[DVD Recorder]LG DR-7900H

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.467 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:15
Ik heb dat regelmatig gedaan, opnemen en dvd kijken, gaat prima. Ik doe dat als volgt; dvd-tje kijken en wanneer je de opname wil beginnen ga je via de home knop naar je tv zender waar je van op wilt nemen, druk op opname en je kunt vervolgens weer terug naar je dvd middels de bekende home knop. Overigens kun je door meerdere malen op de opnameknop te drukken de opnametijd verlengen met telkens 10 min.

Rolfio

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
polson schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:40:
Ik heb begrepen dat de titels blijven staan tot de volgende titel komt.

Nu ga ik er vanuit dat er gebruik gemaakt wordt van srt files. Die zijn meestal in de vorm van :

1
00:00:53,360 --> 00:00:55,510
Hier staat de eerste titel.

2
00:01:23,760 --> 00:01:25,637
En dan komt de volgende.

Je zou dus eigenlijk en tooltje moeten vinden die lege regels toevoegd tussen de tijd dat er geen titel hoeft te staan. Dan krijg je:

1
00:00:53,360 --> 00:00:55,510
Hier staat de eerste titel.

2
00:00:55,511 -->00:01:23,759

3
00:01:23,760 --> 00:01:25,637
En dan komt de volgende.

Als je daar een programmatje voor maakt, dan zouden de ondertitels volgens mij wel goed gaan.
SiHiDa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

Dat is idd een heel slim idee... Kan iemand met een RH-7x00 bevestigen dat het zo werkt? Als er geen tooltje beschikbaar is, dat dit doet, wil ik het wel maken (toch vrij simpel).
Ik heb vanmiddag een perfect tool gemaakt. Het scant een hele directory op *.SRT files en update ze een voor een automatisch, door het toevoegen van 'dummy subs' volgens bovenstaand principe.

Ik heb net een filmpje met modified subs gebrand en in de LG RH-7500 afgespeeld; het werkt zoals verwacht; geen subs wanneer iedereen z'n mond houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
Sinds gisteren in bezit van de 7500.

Als ik DivX vanaf CD/DVD speel dan kan ik gebruik maken van de 'goto' functie om naar een tijdspunt in de film te springen. Echter als ik de film op de HDD zet werkt dit niet meer.
Anderen ook dit 'probleem'?

en ben zeer geintereseerd in je sub-programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
ook zeer geïnteresseerd in tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
funnel20 schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:42:
[...]

[...]

Ik heb vanmiddag een perfect tool gemaakt. Het scant een hele directory op *.SRT files en update ze een voor een automatisch, door het toevoegen van 'dummy subs' volgens bovenstaand principe.

Ik heb net een filmpje met modified subs gebrand en in de LG RH-7500 afgespeeld; het werkt zoals verwacht; geen subs wanneer iedereen z'n mond houd.
Ik ben natuurlijk ook geïnteresseerd in dat tooltje, hoef ik het zelf niet meer te doen. :P

Mijn 'het-beeld-is-niet-goed'-probleem is ook opgelost: het bleek toch (grotendeels) aan de TV te liggen. Het beeld is nu zoals het moet zijn. Verder heb ik nog weinig tijd gehad om álle mogelijkheden van het apparaat te bekijken, gelukkig werkt alles vrij intuïtief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in dat tooltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me eens haarfijn uitleggen hoe het met die timer record functie zit.

Ik ben namelijk ook geintresseerd in deze recorder echter hij moet wel het volgende kunnen.
  • Als de recorder standbye staat moet die een programma op gaan nemen als deze geprogrameert staat
  • Als ik een DVD aan het kijken ben moet die een programma op gaan nemen als deze geprogrameert staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
Das S schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:47:
Sinds gisteren in bezit van de 7500.

Als ik DivX vanaf CD/DVD speel dan kan ik gebruik maken van de 'goto' functie om naar een tijdspunt in de film te springen. Echter als ik de film op de HDD zet werkt dit niet meer.
Anderen ook dit 'probleem'?

en ben zeer geintereseerd in je sub-programma!
Ik wil het eerst nog even testen en kijken of het naar tevredenheid werkt. Als testcase stel ik voor dat jullie me jullie subs (gooi maar in een ZIP-file) mailen naar:

subs@converteert.nl

Ik haal ze dan door de tool en stuur de aangepaste files terug. Met jullie input kan ik de tool aanpassen/verfijnen en daarna releasen. Idee? Zo ja, sturen maar met die subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 18:33
Maar weer eens een mailtje aan LG NL gestuurd:

Hallo, Er zit nog een bug in de 50617A fw die ik zelf heb geupdate. Als ik er een DVD+RW in stop die als DATA disc is geformatteerd kan ik die niet meer initialiseren in de RH7500. Als ik ´m dan weer in de PC wis kan ik ´m wel weer gebruiken. Video DVD+RW´s laten zich wel weer opnieuw initialiseren. Is de SRT bug al opgelost (dat ie naar de eindtijd kijkt van een subtitle lijn)? Kan u mij een linkje sturen waar ik de nieuwe firmware kan downloaden?
Alvast bedankt

Tweakradje

ps: ik ga niet naar een Service Center voor elke update! Had LG zijn huiswerk beter moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Is het mogelijk als je een (echte legale) dvd afspeelt, dat je deze op de harde schijf kan zetten? Zoja, hoelang duurt dit ongeveer?

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Harde schijf uit en steeds weer aanzetten is niet zo best voor de levensduur van dat ding. Hij kan beter blijven draaien. Wat je probeert te vragen is waarschijnlijk "Waar komt dat storende geluid vandaan?" Hoogstwaarschijnlijk is dat de ventilator. Schroef de beschermkap eraf (2 schroeven) en leg die ergens veilig in een la.

Wat ik ook nog heb gedaan is het stickertje losgepeuterd (zodat ie weer terug kan) en een klein druppeltje (motor)olie op het asje laten lopen. Daarna sticker weer terug en ventilator weer gemonteerd. Scheelt een hoop geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 17:41
Heb de RH7900 versie hier (en een 250HD op voorraad).

Helaas staat ook hier de 17A firmware nog op.
Hopelijk gaan ze straks wat relaxter met de updates om. Het lijken wel staatsgeheimen zeg 8)7

Zal ook de tip van de ventilator eens gaan uitvoeren.

PS: de inlog op de franse service site werkt niet meer :'(

binaries? www.binaries4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bommetje
  • Dat werkt gewoon.
  • Volgens mij werkt dat niet. Ik weet eigenlijk ook niet waarom hij niet kan gaan opnemen als hij aanstaat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Wat niet kan is naar een DivX of XVid kijken terwijl je opneemt.

Zal te maken hebben met processormogelijkheden?
Wel erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG DR-7500H gekocht meer om hem uit te gaan proberen. Maar het grootste probleem vind ik als je een timeropname wilt maken je echt naar de standby moet gaan. En als je een timeropname bezig is kan je ook echt helemaal niks meer met het apparaat

Verwijderd

Ik heb net een RH7500 gekocht. Ik las in deze topic dat eigenlijk alle divx/xvid te draaien waren op deze machine. Nu ging het bij mij direct mis bij de eerste 3 films. Beeld werd zwart en een reset van de recorder was noodzakelijk 8)7

Ik kan toch gewoon meerdere files op een DVD branden (op de PC) en deze afspelen? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen meegehad, heb de recorder teruggebracht wegens die gebrekkige timeropname.

Heb nu een Philips dvdr 3300h maar gisteren en vandaag geen tijd gehad om hem te gaan proberen. Morgen maar eens kijken of die wel een timeropname start als ik een dvd aan het kijken ben. Dan maar geen divx/xvid ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de .srt files met subsync omzet naart .smi files gaat het wel goed met de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rork
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2005
Heb nu ongeveer 2 weken een rh 7500, ben erg tevreden, zeker voor dit geld.

Dit is wat mijn firmware dialoog laat zien : set:ver=50908a cware=prod045 bsp=23 FME io: ver=R02(D17). loader : w.36, lijkt dus op de laatste versie.

Grootste nadelen tot nu toe; het bekende niet kunnen timeren van een opname als de machine gewoon aan staat, het niet kunnen snel-dubben van een reeds ge-edite film fragment en het verlizen van de oorspronkelijke datum/tijd van een dv/camcorder opname. Mocht 1 ervan met een toekomstige firmware update opgelost worden, hoor ik het graag, ik ga hem dan zeker updaten.

Weet iemand toevallig voor welke resoluties de verschillende kwaliteiten (HQ, SQ, EQ, LQ) staan? Heb het niet in de handleiding gevonden noch tijdens een quick scan door het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
@D2N: moet gewoon werken. DivX en Xvid, geen probleem hier.

-Timeropname: tja, lastig, maar valt mee te leven...
Als je toch naar een DVD aan het kijken bent, je krijgt in elk geval een melding dat de timeropname gepland staat. Start je hem toch gewoon 5 minuten eerder met de hand? Kan je vervolgens je DVD afkijken..

Lulliger vindt ik dat je geen Xvid/DivX kan bekijken tijdens een opname...

@Rork:
Staat volgens mij wel iets in de handleiding.
HQ = high quality (waarschijnlijk alleen nodig voor LCD/Plasma? Heb ik zelf niet :'( )
SQ = standard quality (perfecte kwaliteit op CRT-Tv)
EQ = economic quality (ongeveer VHS)
LQ = low quality (ongeveer VHS op LongPlay)

Resolutie zal niet wijzigen, enkel de bitrate zal lager zijn bij een lagere kwaliteit.

Hopelijk komt firmware 50908a snel beschikbaar voor het grote publiek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:28:
Als ik de .srt files met subsync omzet naart .smi files gaat het wel goed met de ondertitels.
bedoel je hiermee dat de subtitles dan wel verdwijnen wanneer er niks gezegd wordt of had je een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suzuki1200 schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:14:
[...]

bedoel je hiermee dat de subtitles dan wel verdwijnen wanneer er niks gezegd wordt of had je een ander probleem?
Sorry vergeten te quoten.
Inderdaad de subs verdwijnen dan gewoon als er niets gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De divx/xvids werken nu wel. Waarschijnlijk een brandfoutje |:(

En inderdaad, .srt omzetten naar .smi en je subtitle probleem is opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Nog steeds geen tijd gehad (vrijgemaakt?) om alles te bekijken, maar tijdens het werken met de speler krijg je het wel vrij snel door. Ik heb echter een probleem: vanmiddag zat ik wat in opgenomen titles op mijn hard disk te editen. Ik wilde wat ruimte vrijmaken en dus wilde ik alle reclame- en overbodige stukjes eruit knippen (delete part). Dit ging allemaal goed, dus ik dacht dat ik geen last had gekregen van de bug dat plotseling de title van je hard disk was verdwenen. Ook van de laatste title die ik wilde bewerken, had ik wat stukjes weggeknipt. Maar toen zag ik opeens dat een title, die ik volgens mij niet had ge-edit, opeens de eerste 15 minuten (de originele lengte van het stuk dat die title eigenlijk was) voorstelde van de title die ik als laatst had ge-edit! Dus: title 30 had ik als laatst bewerkt, en opeens "linkte" title 10 naar de eerste 15 minuten van title 30! Na het uit- en aanzetten van de recorder, was die title (in dit voorbeeld title 10) helemaal verdwenen.

Is dit nu die bug die vaker gemeld is (vooral op het Franstalige forum) of verdwijnt daar de title al van je hard disk net nadat je het bewerkt heb?

Hebben meer mensen deze bug ervaren? Ook zou ik graag weten of mensen die veel delete part doen (ik neem aan dat de bug vooral bij deze edit-operatie optreedt) deze bug juist níet hebben ervaren. Graag toevoegen welke firmware je gebruikt. Ik gebruik nog steeds de originele firmware, 50323A; misschien is de bug opgelost in een latere firmware? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb ook de RH7800 gekocht en wil ook de firmware upgraden.
Tweakradjes links werken helaas niet meer ???
Waar zou ik de nieuwste firmware nog kunnen downloaden + de handleiding hoe dat uitgevoerd moet worden???
Ik heb me tot nu toe rot gezocht voor werkende links zonder resultaat

Alvast H. bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:04:
Hallo allemaal

Ik heb ook de RH7800 gekocht en wil ook de firmware upgraden.
Tweakradjes links werken helaas niet meer ???
Waar zou ik de nieuwste firmware nog kunnen downloaden + de handleiding hoe dat uitgevoerd moet worden???
Ik heb me tot nu toe rot gezocht voor werkende links zonder resultaat

Alvast H. bedankt.
Waarom post je in bold (vet)? :? Je post krijgt zonder bold ook genoeg aandacht hoor.

Je kunt de laatste firmware (inclusief instructies) onder andere hier downloaden:
http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/
(dit is de laatste firmware die je op internet kunt vinden; er schijnen ook al recorders met 50908A in omloop te zijn)

Check dus eerst of jouw RH7800 niet een nieuwe firmware dan 50617A aan boord heeft (Setup -> Lock -> 7889).

De link naar de Poolse servicesite van LG van Tweakradje (5 november) werkt btw gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Van een duitse site:
Hallo,
habe auch vor ein paar Tagen den LG 7500 erst mal probehalber gekauft.
Habe dieselbe Firmware wie Geisenpete drauf:
Set:ver=51017A
CWare=prod045
BSP=23 FME
IO:Ver=R02(D17)
Loader:w.36
LG laat ons geavanceerde gebruikers wel erg in de steek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
tweakradje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:30:
Van een duitse site:

[...]

LG laat ons geavanceerde gebruikers wel erg in de steek vind ik.
Tja, qua firmwares scoort LG een dikke onvoldoende.

Eén troost: het verschil tussen de firmware versies lijkt groot (50323A -> 50617A -> 50908A -> 51017A), maar waarschijnlijk is het gewoon de datum van de firmware in omgekeerde volgorde (dus in het geval van 50323A: 23 maart 2005). Of ben ik weer eens de laatste die die ontdekt? :P

Is het bekend wat er in de nieuwe firmware versies is veranderd (verbeterd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik heb ff gekeken maar in mijn 7500 zit er de 50809A in, dit is dus waarschijnlijk niet de nieuwste firmware.

Ik zal eens kijken met een editor wat de verschillen zijn van de firmware onderling ????

Deze link werkt bij mij niet [url]http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/[/url]
Poolse website werkt wel !
(voor firmware downloaden voor de toekomst)

Jammer genoeg is er ook nergens iets vinden over de verschillende firmware versies en wat daar dan aan verbeterd is ?

Bij Officecenter kost hij nu 249,- ex BTW met 80 GB HDD.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
SiHiDa schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:59:
[...]

Tja, qua firmwares scoort LG een dikke onvoldoende.

Eén troost: het verschil tussen de firmware versies lijkt groot (50323A -> 50617A -> 50908A -> 51017A), maar waarschijnlijk is het gewoon de datum van de firmware in omgekeerde volgorde (dus in het geval van 50323A: 23 maart 2005). Of ben ik weer eens de laatste die die ontdekt? :P
;) scherp opgemerkt. Het was mij nog niet opgevallen. Maar er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn in een paar maanden debuggen (of ze daar tijd voor hebben..)

Wellicht moeten we een gezamelijk een petitie naar LG sturen. Ik kom er niet echt doorheen alleen (he Edwin?!)

Of wachten op de nieuwe versie op de poolse LG site. Die polen hebben blijkbaar een andere filosofie (hoe schrijf je dat eigenlijk) die meer aansluit bij onze wereld. Er zijn natuurlijk altijd prutsers die een fw update weten te verknallen: halverwege de cdrom eruit halen of apparaat uitzetten omdat ze zich "bedenken" etc etc.

