Textures op medium zetten scheelt echt enorm...Denk wel 256mbLefty_38 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:26:
Ik heb 1024mb geheugen en als ik een grote map join zit me geheugen op 1,04Gb en graait hij net in mijn virtuele geheugen. En dan blijft hij soms 0,5 sec hangen, nogal irritand. Ik heb AEX al uit gezet voor de rest alle ongeveer op high en speel 1280x1024... Weet iemand met welke optie je het geheugen gebruikt wat terug kan dringen?
Tsja, files in /mod/ mag je niet aankomen, ook al zijn het onschuldige veranderingen. Het wordt 'bewaakt' tegen cheating en zo.Demoniac schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:12:
Ik heb vanavond eens geprobeerd om online BF2 te spelen (met originele key, maar vanaf een virtuele DVD aangezien mijn DVD-drive kaduuk is) en ik krijg bij het joinen van servers steeds de melding dat ik iets heb gemodificeerd en dat ik dat in originele staat moet herstellen om op de server te kunnen spelenMaar het enige dat ik heb veranderd is het bestand met de toetsbindingen (omdat ik anders mijn LShift en LCtrl niet kon gebruiken) zou dat het probleem zijn?
Dat wordt iemand vragen om originele file. Welke is dus veranderd?
Maak volgende keer kopieen van de files in /mod/ dir, dan kun je voor multiplay ff herstellen.
Hij schijnt er bij mij iig geen problemen mee te hebben als je een paar bestanden verplaats (die filpjes)MrDummy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:17:
[...]
Tsja, files in /mod/ mag je niet aankomen, ook al zijn het onschuldige veranderingen. Het wordt 'bewaakt' tegen cheating en zo.
Maak volgende keer kopieen van de files in /mod/ dir, dan kun je voor multiplay ff herstellen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Werd net vermoord met shock paddles.
Moet je ze eens in het water houden... Suicide guaranteed!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Thx ik zal hem eens proberen!FnF schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:23:
Voor mensen met een ATi kaart, de NGO 3.5.6 schijnen zeer goede performance te geven...
Met DNA 3.10.5.5 heb ik een zeer slechte fps
EDIT: Bedankt man! Jij bent mijn held van de dag!
Mijn FPS is gewoon 2 x zo hoog nu op medium. (fps=80)
[ Voor 17% gewijzigd door MarkieNL op 05-07-2005 01:57 ]
Verwijderd
Zit alleen in een truck, spring eruit terwijl ie nog wat uitbolt en sukkel onder het achterwiel => ikke dood + teamkill aan mijn been ? (ik kreeg wel niet de vraag om te punishen ...) ... hmmmm ... bagger
Heb al heel wat posts gelezen van mensen met crashes naar desktop of van de in-game browser. Wat ik alleen iedere keer krijg, is terwijl ik al een tijdlang op een server zit met lage ping zonder problemen staat er opeens: 'Problem with connection'. Normaal gesproken op een server met hoge ping, hapert ie even, maar gaat ie daarna weer verder. Nu dus niet, maar gaat ie terug naar in-game browser. Deze lijkt het dan gewoon te doen, maar wanneer ik op een andere server klik of probeer te connecten naar IP -adres, loopt ie helemaal vast. CTRL-ALT-DEL doet ook niets meer. Alleen een harde reset! Daarna weet ik niet of mijn verdiende points wel geteld worden!?
Iemand anders ook dit soort crashes?!
Zit eigenlijk te denken aan een petitie tegen/aan EA om
a. Gamespy er uit te gooien
b. Te eisen dat ze ZEER snel met de patches komen
c. Te eisen dat er meer servers komen
Ze verkopen een spel wat zeer populair is en waar ze dus veel aan verdienen, dan moeten ze ook zorgen dat datgene wat het zo populair maakt (online mogelijkheden dus) goed loopt. Nu zitten veel mensen met crashes en andere problemen. Moet je soms 10x proberen om in een server te komen die ranked is, lage ping heeft en ook nog een plekkie vrij...
Ik vind dat het online-gedeelte onderdeel is van hetgeen ik gekocht heb en dat als het dan niet naar behoren werkt, ik of geld terug moet krijgen
of snel een andere oplossing! Het liefst het laatste dus!
Ze verkopen een spel wat zeer populair is en waar ze dus veel aan verdienen, dan moeten ze ook zorgen dat datgene wat het zo populair maakt (online mogelijkheden dus) goed loopt. Nu zitten veel mensen met crashes en andere problemen. Moet je soms 10x proberen om in een server te komen die ranked is, lage ping heeft en ook nog een plekkie vrij...
Ik vind dat het online-gedeelte onderdeel is van hetgeen ik gekocht heb en dat als het dan niet naar behoren werkt, ik of geld terug moet krijgen
Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0
Kep ook een ATI kaart en verlang ook naar een betere FPS (Strike at Karkhad is in hevige battles soms moeilijk te spelen.)MarkieNL schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:21:
[...]
Thx ik zal hem eens proberen!
EDIT: Bedankt man! Jij bent mijn held van de dag!![]()
Maar de link klopt niet/site down ??
Iemand een nieuwe link ?
Thnx!
Spel is al uit, enige wat een petitie eventueel! zou kunnen uithalen is dat ze patches gaan rushen wat de kwaliteit ongetwijfeld niet ten goede zal komen.doctorH schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:54:
Heb al heel wat posts gelezen van mensen met crashes naar desktop of van de in-game browser. Wat ik alleen iedere keer krijg, is terwijl ik al een tijdlang op een server zit met lage ping zonder problemen staat er opeens: 'Problem with connection'. Normaal gesproken op een server met hoge ping, hapert ie even, maar gaat ie daarna weer verder. Nu dus niet, maar gaat ie terug naar in-game browser. Deze lijkt het dan gewoon te doen, maar wanneer ik op een andere server klik of probeer te connecten naar IP -adres, loopt ie helemaal vast. CTRL-ALT-DEL doet ook niets meer. Alleen een harde reset! Daarna weet ik niet of mijn verdiende points wel geteld worden!?
Ik vind dat het online-gedeelte onderdeel is van hetgeen ik gekocht heb en dat als het dan niet naar behoren werkt, ik of geld terug moet krijgenof snel een andere oplossing! Het liefst het laatste dus!
Je kunt niet vandaag een patch schrijven en morgen uitbrengen, er zijn voor de PC duizenden configuraties mogelijk waarop het allemaal voor 99% moet werken. Bij EA Battlefield afdeling doen ze sowieso een paar dagen erover een patch te testen. Stel er wordt een serieuze fout gevonden dan moet de patch dus gefixed worden met weer een X aantal dagen aan tests die nodig zijn.
