Ik kom net op http://www.artlebedev.ru/portfolio/optimus/ - en daar zie je foto's van een super strak nieuw Russisch designer keyboard, ontworpen door Artemy Lebedev. Staat alleen geen info over waar te koop, wanneer die uit is en wat de prijs zal zijn. Weet iemand meer, want ik MOET deze hebben!
Als ik dat zo zie dan kunnen die keys plaatjes weergeven, en als je dan een spel aan het spelen bent, kun je zien wat voor knopjes je kunt gebruiken, en wat ze betekenen?
Geweldig
Kan alleen geen Russisch jammer genoeg
Ben benieuwd of hier nog meer info over is/komt.
Geweldig
Kan alleen geen Russisch jammer genoeg
Ben benieuwd of hier nog meer info over is/komt.
Zitten daar van die kleine TFT schermpjes in ofzo? Zal lekker prijzig worden
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
staat er geen e-mail adres?
en hoe kom je op die site terecht?
PSN: djmurcielago
Ziet er wel heel geil uit. Maar is dat echt rendabel om op de martk te brengen. Zal wel een duur bordje worden.
Hmm. Dit zijn allemaal tekeningen 
Deze tobo is dus volgens mij ook nog niet uit.
Ik kom verder alleen uit op deze site : http://www.artlebedev.fr
maar daar staat ook helemaal niets over dat toetsenbord.
ah: hij is hier ook te bewonderen: http://www.artlebedev.com/
Echt een strak toetsenbord, hier met bovenaanzicht \o/
Deze tobo is dus volgens mij ook nog niet uit.
Ik kom verder alleen uit op deze site : http://www.artlebedev.fr
maar daar staat ook helemaal niets over dat toetsenbord.
ah: hij is hier ook te bewonderen: http://www.artlebedev.com/

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 14-07-2005 12:44 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Maar ik verwacht eigenlijk wel dat dit toetsenbordje vrij prijzig zal worden. Elke toets heeft een klein LCD scherm, lijkt me niet echt goedkoop om te produceren.
Don't dream your life, live your dreams!
ouch! dat zullen vast héééél veel euries zijn
wel mooi!
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
URL gekregen van een Zweedse vriend van medjmurcielago schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:42:
staat er geen e-mail adres?
Inderdaad een concept uit deze studio zoals je hier kunt lezen. Hier is een Engelse link voor dat keyboard. Leuk ding hoor.
Lol, hoe onzinnig om daarvoor extra te gaan betalen!
Ik vind dat keyboard van de TS wél heel vet! Als je nou nog de functies zelf kunt veranderen...
iemand een prijs, als hij onder de 300 zit, dan is het het overwegen waard
Flex ding. Op de foto's is ie echter met Mac toetsen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem :-)
Nederlands is makkelijker als je denkt
Idd, dat zou ik er ook nog wel voor over hebben, wat een vet ding zeg! Ben benieuwt of het ooit echt op de markt komt.semicon schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:54:
iemand een prijs, als hij onder de 300 zit, dan is het het overwegen waard
Dit toetsenbord is gewoon voorbereid op de toekomst. Windows is gewoon het probleem....VisaRider schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:
Flex ding. Op de foto's is ie echter met Mac toetsen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem :-)
Wel zeer Mac-vriendelijk.
Geweldige gadget. Hebben hebben hebben!!!
[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 14-07-2005 13:04 ]
Lekker!
Jammer genoeg is het nog slechts een concept, want dit is idd wel heel cool.
Hopenlijk wordt het opgepakt door Logitech ofzo.
Hopenlijk wordt het opgepakt door Logitech ofzo.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Wat voor grafische kaart zit er dan in dat toetsenbord, moet toch best wat pixels aansturen 
Kan je lekker quake spelen op je toetsenbord
Kan je lekker quake spelen op je toetsenbord
VisaRider schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:
Jullie letten niet echt op of wel ? De text/images op de toetsen zijn aan te passen.iPodje schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:58:
[...]
Dit toetsenbord is gewoon voorbereid op de toekomst. Windows is gewoon het probleem....
Wel zeer Mac-vriendelijk.
Geweldige gadget. Hebben hebben hebben!!!
der staat op de site 'release date: 14/07/2005' hij komt dus vandaag uit... en niet om pessimistisch te zijn, maar ik denk niet dat dit board voor 300 euro of minder te koop is. Als je nadenkt dat onder iedere toets een lcd'tje schuil gaat van ongeveer 40x40 pixels... zal echt wel vet duurder worden.....
Honesty is the best policy, but insanity is a better defense
Volgens mij is dit niet echt bevorderend voor de snelheid van je Windows. Dit zal echt megagrote drivers nodig hebben, maar het ziet er dan wel ubervet uit.
