HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:56:
3) Doe daarna nog een keer rechtmuisknop>Extract files op QtekS100/MA_Dangaard_WWE_11100_129_11100_Ship.exe

dit lukt niet
hoe kan ik een exe uitpakken?

iemand enig idee?
hoogst waarsch is dit een self extractor dan. maar met een programma als winrar kan je het vaak wel uitpakken,

daarnaast wil ik ook nog ff melden dat er al een rom 1.12 uit is, hier is de echo tijdens het bellen verlede tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Hallo mensen!
Ik ga binnenkort op vakantie met mijn laptop.
Is het mogelijk om de MDA als modem te gebruiken (met/zonder drivers, instellingen) en dat ik gewoon op de laptop kan internetten?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

nlboy schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:26:
Hallo mensen!
Ik ga binnenkort op vakantie met mijn laptop.
Is het mogelijk om de MDA als modem te gebruiken (met/zonder drivers, instellingen) en dat ik gewoon op de laptop kan internetten?
Alvast bedankt!
Ja, pagina 118 in je manual. suc6

[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 29-07-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

sander-sp schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 14:28:
[...]
Ja, pagina 118 in je manual. suc6
Thnx! Ik ga even checken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:12:
[...]

Iemand?
Wat ik dus eigenlijk wil is bestaande smsjes die op de simkaart staan in lezen in de inbox van m'n MDA. Jeyo werkt alleen met de smsjes die al in de MDA staan en dus niet met de simkaart. Iemand een idee of/ en hoe dit kan??
Heeft niemand anders dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Sinds vandaag heb ik ook zo'n speeltje, een QTEK S100, en ik ben er nu al helemaal weg van :)

Zonder memory expansion is 't ding nogal snel vol, dus ik heb morgen in ieder geval alvast iets te doen ;)

Daarna eens uitzoeken met welk pakket ik de boel kan syncen met mijn PowerBook, want van The Missing Sync is helaas geen demoversie beschikbaar, en Microsoft zelf levert niets mee.

Nu eens kijken wat voor nuttigs er in 9 delen van dit topic kan staan :X

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:28:
[...]

Deze (PPC Techs i-mate 2.5mm Headset/3.5mm Audio Headphone Adaptor) heeft zoals ik zie twee verschillende vrouwtjes, een 2,5 én een 3,5 mm. Die andere(http://www.expansys.nl/product.asp?code=PPCPADPT01) naar ik meen 2x3,5mm vrouwtjes (=gewone diskman-hooftelefoon-jack)
Volgens de beschrijving niet, de PPC Techs XDA/SX56 2.5mm/3.5mm Audio Headset Adaptor heeft volgens de beschrijving:

"Deze adaptor zet de Proprietary 4 Conductor Pocket PC Phone Jack om tot een STD 2.5mm Headset Jack en 3.5mm Stereo Headphone Jack, en komt inclusief een PPCPE compatibel antwoord / mute knop. De adaptor kabel is ongeveer 13 centimeter lang."

Als je het plaatje met de zoom bekijkt, zie je ook een 2.5" en 3.5" aansluiting.

De PPC Techs i-mate 2.5mm Headset/3.5mm Audio Headphone Adaptor.
Verder geen beschrijving, maar wel een zoom plaatje waar je de aansluiting van 2.5" en 3.5" ook ziet zitten.

mmhhh ik zie nu bij nader inzicht wel verschil, headset of headphone, is daar een verschil tussen... Headset is met microfoon ondersteuning en headphone niet of juist andersom? Vaaaggggg aangezien er op beide adapters een knop zit om telefoontjes op te nemen. Misschien dat de één via de ingebouwde MDA microfoon werkt en de andere via de headset/headphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
dawuss schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:55:
Sinds vandaag heb ik ook zo'n speeltje, een QTEK S100, en ik ben er nu al helemaal weg van :)

Zonder memory expansion is 't ding nogal snel vol, dus ik heb morgen in ieder geval alvast iets te doen ;)

Daarna eens uitzoeken met welk pakket ik de boel kan syncen met mijn PowerBook, want van The Missing Sync is helaas geen demoversie beschikbaar, en Microsoft zelf levert niets mee.

Nu eens kijken wat voor nuttigs er in 9 delen van dit topic kan staan :X
lees de start post staat et belangrijkste in :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wist niet dat dat niet mocht...

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Heb hem nu een tijdje maar hij bevalt erg goed! Heel veel spannends doe ik er niet mee maar het SMSen e.d. vind ik gewoon ideaal gaan via de touchpad. Ergens deze week krijg ik de Jabra BT800:
Afbeeldingslocatie: http://ployer.com/archives/Jabra-BT800.jpg
Meer info

Gratis bij een abbo op de nieuwe Revu! Ding lijkt me erg prettig. Telefoonboek is gewoon te gebruiken via het apparaat zelf :) Kan ik hem ook gelijk gebruiken voor Skype :P

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

0Burner0 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:24:
[...]
lees de start post staat et belangrijkste in :O
Waar zie jij het woord "Mac" ook maar 1x in de topicstart dan? :P
Op de bijgeleverde CD-ROM staat geen Active Sync software voor Mac OS, omdat Microsoft dat simpelweg niet maakt. Daardoor ben je gebonden aan 3rd party software als PocketMac en Missing Sync, maar van beiden zijn geen fatsoenlijke demo's beschikbaar :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuhhmmmmm, dat mag hier niet beste kerel, het heeft hier al meerdere keren gestaan maar is verwijderd door moderators. Dat zal met jouw berichtje ook wel gaan gebeuren...

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:37:
[...]

Uuhhmmmmm, dat mag hier niet beste kerel, het heeft hier al meerdere keren gestaan maar is verwijderd door moderators. Dat zal met jouw berichtje ook wel gaan gebeuren...
Ja en dan ga jij het quoten. Lekker slim dude!

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:55:
[...]
Ja en dan ga jij het quoten. Lekker slim dude!
Damn natuurlijk, ik schrijf het zelf nl. niet dus kan ik er ook niet op aangesproken worden... Maar zo staat de info er wel natuurlijk, wat ik helemaal niet wil... ;)

Alleen dat snap jij dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:57:
[...]

Damn natuurlijk, ik schrijf het zelf nl. niet dus kan ik er ook niet op aangesproken worden... Maar zo staat de info er wel natuurlijk, wat ik helemaal niet wil... ;)

Alleen dat snap jij dan weer niet
:/

Stoer? Haal nou die stupid quote nou maar weg. Dan hoeven de modjes het niet te doen... :X

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders maak jij je niet zo druk, gifkikkertje. Je moeder roept je dat je onder de douche moet en je groentehapje nog moet nemen. Blader daarna nog even door je Aap Noot Mies boekje

Heeft iemand trouwens al gekeken naar dat progje wat het beeld verdeeld in een scherm voor het afspelen van MP3 en TomTom? Dat zou nl. erg handig zijn, niet te hoeven schakelen tussen die twee in de auto.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:28:
[...]

Anders maak jij je niet zo druk, gifkikkertje. Je moeder roept je dat je onder de douche moet en je groentehapje nog moet nemen. Blader daarna nog even door je Aap Noot Mies boekje

Heeft iemand trouwens al gekeken naar dat progje wat het beeld verdeeld in een scherm voor het afspelen van MP3 en TomTom? Dat zou nl. erg handig zijn, niet te hoeven schakelen tussen die twee in de auto.
Uhhh lol 8)7 Heb je aan de pillen gezeten? Ik zeg alleen dat je die post beter kan weghalen omdat je eerst de betreffende poster verteld om hem weg te halen en vervolgens je eigen quote laat staan....

Misschien iets meer buiten komen en n**ken! Goed voor je humeur :> Kind....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:35:
[...]
Uhhh lol 8)7 Heb je aan de pillen gezeten? Ik zeg alleen dat je die post beter kan weghalen omdat je eerst de betreffende poster verteld om hem weg te halen en vervolgens je eigen quote laat staan....

Misschien iets meer buiten komen en n**ken! Goed voor je humeur :> Kind....
Je leest ook nog eens zeer slecht, want ik vraag de poster helemaal niet dat hij de post beter weg kan halen, ik zeg dat zijn post er reeds eerder was en door moderators is weg gehaald en dat dit waarschijnlijk ook met zijn post zal worden gedaan.

Ofwel, misschien vind ik het wel gewoon ok dat zijn post er staat, ik geef alleen even aan dat hij niks nieuws verteld, verder moet hij zelf weten wat hij met z'n post doet.

Ik quote hem, dus geef zelf geen informatie die niet zou mogen. Dat jij hier vervolgens over valt, lijkt me aan jouw pillen te liggen.

Mijn humeur is opperbest, zeker nadat ik zie hoe opgefokt jij raakt. Altijd leuk hahaha Ruik van afstand dat jij meer kind bent dan ik maar allez dat zal. Lezen is het motto en daarna natuurlijk ook nog begrijpen wat lastig kan zijn...

Overigens, voor de liefhebber, bij Formido is/was (ff checken of ze ook bij je eigen vestiging te krijgen zijn) een kleine actieve speakerset te koop. Draait op 2 AAA batterijen. Versterkt zeer aardig! Verwacht geen megabas of anderzijds instellingen, maar voor 5 Euro heb je een leuke extern speakersetje in een handteerbaar formaat (een slag kleiner dan de MDA zelf) voor in de auto (TomTom, muziek of DVD op je PPC) of geinig voor op de camping e.d. Je hebt natuurlijk wel een verloopstukje nodig die een 3.5" headphone uitgang heeft.

Een foto van het ding:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y181/662779/Afbeelding045.jpg

De 3.5" plug is inklapbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:28:
[...]
met pocketmusic en goed geassignde buttons (bijv minimize) kan je prima switchen tussen TT en MP3. Een splitscreen lijkt me niet erg comfortabel op zo'n klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:11:
[...]

met pocketmusic en goed geassignde buttons (bijv minimize) kan je prima switchen tussen TT en MP3. Een splitscreen lijkt me niet erg comfortabel op zo'n klein schermpje.
Och, dat is puur gewenning, er zijn vele (smart)phones die een schermpje hebben niet groter dan de helft van het scherm van de MDA/S100 en die ook TomTom draaien. 't Gaat ook meer om de stem waar je de aanwijzingen van volgt en incidenteel op het schermpje kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:06:
[...]Je leest ook nog eens zeer slecht, want ik vraag de poster helemaal niet dat hij de post beter weg kan halen, ik zeg dat zijn post er reeds eerder was en door moderators is weg gehaald en dat dit waarschijnlijk ook met zijn post zal worden gedaan.

Ofwel, misschien vind ik het wel gewoon ok dat zijn post er staat, ik geef alleen even aan dat hij niks nieuws verteld, verder moet hij zelf weten wat hij met z'n post doet.

Ik quote hem, dus geef zelf geen informatie die niet zou mogen. Dat jij hier vervolgens over valt, lijkt me aan jouw pillen te liggen.

Mijn humeur is opperbest, zeker nadat ik zie hoe opgefokt jij raakt. Altijd leuk hahaha Ruik van afstand dat jij meer kind bent dan ik maar allez dat zal. Lezen is het motto en daarna natuurlijk ook nog begrijpen wat lastig kan zijn...
Nou ok..genoeg geflame. Wie het kind is laten we in het midden!! En over je post laten we de modjes wel beslissen :>

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:18:
[...]

Och, dat is puur gewenning, er zijn vele (smart)phones die een schermpje hebben niet groter dan de helft van het scherm van de MDA/S100 en die ook TomTom draaien. 't Gaat ook meer om de stem waar je de aanwijzingen van volgt en incidenteel op het schermpje kijkt
dus waarom heb je dan een splitscreen nodig ? ik switch naar PM met 1 druk op de knop en terug naar TT hetzelfde. hoef niet op het schermpje te kijken en zap makkelijk door de muziek heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb hier nog niets gelezen over de bigstorage rom patch waar op xda-developers heel wat topics en replies over te vinden zijn.
Ik heb op dat forum zo'n beetje alles erover doorgelezen en het lijkt me dan ook niet al te moeilijk uit te voeren.

Als ik het goed begrijp is het idee om je een rom te maken waarin de ExtROM geen ruimte meer inneemt, en je daardoor een storage krijgt van 27MB ipv 8MB nu.

De manier om dit te bereiken lijkt me dus niet zo moeilijk, na alle threads doorgelezen te hebben, maar de bedoeling ervan is me niet duidelijk.
Wat is het voordeel van een grotere storage? Is de storage het ram geheugen of het rom geheugen?
Misschien kan iemand hier opheldering over geven?

Ik lees overal dat het bigstorage idee geweldig is, maar nergens duidelijke uitleg wat er nu zo mooi aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:32:
[...]
Nou ok..genoeg geflame. Wie het kind is laten we in het midden!! En over je post laten we de modjes wel beslissen :>
Sorry hoor, ik probeer dit forum bij te houden en heb net 15 min. van mn tijd verspilt door die onzin te lezen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:50:
[...]

Sorry hoor, ik probeer dit forum bij te houden en heb net 15 min. van mn tijd verspilt door die onzin te lezen... :r
Dan lees je wel verdomde langzaam als je voor die paar posts 15 min. nodig had... Damn, ik race er in 30 seconden doorheen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:46:
[...]
dus waarom heb je dan een splitscreen nodig ? ik switch naar PM met 1 druk op de knop en terug naar TT hetzelfde. hoef niet op het schermpje te kijken en zap makkelijk door de muziek heen.
Gewoon om als het moet wel snel TomTom visueel te kunnen zien, daarnaast wil ik niet schakelen op het apparaat tijdens het reizen, maar graag de keys voor een musicplayer tegelijkertijd zien, zoals play, pause/stop en vorige/volgende. Dat lijkt mij handig en dat wil ik graag. Ik weet dat het er is en kan, dus ik vraag wie het draaiende heeft en wat de ervaringen zijn. Dat jij het niet nodig vindt weet ik nu wel

Ofwel, is er iemand die TomTom en een musicplayer op één scherm heeft draaien en werkt dit een btje handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een Blue Tooth headsetje gekocht bij de Intertoys (jaja), een Ergenic ERG BT-001 voor 24,99 Euro. Op zich werkt het wel alleen, als ik gepaird heb met het ding, ik er 1 x mee gebeld heb, opleg en vervolgens weer een nummer draai, heeft de MDA de BlueTooth verbinding alweer verbroken en gaat het geheel weer over de microfoon en luidspreker van de MDA en moet ik de headset weer opnieuw pairen.

Da's niet echt werkbaar. Dus hoe laat ik de MDA voortdurend in contact blijven met de headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je een applicatie direct echt afsluit (zonder eerst naar /settings/memory/running pograms gaan en daar stop te kiezen)?

Of ervaring met het luider zetten van de speakerphone voor handsfree bellen (net hard als de mediaplayer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:08:
Iemand een idee hoe je een applicatie direct echt afsluit (zonder eerst naar /settings/memory/running pograms gaan en daar stop te kiezen)?

Of ervaring met het luider zetten van de speakerphone voor handsfree bellen (net hard als de mediaplayer)?
Pocketplus sluit programma's echt af! Linkje staat in startpost.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Ik krijg op mijn QTEK S100 bluetooth synchronisatie met geen mogelijkheid aan de praat. Via USB werkt alles, maar zodra ik AcitveSync opstart, op Tools > Connect via BlueTooth... klik, komt er een schermpje "Opening Port" en dat blijft dan eeuwig hangen.

Ik heb voor de grap geprobeerd hier op te zoeken in de 9 topics, maar daar is geen beginnen aan. Ook google levert me alleen een handvol mensen met het zelfde probleem, en nergens een oplossing.

Na een keer of 10 resetten (alles) ben ik nu wel zo'n beetje door mijn fantasie heen.

Heeft iemand dit zelfde probleem, en is er een oplossing bekend?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:29:
Ik heb hier nog niets gelezen over de bigstorage rom patch waar op xda-developers heel wat topics en replies over te vinden zijn.
Ik heb op dat forum zo'n beetje alles erover doorgelezen en het lijkt me dan ook niet al te moeilijk uit te voeren.

Als ik het goed begrijp is het idee om je een rom te maken waarin de ExtROM geen ruimte meer inneemt, en je daardoor een storage krijgt van 27MB ipv 8MB nu.

De manier om dit te bereiken lijkt me dus niet zo moeilijk, na alle threads doorgelezen te hebben, maar de bedoeling ervan is me niet duidelijk.
Wat is het voordeel van een grotere storage? Is de storage het ram geheugen of het rom geheugen?
Misschien kan iemand hier opheldering over geven?

Ik lees overal dat het bigstorage idee geweldig is, maar nergens duidelijke uitleg wat er nu zo mooi aan is.
ik heb ervaring met deze patch, het voordeel is dat meer programma's kan installeren die niet op de sd-kaart mogen, ook blijft het toestel langer stabiel omdat er meer geheugen vrij is, ik heb deze rom toegepast met versie 1.11, werkte wel lekker maar het was toen veel werk. ik heb nu 1.12 gewoon n heb het nog niet gemist,

het nadeel is dat als je een hard reset uitvoerd moet je alle ext rom bestanden die je hoop ik gebackupt heb weer opnw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

dawuss schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:38:
Ik krijg op mijn QTEK S100 bluetooth synchronisatie met geen mogelijkheid aan de praat. Via USB werkt alles, maar zodra ik AcitveSync opstart, op Tools > Connect via BlueTooth... klik, komt er een schermpje "Opening Port" en dat blijft dan eeuwig hangen.

Ik heb voor de grap geprobeerd hier op te zoeken in de 9 topics, maar daar is geen beginnen aan. Ook google levert me alleen een handvol mensen met het zelfde probleem, en nergens een oplossing.

Na een keer of 10 resetten (alles) ben ik nu wel zo'n beetje door mijn fantasie heen.

Bluetooth tools al geprobeerd? http://bluetooth.i-networx.de/index_e.html

Did the trick for me :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Windows Mobile gaat standaard nogal paranoïde om met je Flash geheugen. Flash geheugen is namelijk beperkt beschrijfbaar (als in: het slijt na een enkele duizenden keren schrijven, het is hetzelfde spul als USB storage drives, dus dat valt echt enorm mee), en Windows behandelt het Flash alsof het een ROM is, en laadt alleen zichzelf er vandaan, en schrijft er dus in principe nooit naartoe.

Die 8 MB die je nu krijgt, is een klein stukje van dat Flash RAM om toch wat nonvolatile storage te kunnen bieden. In feite zou het geen kwaad kunnen om het hele Flash RAM daarvoor te gebruiken, in plaats van het SRAM dat nu gebruikt wordt (en dat gewist wordt bij een powercycle).

Edit: Bluetooth Tools helpt trouwens helaas niet bij mij. Exact hetzelfde probleem :/

[ Voor 7% gewijzigd door dawuss op 30-07-2005 23:37 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:50:
[...]

ik heb ervaring met deze patch, het voordeel is dat meer programma's kan installeren die niet op de sd-kaart mogen, ook blijft het toestel langer stabiel omdat er meer geheugen vrij is, ik heb deze rom toegepast met versie 1.11, werkte wel lekker maar het was toen veel werk. ik heb nu 1.12 gewoon n heb het nog niet gemist,

het nadeel is dat als je een hard reset uitvoerd moet je alle ext rom bestanden die je hoop ik gebackupt heb weer opnw installeren.
Ik ben nog wat huiverig voor het overstappen naar 1.12 (van 1.01 T-Mobile); het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat wordt bedoeld
* met EXT ROM
* en hoe je dat dan moet backuppen voordat je met een upgrade aan de gang gaat; als je bv Sprite Backup gebruikt heb je daarmee dan alles wat nodig is om evt terug te gaan naar de oude versie - ingeval je de nieuwe niet aan de praat krijgt - opgeslagen?

Ook in de bescrijving van de update procedures op pag 1 komt dit niet erg duidelijk naar voren.
Ik overweeg een upgrade omdat ik het geluid van mijn speakerphone bij handsfree veel te zacht vind; ik meen hier of in een van de andere forums (XDA-developers etc) daarover iets te hebben gelezen maar kan het niet meer vinden (overigens heel veel werk).

Heb jij of iemand anders daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe je de nederlands T9 aan de gang krijgt? Hij staat hier:

http://members.chello.nl/ibubic/T9DutchLdb.dll

Overal op het internet staat dat je in de registry in een T9 mapje zaken moet veranderen. Meestal een mapje als HKEY_LOCAL_MACHINE\T9 Input Method\LDBs of iets dergelijks.

Maar je hebt nergens een verwijzing naar T9 in je S100 registry terwijl er wel allemaal T9****DLBs.dll bestanden in je windows map staan.

Iemand er al achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:56:
3) Doe daarna nog een keer rechtmuisknop>Extract files op QtekS100/MA_Dangaard_WWE_11100_129_11100_Ship.exe

dit lukt niet
hoe kan ik een exe uitpakken?

iemand enig idee?
edit!
is mijn eigen schuld verkeerde versie winrar
Ik zou naar Qtek.nl gaan daar registreren en de laatste (1.1200) update downloaden en installeren (42 MB) maar alles werkt bij mij naar behoren en in ieder geval beter dan voor de update! Succes.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dawuss schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:02:
Windows Mobile gaat standaard nogal paranoïde om met je Flash geheugen. Flash geheugen is namelijk beperkt beschrijfbaar (als in: het slijt na een enkele duizenden keren schrijven, het is hetzelfde spul als USB storage drives, dus dat valt echt enorm mee), en Windows behandelt het Flash alsof het een ROM is, en laadt alleen zichzelf er vandaan, en schrijft er dus in principe nooit naartoe.

Die 8 MB die je nu krijgt, is een klein stukje van dat Flash RAM om toch wat nonvolatile storage te kunnen bieden. In feite zou het geen kwaad kunnen om het hele Flash RAM daarvoor te gebruiken, in plaats van het SRAM dat nu gebruikt wordt (en dat gewist wordt bij een powercycle).

Edit: Bluetooth Tools helpt trouwens helaas niet bij mij. Exact hetzelfde probleem :/
Vroeger was flash niet zo vaak te beschrijven, tegenwoordig wat meer. Meer informatie over het de afwegingen waarom er weinig gebruik werd gemaakt en hoe het nieuwe WM5 omgaat met flash vind je o. a. hier en hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Iemand ervaring met volgende auto houder?

SEIDIO G2100S
Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.p0ppa.info/data/qteks100/3.jpg

Er is een ingang voor een GPS reciever of je kan een bluetooth GPS reciever hiermee opladen met een extra uitgang (dus geen extra 12V sigaretten aansluiting nodig)

Ik wou graag weten of I-mate/Qtek S100 stevig zit in deze houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:47:
[...]

Ik ben nog wat huiverig voor het overstappen naar 1.12 (van 1.01 T-Mobile); het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat wordt bedoeld
* met EXT ROM
* en hoe je dat dan moet backuppen voordat je met een upgrade aan de gang gaat; als je bv Sprite Backup gebruikt heb je daarmee dan alles wat nodig is om evt terug te gaan naar de oude versie - ingeval je de nieuwe niet aan de praat krijgt - opgeslagen?

Ook in de bescrijving van de update procedures op pag 1 komt dit niet erg duidelijk naar voren.
Ik overweeg een upgrade omdat ik het geluid van mijn speakerphone bij handsfree veel te zacht vind; ik meen hier of in een van de andere forums (XDA-developers etc) daarover iets te hebben gelezen maar kan het niet meer vinden (overigens heel veel werk).

Heb jij of iemand anders daar ervaring mee?
met extrom word bedoeld een stukje vast geheugen waar bestanden in staan die bij een hard reset opnw worden geinstalleerd, bv de connection settings, de mms editor, patches, etc. verder heeft het geen nut. daarom is de bigstorage patch, deze verwijderd die bestanden en koppelt dat stuk geheugen aan het de rest.

het backuppen bij mij houd in dat ik mijn contancte en agenda sync met de pc en met een programma "all export" al mijn in- outbox als txt bestanden opslaat op me sd kaart.

het nadeel van sprite is dat deze een beackup maakt van je register, een geupdate rom kan aangepaste register waarden bevatten waardoor na het terug zetten van je sprite backup het toestel instabiel word. mijn advies is die sprite alleen maar te gebruiken als je upgrade naar bigstorage met hetzelfde versie nummer.

sprite maakt dus geen backup van je rom, je kan via de zelfde methode als met de bigstorage rom een backup van heel je flash-rom naar je sd schrijven n deze te bewaren. ik heb het nooit gedaan, alleen bij mijn bigstorage expreriment. maar voor een rom update is het overbodig, deze software is dus danig goed dat het niet kan missen.

het voordeel van upgraden naar 1,12 was bij mij dat het de echo op mijn toestel volledig weg was.

met sprite kan je ook een soort rescue bestand maken die self extracteble is voor het geval dat je toestel crashed en een harde reset uitgevoerd moet worden, dan staat alles weer in een paar minuten op zijn plek.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja!

The systeem geluideen van de nieuwe WM2005 Magneto op je MDA Compact/Qtek S100/M500.
download ze hier, voer het cabje uit op je MDA Compact en je hebt de nieuwe systeem geluiden :D

http://www.lakeridgesoftware.com/forum/download.php?id=2419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:02:

Waar ik op gelet heb is dat de poorten hetzelfde staan op de pc bij je bluetooth manager en op je ppc. Op de ppc bij bluetooth settings heb ik inbound com port 4 aanstaan. Die heb ik op mn pc ook bij mn bluetooth manager geselecteerd, geen uitgaande poort. Bij de eigenschappen van de sleutel op mn pc heb ik bij services twee opties; inbelnetwerk DUN en seriele poort, SPP. Ik heb alleen de eerste aangevinkt. Oh ja, weet niet of het er toe doet maar heb detectie inschakelen niet aangevinkt. Ik heb ook een paar keer moeten switchen en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 17:50:
[...]
met extrom word bedoeld een stukje vast geheugen waar bestanden in staan die bij een hard reset opnw worden geinstalleerd, bv de connection settings, de mms editor, patches, etc. verder heeft het geen nut. daarom is de bigstorage patch, deze verwijderd die bestanden en koppelt dat stuk geheugen aan het de rest.
Dit klinkt goed, dan ga ik dat ook eens proberen i.c.m. de 1.12 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de afgelopen 28 blz. vaak gelezen dat mensen niet weten hoe ze mp3's als ringtone in kunnen stellen. Dat is geen probleem, dus dat zal ik ook niet vragen ;) maar wél hoe je mp3's in kan stellen als 'inkomend smsje' of 'wekker geluid'. Want daar ben ik nog niet helemaal uit!

(snap trouwens ook echt niet waarom je geen Nederlandse T9 in zou kunnen stellen... lijkt mij 1 bestandje wijzigen, maar blijkbaar... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou even kwijt dat ik erg siked ben vanwege mijn spectec wlan sd kaartje. Besteld via ebay 70 euro nieuw in verpakking.... dat jum t euben weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand zijn S100 kunnen syncen met Linux? Ik kan nieteens bij mijn SD-kaart.. :X
Iemand er linux op geinstalleerd?
Ik ben dat Windows Mobile 2003 SE helemaal beu; als je batt op is ben je alles kwijt?! Welke tijd leven we... |:(

Goed. Hopen dat Mobile 5 wat beter is en dat er een versie komt voor op de S100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

zAo schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:37:
Heeft iemand zijn S100 kunnen syncen met Linux? Ik kan nieteens bij mijn SD-kaart.. :X
Iemand er linux op geinstalleerd?
Ik ben dat Windows Mobile 2003 SE helemaal beu; als je batt op is ben je alles kwijt?! Welke tijd leven we... |:(

Goed. Hopen dat Mobile 5 wat beter is en dat er een versie komt voor op de S100.
Kan SynCE dat niet? In ieder geval gaat het je waarschijnlijk geld kosten. Ik gebruik een Mac, en daar heb ik het programma Missing Sync aan moeten schaffen omdat er geen Active Sync oplossing is van Microsoft zelf voor het softwareplatform, en hetzelfde geldt voor Linux. Het enige dat je zonder speciale Active Sync software kunt is OBEX push (files beamen) en het binden van seriële poorten (om over in te bellen).
Waar ik op gelet heb is dat de poorten hetzelfde staan op de pc bij je bluetooth manager en op je ppc. Op de ppc bij bluetooth settings heb ik inbound com port 4 aanstaan. Die heb ik op mn pc ook bij mn bluetooth manager geselecteerd, geen uitgaande poort. Bij de eigenschappen van de sleutel op mn pc heb ik bij services twee opties; inbelnetwerk DUN en seriele poort, SPP. Ik heb alleen de eerste aangevinkt. Oh ja, weet niet of het er toe doet maar heb detectie inschakelen niet aangevinkt. Ik heb ook een paar keer moeten switchen en proberen.
Ik ga even proberen dit om te zetten naar mijn situatie (op de Mac heet dat natuurlijk allemaal anders ;)) en dan maar hopen dat 't werkt :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

SynCE zou inderdaad moeten werken. Ik heb de versie uit de Ubuntu (Hoary en Breezy) repo's geinstalleerd met de goede module, maar de hele applicatie ziet niets. De syslog geeft wel aan dat er een Qtek is aangesloten.
Naast SynCE is er vrijwel niets te vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:21
Beste mensen,

Ik ben nog opzoek naar goede wekker software. Ik heb al een aantal programma's gevonden hiervoor, maar deze gaan niet af als ik het apparaat uit heb staan.

De standaard alarm functie die er in zit werkt wel goed, maar ik zou toch graag mp3 bestanden willen gebruiken om wakker mee te worden :)

Iemand hier een goede tool voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

dawuss schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:38:

bij mij lukt het ook niet met de bluetooth activesync.

ik had start->settings->bluetooth settings, inbound & outbound aangevinkt. Bluetooth activesync setup op [start] gedrukt. Kreeg de dialog scherm, Please start bonding with other bluetooth device, etc. vervolgens op ok geklikt en de bluetooth in start->settings->connection->bluetooth aangezet.
Vervolgens heb ik activesync start->activesync->tools->connect via bluetooth gedaan.

En krijgt vervolgens nix te zien :S... je bent wat verder dan mij met je schermpje 'Opening Port' :+

Ik moet ff die bluetooth tool ff installeren kijken of dat wel lukt of ... niet. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Xu op 01-08-2005 13:16 ]

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30
Hallo ik wil ff wat spullen voor mn MDA bestellen alleen wil even ervaringen van jullie weten..

welke bleutooth dongle werkt perfect met mda ?? heeft toch geeen zin om 1 van 100 meter te kopen als mda maar tot 10 gaat ???

en welke screenprotector is beste op www.pdashop.nl staan er 2 of is er geen verschil tussen ??

alvast bedankt.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonic- schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:59:
Beste mensen,

Ik ben nog opzoek naar goede wekker software. Ik heb al een aantal programma's gevonden hiervoor, maar deze gaan niet af als ik het apparaat uit heb staan.

De standaard alarm functie die er in zit werkt wel goed, maar ik zou toch graag mp3 bestanden willen gebruiken om wakker mee te worden :)

pocket music ondersteunt wekker met MP3, hij werkt ook als ie uit staat, heb ik al een paar keer ondervonden (vergeten uit te zetten in het weekend ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Off-topic:
is er een manier om in 1 keer door al de 9 delen van dit topic te zoeken?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

geen tool nodig, zoek ff een MP3 to WMA converter. gebruik dan WMA's als alarm tone (doe ik ook)
WMA's nemen ook nog minder ruimte in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik wil graag mijn s100 overklocken en wie heeft er ervaring mee? welke software en hoeveel mhz?

ik wil graag psx spellen mee spelen (vagrant story, front mission 3, ff reeks)maar momenteel gaat het nog erg traag. Hoop dat ik met overklokken dit probleem kan verhelpen:)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het pdf-bestand in de startpagina om je mms en gprs in te stellen staat het volgende:
Telfort 193.113.200.195 http://mmsc.mms.telfort.nl:8002
Maar dat moet zijn:
Telfort 193.113.200.195 http://mms
edit:
en dan lukt het me nog niet om op mn m500 met Telfort MMSjes te kunnen versturen :S

edit:
en dan is het me nu wel gelukt!! zoek alleen nog een oplossing om zelf geluiden in te stellen voor sms en wekker

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:48:
In het pdf-bestand in de startpagina om je mms en gprs in te stellen staat het volgende:

[...]

Maar dat moet zijn:

[...]

edit:
en dan lukt het me nog niet om op mn m500 met Telfort MMSjes te kunnen versturen :S

edit:
en dan is het me nu wel gelukt!! zoek alleen nog een oplossing om zelf geluiden in te stellen voor sms en wekker
Geluiden die je daarvoor wilt gebruiken moet je plaatsen in de map 'rings' (staat onder de windowsmap)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
ik heb de m500 nu een paar weken en hij bevalt goed, maar elke keer als ik er iets op installeer dan krijg ik na de installatie het bericht dat het programma dat ik installeer waarchijnlijk niet goed zal werken omdat het niet ontworpen in voor deze versie van het besturingssysteem...

doet ie bij elke installatie, maakt niet uit wat voor software..

iemand anders dit probleem???

en wat mij ook opvalt is dat als je een foto wil maken en je op het scherm kijkt wat je wil fotograferen het beeld er nog best redelijk uitziet, maar als je dan een foto maakt en hij saved de foto om hem daarna gelijk weer te geven, dan ziet de foto er veel slechter uit (kleuren, contrast, e.d.)

je zou toch denken dat de kwaliteit die je in de zoeker ziet ook de kwaliteit van de geschoten foto zou moeten zijn, maar nu is het eerder dat als je schiet dat ie dan snel hele andere instellingen gebruikt....

ik weet niet of iemand anders dit ook opgevallen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi, ik lees hier alles na om meer te begrijpen van mijn nieuwe I-Mate JAM. Nu weet ik alleen niet hoe ik in regedit kom. Ik heb dat programma geprobeerd te installeren maar het enige wat die doet is installeren en dan vragen welke programma's ik erop wil of juist er niet op wil. Hij installeerd niets op de PPC zoals alle andere software die ik erop heb gezet. Ik kan nergens ook een vorm van uitvoeren vinden waar ik regedit eventueel in zou kunnen doen.
Daarnaast wou ik vragen of iemand de definitieve oplossing heeft om te zorgen dat foto's in 1 map belanden en niet in meerdere (per datum, aantal of wat dan ook).
Thx voor jullie hulp alvast

p.s. ik heb nog geen geheugen kaart erbij gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat eerste viel mij ook al op, na even opzoeken hield het in dat het geen door microsoft vrijgegeven software is dus daarom niet compatible zou zijn. In windows XP zie je dan bijvoorbeeld een "Toch Installeren?" schermpje.

Over dat tweede, in de begin post staan een aantal waarden. Verander ze daarin en je camera word al stukken beter. Lees ook aantal posts van mensen in deze topics, ze hebben soms namelijk goede ideeen om de HTC te verbeteren ;) (voor deel 7 is daar veel tijd aan besteed :))

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Beste Sonic,

Probeer PTravelAlarm eens.
Ik gebruik deze reeds enkele maanden en het bevalt me zeer goed.

Willem Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

-DUS- schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:46:
ik heb de m500 nu een paar weken en hij bevalt goed, maar elke keer als ik er iets op installeer dan krijg ik na de installatie het bericht dat het programma dat ik installeer waarchijnlijk niet goed zal werken omdat het niet ontworpen in voor deze versie van het besturingssysteem...

doet ie bij elke installatie, maakt niet uit wat voor software..

iemand anders dit probleem???

Is geen probleem toch? Bij mij zegtie dat ook heel vaak, maar alles wat ik install werkt perfect

en wat mij ook opvalt is dat als je een foto wil maken en je op het scherm kijkt wat je wil fotograferen het beeld er nog best redelijk uitziet, maar als je dan een foto maakt en hij saved de foto om hem daarna gelijk weer te geven, dan ziet de foto er veel slechter uit (kleuren, contrast, e.d.)

je zou toch denken dat de kwaliteit die je in de zoeker ziet ook de kwaliteit van de geschoten foto zou moeten zijn, maar nu is het eerder dat als je schiet dat ie dan snel hele andere instellingen gebruikt....

ik weet niet of iemand anders dit ook opgevallen is....

Klopt idd ook. Is wel jammer, mja het is en blijft 'n telefoon/pda en geen fototoestel dus tsjaa

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:00:
Hoi hoi, ik lees hier alles na om meer te begrijpen van mijn nieuwe I-Mate JAM. Nu weet ik alleen niet hoe ik in regedit kom. Ik heb dat programma geprobeerd te installeren maar het enige wat die doet is installeren en dan vragen welke programma's ik erop wil of juist er niet op wil. Hij installeerd niets op de PPC zoals alle andere software die ik erop heb gezet. Ik kan nergens ook een vorm van uitvoeren vinden waar ik regedit eventueel in zou kunnen doen.
Daarnaast wou ik vragen of iemand de definitieve oplossing heeft om te zorgen dat foto's in 1 map belanden en niet in meerdere (per datum, aantal of wat dan ook).
Thx voor jullie hulp alvast

p.s. ik heb nog geen geheugen kaart erbij gekocht :)
Dat is een bekend probleem, download de versie die je direcht op je MDA moet installeren (de CAB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, voor iedereen die het niet lukt. Download de RegEdit programma op deze locatie, daar staat ook een kleine uitleg: http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=2540
Zet daarna die file op de PPC net zoals je dat doet voor foto's en muziek (verkenner via activesync of via verkenner en dan pocketPC). Daarna open die .cab file op de PPC (=PocketPC) en hij installeerd hem zelf! Hij delete het .cab file na afloop ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is mijn nieuwe skin

Dark Metallic

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/2928/screencap23nl.png

GSplayer skin
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/5301/capture46km.png

psShutXP
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/my.php?image=psshutxpskineng8rh.gif

verder skins voor Resco Keyboard en Weather iconen

ziet er mooi en scherp uit op mijn MDA

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Orange schijnt een nieuwe update uit te hebben gebracht...
deze is beschikbaar op pocket-pcclub: http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=4138
Zover ik uit de bestandsnaam kan opmaken gaat het waarschijnlijk om de 1.12 rom

Snap alleen niet geheel waarom orange deze wel bij hen op de website zet en niet op hun eigen website (ookal staat daar sowieso al erg weinig over de m500 op)

Heb de upgrade zelf nog niet geprobeerd.. wordt pas morgen voor mij denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggar schreef op zondag 31 juli 2005 @ 23:33:
[...]

Dit klinkt goed, dan ga ik dat ook eens proberen i.c.m. de 1.12 rom.
:D Zojuist geupdate hieronder wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://www.euramax.nl/card.bmp
Afbeeldingslocatie: http://www.euramax.nl/memory.bmp
Afbeeldingslocatie: http://www.euramax.nl/storage.bmp

Ik gebruik de volgende ROM:
MA_DT_WWE_DutchRetail_11200_550_11200_Ship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
sun.dace schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 07:42:
Orange schijnt een nieuwe update uit te hebben gebracht...
deze is beschikbaar op pocket-pcclub: http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=4138
Zover ik uit de bestandsnaam kan opmaken gaat het waarschijnlijk om de 1.12 rom

Snap alleen niet geheel waarom orange deze wel bij hen op de website zet en niet op hun eigen website (ookal staat daar sowieso al erg weinig over de m500 op)

Heb de upgrade zelf nog niet geprobeerd.. wordt pas morgen voor mij denk ik
Ik heb 'm erop gezet. Werkt tot nu toe perfect. Alles is nu geupdated naar 1.12 rom.
Kwam net op tijd, wilde eigenlijk deze week de Qtek1.12 erop gaan zetten. :)

Orange heeft overigens World aangepast en een mooiere PDA portal. Dit zit ook verwerkt in deze update.

En ik mis in deze update de GPRS disconnect butten. Nu meende ik hiervoor een patch gezien te hebben in de startpost, maar krijg deze niet meer teruggevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanion op 02-08-2005 12:21 ]

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:10
Hmm misschien moet ik die Orange update er ook maar eens op gaan zetten. Ik zit toch al met een simlockvrije MDA compact op het orange netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Xanion schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:27:
[...]
En ik mis in deze update de GPRS disconnect butten. Nu meende ik hiervoor een patch gezien te hebben in de startpost, maar krijg deze niet meer teruggevonden.
Lol... dat schijnt volgens de tekst over de update een van de features te zijn. GPRS always ON, totdat de gebruiker hem uitzet via de rode telefoontoets (enkele sec. inhouden)

Hoelang duurde het updaten ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:13:
:D Zojuist geupdate hieronder wat screens:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Stivo, merk je nou dat je MDA ook sneller wordt door die Big Storage ROM of is het enkel meer ruimte?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

weertenaar schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 12:31:
Hmm misschien moet ik die Orange update er ook maar eens op gaan zetten. Ik zit toch al met een simlockvrije MDA compact op het orange netwerk.
Let er dan wel op dat zoals in deze reactie valt te lezen dat je garantie van T-Mobile vervalt.

Helaas is het wel zo dat T-Mobile nog niet met een ROM Update is uitgekomen, zoals ook te lezen viel in bovenstaande reactie. Ik zie overigens wel steeds meer mensen die vragen om een T-Mobile ROM Update (zoals bv.: babysnake, etc.)

Niemand interne contacten bij T-Mobile of ze uberhaupt nog van plan zijn een update uit te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:13:
Heb je de bigstorage patch gedaan of is dit al zo met deze rom?
En waar kan ik die rom vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Weet iemand hoe ik de 'country' met mijn 'IMEI' nummer kan achterhalen? zo te zien heb ik geen nederlandse import telefoon ... en kan dus niet gebruik maken van www.qtek.nl voor rom updates.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Xu schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:11:
Weet iemand hoe ik de 'country' met mijn 'IMEI' nummer kan achterhalen? zo te zien heb ik geen nederlandse import telefoon ... en kan dus niet gebruik maken van www.qtek.nl voor rom updates.
Wellicht kan je hier (WikiPedia) eens kijken, daar staat het één en ander uitgelegd. Kijk bijvoorbeeld eens onder External Links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeerde net ook de rom upgrade uit te voeren op mijn m500 maar er blijft upgrade radio stack staan op de pda en het programma zegt dat het door een fout niet meer verder kan upgraden. Heeft iemand dit probleem ook al gehad? Want mijn tel lijkt nu dood te zijn, als ik reset zie ik alleen USB staan op het scherm.

Update:
het is error 114: radio rom update error

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:05:
[...]

Stivo, merk je nou dat je MDA ook sneller wordt door die Big Storage ROM of is het enkel meer ruimte?!
JA, Merk ik duidelijk heb nu 30 mb "ram" vrij, je MDA gebruikt dit vrijgeheugen toch als werkgeheugen.

Ik heb wel nog alle applicaties op mijn SD kaart staan om mijn MDA gewoon schoon te houden. en snel.

De ROM update vindt je hier:
http://www.qtek.nl/_BIN/M..._11200_550_11200_Ship.zip

Daar heb ik zelf een BIG Storage rom van gemaakt.Via de Tutorial:
http://www.ppc-phones.nl/forum/index.php?topic=416.0

Registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
hey welke Bluetooth dongle wordt door jullie gebruikt icm de s100 ???

en kan je echt door hele huis lopen enh heb ej dan bereik ???

alvast bedankt

oja snel reageren dan kan ik hem bestellen ?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:55:

alvast bedankt

en blauwe :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook net de orange update gedaan en werkt prefect. Ik heb niet de bigstorage upgrade gedaan (gaan ik zo proberen).
Ik had alleen voordat ik ging update een backup gemaakt en nadat ik geupdate had weer de backup terug gezet.
En alles werkt perfect, en heb zelfs de disconnect knop bij gprs (misschien omdat ik die backup terug heb gezet ?!)

Over bluetooth: Had toevallig eregister geinstalleerd en kon vanaf mijn kamer (1e verdieping) nog file uploaden terwijl ik achter in tuin zat. Ging alleen wel erg traag. Nog niet verder getest though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zijn er nog verschillen tussen de ROM's van T-Mobile, Orange, QTek, etc. of zijn er in weze geen verschillen en zitten die ingebakken in de ExtRom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik ben haastig op zoek naar een goede cakit voor mijn Orange SPV-M500.

Ik wil telefoongesprekken/ tomtom / mpr3 etc allemaal over de speaker kunnen spelen.
De PVT-Qtek s100 lijkt dit allemaal te hebben, waren het niet dat:

A: deze carkit niet geschikt is voor de Orange SPV -M500

B: De carkit mute vertragend werkt ( erg lastig met TOMTOM en wanneer jij lang praat en de andere kant stil is de radio weer aan gaat. Zie hier het hele verhaal. http://www.pocketpc-club....&highlight=carkit+compact

Nu zat ik te denken is het niet mogelijk zelf een carkt te bouwen die deze functionaliteiten heeft. Hiervoor zat ik te denken om bijvoorbeeld de volgende componenten te gebuirken

- Holder Brodit
- Universele mutebox ( bijv http://www.gsmcentrum.nl/c66.html)

Uiteraard moeten er kabels etc bij, wellicht dat jullie ideen hebben?

Graag hier tips en ideen. Wellicht dat het helemaal niet kan of dat ik zaken over het hoofd zie, maar dat hoor ik dan graag.

Of mocht je een carkit weten die dit ook kan helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Woudloper schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:26:
[...]

Wellicht kan je hier (WikiPedia) eens kijken, daar staat het één en ander uitgelegd. Kijk bijvoorbeeld eens onder External Links...
:) tnx

Ik heb mijn IMEI ingevoerd @ http://www.numberingplans.com/index.php?goto=imei
ik zie dat ie uit 'FINLAND' komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Ik heb mijn IMEI ingevoerd @ http://www.numberingplans.com/index.php?goto=imei
ik zie dat ie uit 'FINLAND' komt.
Dat zegt ie bij mijn m500 ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik weet niet of iemand van jullie ooit met een Neonode werkt maar deze maakt ook gebruik van zijn touchscreen om letters en cijfers in te voeren net als bij de intellipad op de MDA. Het verschil is echter dat deze heel eventjes trilt als je een letter en of cijfer aanraakt wat veel meer "gevoel" geeft. Het is dan net alsof je echt iets aanraakt. Weet iemand of dit ook mogelijk is op de MDA Compact met een programmatje ofzo? Ik heb het nergens kunnen vind maar misschien heeft een van jullie meer geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
[quote
JA, Merk ik duidelijk heb nu 30 mb "ram" vrij, je MDA gebruikt dit vrijgeheugen toch als werkgeheugen.
[/quote]

Dus je kan de vrije ruimte bij het 'werk'-geheugen van je MDA betrekken?
Das wel toppie...

ik dacht namelijk dat je het alleen kon gebruiken om programma's mee op het telefoongeheugen te installeren. Maar als je het als werkgeheugen kan gebruiken dan ga ik het er wel op wagen..
als het mis gaat ga ik er wel mee terug naar de orange-shop met de mededeling dat de upgrade van de nieuwe romversie van hen mislukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:39:
Ik probeerde net ook de rom upgrade uit te voeren op mijn m500 maar er blijft upgrade radio stack staan op de pda en het programma zegt dat het door een fout niet meer verder kan upgraden. Heeft iemand dit probleem ook al gehad? Want mijn tel lijkt nu dood te zijn, als ik reset zie ik alleen USB staan op het scherm.

Update:
het is error 114: radio rom update error
Ik zou beginnen met een eerdere versie installeren. Dan doet hij het in ieder geval. Probeer het van daaruit dan opnieuw.. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:55:

alvast bedankt

Ik heb een Sitecom Bluetooth Adapter (en een MDA). Had de 100m versie gekocht, maar dat was een beetje onzinnig. Nou ja, hij doet 't - lekker internetten op het toilet! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:21
Bedankt Genius_P, Xcilion en wj121!

Heb jullie mogelijkheden uitgeprobeerd en het is PocketMusic geworden. Dit programma werkt toch wel erg makkelijk! Niet allen voor je wekker, maar ook voor je muziek. Je kunt hiermee je M500 als prima MP3 speler gebruiken.

Had even het probleem dat de wekker niet aan ging, maar dat lag aan MortSaver. Als je het apparaat daarmee uit zet komt de wekker er niet doorheen. De oplossing is het apparaat op de normale manier uit te zetten, dus door de power button een keer in te drukken.

Ik ga weer verder spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus wanneer komt t-mobile nederland nou met een rom update. Bij T-mobile duitsland hebben ze al een update. http://www.theunwired.net/?itemid=2489

Jammer dat we die niet kunnen gebruiken. lekker weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 09-09 10:47
Xu schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:11:
Ik heb dus het zelfde probleem, mijn telefoon komt ook uit Finland
Maar is het op een of andere manier toch mogelijk om je te registreren op qtek.nl?

ik heb deze telefoon pas, dus k ben er ook nog mee aant spelen en heb lang nog niet alle functies ontdekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:32:
jezus wanneer komt t-mobile nederland nou met een rom update. Bij T-mobile duitsland hebben ze al een update. http://www.theunwired.net/?itemid=2489

Jammer dat we die niet kunnen gebruiken. lekker weer.....
Waarom zou je een T-Mobile rom willen? Gebruik de rom die Stivo aangeeft in zijn post, ben je ook meteen van alle T-Mobile kleurtjes af.
Voor zover ik gelezen heb vervalt hiermee de garantie niet en heb ik nergens een verhaal gelezen van iemand die zijn toestel onbruikbaar heeft gemaakt door een rom-update. Zoals het lijkt is er altijd wel een manier om een mislukte rom-update te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een alternatieve en gratis file explorer:

Total Commander

Even wennen, maar errug veel opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:19:
een alternatieve en gratis file explorer:

Total Commander

Even wennen, maar errug veel opties
En nu ook in de startpost te vinden ;)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:01:
[...]

Ik heb een Sitecom Bluetooth Adapter (en een MDA). Had de 100m versie gekocht, maar dat was een beetje onzinnig. Nou ja, hij doet 't - lekker internetten op het toilet! ;)
maar hoe zit het met de snelheid eigenlijk ??
ja 100 meten heb ik niks aan als je mda maar to 10 meter gaat of kan je dan beter 100 nemen voor betere dekking ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Remco Tr schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:31:
[...]

maar hoe zit het met de snelheid eigenlijk ??
ja 100 meten heb ik niks aan als je mda maar to 10 meter gaat of kan je dan beter 100 nemen voor betere dekking ??
Nee geen betere dekking. Maar ik zou gewoon 'n 100 meter dongle kopen. Er komen steeds mee BT apparaten op de markt (die wel 100 meter gaan dekken) dus dan is 't alvast handig voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
oke en de snelheid is dat ene beetje acceptabel ?? of duurt het echt eeuwigheid ??

bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Remco Tr schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:11:
oke en de snelheid is dat ene beetje acceptabel ?? of duurt het echt eeuwigheid ??

bedankt !!
Erg snel is het niet, maar er valt mee te surfen of te msn'en. lekker internetten tijdens een lang bezoekje aan het toilet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Woudloper schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 13:06:
[...]

Let er dan wel op dat zoals in deze reactie valt te lezen dat je garantie van T-Mobile vervalt.

Helaas is het wel zo dat T-Mobile nog niet met een ROM Update is uitgekomen, zoals ook te lezen viel in bovenstaande reactie. Ik zie overigens wel steeds meer mensen die vragen om een T-Mobile ROM Update (zoals bv.: babysnake, etc.)

Niemand interne contacten bij T-Mobile of ze uberhaupt nog van plan zijn een update uit te brengen..
Op software zit zoiezo geen garantie, en op de hardware hou je wel je garantie na updaten met een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
sander-sp schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:39:
[...]
Erg snel is het niet, maar er valt mee te surfen of te msn'en. lekker internetten tijdens een lang bezoekje aan het toilet :)
haha lang bezoek en dan ben je net ingelogt bij msn haha
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.