Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

Toon posts:

[PC] Battlefield 2 - deel IX Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:58
Cortex, kan nog erger..
er zijn mensen die graag een leuk uitzicht hebben ofzo, en die dan OP je tank/buggy ofzo gaan staan..... en dan nog punishen ook natuurlijk

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 12:46
quote:
dvdstelt schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:03:
[...]

Hehehehe, gefeliciteerd, dat is inderdaad erg goed!!!
Jij moet wel in een TOP clan zitten! ;) _/-\o_
Mijn hoogste staat op moment op 102 ook in Karkan :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKP
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 05-12-2005
Patsers...

Mijn record is 153 in 1 round :P

Voor verdere patserige dingen over mijn stats: http://jrm.cc/bf2stats/player.php?pid=44311394 O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qualix
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-06-2006
quote:
jagermeister schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:54:
Voor niets gespeeld? Neem je die ranking dan zo serieus dat zonder rankings spelen voor niets is? :?

Gamen is sowieso nutteloos... dan kun je er beter meteen mee nokken.

Edit: Ik word trouwens gek van die gasten die menen jouw strategisch gepositioneerde Humvee of ander apparaat met mounted gun te moeten gebruiken als rallywagen :/ Je kunt "Bail out" roepen wat je wilt.... ze krijgen het maar niet in die koppies van ze... 8)7
nou als je een die nieuwe guns wilt moet je toch die puntjes halen.. tis gewoon jammer dat bf2 al gereleased is met super grote bugs erin.. die ook in de demo zaten.. ze hadden die wel kunnen fixen nog.

P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Qualix schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:46:
[...]

nou als je een die nieuwe guns wilt moet je toch die puntjes halen.. tis gewoon jammer dat bf2 al gereleased is met super grote bugs erin.. die ook in de demo zaten.. ze hadden die wel kunnen fixen nog.
hum demo is pas released toen de final versie al in de fabriek lag :P

als ik het goed begrepen heb is de versienummer van de demo zelfs hoger dan de final :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-01-2016
quote:
lenny_z schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:10:
[...]

hmmmm en wie ben jij?

A Dit voegt niks toe
B Onze discussie is gewoon dat: een discussie. er is nog niemand voor rotte vis uitgemaakt.
C Jouw post begint daar wel op te lijken.

pwned
Doe jij gewoon eens even f*cking normaal door zo te reageren op iemand! Ik zeg niet dat ik het eens ben met die gene (BEN IK WEL!) maar dat kan je ook op een aardiger manier vragen! En niet over rotte vis beginnen en pwned! :(

PS: Dit is een Battlefield topic! Geen bullet topic (hoewel het wel zeer intressant is :9)

Robbertz236 wijzigde deze reactie 05-07-2005 23:04 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-01 11:58

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Lijkt me inderdaad erg handig om voertuigen op slot te kunnen doen. Teamgenoten zouden dan een open of gesloten slotje boven het voertuig moeten zien. Net als de overige icoontjes die boven de voertuigen getoond worden. Denk alleen niet dat ze dit ooit in gaan bouwen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiev
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-01 11:59
quote:
Qualix schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:46:
[...]

Neen, het is al meerdere malen langs gekomen dat de BF2 cd al geperst was voordat de demo uitkwam. De demo was dus gewoon een stripped versie van BF2
quote:
jagermeister schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:10:
Lijkt me inderdaad erg handig om voertuigen op slot te kunnen doen. Teamgenoten zouden dan een open of gesloten slotje boven het voertuig moeten zien. Net als de overige icoontjes die boven de voertuigen getoond worden. Denk alleen niet dat ze dit ooit in gaan bouwen.
En dan gaat iedereen een voertuig locken zodat ze altijd een voertuig hebben. Heb je 64 man server, probeer dan nog maar es aan een voertuig te komen. Denk niet dat het een goed plan is.

Mensen moeten is leren luisteren, maar dat zal er wel nooit van komen. :)

Kiev wijzigde deze reactie 05-07-2005 23:16 (41%)
Reden: 2e quote

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CorteX
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
quote:
RocketKoen schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:20:
Cortex, kan nog erger..
er zijn mensen die graag een leuk uitzicht hebben ofzo, en die dan OP je tank/buggy ofzo gaan staan..... en dan nog punishen ook natuurlijk
Het is ook raar dat je zo makkelijk teamkills maakt. Het valt mij trouwens ook op dat veel mensen punishen omdat ze niet weten hoe je iemand kunt vergeven.
quote:
Area schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:14:
En dan gaat iedereen een voertuig locken zodat ze altijd een voertuig hebben. Heb je 64 man server, probeer dan nog maar es aan een voertuig te komen. Denk niet dat het een goed plan is.
Jij ziet het wel heel erg zwart-wit. Ten eerste is iemand zijn voertuig natuurlijk kwijt zodra hij uitstapt of als het kapot gaat. Ten tweede kun je een systeem bedenken dat beter werkt. Want wat ik namelijk ook erg laf vind, is wanneer iemand uit z'n tank stapt om hem te repareren dat iemand anders die tank dan vervolgens jat. Dit is heel makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld met een bepaalde toets uit je tank te stappen en dat je dan automatisch die sleutel in je hand hebt, en zolang je die sleutel in je hand houdt kan niemand anders de bestuurderspositie innemen van de tank die je repareert. Daarmee los je dus in ieder geval al één irritatie op.

Zoiets kun je dus ook toepassen op het probleem met de hummer en verdedigen. Je zou bijvoorbeeld een tweede toets in kunnen stellen waarmee je achter de machinegun gaat zitten, als je die gebruikt haal je als het ware 'de sleutel uit het contact'. Stap je uit of ga je achter het stuur zitten, kan er weer mee gereden worden.

CorteX wijzigde deze reactie 05-07-2005 23:33 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-02-2019
quote:
jagermeister schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:54:
Voor niets gespeeld? Neem je die ranking dan zo serieus dat zonder rankings spelen voor niets is? :?

Gamen is sowieso nutteloos... dan kun je er beter meteen mee nokken.

Edit: Ik word trouwens gek van die gasten die menen jouw strategisch gepositioneerde Humvee of ander apparaat met mounted gun te moeten gebruiken als rallywagen :/ Je kunt "Bail out" roepen wat je wilt.... ze krijgen het maar niet in die koppies van ze... 8)7
haha rallywagen :p

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lenny_z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-09-2018
quote:
Robbertz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:00:
[...]

Doe jij gewoon eens even f*cking normaal door zo te reageren op iemand! Ik zeg niet dat ik het eens ben met die gene (BEN IK WEL!) maar dat kan je ook op een aardiger manier vragen! En niet over rotte vis beginnen en pwned! :(

PS: Dit is een Battlefield topic! Geen bullet topic (hoewel het wel zeer intressant is :9)
Had het niet tegen jou, dus waarom jij moet reageren is mij een raadsel.

Don't worry mister B, I have a cunning plan to solve the problem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbertz236
quote:
lenny_z schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:51:
[...]

Had het niet tegen jou, dus waarom jij moet reageren is mij een raadsel.
Ik was zo verbaasd door die aanvallende reactie van jou dat ik daar wel op MOEST reageren!
quote:
Robbertz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:00:
[...]

Moeten er ook nog speciale regels komen waarover PRECIES en hoeveel posts wel gepraat mag worden?

Eerst was het de hardware nu de kogels...

Je bent niet verplicht het topic te volgen of probeer een ander discussiepunt te brengen...

• Robbertz236
quote:
Lighteye schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:01:
[...]

Moeten er ook nog speciale regels komen waarover PRECIES en hoeveel posts wel gepraat mag worden?

Eerst was het de hardware nu de kogels...

Je bent niet verplicht het topic te volgen of probeer een ander discussiepunt te brengen...
OFFTOPIC:

Ik probeer alleen maar te vertellen dat het volgens mij als een algemeen Battlefield topic was bedoeld! Dat kogels enz is heel erg leuk alleen je hebt toch zelf ook wel door dat het onderhand een hele discussie word! Kan dat dan niet beter in een andere topic worden afgehandeld?

Daarbij heb ik trouwens nooit iets over hardware gezegd hoor! Dus hoe je daar bij komt? :? (en die reactie van de man hierboven een paar berichtjes dat had jij ook niet gepikt! het klonk zo snel beledigd en zonder conclusie getrokken dat ik wel even moest reageren!) :X

• Kiev
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-01 11:59
quote:
CorteX schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:29:
[...]

Het is ook raar dat je zo makkelijk teamkills maakt. Het valt mij trouwens ook op dat veel mensen punishen omdat ze niet weten hoe je iemand kunt vergeven.

[...]

Jij ziet het wel heel erg zwart-wit. Ten eerste is iemand zijn voertuig natuurlijk kwijt zodra hij uitstapt of als het kapot gaat. Ten tweede kun je een systeem bedenken dat beter werkt. Want wat ik namelijk ook erg laf vind, is wanneer iemand uit z'n tank stapt om hem te repareren dat iemand anders die tank dan vervolgens jat. Dit is heel makkelijk op te lossen door bijvoorbeeld met een bepaalde toets uit je tank te stappen en dat je dan automatisch die sleutel in je hand hebt, en zolang je die sleutel in je hand houdt kan niemand anders de bestuurderspositie innemen van de tank die je repareert. Daarmee los je dus in ieder geval al één irritatie op.

Zoiets kun je dus ook toepassen op het probleem met de hummer en verdedigen. Je zou bijvoorbeeld een tweede toets in kunnen stellen waarmee je achter de machinegun gaat zitten, als je die gebruikt haal je als het ware 'de sleutel uit het contact'. Stap je uit of ga je achter het stuur zitten, kan er weer mee gereden worden.
Zo zou het ook kunnen ja, helemaal niet aan gedacht.
quote:
Robbertz schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:15:
[...]