Niet als er een een of ander geheugen op 't keyboard zit dat alle plaatjes opslaat. Helemaal vet zou zijn als je een overzicht van je keyboard in een of andere applicatie zou zien, en dat je dan op een toets klikt, die dan vervolgens kan bewerken met kleuren (256 kleuren ofzo =)) en dan Save drukt --> plaatje wordt gelijk veranderd op je keyboard
Ziet er inderdaad wel vet uit. Zal ook wel wat kosten, maar dan heb je ook wat. Misschien iets voor een inkoopactie?
ik gok dat dit allebei wel kan... mijn gok is dat er geheugen in het toetsenbord zit... in dit geheugen zitten de toets-plaatjes opgeslagen van 10 applicaties, en wel de applicaties die je links op et toetsenbord ziet zitten. tevens kan je hier je eigen programma's neerknallen gok ik... en je eigen commands aan de toetsen hangen...Thunk schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:26:
Niet als er een een of ander geheugen op 't keyboard zit dat alle plaatjes opslaat. Helemaal vet zou zijn als je een overzicht van je keyboard in een of andere applicatie zou zien, en dat je dan op een toets klikt, die dan vervolgens kan bewerken met kleuren (256 kleuren ofzo =)) en dan Save drukt --> plaatje wordt gelijk veranderd op je keyboard
Op TFT schermpjes gaan rammen?Glashelder schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:42:
Zitten daar van die kleine TFT schermpjes in ofzo? Zal lekker prijzig worden
rammen < drukken < aaien < likkenRoD schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:31:
[...]
Op TFT schermpjes gaan rammen?ik denk het niet, bovendien zou het veelste duur worden.
ik gok dat het ook aan de behuizing ligt he?? de toets zelf zorgt voor de stabiliteit en duurzaamheid...RoD schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:31:
Op TFT schermpjes gaan rammen?ik denk het niet, bovendien zou het veelste duur worden.
Haha
maar dat russische tobo is zeeerrrrr vet
Wat is een ander woord voor synoniem?
het vette van das keyboard is de apart aangepaste vering per toets !! dat je met je pink bijvoorbeeld minder hard op een toets hoeft te raggen dan met je wijsvinger... allemaal uitgebalanseerd !!!!!Tsunameh schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:36:
Hahablind typen kan ik ook wel met letters op te toetsen
Zou me ook niet veel verbazen als dit slechts een Idee is geweest wat gewoon niet tot uitvoer is te brengen. Misschien voor 1 malig gebruik, maar lijkt me niet echt voor allerdaags gebruik
Er zitten ook allemaal borsteltjes tussen de toetsen
Klik
[ Voor 11% gewijzigd door IJnte op 14-07-2005 13:42 ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
volgens engadget commentaren http://www.engadget.com/entry/1234000740050460/ schijnt ie met OLED's te werken
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Als ik zo'n toetsenbord in massa zou moeten maken, dan zou ik geen 101 LCD-tjes of OLED-display's gebruiken, maar 1 groot beeldscherm aan de onderkant en dan een glas-vezel-constructie per toets maken.
Dat lijkt me een stuk voordeliger en dan zijn de toetsen ook een stuk lichter, oftewel minder mechanische stress en minder belasting voor je vingers.
Dat lijkt me een stuk voordeliger en dan zijn de toetsen ook een stuk lichter, oftewel minder mechanische stress en minder belasting voor je vingers.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
uit productie-oogpunt lijkt me dit net duurder... die kleine glasvezel-knopjes maken is reteduur!TD-er schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:50:
Als ik zo'n toetsenbord in massa zou moeten maken, dan zou ik geen 101 LCD-tjes of OLED-display's gebruiken, maar 1 groot beeldscherm aan de onderkant en dan een glas-vezel-constructie per toets maken.
Anoniem: 69882
Er stond een mail adres op de site.
Dus heb ik maar een mailtje gestuurd met wat vragen, of en eventueel wanneer het keyboard in productie zou gaan, wat meer technische specificaties en een eventuele prijs indicatie.
Ik ben benieuwd, als het ook een prettig toetsenboard is om op te werken weet ik al wat ik aan sinterklaas ga vragen dit jaar
word vervolgt (hoop ik)
Dus heb ik maar een mailtje gestuurd met wat vragen, of en eventueel wanneer het keyboard in productie zou gaan, wat meer technische specificaties en een eventuele prijs indicatie.
Ik ben benieuwd, als het ook een prettig toetsenboard is om op te werken weet ik al wat ik aan sinterklaas ga vragen dit jaar
word vervolgt (hoop ik)
Die teksten bij de num lock, caps lock en scroll lock LEDjes verpesten het voor mij. Dan heb je zo'n toetsenbord en dan staat er nóg een opdruk op; als ze die hadden weggelaten was 'ie tenminste echt cool (en was het bovendien makkelijker te produceren geweest).
