[DVD Recorder]LG DR-7900H

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie ineens deze dvd recorder voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/D/DR-7900H/dr-7900h_m_mdl.jpg

De LG DR-7900H (160GB), en ziet er zeer interessant uit.
Alleen is er zeer weinig informatie over te vinden vreemd genoeg, ook niet op de officiele site

Wat wel bekend is:
Type : Hard Disk Drive recorder met DVD-recorder
SECAM-L, PAL-B/G : ja
Compatibel : CD-R/RW, mp3, DVD+R/RW, DVD-R/RW, VCD, JPEG
Geluid : 3D Surround Sound
Zoom : 2x, 4x Zoom
HDD-geheugen : 160 GB
Time shift : ja
Progressive scan : ja
DivX : DivX afspeelbaar
Extra : +R/RW en -R/RW recording, Double Layer recording, HDMI

Bij Pixmania is ie wel al te vinden. Hier staat ook nog wat extra informatie:
simultaan kijken en opnemen, 4 opnamemodes (HQ, SQ, LQ, EQ), PiP (Picture In Picture), hoofdstukindeling handmatig en automatisch
Vreemd genoeg meldt Pixmania dat deze een 250GB harde schijf heeft ipv 160GB

[ Voor 15% gewijzigd door Exocet op 13-07-2005 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 10:52
Ik heb een LG zonder HD, een van de voorlopers van deze (de LG 6621). Voor zijn prijs is het een leuk apparaat (de mijne), maar kan echt niet tippen aan een merk als Pioneer.

Heel belangrijk is om het ding een keer werkend te zien. Ik irriteer me mateloos aan sommige menu structuren. Ook het aanzetten duurt wel erg lang bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 09:22
De LG RH 7x00 serie verschilt alleen maar in frontje en HDD grootte.

Meer info is te vinden hier:

Manual

Service Manual

De firmware is voor alle modellen hetzelfde (dus ook die met de H extensie=HDMI)

Latest Firmware

Ik zit zelf op de RH 7500 te azen. Moet nog even wachten. Deze is nu 380 euro
bij pixmania.nl.

Er zit bijvoorbeeld een Seagate HDD in en een Lsi Dmn 8652 chipset.
Ondersteunt geen GUIDE+ zoals de Pio 530. Guide+ kan mij toch niet
bekoren na enig testen daarmee.

Screenshots UI

Volgens mij is er nog weinig ervaring met deze RH 7x00 serie van LG.

EDIT: Toch echt wel 250Gb

Cheers

[ Voor 15% gewijzigd door tweakradje op 25-08-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 20:39
Ook ik ben na enige weekjes speurwerk op deze recorder uitgekomen.
Jammer dat het nog om een betrekkelijk nw. apparaat gaat waardoor er geen gebruikers ervaringen en/of reviews te vinden zijn.
Ik hecht met name ook veel waarde aan de manier waarop de diverse media beheert kan worden op een recorder. Naast en goede HDD recorder moet hij ook goed MP3 en foto's kunnen afspelen.
Er zijn v.w.b. deze recorder inderdaad wat tegenstrijdigheden over de capaciteit van de HDD
Ik ben het met een van de voorgangers eens dat je eigenlijk eerst met z'n apparaat eens 'spelen' voordat je hem aanschaft.
Er is (inmiddels) wel een nederlandstalige handleiding als download beschikbaar op de LGE site
Deze heb ik al eens doorgenomen en voor zover ik kan oordelen komt deze recorder het dichts bij wat ik zoek. Maar er blijven vragen over.

[ Voor 4% gewijzigd door BertAtHome op 06-08-2005 16:49 . Reden: Foutje ]

BertAtHome

• BertAtHome
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 20:39
In het Duitse blad HiFi Test wordt een LG RH7900MH getest samen met 7 andere spelers.
Deze recorder heeft naast een HDD van 250Gb ook een uitleesslot voor diverse types geheugenkaartje.
Het is kennelijk toch een andere HDD recorder dan de hier beschreven RH-7900X (DR-7900H??)
De RH7900MH komt overigens goed tot zeer goed uit deze test maar dat gold bijna voor alle geteste spelers dus daar heb je niet zoveel aan.

BertAtHome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:31
Ik heb sinds een paar dagen de LG RH7500
deze heeft een 80 Gb schijf aan boord.
leuke recorder speelt mp3 en divx van af harde schijf.
alleen jammer dat je niet kan vooruit spoelen bij divx films.
veder prima beeld, en makelijk te bedienen en in te stellen.
edit mogelijkheden zijn aardig uitgebreid. (heb ik nog niet echt getest)
vrij geruisloos zit wel een ventilatortje in.

• tweakradje
Die van mij is (nog steeds) onderweg. 380 euro bij pixmania.nl (470 bij pixmania.be??)

Check dit forum ook even voor wat meer info. Het is een frans forum maar ik heb een engelse thread gekregen ;) van mod PixiesII (is weer bekend van mpeg-playcenter.com)

RH 7x00 forum (surDvD)

Ventilator geluid is wat aan de hoge kant. De beschermkap weglaten scheelt al een hoop. Daarnaast zijn de 40x40 12Volt ventilatorretjes niet allemaal even goed gebalanceerd.

Edit: HDD upgrade upgrade is fluitje van een cent. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door tweakradje op 18-08-2005 12:47 ]

• polson
  • Laatst online: 27-05 16:31
tweakradje schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:32:
Die van mij is (nog steeds) onderweg. _/-\o_
Ik ben heel benieuwd naar de review als de speler binnen is. Dit is 1 van de weinige harddisk recorders die DIVX kan afspelen. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door polson op 18-08-2005 13:05 . Reden: klein foutje ]

• tweakradje
Ik zal m'n best doen. Maar ik heb 'm niet gekocht voor DIVX. Daar heb ik mijn zwaar gemodde mediatek speler voor. De LG doet o.a. geen Packed Bitstream XVID.

EDIT: hij speelt DIVX net zo goed als mijn mediatek spelers. Wonderlijk.

Over DIVX hdd recorders gesproken Hot Nieuws: LiteOn komt binnenkort met 2 nieuwe modellen. En die kunnen ook met DIVX omgaan. Echter zullen de spelers op dezelfde Processor gebaseerd zijn als de LiteOn 5045 en deze LG RH 7xxx serie.

De reden waarvoor ik deze heb gekocht is om zijn uitgebreide edit mogelijkheden, aanmaken van mappen, goede afstandsbediening, simultaan HDD opnemen en DVD afkijken, opgenomen kwaliteit recoden tijdens naar DVD kopieren zodat het wel past, DUAL layer DVD+R branden, etc..

[ Voor 22% gewijzigd door tweakradje op 28-08-2005 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Even een korte review na 3 dagen gebruik. Mijn vorige recorder was een LiteOn 5045. Dus vanuit dat perspectief bekijk ik mijn nieuwe LG RH 7500.
Uiteraard eerst de firmware geupdate naar 50617A (stond 50505B op) en HDD opnieuw geformatteerd (just in case). Na firmware update waren alle (kanaal-) instellingen intact.

Algemeen indruk
- Compact en solide ontwerp met high tech uitstraling
- Stil, harddisk niet hoorbaar, dvd tijdens branden stil, (heel) kleine zoem van ventilator
- Redelijk snelle opstart tijd (12 secs)
- Pakt klok van teletekst (cruciaal bij een opneem apparaat)
- Vindt alle kanalen, vrij te wijzigen (freq. en naam etc), label maar 6 karakters
- Timer heeft alleen een Once, Daily en Weekly optie. Mist de "elke werkdag" optie
- MPEG4 en ondertitels is OK, ondertitels blijven echter wel staan tot de volgende verschijnt (bug)
Er zijn vast wel XVID's die het niet doen (GMC>1 QPEL? PBS?, is nog testen)
- Mp3 tags werken OK. Geluid van MP3's klinkt goed.
- HDD>DVD: zelfde kwaliteit of keuze (laatste duurt langer, geen Just Fit = jammer)
- Afstandsbediening: solide en goed ingedeeld. Basis functies van mijn Sony TV werken ook
- Apparaat wonder wel ook zonder AB te bedienen voor afspelen (knoppen voorkant)
- 4 opname kwaliteiten. Er had er nog eentje bij gekund 3 uur op DVD.

User Interface
- Ziet er gelikt uit met fading menu's, snelle respons en zijn erg overzichtelijk en logisch
- Browser: aparte vensters voor TV, recordings, video(MPEG4), muziek en foto's. Voor video, muziek
en foto's kun je zelf nieuwe "Albums" = mappen aanmaken.
(bij het verplaatsen van een Video(MPEG4) wordt eerst het bestand gekopieerd. Vreemd. Hoeft
toch alleen maar de FAT aan te passen?)
- Browser: van opnames zie je altijd van welke zender (bron) het is opgenomen (druk op Display)
- Browser: opname thumbnail speelt automatisch als je een seconde wacht
- Browser: je ziet altijd hoeveel er nog vrij is op gekozen medium (in huidige REC kwaliteit)
- Browser: sorteren op Title, Date of Category (helaas geen reverse, laatste opname eerst)
(gelukkig kan je met de ^ toets heel snel de laaste vinden als ie op Date gesorteerd is)
- PIP met TV signaal (of andere source) als je content van de HDD/DVD afspeelt
- Auto chapter marks worden pas tijdens het branden naar DVD gecreeerd.
Tijdens afspelen (editten) kan je met < en > verspringen ipv |< en >|
- Tijdens Time shift en ook afspelen zie je een tijdsbalk (druk op Display etc.)

Edit mogelijkheden
- Tijdens Time Shift kan je stukken bewaren naar de HDD. (Druk op REC toets)
- Meerdere stukken verwijderen uit 1 opname doe je in 1 keer. Erg fraai.
- Thumbnail met knop op afstandsbediening direct te kiezen tijdens afspelen van opname
- Naam wijzigen gaat erg snel met het On Screen toestenbord (cursor "loopt om de hoek")

Ik moet nog meer mogelijkheden bekijken (AVI, MP3 en foto's) dus review wordt later aangevuld.

Al met al een top apparaat voor 380 euro. _/-\o_ uh, nu alweer 355 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door tweakradje op 24-08-2005 22:03 . Reden: veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146418

Ivm mijn orientatie voor een HD DVD recorder, ben ik ook in mijn zoektocht min of meer aangekomen op een 2tal interessante opties, nl. de LG DR-7900H en de Liteone 5045.

Echter ben ik vooral benieuwd waarom mijn Tweakradje destijds de gelukkige bezitter was van de laatstgenoemde en nu is overgestapt naar de LG DR-7900H ???
Zou je mij dit svp willen motiveren???

Nog een vraagje, hoe zit het eigenlijk met regiovrij??? Gaat dit ook middels een firmware update?

Verder een ieder die nog interessante tips heeft mbt een HD DVD recorder MET mogelijk tot het afspelen Divx, buiten bovengenoemde, svp reageren ...

Ik was op mijn speurtocht ook nog de volgende mogelijke alternatieve tegengekomen:

http://www.phocuselectron.../NL/news/newdvhd160-4.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Zag net dat de RH 7500 bij Pixmania alweer gezakt is naar 355,-. |:(

De 7900 is identiek aan de 7500, behoudens een grotere HDD (250 gb). De HDD is erg eenvoudig te vervangen mocht hij te klein worden. De H staat voor HDMI (heb je dat nodig?) en soms staat er nog een M in als er een (USB) Cardreader inzit. De firmware is voor alle versies hetzelfde.

Ik ben vanaf dec 2004 een onvrijwillige beta tester geweest met mijn LiteOn LVW 5045. Daarnaast benut de LiteOn niet alle mogelijkheden van de Lsi DMN8652 core. Daaronder valt Divx en simultaan van opnemen van TV en content van HDD/DVD kijken. De LG machine is zoveel meer professioneel (UI en mogelijkheden). Voorbeeld: ik nam 's nachts nickelodeon op. 1 uur met 3 programma's erin. Ik was 45 minuten bezig om alleen al 3 losse programma's te editten. Met de LG is dit in 2 minuten gebeurd. Gewoon beter nagedacht.

Maar als je niets wil editten en alleen maar opnemen kan je net zo goed de 5045 nemen.
(of even wachten op z'n opvolger die ook DIVX zal ondersteunen)

Succes met je keuze. Ik wil in ieder geval nooit meer een LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 146418 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:18:
...
Ik was op mijn speurtocht ook nog de volgende mogelijke alternatieve tegengekomen:

http://www.phocuselectron.../NL/news/newdvhd160-4.php
Wellicht heb je dan iets aan deze aanbieding. Dit lijkt me hetzelfde apparaat, maar daar ben ik dus niet zeker van. Ik weet overigens niet of dat een aantrekkelijke prijs voor dat toestel is, noch heb ik er ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Er lopen al wat items over in het "goedkope aanbiedingen bouwmarkten" draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
hallo tweakradje ik heb je review gelezen bij kieskeurig en zag dat je de recorder geflashed heb naar een nieuwere firmware, heb je nog verbeteringen kunnen ontdekken, of maakt het niks uit,ik zie bv dat je de timer alleen wekelijks kan laten herhalen, terwijl het bij mij ook dagelijks kan (ik heb de zelfde recorder.
tweakradje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:27:
Zag net dat de RH 7500 bij Pixmania alweer gezakt is naar 355,-. |:(

De 7900 is identiek aan de 7500, behoudens een grotere HDD (250 gb). De HDD is erg eenvoudig te vervangen mocht hij te klein worden. De H staat voor HDMI (heb je dat nodig?) en soms staat er nog een M in als er een (USB) Cardreader inzit. De firmware is voor alle versies hetzelfde.

Ik ben vanaf dec 2004 een onvrijwillige beta tester geweest met mijn LiteOn LVW 5045. Daarnaast benut de LiteOn niet alle mogelijkheden van de Lsi DMN8652 core. Daaronder valt Divx en simultaan van opnemen van TV en content van HDD/DVD kijken. De LG machine is zoveel meer professioneel (UI en mogelijkheden). Voorbeeld: ik nam 's nachts nickelodeon op. 1 uur met 3 programma's erin. Ik was 45 minuten bezig om alleen al 3 losse programma's te editten. Met de LG is dit in 2 minuten gebeurd. Gewoon beter nagedacht.

Maar als je niets wil editten en alleen maar opnemen kan je net zo goed de 5045 nemen.
(of even wachten op z'n opvolger die ook DIVX zal ondersteunen)

Succes met je keuze. Ik wil in ieder geval nooit meer een LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Hoi Dirk,

Als het goed is is kieskeurig al bijgewerkt. Ik heb inderdaad het timer verhaal fout opgeschreven (is ook gecorrigeerd). Ik bedoel dat er geen "Elke werkdag" optie in de timer zit. Is natuurlijk wel te fabriceren met 5 wekelijkse timers. Er is daar toch genoeg plek voor.

Ik heb geen flauw idee wat er verbeterd is (andere gebruikers die het al gedaan hebben ook niet tot nu toe). Het kan zich best allemaal onder de motorkap afspelen (die er alweer een paar keer afgeweest is). Met het vergroten van de HDD wacht ik nog even. Waarschijnlijk gaat er tzt gewoon een 250 Gb ATA disk in. Mag die 80 Gb in mijn PC. Maar voorlopig is de 80 Gb genoeg.

Wat ik nog raar vind is dat het initializen van een DVD+RW soms niet kan. Dan moet je eerst naar Home > Disc > TV (DVD) en daarna weer naar Setup menu. Jammer dat ze niet een knop op de AB hebben zitten zie toggled tussen HDD / DVD. Die knop zit wel op de voorkant van het apparaat. Zeker geen plaats meer op de AB?

Dirk: heb jij nog tips of storende zaken kunnen ontdekken?

[ Voor 4% gewijzigd door tweakradje op 25-08-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ja ik heb het gezien, veder weinig toe te voegen, ik kan alleen met nieuwe DVD+RW opnemen eenmaal een keer in de comp gebruikt kan ik hem niet meer gebruiken om op te nemen, divx6 speelt ie ook goed af, ook de 3 verschillende ondertiteling en audio sporen ook geen probleem dat de text blijft staan tot de volgende onder titel. zie hier test avi. http://download.divx.com/labs/LastManStanding.zip
tweakradje schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:28:
Hoi Dirk,

Als het goed is is kieskeurig al bijgewerkt. Ik heb inderdaad het timer verhaal fout opgeschreven (is ook gecorrigeerd). Ik bedoel dat er geen "Elke werkdag" optie in de timer zit. Is natuurlijk wel te fabriceren met 5 wekelijkse timers. Er is daar toch genoeg plek voor.

Ik heb geen flauw idee wat er verbeterd is (andere gebruikers die het al gedaan hebben ook niet tot nu toe). Het kan zich best allemaal onder de motorkap afspelen (die er alweer een paar keer afgeweest is). Met het vergroten van de HDD wacht ik nog even. Waarschijnlijk gaat er tzt gewoon een 250 Gb ATA disk in. Mag die 80 Gb in mijn PC. Maar voorlopig is de 80 Gb genoeg.

Wat ik nog raar vind is dat het initializen van een DVD+RW soms niet kan. Dan moet je eerst naar Home > DVD > TV (DVD) en daarna weer naar Setup menu. Jammer dat ze niet een knop op de AB hebben zitten zie toggled tussen HDD / DVD. Die knop zit wel op de voorkant van het apparaat. Zeker geen plaats meer op de AB?

Dirk: heb jij nog tips of storende zaken kunnen ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
dirk38 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:57:
ik kan alleen met nieuwe DVD+RW opnemen eenmaal een keer in de comp gebruikt kan ik hem niet meer gebruiken om op te nemen
[...]
Tuurlijk wel. Ik heb al 3 keer een DVD+RW ge-initialiseerd (In setup menu, onderste icoon)
Alleen moet je met de Home knop ´m eerst in Disc > TV (DVD) zetten (of met het knopje op de voorkant van het apparaat)

Ik ben helemaal weg van DVD+RW. Hoeft niet gefinalized te worden en je blijft editten op die schijven. Erg makkelijk. Voor mij nooit meer een DVD- schijfje.

Een weetje is wel dat als ie in DVD mode staat (en er zit niets opneembaars in) dan werkt de TimeShift knop niet. Moet je ´m eerst op HDD mode zetten. Hadden ze in de firmware ook wel kunnen regelen.

Succes.

EDIT: een DVD+RW initialiseren blijft hangen als ie klaar is. Recorder moet dan uit en aan. bug!
(media is Philips DVD+RW 4x)

[ Voor 11% gewijzigd door tweakradje op 28-08-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Net even XVID Packed Bitstream geprobeerd. En het werkt vlekkeloos.
Het moet niet gekker worden. (wel met de laatste firmware 50617A)

Met de laatste firmware onthoudt hij nu ook mijn MPEG4 subtitle
codepage instelling (LATIN2) Houdt de subtitle knop 3 secs ingedrukt en
kies LATIN2.

[ Voor 40% gewijzigd door tweakradje op 24-08-2005 23:47 ]

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 07:59

Hak

Nog even voor de zekerheid: klopt het dat je niet kunt spoelen met divx en xvid? Zou voor mij toch wel een groot nadeel zijn nl.

• tweakradje
Er werken wel meer functies niet als je MPEG4 afspeelt.
Zoom, AB, Repeat, PIP om maar wat te noemen.
Je kan wel springen naar een bepaalde tijd. 2x Display drukken en
dan een tijd invullen met een Enter.

Maar ik moet zeggen als je een HDD recorder zoekt die ook MPEG4
af kan spelen dan zit je met de RH 7500 meer dan goed. Daar krijg je
geen spijt van.

En hij speelt de meest gangbare MPEG4 bestanden perfect af.
Zelfs XVID Packed Bitstream en de nieuwe DIVX6 standaard.

Voor 355 euro zou ik het wel weten...

• tweakradje
Exocet: kan je de titel even aanpassen? Het is een LG RH-7900H ipv DR. DR wordt gebruikt door LG voor DVD recorders zonder HDD. Met HDD wordt het RH.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 13:44
Ziet er inderdaad goed uit deze recorder. Ben zelf ook op zoek naar een recorder.
Kwam vandaag toevallig echter ook de Pioneer DVR-520H tegen voor onder de €400.
Kan wel geen DivX aan, maar heb Pioneer toch iets hoger zitten dan LG

Br(36) Ba(56)

• tweakradje
De 520? Dat die nog verkocht wordt. Ja het gaat snel in deze business. De 530 is 480 euro en dan heb je gelijk 160 Gb en GUIDE+. Maar dan kan je alleen maar DVD-en branden, geen DVD+en en DL.
En de DIVX van de RH 7x00 is prima in orde. Ik heb thuis nu 3 MPEG4 DVD players.
Maar mijn beide mediatek players kunnen nu wel de deur uit (of verhuizen naar boven)

En je kan de HDD vergroten zonder hulpmiddelen. En er is een mogelijkheid voor een firmware update (mocht tzt MPEG4 weer eens veranderen). En..en..en....

• Holgster
Wat kost dit ding nou, kom met de link uit de startpost toch uit op €529 bij Pixmania
:?

Br(36) Ba(56)

• tweakradje
Ja dat is correct. Maar de 7500 kost nu 355 euro. Dat is dus 529 - 355 = 174 euro voor een 250 Gb en HDMI. Als je HDMI toch niet gebruikt kan je beter de RH 7500 kopen. De HDD is later te vervangen door een groter exemplaar (Standard ATA HDD).
De rest is IDENTIEK. (zelfs de firmware). Sterker nog: in de setup zit zelfs een Format voor MMC (Flash disk) Alleen is die optie grijs.

Even een overzichtje (sorry voor de ruimte maar het is niet te linken):

EDIT: modellen verschillen per land

RH 7500 = 80 Gb

in Fankrijk (wel te bestellen bij Pixmania.nl):
RH 7800 = 160 Gb, maar andere (lelijke) kast
RH 7800H = RH 7800 + HDMI output, maar andere (lelijke) kast

RH 7900 = 160 Gb + HDMI output
RH 7900H = 160 Gb + HDMI output

in Fankrijk (wel te bestellen bij Pixmania.nl):
RH 7900H = 250 Gb + HDMI output

in o.a. Polen:
RH 7900MH = 250 Gb + HDMI output + MMC reader

Een stukje uit de LG service site over de firmware update:
Service Bulletin No. 0AVD20050077
Revision No. V560931
Registration Date 2005-07-05
Langue Original
Sujet Main program update for RH7000s LSI Recorder combi (PAL)
Applicable Serial No. 50700001~
Date Changement 2005-06-23
Division Code PNZ
Saisir le Type d'appareil
Factory Modèle Usine LG Suffix No. de modele Factory Modèle Usine LG Suffix No. de modele
EADI RH7521NSL AA3FLL RH7500 EKHQ RH7521NSL AA3FLL RH7500
EADI RH7823NSL AA3FLL0 RH7800 EKHQ RH7823NSL AA3FLL0 RH7800
EADI RH7825NSL AA3FLL RH7800H EADI RH7928NSL AA3FLL RH7900H

Applicable Buyer
Nom Acheteur Code Acheteur Nom Acheteur Code Acheteur Nom Acheteur Code Acheteur
LGEFS FR000001

No. No. d emplacement Before Change After Change Note K-Code Commentaires
No. de piece Part Description / Part Spec No. de piece Part Description /
Part Spec

Reason Of Change
We will substitute add new loader(RL6), so the main program is updated.
This updated program is aim to support old(RL5) and new(RL6) loader altogether.

You have to check the main updated program(this program) before getting loader program.
Because there are two different kinds of loaders and in-loader programs.
One is RL5(Vxx) version (Old) and the other is RL6(Wxx) version (New).
But, they are not compatiable each other at once.
So, here is the new updated main program.
You can utilize perfectly this program when judging whether the loader is new or not,
choosing appropriate loader program.
So, you must always update main program before loader program.

I'll let you know about notification as soon as we've finished to update the loader program.

*** Don't forget it!! ***
You must always update main program before loader program.
This information is only avaliable on RC7xxx, RH7xxxx, DR7xxxx series.

#. Difference of Old and New loader program
1. Expansion of program files :
=> *.RL5 -> Old loader (Vxx version)
=> *.RL6 -> New loader (Wxx version)
2. Loader version on System information display

#. Countermeasure
: Updating by using the newest firmware.
The update method is refer to the attatchment.

#. Program Version : 50617A

#. Program update method

[Current system information display]
1. Setup -> Lock -> 7889

[CD Write method]
1. Write disc Volume Label : RH7000_UP
2. Rename the file name to "LG_HDR_UPDATE.004"
e.g.) LG_HDR_UPDATE_50617B_NT.004 -> LG_HDR_UPDATE.004
3. The update program (LG_HDR_UPDATE.004) the write it does in Root directory of blank CD.

[ Update method ]
1. First of all, Turn on the Set and then insert the disk in the set.
2. Follow a screen's instructions
LG_HDR_UPDATE_50617A_PAL.zip

[ Voor 7% gewijzigd door tweakradje op 26-08-2005 16:06 ]

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen mbt HD ingebouwd in de RH 7900H ... de ene keer lees ik op een site dat er 160 Gb grote HD in zit en de andere keer 250 Gb ...
De specificaties zijn mbt type (=LG RH 7900H) zijn hetzelfde, hoe kan dit?

Deze vraag ook gesteld op de site van http://www.vangilsprinsenbeek.nl/ , alwaar de beste prijs momenteel is volgens mij voor de LG HR 7900H, nl. € 506 [excl. verzendkosten] en hier werd vermeld wat er ook op de doos stond, namelijk een HD van 160 Gb groot ...

Vreemd, zijn er dan toch 2 versies in omloop (een met 160 Gb en een met 250 Gb)??? O-)

Nogmaals, hoe zit het met regiovrij (maken) van genoemde LG HR 7900H?

Iemand trouwens ook al zelf de HD omgebouwd (de versie LG HR 7500)???

Kijk ook hier eens, echter alleen een speler zonder HD maar wel met WIFI 54 G ... :P
http://www.divxplayer.nl/snazio.php

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 146418 op 25-08-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik kwam deze nog tegen: RH 7800 clone.

De features zijn hetzelfde, de AB is anders en er zit een 7in1 MMC reader in. Misschien wel gewoon een rebranded LG RH 7800?

sfsfsafadadsdadada sfafafass

Wie of wie kan mij helpen met het aansluiten van deze LG RH 7900H in de volgende
configuratie:

1 tv
1 digitale coder van Samsung (Casema Digitale TV)

Probleem is waar moet welke scartkabel aangesloten worden, waarbij dus ook
het digitale tv blijft functioneren en waarbij ook opgenomen kan worden op de
LG HR 7900H (van oa digitale tv etc.)

Ook in de configuratie komen nog een een VCR en een Linksysteem (draadloos signaal naar tv boven).

Alvast dank!

Anoniem: 57557

Ja, volgens mij is dat mogelijk. Check anders in de manual op http://www.lge.com/support/manual_gcsc.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HELP wie weet hoe je deze LG HR 7900H regiovrij kan maken (iets met toetscombinatie op afstandsbediening????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het antwoord zojuist gevonden nog enig zoekwerk, toepasbaar ook op deze serie ...
het volgende moet je doen: setup menu, naar het hangslotje en dan 7x0 invoeren ... je krijgt
als het goed is nu de melding REGIONFREE!!!

Alle tips en trics zijn welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een tip voor degene die net als ik hebben geworsteld met het plaatsen van deze LG HR 7900H in zijn of haar huidige configuratie met overige apparatuur ...
Hier staat een heel duidelijk en overzichtelijk schema wat ook nog eens werkt!
Oa voor degene ook die een decoder hebben tbv Digitale TV van Casema ...
Helpdesk van Casema hakkelt over dit probleem en kan je NIET verder helpen, echter het volgende
schema WERKT!!! Hier staat het http://www.caihwk.nl/digitaal/schema9401.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43014

Ik ben erg geinteresseerd ...

Weet iemand een winkel waar het apparaat "life" te bewonderen valt ? (omgeving Den Bosch)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 43014 op 03-09-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Influxx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-05 16:26
Ik ben opzoek naar een soort gelijke recorder waarop ik films van mijn PC kan afspelen (voornamelijk omdat ik zo ondertitels af kan spelen), maar niet al de films op mijn PC zijn DivX, wat de overige zijn staat niet bij de eigenschappen vermeld.

Nu zei een zogenaamde "expert" dat recoders die DivX ondersteunen vaak moeite hebben met andere compressies. Is dit waar?

Kan deze speler naast de DivX ook Xvid met ondertitels afspelen?

Vind het namelijk een beetje zonde om te wachten op de recorders met DivX als ik niet alle films die op mijn PC staan op de recorder in DivX met losse ondertitels kan afspelen.

Aan te raden om te wachten of een recorder zonder DivX ondersteuning kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik weet niet wat je bedoelt met "andere compressies". Voor de PC zijn zoveel codes beschikbaar. Als je alleen kijkt naar MPEG4 zijn DIVX en XVID de meest gebruikte. Mijn RH 7500 speelt zo´n 90% van de beschikbare films op internet probleemloos af.
Als je op dit moment op zoek bent naar een HDD/DVD recorder die ook nog eens MPEG4 kan afspelen is dit apparaat een toppertje. Als je nog 6 maanden tot een jaar wacht al LG (en anderen) wel weer betere modellen op de markt brengen. Zo zal opnemen in MPEG4 en het tegelijk opnemen van 2 programma´s tot de mogelijkheden horen. Dit is mogelijk met de chip die de Lsi Dmn8652 opvolgt: de Lsi Dmn8653. Voor meer details over de ondersteunde MPEG4 ontertitels moet je even de handleiding downloaden (zier eerder in dit topic). Ik gebruik alleen SRT. (daar zit nog een klein bugje in, zie eerder in dit topic)
Succes met je keuze, ik raad hem iedereen aan. Best value for money op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een van de redenen dat ik zo'n apparaat zou willen hebben is het gebruik als audio apparaat in mijn huiskamer van al m'n mp3's, die nu op mijn pc staan....
Ik was eerst op zoek naar een ipod / freecom .... of ander apparaat voor m'n mp3's, maar voor iets meer euro's heb je zo'n LG.... Met heul veul meer functies...

Heeft iemand ervaring met het afspelen van mp3's vanaf de HDD ?
Kopieren vanaf cd naar de HDD van mp3's kon met die apparaat, begreep ik, maar wat ik ook graag wil weten of het ding een beetje fatsoenlijke interface heeft...

PS. In mijn vorige melding wilde ik ook graag weten of dat ding ergens "life" te bewonderen valt. Iemand ?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 43014 op 05-09-2005 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
In de manual staat alles: Manual

Het fijne van MP3's op deze machine is dat je heel makkelijk Playlists kan aanmaken. Met de Display toets krijg je ook (beperkte) TAG info te zien. (album etc) Ook het het beheer van MP3 Albums (mappen) is OK. Hetzelfde als op je PC eigenlijk.

[zeurmode]
Is het niet "Live" bewonderen (of "In Real Life").
[/zeurmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweakradje schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:51:
In de manual staat alles: Manual

Het fijne van MP3's op deze machine is dat je heel makkelijk Playlists kan aanmaken. Met de Display toets krijg je ook (beperkte) TAG info te zien. (album etc) Ook het het beheer van MP3 Albums (mappen) is OK. Hetzelfde als op je PC eigenlijk.

[zeurmode]
Is het niet "Live" bewonderen (of "In Real Life").
[/zeurmode]
Dank voor je antwoord.

Ik ga hem bestellen. Zelfs nu ik hem niet in lefende lijfe gezien heb. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik gebruik 'm dagelijks en er is gewoon geen beter allrounder als deze machine
voor die prijs. En ik ben erg moeilijk wat dat betreft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154208

Bij Pixmania.be staat de DR-7500 aan 242 euro!!!
Maar er is niet vermeld dat er een harde schijf in zit...
zijn er dan verschillende modellen van dit toestel?
Grtz flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
DR heeft geen Harddisk. RH wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154208

Oeps.....
ik was wat te snel, DR7500 is zonder HD
en HR7500 is met 80 Gb HD en die kost 404 euro!

sorrrryyyy

Vraagje, als ik via de LG RH 7900H probeer de zenders (programmas) automatisch te doen inlezen, gaat dit opeens niet meer ... in het begin ging dit nog goed, maar nu wat ik ook probeer lukt dit mij niet meer! Ik heb deze LG RH 7900H in een configuratie staan met een decorder tbv digitale tv, tv toestel en een AVR set en heb dit aangesloten in eerder door mij geposte schema.
Het is een netwerk van kabels (coax, scart etc.) en nu denk ik toch dat er ergens geen signaal meer doorkomt via de digitale tv decorder naar de RH 7900H ... of zou het een technisch defect zijn of iets te maken hebben een firmware update???
Wie het probeem herkent, svp reageer naar mijn mail adres svp [ ambuhub@hotmail.com]

Alvast dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154780

Hoi,

heb zelf nu ook een LG 7900 aangeschaft.
Mooi apparaat werkt goed alleen 2 vraagjes.
Hoe kan ik zien welke firmware ik heb, kan hierover niks terugvinden in de manual.
En nu een mijn andere vraag, ik heb ook digital @home tv maar nu blijkt dat als ik
van sommige kanalen wil opnemen via mijn digtal decoder ik de melding krijg
'er zijn opname blokkerende signalen gedecteerd'. Met mijn VCR kon ik wel gewoon
opnemen en het is de bedoeling dat dit apparaat mijn VCR vervangt. Als alle
kanalen zo'n leuk signaaltje gaan meezenden kan ik het apparaat wel in de kast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Opvragen fw versie: Staat in dit topic

Recording blocking signals komen van je provider. Moet je hun bellen. Oude videorecorders zagen die helemaal niet (Macrovision ongevoelig)

EDIT: Nog meer info

[ Voor 17% gewijzigd door tweakradje op 13-09-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je.

Is de macrovision niet uit te schakelen middels een code (zoals de regiocode) of
via een andere methode.

Heb net even mijn firmware gechecked deze geeft de volgende Ver=50323A.
Ik zag dat de laatste versie 50617A is, deze lijkt me een nieuwe versie.
Ik kan alleen geen changelog vinden, weet jij misschien wat er aangepast is en
of het de moeite is om de deze nieuwe versie te instelleren
Heb je het zelf al wel gedaan.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 154780 op 13-09-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik heb deze vraag op het franse surdvd forum gezet. wie weet.

Does anyone know what the code is for disabling MacroVision?

I need to transfer some old VHS to the harddisk.

Setup > Lock > 0000000 region free
Setup > Lock > 7889 firmware version
Setup > Lock > ??????? disable macrovision

Thanks

Voor het probleem met opnemen van digital tv op hdd,
had ik vanmiddag al gebeld met de zaak waar ik de
recorder had gekocht. Deze vertelde me ook dat het lag
aan de provider en leverancier van de decoder.
Ze zouden ook al bezig zijn om het probleem te verhelpen.
Maar het vreemde is dat ik zo'n 20 zenders wel op kan nemen
maar de andere 80 niet. Met de vertrouwde VCR is/was dit geen
probleem. Maar alleen al het idee dat een provider kan bepalen
wat ik wel en niet op kan nemen staat me niet aan.
Als ik een programma opneem en het later wil bekijken moet dat
gewoon kunnen en heb ik daar niet 'hun toestemming' voor nodig
vind ik. En dan te bedenken dat de aanbieders het liefst hebben
dat iedereen overstapt op digitaalde analoge zodat de analoge
zenders weg kunnen.

Dus eigenlijk ik wil deze beveiling koste wat het kost er af hebben
zodat ik weer de controle heb over wat ik kan opnemen.

[quote]tweakradje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:37:

Helaas werken deze linken NIET! Je moet volgens mij eerst werkzaam zijn bij LG en dan pas kun je inloggen! Hij vraagt namelijk om een special registratie nummer etc. etc. ...
Hopelijk alsnog dat iemand mij kan helpen?
Daarbij heb ik problemen dat bij het laten opnemen op een DVD+RW hij zegt dat dit een ongeldige disk is ... tis een gloednieuwe schijf en heb ook al andere geprobeerd ... zowiezo HOE kun je ingeven via je afstandsbediening dat je wilt opnemen op je DVD schijfje ipv Hard Disk?

Helaas moet ik zeggen dat het een en ander wel moeizaam gaat met deze fantastische allrounder ... hopelijk dat ie geen kuren gaat vertonen vergelijkbaar met de KISS en klonen daarvan!

Wie weet wat te doen met de melding "NIET ONDERSTEUNDE VIDEO CODEC"?

Ik probeer heel simpel een AVI bestand, welke ik op schijf heb gebrand te doen afspelen op de LG RH 7900H, maar ik krijg dus bovenstaande melding!

Moet ik iets installeren, waarom ik dit probleem niet meer heb?

Tips en trics gewenst!

• tweakradje
Er zijn honderden codecs voor avi's. Google eens voor GSPOT. Die kan je vertellen wat voor een soort AVI het is. De LG ondersteunt alleen maar MPEG4 avi's.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb sinds gisteren een RH-7500. :) Het ziet er allemaal goed uit, maar als ik het signaal via de TV-tuner op mijn TV bekijk, zie ik dat dat veel beter is dan het signaal via de tuner van de DVD recorder. Ik heb mijn coax-kabel op de in van de LG aangesloten en een coax naar mijn TV op de out. Daarnaast zit er natuurlijk een SCART van de recorder naar mijn TV.

Hoe zijn jullie ervaringen met de tuner van de LG? Mijn probleem komt misschien ook wel door een slechte SCART-in op mijn TV, want die is al vrij oud, maar ik wil graag weten of het misschien toch aan de tuner ligt.

edit:
Het ligt niet aan de tuner, maar aan de output. Zie ook: [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml] en [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:47 ]

• tweakradje
Snap het probleem niet helemaal. Is de coax nu slecht (alle TV kanalen) of de SCART?

Even schakelaartje naast de scart op de 7500 omzetten (van RGB af). Dat hielp bij mij.

Succes met je (mooie) recorder.

• tweakradje
Anoniem: 146418 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 16:18:
tweakradje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:37:

Helaas werken deze linken NIET! Je moet volgens mij eerst werkzaam zijn bij LG en dan pas kun je inloggen! Hij vraagt namelijk om een special registratie nummer etc. etc. ...
Hopelijk alsnog dat iemand mij kan helpen?
In dat topic staat:

Rappel, pour trouver le firmware :

http://eic.lgservice.com
ID : fr006936_1
PWD : lg

Attention, tout ceci est à vos risques et perils !!!

Lijkt me duidelijk. Klik dan op "Bulletins de service" en zet de kalender naar juni.
Daar verschijnt de firmware voor de RH 7000 serie. (0AVD20050077)
zowiezo HOE kun je ingeven via je afstandsbediening dat je wilt opnemen op je DVD schijfje ipv Hard Disk?
Er zijn 3 opname mogelijkheden:
- Time Shift
- OTR
- Timer (lijkt me duidelijk als je op timer knop klikt)

Om op DVD op te nemen moet je op HOME drukken en dan Disc > TV (Disc)

Er zit geen apart knopje (wel op de voorkant van de speler) om het in DVD stand te zetten.

Misschien moet je toch de handleiding maar eens uitpakken ;)

• SiHiDa
tweakradje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:47:
Snap het probleem niet helemaal. Is de coax nu slecht (alle TV kanalen) of de SCART?
Ik zal het proberen beter uit te leggen:
De kanalen op mijn TV zijn goed (dus via de tuner van mijn TV), of in ieder geval beter dan als ik diezelfde kanalen bekijk via de recorder (tuner recorder). Zoals gezegd, ik heb de coax die van de kabelaanbieder komt, aangesloten op mijn recorder en op de coax out van mijn recorder weer een coax naar mijn TV. Het zou dus eerder logischer zijn dat de kanalen op mijn TV slechter waren.

Ik "kijk" nauturlijk naar de tuner van mijn recorder via de SCART. Op dit moment kan ik nog niet goed ontdekken of het nou aan de SCART-in ligt van mijn TV of dat de de SCART-in goed is, maar de tuner van de recorder niet.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is... Ik zou in ieder geval graag willen weten of jij ook verschil ziet als je "kijkt" via de tuner van je TV of via de tuner van je recorder.
Even schakelaartje naast de scart op de 7500 omzetten (van RGB af). Dat hielp bij mij.
Ik heb daar ook al aangezeten (gisteren al). Het hielp volgens mij niets. Maar waar schakelt dat schakelaartje eigenlijk tussen? Er staat tussen RGB en component. Kan component over SCART gestuurd worden dan?

edit:
Het ligt niet aan de tuner, maar aan de output. Zie ook: [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml] en [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:47 ]

• tweakradje
Kwaliteitsverschil is me nooit opgevallen. Als het je scart is zou het afspelen van een dvd ook slechter moeten zijn. Anders is het inderdaad je tuner.

Dat schakelaartje zet rgb uit van je scart en zet de component tulpstekkers aan. Via scart hou je dan alleen maar cvbs (composite) over. Mijn sony tv kan niet zo goed tegen rgb (groene waas)

tweakradje schreef op woensdag 14 september 2005 @ 19:37:
De LG ondersteunt alleen maar MPEG4 avi's.
Wie weet (en herkent) het volgende probleem mbt MPEG story voor de LG ...

Als het iid zo is dat de LG alleen maar met MPEG4 overweg kan, betekent het dus dat
als ik een DVD geript hebt (deze wordt dus dan MPEG2) ik de geripte DVD niet kan afspelen
op de LG :'(
Dit zou heel jammer zijn, temeer ik een hele grote collectie inmiddels heb van geripte DVD's ...

Is dit probleem te verhelpen op de een of andere manier of moet ik op zoek gaan naar een
conversieprogramma voor MPEG2 naar MPEG4???

Misschien is er een fw update of is het een kwestie van de juiste codecs gebruiken en zo ja, hoe kan ik bij het rippen van oa DVD's ervoor zorgen dat juist die codec wordt gebruikt, die nodig is tbv de LG?

Veel vragen, maar ik weet dat hier veel techneuten op het forum zitten, die mij misschien iets verder kunnen helpen.

Het zou anders jammer zijn, want ik heb namelijk net mijn Revoy 3200DX (Kiss clone) DIVX speler al weggedaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155379

Het opnemen van films en van DV-video van de videokamera gaat uitstekend op mijn 7900H. Ook het afspelen van MP3 gaat goed. Zelfs een data-DVD met MP3s wordt herkent.
Maar dan komt het....

minpunt 1.
een diashow van JPGs is waardeloos. Zelfs kleine jpgs 1mb worden langzaam op het scherm opgebouwd. Zelfs m'n goedkope Philips player zet de JPG eerst in een buffergeheugen en laat hem dan zien.
|:(

minpunt 2.
DIVX is niet te Fastforwarden.
Druk je halverwege op stop dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
Je gelooft het toch niet. Heb je bijna een perfect apparaat en denken de engineers daar niet over na.

Of is er misschien al een firmware update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09-2020
Tweakradje,

Inmiddels heb ik de RH 7500 besteld.
Wat me wel tegenvalt is je bericht over groene waas met RGB.
De RGB methode is eigenlijk de enige goede aansluiting die het apparaat biedt.
Er is geen S-VHS / YC aansluiting achterop.
Gewoon standaard video is toch wel beneden het peil van DVD.
Ik hoop dan ook dat je misschien een wat oudere TV hebt en dat het daar aan ligt...

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ja dat ligt zeker aan mijn oude TV want alle apparaten die ik met RGB aansluit hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Anoniem: 155379 schreef op maandag 19 september 2005 @ 23:05:

minpunt 2.
DIVX is niet te Fastforwarden.
Druk je halverwege op stop dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
Er wordt veel over geklaagd. Maar er zit ook geen FF op mp3.
Als je 2x op Display drukt kan je daar een Goto functie vinden; gewoon tijd invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goto werkt niet met Divx.

Ik ga bijna twijfelen.
Ik ga het vanavond weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 07:36

ikbenwouter

! w t R

Prijsvergelijking voor de LG RH-7500
http://www.kieskeurig.nl/...FC0CCC12570280033F0DB.htm

LG RH-7500 met 80GB voor 359,- bij Komplett. Waarom zou je de versie met 120GB kopen voor ruim 100 euro meer als je voor diezelfde 100 euro een 250GB harde schijf kan kopen die je in je 7500 bouwt :)

( http://www.addison-net.co.uk/dvd/ hier staat het inbouwadvies dus nogmaals)

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik heb de recorder (RH-7500) vandaag teruggebracht naar de winkel en die zal hem opsturen naar LG ter reparatie. De TV-tuner was (me) niet goed (genoeg), de "rode kleur van Vodafone" werd zowat roze.

Btw, 'Goto' werkte bij mij zonder problemen bij DivX.

edit:

[ Voor 69% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Heeft iemand (behalve Tweakradje) al eens geprobeerd hoe het RGB signaal is?
Zijn er meer mensen die lelijk beeld hebben met de tuner?

Tot nu toe is dit de DVD/HDD recorder met de minste negatieve verhalen in de fora.
Alle andere (goedkopere en duurdere) machines kennen meer problemen dan de RH7500.
Vandaar dat ik mijn aandacht op dit apparaat heb gericht.

Toch hoor ik graag of er nog akeligheden zijn voordat ik zaterdag mijn recorder ga ophalen... :)

• tweakradje
@Figuurzaagje:

Het enige dat ik storend vind is dat wanneer je een opname hebt bewerkt (wat echt super gaat) je alleen maar op 1 speed (real time) kan dubben naar een DVD schijfje. Als je er niet in knipt dubt hij op full speed (naar gelang je DVD schijfje het aankan). Wat wel weer een voordeel is is dat je de kwaliteit voor de dub zelf kan kiezen. Hij heeft echter weer geen "just fit" optie maar dat is in de praktijk niet echt nodig.

Ik denk dat je er een heel goede koop aan hebt. Ik houd dagelijks de LG service site in de gaten dus als er weer een nieuwe firmware opduikt meld ik dat hier.

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door tweakradje op 21-09-2005 00:13 ]

Misschien iemand die net als ik eerder een DVD heeft geript (DVD decryper+ DVD shrink) en
problemen met het afspelen hiervan op de LG???

Ik twijfel of het ligt aan het type schijfje DVD (gebruik printeable DVD +R) ...

De melding echter op de LG is een "codec probleem".

Ik ga zo nog eens proberen op een andere schijf te branden, wie weet helpt het.

Alvast dank ook tweakradje voor het op de hoogte houden van fw etc.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136510

Hebben meer mensen wat hierboven door ambuhub staat beschreven?

Of kun je wel een DVD rippen (DVD decryper+ DVD shrink) branden op +R en dan gewoon afspelen?

Wil hem namelijk ook gaan kopen! Lijkt mij een super gadget!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Mijn RH-7500 wordt nu gemaakt, maar ik heb zonder problemen een DVD, gemaakt met DVD Shrink, kunnen afspelen. Heb je de DVD al in een andere speler geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Heb de recorder gisteren binnen gekregen. Ik heb nog maar kort kunnen testen maar het ziet er allemaal goed uit. Was af en toe zelfs verward waar ik nu naar aan het kijken was, tuner TV, tuner recorder of HD opname?!
Het geluid van de harde schijf viel me wel een beetje tegen, maar ik ben wat dat betreft erg kritisch dus misschien valt het geluid voor iemand anders wel mee.

Recorder is trouwens weer in prijs gezakt naar €327 ! Heb er drie dagen geleden nog €30 :'( meer voor betaald bij dezelfde shop (4Launch, erg snelle levering trouwens)

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor jouw antwoord! Heb hem nog niet gekocht.
Weet iemand wat het verschil is tussen de RH-7500 en de RH-7000?
Want de RH-7000 is een stuk goedkoper.
http://www.mediaonline.de...000&ddkey=CategoryDisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
RH-7000 geen wma ondersteuning?
geen dual layer branden?

ik weet het verder ook niet, dit zijn de twee dingen die me zo snel opvallen.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik zie nu dat de RH-7500 nog maar 324 euro is bij 4 Launch:
RH-7500 bij 4Launch

Dus zoveel scheelt dat niet meer met de RH-7000 die niet in NL te verkrijgen is voor zover ik weet.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Figuurzaagje

ik heb mijn LG7900 via RGB aangesloten en heb zeer goed beeld.

Had van het weekend wel een probleem met afbreken van een timer opname.
Het duurde zeker 5min voordat de HD klaar was met wegschrijven en toen
stond er maar 18 min op de HD terwijl er zeker 2.5 uur was opgenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Ik heb de RH7500 gekocht voor 305 euro bij www.digitalo.de in Keulen.
Als je naar www.preissuchmaschine.de gaat, vind je verschillende voordelige duitse winkels.
Keulen was voor mij dichtbij en ook een leuke stad om te bezoeken.

Voor de liefhebbers: hij is er daar in het zwart. Dat paste leuk bij al mijn andere apparaten.

De pluspunten zijn er volop: :*)
  • Veel bedieningsgemak en snelle reactie op de afstandbediening
  • Zeer goede beeldkwaliteit op RGB voor zowel de HDD als de DVD. Zelfs de super economische mode is nog zeer aanvaardbaar.
  • Veel nuttige en handige mogelijkheden die het apparaat veel toegevoegde waarde geven. Het is een heerlijk "spele-dingetje".
Een minpunt: :/
  • Het verwijderen van ongewenste stukjes gaat bij de RH7500 niet "frame-nauwkeurig". Soms is er teveel weg en soms blijft er teveel zitten. De tolerantie grens ligt op 3 seconden. Ik ben professionele apparatuur gewend omdat ik bij een omroep werk en dan is het even wennen aan kleine imperfecties.
Kniesoorminpunt: :+
  • Het apparaat maakt net zoveel geluid als een snorrende VHS machine.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden. (26-9-'05 eerste week in bezit)
Met dank aan Tweakradje die mij op het idee bracht dit ding te kopen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Mooie prijs. Je hebt zeker een lease auto of was je in de buurt :*)
De prijs zal zich wel zo rond de 299,- nestelen met de tijd.

Ik denk dat hij alleen maar knipt op I frames (en niet P of B frames).
Het zou van mij ook wel nauwkeuriger mogen.

Voor het geluid kan je eventueel een andere 40x40 mm 12V ventilator
kopen bij de pc boer. Ook het ventilator kapje eraf laten scheelt al een hoop.

Edit: ik heb het stickertje op de ventilator een stukje teruggevouwen en er een druppeltje motorolie in laten lopen. Sticker weer terug geplakt. Daarna terug gemonteerd zonder beschermkapje. Nu is hij (bijna) niet meer te horen.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakradje op 29-09-2005 20:25 ]

• Figuurzaagje
Keulen is voor mij een uur rijden en zowiezo leuk om te bezoeken.
Wie verderaf woont kan natuurlijk via internet bestellen.

Als ik tegen de handleiding in, probeer om toch enkele beeldjes op het einde te verwijderen, zeg de laatste seconde, dan krijg ik een crash. Gelukkig is de RH7500 probleemloos te resetten. Soms hoef je maar even de powerknop aan te tikken. Andere keren moet je de powerknop 5 sec. ingedrukt houden. Tot nu toe het "ergste" minpunt dat ik kon vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik heb deze speler (de RH-7500 besteld bij 4Launch.nl) sinds gisteren ook in mijn bezit, tot nu toe is mijn ervaring dat het een super apparaat is. Ik kom 3 problemen tegen:

1. Als ik op PIP druk gebeurd er niks, er zou volgens mij een klein beeldje onderin moeten komen en met de AV knop zou je dan dat beeld moeten kunnen veranderen? Ik heb de handleiding erover gevolgd maar er gebeurd niks? Doe ik iets fout os is er iets met m'n speler niet goed?

2. Als ik een audio CD wil afspelen moet ik de tv aan te zetten om hem te starten. Of ik moet de volgorde van knoppen uit m'n hoofd leren wat uiteindelijk wel zal lukken :)

3. Zodra ik de firmware download van de LG site en de stappen volg (cd erin, stappen volgen, drie keer op rec drukken). Zegt hij 'cd data inspection fail' en vervolgens 2 seconde later 'update fail'. Nou weet ik niet of de nieuwere firmware veel oplost maar toch wil ik deze er wel in hebben eigenlijk.

En ik heb ook gezien zoals jullie opmerkten dat de ondertitels van DiVX lang in beeld blijven. Hopelijk wordt het met een volgende firmware opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door ikbenwouter op 01-10-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Mijn RH-7500 wordt nog steeds gerepareerd. Ik hoop dat de speler de nu komende week gerepareerd is...
tweakradje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 00:47:
Ik denk dat hij alleen maar knipt op I frames (en niet P of B frames).
Het zou van mij ook wel nauwkeuriger mogen.
Lijkt me ook logisch dat-ie alleen op I-frames knipt. Wat is een P/B-frame zonder I? ;) (Een mogelijkheid is natuurlijk om een P/B-frame te "converten" naar een I-frame (mbv de oude I-frame) en dan de andere P/B-frames terug te laten grijpen op de nieuwe I-frame, maar het gaat een beetje ver ;)) Drie seconden "tolerantie" is echter wel veel en dat valt eigenlijk niet te verklaren met die I-frames. Volgens de specificatie mag de GOP lengte voor PAL 15 frames zijn, dat wil dus zeggen dat twee opeenvolgende I-frames maximaal 15/25 = 0,6 seconden van elkaar vandaan zitten.
woutor schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:57:
Ik heb deze speler (de RH-7500 besteld bij 4Launch.nl) sinds gisteren ook in mijn bezit, tot nu toe is mijn ervaring dat het een super apparaat is. Ik kom 3 problemen tegen:

1. Als ik op PIP druk gebeurd er niks, er zou volgens mij een klein beeldje onderin moeten komen en met de AV knop zou je dan dat beeld moeten kunnen veranderen? Ik heb de handleiding erover gevolgd maar er gebeurd niks? Doe ik iets fout os is er iets met m'n speler niet goed?
In welke modus druk je op PIP? Als je DivX kijkt, doet PIP het niet. De twee modi waar PIP het wel zou moeten doen, zijn kijken van DVD en kijken vanaf HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
3 seconden is ook wel erg ruim geschat. Ik denk dat je berekening meer overeenkomt met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

SiHiDa schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:44:

In welke modus druk je op PIP? Als je DivX kijkt, doet PIP het niet. De twee modi waar PIP het wel zou moeten doen, zijn kijken van DVD en kijken vanaf HD.
Aha ik ga het gelijk proberen! Ik dacht dat je ook bijvoorbeeld Nederland 2 klein in een hoekje kon zetten terwijl je Nederland 3 zat te kijken.
Edit: Dan werkt het inderdaad wel, jammer dat het niet werkt zoals ik eigenlijk wilde.

Ik kom nog een probleem tegen:
Als er door de time recorder een opname loopt en ik druk op home staat er alleen maar hoe lang hij nog gaat opnemen. In de handleiding staat dat je zou moeten kunnen opnemen en Divx/DVD afspelen tegelijk. Dit krijg ik niet voorelkaar. Kan dit gewoon niet en kan je alleen een Divx kijken als je op de record knop hebt gedrukt ipv een opname hebt geprogrammeerd met de time rec knop?

[ Voor 8% gewijzigd door ikbenwouter op 02-10-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle eerlijkheid.

Ik ben bijna tevreden met mijn 7900.

Inderdaad je kan met goto njaar de juiste plek in Divx. De ondertitels weken ook!

Er blijven toch een paar minpuntjes.
De tuner is wel erg kritisch. Mij 7900 zit vooraan bij de kabel dan komt de TV. Dus het kabeltje van gaat van het kastje naar de 7900 en vanuit de 7900 krijgt de TV zijn signaal.!
BBC1 & 2 ruisen als de ..... terwijl de TV nauwelijks ruist.

En dan blijft nog dat achterlijke opbouwen van de JPGs. Ik zet er maar een dvd-spelertje van Philips bovenop voor de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
woutor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:58:
[...]
Aha ik ga het gelijk proberen! Ik dacht dat je ook bijvoorbeeld Nederland 2 klein in een hoekje kon zetten terwijl je Nederland 3 zat te kijken.
Edit: Dan werkt het inderdaad wel, jammer dat het niet werkt zoals ik eigenlijk wilde.
Tja, dan heb je een dubbele tuner nodig... Ik denk dat de prijs van de recorder wel ietsje duurder was geweest... ;)

Met je "timer" probleem kan ik je niet helpen, aangezien ik dus op dit moment geen RH-7500 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
woutor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:58:
[...]
Ik kom nog een probleem tegen:
Als er door de timer recorder een opname loopt en ik druk op home staat er alleen maar hoe lang hij nog gaat opnemen. In de handleiding staat dat je zou moeten kunnen opnemen en Divx/DVD afspelen tegelijk. Dit krijg ik niet voor elkaar. Kan dit gewoon niet en kan je alleen een Divx kijken als je op de record knop hebt gedrukt ipv een opname hebt geprogrammeerd met de time rec knop?
Logisch gezien is dat wel te verklaren. Als je gebruik maakt van de Timer ben je over het algemeen niet thuis.

Als er een Timer opname loopt heb ik geen beeld op de scart van de recorder. Kan je dan toch nog op Home drukken?

Wat ik persoonlijk jammer vind bij HDD recorders is dat je ´m echt uit moet zetten als je een Timer opname hebt ingesteld. Dat zal wel een technische grondslag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

tweakradje schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:40:
[...]

Logisch gezien is dat wel te verklaren. Als je gebruik maakt van de Timer ben je over het algemeen niet thuis.
Ik vind dit niet logisch aangezien ik vaak in de situatie zit dat er bijvoorbeeld 2 interessante films op de buis zijn. In dat geval wil ik dus 1 film live kijken en 1 film opnemen. Of iemand in het gezin wil bijvoorbeeld iets opnemen en ik wil gewoon een DVDtje kijken. Volgens de handleiding kan dit dus maar ik kom er niet uit.
Als er een Timer opname loopt heb ik geen beeld op de scart van de recorder. Kan je dan toch nog op Home drukken?
Ja, dit kan, ik kreeg toen ik op Home drukte te zien hoe lang hij nog ging opnemen en de melding dat ik die opname met de power knop kon stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
woutor schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:22:
[...]

Ik vind dit niet logisch aangezien ik vaak in de situatie zit dat er bijvoorbeeld 2 interessante films op de buis zijn. In dat geval wil ik dus 1 film live kijken en 1 film opnemen. Of iemand in het gezin wil bijvoorbeeld iets opnemen en ik wil gewoon een DVDtje kijken. Volgens de handleiding kan dit dus maar ik kom er niet uit.
Dat eerste kan toch sowieso? Je neemt (eventueel via timer) de ene film op op je HDD-recorder en op je TV (via TV-tuner dan natuurlijk) kijk je de andere.

Kun je voor dat tweede dan niet gebruikmaken van "instant record" (of hoe het bij LG ook maar heet) in plaats van timer record?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een leuk speeltje!!

Alleen snap ik het kopieren van HDD naar DVD niet helemaal.
Ik kan wel kopieren maar dan gaat hij heel de film afspelen. Duurt dus veel te lang!
Ik las ook dat je snel kon kopieren maar ik snap niet hoe je dat moet doen?
Meer mensen last van of ligt dat aan mij.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Herkent iemand het volgende probleem.

Als ik kijk via de tuner van de 7500 klinkt het geluid alsof het van achter de TV komt en een stuk zachter. Kijk ik via de tuner van de TV dan klinkt het 'normaal', van voor uit de TV (Sony breedbeeld, 5jaar oud)
Dacht eerst dat het iets te maken had met de 3d-surround functie, maar die is alleen beschikbaar bij het afspelen van cd/dvd.

iemand tips/oplossing, of hoort de tuner gewoon zo te klinken.

edit:
oplossing gevonden, scart kabel zat niet goed waardoor alleen links doorkwam. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Holgster op 10-10-2005 09:19 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem lag aan gebruikte burn programma (Nero, verkeerde versie) ...
nu werkt alles zoals het zou moeten bij het rippen van een DVD!
Anoniem: 146418 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:37:
Misschien iemand die net als ik eerder een DVD heeft geript (DVD decryper+ DVD shrink) en
problemen met het afspelen hiervan op de LG???

Ik twijfel of het ligt aan het type schijfje DVD (gebruik printeable DVD +R) ...

De melding echter op de LG is een "codec probleem".

Ik ga zo nog eens proberen op een andere schijf te branden, wie weet helpt het.

Alvast dank ook tweakradje voor het op de hoogte houden van fw etc.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 17:24
Op zich wil ik de RH-7500 aanschaffen, alleen hoe is de kwaliteit van de ondertiteling bij divx/xvid? Zit er zo'n storende balk achter, wat voor kleur hebben de ondertitels? Ik zit te twijfelen tussen deze en eentje van Packard Bell met op zich ook hele mooie opties...

Ik hoop gauw wat te horen van jullie

Rolf

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
Kwaliteit van de ondertitels is zeer goed, geen balk en mooi wit en duidelijk, maar........groot nadeel is dat ze blijven staan todat de nieuwe ondertitel komt.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Ik heb begrepen dat de titels blijven staan tot de volgende titel komt.

Nu ga ik er vanuit dat er gebruik gemaakt wordt van srt files. Die zijn meestal in de vorm van :

1
00:00:53,360 --> 00:00:55,510
Hier staat de eerste titel.

2
00:01:23,760 --> 00:01:25,637
En dan komt de volgende.

Je zou dus eigenlijk en tooltje moeten vinden die lege regels toevoegd tussen de tijd dat er geen titel hoeft te staan. Dan krijg je:

1

2
00:00:55,511 -->00:01:23,759

3
En dan komt de volgende.

Als je daar een programmatje voor maakt, dan zouden de ondertitels volgens mij wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
polson schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:40:
Ik heb begrepen dat de titels blijven staan tot de volgende titel komt.

Nu ga ik er vanuit dat er gebruik gemaakt wordt van srt files. Die zijn meestal in de vorm van :

1

2
En dan komt de volgende.

Je zou dus eigenlijk en tooltje moeten vinden die lege regels toevoegd tussen de tijd dat er geen titel hoeft te staan. Dan krijg je:

1

2
00:00:55,511 -->00:01:23,759

3
En dan komt de volgende.

Als je daar een programmatje voor maakt, dan zouden de ondertitels volgens mij wel goed gaan.
Dat is idd een heel slim idee... Kan iemand met een RH-7x00 bevestigen dat het zo werkt? Als er geen tooltje beschikbaar is, dat dit doet, wil ik het wel maken (toch vrij simpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik heb een RH7500 en de titels van subtitles bij divx/xvid blijven inderdaad net zo lang staan tot de volgende in beeld komt, een tooltje om je .srt / .sub / etc file om te zetten naar bovenstaand voorbeeld zou erg handig zijn!

Ik zal het morgenavond eens even testen om te checken of dat gaat werken (lijkt me wel, het voorbeeld klinkt erg aannemelijk).

[ Voor 8% gewijzigd door ikbenwouter op 05-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-05 17:24
Ik heb begrepen dat deze recorder ook met andere "smaken" overweg kan dan *.srt. Heeft iemand dit al eens geprobeerd? Dacht dat sub, smi,txt ook werken. Mijn Kiss kan ook met meerdere formaten overweg, weet alleen niet of dit helpt bij deze speler door dus een andere smaak te kiezen?

Rolf

XC40 Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 30000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
Heb zelf niet zo'n speler, maar het lijkt er eigenlijk op dat de speler alleen naar de begintijd kijkt van een ondertitel en niet naar de eindtijd. Dat zou verklaren waarom de titel blijft staan tot de volgende komt.
Moet voor LGE eigenlijk niet zo moeilijk zijn om dit op te lossen in de firmware lijkt me.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik zou er niet al teveel tijd in steken. Het niet respecteren van de eindtijd van SRT subtitles is al gemeld bij LG als een bug. De volgende firmware zal dit zeker oplossen.
Wat ik nog ontdekt heb is dat als er een ondertitel staat kan je op ENTER drukken en switched hij naar grijze achtergrond. Je hebt er niet veel aan maar dan weet je dat ook weer.
Pagina: 1 2 3 Laatste