OFFTOPIC:

Ik probeer alleen maar te vertellen dat het volgens mij als een algemeen Battlefield topic was bedoeld! Dat kogels enz is heel erg leuk alleen je hebt toch zelf ook wel door dat het onderhand een hele discussie word! Kan dat dan niet beter in een andere topic worden afgehandeld?

Daarbij heb ik trouwens nooit iets over hardware gezegd hoor! Dus hoe je daar bij komt? :? (en die reactie van de man hierboven een paar berichtjes dat had jij ook niet gepikt! het klonk zo snel beledigd en zonder conclusie getrokken dat ik wel even moest reageren!) :X
spoiler:
mja laten we zo irritant als mogelijk is een bericht posten...

Over de hardware bedoel ik niet speciaal jou maar in het algemeen, het hoeft maar met 1 negatieve reactie te beginnen (bullets in dit geval) en straks komen er weer tich andere mensen ook klagen (al dan niet via topicreports) en dan wordt er weer een discussie abrupt afgebroken.

En eerlijk gezegt had ik een reactie als die van jou ff verwacht zodat ik mijn motivatie erachter kan uitleggen en dat het wat meer opvalt en dat mensen wat beter nadenken voordat ze gaan klagen over discussies :P

• mad_max234
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-06-2017

mad_max234

AMD Athlon II M320

Genoeg bullet talk, more bf2 talk!!

maar waar ik me wel aan erger is het feit dat het spel zo veel lag heeft als je bij een ander in zijn auto zit.
en dan is de ping van die gast niet hoog 30+ a 40+

en wat duurt het lang voor je de volgende rank heb :( (pas 1953 punten)

-Andere hobby- -

• MAX3400
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
MAX3400 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:19:
[...]

No shit... Gewoon multiplayeren gaat zonder problemen maar een Ranked Server is dusdanig dun gezaaid dat je zelfs met cheats nooit een goede rank gaat halen... :X
Goed, ik kom even terug op mijn uitspraak van vanmiddag... Ondanks dat het deze keer "maar" 12 minuten duurde voordat ik een Ranked kon connecten, lijkt het erop dat het toch op de een of andere manier stervensdruk is voordat de stats worden bijgewerkt... Het zal ongetwijfeld al gevraagd zijn en volgens mij heb ik tijden langs zien komen van ongeveer 5 minuten maar ondertussen ben ik 40 minuten verder en zijn lopen mijn stats ongeveer 2 uur achter... How come??

*edit*
Heb wel constant op dezelfde server gespeeld trouwens...
*end edit*

MAX3400 wijzigde deze reactie 06-07-2005 00:34 (6%)

Xbox Live: OctagonQontrol

quote:
mad_max234 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:33:

maar waar ik me wel aan erger is het feit dat het spel zo veel lag is als je bij een ander in zijn auto zit.

volgens mij is bullet talk veel belangrijker dan dat we weten dat jij of iemand anders lag hebt :X

misschien dat je het al wist maar nu zeker te weten komt: een spel als Battlefield draait het om de kogels/schieten. Het is imho weldegelijk zeer interessant om te leren hoe het systeem precies werkt. Je kunt dan beter de engine begrijpen en sneller leren rekening te houden hoe je ongeveer moet 'leaden'.

Dat is beter dan posts te lezen OMG!!!one11 ik schiet vijf magazijnen op iemand leeg maar hij gaat niet d00d :(

• RetepV
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-05-2018

RetepV

ALLES valt te repareren

quote:
CorteX schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:13:
Je maakt ook veel te snel teamkills met voertuigen, je draait 1 millimeter en je hebt schijnbaar iemand verpletterd met je tank. Aan de ene kant onrealistisch, aan de andere kant ook dom dat mensen denken dat je veel ziet in een tank en daarop kunt letten in een gevecht.
Ahem.

1) Je hebt een radar, daar kun je iedereen op zien.

2) Als er op jou in je tank geschoten wordt is er weinig aan de hand voor jou. Als er op jou geschoten wordt terwijl je naast een tank staat, dan is het leven of dood. Waarom ga je dan in je tank in paniek raken en heen en weer rijden zodra er een paar kogeltjes inslaan?

Zo veel mensen die in paniek raken als ze in een tank zitten en door een machinegun beschoten worden, dat is niet normaal meer. En wanneer je gelocked bent door een missile launcher is het toch al te laat om iets te doen. Wegrijden? Een tank is geen rallywagen :).

RetepV wijzigde deze reactie 06-07-2005 00:42 (13%)

Macbook Pro

• lenny_z
[Ter aanvulling op het bulletdrop verhaal]

Heb net even met de sniper zitten spelen.
Ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat als ik boven het hoofd schiet van een vijand. dat ik hem dan vaak WEL raak.
echter, als ik iets naast schiet (links of rechts van het character) dan raak ik vaak ook op afstand.
Van dichtbij schieten let dan veel nauwer, dan is een beetje er naast ook echt mis.

Bulletdrop toch waar?

Andere mogelijkheid zijn misschien "hitboxes".
Vaak wordt voor de physics van een in-game character (helemaal met ragdoll physics)
een extreem low-poly dummy gebruikt.(Denk: kubusachtig) Dit is omdat het simuleren van physics voor hoge(re) polycount objecten veel meer load geeft. daarbij is de resolutie van het character mesh ook nog eens variabel afhankelijk van welk detail nivo jij aangeeft in je settings, hetgeen zou betekenen dat een hogere setting voor je geometry ook meteen de karma engine zwaarder belast....niet handig.

Voor de mensen die 3dsMAX kennen, zo'n low-poly dummy is een beetje een biped uit character studio. De animatie als de ragdoll physics in werking treden zijn voor het character model zelf inherent aan dit low-poly model (wat uiteraard niet gerenderd wordt...)
Dit low-poly model vangt dan ook de "collision" op (alhoewel met kogels geen ware collision) en transleerd dat naar het eigenlijke character model. (het "child" object als je wil)

Wat nou als dit dummy model "uitsteekt" op grotere afstanden, vanwege z'n low-poly count of andere redenen. (scaling loopt niet compleet inherent op grote afstanden)
Het geeft dezelfde symptomen, en als je boven iemand zijn hoofd schiet dan lijkt dat bulletdrop, aangezien je de hitbox raakt en niet het model.

Als je je nu afvraagt....waar haal je dat in godsnaam vandaan (kan ik begrijpen), neem dan eens een willekeurig 3D pakket, Stop 1 object wat nauw aansluit in een ander object en zoom heel ver uit.
Heel vaak beginnen de objecten dan te "clippen" op afstand. Terwijl bij inzoomen ze gewoon weer netjes in elkaar zitten. (waarom dit zo is gaat even buiten de scope van dit verhaal...vind de scope al groot genoeg...:) )

Even voor de duidelijkheid: BF1942 / DC hebben geen physics voor de characters, als je daar iemand raakt dat speelt er gewoon al dan niet random een animatie.
Alle animatie van een character zit dan meestal in 1 bestand gekeyed, lopen is framepje die en die, bukken is frame zus, liggen frame zo etc. (Modders hier zullen vast wel eens zo'n 3ds-je hebben gemaakt om te exporteren naar Quake ofzow vroeger..??)

Dit is in BF2 ook zo...behalve op het moment als je geraakt wordt door een Tank, boom, kogel of wat dan ook. dan treed de physics engine in werking en houden de pre-animatie op en is de animatie real-time op basis van physics .

Overigens: dat dummy model daar ben ik vrij zeker van.
(MAX PAYNE en UT2004 hadden dit ook bijv...ook physics engine)

ok schiet maar raak voor een knaak. >:)

• lenny_z
quote:

maar waar ik me wel aan erger is het feit dat het spel zo veel lag heeft als je bij een ander in zijn auto zit.

^^^^ sorry. laatste ok? ^^^^^

O-) O-) O-) O-) O-) O-)

• Robbertz236
quote:
Ja dat vindt ik ook! Van 1500 punten ineens naar 10.500! Echt een onmogelijk getal! (voor mij dan zonder chaeten :9)

• Epitome
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13-10-2019
Was net als PLA de hele tijd aan het schieten met m'n APC op een vijandelijke Blackhawk.

Schoot een sniper van mijn team met zijn rifle één kogel af op de Blackhawk, kreeg hij de drie kills!! :D

Epitome wijzigde deze reactie 06-07-2005 01:13 (5%)

• Morax
  • Laatst online: 13:14
quote:
Epitome schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:12:
Was net als PLA de hele tijd aan het schieten met m'n APC op een vijandelijke Blackhawk.

Schoot een sniper van mijn team met zijn rifle één kogel af op de Blackhawk, kreeg hij de drie kills!! :D
De laatste keer dat ik een Black Hawk met een anti-tank raket beschoot had ik 6 kills! :o

Overigens vind ik het ook altijd leuk als je iemand uit de helikopter schiet. Dan zitten ze aan de zijkant van de Black Hawk, schiet je een anti-tank raket, raak je de heli aan de zijkant en dan schiet je dat ventje dat daar zat dood :D

En daarnet nog schoot ik de gunner uit een chopper door het aan de onderkant van de cockpit te raken. Hij wou net op mij gaan schieten met die minigun, maar ik was NET op tijd :P

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• SyS_ErroR
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:57
Zo.. weer een avondje gespeeld.. zit nu op 760 Punten... (ga dan wel niet zo hard als sommigen hier, maar vermaak me prima :))

• iH8
  • Laatst online: 13-04-2019
quote:

die bulletdrop is verdraaide interessant, dat heeft met het spel zelf te maken. het is NIET interessant om hier over en over dezelfde gfx problemen voorbij te zien komen. de outbursts over problemen met lag en andere bugs hebben we ook wel gezien onderhand.

maar wat ik het aller aller aller ergste vind zijn de mensen die hier constant moeten laten weten hoeveel punten ze al hebben, welke rang, welke unlocks. zwaar irritant. techvragen en rankposts zijn geoutlawed hier door de mods. ik heb geen zin om die post (modbreak) erbij te gaan zoeken. vervelend dat iedereen daar over heen heeft gelezen.

een discussie indepth discussie over rank geen probleem maar zo gaat 't nergens over.