Vervelend voor de consument? Wel als er nu serieuze problemen zijn en niet echt als EA/DICE de kwaliteit wil waarborgen. Zo serieus zijn de problemen imho niet echt, veelal ligt het aan de eindgebruiker zelf die niet weet hoe zijn PC te configureren.
En wat je op fora leest zijn meestal alleen maar problemen van mensen en diegene die het geen bal aan vinden (of niet kunnen spelen
//edit: overigens is het geen verplichting een spel te kopen bij release. Meeste PC spellen van tegenwoordig hebben wel minimaal 1 patch nodig en sowieso spellen die door EA worden uitgebracht. En verder de community bij elkaar is vele malen groter dan een testteam van enkele tientallen mensen, de community heeft de beschikking over meer systeemconfiguraties en zullen daardoor ongetwijfeld ook problemen aan ondervinden.
En in het algemeen: koop een console als je het vertikt uit te zoeken hoe je systeem op orde te krijgen om spellen te kunnen spelen (of problemen op te lossen). Veel makkelijker.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 05:18 ]
ATC for Battlefield 2
Erg handig proggie voor Clans en voor lone warriors die de maps uit het kopje willen weten
http://www.foolishenterta...ages/screens/atcbf2_3.jpg
Resizen aub
Erg handig proggie voor Clans en voor lone warriors die de maps uit het kopje willen weten
http://www.foolishenterta...ages/screens/atcbf2_4.jpgFoolish Entertainment proudly presents Advanced Tactical Center for Battlefield 2, designed to increase your clans’ performance.
Get all your team mates connected to your online session and create vivid, detailed tactics together. The wide selection of tools included offers your clan the control to grasp the tactic easily and evolving them together in real time! Brand new tools like zoom, text, export tactic and the Custom Map Wizard builds upon the already large library of tools!
http://www.foolishenterta...ages/screens/atcbf2_3.jpg
Resizen aub
Features include:
• Extremely easy too use. Create detailed tactics within minutes.
• A wide selection of tools to create tactics with.
• Great overview images of the 12 official maps in Battlefield 2.
• Connect with up to 16 team mates on a dedicated or listen server.
• Add your own custom made pictures with the Custom Map Wizard
• Create and manage squads before heading to the Battlefield
• Download and use, completely free!
[ Voor 27% gewijzigd door Crash op 05-07-2005 08:21 ]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
http://www.ngohq.com/showthread.php?t=2019Iemand een nieuwe link ?
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
Naar mijn weten ben ik niet in /mod/ geweest, alleen in de Profile mapMrDummy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:17:
[...]
Tsja, files in /mod/ mag je niet aankomen, ook al zijn het onschuldige veranderingen. Het wordt 'bewaakt' tegen cheating en zo.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Jups, perfect mogelijk.Demoniac schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:29:
[...]
Als ik een herinstallatie doe, kan ik dan de profielen in Mijn Documenten gewoon laten staan zodat die weer gebruikt worden? Ik heb weinig zin om al die instellingen weer af te lopen
wie had dat gedacht.. ik kon net gewoon bijna geen ranked server vinden waar een btje veel mensen in zaten
heleboel was leeg of had maar 5-10 spelers erin zitten.

Verwijderd
Gisteren nog een klein uurtje gespeeld met de sniper (op een rankes server met 50 man in levels die bedoeld zijn voor 16 man
).
Ik heb wat geexperimenteerd met bullet drop en idd, correctie is nodig op grotere afstanden. Het is moeilijk te schatten hoeveel je moet corrigeren maar dit zou perfect te testen zijn als één persoon aan een vlag gaat staan terwijl de andere (de sniper) op verschillende afstanden de persoon aan de vlag probeert te raken (dan weet je exact hoe ver de eerste persoon van de sniper verwijdert is).
Een reeks screenshots die demonstreert hoe je moet aimen bij de verschillende afstanden zou dan uitermate nuttig zijn.
Verder heb ik lol gehad met de claymore mines van de sniper... Ik zal lekker op een dak te chillen en voorzag menige vijanden van 'speedholes' (zie Simpsons afl 2F12). Ik had de enige toegang tot het dak (ladder) voorzien van een claymore mine en het duurde niet lang of een enemy sniper dacht mijn mooie positie in te pikken voor eigen gebruik... echt lachen als die claymore ontploft in zijn gezicht zodra hij bovenaan de ladder komt
Hij heeft het nog een 2de keer geprobeerd maar die claymores laten niet met zich lachen...
De sniper rifles in BF2 vind ik wel perfect... als je idd de tijd neemt om je shot mooi op te lijnen dan is het een zéér krachtig wapen.

Ik heb wat geexperimenteerd met bullet drop en idd, correctie is nodig op grotere afstanden. Het is moeilijk te schatten hoeveel je moet corrigeren maar dit zou perfect te testen zijn als één persoon aan een vlag gaat staan terwijl de andere (de sniper) op verschillende afstanden de persoon aan de vlag probeert te raken (dan weet je exact hoe ver de eerste persoon van de sniper verwijdert is).
Een reeks screenshots die demonstreert hoe je moet aimen bij de verschillende afstanden zou dan uitermate nuttig zijn.
Verder heb ik lol gehad met de claymore mines van de sniper... Ik zal lekker op een dak te chillen en voorzag menige vijanden van 'speedholes' (zie Simpsons afl 2F12). Ik had de enige toegang tot het dak (ladder) voorzien van een claymore mine en het duurde niet lang of een enemy sniper dacht mijn mooie positie in te pikken voor eigen gebruik... echt lachen als die claymore ontploft in zijn gezicht zodra hij bovenaan de ladder komt
De sniper rifles in BF2 vind ik wel perfect... als je idd de tijd neemt om je shot mooi op te lijnen dan is het een zéér krachtig wapen.
Verwijderd
Er is geen bulletdrop. er zijn geen physics. er is geen kogel aanwezig in BF2.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:09:
Gisteren nog een klein uurtje gespeeld met de sniper (op een rankes server met 50 man in levels die bedoeld zijn voor 16 man).
Verder heb ik lol gehad met de claymore mines van de sniper... Ik zal lekker op een dak te chillen en voorzag menige vijanden van 'speedholes' (zie Simpsons afl 2F12). Ik had de enige toegang tot het dak (ladder) voorzien van een claymore mine en het duurde niet lang of een enemy sniper dacht mijn mooie positie in te pikken voor eigen gebruik... echt lachen als die claymore ontploft in zijn gezicht zodra hij bovenaan de ladder komtHij heeft het nog een 2de keer geprobeerd maar die claymores laten niet met zich lachen...
