Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:47:
[...]
Ik ben nog wat huiverig voor het overstappen naar 1.12 (van 1.01 T-Mobile); het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat wordt bedoeld
* met EXT ROM
* en hoe je dat dan moet backuppen voordat je met een upgrade aan de gang gaat; als je bv Sprite Backup gebruikt heb je daarmee dan alles wat nodig is om evt terug te gaan naar de oude versie - ingeval je de nieuwe niet aan de praat krijgt - opgeslagen?
Ook in de bescrijving van de update procedures op pag 1 komt dit niet erg duidelijk naar voren.
Ik overweeg een upgrade omdat ik het geluid van mijn speakerphone bij handsfree veel te zacht vind; ik meen hier of in een van de andere forums (XDA-developers etc) daarover iets te hebben gelezen maar kan het niet meer vinden (overigens heel veel werk).
Heb jij of iemand anders daar ervaring mee?
met extrom word bedoeld een stukje vast geheugen waar bestanden in staan die bij een hard reset opnw worden geinstalleerd, bv de connection settings, de mms editor, patches, etc. verder heeft het geen nut. daarom is de bigstorage patch, deze verwijderd die bestanden en koppelt dat stuk geheugen aan het de rest.
het backuppen bij mij houd in dat ik mijn contancte en agenda sync met de pc en met een programma "all export" al mijn in- outbox als txt bestanden opslaat op me sd kaart.
het nadeel van sprite is dat deze een beackup maakt van je register, een geupdate rom kan aangepaste register waarden bevatten waardoor na het terug zetten van je sprite backup het toestel instabiel word. mijn advies is die sprite alleen maar te gebruiken als je upgrade naar bigstorage met hetzelfde versie nummer.
sprite maakt dus geen backup van je rom, je kan via de zelfde methode als met de bigstorage rom een backup van heel je flash-rom naar je sd schrijven n deze te bewaren. ik heb het nooit gedaan, alleen bij mijn bigstorage expreriment. maar voor een rom update is het overbodig, deze software is dus danig goed dat het niet kan missen.
het voordeel van upgraden naar 1,12 was bij mij dat het de echo op mijn toestel volledig weg was.
met sprite kan je ook een soort rescue bestand maken die self extracteble is voor het geval dat je toestel crashed en een harde reset uitgevoerd moet worden, dan staat alles weer in een paar minuten op zijn plek.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 31-07-2005 17:52
]