Aunt bunny is coming to get me!

• mad_max234
  • Laatst online: 15-06-2017

mad_max234

AMD Athlon II M320

quote:
Lighteye schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:38:
[...]

volgens mij is bullet talk veel belangrijker dan dat we weten dat jij of iemand anders lag hebt :X

misschien dat je het al wist maar nu zeker te weten komt: een spel als Battlefield draait het om de kogels/schieten. Het is imho weldegelijk zeer interessant om te leren hoe het systeem precies werkt. Je kunt dan beter de engine begrijpen en sneller leren rekening te houden hoe je ongeveer moet 'leaden'.

Dat is beter dan posts te lezen OMG!!!one11 ik schiet vijf magazijnen op iemand leeg maar hij gaat niet d00d :(
Misschien moet je leren mikken of je heb een bril nodig :+
maar voor mijn is het niet belangrijk dat jij niet raak schiet (daar heb ik geen last van 8) )
maar praat gerust verder ik stoor me er niet aan, was meer bedoeld als grap
quote:
iH8 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 02:48:
[...]

die bulletdrop is verdraaide interessant, dat heeft met het spel zelf te maken. het is NIET interessant om hier over en over dezelfde gfx problemen voorbij te zien komen. de outbursts over problemen met lag en andere bugs hebben we ook wel gezien onderhand.

maar wat ik het aller aller aller ergste vind zijn de mensen die hier constant moeten laten weten hoeveel punten ze al hebben, welke rang, welke unlocks. zwaar irritant. techvragen en rankposts zijn geoutlawed hier door de mods. ik heb geen zin om die post (modbreak) erbij te gaan zoeken. vervelend dat iedereen daar over heen heeft gelezen.

een discussie indepth discussie over rank geen probleem maar zo gaat 't nergens over.
ik snap het probleem niet als iemand een keer zijn rank post in zijn post, of discussie voerd over zijn unlocks, bugs,........WTF dit is toch een topic om een discussie te voeren over het spel????

en van die modbreak tja.. die heb ik gemist :+

mad_max234 wijzigde deze reactie 06-07-2005 03:14 (45%)

-Andere hobby- -

07.05.05 (5 juli 2005)
Unranked Server Download
New non-ranked stand alone server files for Windows and Linux now available. Patch client to be released tomorrow at noon PT.

PT = Pacific Standard Time --> Timezone converter
Als ik het goed heb wordt noon 12 pm in Nederlandse tijd: 6 juli 2005 rond 22.00 uur.

Bron

Unranked Server!!! Files for Win32 (127MB) - versie 1.01
Download

Unranked Server!!! Files for Linux (131MB) - versie 1.01
Download

Bron

//edit: uit de server readme overigens:
- Patch v1.01
• Fixed in issue that caused the Multiplayer Browser to become unresponsive.
• Fixed an issue where some game controls were not available to be rebound within the Options menu.
• Fixed an issue with increasing performance degradation on servers.
• Fixed a problem with shader caching on client/host : after the first
map in a rotation, shaders would be loaded on the fly during gameplay.
• Fixed a crash with rebinding LMB
• Fixed a problem that caused environment mapping to not appear on
reflective surfaces.
• Fixed a crash that happened when a client picks up a kit that doesn't
exist anymore.
• Fixed a problem with AI when the game was paused for a long time: bots
would become unresponsive and also shoot more accurately.
• LOD distances tweaked on certain objects.

Lighteye wijzigde deze reactie 06-07-2005 06:33 (33%)

• schu!mbek
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
dikki dik schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:26:
Ik had gister ook iets grappigs :/ Ben zo mijn tank aan t repaire gassie kon het duidelijk zien. Ik zeg bail out ik was aan t reparen, doet ie niet. Ik zeg als je verder wilt rijden zal je me moeten tke en wat doet die mafkees rijdt gewoon over me heen. Later kwam ik hem in hetzelfde voertuig weer tegen. Dus ik zorg dat ik weer getked wordt door er gewoon voor te springen. De laatste keer dat ik hem tegen kwam had hij zich tegen een murrtje aan gereden. Ik ging voor zijn voertuig staan, nu had hij me wel weer door. Ik heb daar ongeveer 2 minuten gestaan. Uiteindelijk gaat hij eruit en ik ga erin en begint op me te schelden. Ik rij weg en hij schiet met een anti tank raket op mij, ik dood en ook deze keer punish ik hem kicked en banned. Misschien wel een beetje lame, maar ik vond het wel terecht.

Over dat hoe de server de ranking bij houdt. Als jij een server joint kijkt de server op een of andere grote ranking server welke rank je hebt, vanaf dat moment gaat hij er punten bij optellen en stuurt die om de zoveel tijd naar de "grote" server. UIteindelijk worden die punten opgeteld. Bij diegene die 1200 punten heeft, kan het best zo zijn dat je net voordat je lance corporal werd stopte en je daarna een andere server joinde, maar dat de punten nog verwerkt moesten worden.
Wat ben jij een ontzettende lamer zeg....

Sorry hoor maar hier kan ik dus echt niet tegen... dit is het soort gedrag waardoor zoveel mensen kritiek hebben op dit systeem..... van die lamers die gewoon voor je voertuigen springen....

Ik vind dit echt niet kunnen en ik vind het ontzettend belachelijk dat je het terecht vind...
Ik heb er zelf ervaring mee.... als een tank wegrijdt terwijl je aan het rapareren bent is het niet leuk.... maar dat is geen reden om zo de lamer uit de gaan hangen....

ik moest het even kwijt..

schu!mbek wijzigde deze reactie 06-07-2005 06:49 (5%)

• schu!mbek
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
mad_max234 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 03:03:
[...]

Misschien moet je leren mikken of je heb een bril nodig :+
maar voor mijn is het niet belangrijk dat jij niet raak schiet (daar heb ik geen last van 8) )
maar praat gerust verder ik stoor me er niet aan, was meer bedoeld als grap
Leer lezen.... als hij het heeft over het lezen van dat soort posts... heeft hij het dus niet over zichzelf...
Hij heeft het over anderen die dat soort gemompel hier posten, en om dat te voorkomen is deze bullettalk, hoe irritant mensen het ook vinden..., erg goed.

Ik leg maar ff uit wat hij zei, omdat jij t blijkbaar niet begrijpt. :o

• lenny_z
Trouwens ook lekker: Als je een heli raakt met een tank shell, dan is ie vaak NIET in 1 schot weg!
Geeft niet echt voldoening, want het is soms toch echt lastig mikken met een tank.
(in Desert Combat was het een soort 2e hobby van me :))

• Jedi Geub
  • Niet online
quote:
Ik had gister ook iets grappigs :/ Ben zo mijn tank aan t repaire gassie kon het duidelijk zien. Ik zeg bail out ik was aan t reparen, doet ie niet. Ik zeg als je verder wilt rijden zal je me moeten tke en wat doet die mafkees rijdt gewoon over me heen. Later kwam ik hem in hetzelfde voertuig weer tegen. Dus ik zorg dat ik weer getked wordt door er gewoon voor te springen. De laatste keer dat ik hem tegen kwam had hij zich tegen een murrtje aan gereden. Ik ging voor zijn voertuig staan, nu had hij me wel weer door. Ik heb daar ongeveer 2 minuten gestaan. Uiteindelijk gaat hij eruit en ik ga erin en begint op me te schelden. Ik rij weg en hij schiet met een anti tank raket op mij, ik dood en ook deze keer punish ik hem kicked en banned. Misschien wel een beetje lame, maar ik vond het wel terecht.
OMFG!

Wat ongeloofelijk kinderachtig zeg.... zo te zien komen de CS kiddo's richting BF2... Wat the hell maakt het uit dat iemand een tank pakt waar jij eerst in zat... dan ga je toch boven op zitten achter de machine gun... Ik heb nog geen tank met naampjes erop gezien in BF2...

Dit soort acties zijn echt zo triest... ga eenst team playen ipv te geilen op je eigen kills...

|:(

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• CRpt3r55
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 16:47
kunnen we terug gaan naar de normale discussies? zonder elkaar zo vriendelijk te corrigeren?

Etuuuuuh!

• Phyxion
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09-01 14:25

Phyxion

_/-\o_

quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 07:28:
Trouwens ook lekker: Als je een heli raakt met een tank shell, dan is ie vaak NIET in 1 schot weg!
Geeft niet echt voldoening, want het is soms toch echt lastig mikken met een tank.
(in Desert Combat was het een soort 2e hobby van me :))
Ik schiet ze altijd met 1 schot neer, zorg dat je op de motor/cockpit richt van de heli, dan is ie zo weg.
Bijna niemand schiet inderdaad met tanks heli's neer, ze keken ook raar op toen ik de hele tijd heli's uit de lucht haalde met tanks :Y)
quote:
Crypter schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 07:45:
kunnen we terug gaan naar de normale discussies? zonder elkaar zo vriendelijk te corrigeren?
100% agree, dus wat meer BF2 talk :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• wauwwie
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2019
quote:
Boris533 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:14:
Natuurlijk is er bulletdrop in dit spel.... een van jullie wel eens met een tank geschoten??
Des te verder het te raken object, des te hoger dient er gemikt te worden.
Dat is zeker weten wel een parabolische baan.
De anti-tank raket is wel een speciale. Als je hem gewoonweg afvuurt zit er inderdaad een bulletdrop in, maar als je zo handig bent om je rechtermuisknop ingedrukt te blijven houden dan kan je de baan van de raket enigzins blijven bepalen. Een rijdende buggy is, zelfs op enige afstand, zo van de weg geschoten.

