[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 8.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

1014 werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 13:13
kweenie.. maar die 1015 heeft wel iets goed verkl**t.. |:( :( krijg steeds reboots.. zelfs toen ik 1013 erop had gezet (die ik hiervoor had).. en me oude (normale) OC doet het niet meer.. !!! kan niet eens meer overclocken.. (kan wel alles loopt stabiel, kan zelfs PI uitrekenen, maar dan krijg ik of een blauw scherm of hij reboot gewoon.. :( ) goed gedaan ASUS!!! keep it going.. :'( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
koekoek2003nl schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:48:
zijn er nog dingen die ik moet weten als ik min bios ga flashen?

je kan altijd weer terug naar je oude bios toch, als er iets verkeerd is gegaan? als je het battery'tje van je moederbord eruit haalt en het jumpertje even verplaatst?

de deluxe achter a8v-e staat toch alleen maar voor de extra wifi ?

oow ongeloveloos :(
[afbeelding]
ey, kan je die update-tool ergens neerzetten? ik kan de mijne niet updaten, en zie hem ook niet op de site staan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
koekoek2003nl schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:48:
zijn er nog dingen die ik moet weten als ik min bios ga flashen?

je kan altijd weer terug naar je oude bios toch, als er iets verkeerd is gegaan? als je het battery'tje van je moederbord eruit haalt en het jumpertje even verplaatst?

de deluxe achter a8v-e staat toch alleen maar voor de extra wifi ?

oow ongeloveloos :(
[afbeelding]
jij hebt ook de A8V-E en dat is een andere chipset.. , maar hier kan je je bios downloaden..

[ Voor 10% gewijzigd door jimbojansen op 04-11-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
MrBarBarian schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:23:
[...]

ey, kan je die update-tool ergens neerzetten? ik kan de mijne niet updaten, en zie hem ook niet op de site staan?
hier kan je het vinden en Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/5760/blsa9kb.jpg
hier kan je zien waar het staat.. :) (bij hot download dus)

[ Voor 8% gewijzigd door jimbojansen op 04-11-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
jimbojansen90 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:08:
[...]

hier kan je het vinden en [afbeelding]
hier kan je zien waar het staat.. :) (bij hot download dus)
Tnx.. ik ga altijd direct naar de a8v afdeling.. en daar staat ie dus niet :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
MrBarBarian schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:23:
[...]

Tnx.. ik ga altijd direct naar de a8v afdeling.. en daar staat ie dus niet :P
deed ik eerst ook.. ik vind het ook erg slecht aangegeven.. ik zat laatst een uur te zoeken naar die ASUS live update.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

jimbojansen90 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:02:
[...]

jij hebt ook de A8V-E en dat is een andere chipset.. , maar hier kan je je bios downloaden..
thx dude, ik dat dat ze allemaal dezelfde biossen hadden :S

any way ik heb hem nu eindenlijk op een snelheid draaien waar ik blij mee ben van hieruit wil ik verder gaan...
Afbeeldingslocatie: http://img54.imageshack.us/img54/970/nieuwememenpcuhtt2602oc.th.jpg
ik heb mijn geheugen in de bios op 166Mhz gezet en met een HTT van 260 draait het nu op 212Mhz ? 166+60 is naar mijn weten nog altijd 226? maarja...

ik heb nogsteeds niet dividers niet gevonden in mijn bios, het staat ook nerger bij de instellingen van mijn geheugen... kan iemand mij daarbij helpen?

ik heeft mijn bios geen divider optie? moet ik hem danmaar gewoon op een lagere snelheid laten draaien? b.v. 133Mhz of 166Mhz ?
ik zie trouwens ook net dat mijn Bank cycle time (TRC) van 11 naar 12 is gegaan??? wat/hoe zit dat?

en bij het opstarten gaf mijn pc een paar errors
1e: zei ze cpu failt due to cpu overclock
druk op ctrl alt del...
2e memtest failt

toen drukte ik op reset en toen was het goed...
wat kan ik daar presies uit opmaken? aangezien het gewoon goed was nadat ik op reset drukte...

[ Voor 15% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-11-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Je moet bij memory instellingen de eerste optie (bij mij ff naam vergeten) op limit zetten dan kan je dividers instellen (iets voor TS ik wist het eerste ook niet)
En die problemen.. probeer is PI te draaien want daarmee kan je meestal wel goed zien of hij wel normaal loopt want CPU fouten zijn natuurlijk niet goed.. hier te downloaden open btw de batch file file en niet die application...

[ Voor 9% gewijzigd door jimbojansen op 04-11-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

jimbojansen90 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:21:
[...]

Je moet bij memory instellingen de eerste optie (bij mij ff naam vergeten) op limit zetten dan kan je dividers instellen (iets voor TS ik wist het eerste ook niet)
En die problemen.. probeer is PI te draaien want daarmee kan je meestal wel goed zien of hij wel normaal loopt want CPU fouten zijn natuurlijk niet goed.. hier te downloaden open btw de batch file file en niet die application...
ow jammer dat ik je bericht een beetje laat heb gelezen... maar ik draai nu vanaf 4uur ongeveer 3uur lang als prime95, die loopt zonder fouten... tenmindste als ik het goed heb ingestelt..
er staat in beeld:
Test 5, 7800 Lucas lehmer iterations of M9537183 using 512k FFT length
Self test 512K passed!

(en dan nog een erg lange lijst, ah jullie zullen het ook wel weten...)
ik laat hem wel even aan staan vannacht en als ik dan thuis kom morgenvroeg kijk ik wel wat het is... :+

speedfan zegt op dit moment 47 graden...
, kan motherboard monitor ook gradens bijhouden? en kan ik dan ook zien wanneer hij hoe warm is geweest? zodat ik kan zien of hij boven de 50 graden is geweest, dat is opzich wel makkenlijk nu weet ik met speedfan alleen dat hij op dit moment 47 graden is.... heel leuk maar als ik straks ga eten en hij word ineens 50 graden of hoger, maak ik mij toch wel zorgen, ook omdat ik er dan niet bij ben..

[ Voor 18% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-11-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
koekoek2003nl schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:45:
[...]

speedfan zegt op dit moment 47 graden...
, kan motherboard monitor ook gradens bijhouden? en kan ik dan ook zien wanneer hij hoe warm is geweest? zodat ik kan zien of hij boven de 50 graden is geweest, dat is opzich wel makkenlijk nu weet ik met speedfan alleen dat hij op dit moment 47 graden is.... heel leuk maar als ik straks ga eten en hij word ineens 50 graden of hoger, maak ik mij toch wel zorgen, ook omdat ik er dan niet bij ben..
Als hij echt te warm wordt heb je altijd nog C.O.P. (CPU overheating protection) dus daar hoef je je eigenlijk niet zorgen over te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

FnF schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:16:
[...]

Nee, tussen 800 en 1000 is nagenoeg geen verschil te merken.
Maar als jij 600 hebt wel. Maar zo werkt het niet helemaal. Als jij hem op 1000 hebt staan, is het MP 5, dus 200x5=1000 HTT normaal.
Als jij hem op 800 zet, is het MP 4, dus 200x4=800. Dus dan merk je er ook nog niks van, maar meestal clock je wat over, dus laten we voor het gemak even uitgaan van 250, dus 4x250=1000 (Dus je hebt weer dezelfde 1000 HTT als eerst, en dus merk je het niet.
Zelfde geldt voor 600, 600 is MP 3, dus 3x200=600 (Als je even standaard HTT draait), dan merk je het wel, als je even 300 neemt, is het 3x300=900. Alles tussen de 800 en 1000 HTT is weinig tot geen verschil.
Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)

//EDIT:
Ik heb nog een aantal extra BIOSSEN trouwens, die had ik je nog niet doorgestuurd, omdat ik niet wist dat ik die ook nog had ;) Ik zal morgen wel weer even een linkje posten :*)

offtopic:
1950ste post, op naar de 2000 :P
sorry voor de hele oude quote maarja ik was het topic even aan het doorlezen
ik draai nu ook op 600Mhz dat is dus een MP van 3? verder draai ik HTT op 290 met een multyplier van 9

dus zit ik nu op een snelheid van 2600Mhz :)
(misschien wel even handig om in de startpost te zetten dat:
600Mhz mp 3 is
800Mhz mp 4 is
1000Mhz mp 5 is
dat wist ik namenlijk niet en kon het ook niet vinden...

ik draai op het moment Superpi (hij is net klaar)
maar ben ik wel goed bezig zo? ik heb verder nog niks aan voltage's gedaan...
mij lijkt me nu het beste dat ik morgen de hele dag even prime95 ga draaien om te kijken op fouten wat denken jullie?

ik zal even wat pics posten...
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/9525/nieuweoverclock266dl.th.jpg
ik ben nu dus van 1.8Gig naar 2.6 gegaan maar nou zou ik ook graag wel wat performance willen zien, volgensmij heb ik nog wel een oude 3dmark 05 score toen hij nog standaart was, is dat een beetje een goede manier van prestatie winst zien?

owja zoals je op die plaatje dus kan zien is het geheugen een beetje ahum (vaag) ik snap niet echt hoe dat werkt ik heb het in de bios op 133Mhz gezet omdat ik eerst met mijn cpu bezig wil maar hoe zit het nou wel die dividers? er staat FSB: DRAM CPU 1/4 ???
wat betekent dat precies?

zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie? is er iets wat jullie nog graag willen weten? want ik wil de boel natuurlijk niet kapot maken...

mijn laatste vraag is eigenlijk een beetje offtopic maar ik vraag het hier wel even mijn cpu koeler Zalman 7000b Afbeeldingslocatie: http://www.casemoddingstuff.nl/catalog/images/7000b_alcu.jpg(sorry ik krijg het plaatje niet kleiner)
die dus
draait volgens Speedfan niet harder dan 2200 toeren... nou wil ik graag dat hij harder draait als hij warmer word dan bijvoorbeeld 45 graden maar dat doet hij dus niet, hoe moet ik dat doen? ik heb die FAQ van speedfan zelf als gelezen en gedaan maar mijn cpu fan geeft geen kick en blijft mooi door draaien....
ligt dat aan Q-fan oid?

hmzz Super PI ging wel goed maar Prime95 niet echt...
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/5760/primeerror7zh.th.jpg

ik neem aan dat dat ligt aan dat ik te ver heb overgeclocked? want op speedfan word hij iig niet te heet (of speedfan klopt niet)(mbm snap ik al helemaal niet dus die gebruik ik niet)

nou kan ik heb dus meer voltage geven? hoe gaat dat precies in zijn werk dan? en hoeveel V loopt hij standaart op 1.5?

[ Voor 8% gewijzigd door kaasaanfiets op 06-11-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04:58

Theimon

Snapte!?

De max van die Zalman fan is 2400. ik heb hier de koperen versie, harder dan 2400rpm gaat ie echt niet. Maar op dat toerental wordt mn cpuutje lekker koel gehouden hoor. Sterker nog, op zn laagste toeren blijft het ook lekker fris.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 08:41
ikke 2600 toeren ik heb die regelaar tussen ventilator en mb eruit gehaald :D steekt nu rechtstreeks in op moederbord ( dus dat zwart blokje weg doen )

200 toeren winst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 08:03
Ghost81 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 23:04:
2 Vragen:

1: Ik heb nog een oude 3500+, Newcastle geloof ik. iig 130nm en sisoft sandra zegt ook dat ik 'n newcastle heb. Kan de memcontroller ook 4x512 aan? m'n geheugen is van crucial, timings zijn niet super 3-3-3-?, maar dat boeit me niet zo. Ik heb nu 2x512. Hier een linkje naar het geheugen wat ik heb: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=9597. Daar wil ik eventueel nog 2 van kopen.

2: De zalman 7700 past op het moederbord, dat staat in de SP, maar komt de koeler boven het moederboard uit. M'n voeding zit namelijk zo'n beetje tegen de boven-zij-kant van m'n board aan... nog 0.5cm speling ofzo. Anders gezegd; komt de koeler ergens voorbij de randen van het moederboard? Of nog weer anders, past 't allemaal nog als de voeding tegen het board aan zit?

Thanx!
Echt niemand (beide vragen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Die voeding zal niet in de buurt van je koeler komen (en vice versa uiteraard) dus dat gaat wel passen. Over je geheugen......kan ik je niets vertellen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ghost81 schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:27:
[...]

Echt niemand (beide vragen)?
Dat geheugen draait goed (Ik had het zelf eerst ook). Andere vraag even geen tijd voor om te lezen...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Skoop schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:14:
ikke 2600 toeren ik heb die regelaar tussen ventilator en mb eruit gehaald :D steekt nu rechtstreeks in op moederbord ( dus dat zwart blokje weg doen )

200 toeren winst :D
welk zwarte blokje? die fan mate oid? die heb ik niet hier zit hij ook rechtstreeks aan het mobo... blijft hij daarom aldoor op dezelfde snelheid draaien? ik wil dar hij zachter gaat draaier als hij idle is... :(

weet iemand nog wat op het eerdere probleem van mij? hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Dat ie automatisch zachter gaat draaien door middel fan control van mb gaat helaas niet bij deze zalman ventilator.

Je zult het handmatig moeten doen met zo een ding van zalman of iets anders er tussen te zetten

Afbeeldingslocatie: http://www.frostytech.com/articleimages/zalfanmate1_perspec.jpg

Let wel op, als je deze ertussen uitlaat hij lekker sneller gaat draaien dan met zo een ding ertussen.

Ps: zo een zalman hoor je toch niet draaien man en stroomverbruik van niks is dat, een klein beetje verschil maar niet de moeite om toeren lager te latendraaien, gewoon volle bak zetten zoals ik:) dan is je cpu ook het frists en gaat hij langer mee dat is mijn gedacht :D
koekoek2003nl schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:03:
[...]

welk zwarte blokje? die fan mate oid? die heb ik niet hier zit hij ook rechtstreeks aan het mobo... blijft hij daarom aldoor op dezelfde snelheid draaien? ik wil dar hij zachter gaat draaier als hij idle is... :(

weet iemand nog wat op het eerdere probleem van mij? hierboven...

[ Voor 8% gewijzigd door Skoop op 08-11-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Skoop schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:34:
Dat ie automatisch zachter gaat draaien door middel fan control van mb gaat helaas niet bij deze zalman ventilator.

Je zult het handmatig moeten doen met zo een ding van zalman of iets anders er tussen te zetten

[afbeelding]

Let wel op, als je deze ertussen uitlaat hij lekker sneller gaat draaien dan met zo een ding ertussen.

Ps: zo een zalman hoor je toch niet draaien man en stroomverbruik van niks is dat, een klein beetje verschil maar niet de moeite om toeren lager te latendraaien, gewoon volle bak zetten zoals ik:) dan is je cpu ook het frists en gaat hij langer mee dat is mijn gedacht :D

[...]
ooow wat dom van mij zeg... ik dacht dat q-fan dat deed 8)7

ja ik wil hem het liefst ook zo hard laten draaien het probleem is alleen dat het snachts nogal iritant slapen is.... mijn pc staat ongeveer rechtuit 1 meter naast mijn hoofd... en ik wil hem graag aan laten staan tijdens het downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
idd q fan zou het normaal moeten regelen maar werkt niet op die zalman :p

Dus een fanmate halen ofzo :D of je pc wat verder zette :p of oordopjes in je oren :D

Ik denk trouwens dat je eerder je ventilator van je voeding hoort.... :D die maakt meeste lawaai :p

[ Voor 25% gewijzigd door Skoop op 09-11-2005 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Skoop schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:42:
idd q fan zou het normaal moeten regelen maar werkt niet op die zalman :p

Dus een fanmate halen ofzo :D of je pc wat verder zette :p of oordopjes in je oren :D

Ik denk trouwens dat je eerder je ventilator van je voeding hoort.... :D die maakt meeste lawaai :p
ik had wel een fanmate zijn mijn zalman gekregen hoor.. :)
net even op mijn cpu gezet maar zoveel scheeld het inderdaad niet als ik hem volopen of (vol)dicht gooi

nu zit hij op mijn NB fan maar daar maakt het ook weinig uit...
dus ik dacht van huh waar komt die herrie dan toch vandaan toch maar ff alle koelers een vinger op gelegt nb en x800xt koeler maakte niet veel verschil kwa herrie, maar bij mijn zalman hoorde ik toch wel degenlijk een verschil toen was alles wel stil hmzz nou dan help die fan mate ook niet echt.. :'(

• Skoop
Je kan ook je ventilators is schoonmaken met een borsteltje :p zit veel stof op hoor :D, enne wedden dat het lawaai van je voeding komt, en die zalman ventilators maken niet veel lawaai:p daarom heb ik die fan mate eruit gehaald.

Aanrader koop een silent voeding dan :) nu heb je wss nog zo een gewoon model met een 8x8 cm ventilator in :p die maken altijd lawaai ik kan het weten :D ik heb er namelijk 6 in men chieftec kast :p maar die kast staan niet langs mijn bed hoor :D ik speel met koptelefoon op dus ik hoor ze niet :D en heb ze op zachtste draaien buiten mijn zalman :D

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

lol nee ik heb een hunkey 350Watt voeding daar zit uuuuh
12cm fan in (volgensmij is hij nog grooter) ((volgens google niet))
en het moest een low noise wezen |:(

Verwijderd

Welke bios gebruiken jullie.

Ik gebruik nou de 1014.008 bios.
EN overklokken wil niet echt in verband met problemen met men s-ata controller.

Welke bios heb ik nodig. 3000+ venice.

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:22:
Welke bios gebruiken jullie.

Ik gebruik nou de 1014.008 bios.
EN overklokken wil niet echt in verband met problemen met men s-ata controller.

Welke bios heb ik nodig. 3000+ venice.
agp/pci lock aangezet? ik heb geloof ik een 1013-beta versie..

Met een Venice zou ik (denk ik) tot 2400 mhz moeten kunnen komen op 1T

iRacing Profiel

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik gebruik nu 1014

opzich is hij wel goed ik ben de htt al op 290 gehad op 600Mhz met een multyplier van 9

in cpu z dat ik dan op 2600Mhz
superpi en prime95 stable

maar als ik Call of Duty 2 opstart en 10minuten speel loopt mijn pc vast en als ik dan weer reboot wil hij niet posten, en krijg ik errors in de trant van cpu fail due to overclocking, cpu fail, memory test fail

ik heb geen iedee waar het aan ligt aangezien hij 6uur lang prime stable was.....

niemand geeft ook antwoord dus niemand zal het wel weten :+

[ Voor 1% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-11-2005 16:39 . Reden: MrBarBarian was me net voor ]

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 19:49
Ik heb dit moederbord met een amd venice core 3000+.
Ik kom met het oc'en niet hoger dan 2200Mhz.
Dit terwijl de temperatuur dan nog maar 30 graden is.
Ik heb de HTT op 245, de HT op 800 en het geheugen op Auto. Het geheugen naar 4:3 zetten komt ook niet hoger.
Het zou toch veel hoger moeten kunnen?

• MrBarBarian
MilaNL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:26:
Ik heb dit moederbord met een amd venice core 3000+.
Ik kom met het oc'en niet hoger dan 2200Mhz.
Dit terwijl de temperatuur dan nog maar 30 graden is.
Ik heb de HTT op 245, de HT op 800 en het geheugen op Auto. Het geheugen naar 4:3 zetten komt ook niet hoger.
Het zou toch veel hoger moeten kunnen?
Ja, mem-timings costumizen.. en ik gok dat je aan goed geheugen moet ;)

iRacing Profiel

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-10 19:49
MrBarBarian schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:33:
[...]

Ja, mem-timings costumizen.. en ik gok dat je aan goed geheugen moet ;)
haha ik heb gwoon tegen mn pc boer gezegd dak 2*256mb wou :P
maar zoals ik al zei me mem op 4:3 helpt ook niet

[ Voor 9% gewijzigd door MilaNL op 10-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Ik heb een probleempje, ik heb 1GB geheugen in men moederbord op dual channel dus 2X512 mb ram Corsair Value Select model number VS512MB400. T1 timing aan ( dus disabled in bios )
In Sisoft haal ik daar 6000mb/sec.

Maar als ik er nog een gb bijsteek dus dezelfde merk etc latancy etc dus gewoon 2xVS512MB400

dan zit in men pc dus 4x VS512MB400 alles vol op dual channel.

CPU-Z geeft alles goed aan, maar ga ik nu sisoft draaien haal ik maar 5000mb/sec, iemand een idee hoe dat komt en eventueel een oplossing heeft om dat op 6000 te zetten zonder overclock van fsb en htt whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Skoop schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:04:
Ik heb een probleempje, ik heb 1GB geheugen in men moederbord op dual channel dus 2X512 mb ram Corsair Value Select model number VS512MB400. T1 timing aan ( dus disabled in bios )
In Sisoft haal ik daar 6000mb/sec.

Maar als ik er nog een gb bijsteek dus dezelfde merk etc latancy etc dus gewoon 2xVS512MB400

dan zit in men pc dus 4x VS512MB400 alles vol op dual channel.

CPU-Z geeft alles goed aan, maar ga ik nu sisoft draaien haal ik maar 5000mb/sec, iemand een idee hoe dat komt en eventueel een oplossing heeft om dat op 6000 te zetten zonder overclock van fsb en htt whatever :)
Volgens mij komt dit omdat de geheugencotroller op een 4/3 ratio draait met 4 strookjes geheugen. Om sneller te gaan zul je 2 strookjes moeten gebruiken ipv. 4. Correct me if i'm wrong :)

Weet iemand ook of in bios 1015 de geheugen deviders wel goed werken ? Ik kan het zelf niet proberen omdat asusupdate er de brui aan heeft gegeven. Dus voordat ik weer een floppydrive in mijn kast knal, zou ik graag weten of het ook zin heeft .. aangezien 1013.06 prima draait op de deviders na 8)7

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
thabazzman schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:24:
[...]

