[DVD Recorder]LG DR-7900H

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
tweakradje schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:42:
Ik zou er niet al teveel tijd in steken. Het niet respecteren van de eindtijd van SRT subtitles is al gemeld bij LG als een bug. De volgende firmware zal dit zeker oplossen.
Wat ik nog ontdekt heb is dat als er een ondertitel staat kan je op ENTER drukken en switched hij naar grijze achtergrond. Je hebt er niet veel aan maar dan weet je dat ook weer.
Zo'n programmaatje is uiterst simpel te maken. Afaik is de laatste firmware van LG al weer een paar maanden oud. LG releaset dus ook niet zó vaak nieuwe firmwares.

Maar goed, we moeten eerst weten of het echt werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Als je toch aan de slag wilt nog een tip: je kan meerdere subtitle files per AVI hebben. Ik zou de originele behouden en de nieuwe erbij zetten. Voor het geval het nog goed gaat komen met nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
tweakradje schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 09:45:
Als je toch aan de slag wilt nog een tip: je kan meerdere subtitle files per AVI hebben. Ik zou de originele behouden en de nieuwe erbij zetten. Voor het geval het nog goed gaat komen met nieuwe firmware.
Tuurlijk. Ik had al het idee om met een input en een output file te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Voor wie zijn/haar slag wil slaan: deze week bij Mediamarkt voor 299,-.

Edit: de RH 7500 dus (linkje)

Edit2: Er staat dat ie showview heeft maar dat is vast een typo ;)

[ Voor 61% gewijzigd door tweakradje op 10-10-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:56
Balen man!! :'( Net nu ik een heb besteld via internet. Zul je altijd zien. Nou ja, het gaat uiteindelijk om het apparaat toch?

rolf

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Nu ie zo lekker goedkoop is geworden nog twee vraagjes voor de bezitters van dit apparaat:
  1. Klopt het dat timeshift niet werkt bij een timergestuurde opname? Als je dus halverwege een timeropname thuiskomt, kan je het opgenomen gedeelte nog niet gaan bekijken?
  2. Kan hij aangestuurd worden door een digitale decoder? Als ik de timer programmeer van de Samsung kabeldecoder die ik heb, neemt de LG automatisch op als de decoder aanspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<hard op denk modus>
Ben op dit moment zwaar aan het twijfelen of ik een rh7500 ga aanschaffen. Ik heb een digitale ontvanger, dus zal ik 'm gaan aansluiten via scart. Als ik 'gewoon analoog' via de coax ga opnemen is dit natuurlijk weer zonde van de decoder (ik zal meer uren gaan opnemen dan live kijken). Hetgeen dat mij met name laat twijfelen is of ik niet beter kan wachten of er digitale ontvangers gaan uitkomen met hd (en eventuele dubbele tuner). Het wordt nu zo omslachtig met het dubbel moeten instellen van én een timer voor de decoder én een timer voor de recorder.
Natuurlijk krijg je dan weer het probleem dat de eerste oplage van decoders met hd niet meteen helemaal lekker werken + geen divx ondersteuning hebben...

Maar goed, bij het kopen van dit soort apparatuur zit je altijd met het verhaal "als je nog een jaar wacht dan..."

</hard op denk modus>

edit: HAK:
Met jouw vraag over de timer zit ik ook een beetje:
wat ik hoop dat de recorder doet: gebruik maken van pdc, maar met de av ingang met decoder als opnamebron. Hiervoor zal de recorder natuurlijk wel ook analoog moeten worden aangesloten voor het checken van de tijden (+ goed instellen van de real time klok).
Kan iemand dit bevestigen? De meneer in de winkel wist dit soort vragen natuurlijk niet te beantwoorden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik heb mijn RH-7500 eindelijk terug. :) De speler is echter helemaal niet opgestuurd geweest naar LG door de winkel, omdat de technische dienst van de winkel niets verkeerds kon ontdekken. Ik heb het beeld van mijn huidige speler vergeleken bij iemand anders met zijn exemplaar, die hij vandaag gekocht had bij de MediaMarkt, en ook die had mijn "probleem": het beeld van de tuner van de recorder is imho slechter (fletse kleuren) dan het beeld van de tuner van mijn TV (je ziet dit heel duidelijk bij de ticker van RTL Z: het rood van de tuner van de recorder ziet er anders (en imho ook lelijker) uit dan het rood van de tuner van mijn TV). Uiteraard heb ik meerdere TV's, meerdere aansluitingen, etcetera geprobeerd, maar overal hetzelfde resultaat. Is de tuner in de RH-7500 van wat mindere kwaliteit dan ik gewend ben? Wel vreemd, want mijn huidige TV is een behoorlijk oud beestje van Philips. Of is het een combinatie van het vrij slechte kabelsignaal hier en de tuner? Of ligt het helemaal niet aan de tuner, maar aan de "verwerking" van het signaal (zowel input als output)? Ik weet het niet...

Ik probeer morgen of de truc werkt met die lege ondertitels (DivX/XviD-subtitle bug). Zo ja, dan zal ik zo snel mogelijk een simpel programmaatje ervoor schrijven en hier wel ff releasen. :)

edit:
Het ligt niet aan de tuner, maar aan de output. Zie ook: [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml] en [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Update: het ligt helemaal niet aan de tuner van de recorder. Het ligt aan de output van de recorder.

Ik heb vanmiddag een stukje van RTL Z (met de ticker) opgenomen op mijn recorder. Je merkte dat de (steenrode) kleur van de ticker niet goed werd weergegeven. Toen heb ik dat stukje op een DVD+RW gebrand en in een DVD-speler afgespeeld: de ticker had de juiste (steenrode) kleur.

Het ligt dus aan de output. Nu heb ik al verschillende uitgangen geprobeerd (SCART/RGB, SCART/CVBS (ik dacht dat als je de schakelaar achterom omzet, er CVBS via je SCART wordt verstuurd, of was het nou S-Video?), CVBS (Composiet/Tulp)), maar component nog niet... Misschien helpt dat. Moet ik nog wel uitzoeken hoe ik dat in hemelsnaam geaccepteerd krijgt door mijn (oude) TV.

(Voor de duidelijkheid: alle RH-7500 modellen (en misschien ook wel alle RH-7x00 modellen) lijken dit probleem te hebben. Ik heb namelijk twee RH-7500's kunnen bekijken en beide hadden hetzelfde probleem.)

[ Voor 5% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ook last van slecht beeld.
Maar toen ik op mijn tv de juiste input bron had gekozen was mijn beeld weer helemaal perfect.
Ik heb een vrije nieuwe tv dus misschien dat je dit niet op elke tv kan instellen. (Moet je weer een nieuwe tv kopen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 10:43:
Ik had eerst ook last van slecht beeld.
Maar toen ik op mijn tv de juiste input bron had gekozen was mijn beeld weer helemaal perfect.
Ik heb een vrije nieuwe tv dus misschien dat je dit niet op elke tv kan instellen. (Moet je weer een nieuwe tv kopen :) )
Wat bedoel je precies met juiste input bron? EXT1 of EXT2? Of bedoel je CVBS/S-Video/RGB, etc?

Zou je voor mij het volgende willen proberen: of de kleur van de ticker van RTL Z (RTL 7) anders is als je die bekijkt via de tuner van je recorder dan als je die bekijkt via de tuner van je TV (ik neem aan dat het bekend is, maar via de knop TV/DVD op je afstandsbediening kun je snel schakelen). Ik geef toe dat het wel een nuance is, maar ik vind het een belangrijke nuance. ;) Als andere mensen dit ook willen proberen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiHiDa schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:49:
[...]

Wat bedoel je precies met juiste input bron? EXT1 of EXT2? Of bedoel je CVBS/S-Video/RGB, etc?
Ik kan op mijn tv kiezen wat voor bron ik aan de EXT1 heb hangen (bijv. dvd speler, spelcomputer, decoder) Alleen als ik daar voor Decoder koos had ik goed beeld. Heb een Philips pixel plus2 en op de andere standen was het beeld gewoon slecht.

Ik zal vanavond de rest eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

Ik kan op mijn tv kiezen wat voor bron ik aan de EXT1 heb hangen (bijv. dvd speler, spelcomputer, decoder) Alleen als ik daar voor Decoder koos had ik goed beeld. Heb een Philips pixel plus2 en op de andere standen was het beeld gewoon slecht.

Ik zal vanavond de rest eens bekijken.
Kun je beschrijven wat er in de andere standen zo slecht aan het beeld was? Ik wil er graag zeker van zijn dat we over hetzelfde probleem praten. Die Decorder-optie heb ik op mijn ene TV helemaal niet zitten (aan die TV is de recorder momenteel gekoppeld). Eigenlijk heb ik op die TV vrijwel geen enkele optie. ;) Op mijn andere TV (Philips) heb ik wel een optie 'Digitale bronnen' en dan kan ik selecteren welke ingang een digitale bron zou moeten zijn. Voor zover ik weet stond die al correct ingesteld (=op de ingang waar de DVD-recorder op was aangesloten) toen ik de DVD-recorder een paar dagen geleden op die TV aansloot. Ik kan me niet voorstellen dat die optie juist uit moet om een goed beeld te krijgen. Ik heb ook nog een optie 'Decorder/Descrambler', maar daar kan ik helemaal niets mee als ik die optie wil toepassen op een extern.

Ik heb net wat ingestuurd op Kieskeurig om dat geplaatst te krijgen. Misschien is die uitleg wat beter dan de brokken informatie die ik in dit topic her en der heb gepost:
Ik had het al eerder over mijn problemen met de beeldkwaliteit van de RH-7500. Inmiddels heb ik wat onderzoek gedaan en ben tot de volgende conclusies gekomen.

Het beeld dat de RH-7500 uitstuurt, is niet zoals het hoort. Ik heb dit als volgt ontdekt: ik heb een stukje van RTL Z (RTL 7) opgenomen. Onderin het beeld loopt dan een ticker met de laatste nieuwsberichten. Deze hoort steenrood te zijn (ik denk dat je dit soort rood zo noemt). Ik heb dit op meerdere TV's en ook op de webstream van RTL Z gecontroleerd. Wanneer ik het opgenomen stukje afspeel op mijn DVD-recorder ziet het rood van de ticker er echter helemaal niet als steenrood uit, maar eerder als "gewoon" rood. Dit zou kunnen liggen aan de tuner of aan de output van de recorder. Ik dacht eerst dat het aan de tuner lag, maar ik ben erachter gekomen dat dat niet zo is. Wanneer ik namelijk het opgenomen stukje op een DVD+RW brand en afspeel in een DVD-speler (dus niet de recorder) op dezelfde TV is het goed!

Ik vermoed dat het hier om een structureel probleem gaat en dat alle RH-7500's (en misschien ook wel alle RH-7x00's) hier last van hebben. Ik heb hetzelfde namelijk ook gedaan op een ander RH-7500 exemplaar. Precies hetzelfde probleem! Het ligt waarschijnlijk niet aan de TV, want 1) ik heb verschillende TV's geprobeerd en 2) als ik de DVD-speler aansluit (zie boven) is het goed. Ook heb ik al verschillende uitgangen geprobeerd (CVBS (Composiet/Tulp), SCART/CVBS (Composiet) en SCART/RGB) en verschillende SCART- en tulpkabels. Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat het om een structureel probleem gaat.

Wat ik graag nog zou willen weten of jullie hier ook last van hebben. Ik zie het altijd het beste bij de nieuwsticker van RTL Z (overdag op RTL 7). Je kunt de kleuren heel goed vergelijken door je TV op het kanaal te zetten waarop RTL 7 bij jou staat, dan de recorder aan te zetten en naar je extern gaan (dit laatste kan natuurlijk ook automatisch gebeuren). Dan zet je je DVD-recorder op RTL 7. Via de TV/DVD-knop op de afstandsbediening kun je nu snel schakelen tussen beeld van je DVD-recorder en van de TV-tuner zelf. Vermeld ajb ook ff welke aansluitmethode je gebruikt. De enige methode die ik nog niet gebruikt heb, is component, aangezien mijn TV dat niet zomaar aankan. Misschien geven de componentuitgangen juist wel goed beeld, dan ga ik kijken op ik dat op de een of andere manier kan converten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Nog een vraagje voor de bezitters en/of kenners van de LG 7x00-serie.

Ik heb gelezen dat als je een timerrecording instelt op dit toestel, dat je het toestel dan moet uitzetten om die timer te activeren. Dat wil dus zeggen dat als je deze functie gebruikt, je niet verder kan werken of spelen met dit toestel, want toestel éénmaal aan werkt deze functie niet meer en wordt je geprogrameerde recording niet uitgevoerd. Kan iemand dat bevestigen?
En zijn er daar oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ben inmiddels ook in het bezit ;) van deze recorder (Mediamarkt gehaald). Mijn eerste ervaringen zijn positief. Alleen lees ik hier wat verhalen over de (mindere) kwaliteit van de tuner. Dat is natuurlijk relatief, oftewel waar vergelijk je het mee. Het beeld van mijn tv (Loewe) is scherper en mooier dan van de tuner van de LG. Wanneer je een wat mindere kwaliteit tv zou hebben, dan is het verschil minder.

Overigens is het wel zo dat je opname nooit beter kan zijn dan dat wat je ziet op tv (via de LG-tuner). Eigenlijk vond ik de opname alleen in de hoogste kwaliteit mooi. Tenminste wat ik dusver heb getest.

Divxjes doen het goed, alleen na het ingeven van de tijd (zeg maar vooruitspoelen) is synchronisatie tussen film en ondertitel weg. :? Zijn er mensen die hier ook last van hebben?

Is die firmware upgrade echt nodig? Ik heb altijd zoiets van: als het (goed) werkt blijf er dan met je poten vanaf.

Ga vanavond weer verder spelen, hou jullie wel op de hoogte.

Rolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
rolfio schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:46:
Ben inmiddels ook in het bezit ;) van deze recorder (Mediamarkt gehaald). Mijn eerste ervaringen zijn positief. Alleen lees ik hier wat verhalen over de (mindere) kwaliteit van de tuner. Dat is natuurlijk relatief, oftewel waar vergelijk je het mee. Het beeld van mijn tv (Loewe) is scherper en mooier dan van de tuner van de LG. Wanneer je een wat mindere kwaliteit tv zou hebben, dan is het verschil minder.
Het ligt dus waarschijnlijk helemaal niet aan de tuner! De kwaliteit van de tuner is goed. Zie ook mijn posts:
[rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml] en [rml]SiHiDa in "[ DVD Recorder]LG DR-7900H"[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door SiHiDa op 14-10-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand wat voor harde schijf er precies in dit apparaat zit? De 160 Gb versie is nl. 200 euri duurder dan de 80gb versie, daar moet toch iets mee te doen zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:58:
Weet er iemand wat voor harde schijf er precies in dit apparaat zit? De 160 Gb versie is nl. 200 euri duurder dan de 80gb versie, daar moet toch iets mee te doen zijn...
Lees dit draadje... Zit gewoon een standaard hdd in die vrij eenvoudig vervangen kan worden door een andere (lees: grotere) hdd. De 7900 en de 7500 hebben zelfs dezelfde firmware!

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:58:
Hier staat een ombouw beschreven:

http://www.addison-net.co.uk/dvd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiHiDa,

Ook ik vond het beeld van mijn RH-7500 wat flets, ik kon het wel wat bijwerken met de instellingsmogelijkheden op mijn tv, maar dat was het toch niet echt. Ik heb echter voor mijn tv een oplossing gevonden. Ik had mijn RH-7500 eerst aangesloten op AV1, heb hem nu op AV2 en het beeld is perfect! Niks meer op aan te merken.

Heb 2 dvd-spelers geprobeerd, en deze geven op zowel AV1 als AV2 exact hetzelfde beeld, dus mijn ingangen zijn ook niet kapot ofzo.

Blijkbaar eist de RH-7500 iets van je aansluiting op de TV waardoor hij zijn beeld optimaal kwijt kan.

Anyway, dacht ik laat het ff weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:12:
SiHiDa,

Ook ik vond het beeld van mijn RH-7500 wat flets, ik kon het wel wat bijwerken met de instellingsmogelijkheden op mijn tv, maar dat was het toch niet echt. Ik heb echter voor mijn tv een oplossing gevonden. Ik had mijn RH-7500 eerst aangesloten op AV1, heb hem nu op AV2 en het beeld is perfect! Niks meer op aan te merken.

Heb 2 dvd-spelers geprobeerd, en deze geven op zowel AV1 als AV2 exact hetzelfde beeld, dus mijn ingangen zijn ook niet kapot ofzo.

Blijkbaar eist de RH-7500 iets van je aansluiting op de TV waardoor hij zijn beeld optimaal kwijt kan.

Anyway, dacht ik laat het ff weten...
Dank KaoZ. Helaas heeft mijn TV maar één ingang... :{

Je weet niet wat nou precies het verschil is tussen AV1 en AV2? Kan AV1 bijvoorbeeld niet goed SCART/RGB aan en AV2 juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed zoiets, ik ben de handleiding van mijn TV kwijt anders zou ik het even na kunnen kijken... ik heb hem terug gevonden :)

AV 1 -> Scart RGB
AV 2 -> Scart S video

S video geeft dus de goede kleuren, via RGB krijg ik dat vreemde fletse beeld.

ps, tv is een Sony KF-28FX20B breedbeeld -> Handleiding blz 113 staan de gegevens.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:23:
Ik vermoed zoiets, ik ben de handleiding van mijn TV kwijt anders zou ik het even na kunnen kijken... ik heb hem terug gevonden :)

AV 1 -> Scart RGB
AV 2 -> Scart S video

S video geeft dus de goede kleuren, via RGB krijg ik dat vreemde fletse beeld.

ps, tv is een Sony KF-28FX20B breedbeeld -> Handleiding blz 113 staan de gegevens.
Wederom dank. :)

Nu ben ik wel benieuwd waar jouw RGB/Component-schakelaartje (achter op de recorder, naast AV1) op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal morgen wel ff een blik op de achterkant werpen (gedoe met kastje enzo, heb ik nu geen zin meer in)

btw, met AV1/AV2 bedoel ik de ingangen achter op de tv he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:48:
Zal morgen wel ff een blik op de achterkant werpen (gedoe met kastje enzo, heb ik nu geen zin meer in)
Graag! Als je er niet aan hebt gezeten, zou het afaik op RGB moeten staan en dan is het wel vreemd dat de AV2 op je TV ("S-Video") juist het beste beeld geeft! Zou je voor de zekerheid ook nog ff de RTL Z-ticker kunnen controleren (zie een van mijn voorgaande posts hoe, waarom, etcetera)? Helemaal mooi zou zijn als je bij die ticker ook nog bekijkt of het verschil tussen de recorder op AV1 en AV2 van je TV, het verschil is dat ik beschreven heb.
btw, met AV1/AV2 bedoel ik de ingangen achter op de tv he...
Dat snapte ik idd. ;) Tja, de SCART-aansluitingen op de recorder heten dus ook zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik morgen een drukke dag heb, heb ik toch nog ff gekeken...

Zoals verwacht inderdaad, de schakelaar staat op RGB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand wat het stroomverbruik tijdens standby is ?
In de manual staat het in ieder geval niet.....

En wat zou de beste manier zijn om al mijn mp3's, die op mijn laptop staan, op de LG te krijgen ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:45:
Aangezien ik morgen een drukke dag heb, heb ik toch nog ff gekeken...

Zoals verwacht inderdaad, de schakelaar staat op RGB.
Ik zal vanavond eens kijken wat de recorder doet op een andere TV in het huis. Ik had de recorder al daarop geprobeerd, maar alleen aan AV1 gehangen, AV2 dus nog niet geprobeerd. Opvallend is dat bij die TV dezelfde "verdeling" is als bij die van jou: AV1 zou een CVBS (Composiet) / RGB-ingang moeten zijn, AV2 een CVBS / S-Video-ingang. Net zoals bij jou geeft-ie via AV1 een flets beeld door. AV2 zal ik vanavond proberen. Ik verwacht (en hoop ;)) dat het dan goed is. :) Ik denk dat ik mijn eigen TV dan maar eens moet vervangen door een wat nieuwer model. ;)

In ieder geval bedankt voor het uitproberen! Ben jij trouwens mbuurman op Kieskeurig? Er was daar een post geplaatst met ongeveer dezelfde inhoud als jouw eerste post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik heb gisteren mijn recorder aangesloten op de andere TV. Op beide ingangen was het beeld echter gelijk en volgens mij ook goed. :? Het duizelt me nu iig en ik ga er later wel weer mee bezig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Wie weet hoe je de taal voor je ondertitels voor dix films kunt vastleggen. Ik heb nl. ontdekt dat je tijdens de film 3 sec. op het subtitle knopje kunt drukken en je dan een andere taal voor je divx ondertitel kunt kiezen. Als ik dan latin-2 kies krijg ik een correct weergegeven ondertitel. Maar na uitzetten van de lg is die instelling weg.

Iemand enig idee?

Ik heb ook nog deze scartkabel ontdekt, misschien iets om te proberen?
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshackuk.com/files/1018/SCARTvga.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ SiHiDa

De ticker van RTL Z ziet er bij mij gewoon rood uit. Net zoals op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:36
De LG 7500 met 80 GB HD is nu 299 euro bij Media Markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Alle LG firmware is op de service site van Polen te vinden.

http://pl.lgservice.com/ en klik vervolgens op STEROWNIKI BIOS, dan op DVD/Video

Is wat makkelijker.

Voordat je gaat upgraden: het KAN fout gaan. Beslis zelf of je het risico wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, hier staat dat de huidige apparaten met een nieuwe firmware worden uitgeleverd. Is er iemand die deze versie (50908A) al heeft en kan ie kijken of het subtitel probleem is opgelost?

• tweakradje
Wat wij als LG RH7x00 gebruikers al wisten: numero uno.
Hij verslaat nipt de PIO en de Sony.

Alles hier: http://forum.surdvd.com/viewtopic.php?t=42951

(wel Franse test)

Ben op dit moment in een email wisseling met LG service NL over de
firmware updates. Bij een service point kan je ´m laten upgraden.
Blijf aan de gang. Er zitten gewoon nog bugs in (avi subtitles).

Wellicht kunnen we LG service NL met z´n allen mailen?
Of dat helpt is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Nou heb ik vorige week de 7500 aangeschaft maar nou lees ik overal dat hij erg stil is...
die van mij is dat dus niet! de ventilator en de harde schijf zijn duidelijk te horen en best irritant...

tevens werkt de timer om op te nemen maar beperkt. als hij uit staat (standby) gaat hij wel aan om vervolgens op te nemen maar als hij aanstaat doet hij helemaal niks...

tref ik hier nou weer een fout apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 10:21
Ik vind inderdaad ook dat tie niet erg stil is. Heb er al aan gedacht om de harde schijf te vervangen alleen vanwege het geluid. Weet alleen niet of het niet juist de ventilator is die dat 'harde' geluid produceert.
Van die timer opname is dacht ik zo, weet het niet 100% zeker, misschien iemand anders nog een tip daarover.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
dat is toch onzin dat je een apparaat moet uitzetten om hem vervolgens weer aan t doen om op te laten nemen...

en die bewering klopt trouwens niet als ik er zo over nadenk wat ik had ergens gelezen dat je tijdens het opnemen op de hd je een dvd kan kijken.. dus het lijkt me niet dat je eerst moet gaan wachten totdat je apparaat aangaat om op te nemen :/

iemand een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Dat je hem uit moet zetten als je iets met de timer op wil nemen, heel irritant.

Ik had het geloof ik zelfs in de handleiding gelezen dat je tijdens het opnemen wel een dvd-film kan kijken maar zelfs dat is me niet gelukt.

Voor zo ver ik weet kan het gewoon echt niet en heb je geen defect apparaat, hopelijk doen ze er wat mee met een volgende firmware?

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tweakradje
Welke firmware versie heb jij nu? De laatste is toch van 17 juni (50617A)? Of is er al weer een nieuwe?

@low_n_slow
Als de timer is ingesteld moet de recorder op stand-by staan anders gaat hij niet opnemen. Als je via de timer opneemt kun je volgens mij verder geen film kijken van hdd of dvd.
Als je aan het opnemen bent maar niet via de timer dan kun je volgens mij wel gewoon een film van hdd of dvd kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
Ik heb dat regelmatig gedaan, opnemen en dvd kijken, gaat prima. Ik doe dat als volgt; dvd-tje kijken en wanneer je de opname wil beginnen ga je via de home knop naar je tv zender waar je van op wilt nemen, druk op opname en je kunt vervolgens weer terug naar je dvd middels de bekende home knop. Overigens kun je door meerdere malen op de opnameknop te drukken de opnametijd verlengen met telkens 10 min.

Rolfio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
polson schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:40:
Ik heb begrepen dat de titels blijven staan tot de volgende titel komt.

Nu ga ik er vanuit dat er gebruik gemaakt wordt van srt files. Die zijn meestal in de vorm van :

1
00:00:53,360 --> 00:00:55,510
Hier staat de eerste titel.

2
00:01:23,760 --> 00:01:25,637
En dan komt de volgende.

Je zou dus eigenlijk en tooltje moeten vinden die lege regels toevoegd tussen de tijd dat er geen titel hoeft te staan. Dan krijg je:

1
00:00:53,360 --> 00:00:55,510
Hier staat de eerste titel.

2
00:00:55,511 -->00:01:23,759

3
00:01:23,760 --> 00:01:25,637
En dan komt de volgende.

Als je daar een programmatje voor maakt, dan zouden de ondertitels volgens mij wel goed gaan.
SiHiDa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:59:
[...]

Dat is idd een heel slim idee... Kan iemand met een RH-7x00 bevestigen dat het zo werkt? Als er geen tooltje beschikbaar is, dat dit doet, wil ik het wel maken (toch vrij simpel).
Ik heb vanmiddag een perfect tool gemaakt. Het scant een hele directory op *.SRT files en update ze een voor een automatisch, door het toevoegen van 'dummy subs' volgens bovenstaand principe.

Ik heb net een filmpje met modified subs gebrand en in de LG RH-7500 afgespeeld; het werkt zoals verwacht; geen subs wanneer iedereen z'n mond houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Das S
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 10:29
Sinds gisteren in bezit van de 7500.

Als ik DivX vanaf CD/DVD speel dan kan ik gebruik maken van de 'goto' functie om naar een tijdspunt in de film te springen. Echter als ik de film op de HDD zet werkt dit niet meer.
Anderen ook dit 'probleem'?

en ben zeer geintereseerd in je sub-programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
ook zeer geïnteresseerd in tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
funnel20 schreef op zondag 04 december 2005 @ 16:42:
[...]

[...]

Ik heb vanmiddag een perfect tool gemaakt. Het scant een hele directory op *.SRT files en update ze een voor een automatisch, door het toevoegen van 'dummy subs' volgens bovenstaand principe.

Ik heb net een filmpje met modified subs gebrand en in de LG RH-7500 afgespeeld; het werkt zoals verwacht; geen subs wanneer iedereen z'n mond houd.
Ik ben natuurlijk ook geïnteresseerd in dat tooltje, hoef ik het zelf niet meer te doen. :P

Mijn 'het-beeld-is-niet-goed'-probleem is ook opgelost: het bleek toch (grotendeels) aan de TV te liggen. Het beeld is nu zoals het moet zijn. Verder heb ik nog weinig tijd gehad om álle mogelijkheden van het apparaat te bekijken, gelukkig werkt alles vrij intuïtief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En natuurlijk ben ik ook geïnteresseerd in dat tooltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me eens haarfijn uitleggen hoe het met die timer record functie zit.

Ik ben namelijk ook geintresseerd in deze recorder echter hij moet wel het volgende kunnen.
  • Als de recorder standbye staat moet die een programma op gaan nemen als deze geprogrameert staat
  • Als ik een DVD aan het kijken ben moet die een programma op gaan nemen als deze geprogrameert staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funnel20
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-07 12:19
Das S schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:47:
Sinds gisteren in bezit van de 7500.

Als ik DivX vanaf CD/DVD speel dan kan ik gebruik maken van de 'goto' functie om naar een tijdspunt in de film te springen. Echter als ik de film op de HDD zet werkt dit niet meer.
Anderen ook dit 'probleem'?

en ben zeer geintereseerd in je sub-programma!
Ik wil het eerst nog even testen en kijken of het naar tevredenheid werkt. Als testcase stel ik voor dat jullie me jullie subs (gooi maar in een ZIP-file) mailen naar:

subs@converteert.nl

Ik haal ze dan door de tool en stuur de aangepaste files terug. Met jullie input kan ik de tool aanpassen/verfijnen en daarna releasen. Idee? Zo ja, sturen maar met die subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Maar weer eens een mailtje aan LG NL gestuurd:

Hallo, Er zit nog een bug in de 50617A fw die ik zelf heb geupdate. Als ik er een DVD+RW in stop die als DATA disc is geformatteerd kan ik die niet meer initialiseren in de RH7500. Als ik ´m dan weer in de PC wis kan ik ´m wel weer gebruiken. Video DVD+RW´s laten zich wel weer opnieuw initialiseren. Is de SRT bug al opgelost (dat ie naar de eindtijd kijkt van een subtitle lijn)? Kan u mij een linkje sturen waar ik de nieuwe firmware kan downloaden?
Alvast bedankt

Tweakradje

ps: ik ga niet naar een Service Center voor elke update! Had LG zijn huiswerk beter moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Is het mogelijk als je een (echte legale) dvd afspeelt, dat je deze op de harde schijf kan zetten? Zoja, hoelang duurt dit ongeveer?

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Harde schijf uit en steeds weer aanzetten is niet zo best voor de levensduur van dat ding. Hij kan beter blijven draaien. Wat je probeert te vragen is waarschijnlijk "Waar komt dat storende geluid vandaan?" Hoogstwaarschijnlijk is dat de ventilator. Schroef de beschermkap eraf (2 schroeven) en leg die ergens veilig in een la.

Wat ik ook nog heb gedaan is het stickertje losgepeuterd (zodat ie weer terug kan) en een klein druppeltje (motor)olie op het asje laten lopen. Daarna sticker weer terug en ventilator weer gemonteerd. Scheelt een hoop geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 17:41
Heb de RH7900 versie hier (en een 250HD op voorraad).

Helaas staat ook hier de 17A firmware nog op.
Hopelijk gaan ze straks wat relaxter met de updates om. Het lijken wel staatsgeheimen zeg 8)7

Zal ook de tip van de ventilator eens gaan uitvoeren.

PS: de inlog op de franse service site werkt niet meer :'(

binaries? www.binaries4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bommetje
  • Dat werkt gewoon.
  • Volgens mij werkt dat niet. Ik weet eigenlijk ook niet waarom hij niet kan gaan opnemen als hij aanstaat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Wat niet kan is naar een DivX of XVid kijken terwijl je opneemt.

Zal te maken hebben met processormogelijkheden?
Wel erg jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de LG DR-7500H gekocht meer om hem uit te gaan proberen. Maar het grootste probleem vind ik als je een timeropname wilt maken je echt naar de standby moet gaan. En als je een timeropname bezig is kan je ook echt helemaal niks meer met het apparaat

Verwijderd

Ik heb net een RH7500 gekocht. Ik las in deze topic dat eigenlijk alle divx/xvid te draaien waren op deze machine. Nu ging het bij mij direct mis bij de eerste 3 films. Beeld werd zwart en een reset van de recorder was noodzakelijk 8)7

Ik kan toch gewoon meerdere files op een DVD branden (op de PC) en deze afspelen? Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen meegehad, heb de recorder teruggebracht wegens die gebrekkige timeropname.

Heb nu een Philips dvdr 3300h maar gisteren en vandaag geen tijd gehad om hem te gaan proberen. Morgen maar eens kijken of die wel een timeropname start als ik een dvd aan het kijken ben. Dan maar geen divx/xvid ondersteuning :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de .srt files met subsync omzet naart .smi files gaat het wel goed met de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rork
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-12-2005
Heb nu ongeveer 2 weken een rh 7500, ben erg tevreden, zeker voor dit geld.

Dit is wat mijn firmware dialoog laat zien : set:ver=50908a cware=prod045 bsp=23 FME io: ver=R02(D17). loader : w.36, lijkt dus op de laatste versie.

Grootste nadelen tot nu toe; het bekende niet kunnen timeren van een opname als de machine gewoon aan staat, het niet kunnen snel-dubben van een reeds ge-edite film fragment en het verlizen van de oorspronkelijke datum/tijd van een dv/camcorder opname. Mocht 1 ervan met een toekomstige firmware update opgelost worden, hoor ik het graag, ik ga hem dan zeker updaten.

Weet iemand toevallig voor welke resoluties de verschillende kwaliteiten (HQ, SQ, EQ, LQ) staan? Heb het niet in de handleiding gevonden noch tijdens een quick scan door het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
@D2N: moet gewoon werken. DivX en Xvid, geen probleem hier.

-Timeropname: tja, lastig, maar valt mee te leven...
Als je toch naar een DVD aan het kijken bent, je krijgt in elk geval een melding dat de timeropname gepland staat. Start je hem toch gewoon 5 minuten eerder met de hand? Kan je vervolgens je DVD afkijken..

Lulliger vindt ik dat je geen Xvid/DivX kan bekijken tijdens een opname...

@Rork:
Staat volgens mij wel iets in de handleiding.
HQ = high quality (waarschijnlijk alleen nodig voor LCD/Plasma? Heb ik zelf niet :'( )
SQ = standard quality (perfecte kwaliteit op CRT-Tv)
EQ = economic quality (ongeveer VHS)
LQ = low quality (ongeveer VHS op LongPlay)

Resolutie zal niet wijzigen, enkel de bitrate zal lager zijn bij een lagere kwaliteit.

Hopelijk komt firmware 50908a snel beschikbaar voor het grote publiek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 22:28:
Als ik de .srt files met subsync omzet naart .smi files gaat het wel goed met de ondertitels.
bedoel je hiermee dat de subtitles dan wel verdwijnen wanneer er niks gezegd wordt of had je een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suzuki1200 schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:14:
[...]

bedoel je hiermee dat de subtitles dan wel verdwijnen wanneer er niks gezegd wordt of had je een ander probleem?
Sorry vergeten te quoten.
Inderdaad de subs verdwijnen dan gewoon als er niets gezegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De divx/xvids werken nu wel. Waarschijnlijk een brandfoutje |:(

En inderdaad, .srt omzetten naar .smi en je subtitle probleem is opgelost !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Nog steeds geen tijd gehad (vrijgemaakt?) om alles te bekijken, maar tijdens het werken met de speler krijg je het wel vrij snel door. Ik heb echter een probleem: vanmiddag zat ik wat in opgenomen titles op mijn hard disk te editen. Ik wilde wat ruimte vrijmaken en dus wilde ik alle reclame- en overbodige stukjes eruit knippen (delete part). Dit ging allemaal goed, dus ik dacht dat ik geen last had gekregen van de bug dat plotseling de title van je hard disk was verdwenen. Ook van de laatste title die ik wilde bewerken, had ik wat stukjes weggeknipt. Maar toen zag ik opeens dat een title, die ik volgens mij niet had ge-edit, opeens de eerste 15 minuten (de originele lengte van het stuk dat die title eigenlijk was) voorstelde van de title die ik als laatst had ge-edit! Dus: title 30 had ik als laatst bewerkt, en opeens "linkte" title 10 naar de eerste 15 minuten van title 30! Na het uit- en aanzetten van de recorder, was die title (in dit voorbeeld title 10) helemaal verdwenen.

Is dit nu die bug die vaker gemeld is (vooral op het Franstalige forum) of verdwijnt daar de title al van je hard disk net nadat je het bewerkt heb?

Hebben meer mensen deze bug ervaren? Ook zou ik graag weten of mensen die veel delete part doen (ik neem aan dat de bug vooral bij deze edit-operatie optreedt) deze bug juist níet hebben ervaren. Graag toevoegen welke firmware je gebruikt. Ik gebruik nog steeds de originele firmware, 50323A; misschien is de bug opgelost in een latere firmware? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb ook de RH7800 gekocht en wil ook de firmware upgraden.
Tweakradjes links werken helaas niet meer ???
Waar zou ik de nieuwste firmware nog kunnen downloaden + de handleiding hoe dat uitgevoerd moet worden???
Ik heb me tot nu toe rot gezocht voor werkende links zonder resultaat

Alvast H. bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:04:
Hallo allemaal

Ik heb ook de RH7800 gekocht en wil ook de firmware upgraden.
Tweakradjes links werken helaas niet meer ???
Waar zou ik de nieuwste firmware nog kunnen downloaden + de handleiding hoe dat uitgevoerd moet worden???
Ik heb me tot nu toe rot gezocht voor werkende links zonder resultaat

Alvast H. bedankt.
Waarom post je in bold (vet)? :? Je post krijgt zonder bold ook genoeg aandacht hoor.

Je kunt de laatste firmware (inclusief instructies) onder andere hier downloaden:
http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/
(dit is de laatste firmware die je op internet kunt vinden; er schijnen ook al recorders met 50908A in omloop te zijn)

Check dus eerst of jouw RH7800 niet een nieuwe firmware dan 50617A aan boord heeft (Setup -> Lock -> 7889).

De link naar de Poolse servicesite van LG van Tweakradje (5 november) werkt btw gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Van een duitse site:
Hallo,
habe auch vor ein paar Tagen den LG 7500 erst mal probehalber gekauft.
Habe dieselbe Firmware wie Geisenpete drauf:
Set:ver=51017A
CWare=prod045
BSP=23 FME
IO:Ver=R02(D17)
Loader:w.36
LG laat ons geavanceerde gebruikers wel erg in de steek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
tweakradje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:30:
Van een duitse site:

[...]

LG laat ons geavanceerde gebruikers wel erg in de steek vind ik.
Tja, qua firmwares scoort LG een dikke onvoldoende.

Eén troost: het verschil tussen de firmware versies lijkt groot (50323A -> 50617A -> 50908A -> 51017A), maar waarschijnlijk is het gewoon de datum van de firmware in omgekeerde volgorde (dus in het geval van 50323A: 23 maart 2005). Of ben ik weer eens de laatste die die ontdekt? :P

Is het bekend wat er in de nieuwe firmware versies is veranderd (verbeterd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Ik heb ff gekeken maar in mijn 7500 zit er de 50809A in, dit is dus waarschijnlijk niet de nieuwste firmware.

Ik zal eens kijken met een editor wat de verschillen zijn van de firmware onderling ????

Deze link werkt bij mij niet [url]http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/[/url]
Poolse website werkt wel !
(voor firmware downloaden voor de toekomst)

Jammer genoeg is er ook nergens iets vinden over de verschillende firmware versies en wat daar dan aan verbeterd is ?

Bij Officecenter kost hij nu 249,- ex BTW met 80 GB HDD.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
SiHiDa schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:59:
[...]

Tja, qua firmwares scoort LG een dikke onvoldoende.

Eén troost: het verschil tussen de firmware versies lijkt groot (50323A -> 50617A -> 50908A -> 51017A), maar waarschijnlijk is het gewoon de datum van de firmware in omgekeerde volgorde (dus in het geval van 50323A: 23 maart 2005). Of ben ik weer eens de laatste die die ontdekt? :P
;) scherp opgemerkt. Het was mij nog niet opgevallen. Maar er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn in een paar maanden debuggen (of ze daar tijd voor hebben..)

Wellicht moeten we een gezamelijk een petitie naar LG sturen. Ik kom er niet echt doorheen alleen (he Edwin?!)

Of wachten op de nieuwe versie op de poolse LG site. Die polen hebben blijkbaar een andere filosofie (hoe schrijf je dat eigenlijk) die meer aansluit bij onze wereld. Er zijn natuurlijk altijd prutsers die een fw update weten te verknallen: halverwege de cdrom eruit halen of apparaat uitzetten omdat ze zich "bedenken" etc etc.

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door tweakradje op 29-12-2005 01:44 ]

• SiHiDa
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:53:
Hallo iedereen

Ik heb ff gekeken maar in mijn 7500 zit er de 50809A in, dit is dus waarschijnlijk niet de nieuwste firmware.
Bedoel je niet 50908A?
Ik zal eens kijken met een editor wat de verschillen zijn van de firmware onderling ????
Euh, hoe wil je die firmware "uit" jouw LG recorder halen om het met de 50617A te vergelijken?
Deze link werkt bij mij niet [url]http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/[/url]
Dat is ook niet de juiste URL. De URL moet zijn
http://recordere:dk@test....0RH-7xxx/Firmware/50617A/
Dit kort GoT af met puntjes (en dan krijg je dus de URL van jou). Gebruik dan ook geen copy/paste om de link te openen, maar klik er direct op (of gebruik Copy Link Location).
tweakradje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 21:51:
[...]

;) scherp opgemerkt. Het was mij nog niet opgevallen. Maar er kan natuurlijk wel wat veranderd zijn in een paar maanden debuggen (of ze daar tijd voor hebben..)
Of ze implementeren gewoon de veranderingen/verbeteringen die ze van LSI doorkrijgen (weet niet of dit zo gaat, maar bij mijn vorige speler kreeg de fabrikant van de DVD-speler nieuwe firmwares door van MTK, de fabrikant van de chip).
Wellicht moeten we een gezamelijk een petitie naar LG sturen. Ik kom er niet echt doorheen alleen (he Edwin?!)
Ik zal LG iig eens mailen. :)

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
bij mij werkte de link ook niet.. zal wel aan explorer liggen ofzo :P

dit werkt goed:
http://test.pier.dk
Userid: recordere
Password: dk

heb vandaag mijn spelertje binnen gekregen (rh-7500) zo maar is bekijken welke firmwareversie ik heb.

opnemen van antenne en satelliet ging iig goed :7

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Het zou wel echt relaxt zijn als LG dat DivX srt-subtitle probleem oplost. Het lijkt mij verder een perfect apparaat maar zolang die bug er nog inzit, koop ik hem niet. Weet iemand overigens of ie nog steeds voor 300 euro bij de MediaMarkt te koop is (of was dat een tijdelijke actie)?

Verwijderd

master_artech schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Het zou wel echt relaxt zijn als LG dat DivX srt-subtitle probleem oplost. Het lijkt mij verder een perfect apparaat maar zolang die bug er nog inzit, koop ik hem niet. Weet iemand overigens of ie nog steeds voor 300 euro bij de MediaMarkt te koop is (of was dat een tijdelijke actie)?
Kost nu 399,- bij Mediamarkt.
300,- incl. btw nu bij officecentre in zwolle.

Ik zal ff kijken of ik de eprom chip eraf kan fikken en uitlezen en zo een vergelijking doen met de vorige firmware

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:12:
Dat DivX srt-subtitle probleem is dus vrij makkelijk te omzeilen: je zet het .srt-bestandje gewoon om naar .smi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

SiHiDa schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:32:
[...]

Dat DivX srt-subtitle probleem is dus vrij makkelijk te omzeilen: je zet het .srt-bestandje gewoon om naar .smi. :)
Dat had ik al gelezen ja. Maar ik heb hier 800+ CD's DivX met .srt subtitles en ik heb geen zin om telkens die subtitle om te zetten en weer op CD(-RW) te fikken als ik hem wil kijken.... Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
ik heb hem bij nlstore.nl vandaan voor 350 incl. verzendkosten.

zit btw ook deze firmware versie op: 50617A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmwarechip eraf gefikt en de eprom uitgelezen, en wat blijkt er is geen verschil.....
Alleen de datum is anders helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:02:
Ik heb de firmwarechip eraf gefikt en de eprom uitgelezen, en wat blijkt er is geen verschil.....
Respect _/-\o_ Je moet leuke tools hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:02:
Voor de volledigheid: had je nou de 50809A of 50908A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 dagen heb ik de RH-7900 en die bevalt me prima!

Ik kom alleen niet uit de optie Dubbing from DVD to HDD.

Volgens de handleiding:

Dubbing from DVD to HDD
1. On the Title List menu, select a title you want to
dub then press ENTER.
Menu options appears on the left side of the
screen.
2. Use v / V to select [Dubbing] option then press
ENTER.
Dubbing menu appears.

Echter ik druk op HOME, vervolgens op DVD en dan zie ik TV en Movie, maar geen Titeloverzicht...... wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:30

ikbenwouter

! w t R

Klopt het dat als je een opname via de speler op een dvd brand het een eigen formaat is of zou deze dvd in een normale dvd speler afgespeeld moeten kunnen worden?

Mijn vader probeerde dit laatst maar de dvd draaide alleen in de LG zelf.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutor schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:59:
Klopt het dat als je een opname via de speler op een dvd brand het een eigen formaat is of zou deze dvd in een normale dvd speler afgespeeld moeten kunnen worden?

heb je de dvd wel afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
woutor schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:59:

Het hangt er vanaf wat voor formaat je kiest. In DVD+RW VR-formaat (volgens mij is dit het enige beschikbare formaat voor DVD+RW discs op de LG-recorder) zou je de disc - zonder afsluiten (finalizen) - moeten kunnen lezen op iedere DVD-speler (uiteraard moet die speler wel de physical DVD+RW discs aan kunnen).

Voor de overige formaten zul je waarschijnlijk de disc moeten finalizen voordat je het kunt afspelen in een normale DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpfx
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:49:
Dubbing from DVD to HDD
1. On the Title List menu, select a title you want to
dub then press ENTER.
Menu options appears on the left side of the
screen.
2. Use v / V to select [Dubbing] option then press
ENTER.
Dubbing menu appears.

Echter ik druk op HOME, vervolgens op DVD en dan zie ik TV en Movie, maar geen Titeloverzicht...... wat doe ik verkeerd?
Dit schijnt niet te werken op complete DVD's.
Vraag me niet waarom, maar het wil vooralsnog alleen op de langzame 1:1 manier :'(

Moet zeggen dat ik dat ook behoorlijk irritant vond, omdat de gebruiksaanwijzing mij inderdaad ook anders deed aannemen voor de aanschaf. Ik had derhalve gedacht om mijn vakantiefilm van 2 uur snel te kunnen kopieeren zonder tussenkomst van de PC... Dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ to Anders

We hebben de laatste firmware versie te pakken.

http://www.recordere.dk/f...m_posts.asp?TID=8295&PN=1

I put it on my server at http://test.pier.dk/dvd/LG%20RH-7xxx/Firmware/51214A/
User: recordere

Thanks a lot Anders for sharing it.

UPGRADE IS EIGEN RISICO EN KAN JE GARANTIE ONGEDAAN MAKEN
LAAT DE UPDATE DOOR EEN SPECIALIST UITVOEREN

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

tweakradje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:13:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ to Anders

We hebben de laatste firmware versie te pakken.

http://www.recordere.dk/f...m_posts.asp?TID=8295&PN=1

I put it on my server at http://test.pier.dk/dvd/LG%20RH-7xxx/Firmware/51214A/
User: recordere

Thanks a lot Anders for sharing it.

UPGRADE IS EIGEN RISICO EN KAN JE GARANTIE ONGEDAAN MAKEN
LAAT DE UPDATE DOOR EEN SPECIALIST UITVOEREN

Tweakradje
Bedankt voor de info! De meeste brandende vraag die ik heb: lost dit het .srt-subtitle probleem op? Zou jij dat kunnen checken Tweakradje? Alvast bedankt. Indien het antwoord ja is, ga ik namelijk meteen een LG RH-7500 halen :-D

p.s. : Zijn er nog dingen waar je speciaal op moet letten als je deze firmware upgrade cq. dingen die als je ze fout doet je speler kunnen verzieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Weet ik nog niet. Zal er vanavond op terug komen.

Als je 'm gaat halen: 299 bij Mediamarkt (vorige week) en 299 bij BCC

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Misschien wel aardig om nieuw algemeen topic te maken, zoals er ook voor de LiteOn LVW-5045 is, genaamd zoiets als "LG DR-7xxxH DVD harddisk recorder" ? Hierin kan alle tot nu toe opgebouwde kennis gebundeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
master_artech schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:00:
Misschien wel aardig om nieuw algemeen topic te maken, zoals er ook voor de LiteOn LVW-5045 is, genaamd zoiets als "LG DR-7xxxH DVD harddisk recorder" ? Hierin kan alle tot nu toe opgebouwde kennis gebundeld worden....
Goed idee. (het is trouwens een RH-7xxx = met HDD, DR-7xxx zonder HDD, en de H staat voor HDMI)

De nieuwe fw lost idd het SRT subtitle probleem op.

Tweakradje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

tweakradje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:33:
[...]

Goed idee. (het is trouwens een RH-7xxx = met HDD, DR-7xxx zonder HDD, en de H staat voor HDMI)

De nieuwe fw lost idd het SRT subtitle probleem op.

Tweakradje
Dat is heel goed nieuws! Verder nog noemenswaardige veranderingen (te merken)?

Ik heb trouwens nog 1 hele belangrijke vraag: gaat het ook goed met de subtitles als je TV in breedbeeld (16:9 scan-mode) modus staat? D.w.z. dat je subtitles dan netjes in je beeld blijven staan en dus niet in de onderste zwarte balk staat waardoor ie dus niet meer zichtbaar is....?

[ Voor 29% gewijzigd door arnova op 04-01-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de laatste firmware update.

Er staat dat het vollume label gerenamed moet worden.

4. Write disc Volume Label : RH7000_UP

Ik heb de 7500 + 80GB, kan ik het volumelabel op laten staan op RH7000_UP ??????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:43:
[...]

Dat is heel goed nieuws! Verder nog noemenswaardige veranderingen (te merken)?

Ik heb trouwens nog 1 hele belangrijke vraag: gaat het ook goed met de subtitles als je TV in breedbeeld (16:9 scan-mode) modus staat? D.w.z. dat je subtitles dan netjes in je beeld blijven staan en dus niet in de onderste zwarte balk staat waardoor ie dus niet meer zichtbaar is....?
Voor zover ik kan zien, komen de ondertitels iets in de zwarte balken te staan... (ongeveer de helft van de onderste regel) Ik heb het geprobeerd met een XviD-avi van 512x272 (1.88:1). Let wel: ik heb een 4:3 TV (en dus de RH-7500 ook op 4:3 staan), maar denk niet dat dat voor avi's iets uitmaakt.

En idd, de .srt-bug is opgelost! :) Ik had eerlijk gezegd nog nooit avi's met subtitles gekeken op de LG (voornamelijk vanwege tijdgebrek), maar ik moet bekennen dat de subtitles er erg netjes uitzien. Gelukkig verschijnen ze ook op tijd (en sinds kort verdwijnen ze ook op tijd ;)); bij mijn vorige DVD/DivX-speler had ik ook .srt-subtitle support, maar verschenen de subtitles net wat te vroeg/laat en verdwenen ze ook net wat te vroeg/laat (ze verdwenen dus wel ;)). Op het laatst ging me dat behoorlijk irriteren.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:21:
Vraagje over de laatste firmware update.

Er staat dat het vollume label gerenamed moet worden.

4. Write disc Volume Label : RH7000_UP

Ik heb de 7500 + 80GB, kan ik het volumelabel op laten staan op RH7000_UP ??????????
Yep, gewoon op RH7000_UP laten staan. :)

Dan nog een vraagje van mijn kant: op mijn RH-7500 zit geen ShowView. Niet dat ik het echt mis, maar in een RH-7800/7500 manual op internet las ik wél over ShowView-support. Je had dan ook een extra knopje op de afstandsbediening ("onder" het klepje, helemaal linksonder, onder 'Thumbnail'). Zijn er dan bepaalde modellen met wel ShowView?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

[quote]SiHiDa schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:47:
[...]

Voor zover ik kan zien, komen de ondertitels iets in de zwarte balken te staan... (ongeveer de helft van de onderste regel) Ik heb het geprobeerd met een XviD-avi van 512x272 (1.88:1). Let wel: ik heb een 4:3 TV (en dus de RH-7500 ook op 4:3 staan), maar denk niet dat dat voor avi's iets uitmaakt.

[...]

Kan je de speler (als je DivX/XviD) afspeelt ook in "echte" 16:9 modus zetten (dus dat het beeld in verticale richting wordt uitgerekt), d.w.z. dat als je dit op een gewone 4:3 TV bekijkt, het beeld in verticale richting beeld vullend wordt maar wel vervormd omdat verhoudingen niet meer kloppen ??? En dat dit dus ook goed werkt icm. de subtitles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:57:Kan je de speler (als je DivX/XviD) afspeelt ook in "echte" 16:9 modus zetten (dus dat het beeld in verticale richting wordt uitgerekt), d.w.z. dat als je dit op een gewone 4:3 TV bekijkt, het beeld in verticale richting beeld vullend wordt maar wel vervormd omdat verhoudingen niet meer kloppen ??? En dat dit dus ook goed werkt icm. de subtitles ?
Ik denk dat dit niet kan... Bij mijn 4:3 TV wordt er in ieder geval niets verticaal uitgerekt als ik de aspect ratio op 16:9 zet in de RH-7500 setup. Dat is ook wel logisch, want ten eerste weet de recorder helemaal niet of het een 16:9 (eik 1.85:1/2.35:1) film is (hij kan het natuurlijk wel berekenen via pixels width/pixels height, maar dan kom je vrijwel nooit keurig op 1:85:1 uit (of 2.35:1); er is ook geen "anamorphic" bitje zoals bij DVD-Video's). Daarnaast zou de recorder dan zelf van het non-anamorphic beeld een anamorphic beeld moeten maken. Dit kost alleen maar rekenkracht en je schiet er ook weinig mee op, want je kunt er niet opeens (echte) pixels bij toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

SiHiDa schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat dit niet kan... Bij mijn 4:3 TV wordt er in ieder geval niets verticaal uitgerekt als ik de aspect ratio op 16:9 zet in de RH-7500 setup. Dat is ook wel logisch, want ten eerste weet de recorder helemaal niet of het een 16:9 (eik 1.85:1/2.35:1) film is (hij kan het natuurlijk wel berekenen via pixels width/pixels height, maar dan kom je vrijwel nooit keurig op 1:85:1 uit (of 2.35:1); er is ook geen "anamorphic" bitje zoals bij DVD-Video's). Daarnaast zou de recorder dan zelf van het non-anamorphic beeld een anamorphic beeld moeten maken. Dit kost alleen maar rekenkracht en je schiet er ook weinig mee op, want je kunt er niet opeens (echte) pixels bij toveren.
Maar als jij hem op 16:9 mode zet, verplaatsten de subtitles zich dan wel omhoog (zodat ze op een breedbeeld TV niet afvallen)? Cq. ik hoop dat ze daar over nagedacht hebben anders zouden mensen met een breedbeeld TV + en DivX-jes in breedbeeld + subtitles toch wel een irritant probleem hebben.... Right?

[ Voor 10% gewijzigd door arnova op 05-01-2006 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
master_artech schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:41:
[...]

Maar als jij hem op 16:9 mode zet, verplaatsten de subtitles zich dan wel omhoog (zodat ze op een breedbeeld TV niet afvallen)? Cq. ik hoop dat ze daar over nagedacht hebben anders zouden mensen met een breedbeeld TV + en DivX-jes in breedbeeld + subtitles toch wel een irritant probleem hebben.... Right?
Nee, de subtitles verplaatsen zich niet omhoog bij 16:9 AR in LG setup. Ik kan me voorstellen dat het irritant is voor mensen met een 16:9 TV. Misschien is de situatie anders als je een 1.85:1/1.78:1 (en dus niet 1.88:1, zoals de avi waarmee ik getest heb) avi afspeelt.

De recorder kan echter niet direct "weten" of een avi wel of niet breedbeeld is en of-ie de subtitles dus hoger moet gaan zetten. Wat natuurlijk wel zou kunnen, is de subtitles standaard bij 16:9 AR hoger zetten, maar dat ziet er weer niet uit bij 4:3 avi's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij vertellen waar een duidelijke installatie handleiding staat mbt firmware update???

En wie herkent het volgende probleem:
bij het afspelen van een divx bestand kreeg ik de volgende melding:

"kan niet afspelen, video size is groter dan 750x576"

Is dit ergens in te stellen in de setup of middels fw update te verhelpen?

Groeten,

Ambuhub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Werkt "time chase" eigenlijk goed bij deze speler? Dwz. alvast beginnen met kijken van iets wat je aan het opnemen bent?
Pagina: 1 2 3 Laatste