HTC Magician (i-mate JAM/Qtek S100/MDA Compact/M500) -Deel 9

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 10.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op qtek.nl staat echter een oudere versie, namelijk de v1.11.550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:26:
[...]

Hoi,

Beetje laat, maar ik had zo'n ROM update ook nog nooit gedaan.
Vandaag wel, en ik weet nu precies wat je moet doen. En aangezien ik het ook nog steeds onduidelijk vond, hier mijn methode (die werkte bij mij):

-tutorial-
Thanks, nu in de startpost te vinden :)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo...effe een vraagje....

Ik heb sinds kort TomTom3 op mijn MDA compact.

Werkt allemaal okee enzo, heb alleen doordat ik twee maal de software heb geinstalleerd dubbele logo´s in mijn Programs menu, terwijl TomTom maar 1 keer geinstaleert staat bij My Programs.

Hoe kan je de extra logo´s verwijderen van de TomTom gps & de wizard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:

check je mail

[ Voor 88% gewijzigd door Canaria op 18-07-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:55:
zo...effe een vraagje....

Ik heb sinds kort TomTom3 op mijn MDA compact.

Werkt allemaal okee enzo, heb alleen doordat ik twee maal de software heb geinstalleerd dubbele logo´s in mijn Programs menu, terwijl TomTom maar 1 keer geinstaleert staat bij My Programs.

Hoe kan je de extra logo´s verwijderen van de TomTom gps & de wizard ?
Met File Explorer of variant naar "\Windows\Start Menu(\Programs)" gaan en dan een van de dubbele verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:16:
[...]

Dan start je MaUpgradeUt_kabub gewoon nog een keer
(zonder dat je je telefoon los hebt gehaald van de computer)

Werkt het?
he dank je wel. nu werkte het perfect!! gewoon twee keer doen dus kennelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poing schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:00:
Op qtek.nl staat echter een oudere versie, namelijk de v1.11.550.
Dan zou ik gewoon de ROM uit mijn post pakken. Die is qua bluetooth iets stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
JaJa het is zover ik heb mn MDA :9~ en ik ben er blij mee :*) :*)

Maar in alle vrolijkheid is er mis een domme vraag hoe stel je je eigen pincode in kan nergens vinden

handleiding kan ik ook niks vinden of lig dat aan mij 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Remco Tr op 18-07-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Remco Tr schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:39:

Maar in alle vrolijkheid is er mis een domme vraag hoe stel je je eigen pincode in kan nergens vinden

Ik help je nu nog eventjes, met die pin instellen zodat je dat alvast hebt
straks wordt je gebanned en kan je hier niks meer doen enzo, dus vandaar

Start- settings- Phone- Change Pin B)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Remco Tr schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:39:

Laat maar heb het al gevonden stond gewoon in menu hoe dom hahaha

Wat is de best werkende update ?? iemand nog tips ??

edit: Bedankt CLB maar was er gelukkig al zelf achter gekomen shame shame :X

[ Voor 9% gewijzigd door Remco Tr op 18-07-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:55:
[...]

Laat maar heb het al gevonden stond gewoon in menu hoe dom hahaha

Wat is de best werkende update ?? iemand nog tips ??

edit: Bedankt CLB maar was er gelukkig al zelf achter gekomen shame shame :X
Ik blijf ook bezig he 8)7

:) nee hoor, normale vraag. Ik heb tot nu toe hele goede ervaringen met 1.12.00. Ik zou geen enkele andere installeren. Zie mijn post of de openingspost van dit topic voor de stappen die je moet nemen op de upgrade te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rony
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:39:
was vandaag van plan om dit te gaan bestellen:
http://www.ebuyer.com/cus...XJ2aWV3&product_uid=89714

maar bij de registratie moet je postcode invoeren, en die moet uit engeland afkomstig zijn...
heb net een mailtje naar hun gestuurd om te vragen of het mogelijk is om het naar Nederland te sturen...
Iemand dit interessante kaartje al weten te bemachtigen via ebuyer ondanks de genoemde regitratie problemen (en hoe dan wel)....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zack_Leonhart
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 09:29
Hé mensen...

Na veeel topics te hebben afgespeurd op verscheidene fora ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn exacte probleem niet besproken is. mijn situtie is als volgt: Na een mislukte BigStorage update ben ik mijn Storage kwijt. op xda dev. stond dat de BigStorage opnieuw moest worden uitgevoerd, maar daar zit het probleem, na alle stappen te doorlopen kom ik bij de laatste hardreset en blijft mn scherm gewoon blanco. ik moet dan om mn mda weer aan de gang te krijgen een gewone rom update doen (momenteel Qtek 1.12 wwe) maar dan ben ik storage nog steeds kwijt. ik dénk dat het misschien iets te maken heeft met mn SD kaart of mn card reader. mn SD is in feite een miniSD met converter en mn reader is een 7in1 TwinMos. soms willen deze niet echt samenwerken en kan de reader de kaart niet lezen. tijdens de hele BigStorage procedure merk ik hier echter niks van, dus het kan zijn dat het daar weer niet aan licht.

Mijn vraag aan jullie is dan nu ook: weten jullie een oplossing? bv een echt stap voor stap procedure vanaf mijn situatie nu? of een kant en klare (BigStorage, maar niet noodzakelijk) rom met weer een stap voor stap procedure om die er op te zetten?

bij voorbaat dank aan iedereen....

Zack Leonhart

I thought what I'd do is I'd pretend to be one of those deaf mutes... or should I ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oopss :(

Heb de stappen van ferrariboy opgevolgd (upgrade naar 1.12), maar krijg nu bij het uitvoeren van MaUpgradeUt_noID.exe de melding:
ERROR 150: ROM UPGRADE UTILITY ERROR

Had Rom versie 1.11 maar krijg mijn S100 nu ook niet meer uit het bootloader menu. Het herhaaldelijk uitvoeren van MaUpgradeUt_noID.exe biedt helaas ook geen uitkomst.

Wellicht weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:42:
Oopss :(

Heb de stappen van ferrariboy opgevolgd (upgrade naar 1.12), maar krijg nu bij het uitvoeren van MaUpgradeUt_noID.exe de melding:
ERROR 150: ROM UPGRADE UTILITY ERROR

Had Rom versie 1.11 maar krijg mijn S100 nu ook niet meer uit het bootloader menu. Het herhaaldelijk uitvoeren van MaUpgradeUt_noID.exe biedt helaas ook geen uitkomst.