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door tweakradje op 29-12-2005 01:44 ]

• SiHiDa
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:53:
Hallo iedereen

Ik heb ff gekeken maar in mijn 7500 zit er de 50809A in, dit is dus waarschijnlijk niet de nieuwste firmware.
Bedoel je niet 50908A?
Ik zal eens kijken met een editor wat de verschillen zijn van de firmware onderling ????
Euh, hoe wil je die firmware "uit" jouw LG recorder halen om het met de 50617A te vergelijken?
Deze link werkt bij mij niet [url]http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/[/url]
Dat is ook niet de juiste URL. De URL moet zijn
http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/
Dit kort GoT af met puntjes (en dan krijg je dus de URL van jou). Gebruik dan ook geen copy/paste om de link te openen, maar klik er direct op (of gebruik Copy Link Location).
tweakradje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:51:
[...]

;) scherp opgemerkt. Het was mij nog niet opgevallen. Maar er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn in een paar maanden debuggen (of ze daar tijd voor hebben..)
Of ze implementeren gewoon de veranderingen/verbeteringen die ze van LSI doorkrijgen (weet niet of dit zo gaat, maar bij mijn vorige speler kreeg de fabrikant van de DVD-speler nieuwe firmwares door van MTK, de fabrikant van de chip).
Wellicht moeten we een gezamelijk een petitie naar LG sturen. Ik kom er niet echt doorheen alleen (he Edwin?!)
Ik zal LG iig eens mailen. :)

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:05
bij mij werkte de link ook niet.. zal wel aan explorer liggen ofzo :P

dit werkt goed:
http://test.pier.dk
Userid: recordere
Password: dk

heb vandaag mijn spelertje binnen gekregen (rh-7500) zo maar is bekijken welke firmwareversie ik heb.

opnemen van antenne en satelliet ging iig goed :7

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 18:13

arnova

weet veel, maar niet alles

Het zou wel echt relaxt zijn als LG dat DivX srt-subtitle probleem oplost. Het lijkt mij verder een perfect apparaat maar zolang die bug er nog inzit, koop ik hem niet. Weet iemand overigens of ie nog steeds voor 300 euro bij de MediaMarkt te koop is (of was dat een tijdelijke actie)?

Verwijderd

master_artech schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Het zou wel echt relaxt zijn als LG dat DivX srt-subtitle probleem oplost. Het lijkt mij verder een perfect apparaat maar zolang die bug er nog inzit, koop ik hem niet. Weet iemand overigens of ie nog steeds voor 300 euro bij de MediaMarkt te koop is (of was dat een tijdelijke actie)?
Kost nu 399,- bij Mediamarkt.
300,- incl. btw nu bij officecentre in zwolle.

Ik zal ff kijken of ik de eprom chip eraf kan fikken en uitlezen en zo een vergelijking doen met de vorige firmware

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Dat DivX srt-subtitle probleem is dus vrij makkelijk te omzeilen: je zet het .srt-bestandje gewoon om naar .smi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

SiHiDa schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:32:
[...]

Dat DivX srt-subtitle probleem is dus vrij makkelijk te omzeilen: je zet het .srt-bestandje gewoon om naar .smi. :)
Dat had ik al gelezen ja. Maar ik heb hier 800+ CD's DivX met .srt subtitles en ik heb geen zin om telkens die subtitle om te zetten en weer op CD(-RW) te fikken als ik hem wil kijken.... Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
ik heb hem bij nlstore.nl vandaan voor 350 incl. verzendkosten.

zit btw ook deze firmware versie op: 50617A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmwarechip eraf gefikt en de eprom uitgelezen, en wat blijkt er is geen verschil.....
Alleen de datum is anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:02:
Ik heb de firmwarechip eraf gefikt en de eprom uitgelezen, en wat blijkt er is geen verschil.....
Respect _/-\o_ Je moet leuke tools hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:02:
Voor de volledigheid: had je nou de 50809A of 50908A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 dagen heb ik de RH-7900 en die bevalt me prima!

Ik kom alleen niet uit de optie Dubbing from DVD to HDD.

Volgens de handleiding:

Dubbing from DVD to HDD
1. On the Title List menu, select a title you want to
dub then press ENTER.
Menu options appears on the left side of the
screen.
2. Use v / V to select [Dubbing] option then press
ENTER.
Dubbing menu appears.

Echter ik druk op HOME, vervolgens op DVD en dan zie ik TV en Movie, maar geen Titeloverzicht...... wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 09:33

ikbenwouter

! w t R

Klopt het dat als je een opname via de speler op een dvd brand het een eigen formaat is of zou deze dvd in een normale dvd speler afgespeeld moeten kunnen worden?

Mijn vader probeerde dit laatst maar de dvd draaide alleen in de LG zelf.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutor schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:59:
Klopt het dat als je een opname via de speler op een dvd brand het een eigen formaat is of zou deze dvd in een normale dvd speler afgespeeld moeten kunnen worden?

heb je de dvd wel afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
woutor schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:59:

Het hangt er vanaf wat voor formaat je kiest. In DVD+RW VR-formaat (volgens mij is dit het enige beschikbare formaat voor DVD+RW discs op de LG-recorder) zou je de disc - zonder afsluiten (finalizen) - moeten kunnen lezen op iedere DVD-speler (uiteraard moet die speler wel de physical DVD+RW discs aan kunnen).

Voor de overige formaten zul je waarschijnlijk de disc moeten finalizen voordat je het kunt afspelen in een normale DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:49:
Dubbing from DVD to HDD
1. On the Title List menu, select a title you want to
dub then press ENTER.
Menu options appears on the left side of the
screen.
2. Use v / V to select [Dubbing] option then press
ENTER.
Dubbing menu appears.

Echter ik druk op HOME, vervolgens op DVD en dan zie ik TV en Movie, maar geen Titeloverzicht...... wat doe ik verkeerd?
Dit schijnt niet te werken op complete DVD's.
Vraag me niet waarom, maar het wil vooralsnog alleen op de langzame 1:1 manier :'(

Moet zeggen dat ik dat ook behoorlijk irritant vond, omdat de gebruiksaanwijzing mij inderdaad ook anders deed aannemen voor de aanschaf. Ik had derhalve gedacht om mijn vakantiefilm van 2 uur snel te kunnen kopieeren zonder tussenkomst van de PC... Dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ to Anders

We hebben de laatste firmware versie te pakken.

http://www.recordere.dk/f...m_posts.asp?TID=8295&PN=1

I put it on my server at http://test.pier.dk/dvd/LG%20RH-7xxx/Firmware/51214A/
User: recordere

Thanks a lot Anders for sharing it.

UPGRADE IS EIGEN RISICO EN KAN JE GARANTIE ONGEDAAN MAKEN
LAAT DE UPDATE DOOR EEN SPECIALIST UITVOEREN

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

tweakradje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:13:

Tweakradje
Bedankt voor de info! De meeste brandende vraag die ik heb: lost dit het .srt-subtitle probleem op? Zou jij dat kunnen checken Tweakradje? Alvast bedankt. Indien het antwoord ja is, ga ik namelijk meteen een LG RH-7500 halen :-D

p.s. : Zijn er nog dingen waar je speciaal op moet letten als je deze firmware upgrade cq. dingen die als je ze fout doet je speler kunnen verzieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Weet ik nog niet. Zal er vanavond op terug komen.

Als je 'm gaat halen: 299 bij Mediamarkt (vorige week) en 299 bij BCC

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Misschien wel aardig om nieuw algemeen topic te maken, zoals er ook voor de LiteOn LVW-5045 is, genaamd zoiets als "LG DR-7xxxH DVD harddisk recorder" ? Hierin kan alle tot nu toe opgebouwde kennis gebundeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
master_artech schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:00:
Misschien wel aardig om nieuw algemeen topic te maken, zoals er ook voor de LiteOn LVW-5045 is, genaamd zoiets als "LG DR-7xxxH DVD harddisk recorder" ? Hierin kan alle tot nu toe opgebouwde kennis gebundeld worden....
Goed idee. (het is trouwens een RH-7xxx = met HDD, DR-7xxx zonder HDD, en de H staat voor HDMI)

De nieuwe fw lost idd het SRT subtitle probleem op.