Zelfs m'n Key Tronic heeft geen tekst bij die ledjes staan...
Iemand op een ander forum denkt dat dit keyboard al één groot scherm aan de onderkant heeft en dat de knopjes een vergrootglas hebben om de pixels uit te vergroten, want hij kan zich niet voorstellen dat elke knop een OLED/TFT schermpje heeft omdat dat zo onnodig duur wordt.
Maar ja ik zie op die foto's toch duidelijk dat de pixels vlak onder het oppervlak van elke toets liggen.
Volgens mij zitten er toch wel degelijk OLED of TFT schermpjes onder elke knop.
Hoe zit het nu technisch in elkaar? Er is nu nog helaas niet veel van bekend.
Maar ja ik zie op die foto's toch duidelijk dat de pixels vlak onder het oppervlak van elke toets liggen.
Ik zat zelf te denken aan 2 lensjes die net niet tegen elkaar komen, maar het beeld wel het beeld in een rechte bundel doorgeven (dus 2 lenzen op het LCD in elkaars brandpunt) en in het toetsje een lenzen-constructie met binnenin een soort van glasvezels per pixel, omdat je anders waarschijnlijk te veel vervorming krijgt.RicX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:52:
[...]
uit productie-oogpunt lijkt me dit net duurder... die kleine glasvezel-knopjes maken is reteduur!
Hoeft volgens mij in massaproductie geen probleem te zijn.
Een flexibel glasvezel-draadje (al dan niet per pixel) tussen toets en bord lijkt me inderdaad te complex worden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Haha.. deze zou het niet alng uithouden met ons hea RoDRoD schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:31:
[...]
No signature required.
Vet, maar het lijkt me niet dat dit binnen een jaar in massaproductie gaat.
Maar een mooi dingetje hoor!
Maar een mooi dingetje hoor!
Is toetsenbord wel waterdicht? Een koffiebeker omstoten en het is bidden dat keyboard nog leeft...
Want je wilt toch niet 300 Euro opofferen voor stomme ongelukje
Want je wilt toch niet 300 Euro opofferen voor stomme ongelukje
Darce schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 14:03:
Iemand op een ander forum denkt dat dit keyboard al één groot scherm aan de onderkant heeft en dat de knopjes een vergrootglas hebben om de pixels uit te vergroten, want hij kan zich niet voorstellen dat elke knop een OLED/TFT schermpje heeft omdat dat zo onnodig duur wordt.
hier zie je dat de 'glow' van de afbeeling ook onder de key uitstraalt; het oranje/bruin van de ezel zie je ook op de buitenkant van de toest met 't quicktime icoontje ....
[edit] hij staat nu ook op de frontpage
[ Voor 7% gewijzigd door TheRookie op 14-07-2005 15:56 ]
Ik gok dat er gewoon 1 groot TFT scherm onder zit, en dat die knopjes zo zijn gemaakt dat ze licht van onder naar boven geleiden, doordat ze helemaal transparant zijn met een mate bovenkant of iets dergelijks 
Allemaal losse schermpjes is niet alleen te duur, maar ook te fragiel.
Allemaal losse schermpjes is niet alleen te duur, maar ook te fragiel.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
BronEvery key of the Optimus keyboard is a stand-alone display showing exactly what it is controlling at this very moment.
Boel schermpjes dus.
* Sabbi kijkt naar schermpjes van pda en telefoon, die het na jaren intensief gebruik nog steeds doen, en denkt dat die toetsen best wel te maken zijn dat ze niet naar de klote gaan. En dat het duur is, oke, maar daar krijg je dan wel een hele vette gadget voor terug...
en waterdicht hoeft hij ook niet te zijn, je moet er gewoon niks overheen gooien, net als bij alle andere dure apparatuur die gewoonlijk over de gemiddelde tweaker zijn buro slingert.
en waterdicht hoeft hij ook niet te zijn, je moet er gewoon niks overheen gooien, net als bij alle andere dure apparatuur die gewoonlijk over de gemiddelde tweaker zijn buro slingert.
OMG, duur grapje wordt dat dus 
@Sabbi: Bedenk je wel dat die toetsen-displays met een draadje of iets dergelijks verbonden moeten zijn met de printplaat van het toetsenbord, en dus bij iedere toetsaanslag onder druk komen te staan.

@Sabbi: Bedenk je wel dat die toetsen-displays met een draadje of iets dergelijks verbonden moeten zijn met de printplaat van het toetsenbord, en dus bij iedere toetsaanslag onder druk komen te staan.
[ Voor 76% gewijzigd door dawuss op 14-07-2005 15:16 ]
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik hoop dat dit ding zo snel mogelijk uit komt...
Want dan koop ik hem wel!
Want dan koop ik hem wel!
Druk kan je gewoon afvangen via een of ander veertje zoals dat normaal ook in tobo's gebeurt. Lekker degelijk flexibel kabeltje erin, beejte ruimte erop, ziedaar... Je moet het natuurlijk niet uit yoko-componenten willen samenstellen als je er al zo'n 100 tft's in gaat plakken
Anoniem: 108806
Even ervanuitgaand (t?) dat onder iederen toets gewoon een klein schemprje zit, dan zou ik me- zoals eerder al genoemd, iid zorgen maken over het aantal toetsaanslagen dat zo'n flatcable overleeft
Overgens ubervet ding, en afhankelijk v/d garantie zou ik em gelijk halen.. _O_!

ik ben echt heel benieuwd wat ie moet gaan kosten!
beter komt ie snel uit...
* Mysteryman gaat dit topic gelijk bookmarken
beter komt ie snel uit...
* Mysteryman gaat dit topic gelijk bookmarken
Everybody happy??? I soon change that here we go...
w00t! super mooi ding

Moet ik hebben, zit hier nu met een cheap-ass no-name toetsenbord. Dus dan lijkt dit me een mooi alternatief
Moet ik hebben, zit hier nu met een cheap-ass no-name toetsenbord. Dus dan lijkt dit me een mooi alternatief
Dit lijkt me een mooi alternatief voor de meeste tobo'saddictive schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:40:
w00t! super mooi ding![]()
zou het niet gewoon zo zijn dat je zelf plaatjes erin kan stoppen (onder een plexiglaslaagje onder de toets zelf) waar vanuit onder op wordt geschenen?
Dat lijkt me toch van niet, aangezien er OLED schermpjes inzitten, dus dan zorgt het ding zelf wel voor plaatjes.
Ik vraag me meteen af wat de kijkhoek is, om het over het toverbegrip ms maar niet te hebben...
Maar als het een scherm (of mogelijk meerdere schermen) is met maar 256 kleuren zal de prijs misschien nog meevallen...
@hugo: de milliseconden was een geintje, hoor...
Overigens ook leuke muis!
@hugo: de milliseconden was een geintje, hoor...
Overigens ook leuke muis!
[ Voor 18% gewijzigd door Savantas op 14-07-2005 16:44 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Want je zult toch ghosting hebben op de schermpjes van je toetsen...Savantas schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:55:
om het over het toverbegrip ms maar niet te hebben

Edit: Ah ok, ik dacht al
[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 14-07-2005 16:06 ]
Dit is zeker super maar niet nieuw 
In de Orion (stage plek) hadden we UHF ontvangers waar per toets 16 miniscule dia's achter zaten. Veranderde de functie ging er een ander lampje branden en had je een ander opschrift.
In de Orion (stage plek) hadden we UHF ontvangers waar per toets 16 miniscule dia's achter zaten. Veranderde de functie ging er een ander lampje branden en had je een ander opschrift.
Alles is terug te redeneren naar 4
Anoniem: 28659
waarom denkt iedereen dat meerdere kleine schermpjes duurder is dan 1 grote? Die schermen worden toch nog uit een grotere wafer gesneden? Dus kleine schermpjes zijn juist goedkoper als er ergens een imperfectie zit kun je daar veel precieser omheen knippen. Slijtage aan de bovenkant zal opgevangen door een stukje doorzichtig plastic en de onderkant een flexibel kabeltje moet het ook wel langer volhouden dan het mechanische gedeelte.
Elke schermpje heeft zijn eigen controller neem ik aan. En er komt een schermpje op een bewegend oppervlak te zitten daar heb je dus wel leuke kabeltjes voor nodig.Anoniem: 28659 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:01:
waarom denkt iedereen dat meerdere kleine schermpjes duurder is dan 1 grote? Die schermen worden toch nog uit een grotere wafer gesneden? Dus kleine schermpjes zijn juist goedkoper als er ergens een imperfectie zit kun je daar veel precieser omheen knippen. Slijtage aan de bovenkant zal opgevangen door een stukje doorzichtig plastic en de onderkant een flexibel kabeltje moet het ook wel langer volhouden dan het mechanische gedeelte.