Weet iemand ook of in bios 1015 de geheugen deviders wel goed werken ? Ik kan het zelf niet proberen omdat asusupdate er de brui aan heeft gegeven. Dus voordat ik weer een floppydrive in mijn kast knal, zou ik graag weten of het ook zin heeft .. aangezien 1013.06 prima draait op de deviders na 8)7
Deviders werken bij laatste, maar zoals bij alle biossen gaat de devider 266 mhz niet optimaal bij mij :D dus die ene boven de 3/2, ik heb hem op 3/2 staan dus 240htt en geheugen draait dan op 200 fsb (400mhz :) ) Dus ik zoek ook een bios waarvan devider 266 mhz perfect werkt want als ik htt zelfde laat staan dus 240 dan zou het geheugen normaal trager moeten gaan, maar dan zegt ie elke keer overclocking failed, dus pc hangt dus -> power knop inhouden :p en als ik htt op 200 zet start ie wel op maar heb ik natuurlijk superlage FSB van geheugen wat normaal is dus. Mijn doel is dus op 280 draaien en geheugen iets of wat tegen de 200 :p dat moet normaal lukken met die 266 maar.....

[ Voor 28% gewijzigd door Skoop op 12-11-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Skoop schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:19:
[...]
Deviders werken bij laatste, maar zoals bij alle biossen gaat de devider 266 mhz niet optimaal bij mij :D dus die ene boven de 3/2, ik heb hem op 3/2 staan dus 240htt en geheugen draait dan op 200 fsb (400mhz :) ) Dus ik zoek ook een bios waarvan devider 266 mhz perfect werkt want als ik htt zelfde laat staan dus 240 dan zou het geheugen normaal trager moeten gaan, maar dan zegt ie elke keer overclocking failed, dus pc hangt dus -> power knop inhouden :p en als ik htt op 200 zet start ie wel op maar heb ik natuurlijk superlage FSB van geheugen wat normaal is dus. Mijn doel is dus op 280 draaien en geheugen iets of wat tegen de 200 :p dat moet normaal lukken met die 266 maar.....
Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Momenteel draai ik op 264 HTT, met een devider van 3:2 wat 214 mhz geeft, ik zou ook graag wat hoger willen met de HTT maar bij 275x10 is mijn geheugen dan net even wat te snel geklokt. Jammer dat de booster niet werkt in dit mobo ;(
Misschien dat iemand ons kan helpen ? :*)

@ Skoop
De booster is een apparaatje wat je in een van de geheugensloten zet. Met de booster kun je in sommige moederborden het voltage omhoog krikken. Bijvoorbeeld als het moederbord maar 2,9v kan geven, kun je met een booster soms nog wel tot 3,4 a 3,6v gaan. Alleen nu is het zo jammer dat de booster niet kan functioneren in dit moederbord, omdat er een voltage protection op zit :( ik geloof dat er nog geen modificatie voor gevonden is.

[ Voor 18% gewijzigd door PassieWassie op 13-11-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Kan je mss meer uitleg over de "booster" en hoe je dat aanzet als het mogelijk is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forage
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BIOS 1016.002 Beta is beschikbaar, ze zijn weer op dreef!
Heeft iemand hem al getest of heeft iemand enig idee waar nog meer achterhaalt kan worden wat de veranderingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
test hem zelf zou ik zeggen ik vond die 1015 series maar niks, pc blokeerde als ik over de 240 fsb kwam, het geheugen was dan niet meer stabiel en bij de 1014 is ie lekker stabiel en kan ik tot 280 gaan

test dan ook de devider 266 mhz dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraagje,,

IK heb nog een voeding van 350W, maar dit is gewoon ATX, zou hij op een asus a8v SE werken, want ik ben bang dat ik ATX2.0 12 V nodig heb en heb niet zo veel geld (ben net 14)dus heb geen zin om alles te slopen door 1 voeding, dan koop k maar een neiuwe als dit egt nodig is.

Overigens heb ik wel een connector 4pins(CPU)
En die andere (Weet niet hoeveel pins(noob :+ ))
BTW: beetje offtopic kon nergens anders palatsen srry

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

1016.002 staat erbij @ www.theimon.tk AllBIOS.zip uiteraard ook aangepast

• Skoop
Ik heb een bios gevonden :p die werkt dus ik kan 280 HTT en memory op 200 fsb precies :p tis wel zelfde setting dus 3/2 maar wel anderer bios :p maar werkt :D woot woot en rara welke is het 1009 :p, dat was mijn orginele bios die heb ik er gewoon opgezet :D

Bios Information bij asus Update 1009.007

Grtz Skoop hf met 2800 mhz :D

Ps ht dan op 600 mhz he :p en pci / agp 66 / 33 zette ( lock )
thabazzman schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:01:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Momenteel draai ik op 264 HTT, met een devider van 3:2 wat 214 mhz geeft, ik zou ook graag wat hoger willen met de HTT maar bij 275x10 is mijn geheugen dan net even wat te snel geklokt. Jammer dat de booster niet werkt in dit mobo ;(
Misschien dat iemand ons kan helpen ? :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Skoop op 17-11-2005 18:51 ]

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-10 14:05

Apoca

Array Technology Industry

Mensen ik ga jullie verlaten. Ik heb een A8N32-Sli besteld. Dus mijn A8V tijd is voorbij :P

Mocht nog iemand intresse hebben in mijn mobo of mijn Asus 6800GT 128MB 9999GT/TD dan hoor ik dat graag :)

Suc6 der mee allemaal, ohhh ja een FnF thanx voor de hulp en je mooie topic ;)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Skoop
videokaart zeker niet nodig want de X1800 is op komst van ati in agp versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Skoop schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:51:
Ik heb een bios gevonden :p die werkt dus ik kan 280 HTT en memory op 200 fsb precies :p tis wel zelfde setting dus 3/2 maar wel anderer bios :p maar werkt :D woot woot en rara welke is het 1009 :p, dat was mijn orginele bios die heb ik er gewoon opgezet :D
Bios Information bij asus Update 1009.007
Grtz Skoop hf met 2800 mhz :D
Ps ht dan op 600 mhz he :p en pci / agp 66 / 33 zette ( lock )
[...]
Ik ga het even proberen vanavond! Btw. wat voor chip heb je er in ? Een venice of een winchester? Ik doe trouwens 2800 mhz @ 1,7v met een 3500+ winchester, dus het zou erg lekker zijn als die 280 htt eens lekker zou werken met het geheugen >:) Anders voeg me effe toe op msn als je wilt, dan kunnen we het een en ander met elkaar vergelijken voor die extra megaherzen 8) p.imbos apestaart hotmail :P

Ik heb zojuist even de nieuwe asus update geinstalleerd, maar helaas.. nog steeds kan het mijn moederbord niet detecteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
btw bios kan je niet terugflashen met asus update:p heb diskette moeten gebruiken en afudos :)

ik heb je geadd, als je iemand ziet met skoop@....... dat ben ik :p en naam Skoop in msn :) want met die kutzooi hier kan je precies niet pm
thabazzman schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:54:
[...]

Ik ga het even proberen vanavond! Btw. wat voor chip heb je er in ? Een venice of een winchester? Ik doe trouwens 2800 mhz @ 1,7v met een 3500+ winchester, dus het zou erg lekker zijn als die 280 htt eens lekker zou werken met het geheugen >:) Anders voeg me effe toe op msn als je wilt, dan kunnen we het een en ander met elkaar vergelijken voor die extra megaherzen 8) p.imbos apestaart hotmail :P

Ik heb zojuist even de nieuwe asus update geinstalleerd, maar helaas.. nog steeds kan het mijn moederbord niet detecteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Skoop schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:30:
btw bios kan je niet terugflashen met asus update:p heb diskette moeten gebruiken en afudos :)
[...]
Dat is wel mogelijk.. je moet ff naar opties gaan en dan "Bios Downgradable" aanvinken... et voila.. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door jimbojansen op 20-11-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Ow nog niet op gelet :p is zien starks thx:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke revisies zijn uit van de A8V Deluxe, Ik zoek een mobo met agp , voor 939 de bedoeling is om er een Operton 146 939 in te zetten , en te kijken wat ik kan o.c..
Mijn adere optie is een :'DFI Lanparty UT nF3 Ultra maar daar lees ik toch veel negatieve reacties op.
Vooral van de eerste revisies , zijn daar ook betere rev uitgekomen.

9

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:26:
Welke revisies zijn uit van de A8V Deluxe, Ik zoek een mobo met agp , voor 939 de bedoeling is om er een Operton 146 939 in te zetten , en te kijken wat ik kan o.c..
Mijn adere optie is een :'DFI Lanparty UT nF3 Ultra maar daar lees ik toch veel negatieve reacties op.
Vooral van de eerste revisies , zijn daar ook betere rev uitgekomen.
9
Je moet kijken naar revisie 2.0 want anders heb je geen agp/pci lock, verder zijn de nieuwe bordjes allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

even wat noob vragen

hoe kan het dat ik soms op 2600Mhz kan draaien en mijn pc normaal boot, en dat de andere keer als ik mijn pc aan druk ik eerst 8x moet rebooten voordat ik voorbij de POST komt...
wat is presies het probleem als mijn pc aangeeft: pc fail due to overclock, memory test fail, cpu fail, wat betekent dat nou presies? OMDAT hij soms wel normaal opstart en de andere keer ineens weer niet...
Net of mijn mobo/cpu een eigen willetje heeft zo van, nu heb ik zin om op te starten, en oh laat ik nu eens wat problemen geven... :?

zou ik al die problemen niet hebben als ik een andere beter(nf4)((nieuwer) mobo koop? ik word er namenlijk nogal chagerijnig van...

zou het minden worden als ik mijn cpu meer V geef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een topic gevonden over een via chipset, joepie ;)

Het is namelijk zo dat via precies in het vergeethoekje staat bij s939/PCI-e platformen. nForce4 domineert de markt enorm. En in vele shops zijn bijna niet eens aan andere chipsets te geraken

(nForce ofwel ULi, that's it)

Gelukkig zie ik er hier veel die toch voor via hebben gekozen, en hopelijk tevreden zijn? Ik ga zelf gaan voor de Asus A8V-SE (s939/PCI-e) (dat is wel de K8T890 chipset)

Nu probeert een kennis van me, me toch steeds te overtuigen om voor een asus A8N E te gaan, nforce 4 dus.

De belangrijkste reden echter om te gaan voor bovenstaand via bord is voornamelijk de passieve northbridge (!! voor mij heel belangrijk, geen klein, snelroterend fannetje voor mij) en de prijs.

Volgens die kennis is het nadeel dat via 'trager' zou zijn. Ik heb het zo wat opgezocht en vind idd dat in die 'bereken-becnhmarks' dat de chipset meestal een paar seconden trager is dan een nforce4 chipset (op totaaltijden van 150-300 sec of zo) en dat het aantal fps in games ook een aantal frames lager ligt (rond de 5 bvb, op een totaal van 50-80) Maar zoiets voel ik toch nooit irl? Het bord zal vooral gebruikt worden voor mid-range gaming. En de passieve NB zijn voor mij, denk ik, veel belangrijker dan die paar fps, of seconden, die ik win bij een nforce4 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
koekoek2003nl schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:09:
even wat noob vragen

hoe kan het dat ik soms op 2600Mhz kan draaien en mijn pc normaal boot, en dat de andere keer als ik mijn pc aan druk ik eerst 8x moet rebooten voordat ik voorbij de POST komt...
wat is presies het probleem als mijn pc aangeeft: pc fail due to overclock, memory test fail, cpu fail, wat betekent dat nou presies? OMDAT hij soms wel normaal opstart en de andere keer ineens weer niet...
Net of mijn mobo/cpu een eigen willetje heeft zo van, nu heb ik zin om op te starten, en oh laat ik nu eens wat problemen geven... :?

zou ik al die problemen niet hebben als ik een andere beter(nf4)((nieuwer) mobo koop? ik word er namenlijk nogal chagerijnig van...

zou het minden worden als ik mijn cpu meer V geef?
Dit probleem komt vooral veel voor bij voltages boven de 1,6v, ik heb geen idee wat dit veroorzaakt, maar waarschijnlijk is er nog steeds niet een bios die helemaal stabiel is. Mijn ervaring is dat de pc wel heel stabiel is, alleen wanneer ik wil restarten of iets dergelijks, hij niet post. Waneer ik dan de pc even uitschakel en kort daarna weer in, boot hij normaal en is hij weer in de lucht.

Waarschijnlijk zul je dit probleem niet terug zien bij een NF4, maar ook daar zul je vast wel weer ''iets'' tegenkomen wat je niet bevalt. Zo heb ik een tijd geleden een DFI nf3 ultra-d getest, maar die kon dus absoluut niet samenwerken met 1 strook BH-5 en 1x CH-5, wat de A8V deluxe dan wel weer doet :)

Speel eens wat met de voltages en probeer mijn methode eens. Je zult zien dat je dan vanzelf wel een stukje verder komt !

[ Voor 5% gewijzigd door PassieWassie op 23-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:26

Macabre

Euhh...

Kan iemand me nog 1 keer uitleggen hoe dat zit met die dividers ?

Ik heb em nu op 3:2 staan...met HTT loopt op 230 en de HT op 800 en de MP op 10.
Dan moet me geheugen toch 230/3*2=153 lopen ? (306)
Waarom geeft CPU-Z aan dat ik CPU/12 = 192 draai ?

BIOS is 1014

Ik snap er echt geen bal van en heb zojuist al deze pagina's doorgelezen en dingen zitten berekenen maar ik kom der niet uit.

Edit:
Hij loopt nu op 2300mhz met geheugen dus op 192 en ik haal een lagere 3DMark score, ook vreemd toch?

Edit 2:
BIOS geflashed nar 1016 beta is goed gegaan, daarna pc uit en weer aan, naar BIOS gegaan en defaults geladen, reboot, alles ingesteld en opnieuw opgestart..
HTT op 240 gezet en divider op 3:2 en nu loop me geheugen precies 200mhz (400).
Klopt dit nu of niet ? HT op 800 en MP op 10, vCore naar 1,45.
Ook nu weer me 3DMark lager dan alles op origineel, klopt dan toch iets niet lijkt me ?
Geheugen op 2,5-3-3-3-8 1T Command gezet verder alles default.
Sisoft Sandra beide balkjes rond de 6000mb/s

[ Voor 49% gewijzigd door Macabre op 24-11-2005 16:41 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
Hangt af van je bios : geef je msn maar dan leg ik het tegoei uit _/-\o_

• Macabre

Macabre

Euhh...

Hey,

dat kun je in mijn profiel zien...als je me het over msn kan uitleggen zou perfect zijn....

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:57:
Een topic gevonden over een via chipset, joepie ;)

Het is namelijk zo dat via precies in het vergeethoekje staat bij s939/PCI-e platformen. nForce4 domineert de markt enorm. En in vele shops zijn bijna niet eens aan andere chipsets te geraken

(nForce ofwel ULi, that's it)

Gelukkig zie ik er hier veel die toch voor via hebben gekozen, en hopelijk tevreden zijn? Ik ga zelf gaan voor de Asus A8V-SE (s939/PCI-e) (dat is wel de K8T890 chipset)

Nu probeert een kennis van me, me toch steeds te overtuigen om voor een asus A8N E te gaan, nforce 4 dus.

De belangrijkste reden echter om te gaan voor bovenstaand via bord is voornamelijk de passieve northbridge (!! voor mij heel belangrijk, geen klein, snelroterend fannetje voor mij) en de prijs.

Volgens die kennis is het nadeel dat via 'trager' zou zijn. Ik heb het zo wat opgezocht en vind idd dat in die 'bereken-becnhmarks' dat de chipset meestal een paar seconden trager is dan een nforce4 chipset (op totaaltijden van 150-300 sec of zo) en dat het aantal fps in games ook een aantal frames lager ligt (rond de 5 bvb, op een totaal van 50-80) Maar zoiets voel ik toch nooit irl? Het bord zal vooral gebruikt worden voor mid-range gaming. En de passieve NB zijn voor mij, denk ik, veel belangrijker dan die paar fps, of seconden, die ik win bij een nforce4 chipset
ik heb een a8v-e deluxe met ook zoon stom proppelortje erop maar verbazing wekkend genoeg valt het nog erg mee hoeveel herrie dat ding maakt eigenlijk hoor ik hem niet eens in vergelijking met mijn Zalman 7700 alcu... maarja zoals je in mijn vorige reply kan zien heb ik nogal wat problemen met overclocken...
thabazzman schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:49:
[...]

Dit probleem komt vooral veel voor bij voltages boven de 1,6v, ik heb geen idee wat dit veroorzaakt, maar waarschijnlijk is er nog steeds niet een bios die helemaal stabiel is. Mijn ervaring is dat de pc wel heel stabiel is, alleen wanneer ik wil restarten of iets dergelijks, hij niet post. Waneer ik dan de pc even uitschakel en kort daarna weer in, boot hij normaal en is hij weer in de lucht.

Waarschijnlijk zul je dit probleem niet terug zien bij een NF4, maar ook daar zul je vast wel weer ''iets'' tegenkomen wat je niet bevalt. Zo heb ik een tijd geleden een DFI nf3 ultra-d getest, maar die kon dus absoluut niet samenwerken met 1 strook BH-5 en 1x CH-5, wat de A8V deluxe dan wel weer doet :)

Speel eens wat met de voltages en probeer mijn methode eens. Je zult zien dat je dan vanzelf wel een stukje verder komt !
ok thx ik draai nu nog gewoon standaart voltage's welke moet ik verhogen dan? cpu of mobo? en hoeveel omhoog?

• PassieWassie
@ koekoek2003nl

Ik bedoelde juist dat het probleem pas bij de wat hogere voltages optreed bij mij. Aangezien je nog op stock voltages draait zou het daar niet van mogen komen. Maar als je je systeem al wel hebt overgeklokt is het natuurlijk logisch dat je cpu wat meer voltage wil! Het vcpu verhogen met 2 stapjes kan misschien wel helpen.

• Macabre

Macabre

Euhh...

Heeft er iemand een antwoord op de vraag van 5 posts hierboven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Macabre schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:58:
Heeft er iemand een antwoord op de vraag van 5 posts hierboven ?
De dividers van dit bord sporen niet helemaal ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
heb nu ook ondervonden dat het ook met geheugen instellingen te maken heeft als een devider niet werkt, heb nu alles geforced en gaat devider 266 wel, dus nu fsb van 180 en htt 270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Aangezien ik toch maar niet van mij A8V kan scheiden, heb ik me maar een X2 3800 voor erop gehaald.

Welke bios kan ik het beste gebruiken voor deze cpu? De 1014 ( vanaf welke de X2 ondersteund ) of hoger?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
voorkeur gewoon laatste en alle opties forcen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hij loopt als een trein weer op mijn A8V :P Toch het beste bord wat ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb dus ook een a8v deluxe.

Hier heb ik 2 x 512 mb corsair value bij en een 3200 + .

Mijn probleem is echter dat zodra ik er windows xp 2 opzet, ik soms bsods krijg en mijn spellen, zoals wow en cs source niet werken, omdat ik een probleem heb met het geheugen.

Met windows xp en windows xp sp1 heb ik hier geen problemen mee, maar hier werkt de ie explorer niet goed, een probleem wat in de sp 2 versie verholpen is.....

Hoe kan ik deze crashes in windows xp2 nu voorkomen en toch leuk een spel spelen ??

Al geprobeerd :

Memclock to CPU Ratio op de volgende waarden gezet.
[1:1] DDR200
[4:3] DDR266
[3:2]
[5:3] DDR333
[2:1] DDR400

Bank interleaving aan en uit gezet.

Wat te doen??

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
heb jij toevallig dit geheeugen :p VS512MB400. 2.5-3-3-8 heb ik bij timings van geheugen
Afbeeldingslocatie: http://www.amdzone.com/pics/memory/budgetroundup/ddr400/corsairvsocz/corsair_small.jpg

dan kan ik je mijn setting geven

Ik run met laatste bios dus die 1016 beta

Ik heb mijne overclocked mijn cpu alleen dus niks geheugen.

240 htt processor en 200 fsb, ht op 800 en het geheugen bij devider 3/2

Wil je standard dus 200 htt en 200 fsb dan moet je devider 2:1 gebruiken

Bank interleave on

De T2 op enable zette voor safe te starten :p ( T2 disabled voor sneller geheugen bandwith )
Bij mij kan T2 disbable als ik 2x512 insteek maar bij 4X512 moet ik die dus enable zette :p wat normaal is?

Deze settingss heb ik geforced en de rest staat auto bij mijn geheugen
Memclock to CPU Ratio 3/2
Burst Length 4
CAS Latency 2.5
TRCD 3
TRP 3
TRAS 8

CAS Latency (CL) [Auto] en [2 CLK] en [2,5 CLK] en [3 CLK]
Dit is de eerste 2 van bijvoorbeeld 2-2-2-6. CAS staat voor Column Access Time. De snelste timing is 2, maar met games maakt het niet veel uit in prestaties om hem nou op 2 2,5 of 3 te hebben. Als je hem lager instelt dan de standaard waarde van de chip, is een crash mogelijk.

Beetje meer info zie ofwel eerste pagina van dit forum of hier onder nog een beetje, ik raad aan lees alles van eerste pagina of volg mijn instructies:p als je zelfde geheugen hebt.

TRCD [Auto] en [2-6 CLK]
TRCD staat voor RAS to CAS Delay. Dit is de tweede 2 van bijvoorbeeld 2-2-2-6.

TRP [Auto] en [2-6 CLK]
TRP staat voor Ras Precharge. Dit is de derde 2 in bijvoorbeeld 2-2-2-6.

TRAS [Auto] en [5-15 CLK]
Dit is de 6 van bijvoorbeeld 2-2-2-6.

2T Command [Auto] en [Enabled] en [Disabled]
De 2T Command zorgt voor een grotere bandbreedte van het geheugen. Hiervoor moet je hem op Disabled zetten. Auto is altijd Enabled. Als je Disabled selecteer heb je de timing 1. Op Enabled heb je dus timing 2.

[ Voor 83% gewijzigd door Skoop op 01-12-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
En ze hebben weer een nieuwe bios:

1017 met wel wat leuke fixes !

Description A8V Deluxe BIOS 1017
Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
Fix full logo disappear when clear CMOS
Add warning for USB overcurrent situation
Fix report wrong CPU model name

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/

[ Voor 8% gewijzigd door PassieWassie op 20-12-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja maar ik heb geen idee welke nieuwe cpu die bios zou moeten ondersteunen, sinds 1015.02 zijn der geen cpu's meer bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:41:
Ja maar ik heb geen idee welke nieuwe cpu die bios zou moeten ondersteunen, sinds 1015.02 zijn der geen cpu's meer bij gekomen.
Jawel hoor, de FX60, een aantal Opterons e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhhh ja :P

Nou ben wel blij dat der weer wat schot in de zaak zit bij Asus m.b.t. dit bord. Het is een tijd stil geweest maar nu zijn ze weer mooi op dreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
En nu maar hopen dat deze nieuwe bios wat stabieler is dan de vorigen. 1013.006 wilde bij mij nog wel eens de HTT en voltage instellingen op default zetten na het rebooten :? Ik heb hem geflashed en zal vanmiddag mijn bevindingen posten.

* deviders nog steeds niet goed.
* het voltage is wat omhoog gegaan lijkt het wel.
* draait stabieler op minder voltage.
* geen problemen meer met rebooten op hoge clocksnelheden.

:) in mijn ogen een goede bios !

[ Voor 36% gewijzigd door PassieWassie op 14-12-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
thabazzman schreef op woensdag 14 december 2005 @ 08:39:
En nu maar hopen dat deze nieuwe bios wat stabieler is dan de vorigen. 1013.006 wilde bij mij nog wel eens de HTT en voltage instellingen op default zetten na het rebooten :? Ik heb hem geflashed en zal vanmiddag mijn bevindingen posten.

* deviders nog steeds niet goed
Ik moet met dit nieuwe bios terug naar een fsb van 242 ipv 245... Niet echt tevreden dus..

iRacing Profiel

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Ik heb me vandaag ook maar eens gewaagd aan het overklokken met mijn winchester 3000+. Ik ging elke keer in stapjes van 5 en ging dan pifasten om te controleren of alles nog stabiel was. Tot 245 mhz lukte pifast nog wel, maar bij 250 kreeg ik steeds errors. Toen heb ik het voltage een tikje verhoogd naar 1,425V en toen liep alles weer goed :P

Met pifast ben ik van 66,84 naar 55,09 seconden gegaan, toch best leuk. In megahertzen van 1800 naar 2250. Mijn geheugen heb ik op auto laten staan, dat loopt sinds het begin op 2-3-2-5. Als ik mijn screenshotje goed begrijp is de devider gewoon automatisch aangepast zodat het geheugen op 200mhz is blijven lopen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/memory-2250.bmp

Ik snap trouwens niet hoe het kan, maar de temp is gewoon hetzelfde gebleven. Op dit moment idle 34 graden. Stressed met de boxed cooler niet boven de 40.

Ik ga binnenkort maar verder, het lijkt er niet op dat de proc al tegen zn max aan begint te lopen :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
dat kan hoger ! >:)
probeer je HT eens op 260 te zetten, en het voltage nog 2 stapjes omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

past op dit bordje ook een artic freezer 64?
ik wil namelijk een pc kopen met dit moederbord maar wel met een artic freezer 64 pro erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
thabazzman schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:13:
dat kan hoger ! >:)
probeer je HT eens op 260 te zetten, en het voltage nog 2 stapjes omhoog..
Ik ga zsm proberen hem nog wat hoger te klokken. De 260 haalt ie vast wel ;) Ik weet alleen niet wanneer zsm is, heb het deze week nogal druk :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:59:
past op dit bordje ook een artic freezer 64?
ik wil namelijk een pc kopen met dit moederbord maar wel met een artic freezer 64 pro erop
Als het goed is zou dit moeten passen, mits je de standaard chipset-cooler van asus nog op het moederbord hebt zitten, want ik denk dat het met een zalman chipset koeler niet past.
Op de site van www.arctic-cooling.com staan de afmetingen van het beestje, dan zou je even kunnen kijken of het past. Ik gok erop dat het moet lukken als ik zo in m'n case kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40

Flo

Ik heb zelf een Freezer64. Deze past wel maar de zalman northbrige koeler past er dan niet meer op. (of je moet t een beetje buigen zoals ik deed >:)
Maar als dan iemand tegen de pc stoot (of de tafel waar ie opstaat) hoor je de freezer64 tegen de zalman aan tikken :P Dus ik heb weer de originele koeler op mn northbridge. En warm word ie toch nie met een Freezer64 die er lucht overheen blaast.

Maar ik heb de winchester 3200+ nu op 2,5Ghz (250x10) op1,575 V (bios) en in CPUz rijkt ie ook weleens tot 1,616 maar normaal tussen 1,584 en 1,6. Zijn dit al hoge voltages voor deze snelheid?
pifast gaat goed. Prime95 geeft een error na 3,5 uur stressen.

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/3503/cpuz2xa.th.jpg

Ik las hier dat sommigen tegen de 1,7 V aan zitten. is dit niet een keer schadelijk of is alleen warmte een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Ik draai al een half jaar op 1,7v met een winchester, wel op water maar het zou ook wel moeten kunnen met goede luchtkoeling. Of het kwaad kan .. tja, de levensduur gaat wel achteruit van je chip. Waarschijnlijk gaat hij nu na 5 a 6 jaar dood ipv 10. Hoogstwaarschijnlijk heb je dan alweer een andere processor.

Houd er wel rekening mee dat je bord wat instabieler kan worden boven de 1.6v. Ik ervaar namelijk problemen met het rebooten van het systeem. Even de pc uit/aan voldoet voor mij.

Nou wil ik niet zeggen dat je echt hoog zit met het voltage voor deze snelheid! nette overclock :7

[ Voor 12% gewijzigd door PassieWassie op 19-12-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
zet hem maar op 1,5 volt draait ook stabiel op 250 fsb heb zelfde proc winchester 3200 + :) en 1,575 stabiel op 270 fsb

Hint: hoge voltages kunnen onstabiel worden, dus lage voltages kunnen beter zijn met hogere snelheid dan met hoge voltage, dat heb ik aan de hand:p als ik 270 draai op bvb 1,65 volt is ie niet meer stabiel maar wel op 1,575 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Skoop schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 02:39:
zet hem maar op 1,5 volt draait ook stabiel op 250 fsb heb zelfde proc winchester 3200 + :) en 1,575 stabiel op 270 fsb

Hint: hoge voltages kunnen onstabiel worden, dus lage voltages kunnen beter zijn met hogere snelheid dan met hoge voltage, dat heb ik aan de hand:p als ik 270 draai op bvb 1,65 volt is ie niet meer stabiel maar wel op 1,575 :)
Draai je ook prime stabiel op dezelfde snelheden als bovenstaande?
Want vind het een beetje krom om cpu voltage en de Htt naast elkaar te zetten. Ik denk eerder dat voltage verhogingen/verlagen betrekking heeft op het aantal te behalen mhzen en niet de Htt.

Daarintegen is het natuurlijk niet zo dat zijn chip dezelfde snelheden haalt als jou chip :) elke chip is anders.

* nog even iets over bios 1017
wanneer ik de ht frequentie van 800 terug zet naar 600 wordt het moederbord ineens instabiel ? nog meer mensen met deze ervaring?

[ Voor 18% gewijzigd door PassieWassie op 20-12-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thabazzman schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:03:
[...]

Als het goed is zou dit moeten passen, mits je de standaard chipset-cooler van asus nog op het moederbord hebt zitten, want ik denk dat het met een zalman chipset koeler niet past.
Op de site van www.arctic-cooling.com staan de afmetingen van het beestje, dan zou je even kunnen kijken of het past. Ik gok erop dat het moet lukken als ik zo in m'n case kijk :)
das juist het probleem,
ik heb nog geen a8v en wil ik kopen met een 3200+ , a8v en een artic freezer 64 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:52:
[...]

das juist het probleem,
ik heb nog geen a8v en wil ik kopen met een 3200+ , a8v en een artic freezer 64 pro
Bovenin deze pagina stond dit:

Quote van Flo,

Ik heb zelf een Freezer64. Deze past wel maar de zalman northbrige koeler past er dan niet meer op. (of je moet t een beetje buigen zoals ik deed
Maar als dan iemand tegen de pc stoot (of de tafel waar ie opstaat) hoor je de freezer64 tegen de zalman aan tikken Dus ik heb weer de originele koeler op mn northbridge. En warm word ie toch nie met een Freezer64 die er lucht overheen blaast.

het gaat dus passen ;)

@ hieronder

Het is net zoals je al zegt bijna een identiek bord, alleen dan zonder de extra features zoals de SATA raid controller en dergelijke. Maar waarom neem je geen deluxe? volgens mij zit er in prijs bijna geen verschil :) De deluxe kost 70E en de non-Deluxe 67E volgens de price watch. Waar praten we dan nog over :9

[ Voor 20% gewijzigd door PassieWassie op 20-12-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok mooi
en zijn er verschillen met de a8v? enigste wat ik kan vinden is dat de a8v geen raid controller heeft en wifi.
kan er bijzonder weinig over vinden (reviews etc)
ik heb het over de non deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Kheb nou tog iets raars... kheb de nieuwe 1017.002 erop gezet.. maar ik wil weer terug flashen.. maar ASUSupdate herkent mijn mobo niet meer.. :? iemand idee waarom?? en wat is btw de nieuwste ASUSupdate.. want ik kan hem niet meer vinden op de ASUS site.. alleen via google en dat was V7.01 ofzow..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heb ook vette problemen gehad met 1017. Zit weer mooi op 1014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
1017 heeft hier 320 gb aan data vernield in een raid array. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er bij de asus a8v dus non deluxe ook twee versies? 1 en 2 revisie
ik heb namelijk geen geld voor een deluxe versie maar ik wil wel dit bordje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:39:
zijn er bij de asus a8v dus non deluxe ook twee versies? 1 en 2 revisie
ik heb namelijk geen geld voor een deluxe versie maar ik wil wel dit bordje :Y)
Ik denk dat je dan beter bij V&A even naar een A8V Deluxe kan zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Man die A8V Deluxe Rev 2 kost echt geen fluit http://tweakers.net/pricewatch/96788?Landfilter=Benelux

Heb pas een A8N32 besteld die kosten pas geld :P

[ Voor 22% gewijzigd door Apoca op 28-12-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow oke iniedergeval bedankt word dus geen a8v voor me, en ik heb ook geen zin om iets tweedehands te kopen.
ik wil eigenlijk een heel systeem kopen bij cool-prices en daar is de deluxe een stuk duurder maar bedankt

• Apoca

Apoca

Ja je moet eigenlijk ook een beetje op de toekomst kijken he, mijn A8V heeft een AGP. Op zich geen probleem, zijn nog genoeg leuke kaarten voor te vinden. Maar zo snel je high-end der in wil duwen is het einde snel in zicht. Of je betaald tegenwoordig uber veel voor een "ouder" type kaart zoals een X850 of een kaart uit de high end 6800 serie.

Dus is dat geen probleem voor je haal je een mobo met AGP, anders 1tje met PCI-E. Heb je ook iets meer zekerheid op de toekomst. Al komt AMD weer met een nieuwe socket op de markt dus zekerheid en pc's is maar van korte duur.

De enige zekerheid is dat der altijd wel wat nieuws komt :P

• jimbojansen
Apoca schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:17:
Heb ook vette problemen gehad met 1017. Zit weer mooi op 1014.
zelfde als die van mij?!.. zoja hoe heb je dit gefixed!? :X

• Apoca

Apoca

Ik heb hem na wel 4 keer proberen kunnen terug flashen in windows. Je moet wel downgrade aanzetten, anders kun je geen lagere bios flashen. Kun je aanzetten in het opties scherm.

Ik hoop voor je dat het lukt. Flash bios 1014 maar erin das ook goede, in ieder geval hier.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Apoca schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:13:
Ik heb hem na wel 4 keer proberen kunnen terug flashen in windows. Je moet wel downgrade aanzetten, anders kun je geen lagere bios flashen. Kun je aanzetten in het opties scherm.

Ik hoop voor je dat het lukt. Flash bios 1014 maar erin das ook goede, in ieder geval hier.

Suc6 :)
nopes.. dat probleem heb ik niet.. ik weet dat je dat moet doen.. maar het probleem is.. ASUSupdate ziet gewoon mijn mobo niet meer... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heb je al eens met een floppy een update gedaan? En dan gewoon force dan knalt die elke bios der op die je maar wilt of het type nou klopt of niet. Maar dat is hier niet aan de orde lijkt me :)

Gewoon bios 1014 of een andere welke je wilt op een floppy zetten en deze forced flashen dan moet die het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Apoca schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 00:44:
Heb je al eens met een floppy een update gedaan? En dan gewoon force dan knalt die elke bios der op die je maar wilt of het type nou klopt of niet. Maar dat is hier niet aan de orde lijkt me :)

Gewoon bios 1014 of een andere welke je wilt op een floppy zetten en deze forced flashen dan moet die het doen.
heb helaas geen floppy drive bij de hand.... :( mss ff lenen oid... maar ik denk dat ik een nieuwe ASUSupdate moet downloaden... maar hijs moeilijk te vinden op de asus site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja de flop moet ik ook ff uit een andere pc halen, en anders zoek eens op google op AsusUpdt70101 dat zou de laatste versie moeten zijn en die heb ik ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds kort ben ik ook aan het overklokken op mijn A8V Deluxe. Maar ik vind iets vreemd.

Proc: Amd64 3000+ Winchester (CBBID stepping... :()
Met de devider op 3:2 en htt op 265 zou mijn geheugen toch op 265/2*3=>397.45/2=198,75 moeten lopen? Maar Cpu-Z blijft keihard aangeven dat het geheugen op 216,9 Mhz loopt :S. Zie ik iets over het hoofd? De processor loopt nu op 2386.4 mhz @1.5V

Misschien bios update? (1014 is toch erg stabiel?)
Huidige Bios 1013.005

Edit: temps: momenteel op 24 graden (redelijk koude kamer) met Arctic Freezer 64 Pro >:) .

[ Voor 10% gewijzigd door Jckx op 30-12-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Bij sommige bios versie's doet de devider erg raar. Toen ik nog mijn 3000+ erin had had ik altijd bios 1009 daar heb ik de beste clocks mee gehaald, en daar deed de divider het ook gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apoca schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:14:
Bij sommige bios versie's doet de devider erg raar. Toen ik nog mijn 3000+ erin had had ik altijd bios 1009 daar heb ik de beste clocks mee gehaald, en daar deed de divider het ook gewoon perfect.
Dan zal ik die bios wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
Apoca schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 10:46:
Ja de flop moet ik ook ff uit een andere pc halen, en anders zoek eens op google op AsusUpdt70101 dat zou de laatste versie moeten zijn en die heb ik ook gebruikt.
niks kunnen vinden.. zou jij mij mss ff de .rar kunnen geven.. (via MSN oid)
edit1: eindelijk kunnen vinden op ASUS site.. (mss iets voor TS) Hier kan je vinden

edit2: Ik kan hem *** nog steeds niet installeren..! (weer ASUS mobo not detected)

[ Voor 28% gewijzigd door jimbojansen op 02-01-2006 21:30 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste