[Keyboard] Uber vet nieuw Russisch gadget

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.945 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:31

Jrz

––––––––––––

Ik zag cubase toetsenborden (gewoon die kleurtjes erop) die zijn behoorlijk prijzig...

http://news.harmony-centr...ools-Custom-Keyboard.html

http://www.logickeyboard.com/

dus 200 euro voor dit bord vind ik echt niet heel verkeerd..
Je kan er namelijk erg coole dingen mee doen

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jammer dat het russische alfabet 33 tekens heeft :P Moeten russen er dan een verlengstukje aan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@ Jrz Als het puur om kleurtjes gaat, zijn er wel meer opties. Zo maakt Unicomp nog steeds de klassieke zware IBM toetsenborden, indien gewenst met gekleurde toetsen.

Vindt die Lebedev plank er erg fraai uitzien, hoewel ik me zorgen zou maken over de duurzaamheid. Denk niet dat 'ie mijn IBM toetsenbord uit 1989 gaat evenaren, wat dat betreft :P

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 14-07-2005 23:07 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ijdod schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:03:
Als het puur om kleurtjes gaat, zijn er wel meer opties. Zo maakt Unicomp nog steeds de klassieke zware IBM toetsenborden, indien gewenst met gekleurde toetsen.

Vindt die Lebedev plank er erg fraai uitzien, hoewel ik me zorgen zou maken over de duurzaamheid. Denk niet dat 'ie mijn IBM toetsenbord uit 1989 gaat evenaren, wat dat betreft :P
Het gaat niet puur om kleurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
martieadams schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:43:
[...]

Ik kan me herinneren dat er 1of2 jaar geleden een "beamer" was gemaakt voor de palm (of andere PDA) waarmee het mogelijk was "toetsen" te laten schijnen op je buro, waarmee je kon typen. Zal link wel ff opzoeken.

Ben beniewd of er ook development schetsen komen.
Die laser-toetsenbord-projector zag ik toevallig in een telecom-foldertje. Je kon die (met bluetooth interface) krijgen bij een GSM icm een abonement.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waar ik ineens aan moet denken. Het zou helemaal super zijn als ie ook veranderd als je bijv. shift intoetst of caps lock aanzet. Dat je toetsen dan dus aannemen wat het wordt als je dat doet zodat je niet 2 boven elkaar hebt zoals nu met de ; bijv.
Zou hier ook best wat voor over hebben! Handig met photoshoppen, premiere en after effects etc!

Op school hebben we speciale toetsenbord met kleuren combo's als shortkeys. Best mooi ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
g00fy schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 00:13:
Waar ik ineens aan moet denken. Het zou helemaal super zijn als ie ook veranderd als je bijv. shift intoetst of caps lock aanzet. Dat je toetsen dan dus aannemen wat het wordt als je dat doet zodat je niet 2 boven elkaar hebt zoals nu met de ; bijv.
Zou hier ook best wat voor over hebben! Handig met photoshoppen, premiere en after effects etc!

Op school hebben we speciale toetsenbord met kleuren combo's als shortkeys. Best mooi ook :)
Ik wil je leeskunsten niet beledigen ofzo, maar dat is al vele malen hier gezegt...

Hoe vaker ik dat ding zie, hoe meer features ik bedenk. Als dat ding niet uitkomt moeten we als tweakers maar een massale group-construct opstarten om tog zoiets te maken..

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
martieadams schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:00:
[...]

Ik wil je leeskunsten niet beledigen ofzo, maar dat is al vele malen hier gezegt...

Hoe vaker ik dat ding zie, hoe meer features ik bedenk. Als dat ding niet uitkomt moeten we als tweakers maar een massale group-construct opstarten om tog zoiets te maken..
Ik zou niet weten wat je tegen houdt.
Er zitten nog geen patenten op dit toetsenbord en zolang het nog nergens verkrijgbaar is, lijkt het me ook niet illegaal om wat te hobbyen :)
Grote voordeel is natuurlijk dat je dan eerder drivers krijgt voor meer OS-en dan alleen Windows en MacOS.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TD-er schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 01:58:
[...]

Ik zou niet weten wat je tegen houdt.
De kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:26

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Inkoopactie? :Y)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zodra ie ergens te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met wat mazzel zal het de bedenkers van dit ding ook opvallen dat mensen er laaiend enthousiast over zijn en hierdoor weten dat ze een grote afzetmarkt hebben ook al zullen de kosten wat hoog uitvallen.
300€ zou ik er zelf niet voor over hebben, maar als het ding rond de 100€ is dan denk ik eerlijk gezegd nog wel dat ik zo'n ding zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
En een handleiding (oke met jullie hulp is dat natuurlijk niet nodig, en een persoon/bedrijf dat mij OLED'jes kan geven van 1 bij 1 zou ook prettig zijn, verder de tijd en kosten ja. Ik ga nu eens rustig slapen en er maar (on)rustig over nadenken, ben nogal n00b dus waar praat ik eigenlijk over 8)7 .
Terw_Dan schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:31:
Met wat mazzel zal het de bedenkers van dit ding ook opvallen dat mensen er laaiend enthousiast over zijn en hierdoor weten dat ze een grote afzetmarkt hebben ook al zullen de kosten wat hoog uitvallen.
Die mazzel hoef je niet mazzel te noemen, ik denk dat ze zelf ook wel weten dat mensen zoiets (uberheelsupererg) leuk vinden. Ze zijn denk ik meer opzoek zijn naar bedrijven die er meer ervaren meezijn, zoals logitech om daarmee samen te werken. Zodat ook typen fijn gaat op je lichtbord ;) , ik kan mij niet voorstellen dat ze daar in de voormalig SU wel rijk genoeg zijn om dit allemaal op te hoesten,maar de bevolking daar wel laten doodvriezen/verhongeren.
Ook zal dit niet veel werkgelegenheid scheppen omdat het of uitbesteed word zoals ik hierboven vertelde, of het word in Rusland een bedrijf neergezet, met buitenlands/westers materiaal omdat men daar gewoon niet ver genoeg is. En dat "buitenlands materiaal" heeft natuurlijk geen mensen nodig.

Nouja ik kijk wel beetje ver op zaken vooruit, maarja laat mij maar in mijn eigen toekomstige wereldje leven :z .

Edit; om nog even verder te kijken, als LED Maniak nou de primeur maakt met 's werelds eerste OLED toetsenbord bouwpakket.... En om nog nog nog verder te gaan, de 1ste IA met OLED tobo bouwpakketten van LED Maniak. :z :z

Ik moet echt mijn mond maar even houden en weer terug gaan naar mijn eigen wereld.. :O

[ Voor 11% gewijzigd door martieadams op 15-07-2005 02:58 . Reden: typjo's en extra vooruitzicht ]

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
/me 300 euro opzij legt...

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 15-07-2005 03:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topic onmiddelijk gebookmarked. Wat een geweldig idee is dit zeg :) . maf eigenlijk dat niemand eerder op het idee is gekomen.

In elk geval staat deze heel hoog op mijn verlanglijstje..

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T ziet er fantastisch uit iig. Ik kwam het tegen op een amerikaans forum, als genoeg mensen die gasten mailen zien ze misschien dat ze een hit in handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

en toch ben ik benieuwd hoeveel die zou moeten kosten...

121 OLED'jes klinkt duur...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 14:08

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Trouwens. Ik zie ook een compleet nieuwe "markt" voor virussen . Virussen die je toetsen compleet binnenstebuiten keren. Of nieuwe reclame vormen op je toetsenbord.

Of draaf ik nu door ;)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
mkleinman64 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:56:
Trouwens. Ik zie ook een compleet nieuwe "markt" voor virussen . Virussen die je toetsen compleet binnenstebuiten keren. Of nieuwe reclame vormen op je toetsenbord.

Of draaf ik nu door ;)
Haha inderdaad, wordt er een activex object gestart die een banner over je toetenbord laat rollen hahaha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:21

Sebje

Makelaartje

Ik vrees dat dit wel eens een heel duur grapje kan gaan worden. Enigszins vergelijk baar is onderstaand toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://lightbolt.com/lcd.gif

Dit toetsenbord, wat geschikt is voor kassasystemen, is een vergelijkbaar idee, met vaste toetsen waar verwisselbare digitale afbeeldingen op zichtbaar zijn. De prijs van dit toetsenbord begint vanaf 999,- dollar. Natuurlijk is dit misschien verouderde techniek, maar het geeft wel een idee van de kosten

* Sebje verwacht daarom een prijs rond de 800 euro, als de techniek niet verbeterd en goedkoper is.

Ik kwam trouwens nog een aardig concept tegen, hoewel foeilelijk toch best interessant

Afbeeldingslocatie: http://www.gearlive.com/blogimages/ergodex.jpg

Dit toetsenbord heeft verplaatsbare toetsen.

je zal er echter maar een letter kwijtraken :X

[ Voor 11% gewijzigd door Sebje op 15-07-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mysteryman schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:51:
en toch ben ik benieuwd hoeveel die zou moeten kosten...

121 OLED'jes klinkt duur...
Precies, als een groot OLED display een aantal dode pixels heeft kan je het afschrijven, hier haal je uit een 22" wafer (geen idee hoe groot die dingen zijn) bijna 4 toetsenborden (misschien nog wel meer), en is het niet erg als er een paar toetsen 'verloren' gaan.

Ik denk dat het 256-kleuren toetsen zijn (nieuws: Samsung ontwikkelt 1,1-inch 65.000 kleuren OLED-scherm), die hoeven niet zo duur te zijn denk ik, en er zijn al meer artikelen met OLED displays (MP3 spelers o.a.)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebje schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:24:
[afbeelding]
Dit toetsenbord, wat geschikt is voor kassasystemen, is een vergelijkbaar idee, met vaste toetsen waar verwisselbare digitale afbeeldingen op zichtbaar zijn. De prijs van dit toetsenbord begint vanaf 999,- dollar. Natuurlijk is dit misschien verouderde techniek, maar het geeft wel een idee van de kosten
Ik denk zelf dat een vergelijking met deze prijs niet op gaat, omdat dit een gadget voor het grote publiek zal worden, in plaats van retailers. Productie-, research en logistieke kosten zijn in verhouding vooral hoog wanneer het kleine aantallen betreft. En zeg nou zelf, wie van de tweakers zal dit ding kopen als het een gadget van 999,= Euro wordt? Ik niet en een heleboel anderen niet. Wat wel zeker is, is dat de prijs in het begin miss belachelijk hoog zal zijn, maar na een paar maanden zal zakken :).

Ik weet wel dat wanneer dit ding er is, er een nieuw tobo in mijn huiskamer staat te pronken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar dit zijn designs waarmee het bureau een fabrikant wil interesseren, niet foto's van een prototype of wat dan ook.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crayne schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:49:
Ik weet niet of het al opgemerkt is, maar dit zijn designs waarmee het bureau een fabrikant wil interesseren, niet foto's van een prototype of wat dan ook.
Dat is al een keer of 10 voorbij gekomen ;) Maar zo zie je maar dat het publiek er dus ook warm voor loopt, en dat kan voor de designers een mooie insteek bij de fabrikant zijn :). Designers worden enthousiaster en gemotiveerder, fabrikant merkt dit, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Mogen wij niet over de techniek, de toepassingen en de problemen fantaseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:56

Garyu

WW

Tuurlijk, en wie weet loopt er wel een fabrikant rond die door een van zijn medewerkers dit topic hier op GoT onder zijn neus geduwd krijgt ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Tuurlijk, en wie weet loopt er wel een fabrikant rond die door een van zijn medewerkers dit topic hier op GoT onder zijn neus geduwd krijgt ;).
Laten we het heeeeeeeeel hard hopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb ze maar alvast een mailtje gestuurd.. MOET HEB.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Als er maar geen spyware komt die telkens de plaatjes van je toetsenbord veranderd in advertenties :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moreno schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:16:
Als er maar geen spyware komt die telkens de plaatjes van je toetsenbord veranderd in advertenties :|
Zie je het al voor je? die Crazy Frog onzin in je toetsenbord? :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:18
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:21:
[...]

Zie je het al voor je? die Crazy Frog onzin in je toetsenbord? :P :o
Ja en als je erop drukt dat je dat iritante muziekje van hem hoort :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Resistor schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:43:
[...]

Precies, als een groot OLED display een aantal dode pixels heeft kan je het afschrijven, hier haal je uit een 22" wafer (geen idee hoe groot die dingen zijn) bijna 4 toetsenborden (misschien nog wel meer), en is het niet erg als er een paar toetsen 'verloren' gaan.

Ik denk dat het 256-kleuren toetsen zijn (nieuws: Samsung ontwikkelt 1,1-inch 65.000 kleuren OLED-scherm), die hoeven niet zo duur te zijn denk ik, en er zijn al meer artikelen met OLED displays (MP3 spelers o.a.)
En het hoeft helemaal niet duur te zijn als je met het restafval van de beeldschermwafers die toetsen maakt.

Ik weet overigens niet of je een groot OLED scherm zomaar in blokjes kunt snijden, maar op die manier hoef je geen complete wafers af te schrijven als er ergens een onregelmatigheid is. Je snijdt dat schermformaat gewoon in blokjes van 1x1 en maakt er toetsenborden van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Laatst online: 16-09 08:59
Als er genoeg mensen zijn die er 300 euro voor over hebben dan kan je zon ding wel zelf maken. Er loop thier genoeg kennis rond om dit met z'n allen te bouwen. Dan is het geen "let's buy it" inkoop actie maar een "let's build it" bob de bouwer actie. Gewoon universeel mooi toetsenboard als basis nemen (het lijkt toch wel op die labtec toetseborden), OLED's bestellen.. en freubelen met zn allen.

Er is geen patent op ook al is dat aangevraagd dus..... zowiezo is toegepaste patenten een stuk latsiger omdat er eigenlijk geen nieuwe techniek wordt gebruikt alleen de toepassing is nieuw.

[ Voor 25% gewijzigd door terracide op 15-07-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:51:
Hij zal elk kwartaal goekoper worden en uiteindelijk blijven steken op +/- 60 euro denk ik. Zodra hij te koop is....dat is.
Eh, denk het niet...
Voor dit toetsenbord mag je al 139,99 neertellen, en dat is een 'gewone'. Denk ook niet dat je met 60 euro de productiekosten kan dekken, laat staan shipping en BTW. Oja, en dan moet er ook nog winst gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnDoo schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:51:
Als er genoeg mensen zijn die er 300 euro voor over hebben dan kan je zon ding wel zelf maken. Er loop thier genoeg kennis rond om dit met z'n allen te bouwen. Dan is het geen "let's buy it" inkoop actie maar een "let's build it" bob de bouwer actie. Gewoon universeel mooi toetsenboard als basis nemen (het lijkt toch wel op die labtec toetseborden), OLED's bestellen.. en freubelen met zn allen.

Er is geen patent op ook al is dat aangevraagd dus..... zowiezo is toegepaste patenten een stuk latsiger omdat er eigenlijk geen nieuwe techniek wordt gebruikt alleen de toepassing is nieuw.
Ik ben voor :Y)
/me gaat de transparante knopjes op de pennetjes klikken _/-\o_

offtopic:
Waar zou je eigenlijk OLED-schermpjes kunnen kopen?? En dan vooral van formaat 32x32 of 48x48 pixels, ofwel toetsgrootte?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
NEEE :( , een paar jaar geleden had ik voor het tijdschrift Kijk, meegedaan aan een bedenk / ontwerp wedstrijd. Waarbij ik DIT idee als ontwerp had gemaakt. Met in elke toets een eigen schermpje om verschillende key bindings voor elk spel te laten weergeven op het keyboard. Ik zal eens kijken of ik nog een kopie van dat ontwerp heb! |:( :o

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

offtopic:
Is het display van de bold toets op jouw toetsenbord stuk? ;)

Overigens is het bij dat soort ontwerpwedstrijden vrijwel altijd zo dat er in de kleine lettertjes staat dat alle ontwerpen eigendom worden van hen ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mickezzz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:53:
NEEE :( , een paar jaar geleden had ik voor het tijdschrift Kijk, meegedaan aan een bedenk / ontwerp wedstrijd. Waarbij ik DIT idee als ontwerp had gemaakt. Met in elke toets een eigen schermpje om verschillende key bindings voor elk spel te laten weergeven op het keyboard. Ik zal eens kijken of ik nog een kopie van dat ontwerp heb! |:( :o
Als ik jou was zou ik dan de Kijk eens gaan aanschrijven hierover. Dan kan dat russische bedrijf geen patent meer erop aanvragen en kunnen wij dus goedkoper en sneller een dergelijk keyboard kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

TD-er schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:58:
[...]

Als ik jou was zou ik dan de Kijk eens gaan aanschrijven hierover. Dan kan dat russische bedrijf geen patent meer erop aanvragen en kunnen wij dus goedkoper en sneller een dergelijk keyboard kopen.
True, true. Lijkt me een goeie. Het idee niet vernieuwend (al gepubliceerd)? Geen patent :+. En wie weet snel een mooi keyboard :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Laatst online: 10-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:51:
[...]

Eh, denk het niet...
Voor dit toetsenbord mag je al 139,99 neertellen, en dat is een 'gewone'. Denk ook niet dat je met 60 euro de productiekosten kan dekken, laat staan shipping en BTW. Oja, en dan moet er ook nog winst gemaakt worden.
We zullen zien :)
Ik vind 139.99 bizar veel geld voor een toetsenbord wat eigenlijk niet veel meer kan dan elk ander toetsenbord. Bovendien is hij lelijk (mijn mening dan) en bestaat het toetsenbord nog niet lang. De prijs zal zeker nog gaan dalen. Maar 60 euro zal hij niet gaan kosten omdat het nooit een populair toetsenbord zal worden.....denk ik iig.
Ik denk dat 60 euro om en nabij de productiekosten zal liggen op het moment dat zo'n toetsenbord een standaard is geworden. In de concurentiestreid zullen de producenten zo dicht mogelijk tegen de productiekosten aan gaan zitten uiteindelijk. Zo gaat dat ...... Ik heb nu wel over een tijd van 2 a 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
@mickezzz; Als je patent krijgt hierop, en je verkoopt het idee aan een firma als Logitech kun je mss al beginnen met rentenieren. Succesie rechten afsluiten enzo.

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
martieadams schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:25:
@mickezzz; Als je patent krijgt hierop, en je verkoopt het idee aan een firma als Logitech kun je mss al beginnen met rentenieren. Succesie rechten afsluiten enzo.
mogelijk dat 'ie allang blij is met een aantal van die sleutel-plankjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

TD-er schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:29:
[...]

Alleen zal de beste kerel er dus nooit meer patent op aan kunnen vragen. Het is immers niet nieuw meer, namelijk al gepubliceerd vóór de eventuele patentaanvraag. Daarmee heb je een eventueel eigen patent ook meteen uitgesloten. Mocht de Kijk het nooit gepubliceerd hebben, dan heeft nu deze Rus het wél gedaan, en ben je alsnog te laat met je patentaanvraag.

Dus, jammer maar helaas, geen patent meer mogelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Maar even aan de andere kant, het "plaatjes op de toetsen" verhaal. Er zit, qua Photoshop, nu in je hoofd: "deselect: CTRL-D" en niet "CTRL-plaatjevandeselect", dus dat wordt wel weer ff oefenen natuurlijk :) Tenzij je de knoppen blind kan vinden, maar dan heb je were niks aan de plaatjes 8)7 :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Een zwart/wit versie zou ook handig zijn en goedkoper te produceren.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33
Dit is wel een potje heftig... Misschien nog niet voor op korte termijn, maar ik denk dat we over een paar jaar wel van dit soort toetsenborden hebben..

Nu de floppy aardig is verbannen van de PC is het toetsenbord wel eens aan de beurt voor een opfrisbeurt.

Spel opstarten en gelijk de juiste functie voor de knoppen.. ZOu helemaal geweldig zijn

[ Voor 15% gewijzigd door M@cer op 15-07-2005 19:40 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Vet technisch hebbedingetje :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digibeetle
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024
Vergelijkbare switches bestaan al een paar jaar. Dit zijn echter LCD switches met een max. resolutie van 64x32 en maximaal 64 (achtergrond) kleuren. Volgens de website kunnen ze 3 miljoen aanslagen aan, dus volgens mij zou je met deze switches wel een keyboard kunnen bouwen.

Meer info o.a.: http://www.e3-tasten.de/ en http://www.nkksmartswitch.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
van http://www.gearlive.com/i...s_oled_keyboard_07131058/
This idea was circulating two-three years ago in one of the startups in Russia. Do not laugh I guess we all think the same way over here. A real life prototype was built with the help of custom made LCDs(kinda of those they use in electronic watches), we could not have dreamt of oleds. After 6 months of sleepless work, totally broke and tired we were able to get the thing working. Gosh it was awesome. But after just two minutes of playing with it I realized how useless the whole thing actually was. What we really wanted was something different… That project was our small russian “internet bubble”, I shall never regret of, folks.

Posted by Parabola on July 15, 2005 at 02:49 AM
en iets er onder
1. It is costly to make this keyboard. $500 minimum.
2. The keys are just to small to hold any useful information (imagine writing “Press me to fire, dude").
3. Where do you get power to drive all those screens?
4. The most important thing is support from all software vendors like Microsoft etc to provide one common way to draw images (tons of questions related to screen-on-key resolution)
5. To get really cool keyboard with, for example, animated keys you’ve got to use fast interface (USB 2.0 or Ethernet)
6. PC software driver for this keyboard is not trivial at all.

So we are talking about a whole PC acting just like a keyboard here. In this case a much much much better solution will be a tablet PC acting like a touch-screen-type of keyboard. Just what type of touch screen to use . That will make you a millionaire ...

Posted by Parabola on July 15, 2005 at 05:31 AM
:'(
Ik weet niet of dit al gepost is en ik weet ook niet of het waar is. Maar als het zo is zou het wel zeer spijtig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Het blijft natuurlijk een geweldig idee :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Je zou toch zeggen dat het goedkoper en eenvoudiger moet kunnen. Waarom van je toetsenbord een pc maken als de pc waar hij aan hangt meer dan genoeg capaciteit heeft.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 16:34
Bram77 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 15:53:
[...]

We zullen zien :)
Ik vind 139.99 bizar veel geld voor een toetsenbord wat eigenlijk niet veel meer kan dan elk ander toetsenbord. Bovendien is hij lelijk (mijn mening dan) en bestaat het toetsenbord nog niet lang. De prijs zal zeker nog gaan dalen. Maar 60 euro zal hij niet gaan kosten omdat het nooit een populair toetsenbord zal worden.....denk ik iig.
Ik denk dat 60 euro om en nabij de productiekosten zal liggen op het moment dat zo'n toetsenbord een standaard is geworden. In de concurentiestreid zullen de producenten zo dicht mogelijk tegen de productiekosten aan gaan zitten uiteindelijk. Zo gaat dat ...... Ik heb nu wel over een tijd van 2 a 3 jaar.
lol 139 heb je die nieuwe logitech setjes als eens bekeken toestenbord en muis 200 euro te samen. en daar zitten echt geen schermpjes in de toetsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnneman schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:45:
Het bedrijf is wel erg Apple loving aangelegd als ik de site zo zie. Alle screenshots zijn in Safari, etc. Hopen dat er nog een witte versie van het toetsenbord uitkomt voor onze Macs
Tuurlijk, voor een groep mensen met een marktaandeel van 3% gaan ze echt een aparte productielijn starten hoor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 01:47:
[...]

Tuurlijk, voor een groep mensen met een marktaandeel van 3% gaan ze echt een aparte productielijn starten hoor :O
http://www.dvforge.com/ nog nooit gezien :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom als Microsoft het gaat maken zijn we gered :) Dan zit het goed met de drivers en de software en de games die er daarna uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog mooier lijkt mij een liggend display zoals je ziet in series als StarTrek. ;)
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om te maken? Er zijn tenslotte al zat touchscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX
  • Laatst online: 04-09 13:11

RicX

Het leven is geen ponypark

even voor iedereen die denkt dat het gauw kapot gaat.... ik denk dat zoiets wel een hoofdeis bij het designteam is geweest... durability... En over die draadjes onder de oleds... het kunnen ook glijcontacten zijn... Die muis wat op de frontpage derbij staat vind ik trouwes ook nog eens retevet !!!

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Laatst online: 01-09 10:12
Als je hier een toets mist, zal het wel een dure grap worden >:) Bij logitech kreeg ik laatst een gratis toets en vorig jaar nieuwe pootjes (er was 1 afgebroken :P ) ( en toets verloren bij een schoonmaakbeurt. En het werdt gratis opgestuurd !

[ Voor 4% gewijzigd door Shuisman op 16-07-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
martijnf schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 01:10:
[...]
lol 139 heb je die nieuwe logitech setjes als eens bekeken toestenbord en muis 200 euro te samen. en daar zitten echt geen schermpjes in de toetsen. :)
Ja en ik snap ook niet waarom die zo duur zijn. Ik heb 1 van de fijnste muizen die ik ooit heb gehad voor 40 euro (Logitech MX510) en een onvervangbaar relaxt Toetsenbord voor 20 euro (Logitech UltraX). Uiteindelijk kun je voor 140 euro meer zo weinig extra dat ik niet snap waar al dat geld in gestopt wordt.
Maargoed...... ik dwaal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

Bram77 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:51:
Ja en ik snap ook niet waarom die zo duur zijn. Ik heb 1 van de fijnste muizen die ik ooit heb gehad voor 40 euro (Logitech MX510) en een onvervangbaar relaxt Toetsenbord voor 20 euro (Logitech UltraX). Uiteindelijk kun je voor 140 euro meer zo weinig extra dat ik niet snap waar al dat geld in gestopt wordt.
Maargoed...... ik dwaal af :)
ik gok design en goede naam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is een toetsenbord wat ik liever zou hebben dan die Logitech dingen, tuurlijk ik heb er zelf ook een, hier ligt een cordless desktop optical set, maar als je een keyboard als dit had _/-\o_
Nou al zou het bord 500 dollar kosten, als ie massaal geproduceerd zou worden en gekocht zou worden (dat zou zeker geen probleem zijn met zo'n gelikt toetsenbord), zakt de prijs ook wel.

Touchscreen? ja zou wel leuk zijn, maar is het wel snel genoeg? Als ik kijk naar het aanraken op mijn Tom Tom Go, nou dat gaat ook niet supersnel en makkelijk.
Maar als je dan echt een custom toetsenset zou kunnen maken voor ieder spel, kan je bijna niet meer missen ;)

Ik denk dat het voorlopig bij hopen en dromen blijft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

waarom persee OLED schermpjes??? denk eens aan dat buigbare schermpjes wat laatst nog op de FP stond van t.net, toshiba was het toch?

die hebben ook geen stroom nodig om t beeld vast te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

die buigbare schermpjes zijn (dacht ik) nog niet in massaproductie en tevens zal het goedkoper zijn om oled's erin te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e ink? daar zie ik je geen 256 kleuren mee halen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Mooi ontworpen, zo'n toetsenbord zou ik ook wel willen hebben. Ik denk wel dat ik 'm dan niet zou durven gebruiken, zonde. :P

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik snap niet waarom alles tegenwoordig draadloos moet zijn, dit toetsenbord ook al.
Heel veel kleine stroomverbruikertjes, en dan nog draadloos.
Een PDA-accu gaat ook niet een hele dag mee, daar vergelijk ik dit toetsenbord maar mee.

Mijn toetsenbord ligt altijd op de zelfde plek, ik ga er niet mee op de bank zitten (dan pak ik de laptop wel), dus draadloos hoeft van mij niet.

Ik neem aan dat na een dag goed werken/een nacht lang goed lannen de accu's/batterijen wel leeg zijn, en dat is niet prettig als je net lekker bezig bent.

Ik heb zelf een Logitech Internet Navigator SE in combinatie met een MX500 (gaat binnenkort vervangen worden door een MX518, ongelukje gehad met de soldeerbout :X muisplek is de enige vrije plek op het bureau, en ik ben daar heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
mickezzz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:53:

quote:
martieadams schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:25:
TD-er schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:29:
[...]

ja ik ben nu 16 en dat toetsenbord dat ik toen ontworpen heb toen was ik iets van 11 of 12 (Vroege ontwerper :9~ )! En volgens mij als je een nieuw product bedenkt en dan bij Kijk instuurd dat het hun eigendom wodt ofzo |:( Duz ik denk niet dat ik er iets tegen kan doen!? Zal wel grappig zij alst wel kan :9 En als ik er toch patent op krijg dan zal ik hem voor een echt gamers prijsje proberen te verkopen :P

[ Voor 14% gewijzigd door mickezzz op 16-07-2005 15:31 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

leokennis schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 16:51:
Maar even aan de andere kant, het "plaatjes op de toetsen" verhaal. Er zit, qua Photoshop, nu in je hoofd: "deselect: CTRL-D" en niet "CTRL-plaatjevandeselect", dus dat wordt wel weer ff oefenen natuurlijk :) Tenzij je de knoppen blind kan vinden, maar dan heb je were niks aan de plaatjes 8)7 :P
Agreed. dan moet ik weer al die plaatjes in mn hoofd stampen.

* Bio typt niet blind (zeg nou plz niet dat ik geen echte tweaker ben) :P

[ Voor 16% gewijzigd door Bio op 16-07-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Jvgpc schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:54:
[...]

Agreed. dan moet ik weer al die plaatjes in mn hoofd stampen.

* TD-er typt niet blind (zeg nou plz niet dat ik geen echte tweaker ben) :P
Je bent dan een echte tweakert, want tweakers zijn meestal niet goed in documenteren, kortom je typed waarschijnlijk niet echt veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kluyze schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:47:
van http://www.gearlive.com/i...s_oled_keyboard_07131058/

[...]

en iets er onder

[...]

:'(
Ik weet niet of dit al gepost is en ik weet ook niet of het waar is. Maar als het zo is zou het wel zeer spijtig zijn
Die kerel lult maar wat imo.. iig is hij veel te pessimistisch erover. Tegen reactie van een andere user:
1. It is costly to make this keyboard. $500 minimum.
Ok.
2. The keys are just to small to hold any useful information (imagine writing “Press me to fire, dude").
All you need written is fire, whic can definatly fit on
a key.

3. Where do you get power to drive all those screens?
Battery, or plug it into the wall.......
4. The most important thing is support from all software vendors like Microsoft etc to provide one common way to draw images (tons of questions related to screen-on-key resolution)
All you need to do is set up your drivers correctly.
I can set up keys on my keyboard right now to do

whatever I want.
5. To get really cool keyboard with, for example, animated keys you’ve got to use fast interface (USB 2.0 or Ethernet)
So? Go ahead and use USB 2.0.
6. PC software driver for this keyboard is not trivial at all.
It’s not much more complicated then current
keyboard software. You just have to add
something to control the images.
Het lijkt mij voor Logitech vrij simpel te fixen, doelgroep is groot zat.. Gat in de (keyboard)markt imo.. De kosten van de 121 schermpjes zijn over een paar jaar om te lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:52:
Het lijkt mij voor Logitech vrij simpel te fixen, doelgroep is groot zat.. Gat in de (keyboard)markt imo.. De kosten van de 121 schermpjes zijn over een paar jaar om te lachen.
ik denk ook idd wel dat het een gat in de markt is... en die 500 dollar productiekosten zullen ze nooit van zn leven aan komen. ik schat et meer in op 150 tot 200 dollar mits ze de juiste contracten kunnen afsluiten. Probleem is wel dat het voor de consument dan nog steeds een 300 à 400 dollar zal worden... ik vraag me aan of het me dat waard is... ik zou inderdaad eerder naar een goedkope tabletpc gaan kijken en voor iets meer geld een veel leukere gadget kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

doe mij m maar voor 299... lijkt me een prima prijs, 349 zou ik ook nog wel doen... scheelt me verdomt veel zoeken naar shortcuts enzo in mn reeds aanwezige applicaties... dat haal ik er wat snelheid betreft wel weer uit

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 01:21
Op vele sites is reeds melding gemaakt van dit (concept-)toetsenbord. Ik zie heel veel en alleen maar heel positieve reacties! :9~

>>Zoekresultaten met Google

Overigens staat op de (officiele) website dus ook het volgende:

Frequently Answered Answers about the Optimus keyboard
It's in initial stage of production
We hope it will be released in 2006
It will cost less than a good mobile phone
It will be real
It will be OS-independent (at least it can work in some default state with any OS)
It will support any language or layout
Moscow is the capital of Russia
Each key could be programmed to produce any sequence
It will be an open-source keyboard, SDK will be available
Some day it will be split ('ergonomic')
It will most likely use OLED technology (e-paper is sooo slow)
Our studio is located two blocks from the Kremlin
It will feature a key-saver
Keys will use animation when needed
It has numeric keypad because we love it
There's no snow in Moscow during Summer
It will be available worldwide (why not?)
OEM will be possible (why not?)
Contact us for hi-res images, or interview inquires

We want to thank everyone for the support. Stay tuned for our next projects

Edit:
NB: Die 10 "ALT+TAB"-toetsen helemaal links op het toetsenbord lijken me ook uberhandig! (Ik bedacht net pas wat nou eigenlijk écht de bedoeling was van die toetsen; dat zijn dus niet gewoon snelkoppelingen/quick launch icons o.i.d., in eerste instantie tenminste niet. Ze zijn dus om te switchen tussen de verschillende applicaties die je op dat moment gebruikt.) Hoogstwaarschijnlijk zal het ook mogelijk worden om met deze keys juist te switchen tussen verschillende keyboardmodes (dus verschillende toetsenbordlay-outs voor je verschillende programma's; druk je dan dus op een van die toetsen, dan verandert ineens je gehele toetsenbord (naar bijvoorbeeld Photoshop-modus)).

[ Voor 116% gewijzigd door mathijsv op 18-07-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijsv schreef op maandag 18 juli 2005 @ 02:05:
Op vele sites is reeds melding gemaakt van dit (concept-)toetsenbord. Ik zie heel veel en alleen maar heel positieve reacties! :9~

......
Dank aan de goden van de tweaker !!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
It will cost less than a good mobile phone
dus ergens tussen de 300 en 600 euro ruim genomen :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Chiron schreef op maandag 18 juli 2005 @ 08:40:
[...]

dus ergens tussen de 300 en 600 euro ruim genomen :p
Oh ik dacht gratis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 16:11
mathijsv schreef op maandag 18 juli 2005 @ 02:05:

Frequently Answered Answers about the Optimus keyboard
It will be real
Moscow is the capital of Russia
Our studio is located two blocks from the Kremlin
It has numeric keypad because we love it
There's no snow in Moscow during Summer
It will be available worldwide (why not?)
OEM will be possible (why not?)

Ze hebben tenminste wel humor ..lol

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 16:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

iemand al opgemerkt dat ze ook de website van microsoft voor rusland doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Tot maximaal 200 euro zou ik ervoor over hebben, 300+ zou met toch echt te gortig worden. Misschien als ie draadloos ook als telefoon te gebruiken is :P

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 11:40:
Nog mooier lijkt mij een liggend display zoals je ziet in series als StarTrek. ;)
Lijkt mij toch niet zo moeilijk om te maken? Er zijn tenslotte al zat touchscreens.
Ik zie dit soort gedachtes vaker langskomen, maar waarom een plat display (touchscreen idee)? Misschien denk je dat het stoer is, maar de 'functionaliteit' van knoppen is essentieel!
Ik zou in elk geval wel graag mijn vingers al op de toetsen kunnen leggen, ZONDER dat ze gelijk geactiveerd worden. Met zo'n touchscreen kan je een FPS dus wel vergeten, dat speelt gewoon niet.
Ik denk dat daarom het 'schakelaar' principe nog heel lang zou blijven bestaan. Daarnaast vind ik het ook een stuk prettiger aanvoelen, je merkt dat je een handeling verricht, mij lijkt het principe wat jij beschrijft echt een HELL, magoed :)
Afgezien daarvan ziet het er misschien wel stoer uit, maar hebben jullie niet over de consequenties nagedacht. iedereen z'n eigen ding natuurlijk, maar zulk soort "startrek" meuk kan je beter gebruiken waarvoor ze daar ook gebruikt worden, als controle-panel, en dus niet als veelzijdige bediening voor alles wat je op een hedendaagse computer kunt doen.

[ Voor 21% gewijzigd door BruT@LysT op 18-07-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

Resistor schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 14:50:
Ik snap niet waarom alles tegenwoordig draadloos moet zijn, dit toetsenbord ook al.
Heel veel kleine stroomverbruikertjes, en dan nog draadloos.
Een PDA-accu gaat ook niet een hele dag mee, daar vergelijk ik dit toetsenbord maar mee.
Waarom? lijkt me logisch. Dat heet vooruitgang. Uiteindelijk zal alles draadloos zijn, dat is ook logisch. Moet je je voorstellen dat je over 500 jaar nogsteeds een toetsenbord aan draad zou hebben, sjezus :P
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben ook geen voorstander van draadloos, ik heb dan ook alles met draad omdat ik de vertraging en het batterijgebruik niet kan uitstaan.
Toch dient het op de markt gebracht te worden, het liefst zo veel mogelijk en dat iedereen er gebruik van moet maken. Dit stimuleert namelijk weer andere ontwikkelingen om bijvoorbeeld betere accu's te ontwikkelen en om met een sneller draadloos systeem te komen. Deze ontwikkelingen duren altijd vrij lang, maar je kunt niet zomaar ineens het beste van het beste op de markt zetten. Je hebt dus altijd te maken met een ontwikkeling (draadloze invoer) waar niet iedereen even van gedient is, maar na mate de tijd vordert zal die ontwikkeling verbeteren totdat uiteindelijk iedereen er tevreden mee is. Tegelijkertijd is dan het moment aangebroken dat we draadloos 'normaal' vinden en 'draad' als prehistorisch omschreven wordt :)
Heb dus geduld, vroeg of laat zal ook jij je er wel bij neer leggen. Maar je kunt denk ik wel begrijpen dat bij dit futoristische toetsenbord een draad enigsinds vreemd zou staan, en zeker omdat de kosten ook niet laag zullen zijn (in den beginne) kunnen ze daar beter gelijk een dikke accu en draadloos systeem inbouwen. Overigens biedt zo'n toetsenbord genoeg ruimte voor een accu waar hij JAREN op zou kunnen teren.

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 18-07-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:51
Dergelijke producten worden in eerste instantie vrij hoog geprijst om de investeringskosten zo snel mogelijk terug te verdienen. Na een half jaar kun je wellicht de eerste prijsdalingen verwachten. Dus laat al die early-adopters maar de hoofdprijs betalen, ik kijk een half jaartje later wel weer een wanneer dit fantastische apparaat wat goedkoper is ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik een van de extreem weinigen onder de tweakers die GEEN toegevoegd nut zien in dit toetsenbord? Het is niet meer dan een peperduur gadget. Leuk, maar dat gaat er snel van af. Ik heb hier dus absoluut geen honderden euros voor over.... smijten met geld noem ik het.

Wie kijkt er immers nog naar de toetsen tijdens het gamen? Of photoshoppen?

En het feit dat het draadloos word is ook een sterk minpunt, zeker voor een toetsenbord dat veel energie nodig zal hebben.
Het is een stijlvol, mooi, prachtig gadget... maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

http://primotechnology.co...es/0705/optimus/index.htm Interview met de mensen van dit toetsenbord :D

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
klinkt goed! De verwachte prijs in dit topic klopt dus ook.

Opensource toetsenbord B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

hopende dat logitech dit ook inziet, denk ik dat ze of met een concurrerend produkt of overkoop mogelijkheid gaan komen..

enne wat betreft de reactie van Jeroenimoes :

Ik kijk nog regelmatig naar mijn toetsenbord en werk ook regelmatig met (grote) tablets die dezelfde soort functionaliteit hebben (maar dan statisch... ook programmeerbaar en zelf te ontwerpen enzo, voor autocad met name) en daar zoek ik ook nog regelmatig op... verder denk ik dat we nog behoorlijk wat meer kunnen met dit plankje...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
staat nu ook een stukje op T.net ;)

Ik denk dat dit een heel goed idee is, maar 300 dollar...tjah beetje veel voor een tobo...(20 euro is zat ;)

Trouwens, die rus heeft (natuurlijk) een patent aangevraagd, dus een concurrent zal er niet zo snel komen.. Ze zeggen dat het in China (dat soort landen) geproduceerd gaat worden ondere zijn eigen merk. Dus geen Logitech :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

SgtCaffran schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:00:
staat nu ook een stukje op T.net ;)

Ik denk dat dit een heel goed idee is, maar 300 dollar...tjah beetje veel voor een tobo...(20 euro is zat ;)

Trouwens, die rus heeft (natuurlijk) een patent aangevraagd, dus een concurrent zal er niet zo snel komen.. Ze zeggen dat het in China (dat soort landen) geproduceerd gaat worden ondere zijn eigen merk. Dus geen Logitech :D
precies ! hij zou wel helemaal gek zijn als hij het idee verkocht of als hij het door een ander bedrijf liet maken (i.b.h. logitech, microsoft, enz..). De winst die hij maakt op dit tobo is gigantisch en kan hem stinkend rijk maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-09 09:17
Mits hij de productiekosten er eerst uitkrijgt zodat ze goedkoper kunnen worden...

Maar aangezien alleen op T.net al zoveel mensen zijn die 300 dollar voor een tobo willen dokken.... :X

Tsjah, dan maakt deze tobo wel kans he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik denk dat eer dat ding in Nederland uit is het alweer kerstmis 2006 is :)

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RicX schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:15:
[...]

precies ! hij zou wel helemaal gek zijn als hij het idee verkocht of als hij het door een ander bedrijf liet maken (i.b.h. logitech, microsoft, enz..). De winst die hij maakt op dit tobo is gigantisch en kan hem stinkend rijk maken !
Maar heeft hij daar wel zin in? Als hij zelf tobo's wil gaan maken, zal hij daar enorm veel energie in moeten steken. Van aanslagmechanisatie zal hij de ballen verstand hebben etc.

Het zal voor hem lucratiever zijn om licenties te verkopen, en rustig per tobo die Microsoft/Logitech/whoever verkocht, de royalties innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

ik denk et niet... gewoon een man inhuren die dat allemaal doet... je kunt dat toch nooit alleen... maar et door je eigen bedrijf laten produceren... zodat jouw marktaandeel en bedrijf in waarde stijgt... ik denk dat ie zo meer winst maakt dan alleen de royalties... Denk maar na... over vijf jaar zal er wel iets geheel nieuws zijn en wordt zn tobo helemaal niet meer gekocht en over 2 jaar loopt al veel minder...
Ik denk dat ie meer geld verdient als hij het met zn eigen bedrijf produceert !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
RicX schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:44:
ik denk et niet... gewoon een man inhuren die dat allemaal doet... je kunt dat toch nooit alleen... maar et door je eigen bedrijf laten produceren... zodat jouw marktaandeel en bedrijf in waarde stijgt... ik denk dat ie zo meer winst maakt dan alleen de royalties... Denk maar na... over vijf jaar zal er wel iets geheel nieuws zijn en wordt zn tobo helemaal niet meer gekocht en over 2 jaar loopt al veel minder...
Ik denk dat ie meer geld verdient als hij het met zn eigen bedrijf produceert !
Ja, alleen het nadeel wat hij dan heeft is dat ie geen netwerk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze nou ook nog een ergonomische variant maken ben ik helemaal een blije eikel!

Heeft nog niemand een alternatief op dit toetsenbord gevonden?
Zoals we de Chinezen en Jappen kennen moeten ze toch snel een imitatie hiervan op de markt brengen en voor minder euries.

Nog iemand leuke / nuttige / mooie keyboards gezien?

Ik heb nu een Microsoft ergonomisch toetsenbord, maar dat is wel een beetje de kat aan het spek binden; een Linux gebruiker met een toetsenbord van Micro$oft.
(Te denken valt aan die Wintendo's knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Megamind schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:02:
Jammer dat het russische alfabet 33 tekens heeft :P Moeten russen er dan een verlengstukje aan kopen?
Neu hoor, Russische toetsenborden gaan gewoon verder op bijv. de : ' en [ :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

mabarto schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:18:
Ja, alleen het nadeel wat hij dan heeft is dat ie geen netwerk heeft.
Wat bedoel je precies met 'netwerk' ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Contacten

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
RicX schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:22:
[...]

Wat bedoel je precies met 'netwerk' ? :?
Inderdaad contacten. Probleem is denk ik ook als ie het zelf wilt gaan marketeren zonder daarvoor de beschikbare kanalen te gebruiken, dat er gewoon niet veel ingekocht gaat worden.
Veel winkels/webshops shoppen bij 1 grote distributeur. Als meneer de Rus dan de winkels/webshops wilt bereiken moet ie met veel distributeurs rond de tafel. Zulke grote distributeurs gaan alleen niet voor 1 product een contract afsluiten. Dat doen ze liever via bekende fabrikanten zoals Logitech, Microsoft, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicX

RicX

mabarto schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:03:
Inderdaad contacten. Probleem is denk ik ook als ie het zelf wilt gaan marketeren zonder daarvoor de beschikbare kanalen te gebruiken, dat er gewoon niet veel ingekocht gaat worden.
Veel winkels/webshops shoppen bij 1 grote distributeur. Als meneer de Rus dan de winkels/webshops wilt bereiken moet ie met veel distributeurs rond de tafel. Zulke grote distributeurs gaan alleen niet voor 1 product een contract afsluiten. Dat doen ze liever via bekende fabrikanten zoals Logitech, Microsoft, etc.
Helemaal waar, op één klein detail na: webshops sluiten contracten meestal met de producent zelf af en die maakt het niet uit of dat voor één product is of voor meer. Zij blijven erop verdienen. En aangezien meer dan 60% van de mensen met internet al eens een product via internet heeft gekocht, zie ik het probleem niet... Mensen zullen echt wel hun geld neerleggen, ook als het board alleen via internet te krijgen is ! Kijk maar eens in dit forum en T.net... Genoeg animo ! Alleen de gewone winkels zouden dan een probleem kunnen hebben. Maar als die rus slim is, zet ie binnen de kortste keren een distributeur in duitsland, engeland en amerika neer, die dan de producten moet verkopen aan gewone winkels... Maar ja... zijn maar brainstorms van mijn kant !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57
volgens mij kunnen ze beter in plaats van OLED displays, van die e-ink achtige schermpjes gebruiken. hoge refreshrate is toch niet nodig, dus eigenlijk een ideale toepassing daarvoor. en lekker goedkoop natuurlijk. kan een mooie instapmarkt zijn voor de producenten van dergelijke bistabiele displays.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste