Cooler Master Stacker discussie topic Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Harddisk Silencer, waar is dat goed voor?
Je kan de hd's soms een beetje horen in de stacker maar zo erg is dat dan toch ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:47:
Je kan de hd's soms een beetje horen in de stacker maar zo erg is dat dan toch ook weer niet.
dat is relatief natuurlijk. Wanneer je een stille voeding hebt, en een stille CPU koeler, dan hoor je de HD's wel. SOmmige mensen (onder wie ikzelf) willen nou eenmaal graag een zeer stille pc.
Voor andere maakt dat niet zo veel uit. Ieder z'n ding he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 00:47:
erg handig, dat kan ik je verzekeren. Met een stille koeling hoor je de HD's duidelijk erboven uit (zeker de Maxtors :X), en die iele rubbertjes bij de 4-in-3 bay hebben nauwelijks (lees: geen) effect :X. De HD Silencer is misschien te lang, maar past toch prima? dan steekt ie iets uit aan de achterkant :P.

[ Voor 12% gewijzigd door SleutelMan op 26-07-2005 09:45 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:30:
Als je nu op de site van coolermaster kijkt staan er 2 versies van de stacker op. De 1ste is de STC-T01, daar zou binnenkort de RC-810 bijkomen. Als ik het even snel bekijk zijn dit de verschillen

STC-101..................................RC-810
14kg........................................10kg
2PSU's....................................1PSU
1x12cm fan..............................2x12cm fan
Cross flow fan optional...............Geen info over cross flow
Misschien ook handige informatie voor in de TS. Ik was namelijk opzoek naar de versie die twee voedingen ondersteund. (bestaan nog geen 700 watt EPS voedingen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Aangezien veel van de info niet echt compleet is, wacht ik er nog even mee. Ik zal eens contact opnemen met CM om te zien wat ze me kunnen verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er zitten bij de STC-101 toch ook 2x120mm fans op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

jep, eentje als outtake casefan achterop en eentje als intake op de 4-in-3-module. (daarnaast nog 1x 80 mm voor outtake bovenop). :).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Zal de STC-101 dan binnenkort in prijs zakken als de RC-810 uitkomt? Is er uberhaupt al iets over de prijs van de rc-810 bekend?
Aangezien ik pas tijd heb om de Stacker over 2/3 weken aante schaffen (ga deze week op vakantie), zou het voor mij wel aantrekkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:38

Surkow

$µr|{0w

Ik heb een aantal van de voorgaande topics doorgespit op zoek naar uitleg over de type nummers. Wat ik er van begrijp is dat er de volgende type nummers zijn:

STC-T01-UW = rev. 1
STC-T01-UW1 = rev. 2

Dit zijn echter de zilveren versies van de Stacker. Ik wil graag een zwarte kopen bij de volgende website: http://www.icomputers.nl/...SS_ID=&SS_ID=737&S_ID=424. Maar op deze website staat het volgende type nummer: STC-T01-UWK. Dit is iets anders dan de STC-T01-UK van de zwarte versie die in de startpost staat. Wat is het verschil en als ik de Stacker van iComputers koop kan ik er vanuit gaan dat dat de laatste revisie is?

@onder

Klopt, kzal even mailen. Antwoord zal echter nog even op zich wachten denk ik......

[ Voor 8% gewijzigd door Surkow op 26-07-2005 16:24 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Surkow schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:06:
Ik heb een aantal van de voorgaande topics doorgespit op zoek naar uitleg over de type nummers. Wat ik er van begrijp is dat er de volgende type nummers zijn:

STC-T01-UW = rev. 1
STC-T01-UW1 = rev. 2

Dit zijn echter de zilveren versies van de Stacker. Ik wil graag een zwarte kopen bij de volgende website: http://www.icomputers.nl/...SS_ID=&SS_ID=737&S_ID=424. Maar op deze website staat het volgende type nummer: STC-T01-UWK. Dit is iets anders dan de STC-T01-UK van de zwarte versie die in de startpost staat. Wat is het verschil en als ik de Stacker van iComputers koop kan ik er vanuit gaan dat dat de laatste revisie is?
Ik snap niet waarom ze die dan niet STC-T01-UW1K noemen. Maar ik denk dat je mag aannemen dat je een andere (lees: de laatste) revisie hebt. Het zijn denk ik dezelfde verschillen als bij de zilveren versie. Dus dat je Videokaart (alleen pci-e) er beter inpast. En iets met je floppy bracket o.i.d.

Je kan natuurlijk ook nog even iComputers mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Zijn er mensen met ervaring met E-ATX moederborden in een Stacker. Ik wil namelijk binnenkort een Stacker kopen, alleen zal er uiteindelijk een E-ATX moederbord in komen met twee voedingen.

Wat ik op verschillende websites heb gezien is een E-ATX moederbord dieper en niet langer. en zouden er nog steeds twee voedingen in moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Gisteren heb ik toch een nadeel aan de stacker 'ontdekt'. Een harddisk was overleden (K*T) en deze moest vervangen worden. En gezien het feit dat ik momenteel 2 4-in-3 modules heb, was het nog een pokkewerk om die harddisk te vervangen. Het ergste zijn die afdekplaatjes, die dingen zijn vanaf de buitenkant niet los te krijgen, dus dat moet echt van de binnenkant. Gelukkig had ik aan de onderkant nog 3 drivebays vrij, dus kon ik ze van binnenuit loswippen, maar wat nou als ik 3 4-in-3 modules zou hebben en de floppydrive??? Dan moet ik dus van de buitenkant met een schroevendraaien de zaak gaan forceren/beschadigen!! :'(

@cardinal808:
Officieel is de stacker ATX-E compatible dus waarschijnlijk werkt het wel...... het zou echter wel zo kunnen zijn dat de cross flow fan dan niet meer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Trax_Digitizer schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:16:
Gisteren heb ik toch een nadeel aan de stacker 'ontdekt'. Een harddisk was overleden (K*T) en deze moest vervangen worden. En gezien het feit dat ik momenteel 2 4-in-3 modules heb, was het nog een pokkewerk om die harddisk te vervangen. Het ergste zijn die afdekplaatjes, die dingen zijn vanaf de buitenkant niet los te krijgen, dus dat moet echt van de binnenkant. Gelukkig had ik aan de onderkant nog 3 drivebays vrij, dus kon ik ze van binnenuit loswippen, maar wat nou als ik 3 4-in-3 modules zou hebben en de floppydrive??? Dan moet ik dus van de buitenkant met een schroevendraaien de zaak gaan forceren/beschadigen!! :'(

@cardinal808:
Officieel is de stacker ATX-E compatible dus waarschijnlijk werkt het wel...... het zou echter wel zo kunnen zijn dat de cross flow fan dan niet meer past.
Ik snap je probleem niet. Hoe de HD's erin gaan, gaan ze ook eruit hoor, alleen dan omgekeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phuncz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:22:
[...]

Ik snap je probleem niet. Hoe de HD's erin gaan, gaan ze ook eruit hoor, alleen dan omgekeerd :)
van de voorkant ja, aan de achterkant loop ik zelf direct op tegen mijn moederbord (en dat is nog ''gewoon'' ATX, nog geeneens E-ATX :X). De drive cage kan er alleen maar aan de voorkant uit bij mij in ieder geval (ook wegewns de gigantische kabelzooi erachter :P).

Over die E-ATX icm de crossflow-fan:
E-ATX: 33,0cm x 30,4cm ATX: 24,4cm x 30,4 cm
Hij wordt dus inderdaad breder maar niet langer :). De crossflow-fan valt in ieder geval niet meer te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 27-07-2005 10:34 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
SleutelMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:34:
[...]
Over die E-ATX icm de crossflow-fan:

Hij wordt dus inderdaad breder maar niet langer :). De crossflow-fan valt in ieder geval niet meer te gebruiken.
Das mooi dat ik dat weet, hoef ik die tenminste niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Bij mij kunnen die drive cages ook alleen aan de voorkant eruit...... verder niet zo'n probleem, alleen zijn die drive-covers zo moeilijk los te krijgen, zeker als je er van de binnenkant niet bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ahhh, je bedoelt de zwarte brackets, ik dacht die ijzeren plaatjes in de drivecage :)
Hoe ik het doe: voorzichtig met een schroevendraaier ze eruit klikken. Dit kan je best meteen plastic schroevendraaier doen of heel voorzichtig met een metalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
Of wat tape om een schroevendraaier heen doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

cardinal808 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:44:
[...]

Das mooi dat ik dat weet, hoef ik die tenminste niet te bestellen.
sowieso valt het nut daarvan al te betwijfelen (als je een stille pc wilt :P). De cross-flow fan is heel stil op 5V, maar net zoals de standaard fans op 5V is hun luchtverplaatsing minimaal.

[ Voor 18% gewijzigd door SleutelMan op 27-07-2005 11:39 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
SleutelMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:38:
[...]

sowieso valt het nut daarvan al te betwijfelen (als je een stille pc wilt :P). De cross-flow fan is heel stil op 5V, maar net zoals de standaard fans op 5V is hun luchtverplaatsing minimaal.
TENZIJ je waterkoeling hebt/neemt, dan is het een absolute aanrader (ook op 5V). Bij mij maakt het in ieder geval ERG veel uit, ik beschik over een Asetek Waterchill KT12A-L30 CPU/VGA/NB watercooling setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
SleutelMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:38:
[...]
Met 7 harde schijven en 2 processors zal de crossflow fan echt niet het probleem zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik neem aan co-located? :P. 2 procs kunnen best stil zijn hoor :P. 7 harde schijven? een RAID-5 setje ofzo? :P. Heb nu het maxium aan fans + een dual-fan voeding erin :X, maar het is heel stil ;). Heb alleen al moeite om 1 HD stil te houden :X (Maxtors he ;) ).
Phuncz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:21:
[...]

TENZIJ je waterkoeling hebt/neemt, dan is het een absolute aanrader (ook op 5V). Bij mij maakt het in ieder geval ERG veel uit, ik beschik over een Asetek Waterchill KT12A-L30 CPU/VGA/NB watercooling setup.
Ja, dan worden alle condensatorjes etc. rond de processor nauwelijks gekoeld, en die zijn dan wel blij met dat zachte briesje :P. In een normale (lees blazende Zalman CNPS-7000) situatie worden die flink gekoeld en heeft zo'n cross flow fan niet zo'n zin (zeker aangezien die voor het grootste gedeelte tegen mn IDE/(ATX)power kabels loopt te blazen :X).

