Ik zie dat mensen wel eens problemen hebben om die missels te guiden van de copiloot van de Apache (gevechtshelicopter). Als je als copiloot in die heli zit, moet je rechtermuisknop klikken om naar zo'n tv schermpje te gaan, waar je dus die guided missels kunt afschieten. Als je nu met de linker muisknop klikt kun je die missels dus afschieten. Alleen je hebt ook nog een cursor erbij (kruisje). Die kun je gebruiken om je rakket te sturen. Alleen het sturen gaat dus niet alleen maar met bewegen van je muis, maar ook echt op punten klikken waar je naartoe gaat. Dus de 1x keer klikken schiet je je rakket af, maar dan kun je je cursor op bepaalde punten klikken en dan gaat je rakket die richting op, dus daarmee kun je sturen. Alleen die rakket gaat mij nog te snel om echt goed te sturen.
Ik vind dit trouwens een zeer geslaagd spel. Gameplay is echt VET. Hoop dat de mod support een beetje goed is. Serieus, dit spel is echt het geld waard. Deze moet je echt serieus kopen.
Vind trouwens vaak die straaljagers te hard vliegen om echt goed te kunnen sturen cq echt te bepalen wie ik ga neerschieten, daar gaan die straaljagers te hard voor en zijn de maps iets te klein voor. Dat vind ik erg jammer, maar het kan ook aan mijn vliegkunsten liggen. Ik zie namelijk ook wel eens stuntpilootjes vliegen waarvan je denkt WTF, dat doen ze netjes.
Heli lukt me trouwens wel goed. Deze screenies nog gemaakt met de demo:
http://www.hw.eghuizen.freeler.nl/Battlefield2/ Die screenies zijn op de volgorde gemaakt zoals ze daar staan. Vond het vrij makkelijk met die heli's opzich. Soms heb ik alleen niet erg goed zicht op wat er onder me gebeurd en in de third person mode kan ik niet vliegen. Dan is mn coordinatie ineens behoorlijk kut.