Ik heb kleine spelvraag:
Ik ben een squadleider. Maar ik ben wel de enige, er is verder niemand.
Ik blijk de enige te zijn bij de vlag die nog van enemy is. Ik roep via Q om hulp.
Als squadleider ben je zelf spawnpoint. Maar na lang wachten op iemand anders gebeurt er niks mee. Ik lijk wel genegeerd. Sta ik wel zichtbaar op als spawnpoint op de map of moeten ze me eerst joinen, zodat ze mijn spawnpoint kunnen gebruiken?
---
Het valt me vaak op dat heli's niet worden gebruikt in het begin. Ze zitten daar maar werkloos bij vliegveld. Het leek erop dat ze liever per voertuig gaan. Vooral transport vliegtuigen zijn meest werkloos.
Ook ik maak 1x mee dat ik als gunner in heli merk dat onze heli opeens begint te tollen.
Wat bleek? De piloot is eruit gesprongen. Waarom? Omdat de raketten op zijn!
Sodeju, kan ie niet EVENTJES terug naar vliegveld vliegen en daar bijtanken?
Ik kroop gelukkig wel op tijd achter de pilootknuppel en vlieg terug.
Maar wel slecht voorbeeld om voertuigen en heli's zomaar te gebruiken als 'wergwerp voorwerpen', oftewel: eenmaal op, jumpen/verlaten. Rare jongens.... Bijtanken hebben ze niet gehoord (het is waar, bijtanken is moeilijker in BF2, behalve vliegtuigen en heli's kunnen nog bijgetankt worden op vliegveld of heli ports)
---
C4 is leuk ding, daarmee kan je enemies lekker verrassen. Helaas weten andere teamgenoten niet genoeg dat ze afstand moeten houden. Ze lopen maar rond waardoor ik moet oppassen dat ik niet teveel tk's maak. Ook C4 plakken aan tank, loopt er wel es teamgenoot in de buurt.... lastig hoor.
Ik kan ook w88 tot ie neergeschoten is door tank, dan kan ik veilig tank opblazen.
Het is geen gek idee om afwisselend even negatieve cijfers weer positief te maken. Dus als je toch nog tk's hebt gemaakt, dan pak je andere klus en ga je proberen schieten op enemies met geweer totdat je beetje positief zit. Dan kan je weer proberen C4 plaatsen.
Het is wel impressieve dat geweer van special ops bijna gedraagt als sniper geweer. Heb iemand neer kunnen knallen die maar handjevol pixels groot is op mijn scherm Yup, nogal ver.
---
Het is wel jammer dat mines van engineer gevaarlijk zijn. Je kan dus je teamgenoten opblazen. Als engineer moet je dus goed nadenken en proberen inschatten waar enemies vooral rijden.
Intelligente mines is onzin. Dat ze friendly doorlaten? Ha, laat me niet lachen. Je weet dat echte mines ook geen onderscheid maken. Compleet hersenloos.
Gelukkig heeft engineer goede reparatiedeel. Je kan met buggy of tank naast andere voertuigen rijden. Ze worden door je gefixed. Het klopt dat buggy kwetsbaar is, maar niet als je achter andere tank schuilt. De tank gaat niet snel stuk dankzij jou.
De wapens van engineer zijn niet zo geweldig. Dus je moet zoveel mogelijk in voertuigen rijden, dan ben je meer nuttig. Rij maar vaker in tanks. Je kan ze dan nog zelf repareren.