Alles is terug te redeneren naar 4
Tja, erg koel idee
Voor sommige spellen lijkt dit me echt een enorme kwijl-factor hebben. Tis niet dat ik ooit nog op m'n tb kijk, maar het zou er zo ontzettend vet zijn
Maar ik zit nu al jaren achter een MS Natural Elite tb en ik wil eik enkel een vergelijkbaar tb qua vorm
Maakt het lastig om een vervanging te vinden... Tzou ERG koel zijn als MS dit idee opkoopt en er een Natural Elite mee uitrust
Ik droom weer even lekker verder
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Anoniem: 91469
wow dat is zo'n uber-gadget, die MOET ik gewoon hebben als die uit is 
zou cool zijn als het meer een "standaard" was en die automatisch in games werden ge-synchronised qua keys enzo ^^
zou cool zijn als het meer een "standaard" was en die automatisch in games werden ge-synchronised qua keys enzo ^^
Daar kun je zo apps voor schrijven, dunkt mij.Anoniem: 91469 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 16:10:
wow dat is zo'n uber-gadget, die MOET ik gewoon hebben als die uit is
En ik wil NU een pricetag weten.
[ Voor 8% gewijzigd door miekd op 14-07-2005 16:20 ]
one more thing...
Natuurlijk zijn kleine schermpjes veel goedkoper, ik gok 64x64pixel schermpjes (misschien zelfs 32x32), icoon-grootte dus moet niet echt ingewikkeld en duur zijn en door de kleine oppervlakte van 1x1 is een beetje uitval in een wafer niet erg.
Als er bijvoorbeeld een klein hoekje van een 20" scherm niet goed is, kun je gelijk het hele scherm weggooien, (hoog uitvalpercentage) daarom zijn grote schermen extreem duur (overigens is dat niet de enige reden dat ze duur zijn).
Vervolgens zit het schermpje achter een doorzichtig pastic knopje, dus je drukt de schermpjes ook niet kapot, het meganische gedeelte kan heus een heleboel hebben, zo'n flatcabletje ertussen is echt geen probleem en slijt vrijwel totaal niet. Overigens zijn dat soort flatcables vaak ook nog eens waterdicht, ik betwijvel dus of dit bord echt zo slecht tegen vocht zou kunnen als er gedacht wordt.
Overigens was ik diep onder de indruk toen ik dit zag, dit is wel HET toetsenbord! Overigens kan je de lettertypes met dit systeem uiteraard veranderen, Qwerty/Azerty indelingen en evetueel een interessante kleurindeling
Dit maakt het toetsenbord automatisch geschikt voor elk willekeurig OS / Systeem.
Ik zie het al voor me in een FPS shooter, dat je nummers 1 t/m 9 allemaal icoontjes van de verschillende wapens zijn, je WSAD knoppen in een andere kleur met pijltjes etc. etc. Leuke details, niet noodzakelijk maar een belachelijk 'hebbeding' gehalte
Ik ben zeer benieuwd naar de prijs, ben in elk geval 'kwijlend' onder de indruk, dat overkomt me niet vaak
Als er bijvoorbeeld een klein hoekje van een 20" scherm niet goed is, kun je gelijk het hele scherm weggooien, (hoog uitvalpercentage) daarom zijn grote schermen extreem duur (overigens is dat niet de enige reden dat ze duur zijn).
Vervolgens zit het schermpje achter een doorzichtig pastic knopje, dus je drukt de schermpjes ook niet kapot, het meganische gedeelte kan heus een heleboel hebben, zo'n flatcabletje ertussen is echt geen probleem en slijt vrijwel totaal niet. Overigens zijn dat soort flatcables vaak ook nog eens waterdicht, ik betwijvel dus of dit bord echt zo slecht tegen vocht zou kunnen als er gedacht wordt.
Overigens was ik diep onder de indruk toen ik dit zag, dit is wel HET toetsenbord! Overigens kan je de lettertypes met dit systeem uiteraard veranderen, Qwerty/Azerty indelingen en evetueel een interessante kleurindeling
Dit maakt het toetsenbord automatisch geschikt voor elk willekeurig OS / Systeem.
Ik zie het al voor me in een FPS shooter, dat je nummers 1 t/m 9 allemaal icoontjes van de verschillende wapens zijn, je WSAD knoppen in een andere kleur met pijltjes etc. etc. Leuke details, niet noodzakelijk maar een belachelijk 'hebbeding' gehalte
Ik ben zeer benieuwd naar de prijs, ben in elk geval 'kwijlend' onder de indruk, dat overkomt me niet vaak
[ Voor 7% gewijzigd door BruT@LysT op 14-07-2005 16:26 ]
Volgens mij valt er zowiezo niks over te zeggen aangezien het slechts een concept is, en volgens mij ook helemaal geen fysiek model van bestaat.RoD schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 15:53:
Dat lijkt me toch van niet, aangezien er OLED schermpjes inzitten, dus dan zorgt het ding zelf wel voor plaatjes.
Correct me if i am wrong.
Wat bijzonder, toetsenborden met dat systeem gebruikt mijn bedrijf al 4 jaar ofzo.RicX schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:38:
[...]
het vette van das keyboard is de apart aangepaste vering per toets !! dat je met je pink bijvoorbeeld minder hard op een toets hoeft te raggen dan met je wijsvinger... allemaal uitgebalanseerd !!!!!
