager te worden ben ik wel een tiental seizoenen onderweg en is het denk ik al ergens eind decemberwildhagen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:12:
King Nothing: Spanje kan je misschien beter weglaten, die competitie is momenteel extreem buggy (net als die van Portugal en Mexico). SI is bezig met een patch daarvoor
Maar bedankt voor de waarschuwing iig, ik zal er niet gaan solliciteren
Beste vrind wette dat
Verwijderd
dankjewildhagen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 06:45:
[...]
Als je in het Tactics-scherm zit kan je bij het View-dropdown menu een aantal lijstjes aangeven wie dingen moet doen (captains, penalties, corners etc etc).
Verwijderd
Meteen maar even ajax gekozen en proberen om links en rechts nieuwe vleugels te halen ( aanvallend)
Ik ga ook proberen om pasanen voor de verdediging te halen en natuurlijk vanden borre
Doel van de board was een respectable league positie, de supporters verwachtten een safe midtable.
In de beker was men allang uitgeschakeld.
Financien waren zwak, geen budget voor transfers, maar ruim voldoende budget voor lonen (budget was 80.000, in gebruik 51.000).
De selectie was al vrij breed. Heb wel één speler (Willemsen) van AZ overgenomen, verder geen nieuwe transfers gedaan. Wel een paar spelers uit de reserves (en één uit de U19's) gepromoveerd naar het eerste elftal. Enige waar ik nog naar wil zoeken is een goede DM, want de eerste keuze daar is nogal snel vermoeid, en de backup is momenteel eigenlijk nog nét iets te licht.
In België hebben ze trouwens wel een irritante regel: er moeten twee spelers in je match-squad zitten die jonger zijn dan 21 jaar....
In de competitie liep het best lekker, hoewel het aantal gelijke spelen wel iets lager had gemogen. Uiteindelijk toch nog een mooie 4e plek gehaald, dus helaas geen kampioen geworden. Wel mag ik meedoen aan de nacompetitie. Daar kwam ik samen met Oostende, SW Harelbeke, en Beveren. Ik won. Promotie!
Dit is het resultaat van de nacompetitie:
Gewone competitie:
Selectie:
Beste speler:
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Een duitse keeper met meer 80 interlands op zijn?
Oliver ........ fout ...............in FM heet hij Jens Mustermann
Lees net op het SI-forum dat het vanwege juridische redenen is. Schijnt met 2005 ook al geweest te zijn. Zal het moeten negeren of zelf moeten gaan editen.
Stond alleen wel raar te kijken toen hij tot Europees keeper van het jaar werd uitgeroepen.
Verwijderd
Dude, jij bent al 3 seizoenen onderweg? Werkeloos ofzo?wildhagen schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:14:
Ok, het seizoen 2007/2008 van RAEC Mons zit er op. Ik nam ze over toen ze reeds 15 (van de 34) wedstrijden gespeeld hadden. Ze hadden toen reeds een periodetitel op zak, en stonden 6e in de competitie, maar het verschil met de nr 1 was slechts 3 punten.
Ik zit 3 wedstrijden voor het einde van 2005/2006.....

Niet werkeloos (gelukkig), wel heel erg verslaafdVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:21:
[...]
Dude, jij bent al 3 seizoenen onderweg? Werkeloos ofzo?
Ik zit 3 wedstrijden voor het einde van 2005/2006.....
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Verkocht
-vonk
-boukhari
-escude
Gekocht
-Vanden Borre
- vleugelspits?
Ik verloor mijn 1e wedstrijd met 2-3 van arsenal maar pakte daarna met 6-0 uit tegen de graafschap.
Toen kwam de cruijf schaal tegen psv.
In de 20ste minuut een onterechte strafschop voor psv ( zou is niet zo zijn
PSV met 1-4 geklopt:D
Goed voorteken voor de voorronde tegen everton
Neem aan dat je die vleugelspits voro backup nodig hebt. In al mijn Ajax games speelde Mitea en Rosales de sterren van de hemel.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:41:
Ik ben dus opnieuw bij Ajax begonnen.
Verkocht
-vonk
-boukhari
-escude
Gekocht
-Vanden Borre
- vleugelspits?
Ik verloor mijn 1e wedstrijd met 2-3 van arsenal maar pakte daarna met 6-0 uit tegen de graafschap.
In de 20ste minuut een onterechte strafschop voor psv ( zou is niet zo zijn)! Maar eind 2e helft vanden borre, charisteas en mitea erin. Vande borre onderschept in de 90ste minuut de bal en geeft een lange paas op charisteas die de keeper omspeelt en vrij in kan tikken
In de verlenging scoorde uiteindelijk rosales, sneijder en mitea! :D:D:D
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Zoek een goede vervanger die beter of net zo goed is maar er meteen staat en met een goede voorzet. Ik had er wel 3 gevonden die rond de 5 miljoen kosten maar ik heb nog geen scouting resultaat

Als het al gevraagd is dan mijn excuses
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
1e wedstrijd gespeeld met Emmen, 4-1 tegen Paderborn gewonnen
SP is ook wat geupdate
[ Voor 3% gewijzigd door King Nothing op 27-10-2005 22:19 ]
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Kijk eens 5(!) posts boven de jouweTr!gger schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:57:
Waarom zit trouwens het duitse nationale elftal niet in het spel? Dat zijn bij mij (in fm 2005 ook) allemaal grijze spelers en Oliver Kahn heet Jens Musterman ofzo die al zowat 15 jaar bij FC Bayern speelt. Is dit een bug of zit duitsland gewoon niet in het spel?
Als het al gevraagd is dan mijn excuses
[edit]
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Seizoen voorbij, geen promotie
Op zich mag je best tevreden zijn met halve finale Amstel Cup, 4de plaats en play-offs...maar toch. Na drie wedstrijden in de nacompetitie stond ik troosteloos laatste. Daarna volgde een 5-1 overwinning op VVV (uit) en een 8(!!)-1 overwinning op Den Bosch thuis. ADO speelde gelijk, dus thuis van Ado winnen en we promoveren alsnog. En ik zat op ZEVEN minuten van de eredivisie. Manning maakte 1-0 en dat hielden we vol tot de 83ste minuut...penalty voor ADO
MEUK ZOOI!
En beter wordt het niet...de beste spelers raak ik kwijt, er is geen geld voor versterkingen en de spelers die ik kan betalen (die dus 80k of minder waard zijn) willen nog niet komen omdat ik ze maximaal 1.800 salaris kan bieden
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 23:41 ]
Keeper gehuurd van PSV, Blaauw verkocht (wil salarisbudget omlaag brengen zsm), verder wil ik eigenlijk niets halen. Oosting staat nog op de nominatie om te vertrekken, Schoenmakers en/of Wolters gaat ook nog weg. Als die 2 of 3 weg zijn zit ik onder het salarisbudget en kan ik gaan bouwen aan een team dat in het komende seizoen maar mee moet gaan doen in de top 5. D'r gaan dan ook 2 scouts en ik denk 2 of 3 coaches weg, Arts laat ik ook maar gaan, kan vast wel een goedkopere en betere assistent vinden.
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Ik ben nu Valeev, Mourad, Schoenmakers, Karreman, Tevreden, Oosting en Reijs kwijt. 2-3 coaches weg kan niet, ik heb maar 3 coachesKing Nothing schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:59:
Hmmm, realistisch spelNog steeds oefenwedstrijden en ik heb een probleem met kansen benutten, net zoals Emmen in het echt
![]()
Keeper gehuurd van PSV, Blaauw verkocht (wil salarisbudget omlaag brengen zsm), verder wil ik eigenlijk niets halen. Oosting staat nog op de nominatie om te vertrekken, Schoenmakers en/of Wolters gaat ook nog weg. Als die 2 of 3 weg zijn zit ik onder het salarisbudget en kan ik gaan bouwen aan een team dat in het komende seizoen maar mee moet gaan doen in de top 5. D'r gaan dan ook 2 scouts en ik denk 2 of 3 coaches weg, Arts laat ik ook maar gaan, kan vast wel een goedkopere en betere assistent vinden.
Verwijderd
Ken je die bestanden ook nog verwijderen als je al een game aan het spelen bent?Benotti schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:45:
Gewoon alle bestanden uit Football Manager 2006\data\db\lnc\all verwijderen en al je problemen zijn opgelost

(heb namelijk ambitie om duits bondscoach te worden
Dan nog ff een vraag, zal hierna ff wat screens posten, maar ik kan de optie om een transfervrij aangetrokken speler te annuleren helemaal niet meer vinden
Als je hem niet wilt, had je je dat eerder moeten bedenken
[ Voor 52% gewijzigd door Benotti op 28-10-2005 00:55 ]
Verwijderd

stand winterstop: 6 punten achter op p6, en 9 punten achter op p5. Ik ga voor intertoto-beker
RC MECHELEN

stand januari: die wedstrijd meer (en punt meer) klopt nog niet, die wedstrijd moet ik nu spelen.
(sta dus gelijk met de nr 2, waar ik vorige week 2-2 gelijk speelde, na 0-2 te hebben voor gestaan

Mijn knettergoede spits

Volgens mij zijn de screens wat klein, maargoed alsof der iemand naar kijkt

Ik ben momenteel druk bezig (dec/jan) met het contracteren van transfervrije talenten/spelers. Morgen zal ik daar vorderingen in maken, maar ik heb wel een aantal leuke gevonden iig
Verwijderd
Ah fuck it, dat was in eerdere versies nietBenotti schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:53:
Eenmaal een contract getekend zul je je er aan moeten houden. Of hij nu gratis is, of niet.
Als je hem niet wilt, had je je dat eerder moeten bedenkenAls je hem eenmaal hebt, kun je hem een mutual agreement aanbieding, maar met een beetje pech wil hij toch harde pegels zien