Wellicht weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Werkt een hard reset ook niet?
Heb er iets over gelezen toen iemand de 1.06 upgrade deed. Volgens mij heeft hij hem (hard) gereset, en daarna weer opnieuw gedaan. Toen werkte het schijnbaar wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:28:
[...]

Werkt een hard reset ook niet?
Heb er iets over gelezen toen iemand de 1.06 upgrade deed. Volgens mij heeft hij hem (hard) gereset, en daarna weer opnieuw gedaan. Toen werkte het schijnbaar wel...
Nope, heb alle mogelijke resets geprobeerd. Heb tevens het vinkje usb beschikbaar weggehaald in active sync. Lijkt wel alsof mijn pc mijn qtek niet meer kan vinden. Het schermpje waar de huidige versie en de versie waar je naartoe upgrade is ook niet ingevuld. Als je dan toch op "upgrade" drukt krijg ik ERROR: 150 enz.

Hopelijk weet iemand hier wat op of evt een manier om toch weer naar 1.11 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:36:
[...]

Nope, heb alle mogelijke resets geprobeerd. Heb tevens het vinkje usb beschikbaar weggehaald in active sync. Lijkt wel alsof mijn pc mijn qtek niet meer kan vinden. Het schermpje waar de huidige versie en de versie waar je naartoe upgrade is ook niet ingevuld. Als je dan toch op "upgrade" drukt krijg ik ERROR: 150 enz.

Hopelijk weet iemand hier wat op of evt een manier om toch weer naar 1.11 te gaan.
Okee, ik heb het volgende gevonden:

----------------------------------------------------------------------------------------------

Finzzownt:
Toch een negatief verhaal mbt update:
heb update naar 1.12 gedaan en ging goed. Zag dat BlueTooth niet tabje had voor Com poorten. Na pairen van Aktronix GPS bluetooth, werd gemeld dat het apparaat een COM verbinding ondersteund/nodig had, klik OK, vervolgens geen com-poorten getoond in drop-down lijst.

Alleh, toen met Sprite een FULL restore gedaan...OEPS! was vergeten op Advanced/Expert te zetten, dus hop alles terug, incl. registry.
Opnieuw GPS unit pairen en...ohoh...koppeling met COM poorten doet ie niet meer. Dus hij stelt weer voor dat ik die GPS koppel aan een COM poort en als ik op OK of NEXT klik, doet ie niks.

Dan maar opnieuw ROM update uitvoeren.

En toen....klapte mijn PC in de driver van ActiveSync midden in de CE ROM update...ik krijg mijn M500 NIET MEER geupdate.

Als ik ROMUpgradeUt.exe start krijg ik ERROR 101: CONNECTION ERROR
Als ik MaUpgradeUt_noID.exe start krijg ik eerst het scherm dat ie gaat update van versie x naar versie y en *ALLE* versies zijn *LEEG* in dit scherm!!! Dus ook de TO:!!
Druk ik toch op de Upgrade knop, dan krijg ik steevast ERROR 150: ROM UPGRADE UTILITY ERROR

Als ik m'n M500 aanzet of (soft/hard)reboot krijg ik het Qtek scherm met de ROM versies R 1.12.00, G 1337.42 en D 1.12.00 WWE

HHHHEEEEeeeeelllpppp......

----------------------------------------------------------------------------------------------

Koksie:
Die error waarbij de update util alleen lege velden geeft bij de update van Rom... naar Rom...heb ik ook eens gehad. Ik heb toen de MDA gehardreset, opnieuw in bootlader gebracht, Active Sync opnieuw opgestart, USB poort uitgevinkt en toen deed ie het wel weer.

Finzzownt:
Hoe breng je 'm in de "BootLoader"?
Als ik Hard reset (aan/uit ingedrukt houden en tegelijk onderaan reset indrukken met stylus) reboot dat ding en krijg ik alleen Qtek logo lucht met wolken en rechts onderin in het rood de ROM versienummers. Meer doet ie niet. Of is dat de BootLoader? Uit mijn SPV Classic tijd, kan ik mij herinneren dat er idd een soort bootloader was "Canary" kreeg je dan in regenboog kleuren en dan je dat ding tenminste nog bestieren.

Dus, hoe in BootLoader te brengen ?

EDIT
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH Gelukt. Bootloader: Aan/uit + camera ingedrukt houden, dan reset met stylus onderin indrukken -> USB 1.00 verschijnt.
Upgrade gestart -> Upgrade toont nu wel TO versie nummers; FROM is leeg, maar da's in mijn geval niet zo raar ;-)
Upgrade loopt.
Zenks dude.
/EDIT

Koksie:
Sorry, dacht dat je bootloader wel wist te vinden joh. Maar idd, zoals je het gedaan hebt klopt het allemaal. suc6!

Misschien dat je er zo uitkomt. Of werkt het dan nog steeds niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:10:
[...]

Okee, ik heb het volgende gevonden:

Finzzownt:
Toch een negatief verhaal mbt update:
heb update naar 1.12 gedaan en ging goed. Zag dat BlueTooth niet tabje had voor Com poorten. Na pairen van Aktronix GPS bluetooth, werd gemeld dat het apparaat een COM verbinding ondersteund/nodig had, klik OK, vervolgens geen com-poorten getoond in drop-down lijst.

Alleh, toen met Sprite een FULL restore gedaan...OEPS! was vergeten op Advanced/Expert te zetten, dus hop alles terug, incl. registry.
Opnieuw GPS unit pairen en...ohoh...koppeling met COM poorten doet ie niet meer. Dus hij stelt weer voor dat ik die GPS koppel aan een COM poort en als ik op OK of NEXT klik, doet ie niks.

Dan maar opnieuw ROM update uitvoeren.

En toen....klapte mijn PC in de driver van ActiveSync midden in de CE ROM update...ik krijg mijn M500 NIET MEER geupdate.