[ Voor 64% gewijzigd door SleutelMan op 27-07-2005 12:48 . Reden: stikte van de typfouten :X ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
SleutelMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:45:
ik neem aan co-located? :P. 2 procs kunnen best stil zijn hoor :P. 7 harde schijven? een RAID-5 setje ofzo? :P. Heb nu het maxium aan fans + een dual-fan voeding erin :X, maar het is heel stil ;). Heb alleen al moeite om 1 HD stil te houden :X (Maxtors he ;) ).
Nope, wordt een "Desktop" computer met inderdaad 1 Raid5 met 5 schijven en 1 Raid0 met 2 schijven config. Vanwege de hoeveelheid schijven kwam ik vrij snel uit bij een Stacker. Ik ben vanmiddag om 17:30 ook een trotse bezitter van een Stacker. Gelijk een Side-panel bij besteld en 4-3 modules besteld.

De terugweg naar huis zal wel een gesleep worden, maar dat heb ik wel over voor zo'n uber-geile kast :P
offtopic:
Als je iemand om 18:00 tegen komt die aan het slepen is in Utrecht met een Stacker, dat ben ik :X

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 27-07-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je kan vlug zijn wieltjes monteren en alles in de kast douwen, kan je hem al vooruit duwen :D Of een touwtje binden en trekken ;)

Maar idd, voor veel HD's is dit een heel goed(koop) kastje. Naast een LianLi V2000/V2100 zie ik niet veel geldige keuzes die ook toelaten het deftig te koelen zonder een bende 80mm fans erbij te pas te laten komen. Echter kost die LianLi makkelijk een veelvoud van de Stacker en heb ik al enkele reviews gezien met installatieproblemen met oa. "grotere" voedingen, meerdere harde schijven, diepere optische drives, etc.

offtopic:
* Phuncz droomt van die heerlijke CM 830, wat gaat ie kont schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Phuncz schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:59:
Je kan vlug zijn wieltjes monteren en alles in de kast douwen, kan je hem al vooruit duwen :D Of een touwtje binden en trekken ;)

Maar idd, voor veel HD's is dit een heel goed(koop) kastje. Naast een LianLi V2000/V2100 zie ik niet veel geldige keuzes die ook toelaten het deftig te koelen zonder een bende 80mm fans erbij te pas te laten komen. Echter kost die LianLi makkelijk een veelvoud van de Stacker en heb ik al enkele reviews gezien met installatieproblemen met oa. "grotere" voedingen, meerdere harde schijven, diepere optische drives, etc.

offtopic:
* Phuncz droomt van die heerlijke CM 830, wat gaat ie kont schoppen...
de 830? beeeh!. Nee, de 810 wil ik hebben :P. (voor een toekomstige dual-opteron :P). Ik wens cardinal808 veel (sleep)plezier toe en hoop dat hij oordoppen heeft gekocht :P. Kutkip had trouwens een tip om de drive-bays achterstevoren te installeren, wat in principe een betere luchtdoorvoer en koeling bood voor de HD. mischien leuk om te proberen. :). Zelf heb ik er maar 1 HD in zitten (zonde! :P), maar deze kast gaat wel heel wat systemen overleven :P.

[ Voor 11% gewijzigd door SleutelMan op 10-08-2005 00:37 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
# Ik heb problemen met mijn insteekkaarten, ze passen niet ! :(
Coolermaster heeft dit euvel ondertussen opgelost maar voro de mensen met problemen omtrent de installatie ervan, kan je dit formulier invullen en dan zal Coolermaster je voorzien van een oplossing.
Heel fijn, het is een PHP pagina waarbij je een plaatje moet uploaden, maar elke keer wordt er gezegd dat er geen plaatje is geupload, maar er is zeker weten een plaatje geupload. Iemand een idee :?

Edit: het plaatje mag niet groter zijn dan 100 kB
SleutelMan schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 17:39:
[...]
de 830? beeeh!. Nee, de 810 wil ik hebben :P. (voor een toekomstige dual-opteron :P). Ik wens cardinal808 veel (sleep)plezier toe en hoop dat hij oordoppen heeft gekocht :P. Kutkip had trouwens een tip om de drive-bays achterstevoren te installeren, wat in principe een betere luchtdoorvoer en keoling boord voor de HD. mischien leuk om te proberen. :). Zelf heb ik er maar 1 HD in zitten (zonde!:P), maar deze kast gaat wel heel wat systemen overleven :P.
810 voor Dual Opteron. Denk het ook niet. Ik heb dan een voeding nodig die minimaal 700 watt kan leveren en aangezien die nog niet bestaan zal je het met een tweede voeding moeten doen, vandaar dat ik de "oude" stacker wou hebben en niet de nieuwe.
cardinal808 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:23:
Als je iemand om 18:00 tegen komt die aan het slepen is in Utrecht met een Stacker, dat ben ik :X
Do's and Dont's: Stacker in het openbaar vervoer.

1. Als je net zo gek bent als ik dan ken je dit verhaal al, maar als de financien en de mogelijkheid bestaat dan zou ik mijn stacker halen. Wachten was geen optie.
2. Moest vandaag van Utrecht naar Amersfoort met een Stacker.
3. Ga niet lopen, die doos is veel te zwaar. Ze hadden nog een handvat gefabrieked, maar ik werd er niet vrolijk van. Pak dus meteen de bus.
4. Mocht je wel gaan lopen kan ik je verzekren dat je veel bekijks trekt
5. Doos in de trein is altijd leuk, zeker als die de uitgang blokkeerd voor mensen met haast. niet dat ik traag ben, maar sommige mensen willen altijd sneller zijn.
6. Zie een willekeurige buschaffeur in een deuk schieten, omdat je met zon grote doos binnen komt wandelen. Nee de mensen kijken niet naar jou, maar what the hack je aan het vervoeren bent.
7. Ik ben thuis gekomen met een doorweekt overhemd van het zweet, bloed(uitstortingen) en tranen. Nou jah van het zweet dan.

Wat is het moraal van het verhaal: Stackers zijn zwaar en * Cardinal moet dringend zijn rijbewijs halen

[ Voor 74% gewijzigd door Cardinal op 28-07-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

lol, en dan zat ert nog niets in. Pas die van mij even moeten sjouwen, met 2 voedingen en 8 hdds. Dan sjouw jeje ook helemaal de p...
Maar mensen, ik heb een 11de HELE frontje, dus niet meer dat lelijke frontje-met-floppy-drive-gat erin op mijn stacker >:)

Ik ben nog steeds blij met deze aanschaf, zo'n gelikte kast :9 Z'n geld dubbel en dwars waard geweest.

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:45:
810 voor Dual Opteron. Denk het ook niet. Ik heb dan een voeding nodig die minimaal 700 watt kan leveren en aangezien die nog niet bestaan zal je het met een tweede voeding moeten doen, vandaar dat ik de "oude" stacker wou hebben en niet de nieuwe.
Die bestaat wel: 850W, en komt héél goed uit de tests, kan een piek everen van 1000W :9~
wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:14:
[...]
Die bestaat wel: 850W, en komt héél goed uit de tests, kan een piek everen van 1000W :9~
wel duur...
Klopt, er bestaan wel voedingen die dat aankunnen, maar dan wil je echt niet weten wat de kosten daarvan zijn. Alles wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen was in de prijsklasse 500-1000 euro voor een voeding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Deze zal je bedoelen. Is zowat het beste merk inzake krachtige voedingen (één van de hoogste efficiency rates), echter wel prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep die bedoel ik.
4 12V rails van 17A
wel relatief teleurstellend: amper 30A op de 3.3V en de 5V lijn
Maar komt heel goed uit de tests die ik gelezen heb!!!
Nadeel: enorm duur natuurlijk, en zal ook wel wat lawaai produceren.
Moet wel mooi zijn in combinatie met een Stacker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke idioot heeft een 850w voeding nodig? (iemand met een fileserver heeft geen dual 7800gtx nodig en andersom ook niet en dan nog, 850w :-| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
met 16 HD's, dual opteron/xeon zou dat anders wel handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Startpost is aangepast om ook de specs van de toekomstige 810 en 820 kasten te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Eindelijk kan ik binnekort mijn nieuwe pc gaan aanschaffen, uiteraard een stacker. Specs:

Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Moederbord: Asus A8N-SLi, nForce4 SLi (Sound, LAN, SATA II-RAID)
Geheugen Intern: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO)
Videokaart: Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT TD
Harde schijf: Samsung Spinpoint SP2504C, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)
DVD-ROM drive: Asus 16x48x, DVD-E616P1 (Retail, Zwart)
DVD brander: Plextor PX-716A 16x (Dual-layer, Zwart)
Speakers: Logitech X-530 (5.1)
Voeding: Tagan TG480-U01 (ATX, 480W)
Koeling: Zalman VF700-Cu, Zalman CNPS7000B-Cu, Zalman ZM-NB47J en Cooler Master Aerogate 2 ALD-V02 (Zwart)

De NB koeler vervang ik door de passieve Zalman. Ik twijfel nog een beetje over de crossflow fan. Of die icm de 120 mm aan de achterkant, of ook aan de voorkant een 120 mm fan. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:
Welke idioot heeft een 850w voeding nodig? (iemand met een fileserver heeft geen dual 7800gtx nodig en andersom ook niet en dan nog, 850w :-| )
Tyan Thunder K8WE (S2895A2NRF), nForce Pro 2200 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394a)
AMD Opteron 270 Dual Core (S940, 2,0GHz, 2x1MB, Boxed)
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX2048-3200C2)
2x Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Areca ARC-1120 PCI-X (8x SATA II RAID, 128MB, PCI-X)
7x Maxtor MaxLine III, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB)

Ik ben de idioot die dat nodig heeft. :X
Benodigd om het te laten draaien is minimaal 668 Watt nodig.
offtopic:
Nog niet aangeschaft, maar staat in de planning

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 29-07-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:23:
De NB koeler vervang ik door de passieve Zalman. Ik twijfel nog een beetje over de crossflow fan. Of die icm de 120 mm aan de achterkant, of ook aan de voorkant een 120 mm fan. Wat zouden jullie doen?
Als je die enkele tientjes dierbaar zijn, kan je ze misschien ergens anders in investeren. Wil je betere koeling voor je moederbord, dan is het een optie. Zie de startpost eens ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Niet online
cardinal808 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:29:
[...]

offtopic:
Kan je dan niet beter 2 veel goedkopere (maar wel goeie) voedingen aanelkaar pleuren ?

Bruut systeem trouwens, zo rond de 10.000 euries ? :P

[ Voor 4% gewijzigd door sajoku op 29-07-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
2x 480W U22 Tagan of 2x Enermax Noisemaker 600W voedingen moeten het normaal ook trekken. 200-300€ voor beide.

[ Voor 31% gewijzigd door Phuncz op 29-07-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@ Cardinal 808
Zou je eerst niet beter je rijbewijs halen in plaats van zo veel geld uit te geven aan een PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Phuncz schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:22:
2x 480W U22 Tagan of 2x Enermax Noisemaker 600W voedingen moeten het normaal ook trekken. 200-300€ voor beide.
Klopt ik heb alleen voor het moerderbord een EPS voeding nodig. Dat is ook de reden dat ik de Stacker heb gekocht en niet op de nieuwe versie heb gewacht. In de huidige is het namelijk nog wel mogelijk om twee voedingen te plaatsen. Door middel van het bijgeleverde kabeltje is dit geen probleem.

Ik heb op dit moment nu de Stacker staan, daarbij ben ik gelijk voor de sidepanel gegaan. Ik vond hem namelijk erg mooi en zelf zou ik het nooit zo kunnen afwerken. Mocht ik ooit wel een eigen panel willen maken heb ik tenminste de oude panel nog over die ik kan gebruiken om hem te modden.

Op het moment wacht ik nog op mijn bestellen van de 4-3 modules. Dan ben ik namelijk in een keer klaar.

Ik had wel problemen met mijn PCI kaarten. Die wouden namelijk niet helemaal passen. Heb de aanmeld procedure van Coolermaster al gevolgd. Ik weet niet zeker of dat ook het eigenlijke probleem was met de PCI sloten, maar dat merk ik vanzelf wel. Ben benieuwd hoe snel het geleverd word en of ik ervoor in aanmerking kom :X Zo niet dan is het lomp op te lossen door middel van een hamer.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:33:
offtopic:
@ Cardinal 808
Zou je eerst niet beter je rijbewijs halen in plaats van zo veel geld uit te geven aan een PC
Je had zo mijn vriendin kunnen zijn :+. Maar nee niet noodzakelijk die Stacker heb ik namelijk al dus ik hoef dat niet meer te vervoeren :P
offtopic:
wees maar niet bang, ga in september beginnen, of wordt je nu juist bang :o

[ Voor 16% gewijzigd door Cardinal op 29-07-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Over die andere plaat voor de PCI-sloten. Had hetzelfde probleem. 2 weken ofzo geleden het formulier ingevuld en nog steeds niets gezien in de post.

Een paar plaatjes waarop je kan zien hoe de PCI-sloten niet passen.
Plaatje 1
Plaatje 2

Je ziet duidelijk dat de schroefgaatjes niet op de goede plek zitten en dat de plaat naar achter wijkt.
En nee, de kaarten zitten niet scheef in de sloten. Stand-off's voor het moederbord waren allemaal even lang en de plaat waar die op zitten was zover ik het kon controleren recht.

[ Voor 66% gewijzigd door Badger op 29-07-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:33:
Klopt ik heb alleen voor het moerderbord een EPS voeding nodig. Dat is ook de reden dat ik de Stacker heb gekocht en niet op de nieuwe versie heb gewacht. In de huidige is het namelijk nog wel mogelijk om twee voedingen te plaatsen. Door middel van het bijgeleverde kabeltje is dit geen probleem.passen.
De noisetaker 600W ondersteund EPS, deze voeding heb ikzelf. (Met EPS bedoel je toch die 8pins proccesor voedingsconnector hé?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Freaky Gabbur schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:23:
Hmja, ik begrijp je niet zo goed. Achteraan en vooraan zit toch al standaard een 120mm fan? Ik persoonlijk ben een voorstander van lekker veel intakkefans bij de stackr, dus misschien nog een extra 4-in3 module voor de fan.
Of de crossflow de moeite gaat zijn voor jou hangt ervanaf. Controleer eens of de NB niet in de lijn gaat liggen van de airflow geproduceerd door de VF700. Als dat zo is, gaat die passieve zalman genoeg airflow krijgen van de vf700 en zou ik zelf net geen crossflow installeren, omdat die een airflow produceert netin de tegenovergestelde richting en die 2 airflows gaan elkaar compenseren. Als de vf700 de passieve zalman niet gaat meekoelen, kan je nog de crossflow overwegen, maar kijk dan eens na ofdat de airflow niet te fel gehinderd gaat worden door flatcables, voedingskabels e.d. De koelresultaten zullen dus fel afhangen van je persoonlijke setup. Hou er ook rekening mee dat de crossflow ook geluid produceert (al wat meer in hogere satnd en al wat minder in lagere stand.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

De 4in3 module heeft ook al een intake van 12 cm inderdaad. 2x een 120mm fan lijkt me toch wel voldoende? Ik zie het wel even aan hoe het er precies uit komt te zien. Indien nodig kan ik ook altijd nog de NB-koeler laten vervangen door een nieuwe actieve van Asus

[ Voor 10% gewijzigd door GVR op 30-07-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:22:
De 4in3 module heeft ook al een intake van 12 cm inderdaad. 2x een 120mm fan lijkt me toch wel voldoende? Ik zie het wel even aan hoe het er precies uit komt te zien. Indien nodig kan ik ook altijd nog de NB-koeler laten vervangen door een nieuwe actieve van Asus
Voor je je hoofd gaat breken over eventuele bijkomende koeling, kan je best afwachten en zien wat het geeft met de originele koeling. Dan kan je daarna nog altijd iets bijsteken ofzo! ;)

"Indien nodig kan ik ook altijd nog de NB-koeler laten vervangen door een nieuwe actieve van Asus"
-> bedoel je met deze nieuwe dan weer exact hetzelfde model als de originele die op het mobo staat? want in dat geval raad ik het je af omdat die toch ook evenveel lawaai gaat maken en even snel gaat verslijten! Ik raad je echt wel dat passieve koelrtje van zalman aan, in combinatie met een goede airflow! De koelprestaties zullen heel goed zijn, en het gluidsniveau is 0dBa :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Oei, zie hier:

CM Stacker 830 presentatie file, met dank aan Ron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ja die klik ik niet zomaar aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Niets mee aan de hand, ze hebben gewoon het flash bestand omgbouwd tot exe file. Niets om druk om te maken. Als je bang bent voor een exe file, dan moet je die van de coolermaster website pakken, das ook een exe file :X

[ Voor 18% gewijzigd door Cardinal op 01-08-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hm ja ik zie het nu, maar ik dacht laat ik 't eerst ff checken : )

Heb dus even dat flash dingetje bekeken.. en vinden jullie dat mooi? Wat ik zo mooi vind aan de Stacker zijn de strakke lijnen, dit ding wat ze binnenkort uitbrengen heeft zoveel weg van een "kijk mij eens veel fans hebben"-kast. Een beetje te kitsch dus, vind ik.

offtopic:
al ben ik wel een beetje verwend met Antec Sonata, Lian Li PC-V1000 etc :P

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Zemskii schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:04:
Hm ja ik zie het nu, maar ik dacht laat ik 't eerst ff checken : )

Heb dus even dat flash dingetje bekeken.. en vinden jullie dat mooi? Wat ik zo mooi vind aan de Stacker zijn de strakke lijnen, dit ding wat ze binnenkort uitbrengen heeft zoveel weg van een "kijk mij eens veel fans hebben"-kast. Een beetje te kitsch dus, vind ik.

offtopic:
al ben ik wel een beetje verwend met Antec Sonata, Lian Li PC-V1000 etc :P
Het is meer een Ufo dan een kast. Een van de redenen dat ik snel de "oude" versie heb gehaald. Want de nieuwe kasten vind ik minder praktisch, maar deze is lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic:
Zou 2 Coolermaster's 550 realpower doen, lijkt me een stuk makkelijker.

offtopic:
Wat ga je eigenlijk doen met zo'n bak? Is toch wel een beetje overkill voor spelletjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 20:16:
[...]
offtopic:
Wat ga je eigenlijk doen met zo'n bak? Is toch wel een beetje overkill voor spelletjes :X
offtopic:
Ik ben een verfent liefhebber van Multi-Tasking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Vind de huidige stacker een stukkie mooier inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het is dan ook niet de opvolger, maar eerder de midi-Stacker. Persoonlijk vind ik hem erg mooi, een futuristisch ontwerp dat tevens erg stevig aandoet. Nu ja, de stacker vond ook iedereen zo lelijk toen hij nog niet uit was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm die Stacker 830 valt mij alleen al tegen vanwege dat deur principe. De huidige CM Stacker, ik heb de zwarte uitvoering", vindt ik een stuk mooier. Zo'n deur is alleen maar lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 01-08-2005 22:39 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even offtopic, maar dat gaat niet werken,er moet ecc registered geheugen bij opterons.
Bij corsair staat er dan RE in de type aanduiding... Geheugen is dan ook meteen ruim 2x zo duur.
Verder lijkt me een stacker de perfecte kast ervoor, zeker omdat je met 2 goeie voedingen aan de gang kunt, maar denk EPS en niet die standaard voedingen die hier voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Laatst online: 00:29
Even een vraagje tussendoor omdat iedereen hier 2 voedingen aan elkaar wil koppelen:

Ik heb een Stacker van de eerste uitvoering, en daarbij werd een 20 pins verloopstekker meegeleverd om voedingen aan elkaar te koppelen. Alle huidige hier besproken voedingen zijn 24 pins. Kan het zijn dat Coolermaster tegenwoordig met de huidige Stackers een 24 pins verloopstekker meeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 22:29:
mmm die Stacker 830 valt mij alleen al tegen vanwege dat deur principe. De huidige CM Stacker, ik heb de zwarte uitvoering", vindt ik een stuk mooier. Zo'n deur is alleen maar lastig.
Voor zover ik in het filmpje kon zien kun je de deur er af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de oude stacker zeer stijlvol. Geen franfjes. Gewoon een kast met veel ruimte. De nieuwe versie lijkt me er nogal speelgoedachtig uitzien. Ik denk dat de doelgroep pubers zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach..ze zijn gewoon niet met elkaar te vergelijken.
Kwestie van smaak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Kwestie van GOEDE smaak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Smaak is persoonlijk, dat kan niemand voor je bepalen of jij voor anderen. Feit is dat het een midi-tower is en geen full tower. Feit is dat het idd. een ander doelpubliek is maar pubers die flashy cases willen gaan voor ThermalFake. Dit zal meer een kast voor enthousiasten worden, zoals de WaveMaster en de populaire Chieftec midi-cases vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GertjanO schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 08:25:
Even een vraagje tussendoor omdat iedereen hier 2 voedingen aan elkaar wil koppelen:

Ik heb een Stacker van de eerste uitvoering, en daarbij werd een 20 pins verloopstekker meegeleverd om voedingen aan elkaar te koppelen. Alle huidige hier besproken voedingen zijn 24 pins. Kan het zijn dat Coolermaster tegenwoordig met de huidige Stackers een 24 pins verloopstekker meeleverd?
Yes dat kan, er word een verloop meegeleverd die zowel 20 als 24 pins aankan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo, dat is de eerste keer dat ik hie iets van hoor. Was dat bij jou stacker meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Een verloopstukje voor 2 voedingen ja, geen 24 <--> 20 pins mobo stekker, is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hmm dit moet ik eigenlijk zelf onderzoeken of het bij mijn kast ook zat, was een revisie 2 kast met stalen bovenkant.

edit:
Ron bevestigde me dat de 20-pins Y-stekker er altijd bij zou moeten zitten, maar een 24-pins heeft er nooit bijgezeten. Dit vanwege de "dummy load" die aanwezig moet zijn voor deze voedingen aan te schakelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Phuncz op 05-08-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Wat ik nu begin te missen is: een pc speakertje :)
Ik vind die bliep bij opnieuw opstarten van mijn server altijd wel prettig. Dan weet ik "waar ie ongeveer is" :)
Toch maar eens kijken of ik zo'n ding ergens kan plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die zit soms op het moederbord. Zo'n klein buzzertje (zwart rond ding). Maar bijlange niet alle moederborden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Ik vind het eigenlijk wel rustig zo zonder dat speakertje... Als ik bij het opstarten mijn BIOS wachtwoord kreeg kreeg ik iets van 3 piepjes achter elkaar.. Nu lekker niks meer.

Weet iemand trouwens hoelang het ongeveer duurt voordat je je PCI plaatjes binnen krijgt die het probleem met de PCI en AGP kaarten moeten verhelpen?

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 13-09 07:35
kweet niet maar als je goed kijkt vind ik de outtake van de boven redelijk groot.
120 cm maar liefst.dan kan ik ineens de airco verkopen hier.
(toch wel een grote fout vind ik voor in een presentatie te zitten van een nieuwe case)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maartenverheyen/CM830.GIF

[ Voor 12% gewijzigd door saikoboarder op 08-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het zou je maar boeien :P Als een klein foutje waar iedereen wel eens schuldig aan geweest is, nog niet per ongeluk in een presentatie file mag zitten, mag dan iedereen ook commentaar geven op jouw grammatica, gebruik van interpuncties (of het gebrek ervan), gebrek aan hoofdletters, etc. ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Wat nou foutje in de presentatie? In die kast komt/zit toch ook echt een 120mm fan bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

lol... ok ik zie het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 13-09 07:35
mijn gebrek aan grammatica kennis moet geen duizende mensen warm maken voor een nieuw concept :)
BTW ik heb dyslecie so don't blame me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Nou zware minpunten voor Mycom. Ik 3x duidelijk gezegd en nagevraagd dat ik een zwarte stacker wil... maak ik thuis de doos open, zit dr een grijze in. Nou vind ik die ook supermooi dus ik hou m maar :p

Afbeeldingslocatie: http://fansvanrens.serverthuis.nl/images/hardware/200/IMG_1329.jpg Afbeeldingslocatie: http://fansvanrens.serverthuis.nl/images/hardware/200/IMG_1332.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Freaky Gabbur schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:17:
Nou zware minpunten voor Mycom. Ik 3x duidelijk gezegd en nagevraagd dat ik een zwarte stacker wil... maak ik thuis de doos open, zit dr een grijze in. Nou vind ik die ook supermooi dus ik hou m maar :p

[afbeelding] [afbeelding]
O vertel mij wat Mycom is echt niet de enige die hardleers is. Ik heb bij twee verschillende shops in totaal 3x een verkeerde toe gezonden gekregen. Maar als ik een zwarte wil hebben, dan wil ik ook een zwarte en gaat de zilver/grijse gewoon retour op hun eigen kosten. Ik controleerde eerst of het de juiste was voordat de Postbode weer weg ging, zo heb ik er twee direct weer mee laten nemen.

Heel simpel ik wil hebben wat ik bestel, anders zou ik het niet bestellen. Mocht iets niet leverbaar zijn dan bel je en stuur je niet zomaar iets op.

Nee, hoezo wordt ik gefrustreerd van dergelijke dingen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 09-08-2005 23:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Ik kan er ook heel diep om gaan zuchten inderdaad.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nog even wat CM Stacker 810 weetjes:
  • een extra losse frontpanel
  • een intrusion alert thingie (waarschijnlijk)
  • geen crossflowfan voorziening
  • 2x 120mm fan voorziening achteraan
  • ondersteuning voor E-ATX en W-ATX

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
* Xander heeft trouwens iets ontdekt. Die blauwe achterkanten van die slotplaatjes... Het is gewoon beschermfolie! 8)7

Ik dacht dat ze gewoon blauw waren, maar er kwam gisteren een folietje af toen ik er een gat in boorde :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64397/full.jpg

Nu heb ik er een die in het midden niet meer blauw is :Y)

Overigens, volgens mij is het ook echt bedoelt als beschermfolie die eraf kan. Alleen een beetje vaag dat het bovenste slotplaatje bijvoorbeeld niet makkelijk eruit te halen is (nja, met schroevendraaier wel)... Hoe moet je daar je beschermfolietje vanaf halen dan? :P

[ Voor 29% gewijzigd door Xander op 11-08-2005 16:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Weet iemand al meer over de verkrijgbaarheid van de zwarte window voor de stacker????

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
XanderH schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:23:
[ME=17028]heeft trouwens iets ontdekt.

"XanderH en de ontdekking van de beschermfolie"

Hoe moet je daar je beschermfolietje vanaf halen dan? :P
Ja die dingen zitten er goed op :) Met wat peuteren, eventueel met een mesje, krijg je ze er wel af.