Anoniem: 30543
Ik denk dat dit gewoon een paar mooie renders zijn, en dat er geen functioneel ontwerp is, en al helemaal geen echt exemplaar
Paas mij zo'n ding
Denk trouwens niet dat elk schermpje een eigen controller heeft, ik denk dat het wel 102 schermpjes zijn in een raster, met 1 controller erin.
Erg processor intensief zal het niet worden, alleen als het tobo moet veranderen duw je wat data door het usb kabeltje.
Lijkt me iig zeer gaaf.
Tikken in het lettertype zelf, hotkeys van spellen die je niet hoeft te raden, mediaplayer met de sneltoetsen zichtbaar.
Zelfs dat als je op ctrl ofzo duwd dat dan je X veranderd in een schaartje enzo
Zie nu al leuke game ideeen voor zo'n tobo.
Iets dergelijks als "type type revolution"
Maar verder _vet_
Iets dergelijks als "type type revolution"
Maar verder _vet_
Dit wordt hem hoor.. Laten ze maar opschieten met het in productie brengen...
Voor zo'n gadget (die volgens mij ook nog behoorlijk functioneel is) heb ik best wat geld over...
(Photoshop alle tools op de toetsen, games alle functies makkelijk terug vinden)
Voor zo'n gadget (die volgens mij ook nog behoorlijk functioneel is) heb ik best wat geld over...
(Photoshop alle tools op de toetsen, games alle functies makkelijk terug vinden)
meh.
* curry684 noteert z'n naam bij de intussen lange lijst mensen die hier best 300 euro voor over hebben... dude, computer op de breedbeeld-TV en dan een lasermuis en dit draadloze tobo op de bank erbij
photoplay op je toetsenboard
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Anoniem: 91469
-mocht het de markt halen- toch zeker een kleine revolutie lijkt me ;p
ik heb er toch ook wel z'n 300 euri voor over
ik heb er toch ook wel z'n 300 euri voor over
Anoniem: 12397
Het zou helemaal stoer zijn dat als je bijvoorbeeld in photoshop de ctrl-toets in drukt alle andere toetsen die in combinatie met ctrl werken direct veranderen en je aanduidingen van de functies van die toetscombinaties realtime kunt zien. Ook zo met crtl, alt en shift combinaties 
Ik heb zeker wel interesse, maar heb er zeker geen €300,- voor over.
Ik heb zeker wel interesse, maar heb er zeker geen €300,- voor over.
Vet, voortaan DVD's te kijken op je toetsenbord!
* Garyu gooit zijn monitor het raam uit
* Garyu gooit zijn monitor het raam uit
[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 14-07-2005 17:10 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik heb het idee dat de prijs flink mee zal vallen: als er een schermpje kapot is, is er niet veel verloren bij de productie.
In feite is het een 'gewoon' scherm zie OLED schermen Samsung voor PC dichterbij, dat komt er dus ook aan in stukken gesneden, stukjes met een dode pixel worden gewoon weggegooid
Ik vraag mij alleen af wat de aansturing gaat doen, vast geprogrammeerd in een aantal lettertypes, en net als een programmeerbare afstandsbediening (als zo'n Chameleon afstandsbediening) intoetsen wat je wilt, of aangestuurd via USB (zal dan wel een USB 2.0 toetsenbord zijn
) en dus de symbolen via de computer.
En het laat wel zien hoe de ontwerpers over P2P denken: mooi eMule logootje
In feite is het een 'gewoon' scherm zie OLED schermen Samsung voor PC dichterbij, dat komt er dus ook aan in stukken gesneden, stukjes met een dode pixel worden gewoon weggegooid
Ik vraag mij alleen af wat de aansturing gaat doen, vast geprogrammeerd in een aantal lettertypes, en net als een programmeerbare afstandsbediening (als zo'n Chameleon afstandsbediening) intoetsen wat je wilt, of aangestuurd via USB (zal dan wel een USB 2.0 toetsenbord zijn
En het laat wel zien hoe de ontwerpers over P2P denken: mooi eMule logootje
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
* DeeD2k2 hebben wil! 
Ik zie het al voor me: Winamp visualizers niet meer op scherm, maar op tobo
.
Straks ben ik m'n tweede VGA/DVI uitgang kwijt aan m'n tobo...