De rustperiode waarin de amerikanen net in bed liggen terwijl de europeanen er net uit komenPred87 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:57:
wie had dat gedacht.. ik kon net gewoon bijna geen ranked server vinden waar een btje veel mensen in zatenheleboel was leeg of had maar 5-10 spelers erin zitten.
Verwijderd
Ik kan mij best inbeelden dat er geen bullet drop is voor alle andere wapens maar ik heb gisteren duidelijk bullet drop waargenomen voor sniper rifles.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:13:
[...]
Er is geen bulletdrop. er zijn geen physics. er is geen kogel aanwezig in BF2.
Ik heb wel géén testen kunnen doen in een reproduceerbare omgeving... daar ben ik ook vragende partij voor, maar ik heb weinig tijd om dit te testen (en heb iemand nodig om deze testen te kunnen uitvoeren)
Edit:
En als je je bronnen kan vermelden (facts people... we need facts!) dan zou ons dat véél vooruit helpen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 09:19 ]
Gamespy gaat er denk ik ook uit en wordt vervangen door GameCenter van GameSpot. Dat zie je niet alleen door het aantal GC servers dat online is, maar je hoort het ook op verschillende fora. Of dat goed is is een tweede...doctorH schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:54:
En doe even normaal met dat 'eisen'

Verwijderd
Luister, het kan simpelweg niet, er kan alleen bulletdrop zijn als:Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:17:
[...]
Ik kan mij best inbeelden dat er geen bullet drop is voor alle andere wapens maar ik heb gisteren duidelijk bullet drop waargenomen voor sniper rifles.
Ik heb wel géén testen kunnen doen in een reproduceerbare omgeving... daar ben ik ook vragende partij voor, maar ik heb weinig tijd om dit te testen (en heb iemand nodig om deze testen te kunnen uitvoeren)
Edit:
En als je je bronnen kan vermelden (facts people... we need facts!) dan zou ons dat véél vooruit helpen.
1) Er een fysieke kogel aanwezig is
2) Zwaartekracht effect heeft op die kogel.
1 is dus al niet van toepassing. aangezien alles 'instant hit' is.
Daar hoef je geen einstein voor te zijn, als ik iemand snipe van 400m dan raak ik direct (of niet hehe)
Een "hit" is dus op basis van een vector die een object (of hitbox) al dan niet doorkruist op een bepaald moment (i.e. : als jij schiet) en niet op basis van "collision" tussen 2 objecten (object kogel en andere objecten)
2 het enige physics engine wat in het spel aanwezig is, heeft betrekking op het ragdoll effect (karma) van characters.
Alle kogels in BF2 gaan in rechte lijnen, het enige wat ze doen is in schade "afnemen" als de afstand groter wordt.
Verwijderd
misschien een rare vraag maar waar staat het luchtafweergeschut? Hoe zien die eruit?
Ze hebben het over een AA/Stinger
Inderdaad mee eens. Ik ken trouwens geen games waar er een fysieke kogels is. Lijkt me brak lastig voor de enigine als hij bij een automatische gun alle kogels moet renderen en over het netwerk moet bijhouden....Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:29:
[...]
Luister, het kan simpelweg niet, er kan alleen bulletdrop zijn als:
Daar hoef je geen einstein voor te zijn................blablabla.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeN op 05-07-2005 09:33 ]
Verwijderd
En een parabolische baan kan niet 'instant' berekend worden ofwat? Het is niet omdat iets instant hit is dat het sowieso in een rechte lijn moet gaan... dat vind ik bullshit.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:29:
[...]
Luister, het kan simpelweg niet, er kan alleen bulletdrop zijn als:
Daar hoef je geen einstein voor te zijn, als ik iemand snipe van 400m dan raak ik direct (of niet hehe)
Een "hit" is dus op basis van een vector die een object (of hitbox) al dan niet doorkruist op een bepaald moment (i.e. : als jij schiet) en niet op basis van "collision" tussen 2 objecten (object kogel en andere objecten)
2 het enige physics engine wat in het spel aanwezig is, heeft betrekking op het ragdoll effect (karma) van characters.
Alle kogels in BF2 gaan in rechte lijnen, het enige wat ze doen is in schade "afnemen" als de afstand groter wordt.
Als je geen bronnen hebt, dan heb je het dus zelf beredeneerd... dus dan kan je ernaast zitten hé... (ik zeg niet dat ik het juist heb, ik zeg alleen dat ik een bulletdrop heb waargenomen)
Ik zou dit graag onderwerpen aan een wetenschappelijke test, maar ik ben niet in die mogelijkheid.
Ja, heb ze zelf ook wel eens gebruikt
En ik heb er ook eens een jeep mee kapot gemaakt
NetjesMarkieNL schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:21:
[...]
Thx ik zal hem eens proberen!
EDIT: Bedankt man! Jij bent mijn held van de dag!![]()
Zelf de NGO ook even geprobeerd, merkte weinig/geen performance verschil met de Omega's, maar wat me wel opviel, is dat de Omega's een stuk betere IQ hebben dan de NGO. Ik ben dus ook meteen weer terug gegaan naar de Omega's. Alles lijkt net even wat vetter
Of je het wilt testen, of de Omega's, zelf natuurlijk bepalen, maar de link klopt wel hoorEyeWitness schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 02:58:
[...]
Kep ook een ATI kaart en verlang ook naar een betere FPS (Strike at Karkhad is in hevige battles soms moeilijk te spelen.)
Maar de link klopt niet/site down ??
Iemand een nieuwe link ?
Thnx!
Klik
Dat is in iedere map anders. Vaak zijn ze op gebouwen, naast gebouwen of ergens in de omgeving te bekennenVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:32:
misschien een rare vraag maar waar staat het luchtafweergeschut? Hoe zien die eruit?
Ben iig zelf net Lance Corporal geworden, en als wpn voor dat Medic Weapon gekozen, wat een geweldig wpn is dat
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Dat zijn van die stoeltjes met 2 bazooka achtige buizen die in die zandzakcirkeltjes staan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:32:
Je hebt ook nog AA vehicles.
Verwijderd
Het kan inderdaad wel, maar dan mis je het hele punt nietwaar? WEL rekening houden met bulletdrop maar niet met de tijd die de kogel erover doet om bij zijn doel te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:34:
[...]
En een parabolische baan kan niet 'instant' berekend worden ofwat? Het is niet omdat iets instant hit is dat het sowieso in een rechte lijn moet gaan... dat vind ik bullshit.