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

tweakradje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:33:
[...]

Goed idee. (het is trouwens een RH-7xxx = met HDD, DR-7xxx zonder HDD, en de H staat voor HDMI)

De nieuwe fw lost idd het SRT subtitle probleem op.

Tweakradje
Dat is heel goed nieuws! Verder nog noemenswaardige veranderingen (te merken)?

Ik heb trouwens nog 1 hele belangrijke vraag: gaat het ook goed met de subtitles als je TV in breedbeeld (16:9 scan-mode) modus staat? D.w.z. dat je subtitles dan netjes in je beeld blijven staan en dus niet in de onderste zwarte balk staat waardoor ie dus niet meer zichtbaar is....?

[ Voor 29% gewijzigd door arnova op 04-01-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de laatste firmware update.

Er staat dat het vollume label gerenamed moet worden.

4. Write disc Volume Label : RH7000_UP

Ik heb de 7500 + 80GB, kan ik het volumelabel op laten staan op RH7000_UP ??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:43:
[...]

Dat is heel goed nieuws! Verder nog noemenswaardige veranderingen (te merken)?

Ik heb trouwens nog 1 hele belangrijke vraag: gaat het ook goed met de subtitles als je TV in breedbeeld (16:9 scan-mode) modus staat? D.w.z. dat je subtitles dan netjes in je beeld blijven staan en dus niet in de onderste zwarte balk staat waardoor ie dus niet meer zichtbaar is....?
Voor zover ik kan zien, komen de ondertitels iets in de zwarte balken te staan... (ongeveer de helft van de onderste regel) Ik heb het geprobeerd met een XviD-avi van 512x272 (1.88:1). Let wel: ik heb een 4:3 TV (en dus de RH-7500 ook op 4:3 staan), maar denk niet dat dat voor avi's iets uitmaakt.

En idd, de .srt-bug is opgelost! :) Ik had eerlijk gezegd nog nooit avi's met subtitles gekeken op de LG (voornamelijk vanwege tijdgebrek), maar ik moet bekennen dat de subtitles er erg netjes uitzien. Gelukkig verschijnen ze ook op tijd (en sinds kort verdwijnen ze ook op tijd ;)); bij mijn vorige DVD/DivX-speler had ik ook .srt-subtitle support, maar verschenen de subtitles net wat te vroeg/laat en verdwenen ze ook net wat te vroeg/laat (ze verdwenen dus wel ;)). Op het laatst ging me dat behoorlijk irriteren.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:21:
Vraagje over de laatste firmware update.

Er staat dat het vollume label gerenamed moet worden.

4. Write disc Volume Label : RH7000_UP

Ik heb de 7500 + 80GB, kan ik het volumelabel op laten staan op RH7000_UP ??????????
Yep, gewoon op RH7000_UP laten staan. :)

Dan nog een vraagje van mijn kant: op mijn RH-7500 zit geen ShowView. Niet dat ik het echt mis, maar in een RH-7800/7500 manual op internet las ik wél over ShowView-support. Je had dan ook een extra knopje op de afstandsbediening ("onder" het klepje, helemaal linksonder, onder 'Thumbnail'). Zijn er dan bepaalde modellen met wel ShowView?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

[quote]SiHiDa schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:47:
[...]

Voor zover ik kan zien, komen de ondertitels iets in de zwarte balken te staan... (ongeveer de helft van de onderste regel) Ik heb het geprobeerd met een XviD-avi van 512x272 (1.88:1). Let wel: ik heb een 4:3 TV (en dus de RH-7500 ook op 4:3 staan), maar denk niet dat dat voor avi's iets uitmaakt.

[...]

Kan je de speler (als je DivX/XviD) afspeelt ook in "echte" 16:9 modus zetten (dus dat het beeld in verticale richting wordt uitgerekt), d.w.z. dat als je dit op een gewone 4:3 TV bekijkt, het beeld in verticale richting beeld vullend wordt maar wel vervormd omdat verhoudingen niet meer kloppen ??? En dat dit dus ook goed werkt icm. de subtitles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:57:Kan je de speler (als je DivX/XviD) afspeelt ook in "echte" 16:9 modus zetten (dus dat het beeld in verticale richting wordt uitgerekt), d.w.z. dat als je dit op een gewone 4:3 TV bekijkt, het beeld in verticale richting beeld vullend wordt maar wel vervormd omdat verhoudingen niet meer kloppen ??? En dat dit dus ook goed werkt icm. de subtitles ?
Ik denk dat dit niet kan... Bij mijn 4:3 TV wordt er in ieder geval niets verticaal uitgerekt als ik de aspect ratio op 16:9 zet in de RH-7500 setup. Dat is ook wel logisch, want ten eerste weet de recorder helemaal niet of het een 16:9 (eik 1.85:1/2.35:1) film is (hij kan het natuurlijk wel berekenen via pixels width/pixels height, maar dan kom je vrijwel nooit keurig op 1:85:1 uit (of 2.35:1); er is ook geen "anamorphic" bitje zoals bij DVD-Video's). Daarnaast zou de recorder dan zelf van het non-anamorphic beeld een anamorphic beeld moeten maken. Dit kost alleen maar rekenkracht en je schiet er ook weinig mee op, want je kunt er niet opeens (echte) pixels bij toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

SiHiDa schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat dit niet kan... Bij mijn 4:3 TV wordt er in ieder geval niets verticaal uitgerekt als ik de aspect ratio op 16:9 zet in de RH-7500 setup. Dat is ook wel logisch, want ten eerste weet de recorder helemaal niet of het een 16:9 (eik 1.85:1/2.35:1) film is (hij kan het natuurlijk wel berekenen via pixels width/pixels height, maar dan kom je vrijwel nooit keurig op 1:85:1 uit (of 2.35:1); er is ook geen "anamorphic" bitje zoals bij DVD-Video's). Daarnaast zou de recorder dan zelf van het non-anamorphic beeld een anamorphic beeld moeten maken. Dit kost alleen maar rekenkracht en je schiet er ook weinig mee op, want je kunt er niet opeens (echte) pixels bij toveren.
Maar als jij hem op 16:9 mode zet, verplaatsten de subtitles zich dan wel omhoog (zodat ze op een breedbeeld TV niet afvallen)? Cq. ik hoop dat ze daar over nagedacht hebben anders zouden mensen met een breedbeeld TV + en DivX-jes in breedbeeld + subtitles toch wel een irritant probleem hebben.... Right?

[ Voor 10% gewijzigd door arnova op 05-01-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:41:
[...]

Maar als jij hem op 16:9 mode zet, verplaatsten de subtitles zich dan wel omhoog (zodat ze op een breedbeeld TV niet afvallen)? Cq. ik hoop dat ze daar over nagedacht hebben anders zouden mensen met een breedbeeld TV + en DivX-jes in breedbeeld + subtitles toch wel een irritant probleem hebben.... Right?
Nee, de subtitles verplaatsen zich niet omhoog bij 16:9 AR in LG setup. Ik kan me voorstellen dat het irritant is voor mensen met een 16:9 TV. Misschien is de situatie anders als je een 1.85:1/1.78:1 (en dus niet 1.88:1, zoals de avi waarmee ik getest heb) avi afspeelt.

De recorder kan echter niet direct "weten" of een avi wel of niet breedbeeld is en of-ie de subtitles dus hoger moet gaan zetten. Wat natuurlijk wel zou kunnen, is de subtitles standaard bij 16:9 AR hoger zetten, maar dat ziet er weer niet uit bij 4:3 avi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen waar een duidelijke installatie handleiding staat mbt firmware update???