Als ik ROMUpgradeUt.exe start krijg ik ERROR 101: CONNECTION ERROR
Als ik MaUpgradeUt_noID.exe start krijg ik eerst het scherm dat ie gaat update van versie x naar versie y en *ALLE* versies zijn *LEEG* in dit scherm!!! Dus ook de TO:!!
Druk ik toch op de Upgrade knop, dan krijg ik steevast ERROR 150: ROM UPGRADE UTILITY ERROR

Als ik m'n M500 aanzet of (soft/hard)reboot krijg ik het Qtek scherm met de ROM versies R 1.12.00, G 1337.42 en D 1.12.00 WWE

HHHHEEEEeeeeelllpppp......

Koksie:
Die error waarbij de update util alleen lege velden geeft bij de update van Rom... naar Rom...heb ik ook eens gehad. Ik heb toen de MDA gehardreset, opnieuw in bootlader gebracht, Active Sync opnieuw opgestart, USB poort uitgevinkt en toen deed ie het wel weer.

Finzzownt:
Hoe breng je 'm in de "BootLoader"?
Als ik Hard reset (aan/uit ingedrukt houden en tegelijk onderaan reset indrukken met stylus) reboot dat ding en krijg ik alleen Qtek logo lucht met wolken en rechts onderin in het rood de ROM versienummers. Meer doet ie niet. Of is dat de BootLoader? Uit mijn SPV Classic tijd, kan ik mij herinneren dat er idd een soort bootloader was "Canary" kreeg je dan in regenboog kleuren en dan je dat ding tenminste nog bestieren.

Dus, hoe in BootLoader te brengen ?

EDIT
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH Gelukt. Bootloader: Aan/uit + camera ingedrukt houden, dan reset met stylus onderin indrukken -> USB 1.00 verschijnt.
Upgrade gestart -> Upgrade toont nu wel TO versie nummers; FROM is leeg, maar da's in mijn geval niet zo raar ;-)
Upgrade loopt.
Zenks dude.
/EDIT

Koksie:
Sorry, dacht dat je bootloader wel wist te vinden joh. Maar idd, zoals je het gedaan hebt klopt het allemaal. suc6!

Misschien dat je er zo uitkomt. Of werkt het dan nog steeds niet?
Een andere (vergelijkbare) oplossing is schijnbaar deze:

What I did was to disable ActiveSync.

I then put the MDA into bootloader whilst disconnected from the PC. The bootloader should say Serial.

If you then plug it into the PC, the screen should change to USB.

Let the PC find the device and say that the hardware is ready for use.

Now run the upgrade_noid.exe program and it should work.

Stu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand goede tutorial voor bluetooth. In de beginpost werkt niet meer namelijk.

Ik kan bij activesync de optie connect via bluetooth niet meer zien/inschakelen.
- Heb bluetooth dongle geinstalleerd en de widcomm drivers etc.
- Ik heb bluetoothe tools ook geinstalleerd.
- Heb ook de laatste rom 1.12 geinstalleerd.

De pc kan de mda compact vinden en andersom. Alleen het connecten werkt niet. Omdat ik die optie ten eerste mis en ten tweede toen ik de optie wel had (verdween na installatie bluetooth tools) gebeurde bij het inschakelen niets.

Het heeft allemaal wel gewerkt, maar na de harde reset niet meer.

Vertel het me maar. Heb trouwens de laatste delen 5-6-7-8 al doorgespit voor oplossingen. Door te zoeken op 'bluetooth', maar geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:13:
[...]

Een andere (vergelijkbare) oplossing is schijnbaar deze:

What I did was to disable ActiveSync.

I then put the MDA into bootloader whilst disconnected from the PC. The bootloader should say Serial.

If you then plug it into the PC, the screen should change to USB.

Let the PC find the device and say that the hardware is ready for use.

Now run the upgrade_noid.exe program and it should work.

Stu
Helaas Ferrariboy,

De eerste oplossing werkt bij mij niet. Voor de 2e heb ik waarschijnlijk het bijgeleverde cd'tje nodig die ik nu ff niet bij me heb!

Mijn qtek is en blijft in Bootloader Modus dus met bovenin USB en onderaan V1.00. Het enige dat gebeurt tijdens een poging tot resetten is dat mijn pc nieuwe hardware vindt en deze probeert te installeren. Het installeren lukt dan weer niet omdat ik de software nu even niet voor handen heb. De cd die ik erbij gekregen heb ligt nl. ergens anders. Althans, ik ga er maar even vanuit dat daar de software op staat die XP nodig heeft om te installeren.

Ik zal eerst dat maar eens proberen en anders terug naar Bel Company.

Anyways, bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig een nederlandse t9 al werkend gekregen? ik heb voor de liefhebbers evt wel al het dll bestand...

http://members.chello.nl/ibubic/T9DutchLdb.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 00:05:
Heeft iemand toevallig een nederlandse t9 al werkend gekregen? ik heb voor de liefhebbers evt wel al het dll bestand...

http://members.chello.nl/ibubic/T9DutchLdb.dll
Waar moet je die plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:49:
[...]

Helaas Ferrariboy,

De eerste oplossing werkt bij mij niet. Voor de 2e heb ik waarschijnlijk het bijgeleverde cd'tje nodig die ik nu ff niet bij me heb!

Mijn qtek is en blijft in Bootloader Modus dus met bovenin USB en onderaan V1.00. Het enige dat gebeurt tijdens een poging tot resetten is dat mijn pc nieuwe hardware vindt en deze probeert te installeren. Het installeren lukt dan weer niet omdat ik de software nu even niet voor handen heb. De cd die ik erbij gekregen heb ligt nl. ergens anders. Althans, ik ga er maar even vanuit dat daar de software op staat die XP nodig heeft om te installeren.

Ik zal eerst dat maar eens proberen en anders terug naar Bel Company.

Anyways, bedankt voor de moeite!
Je hebt dus een Magician die in de bootloader blijft hangen?
1. Zorg dat alle verbindingen in activesync uitstaan.
2. Download de ROM die je erop wilt hebben ergens vandaan
3. Pak dit exe bestand uit met WinRAR
4. Download de MaUpgradeNoID of de MaUpgradeKabubi exe ergens vandaan
5. Plaats dit bestand in de map waarin de bestanden van 't uitgepakte ROM bestand staan.
6. Voer nu een van de exe's uit stap 4 uit. Mocht je een CountryID krijgen, sluit dan 't programma af, en probeer 't nog een keer.

Voor een uitgebreide versie kun je me bereiken op MSN, 'jpiscaer@hotmail.com'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:37:
[...]

5. Plaats dit bestand in de map waarin de bestanden van 't uitgepakte ROM bestand staan.
6. Voer nu een van de exe's uit stap 4 uit. Mocht je een CountryID krijgen, sluit dan 't programma af, en probeer 't nog een keer.

Ga het vanavond weer met frisse moed proberen. Zal dat kreng toch echt aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:06:
[...]

Waar moet je die plaatsen? :)
In de windows map staan de andere T9 bestanden ook (verborgen mappen zichtbaar maken via je PC).

Maar weet iemand hoe je bijvoorbeeld overschakelt van de engelse T9 naar de Franse T9, want anders weet ik niet ook niet hoe je kunt controleren of de Nederlandse wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:52:
[...]

In de windows map staan de andere T9 bestanden ook (verborgen mappen zichtbaar maken via je PC).

Maar weet iemand hoe je bijvoorbeeld overschakelt van de engelse T9 naar de Franse T9, want anders weet ik niet ook niet hoe je kunt controleren of de Nederlandse wel werkt.
Ik heb verborgen bestanden weergeven en systeembestanden weergeven gedaan maar zie geen map met t9 ???

gaat overschakelen niet via regional settings ??

En weet iemand welke rom en op de site van tmobile staat ??

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Remco Tr op 19-07-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:29:
[...]

Ik heb verborgen bestanden weergeven en systeembestanden weergeven gedaan maar zie geen map met t9 ???

gaat overschakelen niet via regional settings ??

En weet iemand welke rom en op de site van tmobile staat ??

alvast bedankt
Nee het is ook geen map met T9. In de windows map staan gewoon los de andere T9 bestanden. Bijvoorbeeld T9EglishLdb.dll
Dat veranderen van regionale settings verandert de T9 taal bij mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, een vriend van mij heeft een Qtek en ik heb de MDA van t-mobile. Nou kan hij als hij www.hotmail.com intoetst wel zn mail lezen en ik niet! Hij wordt automatisch doorgelinkt naar een www.mobile.paspoort.blablabla adres. Zal dit te maken hebben met het Qtek en MDA verschil, volgens mij heb ik dezelfde browserversie. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 17:26
ik ben op dit moment een upgrade aan het doen naar 1.12 via de info in de startpost,
maar het duurt nu al een kwartier zonder dat er ook maar iets te zien is.
hoe lang duurt dit gemiddeld? ik vind dit namelijk wel erg lang.

edit:

laat maar, hij was idd vast gelopen.
nu doet ie wel degelijk iets, gelukkig.

[ Voor 17% gewijzigd door Kneiter Ar op 19-07-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 21:02
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje, en ben langzamerhand ook wel overtuigd door het toestel.
(Enige twijfel wel nog met de E-Ten M500 wel).

Weet iemand waar de S100 het goedkoopst te vinden is ? (zonder abo wel)
Bij Mediamarkt staat hij aan 499 € heb ik al gezien, en ik meen hem al aan 450 te hebben gezien op sommige webshops.

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:52:
Vraagje, een vriend van mij heeft een Qtek en ik heb de MDA van t-mobile. Nou kan hij als hij www.hotmail.com intoetst wel zn mail lezen en ik niet! Hij wordt automatisch doorgelinkt naar een www.mobile.paspoort.blablabla adres. Zal dit te maken hebben met het Qtek en MDA verschil, volgens mij heb ik dezelfde browserversie. Iemand een idee??
Ik heb ook een MDA en kan gewoon m´n hotmail lezen, dus daar ligt het niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Ik heb ook een MDA en kan gewoon m´n hotmail lezen, dus daar ligt het niet aan...
Ik krijg een venster waarin alleen maar afmelden drukken, verder zie ik helemaal niets... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:46:
[...]

Ik krijg een venster waarin alleen maar afmelden drukken, verder zie ik helemaal niets... :'(
Ik heb me net even aangemeld bij hotmail (gewoon via hotmail.com); geen probleem. Daarna ben ik via de pda.startpagina.nl naar msn mobile gegaan, en kreeg ik een ´mijn msn´ scherm waarin ik mij alleen maar kon afmelden. Dit gedaan, maar kreeg toen een wit scherm. Stap terug gedaan, en kreeg toen een aanmeld-button. Toen kon ik me gewoon bij msn mobile aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik ga ook altijd gewoon naar hotmail.com (of gmail) meld me aan en lees/stuur m'n mail (SPV M500)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 19-07-2005 19:42 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jainoxi schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 12:37:
[...]

Ben vanavond weer een stukje verder gekomen. Als ik het klepje aan de achterkant verwijder is de display helemaal leeg. Wanneer ik het klepje er weer op doe en vervolgens op het aan/uit knopje druk start ie zowaar op. Nog steeds met versie 1.11.
Echter, tijdens het installeren van de diverse applicaties springt ie weer in bootloader modus. Pogingen om te upgraden naar 1.12 strandden met de inmiddels voor mij bekende boodschap ERROR 150 etc.

Ben dus alweer een stapje dichterbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Iemand hier al ge-update naar TomTom 5.10?
meuktracker: TomTom Navigator 5.10 voor PocketPC

This update should be downloaded in the following cases:
* If you have been having problems with NAVIGATOR and the phone functionality of your PDA
* If you have been having problems with NAVIGATOR and 3rd party (non-TomTom) GPS devices
* Improved support for devices with VGA resolution (640 x 480 pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_to_the_S schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:03:

* If you have been having problems with NAVIGATOR and the phone functionality of your PDA
* If you have been having problems with NAVIGATOR and 3rd party (non-TomTom) GPS devices
hmm. bij mij werkt het niet. helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 22:10:
[...]

Ben vanavond weer een stukje verder gekomen. Als ik het klepje aan de achterkant verwijder is de display helemaal leeg. Wanneer ik het klepje er weer op doe en vervolgens op het aan/uit knopje druk start ie zowaar op. Nog steeds met versie 1.11.
Echter, tijdens het installeren van de diverse applicaties springt ie weer in bootloader modus. Pogingen om te upgraden naar 1.12 strandden met de inmiddels voor mij bekende boodschap ERROR 150 etc.

Ben dus alweer een stapje dichterbij...
Voeg me ff toe op MSN, dan kan ik je wel helpen. Of kijk anders op 't forum van Mex (http://www.ppc-phones.nl/forum/index.php), daar is ook e.e.a. te vinden.

Voor de mensen die niet betaald hebben en toch gebruik maken van TomTom, die update is beveiligd en dus niet bruikbaar voor ons allen. Legale gebruikers kunnen 't natuurlijk zonder problemen gebruiken... And if not, zij kunnen de support van TomTom tenminste bellen :P

[ Voor 16% gewijzigd door jpiscaer op 19-07-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 09:04
A_to_the_S schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 23:03:

Ben al probleemloos geupgrade naar 5.10. Heb alleen nog niet echt goed kunnen testen, maar de berichten zijn overwegend positief op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 09-09 09:57

Mex

PROnline schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:11:
[...]

Ben al probleemloos geupgrade naar 5.10. Heb alleen nog niet echt goed kunnen testen, maar de berichten zijn overwegend positief op usenet.
De hamvraag: ben je een betalende gebruiker van TT5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede skin met grote knoppen. voor mediaplayer/winpaq. Dit lijkt me namelijk wel handig in de auto, gewoon 4 grote knoppen voor Play/Pause, Stop, next, previous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:25:
Weet iemand een goede skin met grote knoppen. voor mediaplayer/winpaq. Dit lijkt me namelijk wel handig in de auto, gewoon 4 grote knoppen voor Play/Pause, Stop, next, previous.
Mortplayer

Afbeeldingslocatie: http://trials2.pocketgear.com/Product_images/4/4684/mp_ani.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, weet je toevallig ook of dit programma ook "over" TomTom kan draaien en of hij mute als er een aanwijzing is van TomTom. Dan ben ik helemaal blij als dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 09:04
Mex schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:21:
[...]

De ervaringenen die ik gelezen heb op usenet gaan over de gepatchte versie.

[ Voor 17% gewijzigd door PROnline op 20-07-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:21:
[...]

Waarschijnlijk niet, anders zou de update niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een wifi kaartje nodig voor mijn
MDA Compact.

Welke zal ik nemen ; ik dacht aan http://www.pdashop.nl/product/12548/15495/30

wie heeft er ervaringen mee? En is dit een goede 'deal' prijskwaliteitverhouding dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
ik zou als ik jou was even kijken op ebay, zijn stukken goedkopere te vinden, die ook nog eens minder uitsteken.

ook zijn daar kaartjes te vinden die wifi+256 mb ram hebben, is best handig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag ergens dat je met FreeAccess van Essent geloof ik ook kan connecten.

Wie weet wat ik moet invullen? De instellingen dus.

Ik heb al een inbelnummer en gebruikersnaam + wachtwoord.
Alleen zegt mijn MDA dat mijn modem niet klopt ik pak gewoon de cellular line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Daar is gelukkig al een oplossing voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zonnet kan ik wel inbellen
gebruikersnaam : guest en wachtwoord ook.

maar als ik nu in het buitenland ben, Amerika dus, wat kost mij dit internetten dan? Dan gaat het niet van mijn belminuten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:02:
Met zonnet kan ik wel inbellen
gebruikersnaam : guest en wachtwoord ook.

maar als ik nu in het buitenland ben, Amerika dus, wat kost mij dit internetten dan? Dan gaat het niet van mijn belminuten af.
Als je bv naar spanje gaat kun je bv op http://www.tiscali.es/ een gratis accountje aanmaken. Alleen gaan die belminuten bij T-mobile ook niet van je belminuten af.

[ Voor 8% gewijzigd door Mex op 20-07-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Kneiter Ar schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:27:
ook zijn daar kaartjes te vinden die wifi+256 mb ram hebben, is best handig lijkt me.
Ik zou graag eentje willen hebben dat extra slot voor SD/MMC heeft, die heb ik helaas niet kunnen vinden, 256mb ingebouwd is voor mij te weinig, ik wil graag zelf kunnen bepalen wat voor grote in gaat.

Of heb ik toch iets verkeerd gelezen en hebben die dingen wel een extra slot voor een SD/MMC :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb net mn ADAPT GPS binnen en opzich werkt het connecten etc met tomtom5,

alleen sluit mn tomtom5 vrij vaak zomaar af! volgens mij vooral bij het wisselen van 'opties' scherm naar 'kaart'scherm

ik heb t-mobile en nog de oude rom.

ligt dit aan mn tomtom of aan mn rom of aan beide??

[ Voor 9% gewijzigd door indexample op 20-07-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 06:21

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Mensen denk aan die modbreaks, ik zou toch graag willen dat deze topic open blijft.

Ik hou absoluut niet van moraal ridder spelen, maar dit wordt wel erg open zo…
Zeg gewoon dat je tomtom heb, de rest is niet zo erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Hallo

Ook ik heb het welbekende probleem van bluetooth en activesync. Ondertussen heb ik alle tutorials enz geprobeerd die ik op deze site en andere sites kon vinden, maar ik loop steeds vast bij 1 stapje.

Volgens mij doe ik alles goed op de computer, en op de MDA krijg je de volgende schermpjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen011.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/sync1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen007.jpg

Tot hier ging alles zoals de tutorial (http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=2417 , is eigenlijk voor een ander toestel maar op andere tutorial sites moet je hetzelfde schermpje krijgen, oa die van benjamin).
Daarna schijn je dus een scherm zoals deze te moeten krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.geekzone.co.nz/images/articles/imatesync/screen014.jpg

Maar wat ik ook probeer, die krijg ik niet tevoorschijn.. |:(
Op mijn pc heb ik de nieuwste activesync.

ROM versie: 1.01.00 WWE
21-10-04
radio version: 1.00.10

Het was een T-Mobile dingetje, maar dmv de tutorial in de SP heb ik dat er af gekregen.

Heeft iemand hetzelfde probleem met de activesync van zn MDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zet ik email over van mijn inbox van mijn outlook express naar de inbox van mijn mda compact.

Ik wil niet dat mailtjes binnengehaald worden via de mda maar gewoon dat oude mail die op mijn outlook express (desktop) worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
Reptile-X schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:07:
[...]

Ik zou graag eentje willen hebben dat extra slot voor SD/MMC heeft, die heb ik helaas niet kunnen vinden, 256mb ingebouwd is voor mij te weinig, ik wil graag zelf kunnen bepalen wat voor grote in gaat.

Of heb ik toch iets verkeerd gelezen en hebben die dingen wel een extra slot voor een SD/MMC :?
die ben ik nog nooit tegengekomen, ik ben bang dat die niet bestaan.
ik heb wel al meer mensen gehoord die iets dergelijks zochten, met meer geheugen, maar nog niet met succes bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
zo, hier even een supertip voor tomtom5 die soms zomaar afsluit: zet je Nuttige Plaatsen uit, en hij doet het gelijk als een speer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een paar keer bonden met je pc, pas als je de melding krijgt over een serial port (of connection) dan pas stoppen en dan kun je AS over BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ik moet dus die stap een aantal malen herhalen?
Moet k dan een paar x een nieuw device toevoegen, of elke keer helemaal terug naar het begin waar je op 'start' moet drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:45:
[...]

Hie is al een oplossing voor, ik ga deze ook vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele hoeje tip..!!

Thnx

http://mort.sto-helit.de/index.html <<<------Skins voor de player

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rephrase my question

Connect via bluetooth terug
ALle instellingen kloppen

Op pc : outbound com 4. inbound com 5
op mda : outbound com 5 inbound com 4
Allebei gepaird nu. Active sync ingesteld op 4.

Wat nu?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze wel eens geprobeerd voor het T9 probleem?

T9 Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BT werkt nou een hoop geklooi.

Hiephoi. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Ik had blijkbaar al sinds een week het probleem dat smsjes minimaal 2x bij iemand aankomen. Nou heeft eindelijk iemand er wat over gezegd en heb ik het kunnen fixen met de hulp van de startpost :)

Verder nog wel iets raars meegemaakt: Geen geluid meer! Als ik werd gebeld of belde dan konden zij mij niet horen maar ik hun ook niet. Reboot hielp niet. Toen het plugje van koptelefoon erin & eruit gedaan.. en dat bleek de oplossing te zijn.

offtopic:
Als je de eerste 3 maanden gratis mag bellen via Vodafone contract.. is GPRS dan ook gratis? Want ik heb nog geen rekening gehad :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:05:

T9 Tool
Ben ook benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:05:

T9 Tool
ff testen :9

EDIT: ''t9config is not a valid windows setup file''

ReadMe bestand...Please note that the software is neither certified nor signed. Therefore, it can
only be used on unlocked phones.

T9 config werkt dus niet..

[ Voor 32% gewijzigd door Remco Tr op 20-07-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suske-wiske
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
2Gb SD-Card (Adata Turbo 150x) werkt niet in MDA Compact..... ;(
Wel in mn cardreader , maar in de mda vraagt ie telkens om geformateerd te worden... doe ik dan... zegt ie format sucsesvol.... maar de mda ziet m niet.... mda uit, aan... Do you want to try to format this storage card to make it readable..?.........

enzovoort....

MDA Compact @ I-Mate Jam 1.12
Rom 1.12.00
Radio 1.12.10
Prot. 1337.42
ExtRom 1.12.128

Doe ik iets fout.? ligt t aan de SD Card..? Ligt t aan de MDA (Max 1Gb of zo.?)?
Ik weet t niet.... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door suske-wiske op 20-07-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij kan tie hem nogenneens installeren... :X

Kan ook nergens de taalverwijzingen in de registry keys vinden?!?!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:25:
[...]

Bij mij kan tie hem nogenneens installeren... :X

Kan ook nergens de taalverwijzingen in de registry keys vinden?!?!
Watvoor kaart heb je? Geen Extreme III ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:29:
[...]

Watvoor kaart heb je? Geen Extreme III ofzo?
Ik bedoel in de keys van mn T-Mobile MDA Compact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Ik heb zomaar mn BT aan de praat gekregen !
Nix stapjes op je MDA doorlopen enz enz...

Gewoon een BT adapter in je computer rammen, wachten tot de windows drivers klaar zijn, bij je MDA'tje de pc 'pairen' (connectie opzetten), daarna een binnenkomende compoort toevoegen in het standaard windows programma, als het niet com4 is, naar:
configuratiescherm,
systeem,
hardware,
apparaatbeheer,
Poorten (COM & LPT),
Standaard Serieel voor een Bluetooth verbinding (COM7) // of een ander COM getal
rechterklik -> eigenschappen
poortinstellingen,
geavanceerd,
COM4 selecteren // als ie gaat zeiken dat het in gebruik is gewoon ja zeggen

En dan nu, op je MDA, activesync starten, connect via Bluetooth

en bij mij liep het als een zonnetje -> Internet & Syncen

Misschien beetje foute manier, maar als je hopeloos ben, een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van de S100 als nieuwe telefoon.

Reden is dat ik graag weer wat PDA functionaliteit in me gsm wil en dat ik het een heel vet dingetje vind... ;) En de mogelijkheid tot wifi op je GSM is ook wel leuk (Kan je dan ook skypen??) En scheelt weer hoop centen voor een PDA met TT of een TT Go

Nou had ik nog een paar twijfelpuntjes:
- Hoe zit het met de batterijduur na wat langere tijd? Hoeveel dagen houd ie het vol?
- Is de telefoon werkelijk TE groot zoals de critici zeggen? (heb nog geen tijd gehad om er ff mee te gaan spelen bij de MM ofzo)
- Beschadigd het scherm snel en kan hij beetje tegen stoten en vallen??

Ik heb nu nog een 6310i en die vind stuiteren (zelfs tegen de muur gooien enzo) geen enkel probleem en heeft ook een perfecte standbytijd (7 dagen).

Ik twijfel nu tussen de 6230 en de S100... Hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 20-07-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

WM2005 is inderdaad leuk, alleen jammer dat de HTC Universal zo enorm groot is..!

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/cebit2005/htc-universal-3.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mex op 20-07-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
wat een sukkel, je legt je pda/telefoon toch niet op de bank van een taxi.
en die andere is ook een sukkel, je geeft zoiets toch niet terug aan de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:37:
Ik overweeg de aanschaf van de S100 als nieuwe telefoon.

Reden is dat ik graag weer wat PDA functionaliteit in me gsm wil en dat ik het een heel vet dingetje vind... ;) En de mogelijkheid tot wifi op je GSM is ook wel leuk (Kan je dan ook skypen??) En scheelt weer hoop centen voor een PDA met TT of een TT Go

Nou had ik nog een paar twijfelpuntjes:
- Hoe zit het met de batterijduur na wat langere tijd? Hoeveel dagen houd ie het vol?
- Is de telefoon werkelijk TE groot zoals de critici zeggen? (heb nog geen tijd gehad om er ff mee te gaan spelen bij de MM ofzo)
- Beschadigd het scherm snel en kan hij beetje tegen stoten en vallen??

Ik heb nu nog een 6310i en die vind stuiteren (zelfs tegen de muur gooien enzo) geen enkel probleem en heeft ook een perfecte standbytijd (7 dagen).

Ik twijfel nu tussen de 6230 en de S100... Hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen
hmm.. de 6230 is no where near the s100. De S100 behoort tot 1 van de beste telefoons verkrijgbaar qua specificaties en performance. Het is dan ook een combinatie tussen een PDA en telefoon terwijl de 6230 alleen maar een telefoon is.
Dus om het samen te vatten:

- Nokia 6230: :Z

- Qtek S100: _/-\o_

Nu je vragen:
1) Ik denk dat je gewoon moet uitgaan van 2 dagen. Veel meer zal het niet zijn, tenzij je er echt niets mee doet. Het is tenslotte een PDA met heel veel functies en ook een groot scherm. Dat kost nou eenmaal energie. Maar omdat je er zoveel mee kunt zul je hem waarschijnlijk ook vaak koppelen aan een PC. Dan wordt hij weer opgeladen. Dus heb je er last van? Nee, het is gewoon heel goed te doen. Geloof me, de kortere batterijduur neem je op de koop toe.

2) Nee de telefoon is helemaal niet groot. Het is voor je gevoel een klein ding. Volgens mij de meest compacte PDA, en dat is gezien haar performance een knap straaltje engineering. Hij is ook erg dun waardoor je er niet veel last van hebt in je broek. De MDA of S100 is dus zeker als telefoon te gebruiken.

3) Het toestel zit heel erg solide in elkaar. Het voelt ook veel beter aan dan een Nokia of ander "plastic" telefoontje. Omdat de behuizing volgens mij van een soort metaal is zul je er wel eerder een krasje opkrijgen als je hem op tegels laat vallen. Als je de MDA tegen de muur gooit, tja dan denk ik niet dat hij nog leeft... wat dat betreft moet je het vergelijken met een laptop. Als je die tegen de muur aangooit is het ook kapot. Het is geen scouting-telefoon ofzo :) .

Het enige wat de MDA niet heeft is UMTS. Voor de rest is het een telefoon waarmee je iedereen die beweert dat zijn of haar telefoon beter is, lekker kunt uitlachen ;)

Als je iets uitzonderlijks of geweldigs wilt: neem de S100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Iemand die Nederlandse T9 al aan de gang gehad? Die T9 tool werkt namelijk niet. De CAB file is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:56:
[...]

hmm.. de 6230 is no where near the s100. De S100 behoort tot 1 van de beste telefoons verkrijgbaar qua specificaties en performance. Het is dan ook een combinatie tussen een PDA en telefoon terwijl de 6230 alleen maar een telefoon is.
Dus om het samen te vatten:

- Nokia 6230: :Z

- Qtek S100: _/-\o_

Nu je vragen:
1) Ik denk dat je gewoon moet uitgaan van 2 dagen. Veel meer zal het niet zijn, tenzij je er echt niets mee doet. Het is tenslotte een PDA met heel veel functies en ook een groot scherm. Dat kost nou eenmaal energie. Maar omdat je er zoveel mee kunt zul je hem waarschijnlijk ook vaak koppelen aan een PC. Dan wordt hij weer opgeladen. Dus heb je er last van? Nee, het is gewoon heel goed te doen. Geloof me, de kortere batterijduur neem je op de koop toe.

2) Nee de telefoon is helemaal niet groot. Het is voor je gevoel een klein ding. Volgens mij de meest compacte PDA, en dat is gezien haar performance een knap straaltje engineering. Hij is ook erg dun waardoor je er niet veel last van hebt in je broek. De MDA of S100 is dus zeker als telefoon te gebruiken.

3) Het toestel zit heel erg solide in elkaar. Het voelt ook veel beter aan dan een Nokia of ander "plastic" telefoontje. Omdat de behuizing volgens mij van een soort metaal is zul je er wel eerder een krasje opkrijgen als je hem op tegels laat vallen. Als je de MDA tegen de muur gooit, tja dan denk ik niet dat hij nog leeft... wat dat betreft moet je het vergelijken met een laptop. Als je die tegen de muur aangooit is het ook kapot. Het is geen scouting-telefoon ofzo :) .

Het enige wat de MDA niet heeft is UMTS. Voor de rest is het een telefoon waarmee je iedereen die beweert dat zijn of haar telefoon beter is, lekker kunt uitlachen ;)

Als je iets uitzonderlijks of geweldigs wilt: neem de S100.
Thanx voor je uitgebreide mening... De reden dat ik twijfel is omdat ik nu bij mijn oom zijn P910 zie van SE en dat wel heel vet vind, maar van de andere kant bij vrienden enzo die 6230 zie en die ook wel relaxt vind. Wil gewoon een telefoon die weer een jaar of 2 mee kan... Zal alle pro's en con's eens tegenover elkaar zetten en er eens mee gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikbensander schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:02:
[...]

Thanx voor je uitgebreide mening... De reden dat ik twijfel is omdat ik nu bij mijn oom zijn P910 zie van SE en dat wel heel vet vind, maar van de andere kant bij vrienden enzo die 6230 zie en die ook wel relaxt vind. Wil gewoon een telefoon die weer een jaar of 2 mee kan... Zal alle pro's en con's eens tegenover elkaar zetten en er eens mee gaan spelen ;)
:) het was niet beledigend bedoeld ofzo maar de S100 kan gewoon meer. Ik weet niet of hij net zolang meekan als de Nokia (wel qua specificaties trouwens), maar je kunt met de S100 in ieder geval 2 jaar blijven spelen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
in de serie bleutooth en activsync:

weer eens een nieuw probleem, althans ik ben het nog nooit tegen gekomen.

Ik heb gepaird, geen probleem.
maar als ik dan activsynch opstart, en ik klik op "connect via bluetooth"
dan gebeurt er niks.
bij opties staat ook niet de optie, verbinden via bluetooth.

iemand enig idee hoe dit kan?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
T9 Tool op Handango is bedoelt voor PocketPC for Smartphone niet de PocketPC Phone Edition.

Veni, vidi et cervesiam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kneiter Ar schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 23:32:
in de serie bleutooth en activsync:

weer eens een nieuw probleem, althans ik ben het nog nooit tegen gekomen.

Ik heb gepaird, geen probleem.
maar als ik dan activsynch opstart, en ik klik op "connect via bluetooth"
dan gebeurt er niks.
bij opties staat ook niet de optie, verbinden via bluetooth.

iemand enig idee hoe dit kan?
:?
In active sync klik es op opties (zie je daar "je pc" staan, if so good) en dan weer opties en dan enable PC Sync using this connection "je pc"

Probeer het nog es...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik AAC (itt mp3) muziek bestanden af kan spelen. In de begintopic staat wel dat de codec op de S100 staat maar als ik een aac bestand probeer af te spelen krijg ik de melding:

"Speler: Audio codec (MPEG AAC Audio, AAC0) niet gevonden! Controleer de homepage voor additionele plugins"

Ik gebruik voornamelijk TCPMP (de opvolger van BetaPlayer) maar kan eventueel een andere player installeren.

alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 03:01:
Kan iemand mij vertellen hoe ik AAC (itt mp3) muziek bestanden af kan spelen. In de begintopic staat wel dat de codec op de S100 staat maar als ik een aac bestand probeer af te spelen krijg ik de melding:

"Speler: Audio codec (MPEG AAC Audio, AAC0) niet gevonden! Controleer de homepage voor additionele plugins"

Ik gebruik voornamelijk TCPMP (de opvolger van BetaPlayer) maar kan eventueel een andere player installeren.

alvast bedankt voor het antwoord!
Voor TCPMP heb je een plugin nodig om aac af te kunnen spelen.

Met Nero kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
@ ikbensander:
Ik was ook op zoek naar een alles in een apparaat. Ik heb de mda compact inmiddels al een half jaar, maar heb vorige maand toch een "echte" telefoon erbij gekocht.
Hoewel bellen met de mda best goed gaat, is het niet fantastich. Een "normale" mobiel houdt beter vast en staat langer standby. Verder is de combinatie nu perfect en gebruik ik de mda eigenlijk alleen nog maar als kleine pda voor: muziek, tomtom adressen en agenda etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je had dus beter een iPaQ kunnen aanschaffen zonder foon-functie >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:58:
Iemand die Nederlandse T9 al aan de gang gehad? Die T9 tool werkt namelijk niet. De CAB file is niet goed.
Ik gebruik zelf Wordlogic met NLs woordenboek, ben er erg tevreden over. Kijk eens hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
wouter3 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:18:
@ ikbensander:
Ik was ook op zoek naar een alles in een apparaat. Ik heb de mda compact inmiddels al een half jaar, maar heb vorige maand toch een "echte" telefoon erbij gekocht.
Hoewel bellen met de mda best goed gaat, is het niet fantastich. Een "normale" mobiel houdt beter vast en staat langer standby....
Ik heb een logitec pro als headset er bij aangeschaft.. was de 70 euro meer dan waard.
Heeft als extra dat ik tijdens het telefoongesprek dat ik voer op de s100 ook gelijk mijn agenda, notes, etc. kan raadplegen en afspraken dus direct kan invoeren.

Heel af en toe hou ik de s100 zelf tegen mijn oor met bellen. Zo'n 1,5 uur bellend per dag en zo nu en dan agenda functies, houdt de s100 het 2 a 3 dagen uit (net zolang als mijn headset). Maar meestal komt ie niet eens onder de 80% accu vanwege het feit dat ik in mijn auto oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Göbb. schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:24:
je had dus beter een iPaQ kunnen aanschaffen zonder foon-functie >:) O-)
Alleen krijg je de ipaq niet gratis bij het verlengen van je telefoonabo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mex schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:52:
[...]

Voor TCPMP heb je een plugin nodig om aac af te kunnen spelen.

Met Nero kan het ook
ok, thnx!

maar de enige pagina die ik van TCPMP kan vinden is tcpmp.corecodec.org/about en die doet het niet. Verder kan ik nergens een site vinden waar ik die plugin vandaan kan halen. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik zelf Wordlogic met NLs woordenboek, ben er erg tevreden over. Kijk eens hier
Ja ik gebruik deze ook, alleen is het keyboard NOG kleiner. Omdat de woorden links van het keyboard staan die hij vindt. Hadden ze dat niet boven het keyboard kunnen doen?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:30:
[...]

In active sync klik es op opties (zie je daar "je pc" staan, if so good) en dan weer opties en dan enable PC Sync using this connection "je pc"

Probeer het nog es...
ik kan wel mijn pc enablen, maar ik kan niet zeggen dat hij ook via bleutooth mag verbinden.
het scherm heet: "pc synchronization options"

daar kan ik dus wel zeggen, via usb, of via x baud,
maar niet via bluetooth, dat is nogal vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje dit ding icm tomtom mobile 5, werkt super of werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:49:
ff vraagje dit ding icm tomtom mobile 5, werkt super of werkt niet?
Welk ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
Kneiter Ar schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:36:
[...]

ik kan wel mijn pc enablen, maar ik kan niet zeggen dat hij ook via bleutooth mag verbinden.
het scherm heet: "pc synchronization options"

daar kan ik dus wel zeggen, via usb, of via x baud,
maar niet via bluetooth, dat is nogal vreemd.
Volgens mij moet je daar je PC uitzoeken, en die aantikken. Ik heb mijn PC trouwens gewoon Bluetooth genoemd, misschien werkt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een simpel vraagje. Hoe kan ik mijn contacts displayen op "first name". De enige opties die ik nu zie zijn "last name" en "company"

heb gezocht in deze topics maar kon niet zo 123 wat vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneiter Ar
daar kun je niet je je pc aanklikken.
als ik gewoon zoek naar mijn computer, vind ie hem wel, dus dat is het niet.
mijn activesynch wil gewoon niet via bt connecten, hij probeert het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 10:56:
[...]

Misschien mogelijk hier wat screenshots van te laten zien voordat ik hem koop?
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.