edit: wel realistisch btw
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2005 01:04 ]
DaaromVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:04:
[...]
Ah fuck it, dat was in eerdere versies niet
edit: wel realistisch btw
Verwijderd
Maargoed dat ik het ff gevraagd hebBenotti schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:09:
[...]
DaaromMocht tijd worden
En je moet het idd maar net weten, als je eenmaal ergens aan gewend bent..
Verwijderd
Ik ben nog op zoek naar een veelscorende spits. Delgado laat het een beetje afweten tegen de grotere clubs. In de winterstop is Charisteas verkast naar Barcelona voor 14,5 miljoen (gaat het deze winterstop ook maar zo). Verder trabelsi naar HSV voor 7,25 miljoen. Ik had dus aardig wat geld te besteden. D 'allessandro gehaald (was transfer listed, omdat hij weg wou bij werder, was ongelukkig), Recoba van Inter gehaald (kwam hem toevallig tegen toen ik een beetje bij player search aan het kijken was. En een beetje (te) gehaast delgado gekocht, omdat Iaquinta en Bojinov te duur waren.
Voor het tweede seizoen ga ik ook weer even een nieuwe taktiek maken, want het leek erop dat mijn vorige taktiek het ineens begaf. 4-1 verlies AZ thuis, terwijl ik bij feyenoord nog won met 4 - 0.
Europees werd trouwens de halve finale van de UEFA cup gehaald. Na de eerste wedstrijd thuis tegen Inter, was er nog uitzicht op de finale, het werd 4 - 3 in San Siro, maar huis liep het niet zoals het moest en werd het 2 - 0 voor Inter.

Volgend seizoen weer voorronde CL en nu maar hopen dat ik daarin ook zover kan komen, maar eerst een scorende spits.....
Verwijderd
Feyenoord stelt Gullit aan als nieuwe trainer. Want hij zo aan het begin van een imposante carriere staan.
Verwijderd
Hou je je ook dan aan de mensen die er spelenKing Nothing schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:58:
\o/
1e wedstrijd gespeeld met Emmen, 4-1 tegen Paderborn gewonnenNu boeien oefenwedstrijden mij normaal gesproken voor geen meter, maar aangezien ik de echte Emmentactiek wil gaan gebruiken (3-2-3-2) moet ik wel even loeren wat ik zoal nog moet finetunen.
offtopic:
SP is ook wat geupdate
message posted by John Gotti
moet em zelf nog even halen hoorde dat het Emmer budget 745.000 was
was gestopt met spelen na CM4
Verwijderd
Ook ik ben weer bezeten van Football Manager. Zoals gebruikelijk kies ik ervoor om eerst een paar seizoenen met Ajax het spel te verkennen. Vooral de team-talk en PR mogelijkheden zijn een goede verbetering. Ook lijkt de engine duidelijker met tactische wijzigingen om te gaan.
Maar goed....Ajax dus. Na een lastige qualificatie tegen Trabsonspor (0-0 uit, 3-2 thuis na 0-2 achter te hebben gestaan) zit ik nu in een CL poule met Real Madrid, Werder Bremen en Panathinaikos. Niet de meest lastige poule vind ik.
Nu overkwam mij in de thuiswedstrijd tegen Real Madrid het volgende:

Da's geen gekke tussenstand, snapte er geen reet van. Maar mij hoor je niet klagen. Na 90 minuten stond het volgende op het bordje:

Ik ben helemaal blij. Vooral omday ik hierna ook nog eens met 0-1 uit won van Panathinaikos en 1-1 uit speelde tegen Werder Bremen. Werelds!
Selectie bestaat uit:
GK - Maarten Stekelenburg
DR - Hatem Trabelsi
DC - Nigel de Jong
DC - Zdenek Grygera
DL - Olaf Lindenberg
MC->L Maxwell
MC->R Thomasz Galasek
MC->C Wesley Sneijder
FC->L Ryan Babel
FC->R Mauro Rosales
FC->C Angelos Charisteas
Speel verder een heel behouden taktiek met opkomende backs en naar buiten uitgaande spitsen die soms van plekkie wisselen.
Hou jullie op de hoogte.
Ik speel nu medium database met 12 competities uit 7 of 8 landen, en alle spelers uit Brazil en Argentina ingeladen. Het gaat redelijk rap. Maar ik zit me af te vragen of ik ook met een large DB nog lekker snel kan gaan?
Ik heb een P4 3.4 Northwood
2*512MB geheugen (@ dual channel)
De rest is niet echt relevant neem ik aan
Spielerei...
Ik speel zelf met een Huge Database en (uit m'n hoofd, zit nu op m'n werk, geen FM
Ik heb een Athlon XP2600+ met 1GB RAM (@ Dual Channel (2x256, 1x512)).
Dit gaat met een goede snelheid, vind ik zelf.
Dezelfde game speel ik ook op m'n laptop, een Pentium M 1.7GHz met 1GB RAM (2x512).
Ook daarop gaat het met een voor mij acceptabele snelheid.
Het gaat sowieso sneller dan FM05 met minder competities/landen.
Verder gaat het niet echt "lekker" bij Feyenoord.
Ik krijg veelal doelpunten in de tweede helft van de tweede helft (ja, dat staat er echt
Zo heb ik tegen Utrecht gelijk-gespeeld met 1-1, door @ 94:02 een doelpunt van Nelisse tegen te krijgen... En dat terwijl er 4 minuten bij zouden moeten.
Ik moet dus nog m'n verdediging een beetje zien aan te passen, zodat ze wat "stabieler" zijn.
Mijn tactiek is mijn "befaamde" (voornamelijk bij mijzelf) 3-1-3-2-1.
Ik scoor redelijk, alleen is de verdediging soms een beetje "laks", lijkt het wel.
Ik denk dan ook dat dit een "test-game" wordt, zodat ik alles een beetje kan uitproberen en dan later opnieuw begin met twee teams (Feyenoord en een lage-divisieclub in Engeland).
Als iemand nog tips heeft voor de verdediging, dan hoor ik ze graag
Hier een P4 3.06 (weet niet welke core, maar die ene die als eerste Hyperthreading had) met 512 MB RAM (2x 256 RAMBUS)el-jorge schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:15:
Hoe speelt iedereen, en dan bedoel ik met wat voor grote database en hoeveel competities ingeladen?
Ik speel nu medium database met 12 competities uit 7 of 8 landen, en alle spelers uit Brazil en Argentina ingeladen. Het gaat redelijk rap. Maar ik zit me af te vragen of ik ook met een large DB nog lekker snel kan gaan?
Ik heb een P4 3.4 Northwood
2*512MB geheugen (@ dual channel)
De rest is niet echt relevant neem ik aan
Database: Large
Nations: 9
Leagues: 24
Leagues: English (L2 en hoger), Belgie (alle), Holland (alle), Spain (alle), Germany (alle), France (alle), Schotland (bovenste twee), Italie (C1 en hoger) en Turkije (premier only). Die laatste alleen op Basic, dus telt niet echt mee.
Extra spelers geladen: geen.
Dit werkt iig prima. In juli, augustus en (vooral) januari merk je het wel even met alle transfers, maar draait ook dan nog best acceptabel. Veel beter dan FM05 iig.
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb aanstaan:
- Nederland (Premier + First)
- Italie (alleen Serie A)
- Spanje (alleen Primera Division)
- Engeland (alleen Premier League)
- Duitsland (alleen Bundesliga)
- Frankrijk (alleen hoogste comp)
Staan allemaal op Normal, met Large database. Ik hou wel van large database, lekker veel spelers die je kan zoeken!
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Ik ben kampioen geworden met Feyenoord met flink wat mazzel in mijn eerste seizoen. (2 pnt op ajax), verhaal ga ik nog posten vanavond...Ben.Hahlen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:44:
Ik neem aan dat het wel goed moet gaan bij jou met een large DB.
Ik speel zelf met een Huge Database en (uit m'n hoofd, zit nu op m'n werk, geen FM) rond de 25 competities uit 10 landen ofzo...
Ik heb een Athlon XP2600+ met 1GB RAM (@ Dual Channel (2x256, 1x512)).
Dit gaat met een goede snelheid, vind ik zelf.
Dezelfde game speel ik ook op m'n laptop, een Pentium M 1.7GHz met 1GB RAM (2x512).
Ook daarop gaat het met een voor mij acceptabele snelheid.
Het gaat sowieso sneller dan FM05 met minder competities/landen.
Ik krijg veelal doelpunten in de tweede helft van de tweede helft (ja, dat staat er echt).
Zo heb ik tegen Utrecht gelijk-gespeeld met 1-1, door @ 94:02 een doelpunt van Nelisse tegen te krijgen... En dat terwijl er 4 minuten bij zouden moeten.
Ik moet dus nog m'n verdediging een beetje zien aan te passen, zodat ze wat "stabieler" zijn.
Ik scoor redelijk, alleen is de verdediging soms een beetje "laks", lijkt het wel.
Ik denk dan ook dat dit een "test-game" wordt, zodat ik alles een beetje kan uitproberen en dan later opnieuw begin met twee teams (Feyenoord en een lage-divisieclub in Engeland).
Als iemand nog tips heeft voor de verdediging, dan hoor ik ze graag.
wat tips:
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
Verwijderd
tip voor scorende spits: neem eens een kijkje bij Spartak Moskoum4yall schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 07:51:
Mijn eerste seizoen met ajax zit erop.Na een matige seizoensstart kwam in na de winterstop toch terug naar de eerste plek, met gelijk aantal punten ten opzichte van psv. Dit ging 11 wedsrtijden zo door, omdat psv en ik alles achter elkaar wonnen. Totdat d'allessandro geblesseerd raakte samen met sneijder en de wedstrijd tegen willem II voor de deur stond. Niets aan de hand zou je denken. Wel als heitinga in de 16de minuut al rood krijgt. resultaat: 2 - 1 verlies en psv uitgelopen. Daarna is het in de competitie niet meer gaan lopen en ben ik tweede geworden achter psv met 5 punten achterstand.
Ik ben nog op zoek naar een veelscorende spits. Delgado laat het een beetje afweten tegen de grotere clubs. In de winterstop is Charisteas verkast naar Barcelona voor 14,5 miljoen (gaat het deze winterstop ook maar zo). Verder trabelsi naar HSV voor 7,25 miljoen. Ik had dus aardig wat geld te besteden. D 'allessandro gehaald (was transfer listed, omdat hij weg wou bij werder, was ongelukkig), Recoba van Inter gehaald (kwam hem toevallig tegen toen ik een beetje bij player search aan het kijken was. En een beetje (te) gehaast delgado gekocht, omdat Iaquinta en Bojinov te duur waren.
Voor het tweede seizoen ga ik ook weer even een nieuwe taktiek maken, want het leek erop dat mijn vorige taktiek het ineens begaf. 4-1 verlies AZ thuis, terwijl ik bij feyenoord nog won met 4 - 0.
Europees werd trouwens de halve finale van de UEFA cup gehaald. Na de eerste wedstrijd thuis tegen Inter, was er nog uitzicht op de finale, het werd 4 - 3 in San Siro, maar huis liep het niet zoals het moest en werd het 2 - 0 voor Inter.![]()
Volgend seizoen weer voorronde CL en nu maar hopen dat ik daarin ook zover kan komen, maar eerst een scorende spits.....
Verwijderd
Mijn team nu is:
Bozlinhof Sergio van Dijk
Richard Blonk - El Khalifi - Daniel Manning *
Alfred Schreuder
Gary Snip - bas vd Brink - Wolters - Joinville
Westerop
* in deze linie heb ik nog versterking nodig...
Ik heb exact hetzelfde probleem met Feyenoord. Ik probeer ze een aanvallende 4-2-3-1 te laten spelen met opkomende AMR/AML, omdat ik (nog) geen goede spits voor naast Kuyt heb. Ik ben er wel een aan het scouten (staat hierboven ergens genoemd) maar wacht nog op het rapport.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:44:
Ik krijg veelal doelpunten in de tweede helft van de tweede helft (ja, dat staat er echt).
Als iemand nog tips heeft voor de verdediging, dan hoor ik ze graag.
Feyenoord scoort vrij gemakkelijk (momenteel wat minder, want Kuyt is net terug van een blessure), maar geeft vooral in de tweede helft veel te gemakkelijk doelpunten weg. In uitwedstrijden ben ik al wat behoudender gaan spelen en dat levert me wat meer punten op. Toch kan Feyenoord nog steeds veel te gemakkelijk een wedstrijd weggeven in de tweede helft, tegen elke maar dan ook echt elke club van wat-voor-niveau-dan-ook
Het succesverhaal van RBC is ten einde. Na 7 wedstrijden stonden ze nog tweede
[ Voor 6% gewijzigd door Sleepie op 28-10-2005 13:47 . Reden: Foutje in de tactic verbeterd. ]
Ik speel daar een erg aanvallende 4-3-1-2, met ver opkomende middenvelders en Rooney heeft een vrije rol naast van Nistelrooy, wat hem prima bevalt zo te zien. Ook Paul Scholes speelt regelmatig de sterren van de hemel als AMC of MC.
Nog even een vraagje. Ik ben dus aan het rondkijken voor een spits bij Feyenoord en nu probeerde ik eens te kijken of ik leuke spelers kon vinden die 'listed for loan' waren.
Uiteindelijk een paar gevonden, maar ik kan ze niet lenen
[ Voor 42% gewijzigd door Sleepie op 28-10-2005 13:46 ]
bij mij schiet Rosenberg er regelmaig een bal in de goal.
heb nog een speler gescout Marcus Berg die het ook niet slecht doet samen met Rosenberg
Idd ja. Zo heb ik tegen Willem II een 2-0 voorsprong in de tweede handen uit handen gegeven, weer een gelijkspel dus...Sleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:30:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem met Feyenoord. Ik probeer ze een aanvallende 4-3-2-1 te laten spelen met opkomende AMR/AML, omdat ik (nog) geen goede spits voor naast Kuyt heb. Ik ben er wel een aan het scouten (staat hierboven ergens genoemd) maar wacht nog op het rapport.
Feyenoord scoort vrij gemakkelijk (momenteel wat minder, want Kuyt is net terug van een blessure), maar geeft vooral in de tweede helft veel te gemakkelijk doelpunten weg. In uitwedstrijden ben ik al wat behoudender gaan spelen en dat levert me wat meer punten op. Toch kan Feyenoord nog steeds veel te gemakkelijk een wedstrijd weggeven in de tweede helft, tegen elke maar dan ook echt elke club van wat-voor-niveau-dan-ook

Je zou, logischerwijs, denken dat dit komt omdat m'n verdedigers moe worden. Dit zou een goede theorie zijn, ware het niet dat mijn verdedigers qua moeheid bijna niet onder de 90 uitkomen en zelden onder de 85 (tijdens de wedstrijd).
Dan nu een mooi plaatje van mijn tactiek (screenie is uit FM2005) (klikbaar):

(Spelers moet je even wegdenken)
"Aantekeningen" bij deze tactiek volgen, maar de belangrijkste aspecten, verdedigings-technisch gezien, zijn dat de DM ongeveer halverwege Defensive en Normal staat, de Sweeper staat helemaal Defensive en de andere twee verdedigers staan hetzelfde als de DM.
Closing Down staat bij de DC's halverwege Often en Normal, bij de DM op Often en bij de Sweeper halverwege Stand Off en Normal.
Mocht er interesse zijn, dan kan ik vanavond de tactiek hier posten zodat mensen er mee kunnen "spelen".
Mochten er verder nog tips zijn: Graag
Mijn opstelling :
Kuyt |
Kalou - Ono - Castelen |
Paauwe - Ghali |
de Schacht* - Gibbs - Bosschaart - Gyan** |
Lodewijks |
*de Schacht valt me tot nu toe tegen, heb een beetje spijt van de aankoop zelfs
**Ook Greene en Ostlund mogen op rechts opdraven
Alles staat tamelijk aanvallend ingevuld, met ook aanvallende impulsen van Paauwe, Ghali speelt normaal tot defensief en de hele voorhoede uiteraard aanvallend. Kalou heeft daarbij een vrije rol en een grote creative freedom.
Totaal andere aanpak dus, maar met exact hetzelfde resultaat, wel komisch om dat te lezen hier
Wat een enorme lijst met spelers <21 bij Feyenoord trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 28-10-2005 14:19 ]
edit:
Hmm, topic gaat hard! Was reactie op Sleepie's vraag over loans.
[ Voor 53% gewijzigd door Sherlock op 28-10-2005 14:23 ]
Sjips, natuurlijk, ik wist dat ik iets heel simpels over het hoofd zag. Thanks !!Sherlock schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:22:
Is de transfermarkt niet gesloten?
edit:
Hmm, topic gaat hard! Was reactie op Sleepie's vraag over loans.

Daarover stond een tip in de tutorial op sigames.comBigbot schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:32:
heb nu 2 keer achter elkaar gespeeld tegen een ploeg die een rode kaart kreeg en met 10 man verder moestraar genoeg waren beide ploegen na de rode kaart beter dan voorheen.
Als je tegenstander al vroeg in de wedstrijd een rode kaart krijgt, is het niet altijd verstandig om als een doldrieste te blijven aanvallen. De tegenstander graaft zich in, jij schiet veel op het goal zonder echt goede kansen. Gevolg, de keeper van de tegenstander pakt al die 'simpele' schoten en krijgt een enorme confidence boost. En inderdaad je zult zien dat je nog tegen een counter aanloopt ook en een doelpunt tegen krijgt.
Probeer eens iets meer verdedigend te gaan spelen op zo'n moment, laat je MC de bal vasthouden en daarmee de tegenstander uit zn tent lokken. Counteren aanvinken om op dat moment toe te slaan.
(ik heb de tekst er niet bij hier, maar daar kwam het zo'n beetje op neer volgens mij).
[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 28-10-2005 14:38 ]
Ik zou het niet meer met je eens kunnen zijn. Al dat slappe gedoe van op de verdediging spelen...Sleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:17:
Ik heb een heel andere lekker aanvallende tactiek. Feyenoord moet gewoon een leuke attractieve club worden
Komisch om te lezen, maar het blijft heel vervelend. Daarom moeten we dus gezamenlijk op zoek naar een oplossingSleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:17:
Mijn opstelling :
Kuyt Kalou - Ono - Castelen Paauwe - Ghali de Schacht* - Gibbs - Bosschaart - Gyan** Lodewijks
*de Schacht valt me tot nu toe tegen, heb een beetje spijt van de aankoop zelfs
**Ook Greene en Ostlund mogen op rechts opdraven
Alles staat tamelijk aanvallend ingevuld, met ook aanvallende impulsen van Paauwe, Ghali speelt normaal tot defensief en de hele voorhoede uiteraard aanvallend. Kalou heeft daarbij een vrije rol en een grote creative freedom.
Totaal andere aanpak dus, maar met exact hetzelfde resultaat, wel komisch om dat te lezen hier
Mijn opstelling (schaamteloos de table gekopieerd
Kuyt |
Mokoena - Kalou |
Pardo* - Ono - Castelen |
Schreuder |
Bosschaart - Greene |
Bahia |
Lodewijks |
* = Voor Pardo ben ik eigenlijk nog op zoek naar een andere linker-middenvelder, want hij houdt het niet een volledige wedstrijd uit. Magrao heb ik verkocht en Leonardo z'n stamina is ook om te huilen...
Kuyt is Target Man, Ono is de playmaker, Mokoena en Kalou hebben een vrije rol.
Behoorlijk ja, jammer dat er ook redelijk wat "net-nietjes" inzitten (zo op het eerste gezicht)Sleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:17:
Wat een enorme lijst met spelers <21 bij Feyenoord trouwens
Verwijderd
mij lijkt je probleem dat je teveel spelers voor de bal hebt bij balverlies en daardoor steeds te laat komt met druk zetten. ook ligt er erg veel ruimte aan de zijkanten (vooral achterin), waardoor de tegenstander daar makkelijk door kan breken. En voorzetten vanaf de zijkant zijn in mijn game tot nu toe erg succesvol gebleken.Ben.Hahlen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:49:
[...]
Idd ja. Zo heb ik tegen Willem II een 2-0 voorsprong in de tweede handen uit handen gegeven, weer een gelijkspel dus...
Je zou, logischerwijs, denken dat dit komt omdat m'n verdedigers moe worden. Dit zou een goede theorie zijn, ware het niet dat mijn verdedigers qua moeheid bijna niet onder de 90 uitkomen en zelden onder de 85 (tijdens de wedstrijd).
Dan nu een mooi plaatje van mijn tactiek (screenie is uit FM2005) (klikbaar):
[afbeelding]
(Spelers moet je even wegdenken)
"Aantekeningen" bij deze tactiek volgen, maar de belangrijkste aspecten, verdedigings-technisch gezien, zijn dat de DM ongeveer halverwege Defensive en Normal staat, de Sweeper staat helemaal Defensive en de andere twee verdedigers staan hetzelfde als de DM.
Closing Down staat bij de DC's halverwege Often en Normal, bij de DM op Often en bij de Sweeper halverwege Stand Off en Normal.
Mocht er interesse zijn, dan kan ik vanavond de tactiek hier posten zodat mensen er mee kunnen "spelen".
Mochten er verder nog tips zijn: Graag.
Sleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:
[...]
Daarover stond een tip in de tutorial op sigames.com
Als je tegenstander al vroeg in de wedstrijd een rode kaart krijgt, is het niet altijd verstandig om als een doldrieste te blijven aanvallen. De tegenstander graaft zich in, jij schiet veel op het goal zonder echt goede kansen. Gevolg, de keeper van de tegenstander pakt al die 'simpele' schoten en krijgt een enorme confidence boost. En inderdaad je zult zien dat je nog tegen een counter aanloopt ook en een doelpunt tegen krijgt.
Probeer eens iets meer verdedigend te gaan spelen op zo'n moment, laat je MC de bal vasthouden en daarmee de tegenstander uit zn tent lokken. Counteren aanvinken om op dat moment toe te slaan.
(ik heb de tekst er niet bij hier, maar daar kwam het zo'n beetje op neer volgens mij).
Verwijderd
2e helft ging het al beter maar alleen rosenberg en galasekhaalde hun niveau
*heb spel nog niet, dus opmerkingen als, moet je beter kijken gaan het nie worden ;)*
Wilde altijd al iets over computers weten
Dan moet je de bijgeleverde editor even gebruiken....SirDarkAngel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:59:
is het eigenlijk mogelijk om een speler te edditten, zowel met naam als foto? Lijkt me wel leuk, om mezelf ergens in een onder de 18 team te zetten.
Mitea is echt goddelijk in mijn Ajax game.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:41:
Ik ben dus opnieuw bij Ajax begonnen.
Verkocht
-vonk
-boukhari
-escude
Gekocht
-Vanden Borre
- vleugelspits?
In de 20ste minuut een onterechte strafschop voor psv ( zou is niet zo zijn)! Maar eind 2e helft vanden borre, charisteas en mitea erin. Vande borre onderschept in de 90ste minuut de bal en geeft een lange paas op charisteas die de keeper omspeelt en vrij in kan tikken
In de verlenging scoorde uiteindelijk rosales, sneijder en mitea! :D:D:D
Ik speel een standaard 442, maar met Mitea en Rosales op de vleugels en 'focus passing' op 'very wide'. Mitea speelt echt elke verdediging zoek en scoort regelmatig een 10. Rosales kan niet echt overtuigen, toch maar eens opzoek naar een vervanger. Op links heb ik ook nog Jonathon Blondel, jonge belgische AML, doet het ook niet onaardig.
In de CL ben ik (met verassend gemak) door naar de 2e ronde Ik zat in een poule met Porto, Milan en nog een onbekende hongaarse club. Twee keer winnen van Milan does the trick
Verwijderd
4-2 verloren van rkc en 4-0 van psv
Tsja ik speel in principe wel constant alles over de vleugels (die redelijk aan de lijn vast geplakt zitten). In de competitie gaat het ook heel goed, bovenaan met 5-6 punten oid voor op Feyenoord. En zelfs 1-3 bij PSV gewonnenVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:45:
Ja met 4-4-2 maar 4-3-3 is toch wel een stuk moeilijker om te winnen.
4-2 verloren van rkc en 4-0 van psv
Ik speel zo ongeveer:
Stekelenburg
Maxwell - Heitinga - De Jong - Trabelsi
Mitea - Maduro - Sneijder - Rosales
Babel - Delgado/Rosenberg
Door blessures speelt Charisteas nou al een paar wedstrijden, heeft er al 4 oid inliggen!

Ja, dames en mensjes, life 's tough als promovendus
Maar ik blijf hoopvol dat ik niet degradeer. Als ik de nacompetitie nog kan ontlopen is dat al helemaal mooi, maar de nacompetitie winnen is ook goed
EDIT: en zoals je kunt zien is mijn verdediging, net zoals vorig jaar, nog altijd zo lek als een zeef. Verschil met toen echter, is dat het niet vaak meer op te lossen is door zelf nog altijd meer te scoren
[ Voor 24% gewijzigd door Benotti op 28-10-2005 22:34 ]
Verwijderd
Nu was het dus zover, dan krijg je zo'n berichtje via het nieuws dat je moet gaan bieden
Gelukkig is mijn laatste save maar 3 uur terug

Charri kan er wel wat van in FM.. Bij mij liep ie, totdat hij naar barca ging 1 op 1 in de competitie.miekol schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:57:
[...]
Tsja ik speel in principe wel constant alles over de vleugels (die redelijk aan de lijn vast geplakt zitten). In de competitie gaat het ook heel goed, bovenaan met 5-6 punten oid voor op Feyenoord. En zelfs 1-3 bij PSV gewonnen
Ik speel zo ongeveer:
Stekelenburg
Maxwell - Heitinga - De Jong - Trabelsi
Mitea - Maduro - Sneijder - Rosales
Babel - Delgado/Rosenberg
Door blessures speelt Charisteas nou al een paar wedstrijden, heeft er al 4 oid inliggen!
Heb ik ook maar dan met transfers. Ik had een tegenvoorstel gedaan waarbij ik een DC en een MR (en 50k) zou krijgen voor mijn grootste talent (en 40% sell on clause), blijkbaar werd dat geaccepteerd door de tegenpartij waarna ik ineens zie dat ik het aanbod heb geweigerd. Zelfde met een paar andere transfers, zo ben ik dus al ruim 500k misgelopen aan transfergeld voor spelers die ik bereid was te verkopen voor een door mij gedaan tegenvoorstel.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:41:
Toevallig iemand ook een foutje bij het co-wnership gehad? Zit nu bij Fiorentina, en daar heb je dat geweldige idee dus ook. (je moet dan tegen elkaar op bieden -> wie hoogst bladiebladiebla)
Nu was het dus zover, dan krijg je zo'n berichtje via het nieuws dat je moet gaan bieden. Leuk enzo, ware het niet dat ik alleen nog maar kon bieden op spelers die ergens anders waren gestald (en niet interessant waren) en de spelers die bij MIJ in het EERSTE elftal speelde niet meer opgeboden kon worden. Ze hadden daar automatisch 0 euro opgeboden! Wtf is dat voor geintje, nu heeft Udi Jorgensen, Atalanta Montolivo en Pasqualino (naam is mij ontschoten) mij 'overboden' voor het geweldige bedrag, van jawel, 0 euro. Kutzooi, dat moet een bug zijn. Enigste verklaring die ik heb is dat ik hem op auto doorgaan heb, maar waarom moet ik dan wel voor die spelers die niet bij mij spelen bieden
.. Ik heb al wel gemerkt dat met auto doorgaan een bod soms wordt geweigerd, maar ik dat waren allemaal reserve-zaken; misschien dat mijn assisten toen een keer zijn werk deed?
Gelukkig is mijn laatste save maar 3 uur terug.
Ik kan een bod dus alleen maar direct accepteren, ieder tegenvoorstel van mij wijs ik automatisch af. En zo zitten er nog meer bugs in het spel (ik heb 6.0.1) waardoor ik niet echt veel zin heb om veel tijd in deze save te steken. Ik wacht wel op een volgende patch.
[ Voor 3% gewijzigd door PirE op 29-10-2005 00:17 ]
gaar in mijn vorige reply hierop had ik iets geschreven (dacht ik) en nu staat er alleen een quote.Sleepie schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:37:
[...]
Daarover stond een tip in de tutorial op sigames.com
maarja opnieuw dan maar.
het rare is dat ik nadat de andere ploeg een rode kaart krijg nix aan mijn strategie of opstelling verander.
En de tegenstander graaft zich ook niet in met zijn 10 man maar gaat voluit aanvallen.
zoiets van dat de rest van de wedstrijd zich op mijn helft afspeeld en ik op het middenveld altijd de bal kwijt raak.
is nu al voor de 3e keer gebeurt.
ik speel 3-4-3 en alle 3 de keren dat de tegenstander 1 rode kaart kreeg gingen zo voluit aanvallen en kom ik niet meer over het middenveld.
heb net bij de 3e keer zelfs 2 van mijn aanvallers gewisseld voor verdediging zo triest was het.
is overigens geen pure 3-4-3 meer 4-5-1 met doorschuivende spelers.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Even een vraagje tussendoor. Heb jij misschien enig idee waarom ik niet die past postitions in mijn FM kan zien. Onder geschiedenis staat gewoon geen optie bij mij. Kan je dat ergens aanzetten?Benotti schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:25:
[...]
Ik kan het zelf nog nauwelijks bevatten.. het was een zeer spannend seizoen, 6 of 7 teams die vochten om het kampioenschap. Het was dus steeds stuivertje wisselen, zoals je hier kunt zien:
[afbeelding]
En da's niet alleen voor goalkeeperrs, voor ELKE positie hebben ze minimaal tientallen spelers
Ze zijn dan ook zojuist bankroet gegaan, niet zo raar natuurlijk...
Heb het maar ff op het bugsforum gepost..
Virussen? Scan ze hier!
Overnemen en 99% van de spelers verkopen. Dan heb je genoeg geld om een sterrenteam samen te stellenwildhagen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:41:
En da's niet alleen voor goalkeeperrs, voor ELKE positie hebben ze minimaal tientallen spelersZie de sidebar rechts...
Gaat redelijk met Mons in de strijd tegen degradatie, sta nu 15e en heb zelfs Club Brugge achter me gelaten, die zijn zeer serieus in gevaar voor degradatie. Ze hebben dit seizoen al twee coaches ontslagen (!)
Virussen? Scan ze hier!
Aparte bug. Ik ben zelf bezig in de competitie waar zij ook in zaten (zijn vorig jaar gepromoveerd) maar ik heb het hier niet.wildhagen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:41:
Volgens mij heb ik een mooie bug gevonden, zie de screenshot:
[afbeelding]
En da's niet alleen voor goalkeeperrs, voor ELKE positie hebben ze minimaal tientallen spelersZie de sidebar rechts...
Ze zijn dan ook zojuist bankroet gegaan, niet zo raar natuurlijk...
Heb het maar ff op het bugsforum gepost..
Op een positie klikken in de positie column van de standPhydomir schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:28:
[...]
Even een vraagje tussendoor. Heb jij misschien enig idee waarom ik niet die past postitions in mijn FM kan zien. Onder geschiedenis staat gewoon geen optie bij mij. Kan je dat ergens aanzetten?
Dit topic is gesloten.