Ik zie het al voor me: Winamp visualizers niet meer op scherm, maar op tobo
Straks ben ik m'n tweede VGA/DVI uitgang kwijt aan m'n tobo...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Als we dalijk maar geen spyware krijgen die boodschappen op je tobo afbeeld
Prachtig natuurlijk maar ik moet het eerst nog zien dat ze het ook daadwerkelijk produceren
Hoge kosten lijkt me

Nou, gat in de markt als ik de reacties hier zo lees. Dusseh, huppakee veel produceren maar, wie weet worden ze dan nog een beetje goedkoop ookBioHazard schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:54:
Prachtig natuurlijk maar ik moet het eerst nog zien dat ze het ook daadwerkelijk producerenHoge kosten lijkt me
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Maar zoals gezegd... er is geen echt exemplaar, dit zijn volgens mij allemaal renders (bron: "modeller
Alexey Zalata"). Met een ontwerp zou ik ook wel wat renders kunnen maken die niet van echt te onderscheiden zijn.
Helaas, ik wil er ook wel een namelijk.
Alexey Zalata"). Met een ontwerp zou ik ook wel wat renders kunnen maken die niet van echt te onderscheiden zijn.
Helaas, ik wil er ook wel een namelijk.
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Anoniem: 63032
Ik gok dat dit dingetje een slordige 400 Euro gaat kosten, als het niet meer is...
Immers als ik de postings hierzo bekijk; is er al genoeg interesse. En daarnaast ook in de professionele wereld kan hier goed gebruik van gemaakt worden. Bv. het eerder aangehaalde Photoshop.
Dus wie bied hoger...?
Immers als ik de postings hierzo bekijk; is er al genoeg interesse. En daarnaast ook in de professionele wereld kan hier goed gebruik van gemaakt worden. Bv. het eerder aangehaalde Photoshop.
Dus wie bied hoger...?
"Wat is de short...""Hou je kop en kijk op je tobo, apelikker!" (Heerlijk lijkt me dat, eindelijk eens niet meer die vraag)
Als ze nou ook onboard spellingscontrole hebben die je backspace laat oplichten tot je klaar bent om door te tikken...En een klein shcerm erboven waar je laatste woord op staat...
Als ze nou ook onboard spellingscontrole hebben die je backspace laat oplichten tot je klaar bent om door te tikken...En een klein shcerm erboven waar je laatste woord op staat...
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Nu kan men wel een Any key maken voor de mensen wat hem niet vinden.
Dit lijkt me gewoon een supervet ramplankje. Ikke hebben
-Te huur
nee joh, PS/2 voldoet vast welResistor schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:17:
Ik vraag mij alleen af wat de aansturing gaat doen, vast geprogrammeerd in een aantal lettertypes, en net als een programmeerbare afstandsbediening (als zo'n Chameleon afstandsbediening) intoetsen wat je wilt, of aangestuurd via USB (zal dan wel een USB 2.0 toetsenbord zijn) en dus de symbolen via de computer.
Het bedrijf is wel erg Apple loving aangelegd als ik de site zo zie. Alle screenshots zijn in Safari, etc. Hopen dat er nog een witte versie van het toetsenbord uitkomt voor onze MacsVisaRider schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:55:
wel vaag, ze doen aan "industrial design , graphic design, en web design", wat een rare combinatie, want als je op die site kijkt zie ik websites die ze gemaakt hebben, maar ook magnetrons voor het nuke food. naja, zal wel aan mij liggen
edit;
haha die is goedYagermeister schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:40:
Nu kan men wel een Any key maken voor de mensen wat hem niet vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door johnneman op 14-07-2005 18:46 ]
Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p
De produktiekosten gaan echt wel meevallen. OLED's zijn heel goedkoop en hebben geen backlight(s) nodig. Enige probleem is de lifetime van OLED's, maar het is alleen maar cool dat je toetsenbord na een paar minuten inactiviteit 'uit' gaat 
1 printplaat in het tobo om alle toetsen aan te sturen kan ook geen probleem zijn. Je betaalt dus voor de research en voor het design. 300 Euro moet te doen zijn lijkt me.
1 printplaat in het tobo om alle toetsen aan te sturen kan ook geen probleem zijn. Je betaalt dus voor de research en voor het design. 300 Euro moet te doen zijn lijkt me.
best logisch opzich vind ik hoor...johnneman schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 18:45:
wel vaag, ze doen aan "industrial design , graphic design, en web design", wat een rare combinatie, want als je op die site kijkt zie ik websites die ze gemaakt hebben, maar ook magnetrons voor het nuke food. naja, zal wel aan mij liggen
industrial design betekent niet dat ze de techniek in alle apparaten verzinnen en bouwen,
maar het is meestal puur het ontwerpen van modellen en prototypes...
eigenlijk gewoon (cad-) tekenen dus...
en dat komt dan best in de buurt van graphic- en webdesign
Leeg - Sinds 20180907
Jippie hij staat nu ook op de frontpage,
ik vind hem echt Uber chill
hopelijk word hij in productie genomen.
is het misschien een idee om de startpost een beetje uit te breiden
?
ik vind hem echt Uber chill
hopelijk word hij in productie genomen.
is het misschien een idee om de startpost een beetje uit te breiden
My favorite programming language is solder.
Hmmm, dit is echt zo'n toetsenbord die mij in een netelige situatie gaat brengen. ALS ie ooit uitkomt in NL _moet_ ik hem hebben, wat het prijskaartje ook is (binnen redelijke grenzen dan
)
wat ziet dat ding er vet uit
wat ziet dat ding er vet uit
Hier zou ik best 300 euro voor overhebben. Wow.
Zou me vet lijken als het toetsenbord "merkt" dat je handen boven het toetsenbord zijn en dat dan pas de toetsen gaan oplichten 
Bespaart de OLED lampjes ook nog eens omdat ze toch een lage lifetime hebben
Dat lijkt me echt zoiets wat als eerste kapot gaat....peponline schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:02:
Zou me vet lijken als het toetsenbord "merkt" dat je handen boven het toetsenbord zijn en dat dan pas de toetsen gaan oplichten
Maar wat een vet toetsenbord zeg. Ik voorspel een nieuw standaard voor +/- 200 euro. Als hij nou ook nog 'Logitech UltraX' toetsen had was hij perfect.
Anoniem: 147846
inderdaad wel een opwinden toetsenbord maar zoals ze zeggen.. 200/300 euro is wel een beetje aan de duure kant
Precies, en als ze dit lezen gaan ze het er nog voor vragen ook.....Anoniem: 147846 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:11:
inderdaad wel een opwinden toetsenbord maar zoals ze zeggen.. 200/300 euro is wel een beetje aan de duure kant
Dus: mooit toetsenbord, zou ik zeker wel €50 voor over hebben
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Anoniem: 147846
ja maar denk je dat al die kleine toetsjes niks kosten? 
denk niet dat je het met 50 euro red heelaas
denk niet dat je het met 50 euro red heelaas
Hij zal elk kwartaal goekoper worden en uiteindelijk blijven steken op +/- 60 euro denk ik. Zodra hij te koop is....dat is.
Developmentkosten zijn er dan ook wel uit, maar in het FP artikel staat dat men patent wil aanvragen. Dit lijkt me niet een goede zaak, wanneer er namelijk geen patent is, kunnen andere bedrijven het ook (zo goedkoop mogelijk) proberen. En hier profiteer je dan van de vrijemarkt economie. Ik denk dat andere bedrijven wanneer men wel is geslaagt met het krijgen van een patent, dat andere bedrijven het op een andere manier proberen (zoals met groot lcd/oled scherm.Bram77 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 19:51:
Hij zal elk kwartaal goekoper worden en uiteindelijk blijven steken op +/- 60 euro denk ik. Zodra hij te koop is....dat is.
Ik kan me herinneren dat er 1of2 jaar geleden een "beamer" was gemaakt voor de palm (of andere PDA) waarmee het mogelijk was "toetsen" te laten schijnen op je buro, waarmee je kon typen. Zal link wel ff opzoeken.
Ben beniewd of er ook development schetsen komen.
Learn to forget...
Is dus hoogstwaarschijnlijk wel een render:
dit staat op hun site bij news,
"July 14
Optimus keyboard concept completed "
En dan de cast: (allemaal met cgi te maken)
art director and interface developer
Artemy Lebedev
laying on of hands
Timur Burbayev
modeller
Alexey Zalata
visualizer
Nikolai Vershinin
technical designer
Anna Ponomaryova
Desalniettemin, geweldig idee!
dit staat op hun site bij news,
"July 14
Optimus keyboard concept completed "
En dan de cast: (allemaal met cgi te maken)
art director and interface developer
Artemy Lebedev
laying on of hands
Timur Burbayev
modeller
Alexey Zalata
visualizer
Nikolai Vershinin
technical designer
Anna Ponomaryova
Desalniettemin, geweldig idee!
[ Voor 2% gewijzigd door Giant87 op 14-07-2005 20:52 . Reden: typo ]
Anoniem: 95759
Ja, het is een concept, maar ik ga er toch wel vanuit dat ze al minstens bezig zijn met een prototype.
Het lijkt me helemaal mooi als ze op den duur games zo maken dat ze automatisch de functies op het toetsenbord laten zien
En natuurlijk niet alleen games, maar alle software met veel sneltoetsen.
Het lijkt me ook wel vet als je op shift drukt dat de toetsenlayout veranderd
Het lijkt me helemaal mooi als ze op den duur games zo maken dat ze automatisch de functies op het toetsenbord laten zien
Het lijkt me ook wel vet als je op shift drukt dat de toetsenlayout veranderd