Mijn vrouw zet de S5 graag in een van de slaapkamers, doet de d
eur dicht en laat de robot zijn werk doen. Dat scheelt een stuk in het geluid, maar hij kan natuurlijk niet meer vanzelf terug naar de dock. Een volgende keer als ik de robot dan met de app naar die kamer wil sturen (met de d
eur open), zegt hij zonder het maar te proberen dat hij er niet naartoe kan navigeren.
Blijkbaar is de path planning vrij pessimistisch en gaat niet eens een kijkje nemen of de d
eur open of dicht is (i.e. best effort navigatie naar een punt in de buurt). Dat is prima mogelijk om te doen natuurlijk, maar dus niet geimplementeerd.
Dit zegt Roborock er zelf over, nadat ik ze gemaild had:
Good day Garyu,
Thanks for reaching out to us. If the door was closed in last cleaning, the robot will regard the door as closed at next cleaning even if door is open. The robot will act like below:
1. Full cleaning is fine. When device goes to the edge of door, it will recognize door is actually open and enter it to clean.
2. Selective room cleaning and zone cleaning will not working on that room with door closed before. Device will leave the dock for a short distance and stop. The voice "zone cleaning/ room cleaning failed, cannot reach the target area" pops up. See attached pic
The solution is that you let robot do a full cleaning instead of zone cleaning or selective room cleaning so that robot will know the door is open and all becomes normal.
Or you could draw a zone or ping a spot close to door so that robot could go to spot close to door and know it is open actually.
The device is not smart enough like human to know the real status of door. Therefore, it may be a little confused when door is open or closed frequently. Hope you could understand and forgive this small drawback.
Best regards,
Liv
Customer Support Roborock Technology Co.
https://support.roborock.com/hc/en-us
Een heel net en ook snel antwoord van hun customer service dus. Maar helaas niets wat ik niet al wist

. Anyway, ik hoop dat ze dat in een toekomstige update implementeren. Bij ons zijn bijna nooit alle d
euren open, want er is altijd wel iemand thuis die aan het werk is/tv kijkt/slaapt whatever.