Ik betwijfel het of ie snel gaat dalen in prijs... Met een dergelijke prijs verkoop je niet zoveel toetsenborden dus ik neem aan dat ze zo'n ontzettend hoge prijs niet expres gedaan hebben om er veel winst uit te halen. Dan zou ik eerder een lagere prijs verwachten om meer producten te verkopen. Ik denk dat ze zich een beetje verkeken hebben op de productiekosten oid.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:29:
Ach joh, die dingen zullen wss als een raket in prijs gaan dalen in het jaar na de introductie. Maar goedkoper dan een eurotje of 500 à 600 zal ie niet snel worden; Er zit tenslotte een afwijkende ("custom") maat LCD-scherm in (of een aantal daarvan) ... en die zijn niet goedkoop. En dan is de aansturing ervan bnog buiten beschouwing gelaten.
Hmm, ik lees net op engadget ook dit: http://www.engadget.com/2...o-feature-bandw-displays/
dus... enkel monochrome displays ipv (full)color en er 1200$ voor vragen. Imho extreem absurd
dus... enkel monochrome displays ipv (full)color en er 1200$ voor vragen. Imho extreem absurd
*zwaai zwaai* dan maar een andere photoshop/FCP interface zoeken...
Deze plek is te koop.
http://community.livejournal.com/optimus_project/
Eh?Monday, December 4th, 2006
Latest News on 103
Optimus-103 will have no displays at all and the retail price will be US$ 10,000.

[ Voor 8% gewijzigd door Xeanor op 04-12-2006 17:53 ]
Een eindje verderop staat dit:
Lijkt me allemaal niet zo serieus dus. Laatste stukje klinkt wel interessant.I'm incredibly happy with all the sarcasm and critique my previous post is getting. Nothing inspires me more than tons of negative opinions.
I like people to know how something is being developed and how things are changing on the fly.
By the way, on December 12 we are going to accept only 103 pre-orders (one hundred and three pre-orders) at a price of US$1200 with a shipping date about May 2007. Later on we'll start accepting more pre-orders at sub-1000 price with a shipping date around September 2007.
Uit de commentsTranslation:
Shut the F up and chill out until we get the production numbers figured and a real price quoted. Patience is a virtue.
;-)
Edit: Ah RoD was me net voor
[ Voor 9% gewijzigd door mlowijs op 04-12-2006 18:04 ]
Hmm... Zal een aardig prijskaartje aan komen te hangen ...
For the Optimus-103 OLEDs have to be custom-made. We have to choose the manufacturer next week (there are some of them), define the specs and finance every production stage including the tooling. Tooling itself costs a minimum of US$70-100k. Production cycle takes at least three months. Every display costs about US$10. Multiply that by the number of active keys.
...Make every cut count, even if it is one frame...
Toch even dit topic een schopje geven, ik kreeg namelijk n dag of wat geleden n mailtje van onze russische vrienden. De Optimus Maximus is nu beschikbaar voor pre-order.
Het plankje is door en door getest en nu eindelijk beschikbaar voor de (welgestelde) consument.
Even wat kleine feitjes op n rij:
* De verwachte levertijd is december (voor de huidige lading).
* De prijs is 43 990.00 rub., ofwel approx. 1564.37 US$, ofwel approx. 1256.86 €
Verder hoef ik er neem ik aan niks over te vertellen, voor meer info kun je beter gewoon hier kijken
Het plankje is door en door getest en nu eindelijk beschikbaar voor de (welgestelde) consument.
Even wat kleine feitjes op n rij:
* De verwachte levertijd is december (voor de huidige lading).
* De prijs is 43 990.00 rub., ofwel approx. 1564.37 US$, ofwel approx. 1256.86 €
Verder hoef ik er neem ik aan niks over te vertellen, voor meer info kun je beter gewoon hier kijken
Voor dat geld krijg je wel een Tatu key

Seriously. Zoveel geld voor een plastic uitvoering? Waarvan de software waarschijnlijk net zo zeer niet zal voldoen als die van het minikeyboard - waarschijnlijk nog erger, omdat er meer toetsen zijn?

Seriously. Zoveel geld voor een plastic uitvoering? Waarvan de software waarschijnlijk net zo zeer niet zal voldoen als die van het minikeyboard - waarschijnlijk nog erger, omdat er meer toetsen zijn?
even het design van die dingen aan het bekijken...ziet er nutteloos uit, maar het moet wel gezegd worden dat dit het allereerste toetsenbord is met een aansluiting voor een kensingtonslot
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Price: 12,999.00 p.
approx. 462.27 US$
approx. 371.40 €
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
approx. 462.27 US$
approx. 371.40 €
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/
Dat valt nog wel mee! 
Edit:
Da's dus met alleen een schermpje in de spatiebalk. De 'volledige' versie mag €1256,86 kosten
Edit:
Da's dus met alleen een schermpje in de spatiebalk. De 'volledige' versie mag €1256,86 kosten

[ Voor 69% gewijzigd door Koppensneller op 12-12-2007 07:09 ]
Haha.... heb je je toetsenbord binnen, mag je hem nog gaan programmeren.....

En hoe ga je dat doen.... Normaal typ je op "help"
Bij onze russische vrienden is het vervangen door op de "Smillie" te drukken.....
Maar het is en blijft een heleboel geld voor een toetsenbord.....

En hoe ga je dat doen.... Normaal typ je op "help"
Bij onze russische vrienden is het vervangen door op de "Smillie" te drukken.....
Maar het is en blijft een heleboel geld voor een toetsenbord.....
Mooooooeeeee......
Verwijderd
Jasses... ze gebruiken zelfs het oude icoontje van MS Word en Excel zo te zien ^^.
Voor zo'n prijs mag je toch wel verwachten dat je niet meteen voor l*l zit met verouderde iconen
Voor zo'n prijs mag je toch wel verwachten dat je niet meteen voor l*l zit met verouderde iconen

Ik neem aan dat er in de software gewoon een instelling is voor QWERTY indeling is, en dat die icoontjes makkelijk te vervangen zijn. Snap niet echt waarom je voor lul zit met oude icoontjes trouwens...
Het leuke eraan is nu net dat je alles kan aanpassen zoals je wil
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ik zie dat toetsen ook uitgeschakeld kunnen worden, zou wel ideaal zijn als je eindelijk in games je Windows-toets uit kan schakelen
Dat kan met een Logitech G15 ook, daar hoef je dit toetsenbord niet voor aan te schaffenTsunami schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:57:
Ik zie dat toetsen ook uitgeschakeld kunnen worden, zou wel ideaal zijn als je eindelijk in games je Windows-toets uit kan schakelen