CoolerMaster heeft de zwarte sidepanels al, alleen moeten de winkels nog bevoorraad worden nu :)
Dus: *tromgeroffel* soon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:17
Heb net een stacker en crossflow fan besteld, eens zien hoe lang het duurt voor ik ze heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 23-05 19:48
mijn nieuwe pc zal ook in een stacker gehuisd worden :)

De zilveren was niet meer voorradig bij de leverancier, dus maar voor de zwarte gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
addictive schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:57:
De zilveren was niet meer voorradig bij de leverancier, dus maar voor de zwarte gegaan :)
Die's dan ook veel mooier! :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Denk ik nou zo krom of is CM niet zo logisch?

De powerled heeft een groene en een witte kabel. Dan zou ik verwachten dat de groene op de groene aansluiting moet, en de witte op de wit-groene aansluiting. Maar t is dus andersom :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:25:
Weet iemand al meer over de verkrijgbaarheid van de zwarte window voor de stacker????
Iemand deze al zien verschijnen? Of wordt het net als de introductie van de Zwarte CM Stacker wel reclame maken, maar niet kunnen leveren (daar bedoel ik met name CM zelf mee).... (nee ik ben niet synisch :+ ) Ik heb werkelijk heel wat moeite moeten doen om een zwarte uitvoering te bemachtigen. :o

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 18-08-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Freaky Gabbur schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:03:
Denk ik nou zo krom of is CM niet zo logisch?

De powerled heeft een groene en een witte kabel. Dan zou ik verwachten dat de groene op de groene aansluiting moet, en de witte op de wit-groene aansluiting. Maar t is dus andersom :s
Voglens mij zijn die kleurcodes op je mobo dan ook niet standaard.Het groene draadje is de + en het witte draadje is de -, met welke aansluiting dat op je mobo overeenkomt kun je zo in je mobo-manual vinden.

Mijn kast is ondertussen trouwens totaal ledloos. Die dingen zijn veel te fel, en ik weet toch wel dat mijn PC aanstaat en er vaak HDD activiteit is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:59:
[...]

Iemand deze al zien verschijnen? Of wordt het net als de introductie van de Zwarte CM Stacker wel reclame maken, maar niet kunnen leveren (daar bedoel ik met name CM zelf mee).... (nee ik ben niet synisch :+ )
Phuncz schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:32:
[...]

CoolerMaster heeft de zwarte sidepanels al, alleen moeten de winkels nog bevoorraad worden nu :)
Dus: *tromgeroffel* soon :)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

XanderH schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:02:
[...]

Mijn kast is ondertussen trouwens totaal ledloos. Die dingen zijn veel te fel, en ik weet toch wel dat mijn PC aanstaat en er vaak HDD activiteit is. 8)7
Fel zijn ze inderdaad ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Nette service van Cooler Master. Ik werd namelijk zojuist gebeld door Coolermaster dat de PCI bracket binnen twee weken bij mij op de deurmat zal liggen. Ik had namelijk ook het probleem dat mijn PCI kaarten niet correct wouden passen.

Moet zeggen dat de actie wel lang op zich heeft laten wachten, heb namelijk wel twee weken gereageerd, maar dan maakt een persoonlijk telefoontje veel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
Ik heb problemen met mijn insteekkaarten. Als ik naar de site van CM gaat om deze aantevragen moet ik een foto opsturen waar het probleem op te zien is. Het probleem is dat ik echter gaan digitale camera heb. kan iemand een foto met het probleem voor me linken?

b.v.d Laurens

http://www.coolermaster-europe.com/pci/pciform.php

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

2 Mento, misschien de Tweaker boven je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Het lijkt me niet dat CM het leuk gaat vinden als iedereen dezelfde foto op gaat sturen?

Anders: Geef mij ook maar een foto iemand. >:) Ik heb namelijk ook het probleem, ook een digicam, alleen ik heb het nu met ringetjes provisorisch opgelost en voel even niet de behoefte om dat ongedaan te gaan maken voor een foto. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, ik heb ook geen camera, en zit ook met dat probleem... :+ (met veel wringen lukt het wel, maarja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Bij mij stond er wel een beetje spanning op het PCI-E slot, moest de kaart een beetje naar het slot drukken aan de bovenkant, om hem vast te kunnen schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb mijn moederbord wat hoger geplaatst met ringetjes onder de afstandsboutjes. Nu klopt het wel bijna, er staat nog een héél klein beetje spanning op mijn AGP kaart maar de rest van mijn PCI kaarten klopt gewoon. Bij mijn AGP kaart heb ik het opgelost door het boutje van de achterkant van mijn DVI poort wat losser te draaien

Zonder mijn mobo er weer helemaal uit te gaan halen en zonder ringetjes weer terug te zetten (pf, iets waar ik niet veel zin in heb eigenlijk...) kom ik qua pics niet verder dan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64741/full.jpg

Zou die voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm ik heb die pic gewoon geupload toch maar. Met een mooi verhaaltje in mijn brakke engels erbij:
Hi.

When building my stacker I found out that my PCI cards didn't fit properly. At this time, it's a while ago, I added little rings below my mainbord stand-off's. This works fine as a provisionally solution, but my cards still don't fit completely as they should.
For a picture of my stacker with the little rings, look at http://www.tweakers.net/ext/f/56668/full.jpg .
I didn't feel like removing my motherboard, removing the rings, placing the motherboard, making a picture, removing my motherboard again, placing the rings back, and build everything in again just for a picture. So the attached picture is a picture from the current situation. Without my own adjustments it's even more worse. And when I'm rebuilding my PC I’d like to do this without the little rings, so I would like a permanent solution: The new PCI bracket.

Thanks in advance :)
Kijk wel wat het wordt. :P

edit:

Euh, dit had bij de vorige post gemogen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 17-08-2005 15:53 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste