remzor schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 21:31:
@
coelho Top, bedankt voor de info!
Als ik het goed begrijp laat jij hem elke dag een rondje stofzuigen en dweilen? Dat doet ie dan in één run?
Wij hebben nu nog de eerste versie en zullen hem voornamelijk als stofzuiger gebruiken. Wellicht af en toe dweilen, wil het zeker proberen uiteraard! Heb wel een geoliede parket vloer beneden dus wil sowieso niet te vaak dweilen..
Als ik de lunchwandeling doe met de hond, dan laat ik 'm de tegelvloer in de bijk
euken, waar de bench staat en de hond met vieze poten binnenkomt, 2 rondjes achter elkaar doen. De S5 max zuigt en dweilt tegelijk, de dweil zit zeg maar op de achterste halve ronde en de zuigmond op de voorste wanneer hij rondrijdt. Zie Youtube.
De verkeersruimte in de k
euken (ook tegels) gaat ook dagelijks. De hele k
euken om de dag, evenals de hal en toilet. De houten vloer in woonkamer en werkkamer worden om de dag gestofzuigd. Bij mij is de houten vloer gelakt, ik zou het nog wel aandurven om met alleen water rond te rijden, het is niet zo dat het drijfnat wordt onder de dweil. Overigens heb je 4 standen voor watertoevoer, ik zou met de minste kunnen beginnen en opbouwen. Maar goed, ik snap dat dat op een geoliede vloer geen porem is.
Tot slot nog de bovenverdieping en zolder (beiden laminaat), 1x per week. Maar wij lopen dan ook nooit met schoenen naar boven dus het is er nooit echt vies.
Tussenstand na 1.5 maand gebruik: 160 cycles, 46 uur, 2200m2