Nu we toch zo bezig zijn met het element "teamplay". Ik erger mij vaak een het feit dat er veel mensen wegscheuren in een voertuig terwijl ik me suf loop te roepen om een ritje.
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:43:
[...]

De anti-tank raket is wel een speciale. Als je hem gewoonweg afvuurt zit er inderdaad een bulletdrop in, maar als je zo handig bent om je rechtermuisknop ingedrukt te blijven houden dan kan je de baan van de raket enigzins blijven bepalen. Een rijdende buggy is, zelfs op enige afstand, zo van de weg geschoten.

Nu we toch zo bezig zijn met het element "teamplay". Ik erger mij vaak een het feit dat er veel mensen wegscheuren in een voertuig terwijl ik me suf loop te roepen om een ritje.
Heb je mazzel dat ik het niet ben :P mensen die radiomessages spammen met requesting a pickup rijd ik meestal omver of schiet ze af, zow irritant :X

//edit: disclaimertje :+ meestal kijk ik wel ff naar de score of het niet een n00b geval is btw :P die worden toch niet gemist voor het team.

Lighteye wijzigde deze reactie 06-07-2005 08:54 (10%)

• Jedi Geub
  • Niet online
alleen maar lof over jou lighteye... maar jammer dit. N00bs moeten toch ook beter worden... en waarom niet gewoon iemand ophalen als je toch plek hebt..

Its nog only about the medals babe..

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

quote:
Jedi Geub schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:56:
alleen maar lof over jou lighteye... maar jammer dit. N00bs moeten toch ook beter worden... en waarom niet gewoon iemand ophalen als je toch plek hebt..

Its nog only about the medals babe..
heb verder niets tegen n00bs, integendeel als die er niet zijn zou ik of jij de n00b zijn :+

omrijden gaat meestal ook per ongeluk, no way dat ik ga stoppen voor requesting a pickup (n00b of niet). Weet niet hoe het in BF2 zit maar in BF1942 kun je gewoon de enter vehicle key (default E) inhouden om een voertuig in te gaan ook al rijd/vliegt ie op topspeed.

Lighteye wijzigde deze reactie 06-07-2005 08:59 (26%)

• lenny_z
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:43:
[...]

Moet je bij mij op een server spelen, ik kom mensen altijd lief ophalen. (speel op The Irish Guard)

• DenniZ
  • Laatst online: 11-01 22:04

DenniZ

Warrior - Warlock

quote:
Lighteye schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:53:
[...]

Heb je mazzel dat ik het niet ben :P mensen die radiomessages spammen met requesting a pickup rijd ik meestal omver of schiet ze af, zow irritant :X

//edit: disclaimertje :+ meestal kijk ik wel ff naar de score of het niet een n00b geval is btw :P die worden toch niet gemist voor het team.
Beetje vreemde en hooghartige instelling als je het mij vraagt :X

Goed nieuws over de patch, ben zeer benieuwd of het de meeste irritaties wegneemt.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

quote:
DenniZ schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:03:
[...]

Beetje vreemde en hooghartige instelling als je het mij vraagt :X

Goed nieuws over de patch, ben zeer benieuwd of het de meeste irritaties wegneemt.
Mja opzich heb je wel gelijk alhoewel het niet echt de bedoeling is.

Ik speel meestal wel onder een andere naam, speel denk ik nogal ruig en vaak gaat dat ten koste van me teammates :X ondanks dat sta ik dan meestal wel hoog in de score lijst en valt het teamkillen niet zo op maar sommige zullen best pistoff zijn heb ik zo het idee :P vandaar dat ik nog weleens van naam wissel als ik op dezelfde server vaak terug kom.

Gebruik meestal ook one liners als ik een goede dag heb en in me plane goed bezig ben zeg maar: "1. press alt+f4 2.RTFM how to fire" enzo :+

• wauwwie
quote:
[...]

N00b of niet als je met een volledig bemande APC (dus gunner en 5 x een machine geweer uit elk raampje) een basis binnen scheurd is het meestal snel gedaan met het aanwezig voetvolk. Moet je als driver wel een beetje "stabiel" rijden om de gunners een kans te geven om iets te raken. Hetzelfde geld voor de bezetting van een helicopter.

• DenniZ
  • Laatst online: 11-01 22:04

DenniZ

Warrior - Warlock

quote:
Lighteye schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:14:
[...]

Mja opzich heb je wel gelijk alhoewel het niet echt de bedoeling is.

Ik speel meestal wel onder een andere naam, speel denk ik nogal ruig en vaak gaat dat ten koste van me teammates :X ondanks dat sta ik dan meestal wel hoog in de score lijst en valt het teamkillen niet zo op maar sommige zullen best pistoff zijn heb ik zo het idee :P vandaar dat ik nog weleens van naam wissel als ik op dezelfde server vaak terug kom.

Gebruik meestal ook one liners als ik een goede dag heb en in me plane goed bezig ben zeg maar: "1. press alt+f4 2.RTFM how to fire" enzo :+
Dus je wisselt geregeld van naam omdat je anders weleens gebanned zou kunnen worden op de servers waar je speelt omdat je van jezelf weet dat je veel teamkilled :?

Waarom stop je dan niet gewoon met dat tk'en... Erg lame.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• lenny_z
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:34:
[...]

N00b of niet als je met een volledig bemande APC (dus gunner en 5 x een machine geweer uit elk raampje) een basis binnen scheurd is het meestal snel gedaan met het aanwezig voetvolk. Moet je als driver wel een beetje "stabiel" rijden om de gunners een kans te geven om iets te raken. Hetzelfde geld voor de bezetting van een helicopter.
Zeker.
VOoral met de blackhawk...wij hadden een TOP piloot en die hele blackhawk zat vol.
Ik was support en ging daarom juist niet achter een minigun, zodat ik met de SAW extra vuurkracht kon geven, ze vielen bij bosjes. en we gingen van vlag naar vlag.
Vooral in een "urban" setting werkt dit goed.

Maar voorwaarde 1 is gewoon dat de piloot aars kicked.
en het mooie is: hij krijgt ook van elke kill punten !

• Raegin
  • Laatst online: 16-01 13:36
quote:
FnF schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:11:
[...]

Ik schiet ze altijd met 1 schot neer, zorg dat je op de motor/cockpit richt van de heli, dan is ie zo weg.
Bijna niemand schiet inderdaad met tanks heli's neer, ze keken ook raar op toen ik de hele tijd heli's uit de lucht haalde met tanks :Y)

[...]

100% agree, dus wat meer BF2 talk :Y)
Dat was lache met bf1942, was een hobby om vliegtuigen af te knallen met de maingun van de destroyer, op een gegeven moment lukte het zelfs van de zijkant en verre achterkant _/-\o_

ED: CMDR Raegin

• wauwwie
quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:45:
[...]

Zeker.
VOoral met de blackhawk...wij hadden een TOP piloot en die hele blackhawk zat vol.
Ik was support en ging daarom juist niet achter een minigun, zodat ik met de SAW extra vuurkracht kon geven, ze vielen bij bosjes. en we gingen van vlag naar vlag.
Vooral in een "urban" setting werkt dit goed.

Maar voorwaarde 1 is gewoon dat de piloot aars kicked.
en het mooie is: hij krijgt ook van elke kill punten !
Moet je voor de grap eens als anti-tank class uit de blackhawk hangen en een cobra uit de lucht halen ;) Soms is BF2 zo leuk!

• Stewie!
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:41
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:28:
[...]

Moet je voor de grap eens als anti-tank class uit de blackhawk hangen en een cobra uit de lucht halen ;) Soms is BF2 zo leuk!
Doe maar niet, grote kans dat je mij dan uit de lucht haalt :(

i3D.net - A Ubisoft Company
GameBlocks Anti-Cheat

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-10-2019

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:43:De anti-tank raket is wel een speciale. Als je hem gewoonweg afvuurt zit er inderdaad een bulletdrop in, maar als je zo handig bent om je rechtermuisknop ingedrukt te blijven houden dan kan je de baan van de raket enigzins blijven bepalen. Een rijdende buggy is, zelfs op enige afstand, zo van de weg geschoten.
Ik ben niet mee eens dat die anti-tank raket bullet drop heeft. Het is namelijk LASER GUIDED raket.
Dat betekent dat het op de laserpunt afvliegt. Als je linkerknop ingedrukt houdt (rechter is fout, want dat is zoom knop volgens mij, maar uiteraard moet je eerst in vizier kijken) blijft de laser aan en zal de raket dus steeds corrigerend de laser lijn volgen.
Pas als je linkerknop loslaat zal de raket de laatste positie onthouden en daar op af vliegen. In rechte lijn dus. Dat is toch de werking van de systeem?
Omdat het dus om zelfcorrigerende raket gaat, is bullet drop daarmee teniet gedaan. Of heb je toch andere kijk op? :)

• wauwwie
quote:
MrDummy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 10:45:
[...]

Ik ben niet mee eens dat die anti-tank raket bullet drop heeft. Het is namelijk LASER GUIDED raket.
Dat betekent dat het op de laserpunt afvliegt. Als je linkerknop ingedrukt houdt (rechter is fout, want dat is zoom knop volgens mij, maar uiteraard moet je eerst in vizier kijken) blijft de laser aan en zal de raket dus steeds corrigerend de laser lijn volgen.
Pas als je linkerknop loslaat zal de raket de laatste positie onthouden en daar op af vliegen. In rechte lijn dus. Dat is toch de werking van de systeem?
Omdat het dus om zelfcorrigerende raket gaat, is bullet drop daarmee teniet gedaan. Of heb je toch andere kijk op? :)
Je hebt helemaal gelijk, RM is inzoomen, LM is locken. Indien je alleen maar een raket afvuurt en gelijk je LM knop loslaat dan is de baan van een raket hetzelfde als die van een tank kogel (hyperbool). Zo schoot ik in het begin ook, afhankelijk van de afstand wat erboven mikken en vuren maar. Tot ik ontdekte dat ik de baan kon blijven aanpassen als je de LM knop inhoud. Wat een vreugd! Niet voor de tegenstander, dat dan weer wel.

BTW volgens mij is het niet laser guided, het is een TOW-raket. Deze werkt met een zeer dunne draad om de sturing mogelijk te maken. Al zal het voor mij een worst zijn of het nou laser of wire-guided raketten izjn.

Al is voor mij de beste oplossing voor de uitschakeling van een tank een goede cobra piloot met bijbehorende gunner en "Enemy tank spotted".

• Rob
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
[...]

1 woord: TEAM

Ik begrijp niet dat jij zulke radiomessages als irritant ervaart. Mensen willen meerijden, jij rijdt in een voertuig waarin meerdere mensen passen, dus jij kan ze meenemen.
Dat jij wat groffer rijdt, dat merken ze dan wel (ze kunnen er altijd uitspringen).

Jij vindt het toch ook niet leuk dat jij door een bus wordt overreden als jij bij een bushalte staat te wachten?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Cyclonus
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12-09-2017
Gisteren heerlijk aan het gamen op de map Kubra Dam, ik was squadleader en na een bepaalde tijd had mijn squad meer dan 200 punten gehaald waarvan ik er zelf voor ruim 80 verantwoordelijk was, ik had dus voor het goede squadleiderschap 2 ribbons gekregen tijdens het gamen.
Ineens bij een ticketstand van 45-38...connection problems :( :( en een paar tellen later zit ik naar de serverbrowser te kijken met een berichtje: Connection to the server has been lost! :( En het ging net zo lekker.
Maar nergens kan ik nu mijn behaalde ribbons terugvinden, ik had ook nog een badge voor AA gekrgen die zie ik ook nergens, ben ik deze nu gewoon kwijt of wordt dat later nog bijgewerkt??? :?
Anders zou het wel jammer zijn, nog nooit zo'n fijn potje gespeeld op Kubra Dam beide partijen waren aardig aan elkaar gewaagd en dan lijkt het uiteindelijk voor niks!

Compassion will be your downfall!

• lenny_z
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, RM is inzoomen, LM is locken. Indien je alleen maar een raket afvuurt en gelijk je LM knop loslaat dan is de baan van een raket hetzelfde als die van een tank kogel (hyperbool). Zo schoot ik in het begin ook, afhankelijk van de afstand wat erboven mikken en vuren maar. Tot ik ontdekte dat ik de baan kon blijven aanpassen als je de LM knop inhoud. Wat een vreugd! Niet voor de tegenstander, dat dan weer wel.

BTW volgens mij is het niet laser guided, het is een TOW-raket. Deze werkt met een zeer dunne draad om de sturing mogelijk te maken. Al zal het voor mij een worst zijn of het nou laser of wire-guided raketten izjn.

Al is voor mij de beste oplossing voor de uitschakeling van een tank een goede cobra piloot met bijbehorende gunner en "Enemy tank spotted".
FYI, de hellfires in de helo's en sommige bommen in jets zijn laserguided: pinpointen en gaan met die banaan :P

• 2stoned.nl
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-05-2006
quote:
wauwwie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:04:
[...]

Predator - Anti-Tank: The Predator is a short-range, one-man, portable fire-and-forget anti-tank missile system designed to defeat current and future main battle tanks. Used extensively by the US Marine Corps since its introduction in 2003, this weapon gives a single Marine the ability to engage and destroy the most advanced tanks at short range—between 17 and 600 meters (50 ft. to 1/3 mile). The system has a “soft launch” capability for firing from enclosures and weighs only 20 lbs, which makes it easy to transport and shoulder-fire. The Predator’s deadly advantage is its top-attack mode, whereby the missile overflies its target and fires its warhead directly onto the more vulnerable armor at the top of a tank.A new urban assault variant of the Predator was derived during Operation Iraqi Freedom. Designated a short-range attack weapon (SRAW), the modified Predator is used on urban targets such as buildings and bunkers. While the Predator overflies its target, on-board laser and magnetic sensors locate the leading and trailing edges of the tank to ensure an accurate picture of the tank’s position.
http://www.planetbattlefield.com/bf2/images/weapons/anti_tank_gun_sm.jpg

Zo te lezen is de Antitank laser magneet guided, en is het geen TOW maar een SRAW.
Dit is een short range wapen en volgens mij is een TOW een middle/long range raket. tot op een paar kilometer dacht ik.

Bron

2stoned.nl wijzigde deze reactie 06-07-2005 11:32 (4%)

• MrDummy

MrDummy

quote:
Ik had gister ook iets grappigs :/ Ben zo mijn tank aan t repaire gassie kon het duidelijk zien. Ik zeg bail out ik was aan t reparen, doet ie niet. Ik zeg als je verder wilt rijden zal je me moeten tke en wat doet die mafkees rijdt gewoon over me heen. Later kwam ik hem in hetzelfde voertuig weer tegen. Dus ik zorg dat ik weer getked wordt door er gewoon voor te springen. ......
Dit is ongetwijfeld misbruik maken van teamkilling methode.
Ik ben zelf ook soms bang dat iemand mijn tank of apc meeneemt als ik aan het repareren ben.
En ik snap dat men boos kan worden als iemand instapt en vandoor gaat en mij achterlatend.
Maar daar ga je geen teamkill voor dwingen. Zorg dat je duidelijk maakt via chat. Of zorg dat je zichtbaar bent aan het fixen, en niet beetje verborgen, zodat misverstand groot is en kans bestaat dat iemand aan andere kant ziet: 'hee, een apc komt vrij, kan ik mooi meenemen!'
Om te voorkomen dat kans groot is dat iemand jouwe meeneemt rij je dus naar meer afgelegen plek of iets meer uit de buurt van anderen. Niet midden in de plek waar handjevol lui rondlopen.
Denk dus meer na over de mogelijke gevolgen. BF2 is open spel, iedereen kan dus voertuigen gebruiken, daar kan je niks aan doen. Jammer dat ze geen 'contactsleutel' kennen, dan kan je voetuigen ff locken. Maar lock misbruik heb je ook, waar anderen ook weer machteloos staan.
Voorlopig dus eerst verderop neerzetten en dan fixen. Gebruik chat om misverstanden weg te nemen.
Probleem is misschien alleen dat niet iedereen op chatdeel kijkt. Ze concentreren meer op actie en letten dus nauwelijks op messages. Dat is wel lastig in de hitte van strijd.
In de hitte van strijd pakt men zo snel mogelijk tanks of apcs om enemy snel te vernietigen.
Je moet dus niet raar opkijken als je voertuig vandoor gaat.

De temkilling methode om voor voetuigen te springen is dagelijkse irritatie van BF2 spel. Dat is vaak gemeld hier. En het is absoluut niet leuk. Daarom is die vent dat later weer uitstapt ook weer boos op je. Werk liever samen, of probeer uit te leggen zodat het niet weer gebeurt.
quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:45:
Goede piloten heb je wel hier en daar, en ik ben daar ook soms mee bezig.
Maar helaas wordt nut van support heli niet altijd goed bekeken. Vaak met 1 gunner aan boord en rest gaat maar alvast spawnen bij de veroverde vlaggen. Vooral bij grote mappen is hoofdbase bijna leeg, hooguit 1 of 2 komen even kijkje nemen bij de vliegveld daar. De grote deel hebben andere vlaggen gekozen. Ze gaan dus snel 'vandoor', een bekende probleem in veel mappen. Terwijl ze voortbewegen, laten ze vlaggen achter zich onbeheerd achter. Gevolg is dat ememy makkelijk omheen kan lopen en achterste vlaggen innemen.
Zeker op 64 level mappen moet het mogelijk zijn om veroverde vlaggen te bewaken!!! Dus niet!

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Wat misschien een idee is : Een 20+ (of voor mij part 30+) versie van BF2, die je alleen kan krijgen met legitimatie. Waarna je toegang krijgt tot servers waar geen kleuters rondhangen.

Want tot nu toe moet ik zeggen dat de bots van de singleplayer vaak meer teamplay laten zien dan de meerderheid van de spelers op servers. Helaas.
Zodra de bugs uit het spel zijn blijven er nog altijd :

- Lui die je punishen als ze voor je tank springen
- Mensen die gewoon over je heen rijden als je een pickup request
- Lui die de heli/vliegtuigen binnen 2 seconden crashen
- Commanders die niet weten wat ze moeten doen

Enz enz.
Overigens wil ik hiermee geen arrogantie overbrengen dat ik alles zou weten en een enorm goede speler zou zijn.
Soms zie je echter echte teamplay en werkt alles zoals het hoort in het spel, meestal is het niet veel meer dan een "team deathmatch" chaos. Jammer jammer

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 08-12-2019
quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:23:
FYI, de hellfires in de helo's en sommige bommen in jets zijn laserguided: pinpointen en gaan met die banaan :P
Die hellfires in de helo's, die zijn na het afvuren toch niet meer van baan te veranderen? Ik heb daar regelmatige behoefte aan, vooral met piloten die enorm instabiel vliegen. Dan mik ik er per ongeluk net naast. |:(
Maar ja, die crosshair blijft op de plek van het moment van klikken. Letterlijk "Fire and forget".

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• lenny_z
quote:
MrDummy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:29:
[...]
Vooral bij grote mappen is hoofdbase bijna leeg, hooguit 1 of 2 komen even kijkje nemen bij de vliegveld daar. De grote deel hebben andere vlaggen gekozen. Ze gaan dus snel 'vandoor', een bekende probleem in veel mappen. Terwijl ze voortbewegen, laten ze vlaggen achter zich onbeheerd achter. Gevolg is dat ememy makkelijk omheen kan lopen en achterste vlaggen innemen.
Zeker op 64 level mappen moet het mogelijk zijn om veroverde vlaggen te bewaken!!! Dus niet!
Bij vrij liniaire mappen die een "push" strategie mogelijk maken, is het niet zo erg om vlaggen achter de linie onbeheerd achter te laten. Het kost simpelweg te veel moeite om je dan door de linies heen te sneaken om die achterste vlag te pakken.

Echter bij breed verspreidde vlaggen zoals die map met die kerncentrale's bijvoorbeeld is dit zeker niet van toepassing. het is dan een fluitje van een cent om een onbeheerde vlag te pakken.

• Epitome
Het is niet leuk als een teammate in je voertuig springt, maar het lame gedrag dat sommige mensen dan gaan vertonen is pas echt irritant!! Ik sprong in het begin van een ronde als co-pilot in een Cobra en de piloot vondt dat zijn maatje van de vorige ronde daar alleenrecht op had. Dus nadat hij vijf keer bail-out had geroepen, boorde hij de Cobra maar in de grond om mij eruit te krijgen...
Jezus, wat ben je dan een zielig figuur!! |:(
Alsof idd je naam op een voertuig staat en vooral aan het begin van een ronde... 8)7

Ik heb er pas problemen mee als een enemy in mijn tank/apc springt als ik 'm aan het repareren ben. Is me met BF2 nog niet overkomen (met BF42 wel), heb het echter wel al een paar keer gedaan en voordat de engineer geswitched is naar zijn mijn (wat een lange animatie is dat) heb ik hem al lang te pakken! >:)

• lenny_z
quote:
IloveMyHenB schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:32:
[...]
Die hellfires in de helo's, die zijn na het afvuren toch niet meer van baan te veranderen? Ik heb daar regelmatige behoefte aan, vooral met piloten die enorm instabiel vliegen. Dan mik ik er per ongeluk net naast. |:(
Maar ja, die crosshair blijft op de plek van het moment van klikken. Letterlijk "Fire and forget".
Klopt. En de camera is ook nog eens "fixed" en nogal schuin naar beneden zodat als je een beetje naar voren pitched je alleen polletjes gras voorbij ziet flitsen, en veel te laat zal zijn als er iets onder je zit.

Dus piloten: Bij benaderen van een tank, trek de helo wat naar achteren (staart naar beneden) en bedenkt dat de gunner alleen "recht voor uit" kan kijken met de camera.

• MrDummy

MrDummy

quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:41:
Klopt. En de camera is ook nog eens "fixed" en nogal schuin naar beneden zodat als je een beetje naar voren pitched je alleen polletjes gras voorbij ziet flitsen, en veel te laat zal zijn als er iets onder je zit.

Dus piloten: Bij benaderen van een tank, trek de helo wat naar achteren (staart naar beneden) en bedenkt dat de gunner alleen "recht voor uit" kan kijken met de camera.
In de piloot vizier zit venstertje GUNNER onderaan. Dit is in feite zichtveld van gunner's raket zicht. Dus piloot moet dus proberen gunner helpen met die viziervenster onderaan goed op doelen te richten.
Alleen minigun van gunner heeft wel breed veld, maar dat is ook alleen naar 'voren', maar dat weten we wel allemaal. :)

Oh ja, niet te laag vliegen he... de zichtveld is echt klein en het is ook nog beetje ingezoomd!

MrDummy wijzigde deze reactie 06-07-2005 11:49 (9%)

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-01 10:24

beany

Meeheheheheh

Is het niet het beste als je een tank wil uitschakelen met een helicopter dat je als piloot redelijk wat afstand neemt, wat hoger gaat vliegen zodat de co-piloot zijn raketje kan gebruiken? Vanaf korte afstand is de kans op raken namelijk nihil. Sowieso moet je de cobra gebruiken om aan te vallen vanaf wat grotere afstand...

Airsoft benodigdheden! https://www.BlindMan.nl Gebruik de kortingscode TWEAKERS bij het afrekenen voor 5% korting op alles dat niet in de aanbieding is!

• ole_ole
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2008
waar zijn de commander punten op gebaseerd? Als je bijv. iemand omlegt met spervuur dan krijg je geen punt erbij

E6850 - Asus P5k - Corsair Twin6400 CL4 2GB - 8800 GTX 768 OC

• MrDummy

MrDummy

quote:
beany schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:58:
Is het niet het beste als je een tank wil uitschakelen met een helicopter dat je als piloot redelijk wat afstand neemt, wat hoger gaat vliegen zodat de co-piloot zijn raketje kan gebruiken? Vanaf korte afstand is de kans op raken namelijk nihil. Sowieso moet je de cobra gebruiken om aan te vallen vanaf wat grotere afstand...
Voor co-piloot: ja, hoger vliegen is beter. De raket wordt dan geleid naar doel gebracht. Vanwege beperkte zicht van co-piloot venster moet piloot dus heli recht houden en soms stil in lucht houden.
De raketten van piloot zelf niet. Die heb je weinig aan als je veraf wil afvuren op bewegende doelen. Want ze gaan gelijk rechtuit zonder begeleiding. Dus piloot zonder gunner aan boord moet wel dichtbij en minder hoog vliegen om kans op raken groot te maken.
Maar als gunner minigun gebruikt is hoog vliegen minder voordelig.
Eigenlijk is communicatie tussen piloot en co nodig zodat piloot weet waar ie moet zijn en hoe stil ie moet zijn.

---
Er is nog wat over camera standen van helicopter.
De piloot kan kiezen uit cockpit view of nose view. Omdat cockpit view zoveel in de weg staat, en al helemaal als helm van co-piloot ervoor staat, heb je dus weinig aan de cockpit view. Goed richten met raketten is voor piloot dus erg moeilijk. Ik gebruik nosecan view dan ook liefst voor vrij zicht.
MAAR! Ik ben op server geweest waar nosecam view uigeschakeld is (ook externe views)
Vliegen met heli op deze servers is zeer onplezierig met stomme grote kop van co-piloot voor je neus. Zelfs landen is geen eitje meer, zeker op hoge gebouwen. Ook dichte maps zoals die in de stad is te moeilijk voor piloot. aldus, in de Cobra. (de cockpit view van supportheli is nog wel te doen, maar gevechtsheli niet)
Waarom zetten ze nosecam view eigenlijk uit? De handicapt van piloot is al groot genoeg.

MrDummy wijzigde deze reactie 06-07-2005 12:16 (30%)

• harryvos
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11:31
Gisteren avond ff ingelogd in een game en daar stond autobalance niet aan. Dus resultaat was dat het steeds 18 tegen 5 was. en dat je kon roepen om even teams wat je wou maar niemand die naar het andere team kwam. (want ja heb je toch weer een overwinning bij je stats staan 8)7 )

Dus hoppa andere server gepakt (EA server) dus ik achter een AA en schiet steeds die choppers uit de lucht, was een makkelijke prooi. ( tot mijn verbazing begint die kerel te zuren dat hij bezig is met een dogfight te oefenen. (denk ik dan zout op en zet een local op ofzo)

Maar even een klein vraagje, als je in een chopper zit kan je dan ook die kleuren van die crosshair veranderen en en zeg maar dat kleine vakje van onderen voor die tv guided missle. Vind dat nl. slecht te zien. ??

• CorteX
  • Niet online
quote:
RetepV schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:39:
Ahem.

1) Je hebt een radar, daar kun je iedereen op zien.

2) Als er op jou in je tank geschoten wordt is er weinig aan de hand voor jou. Als er op jou geschoten wordt terwijl je naast een tank staat, dan is het leven of dood. Waarom ga je dan in je tank in paniek raken en heen en weer rijden zodra er een paar kogeltjes inslaan?

Zo veel mensen die in paniek raken als ze in een tank zitten en door een machinegun beschoten worden, dat is niet normaal meer. En wanneer je gelocked bent door een missile launcher is het toch al te laat om iets te doen. Wegrijden? Een tank is geen rallywagen :).
Sjongejonge... Op je radar zie je dus niet of iemand 1 of 2 meter bij je tank vandaan staat, verschil tussen leven en dood dus. En hoezo is er niets aan de hand als ik beschoten wordt in een tank? :/ Dat ding kan kapot hoor, met raketten natuurlijk. Ik heb vaak genoeg missiles ontweken, zeker als de anti-tank eenheid ver van je verwijderd is, of als je tank half verschoven staat achter een muurtje. Dan hoef je maar 1 meter achteruit te rijden en hij mist je.

• Epitome
quote:
escape_nl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:07:
waar zijn de commander punten op gebaseerd? Als je bijv. iemand omlegt met spervuur dan krijg je geen punt erbij
  • Commander van het winnende team krijgt 2x de gemiddelde score van het team (vanaf het moment dat de commander in dienst kwam)
  • Commander van het verliezende team krijgt de gemiddelde score van het team (vanaf het moment dat de commander in dienst kwam)

• Stewie!
quote:
harryvos schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:24:
Dus hoppa andere server gepakt (EA server) dus ik achter een AA en schiet steeds die choppers uit de lucht, was een makkelijke prooi. ( tot mijn verbazing begint die kerel te zuren dat hij bezig is met een dogfight te oefenen. (denk ik dan zout op en zet een local op ofzo)
Dan ben jij toch aan het oefenen voor betere AA skills? :+

GameBlocks Anti-Cheat

• doctorH
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-10-2007
quote:
Epitome schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:41:
Het is niet leuk als een teammate in je voertuig springt, maar het lame gedrag dat sommige mensen dan gaan vertonen is pas echt irritant!! Ik sprong in het begin van een ronde als co-pilot in een Cobra en de piloot vondt dat zijn maatje van de vorige ronde daar alleenrecht op had. Dus nadat hij vijf keer bail-out had geroepen, boorde hij de Cobra maar in de grond om mij eruit te krijgen...
Jezus, wat ben je dan een zielig figuur!! |:(
Alsof idd je naam op een voertuig staat en vooral aan het begin van een ronde... 8)7
Zoiets had ik idd ook. Alleen bij mij sprong die gast er zelf uit...ik had het eerst niet in de gaten en dacht al: wat draait ie rare rondjes. Toen zelf maar even op de pilot stoel gaan zitten. Maar de kracht van zo'n Cobra zit m juist in goede samenwerking tussen piloot en gunner. Als je een goede pilot hebt, kun je als gunner heel wat kills maken!

Verder vind ik in het licht van TKing dat er standaard forgive moet zijn en pas als mensen bewust op een toets(combinatie) klikken iemand gepunished wordt. Meestal forgive ik; er vanuit gaande dat mensen het per ongeluk doen of dat ikzelf weer eens dom was ;) Gister ook, heerlijk potje aan t spelen (Karkan); iedereen onwijs veel kills. Iedereen (waaronder ikzelf) legt veel mijnen neer en ja hoor, een paar sukkels die er overheen rijden. En floep, gebanned voor TKing...arghh

Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0

• R-B
  • Laatst online: 12:46
quote:
doctorH schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:53:
[...]

Zoiets had ik idd ook. Alleen bij mij sprong die gast er zelf uit...ik had het eerst niet in de gaten en dacht al: wat draait ie rare rondjes. Toen zelf maar even op de pilot stoel gaan zitten. Maar de kracht van zo'n Cobra zit m juist in goede samenwerking tussen piloot en gunner. Als je een goede pilot hebt, kun je als gunner heel wat kills maken!

Verder vind ik in het licht van TKing dat er standaard forgive moet zijn en pas als mensen bewust op een toets(combinatie) klikken iemand gepunished wordt. Meestal forgive ik; er vanuit gaande dat mensen het per ongeluk doen of dat ikzelf weer eens dom was ;) Gister ook, heerlijk potje aan t spelen (Karkan); iedereen onwijs veel kills. Iedereen (waaronder ikzelf) legt veel mijnen neer en ja hoor, een paar sukkels die er overheen rijden. En floep, gebanned voor TKing...arghh
Ja, dit had ik vannacht ook met die mijnen.. Maar je ziet ze tog liggen.. Dus ik ga andere weg zoeken :)

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
doctorH schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:53:
[...]

Ik ken het gevoel :P . Gister in het begin van het potje een paar van die mijnen neergelegd als sniper, lopen een heleboel gewoon doorheen |:( en dan sta je al snel op -12 :/

DUT Racing

• Shuriken
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15-01 19:58

Shuriken

Life is all about priorities

quote:
fsfikke schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:07:
[...]

Ik ken het gevoel :P . Gister in het begin van het potje een paar van die mijnen neergelegd als sniper, lopen een heleboel gewoon doorheen |:( en dan sta je al snel op -12 :/
De claymore van de sniper is ook nog wat lastiger dan een gewone mijn. Hij ontploft al als je in een straal van 3 mtr er van bent.

Ik vind het een beetje jammer dat je slecht verschil ziet tussen C4, Mijn en claymore. Over de 1e twee kan je natuurlijk wel gewoon lopen. Dus een iets ander waarschuwings icoon erboven lijkt me wel gewenst.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Glorix Jim
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 05-12-2019
Zal waarschijnlijk wel de nieuwigheid zijn van het complain/forgive gedeelte. In ET was het in het begin ook altijd zo dat bij elke TK iemand een complain deed. Nu is het zo dat je uit principe nooit een complain doet. En mensen die dat wel doen worden heel snel gekicked. Dus hopelijk binnen een jaar gelden deze principes ook op de BF2 servers :)

• Pingwin
  • Laatst online: 23-01-2013
Ik heb zelden problemen om pick-ups te krijgen als ik een ride nodig heb. Zelf stop ik ook altijd, zelfs als iemand zo irritant is om op de achterkant van m'n vehicle te schieten om m'n aandacht te trekken. >:)

• Pum
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2010
Wat ik veel doe is, mijn Humvee of zo'n MEC busje volproppen met C4 en dan gaan rondrijden }) Mocht je dan een tank of een APC tegenkomen dan is de kans groot dat je hem ook uitschakeld wanneer hij op je schiet. C4 explodeerd namelijk wanneer het voertuig kapot gaat. Je moet dan wel geen passagiers meenemen...
Dit is ook erg handig wanneer je een brug wilt opblazen. Je hoeft dan alleen maar je busje op de brug te parkeren en wegrennen.

Madfly | America's Army Team Red Dawn | mijn spec's

• Lefty_38
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 13-09-2015
Ik snap nog niet helemaal hoe het zit met die weapon unlock. Als je een rang omhoog gaat, komt er dan een vast wapen vrij? Of mag je steeds als je in rang omhoog gaat kiezen welk wapen je unlocked?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Stiegl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 01-01 15:38
quote:
Pum schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:54:
Wat ik veel doe is, mijn Humvee of zo'n MEC busje volproppen met C4 en dan gaan rondrijden }) Mocht je dan een tank of een APC tegenkomen dan is de kans groot dat je hem ook uitschakeld wanneer hij op je schiet. C4 explodeerd namelijk wanneer het voertuig kapot gaat. Je moet dan wel geen passagiers meenemen...
Dit is ook erg handig wanneer je een brug wilt opblazen. Je hoeft dan alleen maar je busje op de brug te parkeren en wegrennen.
Je begint je al aardig in te leven in de MEC tradities :P

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Th0mmie
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 26-10-2008
quote:
Lefty_38 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:56:
Ik snap nog niet helemaal hoe het zit met die weapon unlock. Als je een rang omhoog gaat, komt er dan een vast wapen vrij? Of mag je steeds als je in rang omhoog gaat kiezen welk wapen je unlocked?
Als je een rang omhoog gaat kan je een wapen kiezen die zal blijvend unlocked blijven. Als je weer een rang omhoog gaat kan je er één bij kiezen totdat je ze allemaal geunlocked hebt

• Jedi05071977
  • Laatst online: 12-11-2006
Gisterenavond was het ook weer drama. Ik was squad leader van 5 man en niemand reageerde op chat of reageerde op voip. Helemaal niks. Ik flikker ze eruit daarna en vraag 4 nieuwe...zelfde verhaal. Eentje reageerde en werkte enigszins mee. Als klap op de vuurpijl reageerde de commander ook helemaal niet en deed niks.

Soms heb je een squad met gasten die allemaal luisteren en terugpraten. Dan is het echt gaaf en 2x zo leuk. Je bent dan ook vele malen effectiever.

Ik was het beu dus ik dacht laat ik eens commander spelen, nooit gedaan. En het volgende spel was ik het geworden. Nu snap ik 1 ding nog niet.

Als er 1 persoon iets aanvraagd per chat hoe kan ik hem dan lokaliseren op de kaart van de commander en kan ik ook zoomen op deze kaart? Het boekje zeg er vrij weinig over helaas. Ook zou ik graag weten als ik 1 squad selecteer en ik praat met via de toets V of ik dan alleen met hem praat of moet ik dan die knoppen clicken links onder.

Nu ik toch bezig ben, hoe weet ik mijn framerate?

Alvast bedankt jongens,

Band of Fok!kers

• Jeroenimoes493
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-10-2006

Jeroenimoes493

BlackMesa:Source leveldesigner

quote:
Glorix Jim schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:29:
Zal waarschijnlijk wel de nieuwigheid zijn van het complain/forgive gedeelte. In ET was het in het begin ook altijd zo dat bij elke TK iemand een complain deed. Nu is het zo dat je uit principe nooit een complain doet. En mensen die dat wel doen worden heel snel gekicked. Dus hopelijk binnen een jaar gelden deze principes ook op de BF2 servers :)
Laten we het hopen! Maar wat is ET en hoe groot is het spelersveld / algemene interesse voor het spel ?

Black Mesa Source - de meest populaire mod voor Half-Life2: de volledige remake van Half-Life op de Source engine - www.blackmesasource.com

• -Daniël-
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 26-07-2019

-Daniël-

session_start();

quote:
Glorix Jim schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:29:
Ha, nog een ET speler. Ik merk de laatste tijd dat ik veel meer Battlefield 2 speel dan ET. En dan is het nog maar de demo! De enige map - Golf Of Oman - is echt een goede map.

ET is wel leuker kwa klasses vind ik. Ik haat een medic zijn in BF2, dat wapen is echt k*t, in ET is het veel beter :).

Edit:
quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:00:
[...]

Laten we het hopen! Maar wat is ET en hoe groot is het spelersveld / algemene interesse voor het spel ?
ET staat voor Enemy Territory, een gratis spel. +/- 300mb, hier kun je meer info vinden. Er zitten 6 maps in, maar zijn geslaagd! Er zijn veel servers en in ET heb je ook klasses (Soldier, Engineer, Field Ops, Medic, Covert Ops - Bekijk de site maar, zijn leuke klasses :) )

-Daniël- wijzigde deze reactie 06-07-2005 14:07 (27%)

• lenny_z
quote:
Th0mmie schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:57:
[...]

Als je een rang omhoog gaat kan je een wapen kiezen die zal blijvend unlocked blijven. Als je weer een rang omhoog gaat kan je er één bij kiezen totdat je ze allemaal geunlocked hebt
Geld echter pas vanaf lance corporal, private first class geeft geen wapen.

• SH4D3H
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-12-2019
quote:
Jedi05071977 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:58:
[...]
Als er 1 persoon iets aanvraagd per chat hoe kan ik hem dan lokaliseren op de kaart van de commander en kan ik ook zoomen op deze kaart?Je ziet in 't geel dat waar ie aanvraagt wat ie zoekt, zoomen kan gewoon met je muiswieltje :)
Ook zou ik graag weten als ik 1 squad selecteer en ik praat met via de toets V of ik dan alleen met hem praat of moet ik dan die knoppen clicken links onder.Je doet het goed ;)

Nu ik toch bezig ben, hoe weet ik mijn framerate?In console, renderer.drawFps 1, zie TS

Alvast bedankt jongens, Graag gedaan :P

• lenny_z
quote:
Jedi05071977 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:58:

Nu ik toch bezig ben, hoe weet ik mijn framerate?

Alvast bedankt jongens,
<tilde>

renderer.drawfps 1

EDIT: te laat.

lenny_z wijzigde deze reactie 06-07-2005 14:10 (6%)

• Jedi05071977
quote:
Tnx voor de snelle service. Alleen even teurgkomen op mijn eerste vraag.

Als hij iets officieel aanvraagd dan kan ik idd accepteren maar gewoon als chatbericht dat hij zelf typt.. Dan kan ik hem niet vinden en weet ik niet in welk squad hij zit.

Band of Fok!kers

• Spleasure
  • Laatst online: 26-12-2019

Spleasure

Ik hier?

Ik heb iets interessants ontdekt:
ik heb Gamespy Arcade geinstalleerd om te kijken of je daarmee wel BF2 kon joinen. Veel mensen hebben een hekel aan dat programma, maar afgezien van de fancy interface kan ik weinig slechts ontdekken, ik zal nog eens scannen naar spyware.

Wat ik heb gevonden verschijnt als je BF2 aanklikt in het spel:

http://www.xbw.nl/~jorrit/plaatjes/bf2/bf2_gamespy_externaljoining.gif

Ik geloof niet dat dit naar 1.01 verwijst, want volgens die changelog is er op het gebied van external joining niks veranderd, maar het geeft wel aan dat eraan gewerkt wordt.

• lenny_z
quote:
Spleasure schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:12:
Ik heb iets interessants ontdekt:
ik heb Gamespy Arcade geinstalleerd om te kijken of je daarmee wel BF2 kon joinen. Veel mensen hebben een hekel aan dat programma, maar afgezien van de fancy interface kan ik weinig slechts ontdekken, ik zal nog eens scannen naar spyware.

Wat ik heb gevonden verschijnt als je BF2 aanklikt in het spel:

[afbeelding]

Ik geloof niet dat dit naar 1.01 verwijst, want volgens die changelog is er op het gebied van external joining niks veranderd, maar het geeft wel aan dat eraan gewerkt wordt.
Dat is toch niet te geloven??? hoe bedoel je spel gerushed. Gamespy is nog wel onderdeel van de installshield wizard...pfffff

• Cyclonus
quote:
Jedi05071977 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:12:
[...]

Tnx voor de snelle service. Alleen even teurgkomen op mijn eerste vraag.

Als hij iets officieel aanvraagd dan kan ik idd accepteren maar gewoon als chatbericht dat hij zelf typt.. Dan kan ik hem niet vinden en weet ik niet in welk squad hij zit.
Als iemand iets in de chat vraagt wordt dat niet zichtbaar op de kaart hij moet dat dan doen dmv de T en dan arty, supplies enz aanvragen.
Aanvragen dmv chatten werkt niet in combinatie met de map!

• Spleasure
  • Laatst online: 26-12-2019

Spleasure

Ik hier?

quote:
lenny_z schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:13:
[...]

Dat is toch niet te geloven??? hoe bedoel je spel gerushed. Gamespy is nog wel onderdeel van de installshield wizard...pfffff
Inderdaad, daarom installeerde ik het ook. Maak ik denk dat het invoegen van Gamespy in de installaties een standaard onderdeel is van de overeenkomst die Gamespy/IGN sluit met developers/publishers.

• Jedi05071977
quote:
Cyclonus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Als iemand iets in de chat vraagt wordt dat niet zichtbaar op de kaart hij moet dat dan doen dmv de T en dan arty, supplies enz aanvragen.
Aanvragen dmv chatten werkt niet in combinatie met de map!
Nou dat d8 ik al
maar nu weet ik het zeker, gewoon niet op die aanvragen reageren dus..

bedankt!

Band of Fok!kers

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:06

Bezulba

Formerly known as Eendje

quote:
Jedi05071977 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:22:
[...]

Nou dat d8 ik al
maar nu weet ik het zeker, gewoon niet op die aanvragen reageren dus..

bedankt!
nou ja je kan er wel op reageren.. gewoon een algemeen "roger that" doen (page up) dan weten ze iig dat je het gezien hebt

blup

• metamarty
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:09

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Is het nou zo dat in BF2, voertuigen niet langer automatisch kapot gaan als ze een tijdje niet gebruikt worden? In BF1942 gebeurde dat altijd, maar ik heb het idee dat ze nu heel blijven. Volgens mij betekend dat ook dat als je al het spul van de enemy steelt en ergens bewaakt, dat ze geen nieuwe voertuigen meer krijgen?

• lenny_z
quote:
metamarty schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:24:
Is het nou zo dat in BF2, voertuigen niet langer automatisch kapot gaan als ze een tijdje niet gebruikt worden? In BF1942 gebeurde dat altijd, maar ik heb het idee dat ze nu heel blijven. Volgens mij betekend dat ook dat als je al het spul van de enemy steelt en ergens bewaakt, dat ze geen nieuwe voertuigen meer krijgen?
Dat is wel zo.

• PathFindeR_NL
  • Laatst online: 03:52
quote:
Nou, ze ontploffen toch nog wel hoor. Maar het duurt nu veel langer en volgens mij wordt er gekeken naar of er iemand in de buurt is. Anders zou je inderdaad na een tijd zonder voertuigen komen te zitten.

Nu een vraag van mij kant:
Er staat in de startpost dat je bij 500 punten naar soldier 1st class gaat, maar bij mij duurde dat veel langer (780), wat zijn de verdere eisen?

PathFindeR_NL wijzigde deze reactie 06-07-2005 14:35 (13%)

• Stewie!
quote:
PathFindeR_NL schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:33:
[...]

Nou, ze ontploffen toch nog wel hoor. Maar het duurt nu veel langer en volgens mij wordt er gekeken naar of er iemand in de buurt is. Anders zou je inderdaad na een tijd zonder voertuigen komen te zitten.

Nu een vraag van mij kant:
Er staat in de startpost dat je bij 500 punten naar soldier 1st class gaat, maar bij mij duurde dat veel langer (780), wat zijn de verdere eisen?
de statistieken server moet meewerken. Als die wat achter ligt heb je pech ;)
Ook even opnieuw inloggen helpt wel B)

GameBlocks Anti-Cheat

• BaT
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-01 16:54
quote:
De voertuigen gaan nog steeds kapot, het duurt gewoon een stuk langer als in BF42.
En je kan idd een voertuig van de vijand stelen, zolang hij dan niet kapot gaat, spawned hij niet meer bij de vijand.

Creative Director - The Virtual Dutch Men

• Jedi05071977
Ik heb dan gisteren een volledig spel gespeeld als commander en na een dag sta ik nog op 0:00:00 en de punten zijn ook niet bijgewerkt... Was een leuke scoren en we hadden ruim gewonnen. :9

Band of Fok!kers

• iH8
  • Laatst online: 13-04-2019
quote:
BaT schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:41:
je kan een voertuig van de vijand stelen, zolang hij dan niet kapot gaat, spawned hij niet meer bij de vijand.
dat is een tactic op zich. mits goeds gespeeld erg nasty voor je enemy. goed blijven repairen en in leven houden dat materieël. speelt verdomde lastig, zonder die set tanks, tegen die set tanks >:)

Aunt bunny is coming to get me!

• Cyclonus
quote:
Jedi05071977 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:42:
Ik heb dan gisteren een volledig spel gespeeld als commander en na een dag sta ik nog op 0:00:00 en de punten zijn ook niet bijgewerkt... Was een leuke scoren en we hadden ruim gewonnen. :9
Zoals ik eerder vandaag poste, gisteren 2 ribbons en 1 badge gehaald als squadleader voor het eind van de ronde klapt de server eruit, dat was om 18:30uur, om 22:00uur was er nog niks bijgewerkt.
Waarschijnlijk ben ik die ribbons en badge dus ook gewoon kwijt en de 85 (oid) punten ook! :(

• Technicality
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15-01 22:41

Technicality

Vliegt rechtsom...

quote:
IloveMyHenB schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:32:
[...]
Die hellfires kun je (in de demo iig, ben eraan verslaafd geraakr, pas als ik het saai begin te vinden ga ik full kopen, of anders vóór campzone) bijsturen door op het schermpje ergens anders te klikken :)

edit:

Dit las ik net op de news/blog pagina van CAD.

Technicality wijzigde deze reactie 06-07-2005 15:08 (10%)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Illegale praktijken horen hier niet thuis.

Ook tech vragen horen hier niet thuis.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True