En wie herkent het volgende probleem:
bij het afspelen van een divx bestand kreeg ik de volgende melding:

"kan niet afspelen, video size is groter dan 750x576"

Is dit ergens in te stellen in de setup of middels fw update te verhelpen?

Groeten,

Ambuhub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Werkt "time chase" eigenlijk goed bij deze speler? Dwz. alvast beginnen met kijken van iets wat je aan het opnemen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:49:
Wie kan mij vertellen waar een duidelijke installatie handleiding staat mbt firmware update???
Staat gewoon op de site die Tweakradje gegeven heeft:
tweakradje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:13:

Tweakradje
Je moet dan uiteraard de Instruction.doc lezen. :)
En wie herkent het volgende probleem:
bij het afspelen van een divx bestand kreeg ik de volgende melding:

"kan niet afspelen, video size is groter dan 750x576"

Is dit ergens in te stellen in de setup of middels fw update te verhelpen?
Enige manier om dit te verhelpen is om de avi te verkleinen naar 750x576 of kleiner. Het is btw wel vrij normaal, heel veel DivX (stand alone) spelers kunnen geen hogere resoluties dan 720x576 (PAL) aan.
master_artech schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:06:
Werkt "time chase" eigenlijk goed bij deze speler? Dwz. alvast beginnen met kijken van iets wat je aan het opnemen bent?
Voor zover ik weet, werkt Time Chase niet. Er zijn echter wel wat workarounds voor (in dit geval gaat het over timer recordings, maar het werkt uiteraard ook met andere soorten recordings):
Truukje: Je kunt de timeropname stoppen en de rest van het programma op het
andere medium (HD of Disc) opnemen (met REC) dan waar je de timeropname hebt
staan. Je kunt dan de timeropname gaan bekijken. Als je op het einde bent kijk
je je nieuwe opname (op het andere medium)....
Deze truc kwam van iemand van Kieskeurig. Ik gaf deze reactie hierop:
Het is niet (altijd) noodzakelijk om van medium te wijzigen. Als je het eerste
gedeelte (via de timer) hebt opgenomen op de HDD, kun je het tweede gedeelte
ook gewoon opnemen op de HDD en ondertussen het eerste deel bekijken vanaf de
HDD (of vanaf een DVD natuurlijk): simultaan opnemen én kijken.

Onder Time Shift wordt bij LG verstaan:
Je bekijkt de huidige uitzending via de buffer. Als iemand bijvoorbeeld opbelt,
zet je de "huidige" uitzending op pauze en ga je weer bekijken vanaf het moment
dat het jou weer uitkomt.

Time Shift kun je - in bepaalde situaties - gebruiken als een workaround voor
het "timer-probleem". Stel: een programma begint om 20:30 en duurt tot 21:30,
maar je kunt pas beginnen met kijken om 20:50. Dan zet je vóór 20:30 de Time
Shift aan (niet al te lange tijd vóór 20:30, want je HDD is niet onbeperkt
groot), en om 20:50 "spoel" je terug naar 20:30. Mocht je het programma voor
laten willen bewaren, geen probleem: je kunt tijdens Time Shift-mode "gewoon"
stukken van die Time Shift opnemen door op de REC-knop te drukken (normaliter
wordt je Time Shift NIET opgeslagen als je weer uit de Time Shift mode gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boneyard
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
paar dagen geleden een RH7500 gekocht bij bcc te enschede voor 285 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Weet iemand eigenlijk of wanneer ie gewoon aan staat aan je bijvoorbeeld DVD aan het kijken bent of aan het timeshiften of ie dan waarschuwt dat er een timer-opname zou moeten beginnen. Of slaat ie die zonder wat zeggen gewoon over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14
En nog een vraag. Als er al een timeropname loopt, kun je dan gewoon een dvd (al dan niet met divx) bekijken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
polson schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 09:45:
En nog een vraag. Als er al een timeropname loopt, kun je dan gewoon een dvd (al dan niet met divx) bekijken???
Nee, dat is dus niet mogelijk. Tijdens een timeropname kun je niets meer met het apparaat doen. Workarounds zijn eerder in dit topic te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

master_artech schreef op Friday 06 January 2006 @ 22:56:
Weet iemand eigenlijk of wanneer ie gewoon aan staat aan je bijvoorbeeld DVD aan het kijken bent of aan het timeshiften of ie dan waarschuwt dat er een timer-opname zou moeten beginnen. Of slaat ie die zonder wat zeggen gewoon over?
Weet behalve deze vraag, iemand wat er verder nog aan verbeteringen zit in de laatste firmware?

Als de speler namelijk inderdaad GEEN waarschuwing geeft voor een "startende" timer opname als ie
al aan staat (niet in standby) EN geen time chase heeft, dan is dat voor mij toch wel een reden om NIET over te gaan tot aankoop van deze speler, tenzij LG dit soort dingetjes natuurlijk nog in de planning heeft staan voor firmware updates....

Iemand die antwoord heeft op mijn prangende vragen (Tweakradje)?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
master_artech schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:56:
[...]

Weet behalve deze vraag, iemand wat er verder nog aan verbeteringen zit in de laatste firmware?

Als de speler namelijk inderdaad GEEN waarschuwing geeft voor een "startende" timer opname als ie
al aan staat (niet in standby) EN geen time chase heeft, dan is dat voor mij toch wel een reden om NIET over te gaan tot aankoop van deze speler, tenzij LG dit soort dingetjes natuurlijk nog in de planning heeft staan voor firmware updates....

Iemand die antwoord heeft op mijn prangende vragen (Tweakradje)?....
ja hij geeft van tevoren een waarschuwing 10min van tevoren dacht ik.

en one touch recording gaat vanaf 10min naar 20 30 60 90 120 enz

[ Voor 6% gewijzigd door dirk38 op 07-01-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Iig relaxt dat ie een waarschuwing geeft...

Ok dus als ik het goed begrijp (alles bij elkaar geraapt van alle postings):
- Een timer recording kan alleen starten als ie in standby staat (dat is toch wel erg jammer, snap niet helemaal waarom ze dat dan zo gemaakt hebben)?;
- Tijdens een timer recording zijn alle andere functies geblokkeerd (zoals DVD playback of playback van een eerder opgenomen programma)?;
- Tijdens een gewone (one-touch) recording kan je wel gewoon een ander eerder opgenomen programma bekijken, (tenzij je een time limit insteld?)?

Kan iemand deze vragen nog voor mij beantwoorden?

[ Voor 22% gewijzigd door arnova op 08-01-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
master_artech schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:29:
Iig relaxt dat ie een waarschuwing geeft...

Ok dus als ik het goed begrijp (alles bij elkaar geraapt van alle postings):
- Een timer recording kan alleen starten als ie in standby staat (dat is toch wel erg jammer, snap niet helemaal waarom ze dat dan zo gemaakt hebben)?;
100% correct. Denk dat ze dezelfde engine hebben gebruikt als bij video-recorders.
- Tijdens een timer recording zijn alle andere functies geblokkeerd (zoals DVD playback of playback van een eerder opgenomen programma)?;
100% correct
- Tijdens een gewone (one-touch) recording kan je wel gewoon een ander eerder opgenomen programma bekijken, (tenzij je een time limit insteld?)?
Je kunt een ander opgenomen programma kijken, een DVD bekijken, of muziek afspelen.
Het enige dat niet kan is een DivX/Xvid bekijken (zal wel iets met processorbelasting te maken hebben).
Het instellen van een timelimit mag best (10, 20, 30, etc. minuten door herhaaldelijk op de REC toets te drukken.
Het werkt NIET in combinatie met Timeshift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar een dvd recorder en deze lijkt me dankzij de divx support toch een vrij leuk ding.

Maar in de decembergids van de consumentenbond kwam de LG DR-7500H (degene zonder HDD dus..) er als allerslechts uit de test. De beeldkwaliteit van de DR-7500H was zo beroerd dat hij ergens onderaan de lijst eindigde.

Natuurlijk is divx support enzo allemaal wel leuk. Maar het gaat in de eerste plaats toch om de opname kwaliteit en als die echt zo slecht is zou dat betekenen dat ik naar een andere speler zou moeten zoeken.

Ik heb alleen nog niemand in dit topic gehoord over de slechte opname kwaliteit. Wat wel raar is gezien de populairiteit van de speler. Is de kwaliteit dus echt zo slecht of ligt de fout bij het beoordelingsvermogen van de consumentenbond :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een half jaar een RH 7900 maar nu heb ik een probleem met tijd shifting.
Tijdens tijd shifting gebeurt het nu dat om de +/- tien minuten het geluid even weg valt
(ongeveer een seconde). Ook heb ik al eens een keer meegemaakt dat beeld en geluid niet meer synchroom liepen. Ik denk zelf dat het komt doordat de harde schijf voor 75% vol staat met films maar toch zou het niet moeten.
Is het mogelijk om de harde schijf te defragmenteren, misschien dat dat het probleem zou kunnen verhelpen.
Hebben meer mensen dit al mee gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:25:
Ik heb nu ongeveer een half jaar een RH 7900 maar nu heb ik een probleem met tijd shifting.
Tijdens tijd shifting gebeurt het nu dat om de +/- tien minuten het geluid even weg valt
(ongeveer een seconde). Ook heb ik al eens een keer meegemaakt dat beeld en geluid niet meer synchroom liepen. Ik denk zelf dat het komt doordat de harde schijf voor 75% vol staat met films maar toch zou het niet moeten.
Is het mogelijk om de harde schijf te defragmenteren, misschien dat dat het probleem zou kunnen verhelpen.
Hebben meer mensen dit al mee gemaakt.
Nope, heb het nog nooit meegemaakt... Moet er wel bij zeggen dat ik Time Shift op dit moment ook nog niet veel gebruik en heb gebruikt. Mijn HDD staat btw voor 90% vol... :X Volgens mij is de enige manier om te "defragmenteren" een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:02:
Ik ben ook opzoek naar een dvd recorder en deze lijkt me dankzij de divx support toch een vrij leuk ding.

KNIP

Ik heb alleen nog niemand in dit topic gehoord over de slechte opname kwaliteit. Wat wel raar is gezien de populairiteit van de speler. Is de kwaliteit dus echt zo slecht of ligt de fout bij het beoordelingsvermogen van de consumentenbond :?
Ik weet niet hoe het zit met der DR-versie, maar ik vindt het beeld ruim voldoende.
Wat betreft opname zie ik in de "normale" kwaliteit geen verschil met het orgineel op TV.

Dat kan natuurlijk op een LCD-scherm anders zijn, maar dat heb ik niet.
Het is in elk geval (ook op een Analoog scherm waarneembaar) stukken beter dan VHS-kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 29-07 10:21
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 16:02:
...........

Misschien hebben ze bij de consumentenbond veel waarde gehecht aan opnamekwaliteit op lagere standen? Dit is natuurlijk meer van toepassing op alleen een dvd-recorder. Wij met de HDD uitvoering hebben daar natuurlijk geen last van. De kwaliteit is bij mij gewoon goed, op SQ en HQ instellingen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Weet iemand eigenlijk waar je het beste eventuele bugs/feature requests het beste heen kan mailen? Zou bv. wel erg fijn zijn als ze, net als LiteOn, bv. het vooruit-achteruit spoelen in DivX films met 1min. stappen implementeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

dirk38 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:06:
[...]

ja hij geeft van tevoren een waarschuwing 10min van tevoren dacht ik.

en one touch recording gaat vanaf 10min naar 20 30 60 90 120 enz
Nog 1 vraagje ;-) : Geeft ie die timer waarschuwing altijd -> dus ook als je DivX of DVD zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

master_artech schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:01:
Weet iemand eigenlijk waar je het beste eventuele bugs/feature requests het beste heen kan mailen? Zou bv. wel erg fijn zijn als ze, net als LiteOn, bv. het vooruit-achteruit spoelen in DivX films met 1min. stappen implementeren....
Tweakradje, zou jij misschien op dat Deense(?) forum eens kunnen "vissen" of iemand een mailadres daar heeft bij LG (Denemarken?), waar mensen hun bugs/feature requests naar toe kunnen maillen (zoals deze hierboven) en dat er ook echt wat mee gedaan wordt? Van die forum posts begreep ik dat ze wel *iemand* hadden bij LG die erg behulpzaam was maar het is mij niet duidelijk wie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
net nieuwe firmware zonder problemen geinstalleerd. thanks Tweakradje!

Divx srt probleem is netjes opgelost, maar heb geen andere wijzigingen kunnen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

In voorbereiding op het grote "LG RH-7xxx"-topic, hier alvast een voorzetje:

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Pictures/lg-rh7500-10.jpg

Specificaties:
- Dual Layer +/- DVD-Rewriter
- 80Gb (RH-7500) of 160Gb (RH-7900) harddisk
- Opneembare formaten: DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
- Afspeelbare formaten: CD, CD-R, CD-RW, DivX/XviD/MPEG-4, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, JPEG, MP3, SVCD, Video-CD, WMA
- 4 Opnamekwaliteiten: HQ(High Quality, LCD/DVD kwaliteit), SQ (Standard Quality, CRT-TV kwaliteit), LQ (Low Quality, VHS kwaliteit), EQ (Extend quality, LP-VHS kwaliteit)
- DivX Home Theatre Certified
- Srt/Smi subtitle support voor DivX/XviD/MPEG-4
- DivX/XviD/MPEG4 supports: resolution upto max. 750x576, Packed-Bitstream, B-frames, GMC
- 16 programmeerbare timers
- Time shift
- Progressieve scan
- Picture-In-Picture (PiP)
- Optische uitgang
- Coaxiale uitgang
- 2 Scart aanslutingen
- RGB scart output
- S-Video ingang
- DV (IEEE1394, iLink Firewire) ingang
- HDMI uitgang (alleen op de RH-7900)
- DTS / Dolby Digital Decoder
- Firmware is upgradable
- Harde schijf is eenvoudig te vervangen door een groter exemplaar

(Laatste) firmware (mirror): http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Firmware/

Manual: http://rocky.eld.leidenuniv.nl/LG_RH7xxx/Manual/

FAQ's
V: Kan ik tegelijk opnemen en afspelen?
A: Ja dat kan, maar niet tijdens een timer opname. Je kan dus tegelijk opnemen en of een DVD kijken of eerdere opgenomen opname bekijken, maar dit kan helaas niet met DivX!

V: Zit er time-chase (of chase-play) op?
A: Nee, dit zit er helaas niet op. Er zijn wel een paar workarounds voor dit probleem:

1) Als je het eerste gedeelte (via de timer) hebt opgenomen op de HDD, kun je het tweede gedeelte
ook gewoon opnemen op de HDD en ondertussen het eerste deel bekijken vanaf de
HDD (of vanaf een DVD natuurlijk): simultaan opnemen én kijken.

2) Time Shift kun je - in bepaalde situaties - gebruiken als een workaround voor
het "timer-probleem". Stel: een programma begint om 20:30 en duurt tot 21:30,
maar je kunt pas beginnen met kijken om 20:50. Dan zet je vóór 20:30 de Time
Shift aan (niet al te lange tijd vóór 20:30, want je HDD is niet onbeperkt
groot), en om 20:50 "spoel" je terug naar 20:30. Mocht je het programma voor
laten willen bewaren, geen probleem: je kunt tijdens Time Shift-mode "gewoon"
stukken van die Time Shift opnemen door op de REC-knop te drukken (normaliter
wordt je Time Shift NIET opgeslagen als je weer uit de Time Shift mode gaat).

V: Hoe kan ik hem regiovrij maken?
A: Dat kan door de volgende procedure uit te voeren:
- In menu selecteer het "lock" icoon.
- Open de tray (eject)
- Druk 7x op "0" op de afstandsbediening

V: Hoe kan ik controlleren welke firmware versie ik heb?
A: Dat kan door de volgende procedure uit te voeren:
- Ga via het menu naar "Setup".
- Selecteer "lock"
- Druk vervolgens 7889 op de afstandsbediening

V: Hoe moet ik de firmware upgraden?
A: Lees deze guide:
http://rocky.eld.leidenun...Firmware_update_guide.doc
of
http://rocky.eld.leidenun...Firmware_update_guide.pdf

V: Waar kan ik eventuele bugs cq. feature requests heen sturen?
A: Dat zouden wij ook wel eens willen weten... :-S

V: Kan ik de MacroVision uit zetten?
A: Waarschijnlijk wel maar momenteel is niet bekend hoe.

V: Kan ik (meerdere) DivX files vanaf een DVD afspelen?
A: Ja, dat kan.

Veel voorkomende bugs en problemen
Probleem: Srt subtitles (DivX) blijven staan tot de volgende komt (verdwijnen niet automatisch).
Oplossing: Installeer de laatste firmware

Probleem: Vooruit/achteruit spoelen in DivX files werkt niet
Oplossing: Geen. LG zegt dat dit een hardware beperking is. Je kan wel de gewenste "tijd" invoeren met "Display".

Probleem: Een timer opname kan alleen starten wanneer hij uit (Standby) is.
Oplossing: Geen. LG zegt dat dit een hardware beperking is.

Links
Produkt pagina fabrikant:
http://www.lge.nl/prodmod...ay=RH-7500&model=NOTHING#

Deens forum (worden onder andere de laatste firmware's gepost):

Meer plaatjes (ook van de GUI etc.)
http://www.brugermanualer...allery.asp?categoryid=257

Kieskeurig reviews:
http://www.kieskeurig.nl/...FC0CCC12570280033F0DB.htm
en
http://www.kieskeurig.nl/...9003C1EBBC12570E5006BF3A3

Wie heeft er verder nog info?

[ Voor 230% gewijzigd door arnova op 17-01-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
Zo ik heb is wat fototjes gemaakt.. (klik baar)

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Boertje schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:15:
Zo ik heb is wat fototjes gemaakt.. (klik baar)
Heb je misschien nog een foto van de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
master_artech schreef op zondag 15 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Heb je misschien nog een foto van de achterkant?
Net maar ff gemaakt + afstandsbediening en bovenkant :Y)

(klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.warken.nl/image/lg%20rh-7500/thumb/tnlg-rh7500-10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
master_artech schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:53:
[...]

Tweakradje, zou jij misschien op dat Deense(?) forum eens kunnen "vissen" of iemand een mailadres daar heeft bij LG (Denemarken?), waar mensen hun bugs/feature requests naar toe kunnen maillen (zoals deze hierboven) en dat er ook echt wat mee gedaan wordt? Van die forum posts begreep ik dat ze wel *iemand* hadden bij LG die erg behulpzaam was maar het is mij niet duidelijk wie....
Op het Deense forum is te lezen dat snel voor/achteruit niet op te lossen is. Dit komt van de insider bij LG. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet. De insider bij LG hebben we van het Deense forum verwijderd. Er is slechte ervaring opgedaan met het verspreiden van dat soort info (we kunnen ook al niet meer op de LG service site na het verspreiden van de inloginfo).

Stuur je reports naar LG nederlands (of dat helpt betwijfel ik, slechte ervaringen mee maar wel vriendelijk) of zet ze op Kieskeurig (dat wordt door LG NL gelezen)

Succes

ps: goede opzet is er gemaakt. Komt er een nieuw draadje voor?
- mis nog firmware versie opvragen
- easy HDD upgrade
Wie past er nu eens de titel aan van deze draad? MOD!

[ Voor 8% gewijzigd door tweakradje op 16-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

tweakradje schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:54:
[...]

Op het Deense forum is te lezen dat snel voor/achteruit niet op te lossen is. Dit komt van de insider bij LG. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet. De insider bij LG hebben we van het Deense forum verwijderd. Er is slechte ervaring opgedaan met het verspreiden van dat soort info (we kunnen ook al niet meer op de LG service site na het verspreiden van de inloginfo).

Stuur je reports naar LG nederlands (of dat helpt betwijfel ik, slechte ervaringen mee maar wel vriendelijk) of zet ze op Kieskeurig (dat wordt door LG NL gelezen)

Succes

ps: goede opzet is er gemaakt. Komt er een nieuw draadje voor?
- mis nog firmware versie opvragen
- easy HDD upgrade
Wie past er nu eens de titel aan van deze draad? MOD!
Done...

Ik wil een nieuw topic openen genaamd "LG RH-7x00 HDD/DVD recorder met DivX". Akkoord? (Zo ja, dan open ik een nieuw topic en kan deze dicht wat mij betreft).

p.s. : Dat ze dat ff/fw voor DivX niet kunnen implementeren, is slechts gedeeltelijk waar. LiteOn had namelijk hetzelfde probleem, maar die heeft dit opgelost door ff/fw met 1 minuut stappen (eigenlijk wordt via een omweg de "Display"-tijd invoer voor misbruikt volgens mij). Met andere woorden: dit zou LG ook kunnen implementeren volgens mij...

[ Voor 18% gewijzigd door arnova op 17-01-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Weet iemand toevallig of meerdere DivX files vanaf een DVD werken (voor de FAQ)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Laatst online: 29-07 10:21
master_artech schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:19:
Weet iemand toevallig of meerdere DivX files vanaf een DVD werken (voor de FAQ)?
Ja!

Andere vraag.
Heb vandaag de verdwijnende titel bug gehad. Weet niet precies wat er gebeurd is maar na edit van verschillende files gisteren zag ik vandaag pas dat er een titel van de HDD verdwenen is!
Weet iemand of dit in de huidige firmware opgelost is?

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft een tip voor mij: ik heb problemen met het opnemen van meerdere programma´s op de harde schijf.
Wanneer ik twee programma´s wil opnemen, neemt mijn recorder slechts het eerste programma op. Dit komt natuurlijk doordat het apparaat uit moet staan als hij iets wil opnemen. Door de opname van het eerste programma, blijft hij echter aanstaan, waardoor het tweede programma niet wordt opgenomen.

Heeft iemand hier een oplossing voor: is het mogelijk om het appartaat automatisch zichzelf te laten uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Holgster schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 21:41:
[...]

Ja!

Andere vraag.
Heb vandaag de verdwijnende titel bug gehad. Weet niet precies wat er gebeurd is maar na edit van verschillende files gisteren zag ik vandaag pas dat er een titel van de HDD verdwenen is!
Weet iemand of dit in de huidige firmware opgelost is?
Ik had dus dit probleem met firmware 50323A. Nadat ik geupgraded ben naar 50617A, heb ik dit probleem niet meer gehad (moet ook zeggen dat ik veel minder ge-edit heb met 50617A dan met 50323A). Ook met de laatste firmware, 51214A, heb ik nog geen verdwijnende titels gehad (maar wederom: heb niet echt veel ge-edit met 51214A).

Op het Deense forum heb ik mijn probleem ook gepost. "Ons" Tweakradje antwoordde dat het probleem opgelost zou zijn sinds (in ieder geval) 50617A. Ik heb hem tweemaal gevraagd hoe-ie dat wist. Helaas heeft hij beide keren niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ik heb inmiddels een nieuw topic geopend op LG RH-7x00 HDD/DVD recorder met DivX support

Dit topic kan denk ik gesloten worden?

[ Voor 7% gewijzigd door arnova op 18-01-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Kan iemand nog 1 vraag voor de FAQ beantwoorden?:
Kan je DivX files op de harddisk kopieeren?

[ Voor 53% gewijzigd door arnova op 18-01-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Top dat nieuwe topic.

Je vraag: Je kan DivX films naar HDD kopieeren.
Of ze ook terug kunnen heb ik nog niet geprobeerd overigens (dus van HDD naar DVD-RW)...

PS: HDMI zit niet standaard op de RH-7900. Daarvoor moet je de RH-7900H hebben.

PS: Linkje naar HD-upgrade handleiding: http://www.addison-net.co.uk/dvd/

[Edit]
Van HDD naar DVD R(W) gaat niet :'(
Verder kan je ook niet meer in tijd vooruit springen zodra de DivX op HDD staat. Vaag hoor 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door jpfx op 18-01-2006 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:15
jpfx schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:47:
Van HDD naar DVD R(W) gaat niet :'(
Verder kan je ook niet meer in tijd vooruit springen zodra de DivX op HDD staat. Vaag hoor 8)7
Dat komt omdat je divx brak is, probeer het maar eens met een andere divx, heb hetzelf ook gehad.
Bij mij liep die divx verderop in de film vast, was ook niet meer van cd af te kopieren.

rolf

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Nope.

Well ff goed lezen natuurlijk ;)

Op DVD kan ik wel vooruitspoelen via de tijdknop.
Pas als de DivX naar de HDD is gekopieerd doet ie dat niet meer.

Het zou nog kunnen zijn dat er verschil zit tussen DivX en Xvid, zal dat van de week eens uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Zou iemand een foto kunnen posten van een DivX-film met ondertitels? Ik zou nl. graag even met eigen ogen de font grootte etc. willen zien... En ook meteen handig als toevoeging in het RH-7x00-topic.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand me kan helpen:

Volgens mij heb ik mijn recorder goed aangeloten---> AV1 van recorder naar tv, av2 van recorder naar AV2 decoder. Ik heb van mijn decoder verder geen kabels verwisseld. Echter, als ik nu de recorder aanzet, en zenders wil gaan zoeken kan íe niets vinden. Recorder geeft wel gewoon het signaal van de decoder door. Ik kan mp3 beluisteren, dvd's kijken, via decoder kijken, alleen zenders zoeken voor de recorder lukt niet (alleen sneeuw). Vergeet ik iets aan te sluiten, of doe ik iets fout. Heb nu al vele malen de handleiding doorgelezen, maar kom er niet uit! HELP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:12:
Ik hoop dat iemand me kan helpen:

Volgens mij heb ik mijn recorder goed aangeloten---> AV1 van recorder naar tv, av2 van recorder naar AV2 decoder. Ik heb van mijn decoder verder geen kabels verwisseld. Echter, als ik nu de recorder aanzet, en zenders wil gaan zoeken kan íe niets vinden. Recorder geeft wel gewoon het signaal van de decoder door. Ik kan mp3 beluisteren, dvd's kijken, via decoder kijken, alleen zenders zoeken voor de recorder lukt niet (alleen sneeuw). Vergeet ik iets aan te sluiten, of doe ik iets fout. Heb nu al vele malen de handleiding doorgelezen, maar kom er niet uit! HELP!!!!!
Heb je wel gekeken op de AV2 (op de LG)? Dat doe je door op de AV-knop op de afstandsbediening te drukken, totdat je bij AV2 bent aangeland. Uiteraard zul je alleen sneeuw zien als je zenders gaat zoeken via Auto Programming en als je zapt binnen de PR-kanalen (bijvoorbeeld PR-01), tenzij je de LG-recorder ook aangesloten hebt op een coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na het lezen van de reviews overstag gegaan en heb mij vandaag
ook
Een LG RH7900 160GB opgehaald!. Ik vind het gebruikersgemak en de
menustructuur perfect!. Ook de beeldkwaliteit is uitmuntend!. Switchen
tussen HDD of DVD-RW is een fluitje van een cent. Dus eigenlijk best
tevreden alleen een paar dingen waar ik niet uit kom. Wanneer ik een DVD
met XVID en DivX films in de recorder stop, speelt hij keurig de DivX
films af...geen probleem en een goede kwaliteit. Wanneer ik nu de Xvid
films wil gaan draaien, dan gaat de recorder over zijn nek,..dus de film
klapt er na 10 seconden volledig uit. wat ik dus niet begrijp omdat de
recorder zoals ik vooraf had gelezen overweg zou moeten kunnen met zowel
Xvid en DivX. Dus voor de duidelijkheid: DivX films geen probleem, maar
Xvid films knallen er na 10 seconden weer uit waardoor ik gewoon weer in
de directorystructuur beland van de DVD met de mix aan DivX en Xvid
films. Weet iemand hier antwoord op en is dit met een firmware-upgrade
op te lossen...en is de nieuwste firmware die van 60223.zip??...HELP

Met vr. gr. Bennie van Dijk

PS: Op de achterkant van het apparaat staat onder het serienummer NOVEMBER 2005!.
Ik ga nu kijken met SETUP/LOCK/-->7889 welke firmware erin zit, dat weet ik nog
niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenstaande topic is ook van mij (Bennie van Dijk) over de problemen met het afspelen van Xvid films op mijn LG-RH7900 recorder. Divx gaat uitstekend, alleen Xvid knalt er dus gewoon weer uit zoals ik al eerder in mijn bovenstaande topic had gemeld.

Ik heb nu ook de gegevens omtrent mijn huidige firmware

Met SETUP-->LOCK--> 7 8 8 9 kwamen de volgende gegevens op mijn scherm:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SET: ver=51017A Cware=prod045 BSP=23 FME IO:ver=R02(D17). Loader:W.36
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus waarschijnlijk is mijn huidige firmware dus de ver=51017A

Ik heb via een site nu de nieuwste firmware gedownload --> LG_HDR_UPDATE_60223A.zip
Dit is dus nu de nieuwste firmware??...van 23-02-2006??..

Heb ook de handleiding over hoe ik moet updaten!!..dus dat zou ik nu dus kunnen gaan doen.
Maar ik durf het eigenlijk niet zo goed in verband met de garantie van het nieuwe apparaat.

En los ik daarmee het probleem op dat ik geen Xvid films kan draaien??....DivX gaat dus wel he zoals ik al zei.

Wie kan mij garanderen dat ik na de firmware upgrade van versie 51017A (die ik er nu in heb) naar
versie 60223A wel Xvid films kan draaien?..

Zou ik het moeten uitproberen??...wie o wie kan mij het aanraden of iemand die hierin kan adviseren??.

Voor zover mijn berichtgeving omtrent dit probleem.

Met vr. gr. Bennie van Dijk (address@home.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36
misschien hebben de xvids een te hoge resolutie, bij mij werken ze wel en heb hem in januari gekocht en nog geen fw update gedaan

btw er is een nieuw topic over deze recorder

http://gathering.tweakers...ist_messages/1104480/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke, het is al een wat ouder topic, maar toch even een vraagje.

Bij de 7900H, als je daar een timerrecording start, kun je dan ook nog time-shift gebruiken.

Of te wel ik wil het nieuws van 20.00 zien, maar kom pas om 20.10 binnen. Hij moet starten op timer, ik kom om 20.10 binnen en wil het begin zien terwijl hij vrolijk blijft opnemen.

Ik kom daar in de handleiding niet uit.

Oke.. duidelijk. Had alleen de eerste pagina gelezen. Foutje. Antwoord staat erin.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 25-11-2006 12:59 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze machine enkele weken in bezit. Ik heb ook een umax box van @home. Nou blijkt mijn buurman met zijn philips en samsung decoder iets te hebben genaamd sat recording. Dit houd in dat als hij via zijn digitale decoder box een programma inprogrammeerd en hij zet zijn hdd decoder uit. De decoder meteen in de opname stand wordt ingeschakeld als de decoder een signaal doorgeeft op de scart kabel.

Dit is ideaal want je kunt dus gewoon via de program guide van @home programmeren en de opname is van digigtaal (av2) kwaliteit.

Is dit mogelijk om met mijn hr 7500 voor elkaar te krijgen. Wellicht truukje of firmware update ?
Pagina: 1 2 3 Laatste