Als je geen bronnen hebt, dan heb je het dus zelf beredeneerd... dus dan kan je ernaast zitten hé... (ik zeg niet dat ik het juist heb, ik zeg alleen dat ik een bulletdrop heb waargenomen)
Ik zou dit graag onderwerpen aan een wetenschappelijke test, maar ik ben niet in die mogelijkheid.
De enige manier in mijn optiek om bulletdrop zonder physics na te bootsen is de impact vector type bezier o.i.d. te maken en de kromme ervan dynamisch te incrementen op basis van de afstand.
Ik blijf erbij dat Dice geen poging heeft gedaan om wat voor physic dan ook de kogel te laten beinvloeden, behalve dan de afstand/damage, wat geen physic is.
En de reden dat men dat niet wil is lag voorkomen door registratie van elke afzonderlijke kogel en daarbij wordt de meerwaarde van zulke marginale afwijkingen teniet gedaan door de afwijking die de latency zelf al teweeg zal brengen (e.a. je moet je shots al leaden door de latency)
Verwijderd
oke bedanktVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:56:
[...]
Dat zijn van die stoeltjes met 2 bazooka achtige buizen die in die zandzakcirkeltjes staan.
Je hebt ook nog AA vehicles.
Verwijderd
We kunnen blijven discussieren... ik weet niet wat Dice wel en niet geprogrammeerd heeft. Ik wil het gewoon graag testen zodat we het zeker weten.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:07:
[...]
Het kan inderdaad wel, maar dan mis je het hele punt nietwaar? WEL rekening houden met bulletdrop maar niet met de tijd die de kogel erover doet om bij zijn doel te komen.
De enige manier in mijn optiek om bulletdrop zonder physics na te bootsen is de impact vector type bezier o.i.d. te maken en de kromme ervan dynamisch te incrementen op basis van de afstand.
Ik blijf erbij dat Dice geen poging heeft gedaan om wat voor physic dan ook de kogel te laten beinvloeden, behalve dan de afstand/damage, wat geen physic is.
En de reden dat men dat niet wil is lag voorkomen door registratie van elke afzonderlijke kogel en daarbij wordt de meerwaarde van zulke marginale afwijkingen teniet gedaan door de afwijking die de latency zelf al teweeg zal brengen (e.a. je moet je shots al leaden door de latency)
De website was gister(avond) helemaal plat. Nu doet hij het gewoon weer, vandaar dat hij het eerst niet deedFnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:54:
[...]
Of je het wilt testen, of de Omega's, zelf natuurlijk bepalen, maar de link klopt wel hoor
Klik
AARGH, gisteren ff in demo online gespeeld, maar weinig vrienden gemaakt. Ik denk leuk, helikopter vliegen, lazer ik met 4 inzittenden van het vliegdekschip af. Met de straaljager dan maar, ok, ik kom de lucht in maar niet in de richting die ik wil, gevolg, ik word afgeknald vanwege AWOL.
Hoe trainen jullie je vlieg skills? Zijn hier beschrijvingen voor, als je de officiele versie (nog) niet hebt?
Edit:
Ik krijg mijn joystick ook niet lekker geconfigureerd. Weet iemand een voorbeeld configuratie voor een Microsoft Sidewinder? Exacte type weet ik niet, maar hij heeft 8 knoppen en een throttle.
Hoe trainen jullie je vlieg skills? Zijn hier beschrijvingen voor, als je de officiele versie (nog) niet hebt?
Edit:
Ik krijg mijn joystick ook niet lekker geconfigureerd. Weet iemand een voorbeeld configuratie voor een Microsoft Sidewinder? Exacte type weet ik niet, maar hij heeft 8 knoppen en een throttle.
[ Voor 22% gewijzigd door Stiegl op 05-07-2005 10:58 . Reden: typo ]
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Verwijderd
eh gewoon in de singleplayer mode??The Cheese schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:38:
AARGH, gisteren ff in demo online gespeeld, maar weinig vrienden gemaakt. Ik denk leuk, helikopter vliegen, lazer ik met 4 inzittenden van het vliegdekschip af. Met de straaljager dan maar, ok, ik kom de lucht in maar niet in de richting die ik wil, gevolg, ik wordt afgeknald vanwege AWOL.
Je begrijpt dat ik 100% n00b ben op BF2, hoe krijg ik de beschikking over vliegtuigen in single player mode?
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Is dat Omega nou echt zo veel beter? Ik durf het niet aan, straks crashes de boelMarkieNL schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:35:
[...]
De website was gister(avond) helemaal plat. Nu doet hij het gewoon weer, vandaar dat hij het eerst niet deed
Verwijderd
Ik heb standaard gewoon vliegtuigen en helo's in de singleplayer.The Cheese schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:41:
[...]
Je begrijpt dat ik 100% n00b ben op BF2, hoe krijg ik de beschikking over vliegtuigen in single player mode?
Maar ik weet niet zeker of dit met de Demo ook zo is....zou best eens kunnen van niet...
Wie weet... En dan installeer je de boel gewoon opnieuw. Lekker boeiend. Toch?!DukeN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:44:
[...]
Is dat Omega nou echt zo veel beter? Ik durf het niet aan, straks crashes de boel
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Nee, de demo heeft maar 1 map, zonder heli's en vliegtuigen
Warschijnlijk gewoon hoe lang je al Bf2 speelt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:43:
wat betekent "time in service" bij de awards en medals?
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 05-07-2005 10:56 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
[Hyperdehype]
Deze week komt de patch!!!
ik kan haast niet wachten.
Weet iemand wanneer precies?
[/Hyperdehype]
Deze week komt de patch!!!
ik kan haast niet wachten.
Weet iemand wanneer precies?
[/Hyperdehype]
Ik draai mijn huidige WinXP Pro al sinds "7-4-2002"... dat is dus boeiend jadvdstelt schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:47:
[...]
Wie weet... En dan installeer je de boel gewoon opnieuw. Lekker boeiend. Toch?!
Damn, ik wist niet eens dat dat mogelijk wasDukeN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:50:
[...]
Ik draai mijn huidige WinXP Pro al sinds "7-4-2002"... dat is dus boeiend ja
Langer dan 6 maanden is mij nog niet gelukt zonder enorme performance drops
Omdat je trots bent dat je 'm zo lang draait?DukeN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:50:
[...]
Ik draai mijn huidige WinXP Pro al sinds "7-4-2002"... dat is dus boeiend ja
Ik draai 'm ook al vrij lang, maar zou me weinig interesseren als ik de boel opnieuw moest doen. Niet leuk, maar ook niet echt boeiend.
Weet nu nog steeds niemand hoe je je naam kan veranderen? Dat zuigt wel enorm zeg!
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
In de demo kun je keurig je vliegskillz oefenen, alleen niet in single player. Je moet een LAN-game hosten met de 32p map, vlieg zoveel je wilt.
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
Verwijderd
-Wat draagt dit bij?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:02:
Al die fucking cheaters. *!)#U)(!*$)(*)(#$#~!!@$
[afbeelding]
-Wat interesseerd het mij dat je gefrustreerd bent?
-Wat moeten wij met dit screenshot?
-Staat er uberhaupt iets bijzonders op de screenshot?
-Ik ben nog geen cheater tegen gekomen maar dat zal wel aan mij liggen.
Ja het is een leuk wapen dat moet ik toegeven! Totdat je hem in automaat zet en vervolgens niks raakt en nog met een pistol sneller wordt afgeschoten!FnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:54:
Ben iig zelf net Lance Corporal geworden, en als wpn voor dat Medic Weapon gekozen, wat een geweldig wpn is datJe kan er bijna mee sniperen, zo enorm precies

Nou ik snap hem wel hoor! Al die rot cheaters en ik kijk jij trouwens even links boven daar zie je dat iemand de hele tijd dezelfde persoon loopt te killen met een mes! En dat kan? Natuurlijk niet man! Zijn cheaters!Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:09:
[...]
-Wat draagt dit bij?
-Wat interesseerd het mij dat je gefrustreerd bent?
-Wat moeten wij met dit screenshot?
-Ik ben nog geen cheater tegen gekomen maar dat zal wel aan mij liggen.
[ Voor 41% gewijzigd door Robbertz236 op 05-07-2005 11:10 ]
Hebben jullie een beetje succes met het uit de lucht halen van vliegtuigen? De enige effectieve manier om een vliegtuig uit de lucht te halen is mijns inziens om er een eigen vliegtuig achteraan te sturen. AA missiles worden, vind ik, te makkelijk ontweken door een vliegtuig.
Zie jij hetzelfde screenshot als ik?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:09:
[...]
De ene clangast schiet ( lees steekt
Lijkt me niet de bedoeling.
[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 05-07-2005 11:14 ]
Verwijderd
Natuurlijk is er bulletdrop in dit spel.... een van jullie wel eens met een tank geschoten??
Des te verder het te raken object, des te hoger dient er gemikt te worden.
Dat is zeker weten wel een parabolische baan.
Ja, echt veel mooiere IQ. Je ziet het verschil echt duidelijkDukeN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:44:
[...]
Is dat Omega nou echt zo veel beter? Ik durf het niet aan, straks crashes de boel
Ik heb hem bijna altijd in semi-auto staan, maar met full auto werkt het ook nog prima, gewoon een kwestie van goed kunnen richten denk ikRobbertz schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:09:
[...]
Ja het is een leuk wapen dat moet ik toegeven! Totdat je hem in automaat zet en vervolgens niks raakt en nog met een pistol sneller wordt afgeschoten!
[...]
Nou ik snap hem wel hoor! Al die rot cheaters en ik kijk jij trouwens even links boven daar zie je dat iemand de hele tijd dezelfde persoon loopt te killen met een mes! En dat kan? Natuurlijk niet man! Zijn cheaters!
Verwijderd
Dat klopt.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:14:
Natuurlijk is er bulletdrop in dit spel.... een van jullie wel eens met een tank geschoten??
Als je leest, dan hebben we het niet over tanks.
[quote]FnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:15:
[...]
Ja, echt veel mooiere IQ. Je ziet het verschil echt duidelijk
[...]
.... IQ? Kan op google ook niks vinden over IQ... behalve dan IQ testen
[...]
[...]
Verwijderd
Jawel, er wordt gesproken over dat BF2 geen kogels heeft en dus geen bulletdrop kent.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:
[...]
Dat klopt.
Als je leest, dan hebben we het niet over tanks.
Dat zou te moeilijk zijn om te berekenen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:29 ]
Ik vind een dikke 2000 servers per avond... Maar dan plek zat om te gamen.Jerox schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:23:
Vinden jullie ook niet dat er wat weinig servers zijn?? ik gebruik gewoon de ingame zoek dinges.
Heb je geen filters aanstaan ofzo; in je zoek-functie?
Verwijderd
....volgens mij is deze methode van cheaten heel makkelijk te voorkomen door een aanpassing in de volgende patch. Kwestie van een regeltje code dat controleert hoe vaak en door wie iemand wordt gedood en ge-revived en een speler kicked als 't een bepaalde (aanneembare) waarde overschrijdt.SH4D3H schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
[...]
Zie jij hetzelfde screenshot als ik?
De ene clangast schiet ( lees steekt) die ander neer, een derde blijft hem telkens reviven.
Lijkt me niet de bedoeling.
Verwijderd
Ik heb een poosje geleden iemand van dice/EA in een video-interview letterlijk horen zeggen dat op dit soort gedrag heel erg goed gelet zou worden dmv. admins / code .Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:31:
[...]
....volgens mij is deze methode van cheaten heel makkelijk te voorkomen door een aanpassing in de volgende patch. Kwestie van een regeltje code dat controleert hoe vaak en door wie iemand wordt gedood en ge-revived en een speler kicked als 't een bepaalde (aanneembare) waarde overschrijdt.
We kunnen denk ik wel concluderen uit al dit gecheat dat dat loze beloftes waren

Idd..waarom zouden tanks het wel hebben en snipers niet?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:28:
[...]
Jawel, er wordt gesproken over dat BF2 geen kogels heeft en dus geen bulletdrop kent.

Maar het blijft een vet spel. Ben nu toch steeds vaker Assault of Spec. Ops. Lekker heen en weer rennen van vlag naar vlag.
Default blanke hetero
Verwijderd
Toch raar patch is 5 dagen geleden aangekondigd, en zou zeer snel komen. Maar nu alweer bijna een week later nog niets gehoord van Ea. Het voornaamste waar ik op te wachten is, is namelijk de aanpassing aan de ingame serverbrowser, die werkt gewoon niet lekker.
Jammer ook dat de game niet Xfire ondersteunt ( met servers joinen) , hopelijk gebeurt dat wel binnekort.
Jammer ook dat de game niet Xfire ondersteunt ( met servers joinen) , hopelijk gebeurt dat wel binnekort.
Weet iemand hoe je rechtstreeks aan de gun van een jeep kunt komen, standaart ga je direct naar de bestuurderskant, maar soms wil ik gewoon achter die gun.
lastig idd...bij bf/vietnam kon je dan een beetje aan de zijkant instappen zodat je gelijk op de gewenste positie zat...bij bf2 kom je automatisch in de bestuurdersstoel te zitten...mobygo76 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:42:
Weet iemand hoe je rechtstreeks aan de gun van een jeep kunt komen, standaart ga je direct naar de bestuurderskant, maar soms wil ik gewoon achter die gun.
Ben deze 'cheat' nou al 2 keer tegengekomen in een officiele EA server, wordt een beetje irritantVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:34:
[...]
Ik heb een poosje geleden iemand van dice/EA in een video-interview letterlijk horen zeggen dat op dit soort gedrag heel erg goed gelet zou worden dmv. admins / code .
We kunnen denk ik wel concluderen uit al dit gecheat dat dat loze beloftes waren
[ Voor 67% gewijzigd door RedFox op 05-07-2005 11:45 ]
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
heb ik iets gemist ?...linkje ?Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:36:
Toch raar patch is 5 dagen geleden aangekondigd, .
Probeer eens op F1-F4 te drukken....mobygo76 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:42:
Idd je kan van plaats wisselen in een voertuig mbv de F1-F7 toetsen (naargelang aantal plaatsen beschikbaar in een voertuig). En ik vind het juist een vooruitgang dat je standaard bij een leeg voertuig als driver instapt > kan je meteen wegscheuren, was bij BF altijd een geklooi.
Verwijderd
Ja maar soms wil je meteen achter de gun om infantery of een chopper onder vuur te nemen als je dan eerst op de bestuurders plek uitkomt is dat wel vervelend!BaT schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:08:
Idd je kan van plaats wisselen in een voertuig mbv de F1-F7 toetsen (naargelang aantal plaatsen beschikbaar in een voertuig). En ik vind het juist een vooruitgang dat je standaard bij een leeg voertuig als driver instapt > kan je meteen wegscheuren, was bij BF altijd een geklooi.
Ik blijf hopen dat EA stats gaat controleren want dat geziek met clans onder elkaar lekker killen ->reviven -> en weer killen om zo je stats op 25000 te krijgen.
Snap niet dat iemand dat zelf ook als een leuke bezigheid ziet maar ja, ik haal mijn punten liever op de manier zoals het bedoeld is: Teamplay en kills gaat wel langzamer maar ik vindt het wel een stuk leuker!
Verwijderd
Gewoon zelf een netwerkgame starten en dan heb je de ganse map voor jou alleen, inclusief vliegtuigen en heli'sDennis_k schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:49:
Verwijderd
DubbelpostDennis_k schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:49:
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 12:29 ]
Verwijderd
Nee niet te moeilijk berekening natuurlijk niet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:28:
[...]
Jawel, er wordt gesproken over dat BF2 geen kogels heeft en dus geen bulletdrop kent.
Er zijn alleen heel veel kogels tegelijk in verhouding tot tank shells.
Theoretisch moet iedereen dan met een SAW tegelijk kunnen schieten en dat dan de locatie van al die losse kogels worden bijgehouden door de server en gebroadcast naar alle andere clients.
Dat geeft LAG. en is redelijk onnodig, want in het huidige systeem is er geen "baan van de kogel die beschreven moet worden" er is een richting en een factor aan/uit. that's it. dat is heel wat anders en heeft een minimale belasting. en dat heb ik het over netwerkverbinding, NIET over dat het te moeilijk is om te berekenen, dat is natuurlijk bull.
Zijn al meerdere vergelijkbare filmpjes gepost. Maar ja..het is triest..harryvos schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:33:
Zo dit noemen we cheaten, damn wat zielig, dat mensen daar hun tijd aan gaan besteden.
Linkje
Was volgens mij nog niet gepost, zowel sorry.
Default blanke hetero
Verwijderd
Nog niet gepost nee, maar wel een ander filmpje met ong dezelfde opzet. Tjah, laat die mensen maar, als je straks een war speelt tegen zo'n clan. Dan is het toch wel grappig dat de ene clan metheel weinig punten, waarschijnlijk die cheater clan hard pwnd. ( zouden die cheatclans wel warren)
Heeft er iemand interesse in een A4-tje met alle awards erop die je kan halen in BF2? Ik heb net een .doc bestand gemaakt hierover m.b.v deze pagina.
Het staat in lettertype 8 dus het valt nog te lezen. Let er dan wel op dat het nog niet helemaal zeker is wat je moet halen voor bepaalde awards!
Heeft iemand een tip waar ik het kan hosten?
Het staat in lettertype 8 dus het valt nog te lezen. Let er dan wel op dat het nog niet helemaal zeker is wat je moet halen voor bepaalde awards!
Tx to: @internetofshit
Niet mee eens: er zouden dus meer ranked servers kunnen komen.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 05:10:
[...]
Spel is al uit, enige wat een petitie eventueel! zou kunnen uithalen is dat ze patches gaan rushen wat de kwaliteit ongetwijfeld niet ten goede zal komen.
Mee eens, maar dit is iets wat al tijdens een beta-test aan het licht had kunnen komen. Het lijkt er op alsof ze de eerste weken na release als beta-test gebruiken.Je kunt niet vandaag een patch schrijven en morgen uitbrengen, er zijn voor de PC duizenden configuraties mogelijk waarop het allemaal voor 99% moet werken. Bij EA Battlefield afdeling doen ze sowieso een paar dagen erover een patch te testen. Stel er wordt een serieuze fout gevonden dan moet de patch dus gefixed worden met weer een X aantal dagen aan tests die nodig zijn.
Crashes naar desktop, vastlopers etc. zijn imho WEL serieuze problemen. Het feit dat jij ze niet hebt, wil niet zeggen dat ze niet serieus zijn.Vervelend voor de consument? Wel als er nu serieuze problemen zijn en niet echt als EA/DICE de kwaliteit wil waarborgen. Zo serieus zijn de problemen imho niet echt, veelal ligt het aan de eindgebruiker zelf die niet weet hoe zijn PC te configureren.
Dus iedereen die hier leest en post vindt BF2 niet leuk...inderdaad...En wat je op fora leest zijn meestal alleen maar problemen van mensen en diegene die het geen bal aan vinden (of niet kunnen spelen) de mensen die het wel leuk vinden en geen problemen hebben die zullen weinig tot niet replyen omdat ze aan het spelen zijn

Het feit dat de meeste spellen tenminste wel 1 patch nodig hebben en dan met name die van EA betekent niet dat ik mijn frustratie niet kan uiten. Bovendien vraag ik me af of het de systeemconfigs ligt en niet iets structureel fout is. Iedereen die ik ken en die het spel heeft, ondervindt een trage in-game-browser. Toegegeven, niet iedereen heeft crashes. Maar die had ik de eerste 3 dagen ook niet. Maar opeens waren ze er en tot op heden heb ik nog geen oorzaak kunnen vinden. Het spel draait namelijk verder heel soepel met de juiste settings. Het spel zelf vind ik geweldig, alleen de manier van online connecten en connect blijven is gewoon heel jammer. Die crashes heb ik dus niet als ik single-player speel!//edit: overigens is het geen verplichting een spel te kopen bij release. Meeste PC spellen van tegenwoordig hebben wel minimaal 1 patch nodig en sowieso spellen die door EA worden uitgebracht. En verder de community bij elkaar is vele malen groter dan een testteam van enkele tientallen mensen, de community heeft de beschikking over meer systeemconfiguraties en zullen daardoor ongetwijfeld ook problemen aan ondervinden.
Wat een onzin. Ik heb een PC, die ik goed geconfigureerd heb, waarop prima te spelen is. Ik zoek verschillende fora af op zoek naar een oplossing. Het enige wat ik vind is een bericht van 29 juni, waarin EA zegt snel met een patch te komen. En ik durf me af te vragen of dat uberhaupt de oplossing is!En in het algemeen: koop een console als je het vertikt uit te zoeken hoe je systeem op orde te krijgen om spellen te kunnen spelen (of problemen op te lossen). Veel makkelijker.
Asus A7N8X Deluxe v1.06 | AMD XP-M 2600+ @ 2.4GHz | 2x512MB Geil PC3200 2-3-3-6 | Sapphire Radeon 9500PRO->9700PRO(bios) @ 338/286 | Hitachi Deskstar T7K250 2x160GB SATA RAID 0
Verwijderd
Als ik met de tank schiet merk ik een duidelijke drop in de baan van het projectiel ... waarom zou dit dan niet kunnen doorgetrokken worden naar gewone kogels ?
Verwijderd
Dit is mijn grootste en eigenlijk enige echte irritatie aan dit spel. Het gebeurt regelmatig dat ik het spel opstart maar na een kwartier zoeken naar een ranked server, stop ik er gewoon mee want dan is mijn irritatiegrens alweer bereikt. Dit vind ik erg slecht van EA, ik betaal 50 euri voor een spel om het online te kunnen spelen en niet pas na een uur zoeken naar een plekje op een server. Van al het geld wat ze binnen hebben gehaald kunnen ze vast wel wat meer servers draaien.[b]doctorH schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:53
Niet mee eens: er zouden dus meer ranked servers kunnen komen.
Omdat spelers zoals ik regelmatig hun magazijntje leegknallen, zeg 30 kogels.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:59:
Als ik met de tank schiet merk ik een duidelijke drop in de baan van het projectiel ... waarom zou dit dan niet kunnen doorgetrokken worden naar gewone kogels ?
Als alle spelers ( 64 stuks ) 30 kogels afknallen moeten er 1920 kogels worden uitgewisseld tussen clients en server. Dat kost teveel tijd denk ik.
Omdat er een hele hoop meer gewone kogels zijn. Dit geeft een berg meer berekeningen die dan op hun beurt weer verzonden moeten worden en op die manier lag geven. Wat trouwens al meermaals werd aangehaald in deze topic.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:59:
[quote]DukeN schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:
IQ=ImageQualityFnF schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:15:
[...]
[...]
Verwijderd
En die kogels moeten helemaal niet over het net gestuurd worden naar alle clients... kogels worden niet gerendered dus heeft het geen zin deze door te sturen. De kogels blijven gewoon server-side en wanneer ze 'resolven' dan wordt pas de relevante info naar de clients gestuurd.
Dus als iedereen met die SAW's begint te schieten levert dat niet zoveel extra netwerk traffic op.
Dus als iedereen met die SAW's begint te schieten levert dat niet zoveel extra netwerk traffic op.
wat een lame fimpje zeg ffs.
zo krijg je wel punten jah.
maar ik heb spec ops geunlocked 2x schieten is nu een kill dat wapen ownd eg goed.
zo krijg je wel punten jah.
maar ik heb spec ops geunlocked 2x schieten is nu een kill dat wapen ownd eg goed.
Dit is doorgetrokken naar de kogels van de .50 sniper iig, ik had het gisteren op gulf of oman, vanaf de kraan moest ik zeker 0.5 poppetje boven het ventje richten om hem te raken. En die stond dan op het vliegveld. Of het moet lag zijn geweest, maar dat lijkt me niet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:59:
Right for all the wrong reasons.
No shit... Gewoon multiplayeren gaat zonder problemen maar een Ranked Server is dusdanig dun gezaaid dat je zelfs met cheats nooit een goede rank gaat halen...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:02:
[...]
Dit is mijn grootste en eigenlijk enige echte irritatie aan dit spel. Het gebeurt regelmatig dat ik het spel opstart maar na een kwartier zoeken naar een ranked server, stop ik er gewoon mee want dan is mijn irritatiegrens alweer bereikt. Dit vind ik erg slecht van EA, ik betaal 50 euri voor een spel om het online te kunnen spelen en niet pas na een uur zoeken naar een plekje op een server. Van al het geld wat ze binnen hebben gehaald kunnen ze vast wel wat meer servers draaien.

Dat lijkt makkelijker dan het is...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:31:
[...]
....volgens mij is deze methode van cheaten heel makkelijk te voorkomen door een aanpassing in de volgende patch. Kwestie van een regeltje code dat controleert hoe vaak en door wie iemand wordt gedood en ge-revived en een speler kicked als 't een bepaalde (aanneembare) waarde overschrijdt.
Ik heb ook wel eens iemand vijf keer achter elkaar gerevived die telkens door dezelfde APC werd neergeknald. Dus het kan wel degelijk in het spel voorkomen, maar waar trek je dan de lijn...

Verwijderd
2000 servers waarvan er 30 met spelers en een acceptabele ping. waarvan er 2 ranked zijn die tot de nok toe vol zitten met spelers. Om het maar niet te hebben over het feit dat 3/4 van de servers geen ping opleverd.MAX3400 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:30:
[...]
Ik vind een dikke 2000 servers per avond... Maar dan plek zat om te gamen.
Heb je geen filters aanstaan ofzo; in je zoek-functie?
Wat betreft dat knife en revive cheaten. Who gives a fuck? Ik heb liever 3 cheatende stats hoertjes dan dat ik aan de halve battlefield community geen fuck heb omdat ze puur spelen om de stats en ranks omhoog te krijgen. Ik zou graag alle wapens willen unlocken anders dan om die reden speel ik niet op ranked servers omdat je van werken in teamverband niet eens meer kunt spreken. Ze hebben zoveel tijd en moeite gestoken in het spelen in team verband en nu wordt dit omzeep geholpen door die ranking crap.
Bullshit, er zijn wel meer dan 1000 ranked servers op het moment, terwijl dit in het begin maar iets van 500 waren. Je kan nu zonder enige problemen joinen op een server die nog niet vol is, en nog met goede ping ook.MAX3400 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:19:
[...]
No shit... Gewoon multiplayeren gaat zonder problemen maar een Ranked Server is dusdanig dun gezaaid dat je zelfs met cheats nooit een goede rank gaat halen...
En die ranks, ja, ik ben nu net Lance Corporal geworden, wat ik al hartstikke mooi vind, en ja, dat mensen zo hun punten binnen halen, moeten zei weten, als je mensen ziet met iets van 10 miljoen punten boven aan, dan kan je die gewoon van het lijstje afhalen, en kijken wat de eerste 'normale' score is.
Verwijderd
nee, nee, nee.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:12:
En die kogels moeten helemaal niet over het net gestuurd worden naar alle clients... kogels worden niet gerendered dus heeft het geen zin deze door te sturen. De kogels blijven gewoon server-side en wanneer ze 'resolven' dan wordt pas de relevante info naar de clients gestuurd.
Dat kogels wel of niet gerenderd worden heeft helemaal niets te maken met de netwerk load.
Waar het om gaat is dat kogels wel of niet "een baan" afleggen. ofwel een afstand overbruggen als physiek -al dan niet- onzichtbaar object. Als dit zo is dan kan je lol op door er allerhande physics aan te verbinden (wind, zwaartekracht etc.)
ECHTER moet dan ook PER KOGEL informatie over het netwerk verzonden worden.
En je schiet die kogel toch echt vanaf de client richting server (leuke woordspeling, toevallig) die het vervolgens broadcast naar alle andere clients. (dus dat server side verhaal doet niet terzake)
Nu zit je dus in de situatie dat het inderdaad weinig uitmaakt of je met een SAW of een sniper schiet. Dat is met "per bullet registratie" niet zo.
Ja, lijkt me handig.bertenernie schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:51:
Heeft er iemand interesse in een A4-tje met alle awards erop die je kan halen in BF2? Ik heb net een .doc bestand gemaakt hierover m.b.v deze pagina.
Je mag 't mailen
Hij is goed!
offtopic:
//edit: Sorry, had beter m'n vorige post kunnen editten
//edit: Sorry, had beter m'n vorige post kunnen editten
[ Voor 13% gewijzigd door WOrange op 05-07-2005 13:45 . Reden: Spijtbetuiging ]
ik wil hem wel hosten voor jebertenernie schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:51:
syserror [at] syserror [dot] nl
Verwijderd
...dat realiseer ik me ook, hoor. Ik had gisteren nog zo'n moment dat ik tot vier keer achter elkaar van een afstandje werd omgelegd door een AK101. En steeds weer kwam diezelfde brave medic uit m'n team <plop> re-vive en voordat ik kon wegkomen, werd ik weer neergelegd. Dus er moet eens goed over worden nagedacht wat de mogelijke grenzen zijn omdat het in een echte spelsituatie dus wel kan voorkomen.Epitome schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:20:
[...]
Dat lijkt makkelijker dan het is...
Ik heb ook wel eens iemand vijf keer achter elkaar gerevived die telkens door dezelfde APC werd neergeknald. Dus het kan wel degelijk in het spel voorkomen, maar waar trek je dan de lijn...
Je zou ook kunnen inbouwen dat eenzelfde speler maar een x-aantal keer per minuut gerevived kan worden. Dus twee of drie keer en daarna een verplichte respawn. ...maar dan krijg je natuurlijk clans die met een heel kluppie spelers gaan staan cheaten ipv de nu gebruikelijke drie...
Overigens vind ik op sommige momenten een re-vive niet eens wenselijk. Je hebt wel eens dat een tank of een APC de hele boel in een basis aan gort schiet en dan leidt een re-vive alleen maar tot extra kannonnenvoer terwijl ik veel liever zou terug respawnen met een antitank ding of een zak C4. Alleen al het richten van de antitank-zoeker zorgt er vaak voor dat de tank of apc zenuwachtig heen-en-weer gaat rijden en het overzicht verliest.
Verwijderd
Nee, nee, nee...Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:31:
[...]
nee, nee, nee.
Dat kogels wel of niet gerenderd worden heeft helemaal niets te maken met de netwerk load.
Waar het om gaat is dat kogels wel of niet "een baan" afleggen. ofwel een afstand overbruggen als physiek -al dan niet- onzichtbaar object. Als dit zo is dan kan je lol op door er allerhande physics aan te verbinden (wind, zwaartekracht etc.)
ECHTER moet dan ook PER KOGEL informatie over het netwerk verzonden worden.
En je schiet die kogel toch echt vanaf de client richting server (leuke woordspeling, toevallig) die het vervolgens broadcast naar alle andere clients. (dus dat server side verhaal doet niet terzake)
Nu zit je dus in de situatie dat het inderdaad weinig uitmaakt of je met een SAW of een sniper schiet. Dat is met "per bullet registratie" niet zo.
Zolang de kogels in de lucht zweven wordt hun positie zeker niet naar alle clients gestuurd omdat dit gewoon geen enkel nut heeft. Clients doen niks met die informatie dus wordt die zeker niet doorgestuurd!
De net code van een game is altijd zo opgebouwd dat er zo weinig mogelijk trafic tussen client en server (en omgekeerd) gegenereerd wordt. Enkel relevante info wordt doorgestuurd en de rest blijft op de client of de server. Er wordt heel goed nagedacht over de net-code want een slechte net-code zorgt ervoor dat een spel onspeelbaar wordt. (zie originele quake en de verbetering aangebracht door quakeworld).
Verwijderd
In zo'n geval zal 9 van de 10 keer de medic ook wel aan gort geschoten worden toch?Overigens vind ik op sommige momenten een re-vive niet eens wenselijk. Je hebt wel eens dat een tank of een APC de hele boel in een basis aan gort schiet en dan leidt een re-vive alleen maar tot extra kannonnenvoer terwijl ik veel liever zou terug respawnen met een antitank ding of een zak C4. Alleen al het richten van de antitank-zoeker zorgt er vaak voor dat de tank of apc zenuwachtig heen-en-weer gaat rijden en het overzicht verliest.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Illegale praktijken horen hier niet thuis.
Ook tech vragen horen hier niet thuis.
Illegale praktijken horen hier niet thuis.
Ook tech vragen horen hier niet thuis.